Verwijderd

Hallo allemaal!, even een vraagje:

ik krijg van vodafone een Samsung Jet bij mijn nieuwe ab.
Ik weet ook uit ervaring dat er waarschijnlijk veel vodafone software en reclame op zit.

kan ik dit op 1 of andere manier verwijderen? kan dit misschien ook bij een samsung winkel? of valt de reclame en software wel mee (vraag voor de vodafone gebruikers)?

alvast bedankt!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 08:30
ChunFL schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:18:
[...]

Meest recente versie is op dit moment 1.2.0 IF4 (wel Nederlands)
Ik heb zojuist de NPS versie geupdate naar New_PC_Studio_1.2.1.IH2, dit is volgens Darkforest de meest recentie editie (ook NL).
Is hier te vinden: http://org.downloadcenter...w_PC_Studio_1.2.1.IH2.exe

Echter ik krijg nogsteeds de zelfde melding als ik de firmware wil updaten. :(

Als ik *#1234# in typ vind ik het volgende:
<SW VER>
S8000CEIG1
<CSC VER>
S8000CEIG2(ED004)
<RC2 VER>
DEF

(Is nog de originele firmware vanaf de winkel.)

Ik start de NPS als administrator, klik op updaten van device en krijg nog steeds de melding: Apparaat wordt niet ondersteund.

Als iemand een idee heeft.. ik hoor het graag

[ Voor 13% gewijzigd door hoi_roy op 24-09-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:53:
Hallo allemaal!, even een vraagje:

ik krijg van vodafone een Samsung Jet bij mijn nieuwe ab.
Ik weet ook uit ervaring dat er waarschijnlijk veel vodafone software en reclame op zit.

kan ik dit op 1 of andere manier verwijderen? kan dit misschien ook bij een samsung winkel? of valt de reclame en software wel mee (vraag voor de vodafone gebruikers)?

alvast bedankt!
Ik heb geen reclame kunnen ontdekken, vond wel dat de Vodafone-firmware erg brak was. Geflashed met de meest recente Samsung firmware en nu loopt de telefoon een stuk beter.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 1 juli uitgeleverde toestellen zijn simlockvrij (abo only) en worden dus ook niet meer voorzien van Vodafone software (met uitzondering van exclusieve Vodafonetoestellen).

• Sabelhout
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:37:
Sinds 1 juli uitgeleverde toestellen zijn simlockvrij (abo only) en worden dus ook niet meer voorzien van Vodafone software (met uitzondering van exclusieve Vodafonetoestellen).
Dat is niet waar, ik heb een VF toestel gekregen met de firmware S8000CEIF2. Dit is providerspecifieke firmware waarbij een hoop features van de Jet niet naar behoren werkten. Sinds ik de Jet heb geflashed (updaten kon ook niet met de VF firmware) naar S8000XWIF6 werkt ie pas perfect.

.....

Verwijderd

Ik heb een tip!

Je hebt van die plugjes waar je 2 keer oordopjes in kan doen..

Afbeeldingslocatie: http://www.touchmyapps.com/wp-content/uploads/2009/05/review-headphones-q-jays02.jpg

Het blijkt dat deze dus iets breder en langer zijn! doe deze NIET! in je telefoon! bij mij heeft ie dat gaatje dus gemold en kan nu bijna geen radio meer luisteren.. omdat dus elke keer het plugje eruit gaat,,

Verder heel goede telefoon! Batterij doet het goed, en geen beeldscherm problemen! :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabelhout schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:25:
[...]

Dat is niet waar, ik heb een VF toestel gekregen met de firmware S8000CEIF2. Dit is providerspecifieke firmware waarbij een hoop features van de Jet niet naar behoren werkten. Sinds ik de Jet heb geflashed (updaten kon ook niet met de VF firmware) naar S8000XWIF6 werkt ie pas perfect.
Kun je aangeven wat er zoal verbetert is? Ik heb de mijn jet simlockvrij gekocht en werkt op zich best goed. Maar de problemen die worden genoemd hier, die heb ik ook, zoals flash filmpjes die niet afspelen via WIFI of met hele slechte kwaliteit via 3G.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:52:
[...]

Kun je aangeven wat er zoal verbetert is? Ik heb de mijn jet simlockvrij gekocht en werkt op zich best goed. Maar de problemen die worden genoemd hier, die heb ik ook, zoals flash filmpjes die niet afspelen via WIFI of met hele slechte kwaliteit via 3G.

Alvast bedankt.
De standaard motion-gate dingen werken nu naar behoren (werkten eerst niet), daarnaast belt de telefoon nu niet meer uit zichzelf, crashed ie niet meer etc.

Flash filmpjes kijk ik niet via WIFI en slechte kwaliteit met 3G heb ik nog nooit last van gehad.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen de Samsung Jet.
Ik probeer mijn hotmail account in te stellen op Exchange ActiveSync.
Alleen dit wil nog niet zo goed lukken, als het programma begint met synchroniseren, komt er een melding: synchronisatie netwerk niet beschikbaar.

Dit zijn mijn ingevulde gegevens:

URL server: http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp
Gebruikersnaam: .....@hotmail.com
Wachtwoord:*******
Domein: hotmail.com
SSL gebruiken: JA
Verbinding: mobiel internet

Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan volgende week een nieuw abonnement aangaan met vodafone en wil wel meer weten over de Samsung Jét .
Ik ben nu in bezit van een Samsung Omnia i900 8GB en deze heeft Opera browser waarmee je goed kan internetten en goed gebruiksvrienelijk .
Nu ik geen echte smartphone nodig heb dacht ik aan deze Jét .
Ik weet dat de Samsung Jét een eigen merk internet Browser heeft genaamd Dolphin .
Nu weet ik niet hoe deze Browser Dolphin tegenover Opera Browser werkt ?
Is deze Dolphin Browser gebruiksvriendelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Je kan Opera ook installeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Ike. op 27-09-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:30:
Ik kan volgende week een nieuw abonnement aangaan met vodafone en wil wel meer weten over de Samsung Jét .
Ik ben nu in bezit van een Samsung Omnia i900 8GB en deze heeft Opera browser waarmee je goed kan internetten en goed gebruiksvrienelijk .
Nu ik geen echte smartphone nodig heb dacht ik aan deze Jét .
Ik weet dat de Samsung Jét een eigen merk internet Browser heeft genaamd Dolphin .
Nu weet ik niet hoe deze Browser Dolphin tegenover Opera Browser werkt ?
Is deze Dolphin Browser gebruiksvriendelijk ?
Waar je bewust van moet zijn is dat mocht je interne browser en de opera browser voor de jet (java) niet bevallen er geen alternatieven zijn zover ik weet. Ik ben zelf niet kapot van de Opera versie en ook niet van de Dolphin.

Kortom; wil je veel keuze qua browsers/software kies dan voor een toestel dat geen eigen besturingssysteem heeft (windows mobile, symbian, android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:37
Tja, het is natuurlijk erg persoonlijk maar ik ben zeer tevreden over de Dolphin browser van Samsung. Hij rendert pagina's zoals het hoort en werk snel en soepel (heb een 1 Mbit verbinding over 3G).
Als je bepaalde sites vaak raadpleegd, en dan vooral voor tekst (T.net bijvoorbeeld) dan raad ik je Skweezer aan (www.skweezer.com). Skweezer werkt als een proxy vergelijkbaar met Opera Mini en je kan de links direct in je favorieten opslaan. Op die manier zijn pagina's aangepast aan je scherm en kosten weinig data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvin schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:21:
Tja, het is natuurlijk erg persoonlijk maar ik ben zeer tevreden over de Dolphin browser van Samsung. Hij rendert pagina's zoals het hoort en werk snel en soepel (heb een 1 Mbit verbinding over 3G).
Als je bepaalde sites vaak raadpleegd, en dan vooral voor tekst (T.net bijvoorbeeld) dan raad ik je Skweezer aan (www.skweezer.com). Skweezer werkt als een proxy vergelijkbaar met Opera Mini en je kan de links direct in je favorieten opslaan. Op die manier zijn pagina's aangepast aan je scherm en kosten weinig data.
Klopt heb je helemaal gelijk in! Echter mocht iemand het helemaal niks vinden dan kan die feitelijk geen kant op. Je hebt niet zoals op de PC alternatieven, zoals Chrome, Firefox etc...
Het is overigens niet zo dat ik het helemaal afkraak, maar men moet zich bewust zijn van de beperkingen van de Jet.

Maar voor de rest prima toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:35:
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen de Samsung Jet.
Ik probeer mijn hotmail account in te stellen op Exchange ActiveSync.
Alleen dit wil nog niet zo goed lukken, als het programma begint met synchroniseren, komt er een melding: synchronisatie netwerk niet beschikbaar.

Dit zijn mijn ingevulde gegevens:

URL server: http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp
Gebruikersnaam: .....@hotmail.com
Wachtwoord:*******
Domein: hotmail.com
SSL gebruiken: JA
Verbinding: mobiel internet

Kan iemand mij hierbij helpen?
In andere fora's heb ik gelezen dat google gebruikers hier ook last van hadden en geen oplossing hiervoor hadden. Is het de bedoeling om alleen e-mail te synchroniseren? Misschien dat andere Tweakers meer hierover weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
Mijn vriendins telefoon heeft al de geest gegeven.Touchscreen werkt niet meer naar behoren 1e keer toen dit gebeurde batterij verwijderd en opnieuw erin daarna nog niet na wat hard drukken op het touchscreen deed hij het weer nu zo'n 3 dagen weer het zelfde probleem.

Ga zo even kijken of ik hem aan de praat kan krijgen op dezelfde manier anders er maar mee naar de vodafoneshop mogen die het oplossen gelukkig de oude telefoon nog dus gelukkig een reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
boschie_73 schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:13:
Mijn vriendins telefoon heeft al de geest gegeven.Touchscreen werkt niet meer naar behoren 1e keer toen dit gebeurde batterij verwijderd en opnieuw erin daarna nog niet na wat hard drukken op het touchscreen deed hij het weer nu zo'n 3 dagen weer het zelfde probleem.

Ga zo even kijken of ik hem aan de praat kan krijgen op dezelfde manier anders er maar mee naar de vodafoneshop mogen die het oplossen gelukkig de oude telefoon nog dus gelukkig een reserve.
Mijn touchscreen heeft een tijdje geleden ook vanuit het niets de geest gegeven. Reageerde helemaal niet meer op aanraking. Heb mobiel ter reparatie ingeleverd bij Media Markt Zwolle, daar zeiden ze dat het een bekend probleem was. Mag nu vier weken wachten.... Ondanks het defect, vind ik het een super fijn toestel, heb hem met veel 'plezier' gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
@Chris.nl

Heb je hem inmiddels alweer terug? Nou ja gelukkig hebben we de oude telefoon nog als reserve Ik maak uiteraard ook nog weleens gebruik van de Jet is inderdaad fijn toestel alleen wel jammer dat hij al redelijk snel de geest heeft gegeven Hopelijk wordt het snel en netjes opgelost door Vodafone.

• PETER_DB
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 08:25
Beste Tweakers,

ik ben zeer geintreseerd in deze telefoon. mede dankzij de enthousiaste verhalen op deze site.

Misschien heb ik er overheen gelezen maar is het na een toekomstige firmware update mogelijk om tomtom te installeren op de jet of kan die zowiezo niet vanwege het besturingssysteem.

ik heb ook gelezen over die gratis navigatie software. werkt dit goed??

alvast bedankt,

Verwijderd

PETER_DB schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:17:
Beste Tweakers,

ik ben zeer geintreseerd in deze telefoon. mede dankzij de enthousiaste verhalen op deze site.

Misschien heb ik er overheen gelezen maar is het na een toekomstige firmware update mogelijk om tomtom te installeren op de jet of kan die zowiezo niet vanwege het besturingssysteem.

alvast bedankt,
Zover ik weet is het niet mogelijk om Tomtom te installeren. Alle toepassingen zijn gebaseerd op java, wat tomtom zover ik weet niet ondersteund.

Je hebt op de jet de mogelijkheid om de speciale versie van route 66 (speciaal voor de jet) te activeren. Je krijgt in eerste instantie alleen de mogelijkheid je positie te bepalen (Je hebt de kaart van Nederland). Maar wil je navigeren moet je een abonnement afsluiten. Een licentie van één jaar kost 60 euro afgerond (moet ik voor de zekerheid controleren).

In samenwerking met A-gps werkt de ingebouwde ontvanger wel goed. Ik heb als ik binnen zit al zeer snelle fix met voldoende satellieten (soms al 9 satellieten). Over de werking van het programma zul je even advies moeten vragen van de andere Tweakers, ik kan dus alleen maar mijn positie bepalen. Maar mijn eerste indruk is goed.

• Onno b
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

(jarig!)
PETER_DB schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:17:
alvast bedankt,
Ja de navigatie werkt prima Je mist alleen de extras zoals restaurants in de buurt van waar je bent en flitspalen alert. Maar hij brengt je prima van a naar b.

Verwijderd

Hallo,

Ik wil allereerst even zeggen dat ik niet veel verstand heb van telefoons, dus excuses voor eventuele domme vragen. Ik heb altijd gewone telefoons gehad waar je mee kon sms'en en bellen, wat radio kon luisteren en met een simpel camera'tje erop. Echter wilde ik nu eens een telefoon waar ik meer mee kon, en na wat research leek me de Jet wel geschikt en zodoende heb ik die met een abonnement gekocht.

Ik heb een Vodafone abonnement zonder internet. Nu wil ik de telefoon ook gaan gebruiken voor internet (Wifi) en dus probeerde ik straks even iets. Ik klikte op internet en kwam gelijk op de startpagina van Samsung uit. Toen ben ik een keertje naar een andere site gegaan en zag ik dat internet het dus deed.

Daarna ben ik eens via Wifi gaan zoeken en vond ik een onbeveiligd draadloos netwerk. Ook toen naar internet gegaan en toen kon ik ook naar een andere site. Maargoed toen ging ik eens bij internet instelling kijken en zag ik dat Vodafone Wap geselecteerd was. Enkele andere vakjes waaronder Vodafone Internet en de naam van het onbeveiligde netwerk waren niet geselecteerd.

Kortom, ik heb dus via dat 'Wap' op internet gezeten en hier zal ik waarschijnlijk een heffing op mijn abonnement voor bij krijgen? Ik wil dus voortaan niet meer zo gebruik maken van internet, alleen via gratis Wifi.

Hoe kan ik dus zorgen dat ik alleen via Wifi internet en de rest gewoon uitstaat. Want ik wil niet wanneer ik op internet klik gelijk erop zit en dus extra moet gaan betalen. En moet ik ook nog internet ergens uitklikken als ik op een site gezeten heb, of wanneer ik op terug doe en op beeindig geschiedenis klik en daarna in het menu weer zit is internet automatisch afgesloten?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:05:
Hallo,

Ik wil allereerst even zeggen dat ik niet veel verstand heb van telefoons, dus excuses voor eventuele domme vragen. Ik heb altijd gewone telefoons gehad waar je mee kon sms'en en bellen, wat radio kon luisteren en met een simpel camera'tje erop. Echter wilde ik nu eens een telefoon waar ik meer mee kon, en na wat research leek me de Jet wel geschikt en zodoende heb ik die met een abonnement gekocht.

Ik heb een Vodafone abonnement zonder internet. Nu wil ik de telefoon ook gaan gebruiken voor internet (Wifi) en dus probeerde ik straks even iets. Ik klikte op internet en kwam gelijk op de startpagina van Samsung uit. Toen ben ik een keertje naar een andere site gegaan en zag ik dat internet het dus deed.

Daarna ben ik eens via Wifi gaan zoeken en vond ik een onbeveiligd draadloos netwerk. Ook toen naar internet gegaan en toen kon ik ook naar een andere site. Maargoed toen ging ik eens bij internet instelling kijken en zag ik dat Vodafone Wap geselecteerd was. Enkele andere vakjes waaronder Vodafone Internet en de naam van het onbeveiligde netwerk waren niet geselecteerd.

Kortom, ik heb dus via dat 'Wap' op internet gezeten en hier zal ik waarschijnlijk een heffing op mijn abonnement voor bij krijgen? Ik wil dus voortaan niet meer zo gebruik maken van internet, alleen via gratis Wifi.

Hoe kan ik dus zorgen dat ik alleen via Wifi internet en de rest gewoon uitstaat. Want ik wil niet wanneer ik op internet klik gelijk erop zit en dus extra moet gaan betalen. En moet ik ook nog internet ergens uitklikken als ik op een site gezeten heb, of wanneer ik op terug doe en op beeindig geschiedenis klik en daarna in het menu weer zit is internet automatisch afgesloten?

Alvast bedankt.
Beste KT10,

Ter samenvatting jouw twee vragen:

1. Hoe surf ik alleen op WIFI?
2. Hoe beëindig ik een internet sessie?

Antwoord 1:

Je kunt als je alleen via WIFI wilt surfen, het profiel van je telefoon provider verwijderen.
Ga naar Menu ==> Instellingen ==> Netwerktoegang ==> Verbindingen ==> Wissen selecteer de Wap verbinding.

--

Je kunt ook WIFI als favoriet instellen, waardoor je de 3G verbinding niet hoeft te verwijderen.

Menu ==> Instellingen ==> Toepassingen ==> Browserprofielen ==> selecteer WIFI

+

Menu ==> Instellingen ==> Toepassingen ==> Mediaplayer ==> selecteer WIFI

Antwoord 2:

Druk op de ophangknop zo beëindig je de sessie.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst bedankt voor je reactie, en super dat je ook nog eventuele andere vragen wilt beantwoorden.

Ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen en de Vodafone Wap verwijdert zoals aangegeven. Toen heb ik bij browserprofielen de naam van het onbeveiligde netwerk dat hij onlangs gevonden had geselecteerd. Wanneer ik nu bij Mediaspeler kijk krijg ik wanneer ik op Vod klik wederom het door mij gevonden draadloos netwerk geselecteerd te zien.

- Zo is het dus goed gevolgd volgens jou uitleg en kan ik dus wanneer dat netwerk beschikbaar is gewoon op internet klikken en zo gratis internetten?
- Moet ik naast Vodafone Wap ook nog Vodafone Internet verwijderen, of moet dat blijven staan?
- Wanneer ik op een andere locatie een ander netwerk vind waar ik op kan, moet ik die dan selecteren op dezelfde manier als ik de huidige heb gedaan zodat ik dan via dat netwerk gratis online kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 02:00:
Allereerst bedankt voor je reactie, en super dat je ook nog eventuele andere vragen wilt beantwoorden.

Ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen en de Vodafone Wap verwijdert zoals aangegeven. Toen heb ik bij browserprofielen de naam van het onbeveiligde netwerk dat hij onlangs gevonden had geselecteerd. Wanneer ik nu bij Mediaspeler kijk krijg ik wanneer ik op Vod klik wederom het door mij gevonden draadloos netwerk geselecteerd te zien.

- Zo is het dus goed gevolgd volgens jou uitleg en kan ik dus wanneer dat netwerk beschikbaar is gewoon op internet klikken en zo gratis internetten?
- Moet ik naast Vodafone Wap ook nog Vodafone Internet verwijderen, of moet dat blijven staan?
- Wanneer ik op een andere locatie een ander netwerk vind waar ik op kan, moet ik die dan selecteren op dezelfde manier als ik de huidige heb gedaan zodat ik dan via dat netwerk gratis online kan?
Yes666, verleen mij de brutaliteit deze vragen te beantwoorden :)

1: Ja. De Jet zal automatisch het geselecteerde WiFi netwerk pakken. Mocht dit niet beschikbaar zijn dan geeft je toestel dit aan.
2: Vodafone Internet kan je het best verwijderen. Je toestel zal automatisch je voorkeursinstellingen nemen, maar als je Vodafone Internet niet nodig hebt zou ik het zekere voor het onzekere nemen.
3: Ja, selecteren via je WiFi tool. Vervolgens zal die in je lijst staan. Je moet het voorkeursnetwerk wel telkens veranderen als je van locatie verandert. Helaas doet het toestel dit niet zelf (afaik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvin schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:13:
[...]

Yes666, verleen mij de brutaliteit deze vragen te beantwoorden :)
Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvin, jij ook bedankt :)

Ik heb inmiddels het topic doorgelezen en veel is me al duidelijk geworden. Echter toch nog een paar vraagjes.

- Hoe ziet die olievlek er ongeveer uit? Zelf heb ik voor mijn gevoel ook af en toe matiger beeld, maar nu weet ik niet of dat komt door de vingervlekken of dat het zo'n olievlek is. Want ik merk wel dat als ik langer ermee bezig ben dat hij vrij vingervlekgevoelig is.
- Als ik een filmpje wil bekijken bijvoorbeeld op Youtube schakelt hij door naar mediaplayer maar uiteindelijk speelt hij niks af, wat hieraan te doen,moet ik nog wat installeren of downloaden voordat ik filmpjes kan bekijken?
- Ik heb geen geheugenkaart erbij gekregen. Zelf ben ik van plan soms wat films te kijken verder weinig bijzonders, wat voor een geheugenkaart kan ik het beste daarbij kopen en wat is de prijsklasse ongeveer?
- Ik heb gelezen over updates die je moet doen, moet je deze nou via de Samsung site doen of via de bijgeleverde CD?

Wederom alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 01:08:
Zelf heb ik voor mijn gevoel ook af en toe matiger beeld, ...
Ik weet niet of jij hetzelfde bedoelt, maar ik vond het beeld af en toe ook matig op het begin.
Heeft ook helemaal niets met zo'n "olievlek" te maken, maar probeer eens de automatische helderheid instelling uit te zetten.. en kijk of je dan ook het gevoel hebt van een matig beeld.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 01:08:
Silvin, jij ook bedankt :)

Ik heb inmiddels het topic doorgelezen en veel is me al duidelijk geworden. Echter toch nog een paar vraagjes.

- Hoe ziet die olievlek er ongeveer uit? Zelf heb ik voor mijn gevoel ook af en toe matiger beeld, maar nu weet ik niet of dat komt door de vingervlekken of dat het zo'n olievlek is. Want ik merk wel dat als ik langer ermee bezig ben dat hij vrij vingervlekgevoelig is.
- Als ik een filmpje wil bekijken bijvoorbeeld op Youtube schakelt hij door naar mediaplayer maar uiteindelijk speelt hij niks af, wat hieraan te doen,moet ik nog wat installeren of downloaden voordat ik filmpjes kan bekijken?
- Ik heb geen geheugenkaart erbij gekregen. Zelf ben ik van plan soms wat films te kijken verder weinig bijzonders, wat voor een geheugenkaart kan ik het beste daarbij kopen en wat is de prijsklasse ongeveer?
- Ik heb gelezen over updates die je moet doen, moet je deze nou via de Samsung site doen of via de bijgeleverde CD?

Wederom alvast bedankt :)
1: Geen idee, heb zelf de 'olievlek' niet. Probeer in ieder geval de tip van Aurora1110 eens. Heb zelf de automatische helderheidsinstelling niet aan staan. Altijd de hoogste helderheid :)
2: Zou direct moeten werken. Probeer je dit via WiFi of 3G? Misschien is je snelheid/signaalsterkte niet voldoende? Je kan ook eens testen of m.uitzendinggemist.nl het wel doet.
3: Er kan alleen Micro SD in. Hoe veel geheugen je erbij wilt proppen ligt aan jezelf. Ga na hoe veel data de bestanden bevatten die je wilt opslaan en hoeveel bestanden tegelijk. De prijs van deze kaartjes is erg laag, kijk hiervoor bijvoorbeeld in de Tweakers Pricewatch.
4: Hmmm, updaten is nogal moeilijk. Kijk eerst even wat je huidige firmware is (code weet ik zo niet uit m'n hoofd). Misschien is het niet nodig. Mocht je het wel willen, altijd de meest recente software van de site halen.

Vinden jullie ook dat het uitbrengen van nieuwe widgets niet bijzonder spoedig verloopt? In de afgelopen weken een waardeloze notitie-widget (huidige zijn beter) en een Weatherbug widget wat een schaamteloze rip is van de Accuweather widget. Ik hoop nog steeds op een agenda widget waar je de afspraken kan zien.

[ Voor 34% gewijzigd door Silvin op 02-10-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende vraag komt namens een vriendin van me;

Hoe kun je langer op je scherm bezig zijn zonder dat je mobiel direct op zwart ' schermbeveiliging/energiebesparing' gaat.

Wanneer ze er nu mee aan de slag wil, moet ze binnen enkele seconden een keuze maken.

Waar in het menu kun je dit aanpassen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:31:
Volgende vraag komt namens een vriendin van me;

Hoe kun je langer op je scherm bezig zijn zonder dat je mobiel direct op zwart ' schermbeveiliging/energiebesparing' gaat.

Wanneer ze er nu mee aan de slag wil, moet ze binnen enkele seconden een keuze maken.

Waar in het menu kun je dit aanpassen?
Instellingen -> display en verlichting -> verlichtingstijd -> en dan de gewenste tijd (van 8 sec tot max. 10 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
Silvin schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:50:
[...]

........
4: Hmmm, updaten is nogal moeilijk. Kijk eerst even wat je huidige firmware is (code weet ik zo niet uit m'n hoofd).....
code is: *#1234#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Vreemd, ik zie in deze topic geen melding van de TV-OUT functionaliteit?

Hoe dan ook, misschien relevant: er wordt geen TVOUT kabel meegeleverd (die zijn naar verluidt nog niet beschikbaar), maar de kabel die met de Dingoo A320 wordt meegeleverd werkt bij mij ook op de Jet.

Dus mocht je al interesse hebben in een relatief veelzijdige en handzame PMP/console (eventueel Linux draaiend), dan is dit wellicht handig om in je hoofd te houden.

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

bouvrie schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 02:56:
Vreemd, ik zie in deze topic geen melding van de TV-OUT functionaliteit?

Hoe dan ook, misschien relevant: er wordt geen TVOUT kabel meegeleverd (die zijn naar verluidt nog niet beschikbaar), maar de kabel die met de Dingoo A320 wordt meegeleverd werkt bij mij ook op de Jet.
Oh, geniaal! Ik was er ook al naar op zoek! Bedankt!

Toevallig enig idee waar ik die kabel kan bestellen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 03-10-2009 10:27 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sijbren schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:48:
[...]

Instellingen -> display en verlichting -> verlichtingstijd -> en dan de gewenste tijd (van 8 sec tot max. 10 minuten)
Enorm bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
Kleine moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

een vraag

als je via route66 kaart raadpleegt op je mobiel, dus alleen een kaart zonder navigatie

verbruik je dan bandbreedte? of zit de kaart opgeslagen op je mobiel?

als het opgeslagen is op je mobiel, kan je dus ook tegen betaling kaarten kopen voor andere landen?

heb ik het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Laatst online: 09:14

musicer

Press any key to continue....

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:52:
Hey

een vraag

als je via route66 kaart raadpleegt op je mobiel, dus alleen een kaart zonder navigatie

verbruik je dan bandbreedte? of zit de kaart opgeslagen op je mobiel?

als het opgeslagen is op je mobiel, kan je dus ook tegen betaling kaarten kopen voor andere landen?

heb ik het goed?
ja het is opgeslagen op je geheugenkaart in de map: samsungnavigator je kunt via het programma route66sync wat je kunt downloaden op http://www.66.com/samsung/ gratis nieuwe kaarten downloaden.. tijdens het navigeren gebruik je geen bandbreedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer al een tijd een back-up te maken van mjn telefoon, helaas steeds zonder succes.
Als ik de telefoon, op de pc aansluit, kan ik wel de geheugen kaart zien en uitlezen e.d, maar kan geen back-up maken.
Het icoon voor back-up is "zwart".

Wat ik fout doe weet ik niet, maar het wil niet lukken. :( 8)7
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:36

Oekol

waka waka hey hey

Jongens, ik heb dit topic weken lang in de gaten gehouden en heb nu zelf sinds een dag de Jet thuis.
Ik vind het echt een super toestel. maar ik heb wat vragen.

- Op youtube zag ik een filmpje waar je effecten had als je naar een andere bladzijde in je menu ging. die kan ik niet terug vinden in mijn mobiel? Overgangseffect kan ik wel vinden bij de instellingen maar dat kan je alleen aan of uit zetten, in dat filmpje zag ik dat die gene toen uit 5 verschillende effecten koos.

- Om mijn hotmail in te stellen, moet ik dat hetzelfde toen als bij wap maar dan wap veranderen nar wi-fi?
want ik wil niet op wap surfen, want ik doe alles via wi-fi. op school en thuis.

- Die kubus in het midden, als ik daar op druk ga ik na het menu toe, terwijl ik in filmpjes zag dat je dan met je mobiel kon bewegen en dan een bepaald programma kon openen. Bij instellingen heb ik bij motion gate gekeken. dat stond gewoon aan. of is dat nou weer iets anders?

- Filmpjes kijken wil niet? ik krijg het flash teken met een 'scheur' erin zegmaar. moet ik dan langer wachten of wil het gewoon niet? bestaat er een flash om te downloaden voor mobieltjes?

Dit was het voor even, bedankt alvasst

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 04-10-2009 22:14 . Reden: Nog een extra vraag erbij ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje
Kan je op de jet Windows Mobile installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:15:
Vraagje
Kan je op de jet Windows Mobile installeren
nee.. de jet is gemaakt voor samsung's eigen besturingssysteem..voor wm moet je de Omnia II nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Leoon. schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:36:
Jongens, ik heb dit topic weken lang in de gaten gehouden en heb nu zelf sinds een dag de Jet thuis.
Ik vind het echt een super toestel. maar ik heb wat vragen.

- Op youtube zag ik een filmpje waar je effecten had als je naar een andere bladzijde in je menu ging. die kan ik niet terug vinden in mijn mobiel? Overgangseffect kan ik wel vinden bij de instellingen maar dat kan je alleen aan of uit zetten, in dat filmpje zag ik dat die gene toen uit 5 verschillende effecten koos.

- Om mijn hotmail in te stellen, moet ik dat hetzelfde toen als bij wap maar dan wap veranderen nar wi-fi?
want ik wil niet op wap surfen, want ik doe alles via wi-fi. op school en thuis.

- Die kubus in het midden, als ik daar op druk ga ik na het menu toe, terwijl ik in filmpjes zag dat je dan met je mobiel kon bewegen en dan een bepaald programma kon openen. Bij instellingen heb ik bij motion gate gekeken. dat stond gewoon aan. of is dat nou weer iets anders?

- Filmpjes kijken wil niet? ik krijg het flash teken met een 'scheur' erin zegmaar. moet ik dan langer wachten of wil het gewoon niet? bestaat er een flash om te downloaden voor mobieltjes?

Dit was het voor even, bedankt alvasst
1: ik denk dat dit in een andere firmwareversie zit ofzo.. bij mij is het ook gewoon aan/uit
2: je moet gewoon de instellingen doen die je normaal ook zou doen, mar als internetprofiel je wifinetwerk instellen
3: door het knopje v/d kubus (net boven de cameraknop) even vast te houden krijg je de motion kubus
4: flash zit er nog niet in voor de jet. je kan alleen youtube filmpjes kijken, maar verder niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Leoon. schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:36:
Heb ik toevallig net vandaag gevonden...

Menu -> Instellingen -> Display en verlichting -> Overgangseffect

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiando
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 13:09
Mojo schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:25:
[...]

Oh, geniaal! Ik was er ook al naar op zoek! Bedankt!

Toevallig enig idee waar ik die kabel kan bestellen? :P
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10633

Je krijgt deze kabels ook vaak bij bv een videocamera, dus het kan zijn dat je er thuis nog 1 hebt liggen.

Ik ga het gelijk uitproberen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
Tiando schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:50:
[...]

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10633

Je krijgt deze kabels ook vaak bij bv een videocamera, dus het kan zijn dat je er thuis nog 1 hebt liggen.

Ik ga het gelijk uitproberen als ik thuis ben.
Had deze kabel inderdaad ook nog thuis liggen, maar krijg er geen mooi beeld mee op tv.
Het beeld is bij mij dan van super slechte kwaliteit, net of het gescrambled is.
Wat zijn jullie ervaringen met deze kabel? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:09
Hoi

ik probeer nu al de hele dag een yahoo mail account werkend te krijgen op deze telefoon, het lukt me met geen mogenlijkheid, wat ik ook instel.
erg frustrerend, omdat ik niks op google kan vinden wat bruikbaar is.
iemand dit voor elkaar gegregen?
ik heb zowel pop3 als imap geprobeerd, en krijg steeds verschillende foutmeldingen waar ik niks mee kan.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicer schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:33:
[...]

4: flash zit er nog niet in voor de jet. je kan alleen youtube filmpjes kijken, maar verder niet
m.uitzendinggemist.nl werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Gwannoes schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:11:
[...]

Heb ik toevallig net vandaag gevonden...

Menu -> Instellingen -> Display en verlichting -> Overgangseffect
Maar daar kan ik alleen aan of uit doen. Op youtube konden ze uit 5 verschillende effecten kiezen.
Kan jij dat ook?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Leoon. schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:06:
[...]

Maar daar kan ik alleen aan of uit doen. Op youtube konden ze uit 5 verschillende effecten kiezen.
Kan jij dat ook?
Nee, dat niet... Wel doet hij verschillende effecten voor verschillende acties.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Gwannoes schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:15:
[...]

Nee, dat niet... Wel doet hij verschillende effecten voor verschillende acties.
heel apart dat ik geen verschil merk tussen, aan en uit. maar misschien ligt dat aan mij!
hebben jullie ook dat als je hem 'savonds/'s nachts oplaad, je een dag later zelfde tijd weer op kunt laden?
ik had vanmidag 3 uur nog 4 streepjes. ik kijk net. nog 1. en het grappig is. hij lag in die tijd gewoon op de tafel thuis. en ik was weg sporten.

beetje frapant als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:35

tozzke

aka tozzert

toevallig een GPS progsel actief gehad sinds de telefoon aanstaat?

het lijkt er namelijk op dat er een bug in zit.... dat de GPS ontvanger niet afgesloten wordt na het afsluiten van GPS software.

Oplossing hiervoor is de telefoon uit- en weer aanzetten (en dan dus pas weer GPS gebruiken als je het ècht nodig hebt, daarna weer de telefoon opnieuw opstarten)

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

tozzke schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:49:
toevallig een GPS progsel actief gehad sinds de telefoon aanstaat?

het lijkt er namelijk op dat er een bug in zit.... dat de GPS ontvanger niet afgesloten wordt na het afsluiten van GPS software.

Oplossing hiervoor is de telefoon uit- en weer aanzetten (en dan dus pas weer GPS gebruiken als je het ècht nodig hebt, daarna weer de telefoon opnieuw opstarten)

succes
Ik heb bij instellingen navigatie aangezet. maar niet gebruikt omdat ik nog geen memorycard heb. die is nog in bestelling. Staat het nu aan dan?

Ik heb firmware :

(sw ver)
s8000ceig1
(csc ver)
s8000ceig2(ed004)
(rcz ver)
def

is dit de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:03
Probleempje!

Na 1½ maand een goed werkende samsung jet te hebben gehad, heb ik opeens een olie vlek gekregen in het midden van het scherm. Dit merk je niet wanneer de telefoon in gebruik is, maar waarneer de telefoon het display uitschakeld, zie je het goed met de juiste lichtinval. Tevens geeft de telefoon redelijk vaak het venster Headset/TV-Out optie, terwijl er helemaal niks in die aansluiting zit! Ik overweeg terug te gaan naar Primafoon (ik heb de jet van KPN) om daar verhaal te doen en m'n telefoon om te wisselen. De garantie periode is 24 maanden volgens Samsung, ik heb hem pas 1½ maand. Wat vinden jullie? Ik heb toch recht op een goed werkende telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Leoon. schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:12:
[...]

Ik heb bij instellingen navigatie aangezet. maar niet gebruikt omdat ik nog geen memorycard heb. die is nog in bestelling. Staat het nu aan dan?

Ik heb firmware :

(sw ver)
s8000ceig1
(csc ver)
s8000ceig2(ed004)
(rcz ver)
def

is dit de nieuwste?
heb je ook niet even googlemaps oid geprobeerd?

bij mij is het nog steeds zo dat wanneer ik (voor zover ik nu kan ontdekken) om het even welke software die de GPS ontvanger aanspreekt, opstart (en daarna afsluit), ik geëikel heb met de accuduur (1 dag tops). Na opnieuw opstarten van de telefoon doe ik weer vrolijk 4-6 dagen met de accu

mijn software versies:
SW: S8000XXIF5
CSC: S8000XENIF4(ED002)
FFS: XEN
RC1: XEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

tozzke schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:10:
[...]

heb je ook niet even googlemaps oid geprobeerd?

bij mij is het nog steeds zo dat wanneer ik (voor zover ik nu kan ontdekken) om het even welke software die de GPS ontvanger aanspreekt, opstart (en daarna afsluit), ik geëikel heb met de accuduur (1 dag tops). Na opnieuw opstarten van de telefoon doe ik weer vrolijk 4-6 dagen met de accu

mijn software versies:
SW: S8000XXIF5
CSC: S8000XENIF4(ED002)
FFS: XEN
RC1: XEN
ja google maps heb ik geprobeerd ja klopt.
ik ga mijn mobiel afsluiten opstarten en vanacht aan de lader doen.
kijken hoelang hij het vol houdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Martijn-HK schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:03:
Probleempje!

Na 1½ maand een goed werkende samsung jet te hebben gehad, heb ik opeens een olie vlek gekregen in het midden van het scherm. Dit merk je niet wanneer de telefoon in gebruik is, maar waarneer de telefoon het display uitschakeld, zie je het goed met de juiste lichtinval. Tevens geeft de telefoon redelijk vaak het venster Headset/TV-Out optie, terwijl er helemaal niks in die aansluiting zit! Ik overweeg terug te gaan naar Primafoon (ik heb de jet van KPN) om daar verhaal te doen en m'n telefoon om te wisselen. De garantie periode is 24 maanden volgens Samsung, ik heb hem pas 1½ maand. Wat vinden jullie? Ik heb toch recht op een goed werkende telefoon?
Volgens mij heb jij zojuist je eigen vraag beantwoord ;)

Ik gebruik overigens de tv-out kabel die ik vorig jaar bij mijn Nokia N82 kreeg. Werkt perfect. Het is gewoon een extended 3,5mm jack (met video dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 08:30
Ik was op zoek naar de laatste firmware voor Samsung Jet op de Darkforest website, maar deze is niet beschikbaar; krijg melding Acount Suspended. Heeft imand een idee of ze verhuisd zijn naar een andere internet pagina?
Of weet iemand alternatieve sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:47:
[...]

@boschie_73
Dit ging er bij mij precies de eerste keer ook mis hehe :p.

http://forum.mobiles24.com/showthread.php?t=13115

Hier kan je leuke spelletjes downloaden, je kunt met al die spellen touchscreen spelen 8) .
De spellen die ik je aanraad is:

Zombie Infection (lijkt net op Resident Evil in 2d)
DJ Mixtour (lijkt een beetje op Guitar Hero)
Dogz 2 (je kunt een puppy adopteren en het verzorgen, leuk voor als je nix te doen hebt of voor je vriendin)
Abracadabra Ball (dit is zeker een aanrader, moeilijk om uit te leggen wat voor spel het is :P)
Gangstar 2 (soort van GTA)
Assasins Creed (super leuk :D)
Texas Hold em Poker (ook erg leuk, je kunt bijv zien welke kaarten je hebt door met je vinger een zwaaiende beweging boven de kaarten te maken)

Verder kun je ook Gameboy emulators downloaden zoals de Meboy 2.2. Ik speel meestal pokemon erop alleen is het niet leuk zonder geluid. Omdat ze een functie gebruiken die de Java van Jet niet ondersteund kan het zijn dat het soms kan crashen ( bij mij is het niet gebeurd maar als het gebeurd dan kan je beter de Meboy 1.6 gebruiken.
-Ik wil ook heel graag deze games downloaden maar downloaden van die site gaat erg traag (5kb/s) en als ik hem dan na een uur binnen heb. geeft hij foutmelding.
en als ik het zip bestand binnen heb wat moet ik dan doen?

- Heeft iemand een oplossing om mijn telefoonboek niet op achternaam maar op voornaam te sorteren?

- Ik krijg mijn favoriete websites maar niet als widgets. ik dat opslaan als webclip of iets dergelijks niet vinden

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Leoon. schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:22:
[...]

- Heeft iemand een oplossing om mijn telefoonboek niet op achternaam maar op voornaam te sorteren?

alvast bedankt!
Het staat al ergens in dit topic, maar ik heb dit (alleen) voor elkaar gekregen door in Outlook de contactpersonen op te slaan als voornaam-achternaam en met ActiveSync te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe versie van de NPS online! misschien ook een nieuwe firmware update mogelijkheid....
eerst even downloaden, zal straks nog schrijven over eventuele nieuwe FW update:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen FWupdate helaas:(
nieuwe NPS versie is 1.3.0 II4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:56:
geen FWupdate helaas:(
nieuwe NPS versie is 1.3.0 II4
Volgens handy-faq komt deze morgen!

http://www.handy-faq.de/f...ate_kommt_fr_09_10_a.html

Hoewel ik dacht dat bij een nieuwe NPC ook een nieuwe firmware zou komen. We wachten maar even af...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Samsung Jet Rose Black. Deze heeft bij een bepaalde licht inval op de achterkant enkele roodgekleurde strepen. Echter had ik liever een geheel zwarte gehad maar is dit wegens omstandigheden niet gelukt bij aankoop. Ik heb het via verschillende wegen geprobeerd echter kan ik nergens een losse zwarte achterkant vinden. Heeft iemand tips waar ik het buiten telefoonwinkels en Samsung zelf kan proberen? Of is er misschien iemand die zijn zwarte achterkant wil ruilen tegen een rose black achterkant. Mijne is nog in zeer goede staat omdat hij net nieuw en nog amper gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:48:
[...]

Hoewel ik dacht dat bij een nieuwe NPC ook een nieuwe firmware zou komen. We wachten maar even af...
fantastisch nieuws _/-\o_ ! xxif5 was bijzonder slecht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:54:
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Samsung Jet Rose Black. Deze heeft bij een bepaalde licht inval op de achterkant enkele roodgekleurde strepen. Echter had ik liever een geheel zwarte gehad maar is dit wegens omstandigheden niet gelukt bij aankoop. Ik heb het via verschillende wegen geprobeerd echter kan ik nergens een losse zwarte achterkant vinden. Heeft iemand tips waar ik het buiten telefoonwinkels en Samsung zelf kan proberen? Of is er misschien iemand die zijn zwarte achterkant wil ruilen tegen een rose black achterkant. Mijne is nog in zeer goede staat omdat hij net nieuw en nog amper gebruikt is.
Samsung Jet wordt alleen gemaakt met een rode achterkant, er is geen mogelijkheid een exemplaar te kopen met een zwarte achterkant. Als je de foto's had bekeken had je het kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:48:
[...]

Al enig idee wat de verschillen zijn? Van handy-faq wordt ik niet erg veel wijzer :) Heb zelf op dit moment firmware XEIG2. Deze is vooral stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn-HK schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:14:
[...]

Samsung Jet wordt alleen gemaakt met een rode achterkant, er is geen mogelijkheid een exemplaar te kopen met een zwarte achterkant. Als je de foto's had bekeken had je het kunnen weten.
Op verschillende plaatjes leek het anders gewoon een egale zwarte achterkant, in ieder geval een stuk anders dan hij daadwerkelijk is. Ook zag ik verschillende naam aanduidingen, enerzijds Samsung Jet Black en anderzijds Samsung Jet Rose Black. Zodoende dat ik ervan uit ging dat er ook een hele zwarte versie was. Ik snap echt niet waarom er geen egaal zwarte is, is toch even makkelijk in het maken en lijkt me een stuk mooier. Of vinden jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvin schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:24:
[...]

Al enig idee wat de verschillen zijn? Van handy-faq wordt ik niet erg veel wijzer :) Heb zelf op dit moment firmware XEIG2. Deze is vooral stabieler.
Ik heb begrepen dat het menu ook horizontaal te bekijken is, hoewel niet echt zou werken, beetje vaag...
Dit is wat ik een beetje opving via het dark forest voordat deze op zwart ging.
Ook is java apps makkelijk te installeren geloof ik. Maar het kan goed dat dit al eerder gefixt is met eerdere releases...

Alternatieven voor dark forest.

Gsmhelpdesk.nl
Samsung-firmware.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.handy-faq.de/f...e_kommt_fr_09_10_a-2.html

Een comment van ene aqua88, laat de volgende bugfixes zien, tenminste ik denk dat dit de verbeteringen zijn.
Ik spreek maar een klein beetje Duits:

- Bediening is vlotter, beter.
- Mp3 speler is verbeterd.
- symbolen in het menu zijn aanpasbaar.
- Kleine aanpassingen aan QWERTY toetsenbord
- diverse kleine aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

Op verschillende plaatjes leek het anders gewoon een egale zwarte achterkant, in ieder geval een stuk anders dan hij daadwerkelijk is. Ook zag ik verschillende naam aanduidingen, enerzijds Samsung Jet Black en anderzijds Samsung Jet Rose Black. Zodoende dat ik ervan uit ging dat er ook een hele zwarte versie was. Ik snap echt niet waarom er geen egaal zwarte is, is toch even makkelijk in het maken en lijkt me een stuk mooier. Of vinden jullie niet?
De grote broer van de Jet, de Omnia 2, daarvan is de achterkant geheel zwart. Design is nagenoeg hetzelfde, alleen wat groter, Hardware & software is wel veel anders...

Het is vaak zo dat er pre-production samples opduiken waardoor er misschien bij jou deze indruk is gewekt. Goed voorbeeld is de OmniaHD. Het pre-model was met lenscover maar uiteindelijke model had deze helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord. Zou de achterkant van de Omnia 2 misschien op die van de Samsung Jet passen, of is het verschil echt te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:33:
[...]

Ik heb begrepen dat het menu ook horizontaal te bekijken is, hoewel niet echt zou werken, beetje vaag...
Dit is wat ik een beetje opving via het dark forest voordat deze op zwart ging.
Ook is java apps makkelijk te installeren geloof ik. Maar het kan goed dat dit al eerder gefixt is met eerdere releases...

Alternatieven voor dark forest.

Gsmhelpdesk.nl
Samsung-firmware.tk
het menu zou indd horizontaal te bekijken zijn, maar dit is alleen voor het re-arrangen van de icoontjes van de 3 menu pagina's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:57:
Bedankt voor je antwoord. Zou de achterkant van de Omnia 2 misschien op die van de Samsung Jet passen, of is het verschil echt te groot?
past zeker niet...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, past niet Omnia 2 is letterlijk de grote broer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 12:46
Weet iemand al of de nieuwe firmware al beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Leoon. schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:05:
[...]

ja google maps heb ik geprobeerd ja klopt.
ik ga mijn mobiel afsluiten opstarten en vanacht aan de lader doen.
kijken hoelang hij het vol houdt!
hoe is het afgelopen met de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

tozzke schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:08:
[...]

hoe is het afgelopen met de accu?
Hij doet het nu nog voor de 2e dag, met 3 streepjes nog over.
Ik weet niet of dit acceptabel is?
Ik heb me er zelf ook op betrapt dat ik vaak wifi aan heb laten staan als ik geïnternet had.
Die doe ik nu elke keer netjes uit. En uiteraard is dat ook een wereld van verschil.
Ben nog naar de phone house geweest, zeiden ze gewoon software updaten, en anders doen wij het hier voor je als het niet lukt. Kan aan de software liggen volgens die mensen daar.

Iemand een antwoord op waarom ik wel mijn hotmail account kan laden. en al mijn mailtjes binnen kan halen maar niet kan verzenden?

Grootste zorgen op dit moment is nog wel dat NPS blijft zeggen dat mijn mobiel niet herkend enz.
verschillende versies gedownload, nu de laatste versie erop staan. die jarn00w laatst poste.
Iemand een tip wat ik nog kan doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 09-10-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Nou lekker dan... Van het ene op het andere moment wordt mijn Jet niet meer herkend door PC Studio. Dus ik dacht, dan installeer ik die nieuwe versie maar ook die herkend het apparaat niet. Er lijkt iets mis te zijn met de USB driver en ik zie wel dat er reactie van XP is met allerlei meldingen vanuit de taakbalk (USB apparaat gevonden enzo...) maar PC Studio blijft hardnekkig weigeren.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Samsung jét binnen gekregen.
Het eerste wat me opviel is dat de telefoons niet meer geleverd worden met een stugge lederen hoes waar de telefoon maar net in past, maar met een soort nylon(?) hoes. Een soepel hoesje, netjes bekleed zoals de lederen variant, en erg prettig in gebruik.

Ik vind het een leuke telefoon die ik als verstokt S.E.-junk toch nog vrij snel onder de knie kreeg.
Wel nog een vraag over de woordenlijst. De woorden die niet in het woordenboek voorkomen kun je niet zelf invoeren en dan opslaan? Of kijk ik ergens overheen?

Alvast dank!

Groet,
Reem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:37:
Het eerste wat me opviel is dat de telefoons niet meer geleverd worden met een stugge lederen hoes waar de telefoon maar net in past, maar met een soort nylon(?) hoes. Een soepel hoesje, netjes bekleed zoals de lederen variant, en erg prettig in gebruik.

Ik vind het een leuke telefoon die ik als verstokt S.E.-junk toch nog vrij snel onder de knie kreeg.
Wel nog een vraag over de woordenlijst. De woorden die niet in het woordenboek voorkomen kun je niet zelf invoeren en dan opslaan? Of kijk ik ergens overheen?

Alvast dank!

Groet,
Reem
Hoi Reem,
Je kijkt indd ergens overheen... als je een woord met T9 getypt hebt, krijg je er direct onder een lijstje van combinaties. Onder de laatste combinatie staat de knop voor het zelf invoeren.
Grappig dat ze dat hoesje veranderd hebben. Mijn ervaring met het oude hoesje was juist dat het na een tijdje gebruiken veel soepeler werd...

Het lijkt er trouwens op dat de Darkforest-site op korte termijn terug komt...
Jammer dat die datum op dat duitse forum van de nieuwe firmware release niet klopte.... wachten maar weer geduldig af. Blijkbaar zijn ze bij samsung gewoon druk geweest nieuwe hoesjes te ontwerpen :9

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 11:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:00:
[...]

Hoi Reem,
Je kijkt indd ergens overheen... als je een woord met T9 getypt hebt, krijg je er direct onder een lijstje van combinaties. Onder de laatste combinatie staat de knop voor het zelf invoeren.
Grappig dat ze dat hoesje veranderd hebben. Mijn ervaring met het oude hoesje was juist dat het na een tijdje gebruiken veel soepeler werd...

Het lijkt er trouwens op dat de Darkforest-site op korte termijn terug komt...
Jammer dat die datum op dat duitse forum van de nieuwe firmware release niet klopte.... wachten maar weer geduldig af. Blijkbaar zijn ze bij samsung gewoon druk geweest nieuwe hoesjes te ontwerpen :9
Hey Jarn00w!

Dank voor je reactie! En most of all; dank voor de tip! _/-\o_

Ik heb PC-Studio nog niet op m'n pc gezet. Ik sleep de bestanden die ik wil hebben via massaopslag op de telefoon en verder zal 't me rotten op welke softwareversie het ding loopt.
Ik ben met de S.E K850i een paar keer flink op m'n spreekwoordelijke plaat gegaan, met die updates.
Sindsdien ben ik daar nogal huiverig voor.
'Don't fix it, if it ain't broken' is mijn devies. ;)

Thanks again. Goed weekend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:37:
Aha, jij hebt mijn vermoedens bevestigd. Ik zat al te denken waarom ik zo vaak las dat mensen het hoesje 3x niets vinden, terwijl ik het hoesje super vindt. Daarnaast heb ik het amper meegemaakt dat de telefoon door het hoesje zelf wordt ontgrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Trouwens.. voor wie spotgoedkope (silicone) hoesjes wil hebben voor zijn Jet. En verzendkosten kost geen drol! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
thanks man, heb meteen hoesjes en een autolader besteld is echt goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurora1110 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:27:
[...]

Aha, jij hebt mijn vermoedens bevestigd. Ik zat al te denken waarom ik zo vaak las dat mensen het hoesje 3x niets vinden, terwijl ik het hoesje super vindt. Daarnaast heb ik het amper meegemaakt dat de telefoon door het hoesje zelf wordt ontgrendeld.
Voor de mensen die het 'leder' hoesje hebben de volgende tip:

- pak een plastic zakje en doe deze in het lederen hoesje.
- vul het plastic zakje met water en leg er een stevige knoop in.
- leg deze een nachtje in de vriezer.
- Doordat het water ijs wordt zal het uitzetten. Hierdoor zal het leer meerekken wat waarschijnlijk de flexibiliteit ten goede komt.

Doet dit alleen als je het hoesje niet kunt ruilen en misschien toch wilt gebruiken.

Ik weet niet of het zal werken, maar het kan geen kwaad om te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me deze hoesjes besteld , hopelijk komen die volgenden week binnen ,(2 kleuren heb ik af en toe afwisseling ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:23:
[...]

Voor de mensen die het 'leder' hoesje hebben de volgende tip:

- pak een plastic zakje en doe deze in het lederen hoesje.
- vul het plastic zakje met water en leg er een stevige knoop in.
- leg deze een nachtje in de vriezer.
- Doordat het water ijs wordt zal het uitzetten. Hierdoor zal het leer meerekken wat waarschijnlijk de flexibiliteit ten goede komt.

Doet dit alleen als je het hoesje niet kunt ruilen en misschien toch wilt gebruiken.

Ik weet niet of het zal werken, maar het kan geen kwaad om te proberen...
Ik heb niet het idee dat leer geneigd zal zijn te rekken als het stijf bevroren is.
Natmaken en oprekken. dus een item (blokje hout oid?) erin steken dat net iets groter is dan de jét, zou kunnen werken, maar bevroren leder rekt niet volgens mij. Dan scheurt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik betwijfel of een komende discussie over 'rekkend leer' nog on-topic is dus ik zie liever postings over de ervaringen met de Jet.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:50:
Ik betwijfel of een komende discussie over 'rekkend leer' nog on-topic is dus ik zie liever postings over de ervaringen met de Jet.... :P
Vind ik wel. Het is een standaard accessoire die geleverd is en waar tweakers al eerder commentaar op hebben gegeven, dat het hoesje zo strak zit. Dus komende discussie of niet, het lijkt me wel relevant! Gewoon omdat het standaard geleverd wordt. Dus dat valt ook onder 'ervaringen'. :)

Overigens heb ik het (nog) niet uitgetest, maar heb het hetzelfde principe een keer toegepast op lederen schoenen. Dat werkte vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:07:
[...]

Vind ik wel. Het is een standaard accessoire die geleverd is en waar tweakers al eerder commentaar op hebben gegeven, dat het hoesje zo strak zit. Dus komende discussie of niet, het lijkt me wel relevant! Gewoon omdat het standaard geleverd wordt. Dus dat valt ook onder 'ervaringen'. :)

Overigens heb ik het (nog) niet uitgetest, maar heb het hetzelfde principe een keer toegepast op lederen schoenen. Dat werkte vrij goed.
<offtopic> ik denk dat deze diuscussie nog veel meer offtopic is</offtopic>

Heeft iemand We-travel trouwens al werkend gekregen op de jét?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockforce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 22:15
Heeft iemand al ervaring met het aansluiten van de jet als modem op je laptop?
ik wil een telefoon die ik kan aansluiten op m'n laptop en via m'n foon te internetten.

Oneplus 10 Pro | O11 Dynamic, Seasonic PX850, ASUS Strix Z490-E, 10700K, AMD 6900 XT, 32 GB, WD Black NVMe SSD SN750 500GB, Intel P660 2TB, 2x Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 | Syonology DS918+ 3x 16 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
rockforce schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:16:
Heeft iemand al ervaring met het aansluiten van de jet als modem op je laptop?
ik wil een telefoon die ik kan aansluiten op m'n laptop en via m'n foon te internetten.
Heb mijn Jet al een paar keer als modem gebruikt, werkt prima! (via pc studio, heel simpel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockforce
sijbren schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:41:
[...]

Heb mijn Jet al een paar keer als modem gebruikt, werkt prima! (via pc studio, heel simpel)
oke tnx dan ga ik hem maar aanschaffen denk ik. over 4 dagen mag ik weer een nieuw toestelletje uitzoeken en ik denk dat het deze word ;) word m'n 1e windows mobile toestel.

dat pc studio werkt dat ongeveer hetzelfde als die nokia software of is het echt heeeel iest anders?

Oneplus 10 Pro | O11 Dynamic, Seasonic PX850, ASUS Strix Z490-E, 10700K, AMD 6900 XT, 32 GB, WD Black NVMe SSD SN750 500GB, Intel P660 2TB, 2x Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 | Syonology DS918+ 3x 16 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Ik denk dat je je wat beter moet (laten) informeren... er draait geen windows mobile op, maar een eigen OS van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockforce
tozzke schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:15:
Ik denk dat je je wat beter moet (laten) informeren... er draait geen windows mobile op, maar een eigen OS van Samsung
is dat dan geen schil om windows 6.x heen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hoe kan ik zorgen dat pc studio mijn apparaat wel herkend? hij blijft stug zeggen dat hij het apparaat niet herkend en het type niet ondersteund of iets dergelijks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
rockforce schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:22:
[...]

is dat dan geen schil om windows 6.x heen dan?
Nee, geen schil! Maar een totaal ander besturingsprogramma, van Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockforce
sijbren schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:40:
[...]
Nee, geen schil! Maar een totaal ander besturingsprogramma, van Samsung zelf.
excuus heb ik het dus toch niet goed begrepen. maar het belangrijkste is dat hij als modem gebruikt kan worden.

tnx

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.