Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 13:00
Yea, ik baal er inmiddels goed van zeg. Heb nog nauwelijks gebruik gemaakt van m'n box. Ik snap echt niet dat een bedrijf als Asus er niet gewoon een paar mensen op zet.

Waarschijnlijk is het bij dit soort nieuwe producten handiger om het bij een klein bedrijf te bestellen. Het lijkt wel of Asus echt keihard schijt aan z'n userbase heeft. Als je dat forum bekijkt van Asus over de O!Play, niet best hoeveel users er op dit moment actief zijn. En iedereen zit te zeiken en te klagen, en terecht. Maar geen woord van Asus. Totale radiostilte.

Waar de loos.

Die box is prima, maar ze verneuken het gewoon door niet een beetje hun best te doen op firmware. Ik had gewoon de Xtreamer moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 08:40
spokje schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:13:
Yea, ik baal er inmiddels goed van zeg. Heb nog nauwelijks gebruik gemaakt van m'n box. Ik snap echt niet dat een bedrijf als Asus er niet gewoon een paar mensen op zet.

Waarschijnlijk is het bij dit soort nieuwe producten handiger om het bij een klein bedrijf te bestellen. Het lijkt wel of Asus echt keihard schijt aan z'n userbase heeft. Als je dat forum bekijkt van Asus over de O!Play, niet best hoeveel users er op dit moment actief zijn. En iedereen zit te zeiken en te klagen, en terecht. Maar geen woord van Asus. Totale radiostilte.

Waar de loos.

Die box is prima, maar ze verneuken het gewoon door niet een beetje hun best te doen op firmware. Ik had gewoon de Xtreamer moeten bestellen.
De meeste issues hier en op het VIP forum van ASUS zijn slechts mensen die niet overweg kunnen met hun spullen. Ik heb out of the box ge-upgrade naar 1.13P ook al las ik hier dat zoveel mensen problemen hadden.

En ik moet toegeven dat ik probelemen kreeg, maar daar was ik al lang blij mee!
Mijn netwerk infra was totaal niet correct meer, nadat ik die issues had opgelost werkte het doosje als een tierelier.

Mensen die problemen hebben met network shares moeten misschien toch even een tutorial lezen over hoe je een werkend netwerk opzet. Samba werkt in 1.13P net zo goed als in 1.07P.

Asus geeft inderdaad weinig terugkoppeling, maar als ik zo die posts lees in het VIP forum geef ik ze geen ongelijk! Als je ziet hoeveel retards er daar rondhangen met de meest domme vragen.

Ik zie asus liever werken aan functionaliteit voor de O!play dan de hele dag mensen zonder kennis van zaken die de boel verpesten te helpen.
Al bij al werkt het apparaat perfect , zolang mensen het gebruiken zoals het bedoeld en is en er een fatsoenlijke netwerkomgeving gemaakt is.

Ik vind jou opmerking dat je beter een Xtreamer had kunnen kopen hier dan ook totaal ongegrond, de functionaliteit van de Xtreamer is totaal anders , en niet te vergelijken qua prijsklasse met die van de O!play.
Ik heb dan ook geen enkel greintje medelijden met de mensen die op de O!play aan het zeuren zijn, want dit zijn enkel de mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten, je weet dat de O!play een goedkopere media streamer is en dat hij functies als Youtube e.d. niet heeft , en als asus daar ooit mee uit komt dan heb je mazzel dat je voor 80 euro een zeer strakke media streamer hebt staan.

/klaar met mijn relaas.

Ik heb overigens mijn O!play voorzien van de Wl500G software van asus, dit is wel leuk aangezien het ook een simpele linux distro is maar met meer mogelijkheden. Heb het net voor elkaar om drivers in de kernel te loaden zodat ik nu ondersteuning heb voor legio hardware.

Overigens heb ik al 3 keer mijn O!play gebricked met pogingen tot kernel modification.
Voor mensen die een half leven O!play hebben, kwam ik dit tegen wat echt perfect werkte!

Credits voor Mikez van minimodding
Well, this all started with bricking my O!Play. It was definitely my fault, I had two open telnet sessions, one to the Asus and the other to my NAS, and I have entered some commands in the wrong place. Never accept a phone call when you do such things, and more importantly, don't think you can continue your work with full attention.

Anyway, damage has been done, I needed to revive my device. I was almost sure that the root fs was intact, it was the the media player application /usr/local/bin/dvdplayer) that refused to start (or crashed). This made the device - or the application, didn't know which one at that time - continuously restart. I thought if I could interrupt the init process - not letting the media player application start -, I could fix the problem. Other alternative was to kill the watchdog (/usr/local/bin/RootApp), and stop the continuous start/stop/restart loop.

I tried to telnet in, but no go. Telnet wasn't working, not even for a second. So, I hat to read. ;) I went through again all of the wiki articles Mike wrote here, and also his posts on the netbookuser site, where he posted the capture of the serial console boot log. Examining the log, I noticed that eth0 has been brought up early, with the default address of: 192.168.0.9.

From this point, it was easy. I remembered that inetd - means telnet for me - is started during the init process. So the device should be accessible through telnet early, before the dvdplayer application starts
(as the last step of the init process). The only problem is that this option may last only for a few seconds. I changed my network settings to match the 192.168.0.* network, started telnet, and powered up the device. And ideed, telnet was available!

Only for a short time though - 2-3 secs, I was right about it -, but it was available. So I put up a little script that pings the above IP address, and once it responds, immediately starts a telnet session
and sends a few keypresses. First the "root" string certainly, then a "/usr/bin/stopall" command.
(I remembered that I was able to kill the dvdplayer & watchdog with a "# /usr/bin/stopall" command from the telnet command prompt.)

I have a windows laptop, so I needed a windows script. I used a similar script a while ago to connect to a Linksys router, so I took that script and modified it. Here is how it looked:

asusrescue.bat
echo off
echo Set objShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") > asusrescue.vbs
echo Set objExecObject = objShell.Exec("cmd /c ping -t -w 1 192.168.0.9") >> asusrescue.vbs
echo Wscript.Echo "Now, start your O!Play..." >> asusrescue.vbs
echo Do While Not objExecObject.StdOut.AtEndOfStream >> asusrescue.vbs
echo strText = objExecObject.StdOut.ReadLine() >> asusrescue.vbs
echo Wscript.Echo strText >> asusrescue.vbs
echo If Instr(strText, "Reply") > 0 Then >> asusrescue.vbs
echo Exit Do >> asusrescue.vbs
echo End If >> asusrescue.vbs
echo Loop >> asusrescue.vbs
echo objShell.Run("telnet 192.168.0.9") >> asusrescue.vbs
echo Do Until Success = True >> redbootSlug.vbs
echo Success = objShell.AppActivate("telnet") >> redbootSlug.vbs
echo Loop >> redbootSlug.vbs
echo Wscript.Sleep 300 >> redbootSlug.vbs
echo Success = objShell.AppActivate("telnet") >> asusrescue.vbs
echo objShell.SendKeys "root" >> asusrescue.vbs
echo objShell.SendKeys "{ENTER}" >> asusrescue.vbs
echo objShell.SendKeys "/usr/bin/stopall" >> asusrescue.vbs
echo objShell.SendKeys "{ENTER}" >> asusrescue.vbs
echo Wscript.Echo "Done... You can close this window." >> asusrescue.vbs
rem echo Wscript.Quit >> asusrescue.vbs

CALL CScript asusrescue.vbs
del asusrescue.vbsPowered down the O!Play (unplugged the power cord), started the script, then switched on the player. It worked for the very first time. The dvd player application stopped, so did the watchdog, and I had a working telnet prompt. In fact this command did some more, for example remounted the root fs in write mode, etc., so I think this command is a kind of debug command to aid developers to get access to things easily.

So I had a working telnet connection, I could fix my mistakes, and my O!Play was working again. ;)

Note: The above script works on english versions of Windows XP and up. For making it work on localized versions, you need to change the string "Reply" in the 8th line to something that ping displays for succesfull tries, but does not displays when there is no response. It does not need to be a whole word, you can choose any character sequence which is part of the success message, but not part of the unsuccess message.

I believe that by polishing this further, we will be able to initiate a firmware reflashing procedure as well. Examining the firmware, I noticed that the "kill -6 1" command triggers busybox to execute the script /etc/reexec_init. This script creates a ramfs, copies the required files from the root fs to this ramfs. Finally, busybox executes a new init in ram. The script /etc/reexec_init/rcS (which becomes /etc/rcS in ram, so executed by the init) calls "loader_a", the flash image loader.
The loader expects the firmware URL as parameter. Since, at this point there are no USB devices yet, we cannot just give it a /tmp/usbmounts/..../install.img path. Either we need to

•Put the flash image on a web site and let "loader_a" download it from there.
•Mount the usb device manually, and specify the path of the flash image on the mounted usb drive.
I haven't tried this, so I don't know if any of the two ways work. But I think it should. I'll try it soon, I just feel I need to dig some more info out about how things work before I make an attempt to reflash a working device. ;) So, more about this later.

Notes
1. I tried the /usr/bin/stopall application from a telnet login.
Here is the list of threads running before, the output of stopall, and the list of threads running afterward:

/usr/bin # ls /proc
1 139 29 8 cmdline irq partitions
10 14 3 80 cpuinfo kallsyms self
100 140 32 83 crypto kcore slabinfo
101 141 35 84 devices kmsg stat
102 142 4 9 diskstats loadavg swaps
103 143 5 92 dma locks sys
104 144 55 93 driver meminfo sysvipc
11 15 6 94 execdomains misc tty
112 154 65 96 filesystems modules uptime
113 155 7 98 fs mounts version
12 196 70 99 interrupts mtd vmstat
13 2 77 buddyinfo iomem nandinfo yaffs
134 28 79 bus ioports net
/usr/bin # ./stopall
[Found RootApp] pid = 79 ...
[Found dvdplayer] pid = 83 ...
killing DvdPlayer...
killing RootApp...
RootApp AVHDD version...
pli initialization...
remount RO: ...
chip id: 1283: Mars...

>>>>>> Got NAND Flash device!

fw_desc_table_v1->signature=VERONA__
fw_desc_table_v1->part_list_len=0xc0
data_buf = 0x10006878
fw_desc_table_v1 = 0x10006878
sizeof(fw_desc_table_v1_t) = 0x20
part_entry = 0x10006898
part_count= 0x4
fw_entry = 0x10006958
FW type, 0x2!
Audio FW found!
Video FW found!
audio_fw_entry->offset = 0x1420000
audio_fw_entry->length = 0x1cd6b0
audio_fw_entry->target_addr = 0x81b00000
read len = 0x1cd6b0
video_fw_entry->offset = 0x1600000
video_fw_entry->length = 0x1b2478
video_fw_entry->target_addr = 0x81e00000
read len = 0x1b2478
remount RW: ...
/usr/bin # ls /proc
1 206 65 crypto ioports mounts sysvipc
10 28 7 devices irq mtd tty
11 29 70 diskstats kallsyms nandinfo uptime
12 3 77 dma kcore net version
13 32 8 driver kmsg partitions vmstat
14 35 9 execdomains loadavg self yaffs
15 4 buddyinfo filesystems locks slabinfo
154 5 bus fs meminfo stat
155 55 cmdline interrupts misc swaps
2 6 cpuinfo iomem modules sys
/usr/bin #
For those not familiar with the contents of /proc under Linux -
Those numbers are the thread (process) id numbers and are each a directory of information about the process.
That information includes the process (application) name.

It would take a bit of scripting to print a pretty list of what is still running (this Busybox does not have 'top' included).

It has 'ps -a', here is the result:

/usr/bin # ps -A
PID Uid VmSize Stat Command
1 root 368 S init
2 root SWN [ksoftirqd/0]
3 root SW< [events/0]
4 root SW< [khelper]
5 root SW< [kthread]
6 root SW< [kblockd/0]
7 root SW [khubd]
8 root SW [pdflush]
9 root SW [pdflush]
12 root SW< [aio/0]
10 root SW [kswapd0]
11 root SW [watchdog]
13 root SW< [cifsoplockd]
14 root SW< [cifsdnotifyd]
15 root SW [eth0]
16 root SW [mtdblockd]
28 root 376 S init
29 root 376 S init
32 root 376 S init
34 root 376 S init
64 root 380 S inetd
67 root SW< [sata_eh/0]
72 root SW [scsi_eh_0]
83 root SW [scsi_eh_1]
170 root 364 S /sbin/udhcpc -p /var/lock/udhcpc_eth0.pid -t 15 -b -s
183 root 312 R telnetd
184 root 492 S -sh
221 root 360 R ps -A
Als je een O!play hebt die een paar seconden reageert op een ping, dan kan je hem redden.

Ik heb nu de originele firmware weer terug gezet, en heb het voor elkaar om busybox te verwijderen en Yum te installeren. Met yum heb je toegang tot makkelijk installatie pakketjes en zo heb ik een aantal testjes gedaan. Ik heb sftpd werkend , apache met PHP ondersteuning en mysql vond hij net iets teveel van het goede. Flash geheugen was vol |:( !

Vanavond ga ik verder en mount ik een externe Hard disk , dan kan kan ik verder met het uitproberen van functionaliteit. Het is overigens best mogelijk om het menu aan te passen naar eigen wensen, hier schrijf ik vanavond wel even een tutorial voor.

Greetz :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Dat eerste gedeelte van je verhaal slaat nergens op want de Xtreamer is 2 tientjes duurder. Voor mij was de reden om voor de O!Play te gaan niet die 2 tientjes, maar de fan die nogal wel eens herrie wil maken in de Xtreamer, en ik veel waarde hecht aan een stil systeem.

Daarnaast is het gewoon een feit dat het team achter de Xtreamer ff wat harder z'n best doet om eventuele issues te fixen, dat ding heeft al tig updates achter de rug. De O!Play 4. En op zich zou dat een prima aantal zijn, als er niet zoveel problemen mee zijn.

Zoals het lijkt ben jij aardig bekend met Linux, maar de meeste mensen zijn dat hier niet, waaronder ik. Voor ons moet het gewoon werken, en dan mag het apparaat nog zo goedkoop zijn, je koopt zo'n ding niet om te hopen dat het werkt.

De bug waar de meeste mensen last van hebben is dat 'invalid file' bug in de 1.13 firmware. Dat wanneer je de O!Play uitzet, hij niet meer files wil afspelen vanaf je netwerk.
Het heeft voor mensen met Windows 7 geen zin om te downgraden naar 1.11, want dan werkt, de registry hack om toegang te krijgen tot de shares, niet meer.

Ik klaag niet om te klagen, ik klaag omdat het apparaat gewoon niet werkt zoals ik dat graag wil, en dat heeft te maken met de 1.13 firmware, en omdat Asus zich compleet stil houdt.

Het lijkt erop dat jij wel veel kennis van Linux hebt, kan jij dat niet fixen in die firmware zodat het wel werkt? Of een workaround zodat dat ding niet elke keer als ie uitgaat de netwerkshares vervolgens niet meer kan benaderen?

[ Voor 9% gewijzigd door spokje op 10-11-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
smiegt schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:43:
[...]

De meeste issues hier en op het VIP forum van ASUS zijn slechts mensen die niet overweg kunnen met hun spullen. Ik heb out of the box ge-upgrade naar 1.13P ook al las ik hier dat zoveel mensen problemen hadden.

Is het een vereiste verstand van dit apparaat te hebben als je er eentje koopt. Moet je dan verstand van Linux of Windows 7 hebben??
Voor mij geldt in ieder geval: hij moet gewoon zijn erk doen en goed!

En ik moet toegeven dat ik probelemen kreeg, maar daar was ik al lang blij mee!
Mijn netwerk infra was totaal niet correct meer, nadat ik die issues had opgelost werkte het doosje als een tierelier.

Mensen die problemen hebben met network shares moeten misschien toch even een tutorial lezen over hoe je een werkend netwerk opzet. Samba werkt in 1.13P net zo goed als in 1.07P.

Asus geeft inderdaad weinig terugkoppeling, maar als ik zo die posts lees in het VIP forum geef ik ze geen ongelijk! Als je ziet hoeveel retards er daar rondhangen met de meest domme vragen.

Ik zie asus liever werken aan functionaliteit voor de O!play dan de hele dag mensen zonder kennis van zaken die de boel verpesten te helpen.
Al bij al werkt het apparaat perfect , zolang mensen het gebruiken zoals het bedoeld en is en er een fatsoenlijke netwerkomgeving gemaakt is.

Ik vind jou opmerking dat je beter een Xtreamer had kunnen kopen hier dan ook totaal ongegrond, de functionaliteit van de Xtreamer is totaal anders , en niet te vergelijken qua prijsklasse met die van de O!play.
Ik heb dan ook geen enkel greintje medelijden met de mensen die op de O!play aan het zeuren zijn, want dit zijn enkel de mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten, je weet dat de O!play een goedkopere media streamer is en dat hij functies als Youtube e.d. niet heeft , en als asus daar ooit mee uit komt dan heb je mazzel dat je voor 80 euro een zeer strakke media streamer hebt staan.

/klaar met mijn relaas.

Ik heb overigens mijn O!play voorzien van de Wl500G software van asus, dit is wel leuk aangezien het ook een simpele linux distro is maar met meer mogelijkheden. Heb het net voor elkaar om drivers in de kernel te loaden zodat ik nu ondersteuning heb voor legio hardware.

Overigens heb ik al 3 keer mijn O!play gebricked met pogingen tot kernel modification.
Voor mensen die een half leven O!play hebben, kwam ik dit tegen wat echt perfect werkte!

Credits voor Mikez van minimodding

[...]

Als je een O!play hebt die een paar seconden reageert op een ping, dan kan je hem redden.

Ik heb nu de originele firmware weer terug gezet, en heb het voor elkaar om busybox te verwijderen en Yum te installeren. Met yum heb je toegang tot makkelijk installatie pakketjes en zo heb ik een aantal testjes gedaan. Ik heb sftpd werkend , apache met PHP ondersteuning en mysql vond hij net iets teveel van het goede. Flash geheugen was vol |:( !

Vanavond ga ik verder en mount ik een externe Hard disk , dan kan kan ik verder met het uitproberen van functionaliteit. Het is overigens best mogelijk om het menu aan te passen naar eigen wensen, hier schrijf ik vanavond wel even een tutorial voor.

Greetz :z

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
[...]

[...]
Helemaal mee eens. De meeste vragen op het forum van Asus raken kant nog wal en de meeste problemen kunnen eenvoudigweg opgelost worden door je netwerk op de juiste manier te configureren |:(. Ikzelf heb dan tot nu toe ook nog geen enkel probleem gehad, ook niet met firmware upgrades die ik al 3 heb gedaan.
Bugs, zoals het niet meer werken van de afstandbediening tijdens het spoelen (vond ik een hele storende), worden prima aangepakt. Wel vind ik de changelogs bij de firmware updates op zich zachtst gezegd summier te noemen en geeft Asus weinig feedback / inzicht in de voortgang.
Dat niet aan feature requests wordt gedaan vind ik logisch, voor 80 euro kan het ding al heel veel en ik begrijp best dat Asus het daar bij laat.

Overigens heb ik zelf optware geinstalleerd op de O!Play en kan ik WOL, FTP en torrent features toevoegen. Ik wist bij het aankopen al dat deze features er niet in zaten, maar dat ik ze er misschien zelf in kon hacken. De prijs was voor mij bepalend, als het niet gelukt was de features toe te voegen, had ik gewoon pech...

[ Voor 11% gewijzigd door Koenradus op 10-11-2009 14:55 ]

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
spokje schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:53:
...

Het lijkt erop dat jij wel veel kennis van Linux hebt, kan jij dat niet fixen in die firmware zodat het wel werkt? Of een workaround zodat dat ding niet elke keer als ie uitgaat de netwerkshares vervolgens niet meer kan benaderen?
Ikzelf heb nooit het probleem gehad dat ik de 'Invalid File' melding kreeg.

Ik heb de firmware zelf nog niet uitgepakt en bekeken, heb ik ook echt geen tijd voor gehad. Maar het klinkt alsof de O!Play bij de mensen die foutmelding krijgen niet goed uit resume komt, en dus 1 of meerdere services niet opstarten. Of dat iets met het netwerk van dat ding gebeurd.

Wat je eens zou moeten proberen is het uittrekken van je netwerk kabel, en dan er opnieuw insteken.
Als het dan werkt is er dus iets niet helemaal in orde met de netwerk service.

Het kan ook zijn dat je Samba service niet meer op komt, maar dat lijkt me appart want je kan de bestanden wel selecteren. Ik zal vanavond thuis wel eens kijken, als het goed is staat er ergens op die doos een mapje met error files, ik weet alleen zo uit m'n hoofd niet waar dat die staan. Ik zal je het pad wel even geven en dan moet je die error log maar even posten hier. Ik zal wel eens kijken ook of ik anders kan zien wat de O!play doet als je hem uit standby haalt, misschien zolang een scriptje schrijven dat je services even allemaal reboot als hij net uit sleep komt.

Ik kan je meer vertellen als ik thuis zit en even op die doos kan inloggen, ik heb gisteravond mijn VPN gesloopt dus ik kan niet meer inloggen thuis 8)7

Ik snap dat het frustrerend voor je is, maar ik heb mijn netwerk lopen via een Centos(linux) doos als DHCP, DNS, samba share e.d. en ik heb geen last om op de O!play welke windows share dan ook te benaderen met 1.13. Ook niet na standby.

Dus ik ben echt afhankelijk van jou log files zodat ik eens kan gaan kijken,

Vanavond meer!

Edit :

Je kan proberen om via putty even een connectie maken naar je O!play (eerst ff in netwerkinstellingen van dat ding IP zoeken)

Dan log je in met user : root
zonder wachtwoord

typ je in :

cd /var/log/

dan doe je even een

ls -la

ik weet zo uit mijn hoofd niet helemaal zeker welke log files die asus ook alweer produceert maar dat zie je door die ls wel.

Als je dan intypt :

cat <lognaam>

poept linux de log uit op het scherm, als die copy past hier kan ik alvast even kijken.

Volgens mij maakt de O!play ook een messages log aan, als die er is , is die het belangrijkst.

/Edit

Grtz :z

[ Voor 13% gewijzigd door smiegt op 10-11-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2018
[...]
Bij jou mag het dan werken, maar bij een heleboel mensen (waaronder ik) niet. Mijn win7 netwerkshares werkte met fw1.07 en 1.11 (m.b.v. de toevoeging in het run_tail bestand) prima. Winxp en vista shares werkten out-of-the-box. Totdat ik firmware 1.13 installeerde. Na de eerste boot werkte alles prima. Na de tweede boot kreeg ik de 'invalid file' melding. Een paar boots verder werkte ineens geen enkele share meer. In de tussentijd is niks in mijn netwerkconfig veranderd. Dus ik volg even niet wat dit te maken heeft met een tutorial lezen over hoe je een werkend netwerk opzet? Dit is m.i. een bug in de nieuwe firmware welke ASUS hopelijk z.s.m. oplost.

EDIT: ik las zojuist je vorige reply. Ik zal vanavond ook mijn log files hier even copy-pasten, wellicht dat je hier iets in kunt herkennen (heb zelf helaas geen linux kennis).

[ Voor 8% gewijzigd door japso84 op 10-11-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Volgens mij gaat het in het begin al niet goed met die Warning. Ik krijg er iig niets bruikbaars uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Venus login: root
warning: cannot change to home directory

BusyBox v1.1.3 (2009.10.26-01:22+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

/ # cd /var/log
/tmp/log # ls -la
drwxr-xr-x    3 502      502             0 Oct 20  2009 .
drwxr-xr-x   13 root     root            0 Jun 16 07:26 ..
-rwxr--r--    1 root     root           81 Jun 18 00:29 commandnotfound
drwxr-xr-x    2 502      502             0 Oct 20  2009 dvdplayer
/tmp/log # cat dvdplayer
cat: Read Error: Is a directory
/tmp/log # cat commandnotfound
dir: telnetd 565 inetd 67
/clear: -sh 587 telnetd 586
quit: telnetd 602 inetd 67
/tmp/log #

Wel cool dat je me ff helpt :) appreciate it!

[ Voor 10% gewijzigd door spokje op 10-11-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
ahh ik zie het al, er zit in de log map nog een folder genaam dvdplayer.

moet je nog even een niveautje dieper :

cd dvdplayer

post eerst maar even de inhoud als je wilt, dan kan ik aangeven wat ik graag zie! (ls -la)

Edit : Dat je niet naar je home dir kan , kan kloppen dit is niet zo'n ramp aangezien de O!play er niet op gemaakt is om als volwaardige linux bak te werken ;)

Edit2 : ik moet echt eerst eens leren lezen, maar ik help je graag , ik hoop ook dat ik je KAN helpen O-)

Groetjes,

[ Voor 38% gewijzigd door smiegt op 10-11-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
code:
1
2
3
4
/tmp/log/dvdplayer # ls -la
drwxr-xr-x    2 502      502             0 Oct 20  2009 .
drwxr-xr-x    3 502      502             0 Oct 20  2009 ..
/tmp/log/dvdplayer #

Veel staat er niet in heb ik het idee? Ik knal eerst ff richting de sportschool, dan check ik back later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
spokje schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:46:
code:
1
2
3
4
/tmp/log/dvdplayer # ls -la
drwxr-xr-x    2 502      502             0 Oct 20  2009 .
drwxr-xr-x    3 502      502             0 Oct 20  2009 ..
/tmp/log/dvdplayer #

Veel staat er niet in heb ik het idee? Ik knal eerst ff richting de sportschool, dan check ik back later :P
Dat is inderdaad bar weinig, ik ga er zometeen thuis ff voor zitten :-)!

Ik ben alleen wat laat thuis denk ik, rotte klanten die even aan het eind van de middag een nieuwe versie van PHP willen compileren en daarbij hun hele systeem kapot maken. GVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Het valt me op dat ie van de dir '/var/log', '/tmp/log' maakt, heeft dat er misschien wat mee te maken?

Ben zelf vanavond ook pas laat weer terug :P hehe. Sterkte ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
spokje schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:00:
Het valt me op dat ie van de dir '/var/log', '/tmp/log' maakt, heeft dat er misschien wat mee te maken?

Ben zelf vanavond ook pas laat weer terug :P hehe. Sterkte ermee ;)
Ja precies dat zag ik toen ik ff goed keek ook net, dat betekend dus op het moment dat je de O!play uitzet alle log files verwijderd worden. Wat je dan het beste kan doen is de fout opnieuw nabootsen en dan in de log files/mappen kijken en even de data hier posten. Dan kan ik daar mee gaan experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Ik heb inmiddels ook even gekeken naar de log files. Bij mij ziet het er hetzelfde uit als bij Spokje, geen files in de map /var/log/dvdplayer dus. Ook hier verandert /var in /tmp. Ook na het proberen te bereiken van de shares blijft de map leeg. In de root staat overigens ook nog een map /tmp_orig, de inhoud lijkt hetzelfde te zijn.

Verder valt me op dat het run_tail bestand in de map /usr/local/etc/dvdplayer/script/ niet meer bestaat na het updaten naar v1.13..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Wat mij opvalt bij spokje is dat de rechten van zijn var/log map anders staan als bij mij.

Mijn rechten staan allemaal op root:root en bij spokje op 502:502, japso kan jij eens kijken hoe de rechten bij jou op je device staan, jij hebt dezelfde problemen als spokje toch?

Btw run_tail is idd, weg maar dit is geen issue voor de werking slechts een verandering

mijn rechten in /var/log :

code:
1
2
3
4
5
/tmp/log # ls -la
drwxr-xr-x    3 root     root            0 Jul 27 01:17 .
drwxr-xr-x   12 root     root            0 Nov 10 17:57 ..
-rwxr--r--    1 root     root          126 Nov 10 22:47 commandnotfound
drwxr-xr-x    2 root     root            0 Jul 27 01:17 dvdplayer

Zouden jullie ook een ls -la willen doen in de rest van je folders, en eens kijken hoe de rechten daar staan (eventueel een post maken) ik probeer zoveel mogelijk info te krijgen hoe we dit op kunnen lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Aantal root, aantal 502:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
/etc # ls -la

/ # ls -la
drwxr-xr-x    1 root     root         2048 Oct 26  2009 .
drwxr-xr-x    1 root     root         2048 Oct 26  2009 ..
-rwxr-xr-x    1 502      502         61440 Oct 20  2009 Test.fat
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 26  2009 bin
drwxr-xr-x    1 root     root            0 Jan  1  1970 dev
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 26  2009 etc
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 26  2009 lib
lrwxrwxrwx    1 root     root           11 Oct 26  2009 linuxrc -> bin/busybox
drw-rw-rw-    1 root     root         2048 Jun 16 07:23 lost+found
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 20  2009 mnt
dr-xr-xr-x   65 root     root            0 Jun 16 07:23 proc
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 26  2009 sbin
drwxr-xr-x   11 root     root            0 Jun 16 07:23 sys
drwxr-xr-x   13 root     root            0 Jun 18 00:56 tmp
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 20  2009 tmp_orig
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 20  2009 usr
lrwxrwxrwx    1 502      502             4 Oct 26  2009 var -> tmp/
-rwxr-xr-x    1 root     root      4948361 Oct 26  2009 vmlinux

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
/tmp # ls -la
drwxr-xr-x   13 root     root            0 Jun 18  2022 .
drwxr-xr-x    1 root     root         2048 Oct 26 08:46 ..
drwxr-xr-x    6 502      502             0 Oct 20 11:14 hdd
drwxr-xr-x    3 502      502             0 Oct 20 11:14 lib
drwxr-xr-x    4 502      502             0 Nov 11 00:15 lock
drwxr-xr-x    3 502      502             0 Oct 20 11:14 log
drwxr-xr-x    2 root     root            0 Jun 16  2022 net
drwxr-xr-x    4 root     root            0 Jun 16  2022 netb
drwxr-xr-x    6 502      502             0 Nov 11 00:15 ramfs
drwxr-xr-x    2 502      502             0 Oct 20 11:14 run
drwxr-xr-x    2 root     root            0 Jun 16  2022 smb
drwxr-xr-x    2 502      502             0 Oct 20 11:14 usbmounts
drwxr-xr-x    4 502      502             0 Oct 20 11:14 www

Misschien heb je hier ook nog wat aan? :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
/tmp/log # ls
commandnotfound  dvdplayer
/tmp/log # cat commandnotfound
dir: telnetd 565 inetd 67
/clear: -sh 587 telnetd 586
quit: telnetd 602 inetd 67
Venus: telnetd 617 inetd 67
warning:: telnetd 617 inetd 67
Enter: telnetd 617 inetd 67
/: -sh 618 telnetd 617
/tmp/log: -sh 618 telnetd 617
drwxr-xr-x: telnetd 617 inetd 67
-rwxr--r--: telnetd 617 inetd 67
cat:: telnetd 617 inetd 67
dir:: telnetd 617 inetd 67
/clear:: -sh 618 telnetd 617
quit:: telnetd 617 inetd 67
dir: telnetd 617 inetd 67
list: telnetd 617 inetd 67
list: telnetd 792 inetd 67
list: telnetd 792 inetd 67
cd/: -sh 793 telnetd 792
logout: telnetd 792 inetd 67
/dvdplayer: -sh 793 telnetd 792
/tmp_orig/log/dvdplayer: -sh 793 telnetd 792
î: telnetd 792 inetd 67
root: telnetd 792 inetd 67
/tmp/log #

[ Voor 44% gewijzigd door spokje op 11-11-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Spokje,

Die rechten is dat na de standby als je de error krijgt , of is staan die rechten altijd hetzelfde?
Ik heb namelijk alles op root staan dus daar zit al een verschil, ik heb gisteravond van alles geprobeerd voor je echter zag ik dat zo'n error kan bestaan door en fout het samba proces. Ik wacht heel even af of je rechten altijd op 502 staan, of dat er verschil in zit tussen tijdens en error en na een verse herstart

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Blijft hetzelfde na verse restart:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
drwxr-xr-x    1 root     root         2048 Oct 26 08:46 .
-rwxr-xr-x    1 502      502         61440 Oct 20 08:20 Test.fat
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 26 01:23 bin
drwxr-xr-x    1 root     root            0 Jan  1  1970 dev
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 26 08:42 etc
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 26 01:23 lib
lrwxrwxrwx    1 root     root           11 Oct 26 08:46 linuxrc -> bin/busybox
drw-rw-rw-    1 root     root         2048 Nov 11 13:27 lost+found
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 20 11:14 mnt
dr-xr-xr-x   63 root     root            0 Nov 11 13:27 proc
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 26 01:23 sbin
drwxr-xr-x   11 root     root            0 Nov 11 13:27 sys
drwxr-xr-x   13 root     root            0 Nov 11 13:27 tmp
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 20 11:14 tmp_orig
drwxr-xr-x    1 502      502          2048 Oct 20 11:14 usr
lrwxrwxrwx    1 502      502             4 Oct 26 08:46 var -> tmp/
-rwxr-xr-x    1 root     root      4948361 Oct 26 01:22 vmlinux

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
/tmp # ls -la
drwxr-xr-x   13 root     root            0 Nov 11 13:27 .
drwxr-xr-x    6 502      502             0 Oct 20 11:14 hdd
drwxr-xr-x    3 502      502             0 Oct 20 11:14 lib
drwxr-xr-x    4 502      502             0 Nov 11 13:28 lock
drwxr-xr-x    3 502      502             0 Oct 20 11:14 log
drwxr-xr-x    2 root     root            0 Nov 11 13:28 net
drwxr-xr-x    3 root     root            0 Nov 11 13:27 netb
drwxr-xr-x    6 502      502             0 Nov 11 13:29 ramfs
drwxr-xr-x    2 502      502             0 Oct 20 11:14 run
drwxr-xr-x    2 root     root            0 Nov 11 13:27 smb
drwxr-xr-x    2 502      502             0 Oct 20 11:14 usbmounts
drwxr-xr-x    4 502      502             0 Oct 20 11:14 www

Het is wel jammer dat ik zo weinig verstand van linux heb. Ooit wel een samba server gedraaid, toen zat ik er redelijk in, maar ben het eignelijk allemaal alweer vergeten :S

Heb je enig idee wat het kan zijn? :)

[ Voor 32% gewijzigd door spokje op 11-11-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Hi spokje,

Kan je voor mij het volgende command uitvoeren :

ps aux

en de output daarvan hier posten?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
:)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
/ # ps aux
  PID  Uid     VmSize Stat Command
    1 root        364 S   init
    2 root            SWN [ksoftirqd/0]
    3 root            SW< [events/0]
    4 root            SW< [khelper]
    5 root            SW< [kthread]
    6 root            SW< [kblockd/0]
    7 root            SW  [khubd]
    8 root            SW  [pdflush]
    9 root            SW  [pdflush]
   11 root            SW< [aio/0]
   10 root            SW  [kswapd0]
   12 root            SW< [cifsoplockd]
   13 root            SW< [cifsdnotifyd]
   14 root            SW  [eth0]
   15 root            SW  [mtdblockd]
   28 root        368 S   init
   29 root        368 S   init
   32 root        368 S   init
   35 root        368 S   init
   67 root        388 S   inetd
   70 root            SW< [sata_eh/0]
   82 root        220 S   ./RootApp DvdPlayer
   76 root            SW  [scsi_eh_0]
   84 root            SW  [scsi_eh_1]
   85 root        220 S   ./RootApp DvdPlayer
  494 root       3696 S < DvdPlayer -s power
  495 root        220 S   ./RootApp DvdPlayer
  507 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  508 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  509 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  512 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  514 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  519 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  520 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  521 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  522 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  523 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  524 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  525 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  526 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  527 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  534 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  537 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  538 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  539 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  540 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  541 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  542 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  543 root       3696 S   DvdPlayer -s power
  575 root        368 S   /sbin/udhcpc -p /var/lock/udhcpc_eth0.pid -t 15 -b -s
  577 root        308 S   telnetd
  578 root        484 S   -sh
  592 root        360 R   ps aux
/ #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Ik heb ook nog even gekeken. Bij mij staan de rechten precies hetzelde als bij spokje.
Als ik ps aux ingeef komt het volgende op me beeld te staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
/ # ps aux
  PID  Uid     VmSize Stat Command
    1 root        364 S   init
    2 root            SWN [ksoftirqd/0]
    3 root            SW< [events/0]
    4 root            SW< [khelper]
    5 root            SW< [kthread]
    6 root            SW< [kblockd/0]
    7 root            SW  [khubd]
    8 root            SW  [pdflush]
    9 root            SW  [pdflush]
   11 root            SW< [aio/0]
   10 root            SW  [kswapd0]
   12 root            SW< [cifsoplockd]
   13 root            SW< [cifsdnotifyd]
   14 root            SW  [eth0]
   15 root            SW  [mtdblockd]
   28 root        368 S   init
   29 root        368 S   init
   32 root        368 S   init
   35 root        368 S   init
   67 root        388 S   inetd
   70 root            SW< [sata_eh/0]
   75 root            SW  [scsi_eh_0]
   82 root            SW  [scsi_eh_1]
   83 root        220 S   ./RootApp DvdPlayer
   84 root        220 S   ./RootApp DvdPlayer
  583 root       3948 S < DvdPlayer -s power
  584 root        220 S   ./RootApp DvdPlayer
  595 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  596 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  597 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  602 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  604 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  609 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  610 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  611 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  612 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  613 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  614 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  615 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  616 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  617 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  624 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  627 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  628 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  629 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  630 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  631 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  632 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  633 root       3948 S   DvdPlayer -s power
  643 root            SW  [scsi_eh_4]
  644 root            SW  [usb-storage]
  740 root        308 S   telnetd
  741 root        484 S   -sh
  755 root        360 R   ps aux
/ #

Paar kleine verschillen dus, weet niet in hoeverre belangrijk?

Tot voor drie dagen had ik idd het probleem wat spokje nu heeft, dat ie na elke softreset overal 'invalid file' aangaf. Bij mij werkt nu (na enkele hardreset's) echter geen enkele share meer. In de tussentijd is niks aan mijn netwerkconfig veranderd..

• smiegt
@ spokje : vreemd dat alles als root uitgevoerd word maar dat de rechten bij jou sinds 1.13 op user 502 staan. Ik krijg het vermoeden dat dit iets te maken heeft met het probleem. Ik ga straks even zelf proberen om rechten op dat ding te wijzigen om zeker te weten dat je de O!play niet bricked als je rechten wijzigt (lang leve VPN dat weer werkt :-)!)

@Spokje Edit : het kan zonder issues :
code:
1
2
3
cd /

chmod -Rf 777 *

@Japso : Ziet hij bij jou het complete netwerk niet meer? Of enkel de shares niet meer zodra je een PC opent? Die verschillen komen zoals ik het zie omdat er bij jou een USB device aanhangt en bij spokje niet. Wat gebeurt er bij jou als je de setup wizzard opnieuw uitvoert? Ik zie namelijk bij de DHCP deamon niet draaien. (mijn gok is dat je DHCP daarom niet meer goed werkt)

[ Voor 5% gewijzigd door smiegt op 12-11-2009 09:57 ]

• spokje
Hij zegt dit als ik dat uitvoer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/ # chmod -Rf 777 *
BusyBox v1.1.3 (2009.10.26-01:22+0000) multi-call binary

Usage: chmod [-R] MODE[,MODE]... FILE...

Each MODE is one or more of the letters ugoa, one of the
symbols +-= and one or more of the letters rwxst.

Options:
        -R      Changes files and directories recursively

/ #

Moet er misschien nog iets achter ? :)

• smiegt
spokje schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:39:
Hij zegt dit als ik dat uitvoer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/ # chmod -Rf 777 *

Options:

/ #

Moet er misschien nog iets achter ? :)
Probeer 1 van deze 2 maar eens dan :

code:
1
chmod -R 777 *

chmod -Rf 777 ./*
code:
1

Verwijderd

Vorige week heb ik deze unit ook in huis gehaald en ben redelijk tevreden tot nu toe, na een paar korte testjes.

Wat ik wel erg teleurstellend vind is dat Dolby TrueHD en DTS-HD MA op dit moment niet door de O!play (met firmware 1.13 en HDMI output op raw) wordt ondersteund.

Hopelijk komt er binnenkort een firmware update om dit issue te verhelpen! Anders wordt het uitkijken naar andere media player..

• spokje
Bij chmod -Rf 777 ./* krijg ik die eerste melding weer als in m'n vorige post, en bij de 1e optie gaat ie in een loop lijkt het wel met continu de volgende tekst, dit stopt dan ook niet meer:

code:
1
2
3
4
5
6
/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/bus/devices/1-1: Too many levels of symbolic links
chmod: sys/class/usb_host/usb2/device/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/usb2/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/bus/devices/1-0:1.0: Too many levels of symbolic links
chmod: sys/class/usb_host/usb2/device/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/usb2/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/bus/devices/usb1: Too many levels of symbolic links
chmod: sys/class/usb_host/usb2/device/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/usb2/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/driver/usb2: Too many levels of symbolic links
chmod: sys/class/usb_host/usb2/device/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/usb2/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/driver/1-1: Too many levels of symbolic links
chmod: sys/class/usb_host/usb2/device/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/usb2/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/driver/usb1: Too many levels of symbolic links

• Koenradus
Als je de chmod -Rf 777 * uitvoert vanaf de root (/) vind ik het niet zo gek dat je die errors krijgt. Je kan niet zomaar alle files van je systeem chmod'en. Hij loopt dan alle directories helemaal tot het eind door en zoals je ziet komt hij daarbij veel te veel symlinks tegen. Ik vind het zowieso niet zo verstandig om alles zo maar te chmod'en naar 777. Om maar eens de bekend metafoor van chmod 777 aan te halen: "De auto wil niet rijden. In plaats van de handrem los te gooien, verwijder je alle remmen van het voertuig. Hij rijdt nu, dus het is de goede oplossing".. >:)

• smiegt
spokje schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:23:
Bij chmod -Rf 777 ./* krijg ik die eerste melding weer als in m'n vorige post, en bij de 1e optie gaat ie in een loop lijkt het wel met continu de volgende tekst, dit stopt dan ook niet meer:

code:
1
2
3
4
5
6
/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/bus/devices/1-1: Too many levels of symbolic links
chmod: sys/class/usb_host/usb2/device/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/usb2/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/bus/devices/1-0:1.0: Too many levels of symbolic links
chmod: sys/class/usb_host/usb2/device/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/usb2/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/bus/devices/usb1: Too many levels of symbolic links
chmod: sys/class/usb_host/usb2/device/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/usb2/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/driver/usb2: Too many levels of symbolic links
chmod: sys/class/usb_host/usb2/device/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/usb2/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/driver/1-1: Too many levels of symbolic links
chmod: sys/class/usb_host/usb2/device/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/driver/ohci_hcd/usb2/2-0:1.0/bus/drivers/usb/usb1/1-1/1-1:1.0/bus/drivers/usb/1-1/driver/usb1: Too many levels of symbolic links
code:
1
chmod -RP 777 *

8)7 |:(

• spokje
Zelfde melding nog steeds:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
/ # chmod -RP 777 *

Options:

• smiegt
Hmmz dan begint het lastig te worden om iets met rechten te doen!

Het is voor mij overigens ook een raadsel waarom samba zou crashen...

Ik zoek verder voor je :-)

• spokje
:)

Maar ik begrijp dat het, het meest logisch is dat Samba crasht, en hij daardoor die error geeft?

[ Voor 96% gewijzigd door spokje op 12-11-2009 14:03 ]

• smiegt
Ja klopt dat lijkt mij het meest voor de hand liggend,

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:21:
Vorige week heb ik deze unit ook in huis gehaald en ben redelijk tevreden tot nu toe, na een paar korte testjes.

Wat ik wel erg teleurstellend vind is dat Dolby TrueHD en DTS-HD MA op dit moment niet door de O!play (met firmware 1.13 en HDMI output op raw) wordt ondersteund.

Hopelijk komt er binnenkort een firmware update om dit issue te verhelpen! Anders wordt het uitkijken naar andere media player..
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ben voorzichtig ook aan het kijken naar een compatible receiver.

No guts, no glory!

• smiegt
KillGhost schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:29:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ben voorzichtig ook aan het kijken naar een compatible receiver.
Denon AVR-1910 (amazon.de 449eu)

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pathfinder77 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:48:
Hallo,

Het is erg bewerkelijk om te navigeren naar een netwerk drive ( een stuk of 5 menu door lopen).
Om dit gemakkelijker te maken kun je netwerk shortcuts toe te voegen aan de Asus.
Je moet echter nog steeds door een aantal menu's doorlopen.

Het is mogelijk om netwerk folders direct zichtbaar te maken onder je opslag menu (1 stap), door de volgende regels toevoegen aan /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail
Je moet wel een mass storage device aangesloten hebben om deze netwerk mount zichtbaar te krijgen onder het opslag submenu.

#vi /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail
(naar ondere scrollen)
i (van insert)

vervolgens onderstaande tekst pasten met jou IP address, username en password voor deze shares...

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Videos
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Photos
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Music
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Videos /tmp/ramfs/volumes/Videos
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Photos /tmp/ramfs/volumes/Photos
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Music /tmp/ramfs/volumes/Music

succes
Waarschijnlijk een heel domme vraag maar wat vul ik in bij username en password? Is dit de user/pass die ik in Windows gebruik om in te loggen? Bijvoorbeeld Windows account heet PC en wachtwoord is LAN. Vul ik die dan in? En als mijn user = PC en geen wachtwoord heeft, hoe zien de regels er dan uit?

Kan iemand me helpen?

• Koenradus
De username en password zijn die van de gebruiker die rechten heeft op de gedeelde map op je Windows PC. Als dat de gebruiker PC is met wachtwoord LAN zien de regels er zo uit:

mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.2.?/Videos /tmp/ramfs/volumes/Videos
mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.2.?/Photos /tmp/ramfs/volumes/Photos
mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.2.?/Music /tmp/ramfs/volumes/Music

Oh ja, even voor de duidelijkheid, 192.168.2.? moet natuurlijk vervangen worden door het IP-adres van de Windows PC.

[ Voor 9% gewijzigd door Koenradus op 12-11-2009 17:28 . Reden: IP-adres ]

• japso84
smiegt schreef op donderdag 12 november 2009 @ 09:17:
@Japso : Ziet hij bij jou het complete netwerk niet meer? Of enkel de shares niet meer zodra je een PC opent? Die verschillen komen zoals ik het zie omdat er bij jou een USB device aanhangt en bij spokje niet. Wat gebeurt er bij jou als je de setup wizzard opnieuw uitvoert? Ik zie namelijk bij de DHCP deamon niet draaien. (mijn gok is dat je DHCP daarom niet meer goed werkt)
Hij ziet bij mij de workgroups/computers in het netwerk nog wel, ik kan ook gewoon inloggen. Maar daar houdt het dan op, ik krijg geen shares te zien. Een default-reset heb ik al een keer geprobeerd, zonder succes. Fix/auto IP maakt ook geen verschil..

• KillGhost

KillGhost

\o/

japso84 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:34:
[...]

Hij ziet bij mij de workgroups/computers in het netwerk nog wel, ik kan ook gewoon inloggen. Maar daar houdt het dan op, ik krijg geen shares te zien. Een default-reset heb ik al een keer geprobeerd, zonder succes. Fix/auto IP maakt ook geen verschil..
Dit probleem heb ik dus ook.

No guts, no glory!

• Aghanim
  • Niet online
Afspelen via Storage devices
Koenradus schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:27:
De username en password zijn die van de gebruiker die rechten heeft op de gedeelde map op je Windows PC. Als dat de gebruiker PC is met wachtwoord LAN zien de regels er zo uit:

mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.2.?/Videos /tmp/ramfs/volumes/Videos
mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.2.?/Photos /tmp/ramfs/volumes/Photos
mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.2.?/Music /tmp/ramfs/volumes/Music

Oh ja, even voor de duidelijkheid, 192.168.2.? moet natuurlijk vervangen worden door het IP-adres van de Windows PC.
Ik heb via bovenstaande tip de mappen Videos, Photos en Music kunnen mounten zodat ik deze zie bij Storage devices na het mounten van mijn USB stick. De mappen zelf zijn echter leeg, wellicht logisch maar ik kom er even niet uit. Kan iemand me vertellen waar deze mappen staan op mijn PC of hoe ik zelf shortcuts aan maak in bovenstaande mount regels?

Als mijn films op H:\Downloads staan, wordt het dan:

[mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.1.2/Videos H:/Downloads[i] of werkt dit op een andere manier? Zou iemand voor me een voorbeeld willen maken?

Afspelen via UPNP
Via UPNP werkt het trouwens wel om via de PC bestanden af te spelen, deze dienen dan echter in de mappen Pictures, Movies etc. geplaatst te worden (Mijn Documenten). Hier worden .avi's gedetecteerd en afgespeeld, helaas ziet de O!Play een Video_TS map met filmbestanden niet. Is dit normaal via UPNP?

Afspelen via Network

Ik ondervind nog steeds problemen met de O!Play netwerkshares icm Windows7. Via network kon ik mijn PC wel zien maar zodra ik een map wil browsen wordt om een login en pass gevraagd. Het opgeven van Root, geen login en pass of de login en pas waarmee ik met de user account op de pc inlog werken allemaal niet. Ik zie de PC dus wel, maar de gedeelde mappen kan ik niet zien

Vervolgens heb ik de registry tweak gedaan in Windows7:

This works in windows 7 tested MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\ 1. On the right side Double Click on everyoneincludesanonymous and in the window that pops up, change the value data from a 0 value to a 1 2. Double Click on NoLmHash and in the window that pops up, change the Value Data from a 1 value to a 0 3. Navigate to the following location in the registry editor?? MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters 1. Double Click on restrictnullsessaccess and change the 1 value to a 0? NOTE: There is no need to "save" these changes, as you make changes to the registry it is saved automatically.

Nu kan ik 1 stapje verder, ik zie nu dus de gedeelde mappen en schijven staan. Hiervoor diende ik wel ‘in te loggen’ met zowel user als password leeg te laten.

Als ik nu vervolgens een map in wil (bijvoorbeeld Movies) dan moet ik wederom inloggen, hier werkt het helaas niet om de user en pass leeg te laten. Ook het ingeven van de user en pass gegevens van mijn Windows account of User=ROOT Pass=(leeg) zoals geadviseerd door degene die de registery tweak poste werkt niet. In Windows7 heb ik een share wachtwoord op moeten geven, ook deze werkt hier niet.

Oftewel, na de registery tweak kom ik wel op mijn pc en kan ik de mappen die ik gedeeld heb zien, echter kan ik hier niet in kijken omdat ik wederom een user en pass op moet geven, waarbij alle door mij geprobeerde combinaties niet werken.

Heeft iemand nog tips om door het user+pass heen te komen nadat ik wel succesvol op mijn shared drives kan kijken?

Ik draai nog 1.11 omdat ik heb gelezen dat het op 1.13 helemaal droevig is met Windows7.

Hopelijk kan iemand me helpen, ik probeer een werkend netwerk aan te leggen in mijn nieuwe appartement waar ik nog geen internet heb. Snel even iets opzoeken en uitproberen is er dus helaas niet bij :(

[ Voor 35% gewijzigd door Aghanim op 13-11-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Xenergy,

Heb je op de shares wel met rechten op everyone/iedereen gezet?

Zonder die actie is het IDD niet mogelijk om ze goed in te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ja de shares staan zeker goed.zowel op everyone als met guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
het is niet alleen van belang dat je de share rechten goed zet, maar ok de windows rechten zelf!

Dus share rechten op everyone, en windows rechten op everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Is het niet zo dat het met 1.11 sowieso niet werkt met W7 shares? Geloof dat dat pas vanaf 1.13 werkt. Dat stond ook in de firmware release van 1.13. Dat ze dat gefixt hadden. Niet dat 1.13 niet z'n eigen nieuwe problemen heeft, maar oke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
ja dat klopt, maar xenergy heeft toch 1.13 :P?

Ik ben qua jou probleem nog geen steek verder spokje!

maar treur niet ik ben nog steeds hard op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Oke :) appreciate it!

Xenergy draait nog 1.11, onderaan in z'n lange laatste post noemt ie dat. Denk dat het daarom is dat die registry mod sowieso niet werkt. Denk wel dat je daar 1.13 voor nodig hebt.

Alleen kans is dan dat je weer te maken krijgt met de 'invalid file' bug. Kan, hoeft niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Heb ik gemist, maar klopt 1.11 heeft geen W7 ondersteuning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
@smiegt: Bij mij staan zowel de security- als de share rechten op 'Everyone', toch wil het niet werken. Heb je verder nog ideën? Je had het over DHCP daemon die niet draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-04 17:52
"Als mijn films op H:\Downloads staan, wordt het dan:

[mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.1.2/Videos H:/Downloads[i] of werkt dit op een andere manier? Zou iemand voor me een voorbeeld willen maken?"

Nee, je moet verwijzen naar een Windows Share. Voorbeeld:
Username=PC
Password=LAN
User PC bestaat dus op je Windows systeem met password LAN
H:\Downloads gedeeld als share "Videos" op je Windows systeem met ten minste leesrechten voor gebruiker PC op de share
IP van je Asus is 192.168.1.2

mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.1.2/Videos /tmp/ramfs/volumes/Videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
@japso84 : doe eens een

service --status-all

na een verse reboot en na een error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Als ik dat commando ingeef krijg ik de volgende error: -sh: service: not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
spokje schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:33:
Oke :) appreciate it!

Xenergy draait nog 1.11, onderaan in z'n lange laatste post noemt ie dat. Denk dat het daarom is dat die registry mod sowieso niet werkt. Denk wel dat je daar 1.13 voor nodig hebt.

Alleen kans is dan dat je weer te maken krijgt met de 'invalid file' bug. Kan, hoeft niet :P
Held! Na de upgrade naar 1.13 werkt het :) Helaas wel invalid file, maar heb al wel wat DVD's kunnen afspelen.
Moet nog goed de shares opnieuw instellen want heb nu sommige mappen die werken (geen prompt voor user+pass) terwijl andere mappen wederom prompten voor user+pass (hier staat nu automatisch o!player en bijbehorend wachtwoord ingevuld, helaas werken deze niet).

Nog wel iets 'vaags': voor de mappen die het nu wel doen (Map met downloads) werkt het met bestaande mappen. Als ik echter een nieuwe map/file toevoeg (film kopieren of downloaden) dan wordt de shared folder niet geupdate.

Aangezien de connectie er in principe wel is ga ik dit weekend eens spelen om te kijken hoe en wat. Mocht iemand toevallig nog tips hebben voor het 'refreshen' of opnieuw inladen van de shared folders, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Krull schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:06:
"Als mijn films op H:\Downloads staan, wordt het dan:

[mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.1.2/Videos H:/Downloads[i] of werkt dit op een andere manier? Zou iemand voor me een voorbeeld willen maken?"

Nee, je moet verwijzen naar een Windows Share. Voorbeeld:
Username=PC
Password=LAN
User PC bestaat dus op je Windows systeem met password LAN
H:\Downloads gedeeld als share "Videos" op je Windows systeem met ten minste leesrechten voor gebruiker PC op de share
IP van je Asus is 192.168.1.2

mount -t cifs -o username=PC,password=LAN //192.168.1.2/Videos /tmp/ramfs/volumes/Videos
Bedankt voor je reply! Als ik het dus goed begrijp verwijs je dus niet voor Videos naar een bepaalde map op je pc (H:\Downloads) maar wordt met het verwijzen naar 'Videos' een soort van zoekfunctie op de O!play geactiveerd die alle video bestanden (avi, mpg, mkv etc.) toont die op de door mij gesharede folders staan? Oftewel, een totaaloverzicht van beschikbare video files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
Aghanim schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:40:
[...]

Bedankt voor je reply! Als ik het dus goed begrijp verwijs je dus niet voor Videos naar een bepaalde map op je pc (H:\Downloads) maar wordt met het verwijzen naar 'Videos' een soort van zoekfunctie op de O!play geactiveerd die alle video bestanden (avi, mpg, mkv etc.) toont die op de door mij gesharede folders staan? Oftewel, een totaaloverzicht van beschikbare video files?
JA! > Als ik het dus goed begrijp verwijs je dus WEL voor Videos naar een bepaalde map op je pc (H:\Downloads)

Nee... > ..maar wordt met het verwijzen naar 'Videos' een soort van zoekfunctie op de O!play geactiveerd die alle video bestanden (avi, mpg, mkv etc.)

Wat je dus inderdaad doet is de Asus verwijzen naar een gedeelde map met de share naam VIDEOS die je zelf op je Windows systeem moet aanmaken. En in die map staan dan natuurlijk je video bestanden. "Videos" is dus maar een naampje. Je kan ook H:\Downloads delen als share Downloads (maar dan moet je het script je wel aanpassen, "Videos" wordt dan "Downloads")

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Wat ik irritant vindt aan de Asus O!play is dat de dvd's of films niet verdergaat waar hij gebleven is indien je een volgende dag dezelfde video verder wilt bekijken. Is hier een optie voor of iets dergelijks waarmee je dat wel kunt doen?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Niet uitzetten? Bij mij heeft ie iig resume, geen idee of dat na 24 uur ook nog werkt, maar zou niet inzien waarom niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
God o god, ik droom nu zelfs over dat er nieuwe firmwares uitkomen voor het ding :D

Vannacht gedroomd dat 2.01 uitkwam haha, er zaten zoveel nieuwe features in.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

monta schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 08:03:
Wat ik irritant vindt aan de Asus O!play is dat de dvd's of films niet verdergaat waar hij gebleven is indien je een volgende dag dezelfde video verder wilt bekijken. Is hier een optie voor of iets dergelijks waarmee je dat wel kunt doen?
Bij mij doet ie dat wel.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:59

pim_rs

Stars and Stripes

Ik ben zojuist het eerste bestand tegengekomen waarbij het geluid niet werkt. Beeld speelt probleemloos af
Bestand heeft de volgende eigenschappen:

RUNTIME..............: 02h:15m:11s
SIZE.................: 14.6 GB
VIDEO CODEC..........: x264 [LVL4.1][DXVA]
FRAMERATE............: 23.976 fps
BITRATE..............: 11280 kbps
RESOLUTION...........: 1920x1040 [AR 1.85:1]
AUDIO................: English 5.1 DTS @ 1536 kbps
SUBTITLES............: German
CHAPTERS.............: Yes
SOURCE...............: Waterworld 1995 1080p Blu-ray AVC DTS-HD MA 5.1

x264 [info]: profile High, level 4.1
x264 [info]: frame I:2983 Avg QP:19.64 size:113500
x264 [info]: frame P:63038 Avg QP:21.51 size: 75641
x264 [info]: frame B:128440 Avg QP:22.42 size: 49283
x264 [info]: SSIM Mean Y:0.9781734

encoded 194461 frames, 2.65 fps, 11280.90 kb/s

Iemand enig idee? Zou het kunnen komen dat de source DTS-HD MA is?
Op de PC speelt het bestand overigens wel met geluid af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:21:
Niet uitzetten? Bij mij heeft ie iig resume, geen idee of dat na 24 uur ook nog werkt, maar zou niet inzien waarom niet.
Doet hij dat automatisch dan? ALs je een film stopt en de Asus uitzet, de volgende dag de film start gaat hij dan verder waar hij gebleven is? Het kan natuurlijk zijn dat hij dit allen bij bepaalde formaten doet...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Is naast de invalid file bug van 1.13P een bekende issue dat binnen gesharede mappen een aantal folders niet wordt weergegeven terwijl deze wel aanwezig zijn? Of wordt bij degenen die problemen hebben met de shares in 1.13 de gehele map niet weergegeven?

Bij mij wordt bijvoorbeeld in de map Downloads een 5-tal mappen weergegeven terwijl er zo'n 25 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Aghanim schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:19:
Is naast de invalid file bug van 1.13P een bekende issue dat binnen gesharede mappen een aantal folders niet wordt weergegeven terwijl deze wel aanwezig zijn? Of wordt bij degenen die problemen hebben met de shares in 1.13 de gehele map niet weergegeven?

Bij mij wordt bijvoorbeeld in de map Downloads een 5-tal mappen weergegeven terwijl er zo'n 25 staan.
Ik zie niks. Ik kan wel inloggen via het netwerk, maar zie geen gesharde mappen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
monta schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:37:
[...]

Doet hij dat automatisch dan? ALs je een film stopt en de Asus uitzet, de volgende dag de film start gaat hij dan verder waar hij gebleven is? Het kan natuurlijk zijn dat hij dit allen bij bepaalde formaten doet...
De Resume optie kan je aan- of uitzetten in het Video menu. Meestal werkt deze wel goed. Ook dagen later. Soms ook echter niet, waarom dat is weet ik niet (met firmware 1.11P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
KillGhost schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:44:
[...]

Ik zie niks. Ik kan wel inloggen via het netwerk, maar zie geen gesharde mappen.
Bij mij lijkt het nu te werken in Win7, op mijn PC staan heel veel mappen met een 'slotjesicoon' (slotje krijg je als je een map selecteert,rechtermuisknop en dan share with --> Nobody) en deze worden niet weergegeven door de O!Play. Logisch ook, want deze zijn niet geshared. Vraag me wel af hoe het kan dat als ik een map (H:\downloads) share, het dan kan dat de onderliggende mappen niet automatisch meegeshared worden, maar goed.

Per map die ik dus wil sharen moet ik de map selecteren, rechtermuis er op, share with --> Everyone. Op dat moment zie ik de betreffende map in de O!Play en kan ik deze afspelen. Een overzicht van de gesharede folder zie je door via de windows verkenner op Network te klikken en dan de naam van je PC. Dit zijn overigens de enige mappen waarbij ik geen user+pass moet opgeven (dit werkt namelijk niet, met alle mogelijke combinaties).

Wel lijkt het alsof eerder gesharede drives en mappen in de cache van de O!Play blijven zitten. Zo heb ik in het begin de D:\ geshared en deze later verwijderd maar toch blijft in de O!Play D:\ staan. Dit is wel irritant, maar gezien het feit dat de meesten met 1.13 network problemen hebben hoor je mij niet klagen :) . Het is trouwens zo dat alle drives/folders die als share blijven staan, maar niet meer geshared zijn, precies de mappen zijn waarop ik een user+wachtwoord op moet geven en geen enkele combinatie werkt.

Wellicht hebben jullie iets aan bovenstaande.

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 15-11-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smiegt schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:49:
Xenergy,

Heb je op de shares wel met rechten op everyone/iedereen gezet?

Zonder die actie is het IDD niet mogelijk om ze goed in te zien
Ik overweeg deze speler voor m'n slaapkamer.

Ik begrijp dat het niet mogelijk is een user en wachtwoord voor de shares voor de asus op te geven?

Is de ondersteuning van realmedia files goed?
Heb een nogal grote uiteenlopende xxx.rm collectie en zonder goede ondersteuning van dergelijke files is deze speler geen optie voor me.
Veel van de alternatieve kastjes ondersteunen overigens al helemaal geen .rm files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Video: MPEG1/2/4,RM/RMVB,VC-1,H.264
Video File Extension: .mp4,.mov,.xvid,.avi,.divx,.asf,.wmv,.mkv,.rm,.rmvb,.flv,.ts,.m2ts,.dat,.mpg,.vob
Audio: MP3,WAV,AAC,OGG,FLAC,AIFF
Image: JPEG,BMP,PNG,GIF,TIFF
Subtitle: SRT,SUB,SMI,SSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:28:
[...]

Ik overweeg deze speler voor m'n slaapkamer.

Ik begrijp dat het niet mogelijk is een user en wachtwoord voor de shares voor de asus op te geven?

Is de ondersteuning van realmedia files goed?
Heb een nogal grote uiteenlopende xxx.rm collectie en zonder goede ondersteuning van dergelijke files is deze speler geen optie voor me.
Veel van de alternatieve kastjes ondersteunen overigens al helemaal geen .rm files.
Dit is wel degelijk mogelijk. Ik moet alleen zeggen dat (in mijn geval) ik er niet uit kom. Als de Asus vraagt om user+pass kan ik geen enkele combinatie vinden die geaccepteerd wordt. Nu is dat niet heel erg voor mij, omdat de map die ik noodzakelijk vind om te sharen, niet om user+pass vraagt.

Overigens ligt bovenstaande denk ik meer aan mijn setup dan aan de O!Play (ook al weet ik na uitgebreid zoeken niet meer wat ik verkeerd zou kunnen doen) aangezien het bij anderen wel goed werkt om de shares te beveiligen met user+pass.

.rm weet ik niet, die heb ik niet op mijn pc. Helaas heb ik ivm verhuizing de komende dagen nog geen internet anders had ik het voor je geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
zoals ik al een stukje eerder quote, is het mogelijk om .rm files af te spelen.

Dit werkt ook prima , net als overigens alle content die ik geprobeerd heb!

En @ xenergy : Je user en pass issue komt waarschijnlijk doordat je de shares niet zo goed hebt ingesteld.
Wat als je je Admin user + pass gebruikt, dan zou je toch echt verbinding moeten kunnen maken met de shares. Overigens zou dit na de registry tweak niet nodig moeten zijn.

Simpele truuk is overigens ook (wel beetje security issue) om everyone/iederen toe te voegen aan de administrator groep van je machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
smiegt schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:41:
zoals ik al een stukje eerder quote, is het mogelijk om .rm files af te spelen.

Dit werkt ook prima , net als overigens alle content die ik geprobeerd heb!

En @ xenergy : Je user en pass issue komt waarschijnlijk doordat je de shares niet zo goed hebt ingesteld.
Wat als je je Admin user + pass gebruikt, dan zou je toch echt verbinding moeten kunnen maken met de shares. Overigens zou dit na de registry tweak niet nodig moeten zijn.

Simpele truuk is overigens ook (wel beetje security issue) om everyone/iederen toe te voegen aan de administrator groep van je machine.
Ikzelf gebruik de User 'PC' op mijn Win7. Deze heeft administrator rechten en zou dus verbinding moeten kunnen maken via de O!Play. Als ik een drive (H:\downloads) share dan vul ik de volgende 'users' in voor wie de shares benaderbaar zijn:

- Administrator
- Everyone
- PC (dit is de Win7 pc)
- Guest
- Unknown Device (dit is denk ik de O!Play)

Als ik vervolgens op de O!Play de map H:\downloads wil benaderen dien ik user+pass op te geven voor de Win7 PC waar ik als user met PC en wachtwoord Lan ben aangemeld. De volgende combi's user+pass geprobeerd:

PC - Lan
Root - (leeg)
Root - Root
Guest - (leeg)
Guest - Guest
O!Player - standaard wachtwoord sinds firmware 1.13p (staat er al ingegeven)
Everyone - (leeg)
(leeg) - (leeg)

Op al deze combi's hikt hij. Dit geldt overigens alleen op de shares die er als volgt uit zien:

/Media$/
/Downoloads$/

Shares zonder de '$' prompten niet voor user+pass. Gelukkig voor mij is mijn hoofdmap met downloads zonder user+pass benaderbaar. Sinds de registry tweak hoef ik geen user+pass meer te geven om de shared folders te kunnen zien (1 stap voordat hij hikt op de mappen met de '$') dus dit heeft gewerkt.

De truc om 'Everyone' toe te voegen als admin ga ik proberen. Zoals ik al aangaf is het voor nu niet zo'n probleem omdat ik wel kan streamen maar nu wel alle media eerst in een folder moet zetten die ik kan benaderen zonder user+pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Als je het alleen hebt met $ shares dan durf ik voor 99% zeker te zeggen dat het een windows issue is!

$share is namelijk een hidden share, die niet gelist wordt, de kans is dan groot dat je als Admin er wel bij kunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
smiegt schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:15:
Als je het alleen hebt met $ shares dan durf ik voor 99% zeker te zeggen dat het een windows issue is!

$share is namelijk een hidden share, die niet gelist wordt, de kans is dan groot dat je als Admin er wel bij kunt!
Daar heb je gelijk in.de mappen waren hidden toen ik ze voor het eerst deelde.nu zijn ze echter niet meer hidden maar blijft er toch $ achter de naam staan.het lijkt alsof deze shares niet meer worden ververst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Aghanim schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:06:
[...]

Ikzelf gebruik de User 'PC' op mijn Win7. Deze heeft administrator rechten en zou dus verbinding moeten kunnen maken via de O!Play. Als ik een drive (H:\downloads) share dan vul ik de volgende 'users' in voor wie de shares benaderbaar zijn:

- Administrator
- Everyone
- PC (dit is de Win7 pc)
- Guest
- Unknown Device (dit is denk ik de O!Play)

Als ik vervolgens op de O!Play de map H:\downloads wil benaderen dien ik user+pass op te geven voor de Win7 PC waar ik als user met PC en wachtwoord Lan ben aangemeld. De volgende combi's user+pass geprobeerd:

PC - Lan
Root - (leeg)
Root - Root
Guest - (leeg)
Guest - Guest
O!Player - standaard wachtwoord sinds firmware 1.13p (staat er al ingegeven)
Everyone - (leeg)
(leeg) - (leeg)

Op al deze combi's hikt hij. Dit geldt overigens alleen op de shares die er als volgt uit zien:

/Media$/
/Downoloads$/

Shares zonder de '$' prompten niet voor user+pass. Gelukkig voor mij is mijn hoofdmap met downloads zonder user+pass benaderbaar. Sinds de registry tweak hoef ik geen user+pass meer te geven om de shared folders te kunnen zien (1 stap voordat hij hikt op de mappen met de '$') dus dit heeft gewerkt.

De truc om 'Everyone' toe te voegen als admin ga ik proberen. Zoals ik al aangaf is het voor nu niet zo'n probleem omdat ik wel kan streamen maar nu wel alle media eerst in een folder moet zetten die ik kan benaderen zonder user+pass.
Of je zet password protected sharing uit, in een private lan niet echt een probleem.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
Zijn er meer mensen problemen hebben met de jusite instellingen te vinden voor de helderheid en contrast? Ik heb die van mij inmiddels met verschillende content getest en kom nu uit op Helderheid 24 en Contrast 22.

Met welke waardes krijgen jullie de beste resultaten?

Ik heb overigens de Asus aan een 42" Panasonic Plasma tv hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Inmiddels heb ik mijn shares weer werkend mbv de bekende registry aanpassingen. Erg vreemd dat ik dit nu ineens moest doen, aangezien ik eerder na het updaten naar fw1.13 perfect gebruik kon maken van de shares, zonder de registry mods dus.
Maar nu zit ik dus, net als meerdere mensen, met de invalid file meldingen na een softreset. Nu moet dus elke keer stroom eraf en weer op, wat erg irritant is. Hopelijk komt ASUS snel met een fix hiervoor.

Andere dingen die hopelijk mbv een firmware update opgelost/toegevoegd worden:
- DTS HD en Dolby TrueHD ondersteuning (nu wordt alleen de core doorgegeven)
- time jump (per x aantal min springen in een film, minuten lang spoelen wordt je niet altijd even blij van..)
- subtitle outline (nu zijn de subs bij beeldvullende films erg onduidelijk)

Hoe is bij jullie overigens de 24p modus? Ik merk hier dat het beeld om de zoveel tijd voor een sec hapert. Naast de Oplay heb ik nog een standalone blu-ray player (LG BD350) welke dit probleem niet heeft. Zou dus aan de Oplay moeten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik had op minimodding ff een topic aangemaakt over de 'invalid file' -bug, kwam best nuttige info over:

http://minimodding.com/ti...commentDate_asc&forumId=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Thx voor de link, spokje.
Asus zou zich diep moeten schamen dat ze een firmware met zulke fouten uitbrengen. Het ergste is nog dat ze vervolgens iedereen weken laten wachten op een fix :/. Je zou haast denken dat het support team van de Oplay uit slechts één persoon bestaat..
Ik wacht het nog even af en anders ga ik maar eens kijken naar een andere mediastreamer. Gelukkig is er keuze genoeg. De andere mediastreamers hebben ook zo hun problemen, maar er blijven in ieder geval niet van dit soort grove fouten in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo o!play "fans"

Heb gisteren de player aangeschaft, nagelnieuw.

Vragen: welke firmware is standaard?
Welke firmware zou voor mij het beste werken?
Draai onder windows7

En wie heeft tips. P.s hij ziet wel mijn pc maar snap geen reet van een dergelijke ID code :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

japso84 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:30:
Thx voor de link, spokje.
Asus zou zich diep moeten schamen dat ze een firmware met zulke fouten uitbrengen. Het ergste is nog dat ze vervolgens iedereen weken laten wachten op een fix :/. Je zou haast denken dat het support team van de Oplay uit slechts één persoon bestaat..
Ik wacht het nog even af en anders ga ik maar eens kijken naar een andere mediastreamer. Gelukkig is er keuze genoeg. De andere mediastreamers hebben ook zo hun problemen, maar er blijven in ieder geval niet van dit soort grove fouten in zitten.
FW moet wel getest worden, 1.13 was een paniekje denk ik vanwege windows 7.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:38:
Hallo o!play "fans"

Heb gisteren de player aangeschaft, nagelnieuw.

Vragen: welke firmware is standaard?
Welke firmware zou voor mij het beste werken?
Draai onder windows7

En wie heeft tips. P.s hij ziet wel mijn pc maar snap geen reet van een dergelijke ID code :-)
Dan moet 1.13p het wel bijna worden.

[ Voor 23% gewijzigd door MeNTaL_TO op 17-11-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik toch alleen van de externe schrijf halen. Zo een gedoe om, je pc op zolder constand aan te laten.
Zijn er grote voordelen met 1.13p? Mental to?
Blijft 1.13p gewoon nederlands?
Is optical veel beter en handiger?
Is E sata mooier? en toepasbaar op een externe sata schijf?

groetjes van een dummie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Hoi Daan,

Antwoorden :

Standaard heeft je player 1.07P software, ik raad je aan om firmware 1.11P te installeren aangezien deze goed werkt en een aantal mensen met 1.13 hebben heel veel problemen (ikzelf dan net niet).

Echter is het nadeel van de 1.11 software dat hij geen support biedt voor windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:09:
Ik ga denk ik toch alleen van de externe schrijf halen. Zo een gedoe om, je pc op zolder constand aan te laten.
Nasje is ook leuk!
Zijn er grote voordelen met 1.13p? Mental to?
Blijft 1.13p gewoon nederlands?
Is optical veel beter en handiger?
Is E sata mooier? en toepasbaar op een externe sata schijf?

groetjes van een dummie :-)
E-Sata is sneller als USB, en bestaat idd ook op externe schijf.
Optical is niet beter als HDMI, HDMI heeft een hogere audio bandbreedte.

[ Voor 13% gewijzigd door smiegt op 17-11-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasje? hihi is dat een chinees gerecht? help leg uit smiegt.

(zo leuk dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:59:
[...]

FW moet wel getest worden, 1.13 was een paniekje denk ik vanwege windows 7.
Begrijp ik. Maar waarom laten ze ons dan zo lang zitten met deze bug. Ze hadden ook een fw1.13a uit kunnen brengen.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:09:
Ik vind het weer een gedoe om de hele tijd met een externe hardeschijf heen en weer te lopen. Vooral de 3,5 inch modellen met externe stroomadapter zijn dan erg onhandig. Het is maar net hoe je het bekijkt ;).

P.s. NAS staat voor Network Attached Storage, in het kort gezegd een hardeschijf met netwerkaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ok, ja das makkelijker. Ik download gewoon 30 films en dan vul ik hem ff ( harde schijf) en zet hem weer in de meterkast ( herrie van de fan :-). usb van 5 m naar de asus. Zou dat erg verlies leveren denk je?

gr dummie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:42:
o ok, ja das makkelijker. Ik download gewoon 30 films en dan vul ik hem ff ( harde schijf) en zet hem weer in de meterkast ( herrie van de fan :-). usb van 5 m naar de asus. Zou dat erg verlies leveren denk je?

gr dummie
USB van 5 meter is prima te doen, echter hoef je de schijf niet lost te halen van de ASUS want je kan gewoon vanaf je PC naar die schijf kopiëren via het netwerk :)!

Een NAS (network attached storage) is nog makkelijk want die draaien ook op linux , standalone aan je netwerk. Daar kan je vanaf zowel je PC als vanaf de O!play bestanden opzetten en afspelen. Je kan op sommige NAS systemen zelfs een NZB client installeren en lekker dat ding nieuwsgroepen laten draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hé, schiet me net te binnen. Ik heb zelf de XP mode nog niet geprobeerd, maar is het niet mogelijk om daar een netwerkomgeving in te draaien? Of is dat alleen om programma's te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Dat is slechts om programma's te draaien, netwerk in compatibiliteit werkt niet!

Ik zag je topic op minimodding, die gozer daar die heeft echt veel kennis van linux daar ben ik jaloers op ;-)!

De issue zit ook niet in Windows 7 of XP, maar zoals hij zegt gewoon in de O!play zelf helaas.

Waar hij ook mee aankwam , dat het doosje volzit en daardoor lekker gaat killallen, nice idee van hem.

Hang er eens een USB stick aan, (liefst 4GB+) zorg ervoor dat de stick geformat mag worden!!!

En doe dit :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
mount / -o remount,rw

mkdir /home

mke2fs -j -M /home -L home /dev/discs/disc0/part1 

Werkt dit niet :

mount /dev/discs/disc0/part1 /home

mkdir /home/root

ln -s /home/root /root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
En wat doet dat dan? :) maakt ruimte vrij op je O!Play?

[ Voor 41% gewijzigd door spokje op 17-11-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
This kernel/firmware is configured to write 'coredump' files when an application crashes (a common thing in non-embedded builds). . .
The core file gets written to the user's home directory. . .
Only "root" (the only "user" on the machine) does not have a home directory. . .
As a backup for such a situation, the system will write the core file to a system common directory
Dat zei die Mikez van minimodding, met bovenstaand truukje maak je de home directory aan voor root waardoor de O!play als het goed is gewoon de dumps kan wegschrijven, en killall dus je O!play niet om zeep helpt :)!

Oh, wat je ook nog voor de zekerheid kan doen is : mkdir /home/502/
aangezien die bij jou ook als user een aantal procesjes ownt!

want wat je in principe met bovenstaande code doet is :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
mount / -o remount,rw
* mount je systeem opnieuw maar met RW rechten

mkdir /home
* maak een home folder

mke2fs -j -M /home -L home /dev/discs/disc0/part1 
* Formateer de stick noem de stick home, en mount hem als home

Werkt dit niet :

mount /dev/discs/disc0/part1 /home
* mount je USB stick als /home

mkdir /home/root
* maak home dir voor root

ln -s /home/root /root
* maak een static link van /root naar /home/root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 1.13p een optie als je geen stand alone gaat draaien zonder netwerkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry. nog een x

is 1.13p een optie als je stand alone draait zonder netwerk.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
durf ik niet te zeggen daan, ikzelf heb geen enkele issue met 1.13P echter een hoop mensen wel.

Als het echt zo is dat het RAM van die doos volloopt dan heb je met 1.13P ook met standalone problemen.

Ik heb nu zelf een 2e gekocht en die op 1.11P draaien ter test e.d. en ik heb echt GEEN klagen, werkt echt perfect dus de enige reden die ik zie om 1.13P te draaien is voor W7 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Oh en @ spokje:

Als je die methode die ik hierboven uitleg uitvoerd zou ook de error melding als je inlogt via putty weg moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Bij mkdir /home zegt ie het volgende:

code:
1
2
3
/ # mount / -o remount,rw
/ # mkdir /home
mkdir: Cannot create directory `/home': Cannot allocate memory

Als ik probeer te mounten:

code:
1
2
/ # mount /dev/discs/disc0/part1 /home
mount: Mounting /dev/discs/disc0/part1 on /home failed: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat je me een eind op weg geholpen hebt smiegt.

tnx

ik ga voor 1.11p

1.07p de standaard is echt te kort toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:49:
Ik vind dat je me een eind op weg geholpen hebt smiegt.

tnx

ik ga voor 1.11p

1.07p de standaard is echt te kort toch?
Ja er zitten in 1.07P echt een aantal zeer zware tekortkomingen, en de beste versie IMHO is 1.11P (totdat 1.14 uitkomt natuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super bedankt.

we houden contact fijne dag verder.

P.S. op een usb stick , doen wat het scherm verteld en laden? toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
spokje schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:40:
Bij mkdir /home zegt ie het volgende:

code:
1
2
3
/ # mount / -o remount,rw
/ # mkdir /home
mkdir: Cannot create directory `/home': Cannot allocate memory

Als ik probeer te mounten:

code:
1
2
/ # mount /dev/discs/disc0/part1 /home
mount: Mounting /dev/discs/disc0/part1 on /home failed: No such file or directory
Ik had even geen rekening gehouden met de boze free write blocks, word beetje moe van dat doosje ondertussen er mag niks meer sinds FW1.13.

mount -o bind /dev/discs/disc0/part1 /home

als je die regel gebruikt, dan zou het moeten lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Als ik dat doe krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
/ # mount -o bind /dev/discs/disc0/part1/home
mount: Can't find /dev/discs/disc0/part1/home in /etc/fstab

Wat een gedoe he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
spokje schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:16:
Als ik dat doe krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
/ # mount -o bind /dev/discs/disc0/part1/home
mount: Can't find /dev/discs/disc0/part1/home in /etc/fstab

Wat een gedoe he :P
code:
1
mount -o bind /dev/discs/disc0/part1 /home

LET OP : de spatie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
code:
1
2
3
/ # mount -o bind /dev/discs/disc0/part1 /home
/ #

Krijg ik dan. Vind het jammer dat ik zelf zo onbekend met Linux ben.

[ Voor 14% gewijzigd door spokje op 17-11-2009 17:16 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste