Hallo daar!
Graag wil ik mijn email op mijn telefoon instellen. Echter heb ik daar een vraag over voordat ik dat doe. Ik heb een gmail account en werk met Outlook. Dus alle e-mails worden van gmail gedownload, zonder dat deze verwijderd worden. Als ik mijn laptop niet bij me heb en ik wil mijn e-mail bekijken dan zou ik het zonde vinden dat deze allemaal gedownload zijn op mijn laptop. Dus heb ik de functie in Outlook "bewaar kopie op je internet mail" aanstaan. Graag wil ik dit ook zo houden
Nu wil ik graag mijn telefoon ook zo installeren. Is het dan zo dat als ik straks mijn email instel dat hij de mail via mijn gmail account binnenhaalt en daar ook bewaard? Of worden deze dan verwijderd? Ik bedoel dan dat als ik outlook opstart hij geen mail binnenhaalt omdat deze verwijderd zijn.
Nu heb ik het forum doorgebladerd en nu zie ik ook dat de meeste van jullie spreken over Imap. Is natuurlijk ook interessant voor mij. Maar als ik dat doe, moet ik dan ook mijn hele outlook aanpassen? of hoeft dat niet?
"Bovendien biedt IMAP een betere methode voor toegang tot je mail vanaf meerdere apparaten. Als je achtereenvolgens op je werk, vanaf je mobiele telefoon en thuis je e-mail controleert, zorgt IMAP ervoor dat je op elk moment vanaf elk apparaat toegang hebt tot nieuwe e-mail".
Dit lijkt mij het beste of niet?
Als ik dan via de telefoon de functie e-mail wil instellen, kan ik dan de gegevens van imap gebruiken? dus die dan ook selecteren? dan moet ik zeker ook imap aanvinken bij gmail zelf. Dit heb ik gedaan en heb dit ook gedaan in mijn outlook; maar dan kan ik via mijn outllook geen eens berichten ontvangen als ik 'm op IMAP zet. Ik moest inkomende mail op code 993 zetten en voor versturen code 587 en gebruik maken van TSL..... maar toen kon ik niets meer ophalen via outlook. Hoe kan dit?
Het komt er simpel op neer. Ik wil graag een email account op mijn telefoon instellen. Deze mail account haalt dan dus mail binnen van mijn gmail account. Ditzelfde geldt ook voor Outlook. ZONDER dat dit verwijderd wordt.
Alvast bedankt (ondertussen druk aan het lezen op gmail.com waar ze een hele uitleg geven. Alleen wordt mijn vraag (voorzover ik kan lezen) niet beantwoord...
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 22-02-2010 18:13
]