Het Nokia E71 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 105.452 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
ReconE schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:08:
Ik heb een vreemd probleem. Na aanzetten van de telefoon wordt telkens opnieuw aangegeven: "Bezig met installatie". Na een paar seconden verschijnt de melding: "Niet-vertrouwde software op geheugenkaart gevonden. Ga naar toepassingebeheer om te installeren."

In toepassingenbeheer worden enkel succesvol geïnstalleerde programma's aangegeven, geen failures. Verder heb ik alle overbodige software en files eraf gegooid (uit toepassingenbeheer, geheugenkaart en telefoongeheugen), maar de melding blijft. Iemand eerder gehad en een oplossing voorhanden?
Probleem heb ik ook. Op zich niet erg, maar je vraagt je toch af door welk programma die melding veroorzaakt wordt. Misschien is het idd een aardig idee om - zoals Rajitsu voorstelt - een lijstje te geven van de applicaties die geinstalleerd staan op je foon om er zo achter te komen welke applicatie deze melding kan veroorzaken:
RaJitsu schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:05:
[...]

Zou je als het mogelijk is eens noemen welke je hebt? Misschien dat er een overeenkomst is (ik weet nog wel wat er eerst allemaal opstond), waar het dan aan kan liggen.
Nou goed dan, hier komt mijn lijstje met programma's die ik extra op m'n foon heb gezet:

- Worldmate
- Adv.callmanager
- Fscaller
- McGuider
- Handy-clock
- Handy-safe
- Handy-profiles
- Mobitubia
- WSOP Pro
- Google maps icm lattitude
- Photofix
- Daystoday
- TomTom
- SMStimer
- Opera mini
- Bestprofiles
- Freetimebox
- Energypro
- Traveler
- TrackerTag
- Hyves
- Hyves Control panel
- cCalcpro
- Screenshot
- NOS Mobiel
- Solitaires
- Wipresenter
- Coreplayer
- Mail for Exchange

Een aardig lange lijst als ik het zo zie. Toch is het toestel snel, geeft bijna nooit haperingen.

Maar nu dus de grote vraag: Is er iemand die tijdens het opstarten van het toestel de melding ziet: "Niet-vertrouwde software op geheugenkaart gevonden. Ga naar Toepassingbeheer om te installeren." én één van bovenstaande programma's geïnstalleerd heeft?
-------------
Iets heel anders: in deel 2 van het Nokia E71 topic had iemand een tip over een cover voor de E71:
Voor de liefhebbers die nog een goedkope case zoeken voor hun E71 heb ik de crystal clear cover gevonden.

De kosten hiervan € 1.99 per stuk inclusief verzendkosten, linkie. Misschien het uitproberen waard. Op internet zijn de meeste crystal cases duurder. Had ze toen een keer gemaild en zeiden toen : niet goed stuur hem terug en je krijgt een nieuwe.
Ook op internet zijn de meningen over deze crystal case verdeeld. Hier 2 voorbeelden.

Klik 1
Klik 2 (laatsgenoemde is wel een brando ik denk dat niet veel uit maakt.)
Heb dat 'linkie' aangeklikt en er op die manier een paar besteld. Eergisteren besteld, gisteren in huis! Heel netjes. Het is een hardplastic-cover en zit strak om het toestel heen. Je ziet er bijna niets van en hij zorgt voor net een beetje extra bescherming. En dat voor 1,99 euro... (zie trouwens net dat de site tijdelijk niet bereikbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dat ook een paar keer gehad dat ik te zien kreeg: "Bezig met installatie". Na een paar seconden de melding: "Niet-vertrouwde software op geheugenkaart gevonden. Ga naar toepassingebeheer om te installeren."

bij mij waren het toen een paar geinstalleerde thema's die ik gedownload had, eentje was een vista thema
nadat ik deze verwijderd had, heb ik deze melding niet meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesbas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 19:23
ReconE schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:08:
Ik heb een vreemd probleem. Na aanzetten van de telefoon wordt telkens opnieuw aangegeven: "Bezig met installatie". Na een paar seconden verschijnt de melding: "Niet-vertrouwde software op geheugenkaart gevonden. Ga naar toepassingebeheer om te installeren."

In toepassingenbeheer worden enkel succesvol geïnstalleerde programma's aangegeven, geen failures. Verder heb ik alle overbodige software en files eraf gegooid (uit toepassingenbeheer, geheugenkaart en telefoongeheugen), maar de melding blijft. Iemand eerder gehad en een oplossing voorhanden?
De oplossing is lasitig en makkelijk te gelijk!

Eerst de oorzaak om het probleem in de toekomst te voorkomen:
Wanneer je een applicatie op de geheugenkaart installeerd, in plaats van op het telefoongeheugen zelf en daarna de telefoon van een nieuwe firmware voorziet, of een factory-reset geeft kan dit probleem optreden met niet vertrouwde software. Deze installatie staat immers nog op de geheugenkaart.
Normaal zal het Symbian OS deze automatisch opnieuw installeren, maar in dit geval gaat dat niet omdat de software niet vertrouwd is.

Kijk maar eens op je geheugenkaart in de directories Private en Resource, daar staan de boosdoeners. Je kunt ze verwijderen, maar kijk uit met software die je na de reset of update op je geheugenkaart hebt geinstalleerd.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
hesbas schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:51:
[...]

Wanneer je een applicatie op de geheugenkaart installeerd, in plaats van op het telefoongeheugen zelf en daarna de telefoon van een nieuwe firmware voorziet, of een factory-reset geeft kan dit probleem optreden met niet vertrouwde software. Deze installatie staat immers nog op de geheugenkaart.
Normaal zal het Symbian OS deze automatisch opnieuw installeren, maar in dit geval gaat dat niet omdat de software niet vertrouwd is.

Kijk maar eens op je geheugenkaart in de directories Private en Resource, daar staan de boosdoeners. Je kunt ze verwijderen, maar kijk uit met software die je na de reset of update op je geheugenkaart hebt geinstalleerd.

Succes!
Oke, nuttige info. Maar die twee mappen waar jij het over hebt, heb ik niet op m'n telefoon. Bestaat er zoiets als verborgen bestanden en mappen voor op je telefoon? Het enige dat er op lijkt is een map 'Res'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesbas
Micky83 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:32:
[...]
Ik ben helemaal niet onder de indruk van deze tel...had door de vele positieve verhalen juist gedacht dat het zo'n topding was.

Misschien moet ik er nog achter zien te komen hoe ik alles optimaal instel maar hoe dan ook: ik vind hem zeer omslachtig en onduidelijk ingericht. Nog nooit heb ik er zo lang over gedaan om alles in te stellen en op te zoeken.
Toch moet het volgende mijn van mijn hart:

Ik zie deze reactie vaak. Eigenlijk terecht als je deze telefoon vergelijkt met een iPhone. Maar vergeet niet met welke filosofie Nokia deze telefoon op de markt heeft gezet. Het is een E-series (E van Enterprise), dus voor zakelijk gebruik. Nokia is ook zeer teughouden geweest met het het gebruik van een te nieuwe OS (FP1 ipv FP2). De FP2 was toen de E71 op de markt kwam nog te onvolwassen. De E71 is een mooie en zeer complete telefoon, maar geen super multi-media-gadget-telefoon en ook zeker niet voor mensen het liefts een telefoon zonder handleiding willen gebruiken.

Begrijp me niet verkeerd, ook de iPhone is een fantastische telefoon, maar heeft duidelijk andere kwaliteiten dan de E71.

De E71 is een zeer stabile telefoon, zeker na de laatste twee firmware updates. Dat betekent niet dat deze telefoon foutloos is. Zeker de combinatie met software die wordt aangemerkt als niet vertouwd kan het soms toch tot verassingen leiden.

Zelf ben ik een zakelijke gebruiker, heb al aardig wat telefoons voor mijn kiezen gehad, maar zakelijk gezien verslaan de BlackBerry's en de E71 met gemak de Windows Mobile telefoons en iPhones. Als het op multimedia aankomt... Dan zijn het weer de verliezers.

Bedenk je dus waarvoor je E71 koopt. En ja veel problemen waar de meeste gebruikers tegen aanlopen, zijn toch "gebruikers fouten" en dus oplosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesbas
heutsm schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:25:
[...]

Oke, nuttige info. Maar die twee mappen waar jij het over hebt, heb ik niet op m'n telefoon. Bestaat er zoiets als verborgen bestanden en mappen voor op je telefoon? Het enige dat er op lijkt is een map 'Res'.
Sorry, vergeten... maar bekijk de geheugenkaart met je PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
hesbas schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:37:
[...]

Sorry, vergeten... maar bekijk de geheugenkaart met je PC!
oke, helder. Kijk op de geheugenkaart van m'n foon via de computer (verbonden met bluetooth), maar dan zie ik ze nog niet. Zal het kaartje vanavond eens in een cardreader stoppen, dan zie ik de mappen wel.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben nu echt zat van de interne mailclient en wil overstappen op Seven of Nokia Messaging, vraag is even welke van de 2 nou beter is? En waar zitten met name de verschillen?

Ik ga ervanuit dat ze beide imap met markeren als gelezen etc wel snappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
heutsm schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:16:
[...]

oke, helder. Kijk op de geheugenkaart van m'n foon via de computer (verbonden met bluetooth), maar dan zie ik ze nog niet. Zal het kaartje vanavond eens in een cardreader stoppen, dan zie ik de mappen wel.

Alvast bedankt.
Waarom zet je die controle niet gewoon even uit:
Ga naar: Menu, Installatie, Toep.beh., opties, instellingen:
Verander de waarde van Software-installatie van: Alleen ondertek. naar Alles.
Herstart je telefoon. Vervolgens zal de installatie nu verder gaan maar vraagt je wel of je applicatie X wilt installeren.
Als X je op dat moment niets zegt of je herkent hem wel maar wil hem niet kun je altijd nog annuleren.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Micky83 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:32:
[...]

Ook DIT heb ik al een paar keer gehad.

Ik heb het volgende er extra opgezet:

Windows live
Sygic (hoewel hij het niet doet...low disk space)

Ik ben helemaal niet onder de indruk van deze tel...had door de vele positieve verhalen juist gedacht dat het zo'n topding was.

Misschien moet ik er nog achter zien te komen hoe ik alles optimaal instel maar hoe dan ook: ik vind hem zeer omslachtig en onduidelijk ingericht. Nog nooit heb ik er zo lang over gedaan om alles in te stellen en op te zoeken.
Heb ik ook af en toe last van, om onduidelijke redenen overigens.. Verder is het echt wel een toptoestel hoor, trust me.. ;)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
ReVolpe schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:30:
[...]

Waarom zet je die controle niet gewoon even uit:
Ga naar: Menu, Installatie, Toep.beh., opties, instellingen:
Verander de waarde van Software-installatie van: Alleen ondertek. naar Alles.
Herstart je telefoon. Vervolgens zal de installatie nu verder gaan maar vraagt je wel of je applicatie X wilt installeren.
Als X je op dat moment niets zegt of je herkent hem wel maar wil hem niet kun je altijd nog annuleren.
Die instelling staat bij mij altijd al op 'Alles'. Sindsdien is de telefoon dus al vaak herstart.
Bij opstarten verschijnt melding dat een installatie bezig is, maar wordt niet verteld welke installatie. Direct na die melding de al genoemde melding. Wordt dus niet over bepaalde applicatie gerept, valt ook niets te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesbas
heutsm schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:24:
[...]

Die instelling staat bij mij altijd al op 'Alles'. Sindsdien is de telefoon dus al vaak herstart.
Bij opstarten verschijnt melding dat een installatie bezig is, maar wordt niet verteld welke installatie. Direct na die melding de al genoemde melding. Wordt dus niet over bepaalde applicatie gerept, valt ook niets te annuleren.
Wanneer je de controle uitzet begint juist dit probleem bij niet vertouwde software. Je moet echt de oude installatie van de geheugenkaart afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week mijn nieuwe E71 met de laatste Firmware. Toch vind ik hem tot op heden niet erg stabiel. Ik heb elke dag minimaal 1 reset moeten uitvoeren om verschillende redenen:

1) Meest voorkomend: Druk op menu toets maar menu opent niet. Zie alleen in de rechterbovenhoek een klein deel van mijn menu. Dit betekent dat de telefoon het wel probeert maar niet kan ofzo(?) Erg vervelend, reboot is een must.

2) Wegvallen van letters, hoekjes, icoontjes. Tot op heden 3x gehad. Dat er zomaar na een aantal smsjes hoekjes uit het menu verschijnen. (Normaal zijn de hoekjes rond maar deze ronde hoekjes verdwijnen ineens, erg vreemd, ook lastig uit te leggen.) Ook verdwijnen er erg vaak zomaar letters en staat er zoiets als: afs.uiten. Ook erg apart.

Verder vind ik het een degelijke telefoon met prima functies, heb hem gekocht na 4 maanden een Omnia gehad te hebben.

Verder heb ik nog een vraag: is er een tooltje dat automatisch al mijn internetverbindingen open houdt. Ik vind het erg irritant dat de telefoon bij ieder nieuw mailtje de connectie opnieuw moet opzetten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heutsm schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:25:
[...]

Even verborgen bestanden en mappen aanzetten in windows.
Zoek met windows op je geheugenkaart naar .sis bestanden en verwijder deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barcodelezer, welke barcode kan je eigenlijk mee lezen? Ik probeerde allerlei barcodes te lezen, maar hij kan niets herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Die vraag heb ik me ook lang gesteld, totdat ik in een eerder deel van dit topic las dat het ging om de QR-code.
Werkt prima, tenminste als ik een QR-code vanaf het beeldscherm 'scan' want in het wild kom je ze bijna niet tegen.

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
Grooveman11 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:41:
[...]

Je telefoon is niet vastgelopen. De screensaver is een algemeen probleem. Helaas nog niet opgelost.
Om welke screensaver gaat het hier eigenlijk? En is dit een E71-specifiek probleem?

Ik heb 'm nu anderhalve maand en gebruik al sinds het allereerste begin de Large Time Screensaver, (aanradertje) maar dit gedrag is me niet opgevallen. Op de E51 (+/- 8 maanden gebruikt) gebruikte ik wel heel lang de normale datum-tijd weergave maar ook geen tijd die bleef staan oid.

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

heutsm schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:17:
[...]

Nou goed dan, hier komt mijn lijstje met programma's die ik extra op m'n foon heb gezet:

- Worldmate
- Adv.callmanager
- Fscaller
- McGuider
- Handy-clock
- Handy-safe
- Handy-profiles
- Mobitubia
- WSOP Pro
- Photofix
- Daystoday
- TomTom
- SMStimer
- Opera mini
- Bestprofiles
- Freetimebox
- Energypro
- Traveler
- TrackerTag
- Hyves
- Hyves Control panel
- cCalcpro
- Screenshot
- NOS Mobiel
- Solitaires
- Wipresenter
- Coreplayer
- Mail for Exchange
Een aardige waslijst inderdaad :). Van alle zaken die je noemt, lijkt mij persoonlijk dat het alleen kan gaan om coreplayer en mcguider die evt. wat zaken achter laten (redenatie komt voort uit wat ik zelf geinstalleerd heb/had staan (die twee progjes dus, en ik kan me niet voorstellen dat apps als Opera mini als niet vertrouwd worden gekenmerkt door de E71), en de post van hebas):
hesbas schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:51:
[...]

Kijk maar eens op je geheugenkaart in de directories Private en Resource, daar staan de boosdoeners. Je kunt ze verwijderen, maar kijk uit met software die je na de reset of update op je geheugenkaart hebt geinstalleerd.!
Ik heb zelf het probleem niet meer (heb mijn gehele geheugenkaart en toestel leeggehaald van de week), maar ik zal eens kijken of er in de mappen 'Private' en 'Res' in het toestel van mijn broer iets interessants te vinden is.
Heb dat 'linkie' aangeklikt en er op die manier een paar besteld. Eergisteren besteld, gisteren in huis! Heel netjes. Het is een hardplastic-cover en zit strak om het toestel heen. Je ziet er bijna niets van en hij zorgt voor net een beetje extra bescherming. En dat voor 1,99 euro... (zie trouwens net dat de site tijdelijk niet bereikbaar is).
Herhalen van een linkje toegestaan hoor :).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12-2011
EdwardTheGreat schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:58:
[...]

Om welke screensaver gaat het hier eigenlijk? En is dit een E71-specifiek probleem?

Ik heb 'm nu anderhalve maand en gebruik al sinds het allereerste begin de Large Time Screensaver, (aanradertje) maar dit gedrag is me niet opgevallen. Op de E51 (+/- 8 maanden gebruikt) gebruikte ik wel heel lang de normale datum-tijd weergave maar ook geen tijd die bleef staan oid.
Dit gaat volgens mij om de 'standaard' screensaver die in beeld verschijnt met het 'breathing light' uit. (Menu - Instrumenten - Profielen - Aanpassen - Communicatielampje --> UIT)

Bij mij wordt de tijd nu wel bijgewerkt (dit gebeurde in vorige firmware versies niet) maar nu heeft deze screensaver problemen met het @ bij een binnenkomende email.

Een goede oplossing is om bij het thema dat je selecteert, de spaarstand op 'afspelen' te zetten. Je krijgt dan een soortgelijke screensaver die wel goed wordt bijgewerkt. (Menu - Instrumenten - Thema's - Spaarstand - Afspelen)

Never Underestimate the Predictability of Stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
EdwardTheGreat schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:49:
Die vraag heb ik me ook lang gesteld, totdat ik in een eerder deel van dit topic las dat het ging om de QR-code.
Werkt prima, tenminste als ik een QR-code vanaf het beeldscherm 'scan' want in het wild kom je ze bijna niet tegen.
Vet! Probeer deze maar 's te scannen met je phone:

Afbeeldingslocatie: http://212.179.113.209/QRCode/img.php?d=Gefeliciteerd!%20Je%20hebt%20met%20succes%20deze%20QR-code%20uitgelezen.%20Bedankt%20voor%20het%20lezen%20van%20dit%20topic%20namens%20Proller.&c=Ben%20jij%20al%20QR-enabled%3F&s=6

:*)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:54
heutsm schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:17:
[...]

Probleem heb ik ook. Op zich niet erg, maar je vraagt je toch af door welk programma die melding veroorzaakt wordt. Misschien is het idd een aardig idee om - zoals Rajitsu voorstelt - een lijstje te geven van de applicaties die geinstalleerd staan op je foon om er zo achter te komen welke applicatie deze melding kan veroorzaken:

[...]

- Worldmate
- Adv.callmanager
- Fscaller
- McGuider
- Handy-clock
- Handy-safe
- Handy-profiles
- Mobitubia
- WSOP Pro
- Photofix
- Daystoday
- TomTom
- SMStimer
- Opera mini
- Bestprofiles
- Freetimebox
- Energypro
- Traveler
- TrackerTag
- Hyves
- Hyves Control panel
- cCalcpro
- Screenshot
- NOS Mobiel
- Solitaires
- Wipresenter
- Coreplayer
- Mail for Exchange

Een aardig lange lijst als ik het zo zie. Toch is het toestel snel, geeft bijna nooit haperingen.

Maar nu dus de grote vraag: Is er iemand die tijdens het opstarten van het toestel de melding ziet: "Niet-vertrouwde software op geheugenkaart gevonden. Ga naar Toepassingbeheer om te installeren." én één van bovenstaande programma's geïnstalleerd heeft?
-------------
Mijn lijstje is als volgt zoals is weergegeven in Toepassingenbeheer:

MMSSync
Contacts Group DS Plugin
Nokia WebServices Support Package
Nokia Internet Services Support Package
DRM Common Solutions (op geheugenkaart)
APSServer v2 (op geheugenkaart)
Quickoffice LM
JoikuSpot light (op geheugenkaart)
Google Maps (op geheugenkaart)
MMIO Framwork and Plugins (op geheugenkaart)
MMIO Libraries (op geheugenkaart)
Photo browser (op geheugenkaart)
Skyfire (op geheugenkaart)
Gmail (op geheugenkaart)
Nokia Email

Wellicht toch handig een factory reset uit te voeren na een volgende firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
Le-BenZ schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:30:
[...]

Dit gaat volgens mij om de 'standaard' screensaver die in beeld verschijnt met het 'breathing light' uit. (Menu - Instrumenten - Profielen - Aanpassen - Communicatielampje --> UIT)

Bij mij wordt de tijd nu wel bijgewerkt (dit gebeurde in vorige firmware versies niet) maar nu heeft deze screensaver problemen met het @ bij een binnenkomende email.

Een goede oplossing is om bij het thema dat je selecteert, de spaarstand op 'afspelen' te zetten. Je krijgt dan een soortgelijke screensaver die wel goed wordt bijgewerkt. (Menu - Instrumenten - Thema's - Spaarstand - Afspelen)
Nu blijkt dat niet alleen de screensaver 'update' problemen heeft maar de hele firmware is onstabiel geworden. Tijdens binnenkomend telefoongesprek freezed de telefoon en start opnieuw op. Na het uitvoeren van de firmware update heb ik een factory reset uitgevoerd (*#7370*) op advies van een tweaker hier op het forum. Daarna had ik geen enkel probleem met de telefoon totdat ik gisteren enkele programma's heb geinstalleerd.

De programma's die ik gisteren heb geinstalleerd zijn:
Opera mini (4.02(0))
SmartGET (2.50(0))
Nimbuzz (2.00(3))
VoIPAudioSrv (1.00(0))
Tyrian S60v3 (0.01(0))
Greedy Penguins(1.00(1))
Frozen Bubble (0.94(0))
Mobitubia (1.80(4))
Youtube (2.02(6))
Google Maps (3.02(0))
en een Duke Nukem 3d .sis bestand dat wel de installatie sequence heeft doorlopen maar vervolgens niet zichtbaar is in de 'installatie' folder of bij 'toepassingen beheer'

Vervolgens weer verwijderd:
Mobitubia
Frozen Bubble
Opera Mini

Ziet iemand die ook last heeft van deze 'freeze' bij een inkomend bericht wellicht een programma staan dat hij of zij ook recentelijk heeft geinstalleerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Le-BenZ op 24-07-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
Ik herken deze problemen niet, maar heb al die zut er ook niet opstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eergisteren Twitterde E71fanatics het volgende bericht:
Google just updated S60 Youtube app to v.2.2.9 and also Google Maps to v.3.2.0 which adds LAYERS!!!
Misschien geldt die update alleen voor Engelstalige versies van Google Maps en YouTube. Maar weet iemand wat de verbeteringen / nieuwe dingen zijn in deze nieuwe versie? Wat zijn Layers?? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 00:40
Gelukkig kan ik ook eens antwoord geven ipv alleen met vragen komen ;)

Google Maps voor Symbian S60 en Windows Mobile heeft een nieuwe feature, namelijk Layers. Dit zorgt ervoor dat meer informatie op een map getoond kan worden zoals opnebaar vervoer, files, lokale zoekresultaten, Wikipedia en meer. Je kan ze zelf toevoegen.

Voor meer info: http://www.pocketinfo.nl/...maps-32-heeft-layers.html

Edit: Toch ook maar weer even ene vraagje-> Ik had twee emails accounts op mn startscherm zichtbaar gemaakt. Omdat ik graag alleen de nieuwe mails wild zien, heb ik windows live voor één account gekozen (2 kan volgens mij niet). Dit werkte perfect.
Na wat klooien met mn instellingen was de windows live notificatie ineens verdwenen. Ik kan hem met geen mogelijkheid terug op het startscherm halen....iemand een idee wat er fout gaat?

[ Voor 34% gewijzigd door Micky83 op 24-07-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
Volgens mij heb ik het antwoord op mijn vraag gevonden. Wellicht is dit meteen een goeie tip voor iedereen die ALLEEN z'n nieuwe mail wil zien:

Windows Live geeft alleen aan wanneer er een ongelezen mail in de inbox zit. Als alles gelezen is geeft hij niets aan en verwijdert zichzelf van het startscherm. Wanneer er een nieuwe mail binnen komt laat de melding zich gewoon weer zien.

Dit is meteen mijn oplossing voor meerdere accounts -> Maak een mapje "gelezen oid" aan in je mailbox en zet daar alles in. Wanneer er nu een nieuwe mail binnenkomt wordt er op je stratscherm gewoon "1" aangegegeven. ....net alsof hij weet welke mails nieuw en oud zijn ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit: Vergeet bovenstaand verhaal. Het kan allemala veel makkelijker. Zorg gewoon dat al de oude emails een keer worden gelezen en dan laat hij vanzelf alleen nog maar de nieuwe zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Micky83 op 25-07-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn halve 3g logo blijft aan, ook als ik de verbinding verbreek.

Dus niet doorgetrokken streep maar doorbroken 3g streep, hoe krijg je dit weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en pc suite kan mijn telefoon niet vinden als ik m connect (select pc suite ).

Maar de E71 is wel verbonden met mijn pc, als ik in verkenner kijk dan zie ik m wel.

Hoe kan ik pc suite mn telefoon laten herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Oplossingen:

- 3G uitzetten. De E71 is immers een UMTS telefoon. Bellen ed gaat dus over UMTS als dat bereik er is. Ik zou overigens niet weten waarom je dat uit zou willen zetten.

- Je Nokia ontkoppelen, je PC uit de lijst van gekoppelde apparaten halen, en dan opnieuw koppelen middels PC Suite.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
JunkO schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:07:
[...]

[afbeelding]

Haha super cool om dit eens te proberen, thanks :)

Even een praktische vraag over GPS. Ik heb McGuider geinstalleerd en dat werkt prima. Vind hem zelfs beter dan de oude IQ-route loze Tomtom. Echter, het functioneerd voor geen meter op mijn E71. Die GPS fix duurt een eeuw en als hij hem dan eenmaal heeft dan is hij zo onnauwkeurig dat ik steeds van straat naar straat vlieg. Er is geen touw aan vast te knopen. Gisteren een omleiding bij de A12 en hij dacht óf dat ik in het weiland 2 km verderop stond, of op de A12 zelf, of een woonwijk verder en tussendoor steeds rekenen over hoe ik dan daar weg kan komen. SUPER irritant. Ook valt hij soms gewoon volledig weg.

Heb momenteel ff een oude citroen AX en met andere GPS devices heb ik juist altijd super snelle fix omdat het zo'n koekblik is. Ook hangt hij precies onder het raam.

Heb alle connectivities aangezet, dus A-GPS, Integrated GPS en Networkbased. Bij A-GPS staat hij op die nokia server ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:19:
en pc suite kan mijn telefoon niet vinden als ik m connect (select pc suite ).

Maar de E71 is wel verbonden met mijn pc, als ik in verkenner kijk dan zie ik m wel.

Hoe kan ik pc suite mn telefoon laten herkennen?
Klinkt alsof ie ingesteld staat als massaopslag.
Menu Connectiviteit > USB > USB-verbindingsmodus instellen op Nokia PC Suite, en Vragen op Ja (dan kun je kiezen maar hij onthoud wel de laatst gebruikte instelling)

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Okasha schreef op zondag 26 juli 2009 @ 08:42:
[...]

Haha super cool om dit eens te proberen, thanks :)

Even een praktische vraag over GPS. Ik heb McGuider geinstalleerd en dat werkt prima. Vind hem zelfs beter dan de oude IQ-route loze Tomtom. Echter, het functioneerd voor geen meter op mijn E71. Die GPS fix duurt een eeuw en als hij hem dan eenmaal heeft dan is hij zo onnauwkeurig dat ik steeds van straat naar straat vlieg. Er is geen touw aan vast te knopen. Gisteren een omleiding bij de A12 en hij dacht óf dat ik in het weiland 2 km verderop stond, of op de A12 zelf, of een woonwijk verder en tussendoor steeds rekenen over hoe ik dan daar weg kan komen. SUPER irritant. Ook valt hij soms gewoon volledig weg.

Heb momenteel ff een oude citroen AX en met andere GPS devices heb ik juist altijd super snelle fix omdat het zo'n koekblik is. Ook hangt hij precies onder het raam.

Heb alle connectivities aangezet, dus A-GPS, Integrated GPS en Networkbased. Bij A-GPS staat hij op die nokia server ingesteld.
Probeer het eens met de laatste software update. De 300 versie. Bij mij heeft hij binnen 12 sec een fix. En om exact mijn locatie te zien (hij vliegt daarna nog heen en weer, beetje twijfelaar) zit ik op ongeveer 16 seconden.
Welke mobiele toegang heb je? Ik heb zelf een abbo kpn mobiel onbeperkt internetten, dus ik heb hem ook op die toegangspoort staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Ik heb de laatste firmware update, daarom vind ik het ook zo vreemd omdat hier inderdaad regelmatig gezegd wordt dat de fix dan zo goed is. Daar merk ik dus weinig van. Heb een onbeperkt mobiel internet abbo van Hi. Hij staat wel op goede toegang, maar de server waar hij het dan vanaf haalt is dacht ik die nokia server, de A-GPS gegevens zeg maar. Maar op de HTC heb je veel duidelijker of dat nu goed gegaan is.

Overigens vind ik een lange fix tijd geen probleem, het gaat er meer om dat hij zo blijft switchen. Dat is gewoon irritant. Hier houd ik dat wel uit, maar in centrum van steden in Frankrijk volgende week ga je daar nokkie op natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik vind het zo raar om dit te lezen. Ik heb dat probleem niet terwijl anderen gewoon een klotefix hebben. Ik heb sinds de upgrade van 1.00.xx naar 2.00.xx een super goede fix, binnen 10 seconden ongeveer, met goede omstandigheden (niet bewolkt), en van het 'switchen' zoals Ockasha omschrijft, heb ik ook geen last. In het begin (ten tijde van firmware 1.00.xx) duurde de fix langer, maar van het switchen had ik ook nooit last. Het netwerk (dat inderdaad minder is van Hi) heeft er niets mee te maken, want de invloed van het netwerk is minimaal wanneer je eenmaal bent begonnen met navigeren. Sterker nog, mijn broer gebruikt helemaal geen A-GPS, en heeft ook binnen een paar seconden een fix.

[ Voor 8% gewijzigd door RaJitsu op 26-07-2009 14:26 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
weet iemand hoe je de standaard screensaver uit kan zetten. Dus wanneer je toetsen geblokkeerd zijn, dan zie je de digitale klok. maar dat wil ik niet :) mag gewoon zwart scherm zijn.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkO schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:07:
[...]

[afbeelding]

ik gebruikt firefox op pc met barcode add-on.
ik surf op het net en als ik een site voor de foon heb laat ik de code tevoorschijn komen en scan die met de foon. zodoende hoef ik niet lange adressen in te typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
Ik wil graag mijn internetfavorieten van de computer overzetten naar mijn telefoon. wanneer ik via de computer door de telefoon blader kan ik echter nergens een mapje vinden waar ik deze in zou kunnen zetten. Iemand een idee?

Er staan op mijn telefoon (dus niet het geheugenkaartje) trouwens veel mappen waar ik het doel niet van in zie (bv Nokia, lm, Activenotes-> deze staat nl ook op geheugenkaart). Zou ik deze zonder problemen kunnen verwijderen?

Nog iets dat ik mij af vraag. Als ik op mijn computer veel internet, instaleer, verwijder etc. blijven er veel bestandjes achter die ik moet wissen om de snelheid van mn comp optimaal te houden. Moet dit bij de E71 niet ook gebeuren? En hoe dan?

Thanks voor alle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb een vraag, misschien is hij al eens eerder gesteld, maar in 4 mega topics kan ik het ff niet vinden.

Het startscherm (met de sneltoesten voor applicaties) kan deze ook verplaatst worden?
Hij staat nu bovenaan in beeld, ik zou hem onderaan of aan de zeikant hebben willen.

Is er iets te downloaden voor dit ofzo ?

Bedankt
GoomY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Niet mogelijk. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
water_escape schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:01:
weet iemand hoe je de standaard screensaver uit kan zetten. Dus wanneer je toetsen geblokkeerd zijn, dan zie je de digitale klok. maar dat wil ik niet :) mag gewoon zwart scherm zijn.
Menu - Instrumenten - Profielen - 'Gewenst profiel selecteren' - Aanpassen - Communicatielampje - AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt ! stop ik met zoeken !

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
water_escape schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:01:
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Thema's > Spaarstand en daar heb je de keuzes Geen/Afspelen/Animatie. 'Geen' is dus wat je zoekt.

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
EdwardTheGreat schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 04:29:
[...]

Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Thema's > Spaarstand en daar heb je de keuzes Geen/Afspelen/Animatie. 'Geen' is dus wat je zoekt.
Maar als je dan het communicatielampje niet op 'AAN' hebt staan in de geslecteerde profield zul je alsnog de standaard screensaver krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb een probleempje met email.
ik heb n gmail account, en had gister automatisch email ophalen ingesteld. daarna werd de e71 echt super traag, het leek alsof hij letterlijk ALLE emails wilde gaan ophalen uit gmail.
nu heb ik dus dat ie alleen headers ophaalt, maar dat kan weer niet automatisch volgens mij. pas als ik m aan zet (dus van toetsblok) lijkt hij te scannen en even later nieuwe emails te vinden.

mn vraag: hoe hebben jullie je email ingesteld? ik vind t wel prettig om iedere 15 min de headers automatisch binnen te krijgen, ook als t scherm uit is en hij op toetsblok staat.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
knuppelhout schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:03:
ik heb n gmail account, en had gister automatisch email ophalen ingesteld. daarna werd de e71 echt super traag, het leek alsof hij letterlijk ALLE emails wilde gaan ophalen uit gmail.
nu heb ik dus dat ie alleen headers ophaalt, maar dat kan weer niet automatisch volgens mij. pas als ik m aan zet (dus van toetsblok) lijkt hij te scannen en even later nieuwe emails te vinden.

mn vraag: hoe hebben jullie je email ingesteld? ik vind t wel prettig om iedere 15 min de headers automatisch binnen te krijgen, ook als t scherm uit is en hij op toetsblok staat.
Volgens mij kan dat wel automatisch door de volgende instellingen aan te passen:

Menu - Communicatie - Berichten - Opties - Instellingen - E-mail - Gmail - Automatisch ophalen

Dan

E-mailmeldingen uitschakelen en
E-mail ophalen inschakelen (ik heb gekozen voor uitsluitend eigen netwerk)
vervolgens kun je aangeven met welke interval je berichtheaders opgehaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
dat had ik volgens mij, maar daarna haalt ie de 1e keer ALLE headers op. kan geen max instellen als je automatisch ohalen kiest. Hij werd er echt enorm traag van. als ik op berichten klikte duurde het 2 minuten ofzo.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
Le-BenZ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:27:
[...]

Maar als je dan het communicatielampje niet op 'AAN' hebt staan in de geslecteerde profield zul je alsnog de standaard screensaver krijgen.
Verrek ja :D
8)7

@knuppelhout: en dan zijn headers nog klein, je zult maar ingesteld hebben dat ie elk bericht volledig moet ophalen, of de eerste 20 of 30 kb, is ie wel ff bezig (via WiFi valt het nog wel mee trwns)

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
gebruiken hier mensen exchange op de telefoon.
Zoja...wat is het beste programma om exchange te laden? En werkt dit zeg maar als een blackbarry functie?

edit: hij installeert zelf mail for exchange.
maar wat ik ook invul, ik blijf de melding : ongeldige mail for exchange-referenties. controleer de referentie instellingen.

maar deze kloppen.....

[ Voor 39% gewijzigd door water_escape op 28-07-2009 19:01 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Dat klopt wel wat je zegt.
Je zou alle gelezen emails eerst kunnen archiveren en alleen wat je in je inbox wilt houden laten staan.
Ik heb zelf maar 5 mails in m'n inbox staan en de rest is gearchiveert. Die 5 staan ook in m'n telefoon. Vanaf nu haalt ie alleen de ongelezen mail op.
(blijft je mailbox ook lekker overzichtelijk)
knuppelhout schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:03:

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Wie o wie heeft hier nog meer last van:

Als ik wordt gebeld, en ik neem op, hoor ik voor een paar seconden niets. En ik heb het idee dat diegene die mij belt mij ook niet hoort. Na een paar seconden hoor ik diegene pas. Ik ging er nu op letten, en heb het de laatste paar keer gehad.

Wie nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Geurt-kun schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:27:
Dat klopt wel wat je zegt.
Je zou alle gelezen emails eerst kunnen archiveren en alleen wat je in je inbox wilt houden laten staan.
Ik heb zelf maar 5 mails in m'n inbox staan en de rest is gearchiveert. Die 5 staan ook in m'n telefoon. Vanaf nu haalt ie alleen de ongelezen mail op.
(blijft je mailbox ook lekker overzichtelijk)

[...]
met de nieuwe firmware (300) beter: daar kan je in nokia messaging instellen dat ie alleen de laatste week downloadt. andere optie is idd archiveren...

ik had alle berichten binnen (alleen de headers, niet 30kb per stuk), maar 3 jaar email headers was gewoon teveel voor het werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
wilmundo schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:28:
Vraag mbt Nokia Internet Radio en Google applicatie.

Voorheen heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van Nokia Internet Radio. Op een gegeven moment werd mij gevraagd de versie te updaten. Dat heb ik gedaan. Sindsdien krijg ik bij het opstarten de melding 'Internetradio: Functie wordt niet ondersteund'. De applicatie kan ik niet opnieuw downloaden (via 'menu>download>entertainment>Internet Radio'. Ik krijg dan eveneens de melding 'Internetradio: Functie niet ondersteund'.

Herkent iemand dit probleem?

Ik heb Google app. geinstalleerd en ik heb een snelkoppeling op m'n homescreen naar deze applicatie. Handig want op deze manier kan ik zowel Gmail als Google Maps gebruiken, zonder dat ik extra snelkoppelingen hoef aan te maken voor beide applicaties. Er is 1 nadeel. Als ik Gmail reeds heb geopend en ik wil via Google app. naar Gmail (minst aantal keren dat je een knop zou moeten indrukken), dan is dat niet mogelijk. Ik moet dan het menu induiken en op zoek naar Gmail. Dat is omslachtig en doet bovenstaand voordeel te niet.

Iemand een oplossing hiervoor?

Ik heb een simlockvrije E71, met firmware 200.21.118/ 27-11-2008/ RM-346 icm Vodafone (+zorgeloos internet mobiel).
Anyone?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
knuppelhout schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:01:
[...]

met de nieuwe firmware (300) beter: daar kan je in nokia messaging instellen dat ie alleen de laatste week downloadt. andere optie is idd archiveren...

ik had alle berichten binnen (alleen de headers, niet 30kb per stuk), maar 3 jaar email headers was gewoon teveel voor het werkgeheugen.
@knuppelhout: Bij de email instellingen kun je kijken bij 'Inst. voor ophalen'. Als je daar bij Aantal bijvoorbeeld 30 opgeeft zal hij niet alle berichten uit de inbox ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik vind het bestandsbeheer van de E71 ECHT een drama!
Alles staat door elkaar, er wordt geen duidelijk onderscheidt gemaakt in intern en memorycard geheugen, gallerij bevat alle plaatjes(dus ook van alle geïnstalleerde applicaties).
Ik wordt er knettergek van eerlijk gezegd.

Heeft iemand hier tips voor? Welk bestandsbeheer programma gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
wanneer ik mail voor exchange installeer. selecteerd hij bij berichten geheugen automatisch telefoongeheugen. Dit wil ik niet, ik heb al mijn berichten op de geheugenkaart staan. Maar wanneer ik weer de geheugenkaart selecteer, dan zie ik mijn mail voor exchange programma niet meer.

iemand hier meer info over voor mij please?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Grooveman11 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:24:

Als ik wordt gebeld, en ik neem op, hoor ik voor een paar seconden niets. En ik heb het idee dat diegene die mij belt mij ook niet hoort. Na een paar seconden hoor ik diegene pas. Ik ging er nu op letten, en heb het de laatste paar keer gehad.

Wie nog meer?
Fout in de firmware, zijn nog meer mensen die dit probleem hebben. Er loopt een draadje op het nokia discussions forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
ShaneV schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:12:
[...]

Fout in de firmware, zijn nog meer mensen die dit probleem hebben. Er loopt een draadje op het nokia discussions forum.
Ook ik heb last van dit probleem!

Zeer storend! Neem ik mijn E71 op als iemand belt, en ik zeg "Hey *insertname*" en dan hoort degene mij nooit meteen. En ontstaat altijd verwarring met degene die ik bel :p Heel irritant, hopelijk komt hier snel een fix voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
[...]

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat als ik gebeld wordt, het beeld op zwart gaat, en vervolgens de telefoon herstart. bijna wel 1 keer in de 2 dagen... Iemand hier mee bekend, of liever met een oplossing :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
[...]

Ik heb het draadje gevonden.
Ik hoop dat ze snel met een fix komen. Want dat de tijd niet klopt in de screensaver ók. Maar aangezien dit het bellen aangaat zou ik het erg kunnen waarderen als dit verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
[...]

Welke fw-versie? Post anders even het draadje, handig voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ff een vraagje;
een maat van mij heeft een programma op z'n e71 maar weer niet meer hoe die d'r aan komt..
et is zo'n programma waarmee je muziek ff kunt laten scannen en dan nummers kan herkennen, zoiets als de iphone en andere (music)phones hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Daar ben ik ook benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:31
shazam ID doet dat!

[ Voor 42% gewijzigd door RodKimble op 29-07-2009 13:31 ]

The Soul.... of an Eagle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
MauriX schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:59:
Ik vind het bestandsbeheer van de E71 ECHT een drama!
Alles staat door elkaar, er wordt geen duidelijk onderscheidt gemaakt in intern en memorycard geheugen, gallerij bevat alle plaatjes(dus ook van alle geïnstalleerde applicaties).
Ik wordt er knettergek van eerlijk gezegd.

Heeft iemand hier tips voor? Welk bestandsbeheer programma gebruiken jullie hiervoor?
als het gaat om de plaatjes --> ik gebruik nokia photobrowser voor mn foto's. erg simpel, maar werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Dit is het draadje mbt het antwoord probleem als je gebeld wordt:

http://discussions.europe...unicators&thread.id=43894

Het gaat hier om de nieuwste firmware 300.

Ik ben vandaag naar een Nokia Service Point geweest en daar werd mij geadviseerd een hardreset uit te voeren en alles er weer opnieuw op te zetten. Hier word ik langzamerhandig toch wel enigszins moe van. Ik snap dat dat 8 van de 10 problemen oplost, maar als het aan de firmware ligt, dan lost dit probleem zich dus niet op. Ik heb hun geadviseerd dit door te geven aan Nokia. Hoe meer klachten, des te eerder een nieuwe fix.
Of ze dit daadwerkelijk doen is natuurlijk een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Holy FUCKING SHIT!
Het werkt ook nog!

Het is me nog niet gelukt om het te doen via internet radio of via de radio van de telefoon zelf.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

MauriX schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:44:
[...]

Holy FUCKING SHIT!
Het werkt ook nog!

Het is me nog niet gelukt om het te doen via internet radio of via de radio van de telefoon zelf.
Iemand hier ervaring mee?
Waar heb je het gedownload? Ik kan het zo 1, 2, 3 niet vinden.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
ik heb rare dingen ineens met de telefoon.
behalve de mail problemen -> zie aantal posts hierboven.

normaal krijg je een melding onder in beeld bij een nieuw bericht. dus nieuw bericht 1.
nu krijg ik enkel rechtsbovenin een enveloppe te zien.

hoe kan dit ineens? bij weergave staat wel aangevinkt dat hij een melding moet geven voor bericht, oproepgemist etc.

waar kan ik dit weer terug krijgen? en waarom is dit allemaal vanzelf veranderd? net als wanneer ik mail for exchange installeer hij het geheugen terugzet naar telefoon geheugen....

kan iemand mij verder helpen?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Grooveman11 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:24:

Wie nog meer?
Klopt, dit heb ik ook! Erg vreemd inderdaad en ik heb het idee dat hij het niet altijd doet, maar daar moet ik even op gaan letten om zeker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

JunkO schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:53:
[...]

Klopt, dit heb ik ook! Erg vreemd inderdaad en ik heb het idee dat hij het niet altijd doet, maar daar moet ik even op gaan letten om zeker te zijn.
Ik heb het ook. Irritant inderdaad. Hopelijk wordt het met een nieuwe update verholpen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Een hard-reset werkt dus niet tegen dat probleem (na opnemen hoort beller je even niet...). Ik dacht dat zou helpen en heb dus een hard-reset uitgevoerd. Maakt niks uit, ligt echt aan de firmware... :(

Nokia: fix please! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023
nokia pc suite connecteert via bluetooth met de E71.als ik mutaties op de telefoon uitvoer via nokia pc suite krijg ik elke keer "verzoek tot verbinding accepteren van ... " op de telefoon.

hoe zet ik dit uit?!

[ Voor 4% gewijzigd door Frank155 op 29-07-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
En Midomi is ook zo'n applicatie. Te vinden via de nokia OVI store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAVZ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:32
Met het opstraten krijg ik iedere keer een installatie ervoor die dan door fout op geheugenkaart niet kan worden afgerond. Verwezen word naar installaties om de rest te doen. Maar daar is niks te vinden. Hoe kom ik erachter welke failure installatie dit is en hoe kan ik dat verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
daar heb ik ook last van. idd raar.

plus : normaal krijg je een melding onder in beeld bij een nieuw bericht. dus nieuw bericht 1.

hoe krijg ik dat terug?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Frank155 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:30:
nokia pc suite connecteert via bluetooth met de E71.als ik mutaties op de telefoon uitvoer via nokia pc suite krijg ik elke keer "verzoek tot verbinding accepteren van ... " op de telefoon.

hoe zet ik dit uit?!
Door je PC in je telefoon te autoriseren om altijd verbinding te maken als dat nodig is. Kun je doen bij 'gekoppelde apparaten' en dan 'opties', en dan wijst het zich vanzelf...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Je valt in herhaling...
Oplossing, het bericht niet openen, dan blijft het "Nieuwe bericht: 1" staan.
Of te wel, het staat er alleen als er werkelijk een nieuw bericht is.
water_escape schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:22:

plus : normaal krijg je een melding onder in beeld bij een nieuw bericht. dus nieuw bericht 1.

hoe krijg ik dat terug?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:53

Totaalgeflipt

De enige echte

Iemand een goede app die als timer kan werken? Klok heb ik wel, maar had net een pizza in de oven, en kon geen timer vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om je achtergrond te verspreiden over de gehele achtergrond, zodat de 2 balken van menu en operator ook bedekt zijn met een plaatje i.p.v een gekleurde balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
RaJitsu schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:24:
[...]

Door je PC in je telefoon te autoriseren om altijd verbinding te maken als dat nodig is. Kun je doen bij 'gekoppelde apparaten' en dan 'opties', en dan wijst het zich vanzelf...
thnx, maar waar vind ik gekoppelde apparaten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

water_escape schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:22:

hoe krijg ik dat terug?
Dat is in te stellen via: instellingen - algemeen - persoonlijk - startscherm - modusinstellingen - toepassingen startscherm - ingeschakelde toepassingen... En dan "berichtmelding" aanvinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank155 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:25:
[...]

thnx, maar waar vind ik gekoppelde apparaten? :o
In je bluetooth menu 1x met je navigatie button naar rechts klikken, daar moet je pc tussen staan (als gekoppeld apparaat) en daar kun je hem autoriseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:31:
[...]

In je bluetooth menu 1x met je navigatie button naar rechts klikken, daar moet je pc tussen staan (als gekoppeld apparaat) en daar kun je hem autoriseren.
thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:29:
[...]

Dat is in te stellen via: instellingen - algemeen - persoonlijk - startscherm - modusinstellingen - toepassingen startscherm - ingeschakelde toepassingen... En dan "berichtmelding" aanvinken. :)
die staan allemaal aan. Maar het komt niet meer onder in beeld te staan ineens.... ergens anders iets instellen? heb net ook al factory default gedaan, maar mocht niet baten.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Le-BenZ schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:36:
[...]

@knuppelhout: Bij de email instellingen kun je kijken bij 'Inst. voor ophalen'. Als je daar bij Aantal bijvoorbeeld 30 opgeeft zal hij niet alle berichten uit de inbox ophalen.
idd, maar dat gaat weer niet samen met "automatisch ophalen". het is dus: OF automatisch elke 15min alle mailheaders ophalen, ofwel elke keer dat je m aanzet de afgelopen 30 ophalen.
met nokia messaging doet ie het wel gewoon geloof ik, maar: dat wordt dokken na een proefperiode. heeft iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
Totaalgeflipt schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:16:
Iemand een goede app die als timer kan werken? Klok heb ik wel, maar had net een pizza in de oven, en kon geen timer vinden :)
Handy-Clock werkt erg goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
heutsm schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:22:
[...]

Handy-Clock werkt erg goed...
Via de OVI shop heb ik 'Best Timer' aangeschaft voor 2 euro. Lang heb ik gezocht naar een fijne timer en heb vanalles geprobeerd. Het meerendeel van de applicaties voldeed net niet. De Best Timer heeft de mogelijkheid meerder timers op te slaan, dus bijvoorbeeld voor pizza, broodje bakken en eitje koken waar je ook zelf de namen aan kunt geven.

Handy Clock heb ik nooit geprobeerd maar die ben ik nu aan het installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Le-BenZ op 30-07-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Handy Alarm kan precies wat jij omschrijft.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een irritant probleem dat ik maar niet wegkrijg. Heb gegoogled, en kwam op dit forum terecht, iemand met hetzelfde probleem stelde al eerder de vraag maar daar is nooit een reactie op gekomen...

Mijn vraag is:

Sinds enkele weken krijg ik om de zoveel tijd (meerdere malen per dag) de melding

"Onderbroken downloads weergeven?"

Waarna ik kan kiezen tussen "ja" of "nee"

Wanneer ik JA kies, kom ik bij mn browser uit, en gebeurt er niets. Wanneer ik nee kies, gebeurt er sowieso niets. :S Hoe kan ik van deze irritante melding afkomen??

Hoop dat iemand dit weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag eerst zelf even op zoek gaan naar het antwoord op je vraag, voordat je hier post. GoT is geen helpdesk, en we verwachten hier eigen inzet. Bovenstaande vragen is niet van het niveau dat we hier op GoT verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commentaar mag via mail of DM, en bovendien is die modbreak in zijn algemeen bedoeld. Niet specifiek nav jouw post ;)

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 30-07-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
RaJitsu schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:10:
Handy Alarm kan precies wat jij omschrijft.
Inderdaad! Mooi programma Handy-Clock.....had ik dat maar iets eerder gevonden, had ik 2 euro kunnen besparen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Welke gebruik je nu? Handy Clock, of Handy Alarm? Want in de beschrijving van Handy Clock kom ik de functies van Handy Alarm niet tegen....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
ZeilDude schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:00:
[...]

Welke fw-versie? Post anders even het draadje, handig voor anderen.
Probleem is ontstaan bij de laatste versie (V3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:31:
Ik heb een irritant probleem dat ik maar niet wegkrijg. Heb gegoogled, en kwam op dit forum terecht, iemand met hetzelfde probleem stelde al eerder de vraag maar daar is nooit een reactie op gekomen...

Mijn vraag is:

Sinds enkele weken krijg ik om de zoveel tijd (meerdere malen per dag) de melding

"Onderbroken downloads weergeven?"

Waarna ik kan kiezen tussen "ja" of "nee"

Wanneer ik JA kies, kom ik bij mn browser uit, en gebeurt er niets. Wanneer ik nee kies, gebeurt er sowieso niets. :S Hoe kan ik van deze irritante melding afkomen??

Hoop dat iemand dit weet!
Op het moment dat je JA hebt gekozen en in je browser bent, is er dan ergens in het menu (onder Instrumenten of iets dergelijks) een optie Downloads?
Le-BenZ schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:00:
[...]

En Midomi is ook zo'n applicatie. Te vinden via de nokia OVI store.
Midomi werkt super :*) 8)

[ Voor 11% gewijzigd door EdwardTheGreat op 30-07-2009 14:39 ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik heb ze nu beiden geïnstalleerd staan. Maar Shazam ID werkt toch wat sneller en lijkt tegelijker tijd ook beter te zijn in het herkennen van muziek. Midomi ziet er wel mooier uit....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-BenZ
RaJitsu schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:51:
Welke gebruik je nu? Handy Clock, of Handy Alarm? Want in de beschrijving van Handy Clock kom ik de functies van Handy Alarm niet tegen....
Ik gebruik nu Handy Clock en die heeft ook timers die je zelf helemaal kunt customizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
Heb je dan de officiele of een 'andere' versie?
Ik heb net met de nodige moeite Shazam geinstalleerd, via een QR-code op deze site, maar als ik 'm dan opstart wil ie registreren en stuurt ie een sms naar een nummer wat alleen in de UK bestaat (dat lukt dus niet :P)

En dan schijnt het ook nog een 30 dagen trial te zijn.

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

RaJitsu schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:23:
[...]Ik heb ze nu beiden geïnstalleerd staan. Maar Shazam ID werkt toch wat sneller en lijkt tegelijker tijd ook beter te zijn in het herkennen van muziek. Midomi ziet er wel mooier uit....
Shazam is voor een 240x320 scherm gemaakt en ziet er dus niet uit op de E71..maar het werkt gewoon als de beste! :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwardTheGreat schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:28:
[...]

Op het moment dat je JA hebt gekozen en in je browser bent, is er dan ergens in het menu (onder Instrumenten of iets dergelijks) een optie Downloads?

[...]
Nee.. Je komt in de browser terecht en hij selecteert dan gewoon de bovenste bookmark ;(
Dit is echt om gek van te worden! Zelfs terug naar de fabriekinstellingen werkte niet. (Was wel alle andere nuttige instellingen kwijt :P)

Niemand een idee van een paardemiddel hiervoor? >:)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.