Het Nokia E71 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 105.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Ik heb sinds zaterdag een E71 Grey editie. allemaal leuk en wel en alle vooroordelen die ik had (mede dankzij anderen) zijn zo goed als weggevaagd. Ik hoorde vaak dingen als: 'Koop geen symbian toestel, werkt alleen maar traag' etc. Dit was dan de reactie van mensen met een N-serie nokia. Nu weet ik niet of er daadwerkelijk veel verschil zit in de grafische schil van Symbian S60 tussen de zakelijke en consumenten telefoons maar hij reageert hier lekker snel. Geen haperingen of traag gedrag. Wel als ik het zelf ga veroorzaken door bijv 3 applicaties open te laten, een leuk deuntje via de internet radio (Wlan) afspeel en dan toch nog even windows live messenger ga openen, maar dat hindert niet.

Ook heb ik alle lof voor de accu-duur! Hoefde de telefoon gister avond pas aan de lader te leggen en heb dus met de fabriekslading sap die in de accu zit 2 dagen gedaan. Hier kunnen samsung en andere fabrikanten met bagger accu's echt wat van leren.

Maargoed, ik krijg het op de een of andere manier áltijd voor elkaar om een minpunt te ontdekken, en deze was bij mijn e71 snel gevonden. Ik zeg 'mijn' omdat ik niet zeker weet of er meer mensen last van hebben.

Al vanaf het uitpakeeuuhh aanzetteeuuh moment merk ik dat de navigatie toets prima werkt, op één kant na, die naar rechts toe. Dat wil zeggen hij doet het wel, maar alleen met wat meer druk dan de andere kanten. Dit is opzich niet zo'n punt, alleen wel wanneer ik snel door de menu's wil scrollen. De toets werkt verder goed behalve dat je dus niet snel kan handelen als je ook daadwerkelijk meer druk op die toets moet zetten om reactie ervan te krijgen. Het ligt niet aan de software aangezien ik ook geen toetstoon hoor wanneer ik hem lichtjes indruk. Maar aan de andere kant kan ik ook fysiek niets ontdekken aan die kant.

Waar dit hele lul-verhaal nou om draait: Ben ik nou zo'n mierenneuker dat dit me irriteert (waarschijnlijk wel :P). Hebben meerdere mensen er last van? En tot slot: Valt dit onder de garantie? Ik zal morgen nokia een belletje geven met die vraag, aangezien ik de telefoon anders gewoon terugstuur onder de wet van kopen op afstand (love it).

Waarom? Nou omdat een zwak punt van mij is dat ik erg snel de neiging heb apparaten wat aan te doen als ze mij godsgruwelijk irriteren. Nou gebruik ik een mobiel veel dus ben ik bang dat de telefoon het niet lang uit zal houden. Voor de prijs van bijna 300 euro die ik ervoor betaald heb verwacht ik overigens wel een degelijk toestel, zeker voor een mobiel uit de E-series. Maargoed, het kan er ook gewoon aan liggen dat ik een vrijdagochtend-bijna-weekend-nog-geen-koffie-op-moet-opschieten-dan-snel-naar-huis toestel heb ofzo.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123244

Wackoz schreef op maandag 21 september 2009 @ 07:10:
Al vanaf het uitpakeeuuhh aanzetteeuuh moment merk ik dat de navigatie toets prima werkt, op één kant na, die naar rechts toe. Dat wil zeggen hij doet het wel, maar alleen met wat meer druk dan de andere kanten. Dit is opzich niet zo'n punt, alleen wel wanneer ik snel door de menu's wil scrollen. De toets werkt verder goed behalve dat je dus niet snel kan handelen als je ook daadwerkelijk meer druk op die toets moet zetten om reactie ervan te krijgen. Het ligt niet aan de software aangezien ik ook geen toetstoon hoor wanneer ik hem lichtjes indruk. Maar aan de andere kant kan ik ook fysiek niets ontdekken aan die kant.
Misschien kun je de rechterkant van je navigatie toets ietwat omhoog trekken met een te lange nagel of schroevendraaiertje. Zo breng je heel lichtjes de bovenkant van het toetsenbord omhoog. Zo doe ik het meestal als mijn linkerkant van de navigatie toets een beetje 'doof' is. Daarna werkt hij bij mij weer naar behoren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:08

henri8096

BIM is not a software!

Maargoed, ik krijg het op de een of andere manier áltijd voor elkaar om een minpunt te ontdekken, en deze was bij mijn e71 snel gevonden. Ik zeg 'mijn' omdat ik niet zeker weet of er meer mensen last van hebben.

Waar dit hele lul-verhaal nou om draait: Ben ik nou zo'n mierenneuker dat dit me irriteert (waarschijnlijk wel :P). Hebben meerdere mensen er last van? En tot slot: Valt dit onder de garantie? Ik zal morgen nokia een belletje geven met die vraag, aangezien ik de telefoon anders gewoon terugstuur onder de wet van kopen op afstand (love it).
Ik herken je probleem niet, heb ook nog geprobeerd de knop zo min mogelijk in te drukken, maar krijg elke keer een reactie.
Ik zou zeggen dat dit aan je toestel ligt. Echter zijn dit van die vage K*T klachten waarbij garantie altijd een moeilijk ding is . . . .

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

Totaalgeflipt

De enige echte

Heb wat filmpjes overgezet van een N95 na mijn E71, alleen die kan ik dus mooi niet afspelen. Op internet al meerdere verhalen over gelezen. Met meer mensen met het zelfde probleem, alleen nog geen oplossing. Iemand hier een idee?

Hij speelt dus alleen geluid. Geen beeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 20:46
Heeft denk ik met beeldformaat te maken. Filmpjes die ik geschikt gemaakt heb voor mijn Nokia 5800 XM worden niet afgespeeld op de E71. Ik heb nu Core Player geïnstalleerd, die speelt wel alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mister9 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:41:
Hallo,

Ik heb een vraag. Sinds een 1,5 week doet mijn E71 heel raar.
Als ik de s type krijg ik ad5#. En als ik w type, krijg ik qe2*. Naar beneden is nu bevestigen. Wordt er gek van.
Kent iemand dit probleem, en weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Alvast super bedankt.

Sam
Beetje late reactie maar dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb het toestel ingeleverd ter reparatie en heb hem ondertussen terug. Bleek toch echt hardware gerelateerd te zijn. Na de reparatie zijn er enkele dingen die me opvallen:

- Ik krijg veel en veel en véél sneller een GPS fix;
- de batterij gaat veel langer mee

Het lijkt er dus op dat ze mijn volledige moederbordje hebben vervangen (en dat de oude echt behoorlijk fout was). Mijn tip: gewoon onder garantie terugbrengen dus. Software/firmware opnieuw laden helpt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb sinds zaterdag een E71 Grey editie. allemaal leuk en wel en alle vooroordelen die ik had (mede dankzij anderen) zijn zo goed als weggevaagd. Ik hoorde vaak dingen als: 'Koop geen symbian toestel, werkt alleen maar traag' etc. Dit was dan de reactie van mensen met een N-serie nokia. Nu weet ik niet of er daadwerkelijk veel verschil zit in de grafische schil van Symbian S60 tussen de zakelijke en consumenten telefoons maar hij reageert hier lekker snel. Geen haperingen of traag gedrag. Wel als ik het zelf ga veroorzaken door bijv 3 applicaties open te laten, een leuk deuntje via de internet radio (Wlan) afspeel en dan toch nog even windows live messenger ga openen, maar dat hindert niet.

Ook heb ik alle lof voor de accu-duur! Hoefde de telefoon gister avond pas aan de lader te leggen en heb dus met de fabriekslading sap die in de accu zit 2 dagen gedaan. Hier kunnen samsung en andere fabrikanten met bagger accu's echt wat van leren.

Waarom? Nou omdat een zwak punt van mij is dat ik erg snel de neiging heb apparaten wat aan te doen als ze mij godsgruwelijk irriteren. Nou gebruik ik een mobiel veel dus ben ik bang dat de telefoon het niet lang uit zal houden. Voor de prijs van bijna 300 euro die ik ervoor betaald heb verwacht ik overigens wel een degelijk toestel, zeker voor een mobiel uit de E-series. Maargoed, het kan er ook gewoon aan liggen dat ik een vrijdagochtend-bijna-weekend-nog-geen-koffie-op-moet-opschieten-dan-snel-naar-huis toestel heb ofzo.
Lijkt me duidelijk een hardware probleem. Ik zou je zeker beroepen op je garantie. Zij horen je gewoon een degelijk toestel af te leveren. In de fabriek kunnen altijd fouten gemaakt worden, deze fouten kunnen dus ook weer worden hersteld.
Succes ermee!
rodie83 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:01:
[...]

Beetje late reactie maar dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb het toestel ingeleverd ter reparatie en heb hem ondertussen terug. Bleek toch echt hardware gerelateerd te zijn. Na de reparatie zijn er enkele dingen die me opvallen:

- Ik krijg veel en veel en véél sneller een GPS fix;
- de batterij gaat veel langer mee

Het lijkt er dus op dat ze mijn volledige moederbordje hebben vervangen (en dat de oude echt behoorlijk fout was). Mijn tip: gewoon onder garantie terugbrengen dus. Software/firmware opnieuw laden helpt niet!
De GPS fix heeft met firmware update te maken. De 210 versie heeft snellere fix gekregen. De 300 daarentegen is er uit mijn ervaringen niks veranderd en heeft deze versie zelfs meer negatieve punten.
De batterijduur zou ook door de firmware update kunnen komen. Heb gelezen dat deze bij andere mensen ook aanzienlijk is verbeterd als je naar de versie voor de 210 kijkt.
Mooi dat je een toestel hebt teruggekregen dat beter werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grooveman11 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:35:
[...]

Lijkt me duidelijk een hardware probleem. Ik zou je zeker beroepen op je garantie. Zij horen je gewoon een degelijk toestel af te leveren. In de fabriek kunnen altijd fouten gemaakt worden, deze fouten kunnen dus ook weer worden hersteld.
Succes ermee!

[...]

De GPS fix heeft met firmware update te maken. De 210 versie heeft snellere fix gekregen. De 300 daarentegen is er uit mijn ervaringen niks veranderd en heeft deze versie zelfs meer negatieve punten.
De batterijduur zou ook door de firmware update kunnen komen. Heb gelezen dat deze bij andere mensen ook aanzienlijk is verbeterd als je naar de versie voor de 210 kijkt.
Mooi dat je een toestel hebt teruggekregen dat beter werkt :)
Nope, had wel degelijk met de hardware te maken. Voordat m'n toestel kapot ging had ik er namelijk al 3.x op geflashed, overigens dus zonder veel resultaat. Heb het toestel ook weer met 3.x erop terug gekregen, en de verschillen zijn dus echt erg groot. Slechte chip erop misschien, eentje die veel slurpt maar weinig doet. Wie zal 't zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Ok, ápart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319204

Een vraag: als internetbrowser gebruik ik de versie 4.2 van Opera Mini. Dit werkt allemaal erg fijn. Nu heeft een vriend van me sinds enkele dagen een Nokia e75. Ook Opera erop gezet. Verschil is dat iedere x wanneer ik Opera opstart, vraagt het eerst of ik: toepassing opera mini toestaan netw. te gebruiken en gegevens te verz./ontvangen.dit moet ik bevsetigen en vervolgens wordt me gevraagd welk toegangspunt ik wil gebruiken. Ook dit bevestig ik en dan kan ik prima internetten. Als ik op die e75 Opera start worden deze 2 vragen niet gesteld....klein verschil maar ik wil dit ook zo ingesteld hebben. Ik kan echter nergens vinden hoe ik dit ook zo toe kan passen als die vriend van me op de e75 doet. Iemand die me daar mee verder kan helpen?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Installatie -> Toep.beh.->Opera mini-> Opties..
Daar kun je volgens mij bepaalde dingen instellen.
(even vanuit mn hoofd)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Bedankt voor snelle reacties allemaal, hier heb ik wat aan :)

@ siezze:
Het is inderdaad een manier om het misschien te verhelpen maar ik heb het even met mijn nagel geprobeerd en de toets zit toch erg strak. Om er nou met een schroevendraaier in te gaan steken en zo mijn kans op garantie te verspillen gaat me wat tever met een toestel van 4 dagen oud. Ben er erg zuinig mee, al vanaf dag 1. Scherm protector ding zit er nog op, hoesje altijd eromheen. Nergens beschadigingen etc dus het is duidelijk te zien dat ik het niet met opzet vernielt heb (en waarom zou ik?).
Grooveman11 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:35:
[...]

Succes ermee!
Ik bel morgen de customer care op (zijn alleen van 10:00 tot 16:00 te bereiken) voor de verdere afhandeling en zal wel even wat vragen stellen. Heb eerder problemen gehad met die bedrijven die dit soort reparaties regelen. Bijvoorbeeld een samsung slider die het niet meer deed en waar ze me mee afscheepten met een rekening van 50 euro onderzoekskosten voor zogenaamde 'eigen schade door water' etc 8)7

Als ze me vertellen dat het makkelijk 6 weken gaat duren dan stuur ik het toestel gewoon terug onder de wet van kopen op afstand aangezien dat wat vlotter zal gaan neem ik aan. Iemand enig idee hoe ik zoiets aan moet pakken? Doosjes, hoesjes, plasticjes etc allemaal nog compleet uiteraard en dan gewoon netjes inpakken en boven in de doos een simpel briefje met ik ontbind de koop blabla en dan iets met mijn recht in elkaar frustelen? Heb nooit rechten gestudeerd dus weet daar maar bar weinig vanaf.

Heb uiteraard ook geen zin in een geretoured pakketje omdat ze niet wisten wat ze ermee moesten dusja :P

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319204

Bedankt voor de snelle reactie. En dat uit je hoofd is erg sterk, want ik heb het inmiddels gefixed. Soms btje lastig bepaalde zaken te vinden in het menu, maar eind goed al goed. Thanx!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb sinds een tijd flinke problemen met Mail for Exchange en het syncen van Google Calendar.
Een week of drie terug wilde mijn E71 niet meer syncen. Hij begon er mee, verstuurde batches van 50 dingen naar google calendar maar ontving er nul (terwijl er natuurlijk wel nieuwe entries waren).
Dat ging een tijdje door, tot Mail for Exchange zegt"Systeemfout probeer het later opnieuw."
En later is het precies hetzelfde verhaal.

Nu heb ik Mail for Exchange al eens verwijderd, opnieuw geinstalleerd en weer ingesteld. Maar precies hetzelfde probleem.

Heeft er iemand tips/suggestisch/oplossingen?

Ik baal er flink van omdat ik de E71 heb genomen ivm met de agenda, mijn Palm Tungsten T3 ligt nu stof te happen. Maar als het zo blijft doorgaan moet ik hem maar weer afstoffen, alleen al vanwege de agenda functie.

There is no place like 127.0.0.1

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Ligt niet aan je Nokia.
Check online in you google contacts of daar contacten in staan die er niet in horen zoals lege contacten of contacten met rare tekens.

Anoniem: 310196

Lang gewacht op de nokia e72, maar nu ik te horen krijg dat die pas eind dit jaar/begin volgend jaar uit komt ga ik toch voor de nokia e71 of een bb bold. kan iemand mij overtuigen waarom ik een e71 moet nemen en geen blackberry bold?
was er heilig van overtuigd dat ik een e71 wilde, maar zie dat er tog nog geklaagd word over het toetsel in dit topic..
kan je bijvoorbeeld snel smse met de e71? de toetsen zijn redelijk klein.. of is het gewoon wennen? misschien dat iemand me een paar plus punten en min punten kan poste?

• coenox
Anoniem: 310196 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:56:
Lang gewacht op de nokia e72, maar nu ik te horen krijg dat die pas eind dit jaar/begin volgend jaar uit komt ga ik toch voor de nokia e71 of een bb bold. kan iemand mij overtuigen waarom ik een e71 moet nemen en geen blackberry bold?
was er heilig van overtuigd dat ik een e71 wilde, maar zie dat er tog nog geklaagd word over het toetsel in dit topic..
kan je bijvoorbeeld snel smse met de e71? de toetsen zijn redelijk klein.. of is het gewoon wennen? misschien dat iemand me een paar plus punten en min punten kan poste?
Ik heb geen ervaring met BB, maar wat de E71 betreft zijn dit voor mij de voordelen:

- Geen apart abbonnement nodig voor pushmail, nokia messaging werkt voor mij super met Gmail
- Flash ingebouwd in de browser, dus gewoon youtube filmpjes bekijken
- superplat, nooit een probleem in je broekzak
- superdegelijk gebouwd
- lange batterijduur
- veel symbian software
- teksten maken gaat echt super, door de woordaanvulling hoef ik lange woorden niet eens te typen
- stijlvol uiterlijk
- prijs is super voor wat je krijgt
- is al bijna net zo klassiek als de Nokia 6310

Nadelen:

- Je wilt niks anders meer. Heb ook een touchscreen toestel maar grijp steeds terug op deze
- camera is slecht bij weinig licht
- 2.5 mm aansluiting voor koptelefoon ipv 3.5 mm. Is op te lossen met een verloopje
-

[ Voor 8% gewijzigd door coenox op 23-09-2009 19:42 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:34

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb een probleem met mijn E71. Twee, eigenlijk;

Het eerste probleem; Als ik instel dat de E71 elk halfuur email moet ophalen van IMAP Gmail account, haalt hij na een minuut of 10 voor de eerste keer mail op, maar sluit daarna de 3,5G verbinding niet af. Normaliter springt het icoontje linksboven in het scherm weer terug naar de vetgedrukte '3G' als ik een actieve verbinding verbreek. Als ik dus die mailinstelling toepas, blijft de gegevensverbinding openstaan.

Ik dacht (en hoopte) dat mijn telefoon elk halfuur een verbinding zou openen naar Gmail, daar email controleert en binnenhaalt, en daarna de verbinding weer sluit. Dit lijkt dus niet te gebeuren. Iemand een oplossing?

Het tweede probleem lijkt me meer een firmware probleem; als ik de telefoon één keer gebruikt heb voor tethering (via bluetooth), en de verbinding via Nokia PC suite netjes verbreek, bluetooth op de telefoon uitzet, kan ik de telefoon niet nog een keer gebruiken om te verbinden. Daarvoor moet dan eerst de telefoon uit- en aangezet worden. Dan kan ik weer één keer verbinden.

Als ik de telefoon niet opnieuw opstart, kan ik ook het menu 'modem' in 'connectiviteit' niet meer openen. De telefoon loopt daar dan op vast.

Iemand ervaring met deze problemen? Of beter; een oplossing?

Ik wordt een beetje moe van de Nokia helpdesk; ik heb daar nu al 3 keer een ongeinteresseerde, domme telefoonmedewerker getroffen, die me niets anders kan zeggen dan de telefoon opnieuw te updaten. Ik blijf bezig.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Grooveman11
Wackoz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:23:
Bedankt voor snelle reacties allemaal, hier heb ik wat aan :)

@ siezze:
Het is inderdaad een manier om het misschien te verhelpen maar ik heb het even met mijn nagel geprobeerd en de toets zit toch erg strak. Om er nou met een schroevendraaier in te gaan steken en zo mijn kans op garantie te verspillen gaat me wat tever met een toestel van 4 dagen oud. Ben er erg zuinig mee, al vanaf dag 1. Scherm protector ding zit er nog op, hoesje altijd eromheen. Nergens beschadigingen etc dus het is duidelijk te zien dat ik het niet met opzet vernielt heb (en waarom zou ik?).

[...]

Ik bel morgen de customer care op (zijn alleen van 10:00 tot 16:00 te bereiken) voor de verdere afhandeling en zal wel even wat vragen stellen. Heb eerder problemen gehad met die bedrijven die dit soort reparaties regelen. Bijvoorbeeld een samsung slider die het niet meer deed en waar ze me mee afscheepten met een rekening van 50 euro onderzoekskosten voor zogenaamde 'eigen schade door water' etc 8)7

Als ze me vertellen dat het makkelijk 6 weken gaat duren dan stuur ik het toestel gewoon terug onder de wet van kopen op afstand aangezien dat wat vlotter zal gaan neem ik aan. Iemand enig idee hoe ik zoiets aan moet pakken? Doosjes, hoesjes, plasticjes etc allemaal nog compleet uiteraard en dan gewoon netjes inpakken en boven in de doos een simpel briefje met ik ontbind de koop blabla en dan iets met mijn recht in elkaar frustelen? Heb nooit rechten gestudeerd dus weet daar maar bar weinig vanaf.

Heb uiteraard ook geen zin in een geretoured pakketje omdat ze niet wisten wat ze ermee moesten dusja :P
Gewoon houden op dwaling art. 228 BW 6.
Als jij op de hoogte was geweest van het feit dat de telefoon niet 100% ok was, had jij hem niet genomen.
Als je echt met je rechten wilt gaan smijten..

• Grooveman11
Door middel van de de middelste toets op de zijkant kun je een spraakopdracht doen. Vaak begrijpt dat de telefoon het contact wat je wilt bellen niet. Kun je deze ook zelf inspreken? Zodat je vaker het goede contact krijgt. Dit kón met de Nokia's wel destijds.

• Wackoz
Ik heb contact opgenomen en werd doorverwezen naar hun reparatiebedrijf(Dynafix). Daar heb ik samen met een medewerker een reparatieaavraag gemaakt.

Dus vandaag even ergens een bubbelenvelop vinden en daar de 'naakte' telefoon indoen met een brief over het probleem enz

Gaat waarschijnlijk 5-10 werkdagen duren, maargoed dan is hij (hopelijk) wel weer 100% oke :)

één is geen, twee is één

• TheMe
  • Laatst online: 17-02-2024
Mdesign schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:49:
Ligt niet aan je Nokia.
Check online in you google contacts of daar contacten in staan die er niet in horen zoals lege contacten of contacten met rare tekens.
Het ging dus om Google Calendar. Niet Contacts.... 8)7

There is no place like 127.0.0.1

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 310196 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:56:
Ik heb beide telefoons (E71 en een Bold 9000). De E71 voor privé en de BB voor zakelijk gebruik. En daar zsit het meteen in: een BB is alleen handig voor zakelijk gebruik en een exchange account. Verdere voordelen zijn wellicht de helderheid en de scherpheid van het beeld tov de E71 maar daar houd het dan ook echt op:

-BB accu raakt echt bizar snel leeg. Ik moet het minstens 1 keer per dag opladen omdat hij compleet leeg is (zelfs zonder gebruik van WiFi)
-Instellen van een BB is bizar ingewikkeld gemaakt. Verstopte menus and all. Ik ben echt geen digibeet, maar ik heb 10 minuten (letterlijk) zitten zoeken naar mijn pincode instellingen :')
-Trackball is gewoon een bijzonder bizar kut concept om mee te navigeren. Werkt daarnaast 5 van de 10 keer gewoon niet of te traag
-App support is gewoon slecht. Je moet vaak betalen voor een beetje simpele apps....

Tsja, lees bovenstaande en trek je conclusies. Een BB is ideaal als je alleen exchange mail wilt ophalen, maar als een gewone phone is hij te log, te groot, te buggy en gewoon niet goed uitgewerkt

Maar dat is mijn persoonlijke mening :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Grooveman11
Ik gebruik zakelijk ook Exchange met mijn Nokia E71 en dat werkt prima. In welk opzicht heeft BB meer voordelen wat betreft een exchange account?

• Notna

Notna

Where are you?®

Grooveman11 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:56:
Ik gebruik zakelijk ook Exchange met mijn Nokia E71 en dat werkt prima. In welk opzicht heeft BB meer voordelen wat betreft een exchange account?
Betere push mail ondersteuning, ondersteuning van contacts en calende. Plust dat het voor grote bedrijven beter in te stellen is dan een Symbian toestel ;) (kant en klaar ftw oplossingen))

• Grooveman11
Ok goed om te horen. Veel mensen twijfelen tussen een BB en de E71. Wat enigszins terecht is, want de telefoons lijken gewoon veel op elkaar. Goed om te horen van iemand die beide telefoons heeft, de E71 meer aan de wensen voldoet.

Wat betreft push mail, nooit een probleem gehad. Ieder uur synchroniseert hij netjes mijn Exchange account, inclusief contacts, agenda etc.

Het kan inderdaad wel zo zijn dat het voor grotere bedrijven makkelijker is in te stellen.

• Notna

Notna

Where are you?®

Grooveman11 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:30:
Ok goed om te horen. Veel mensen twijfelen tussen een BB en de E71. Wat enigszins terecht is, want de telefoons lijken gewoon veel op elkaar. Goed om te horen van iemand die beide telefoons heeft, de E71 meer aan de wensen voldoet.

Wat betreft push mail, nooit een probleem gehad. Ieder uur synchroniseert hij netjes mijn Exchange account, inclusief contacts, agenda etc.

Het kan inderdaad wel zo zijn dat het voor grotere bedrijven makkelijker is in te stellen.
Het voldoet ook niet alleen beter aan mijn eisen, maar de E71 is gewoon veel toegankelijker. Een BB is voor de zakelijke markt gercith en ook echt alleen daarvoor. Menus zijn strak, zakelijk en weinig appealing. Opties zijn te bizar ingedeeld tov Symbian.

Wat nog wel een pro is van BB is dat de OS niet tot nooit crashed of lag heeft. De E71 heeft vaak nog wel een kuurtje of wat als het gaat om progsels afsluiten bijv.

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 00:21

RaJitsu

B.S.U.R.

Notna schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:16:
[...]

Betere push mail ondersteuning, ondersteuning van contacts en calende. Plust dat het voor grote bedrijven beter in te stellen is dan een Symbian toestel ;) (kant en klaar ftw oplossingen))
Dit dus. Verder betere ondersteuning van RIM een technische afdeling van de providers die ingesteld zijn op het verlenen van service aan BB-klanten en de beveiligingsmogelijkheden. Ook is het mogelijk om op afstand je BB te beheren in termen van het afsluiten van mogelijkheden (bijv. dat de camera wordt uitgeschakeld van medewerkers van een organisaties die in dat gebouw belangrijke documenten heeft liggen oid).

Nadeel is dat je voor BB's gewoon veel meer betaalt aan abonnementskosten. Kortom, gaat het je puur om de mailmogelijkheden, en vind je de mogelijkheden die symbian je menu-wise biedt voldoende, dan is de E71 een volwaardig alternatief.

Kwa het uiterlijke concept, en het praktische gebruik zou je kunnen stellen dat de BB's en de E-series vergelijkbaar zijn. Maar de BB's hebben wel een paar mogelijkheden die gewoon niet mogelijk zijn met de E-series. Dat ze op elkaar lijken, ben ik het derhalve niet echt met je eens. Maar misschien komt dat doordat ik deze dingen een tijdje verkocht heb en daardoor vaak specifiek op een klant het een of het ander heb moeten aanraden.

B.S.U.R.

• Grooveman11
RaJitsu schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:54:
[...]

Dit dus. Verder betere ondersteuning van RIM een technische afdeling van de providers die ingesteld zijn op het verlenen van service aan BB-klanten en de beveiligingsmogelijkheden. Ook is het mogelijk om op afstand je BB te beheren in termen van het afsluiten van mogelijkheden (bijv. dat de camera wordt uitgeschakeld van medewerkers van een organisaties die in dat gebouw belangrijke documenten heeft liggen oid).

Nadeel is dat je voor BB's gewoon veel meer betaalt aan abonnementskosten. Kortom, gaat het je puur om de mailmogelijkheden, en vind je de mogelijkheden die symbian je menu-wise biedt voldoende, dan is de E71 een volwaardig alternatief.

Kwa het uiterlijke concept, en het praktische gebruik zou je kunnen stellen dat de BB's en de E-series vergelijkbaar zijn. Maar de BB's hebben wel een paar mogelijkheden die gewoon niet mogelijk zijn met de E-series. Dat ze op elkaar lijken, ben ik het derhalve niet echt met je eens. Maar misschien komt dat doordat ik deze dingen een tijdje verkocht heb en daardoor vaak specifiek op een klant het een of het ander heb moeten aanraden.
Als je als leek zijnde je orienterende bent op een smartphone, en je wilt met de trends meelopen, kom je al snel bij een BB of een E71 uit. Wat betreft functies komen deze aardig in de buurt. Het is nog lang niet zo dat je met elke telefoon Wifi hebt of dat de telefoon een Push-ondersteuning heeft. Wat betreft smartphones en trends lijken de BB's (meeste) en E71 op elkaar. Als je nader op de details ingaat, wat een verkoper o.a. doet, zul je altijd verschillen tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

monnick schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:03:
Sinds ik de nieuwe firmware (van iets meer dan een week oud ofzo?) heb geinstalleerd heb ik redelijk vaak dat m'n toestel niet reageert. Vaak als ik aan het multitasken ben en ik switch naar een ander programma dan freezed de app. Ik kan niet meer typen en ook de linker- en rechter menuknoppen werken niet. Soms na 20 seconden reageert de app weer en anders moet ik lang de Home knop indrukken om zo het programma te beëindigen.

Soms loopt de hele phone vast en moet ik hem uit/aan zetten.

Iemand anders die dit probleem herkent na de nieuwe firmware geïnstalleerd te hebben?
Ik heb nog niet de nieuwe firmware geinstalleerd maar heb dit probleem af en toe ook. Ik ga dit weekend juist proberen te upgraden om te zien of het verholpen is...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313173

Ik heb nu al enkele weken een nokia e71 en ben er al zeer tevreden over.

Maar sinds deze voormiddag heb ik een probleem en ik weet niet hoe het op te lossen:

als ik lang op de contactentoets druk krijg ik geen scherm om een nieuw contact te maken maar ik krijg de volgende melding: "Item niet meer beschikbaar, standaardfunctie hersteld" en daarna opent hij gewoon mijn telefoonboek.

Mensen die dit probleem ook al gehad hebben en / of er een oplossing voor weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123244

Anoniem: 313173 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:52:
Ik heb nu al enkele weken een nokia e71 en ben er al zeer tevreden over.

Maar sinds deze voormiddag heb ik een probleem en ik weet niet hoe het op te lossen:

als ik lang op de contactentoets druk krijg ik geen scherm om een nieuw contact te maken maar ik krijg de volgende melding: "Item niet meer beschikbaar, standaardfunctie hersteld" en daarna opent hij gewoon mijn telefoonboek.

Mensen die dit probleem ook al gehad hebben en / of er een oplossing voor weten?
Probeer die toets opnieuw te definiëren, in je handleiding staat wel hoe je dat moet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254851

Even een technisch vraagje. Is het mogelijk om bluetooth 2.0 te downgraden naar bluetooth 1.0? Ik heb namelijk een nokia Carkit CK-7W en deze heeft BT 1.0. Hierdoor hoort de persoon aan de andere kant van de lijn continue zichzelf terug.

Ik had dit probleem niet met mijn Nokia 6210 (BT 1.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 07:26

JvdM

<---->

Ik heb een nokia e71 met firmware 210.21.006
Ik lees in de OP dat er een nieuwere firmware is, als ik mijn telefoon wil updaten via die nokia software staat er dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is. Ik heb in het verleden wel een FW upgrade kunnen doen (naar deze versie) via die nokia tool, hoe kan ik nu toch upgraden naar die nieuwe FW ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Komt omdat jouw provider de nieuwste firmware nog niet goedgekeurd heeft. Dit gaat namelijk aan de hand van de productcode.
Google eens op: Change nokia product code. Als je deze stappen volgt, kun je hierna de software updaten. Vergeet niet je productcode terug te zetten (staat binnen in je telefoon) op het moment dat je een beroep wilt doen op je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:08

henri8096

BIM is not a software!

JvdM schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:14:
Ik heb een nokia e71 met firmware 210.21.006
Ik lees in de OP dat er een nieuwere firmware is, als ik mijn telefoon wil updaten via die nokia software staat er dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is. Ik heb in het verleden wel een FW upgrade kunnen doen (naar deze versie) via die nokia tool, hoe kan ik nu toch upgraden naar die nieuwe FW ?
Even voor de duidelijkheid, dit is niet als kritiek bedoeld, maar als suggestie . . .
Dit is de zoveelste keer dat deze vraag voorbij komt, lijkt me handig dat dit in de FAQ in de OP opgenomen wordt!?

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Hoe stel ik in dat de telefoon geen melding meer geeft als een afspraak begint, of gaat beginnen (15min vantevoren)?

Ik gebruik de telefoon zakelijk en maak veel gebruik in Outlook van mjin agenda, maar ik vind het vreselijk irritant dat hij elke keer gaat trillen als een agenda-item actief wordt.

Ik heb zitten zoeken in de tel, maar ik kan het niet vinden. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Dionysos schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:26:
Hoe stel ik in dat de telefoon geen melding meer geeft als een afspraak begint, of gaat beginnen (15min vantevoren)?

Ik gebruik de telefoon zakelijk en maak veel gebruik in Outlook van mjin agenda, maar ik vind het vreselijk irritant dat hij elke keer gaat trillen als een agenda-item actief wordt.

Ik heb zitten zoeken in de tel, maar ik kan het niet vinden. Wie weet raad?
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Zet je de afspraken standaard in Outlook of in je telefoon. In beide gevallen kun je instellen of er standaard een melding van de afspraak wordt gegeven. In de telefoon in je agenda _> instellinge -> Agenda -alarmtoon -> uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

coenox schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:55:
[...]

Je vraag is niet helemaal duidelijk. Zet je de afspraken standaard in Outlook of in je telefoon. In beide gevallen kun je instellen of er standaard een melding van de afspraak wordt gegeven. In de telefoon in je agenda _> instellinge -> Agenda -alarmtoon -> uit
Excuus voor de onduidelijkheid.

De afspraken worden door mij (of de secretaresse) in Outlook gezet, waarna de telefoon automatisch gesynced wordt.

Bij de instellingen staat de alarmtoon al uit. Dat zorgt er enkel voor dat hij geen geluid meer maakt, maar dat ding trilt dan nog wel als een malle.

Dat laatste is mij (en mijn collega) een doorn in het oog, omdat hij pas stopt met trillen nadat je op een knop hebt gedrukt. Of uit het raam is gevlogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Hmmm. Bij mij staat het alarm standaard uit op de PC (werk overigens met Lotus Notes en niet met Outlook). Hierdoor staat dit ook uit bij mijn afspraken in de telefoon en ken ik dit probleem niet. Kun je de meldingen in Outlook standaard uit zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

coenox schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:44:
Hmmm. Bij mij staat het alarm standaard uit op de PC (werk overigens met Lotus Notes en niet met Outlook). Hierdoor staat dit ook uit bij mijn afspraken in de telefoon en ken ik dit probleem niet. Kun je de meldingen in Outlook standaard uit zetten ?
ja dat maakt het helemaal lastig.

Ik zou graag willen dat de melding op de pc wél naar voren komt, maar slechts op de tel niet.

Ik vrees echter dat dat niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313173

Anoniem: 123244 schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:55:
[...]

Probeer die toets opnieuw te definiëren, in je handleiding staat wel hoe je dat moet doen :P
Het opnieuw definiëren van die toets heb ik al enkele keren geprobeerd.
De 1e keer dat ik het opnieuw probeer na het definiëren krijg ik opnieuw die melding en vanaf dan krijg ik die melding ook niet meer maar wordt mijn telefoonboek gewoon geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151270

vraagje: wie heeft uitzending gemist werkend op de E71? Ik kan de app wel instaleren, en ik kan ook zien wat er allemaal te zien zou moeten zijn. Maar als ik dan iets wil afspelen dan staat er iets van afspelen voorbereiden en dan helemaal niks meer ....

You tube app van google werkt wel gewoon.

Ik heb een unlocked E71 met Rabo Mobiel en een unlimited databundel daarbij.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ik kreeg de app niet geïnstalleerd maar kon wel gewoon de standaard mobiele site erop openen en zo dingen streamen. Ging probleemloos, echter is de kwaliteit echt van het jaar 0 (komt helaas doordat het 3g compatible moet zijn) en je hebt zoveel ruis/blokjes dat de mensen niet meer te herkennen zijn.

Persoonlijk mogen ze van mij ook een mobiele WiFi variant uitbrengen met en dan hun huidige bitrate maal 5 doen want de huidige mobiele filmpjes zijn zelfs op een oudere 3g telefoon niet te doen qua beeld en geluid.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Dionysos schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:58:
[...]

ja dat maakt het helemaal lastig.

Ik zou graag willen dat de melding op de pc wél naar voren komt, maar slechts op de tel niet.

Ik vrees echter dat dat niet mogelijk is.
Enige mogelijkheid is dan volgens mij om het trillen helemaal uit te zetten. Hij zal dan ook niet meer trillen bij het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171150

Heb een nokia E71 en deze werkt bijna naar alle tevredenheid.
ik heb firmware versie 210.21.006 van 02-03-2009 RM-346.
Het probleem is dat de verbinding na het mail ophalen niet word verbroken.

Bij automatisch ophalen staat alles uitgeschakeld, onder verbinding ingesteld dat deze alleen actief is wanneer nodig.
Medling bij nieuwe email staat uit.
Mailbox type = pop3
Geen beveiliging.

Kan iemand mij helpen om er voor te zorgen dat de e71 automatisch na het ophalen van de mail de verbinding verbreekt.

Met vriendelijke groet Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Mijn ervaring met Dynafix (reparatie-bedrijf) tot dusver: Donderdag is de telefoon met verzekerd verzenden verstuurd en vrijdag is hij aangekomen op de afdeling logistiek oid bij Dynafix. Direct maandagochtend doorgestuurd intern naar het repair center en vanmiddag rond een uur of 12 ligt hij alweer terug op de afdeling logistiek, klaar om verzonden te worden :) Naar verwachting heb ik het toestel donderdag terug helemaal gerepareerd.

Dat is toch wel top service van een bedrijf om een telefoon in zo'n korte tijd te repareren. Zo maken ze een goede indruk op de klanten. Ik heb wel anders meegemaakt met o.a samsung die dan teruggestuurd werd naar een gaar bedrijf en waar die dan 6 weken lag om vervolgens enkel een factuur in de bus terug te vinden met daarop ruim 60 euro aan kosten om een niet werkende telefoon terug te krijgen die 'expres' vernielt zou zijn. Daar kunnen al die bedrijven nog is wat van leren :)

Volgens mij had ik al de nieuwste software (301.21 ofzoiets, kan dat? iig 18-06-09 zo uit mn hoofd) dus dat zal niet geüpdatet zijn maar ik kan niet wachten tot hij eindelijk weer hier thuis ligt. Mijn Samsung soul hangt me de keel uit. Mis m'n qwerty en logische(re) indeling van menu's gigantisch. Ook het feit dat je niet 10 seconde hoeft te wachten op een respons van de telefoon als je iets intypt speelt daarin mee.

één is geen, twee is één

Notna schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:38:
[...]

Ik heb beide telefoons (E71 en een Bold 9000). De E71 voor privé en de BB voor zakelijk gebruik. En daar zsit het meteen in: een BB is alleen handig voor zakelijk gebruik en een exchange account. Verdere voordelen zijn wellicht de helderheid en de scherpheid van het beeld tov de E71 maar daar houd het dan ook echt op:

-BB accu raakt echt bizar snel leeg. Ik moet het minstens 1 keer per dag opladen omdat hij compleet leeg is (zelfs zonder gebruik van WiFi)
-Instellen van een BB is bizar ingewikkeld gemaakt. Verstopte menus and all. Ik ben echt geen digibeet, maar ik heb 10 minuten (letterlijk) zitten zoeken naar mijn pincode instellingen :')
-Trackball is gewoon een bijzonder bizar kut concept om mee te navigeren. Werkt daarnaast 5 van de 10 keer gewoon niet of te traag
-App support is gewoon slecht. Je moet vaak betalen voor een beetje simpele apps....

Tsja, lees bovenstaande en trek je conclusies. Een BB is ideaal als je alleen exchange mail wilt ophalen, maar als een gewone phone is hij te log, te groot, te buggy en gewoon niet goed uitgewerkt

Maar dat is mijn persoonlijke mening :)
Ik heb gister de e71 gehaald!
Bedankt voor je reactie ;)
Wat zijn apps die je moet hebben op je e71?
apps als: navigatie, E-mail en entertainment.

• coenox
Luxeprobleem: ik heb de E71 zakelijk en een 5800 XM privé, maar ik wordt gek van het gewissel en wil een keuze maken. Beide toestellen doen wat ik nodig heb, maar zijn toch ook wel zeer verschillen. Belangrijkste voordelen van de E71 zijn het formaat en het toetsenbord. Belangrijkste voordeel van de 5800 zijn het grote scherm en de muziekkwaliteit (met 3.5 mm aansluiting). Ik neig naar de E71, maar luister veel muziek. Wie van jullie gebruikt de E71 ook als muziekspeler en wie heeft er nog een MP3 speler naast? Wat voor headset gebruik je ? Suggesties/meningen zijn welkom.

• Grooveman11
Anoniem: 310196 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:05:
[...]

Ik heb gister de e71 gehaald!
Bedankt voor je reactie ;)
Wat zijn apps die je moet hebben op je e71?
apps als: navigatie, E-mail en entertainment.
Zet erop wat je zelf nodig hebt, niks moet.
Ik heb dingen als Opera (browser), Sygic Mobile, MfE, Hyves, Ebuddy, Youtube etc

• Grooveman11
Grooveman11 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:34:
Door middel van de de middelste toets op de zijkant kun je een spraakopdracht doen. Vaak begrijpt dat de telefoon het contact wat je wilt bellen niet. Kun je deze ook zelf inspreken? Zodat je vaker het goede contact krijgt. Dit kón met de Nokia's wel destijds.
Weet iemand dit toevallig?

Sinds gister heb ik een ander klein probleem.
Omdat ik een nieuwe versie van Sygic erop ging zetten, heb ik mijn hele telefoon gereset.
Voordat ik mijn telefoon resette, kon ik naar het Download mapje. Daar kon ik allemaal applicaties downloaden, zoals o.a. Windows Live Messenger etc.

Als ik nu, na de harde reset, klik op het Download! mapje, zie ik alleen OVI store. Is dit nieuw? Of hoe kan dit??
Weet iemand anders waar ik de GOEDE Windows Live Messenger kan downloaden, die ook standaard op je telefoon meegeleverd wordt? Deze staat niet in de zogenoemde OVI store.

• sqck
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2023
Grooveman11 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:30:
[...]

Als ik nu, na de harde reset, klik op het Download! mapje, zie ik alleen OVI store. Is dit nieuw? Of hoe kan dit??
Weet iemand anders waar ik de GOEDE Windows Live Messenger kan downloaden, die ook standaard op je telefoon meegeleverd wordt? Deze staat niet in de zogenoemde OVI store.
>> Klopt, tegenwoordig zie je alleen OVI store in de Download! map.
>> Windows Live Messenger werkt niet meer na de harde reset. Ook is deze inderdaad niet te vinden in de OVI store. Een goed alternatief is Nimbuzz. Dit Nederlandse softwareproduct staat wel in de OVI store...

• Wackoz
coenox schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:38:
Luxeprobleem: ik heb de E71 zakelijk en een 5800 XM privé, maar ik wordt gek van het gewissel en wil een keuze maken. Beide toestellen doen wat ik nodig heb, maar zijn toch ook wel zeer verschillen. Belangrijkste voordelen van de E71 zijn het formaat en het toetsenbord. Belangrijkste voordeel van de 5800 zijn het grote scherm en de muziekkwaliteit (met 3.5 mm aansluiting). Ik neig naar de E71, maar luister veel muziek. Wie van jullie gebruikt de E71 ook als muziekspeler en wie heeft er nog een MP3 speler naast? Wat voor headset gebruik je ? Suggesties/meningen zijn welkom.
Ik gebruik de E71 voor muziek op de speaker en dat klinkt nog verrassend goed voor een business toestel moet ik zeggen. Beter dan de gemiddelde samsung iig. Ik weet niet (denk van wel) of de speakers in de 5800 even hard gaan en even goed klinken maar de E71 kan een prima mp3-speler vormen. Wel moet je dan leren leven met het feit dat je hem bij normaal gebruik in bijv je broekzak je hem telkens van de blokering af moet halen en dan skippen bijv. Elk toestel dat een beetje gericht is op muziek (walkman phones, en XM toestellen) hebben gewoon next buttons enz. Zelf gebruik ik daarom een losse Cowon S9 als mp3-speler. Dat is een soort Ipod Touch maar dan zonder de gebreken/irritaties èn met goed geluid (persoonlijk).

Dat zou ik nog het meest missen. De oortjes doen er in mijn geval niet toe maar ik heb toch wel een aardige setje voor erg weinig geld bij dealextreme.com weten te regelen. Uiteraard klinken kwaliteits doppen van ~50 euro beter maar daar gaat het mij niet om. De doppen zijn in-ear en zijn relatief groot waardoor ze een, voor in-ears inmense, klankkast hebben, oftewel goed veel bas. Hoge tonen wat bijschroeven en klaar is kees :) Mochten ze niet bevallen dan maakt dat nog niks uit want je bent maar ~€2 kwijt zonder verzendkosten.

Ik kan ook gewoon doppen van 30 euro kopen om een leuk budget setje met een lekker geluidje te hebben (daarvoor kan ik de Creative EP630 aanraden of de Sennheiser CX300) maar aangezien een setje meestal 2 maand meegaat bij mij (elke dag 3 uur luisteren tijdens 't werk 's ochtends vroeg) en dan kan ik beter 10 setjes van DX kopen dan 2-3 creative's erdoor heen te sluizen per half jaar.

Maargoed je zal uiteindelijk zelf moeten beslissen. Ik denk wel dat ik meer gecharmeerd zou zijn van de 5800XM dan van de E71 qua interface. Die is bij de E71 best onlogisch als je van Samsung/SE/oid afkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Wackoz op 30-09-2009 15:58 ]

één is geen, twee is één

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 12:21

barrymel

BarryMel

sqck schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:20:
[...]

>> Klopt, tegenwoordig zie je alleen OVI store in de Download! map.
>> Windows Live Messenger werkt niet meer na de harde reset. Ook is deze inderdaad niet te vinden in de OVI store. Een goed alternatief is Nimbuzz. Dit Nederlandse softwareproduct staat wel in de OVI store...
ik heb het zelfde probleem met mijn Nokia E90 vandaag gereset omdat hij totaal hing..... nu is messenger niet meer te downloaden..... weet iemand of messenger nog terug komt ?

BarryMel

Grooveman11 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:27:
[...]

Zet erop wat je zelf nodig hebt, niks moet.
Ik heb dingen als Opera (browser), Sygic Mobile, MfE, Hyves, Ebuddy, Youtube etc
klopt;) bedoelde eigenlijk welke tools je eigenlijk niet mag missen dus wat jij noemt, youtube , ebuddy :)

• coenox
Wackoz schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:57:
[...]

Ik gebruik de E71 voor muziek op de speaker ..........

.......je zal uiteindelijk zelf moeten beslissen. Ik denk wel dat ik meer gecharmeerd zou zijn van de 5800XM dan van de E71 qua interface. Die is bij de E71 best onlogisch als je van Samsung/SE/oid afkomt.
Dank voor je uitgebreide antwoord. De interface van de E71 en de 5800 XM zijn vrijwel identiek, net zo onlogisch dus. De luidsprekers van de 5800 XM zijn nog een stuk luider, maar ik gebruik toch vooral een headset. Ik denk er nog even over na.

• Bigf00t
  • Laatst online: 16:22
Ook maar eens de E71 gekocht. Vooral WLAN, GPS en het Qwerty toetsenbord zijn handige functies die mijn vorige toestel niet had.

Qua software heb ik nu Gravity, Gmail, YouTube, Google, Opera mini 3 en Sygic mobile draaien.

Sygic vandaag even getest en moet zeggen dat het nog best redelijk te doen is op dat kleine schermpje. Ook ideaal dat de instructies nu via bluetooth over mijn Parrot (CK3200) lopen.

Nu op zoek naar een goede houder om op mijn Proclip te bevestigen.

• nicoho
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:53
De laatste bekende versie van messenger die ik ken is 5.501 ff googlen en je hebt hem zo te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:37
Kan het scherm van de E71 actief blijven als ie aan de lader ligt ?
Kan die instelling niet vinden en dat zou toch wel handig zijn voor bijvoorbeeld in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Volgens mij moet je daar een progsel voor downloaden. Je kan het bij wel in Garmin instellen (handig voor het navigeren :P ) maar volgens mij zit het niet standaard in de E71... Wel jammer uiteraard, maar het zal wel de reen hebben dat hetniet heel goed voor het scherm is continu een static image erop te hebben? (not sure tho, kan ook een hersenspinsel van mij zijn :P )

Wellicht dat dit iets is:

http://symbian-freeware.w...-v130-for-s60-3rd-edition
http://my-symbian.com/s60...ons.php?faq=1&fldAuto=298 (version 1.4 is full en gratis)

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 01-10-2009 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313833

Ik heb mijn E71 net teruggekregen van een reparatie. Na de backup teruggeplaatst te hebben, heb ik via MS Exchange mijn contacten, e-mail en agenda gesynchroniseerd. Nu heb ik een tijdsverschil in mijn agenda. Afspraken worden in de agenda op de E71 een uur vroeger weergegeven dan op de Exchange server. Als ik hem koppel aan PC Suite, dan zie ik daar in de kalender wel de juiste tijden (raar). Ik heb volgens mij alle instellingen nagekeken, kan niet vinden waar het probleem zit.

Iemand een idee of ervaring hiermee?

BVD Bart

Edit: probleem is opgelost, ik had tijdzone GMT +01:00 aanstaan, maar is op dit moment 02:00 uur. Aangepast en opgelost!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 313833 op 01-10-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:01
Beste iedereen, nu ik wat andere software op de e71 heb staan zou het ook handig zijn om er voor te zorgen dat de telefoon die als standaard gebruikt. Na een korte zoektocht door de bestaand e71 topics en google ben ik niet veel wijzer geworden.

Hoe kan ik instellen dat een videobestand vanuit een filebrowser door andere software wordt geopend dan door de realplayer? Ik heb een poging gedaan via Dr. Jukka's Y-tasks, maar dit had geen resultaat..
Hetzelfde geldt voor het verbinden via wifi, de telefoon gebruikt automatisch de standaard browser ipv bijvoorbeeld Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
kevertje1977 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 08:24:
Kan het scherm van de E71 actief blijven als ie aan de lader ligt ?
Kan die instelling niet vinden en dat zou toch wel handig zijn voor bijvoorbeeld in de auto.
Daar heb je dus niet bovengenoemde programmas voor nodig. Die kunnen daar niet voor dienen. Maar de volgende wel ! Kost wel 4,39 Euro, maar dat is een klein prijsje.

Klikkerdeklik

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
allereerst een tip: op koopjessite vandaag route66 benelux voor 19 euro inc verzenden! hele goeie deal lijkt me, gebruik ik ook eens legale software :)

wat anders: ik heb het probleem dat in het todayscherm soms een aantal iconen verdwijnt. meestal hotmail (2e email account) en new sms.
dan hoor k wel n sms binnenkomen maar komt het icoontje niet. meer mensen hiermee, en vooral: iemand al een oplossing? elke keer uit en aanzetten vind ik geen fijn plan.

had vandaag trouwens iets vervelends met bluetooth carkit: ipv de tel over te nemen werd het een soort van externe speaker en bleef de gsm ook actief met microfoon en speaker. Dat gaf dus een enorme echo. probleem met bluetooth verbinding die ik met mn vorige gsm nooit heb gehad.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

knuppelhout schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:30:
allereerst een tip: op koopjessite vandaag route66 benelux voor 19 euro inc verzenden! hele goeie deal lijkt me, gebruik ik ook eens legale software :)

wat anders: ik heb het probleem dat in het todayscherm soms een aantal iconen verdwijnt. meestal hotmail (2e email account) en new sms.
dan hoor k wel n sms binnenkomen maar komt het icoontje niet. meer mensen hiermee, en vooral: iemand al een oplossing? elke keer uit en aanzetten vind ik geen fijn plan.
Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat je gewoon teveel zaken op je startscherm hebt staan. Sommige zaken worden er dan afgedrukt. Ik weet alleen niet waar het van afhankelijk is welke zaken op het scherm blijven staan en welke niet. De enige oplossing voor jou is volgens mij om een paar zaken uit te zetten, zodat er ruimte overblijft voor de weergave van je e-mail. Dat het SMS-icoontje niet werd weergegeven heb ik overigens niet meegemaakt....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb vanavond een E71 aangeschaft en ingesteld. Werkt opzich allemaal prima, ook het instellen van m'n exchange account is gelukt.

Toch nog een paar vraagjes:

- Exchange account is ingesteld, maar toch staat er geen "mail voor exchange" op m'n, ik noem het maar, bureaublad. De 'beginpagina' van de telefoon zegmaar. Wel staat daar 'email instellen', maar dat is dus al gebeurd.. Hoe krijg ik die melding weg en mail voor exchange daarop? Of iig die melding die je vaak ziet bij e71's met een geconfigureerd exchange account.

- Waar stel ik in in welke volgorde hij verbinding met internet mag maken? Thuis wil ik graag dat ie dat doet via wifi, maar onderweg juist via mobiel internet. Hoe krijg ik hem zo ver dat ie dat snapt?

- Hoe schakel ik de automatische toetsblokkering uit?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Timmert op 02-10-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 11:37
Pixeltje schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:53:
Ik heb een probleem met mijn E71. Twee, eigenlijk;

Het eerste probleem; Als ik instel dat de E71 elk halfuur email moet ophalen van IMAP Gmail account, haalt hij na een minuut of 10 voor de eerste keer mail op, maar sluit daarna de 3,5G verbinding niet af. Normaliter springt het icoontje linksboven in het scherm weer terug naar de vetgedrukte '3G' als ik een actieve verbinding verbreek. Als ik dus die mailinstelling toepas, blijft de gegevensverbinding openstaan.

Ik dacht (en hoopte) dat mijn telefoon elk halfuur een verbinding zou openen naar Gmail, daar email controleert en binnenhaalt, en daarna de verbinding weer sluit. Dit lijkt dus niet te gebeuren. Iemand een oplossing?
Ja en nee. Dit is 'by design', het heet IMAP-IDLE. Niet alle providers ondersteunen dit, maar bij GMail werkt het aardig. Het komt erop neer dat je toestel elk half uur een verbinding probeert te maken en als dit lukt, dan laat hij de verbinding aktief. Hierdoor krijg je nieuwe mailtjes nagenoeg direct op je toestel zonder dat je moeilijk hoeft te doen met pushmail.

Mocht je verbinding verbroken raken doordat je bv eventjes buiten bereik bent dan duurt het hooguit een halfuur voordat het toestel het weer probeert. Als je dit beslist niet zo wilt en de verbinding echt wilt verbreken kun je GMail beter dmv POP benaderen.
Het tweede probleem lijkt me meer een firmware probleem; als ik de telefoon één keer gebruikt heb voor tethering (via bluetooth), en de verbinding via Nokia PC suite netjes verbreek, bluetooth op de telefoon uitzet, kan ik de telefoon niet nog een keer gebruiken om te verbinden. Daarvoor moet dan eerst de telefoon uit- en aangezet worden. Dan kan ik weer één keer verbinden.

Als ik de telefoon niet opnieuw opstart, kan ik ook het menu 'modem' in 'connectiviteit' niet meer openen. De telefoon loopt daar dan op vast.

Iemand ervaring met deze problemen? Of beter; een oplossing?
Die ervaring heb ik ook. Dat hele Bluetooth gebeuren is gewoon erg instabiel, ik heb nog nooit een apparaat meegemaakt dat een fatsoenlijk stabiele Bluetooth verbinding kan behouden. Als de ontvangst even minder is of soms zelfs helemaal zonder reden dondert de hele boel in elkaar en het hangt helemaal van je apparaat af hoe daarmee wordt omgegaan. De E71 doet dit helaas niet super (tenminste, niet met firmware versie 200). Overigens kun je soms je modem herstellen door in het Bluetooth menu je Bluetooth even uit en weer aan te zetten, dat is minder werk dan je toestel opnieuw opstarten.

Oplossingen: Gebruik een kabel voor de modem of gebruik Joikuspot, dat laatste doe ik nu een paar weken en het is zeer stabiel. Je batterij gaat wel snel leeg, dus steeds aan de oplader laten hangen, maar het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Timmert schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:38:
Ik heb vanavond een E71 aangeschaft en ingesteld. Werkt opzich allemaal prima, ook het instellen van m'n exchange account is gelukt.

Toch nog een paar vraagjes:
Het zijn beginnersvraagjes die je prima in het topic, de handleiding of met Google kunt vinden, maar ik ben in een goede bui ;)
- Exchange account is ingesteld, maar toch staat er geen "mail voor exchange" op m'n, ik noem het maar, bureaublad. De 'beginpagina' van de telefoon zegmaar. Wel staat daar 'email instellen', maar dat is dus al gebeurd.. Hoe krijg ik die melding weg en mail voor exchange daarop? Of iig die melding die je vaak ziet bij e71's met een geconfigureerd exchange account.
Je kunt onder Tools -> Settings -> General -> Personalisation -> Home Screen -> Mode Settings -> Home Screen Applications -> Enabled Applications de vinkjes zetten welke dingen je wel of niet wilt zien in het home screen. Denk erom dat je twee home screens kunt configureren. Die was makkelijk te vinden toch? ;)
- Waar stel ik in in welke volgorde hij verbinding met internet mag maken? Thuis wil ik graag dat ie dat doet via wifi, maar onderweg juist via mobiel internet. Hoe krijg ik hem zo ver dat ie dat snapt?
Als je dit soort dingen wilt doen moet je SmartConnect installeren. Hiermee kun je Access Point Groups aanmaken en binnen zo'n groep geef je de access point op en de volgorde waarin deze moeten worden benaderd. Binnen je applicatie geeft je dan als access point de groep op die je hebt gemaakt. SmartConnect is voor E71 gebruikers gratis te downloaden met de Download! applicatie. Wel je certificaatcontrole inschakelen, anders weet de shop niet dat je een E71 hebt.
Die mag je zelf uitzoeken, zit dit erop? Ik gebruik hiervoor Handy Keylock 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PhilipsFan schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:30:
[...]

Het zijn beginnersvraagjes die je prima in het topic, de handleiding of met Google kunt vinden, maar ik ben in een goede bui ;)

[...]

Je kunt onder Tools -> Settings -> General -> Personalisation -> Home Screen -> Mode Settings -> Home Screen Applications -> Enabled Applications de vinkjes zetten welke dingen je wel of niet wilt zien in het home screen. Denk erom dat je twee home screens kunt configureren. Die was makkelijk te vinden toch? ;)

[...]

Als je dit soort dingen wilt doen moet je SmartConnect installeren. Hiermee kun je Access Point Groups aanmaken en binnen zo'n groep geef je de access point op en de volgorde waarin deze moeten worden benaderd. Binnen je applicatie geeft je dan als access point de groep op die je hebt gemaakt. SmartConnect is voor E71 gebruikers gratis te downloaden met de Download! applicatie. Wel je certificaatcontrole inschakelen, anders weet de shop niet dat je een E71 hebt.

[...]

Die mag je zelf uitzoeken, zit dit erop? Ik gebruik hiervoor Handy Keylock 8)
Dank voor je antwoorden :) Heb inmiddels wel uitgevonden dat mail for Exchange alleen verschijnt als er een bericht is. Dat kan volgens mij ook niet anders, of wel?

Ik ben nu even op jacht naar SmartConnect, klopt het dat ik bij Download! verplicht gebruik moet maken van de Ovi store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Timmert schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:38:

Instellingen --> Algemeen --> Beveiliging --> Telefoon en SIM-kaart --> Per. autom. blokk. ttsnd.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Timmert schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:48:
[...]

Dank voor je antwoorden :) Heb inmiddels wel uitgevonden dat mail for Exchange alleen verschijnt als er een bericht is. Dat kan volgens mij ook niet anders, of wel?
Dat is met al die e-mail meldingen zo. Je bedoelt dat je eigenlijk altijd een regeltje wilt zien, zelfs als er geen nieuwe berichten zijn? Ik gebruik het met GMail en daar verschijnt alleen een regeltje als er een ongelezen bericht in je inbox zit. De dingen verdringen elkaar toch al op dat startscherm...
Ik ben nu even op jacht naar SmartConnect, klopt het dat ik bij Download! verplicht gebruik moet maken van de Ovi store?
Dat is mogelijk, ik weet het niet. Ik heb het al geinstalleerd toen de OVI store nog niet bestond. Probeer het eens en post hier je bevindingen!

[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 03-10-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjanl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 10:53
@ hormes
S60spoton voor het licht laten branden
X-plore om je bestanden te beheren
Birdstep Smartconnect for Symbian, om een groep te maken van toegangspunten voor internet: hoef je het toegangspunt niet steeds zelf te wijzigen als je bv van thuis (wlan) naar buiten gaat (mobiel internet)
En een trackr app om de thuisblijvers te laten zien waar jij je bevind.Sportstracket van Nokia of N95 van Reperion of Trackr!
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RaJitsu schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:53:
[...]

Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat je gewoon teveel zaken op je startscherm hebt staan. Sommige zaken worden er dan afgedrukt. Ik weet alleen niet waar het van afhankelijk is welke zaken op het scherm blijven staan en welke niet. De enige oplossing voor jou is volgens mij om een paar zaken uit te zetten, zodat er ruimte overblijft voor de weergave van je e-mail. Dat het SMS-icoontje niet werd weergegeven heb ik overigens niet meegemaakt....
deels misschien, maar het icoontje van nieuwe sms zou ie toch altijd moeten laten zien? volgens mij gaat dit probleem spelen als ik hotmail ophaal (2e email account en moet dus handmatig), en dan te snel die app afsluit. daarna zie ik hotmail en sms niet meer.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
dirkjanl schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:07:
@ hormes
S60spoton voor het licht laten branden
X-plore om je bestanden te beheren
Birdstep Smartconnect for Symbian, om een groep te maken van toegangspunten voor internet: hoef je het toegangspunt niet steeds zelf te wijzigen als je bv van thuis (wlan) naar buiten gaat (mobiel internet)
En een trackr app om de thuisblijvers te laten zien waar jij je bevind.Sportstracket van Nokia of N95 van Reperion of Trackr!
Succes.
bedankt voor de tip, die s60 spot on geeft certificaat fout en als ik hem van softpedia haal zegt mn nokia dat ie niet ondersteund is...

any clue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
kevertje1977 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:06:
[...]

bedankt voor de tip, die s60 spot on geeft certificaat fout en als ik hem van softpedia haal zegt mn nokia dat ie niet ondersteund is...

any clue ?
Zoek eens in dit topic (of soortgelijke) naar problemen met certificaten. Een beetje eigen inzet mag je best laten zien. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjanl
@kevertje
(tja, soms heb je gewoon geen zin om te zoeken!) Dan maak je maar zin. ;)

Die certficaatfout zou kunnen kloppen, ik heb bij software installatie:
menu>installatie>toepassingbeheer>opties>instellingen 'software-installatie' op alles staan. Dan accepteert de Nokia alle software die ik wil installeren, ondertekend of niet, ik weet zelf wel wat ik wil installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 05-10-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb net SmartConnect geinstalleerd en een groep aangemaakt waarin mn wifi netwerk als eerste staat, en mobiel internet als tweede, maar als ik vervolgens ga browsen, prompt ie me heel leuk "verbinden via Mobiel Internet?". Maw, daar werkt dus iets niet. Wat zou dat kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjanl
Ik heb ingesteld dat hij bij ieder programma dat ik start mij moet vragen welk internet toegangspunt hij moet kiezen. Hij mag het dus vooral niet zelf bepalen en ook moet je geen vast toegangspunt instellen bij ieder programma dat internettoegang nodig heeft. Dat kan je pas doen als je een nieuwe groep hebt aangemaakt met smartconect.
Kun je zo je vraag oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Timmert schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:48:
Ik heb net SmartConnect geinstalleerd en een groep aangemaakt waarin mn wifi netwerk als eerste staat, en mobiel internet als tweede, maar als ik vervolgens ga browsen, prompt ie me heel leuk "verbinden via Mobiel Internet?". Maw, daar werkt dus iets niet. Wat zou dat kunnen zijn?
Je moet natuurlijk wel in je browser instellen dat hij je nieuw aangemaakte groep als toegangspunt gebruikt. Daarbij moet je heel zeker weten dat je Wifi-netwerk goed werkt en door de telefoon gevonden kan worden. Kun je wel dmv dit netwerk verbinden als je het rechtstreeks als toegangpunt kiest? Het is altijd een beetje vogelen met deze dingen.

Het installeren van SmartConnect via de OVI-store ging dus goed en was gratis? Dan weet ik dat ook weer voor als ik ooit een firmware ga updaten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PhilipsFan op 04-10-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjanl
Ik heb het gewoon van de Birdstep website gedownload: gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Zijn er hier ook nog E71 gebruikers die twitteren? Ik zoek nog een goeie app hiervoor. Gebruik nu Twim, maar om een of andere reden wil die alleen nog maar updaten als er een twitpic meegestuurd wordt via de app. Niet altijd handig dus, en de pics die hij stuurt zijn enorm gecompressed en zien er niet uit.

Ik heb nu een trial van Gravity, maar daar werkt het posten uberhaupt, of komt dat doordat het een trial is? Daar kom ik op de site van Gravity niet echt uit. Dus iemand nog tips voor E71 twitter apps (of uberhaupt s60 twitt-apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben erg tevreden met Gravity (heb het gekocht). Posten kan gewoon, als je in het tweet-overzicht bent kan je gewoon gaan tikken; bij mij werkte dat met de trial ook prima.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209781

Ikzelf gebruik Tweets60. Makkelijk en eenvoudig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Anoniem: 209781 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:18:
Ikzelf gebruik Tweets60. Makkelijk en eenvoudig in gebruik.
Ik heb tweets60 heb ik op de E71, Gravity op de 5800 XM. Beide werken goed, alleen Gravity heeft meer mogelijkheden, bijvoorbeeld een zoekfunctie en mogelijkheden om afbeeldingen te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik gebruik gravity, heb het gekocht. Tweet60 werkte bij mij voor geen meter. Heb het maar 1 keer voor elkaar gekregen een tweet te posten. Alle andere keren kreeg ik foutmeldingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-06 15:38
hallo allemaal, sinds 3 dagen een E71. wat een fijn toestel, ik had eerst een htc touch HD, en dit is vele male sneller en beter.
maar er staat in de homepage van dit forum een voorbeeld van een thema, alleen die download kan ik nergens meer vinden. Heeft 1 van jullie deze, en kan je die mailen. zie me mail in profile, of DM.
alvast bedankt.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 16:22
Ik heb ook Gravity. Kost je een paar euro maar is gewoon de beste voor op je Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
dirkjanl schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:48:
@kevertje
(tja, soms heb je gewoon geen zin om te zoeken!)

Die certficaatfout zou kunnen kloppen, ik heb bij software installatie:
menu>installatie>toepassingbeheer>opties>instellingen 'software-installatie' op alles staan. Dan accepteert de Nokia alle software die ik wil installeren, ondertekend of niet, ik weet zelf wel wat ik wil installeren.
Bedankt ! Het werkt. Die S60 Spot On werkt niet altijd trouwens maar op zich een goeie tool.

Vind die Nokia Tracker nog niet alles eerlijk gezegd. Achteraf analyse is lastig en niet heel duidelijk qua inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 84159 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:13:
Zijn er hier ook nog E71 gebruikers die twitteren? Ik zoek nog een goeie app hiervoor. Gebruik nu Twim, maar om een of andere reden wil die alleen nog maar updaten als er een twitpic meegestuurd wordt via de app. Niet altijd handig dus, en de pics die hij stuurt zijn enorm gecompressed en zien er niet uit.

Ik heb nu een trial van Gravity, maar daar werkt het posten uberhaupt, of komt dat doordat het een trial is? Daar kom ik op de site van Gravity niet echt uit. Dus iemand nog tips voor E71 twitter apps (of uberhaupt s60 twitt-apps)
Ook gravity hier: werkt al een trein. Heb meerdere accounts draaien, gebruik de zoekfunctie ook veel. Voor de 7 (?) euro geen geld voor een goede app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 18-06 23:23
Ik ben ook sinds het weekend een trotse bezitter van de E71 8)
Ik heb zo veel mogelijk zelf proberen op te zoeken, maar ik heb toch nog een 4-tal vragen:
  1. De meldingsindicator blijft bij mij in- en uitfaden (dus niet knipperen zoals bij een bericht o.i.d.) Kan ik dit ergens uitschakelen? Denk dat, dat de batterij ten goede zal zijn...
  2. Op mijn oude Nokia (Series 40) kon je bij je berichtenmap (Inbox, Verzonden items) ook zien hoeveel items er zich in die map bevinden. Kan dat ook bij het Symbian OS (E71)?
  3. Ik heb al mijn contacten gekopieerd van mijn SIM naar het interne geheugen, maar wanneer ik een SMSje binnen krijg, zie ik alleen het nummer terwijl ik de contact wel in het telefoongeheugen heb staan...Iemand een idee?
  4. Klopt het dat Nokia Messaging alleen via 3G/GPRS werkt? Ik krijg nergens de vraag om een toegangspunt te kiezen...Mede door het feit dat er in de instellingen staat dat hij de hele dag door moet syncen ;), maar dus nergens hoe hij synct...
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 20:52
Misschien een oude vraag maar kan niet het goede antwoord vinden.
heb al een tijdje een nokia E71, perfect ding tot ik de nieuwe firmware erop zette V3.0........
nu geeft het toestel steeds aan "Packet-ggvns: Packetgegevens verbinding niet beschikbaar"
heb al ander toegangspunten gemaakt met de instellingen van de provider. en zelfs met de standaard instellingen van de provider maar blijft dit aangeven.
dit is zowel bij MFE als internet (browser).. (Het werkt wel via WLAN)
het lijkt alsof het in de nieuwe firmware zit..

wie kan me helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Gusev schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:20:
Ik ben ook sinds het weekend een trotse bezitter van de E71 8)
Ik heb zo veel mogelijk zelf proberen op te zoeken, maar ik heb toch nog een 4-tal vragen:

• De meldingsindicator blijft bij mij in- en uitfaden (dus niet knipperen zoals bij een bericht o.i.d.) Kan ik dit ergens uitschakelen? Denk dat, dat de batterij ten goede zal zijn...
Settings -> General -> Personalisation -> Notification Light, daar kun je het instellen
• Op mijn oude Nokia (Series 40) kon je bij je berichtenmap (Inbox, Verzonden items) ook zien hoeveel items er zich in die map bevinden. Kan dat ook bij het Symbian OS (E71)?
Dit lijkt inderdaad niet te kunnen. Alleen als je zelf een folder aanmaakt in 'My Folders' laat hij in het overzicht het aantal berichten zien, maar niet van je standaard folders.
• Ik heb al mijn contacten gekopieerd van mijn SIM naar het interne geheugen, maar wanneer ik een SMSje binnen krijg, zie ik alleen het nummer terwijl ik de contact wel in het telefoongeheugen heb staan...Iemand een idee?
Een klassieker. Elke Nokia telefoon laat alleen het nummer zien als het dubbel voorkomt in het telefoonboek. Hij weet dan immers niet welke naam hij moet laten zien. Als je je simkaart-telefoonboek wist en alleen het toestelgeheugen gebruikt, werkt het weer. Wellicht kun je ergens instellen dat het SIM-geheugen niet gebruikt wordt, dan kun je de inhoud intact laten.
• Klopt het dat Nokia Messaging alleen via 3G/GPRS werkt? Ik krijg nergens de vraag om een toegangspunt te kiezen...Mede door het feit dat er in de instellingen staat dat hij de hele dag door moet syncen ;), maar dus nergens hoe hij synct...
Zelfs als ie 3G zou gebruiken moet je toch ergens een toegangspunt definieren. Komt dit niet bij de e-mailinstellingen te staan? Ik weet het niet, gebruik geen Nokia Messaging maar de normale e-mail client van de E71.

Thanks!
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
Zo, heb um ook besteld, de Grey Steel versie
Had hem bij een vriend even getest en moet zeggen
dat qwerty toetsenbordje tikt toch zeer lekker en snel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
PhilipsFan schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:31:
Settings -> General -> Personalisation -> Notification Light, daar kun je het instellen
Daar kan ik helaas alleen instellen hoelang de meldingsindicator moet knipperen en bij welke acties, maar waarom deze constant in- en uitfade begrijp ik echt niet? Iemand anders misschien?
Dit lijkt inderdaad niet te kunnen. Alleen als je zelf een folder aanmaakt in 'My Folders' laat hij in het overzicht het aantal berichten zien, maar niet van je standaard folders.
Jammer, maar ik heb me er bij neergelegd ;)
Een klassieker. Elke Nokia telefoon laat alleen het nummer zien als het dubbel voorkomt in het telefoonboek. Hij weet dan immers niet welke naam hij moet laten zien. Als je je simkaart-telefoonboek wist en alleen het toestelgeheugen gebruikt, werkt het weer. Wellicht kun je ergens instellen dat het SIM-geheugen niet gebruikt wordt, dan kun je de inhoud intact laten.
Ik ben inderdaad opzoek naar de instelling om het actieve contactengeheugen in te stellen, maar ik heb 'm nog steeds niet gevonden :( De contacten zijn al gekopieerd naar het telefoongeheugen.
Zelfs als ie 3G zou gebruiken moet je toch ergens een toegangspunt definieren. Komt dit niet bij de e-mailinstellingen te staan? Ik weet het niet, gebruik geen Nokia Messaging maar de normale e-mail client van de E71.
Ik kan het gewoon niet vinden in Nokia Messaging...Again, iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Gusev schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:49:
[...]

Daar kan ik helaas alleen instellen hoelang de meldingsindicator moet knipperen en bij welke acties, maar waarom deze constant in- en uitfade begrijp ik echt niet? Iemand anders misschien?

[...]

Jammer, maar ik heb me er bij neergelegd ;)

[...]

Ik ben inderdaad opzoek naar de instelling om het actieve contactengeheugen in te stellen, maar ik heb 'm nog steeds niet gevonden :( De contacten zijn al gekopieerd naar het telefoongeheugen.

[...]

Ik kan het gewoon niet vinden in Nokia Messaging...Again, iemand anders misschien?
Ja kan de meldingsindicator daar ook uitzetten. Kijk anders een bij je profielinstellingen.

Kijk bij al je contacten of je niks dubbel hebt staan. Dan zou hij het moeten doen. Geen actief geheug instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Grooveman11 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:47:
[...]

Ja kan de meldingsindicator daar ook uitzetten. Kijk anders een bij je profielinstellingen.

Kijk bij al je contacten of je niks dubbel hebt staan. Dan zou hij het moeten doen. Geen actief geheug instellen.
Nice! Ik danku zeer! Het staat inderdaad bij Profielen > <profilenaam> > Communicatielampje

Op de zoektocht naar het uitschakelen van het communicatielampje ben ik erachter gekomen dat wanneer je het communicatielampje uitschakelt je pas een klok, gemiste oproepen etc als 'screensaver' te zien krijgt.

Deze ziet er ook goed uit btw, nog niet uitgeprobeerd:

http://www.martin.st/software/#largetime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Gusev schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:49:
[...]

O, bedoel je dat. Volgens mij kan dat niet. Het is faden of niksdoen...
Het kan niet. Ik heb het even opgezocht in de helpfunctie van het toestel. Je kunt geen actief geheugen kiezen, de simkaart contacten zijn toegankelijk via een apart menu. Je zult dus alle simkaart-contacts moeten wissen. Niet dat dat erg is, want het telefoongeheugen is 100x fijner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
@ PhilipsFan

Er is dus wel degelijk een verschil tussen in- en uitfaden en knipperen :)

Het communicatielampje fade in en uit en de meldingsindicator knippert haha (Tsja, Nokia... :P )

Omdat ik van een Series 40 telefoon kom heb ik inderdaad al dat soort instellingen in mijn hoofd, maar die zijn er niet voor Symbian o.i.d. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Gusev schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:47:
@ PhilipsFan

Er is dus wel degelijk een verschil tussen in- en uitfaden en knipperen :)

Het communicatielampje fade in en uit en de meldingsindicator knippert haha (Tsja, Nokia... :P )
Je bent me kwijt ;) De E71 heeft toch alleen die oplichtende d-pad? Of zit ergens anders nog een lampje? Dat heb ik dan nooit geweten. Het maakt me ook niet zoveel uit, ik gebruik de Large Time screensaver en die laat middels enorme symbolen zien of ik mail, sms of gemiste gesprekken heb. Ik vind die lampjes maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

PhilipsFan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:06:
[...]

Je bent me kwijt ;) De E71 heeft toch alleen die oplichtende d-pad? Of zit ergens anders nog een lampje? Dat heb ik dan nooit geweten. Het maakt me ook niet zoveel uit, ik gebruik de Large Time screensaver en die laat middels enorme symbolen zien of ik mail, sms of gemiste gesprekken heb. Ik vind die lampjes maar irritant.
Die is er ook niet, enkel 'breathing light' heeft de E71. De andere dingen die boven aan je telefoon zitten zijn ofwel de licht meter ofwel de camera voor video conference :)

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.