Thanks, ook nog nooit gedaan maar ik zal es ff loeren!!Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:55:
[...]
op dit moment is er vrij weinig aan te doen, heeft met de brakke firmware te maken.... je zou eventueel op de DarkForest site kunnen kijken om je telefoon handmatig van nieuwe firmware te voorzien.
Verwijderd
oke ik heb firmware
<SW VER>
s8000CEIG1
<CSC VER>
s8000OCEIG2(ED004)
<RC2 VER>
DEF
is dit de nieuwste?
<SW VER>
s8000CEIG1
<CSC VER>
s8000OCEIG2(ED004)
<RC2 VER>
DEF
is dit de nieuwste?
Ja dat is de nieuwste, althans er is wel een nieuwere maar die is alleen in het engels en nog wat oostblok talen. Dit is de allernieuwste nederlandse firmware, 112dusty.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Oke dus die firmware S8000OCEIG2(ED004) is de nieuwste... Maar is dit dan ook de rede dat hij bij New PC studio zegt dat ik niet kan updaten (zie eerdere post)???Leoon. schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:26:
Ja dat is de nieuwste, althans er is wel een nieuwere maar die is alleen in het engels en nog wat oostblok talen. Dit is de allernieuwste nederlandse firmware, 112dusty.
Nee, je hebt firmware van je provider en niet van samsung en dus kun je alleen bij je provider updaten, want anders kun je de simlock enz er af halen. bij simlockvrije telefoons heb je ook de XX firmwareversies ipv CEMK1o2 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:50:
[...]
Oke dus die firmware S8000OCEIG2(ED004) is de nieuwste... Maar is dit dan ook de rede dat hij bij New PC studio zegt dat ik niet kan updaten (zie eerdere post)???
Net zoals hierboven staat heb ik ook de CE firmware maar heb ik ook geen simlock.. Kan er gewoon kaartje van andere provider indoen en als ik die code voor simlock bekijk (*#7465625#) staat er bij alle 11 de punten off bij...musicer schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:19:
[...]
Nee, je hebt firmware van je provider en niet van samsung en dus kun je alleen bij je provider updaten, want anders kun je de simlock enz er af halen. bij simlockvrije telefoons heb je ook de XX firmwareversies ipv CE
Verwijderd
Dan heb ik dus oude firmware??MK1o2 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:50:
[...]
Oke dus die firmware S8000OCEIG2(ED004) is de nieuwste... Maar is dit dan ook de rede dat hij bij New PC studio zegt dat ik niet kan updaten (zie eerdere post)???
<SW VER>
S8000XXIF4
<CSC VER>
S8000XENIF2(ED002)
<FFS VER>
XEN
<RC1 VER>
XEN
Verwijderd
Ik heb een olie vlek op me scherm en gaat niet weg wat moet ik doen terug naar de winkel?
Ja, dit is een bekend probleem, veel mensen in deze thread hebben last van een soort van olievlek en zijn terug gegaan naar de winkel.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:23:
Ik heb een olie vlek op me scherm en gaat niet weg wat moet ik doen terug naar de winkel?
boccieboo jij hebt idd een iets oudere maar een andere versie. Hoe dan ook wilt de New PC Studio (bij mij) nooit mijn telefoon updaten. Ik heb er daarom zelf een nieuwere firmware opgezet (de S8000XEII2), deze firmware verhelpt niet veel bugs maar zorgt er wel voor dat de telefoon een stuk soepeler werkt.
Op de onofficiele manier updaten is natuurlijk niet zonder risico en je verspeeld tevens je garantie (zeggen ze). Het is ook alleen maar mogelijk met een sim-lock vrije telefoon, hoe het moet is te vinden op http://www.samsung-firmware.tk/
Dat kan inderdaad, maar dan zit er toch firmware van een provider op of je verkoper heeft jouw simlockvrije toestel bij een provider gekocht en toen geunlockt.MK1o2 schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:36:
[...]
Net zoals hierboven staat heb ik ook de CE firmware maar heb ik ook geen simlock.. Kan er gewoon kaartje van andere provider indoen en als ik die code voor simlock bekijk (*#7465625#) staat er bij alle 11 de punten off bij...
Ik heb m via vodafone, inculsief abonnement, maar aan de telefoon zie ik nergens dat hij van vodafone is.. geen enkel programma of plaatje erop van vodafone... Maar het is dus niet mogelijk om die firmware te upgraden...musicer schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:57:
[...]
Dat kan inderdaad, maar dan zit er toch firmware van een provider op of je verkoper heeft jouw simlockvrije toestel bij een provider gekocht en toen geunlockt.
En is het waar dat je garantie vervalt als je zelf andere firmware op de tel zet? Zo ja, is het dan mogelijk om bij een samsung servicepoint wel de nieuwste firmware erop te zetten??
Verwijderd
PC studio zegt dat ik de nieuwste al heb dus daar lukt het bij mij ook niet mee. Ik heb dus een andere firmware? Hoezo anders dan?Tiando schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:50:
[...]
boccieboo jij hebt idd een iets oudere maar een andere versie. Hoe dan ook wilt de New PC Studio (bij mij) nooit mijn telefoon updaten. Ik heb er daarom zelf een nieuwere firmware opgezet (de S8000XEII2), deze firmware verhelpt niet veel bugs maar zorgt er wel voor dat de telefoon een stuk soepeler werkt.
Ook wil ik graag een back up maken voordat ik iets fout doe, waar kan ik dat dan vinden????
Correctie, weet waar het staat maar kan het niet aanvinken want het blijft grijs... geeft aan dat ik een ondersteunend apparaat aan moet sluiten maar dat heb ik toch gewoon...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 22:23 ]
Verwijderd
nou bijvoorbeeld studentmobiel...JT schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:09:
[...]
Ga nou eens rekenen, 17,50 per maand voor 300 minuten / 600 smsjes per maand + gratis foon, kan jij me vertellen waar dat goedkoper is dan?
1 jaar telfort: 24,95x12= 299,40
in tegenstelling tot superdeal van jullie 17,50 x 24 = 420
uiteindelijk scheelt het misschien niet heel veel, maar dan alleen om aan te geven dat de superdeal niet zo super bijzonder is....
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 00:06 ]
Verwijderd
op dit moment zijn er 2 opties om je firmware te updaten: via de darkforestgroup, waarbij als het fout gaat je indd je garantie verliest. Je kan je telefoon ook naar een servicepoint van samsung brengen, als je gelukt hebt updaten ze m waar je bij staat, als je pech hebt moet je 2 weken met een leentoestel door het levenMK1o2 schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:09:
[...]
Ik heb m via vodafone, inculsief abonnement, maar aan de telefoon zie ik nergens dat hij van vodafone is.. geen enkel programma of plaatje erop van vodafone... Maar het is dus niet mogelijk om die firmware te upgraden...
En is het waar dat je garantie vervalt als je zelf andere firmware op de tel zet? Zo ja, is het dan mogelijk om bij een samsung servicepoint wel de nieuwste firmware erop te zetten??
een derde optie zou zijn nog langer wachten op een beetje support van samsungmobile en je telefoon dan via een werkende NPS te updaten
Weet iemand of er ergens een fatsoenlijke (liefst al voor jet geoptimaliseerde) java app is te vinden die word en pdf bestanden kan openen?
En whosyadaddy, ben je inmiddels al wat verder?
Niet verkeerd, maar voor 120 meer heb je dus nóg een jaar extra 300 minuten/600smsjes. Als je het verrekent met die Telfort aanbieding heb je dus het 2e jaar voor 10e per maand 300min/600smsjes.Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:05:
[...]
nou bijvoorbeeld studentmobiel...
1 jaar telfort: 24,95x12= 299,40
in tegenstelling tot superdeal van jullie 17,50 x 24 = 420
uiteindelijk scheelt het misschien niet heel veel, maar dan alleen om aan te geven dat de superdeal niet zo super bijzonder is....
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Kijk eens op www.getjar.comtearitup schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:19:
Weet iemand of er ergens een fatsoenlijke (liefst al voor jet geoptimaliseerde) java app is te vinden die word en pdf bestanden kan openen?
Verwijderd
Wil mijn toestel graag updaten maar wordt nu al gek!!! Ik krijg de uploader niet eens geinstalleerd, wat ik ook probeer.....
Wat doe ik fout?
Wat doe ik fout?
Kost t geen geld ofzo als je je nummer invoert op getjar.com, ze vragen er namelijk om als ik iets wil downloaden....
Daar vraag je wat ja. Ik zie net at ze sinds deze week dus een nieuwe interface hebben. had het nog niet eens gezien. En nu moet je dus wel je nummer invoeren... vreemdMK1o2 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:27:
[...]
Kost t geen geld ofzo als je je nummer invoert op getjar.com, ze vragen er namelijk om als ik iets wil downloaden....
Hm... gewoon willekeurig nummer invoeren en dan kun je aangeven welke mobiel je hebt... dan kun je vervolgens gewoon downloaden...musicer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:36:
[...]
Daar vraag je wat ja. Ik zie net at ze sinds deze week dus een nieuwe interface hebben. had het nog niet eens gezien. En nu moet je dus wel je nummer invoeren... vreemd
Nog updates over Omnia 2 OS op de Jet?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ik heb mijne teruggestuurd, kan hem morgen ophalen. Valt onder garantie. Laat morgen wel weten of het goed gerepareerd is.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:23:
Verwijderd
zou je ook nog eventjes *#1234# in willen typen ik ben erg benieuwd of ze misschien meteen je firmware geupdate hebbenVerwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:25:
[...]
Ik heb mijne teruggestuurd, kan hem morgen ophalen. Valt onder garantie. Laat morgen wel weten of het goed gerepareerd is.
Goed nieuws voor de tweakerts die de afgelopen dagen hun Jét bij de BelCompany hebben gekocht (vanaf 1 november); op vertoon van je aankoopbon kun je nog een navigatie voucher krijgen. Deze dien je met een kopie van je aankoopbon naar Samsung te sturen en dan krijg je gratis een 4 GB micro SD geheugenkaart met Route66 Benelux voor geïnstalleerd, een licentiecode voor 6 maanden navigatie en een backup DVD van Route66. De actie loopt tot 31 december.
Ik heb ook de CE firmware.
Heb de Samsung jet gratis bij verlenging van een ander abonnement gekregen.
Betekent dit dat ik mijne niet handmatig kan flashen?
Want als de nieuwe firmware voor de jet uitkomt die nu alleen in het engels is en oostblok talen (II2)
Dan wil ik die er graag op zetten. Maar nu begin ik te twijfelen of het wel kan?
De telefoon komt trouwens bij the Phone House weg, en bij die code om te kijken staat ook bij mij alles op off. al die 11 dingen.
Want als de nieuwe firmware voor de jet uitkomt die nu alleen in het engels is en oostblok talen (II2)
Dan wil ik die er graag op zetten. Maar nu begin ik te twijfelen of het wel kan?
De telefoon komt trouwens bij the Phone House weg, en bij die code om te kijken staat ook bij mij alles op off. al die 11 dingen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Je kunt de telefoon inderdaad niet via de officiele mannier (new pc studio) flashen. Wel via een andere manier die niet van samsung is, maar als het daar fout gaat ben je wel je garantie kwijtLeoon. schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:03:
Ik heb ook de CE firmware.
Ik ben een paar weken geleden bij phone house geweest. en daar zeiden ze dat ik mijn garantie er niet mee verlies. Ik snap welke manier je bedoeldmusicer schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:25:
[...]
Je kunt de telefoon inderdaad niet via de officiele mannier (new pc studio) flashen. Wel via een andere manier die niet van samsung is, maar als het daar fout gaat ben je wel je garantie kwijt
maar ik denk dat ze dan gewoon via NPS bedoel maar dat snappen ze zelf dan toch ook wel dat dat niet kan?
Verwijderd
werkt het nog steeds bij? sinds begin van de week wilt die mij niet meer aanmelden..
MarkBM schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:49:
[...]
Bovenstaande is niet nodig. SMTP server van gmail is naar mijn weten op ieder netwerk te gebruiken.
Spontaan werkt het bij mij trouwens weer met alle instellingen die ik eerder heb doorgegeven. Zowel ontvangen als versturen. Zal wel of een probleem bij HI zijn geweest of gmail.
Ik moet zeggen dat het nu bij mij ineens ook niet meer werkt!? Het was me nog niet echt opgevallen, want ik gebruik het alleen in vakanties enz... maar nu je het zegt. Ik denk zelf dat de fout bij Google ligt en dat het wel snel opgelost zijn, of ze hebben de poorten of beveiligingscertificaten weer veranderd. Zelf wacht ik nog even af, maar houd me op de hoogte als je meer weet.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:58:
werkt het nog steeds bij? sinds begin van de week wilt die mij niet meer aanmelden..
[...]
Ik heb nu een tijdje mijn Samsung Jet en hoewel het erg wennen was in eerste instantie ben ik nu toch wel tevreden over de telefoon. Het enige waar ik problemen mee heb is met het gebruik van Wifi. Zodra ik verbinding maak met mijn Wifi thuis krijg ik de melding dat de verbinding verbroken is. Vreemd genoeg werkt Wifi bij mn ouders wel vlekkeloos. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan fixen? Ik heb thuis een redelijk oude Linksys wifi-router, maar met mn PS3 en laptop werkt hij probleemloos.
Nu ik echt ook een olievlek heb, wil ik hem graag ook retourneren voor een nieuw examplaar. Echter ben ik het origineel flut hoesje van samsung kwijt. Verloren. Zou ik hem gewoon kunnen verpakken, in de doos en er mee terug gaan? Ik heb al geprobeerd op internet te zoeken, maar dat zijn allemaal alternatieven omdat de originele hoesjes veel te krap zijn.
Verwijderd
Ik wil graag weten of ik de nieuwste firmware heb, en zo nee, hoe kan ik hem dan update??
als ik *#1234# ik toets krijg ik dit:
(SW VER)
S8000XXIF5
(CSC VER)
S8000XENIF(ED002)
(FFS VER)
XEN
(RCI VER)
XEN
(SW VER)
S8000XXIF5
(CSC VER)
S8000XENIF(ED002)
(FFS VER)
XEN
(RCI VER)
XEN
Wellicht niet wat je wil horen, maar wel een realistisch antwoord.Martijn-HK schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:33:
Nu ik echt ook een olievlek heb, wil ik hem graag ook retourneren voor een nieuw examplaar. Echter ben ik het origineel flut hoesje van samsung kwijt. Verloren. Zou ik hem gewoon kunnen verpakken, in de doos en er mee terug gaan? Ik heb al geprobeerd op internet te zoeken, maar dat zijn allemaal alternatieven omdat de originele hoesjes veel te krap zijn.
6 oktober had je al gepost dat je je toestel reeds anderhalve maand in bezit hebt, en een olievlek.
Je hebt recht op een goed toestel, maar bent ver buiten de "zoveel dagen omruilgarantie" van de winkel.
Het zal dus een garantiegevalletje worden waarbij je niet direct een nieuw toestel krijgt, maar je huidige toestel enkele weken kwijt zal zijn (reparatie). Het heeft dus geen zin om ervoor te zorgen dat je de originele verpakking weer compleet krijgt, want direct omruilen zal je niet lukken.
Verwijderd
Hallo,
Wil via PC suite graag een back up maken maar de optie back up blijft grijs en is dus niet aan te klikken... en daarom dus niet te gebruiken... Doe ik iets fout?
Weet iemand al of de nieuwe firmware het probleem met sms geheugen vol verhelpt en de witte pagina's als je wilt internetten? Deze witte pagina's had ik eigenlijk nooit tot een week geleden...
Ben al minder blij met het toestel ondertussen door al die problemen!!
Wil via PC suite graag een back up maken maar de optie back up blijft grijs en is dus niet aan te klikken... en daarom dus niet te gebruiken... Doe ik iets fout?
Weet iemand al of de nieuwe firmware het probleem met sms geheugen vol verhelpt en de witte pagina's als je wilt internetten? Deze witte pagina's had ik eigenlijk nooit tot een week geleden...
Ben al minder blij met het toestel ondertussen door al die problemen!!

Ecodan warmtepomp
Dit is niet leuk voor de mensen die hun telefoon eerder gekocht hebben.
Ik heb de Jet nu al bijna 2 maanden en ben er niet helemaal tevreden over. Ik heb een olievlek op mijn scherm. Ben al naar the Phonehouse geweest en ze hebben een nieuwe scherm voor mij besteld.
Ik heb ook last van slecht bereik. Soms valt mijn bereik helemaal weg en komt dan weer terug?
Hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd
Ik stel mijn vraag nog eens....
Ik wil graag weten of ik de nieuwste firmware heb, en zo nee, hoe kan ik hem dan update??
(SW VER)
S8000XXIF5
(CSC VER)
S8000XENIF(ED002)
(FFS VER)
XEN
(RCI VER)
XEN
(SW VER)
S8000XXIF5
(CSC VER)
S8000XENIF(ED002)
(FFS VER)
XEN
(RCI VER)
XEN
lees het topic eens door, je bent ècht niet de eerste die dit vraagt
Ik weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar ik heb Samsung PC studio aan de praat op Windows 7 x64.
Wat ik gedaan heb.
1) PC Studio geïnstalleerd.
2) Samsung USB Modem driver geinstaleerd. Windows kwam zelf met deze driver aanzetten.
3) Driver foutmeldingen negeren.
4) Control Panel -> System -> Device Manager
5) Onder de device manager staat iets bij "Other devices"
6) Nieuw stuurprogramma installeren.
7) Selecteer browse your computer.
Ga naar: "C:\Program Files (x86)\Samsung"
9) Zorg er voor dat hij ook op "subfolders" zoekt.
Werkt prima.
Laat even weten of het voor jou ook werkt.
Wat ik gedaan heb.
1) PC Studio geïnstalleerd.
2) Samsung USB Modem driver geinstaleerd. Windows kwam zelf met deze driver aanzetten.
3) Driver foutmeldingen negeren.
4) Control Panel -> System -> Device Manager
5) Onder de device manager staat iets bij "Other devices"
6) Nieuw stuurprogramma installeren.
7) Selecteer browse your computer.
9) Zorg er voor dat hij ook op "subfolders" zoekt.
Werkt prima.
Laat even weten of het voor jou ook werkt.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Al wat nieuws bekend over de nieuwe firmware opvolger van II2?
en dan bedoel ik de S8000XPIJ7 .
en dan bedoel ik de S8000XPIJ7 .
[ Voor 22% gewijzigd door Oekol op 12-11-2009 20:39 ]
Verwijderd
Heb sinds vandaag ook een Samsung Jet, erg mooi ding!
Echter heb ik wel een vraagje.. Bij sommige website (hotmail/gmail/schoolmail) krijg ik de melding 'Geen reactie' als ik de website probeer te bereiken.. Hoe is dit mogelijk?
Ook heb ik de Gmail applicatie van de website van Google geplukt, maar deze wil ook al niet werken.. Heeft te maken met certificaten, terwijl er toch echt staat dat hij geschikt is voor Samsung telefoons! Iemand?
Echter heb ik wel een vraagje.. Bij sommige website (hotmail/gmail/schoolmail) krijg ik de melding 'Geen reactie' als ik de website probeer te bereiken.. Hoe is dit mogelijk?
Ook heb ik de Gmail applicatie van de website van Google geplukt, maar deze wil ook al niet werken.. Heeft te maken met certificaten, terwijl er toch echt staat dat hij geschikt is voor Samsung telefoons! Iemand?
Ik heb het toevallig vandaag ook een paar keer gehad. Ik denk eerder dat het te maken heeft met de provider
Hallo,
Sinds een week ongeveer werkt m'n gmail via IMAP niet meer. Heeft altijd gewerkt, niets van settings veranderd, en nu krijg ik telkens de foutmelding: "Aanmelding mislukt"...
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Sinds een week ongeveer werkt m'n gmail via IMAP niet meer. Heeft altijd gewerkt, niets van settings veranderd, en nu krijg ik telkens de foutmelding: "Aanmelding mislukt"...
Heeft iemand al een client gevonden om het lokale netwerk te benaderen op de Jet ?
(http zit er standaard op, maar ik heb nog geen smb clients e.d. gevonden...
Zodat je video's en mp3s vanaf het netwerk kan spelen.
(http zit er standaard op, maar ik heb nog geen smb clients e.d. gevonden...
Zodat je video's en mp3s vanaf het netwerk kan spelen.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."
Lees even wat verder terug in het forum voor je dit soort vragen stelt. 1 of 2 pagina's terug. Of misschien zelfs op deze pagina staan ook een paar posts over het zelfde onderwerp. Het schijnt inderdaad bij heel veel mensen voor tekomen en er is voor zover ik het heb kunnen volgen nog geen oplossing voor.Foggy79 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:54:
Hallo,
Sorry, ben er eigenlijk mee verder gegaan op het area 51 forum van darkforest. Het is hier niet echt op zn plaats lijkt me (ik neem aan dat mensen hier hun telefoon in min-of-meer werkende staat willen houden ;-))musicer schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:09:
Hoe is het trouwens met het project om WM op de jet te zetten van WhosYaDaddy? Ben je daar de afgelopen week nog verder mee gekomen?
Ik heb ondertussen al een WinCE package builder die ik aan het doorspitten ben. Het gaat vooruit, maar langzaam. Ik loop vooral tegen de bootloader aan; ik zou eigenlijk simpelweg willen weten of het (en vooral: hoe) het mogelijk is om via JTAG aan de bootloader te kunnen. Eens die vervangen is is het een kwestie van een windows image vinden dat past (lees: de juiste adressranges en drivers heeft).
En ik mis nog een deel van de service manual.
Ook goed nieuws is dat dual-boots met Android of linux dan ook kinderlijk eenvoudig worden.
Maar zover zijn we dus nog niet.
P.s. een "goeie" offline GPS is We-Move. Hij doet het op de S8000, en is gratis.
Verwijderd
Wie kan mij helpen...
Voor mijn reset kon ik perfecte foto's maken en deze scherpstellen zodat er een groen kader kwam die aangaf dat hij scherpgesteld was. Als de foto niet mooi was werd deze rood.
Nu doet mijn camera dat niet meer en ik kan nergens DE instelling vinden voor het scherpstellen zeg maar. Ik ben dus op zoek naar het groene blokje of kader om mee scherp te stellen als je de camera toets half indrukt. Wie kan mij helpen, mijn f'oto's zijn nu namelijk lang zo mooi niet....
Voor mijn reset kon ik perfecte foto's maken en deze scherpstellen zodat er een groen kader kwam die aangaf dat hij scherpgesteld was. Als de foto niet mooi was werd deze rood.
Nu doet mijn camera dat niet meer en ik kan nergens DE instelling vinden voor het scherpstellen zeg maar. Ik ben dus op zoek naar het groene blokje of kader om mee scherp te stellen als je de camera toets half indrukt. Wie kan mij helpen, mijn f'oto's zijn nu namelijk lang zo mooi niet....
Verwijderd
Waar kan je We-Move vinden want Google vind het nietWhosYaDaddy schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:46:
[...]
Sorry, ben er eigenlijk mee verder gegaan op het area 51 forum van darkforest. Het is hier niet echt op zn plaats lijkt me (ik neem aan dat mensen hier hun telefoon in min-of-meer werkende staat willen houden ;-))
Ik heb ondertussen al een WinCE package builder die ik aan het doorspitten ben. Het gaat vooruit, maar langzaam. Ik loop vooral tegen de bootloader aan; ik zou eigenlijk simpelweg willen weten of het (en vooral: hoe) het mogelijk is om via JTAG aan de bootloader te kunnen. Eens die vervangen is is het een kwestie van een windows image vinden dat past (lees: de juiste adressranges en drivers heeft).
En ik mis nog een deel van de service manual.
Ook goed nieuws is dat dual-boots met Android of linux dan ook kinderlijk eenvoudig worden.
Maar zover zijn we dus nog niet.
P.s. een "goeie" offline GPS is We-Move. Hij doet het op de S8000, en is gratis.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 22:01 ]
In het menu als je de camera opstart onder 'AF' (auto focus) kan je kiezen om dat aan te zettenVerwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:41:
Wie kan mij helpen...
Sorry, We Travel. Info staat o.a. op www.samsung-firmware.tk (onder navigatie).Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:58:
[...]
Waar kan je We-Move vinden want Google vind het niet
Heb je daar dan al ervaring mee?
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Helemaal geweldig!!!!catt4u schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:47:
[...]
In het menu als je de camera opstart onder 'AF' (auto focus) kan je kiezen om dat aan te zetten
Yep, het startte op, en deed er (as always) lekker lang over om een GPS fix te vinden. Heb het maar heel even getest, maar het leek wel te werken. Het is niet zo mooi als de route66, en de kaarten zullen ook wel niet helemaal van de bovenste plank zijn, maar toch. Het is offline, en gratis.JT schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:21:
Heb je daar dan al ervaring mee?
Verwijderd
Afgelopen nacht mijn Jet helemaal opgeladen. Nu, halverwege de middag, zijn er al twee streepjes van de batterij af! Terwijl ik in totaal 5 minuten op internet gezeten heb en verder niks!! Herkent iemand dit? Dit vind ik wel erg snel...
Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem, aangezien ik geen zin heb om de telefoon terug te sturen.
mijn scherm vertoont rare horizontale strepen. Nee, het zijn geen dode pixels omdat ze langzaam verdwijnen als je ff bezig bent met de telefoon.
Vodafone winkel zei dat het een software fout was en dus teruggestuurd moest worden. Kost alleen wat weken..
Iemand hier ervaring mee toevallig?
mijn scherm vertoont rare horizontale strepen. Nee, het zijn geen dode pixels omdat ze langzaam verdwijnen als je ff bezig bent met de telefoon.
Vodafone winkel zei dat het een software fout was en dus teruggestuurd moest worden. Kost alleen wat weken..
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
is ook al meerdere malen in dit topic gevraagd en het probleem lijkt een GPS-bug te zijn... de GPS-ontvanger wordt niet uitgeschakeld na het afsluiten van de GPS-software. Om dit te omzeilen, moet je de telefoon na gebruik van GPS uitschakelen en weer inschakelen (en de software dus niet meer opstarten tot je het daadwerkelijk nodig hebt).Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:16:
Afgelopen nacht mijn Jet helemaal opgeladen. Nu, halverwege de middag, zijn er al twee streepjes van de batterij af! Terwijl ik in totaal 5 minuten op internet gezeten heb en verder niks!! Herkent iemand dit? Dit vind ik wel erg snel...
Waarschijnlijk heb je (al is het maar even) Google maps oid gebruikt en trekt de GPS-ontvanger nu dus je batterij leeg.
Tevens is het aan te raden de wifi en bluetooth uit te schakelen indien niet in gebruik.
Succes ermee en laat even weten of dit daadwerkelijk de oplossing is.
Is bekend en komt wel vaker voor bij de N86 o.a.R-B schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:41:
Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem, aangezien ik geen zin heb om de telefoon terug te sturen.
Het worden er waarschijnlijk meer en over een maand tijd tot bijna je hele scherm strepen heeft.
Helaas kan je inderdaad maar 1 ding doen en dat is omruilen (als ie nog geen week oud is)
of - zoals ze bij Vodafone zeggen - opsturen
Daar was ik al bang voor..
ze zeiden inderdaad al dat het onder garantie opgestuurd werd..
Het is niet anders, zal het maar even in orde maken van de week dan. Moet toch gebeuren
ze zeiden inderdaad al dat het onder garantie opgestuurd werd..
Het is niet anders, zal het maar even in orde maken van de week dan. Moet toch gebeuren
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
Allereerst bedankt voor je reactie. Heb de telefoon opnieuw opgestart en alleen 'googlemaps' niet meer gebruikt. Heb hem vanmorgen rond 11 uur uit de oplader gehaald en vandaag mee naar school genomen. Heb in totaal een half uurtje op internet gezeten denk ik (hoogstens) en toch zijn er al een tijdje twee streepjes af (het wachten is op het derde streepje). Heb er niet mee gebeld of gesmst, alleen puur even op internet. Moet zeggen dat ik dit toch wel vrij snel vindt! Met mijn huidige Samsung D900i bel ik soms bijna 2 uur achter elkaar en nog zie je dit eigenlijk niet aan de batterij. Ben dus bang dat ik dat bij de Jet niet eens ga redden, zeker niet als ik zie dat de batterij al bijna op de helft leeg is, terwijl ik hem amper gebruikt heb...tozzke schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:48:
[...]
is ook al meerdere malen in dit topic gevraagd en het probleem lijkt een GPS-bug te zijn... de GPS-ontvanger wordt niet uitgeschakeld na het afsluiten van de GPS-software. Om dit te omzeilen, moet je de telefoon na gebruik van GPS uitschakelen en weer inschakelen (en de software dus niet meer opstarten tot je het daadwerkelijk nodig hebt).
Waarschijnlijk heb je (al is het maar even) Google maps oid gebruikt en trekt de GPS-ontvanger nu dus je batterij leeg.
Tevens is het aan te raden de wifi en bluetooth uit te schakelen indien niet in gebruik.
Succes ermee en laat even weten of dit daadwerkelijk de oplossing is.

ik doe met de mijne zeker 4-5 dagen, staan BT en wifi ook uit?
Ik had hetzelfde probleem en heb hier de oplossing gevonden.Foggy79 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:54:
Hallo,
Succes!
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
Verwijderd
Yep staan beide uit! Heb vanavond ongeveer 25 minuten op internet gezeten nog (nu.nl/gmail/google), relatief 'lichte' sites en toen was de batterij echt helemaal leeg.. Denk dat ik vandaag ongeveer een uurtje op internet gezeten heb in totaal, verder heeft hij alleen maar stand-by gestaan. Zag toevallig nog wel bij 'Instellingen' iets over een GPS signaal dat hij automatisch zoekt of iets.. Heb dit maar uit gezet. Morgen de laatste dag om te proberen, anders echt even de winkel bellen waar ik hem heb besteld.tozzke schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:00:
ik doe met de mijne zeker 4-5 dagen, staan BT en wifi ook uit?
ik heb sind het begin al een probleem.
als ik bijvoorbeeld een foto heb gemaakt terug gaat naar het start scherm zeg maar en dan op de lock knop rechts bovenaan druk. dan start de Jet opnieuw op. En dit gebeurt ook met meerdere acties. niet alleen met foto's maken. ook foto's kijken. internetten enz.
heeft iemand hier eerder last van gehad?
als ik bijvoorbeeld een foto heb gemaakt terug gaat naar het start scherm zeg maar en dan op de lock knop rechts bovenaan druk. dan start de Jet opnieuw op. En dit gebeurt ook met meerdere acties. niet alleen met foto's maken. ook foto's kijken. internetten enz.
heeft iemand hier eerder last van gehad?
Oneplus 10 Pro | O11 Dynamic, Seasonic PX850, ASUS Strix Z490-E, 10700K, AMD 6900 XT, 32 GB, WD Black NVMe SSD SN750 500GB, Intel P660 2TB, 2x Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 | Syonology DS918+ 3x 16 TB
Het kan ook nog zijn dat de knopjes van je telefoon ingedrukt worden terwijl hij in je broekzak zit. Dit komt vaak door dat strakke neplederen hoesje.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:25:
[...]
Yep staan beide uit! Heb vanavond ongeveer 25 minuten op internet gezeten nog (nu.nl/gmail/google), relatief 'lichte' sites en toen was de batterij echt helemaal leeg.. Denk dat ik vandaag ongeveer een uurtje op internet gezeten heb in totaal, verder heeft hij alleen maar stand-by gestaan. Zag toevallig nog wel bij 'Instellingen' iets over een GPS signaal dat hij automatisch zoekt of iets.. Heb dit maar uit gezet. Morgen de laatste dag om te proberen, anders echt even de winkel bellen waar ik hem heb besteld.
Die van mij gaat ongeveer 4 dagen mee en dat is met iets van 20 minuten film kijken per dag en voor de rest wat smsen en soms bellen. (Als ik een tijdje internet dan gaat er bij mij bijna nooit een streepje vanaf).
Maar hoe dan ook is het een veel voorkomend probleem die vaak is op te lossen met de vorige posts.
Of je batterij is gewoon kapot en je moet terug naar de winkel...
Ik heb geen leuke ondertitel.
Zou kunnen, maar de Jét heeft zo veel mannieren waardoor de batterij in een enorm tempo leeg is dat dat niet iets is waar ik als eerste aan zal denken als de batterij snel leeg is. Vooral dat hoesje geeft veel problemen, omdat deze de knopjes indrukt zodat het scherm steeds aan gaat enz.thijsje66 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:01:
Of je batterij is gewoon kapot en je moet terug naar de winkel...
Verwijderd
Nee weet 100% zeker dat het niet door mijn hoesje kan komen. Heb hem eigenlijk heel de tijd zonder hoesje gehad en naast me gehouden, om zeker te zijn dat het niet door die knopjes zou komen!Tiando schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:46:
[...]
Het kan ook nog zijn dat de knopjes van je telefoon ingedrukt worden terwijl hij in je broekzak zit. Dit komt vaak door dat strakke neplederen hoesje.
Die van mij gaat ongeveer 4 dagen mee en dat is met iets van 20 minuten film kijken per dag en voor de rest wat smsen en soms bellen. (Als ik een tijdje internet dan gaat er bij mij bijna nooit een streepje vanaf).
Maar hoe dan ook is het een veel voorkomend probleem die vaak is op te lossen met de vorige posts.
Nu zat ik gisteravond nog wat te bekijken en kwam ik uit bij de volgende instellingen:
Menu --> Instellingen --> Telefoon --> GPS-instellingen --> GPS+-instellingen --> 'Automatisch downloaden'
Deze functie stond op 'aan' en heb deze gisteravond gelijk op 'uit' gezet. Na een dag heb ik nu toch nog 5 streepjes! Moet wel zeggen dat ik de telefoon amper gebruikt heb, maar hoop dat dit een oplossing is! We wachten nog even vol spanning af!
Verwijderd
dit staat er;Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:46:
[...]
zou je ook nog eventjes *#1234# in willen typen ik ben erg benieuwd of ze misschien meteen je firmware geupdate hebben
s8000ceig1
s80000ceig2(ed011)
wat betekend dat nou dan?
Verwijderd
Geeft aan welke firmware versie je hebt. Om te ontleden "i" staat voor 2009, "g" voor juli en het cijfer geeft aan welke versie. CE staat normaal voor het land of carrier, maar kan dit niet terug vinden momenteel.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:14:
[...]
dit staat er;
s8000ceig1
s80000ceig2(ed011)
wat betekend dat nou dan?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 22:27 ]
Gister mijn telefoon terug van reparatie(Phonehouse). Ik had eerst een grote olievlek op mijn scherm.
Gisteravond was ik met mijn telefoon aan het spelen toen me opviel dat er weer een klein olievlek op mijn scherm zit. Deze is wel heel klein(de andere was echt groot).
Dit is echt teleurstellend dat na een nieuw scherm het probleem nog steeds niet helemaal is verholpen. Ik ga dadelijk bellen met de Phonehouse, dat ze maar weer een nieuwe scherm bestellen.
Ze hadden er wel een nieuwe firmaupdate opgezet. Ik had eerst S8000CEIF2 en nu heb ik S8000CEIG2(ED011).
Ik heb nog niet veel verschillen kunnen ontdekken eigenlijk, behalve dat ik nu een Icoontje van google in mijn menu heb in plaats van de navigatie.
Dit is voorlopig mijn laatst Samsung mobiel. Ze brengen wel heel veel telefoons uit, maar de kwaliteit en support is heel matig. Ik vind het een schande dat het niet mogelijk is om zelf je telefoon te updaten.
Gisteravond was ik met mijn telefoon aan het spelen toen me opviel dat er weer een klein olievlek op mijn scherm zit. Deze is wel heel klein(de andere was echt groot).
Dit is echt teleurstellend dat na een nieuw scherm het probleem nog steeds niet helemaal is verholpen. Ik ga dadelijk bellen met de Phonehouse, dat ze maar weer een nieuwe scherm bestellen.
Ze hadden er wel een nieuwe firmaupdate opgezet. Ik had eerst S8000CEIF2 en nu heb ik S8000CEIG2(ED011).
Ik heb nog niet veel verschillen kunnen ontdekken eigenlijk, behalve dat ik nu een Icoontje van google in mijn menu heb in plaats van de navigatie.
Dit is voorlopig mijn laatst Samsung mobiel. Ze brengen wel heel veel telefoons uit, maar de kwaliteit en support is heel matig. Ik vind het een schande dat het niet mogelijk is om zelf je telefoon te updaten.
Ik ben bezig geweest met amazegps.
maar als ik via de jet naar het wap adres ga, opend die vervolgens de site en komt meteen de melding niet voldoende geheugen
sluit programma's en probeer opnieuw!
meteen er na krijg ik de taakbeheer waar alleen de wap site en het buroblad op te zien zijn.
en sluit ik alle apps. en probeer opnieuw maar het is een eindeloze cirkel waar ik in zit.
Wat doe ik verkeerd????
Ik heb ook via de de computer de s8000 als opslag media aangesloten en vervolgen de jar bestanden gecopieerd (via samsung software was helemaal een drama!!!) en vervolgens de jar bestanden gestart maar ook dit werkt niet.
Ik heb het zolderraam al open staan om de hele boel naar buiten te kegelen maar ik dacht geeft niet op vraag het eerst hier nog eens
Graag hulp!
maar als ik via de jet naar het wap adres ga, opend die vervolgens de site en komt meteen de melding niet voldoende geheugen
meteen er na krijg ik de taakbeheer waar alleen de wap site en het buroblad op te zien zijn.
en sluit ik alle apps. en probeer opnieuw maar het is een eindeloze cirkel waar ik in zit.
Wat doe ik verkeerd????

Ik heb ook via de de computer de s8000 als opslag media aangesloten en vervolgen de jar bestanden gecopieerd (via samsung software was helemaal een drama!!!) en vervolgens de jar bestanden gestart maar ook dit werkt niet.
Ik heb het zolderraam al open staan om de hele boel naar buiten te kegelen maar ik dacht geeft niet op vraag het eerst hier nog eens
Graag hulp!
Dat heb ik ook eens gehad toen ik een sms wilde versturen. Zelfde melding, zelfde eindeloze cirkel. Ik heb zelfs een zooi smsjes weggegooid omdat ik dacht dat de inbak vol zat maar dat maakte niks uit. Ik heb toen de telefoon helemaal uitgeschakled en weer aangezet. Toen werkte het weer. Maar waardoor het nou gekomen is weet ik niet....my_fiero schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:21:
Ik ben bezig geweest met amazegps.
Wat doe ik verkeerd????
Verwijderd
Nou lekker dan, ging het gister overdag zo goed met de batterij.. Afgelopen nacht in één keer (5,5 uur tijd) even 4 streepjes erdoorheen, terwijl de telefoon gewoon op het nachtkastje lag!
Even de webshop gebeld, die hadden nog nooit van dit probleem gehoord.. Kon hem opsturen, zou dan een week of 3 duren. Samsung gebeld, die hadden ook nog nooit van dit probleem gehoord. Beetje jammer allemaal.. Kijk het nog even dit weekend aan, anders gaat hij toch maar terug.
Even de webshop gebeld, die hadden nog nooit van dit probleem gehoord.. Kon hem opsturen, zou dan een week of 3 duren. Samsung gebeld, die hadden ook nog nooit van dit probleem gehoord. Beetje jammer allemaal.. Kijk het nog even dit weekend aan, anders gaat hij toch maar terug.
Mijn batterij had het licht ineens gezien!
5 streepjes 2 en halve dag lang, met internetten, smsen en andere onzinnige dingen doen.
Nu de 4e dag heb ik de twee streepjes net bereikt toen ik muziek op de wc ging luisteren.
(Ja ik luister muziek op de wc haha)
En dat vind ik best positief, eerder was hij bij mij ook altijd snel leeg..
5 streepjes 2 en halve dag lang, met internetten, smsen en andere onzinnige dingen doen.
Nu de 4e dag heb ik de twee streepjes net bereikt toen ik muziek op de wc ging luisteren.
er zit echt een mega bug in de chip die voor de wifi, bluetooth en gps zorgt. (en FM). Die blijft namelijk gewoon doorpompen, ook al heb je de applicaties die de onderdelen gebruiken uitgezet. En voor zover ik weet zijn die bugs in de nieuwste firmwares nog niet opgelost.Leoon. schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:55:
Mijn batterij had het licht ineens gezien!
OK, dat heeft geholpen ik kom nu wel op de site (wap.amazegps.com/wap.php) maar zodra ik dan weer door klik naar download komt de melding "not autorize"Ferret schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:50:
[...]
Dat heb ik ook eens gehad toen ik een sms wilde versturen. Zelfde melding, zelfde eindeloze cirkel. Ik heb zelfs een zooi smsjes weggegooid omdat ik dacht dat de inbak vol zat maar dat maakte niks uit. Ik heb toen de telefoon helemaal uitgeschakled en weer aangezet. Toen werkte het weer. Maar waardoor het nou gekomen is weet ik niet....

Ik heb het op de pc geprobeerd en daar kan ik de bestanden wel downloaden
Vervolgens met "http://www.wap-upload.net/" de *.jad file ge-upload maar als ik dan weer naar de gsm grijp komt de volgende foutmelding "mislukt" na het downloaden
Het uploaden van de *.jar gaat al meteen mis.
Ik ga het dakraam maar vast verder open zetten!
waarom wil het toch niet lukken ??????
Mijn vriendin heeft sinds gisteren een Samsung Jet. Nu werkt alles naar behoren, behalve de camera. Het maken van foto's zonder flits gaat goed. Maar de foto's met flits lijken alsof ze in de mist zijn genomen. Het veranderen van de witbalans of andere instellingen bij de camera helpen niet. De flits staat op automatisc, maar ook bij handmatig blijft het probleem. Beide LED-lampjes gaan aan en zodra deze aanstaan (bv bij het scherpstellen) heeft het beeld op het scherm ook last van de "mist". Ik zie het niet terugkomen in dit topic of in reviews. Hebben jullie daar ook last van? Of heeft mijn vriendin een Jet met een defect? Nog tips?

voor zover ik het me kan herinneren heb ik gewoon via de pc amaze gedownload en dan gewoon de telefoon op de pc aangesloten als "massaopslag" en dan gewoon de .jar en .jad file in de map 'other files' gezet.
Op me telefoon ben ik gewoon naar mijn bestanden (my files) gegaan en als je dan op de .jar file drukt dan vraagt hij om te installeren.
het is een omweg, maar wel vrij simpel
Op me telefoon ben ik gewoon naar mijn bestanden (my files) gegaan en als je dan op de .jar file drukt dan vraagt hij om te installeren.
het is een omweg, maar wel vrij simpel
typ eens: *#0*# en ga naar optie 7: mega cam. Ziet het er dan ook wazig en vaag uit?LuukNouwen schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:31:
Mijn vriendin heeft sinds gisteren een Samsung Jet. Nu werkt alles naar behoren, behalve de camera. Het maken van foto's zonder flits gaat goed. Maar de foto's met flits lijken alsof ze in de mist zijn genomen. Het veranderen van de witbalans of andere instellingen bij de camera helpen niet. De flits staat op automatisc, maar ook bij handmatig blijft het probleem. Beide LED-lampjes gaan aan en zodra deze aanstaan (bv bij het scherpstellen) heeft het beeld op het scherm ook last van de "mist". Ik zie het niet terugkomen in dit topic of in reviews. Hebben jullie daar ook last van? Of heeft mijn vriendin een Jet met een defect? Nog tips?
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik dat doe in een goed verlichte kamer niet. Maar in een donkere kamer heb ik 2 rode strepen door het beeld en enorm veel ruis (rode, groene en blauwe stippen).M2M schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:57:
[...]
typ eens: *#0*# en ga naar optie 7: mega cam. Ziet het er dan ook wazig en vaag uit?
daar heeft die van mij dan weer geen last van. Het zou dus best een hardwaredefect kunnen zijn. Als je je toestel in de winkel gekocht hebt, zou je even terug kunnen gaan. Echter, als je het apparaat op moet sturen, dan kun je 'm best 3 weken kwijt zijn. De vraag is dan of het mankement, 3 weken afwezigheid waard is.LuukNouwen schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:09:
[...]
Als ik dat doe in een goed verlichte kamer niet. Maar in een donkere kamer heb ik 2 rode strepen door het beeld en enorm veel ruis (rode, groene en blauwe stippen).
Nou, de foto's met flits zijn belabberd. Ze heeft juist gekozen voor de Jet en niet de Star vanwege de flits. Andere zaken zoals de hogere resolutie van het scherm en de snellere processor waren voor haar van minder belang. De telefoon is gehaald bij 2Call.nl en ik zal ze zo bellen (zijn pas vanaf 10.00 bereikbaar).M2M schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:16:
[...]
daar heeft die van mij dan weer geen last van. Het zou dus best een hardwaredefect kunnen zijn. Als je je toestel in de winkel gekocht hebt, zou je even terug kunnen gaan. Echter, als je het apparaat op moet sturen, dan kun je 'm best 3 weken kwijt zijn. De vraag is dan of het mankement, 3 weken afwezigheid waard is.
Edit: 2call.nl gebeld: onvriendelijke jongen. Wilde niets proberen en hoefde zelfs geen klantnummer/ordernummer hebben, kon enkel het toestel opsturen en zou dan 3 of 4 weken duren voordat ik hem terug zou hebben. Omruilen voor een nieuw toestel doen ze niet. Leentoestel ook niet. Ik weet dat de marges laag zijn, maar iets meer vriendelijkheid/service had ik toch wel verwacht. Samsung raadt aan om langs een servicepunt te gaan.
edit2: Via een lokale servicedealer de software geupdate. De foto's met flits zijn nu iets beter, maar nog steeds minder dan verwacht. Maar erger: door de softwareupdate kloppen de beschrijvingen bij de icoontjes niet meer
[ Voor 30% gewijzigd door L.N. op 20-11-2009 11:35 ]
Verwijderd
Na alle fantastische berichten over de samsung jet ook besloten tot aanschaf over te gaan. Wat een tegenvaller:
1)Kan niet updaten naar nieuwe firmware. Heb nu de volgende firmware: S8000POIG1 / S8000XEFIG1. Als ik wil updaten geeft hij aan dat het toestel niet wordt ondersteund!?!
2)Batterij erg snel leeg. Wellicht op te lossen na update firmware, maar dat werkt dus niet
3)Internetten via WIFI. Continu foutmeldingen terwijl ik gewoon via mijn eigen beveiligde internetverbinding verbinding maak. (geen bericht van AP, dns mislukt, witscherm, traag) Iemand dit ook gehad en suggesties wat ik hieraan kan doen. Ook bij andere netwerken exact hetzelfde probleem.
Iemand suggesties/ideeen?
gr. Pieter
1)Kan niet updaten naar nieuwe firmware. Heb nu de volgende firmware: S8000POIG1 / S8000XEFIG1. Als ik wil updaten geeft hij aan dat het toestel niet wordt ondersteund!?!
2)Batterij erg snel leeg. Wellicht op te lossen na update firmware, maar dat werkt dus niet
3)Internetten via WIFI. Continu foutmeldingen terwijl ik gewoon via mijn eigen beveiligde internetverbinding verbinding maak. (geen bericht van AP, dns mislukt, witscherm, traag) Iemand dit ook gehad en suggesties wat ik hieraan kan doen. Ook bij andere netwerken exact hetzelfde probleem.
gr. Pieter
Ja, dat zijn dus precies dé problemen van de jét en nee, deze zijn tot nu toe nog niet op te lossen. Het is wachten op een fatsoenlijke nieuwe firmware en een fatsoenlijke nieuwe NPS udate om de telefoon te updaten. Tot die tijd zitten we hier met de problemen..Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:31:
Na alle fantastische berichten over de samsung jet ook besloten tot aanschaf over te gaan. Wat een tegenvaller:
gr. Pieter
Waarom wil je updaten?Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:31:
Zet je Wifi, Bluetooth en GPS uit. GPS kan af en toe wat vervelend doen als je het gebruikt hebt.2)Batterij erg snel leeg. Wellicht op te lossen na update firmware, maar dat werkt dus niet
Heb zelf geen problemen met Wifi gehad. Ik gebruik gewoon Vodafone onbeperkt internet. Snel zat.3)Internetten via WIFI. Continu foutmeldingen terwijl ik gewoon via mijn eigen beveiligde internetverbinding verbinding maak. (geen bericht van AP, dns mislukt, witscherm, traag) Iemand dit ook gehad en suggesties wat ik hieraan kan doen. Ook bij andere netwerken exact hetzelfde probleem.
gr. Pieter
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
Sinds gister is mijn Jet volledig aan het flippen. Het begon met een spontane reboot nadat ik de mp3 speler wou openen. Nu start hij bij elke actie die ik wil uitvoeren (of het nou sms, internet of andere menu keuze is) de telefoon opnieuw op. Met andere woorden ik kan er echt helemaal niks meer mee doen.
Wat ik al heb gedaan:
- fabrieksinstellingen
- geen geheugenkaart erin
- batterij er een nachtje uit
- harde reset
- software update NPS
Maar dit alles helpt niet, hij blijft constant rebooten. Ik wilde apparaat bijwerkeen doen in NPS, maar ondanks dat hij de telefoon wel connect, geeft hij de foutmelding 'apparaat wordt niet ondersteund, het geselecteerde apparaat ondersteund software upgrade niet'. Ik heb de laatste versie van New PC Studio dus daar zal het ook niet aan liggen. Zijn er anderen met dit probleem? of wie weet de oplossing
Wat ik al heb gedaan:
- fabrieksinstellingen
- geen geheugenkaart erin
- batterij er een nachtje uit
- harde reset
- software update NPS
Maar dit alles helpt niet, hij blijft constant rebooten. Ik wilde apparaat bijwerkeen doen in NPS, maar ondanks dat hij de telefoon wel connect, geeft hij de foutmelding 'apparaat wordt niet ondersteund, het geselecteerde apparaat ondersteund software upgrade niet'. Ik heb de laatste versie van New PC Studio dus daar zal het ook niet aan liggen. Zijn er anderen met dit probleem? of wie weet de oplossing
Verwijderd
Eindelijk goed nieuws, volgens mij de mijne ook! Gisterochtend om 10.00uur de oplader eruit getrokken. Tot en met nu is er nog maar 1 streepje af, kijk toch eens aan! Zelfs de nacht is hij goed doorgekomen. Zou hij het nu dan toch goed gaan doen?M2M schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:20:
[...]
er zit echt een mega bug in de chip die voor de wifi, bluetooth en gps zorgt. (en FM). Die blijft namelijk gewoon doorpompen, ook al heb je de applicaties die de onderdelen gebruiken uitgezet. En voor zover ik weet zijn die bugs in de nieuwste firmwares nog niet opgelost.
Verwijderd
Ik zit al maanden te wachten om mijn samsung jet te updaten maar er is nog steeds geen update beschikbaar via New PC Studio. Zit nog steeds met firmware S8000XXIF4. Ik wil zo graag de S8000XEII2 versie, nu zit ik echt te denken om het zelf te doen morgen maar ik weet niet zeker of ik het goed ga doen en of het wel verstandig is want ik heb er geen ervaring mee. Heeft iemand nog tips voor mij ?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 22:19 ]
heb gisteren New_PC_Studio_1.4.0.IK1 gedownload, maar ook hier nog geen mogelijkheid tot updaten van de Jét.
Ik zit nog steeds met S8000XXIF5
Ik ook.. ik zit te denken an zelf updaten of naar samsung service centrew gaan, maar daar ben je 'm waarschijnlijk even kwijt. Iemand enig idee welke versie ze daar op het servicepoint nu installeren?tozzke schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:07:
heb gisteren New_PC_Studio_1.4.0.IK1 gedownload, maar ook hier nog geen mogelijkheid tot updaten van de Jét.
Aan iedereen hier die een simlockvrij toestel heeft en zo loopt te zeuren dat er nog steeds geen update door Samsung is vrijgegeven voor de Jet:
Er bestaat zo iets als Google.
En als je dan zo graag wilt updaten naar bijvoorbeeld S8000XWIF6 dan moet je gewoon ff zoeken
De Jet is in korte tijd de meest verkochte telefoon van Samsung en dus niet alleen in NL.
Daarom komen updates soms eerst in andere landen uit (en helemaal niet in NL)
Er mag hier niet naar gelinkt worden maar als je echt wil updaten kan het.
Hoe je het moet doen en waar je de update kan downloaden is allemaal te vinden
Gewoon een beetje eigen initiatief en niet lopen zeuren dan heb je steeds de laatste nieuwe firmware.
Ik heb zelf een i8910HD en daar draait ook niet-officiele NL Samsung firmware op!
Er bestaat zo iets als Google.
En als je dan zo graag wilt updaten naar bijvoorbeeld S8000XWIF6 dan moet je gewoon ff zoeken
De Jet is in korte tijd de meest verkochte telefoon van Samsung en dus niet alleen in NL.
Daarom komen updates soms eerst in andere landen uit (en helemaal niet in NL)
Er mag hier niet naar gelinkt worden maar als je echt wil updaten kan het.
Hoe je het moet doen en waar je de update kan downloaden is allemaal te vinden
Gewoon een beetje eigen initiatief en niet lopen zeuren dan heb je steeds de laatste nieuwe firmware.
Ik heb zelf een i8910HD en daar draait ook niet-officiele NL Samsung firmware op!
ik weet ook wel dat je hem kunt updaten via die minder legale weg, ik voel er alleen weinig voor om de garantie gedag te zeggen 
Als het nu een kwestie was van een programmaatje draaien en klaar... maar je moet allemaal rare dingen uithalen met je computer wil het überhaupt werken, daar pas ik voor.
Als het nu een kwestie was van een programmaatje draaien en klaar... maar je moet allemaal rare dingen uithalen met je computer wil het überhaupt werken, daar pas ik voor.
Ik maak uit je opmerking op dat je totaal niet begrijpt hoe het werkt en wat je moet doen dus kun je het ook beter latentozzke schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:19:
ik weet ook wel dat je hem kunt updaten via die minder legale weg, ik voel er alleen weinig voor om de garantie gedag te zeggen

Maar wat je garantie betreft hoef je helemaal geen zorgen te hebben
wat zijn zoal de verbeteringen tov de firmware die ik heb?
Enige wat ik nu als irritant ondervind, is de gps bug. Zelfs die is niet irritant genoeg om via die weg te updaten aangezien ik een losse pocketpc met tomtom prefereer tov de software op de Jét.
if it ain't broke, don't fix it. Als er een update uitkomt via de officiële weg, dan wil ik het wel proberen, maar ik heb er simpelweg geen behoefte aan om het via een omweg te regelen.
(als ik 2 keer m'n computer moet rebooten (aldus de "Beginers Guide and Prep Guide") voor een update van m'n foon, noem ik dat een omweg ja
)
Enige wat ik nu als irritant ondervind, is de gps bug. Zelfs die is niet irritant genoeg om via die weg te updaten aangezien ik een losse pocketpc met tomtom prefereer tov de software op de Jét.
if it ain't broke, don't fix it. Als er een update uitkomt via de officiële weg, dan wil ik het wel proberen, maar ik heb er simpelweg geen behoefte aan om het via een omweg te regelen.
(als ik 2 keer m'n computer moet rebooten (aldus de "Beginers Guide and Prep Guide") voor een update van m'n foon, noem ik dat een omweg ja
Verwijderd
Ik heb ook de handleiding gelezen en ik begrijp ook alles maar ik doe het toch liever niet. Heb er gewoon een slecht gevoel over, ga toch liever naar de samsung service point. Hopelijk hebben ze daar wel de firmware waarbij je de menu horizontaal kunt houden en met de nieuwe media browser ook ander hoeft het niet voor mij. Ik laat jullie wel weten hoe het daar gegaan is.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 20:35 ]
Dit topic is gesloten.