[Ervaringen] Acer Timeline-series

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 27 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 03:52:
[...]

Ja, komen nieuwe modellen aan...
weet je al meer over de nieuwe modellen? specs etc??en wanneer ze uitkomen? of weet je waar je dat kan terugvinden/lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
bjk1903 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:23:
[...]
Heb een tmobile i150 icm w&w.
Die combinatie bestaat volgens mij niet, je i150 is zo'n speciaal iphone abonnement, die hebben standaard al internet. Volgens de bijbehorende voorwaarden mag je dan officieel niet tetheren, of ze er ook (al) op controleren is een andere vraag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
En nu het slechte nieuws :( http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html
The affected units are Acer Aspire models AS3410, AS3810T, AS3810TG, AS3810TZ and AS3810TZG manufactured prior to September 15, 2009. In the affected units the microphone cable may overheat when extreme pressure is applied repeatedly to the left palm rest. As a result, the unitҳ case may become deformed and the system may malfunction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:23

KL643

beeldaandemuur

Heb maar gelijk een ticket aangemaakt. Hier kan je checken of jouw notebook hier ook onder valt.

http://customercare.acer-...CID=US&LID=ENG&IType=JM31

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Blah, mijne ook, had ik net zo goed kunnen wachten tot na WIN 7 voor een nieuw model... Nu toch wel genuinely spijt van aankoop. (Het is niet zozeer dat ik haast had maar ik had niet verwacht dat 22 oktober nieuwe modellen met zich mee zou brengen, alleen een nieuw OS voorgeinstalleerd)

Maak nooit gebruik van microfoon maar toch :-/ Iemand enig idee of ze komen halen of moet ik opsturen ook nog eens?

EDIT: Ze komen ophalen, en ja het is inderdaad wel een heel specifiek probleem, twijfel nog een klein beetje, ten eerste dus geen mic gebruik, en daarnaast zet ik geen druk op de armrests en al helemaal niet extreme.

Maargoed zal em wss toch maar meegeven. Ik ben letterlijk net klaar met mijn 7 install :P

[ Voor 59% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-10-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:53

XanderDrake

Build the future!

Extreme pressure on the left hand rest? Klinkt als een heel specifiek defect dat je niet zo maar kan veroorzaken!

Des al niet te min jammer voor Acer!
troftnom schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:53:
Die combinatie bestaat volgens mij niet, je i150 is zo'n speciaal iphone abonnement, die hebben standaard al internet. Volgens de bijbehorende voorwaarden mag je dan officieel niet tetheren, of ze er ook (al) op controleren is een andere vraag natuurlijk.
Aha, dus standaard internet abbo's zoals een WnW plus icm een Relax 200 zou geen probleem moeten zijn?
Ik moet zeggen dat ik hem al regelmatig heb gebruikt met mn laptops, geen waarschuwingen gehad.

Zijn er al es waarschuwingen rondgestuurd door T-mobile vanwege FUP problemen?
Sorry voor offtopic :P

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
In de categorie goed nieuws:
i made a little tool for my 1810t that can control the fanspeed, shows batt info, let you switch powerscheme,enable/disable webcam&lan and let you switch to some 16:9 resolution (after you did the costum resolution trick).
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=421850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Fiew ik val er niet onder met mijn model :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 17:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Geachte Acer Klant,

Uw Acer product,

Case ID xxxx
Product xxxx
Model AS3810T-944G32N
Is hersteld en staat gereed voor verzending.

U heeft een UPS Tracking Referentie Nummer toegewezen gekregen xxxxxx. Uw Acer Produkt wordt binnen 2 werkdagen aan u retour gezonden en afgeleverd.
Kijk dat is nog eens goed nieuws :) Nog nog de UPS tracking controleren :X Hij schijnt al bezorgt te zijn in 2008 in Duitsland :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:35:
Blah, mijne ook, had ik net zo goed kunnen wachten tot na WIN 7 voor een nieuw model... Nu toch wel genuinely spijt van aankoop. (Het is niet zozeer dat ik haast had maar ik had niet verwacht dat 22 oktober nieuwe modellen met zich mee zou brengen, alleen een nieuw OS voorgeinstalleerd)

Maak nooit gebruik van microfoon maar toch :-/ Iemand enig idee of ze komen halen of moet ik opsturen ook nog eens?

EDIT: Ze komen ophalen, en ja het is inderdaad wel een heel specifiek probleem, twijfel nog een klein beetje, ten eerste dus geen mic gebruik, en daarnaast zet ik geen druk op de armrests en al helemaal niet extreme.

Maargoed zal em wss toch maar meegeven. Ik ben letterlijk net klaar met mijn 7 install :P
Hier hetzelfde. Ik heb net gisteren mijn 3810T ontvangen en vandaag bezig geweest om windows 7 en andere programma's te installen. Nu blijkt dus dat hij al weer terug moet... :X

Ik twijfel ook een beetje, de microfoon zal ik nooit gebruiken en daarnaast zet ik ook geen (extreme) druk op de armrests...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10
Zijn er winkels waar je de timeline 1810T kan bewonderen...heb interesse maar wat slechte ervaringen met acer. Wilde eigenlijk eens kijken of dit gevoel dat ik eraan over gehouden heb nog steeds van toepassing is of dat acer inmiddels al wat kwaliteitsverschil heeft gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Kwaliteit is prima, voelt erg lekker aan, voor bewonderen moet je waarschijnlijk even wachten tot laatste week oktober, daarnaast lijkt het me ook verstandig te wachten op de dualcore versie als je voor een 1810 gaat.

En wow, batterij duur VEEL minder in 7 :S zou zeggen de helf ongeveer, en ik mis wat acer apps (vooral de webcam enhancer) die niet te downloaden zijn maar wel al in de voorgeinstalleerde vista zaten :-/ Ben ik dus toch verplicht zon 7 van acer aan te schaffen voor 14,95 verzend..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:02:
En wow, batterij duur VEEL minder in 7 :S zou zeggen de helf ongeveer, en ik mis wat acer apps (vooral de webcam enhancer) die niet te downloaden zijn maar wel al in de voorgeinstalleerde vista zaten :-/ Ben ik dus toch verplicht zon 7 van acer aan te schaffen voor 14,95 verzend..?
Mijn eerste acculading ging ook ongeveer 3,5 - 4 uur mee met windows 7, wel met veel installeren en rebooten. Heb hem toen helemaal leeg laten lopen totdat ik 5% over had oid. Toen heb ik hem weer helemaal 100% opgeladen en nu zit ik met 90% en kan ik nog 6:09 volgens Windows. Nu laat ik hem nog een keer helemaal leeg lopen en dan moet de accu goed zijn. :)

Zo doe ik het altijd met een nieuw apparaat met accu's (GMS/laptops etc): 2x helemaal 100% opladen en weer leeg laten lopen. Daarna laad ik hem gewoon bij als ik in de buurt ben van een stopcontact. Weet niet of dit de juiste manier is om een accu te behandelen, maar iedereen heeft weer zijn eigen 'tactiek'... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Accu 100% 5% 100% etc heb ik al aantal keer gedaan, in de meegeleverde vista haalde ik dan ook 8-11 uur in idle (msn, browse) met minimum brightness (dus niet helemaal uit) probeer ik nu alles uit te zetten in 7 dan kom ik inderdaad tot een magere 4 tot 6 uur (en dan doe ik helemaal NIKS) En van intel naar ati switchen werkt ook niet, trekt die ATI nu wel gewoon stroom? Heb bijvoorbeeld ook geprobeert ALLES uit te gooien (aero etc etc) maar dat leverde vrijwel niks aan extra accuduur op. Doet de powersaver knop nog wel iets in 7 momenteel?

Zal me eens in gaan lezen op die thread die phil postte. (en kijken of er een dedicated 3810 thread is)

[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-10-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Oh ik dacht dat je 1810 had. Heb je wel de ATI uitgezet in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Win 7 64 NL:

Accuduur vrij laag, waarschijnlijk staan zowel de Intel als de ATI tegelijk aan maar ze zijn niet te switchen. In het bios de discrete option aanzetten gooit de Intel uit wat inderdaad lijkt op een betere accuduur wat erop zou wijzen dat ze standaard beiden energie slurpen.

Brightness: 1
Wifi: Aan
Bluetooth: Uit
Ethernet: Uit
Activiteit: Idle op desktop
Aero: Aan
Runtime: 1/2/3 Uur test 551/563/550 Minuten

Straks een test met ALLES (behalve de ATI) uit en brightness op 0. En dan proberen in kaart te brengen hoeveel 'extra juice' elk onderdeel nodig heeft bijv brightness settings, wifi, cpu load, hdd load, 720p playback 1080p playback, mp3 in winamp, mp3 in WMP, steaming radio, 3G iemand meer suggesties? Als desktop achtergrond gebruik ik overigens de standaard win7 achtergrond, misschien ook eens verschil op max brightness tussen zwart/win7/wit achtergrond meten.

Testmethode is overigens kijken hoeveel procent accu is via batterybar aan het begin van de test en dan 1 uur later weer kijken en daarop verder rekenen, zal ook wel paar x accu geheel van 100 naar 5% moeten laten leegtrekken om te kijken of er wel zomaar aangenomen mag worden dat als van 70% naar 60% 1 uur duurt dat ook zo is voor 30 naar 20 100 naar 90 en dat 100 naar 10% dan ook echt 9 uur is.

Undervolten doen we natuurlijk ook! Weet iemand misschien wat minimum voltage is die ik moet instellen bij rmclock voor een SU9400?

[ Voor 214% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-10-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ja daar zou ik even op wachten. Zal niet lang meer duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Nu al een tijdje bezig geweest met de vraag 'hoe maak ik backup dvds van erecovery zonder usb brander' maar ik kom maar niet verder dan dingen als NeroNet waarmee je een server nero op je systeem met brander kan draaien en een client nero op de branderloze, maar daar heb je nog niks aan in erecovery:( weet iemand een andere oplossing voor networked dvdrw drive of virtuele dvdrw drive die een image schijft van alles wat ik ermee 'brand'.

EDIT: Bedankt OP13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:38:
Nu al een tijdje bezig geweest met de vraag 'hoe maak ik backup dvds van erecovery zonder usb brander' maar ik kom maar niet verder dan dingen als NeroNet waarmee je een server nero op je systeem met brander kan draaien en een client nero op de branderloze, maar daar heb je nog niks aan in erecovery:( weet iemand een andere oplossing voor networked dvdrw drive of virtuele dvdrw drive die een image schijft van alles wat ik ermee 'brand'.
VirtualCD moet je hebben. Hiermee kun je een iso branden naar een virtuele dvd brander.
Hier kun je de trial versie downloaden deze heeft volledige functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:12
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:39:

Undervolten doen we natuurlijk ook! Weet iemand misschien wat minimum voltage is die ik moet instellen bij rmclock voor een SU9400?
ik krijg met vista geen waarde lager dan 0.900V. ook al vul ik een lagere waarde in dan blijft hij op 0.900V werken.

andere mensen(met windows 7) op forum melde dat ze 0.8750 oid hadden ingesteld. ik weet niet of zij ook gecontroleerd hebben of hij ook daadwerkelijk die waarde heeft aangenomen of ook gewoon op 0.900V bleef staan.

mijn ervaring is dus dat hij niet lager wil dan 0.900V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Ik heb me daarnet aangemeld om me 3810TG te laten maken. Preventief voor die microfoonkabel.
Iemand enig idee hoe lang dat gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ben bang dat we onze laptops pas na de 22ste terugkrijgen :P Bij normale reparaties duurt het iig doorgaans 2 weken en als het druk is wat langer. Misschien dat ze meteen 7 ipv vista erop kunnen gooien dan, ik wacht nu het ophaal telefoontje af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Ben ik ff blij dat mijn laptop net ter reparatie weg is...twee vliegen in één klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ja mochten ze het opmerken :') anders mag je hem straks weer opnieuw terug sturen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
nieuws: Acer start terugroepactie voor Aspire Timeline-laptops

Ik heb die van mij sinds mei en helaas moet ie nu dus terug voor reperatie ivm een fabrieksfout.

Heeft iemand enige idee hoe lang ik hem kwijt ben?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Afhankelijk van hoeveel mensen tegelijk gebruik maken van deze actie kan het best lang duren. Mijn laptop is volgens Acer binnen een week gerepareerd. Maar dat was voor mijn HD en een vreemd/flippend backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsssss
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09-2021
Is er al een prijsindicatie en een releasedate voor de 1810TZ? En hoe ver denken jullie dat de prijs van de 1810T zal dalen? Wil binnenkort namelijk erg graag één van beide aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Touchdomex schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:29:
Afhankelijk van hoeveel mensen tegelijk gebruik maken van deze actie kan het best lang duren. Mijn laptop is volgens Acer binnen een week gerepareerd. Maar dat was voor mijn HD en een vreemd/flippend backlight.
Je backlight probleem, was dat dat je soms amper contrast overhield? Dus dat grijs zo licht werd dat het gewoon hetzelfde als wit werd? Want daar heb ik soms ook last van bij mijn 3810T.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mute schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:32:
[...]

Je backlight probleem, was dat dat je soms amper contrast overhield? Dus dat grijs zo licht werd dat het gewoon hetzelfde als wit werd? Want daar heb ik soms ook last van bij mijn 3810T.
Neen, mijn ging in 1 keer dimmen, alle kleuren naar 16 bits schema en dat bleef 1 a 2 seconden en daarna ging hij weer op normaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Touchdomex schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:29:
Binnen 1 week vind ik vrij lang. Ik gebruik het voor mijn werk, 1 week zonder laptop is niet haalbaar. Ik laat anders het defect wel voor wat het is. Ik heb de 3810T al bijna 5 maanden en tot heden nergens last van gehad.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Even over batterij duur:
Sinds ik mijn bios heb ge-upgrade van 1.08 naar 1.10 op mijn 3810tg, is mijn batterijtijd flink teruggelopen (van 8 naar 6,5 uur, wifi aan, scherm helderheid laagste, firefox+itunes+outlook aan, batterijtijd wat windows zelf aangeeft). Denk dat het komt omdat je de Ati kaart niet uit kan zetten in win 7 met bios 1.10. Ik heb versie 1.14 niet geprobeerd, omdat die is verwijderd van de Ati site, maar is het daarmee wel mogelijk om de Ati kaart uit te schakelen? Ander ga ik gewoon weer teriug naar 1.08, heb verder geen verbeteringen bemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Lisadr schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:03:
[...]

Binnen 1 week vind ik vrij lang. Ik gebruik het voor mijn werk, 1 week zonder laptop is niet haalbaar. Ik laat anders het defect wel voor wat het is. Ik heb de 3810T al bijna 5 maanden en tot heden nergens last van gehad.
Maar als die als nog kapot gaat over een poos, en je hebt geen garantie maar, dan had je hem liever nu weggebracht.

Ik heb die van mij ook nodig voor school, ben blij dat de herfstvakantie binnenkort begint en dat ik daarna tentamens heb.

Ik heb ook soms last met mijn beeldscherm, Als ik sommige site's bezoek dan wordt soms mijn scherm helemaal wazig en dan worden de kleuren onscherp, ook als ik BleuJ gebruik heeft hij het soms, dan moet ik de laptop ff laten slapen of de Graka switchen voor dat het beeld weer goed is. ligt dat aan de backlight? of is dat iets anders.

Ik heb aangegeven dat ik contact wil opnemen met Acer want dan ik ff kijken of dat ook iets is wat wellicht gerepareerd moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
De betaalde helpdesk is wel erg incompetent zeg, word me meermaals gevraagd wat de fout is die ik krijg, en ik maar zeggen het is een terugroep actie van acer voor veiligheid omdat volgens acer.nl dat ding door kan branden. (terwijl eigenlijk alleen al 'hallo ik heb een 3810TG' voldoende had moeten zijn en anders wel bij het doorgeven van mijn klantnummer meteen 'oh meneer heeft een systeem waar een terugroep alarm voor actief is'

Of ik een afhaal afspraak kan maken omdat er volgens de mail staat dat ik gebelt word binnen 2 dagen maar ik me nu ineens besef dat ik prive/geheim nummers niet ontvang en acer wss een dergelijk nummer gebruikt. Heel simpel in principe, maar nee hoor.

Uiteindelijk nieuwe case voor me aangemaakt en krijg nu binnen 3-4 werkdagen een etiket dat ik zelf moet printen en op het pakketje plakken en dan een UPS afhaal afspraak maken (breng wel zelf langs bij UPS als die afhaal afspraak langer dan 24 uur is nadat ik het etiket ontvang).

Denk je als eerste aangemeld te hebben hopend snel geholpen te worden sta ik nu wss helemaal achter in de rij :(

Er valt met de helpdesk geen normaal gesprek aan te gaan, te overleggen over de situatie etc, je durft niet eens te vragen of 7 er dan ook meteen opgezet kan worden omdat je bang bent dat ze niet weten wat 7 is.

Jammer :-/ Als iemand wel gebelt word voor de terugroepactie dan hoor ik dat graag.

[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-10-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Blah zelfquote ipv edit, delete aub

[ Voor 97% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-10-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TWeaKLeGeND schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:37:
De betaalde helpdesk is wel erg incompetent zeg, word me meermaals gevraagd wat de fout is die ik krijg, en ik maar zeggen het is een terugroep actie van acer voor veiligheid omdat volgens acer.nl dat ding door kan branden. (terwijl eigenlijk alleen al 'hallo ik heb een 3810TG' voldoende had moeten zijn en anders wel bij het doorgeven van mijn klantnummer meteen 'oh meneer heeft een systeem waar een terugroep alarm voor actief is'

Of ik een afhaal afspraak kan maken omdat er volgens de mail staat dat ik gebelt word binnen 2 dagen maar ik me nu ineens besef dat ik prive/geheim nummers niet ontvang en acer wss een dergelijk nummer gebruikt. Heel simpel in principe, maar nee hoor.

Uiteindelijk nieuwe case voor me aangemaakt en krijg nu binnen 3-4 werkdagen een etiket dat ik zelf moet printen en op het pakketje plakken en dan een UPS afhaal afspraak maken (breng wel zelf langs bij UPS als die afhaal afspraak langer dan 24 uur is nadat ik het etiket ontvang).

Denk je als eerste aangemeld te hebben hopend snel geholpen te worden sta ik nu wss helemaal achter in de rij :(

Er valt met de helpdesk geen normaal gesprek aan te gaan, te overleggen over de situatie etc, je durft niet eens te vragen of 7 er dan ook meteen opgezet kan worden omdat je bang bent dat ze niet weten wat 7 is.

Jammer :-/ Als iemand wel gebelt word voor de terugroepactie dan hoor ik dat graag.
Laat die mensen maar eerst normaal nederlands praten. Ben verdorie een kwartier bezig om te vragen waar mijn Track en Trace nummer gebleven is. Daarna meld ze ja die is aanwezig, bel maar met UPS. Bellen met UPS. 3! minuten aan de lijn gehad en direct weer terug naar Acer.... Daarna weer 16 minuten aan de lijn gehangen om te kijken waar het nummer nu is gebleven. Bleek een verkeerde te zijn ofzo |:( Krijg hopenlijk voor donderdag een nieuwe anders bel ik vrolijk weer.

Eerst waren ze ook nog trouwens mijn aanvraag verloren/niet goed in het systeem genoteerd! Welgeteld 1 keer ben ik van de 5 keer nu goed geholpen over de telefoon :X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Bij Acer gaat niet alles goed, maar het wordt uiteindelijk wel gerepareerd.

Bij een laptop van mij was er een foto lijst op gevallen (stond op bed open) en een aantal toetsen kapot. Op laten halen door Acer en met iets meer dan een week een nieuw toetsenbord erin. Prima geregeld, alleen hadden ze ook maar meteen een illegale versie van Windows XP erop gezet. Althans, de laptop heeft een licentie voor WinXP MCE en er stond nu XP Home op. En dat terwijl hij met een legale Windows Vista Business daar naartoe ging :S Gelukkig een image en backup gemaakt, maar toch...

Dus een tip, maak een backup/image en restore hem anders alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend mn nieuwe 5810T in gebruik genomen, heerlijke laptop.
Zit nu even te kijken naar de windows 7 upgrade. 'k Dacht windows 7 is 32 en 64 bit in één, dus die upgrade ook; mooi niet grrrrr. Kun je met windows 7 32bits wel alle 4gb werkgeheugen benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nee, je zit met dezelfde restrictie als Vista 32 en XP 32.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds een week in het bezit van een 4810TG 9400. Zowat dezelfde dag Vista eraf gegooid en Win7 ultimate met een clean install geinstalleerd. Vrijwel alles werkt goed. Ik kan ook gewoon switchen dmv de groene energysaver knop tussen de ATI en de Intel videokaart. Ik heb hiervoor geen BIOS upgrade gedaan.
De accu gaat bij mij met Win7 ruim 7 uur mee terwijl ik zit te internetten.
Das dus niet verkeerd en tevens de reden waarom ik deze redelijk compacte laptop heb gekocht. Over het algemeen ben ik wel tevreden met deze aankoop op twee dingen na:

Tot nu toe is het me niet gelukt om via bluetooth verbinding te maken met mijn telefoon. Heel even is de telefoon gedetecteerd en gekoppeld geweest met de laptop, maar daarna viel de verbinding weg. Hierna is het niet meer gelukt. Er is wel een blauw icoontje zichtbaar.
Daarna heb ik de bluetooth driver van de Acer website geinstalleerd en toen deed ie het nog niet. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Wat me verder soms irriteert is een probleem wat op dit forum al meer is beschreven, nl het grijs worden van het scherm. Ik hoop dit opgelost te hebben door in het energiebeheer scherm de instellingen van dimmen zo te veranderen dat het niet meer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07
Kan je de switch tussen de Intel en ATI kaart ook uitschakelen vanuit de BIOS zodat altijd dezelfde kaart actief is? En kan je dan ook kiezen welke kaart dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dat via de Ati driver doen of zoals gezegd dmv dat groene knopje.. Daar kun je kiezen welke kaart je wilt gebruiken. In apparaatbeheer zie je dan alleen maar de videokaart die actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Fudzilla bevestigd nog een keer dat de Timeline de nieuwe Intel CULV line up kan verwachten na de launch van Windows 7. Ze zijn herkenbaar aan de 'Z' extensie achter de serie naam. Tot zover niets nieuws.

Ik kan je wel vertellen dat bijv. de SU4100 lekker goedkoop gaat zijn: even duur als de SU3500!
Ik ben benieuwd hoe het zit met de SU7300 en of ze de SU9400 nog gaan gebruiken.

Want op het moment kan je in het hele land geen 3810TG's met de SU9400 meer krijgen. Hopelijk naait Acer ons niet, dat ze de 3810TG's met SU7300 voor dezelfde prijs gaan aanbieden als met de SU9400 (dus rond de €700)...

Bron

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
XanderDrake schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:48:
Fudzilla bevestigd nog een keer dat de Timeline de nieuwe Intel CULV line up kan verwachten na de launch van Windows 7. Ze zijn herkenbaar aan de 'Z' extensie achter de serie naam. Tot zover niets nieuws.

Ik kan je wel vertellen dat bijv. de SU4100 lekker goedkoop gaat zijn: even duur als de SU3500!
Ik ben benieuwd hoe het zit met de SU7300 en of ze de SU9400 nog gaan gebruiken.

Want op het moment kan je in het hele land geen 3810TG's met de SU9400 meer krijgen. Hopelijk naait Acer ons niet, dat ze de 3810TG's met SU7300 voor dezelfde prijs gaan aanbieden als met de SU9400 (dus rond de €700)...

Bron
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in een Acer Timeline 1810tz. Licht, compact, mooi, betaalbaar en nu ook lekker vlot (t.o.v. de SU2300) met SU4100 CPU.

De volgende review is wel interessant. De prijs wordt ca. € 500 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Acer heeft inmiddels fatsoenlijke win7 drivers op de website gepost. Met de MSDNAA versie van win7 64 Enterprise (gelijk aan de final retail versie), bios 1.14, en al die nieuwe drivers draait ie weer als een zonnetje. Switchable graphics werkt ook naar behoren.
Volgens de windows baterij meter zou ik ongeveer 8 uur kunnen internetten (laagtste helderheid, integrated graphics, enkel firefox en wifi aan). Met Wifi en firefox uit gaf die net zelfs 11 uur aan.
Kortom: tijd voor een verse win7 installatie!
EDIT: ik heb een 3810gt (en die ga ik mooi niet retourneren)

[ Voor 5% gewijzigd door Damsplaat op 15-10-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Laatst online: 17:23

KL643

beeldaandemuur

Bios 1.14? Ik zie alleen maar bios 1.10 op de Acer site...

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Damsplaat schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:08:
Acer heeft inmiddels fatsoenlijke win7 drivers op de website gepost. Met de MSDNAA versie van win7 64 Enterprise (gelijk aan de final retail versie), bios 1.14, en al die nieuwe drivers draait ie weer als een zonnetje. Switchable graphics werkt ook naar behoren.
Volgens de windows baterij meter zou ik ongeveer 8 uur kunnen internetten (laagtste helderheid, integrated graphics, enkel firefox en wifi aan). Met Wifi en firefox uit gaf die net zelfs 11 uur aan.
Kortom: tijd voor een verse win7 installatie!
EDIT: ik heb een 3810gt (en die ga ik mooi niet retourneren)
Maar opzich zijn die drivers toch niet anders dan die van windows 7 zelf, voorgeinstalleerd en die je via de windows update binnenhaald? Ik heb zelf bijna geen drivers geinstalleerd, laat het allemaal regelen door win 7 zelf en werkt perfect. Scheelt ook nog eens in prestaties en stroomverbruik, zoals je via de links in de startpost hebt kunnen zien/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Bios versie 1.14 is door acer om onbekende reden weer van hun site gehaald, daarom heb ik hem hier even online gezet.
Windows eigen drivers bieden geen mogelijkheid voor switchable graphics, zodat je de Ati kaart (vanaf bios 1.10) niet meer uit kan schakelen, en je batterijduur dus aanzienlijk wordt verkort. Bovendien moet je dan steeds opnieuw opstarten en in de bios prutsen als je wilt wisselen van kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Damsplaat schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:37:
Bios versie 1.14 is door acer om onbekende reden weer van hun site gehaald, daarom heb ik hem hier even online gezet.
Windows eigen drivers bieden geen mogelijkheid voor switchable graphics, zodat je de Ati kaart (vanaf bios 1.10) niet meer uit kan schakelen, en je batterijduur dus aanzienlijk wordt verkort. Bovendien moet je dan steeds opnieuw opstarten en in de bios prutsen als je wilt wisselen van kaart.
Ok ik heb de 3810T dus zonder graka, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar voor de rest zijn win 7's standaard drivers prima... alles werkt, wifi, webcam, bluetooth, cardreader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:48:

Bron
Ik sta ook op het punt om een nieuwe laptop te kopen. Ik wil een laptop die een lange accuduur heeft, waar ik enigzins nog een beetje op kan gamen (niet hardcore gamen), films mee kan kijken (ook aansluiten op tv met HDMI en voornamelijk basic office gebruik (voornamelijk excel) en ik heb mijn oog laten vallen op de Acer Aspire Timeline 3810TG's met een SU9400 chip erin (enigzins nog wat power). De prestaties van de SU9400 en SU7300 liggen naar mijn weten dicht bij elkaar? Indien niet, kan iemand mij het verschil uitleggen?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe iemand het ervaart om meerdere uren per dag te werken op een 13" screen? Ik ben nu in het bezit van een 17" die totaal niet mobiel is, maar wel lekker wegkijkt.

Tot slot, als ik een laptop heb met een max resolutie van 1388 * 768, wat voor consequenties heeft dat als ik de laptop aansluit op een bijv. 23" Syncmaster? Is dat een bottleneck of werkt t prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:41:
[...]

Daarnaast ben ik benieuwd hoe iemand het ervaart om meerdere uren per dag te werken op een 13" screen? Ik ben nu in het bezit van een 17" die totaal niet mobiel is, maar wel lekker wegkijkt.
Ik gebruik dagelijks mijn laptop met 13"en daarna naast ook mijn desktop met 22" scherm. het scherm is een stuk kleiner maar het is niet echt hinderlijk het verschil, je hebt sowieso een grotere pixelpitch wat het verschil in grote compenseert het is wel wennen, Je kan alleen minder schermen naast elkaar hebben, zoals, internet en enkele msn vensters. ik gebruik mijn laptop ook in de trein, dan staat hij op een tafel op op schoot en dan is zelfs 13"voldoende( het LED scherm is erg mooi en de beeldverhouding van 16:9 ideaal voor films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik sta ook op het punt om een nieuwe laptop te kopen. Ik wil een laptop die een lange accuduur heeft, waar ik enigzins nog een beetje op kan gamen (niet hardcore gamen), films mee kan kijken (ook aansluiten op tv met HDMI en voornamelijk basic office gebruik (voornamelijk excel) en ik heb mijn oog laten vallen op de Acer Aspire Timeline 3810TG's met een SU9400 chip erin (enigzins nog wat power). De prestaties van de SU9400 en SU7300 liggen naar mijn weten dicht bij elkaar? Indien niet, kan iemand mij het verschil uitleggen?
De prestaties zullen zeker in de buurt van elkaar zitten, het scheelt maar 100mhz. Maar je moet niet vergeten dat de verschillen bij ULV vaak klein zijn en alle beetjes helpen.
Het punt is vooral dat het een naaistreek is als Acer een SU7300 verkoopt alsof het een SU9400... Als de prijs hetzelfde blijft iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een oplossing voor het voortdurend dimmen van het scherm als je op de accu werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:08:
Is er al een oplossing voor het voortdurend dimmen van het scherm als je op de accu werkt?
Dimmen als in dat de backlight omlaag gaat? Want daar heb ik geen last van. Als je stekker eruit haalt springt ie wel naar zwakkere backlight, maar dat doet ie nooit uit zichzelf (als je bezig bent tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij springt ie ook naar een lagere helderheid maar dan als je gewoon aan het werk bent gaat de helderheid verder naar beneden en na een paar seconden weer omhoog. Dat is erg irritant. Ik ben al aan het zoeken in de energieschema's of ik dat uit kan zetten, maar zelfs als ik dimmen instel op 60 minuten dan nog begint hij al na een paar seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:23:
Bij mij springt ie ook naar een lagere helderheid maar dan als je gewoon aan het werk bent gaat de helderheid verder naar beneden en na een paar seconden weer omhoog. Dat is erg irritant. Ik ben al aan het zoeken in de energieschema's of ik dat uit kan zetten, maar zelfs als ik dimmen instel op 60 minuten dan nog begint hij al na een paar seconden...
is het enkel de helderheid, of wordt ook alles een beetje grijzig (heel weinig contrast) zodat je niet goed meer dingen kan lezen? Dan klinkt het namelijk als hetzelfde verschijnsel waar wel meer mensen in dit forum over klagen. Volgens mij is het gewoon een bug. Overigens heb ik dat sinds ik helemaal up to date ben met drivers en bios nog niet gehad, wanneer heb je voor het laatst geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• History Maker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 17:59
Een paar weken geleden heb ik in dit topic advies gevraagd, over het kopen van een nieuwe Timeline (3810+9400+4330)
Ik heb even afgewacht en las dat het verstandiger is om tot eind oktober te wachten.
De 3810 zou dan uitgerust zijn met een nieuwe CULV SU7300 processor. Is het nuttig om daar op te wachten?
Wat is het voordeel van de SU7300 ten opzichte van de SU9400? Ik zie namelijk bij de specificaties van Intel dat de SU7300 100mHz langzamer is dan de SU9400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Over het dimmen van het scherm, daarvoor moet je bij de energie-spaar functies van de intel videokaart zijn. Gooi die handel uit en dat dynamische gedoe van de verlichting ben je kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
History Maker schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:31:
Een paar weken geleden heb ik in dit topic advies gevraagd, over het kopen van een nieuwe Timeline (3810+9400+4330)
Ik heb even afgewacht en las dat het verstandiger is om tot eind oktober te wachten.
De 3810 zou dan uitgerust zijn met een nieuwe CULV SU7300 processor. Is het nuttig om daar op te wachten?
Wat is het voordeel van de SU7300 ten opzichte van de SU9400? Ik zie namelijk bij de specificaties van Intel dat de SU7300 100mHz langzamer is dan de SU9400.
Voor zover ik weet is de 9400 beter, en de 7300 goedkoper, of acer dit in de prijs ook laat blijken is de vraag, verder heb je kans op allerlei andere verbeteringen. Het is een gok, die je nu al hebt genomen. Huidige model is namelijk EOL, maar kan best dat er in de nieuwe timeline reeks straks ook nog een 9400 of mss zelfs een 9600 model is, misschien met betere videochip, misschien een ion versie ook, misschien 3G modem standaard erbij, en mss alleen een 7300 versie met verder helemaal geen verschil ten opzichte van huidige en dan tegen een lagere prijs, of tegen dezelfde prijs, who knows, all you can do now is wait and see.

[ Voor 6% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 15-10-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 12:43
Heeft iemand al een betaalverzoek voor het opsturen van Win7 upgrade gekregen?
De launch is binnenkort en ik wil echt af van Vista op mn 1810T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakdoef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 22:32
Lisabella schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:07:
Heeft iemand al een betaalverzoek voor het opsturen van Win7 upgrade gekregen?
De launch is binnenkort en ik wil echt af van Vista op mn 1810T.
Nee, nog geen betaalverzoek gekregen. Zit er ook nog op te wachten. Zal waarschijnlijk toch pas na 22 oktober gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Over die win7 upgrade, iemand enig idee of die ook als clean install kan? En of je gewoon install files kan gebruiken met 64 bits versie en dan de acer key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Sinds een week heb ik een 3810TG (su9400/ATI) met Windows 7 x64 geinstallerd, alles werkt goed alleen sommige combinaties met de 'Fn' toets werken niet. Door middel van de Fn toets kan ik de helderheid van het scherm niet aanpassen en als ik de Fn toets en F2(Powersmart?) tegelijk in druk om powersmart te (de)activeren komt het scherm van de computereigenschappen te voorschijn ( :? ) en ook het powersmart icoontje komt in beeld.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Power_management_utility_v4.02.3006 is geïnstalleerd evenals Launchmanager v3.0.05.

-edit- Of kijk ik nu verkeerd? Wat doet het symbool wat bij F2 staat? Ik dacht dat gebruikt werd powersave te activeren? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Aldmar op 16-10-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort, na veel problemen met de Acer helpdesk voor het vragen van een restitutie voor de Windows licentie, ben ik de gelukkige bezitter van een Acer TravelMate Timeline 8371-352G25N. AFAIK is deze praktisch hetzelfde als de Timeline 3810T, maar is deze meer op een zakelijk publiek gericht. Ik kan het meer ingetogen uiterlijk erg waarderen, en zeker ook het matte scherm.

Ik had er ook een Intel X25-M van de tweede generatie bij besteld. Ik heb deze vandaag proberen in te bouwen, maar tot nu toe onsuccesvol. De X25-M wordt niet herkend in het BIOS.

Ik had eerst de notebook aangezet toen de harde schijf er nog inzat om te verifiëren of het correct werkte, dat was het geval. Daarna het harde schijf compartiment geopend, de klep die rechtsonder zit als je de notebook ondersteboven legt. Ik zag daar de harddisk liggen, met van dat grijze plastic om de randen heen, en die zilverkleurige en transparante plastic/kartonnen verpakking waar de harde schijf in zat. Ook zat er een soort adapter tussen de aansluiting van de harde schijf en de aansluiting aan het andere eind.

De X25-M werd dus niet herkend. Ik weet dat het niet aan de notebook ligt, want de harde schijf werd wel herkend. Ik weet dat het niet aan de X25-M ligt, want deze wordt wel herkend als ik hem aansluit op de desktop, en de firmware bleek ook al de meest recente te zijn.

Ook al heb ik de X25-M in de verpakking gelegd en dat harde plastic om de randen bevestigd exact zoals bij de harde schijf, ik vermoed dat de X25-M niet goed is aangesloten. De adapter tussen de beide aansluiting maakt geen verbinding denk ik. Nu hebben een aantal andere mensen in dit topic gepost dat zij succesvol de harddisk hebben vervangen door SSD’s, inclusief deze specifieke X25-M, maar ik vind nergens instructies, ook niet op Google, hoe ik het aan moet pakken.

Ik zou hulp erg waarderen, door die prutsers bij de Acer helpdesk heb ik weken langer moeten wachten voordat ik mijn notebook kon gaan gebruiken, en dan nu die X25-M weer die problemen geeft, daar is erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 5810T. weet iemand of op een of andere manier de wifi kaart kan worden vervangen door een model wat ook 3g ondersteund?

En kan de ATI grafische kaart ook achteraf worden ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:04:
Sinds kort, na veel problemen met de Acer helpdesk voor het vragen van een restitutie voor de Windows licentie, ben ik de gelukkige bezitter van een Acer TravelMate Timeline 8371-352G25N. AFAIK is deze praktisch hetzelfde als de Timeline 3810T, maar is deze meer op een zakelijk publiek gericht. Ik kan het meer ingetogen uiterlijk erg waarderen, en zeker ook het matte scherm.

Ik had er ook een Intel X25-M van de tweede generatie bij besteld. Ik heb deze vandaag proberen in te bouwen, maar tot nu toe onsuccesvol. De X25-M wordt niet herkend in het BIOS.

Ik had eerst de notebook aangezet toen de harde schijf er nog inzat om te verifiëren of het correct werkte, dat was het geval. Daarna het harde schijf compartiment geopend, de klep die rechtsonder zit als je de notebook ondersteboven legt. Ik zag daar de harddisk liggen, met van dat grijze plastic om de randen heen, en die zilverkleurige en transparante plastic/kartonnen verpakking waar de harde schijf in zat. Ook zat er een soort adapter tussen de aansluiting van de harde schijf en de aansluiting aan het andere eind.

De X25-M werd dus niet herkend. Ik weet dat het niet aan de notebook ligt, want de harde schijf werd wel herkend. Ik weet dat het niet aan de X25-M ligt, want deze wordt wel herkend als ik hem aansluit op de desktop, en de firmware bleek ook al de meest recente te zijn.

Ook al heb ik de X25-M in de verpakking gelegd en dat harde plastic om de randen bevestigd exact zoals bij de harde schijf, ik vermoed dat de X25-M niet goed is aangesloten. De adapter tussen de beide aansluiting maakt geen verbinding denk ik. Nu hebben een aantal andere mensen in dit topic gepost dat zij succesvol de harddisk hebben vervangen door SSD’s, inclusief deze specifieke X25-M, maar ik vind nergens instructies, ook niet op Google, hoe ik het aan moet pakken.

Ik zou hulp erg waarderen, door die prutsers bij de Acer helpdesk heb ik weken langer moeten wachten voordat ik mijn notebook kon gaan gebruiken, en dan nu die X25-M weer die problemen geeft, daar is erg frustrerend.
Installatie kan eigenlijk niet verkeerd gaan. Eerst de oude HDD uitbouwen en de harnas overzetten op de X25 (4 platte schroefjes aan de zijkant) Daarna de adapter voor de aansluiting op de sata connector van de x25 plaatsen en de x25 voorzichtig op zijn plek leggen. Klep dichtschroeven en je bent klaar. Dit ging bij mij in 1 keer goed. Ik wel eerst mijb bios geflashed naar de laatse versie (1.14 meen ik uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:50:
ik heb een 5810T. weet iemand of op een of andere manier de wifi kaart kan worden vervangen door een model wat ook 3g ondersteund?

En kan de ATI grafische kaart ook achteraf worden ingebouwd?
'T is een 3180T, maar dat zal waarschijnlijk niet heel veel uitmaken. Als je 't toetsenbord los klikt vind je je wifi kaart (zie plaatje) boven de CPU fan. Rechts boven is nog een slot voor een extra kaart.

http://www.miegiel.net/images/timeline3810t/r0023197.jpg

meer plaatjes http://www.miegiel.net/images/timeline3810t

[ Voor 2% gewijzigd door mie9iel op 17-10-2009 17:24 . Reden: typos :+ en meer plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:53:
[...]

Installatie kan eigenlijk niet verkeerd gaan. Eerst de oude HDD uitbouwen en de harnas overzetten op de X25 (4 platte schroefjes aan de zijkant) Daarna de adapter voor de aansluiting op de sata connector van de x25 plaatsen en de x25 voorzichtig op zijn plek leggen. Klep dichtschroeven en je bent klaar. Dit ging bij mij in 1 keer goed. Ik wel eerst mijb bios geflashed naar de laatse versie (1.14 meen ik uit mijn hoofd)
Hartelijk bedankt! Hij wordt nu gedetecteerd in het BIOS. Tijd om de beta van de komende Ubuntu/Kubuntu versie er op te zetten...

Ik heb vooral opgelet op het feit dat jij schrijft dat de klep moet worden dichtgeschroefd. Dat had ik niet gedaan bij mijn vorige pogingen, ik dacht eerst even te testen of de X25-M wel gedetecteerd werd. Als dat niet het geval was zou ik de klep weer open moeten schroeven, vandaar dat ik de klep open had gelaten. Het blijkt dus dat die klep echt essentieel is om de SSD op zijn plaats te houden dus. Hopelijk blijft ie nu ook op zijn plaats en verliest die niet de verbinding als mijn notebook wat heen en weer geschud wordt tijdens dagelijks gebruik :X.

Zoals je zegt zou het inderdaad niet fout kunnen gaan, maar ik zat wel zwaar in de stress omdat ik dacht dat ik met een niet werkende notebook zat opgescheept |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
[...]

.....

Tot slot, als ik een laptop heb met een max resolutie van 1388 * 768, wat voor consequenties heeft dat als ik de laptop aansluit op een bijv. 23" Syncmaster? Is dat een bottleneck of werkt t prima?
De resolutie is gebonden aan je scherm. dus als je een extern scherm aansluit. dan kan je gewoon de maximale resolutie van dat scherm gebruiken. is waarschijnlijk 1680*1050? bij mijn 22inch iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Aldmar schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:26:
Sinds een week heb ik een 3810TG (su9400/ATI) met Windows 7 x64 geinstallerd, alles werkt goed alleen sommige combinaties met de 'Fn' toets werken niet. Door middel van de Fn toets kan ik de helderheid van het scherm niet aanpassen en als ik de Fn toets en F2(Powersmart?) tegelijk in druk om powersmart te (de)activeren komt het scherm van de computereigenschappen te voorschijn ( :? ) en ook het powersmart icoontje komt in beeld.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

...
Ik heb de originele vista erop staan. en de FN+f2 toets is idd de standaard computereigenschappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

NIB0R schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:01:
[...]

Ik heb de originele vista erop staan. en de FN+f2 toets is idd de standaard computereigenschappen!
Klopt inderdaad. Ik heb toch maar eens de quickstart handleiding gelezen en daar staat uitgelegd wat elk symbool betekend. 8)7 Daarnaast blijkt dat je de wireless/backup/powersave knoppen aanraak gevoelig zijn. Nooit geweten. }:O

Laten we het erop houden dat ik aan het weekend toe was... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag van mijn kant. Ik heb onlangs een de 1810T aangeschaft. Mooi apparaat en zeker een stuk sneller dan een normale netbook met Atom processor. Mijn vraag gaat over het volgende, ik lees overal dat dit apparaat zonder problemen 720p media kan afspelen en vaak zelfs 1080p. Ik heb allerlei tests gedaan, dus met .mkv en .avi etc. Toch hapert hij bij alle films (of loopt het beeld vloeiend, maar loopt audio achter).

Ik gebruik zelf CCCP codec en Core AV en speel het af via Media Player classic.

Kan iemand bevestigen dat de 1810T inderdaad probleemloos 720p films kan afspelen? Doe ik wat verkeerd? Ik zit te denken om het systeem om te zetten naar XP als dat een oplossing is. In ieder geval dank voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:32:
Korte vraag van mijn kant. Ik heb onlangs een de 1810T aangeschaft. Mooi apparaat en zeker een stuk sneller dan een normale netbook met Atom processor. Mijn vraag gaat over het volgende, ik lees overal dat dit apparaat zonder problemen 720p media kan afspelen en vaak zelfs 1080p. Ik heb allerlei tests gedaan, dus met .mkv en .avi etc. Toch hapert hij bij alle films (of loopt het beeld vloeiend, maar loopt audio achter).

Ik gebruik zelf CCCP codec en Core AV en speel het af via Media Player classic.

Kan iemand bevestigen dat de 1810T inderdaad probleemloos 720p films kan afspelen? Doe ik wat verkeerd? Ik zit te denken om het systeem om te zetten naar XP als dat een oplossing is. In ieder geval dank voor jullie advies.
Probeer dit is:
http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsssss
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09-2021
Naast latopshop.nl heeft ook Hardware.nl de 1810TZ, maar dan 30 euro goedkoper en dus onder de € 500

http://www.hardware.nl/p/ACER/LX.PJ502.086

[ Voor 20% gewijzigd door Thijsssss op 19-10-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 19:32

sdy

Ik heb zojuist windows 7 64bit erop gezet en de batterijduur is extreem veel afgenomen. Dit komt natuurlijk omdat ePower er niet opstaat enzo. De acersite heeft geen windows 7 versie. Nu heb ik de vista versie geprobeerd maar die doet niks. Toch zie ik dat mensen het wel aan de praat hebben gekregen. Kan iemand me vertellen hoe je in windows 7 alles zo goed mogelijk ingesteld krijgt en ePower werkend?

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
sdy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:07:
Ik heb zojuist windows 7 64bit erop gezet en de batterijduur is extreem veel afgenomen. Dit komt natuurlijk omdat ePower er niet opstaat enzo. De acersite heeft geen windows 7 versie. Nu heb ik de vista versie geprobeerd maar die doet niks. Toch zie ik dat mensen het wel aan de praat hebben gekregen. Kan iemand me vertellen hoe je in windows 7 alles zo goed mogelijk ingesteld krijgt en ePower werkend?
Check de startpost van dit topic eens. Staan een hoop tipc, trucs en tweaks tussen die je systeem versnellen maar ook batterijduur kan verlengen. Bijv. door NIET de realtek software te gebruiken voor geluid maar gewoon de standaard windows 7 drivers. Werkt net zo goed maar bespaart flink op de CPU belasting en dus ook accu ;) Succes!

http://forum.notebookrevi...hp?p=5312927&postcount=87

http://forum.notebookrevi...hp?p=5369398&postcount=82

http://forum.notebookrevi...?p=5287567&postcount=1807

[ Voor 11% gewijzigd door peakaboo op 19-10-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

peakaboo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:26:
[...]

Check de startpost van dit topic eens. Staan een hoop tipc, trucs en tweaks tussen die je systeem versnellen maar ook batterijduur kan verlengen. Bijv. door NIET de realtek software te gebruiken voor geluid maar gewoon de standaard windows 7 drivers. Werkt net zo goed maar bespaart flink op de CPU belasting en dus ook accu ;) Succes!

http://forum.notebookrevi...hp?p=5312927&postcount=87

http://forum.notebookrevi...hp?p=5369398&postcount=82

http://forum.notebookrevi...?p=5287567&postcount=1807
Ik haal met Win 7 en alle drivers van Acer ongeveer een uur of 7 a 8. Vind dat nog best aardig. Als ik dus alle tweaks gebruik kan het nog langer :9 :9~ Linux is het jammer genoeg maar een uur of 5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy

sdy

peakaboo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:26:
[...]
Check de startpost van dit topic eens [...]
dank je. Ik heb nu alleen de standaard drivers draaien met uitzondering van de toughpad. Het heeft dus zin echt alle drivers (behalve realtek dus) te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
sdy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:04:
[...]

dank je. Ik heb nu alleen de standaard drivers draaien met uitzondering van de toughpad. Het heeft dus zin echt alle drivers (behalve realtek dus) te installeren?
Als ik jou was, en zo heb ik het ook gedaan, zou ik gewoon na de clean install kijken wat al werkt out of the box zeg maar... ik hoefde bijv. niet zelf wifi drivers te installen, wifi werkte meteen... geluid ook... lan ook... allemaal geen drivers voor nodig. Maar idd die realtek rommel zou ik echt vermijden.. Touchpad heb je idd wel de synaptics driver voor nodig :) Ik weet niet zeker maar volgens werkten bij mij de touchtoetsen ook al uit zichzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
Thijsssss schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:46:
Naast latopshop.nl heeft ook Hardware.nl de 1810TZ, maar dan 30 euro goedkoper en dus onder de € 500

http://www.hardware.nl/p/ACER/LX.PJ502.086
Het kan volgens mij met deze pond koers zelfs wel uit om de 1810tz bij Amazon UK aan te schaffen. 449 pond aanschaf, 6 of 7 pond voor verzending. Dat komt met de huidige koers op zo'n 500 euro uit (daarnet onder waarschijnlijk), maar daar krijg je een hdd van 250gb (ipv 160) en 3gb aan RAM (ipv 2) voor terug. Het enige probleem is dan garantie en dat is denk ik wat mij ook zou tegenhouden.

http://www.amazon.co.uk/A...ics&qid=1255976464&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy

sdy

peakaboo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:23:
[...]

Als ik jou was, en zo heb ik het ook gedaan, zou ik gewoon na de clean install kijken wat al werkt out of the box zeg maar... ik hoefde bijv. niet zelf wifi drivers te installen, wifi werkte meteen... geluid ook... lan ook... allemaal geen drivers voor nodig. Maar idd die realtek rommel zou ik echt vermijden.. Touchpad heb je idd wel de synaptics driver voor nodig :) Ik weet niet zeker maar volgens werkten bij mij de touchtoetsen ook al uit zichzelf...
Dit heb ik dus ook gedaan maar de baterij gaat hooguit, en dat is als ik bijna niks doe 2.5 uur mee, en dat is sneu voor deze laptop. Ik heb wel een ati kaart erin zitten maar die lijkt niks te doen, misschien dat dit iets uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
sdy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:00:
[...]

Dit heb ik dus ook gedaan maar de baterij gaat hooguit, en dat is als ik bijna niks doe 2.5 uur mee, en dat is sneu voor deze laptop. Ik heb wel een ati kaart erin zitten maar die lijkt niks te doen, misschien dat dit iets uitmaakt?
2,5 uur is extreem laag vind ik? Ik haal zo'n 5 uur op een volle accu met wifi aan... heb wel de intel graphics... misschien slurpt die graka idd veel en moet je hem uitschakelen? heb geen ervaring met dat model... ik heb overigens de 13,3 inch versie met SU9400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy

sdy

peakaboo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:20:
[...]

2,5 uur is extreem laag vind ik? Ik haal zo'n 5 uur op een volle accu met wifi aan... heb wel de intel graphics... misschien slurpt die graka idd veel en moet je hem uitschakelen? heb geen ervaring met dat model... ik heb overigens de 13,3 inch versie met SU9400 :)
inderdaad, heb hem nu uitgezet, kijken wat dat doet. Ik heb het 14 inch model ook met SU9400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
sdy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:24:
[...]

inderdaad, heb hem nu uitgezet, kijken wat dat doet. Ik heb het 14 inch model ook met SU9400
Trouwens ik raad je aan om batterybar (versie 3.2 build 63) te gebruiken om je accuduur mee uit te lezen, is veel nauwkeuriger dan die van windows. Wat ik ook fijn vind is dat hij laat zien hoe lang het weer duurt om totdat je accu volledig opgeladen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb de Acer 5810T al een tijdje.
Nu wilde ik vanavond een 1080P MKV(x264) kijken, maar bij drukke stukken hapert hij als een gek.
Is hier iets aan te doen? Overklokken of zoiets? Of kan het ook simpeler? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
peakaboo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:47:
[...]

Trouwens ik raad je aan om batterybar (versie 3.2 build 63) te gebruiken om je accuduur mee uit te lezen, is veel nauwkeuriger dan die van windows. Wat ik ook fijn vind is dat hij laat zien hoe lang het weer duurt om totdat je accu volledig opgeladen is :)
Geweldig programma _o_

Je kan zelfs zien hoeveel slijtage je accu heeft. Na een kleine 5 maanden heeft m'n accu (van 3810T) 2.8% slijtage... Beetje in de gaten houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Megalo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:31:
[...]
Het kan volgens mij met deze pond koers zelfs wel uit om de 1810tz bij Amazon UK aan te schaffen. 449 pond aanschaf, 6 of 7 pond voor verzending. Dat komt met de huidige koers op zo'n 500 euro uit (daarnet onder waarschijnlijk), maar daar krijg je een hdd van 250gb (ipv 160) en 3gb aan RAM (ipv 2) voor terug. Het enige probleem is dan garantie en dat is denk ik wat mij ook zou tegenhouden.

http://www.amazon.co.uk/A...ics&qid=1255976464&sr=8-1
Ik wacht het even af. Zodra die in voorraad is gaan de nederlandse shops concurreren en gaat de prijs ook richting de 500 euro.

Edit: wat zeg ik, minder dan 500:
http://www.hardware.info/...1810TZ412G16N_LXPJ502086/

De garantie is overigens internationaal, dus daar hoef je het niet voor te laten.
DennusB schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:12:
Ik heb de Acer 5810T al een tijdje.
Nu wilde ik vanavond een 1080P MKV(x264) kijken, maar bij drukke stukken hapert hij als een gek.
Of kan het ook simpeler? :)
Beste oplossing is Windows 7+WMP 12. Veel info hier: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=408933

Edit: ik wist niet dat de 1810tz al in voorraad is.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 20-10-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannneer kunnen we de specs en de nieuwe 3810TZ verwachten? Ik heb broodnodig een nieuwe notebook nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thanks voor je antwoord maar ik draai al Windows 7 Ultimate 64bit :(
Heb nu CCCP codec geinstalleerd en daarmee werkt het wel _/-\o_

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:35:
Wannneer kunnen we de specs en de nieuwe 3810TZ verwachten? Ik heb broodnodig een nieuwe notebook nodig..
Als Windows7 uit komt lijkt me, de vooraankondiging van de nieuwe modellen kun je al bij menig webshop zien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

DennusB schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:36:
[...]

Ik heb deze tutorial van hardware.info gebruikt. Met alleen het installeren van haali media splitter en AC3filter speelt mijn 3810 1080p mkv's (met eventueel DTS) zonder problemen af met hulp van de GPU. (zonder subs) _/-\o_

-----

Ik heb alleen nog het probleem dat het opstarten zo'n 2-3 minuten duurt... Hij blijft erg lang hangen op het 'Starting Windows' scherm. Voordat ik mijn password kan invoeren ben ik al 2m verder... Ook het uit sluimerstand halen werkt niet altijd vlekkeloos. De helft van de keren krijg ik een blue screen en wordt windows opnieuw geladen (inclusief schijfcontrole) met de mededeling dat 'windows herstelt is van een fatale fout'. Slaapstand werkt wel, maar in die stand is het niet verstandig om hem in een sleeve in een tas te vervoeren, toch?

Iemand hier een verklaring voor?

(Windows 7 64bit en SU9400+ATI)

[ Voor 36% gewijzigd door Aldmar op 20-10-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
DennusB schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:36:
[...]
Ook mooi dat dat werkt, maar op NBR zeggen ze dat met de laatste Intel drivers het perfect werkt op WMP12, zonder extra instellingen of codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmore
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 20:38
Ik heb het even helemaal gehad met Acer. Ik heb mijn 3810TG inmiddels een maand geleden opgestuurd wegens een (deels) kapotte backlight en ik heb m nog steeds niet terug :( Op de site heb ik ook nog steeds de indicatie 'Under repair' en moet ik geduld hebben. Nu weet ik ook wel dat de service van Acer niet echt geweldig is, maar een maand is wel ERG lang. Hij is nu al langer RMA dan dat ik m gebruikt heb.
Heeft iemand enig idee hoe lang dit normaal gesproken zou moeten duren want ik wil m nu wel weer een keer terug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Wat dacht je van bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmore
Heb ik al gedaan, maar dan dan krijg ik te horen dat zij me niet kunnen helpen, waarna ik doorverwezen wordt naar een ander nummer, waarop ik een computer krijg die zegt dat ik geduld moet hebben en dat er aan gewerkt wordt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Meer dan een maand lijkt me voldoende reden om Acer in gebreke te stellen. Zoekt het even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gizmore schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:59:
Heb ik al gedaan, maar dan dan krijg ik te horen dat zij me niet kunnen helpen, waarna ik doorverwezen wordt naar een ander nummer, waarop ik een computer krijg die zegt dat ik geduld moet hebben en dat er aan gewerkt wordt... :/
Mijn laptop was binnen een week gerepareerd... HD vervangen, getest en de bios geupdate. Nadeel was dat UPS er een week over deed omdat ze gewoon gingen bezorgen zonder te checken of er iemand thuis was... Om 11 uur is iedereen bij ons op school/werk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmore
Philflow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:07:
Meer dan een maand lijkt me voldoende reden om Acer in gebreke te stellen. Zoekt het even na.
Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. :) Vooral omdat men aan de telefoon vertelde dat het waarschijnlijk 10 werkdagen zou gaan duren en ik inmiddels al over het dubbele daarvan zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizmore op 20-10-2009 15:48 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste