LuNaTiC schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:59:
Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken. Bij huiswerkvragen is het iemands doel om iemands huiswerk te maken. Dus lui en zelf niets uitproberen. Iemand die een enquete plaatst, vraagt niemand om zijn/haar scriptie te schrijven. De enquete is puur een middel om de benodigde informatie bij elkaar te krijgen. Ik hoop dat je dat verschil wel snapt?
Ik snap het verschil zeker, als je naar het verschil kijkt tussen het
doel van de posting. Echter, als ik kijk naar het
nut van een posting voor het
forum, dan wordt dat verschil ineens een stuk kleiner; in het ene geval heb je een vraagstuk wat kennis en inzicht toetst, waar een antwoord op gegeven moet worden, en in het andere geval heb je een aantal vragen waar je je eigen, persoonlijke antwoord op moet geven. Beiden kunnen interessant zijn om over na te denken, maar in beide gevallen draagt het weinig bij aan het forum. En de gebruiker die de vraag stelt, draagt al helemaal nul komma nul bij aan het forum: die plaatst een hit and run, puur voor eigenbelang.
Euh... Kweenie?

Foutje, bedankt, gefixt.

Ach ja, dat kan, maar je weet hoe het gaat: als er op dezelfde wijze meer enquetes geplaatst gaan worden, dan ben je weer een tijdje zoet met dit soort topics. Ik vind de spontane reacties van verschillende users, die toch heel veel met elkaar in lijn zijn, erg tekenend: het enquete beleid strookt gewoon niet met het beleid dat op andere topics toegepast wordt. Dat zorgt voor een gevoel van 'onrecht', en dat is niet handig op een forum, waar de userbase de waarde van je medium vertegenwoordigt.
En over de manier van reageren van sommigen hier:
Dit is helemaal schokkend. Het topic is duidelijk ondermaats, anders was er inhoudelijk gereageerd. Maar omdat duidelijk gewezen wordt op de tekortkomingen in de besluitvorming door de mods, moeten de mensen die reageren, en die dus zelfs de moeite hebben genomen om hier naar te kijken (!!) gestraft met een reprimande! Leuke manier om je userbase te schofferen.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 21-07-2009 08:55
]