Ben erg tevreden over de Opera Mini 5 Beta browser.
Enorm vinger-vriendelijk en sites zijn goed leesbaar met Font size Very small.
Voordeel van Opera Mini boven de standaard browser vind ik dat ik niet elke site hoef te zoomen om telkens dezelfde gewenste lettergrote te krijgen.
Heb aan de hand van de tip in deze post de *.jad file aangepast, zodat de Samsung Jet er niet meer die Xtra zwarte knoppen onder zet.
Voor de luie tweaker
hier een zipfile met de jar en
aangepaste jad online gezet.
Kwestie van mapje unzippen, naar SD kaart kopieren en via "mijn bestanden"
opera-mini-5.0.15650-advanced-en.jad selecteren om hem te installeren.
Hierna kan je het mapje van de SD kaart wissen.
Werk ook al een poosje met opera mini 5 beta. Ben er echt super tevreden over!! Surf nooit meer met de standaard browser. Kwam op internet het volgende tegen, wat jij ook al beschrijft in je post. Alleen hier staan nog wat extra regels bij, weet niet wat het verschil is. Maar ik heb de jad file op onderstaande wijze gewijzigd waardoor die irritante knoppen weg zijn en de resolutie perfect is voor de Jet! (Font size heb ik op small)
Ben benieuwd naar jullie mening over Opera Mini 5 Beta.
Er is een manier om deze versie te upscalen zodat alles haarscherp wordt getoond en die irritant balk onderaan verdwijnt..
Stap 1: Download het jar-bestand van Opera 5.0 beta van
www.getjar.com en sla deze ergens op op je computer
Stap 2: Open het jar-bestand met WinRAR
Stap 3: Extract het manifest bestand uit de map META-INF naar een map en open deze met de kladblok zodat je hem kan bewerken.
Stap 4: Voeg onderaan de volgende regels toe:
MIDlet-Scaleup-Support: False
LGE-MIDlet-Width: 480
LGE-MIDlet-Height: 800
MIDlet-Touch-Support: True
Stap 5: Sla het bestand op en sleep deze weer terug in de map META-INF in WinRAR zodat het jar-bestand wordt geupdate.
Stap 6: Geef het bestand een eigen naam en upload het naar een wapsite zodat je de app kan downloaden op je tel. Bijvoorbeeld
http://davidpye.com/index.php?page=freewap.
Stap 7: Ga met je Jet naar
http://davidpye.com/wap/index.php.. Kies linkje met jar-jad-etc. Zoek je bestandje op en installeer hem.
Stap 6 en 7 zijn noodzakelijk omdat kopieren en installeren vanaf je Jet niet werkt doordat Easy Java niet aanwezig is in de huidige firmware. Je moet het vanaf een WAP site installeren anders krijg je een melding dat hij het bestandstype niet ondersteund.
Deze werkwijze werkt overigens ook bij andere java apps.
Heb het op bovenstaande manier gedaan! Irritante knoppen zijn dan weg en alles wordt super scherp weergegeven!!
Ben helemaal tevreden over Opera mini 5 beta, echt supersnel en werkt 10 keer beter en sneller dan de standaard Jet browser (vind ik dan)
[
Voor 61% gewijzigd door
sijbren op 23-10-2009 12:54
]