Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32
roma0803 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:06:
Er is al een aantal nieuwere firmwares te vinden op Modaco. Persoonlijk vind ik de i8000XXJA5 de beste tot nu toe. Camera een ietsje verbeterd. Stabilteit en snelheid zeker beter dan de IL5 (wat ook een goede versie is). De meest recente i8000XXJB1 kan ik je niet aanraden, hierin zit toch een aantal nieuwe bugs die niet in de JA5 voorkomen.
que? wat is er met JB1 aan de hand dan? Heb er zelf nog niets aan gemerkt :)

ik heb gisteren ook voor het eerst een WiMo 6.5.3 op basis van JB1 geflashed en moet zeggen dat de cosmetische wijzingen het wel al beter maken dan 6.5. Maargoed niets kan meer tippen aan het aankomende WP7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij dan vertellen of flashen ook gaat met windows vista en kan iemand mij een uitleg gegeven?
Heb wel keer de samsung pixon m8800 geflasht die ging makkelijk maar de samsung omnia2 lijkt me andere koek.

Als iemand mij kan helpen met flashen van deze telefoon kun je me toevoegen op msn:
houseradio981@hotmail.com

Heb nu t-mobile rotzooi op me telefoon dat wil ik eraf

Alvast bedankt

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:19
Ben sinds vandaag ook bezitter van dit leuke toestel,

Ik had wat vraagjes ( heb al wat forum door gespit maar,.. wees ff realistisch wie spit nou 41 pagina's compleet door ? dus excuses als de vraag al eerder is gesteld )

A. is de toekomstige windows mobile 7 hierop te installeren zo ja kan ik dat zelf doen ?
B. is er ook een leuke app waarmee ik kan zien hoeveel km's ik per dag maak ? ( aangezien dat ding gps heeft,. )
C. Hoe weet ik waarneer hij nou 3G/ HPSA / GPRS / WIFI gebruikt ?
D. Op me ja,.. ik noem het maar desktop heb ik hyves en nog wat meuk staan wat te fanatiek aan het slepen geweest hoe krijg ik ze nu weer terug in die bar ? :P

Alvast bedankt ^^

[ Voor 13% gewijzigd door osmosis op 17-02-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

jterpstra schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:10:
Ben sinds vandaag ook bezitter van dit leuke toestel,

Ik had wat vraagjes ( heb al wat forum door gespit maar,.. wees ff realistisch wie spit nou 41 pagina's compleet door ? dus excuses als de vraag al eerder is gesteld )

A. is de toekomstige windows mobile 7 hierop te installeren zo ja kan ik dat zelf doen ? Denk niet dat hij ervoor komt (misschien een port) maar als hij er komt, ja dat kan je makkelijk zelf dan.
B. is er ook een leuke app waarmee ik kan zien hoeveel km's ik per dag maak ? ( aangezien dat ding gps heeft,. ) Kweet niet, maar dan moet je wel de hele dag je gps aan laten. Gaat je accu heel snel leeg van
C. Hoe weet ik waarneer hij nou 3G/ HPSA / GPRS / WIFI gebruikt ?
D. Op me ja,.. ik noem het maar desktop heb ik hyves en nog wat meuk staan wat te fanatiek aan het slepen geweest hoe krijg ik ze nu weer terug in die bar ? :P

Alvast bedankt ^^
..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
je quote me post maar niks verder erbij ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
je quote me post maar niks verder erbij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:03
Hij heeft zn antwoorden in je quote erbij gezet..

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Verwijderd

Hallo kan iemand mij AUB helpen met andere firmware op mijn omnia 2 te zetten?

Dank alvast

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:03:

Dank alvast
Voor 25 euro doe ik het wel voor je :P

Verwijderd

Leuk geprobeert maar forum is om elkaar te helpen en niet om geld mee te verdienen toch?

Verwijderd

Ik geef hierbij de gegevens die nu in de telefoon staan heb inmiddels andere toestel van t-mobile maar wil dus graag nieuwe firware hierop dus als er iemand zo vriendelijk is die mij kan helpen hiermee.

PDA:I8000BOIL4
CSC:I8000TNLIL4
TELEFOON:I8000BOIL1

Ik heb al een site gevonden met de firware enzo maar weet niet welke ik moet hebben dus als iemand bij aub kan mailen bij deze:houseradio981@hotmail.com of toe wil voegen op MSN.

EDIT

Welke firmware heb ik anders nodig ik heb het flashprogramma al gedownload dus nu alleen de firmware nog?
Thanks

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 13:36 ]

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Kleurtjes ... ?

Bij het 'Black Theme' zie ik zo'n verschrikkelijk nauwelijks leesbaar vies groen kleurtje in mijn threaded SMS. Als ik een ander theme kies, verdwijnt dit, maar ik wil toch mijn 'black theme' behouden.

Weet iemand hoe ik via de registry die kleur kan wijzigen ?

Thnx

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:03:

Dank alvast
Je hebt firmware gevonden, je hebt een flashprogramma gevonden, dus je kunt goed lezen. Waarom dan niet iets beter je best doen en uitzoeken welke firmware je moet hebben? Een beetje meer eigen initiatief mag je best tonen hierin vind ik.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Verwijderd

roma0803 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:51:
[...]

Je hebt firmware gevonden, je hebt een flashprogramma gevonden, dus je kunt goed lezen. Waarom dan niet iets beter je best doen en uitzoeken welke firmware je moet hebben? Een beetje meer eigen initiatief mag je best tonen hierin vind ik.
Omdat de meeste sites in het Engels zijn ik ben daar niet zo al te best in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
bhorvers schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:29:
Kleurtjes ... ?

Bij het 'Black Theme' zie ik zo'n verschrikkelijk nauwelijks leesbaar vies groen kleurtje in mijn threaded SMS. Als ik een ander theme kies, verdwijnt dit, maar ik wil toch mijn 'black theme' behouden.

Weet iemand hoe ik via de registry die kleur kan wijzigen ?

Thnx
Sowieso de standaard windows - threaded sms vervangen hiermee: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=622520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
ik krijg trackr niet aan de gang ,
krijg maar geen gps fix, of ik krijg maar 1 devices
getest op windows Intermediate driver ofzo,
en op com9, en com7
tevens ook automatisch ( na 10 min nog steeds wachtend op signaal )

Iemand enig idee hoe ik dit programma aan de gang krijg ? ( ben nieuwsgierig hoeveel km ik afleg per dag )

Gps deugt wel want google maps pakt hem vrolijk

[ Voor 7% gewijzigd door osmosis op 19-02-2010 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof dat je weinig respons of hulp krijgt op dit forum ik probeer ook al een paar dagen om hulp te vragen voor andere firmware maar heelaas pindakaas geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Even wat netter verwoord: Ik denk niet dat mensen hier antwoord opgeven, ter bescherming van hunzelf ;) En dat je hier http://forum.xda-developers.com vast meer erover kan vinden :P

[ Voor 211% gewijzigd door Tylen op 19-02-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan nokia telefoons flashen en heb zelfs mijn samsung pixon m8800 geflasht dus waarom zou deze niet lukken ik wil alleen een linkje en uitleg voor welke firmware erop moet voor de rest niet ik heb hier al het flashprogramma en uitleg maar ik kom er niet uit met de lettercodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Let op:
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
Lees je eigen bericht even door voor je het post.
ontopic ;)
Ik heb beltoon en trillen ingesteld. Als iemand mij belt en ik neem op, dan blijft de telefoon nog 1 a 2 seconden doortrillen, de beltoon is dan al gestopt. Dat doortrillen vind ik irritant, want zodra je op de opneemknop drukt en de telefoon tegen je oor aanzet voel je de tril nog doorgaan.

Is dit te verhelpen? Heb al de verschillende ritmes trillen geprobeerd, maar geen enkele stopt meteen bij het opnemen. Kan dit ergens in het register aangepast worden misschien?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]NRGetic schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:05:
[...]

ontopic Let op:
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Inmiddels contact opgenomen met de moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:29:
[...]

Omdat de meeste sites in het Engels zijn ik ben daar niet zo al te best in.
Ok, helder. En een beetje geduld xclusief. Niet iedereen heeft de tijd de hele dag op dit forum rond te hangen. Als je geen geduld kunt opbrengen ben je hier misschien niet op de juiste plek, ok? We zijn een dag verder na jouw vraag en ik neem nu de tijd om een uitgebreid antwoord te geven. Maar moest daar even over nadenken, ik heb moeite met mensen die hun oordeel te snel klaar hebben...
  • Je hebt nodig een CSC bestand, een eb0 bestand, een MST bestand en een bin bestand. Die laad je in Octans Downloader. De ROM's die je als download kunt vinden bestaan als het goed is uit deze 4 bestanden. Het geniet de voorkeur om deze bestanden van dezelfde versie te hebben, of in ieder geval van dezelfde release (dus ~I8000NXXJA5 met een ~I8000NXXJA3.
  • Zorg ervoor dat je ook SAMSUNG_MODEM_4.34 download. Doe de install (setup.exe) en reboot je pc om zeker te zijn dat je geen foutmeldingen krijgt tijdens het flashen straks.
  • Sluit je telefoon aan op je PC en maak een ActiveSync verbinding, of een verbinding met Windows Mobile Device Center. Dit mag een gastverbinding zijn. Je phone moet wel aanstaan. O ja, en doe dit via USB....
  • Je gaat op zoek naar Octans Downloader, bij voorkeur versie 2.14. Die werkt ook op andere versies dan Windows XP.
  • In Octans laad je het eb0 bestand met de knop Eboot
  • Het CSC bestand met de knop MultiCSC
  • Het MST bestand met knop moviNAND
  • Het bin bestand met de knop Phone
  • Nu moet je de goede landinstellingen kiezen met het popdown menu's bij MultiCSC. Kies eerst de Nederlandse instellingen bij [CSC File Select], dit is de *XEN* versie, bijvoorbeeld I8000XENJA5.csc
  • Language Select moet op Nederlands staan, mocht dit door bovenstaande selectie nog niet zijn gebeurd.
  • Onder de knop Phone in Octans zet je een vinkje bij "Preserve phones content". Dit zorgt ervoor dat je Storage niet wordt gewist bij het flashen.
  • Klik nu op de knop Detect in Octans
  • Zet je toestel vervolgens uit, nog steeds verbonden met je PC.
  • Druk in Octans vervolgens op Start Downloading.
  • Volg de instructies op je scherm en wacht pas met ontkoppelen van je toestel totdat Octans zegt dat het mag. Je toestel zal een aantal keren opnieuw opstarten. Laat 'm gewoon z'n gang gaan.
  • En dan... eh.. klaar :)
Uitaraard moet je na dit hele feest al je eigen programma's opnieuw installeren en instellen. Maar dat doe je na een aantal keren flashen steeds sneller.

Suc6

Voor de moderators: bovenstaande heeft niets te maken met illegale software of praktijken. Samsung geeft onofficieel firmware uit om user feedback te krijgen daarop. Onofficieel, omdat ze niet aansprakelijk willen worden gesteld in het geval een toestel als boekenlegger eindigt door dit proces. Ik begrijp echter dat het een wat grijs gebied is.

[ Voor 13% gewijzigd door roma0803 op 19-02-2010 19:30 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks ik ga morgen even op me gemak kijken er naar.

kloppen de codes wel?

ik heb nu t-mobile in me telefoon!

deze:PDA:I8000BOIL4

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Na anderhalf jaar een samsung omnia i900 te hebben
ben ik zeer blij met mijn nieuwe aankoop, namelijk de omnia II I8000.

Ik ben er zeer tevreden over, heb hem slechts 2 dagen en
hij bevalt me echt perfect.

Slechts één probleempje: sinds deze avond komt er steeds
een vakje met 3G bovenaan mijn scherm. Ik heb al geprobeerd
het weg te krijgen (met de handleiding, en alle instellingen...)
maar het blijkt niet te lukken.

Nu en dan komt het erop maar na een half minuutje krijg
ik het telkens weg.
Het probleem is dat ik sindsdien al 3 euro heb zijn verdwijnen
van mijn abbonement (door het internet, die ik niet gebruikt heb,
en ook niet door internet-widgets).

Kan iemand mij alstublieft helpen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 01:40:
Hallo,
Na anderhalf jaar een samsung omnia i900 te hebben
ben ik zeer blij met mijn nieuwe aankoop, namelijk de omnia II I8000.

Ik ben er zeer tevreden over, heb hem slechts 2 dagen en
hij bevalt me echt perfect.

Slechts één probleempje: sinds deze avond komt er steeds
een vakje met 3G bovenaan mijn scherm. Ik heb al geprobeerd
het weg te krijgen (met de handleiding, en alle instellingen...)
maar het blijkt niet te lukken.

Nu en dan komt het erop maar na een half minuutje krijg
ik het telkens weg.
Het probleem is dat ik sindsdien al 3 euro heb zijn verdwijnen
van mijn abbonement (door het internet, die ik niet gebruikt heb,
en ook niet door internet-widgets).

Kan iemand mij alstublieft helpen?
Alvast bedankt
Hi

3G in je balk betekent slechts dat er een 3G verbinding beschikbaar is. Wanneer de verbinding ook daadwerkelijk actief is, zie je dit aan een 2e 3G logootje in het teken wat aangeeft hoeveel bereik je hebt.

Als je dus geen gebruik wil maken van internet, is het dus niet erg als er 3G in je balk staat zolang er geen G, E of 3G staat in het logo wat je bereik aangeeft.

Om je internet totaal te blokkeren, kun je gebruik maken van dit programma: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=503131

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe marketplace uit! Heel gaaf: je kan van regio veranderen waardoor je dus de veel meer apps uit amerika kan halen, en, je kan nu wel kiezen waar je de files installeert!!! Hoe kom je er aan? De-installeer marketplace, en vervolgens klik je er weer op via het windows start menu, en dan ga je hem overnieuw downloaden, dan heb je dus de nieuwste versie, zeker een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28

Infinchible

Woef!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 07:41:
Er is een nieuwe marketplace uit! Heel gaaf: je kan van regio veranderen waardoor je dus de veel meer apps uit amerika kan halen, en, je kan nu wel kiezen waar je de files installeert!!! Hoe kom je er aan? De-installeer marketplace, en vervolgens klik je er weer op via het windows start menu, en dan ga je hem overnieuw downloaden, dan heb je dus de nieuwste versie, zeker een aanrader...
Hebben ze toch goed geluisterd naar alle kritieken! _/-\o_ Al zou het makkelijker zijn geweest als er gewoon 1 marketplace was geweest. Maar dit is in ieder geval een stap in de goede richting! Heb hem net ook geïnstalleerd en het werkt perfect! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor het snelle antwoord Maardiweb,
maar ik heb toch nog één klein probleempje.

Ik zit met een abbonement van 20 euro waarbij
ik gratis sms (5000) en bel.
Toen ik gisterenmiddag keek bij #123# stond mijn
verbruik kaart op 0.5 euro. Daarna heb ik enkel nog
wat Sms'jes gestuurd, die toch gratis zijn, en diezelfde
avond (stond hij heel de tijd op 3G bovenaan) keek
ik opnieuw en stond het verbruik kaart op 3 euro.

Is dit nu verbruik van het internet (dat ik niet gebruik)?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

gws24

Thinking is hard!

Bedankt Delano. Ben al sinds donderdag regelmatig bezig om dit voor elkaar te krijgen. Gewoon marketplace opstarten en het programma laten zoeken naar een update werkt dus niet. Ook microsoft zelf wist het niet 8)7. Het deinstalleren en opnieuw downloaden werkt dus wel; nu maar even gaan kijken of er iets interesants te vinden is in de verschillende shops :9

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Voor de mensen die geen of maar een enkele gps fix krijgen,

met de omnia II ( misschien is dit ook van toepassing op andere modellen )

De manier die bij mij werkt,

je hebt geen extra apps nodig of wat dan ook

Start -> Instellingen > Verbindingen -> GPS

Daar staat Hardware poort : COM 9 ( laat die zo !! )

Verander GPS Programma poort ( COM7) in COM4

Sta de instellingen op, en doe een reboot

* hier kwam ik achter omdat trackr & BeelineGPS maar geen fix kregen
nu wel dus,
andere apps heb ik niet getest,
( Google maps werkt nog vrolijk )

[ Voor 13% gewijzigd door osmosis op 20-02-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook op zoek naar een andere telefoon...
momenteel heb ik een SE Xperia

en nu kan ik een Omnia II 8gb voor een leuk prijsje krijgen, is dit wel een vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
het is geen wereld van verschil, maar wel een degelijke vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:16:
ik ben ook op zoek naar een andere telefoon...
momenteel heb ik een SE Xperia

en nu kan ik een Omnia II 8gb voor een leuk prijsje krijgen, is dit wel een vooruitgang?
Hey Agressor,

Dat is geen vooruitgang, maar een evolutie!! ;)

Ik spreek uit ervaring.
Heb zelf de SEX1 gehad maar binnen 6 mnd verkocht omdat ik het een echt gebruiks-onvriendelijke combinatie van hard- en software vond.
Ik kwam van Nokia + SE K800i maar die SEX1 met WinMo 6.1 vond ik echt een ramp.

Ik heb de Omnia II sinds ruim een maand in gebruik. Er zat 'out of the box' Windows Phone 6.5 op en dat is echt heel gebruiks vriendelijk.
Grote iconen, heel goed met je vingers te bedienen (echt geen stylus nodig zoals bij de SEX1 :( )
Onscreen toetsenbord werkt veel beter dan het hardware tb en je bent er zo aan gewend.
En de telefoon is snel; Ligt mss aan de 2x zo snelle cpu als die van de SEX1 :?
Ook de IE browser doet het goed t.o.v. Opera 9.5 die er standaard op zit.

Naast de Omnia II heb ik ook de Omnia i8910HD en de Jèt ;)
En nee, ik ben geen Samsung-fan.
Toen ik vorig jaar nieuwe telefoons wilde hebben stonden de N86 (vanwege de camera), de N97 (vanwege S60v5 Touch) en de i8910HD op mijn shopping lijstje.
Na alles goed vergeleken te hebben ben ik toen voor de i8910HD gegaan omdat die het beste van alle 3 had.

Dat is de reden dat ik wist wat ik kon verwachten van de Omnia II en ik ben niet teleur gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:16:
Dank voor het snelle antwoord Maardiweb,
maar ik heb toch nog één klein probleempje.

Ik zit met een abbonement van 20 euro waarbij
ik gratis sms (5000) en bel.
Toen ik gisterenmiddag keek bij #123# stond mijn
verbruik kaart op 0.5 euro. Daarna heb ik enkel nog
wat Sms'jes gestuurd, die toch gratis zijn, en diezelfde
avond (stond hij heel de tijd op 3G bovenaan) keek
ik opnieuw en stond het verbruik kaart op 3 euro.

Is dit nu verbruik van het internet (dat ik niet gebruik)?

Alvast bedankt
Dat weet ik niet zo goed. Welke provider heb je? Kan je anders eens een screenshot maken op het moment dat er zo'n 3G in beeld staat? Dan weet ik beter wat je bedoelt.

Screenshots maken kan met dit gratis appje: http://www.iliumsoft.com/site/fp/screen_capture.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Installeer anders gewoon nodata op je telefoon. Dan weet je zeker dat alle dataverbindingen geblokkeerd zijn. Wifi kun je dat uiteraard wel nog gewoon gebruiken als internet bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:36:
[...]

Dat weet ik niet zo goed. Welke provider heb je? Kan je anders eens een screenshot maken op het moment dat er zo'n 3G in beeld staat? Dan weet ik beter wat je bedoelt.

Screenshots maken kan met dit gratis appje: http://www.iliumsoft.com/site/fp/screen_capture.htm
We're sorry, but the page you wanted is not available.
dat komt er als ik op die site ga

en heeft iemand een (werkend) linkje naar die nodata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Vooral niet zelf proberen verder te kijken natuurlijk. Alles aangerijkt krijgen. Komop zeg, die link is niet goed, maar het is wel heel erg gemakkelijk om toch het screenshot programma te vinden. Is deze telefoon wel iets voor je? Wel es van Google gehoord?

[ Voor 30% gewijzigd door roma0803 op 21-02-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 ,

kun jij me vertellen welke firmware ik nodig heb voor mijn telefoon ik had je een privebericht gestuurt hierover,heb wel al tomtom erop gekregen met de portspiltter nu alleen nog andere firmware en ik ben dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:31:
Vooral niet zelf proberen verder te kijken natuurlijk. Alles aangerijkt krijgen. Komop zeg, die link is niet goed, maar het is wel heel erg gemakkelijk om toch het screenshot programma te vinden. Is deze telefoon wel iets voor je? Wel es van Google gehoord?
Na mijn anderhalf jaar ervaring met de omnia i900 heb ik opgegeven om
nog verder te zoeken naar apps, want in de meeste gevallen werken ze toch
niet. Daarom dat ik vroeg of iemand (die er iets van kent) een werkende link kon doorsturen...

Ik heb het ondertussen wel gevonden (en had het in eerste instantie niet gevonden
op die site)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:36:
[...]

Ik heb momenteel Mobistar als provider, maar ik ga waarschijnlijk over op
Mobile Vikings zodra ik van mijn contract verlost ben.

Bedankt, ik heb de applicatie intussen kunnen installeren en een screenshot genomen.
(is het mogelijk in te stellen dat je een screenshot kan nemen door ermee te schudden zoals iPhone?)
Ik zou wel liever hebben dat ik zelf kan kiezen wanneer ik 3G wil gebruiken, want van
zodra ik perongeluk op een internet-app druk verbindt hij met 3G...

http://img715.imageshack.us/i/sshot004.png/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Ik heb beltoon en trillen ingesteld. Als iemand mij belt en ik neem op, dan blijft de telefoon nog 1 a 2 seconden doortrillen, de beltoon is dan al gestopt. Dat doortrillen vind ik irritant, want zodra je op de opneemknop drukt en de telefoon tegen je oor aanzet voel je de tril nog doorgaan.
Is dit te verhelpen? Heb al de verschillende ritmes trillen geprobeerd, maar geen enkele stopt meteen bij het opnemen. Kan dit ergens in het register aangepast worden misschien?
Is er dan iemand die in ieder geval kan vertellen of zijn omnia 2 dit ook doet? (zie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door pven op 22-02-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:44:
[...]

Ik heb momenteel Mobistar als provider, maar ik ga waarschijnlijk over op
Mobile Vikings zodra ik van mijn contract verlost ben.

Bedankt, ik heb de applicatie intussen kunnen installeren en een screenshot genomen.
(is het mogelijk in te stellen dat je een screenshot kan nemen door ermee te schudden zoals iPhone?)
Ik zou wel liever hebben dat ik zelf kan kiezen wanneer ik 3G wil gebruiken, want van
zodra ik perongeluk op een internet-app druk verbindt hij met 3G...

http://img715.imageshack.us/i/sshot004.png/
Je verbinding is niet actief, maar NoData installeren is wel praktisch zodat je zeker weet dat er echt niets verstuurd wordt. Ik zou dus de oorzaak van die kosten ergens anders zoeken.. Misschien kan Mobistar je meer vertellen?
NRGetic schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:02:
[...]

Is er dan iemand die in ieder geval kan vertellen of zijn omnia 2 dit ook doet? (zie hierboven).
Joe ik heb er ook last van.. Denk niet dat er veel aan te doen is, want het lijkt me niet iets registermatigs..

[ Voor 3% gewijzigd door Maardiweb op 22-02-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvanlook
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-05-2023
Heeft er iemand een idee hoe ik de windows settings kan activeren voor windows 6.5 op mijn omnia II
voor ik firmware update had gedaan heb ik het register aangepast gehad en kreeg dan in de menus een tweede tandwiel met extra settings.
Ik weet echter niet meer welke registry key ik had aangepast hiervoor
Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door pven op 22-02-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

tomvanlook schreef op maandag 22 februari 2010 @ 02:39:
Heeft er iemand een idee hoe ik de windows settings kan activeren voor windows 6.5 op mijn omnia II
voor ik firmware update had gedaan heb ik het register aangepast gehad en kreeg dan in de menus een tweede tandwiel met extra settings.
Ik weet echter niet meer welke registry key ik had aangepast hiervoor
Weet iemand raad?
SHOW WINDOWS SETTINGS IN START MENU
Open any registry editor, go to path:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Shell\StartInfo\
Value 'HideSettings' Set to '0'.. and soft-reset

[ Voor 16% gewijzigd door Tylen op 22-02-2010 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

NRGetic schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:02:
[...]

Dat trillen is bij mij ook zo. Gaat inderdaad een aantal seconden langer door dan de beltoon. Ook bij ontvangen SMS trilt ie langer door dan nodig is. Ik ben nog niets tegengekomen om dat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Blijkbaar is het nodig om het bestaan van topicreports onder de aandacht te brengen:
Modbreak:Als je je aan bepaalde bericht stoort, meld dat dan via een topicreport ipv er op te reageren.

Topicreport is dat handje links bovenin.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een simpele vraag, maar waar kan ik marketplace verwijderen? Ik wil zeker weten dat ik het goed doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:16:
[...]

Waarschijnlijk een simpele vraag, maar waar kan ik marketplace verwijderen? Ik wil zeker weten dat ik het goed doe...
Het makkelijkst is via ActiveSync.. Daarin kan je een scherm oproepen waarmee je programma's van je omnia kan verwijderen en daar zal je marketplace zien staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik ben een beetje op internet aan het zoeken geweest maar krijg niets te vinden...

Mijn vriendin heeft sinds vandaag de i8000 en ze wil met sms-en geen keyboard maar gewoon de ouderwetse keypad om smsjes mee te typen. Is er zoiets te vinden voor de omnia i8000 of zit het toch ergens in de opties verborgen?

Ik meen ook dat dit toch gewoon in WM zit of heeft samsung het eruit gehaald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar!

Graag wil ik mijn email op mijn telefoon instellen. Echter heb ik daar een vraag over voordat ik dat doe. Ik heb een gmail account en werk met Outlook. Dus alle e-mails worden van gmail gedownload, zonder dat deze verwijderd worden. Als ik mijn laptop niet bij me heb en ik wil mijn e-mail bekijken dan zou ik het zonde vinden dat deze allemaal gedownload zijn op mijn laptop. Dus heb ik de functie in Outlook "bewaar kopie op je internet mail" aanstaan. Graag wil ik dit ook zo houden :)

Nu wil ik graag mijn telefoon ook zo installeren. Is het dan zo dat als ik straks mijn email instel dat hij de mail via mijn gmail account binnenhaalt en daar ook bewaard? Of worden deze dan verwijderd? Ik bedoel dan dat als ik outlook opstart hij geen mail binnenhaalt omdat deze verwijderd zijn.

Nu heb ik het forum doorgebladerd en nu zie ik ook dat de meeste van jullie spreken over Imap. Is natuurlijk ook interessant voor mij. Maar als ik dat doe, moet ik dan ook mijn hele outlook aanpassen? of hoeft dat niet?

"Bovendien biedt IMAP een betere methode voor toegang tot je mail vanaf meerdere apparaten. Als je achtereenvolgens op je werk, vanaf je mobiele telefoon en thuis je e-mail controleert, zorgt IMAP ervoor dat je op elk moment vanaf elk apparaat toegang hebt tot nieuwe e-mail".

Dit lijkt mij het beste of niet?

Als ik dan via de telefoon de functie e-mail wil instellen, kan ik dan de gegevens van imap gebruiken? dus die dan ook selecteren? dan moet ik zeker ook imap aanvinken bij gmail zelf. Dit heb ik gedaan en heb dit ook gedaan in mijn outlook; maar dan kan ik via mijn outllook geen eens berichten ontvangen als ik 'm op IMAP zet. Ik moest inkomende mail op code 993 zetten en voor versturen code 587 en gebruik maken van TSL..... maar toen kon ik niets meer ophalen via outlook. Hoe kan dit?

Het komt er simpel op neer. Ik wil graag een email account op mijn telefoon instellen. Deze mail account haalt dan dus mail binnen van mijn gmail account. Ditzelfde geldt ook voor Outlook. ZONDER dat dit verwijderd wordt.

Alvast bedankt (ondertussen druk aan het lezen op gmail.com waar ze een hele uitleg geven. Alleen wordt mijn vraag (voorzover ik kan lezen) niet beantwoord...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:51:
Ik ben een beetje op internet aan het zoeken geweest maar krijg niets te vinden...

Mijn vriendin heeft sinds vandaag de i8000 en ze wil met sms-en geen keyboard maar gewoon de ouderwetse keypad om smsjes mee te typen. Is er zoiets te vinden voor de omnia i8000 of zit het toch ergens in de opties verborgen?

Ik meen ook dat dit toch gewoon in WM zit of heeft samsung het eruit gehaald??
Je kunt kiezen tussen 2 keypads. De samsung Keypad en het toetsenbord. Op het moment dat je een bericht wilt maken kun je klikken op de knop, tussen verzenden en menu welk toetsenbord je graag wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:08:
[...]

Je kunt kiezen tussen 2 keypads. De samsung Keypad en het toetsenbord. Op het moment dat je een bericht wilt maken kun je klikken op de knop, tussen verzenden en menu welk toetsenbord je graag wilt gebruiken
Dus niet de ouderwetse 1 tm 9 met corresponderende letters zoals die ook op "normale" telefoons zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:26:
[...]

Dus niet de ouderwetse 1 tm 9 met corresponderende letters zoals die ook op "normale" telefoons zit?
wel dus zoals hieronder wordt vermeld

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

roma0803 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 07:45:
[...]

Dat trillen is bij mij ook zo. Gaat inderdaad een aantal seconden langer door dan de beltoon. Ook bij ontvangen SMS trilt ie langer door dan nodig is. Ik ben nog niets tegengekomen om dat aan te passen.
Ik heb op internet wel gevonden waar dit geregeld wordt in het register misschien dat je er iets mee kan:
I know that in the registry:

If you would like more control over how your device rings/vibrates/flashes its LEDs on events, you can can change the Script values of these events. For example, for an incoming call performing 'activate device, play ringtone, wait 3 seconds, repeat':

HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "apw3r" (REG_SZ string, no quotes)

For performing 'active device, set volume to 33%, play ringtone, set volume to 67%, play ringtone, set volume to 100%, play ringtone (no repeat)':

HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0\Script = "ac33pc67pc100p" (REG_SZ string, no quotes)

The following are the full codes available to you. Please note that all the codes are executed simultaneously except after a ringtone play / wait code. E.g. 'v1p' will vibrate and play at the same time, while vibrating for 1 second. But 'pv1' will play the ringtone through all the way first, then start vibrating for 1 second.

a = activate device
cN = set volume to N in percentage max volume
fN = flash notification LED for N seconds
p = play ringtone. Note that this will play the ringtone all the way through before continuing with the next code.
r = repeat. Note that this should be the last code in your Script string, if used at all.
vN = vibrate for N seconds
wN = wait for N seconds. Note that the device will wait this long before continuing with the next code.
Ik kan er zelf weinig mee want in mijn string staat av0p.... wat zou beteken dat er 0 seconden (niet dus) getrild moet worden terwijl hij wel degelijk trilt en daar ook op staat ingesteld in het menu. Wat je wel merkt als je de ringtones+tril mogelijkheden beluisterd bij je geluidsinstellingen is dat het trillen continu doorgaat maar de ringtone zelf speelt af, is een paar seconden stil en begint dan weer. Het lijkt dus zo te zijn dat de lengte van het trilsignaal langer is dan de lengte van het beltoonsignaal als je begrijpt wat ik bedoel.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

kbloem schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:26:
[...]

Zeker wel. Bij het maken van een bericht de [mode / XT9] toets even vasthouden en vervolgens het 12 toetsen keypad kiezen. Met XT9 aan kun je net zo snel je sms tikken als op een normale telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:29
Hoe kan ik mijn thema veranderen?

Als ik de thema verander, blijft de achtergrond afbeelding nog staan.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Edit: Stond hierboven al ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Tylen op 22-02-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals aan

roma0803,

kun jij me vertellen welke firmware ik nodig heb voor mijn telefoon deze zit er nu in van T-mobile:

ik had je een privebericht gestuurt hierover,heb wel al tomtom erop gekregen met de portspiltter nu alleen nog andere firmware en ik ben dik tevreden.

[ Voor 2% gewijzigd door Ginz op 24-02-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:51:
Nogmaals aan

roma0803,

kun jij me vertellen welke firmware ik nodig heb voor mijn telefoon deze zit er nu in van T-mobile:

ik had je een privebericht gestuurt hierover,heb wel al tomtom erop gekregen met de portspiltter nu alleen nog andere firmware en ik ben dik tevreden.
Ik heet wel geen roma0803 maar het beste kan je denk ik de JA5 versie van 25 jan (1 na laatste) downloaden van Secany. De links daarnaar toe staan in de startpost op het volgende forumbericht op modaco:

http://www.modaco.com/con...000-wm65-rom-feb-10-roms/

Die wordt overal als een goede rom gezien. De laatste (JB1) schijnen nog wat problemen mee te zijn.

Wel nog even een waarschuwing. Secany post deze files op rapidshare en als je geen premium account hebt dan is het bijna onmogelijk om te downloaden omdat de servers continu vol zitten (zou ergens in maart opgelost moeten zijn). Ikzelf probeer het ook af en toe maar tot nu toe heb ik pas 1 van de 5 bestanden kunnen downloaden.

[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 24-02-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

gws24 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:25:
[...]

Ik heet wel geen roma0803 maar het beste kan je denk ik de JA5 versie van 25 jan (1 na laatste) downloaden van Secany. De links daarnaar toe staan in de startpost op het volgende forumbericht op modaco:

http://www.modaco.com/con...000-wm65-rom-feb-10-roms/

Die wordt overal als een goede rom gezien. De laatste (JB1) schijnen nog wat problemen mee te zijn.

Wel nog even een waarschuwing. Secany post deze files op rapidshare en als je geen premium account hebt dan is het bijna onmogelijk om te downloaden omdat de servers continu vol zitten (zou ergens in maart opgelost moeten zijn). Ikzelf probeer het ook af en toe maar tot nu toe heb ik pas 1 van de 5 bestanden kunnen downloaden.
Download ik nu wel even file 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks,
maar wat heb ik allemaal nodig behalve octans downloader, de JA5 versie(firmware) en wat nog meer?
Heb allles al binnen via premium account in totaal heb ik nu 6 filles met 2x rarfiles en 3 maal deze:

PDA_i8000XXJA5.7z.002
PDA_i8000XXJA5.7z.004
PDA_i8000XXJA5.7z.003

Klopt het deze 3 bestanden geen rarbestanden zijn?

en deze als rar:
I8000NXXJA5.part1
CSC_I8000NXXJA5

en nog deze:
i8000_Downloader211_Driver
PDA_i8000XXJA5.7z

Heb ik nu alles?

[ Voor 67% gewijzigd door Ginz op 24-02-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Jij leest lekker hè? Alles is je kort geleden al uitgelegd en uitgeschreven. Ik denk dat het flashen van je Omnia iets teveel van jou vraagt. Ik zou me er niet aan wagen en eerst meer moeite doen te leren wat je gaat doen. Dat is een welgemeend advies. Het is een beetje jammer als jouw Omnia eindigt als een boekenlegger, daarvoor is ie te duur lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door roma0803 op 23-02-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:00:
Jij leest lekker hè? Alles is je kort geleden al uitgelegd en uitgeschreven. Ik denk dat het flashen van je Omnia iets teveel van jou vraagt. Ik zou me er niet aan wagen en eerst meer moeite doen te leren wat je gaat doen. Dat is een welgemeend advies. Het is een beetje jammer als jouw Omnia eindigt als een boekenlegger, daarvoor is ie te duur lijkt me.
Ik vraag alleen of ik de goede bestanden heb,ik heb al eerder telefoons geflasht vandaag nog een oude spv m700 is ook gelukt maar ik weet nu dus niet welke bestanden ik nodig heb voor de omnia

Heb al uitleg gevonden op die samsung site nu alleen nog de goede bestanden binnen kunnen halen

[ Voor 26% gewijzigd door Ginz op 24-02-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

roma0803 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:00:
_/-\o_ Dat is dus precies wat ik voorspelde in mijn reactie welke door de mod is verwijderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een beter uitleg op de samsung firmwaresite gevonden maar bedankt voor de uitleg.

Het flashen is gelukt maar heel erg leuk ik had t-mobile en nu is het een orange telefoon geworden zal iemand mij aub de goede firmware willen geven

Ok sorry voor de caps maar staat nu goed,zal iemand mij AUB de goede firmware willen geven want ik had dus T-mobile en nu is mijn telefoon Orange met opstarten enzo geworden zie onderstaande:

het was:
PDA I8000BOIL4

Dit na het flashen:
PDA:I8000NXXJA5
CSC:I8000AMNJA5
TELEFOON:I8000XXJA3

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kap aub eens met het gebruik van de bold-tag, dat leest nogal irritant.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou zo erg om iemand te helpen dan?
waar is een forum voor dan?
ik kreeg deze firmware via dit forum maar echter is me telefoon er nu een geworden met orange logo ben alweer opnieuw aan het flashen hoop nu de goede zo niet hoop ik dat iemand zo vriendelijk is om mij wel te helpen.

opnieuw geflasht maar nog steeds orange logo AUB kan iemand mij helpen via dit forum of anders msn:
Modbreak:Communicatie gaat middels het forum. Wil je dingen bespreken die niet op forum besproken mogen worden, gaan dan niet post "Stuur me even een e-mail", "Ik heb je een DM verzonden" of "Kan je mij een e-mail sturen?
Regel zelf (buiten het forum om dus) dat je met iemand in contact kom, of communiceer via het forum, maar dan wel volgens de regels.

Alvast bedankt

[ Voor 46% gewijzigd door Ginz op 24-02-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

gws24 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:26:
Het lijkt dus zo te zijn dat de lengte van het trilsignaal langer is dan de lengte van het beltoonsignaal als je begrijpt wat ik bedoel.
Ja ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is niet het probleem volgens mij.

Bijvoorbeeld:
- Je stelt een ringtone die een lengte heeft van ong. 10 seconden in en laten we zeggen dat het trillen continu is (in een loop)
- Ik word gebeld en neem na ongeveer 5 seconden op.
Gevolg:
- de ringtone stopt meteen na het opnemen
- het trillen gaat nog ongeveer 2 seconden door

Dus wat zorgt ervoor dat de ringtone er wel meteen mee stopt en het trillen niet? Ijlt dat ding gewoon na ofzo? Ik kan het me niet voorstellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem: Mijn telefoon checkt elke 5 minuten automatisch mijn email via Outlook. Op zich geen probleem, maar als ik een navigatiesysteem aanzet (TomTom of iGo) en de telefoon checkt mijn mail dan krijg ik opeen het outlook schermpje te zien terwijl ik aan het navigeren ben!
Beide navigatiesystemen staan in hun instellingen "op de voorgrond" maar toch breekt outlook steeds in.

Wie weet hoe ik dat kan voorkomen?

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 17:38
@xclusief, volgens mij als je googled op samsung firmware of samsung modem oid (wees creatief, ik ben het alweer vergeten) dan kom je uiteindelijk op een site waar het helemaal opnieuw staat uitgelegd, maar waar ook een link staat naar een besloten forum waar je verscheidene ROM's kan downloaden. je bent op zoek naar een specifieke ROM, ik zou die gewoon gaan zoeken als ik jouw was.

Eigenlijk denk ik dat je gewoon naar de t-mobile site moet gaan voor je internetinstellingen. Dan laat je dat verkeerde logootje lekker staan en pas je je instellingen aan.

in ieder geval merk je dat de sfeer een beetje verzuurt, omdat je wel erg dwingend ' vraagt' of men je wilt helpen. En, zoals met vele softwareproblemen, dat kost een hoop tijd. Tijd die mensen nu na al je gezeur niet meer in jouw probleem willen steken.

als je er nou nog niet uitkomt, probeer het eens op xda-developers of modaco of een ander forum, en probeer een rustige, beheerste, doordachte en goed uitgezochte vraag te bedenken. Maar wees vooral geduldig en beleefd, de meeste mensen hebben geen tijd en zin om mensen te helpen die zeuren of onbeleefd zijn.
Zeker niet gratis én in hun vrije tijd.

doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe.s
@NRGetic: Toen jij met i8000 (000-0000-000) niet kon verbinden en later met die NPSFUSClientDU.exe wel.
lukte het toen in 1 keer? Bij mij geeft NPS, nadat ik die NPSFUSClientDU.exe heb gestart, aan dat de verbinding niet goed is.

Heb jij nog opvallende handelingen gedaan? (Virusscanner/firewall uit?, andere .exe gestart? iets dergelijks?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:50:
[...]

Het makkelijkst is via ActiveSync.. Daarin kan je een scherm oproepen waarmee je programma's van je omnia kan verwijderen en daar zal je marketplace zien staan :)
Ik neem aan dat je ActiveSync via de computer bedoelt? De bijgeleverde software heet bij mij geen ActiveSync. Dit staat wel op mn telefoon, maar hier kan ik volgens mij geen scherm oproepen. Verder kan ik met de software ook geen scherm oproepen waarin ik programma's zou kunnen zien, tenzij je mappenbeheer bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:43:
Ik heb meerdere telefoons geflasht maar nu zit ik met dat logo van orange erin dan heb ik liever me t-mobile logo erin terug want ik kan nu zelfs niet verbinden met het internet dus kun je me aub helpen.
Kijk ff op pagina 41, daar staat precies uitgelegd hoe het moet.
Het zit namelijk in je csc bestand.

Dus ff lezen en dan zal het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:01:
Ok sorry voor de caps maar staat nu goed,zal iemand mij AUB de goede firmware willen geven want ik had dus T-mobile en nu is mijn telefoon Orange met opstarten enzo geworden zie onderstaande:

het was:
PDA I8000BOIL4

Dit na het flashen:
PDA:I8000NXXJA5
CSC:I8000AMNJA5 hier zit de fout!
TELEFOON:I8000XXJA3
Je hebt de goede firmware maar je hebt niet de goede opties voor CSC gekozen in octans. Boven de multicsc knop kan je de taal instellen maar dat moet je niet doen!!!! Onder de multicsc knop kan je bij CSC select de goede csc kiezen. Ins ons geval is dat I8000XENJA5.csc. Als je dit doet zal je zien dat de taal automatisch verandert in nederlands. Als je alleen de taal kiest blijft de CSC select op i8000amnja5 staan en laat nou net het stuk AM aangeven dat orange de telco is.

Hieronder nog even de land en operatorcodes voor diegenen die het zelf willen uitvogelen:
CODE COUNTRY LANGUAGE OPERATORS
AMN SPAIN Spanish(Spain) "ORANGE"
ATO AUSTRIA German(Germany)
AUT SWITZERLAND German(Germany)
BMC CANADA "BELL"
CNX ROMANIA English(UK) "VODAFONE"
COA ROMANIA English(UK) "COSMOTE"
CYO GREECE Greek(Greece)
DBT GERMANY German(Germany)
EUR GREECE Greek(Greece) "VODAFONE GR" "COSMOTE" "WIND GR"
FOP SPAIN Spanish(Spain)
HAT ROMANIA English(UK)
IRD SLOVAKIA Czech(Czech Rep.)
ITV ITALY Italian(Italy)
MBM MACEDONIA "T-MOBILE"
MOB AUSTRIA German(Germany)
MOT SLOVENIA English(UK) "MOBITEL"
MOZ German(Germany)
MTL BULGARIA English(UK)
OMX BULGARIA English(UK)
ORO ROMANIA English(UK) "ORANGE"
PAN HUNGARY Hungarian(Hungary)
PLS POLAND Polish(Poland)
PRO NETHERLANDS English(UK)
PRT POLAND Polish(Poland) "PLAY POLAND"
SEB AUSTRIA English(UK)
SEK UKRAINE Russian(Russia)
SER RUSSIA Russian(Russia)
SIM SLOVENIA English(UK) "SIMOBIL"
SKZ KAZAKHSTAN "BEELING"
SMO SERBIA English(UK)
SUN SWITZERLAND German(Germany)
SWC SWITZERLAND German(Germany)
THA THAILAND
TPH PORTUGAL Portuguese(Portugal)
TRA CROATIA English(UK)
TUR TURKEY
VGR GREECE Greek(Greece)
VIP CROATIA English(UK)
VIR UK English(UK) "VIRGIN"
WIN ITALY Italian(Italy)

XCS Czech(Czech Rep.)
XEB BELGIUM English(UK)
XEE SWEDEN English(UK)
XEF FRANCE French(France) "BOUYGTEL" "Orange F" "F SFR" "NRJ (SFR)" "Virgin" "Tele2" "Auchan" "Carrefour" "NRJ (ORANGE)"
XEH HUNGRARY Hungarian(Hungary)
XEN NETHERLAND Dutch(Netherlands)
XEO POLAND Polish(Poland)
XEP PORTUGAL Portuguese(Portugal)
XEU UK English(UK)
XEZ HUNGARY Czech(Czech Rep.)
XSO SINGAPORE

FAM SINGAPORE English "SingTel" "M1" "Starhub"
Door alleen de taal te kiezen heb je dus een spaanse csc van orange met als taal nederlands. XEN is de nederlandse csc zonder telco ;)

EDIT:
LOL, zit net dit hele verhaal te maken en dan geeft bigjohnny ondertussen in principe dezelfde aanwijzing maar dan veel sneller. Het gaat trouwens om deze post (bij mij staat het namelijk op pagina 20 omdat ik meer posts per pagina heb ingesteld) waar roma dit al aan je heeft uitgelegd xclusief. Gewoon exact die aanwijzingen uitvoeren en dan zou het goed moeten gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 23-02-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thank u ik ga dit gelijk proberen heb nu die xen gekozen maar krijg alleen reconnected sucses voor de rest gebeurt er niets hij start niet meer verder op ook in octans gebeurt er niets wat nu?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nog vergeten te melden maar met de XEN versie ben je alle T-mobile zooi kwijt en je zult dus ook geen t-mobile opstartscherm zien (het is in feite alsof je de telefoon los hebt gekocht); voor de meesten van ons is dit een pre omdat t-mobile teveel dingen "fout" heeft ingesteld zoals de widget bar en de niet functionele widgets die daar in staan (zoals bv nu.nl die niet werkt maar als je hem zelf installeerd en start via het start menu werkt het wel 8)7 )

En om de internetinstellingen weer goed te krijgen moet je even op de t-mobile site kijken: http://www.t-mobile.nl/my...ettings/selectdevice.aspx

[ Voor 16% gewijzigd door gws24 op 23-02-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Iedereen,

Ben sinds 1 Januari ook de trotse bezitter van een Omnia II.
Nu heb ik deze meteen met WM 6.5,via de samsung Software.

Dit ging helemaal goed. Nu heb ik de volgende software geinstalleerd.
DIt ging alleen de eerste keer niet goed, maar ik heb wel een backup van alle gegevens.
De tweede keer ging het wel goed maar nu krijg ik de backup niet meer terug gezet.

Als ik het backup bestand open zegt het programma dat er te weinig ruimte is. Hij zet de backup namelijk terug op t hoofdgeheugen en dat is 160 mb ongeveer. Voor de rest heb ik nog wel 7,4 GB over maar hij schrijft de backup automatisch terug naar het hoofdheugen

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Of hoe ik dit hoofdgeheugen groter kan maken.

Alvast bedankt!

gr Jon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen die mij heeft geholpen bedankt ik heb wel een andere firmware erop moeten zetten want de
I8000NXXJA5 werkte niet dus heb de laatste update moeten nemen van februari:I8000NXXJB1 deze werkt en inderdaad geen T-mobile meer ;-)

Het is nu ook gelukt met de I8000NXXJA5 dus nogmaals bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

joppe.s schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:21:
@NRGetic: Toen jij met i8000 (000-0000-000) niet kon verbinden en later met die NPSFUSClientDU.exe wel.
lukte het toen in 1 keer? Bij mij geeft NPS, nadat ik die NPSFUSClientDU.exe heb gestart, aan dat de verbinding niet goed is.

Heb jij nog opvallende handelingen gedaan? (Virusscanner/firewall uit?, andere .exe gestart? iets dergelijks?)
Lukte in een keer...daarna draaide de software gewoon zoals het hoort. Geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
roma0803 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:03:
[...]

Zeker wel. Bij het maken van een bericht de [mode / XT9] toets even vasthouden en vervolgens het 12 toetsen keypad kiezen. Met XT9 aan kun je net zo snel je sms tikken als op een normale telefoon.
Thanks man!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Daantsjie schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:59:
[...]

Volgens mij kan ik het niet vinden of niet gezien.

Graag nog een x uitleg
Nee dat ging over het T9 verhaal en snel smssen. Sorry voor de misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe.s
hmmm, bij mij niet, dan nu maar het mailtje van samsung afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Offtopic-replies verwijderd.

Als je hier een vraag stelt, toon dan eigen initiatief en inzet. GoT is geen helpdesk. Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topicreport en geef een linkje mee naar de reactie, in plaats van in dit topic te reageren. Hier gaat voortaan strenger op gemod worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

Modbreak:
Communicatie gaat middels het forum. Wil je dingen bespreken die niet op forum besproken mogen worden, gaan dan niet post "Stuur me even een e-mail", "Ik heb je een DM verzonden" of "Kan je mij een e-mail sturen?
Regel zelf (buiten het forum om dus) dat je met iemand in contact kom, of communiceer via het forum, maar dan wel volgens de regels.

Beste Moderator,

Ik had al een aantal keren contact opgenomen met mensen middels een PM maar kreeg hier geen reactie op.

Ook heb ik een moderator gemailt met een klacht en hier antwoord op gekregen,ik heb zelf van alles geprobeert om mijn telefoon te flashen maar het lukte mij niet maar dankzei iemand hier op het forum is het nu dus wel gelukt.

Thanks to:

gws24

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Wie kan mij opheldering verschaffen?

Als ik in SPB Home ga naar:
Launcher -> Instellingen -> Systeem -> Geheugen

Dan kom je in een menuutje:

Geheugen
---------------
Opslag
Totaal: 159.21 MB
In gebruik: 106.97 MB
Vrij: 52,23 MB

Programma
Totaal: 139.15 MB
In gebruik: 99,55 MB
Vrij: 39,06 MB

Gebruik ik vervolgens de telefoon gedurende dag door te mailen, googlen, telefoneren etc.
en kijk ik aan het einde van de dag nog een keer, dan zie ik dat er maar een paar MB van het Programmageheugen vrij is. :?
Zo krijg je de melding beneden de 10 MB vrij dat de camera niet gebruikt kan worden...

Als ik vervolgens in Taakbeheer kijk dan draait er helemaal niets.
Het geheugen fluctueert dus maar ik weet niet welke programma's dit veroorzaken :X
Waar kan ik zien welke programma's hoeveel geheugen gebruiken en waar sluit ik deze?

Ik zit me rot te zoeken op google en het enige wat ik vind is dat 'men' er ook last van heeft.

/edit:
Wat heb ik aan programma's geinstalleerd:
- TomTom
- GPSModDriver
- SPB Keyboard
- SPB MObile Shell
WM6.5 Prof

[ Voor 7% gewijzigd door NRGetic op 26-02-2010 07:12 ]

• Maardiweb
Welke versie van spb ms draai je?

Ik kijk zelf niet vaak in dat menuutje, maar merk wel dat sinds een nieuwe versie van spb mijn batterij sneller leegloopt, wat vaak een evenredig verband heeft met het geheugengebruik. Ik weet echter niet wat de exacte oorzaak is, omdat ik ook mobilesense gebruik en er meer mensen zijn die zeggen dat het daar aan ligt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik ben bezig met TomTom7 ik heb alleen perongeluk de GPS instellingen op mijn OMNIA II I8000 veranderd.
Ik krijg geen optie te zien waar ik de GPS instellingen weer op standaard kan zetten.
Ben dus heel benieuwd wie mij de standaard GPS instellingen kan vertellen.

Alvast hartelijk bedankt

Keesjovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Programmapoort: COM7
Hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik weet 100% zeker dat mijn i8000 screenshots kan maken uit zichzelf, er stonden er namelijk 2 in "my device" en er draait altijd al een programma genaamd "screencapture" mee op de achtergrond. Ik vroeg me af hoe ik dit doe? Kan het echt nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu paar dagen in het bezit van deze mobiel.
Meteen SPB mobile shell erop gezet na advies van mensen in dit topic, bevalt goed!

Iets waar ik me wel erg aan irriteer is de melding dat je sms bericht is verzonden, hij maakt namelijk dan ook het geluid van het ontvangen van een sms.

Is er een manier om iig die geluidsmelding na het versturen van de sms uit te zetten zonder dat de geluidsmelding na het ontvangen van een sms ook uit gaat?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervegter
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 07:34
Zoals je misschien weet zijn de grafische prestaties van de omnia I8000 erg slecht als je dit betrekt op de dedicated grafische chip die er in zit (en waar de i8000 mee geadverteerd wordt). Dit komt doordat samsung slechte grafische drivers heeft gemaakt. Ik en 250+ anderen vinden dat samsung betere drivers moet uitbrengen zodat de I8000 echt een snelle telefoon wordt zoals die wordt geadverteerd, en niet laggy en naar mijn mening misleidend zoals die nu is.

Vind je dit ook? Doe dan mee aan deze petitie!
http://www.ipetitions.com/petition/omnia2/

En geef deze link ook daar aan dere mensen, hopelijk zal dit Samsung ertoe bewegen om betere drivers uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:07
Is de samsung i8000 in Nederland wel geleverd met 16GB intern geheugen? Ik zie ze hier namelijk alleen met de 8GB variant met als extra een geheugenkaart van 8GB ... (ook in pricewatch)

[ Voor 5% gewijzigd door danda op 28-02-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga binnenkort mijn computer ergens achter stoppen waardoor ik niet meer bij de knop kan en heb nu met wat hulp van bepaalde mensen echt iets gaafs voor elkaar gekregen, kan nu mijn pc aanzetten via mn telefoon! Vet!
http://www.freewarepocket...nload-wakeitup-v1-01.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Deze is ook nice: http://gbmsoftware.com/

Kan je je telefoon als touchpad gebruiken en muizen vanaf afstand dmv bluetooth :) Oi wat word ik toch lui van deze telefoon :p

Weet iemand of er Nederlandstalige spraakherkenning software is voor winmo? In de US hebben ze TellMe, wat ook daar meegeleverd schijnt te worden met WM 6.5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heb mijn abbo verlengt en ben dus overgestapt naar de iPhone ;) Niks ten nadele van de Omnia 2. Maarja, de apps etc loopt toch allemaal wat beter/mooier etc op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er inmiddels achter dat je de geluidsmelding na sms verstuurd uit kan zetten door in de windows mobile stijl via instellingen>geluiden en meldingen>meldingen: nieuw tekstber. en dan geluid uitzetten.

Dan gaat echter ook mijn sms ontvangen signaal uit.

Is er een manier om het geluid bij het versturen van een sms uit te zetten en bij het ontvangen gewoon aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:07:
Ik ben er inmiddels achter dat je de geluidsmelding na sms verstuurd uit kan zetten door in de windows mobile stijl via instellingen>geluiden en meldingen>meldingen: nieuw tekstber. en dan geluid uitzetten.

Dan gaat echter ook mijn sms ontvangen signaal uit.

Is er een manier om het geluid bij het versturen van een sms uit te zetten en bij het ontvangen gewoon aan te houden?
Ja, maar kan alleen als je je samsung skin overboord gooit en de windows variant gaat gebruiken voor het sturen van een nieuw bericht. Doe ik wel, want is veel sneller dan de samsung skin, maar ook wel wat lelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:16:
[...]

Ja, maar kan alleen als je je samsung skin overboord gooit en de windows variant gaat gebruiken voor het sturen van een nieuw bericht. Doe ik wel, want is veel sneller dan de samsung skin, maar ook wel wat lelijker..
Ook zonder dat te doen kan het, zonder lastige reg tweaks zelfs:
http://www.freewarepocket...d-configuration-tool.html
Voor wat andere simpelere dingen, zoals samsung skin uitzetten zonder reg edit, kan je ook deze gebruiken:
http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-bsb-twaks.html
Maar voor de sms melding uitzetten moet je wel echt die 1e hebben.

Ik heb ze overigens allebei, zeer nuttig en maakt je telefoon een stuk beter in vele opzichten.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Let op:
Als je hier een vraag stelt, toon dan eigen initiatief en inzet. GoT is geen helpdesk. Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topicreport en geef een linkje mee naar de reactie, in plaats van in dit topic te reageren. Hier gaat voortaan strenger op gemod worden.