Je laad je schip vol met tools en wood en je vaart naar een ander eiland, wat onbewoond is, als je dicht bij de kust bent verschijnt er een knipperende knop boven je cargo inhoud. Daarmee kun je een nieuw warenhuis bouwen aan de kust van dat eiland. Vanaf dat moment is hij van jou.MensionXL schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:19:
Ik heb het spel nu zo'n 3 uur gespeeld, maar ben er nog steeds niet achtergekomen hoe ik kan bouwen op andere eilanden.Zou iemand mij dit kunnen uitleggen?
Heb het spel sinds eergister ook via Steam binnengetrokken. Speel eerst netjes de campaign en die valt me op zich nog niet zo heel erg tegen, maar bij missie 5 zit ik met een probleempje.
Ow en nog een nonspoiler vraag. Voor het bereiden van vlees ben je zout nodig, nu win ik dat op een ander eiland en laat het via een bootje naar een ander eiland vervoeren en droppen in zo'n warehouse, maar mijn slager geeft nog steeds aan dat hij niet met de productie kan starten omdat hij geen zout heeft, moet een slager dan altijd in de buurt van de zoutmaker zitten?
spoiler:
Deze vraag is al eerder langsgekomen, het gaat om het verdedigen met warships van die Orient gozer. Gaat het daar nu om small warships of large warships? Heb nu vier small warships voor zijn haven liggen, maar er gebeurd maar verrekte weinig. Echter als ik de schepen bij hem weg laat varen, begint hij wel te zeuren waarom ik niet blijf. Rara wat is de oplossing?
Ow en nog een nonspoiler vraag. Voor het bereiden van vlees ben je zout nodig, nu win ik dat op een ander eiland en laat het via een bootje naar een ander eiland vervoeren en droppen in zo'n warehouse, maar mijn slager geeft nog steeds aan dat hij niet met de productie kan starten omdat hij geen zout heeft, moet een slager dan altijd in de buurt van de zoutmaker zitten?
[ Voor 24% gewijzigd door StefSOFT op 17-07-2009 17:02 ]
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
Ik ben ook een aantal vage dingetjes tegengekomen:spacemouse schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:25:
Ik ben de eerste bugs tegen gekomen in het spel.
Bij het voor de tweede keer upgraden van de Noria met +1000 werkte een deel van mijn Noria's niet meer. De productie van de gebouwen die afhankelijk waren van de watervoorziening zakten terug naar 10%.
Noria's die niet meer goed functioneerden hadden echter nog wel voldoende water (+800) en het water aanvullen had ook geen effect. Na het slopen en opnieuw plaatsen van de Noria steeg de productie weer naar 100%.
Verder werd mijn Oriënt nederzetting getroffen door een zandstorm. Als je op een huisje klikt krijg je info over in hoeverre aan de behoeften van de bewoners is voldaan. Tijdens een zandstorm wordt er dan tevens een klein icoontje getoond. Als je met je muis over het icoontje gaat, krijg je de omschrijving in het Duits in plaats van het Engels.
- Soms bouw je een muur om een stad heen. Als je deze over een beschadigde muur bouwt dan krijg ik heel soms last van verspringende textures en een trillende muur, alsof hij niet goed weet waar de muur precies staat. Best irritant want het hele scherm wordt grijs tenzij je uit het gebied weggaat. een savegame loaden werkt gewoon.
- als je op easy speelt en full refund krijgt op het slopen van je gebouwen zijn sommige dingen wel heel makkelijk. Noria water is op? Sloop hem en bouw er een nieuwe. Kost je niets, anders kost het je 1000 goud ongeveer.
- Op deze manier kun je heel veel voordeeltjes behalen, bijvoorbeeld bij het plaatsen van marketbuildings. Haal je net de range van een ore deposit niet? bouw gewoon twee markets en sloop de overbodige. Connection met een andere market is niet meer vereist nu.
- soms komt er inderdaad nog ergens een Duitse tekst bovendrijven maar dat is echt heeeel soms in een uitzonderljke situatie
Weet iemand of je ergens bugreports kan submitten?
Anoniem: 294608
Zit de slager in bereik van een warehouse? Zo niet dan kan dat et em wel eens zijnStefSOFT schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:27:
Was waarschijnlijk toch een bug, toen ik het gebouw verwijderde en opnieuw plaatste was er niks aan de hand.Anoniem: 294608 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:38:
[...]
Zit de slager in bereik van een warehouse? Zo niet dan kan dat et em wel eens zijn
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'
Hoe voer ik oorlog met een eiland, en vernietig ik hem? Of beter, hoe neem ik de keet over? Ik speel atm met Leif Jorgenson, en die vent word me te irritant atm.
StefSOFT schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:27:
Heb het spel sinds eergister ook via Steam binnengetrokken. Speel eerst netjes de campaign en die valt me op zich nog niet zo heel erg tegen, maar bij missie 5 zit ik met een probleempje.
spoiler:Deze vraag is al eerder langsgekomen, het gaat om het verdedigen met warships van die Orient gozer. Gaat het daar nu om small warships of large warships? Heb nu vier small warships voor zijn haven liggen, maar er gebeurd maar verrekte weinig. Echter als ik de schepen bij hem weg laat varen, begint hij wel te zeuren waarom ik niet blijf. Rara wat is de oplossing?
spoiler:
Volgens mij moet je eerst de rest van de missies doen, dan valt op een gegeven moment die meid een keer aan, en dan ben je klaar met die missie.
Oh vaag, duiken wel steeds meer bugjes op dan xDStefSOFT schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:13:
[...]
Was waarschijnlijk toch een bug, toen ik het gebouw verwijderde en opnieuw plaatste was er niks aan de hand.
Hmm, om een bazaar te kunnen bouwen heb ik een "Visitor from the Orient" nodig, maar hoe teh fuck kom ik aan die visitor eigenlijk
Iemand die het mij kan vertellen?
Hmmm, aangezien mijn HD met vista er op aan het sterven is, ben ik nu overgeschakeld naar Windows 7. Maar telkens als ik Anno start, en het spel download mijn profiel, knalt het er uit. Ik heb al geprobeerd om het te draaien in compatibiliteitsmodus, maar dat helpt niet.
Ik wil proberen met het spel opnieuw te installeren, maar als ik het verwijderd. Wordt dan ook een van mijn drie installaties terug vrijgegeven? Anders heb ik er direct maar 0 meer over (Vista, 7 en 7 herinstallatie).
Ik wil proberen met het spel opnieuw te installeren, maar als ik het verwijderd. Wordt dan ook een van mijn drie installaties terug vrijgegeven? Anders heb ik er direct maar 0 meer over (Vista, 7 en 7 herinstallatie).
Ik denk dat je het beste even kan mailen naar de support en je situatie uitleggen. Hier draait het probleemloos op Windows 7 x64 trouwens. Zal vast een issue zijn tussen de twee verschillende besturingssystemen, en misschien is het wel makkelijk op te lossen door ergens een tekstbestandje aan te passen.Jump schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:14:
Hmmm, aangezien mijn HD met vista er op aan het sterven is, ben ik nu overgeschakeld naar Windows 7. Maar telkens als ik Anno start, en het spel download mijn profiel, knalt het er uit. Ik heb al geprobeerd om het te draaien in compatibiliteitsmodus, maar dat helpt niet.
Life is what you others make it.
Anoniem: 294338
Wou het spel ook halen maar is dit weer zo'n herhaling 1503 dat ik eerst 20 uur moet spelen voordat ik door heb hoe je winst maakt?
Nee. Hier is het heel simpel. In 1503 was het gewoon te moeilijk om zomaar in te stappen, maar hier kant het prima
Volgens mij moet je met Scrolls van Lord Dinges naar je "Contactpersoon" in de Orient varen. Zo krijg je punten bij de Orient, en krijg je meer gebouwen en mogelijkheden, naarmate die punten stijgen.MensionXL schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:05:
Hmm, om een bazaar te kunnen bouwen heb ik een "Visitor from the Orient" nodig, maar hoe teh fuck kom ik aan die visitor eigenlijkIemand die het mij kan vertellen?
Ik weet de namen van de NPC's niet meer precies.
Zjosh schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:44:
[...]
spoiler:Volgens mij moet je eerst de rest van de missies doen, dan valt op een gegeven moment die meid een keer aan, en dan ben je klaar met die missie.
spoiler:
Naast het bekertje is het het enige icoontje wat bij mij links nog openstaat.
Nou, m'n lesje geleerd hoor: hoe dan ook een gevechsvlootje aanleggen anders ga je heeeeeel hard de mist in
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Ik heb even geprobeerd met het spel te verwijderen (als ook de map in %appdata%) en het opnieuw te installeren. Daar ik de TAGES map niet verwijderd heb, hoef ik de serial niet opnieuw in te geven. Maar het blijft hetzelfde.falling_down schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:24:
[...]
Ik denk dat je het beste even kan mailen naar de support en je situatie uitleggen. Hier draait het probleemloos op Windows 7 x64 trouwens. Zal vast een issue zijn tussen de twee verschillende besturingssystemen, en misschien is het wel makkelijk op te lossen door ergens een tekstbestandje aan te passen.
Zelf zonder het terug plaatsen van mijn profiel van mijn andere schijf knalt het spel eruit bij het "Downloading..." bericht. Je kan je profiel downloaden van het 'Profile Management' scherm trouwens. Zonder het downloaden van het profiel blijft het spel mooi draaien. Enkel moet ik dan een nieuw profiel aanmaken...
Tevens heb ik toch een support ticket aangemaakt, hopelijk komt er snel een reactie op.
[ Voor 4% gewijzigd door Jump op 17-07-2009 20:51 ]
Gevechtsvloot bedoel je dat de ai niet meer hersnen doden apen zijn die niks doen al verklaar je ze de oorlog?
Die 'hersendode apen' hebben me anders m'n halve vloot gekost
Ik kelderde van 1600 Noblemen naar 300
Cool
In 1503 moest je op hun eiland gaan zitten anders gebeurde er niks:p spel lijkt me steeds leuker:0
Anoniem: 120284
Die hersendode apen krijgen het anders voor elkaar op vier plekken tegelijk aan te vallenAnoniem: 294338 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:52:
Gevechtsvloot bedoel je dat de ai niet meer hersnen doden apen zijn die niks doen al verklaar je ze de oorlog?
Hey ieders,
Volg dit topic al een tijdje en bezit het spel al vanaf het begin. Dus tijd om ook maar eens van mijn Anno wereld te laten zien.
Moet wel zeggen dat ik op 1 punt gecheated heb. Ik heb er wat geld bij gefrutseld, maar dat was een eigen keuze, en daar hoef ik dus ook geen opmerkingen over
.
De grote kathedraal en de moskee zijn nog niet in mijn bezit, maar ik kan niet wachten totdat deze 2 gebouwen eveneens in mijn steden pronken.
Het begin:

Mijn huidge stad:

Mijn huidige Oosterse stad:

Productie-eilanden:

De spullen worden tussen de eilanden met zo'n 10 handelsroutes verscheept.
Volg dit topic al een tijdje en bezit het spel al vanaf het begin. Dus tijd om ook maar eens van mijn Anno wereld te laten zien.
Moet wel zeggen dat ik op 1 punt gecheated heb. Ik heb er wat geld bij gefrutseld, maar dat was een eigen keuze, en daar hoef ik dus ook geen opmerkingen over
De grote kathedraal en de moskee zijn nog niet in mijn bezit, maar ik kan niet wachten totdat deze 2 gebouwen eveneens in mijn steden pronken.
Het begin:

Mijn huidge stad:

Mijn huidige Oosterse stad:

Productie-eilanden:

De spullen worden tussen de eilanden met zo'n 10 handelsroutes verscheept.
[ Voor 23% gewijzigd door Lof102 op 17-07-2009 22:45 ]
Hoe krijg jij het trouwens op twee schermen full screen? Ik heb ook dual screen, maar toch blijft het full screen op monitor 1

Oplossing gevonden, blijkbaar ging er iets niet goed in de game, oplossing via een andere website gevonden:StefSOFT schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:53:
[...]
spoiler:Naast het bekertje is het het enige icoontje wat bij mij links nog openstaat.
spoiler:
Blijkbaar moet je met Marie in oorlog zijn, voordat de game verdergaat, bij mij is dat blijkbaar niet automatisch gegaan, maar door op F7 te drukken kom je in een diplomacy venster en daar kun je Marie de oorlog verklaren. Heb dus echt 6 uur voor niks in die map gezeten 
ik weet niet of jullie er ook last van hebben maar als ik even naar windows terug keer of hij slaat op dat mijn de kleuren van de spelers gaan flikkeren in de minimap
hebben jullie daar ook last van ?
Las ergens anders dat er software is waarbij je van 2 monitoren windows kan laten denken dat het 1 monitor is (zogenaamde span functie?) Geen idee hoe, misschien kan het zelfs in windows zelf?Jump schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:23:
Hoe krijg jij het trouwens op twee schermen full screen? Ik heb ook dual screen, maar toch blijft het full screen op monitor 1
Daarmee krijg je dus 1 heel grote resolutie
Zit standaard in de software van NVidia:Jump schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:23:

Regelmatig. Zolang ik in het spel blijf is er niets aan de hand, maar zodra ik een keertje terug ga naar het bureaublad is het 9 van de 10 keer raak.mydoom schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:35:
ik weet niet of jullie er ook last van hebben maar als ik even naar windows terug keer of hij slaat op dat mijn de kleuren van de spelers gaan flikkeren in de minimap
Hmm, enkel k*t dat ik een ATi kaart heb danLof102 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:43:
[...]
Zit standaard in de software van NVidia:
[afbeelding]

Edit: jij gebruikt XP waarschijnlijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Jump op 17-07-2009 23:04 ]
ik speel nu een scenario waar mijn laatste quest-requirement bestaat uit "5 emperor quests uitvoeren"
heb er nu 1 gehad, wat moet je doen om de andere 4 te krijgen?
heb er nu 1 gehad, wat moet je doen om de andere 4 te krijgen?
-niks-
Hallo allemaal,
Ik heb een klein vraagje. Ik werd aangevallen door corsairs. Toen ik zijn schepen had vernietigd. kon ik een item van 1 van die schepen oppakken.
Het item, genaamd " destroyed ship in a bottle" dropte. maar wat kan ik ermee? Er staat bij Maybe some1 is interestted in this junk. Maar niemand wil het.
Weet iemand wat dat item doet?
Ik heb een klein vraagje. Ik werd aangevallen door corsairs. Toen ik zijn schepen had vernietigd. kon ik een item van 1 van die schepen oppakken.
Het item, genaamd " destroyed ship in a bottle" dropte. maar wat kan ik ermee? Er staat bij Maybe some1 is interestted in this junk. Maar niemand wil het.
Iemand enig idee hoe je zo optimaal mogelijk indigo farms weg kunt zetten?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Je kan die zaken verkopen aan Lord Dinges of aan de OrientHammerslammer schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:57:
Hallo allemaal,
Daar heb ik ergens een screenshotje van, ogenblikjeThe Dolf schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:06:
Iemand enig idee hoe je zo optimaal mogelijk indigo farms weg kunt zetten?
Edit: Ik vond er enkel eentje van een andere plantage, maar de afmetingen zijn hetzelfde:

[ Voor 27% gewijzigd door Jump op 18-07-2009 00:28 ]
Lekker voor je, de 'spanning' optie is namelijk niet mogelijk in Vista, zeg maar het 1001e ding wat in XP wel kan en in Vista niet.Jump schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:48:
[...]
Hmm, enkel k*t dat ik een ATi kaart heb danIn het Catalyst Control Center schijnt het er niet meer in te zitten sinds Vista. Met mijn kaart moet ik het ruim op dual screen high resolution kunnen spelen
Edit: jij gebruikt XP waarschijnlijk?
Hoe weet je of de grond op een eiland vruchtbaar is voor een boerderij?
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
Waarschijnlijk gedaan met een large noria?
Gezocht!
Router
Gebruik de SHIFT-toets. Dan zie je het raster met de kleurtjes die aangeven of je er wel / niet kunt bouwen en of het wel / niet vruchtbaar is. IdealLocutus-of-Borg schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 01:00:
Overigens vind ik die 9 brede layout ontzettend bout, het leverd veel ruimteverlies op. Ik zal zo even een SS posten van m'n eigen spice plantation island.
SoftTH, waarmee ik Anno 1701 op 4960x1600 kon spelen werkt niet helemaal lekker met 1404 zo te merken.
Zo heb ik m'n Spice plantations;

Een Noria past op de plek van twee akkers, een market op de plek van 1+(1/3)e akker.
De uitroeptekentjes vanwege de massive overproductie. Ik upgrade chain na chain, dus altijd overschotten.
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 18-07-2009 03:36 ]
Hhmm, bij mij is het meestal een stuk minder georganiseerd dan bovenstaande screenshots 
Ik zet gewoon een farm neer en dan puzzel ik handmatig die velden zo goed mogelijk naast elkaar, en dat werkt best redelijk.
Zet zelf eigenlijk zelden oosterse markten neer, de westerse markt is goedkoper om te bouwen, en kan je zonder problemen upgraden als je een extra karretje nodig hebt (of 2).
Heb op mijn huidige map een large trading schip met een laadcapaciteit van 6x80, maar ik kan geen traderoutes opzetten die meer dan +60 kunnen inladen
Is er een manier om dat op te lossen? (een +60 inladen en daarnaast een +20 inladen werkt niet)
Ik zet gewoon een farm neer en dan puzzel ik handmatig die velden zo goed mogelijk naast elkaar, en dat werkt best redelijk.
Zet zelf eigenlijk zelden oosterse markten neer, de westerse markt is goedkoper om te bouwen, en kan je zonder problemen upgraden als je een extra karretje nodig hebt (of 2).
Heb op mijn huidige map een large trading schip met een laadcapaciteit van 6x80, maar ik kan geen traderoutes opzetten die meer dan +60 kunnen inladen
-niks-
Ik heb de originele Anno veel gedaan, de vervolgen niet zo veel. Ik heb 1404 nu geinstalleerd maar ik vond de eerste missie nog al saai. Is het haalbaar om als 1404 groentje gewoon een oneindig spel te doen?
Als je de basis van 1602 nog weet is het prima te doen
Wel even met weinig AI op easy, anders zou het wat moeilijk kunnen zijn
Anoniem: 135195
Staat gewoon bovenin beeld: een balkje met plaatjes van de spullen die je op het eiland kan verbouwen waar je op dat moment boven hangt.Locutus-of-Borg schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 01:00:
Anoniem: 111246
Telkens als ik een saved game laad, is de minimap voor het grootste gedeelte grijs.
Erg lastig navigeren zo, weet iemand daar wellicht een oplossing voor?
(C2D E6600, 4GB, 8800GTS640, Win7x64RC)
En hoe kun je bij het plaatsen van een stuk akker er voorzorgen dat deze een kwartslag draait?
Lijkt volledig random te gebeuren, best irritant als je volgens een bepaalde patroon wat wil neerleggen en dat stuk akker wil niet draaien.
En hoe kun je bij het plaatsen van een stuk akker er voorzorgen dat deze een kwartslag draait?
Lijkt volledig random te gebeuren, best irritant als je volgens een bepaalde patroon wat wil neerleggen en dat stuk akker wil niet draaien.
damn damn wat een game, ik hoorde eergister gewoon. you've been playing for 8 hours now!!
Dat is eecht laaaaang geleden dat ik zo verdwaald in een game kon raken
Er bestaat geen Sci fi soort hier van zeker? Als er ooit een anno 2880 ofzo uit zou komen kom ik werkelijk niet meer achter de pc vandaan
Deze game in een Starcraft setting ofzo
Er bestaat geen Sci fi soort hier van zeker? Als er ooit een anno 2880 ofzo uit zou komen kom ik werkelijk niet meer achter de pc vandaan
Deze game in een Starcraft setting ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 18-07-2009 16:19 ]
Met . of ,Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:52:
Thanks, 1 van de 2 frustraties minder. 
@Mutatie, ik hoorde gisteravond eerst 2 uur en daarna 4 uur.
Toen keek ik toch maar eens op de klok.
Laatste keer dat ik echt 4 uur achter elkaar heb zitten gamen is toch al wel een jaar of 8 geleden ofzo.
Leuk spel.
@Mutatie, ik hoorde gisteravond eerst 2 uur en daarna 4 uur.
Toen keek ik toch maar eens op de klok.
Laatste keer dat ik echt 4 uur achter elkaar heb zitten gamen is toch al wel een jaar of 8 geleden ofzo.
Leuk spel.
Met de . en , toets.Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:52:
Gezocht!
Router
Ik ben het ook aan het spelen, erg verslavend spelletje
.
Heb nu 12.500 inwoners en loopt nog steeds wat op, maar om die voedselketens over te zetten naar een ander eiland is pokkeveel werk
.
Ik ben gestart met zo'n conti game en mij harbour is in zo'n inham geplaats, dus ik heb echt totaal geen plek nu komen er al schepen die staan te wachten tot ze een 'ons' wegen. Kan je op een eiland zomaar 2 havens maken waar bij beide geladen/gelost kan worden ?
Heb nu 12.500 inwoners en loopt nog steeds wat op, maar om die voedselketens over te zetten naar een ander eiland is pokkeveel werk
Ik ben gestart met zo'n conti game en mij harbour is in zo'n inham geplaats, dus ik heb echt totaal geen plek nu komen er al schepen die staan te wachten tot ze een 'ons' wegen. Kan je op een eiland zomaar 2 havens maken waar bij beide geladen/gelost kan worden ?
Ja. Moet je op een ander strandje zorgen dat je kunt bouwen door redelijk dichtbij een market building te plaatsen en er daarna een Harbour Masters Office en pieren bouwen.
oke doe ik dat, thnxTKing schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:41:
Ja. Moet je op een ander strandje zorgen dat je kunt bouwen door redelijk dichtbij een market building te plaatsen en er daarna een Harbour Masters Office en pieren bouwen.
Ik heb nu redelijk veel patricians en nobleman, en mn peasents beginning opeens veel vis te vreten o.o
van 500 naar 0 binnen 2 minuten xD
van 500 naar 0 binnen 2 minuten xD
Ik vind het altijd nogal onhandig om exact te zien hoeveel je moet maken van elk (niet de samenstelling van wat je nodig hebt voor boeken ofzo) maa rhoeveel sets je nodig hebt van alles om ze te vreden te houden, dadels drinken en al die dingetjes. Hoe doen jullie dat of gewoon veel gebouwen neerplanten en als er tekort drijgt te komen gewoon weer extra bouwen ?
Ik bouw altijd te veel. Zo verkom je als je je stad uitbreid dat je ineens zonder zit.
Overproductie verkoop ik altijd zodat ik honour kan verdienen.
Overproductie verkoop ik altijd zodat ik honour kan verdienen.
Gezocht!
Router
Zie hier:appel22 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:00:
Ik vind het altijd nogal onhandig om exact te zien hoeveel je moet maken van elk (niet de samenstelling van wat je nodig hebt voor boeken ofzo) maa rhoeveel sets je nodig hebt van alles om ze te vreden te houden, dadels drinken en al die dingetjes. Hoe doen jullie dat of gewoon veel gebouwen neerplanten en als er tekort drijgt te komen gewoon weer extra bouwen ?
http://www.anno1404-rechner.de/index.php?lang=en
Staat ook in de TS trouwens
bah.. ik zit vast in chapter 5 .. krijg dat zout gedoe niet voor elkaar ..
Iemand hier een id ?
http://members.home.nl/darkreva/help.jpg
Iemand hier een id ?
http://members.home.nl/darkreva/help.jpg
Nee, ik heb deze screenshot gemaakt vlak voor ik die dingen heb afgebroken, aangezien dat op mijn woon eiland zat. Ik heb dat daarna allemaal verhuist
Ik had een vraagje: Is het mogelijk om in de eerste persoon vrij door je eigen stad te lopen, over je eigen straten dus!? Ik zag in een filmpje van Anno 1701 (deeltje drie dus, het vorige deel) dat iemand zover kon inzoomen dat het leek alsof hij door de straten op ooghoogte liep.
Misschien is dit een trainer/hack/code ofzo, maar is er zoiets mogelijk in Anno 1404, dit lijkt mijn zo super geweldig namelijlk!!!!
Misschien is dit een trainer/hack/code ofzo, maar is er zoiets mogelijk in Anno 1404, dit lijkt mijn zo super geweldig namelijlk!!!!
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Extra haven kan je met master office inderdaad, een extra aanlegplaats in een al bestaande haven is een "pier", maar is pas beschikbaar bij patricians. Ik had aan het einde van mijn laatste scenario 7 aanlegplaatsen in 2 havens op mijn "main" eilandappel22 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:38:
Ik ben het ook aan het spelen, erg verslavend spelletje.
Heb nu 12.500 inwoners en loopt nog steeds wat op, maar om die voedselketens over te zetten naar een ander eiland is pokkeveel werk.
Trouwens, "cosmopolitan city" bereikt, best een leuke opgave om dat op 1 eiland te frotten (7500 nobles). Staat echt 80% van je eiland (een grote) vol met huizen en benodigdheden voor die huizen
-niks-
Je hebt wel een moskee nodig, die is 6*6 blokjes groot (denk ik). Daarnaast kan je ook nog een grote moskee bouwen, vergelijkbaar met de kathedraal. Die twee laatste zijn 18*11 blokjes, handig om plaats vrij te houden bij het plannen van je stad. Dit is toch al een serieuze oppervlakte als je dit achteraf moet vrijmaken. Voor envoys heb je ook halskettingen nodig, en die maak me jet parels, maar daar kom ik er altijd van te kortMLM schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:19:
[...]
Extra haven kan je met master office inderdaad, een extra aanlegplaats in een al bestaande haven is een "pier", maar is pas beschikbaar bij patricians. Ik had aan het einde van mijn laatste scenario 7 aanlegplaatsen in 2 havens op mijn "main" eiland
Trouwens, "cosmopolitan city" bereikt, best een leuke opgave om dat op 1 eiland te frotten (7500 nobles). Staat echt 80% van je eiland (een grote) vol met huizen en benodigdheden voor die huizenVolgende scenario is envoys, volgens mij zijn die een stuk makkelijker te huisvesten (geen dokter/brandweer/timmerman/kerk/bar etc. nodig)
Druk eens op F1Dreanor schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:04:
Ik had een vraagje: Is het mogelijk om in de eerste persoon vrij door je eigen stad te lopen, over je eigen straten dus!? Ik zag in een filmpje van Anno 1701 (deeltje drie dus, het vorige deel) dat iemand zover kon inzoomen dat het leek alsof hij door de straten op ooghoogte liep.
Ja mooi spel
Ik ben er ook zomaar echt wel 5 uren mee bezig. Dat is heel lang geleden voor mij (ik denk anno 1602 vanaf de releasedatum daarvan
)
Ik heb trouwens 'doorspoelen' gelinkt aan m`n "w". Dus ik hang mn vinger daar mooi op, anders gaat alles wel heel traag. Alleen bij de autosave, wat wel een minuut duurt, heb ik soms de neiging om ook even W in te drukken
Mooi spel!
Ik heb trouwens 'doorspoelen' gelinkt aan m`n "w". Dus ik hang mn vinger daar mooi op, anders gaat alles wel heel traag. Alleen bij de autosave, wat wel een minuut duurt, heb ik soms de neiging om ook even W in te drukken
Mooi spel!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Nee, sorry dat is niet wat ik bedoel, dat is postcard view ofzo. Dan hangt de camera nog steeds boven de gebouwen. Ik bedoel dat je zelfs onder de "gate" door kan. Dus echt door de straten op ooghoogte.Jump schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:34:Druk eens op F1
Ik zal eens kijken of ik het Anno 1701 filmpje waar de camera echt onder de poorten door ging kan vinden.
Zoals dit dus, op 46 seconden zoomed hij tot op straatniveau, dat bedoel ik: http://www.youtube.com/wa...zl-RhlXcs&feature=related
[ Voor 16% gewijzigd door Dreanor op 19-07-2009 00:57 ]
Bedankt voor de tips met het uitbreiden van de harbor, dat is inmiddels gelukt 2 havens en nu totaal 8 pieren ofzo alles gaat nice, nu ook een historic geval aan het bouwen en dat gaat ook wel netjes op deze manier.
Kwa inwoners gaat het wel oke (zie screenshot) 15.5k en die noblemen beginnen nu ook dingen te eisen, heb inmiddels het verbouwen op mijn main eiland verplaatst naar wat naburige eilanden en de stad wat uitgebreid.
Nu wil ik van die 'fur coats' maken hierbij heb ik dus van die vellen nodig, die maak ik dan en dat saltworks doet z'n werk ook, nu heb ik een furriers workshop gemaakt maar die haalt die fur coats nergens op en produceert op die manier ook de jassen niet (zie screenshot) hoe fix ik dit ik heb de weggetjes anders gelegd, die workshop opnieuw geplaatst maar hij doet vrij weinig... Iemand een idee ?
Grootste ergenis is dat die kl*te waterputten continu op zijn, blijf bezig met dat slope en weer een nieuwe opzetten (ja ik doe easy dus ik krijg m'n cash weer terug) mag ook wel met een eerste potje is zo al moeilijk genoeg
.
Hieronder screenshot van mijn probleem tips welkom
.

EDIT:
Nog een vraag, ik heb dus mijn city nu, maar ik wil graag nog meer noblemen upgraden ik heb alle goederen en alles wat ik nodig heb voor de onderste rangen maar hij gaat niet verder, moest ik nu nóg meer van die ondere rangen als het ware hebben ? Beetje irritand zo krijg ik nooit die megakerk
.
EDIT 2:
Nevermind de vraag van de coats, ik had gewoon weer eens niet goed gelezen. Die icoontjes leken op elkaar maar ik moest dus geen pig farm hebben maar die beren uit de grote sleuren, en dat werkt wel blijkbaar
.
Kwa inwoners gaat het wel oke (zie screenshot) 15.5k en die noblemen beginnen nu ook dingen te eisen, heb inmiddels het verbouwen op mijn main eiland verplaatst naar wat naburige eilanden en de stad wat uitgebreid.
Nu wil ik van die 'fur coats' maken hierbij heb ik dus van die vellen nodig, die maak ik dan en dat saltworks doet z'n werk ook, nu heb ik een furriers workshop gemaakt maar die haalt die fur coats nergens op en produceert op die manier ook de jassen niet (zie screenshot) hoe fix ik dit ik heb de weggetjes anders gelegd, die workshop opnieuw geplaatst maar hij doet vrij weinig... Iemand een idee ?
Grootste ergenis is dat die kl*te waterputten continu op zijn, blijf bezig met dat slope en weer een nieuwe opzetten (ja ik doe easy dus ik krijg m'n cash weer terug) mag ook wel met een eerste potje is zo al moeilijk genoeg
Hieronder screenshot van mijn probleem tips welkom

EDIT:
Nog een vraag, ik heb dus mijn city nu, maar ik wil graag nog meer noblemen upgraden ik heb alle goederen en alles wat ik nodig heb voor de onderste rangen maar hij gaat niet verder, moest ik nu nóg meer van die ondere rangen als het ware hebben ? Beetje irritand zo krijg ik nooit die megakerk
EDIT 2:
Nevermind de vraag van de coats, ik had gewoon weer eens niet goed gelezen. Die icoontjes leken op elkaar maar ik moest dus geen pig farm hebben maar die beren uit de grote sleuren, en dat werkt wel blijkbaar
[ Voor 17% gewijzigd door appel22 op 19-07-2009 01:41 ]
Pffff echt te lang geleden dat je de tijd zo vergeet. 8.5 uren gespeeld man! 
Ik heb alleen nog niet echt door hoe ik nou m`n noblemen verder kan opwaarderen. Ze vragen steeds meer, maar gaan niet en klasse hoger. Of is dat er niet meer? Morgen maar es beginnen aan mn cathedraal
Ik kan wel bij die Lord dinges van die perkamenten kopen, en die moet ik brengen naar the orient. Is dat die alah nogwat? Als ik ze daar breng vind ie het prima, maar ik krijg er niets voor terug ofzo.
In m`n marketplace staat bij noblemen 75/76 dus nog 1 plekkie over. Mahaar dat gebeurt niet. Ik had 1 huisje gesloopt (een nobleem) en terug gezet, als test voor de cathedraal (ja ik moet er een huisje of 20 voor slopen
). Belasting is in groen en materialen zijn aanwezig, en marktplace geeft de goederen ervoor vrij.
Ik heb alleen nog niet echt door hoe ik nou m`n noblemen verder kan opwaarderen. Ze vragen steeds meer, maar gaan niet en klasse hoger. Of is dat er niet meer? Morgen maar es beginnen aan mn cathedraal
Ik kan wel bij die Lord dinges van die perkamenten kopen, en die moet ik brengen naar the orient. Is dat die alah nogwat? Als ik ze daar breng vind ie het prima, maar ik krijg er niets voor terug ofzo.
In m`n marketplace staat bij noblemen 75/76 dus nog 1 plekkie over. Mahaar dat gebeurt niet. Ik had 1 huisje gesloopt (een nobleem) en terug gezet, als test voor de cathedraal (ja ik moet er een huisje of 20 voor slopen
[ Voor 14% gewijzigd door Guillome op 19-07-2009 04:51 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
gewoon op het gekke upgrade knopje rechtsboven in het menutje klikken als je op de noria klikt, dan wordt hij weer vol en betal je er wat voor, je kan natuurlijk ook gratis nieuwe bouwen, maar dat vind ik maar saaiappel22 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 01:03:
Grootste ergenis is dat die kl*te waterputten continu op zijn, blijf bezig met dat slope en weer een nieuwe opzetten (ja ik doe easy dus ik krijg m'n cash weer terug) mag ook wel met een eerste potje is zo al moeilijk genoeg.
ja oke kan idd, maarja dat doe ik wel als ik geld over heb, en zover heb ik het nog nietHogader schreef op zondag 19 juli 2009 @ 04:51:
[...]
gewoon op het gekke upgrade knopje rechtsboven in het menutje klikken als je op de noria klikt, dan wordt hij weer vol en betal je er wat voor, je kan natuurlijk ook gratis nieuwe bouwen, maar dat vind ik maar saai
Met 144K kom je anders best verappel22 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:15:
[...]
ja oke kan idd, maarja dat doe ik wel als ik geld over heb, en zover heb ik het nog niet
Noblemen upgraden niet, die zijn al het hoogste. En over die rollen: daarmee krijg je prestige bij de Grootvizier en dan kun je nieuwe Oriental gebouwen maken.Guillome schreef op zondag 19 juli 2009 @ 04:30:
Pffff echt te lang geleden dat je de tijd zo vergeet. 8.5 uren gespeeld man!
In m`n marketplace staat bij noblemen 75/76 dus nog 1 plekkie over. Mahaar dat gebeurt niet. Ik had 1 huisje gesloopt (een nobleem) en terug gezet, als test voor de cathedraal (ja ik moet er een huisje of 20 voor slopen). Belasting is in groen en materialen zijn aanwezig, en marktplace geeft de goederen ervoor vrij.
Anoniem: 135195
Man, man, man, wat een verslavend spel. Al jaren niet zo verslaafd geweest. De afgelopen twee dagen heb ik (voor de verandering) twee keer een continuous game gespeeld met een trainer die ervoor zorgde dat wat ik in m'n warenhuis had, niet opraakte. Dus ik moest wel alles 1 keer verbouwen en fabriceren, maar daarna was de voorraad onuitputbaar. Beide keren had ik na zo'n 3 tot 4 uur een kathedraal en supermoskee. Was natuurlijk supermakkelijk, maar op zich best wel leuk voor een keer (nou ja, zelfs voor twee keer dus). Alleen heb ik gisteren zowat alles op high speed gespeeld en ik was daarna zelf ook helemaal op high speed.... Ik ging na het spelen even m'n mail lezen en wat fora bezoeken en had constant het idee dat alles snel ging en dat ik de speed moest terugzetten op normaal.
Vandaag ben ik weer begonnen met een nieuwe continuous game en deze keer zonder trainers en ik probeer het zelfs zonder superspeed te doen. En tot nu toe bevalt dat want ik ben nu voor het eerst alles eens ECHT goed aan het bekijken! Ik merk nu dat niet alleen het gamen op zich heerlijk is, maar ook gewoon het kijken en het haast leven in het Anno 1404 wereldje! Ik speel nu meer op de middelste zoom en ga vaker naar de close up, terwijl ik tot nu toe zowat altijd helemaal hoog in de lucht hing. Het ziet er allemaal zo mooi uit! Heerlijk ontspannen spelen is dit. Lekker rustig aan wat bouwen en zo. Je kan met deze game wat dat betreft echt alle kanten op. En vooralsnog wil het maar niet vervelen...
Vandaag ben ik weer begonnen met een nieuwe continuous game en deze keer zonder trainers en ik probeer het zelfs zonder superspeed te doen. En tot nu toe bevalt dat want ik ben nu voor het eerst alles eens ECHT goed aan het bekijken! Ik merk nu dat niet alleen het gamen op zich heerlijk is, maar ook gewoon het kijken en het haast leven in het Anno 1404 wereldje! Ik speel nu meer op de middelste zoom en ga vaker naar de close up, terwijl ik tot nu toe zowat altijd helemaal hoog in de lucht hing. Het ziet er allemaal zo mooi uit! Heerlijk ontspannen spelen is dit. Lekker rustig aan wat bouwen en zo. Je kan met deze game wat dat betreft echt alle kanten op. En vooralsnog wil het maar niet vervelen...
Er zal nooit een Anno 2880 komen. 2+8+8=18 en de makers hebben ooit als grap bepaalt dat alle Anno's altijd op 9 uit moeten komen, dus 1602=1+6+3=9. Dus dan zal het 2700 ofzo moeten worden of 3015 of 9000Mutatie schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:18:
Anno 3015, zal niet werken denkikDreanor schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:39:
[...]
Er zal nooit een Anno 2880 komen. 2+8+8=18 en de makers hebben ooit als grap bepaalt dat alle Anno's altijd op 9 uit moeten komen, dus 1602=1+6+3=9. Dus dan zal het 2700 ofzo moeten worden of 3015 of 9000
Ik vind die gasten steeds genialer wordenDreanor schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:39:
[...]
Er zal nooit een Anno 2880 komen. 2+8+8=18 en de makers hebben ooit als grap bepaalt dat alle Anno's altijd op 9 uit moeten komen, dus 1602=1+6+3=9. Dus dan zal het 2700 ofzo moeten worden of 3015 of 9000
Misschien heeft hij informatie die wij niet hebben... dat de wereld dan al vergaan is ofzo;)
Ik zit nu in level 4 (Missing Children)
Ik moet nu iets doen met een verdacht schip, maar ik heb geen idee wat

Sometimes human's are...
Gisteren 7,5 uur bezig geweest.
op een gegeven moment werd er in de game gezegd of hier geen medals voor kunnen worden uitgegeven.
Man wat is dit spel verslavend

Man wat is dit spel verslavend
Jouw boot er naast liggen en dan vervolgens dat schip aanklikken.mduijvendijk schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:43:
Ik zit nu in level 4 (Missing Children)
(Heel suf maar soms is dat de hele opdracht).
ff de Anno getallen op een rij:
Deel 1 - Anno 1602 (1+6+2=9)
Deel 2 - Anno 1503 (1+5+3=9)
Deel 3 - Anno 1701 (1+7+1=9)
Deel 4 - Anno 1404 (1+4+4=9)
Tijdens de ontwikkeling van de eerste (of tweede) anno game werd er bij wijze van grap bedacht dat de datum voor de anno games altijd samen opgeteld 9 moet zijn. Tot nu toe houden ze dat dus vast. Helaas kan ik nergens nog een bron vinden (het stond bijv. in de Power Unlimited bij de review).
Dus deeltje 5 wordt: Anno 1305 of 1206 of misschien wel 1800 (maar ik denk dat ze altijd een 0 op de een na laatste plek houden).
ps. Anno 3015 gaat volgens deze beredenering wel werken: 3+1+5=9
Tijdens de ontwikkeling van de eerste (of tweede) anno game werd er bij wijze van grap bedacht dat de datum voor de anno games altijd samen opgeteld 9 moet zijn. Tot nu toe houden ze dat dus vast. Helaas kan ik nergens nog een bron vinden (het stond bijv. in de Power Unlimited bij de review).
Dus deeltje 5 wordt: Anno 1305 of 1206 of misschien wel 1800 (maar ik denk dat ze altijd een 0 op de een na laatste plek houden).
En dan ook even een berichtje over de gameplay.
Wat ik persoonlijk jammer vind aan Anno 1404 in vergelijking met 1503 is dat er maar 1 manier van voedsel is: Vis (daarna bij upgrades krijg je specerijen, brood etc). Maar bij Anno 1503 heb je 5 verschillende productielijnen voor hetzelfde voedsel:
1. Vissershutje > Voedsel
2. Kleine boerderij > Voedsel
3. Graan boerderij > Molen > Bakkerij > Voedsel
4. Jagers Hutje > Voedsel
5. Koeien boerderij > Slachter > Voedsel
Hierbij kan je dus kiesen op welke manieren je aan voedsel komt. En voedsel is wat ze op niveau 1 al nodig hebben, waar in Anno 1404 dat enkel en alleen vis is. Maar 1404 is super hoor, ben een van de vele verslaafden!
Wat ik persoonlijk jammer vind aan Anno 1404 in vergelijking met 1503 is dat er maar 1 manier van voedsel is: Vis (daarna bij upgrades krijg je specerijen, brood etc). Maar bij Anno 1503 heb je 5 verschillende productielijnen voor hetzelfde voedsel:
1. Vissershutje > Voedsel
2. Kleine boerderij > Voedsel
3. Graan boerderij > Molen > Bakkerij > Voedsel
4. Jagers Hutje > Voedsel
5. Koeien boerderij > Slachter > Voedsel
Hierbij kan je dus kiesen op welke manieren je aan voedsel komt. En voedsel is wat ze op niveau 1 al nodig hebben, waar in Anno 1404 dat enkel en alleen vis is. Maar 1404 is super hoor, ben een van de vele verslaafden!
Eerst vastloper gehad
zat in de campaign Guy Forcas te vernietigen (
) toen ik een zandloper zag... en een zandloper zag... en een zandloper zag.
Hoop dat er een savegame van niet al te ver daarvoor is
Hoop dat er een savegame van niet al te ver daarvoor is
Als je dan ook eens kijkt naar de volgorde van begin game, 100 naar beneden, 200 omhoog 300 benedenDreanor schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:48:
ff de Anno getallen op een rij:
dan kom je uit op:
1. 1602
2. 1503
3. 1701
4. 1404
5. 1800
6. 1305
7. ????
8. 1206
Ben helemaal naar de klote, heb gister zeker zo een 6,5 uur gespeeld (kreeg zo een 4 uur non stop melding). Had van tevoren eerst alles uitgetekend hoe ik me resources etc ga doen, resultaat is dat ik nu na een nachtje 9 miljoen goud heb!!!!!!
Me doelstelling is om een stad te creeëren met meer dan 32,5k mensen, zoals je op youtube ziet.
Ik ben ervan overtuigd dat ik met deze game de 50k inwoners kan halen. (map very huge, island lots of resources etc).
Ik zal vanavond screenshots posten, nu eerst maar even bijkomen.
Overigens ook het eerste scenario, maar eens uitgespeeld (electress). Makkelijk scenario, maar wel vermakelijk.
Weet iemand wanneer die gateway to the new world open is? (online stats gebeuren?).
Dit is overigens me eerste anno game, maar ben er al redelijk succesvol in, later volgen er tips.
Me doelstelling is om een stad te creeëren met meer dan 32,5k mensen, zoals je op youtube ziet.
Ik ben ervan overtuigd dat ik met deze game de 50k inwoners kan halen. (map very huge, island lots of resources etc).
Ik zal vanavond screenshots posten, nu eerst maar even bijkomen.
Overigens ook het eerste scenario, maar eens uitgespeeld (electress). Makkelijk scenario, maar wel vermakelijk.
Weet iemand wanneer die gateway to the new world open is? (online stats gebeuren?).
Dit is overigens me eerste anno game, maar ben er al redelijk succesvol in, later volgen er tips.
[ Voor 6% gewijzigd door PacinoAllstars op 19-07-2009 15:19 ]
32.5k is wel te doen denk, ik als je het grootste eiland pakt, en vol met huizen puzzelt.
Vraag me af of het qua ruimte gezien een voordeel levert om een paar kathedralen neer te zetten om de grootste gebieden mee af te dekken.
Maar 50k op 1 eiland? Lijkt me sterk, tenzij je heel lang speelt en heel veel beggars binnenlaat, die passen op een 3x4 gebied per 500
Vraag me af of het qua ruimte gezien een voordeel levert om een paar kathedralen neer te zetten om de grootste gebieden mee af te dekken.
Maar 50k op 1 eiland? Lijkt me sterk, tenzij je heel lang speelt en heel veel beggars binnenlaat, die passen op een 3x4 gebied per 500
-niks-
Hoe kan ik in hemelsnaam iemand aanvallen?! Heb ik een paar van die mooie huge warships geproduceerd, kan ik er niks mee
Anoniem: 172173
selecteer het schip en druk met je rechtermuisknop op een tegenstanderall killer schreef op zondag 19 juli 2009 @ 15:37:
Hoe kan ik in hemelsnaam iemand aanvallen?! Heb ik een paar van die mooie huge warships geproduceerd, kan ik er niks mee

je moet denk wel in oorlog zijn voordat je iemand kan aanvallen
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 172173 op 19-07-2009 16:00 ]
Anoniem: 172173
http://anno.uk.ubi.com/pc/game2web.phpPacinoAllstars schreef op zondag 19 juli 2009 @ 15:18:
via deze link kun je online wat dingen bekijken, ik weet echter niet of dat is wat je bedoeld
Effe een vraagje, hoe kan je bij al-zahir die goederen op citizen niveau en hoger unlocken zodat je die ook met hem kan handelen?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Rechts onderin bij diplomatic ofzo, en dan kan je je honor points gebruiken om bepaalde dingen te unlocken.
Anoniem: 310768
Hoe kan ik een gebouw unlocken waarmee ik goud kan mijnen...
Moet ik dan een bepaald aantal Envoy's hebben?
Hoi allen ^^
Ik speel dit spel nu een tijdje en vindt het echt supergaaf, allééén...
Hoe krijgen jullie zo'n mooiste stad.. bij mij staat alles altijd dwars door elkaar heen, hebben jullie nog tips voor me over hoe ik een mooie nette stad kan bouwen?
Ik speel dit spel nu een tijdje en vindt het echt supergaaf, allééén...
Hoe krijgen jullie zo'n mooiste stad.. bij mij staat alles altijd dwars door elkaar heen, hebben jullie nog tips voor me over hoe ik een mooie nette stad kan bouwen?
Komt vanzelf, wanneer de behoefte ontstaat, geld voor alle gebouwen.Anoniem: 310768 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:05:
Hoe kan ik een gebouw unlocken waarmee ik goud kan mijnen...
Pas aan goud denken, als je die duurste robes moet produceren, ontstaat als ik me niet vergis bij 5000 nobleman...
Anoniem: 310768
Oke thnxPacinoAllstars schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:13:
[...]
Komt vanzelf, wanneer de behoefte ontstaat, geld voor alle gebouwen.
Pas aan goud denken, als je die duurste robes moet produceren, ontstaat als ik me niet vergis bij 5000 nobleman...
Kheb er nu 3500 ongeveer dus nog 1500 te gaan
Bah. Ik kan nog steeds niet voorbij de laatste missie komen.
spoiler:
Steeds als ik in de laatste fase van de kathedraal zit, verlies ik wegens een negatief saldo. Ik vraag me af wat ik fout doe.
Moet ik iets met die almond farms doen op dat zuidelijke eiland zodra Lucius verjaagd is?
Moet ik in een bepaald stadium volop huizen bouwen om mijn economie een boost te geven?
Wat is het voordeel van het sturen van goederen naar die blonde medespeelster? Ik had haar alleen met de eerste quest geholpen (tools en hout).
Heeft iemand wat praktische tips waardoor ik uit de rode cijfers kan blijven? Ik heb geen problemen met de timer. Ik loop ver voor. Ik startte de bouw van de eerste twee fasen pas zodra ik de oosterse bouwkundigen had uitgeladen.
Moet ik iets met die almond farms doen op dat zuidelijke eiland zodra Lucius verjaagd is?
Moet ik in een bepaald stadium volop huizen bouwen om mijn economie een boost te geven?
Wat is het voordeel van het sturen van goederen naar die blonde medespeelster? Ik had haar alleen met de eerste quest geholpen (tools en hout).
Heeft iemand wat praktische tips waardoor ik uit de rode cijfers kan blijven? Ik heb geen problemen met de timer. Ik loop ver voor. Ik startte de bouw van de eerste twee fasen pas zodra ik de oosterse bouwkundigen had uitgeladen.
heel eenvoudig, rode cijfers duiden altijd op te weinig huizen terwijl er wel mogelijkheid is tot meer.Eyradir schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:54:
Bah. Ik kan nog steeds niet voorbij de laatste missie komen.
spoiler:Steeds als ik in de laatste fase van de kathedraal zit, verlies ik wegens een negatief saldo. Ik vraag me af wat ik fout doe.
Waarschijnlijk overheerst je industrie t.o.v. je huisjes. Hierdoor krijg je rode cijfers.
Zorg er ook voor dat huizen manual upgraden en niet automatisch, anders heb je geen controle over je resources.
Gog iets vaags, ik ben de kleur geel maar die knippert de hele tijd op me mini map (bugje?), echt hel, want dan lijkt het soms net of een eiland onbewoond is.... Helaas ben ik al ver met deze game, maar ik adviseer om bij profiel de kleur rood te nemen, veel overzichtelijker!
Hier wat foto's en stats van me huidige game.

[ Voor 35% gewijzigd door PacinoAllstars op 19-07-2009 20:28 ]
Na hier gisterennacht lekker meegelezen te hebben is Anno hier nu ook weer aan het installeren. Wel heel erg jammer dat Co-op / multiplayer niet mogelijk is (?) Niets leukers dan de buurjongen inmaken
Hoe kun je dit nu precies reguleren?PacinoAllstars schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:16:
[...]
Zorg er ook voor dat huizen manual upgraden en niet automatisch, anders heb je geen controle over je resources.
Kan wel op de Marketplace iets uitschakelen, maar of dat dé manier is...?
Dit heb ik ook, zeer lastig navigeren zo.
(C2D E6600 4gb 275gtx Vista)
(C2D E6600 4gb 275gtx Vista)
Nog een extra vraagje, hoe bekijk ik de geldbalans per eiland?Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:52:
Telkens als ik een saved game laad, is de minimap voor het grootste gedeelte grijs.
[ Voor 7% gewijzigd door joostve op 19-07-2009 20:59 ]
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Bedankt PacinoAllstars, ik zal extra aandacht aan mijn huizen besteden als ik het weer probeer!
Inderdaad. Gelukkig kunnen we een alsnog een multiplayermodus in een aankomende patch of expansion pack verwachten.Mmore schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:22:
Wel heel erg jammer dat Co-op / multiplayer niet mogelijk is (?) Niets leukers dan de buurjongen inmaken
Naar mijn mening is Anno toch meer van het oudere tijdperk, dus zegmaar 14/15/16/17e eeuw.
Ja, dat is de manier. Wanneer je het uitschakeld verschijnt er een rood kruis boven je marketplaatsen.Anoniem: 111246 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:58:
[...]
Hoe kun je dit nu precies reguleren?
Kan wel op de Marketplace iets uitschakelen, maar of dat dé manier is...?
Vervolgens zie je later boven huisjes een pijltje omhoog staan, dit betekent dat het huisje naar de volgende civilisation level gebracht kan worden. Deze manier van upgraden brengt een paar voordelen met zich mee:
1. Je kan beter je wijken indelen met civ levels (nobleman bij nobleman etc).
2. Er worden niet automatisch resources gebruikt, vergeet niet dat wanneer een marktplaats op auto staat hij continu aan het upgraden is, hierdoor wordt je steen, glas hout en tools constant opgegeten, terwijl je ze misschien voor andere noodzakelijk gebouwen wilt gebruiken.
3. Doordat je manual upgraden gebruikt kan je beter controleren of je huizen voldoen aan alle eisen om naar het volgende level te gaan. (bijv. 2 huisjes in een wijk hebben geen pijltje omhoog, maar de rest wel, rede = net niet in reach van church ofzo.)
Nog een andere tip. Als je bijvoorbeeld op het niveau citizen bent en je kan al upgraden naar patricians, wacht dan nog even.
Rede: Zorg er eerst vol dat je nu continu al een overvloed aan resources hebt om je bevolking tevreden te houden.
Vervolgens upgrade je één huis en verschijnen er meer behoeften, echter betreft het maar één huis, maar je hebt wel weer nieuwe gebouwen, zorg nu eerst dat je die nieuwe industrie gebouwen volop laat produceren, voordat je de rest allemaal upgrade.
Hoop dat het duidelijk is (snel geschreven).
Level 4 heb ik inmiddels gehaald, maar nu zit ik vast in level 5 
Ik heb de sleutel, maar als ik naar het scheepswrak ga gebeurd er niets. Ook het andere wrak doet niets.
Verder blijft het aantal partricians op 1200 steken
Ik heb de sleutel, maar als ik naar het scheepswrak ga gebeurd er niets. Ook het andere wrak doet niets.
Verder blijft het aantal partricians op 1200 steken
[ Voor 3% gewijzigd door mduijvendijk op 19-07-2009 21:40 ]
Sometimes human's are...
Misschien een stomme vraag, maar is het ook mogelijk de volgorde van een trade route aan te passen, mijn schip vaart nu een beetje een onhandige route.
Dit topic is gesloten.