Het topic was mij ook al wel opgevallen, en met name de volgende zaken:
1. De Topicstart: in eerste instantie
geïnterresseerd nieuwgierig waar dit over ging. Meteen viel op dat er geen vermelding in de TS te vinden was van goedkeuring door de mod's. Dus even een TR gedaan en binnen no time stond er keurig in het blauw een toevoeging dat er goedkeuring was. OK.
2. De technische beperkingen m.b.t. het invullen. Stond al bijna op het punt hier iets over in het topic posten, omdat dat toch nog enigszins feedback geeft. Maar toen bleek ik niet de enige met dergelijke problemen, dus dat maar achterwege gelaten.
3. Feit dat er blijkbaar SG-toegang verleent was speciaal voor deze enquete. Ja, ik weet dat de crew het voor het zeggen heeft, maar hoe dan ook, het druist een beetje tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in. Pas bij het lezen van dit topic wordt er een verklaring gegeven dat de crew voor deze enquete een uitzondering maakt. Jammer dat dit niet direct in het topic duidelijk gemaakt is, dat had een hoop gezeik kunnen voorkomen IMHO.
4. Dit topic. En de felheid waarmee sommige mods hier posten, met name op de "beschuldiging" dat Marieke vast een vriendingetje van een mod is ofzo. Met
dit topic nog vers in gedachten, moet ik eerlijk bekennen het niet eens zo vergezocht te vinden.
5. De stelling dat dit forum geen democratie is, maar een dictatuur, waar de mods het voor het zeggen hebben. Formeel is dat misschien wel zo, maar ik denk toch aan GoT als iets dat van ons allen, de community, is. Sterker nog, GoT
is de community. Ik hoop in ieder geval nog steeds dat mijn input ook gewaardeerd wordt, maar wordt in dit gevoel zeker niet gesterkt door de posts in dit topic. Als het echt zo'n dictatuur is, waarom hier dan nog posten ?
Dus, vanuit mijn gezichtspunt een paar ideetjes:
- Wanneer iemand bij uitzondering ergens toegang krijgt, dan volledig transparant zijn, aangeven waarom om de discussie voor te zijn.
- Ga niet voorbij aan het feit dat zonder community GoT niet bestaat. Stel je niet op als een autoriteit waar niets tegen in te brengen is, dat ondermijnt het community-gevoel IMHO.
- Verzin eens iets voor enquetes

W.m.b. zou daar wel een apart subforumpje voor mogen komen.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.