Je verkondigt je mening als een feit, zonder te beargumenteren waarom dat zo zou zijn. Daar heeft niemand iets aan.
Je hebt ze zelf beiden gebruikt zeg je, en dan weet je ook precies wat ik bedoel, dus niet zeuren. Als met een simpele analogie de vrager weet wat er bedoelt wordt, dan hoef je ook geen uitgebreide feature comparison te gaan uit tikken.
Ten eerste zeur ik niet, en ten tweede ben ik
weinig vrijwel niets tegengekomen dat in Lightroom wel kan en in Aperture niet. Welke van de 2 'beter' is, is dan ook geheel afhankelijk van hoe je graag je workflow inricht. Ben je een groot fan van het opslaan van adjustments in presets, dan is LR waarschijnlijk je ding. Ik vond het echter onhandig. De preset-library raakte bij mij al snel bevolkt met presets met rare namen, en ik kon in Aperture met Smart Folders en de Lift+Stamp tool sneller adjustments 'batchen' dan in LR, simpelweg omdat ik eeuwen bezig was met de juiste preset vinden.
Als Aperture voor jou voldoende is, dan is dat prima en er is ook zeker niks mis met dat programma. Het is echter nogal wat beperkter als Lightroom zoals je zelf hebt kunnen zien als je ze getest hebt. Aperture is naar mijn mening meer een aangeklede versie van iPhoto, en Lightroom ligt daar toch een stuk boven. Als je zoals de vrager gewend bent aan LR, zou Aperture wel eens tegen kunnen vallen.
Ik heb nog steeds geen argument gezien dat onderbouwt
wat er dan zoveel beter is aan LR, enkel een gechargeerde post waarin je jouw mening als feit presenteert, Aperture users afschildert als hobby-fotografen, en mij uitmaakt voor zeurpiet. Als dat je manier van discussiëren is, prima, maar dan doe je dat maar fijn met iemand anders.
Overigens is de LR vs Aperture discussie al vele malen gevoerd in de FG hokken, en vast ook in ASD. Deze discussie hoort hoe dan ook niet thuis in dit topic, of ACS uberhaupt.
edit:
Deze review over LR2 en Aperture 2 is wel interessant om even door te lezen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Whieee op 03-08-2009 22:47
]