PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Klik op de haven van de stad, en rechtsboven kan je op een klein driehoekje klikken onder de stadsnaam.joostve schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:58:
Dit heb ik ook, zeer lastig navigeren zo.
(C2D E6600 4gb 275gtx Vista)
[...]
Nog een extra vraagje, hoe bekijk ik de geldbalans per eiland?
Dat viel mij gisteren ook op, ik had een spel gestart en had drie dezelfde eilanden op de kaart. Allemaal andere oriëntatie, maar de grondstoffen, rivieren, dieren en boompjes stonden wel allemaal op dezelfde plaats op het eiland.Dreanor schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:38:
Is het jullie ook opgevallen dat de eilanden altijd hetzelfde zijn, alleen op een andere plek in de "Continious Game"?
Beetje balen vind ik want ik heb nu al 20x een game opgestart op zoek naar het meest vierkante grote stuk bouwland!
[ Voor 44% gewijzigd door Jump op 19-07-2009 22:44 ]
De manier die ik tot nu toe gebruik: de haven die je als 2de of 3de wilt hebben maar die als 1e ofzo zit, verwijderen, de andere havens in de route zetten en de laatste haven weer toevoegen.StefSOFT schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:03:
Misschien een stomme vraag, maar is het ook mogelijk de volgorde van een trade route aan te passen, mijn schip vaart nu een beetje een onhandige route.
Ik heb geen idee of het makkelijker kan, zou ik graag horen want dit is enigszins een rare methode
[ Voor 3% gewijzigd door Trouble op 19-07-2009 23:18 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Hoe krijg jij zoveel belasting met zo weinig productiekosten? Ik heb nu evenveel productiekosten (enkele dingen met overproductie), maar belasting zit op zo`n 12000,PacinoAllstars schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:16:
[...]
heel eenvoudig, rode cijfers duiden altijd op te weinig huizen terwijl er wel mogelijkheid is tot meer.
Waarschijnlijk overheerst je industrie t.o.v. je huisjes. Hierdoor krijg je rode cijfers.
Zorg er ook voor dat huizen manual upgraden en niet automatisch, anders heb je geen controle over je resources.
Gog iets vaags, ik ben de kleur geel maar die knippert de hele tijd op me mini map (bugje?), echt hel, want dan lijkt het soms net of een eiland onbewoond is.... Helaas ben ik al ver met deze game, maar ik adviseer om bij profiel de kleur rood te nemen, veel overzichtelijker!
Hier wat foto's en stats van me huidige game.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Inderdaad, een save game mag je altijd eens beschikbaar stellen. Ik kom nooit boven de 5000+ inkomsten.Guillome schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:28:
[...]
Hoe krijg jij zoveel belasting met zo weinig productiekosten? Ik heb nu evenveel productiekosten (enkele dingen met overproductie), maar belasting zit op zo`n 12000,
Hiervoor moet je binnen je game een online profiel aanmaken (op dezelfde plaats waar je ook je lokale profiel aanmaakt). Met een lokaal profiel kom je het internet niet op. Als je succesvol een online profiel hebt gecreëerd, dan zal het spel bij het opstarten inloggen, en is gateway to the World als menukeuze beschikbaar.PacinoAllstars schreef op zondag 19 juli 2009 @ 15:18:
Weet iemand wanneer die gateway to the new world open is? (online stats gebeuren?).
Ik heb geen manier kunnen ontdekken om van een lokaal profiel een online profiel te maken en ben dus na 30 uur spelen weer helemaal opnieuw begonnen.
Als je op je warenhuis in de haven klikt, verschijnt rechtsboven de naam van het eiland met de status. Doe dit nu even uit m’n hoofd, maar er zit ergens een icoontje waar je op kunt klikken, waadoor er onder de naam een infobalkje komt met in ieder geval de opbrengsten en kosten van het betreffende eiland, en ik dacht ook nog het aantal inwoners of het aantal gebouwen.joostve schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:58:
Nog een extra vraagje, hoe bekijk ik de geldbalans per eiland?
14 + 04 = 18Hogader schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:58:
[...]
Als je dan ook eens kijkt naar de volgorde van begin game, 100 naar beneden, 200 omhoog 300 beneden
dan kom je uit op:
1. 1602
2. 1503
3. 1701
4. 1404
5. 1800
6. 1305
7. ????
8. 1206
15 + 03 = 18
16 + 02 = 18
17 + 01 = 18
Stond ook een keer in de PU. Volgens mij zelfs door beste Jan Meijroos
Yup, ik deed precies hetzelfde, steeds opnieuw een game starten tot je het perfecte eiland hebtDreanor schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:38:
Is het jullie ook opgevallen dat de eilanden altijd hetzelfde zijn, alleen op een andere plek in de "Continious Game"?
Beetje balen vind ik want ik heb nu al 20x een game opgestart op zoek naar het meest vierkante grote stuk bouwland!
1 + 4 + 04 = 9JBrennan schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:19:
[...]
14 + 04 = 18
15 + 03 = 18
16 + 02 = 18
17 + 01 = 18
Stond ook een keer in de PU. Volgens mij zelfs door beste Jan Meijroos. Laatst stond er weer een andere regel in de PU, wie het weet mag het zeggen.
1 + 5 + 03 = 9
1 + 6 + 02 = 9
1 + 7 + 01 = 9
zo kan je het ook bekijken:P
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Tot je het perfecte eiland hebt...? Hoe bedoel je? De eilanden zijn toch steeds hetzelfde? (Dat viel me stomtoevallig gisteren ook (pas) op.)DeepSeven schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:12:
[...]
Yup, ik deed precies hetzelfde, steeds opnieuw een game starten tot je het perfecte eiland hebt. Beetje flauw dat ze niet meer random zijn, ik heb het idee dat ze dat in 1701 namelijk wel waren.
Ja ik geloof F6 of rechtsonderin je scherm staat een knopje routing. Hier kan je de routes aanpassen en wat ze mee moeten nemen, welke schepen en welke warehouses... In principe is elke route mogelijkStefSOFT schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:03:
Misschien een stomme vraag, maar is het ook mogelijk de volgorde van een trade route aan te passen, mijn schip vaart nu een beetje een onhandige route.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Het viel me na 4-5 keer opnieuw beginnen pas op, vandaar dat ik toen ook gewoon begonnen benVerwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:33:
[...]
Tot je het perfecte eiland hebt...? Hoe bedoel je? De eilanden zijn toch steeds hetzelfde? (Dat viel me stomtoevallig gisteren ook (pas) op.)
Ja duurt inderdaad wel even, maar omdat de potjes zo lang duren begin ik het liefst met een zo'n perfect mogelijke opstelling, bijv korte trade routes enz.Guillome schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:28:
1602 sowieso random. Duurt het bij jullie dan niet vrij lang om een spel te starten? Bij mij is hij met de grootste map denk ik wel 2 volle minuten aan het laden.
[ Voor 37% gewijzigd door DeepSeven op 20-07-2009 09:49 ]
Verwijderd
Na lang spelen in mijn 1e continues game ben ik nu zo ver dat ik eindelijk bij phase 3 van mijn 1e cathedral ben. Alleen die zeikerige noblemen willen nu weer dit en dan weer dat... verwende krengetjes...
Maar ik heb toch even een vraagje gezien ik dit snel zie gebeuren:
Ik heb een aantal dingen waar verschillende soorten ore voor nodig is, copper, iron, gold, etc.
Wat nu als al je mining nodes leeg zijn? Ik heb nu al 1 eiland waar ik 4 Bryne mines had en die zijn allemaal leeg, ik kan het wel ergens anders vandaan halen maar dat houd ook een keer op....
Zo continues is het dus blijkbaar niet
Verwijderd
......ik moet verder kijken dan me neus lang is (en me volledige mijn operatie weer omgooien....)
tum ta duuuum.....
edit...
euri?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 10:44 ]
Verwijderd
Helemaal helder, zal het vanavond eens gaan proberen.PacinoAllstars schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:21:
[...]
Ja, dat is de manier. Wanneer je het uitschakeld verschijnt er een rood kruis boven je marketplaatsen.
Vervolgens zie je later boven huisjes een pijltje omhoog staan, dit betekent dat het huisje naar de volgende civilisation level gebracht kan worden. Deze manier van upgraden brengt een paar voordelen met zich mee:
1. Je kan beter je wijken indelen met civ levels (nobleman bij nobleman etc).
2. Er worden niet automatisch resources gebruikt, vergeet niet dat wanneer een marktplaats op auto staat hij continu aan het upgraden is, hierdoor wordt je steen, glas hout en tools constant opgegeten, terwijl je ze misschien voor andere noodzakelijk gebouwen wilt gebruiken.
3. Doordat je manual upgraden gebruikt kan je beter controleren of je huizen voldoen aan alle eisen om naar het volgende level te gaan. (bijv. 2 huisjes in een wijk hebben geen pijltje omhoog, maar de rest wel, rede = net niet in reach van church ofzo.)
Nog een andere tip. Als je bijvoorbeeld op het niveau citizen bent en je kan al upgraden naar patricians, wacht dan nog even.
Rede: Zorg er eerst vol dat je nu continu al een overvloed aan resources hebt om je bevolking tevreden te houden.
Vervolgens upgrade je één huis en verschijnen er meer behoeften, echter betreft het maar één huis, maar je hebt wel weer nieuwe gebouwen, zorg nu eerst dat je die nieuwe industrie gebouwen volop laat produceren, voordat je de rest allemaal upgrade.
Hoop dat het duidelijk is (snel geschreven).
Klopt mijn aanname dat als je de markteplace dus uitschakeld, je per huisje zelf kan aanklikken of ze mogen upgraden?
Verwijderd
Houd er ook rekening mee dat je in de free games (dus niet de campaign) met honour veel goede upgrades kan krijgen van beiden facties, hier tussen zitten ook een paar voor het sneller upgraden van je huizen (minder citizens of peasents nodig) en ook eentje voor minder beggars.
wat mij opviel is dat noblemen het ook veel fijner vinden als er niet al te veel huizen in de buurt zijn die citizen of lager zijn, ik demolishte een paar peasent huizen die ik voor nood even ergens anders kwijt moest (naast een nobleman huis) en toen waren ze plots een stuk blijer...
maar ze blijven verwend!
Dat kan je doen, gewoon de havens anders vermelden.StefSOFT schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:03:
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Eyradir schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:54:
Bah. Ik kan nog steeds niet voorbij de laatste missie komen.
Ja, er staat een gebouw op dat eiland, haven bouwen en weg naar toe leggen en daar moet je melk en dadels naar toe brengen om dat gebouw te voeden, deze zorgt voor snellere bouw.
Wat is het voordeel van het sturen van goederen naar die blonde medespeelster? Ik had haar alleen met de eerste quest geholpen (tools en hout).
Zij geeft je in ruil voor het geven van wat ze vraagt eerst zo'n loodtouw, voor algemeen efficienter werken en daarna een glazen pijp, voor efficientere glasproductie (en die heb je wel nodig
Heeft iemand wat praktische tips waardoor ik uit de rode cijfers kan blijven?
Ik werk zelf veel met die belasting balk voor de bevolking, die stond tijdens dat level op geel, ze zijn dan 'even-tempered', maar dat betekend maximaal belasting heffen, meer inkomsten.
I don't hate you, I nothing you
En hoe kan je dat doen ?Ankh schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:20:
[...]
Dat kan je doen, gewoon de havens anders vermelden.
on topic:
Ik speel 1404 een aantal dagen en moet zeggen, zeer verslavend. Er zou een waarschuwing op de verpakking meoten komen staan....... Mijn vrouw vraagt wanneer ik weer een gezellig beneden kom LOL
Onder de grote rots, naast die kleine
Verwijderd
En dan kom ik een hele irritante bug tegen. De savegames kunnen niet opgeslagen worden
De map savegame blijft heel mooi leeg.
Schijnbaar kan het spel slecht overweg met netwerkschijven (waar de map 'mijn documenten' staat). Heel vervelend om na chapter 5 erachter te komen dat je altijd opnieuw moet beginnen en een continuous game starten heeft niet echt veel zin.
Nu maar wachten op de eerste patch...
Heb je Vista of niet? Ik had dit probleem ook en heb de map documenten gewijzigd naar documents, daarna werkte het wel... SuccesVerwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:05:
Van het weekend Anno 1404 gekocht en gelijk een aantal uurtjes bezig met het opbouwen van mijn stad.
En dan kom ik een hele irritante bug tegen. De savegames kunnen niet opgeslagen worden![]()
De map savegame blijft heel mooi leeg.
Schijnbaar kan het spel slecht overweg met netwerkschijven (waar de map 'mijn documenten' staat). Heel vervelend om na chapter 5 erachter te komen dat je altijd opnieuw moet beginnen en een continuous game starten heeft niet echt veel zin.
Nu maar wachten op de eerste patch...
Verwijderd
Selecteer de tekst eensCrazyclaws schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:05:
off topic: Ik zie telkens van "spoilers"staan, maar hoe en waar ik ook kijk ( thuis, op het werk, op de latop) blijf ik alleen maar zwarte balken zien......
Verwijderd
Denk dat ik mijn oude pc maar weer van zolder haal.

Onder de grote rots, naast die kleine
Verwijderd
Das wazig, je kunt/mag wel games installeren, maar eem folder renamen niet?Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:23:
Nope. Ik heb XP. Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met administrator rechten en het daarmee inloggen. En dat mag ik dus op deze PC weer niet. De map documenten hernoemen mag ik niet aangezien ik geen administrator ben (bedrijfslaptop).
Denk dat ik mijn oude pc maar weer van zolder haal.
Verwijderd
een systeemfolder renamen mag niet (o.a. mijn documenten) en de standaardlocatie wijzigen waar de Mijn documenten map naar verwijst mag ook niet. Alles wat ik zelf aanmaak mag natuurlijk wel.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:31:
[...]
Das wazig, je kunt/mag wel games installeren, maar eem folder renamen niet?
Campaign mode is bijna een tutorial... begin daar maar eens mee. Verder is er wel een handleiding te vinden.PSP123 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:41:
Zijn er geen tutorials op het internet te vinden voor deze game?!
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Heb me ook altijd erg verdiept in Age of Empires 2 en had ook een mega dik boek voor Flight Simulator 4 (in 1990 ofzo
Prachtig als er zoveel in een spel zit
Hoe kan ik vredesnaam een tweede havengebouw op het eiland maken? Ik kan het gebouw wel slopen en verderop weer neerzetten maar dan verlies ik 30 resources van alles.
Heb geprobeerd een harbormasters office op de nieuwe betere plek te maken maar dat lukte ook niet. Hij zegt: Pier area blocked...
[ Voor 4% gewijzigd door Nikeo op 20-07-2009 16:42 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
iemand die dit nog kan/wil beantwoorden?Brainscrewer schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:07:
Hoi allen ^^
Ik speel dit spel nu een tijdje en vindt het echt supergaaf, allééén...
Hoe krijgen jullie zo'n mooiste stad.. bij mij staat alles altijd dwars door elkaar heen, hebben jullie nog tips voor me over hoe ik een mooie nette stad kan bouwen?

Verwijderd

Kistje in het water aanklikken en je pakt het weer aan boordVerwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:56:
Ik heb het spel nu ook sinds het afgelopen vrijdag en ik moet zeggen het is zeer verslavend.Voor dat je het weet is het zo maar middernacht. Ik was al aardig een stad aan het opbouwen gooi ik per ongeluk glas overboord voor een grote kerk.Maar voor de rest een erg leuk spel.

Grootste nadeel? Het ziet er wel erg fabrieksachtig uit.
Klik voor 2500px

@hierboven:
Idd netjes, en jouw nadeel vind ik ook een nadeel, maarja, het werkt nou eenmaal het beste
Hier m`n bijtjes en mn kaarsjes:

[ Voor 23% gewijzigd door Guillome op 20-07-2009 23:18 ]
moet zeggen dat ik wel respect heb voor de puzzelaars hierboven
hoe puzzelen jullie meestal koeien (5 4x4 velden), op de 1 of andere manier kan ik die nooit lekker krijgen
-niks-
Hier even wat sfeerplaatjes. Ziet er soms zo mooi uit. En dit is nog maar op medium kwaliteit.

Zie: http://images.internix.be...201404/screenshot0023.jpg (op het rechtse besteende padje)
En dit is ongeveer de helft van wat uitgebrand is: http://images.internix.be...201404/screenshot0033.jpg
Over afgefikte huizen gesproken... is het nodig om die te slopen en te vervangen door nieuwe huizen?Jump schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:57:
Daarjuist een grote brand gehad in mijn stad, zo'n 30 huisjes stonden in brand. Bij zo'n grote brand moet je eens op zoek gaan naar de man met de fakkel
Zie: http://images.internix.be...201404/screenshot0023.jpg (op het rechtse besteende padje)
En dit is ongeveer de helft van wat uitgebrand is: http://images.internix.be...201404/screenshot0033.jpg
Aan de ene kant blijven de afgebrande huizen donkerder van kleur, je zou dus zeggen dat ze in puin liggen oid, maar er blijven wel gewoon mensen in wonen...
mee eens, reteirtitand druk genoeg met nieuwe dingen bouwen, geen tijd om die ouwe shit weer te repareren enzosuperbassie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 00:36:
Brand en zo en ik standaard uit staan.Ik hou niet zo van die random dingen.
Yup, hier zat ik een tijdje terug ook mee. Dat is het ascension right systeem, alleen een bepaald aantal bewoners mag omhoog naar de volgende class, maar er zijn wel verschillende manieren om dat aantal te verhogen.Guillome schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:14:
Dit is mijn eilandje. Begin nu aan m`n cathedraal. Maar ik snap nog altijd niet echt helemaal hoe ik nou die huizen verder kan opwaarderen. Er zijn nog 90 pioneers, en ook heel veel citizen. Ze hebben alles wat ze willen maar groeien niet. En het lijkt wel dat als ik 10 noblemenhuizen weg haal (voor de cath), dat er niet 10 nieuwe voor terug koomen.
De reden achter dit systeem is het feit dat je in 1701 elk huis tot de hoogste stap kon upgraden, en de makers wilden de steden meer realistischer laten lijken door in het centrum de rijkste te hebben, en dan naar buiten toe steeds armere huizen. Je hebt dus altijd van alle niveau's bewoners, je kan niet iedereen upgraden. Als je op je markt klikt zie je hoeveel je er hebt en wat de max is van elk niveau.
Nog 2 beginner tips die wellicht nog steeds voor sommige onbekend zijn:
- zet de taxes op geel als je huizen niet hoeven te upgraden, geeft een flinke boost in inkomen
- zorg dat als je huizen net op het volgende niveau zijn dat je de tax nog even op lichtgroen (moving in) laat staan, dan stromen de huizen vol naar max aantal inwoners, anders loop je ook tax mis.
[ Voor 14% gewijzigd door DeepSeven op 21-07-2009 09:07 ]
meer huizen bouwenGuillome schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:43:
Welke verschillende manieren zijn daar dan voor? Om dat aantal te verhogen?
- meer huizenGuillome schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:43:
Welke verschillende manieren zijn daar dan voor? Om dat aantal te verhogen?
- meer beggars
- meer envoys
Meer ken ik er niet.
Beggars nemen toch juist plaats in bezet?
En meer envoys? Wat zijn dat ook alweer?
Beggars kun je opvangen in zo'n alms house. passen er 500 in, en je krijgt per 40 geloof ik extra asscention rights.Guillome schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:56:
1 is duhDie wist ik.
Beggars nemen toch juist plaats in bezet?
En meer envoys? Wat zijn dat ook alweer?
Envoys zijn die 2e klasse oriental lui.
[ Voor 47% gewijzigd door Zjosh op 21-07-2009 11:29 ]
Je kan een Carpenter bouwen, die hersteld de huizen weer. Meestal bouw ik die, en breek hem terug af wanneer alles hersteld is.migchiell schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 00:34:
[...]
Over afgefikte huizen gesproken... is het nodig om die te slopen en te vervangen door nieuwe huizen?
Aan de ene kant blijven de afgebrande huizen donkerder van kleur, je zou dus zeggen dat ze in puin liggen oid, maar er blijven wel gewoon mensen in wonen...
edit: Is er trouwens een plek waar ik kan zien hoeveel hokjes alle gebouwen in nemen?
[ Voor 20% gewijzigd door g0tanks op 21-07-2009 12:58 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Heb jaren geleden veel anno 1602 gedaan, maar sindsdien geen anno meer gedaan, maar het begint nu wel te kriebelen!
Misschien toch maar eens aanschaffen
Redenen om het wel of niet te doen?
Das uiteraard de reden om het wel te doen
[ Voor 67% gewijzigd door Guillome op 21-07-2009 13:46 ]
Ik probeer zo effectief mogelijk te bouwen op mijn hoofdeiland en pauzeer de gebouwen wanneer de productie vol is. De taxes van elke bevolkingsgroep staan in het geel en heb geen overdaad aan schepen. Toch lukt het me bijna niet om winst te maken! Ik moet iedere keer een tijd wachten als ik wat goud uit wil geven, omdat er gewoon weg niet genoeg is.
Is dit normaal, of zijn er tips om een dik winstje te creeëren?
Al de enthousiaste reacties op de voorgaande pagina's lijken me reden genoeg om het wel te doenOssi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:38:
Damn jullie hebben mij enthousiast gemaakt!!
Heb jaren geleden veel anno 1602 gedaan, maar sindsdien geen anno meer gedaan, maar het begint nu wel te kriebelen!
Misschien toch maar eens aanschaffen
Redenen om het wel of niet te doen?
Redenen om het niet te doen zijn slaap verlies en verslaving
[ Voor 6% gewijzigd door DeepSeven op 21-07-2009 14:10 ]
Signed.. de tijd vliegt voorbij.. ik dacht dat de autosave om de 10 minuten was.. maar dit was dus 30 minuten zegt wel genoeg. Ik zou het zo zeggen.. als je werkt 40h in de week.. zou ik het spel afraden.. slecht voor je slaapDeepSeven schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:09:
[...]
Al de enthousiaste reacties op de voorgaande pagina's lijken me reden genoeg om het wel te doen.
Redenen om het niet te doen zijn slaap verlies en verslaving.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Niet dat ik een doos heb
Verwijderd
mijn cathedral is AF!
wat een schoonheid! en voordeel: dat ding geeft dezelfde voordelen als een church maar met een immens grotere range!
Hoe heb ik het nu gedaan: ALLE productie van mijn grootste eiland (waar mijn stad op stond) verwijderd en specifiek eilanden toebedeeld aan 1 type productie, en dan echt zo veel mogelijk. ruimte zat voor huizen dan
Nu de volgende opdracht: de moskee!
ohja klein punt van aandacht: bij ELK level van bouwen van de cathedral heb je wel flink veel meer nobleman nodig
De moskee is op 25% nu
RedruM schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:06:
Bleh, zit vast nu bij de 5e (ofzo) missie van tutorial. Ik moet indigo hebben om quests te completen, maar ik kan pas een indigo farm maken als ik 100 'honor' points heb met de Orient. Ik heb er nu 50 en zie geen manier om de benodigde punten te behalen.
Computer says no
40 urige werkweek: checkSpoTs schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:28:
[...]
Signed.. de tijd vliegt voorbij.. ik dacht dat de autosave om de 10 minuten was.. maar dit was dus 30 minuten zegt wel genoeg. Ik zou het zo zeggen.. als je werkt 40h in de week.. zou ik het spel afraden.. slecht voor je slaap
verslavingsgevoelig: check
kan slecht tegen weinig slaap: check
geen vriendin: check
Ah what the hell!
Je leeft maar 1 keer
Hehe,Ossi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:26:
[...]
40 urige werkweek: check![]()
verslavingsgevoelig: check![]()
kan slecht tegen weinig slaap: check![]()
geen vriendin: check![]()
Ah what the hell!
Je leeft maar 1 keer
40h werkweek: Check
Verslavingsgevoelig: Fail
Kan slecht tegen weinig slaap: Fail
Vriendin: Check
Maar ff serieus, je steekt ongewilt of juist wel gewilt.. heel veel tijd in dit spel.
Ik was afgelopen zaterdag bij een maat.. en toen hebben we echt van smiddags tot snachts Anno 1404 gedaan. en de dag was zo voorbij

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Meer huizen bouwen? Meestal ligt de verhouding productie <-> huizen scheef als dit gebeurd. Aangezien je zegt dat je productie vol zit kan dat wel kloppen... Idealiter wordt alles gebruikt, met uiteraard wel een beetje overschot om voorraad op te bouwen.TMPJ schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:01:
Ik zit een beetje met een probleempje in chapter 5...
Ik probeer zo effectief mogelijk te bouwen op mijn hoofdeiland en pauzeer de gebouwen wanneer de productie vol is. De taxes van elke bevolkingsgroep staan in het geel en heb geen overdaad aan schepen. Toch lukt het me bijna niet om winst te maken! Ik moet iedere keer een tijd wachten als ik wat goud uit wil geven, omdat er gewoon weg niet genoeg is.
Is dit normaal, of zijn er tips om een dik winstje te creeëren?
Maar hoe die gast op pagina 6 ofzo een inkomst van 30mile kan hebben met bedrijfskosten van 10 mile snap ik niet

Het begon met Xfire dat ik niet met de ingame overlay kon gebruiken. Vervolgens via het Xfire forum hulp gezocht maar dat werkt dus niet (xfire_games.ini file is goed, DirectX 9 of 10 gebruiken helpt niet.
Als ik het spel opstart en het gaat online inloggen krijg ik 'download failed'. Het maakt niet uit of ik met of zonder Xfire opstart, het werkt gewoon niet. Verder doet m'n internet het gewoon, uTorrent werkt gewoon, Xfire doet ook niet raar ofzo. Maar spelen kan ik dus niet. Ook niet na een herinstallatie van Anno.
Snap er niks van en ik wil spelen
[ Voor 3% gewijzigd door Trouble op 21-07-2009 21:54 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |

Ook handig:
Je kan kleine en grote 'warehouses' bouwen. De kleine geven een extra van 15 ton opslag, de grote 30 ton. De kleine kost 15 goud/minuut voor te onderhouden, en de grote 30. Dus een mooie 1 op 1 regeling.
Dus als je nu 1 groot of twee kleine bouwt, het blijft hetzelfde qua kosten.
Maar, je kan bij Lord Dingus en de Orient wat zaken kopen zodat er per warehouse 5, 10 of 15 ton opslag bijkomt! Dus als je nu die van 15 ton koopt: dan wordt een klein warehouse eentje voor 30 ton (verdubbeling, en 0.5 gold per ton per minuut kosten), en een groot kan dan 45 ton bijhouden (slechts +50%, en 0.667 gold per minuut per ton kosten).
Je bent dus beter af met kleine warehouses dan met grote
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Hemp heeft 8 kleine veldjes nodig, die 2*3 zijn. De velden linksonder zijn van een ander veld dat ik in een hoekje wetne te persen heb.g0tanks schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:43:
Heb je nou niet een stuk of vier velden extra gebouwd? Heeft dat nut dan?
Edit: uiteraard met dat Herbs zijn, en geen hemp

[ Voor 10% gewijzigd door Jump op 21-07-2009 23:50 ]
Verwijderd
Dat is geen Hemp, dat zijn die kruiden (monestary garden). Die hebben velden van 3x2, niet 4x3 zoals Hemp heeft. Heeft wel acht velden nodig ipv 4Jump schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:40:
Tevens nog een oplossing gevonden om Hemp op een zo efficiënte manier te plaatsen:
[afbeelding]
Ook handig:
Je kan kleine en grote 'warehouses' bouwen. De kleine geven een extra van 15 ton opslag, de grote 30 ton. De kleine kost 15 goud/minuut voor te onderhouden, en de grote 30. Dus een mooie 1 op 1 regeling.
Maar, je kan bij Lord Dingus en de Orient wat zaken kopen zodat er per warehouse 5, 10 of 15 ton opslag bijkomt! Dus als je nu die van 15 ton koopt: dan wordt een klein warehouse eentje voor 30 ton (verdubbeling, en 0.5 gold per ton per minuut kosten), en een groot kan dan 45 ton bijhouden (slechts +50%, en 0.667 gold per minuut per ton kosten).
Je bent dus beter af met kleine warehouses dan met groteJe kan die zaken ook combineren zodat je 40 ton of meer in een klein warehouse kan proppen.
Ik bouw altijd van die opslaghuisjes op mijn kade. Zit ik zo op 200 tonJump schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:40:
Tevens nog een oplossing gevonden om Hemp op een zo efficiënte manier te plaatsen:
[afbeelding]
Ook handig:
Je bent dus beter af met kleine warehouses dan met groteJe kan die zaken ook combineren zodat je 40 ton of meer in een klein warehouse kan proppen.
Verwijderd
deze game is echt een super game. speelde eerder altijd 1503, maar deze is echt super!
maar nu even men vraag:
ik zit muur vast in missie 6 waar bij je de stad van onze blonde commedant moet verdedigen.
ik bouw zo snel als ik kan, die 3 torens in het zuiden net buiten bereik van de vijand zijn ford, dan bouw ik 4 kampen met soldaten. maar toch gaat het iedere keer mis en hou ik geen soldaat over.
in eerste instantie als die aanvallen niet gelijk achter elkaar komen gaat het wel goed en hou ik zijn aanvallen wel tegen, maar als die aanvallen achter elkaar komen gaat het bij de 3de aanval mis....is dit de laaste aanval of zo? want dan kan ik begrijpen waarom dat het daar mis zouw gaan?
iemand die mij kan helpen ??
ben al 5 keer opnieuw begonen........
Mijn vriendin is inmiddels ook verslaafd, ik was zondag de hele dag op circuitpark Zolder, en toen ik om 18:00 thuis kwam vroeg ik wat zij de hele dag gedaan had.... Ze antwoorde met een onschuldige blik in haar ogen: "Hij heeft maar drie keer gezegd: -you have been playing more then two hours, shouldn't you take a brake"

Erg verslavingsgevoelig indeed dus. Ben nog steeds bezig met Elector ben al een keer of drie opnieuw begonnen omdat je toch steeds efficienter wil en gaat bouwen. Ik merk ook meteen hoe snel ik nieuwe gebouwen krijg toegewezen door het efficientere bouwen. Je bereikt nu veel meer op een kortere tijd dan de eerste keer Anno1404.
Anyways, ik ga vrijdag op vakantie, ben benieuwd hoe ik die ga doorkomen... 2 weken Italië zonder Anno

Hoe krijg je die velden zo netjes naast elkaar? Als ik op het gietertje druk dan worden bij mij die velden random om een boerderij geplaatst.
Ik vraag me ook af hoe ik coal kan minen. Normaal maak je coal burning farms die met wood gevoed worden. Maar op mijn eiland is ook een coal mine. Ik kan echter geen coal mine building finden/bouwen. Hetzelfde geld voor Brine stone, gold, copper etc.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Op het hekje klikken ipv het gietertje.FloydRaalte schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:40:
Even 2 vraagjes:
Hoe krijg je die velden zo netjes naast elkaar? Als ik op het gietertje druk dan worden bij die velden random om een boerderij geplaatst.
Ik vraag me ook af hoe ik coal kan minen. Normaal maak je coal burning farms die met wood gevoed worden. Maar op mijn eiland is ook een coal mine. Ik kan echter geen coal mine building finden/bouwen. Hetzelfde geld voor Brine stone, gold, copper etc.
Je kan dan met , en . draaien.
zie ook de overige hotkeys
[ Voor 15% gewijzigd door _sander_ op 22-07-2009 11:58 ]
Niet op het gietertje klikken, maar op het hekje. Dan kun je ze handmatig plaatsenFloydRaalte schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:40:
Even 2 vraagjes:
Hoe krijg je die velden zo netjes naast elkaar? Als ik op het gietertje druk dan worden bij die velden random om een boerderij geplaatst.
Rechts naast het gietertje staat nog een knop in de vorm van een hekje, met behulp daarvan kan je zelf de velden plaatsen (. gebruiken om de velden te draaien)Hoe krijg je die velden zo netjes naast elkaar? Als ik op het gietertje druk dan worden bij mij die velden random om een boerderij geplaatst.
Coal mines zijn als ik het goed heb Patrician gebouwen, dus pas als je stad gevorderd is tot dit level, zal je ook deze gebouwen kunnen bouwenIk vraag me ook af hoe ik coal kan minen. Normaal maak je coal burning farms die met wood gevoed worden. Maar op mijn eiland is ook een coal mine. Ik kan echter geen coal mine building finden/bouwen. Hetzelfde geld voor Brine stone, gold, copper etc.
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:54:
hey mensen.
deze game is echt een super game. speelde eerder altijd 1503, maar deze is echt super!
maar nu even men vraag:
ik zit muur vast in missie 6 waar bij je de stad van onze blonde commedant moet verdedigen.
ik bouw zo snel als ik kan, die 3 torens in het zuiden net buiten bereik van de vijand zijn ford, dan bouw ik 4 kampen met soldaten. maar toch gaat het iedere keer mis en hou ik geen soldaat over.
in eerste instantie als die aanvallen niet gelijk achter elkaar komen gaat het wel goed en hou ik zijn aanvallen wel tegen, maar als die aanvallen achter elkaar komen gaat het bij de 3de aanval mis....is dit de laaste aanval of zo? want dan kan ik begrijpen waarom dat het daar mis zouw gaan?
@ hierboven, ik vind het jammer dat die speed & opslag bonus niet dubbel geld als je 2 van die historic warehouses hebt. Ik heb nu een bootje met 2 van die piraten capiteins, die je met van die items van hassan kan krijgen. Geven beide +20% speed en nog wat handige dingen, repair enzo. Die bonus van hassan, voor je flagship & warships van 15% speed en nog wat dingen. En dan nog de historic warehouse bonus. Mijn flagship is echt een raceboot nu!
Verwijderd
......aso......Guillome schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:49:
Ik heb 2 van die historic warehouses geplaatst en heel veel gewone grote, ik kan nu 1000 goederen opslaan in mn pakhuizen

Verwijderd
Meer tips;Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:54:
hey mensen.
- begin met 2-3 large camps. die doen het stukken beter :-)
- zorg voor genoeg provisions, dan regennen je troeps
- let goed op hoe je er voor staat, hou wat kleine camps achter de hand om bij te springen op gevechten die je verliest. (To be sure; aan de schildjes/mouse over zie je welke gevechten je wint/verliest, en je camps kan je met het 'vuist commando' geven een ander camp te steunen)
- ga niet te dicht bij dat fort van lucius vechten
- ik leek het beste resultaat te krijgen als ik gewoon afwacht tot zij mijn kamps aanvallen ipv zelf zijn camps meteen te bestormen.
- Als een camp zwaar wordt beschoten door trebuchets verplaats je het gewoon een stukkie :-)
- spoiler:het is de bedoeling dat je op het laatst overwhelmed wordt, dus maak je niet te veel zorgen als dat gebeurd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 13:30 ]
Whaha!
Maarja je hebt het wel nodig haast. Sommige dingen gaan zo hard ineens. Nu heb ik nog wat buffer voordat iets opraakt. Ik ben ook extra voorzichtig: ik heb 1602 ontzettend lang gespeeld, en die klapte er uit naar windows, als je te weinig had van iets. Dus dat moest echt niet gebeuren.
Het laden van mn spel duurt nu wel heel lang trouwens. Duurt wel een dikke 6 of 7 minuten
Bij dat onderste plaatje, hoe halen we alles op van die bijen farms? Ik zie geen wegen er naar toe lopen?Guillome schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:14:
Dit is mijn eilandje. Begin nu aan m`n cathedraal. Maar ik snap nog altijd niet echt helemaal hoe ik nou die huizen verder kan opwaarderen. Er zijn nog 90 pioneers, en ook heel veel citizen. Ze hebben alles wat ze willen maar groeien niet. En het lijkt wel dat als ik 10 noblemenhuizen weg haal (voor de cath), dat er niet 10 nieuwe voor terug koomen.
Klik voor 2500px [afbeelding]
@hierboven:
Idd netjes, en jouw nadeel vind ik ook een nadeel, maarja, het werkt nou eenmaal het beste
Hier m`n bijtjes en mn kaarsjes:
[afbeelding]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Dit topic is gesloten.