Hoe zit het met downloadsnelheden en unpar en unrar? Lijkt mij te hoog gegrepen voor het oplay cpu-tje.
[ Voor 75% gewijzigd door lowfi op 25-10-2009 22:32 ]
Hoe zit het met downloadsnelheden en unpar en unrar? Lijkt mij te hoog gegrepen voor het oplay cpu-tje.
[ Voor 75% gewijzigd door lowfi op 25-10-2009 22:32 ]
Gers! gaat ik deze week is ff proberen. tnx.KLein vraagje: hoe telnet je naar de asus? (of staat dat hier in dit topic vermeld?)themrme schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:38:
Korte handleiding voor installatie sabnzb:
[ Voor 30% gewijzigd door thejoker80 op 26-10-2009 08:23 ]
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Ik kan me niet voorstellen dat de O!Play dit op een fatsoenlijke snelheid kan doen, als dat wel zo is is dat natuurlijk erg heftig!!lowfi schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:32:
[...]
swing when you're winning!
Heb jij het starten na boot al aan de gang? Waar plaats je dat? Ik heb het zelf geprobeerd in /usr/local/etc/rcS en in /usr/local/etc/dvdplayer/scripts/run_tail, maar dat werkt alleen met een sleep van 30s wat ik best lang vind. Voor SABNZBd maakt het niet veel uit, maar ik doe een WOL van mijn NAS en dan is 30s eigenlijk te veel. Bovendien als je de USB stick niet dismount gaat de player bij mij niet meer aan via de afstandbediening. Stroom eraf is dan de enige optie. Bij een 'clean' dismount heb ik dat probleem niet. Hoe heb jij dit opgelost?themrme schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:38:
----starten na boot
mount /dev/discs/disc0/part1 /opt
PATH=$PATH:/opt/bin
export PATH
/opt/bin/python2.5 SABnzbd.py -f SABnzbd.ini -d
2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507
Kan iemand vertellen wat de wijzigingen zijn? Ik ben benieuwd!marijn1987 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:16:
Er staat weer een nieuwe firmwareversie online. Sinds vandaag. 1.13.
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/Digital_Media_Player/Firmware
Balen dat ik um vanavond pas kan proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door KillGhost op 27-10-2009 11:09 ]
No guts, no glory!
Dat kan wel ja:KillGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:40:
[...]
Kan iemand vertellen wat de wijzigingen zijn? Ik ben benieuwd!
Verwijderd
precies dat werkte bij mij ook na flash met 1.11 nadat ik hier postte dat je wel via composiet beeld hebt met hdmi kabel wissel wel beeld gekregen.UPDATE 3 : alles er uitgehaald opgestart zonder beeld, wat lopen drukken op de knopjes van de ABraar maar waar,
andere HDMI kabel gepakt alles aangesloten nnnnn ja HDMI werkt nu ook weer.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 15:58 ]
[ Voor 36% gewijzigd door cymox op 27-10-2009 19:33 ]
Hoe maak je de favorites?lowfi schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:35:
Bij mij waren de favorites ook weg. Connecten naar ubuntu ging goed. Wel vond de oplay het nodig om als standaard username alsvast oplayer in te vullen.
monta
Hier hetzelfde probleem... dat wordt terugflashen en wachten op de eerstvolgende update.frissie schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:24:
Heb hier problemen met de netwerkshares na update 1.13.
Ziet het netwerk wel, ook de pc's en server.
Inloggen ok, maar geen shares.....
[ Voor 32% gewijzigd door timmersr op 27-10-2009 20:04 . Reden: verkeerde quote ]
ook een menu knop of zoiets (om met afspelen DVD terug te gaan naar het menu) ?Frak schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:51:
Ik heb vandaag een nieuwe O!Play binnen en... deze afstandsbediening heeft volumeknoppen! Verder zijn de video, photo en music knoppen vervangen door een Mode knop.
[ Voor 10% gewijzigd door tismij op 27-10-2009 20:30 ]
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Natuurlijk. Gewoon een nieuwe O!Play kopentismij schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:30:
[...]
ook een menu knop of zoiets (om met afspelen DVD terug te gaan naar het menu) ?
Edit: vraag me trouwens af of je als "oude" klant ook zo'n remote kunt krijgen.
No guts, no glory!
Hoi,timmersr schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:49:
[...]
Hier hetzelfde probleem... dat wordt terugflashen en wachten op de eerstvolgende update.
I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen
Kun je zonder problemen terugflashen? of wordt dat geblocked omdat het versienummer van je present FW hoger is?timmersr schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:49:
[...]
Hier hetzelfde probleem... dat wordt terugflashen en wachten op de eerstvolgende update.
Is mij niet gelukt, het terug flashenMDB1106 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 07:39:
[...]
Kun je zonder problemen terugflashen? of wordt dat geblocked omdat het versienummer van je present FW hoger is?
Klopt!snooze7555 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 07:39:
[...]
Terug flashen gaat niet heb ik al geprobeerd.
Verwijderd
No guts, no glory!
monta
Die is daar ook weer verdwenen.TheJuul schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:53:
Het is wel raar dat Asus de versie 1.13 onofficieel noemt aangezien deze versie nu wel rechstreeks te downloaden is via het "normale" download menu.
[ Voor 188% gewijzigd door timmersr op 29-10-2009 15:35 ]
monta
Op de site van asus kun je hem gewoon downloaden, even kijken of deze versie anders is
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
[ Voor 5% gewijzigd door snooze7555 op 29-10-2009 22:26 ]
swing when you're winning!
Verwijderd
Niet altijd. Mijn links blijven gewoon staan bij een upgrade van de firmware. Ik zat nog te denken aan de nieuwe firmware die de shares niet ziet, maar dat kan het niet zijn omdat hij 1.11 heeft ipv 1.13.UnderGod_Q schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:02:
wat bedoel je? zie je je shares niet meer of kan je er niet meer naar telneten?
1. shares: dat is normaal, na een upgrade zijn al uw links weg
No guts, no glory!
Verwijderd
Allereerst thanks voor je reactie. Het zit zo, hij krijgt gewoon een ip adres toegewezen. Zodra ik naar de map my shortcuts ga krijg ik mijn computernaam te zien van mijn vorige vista. Hij herkend nu niet de netwerknaam van de nieuwe geinstalleerde vista. Ik heb in netwerk alles geshared staan en heb ook een eigen account aangemaakt voor Asus met wachtwoord. Maar wat dus het probleem is, dat mijn oude netwerknaam daar blijft staan.UnderGod_Q schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:02:
wat bedoel je? zie je je shares niet meer of kan je er niet meer naar telneten?
1. shares: dat is normaal, na een upgrade zijn al uw links weg
2. geen telnet meer? heeft ie geen ander ip-adres gekregen? kijk maar effe of verduidelijk u een beetje meer ;-)
Greetz,
Q
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 13:07 ]
[ Voor 8% gewijzigd door draakhoofd op 02-11-2009 17:13 ]
Hoogte en breedte verhouding kan je instellen (4:3). Ook kun je het tv systeem (PAL, HDMI Hz enz) zelf allemaal instellen. Lijkt me dus echt geen probleem voor je CRT. Verder ben ik zelf zeer tevreden over de Asus en kan hem je aanraden.draakhoofd schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:40:
Ík sta eigenlijk op het punt om deze speler te bestellen, alleen wil graag zeker weten dat hij overweg kan met een 4:3 CRT-tv (bijv beeldkwaliteit, beeldverhouding). Hebben er mensen hier ervaring mee? Een rondje langs de fora heeft me nog niet veel opgeleverd...
Ik heb em gezien op een CRT en is prima te doen. Ik zou em gewoon bestellen. Voor dit geld is het echt een uitstekend ding!draakhoofd schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:40:
Ík sta eigenlijk op het punt om deze speler te bestellen, alleen wil graag zeker weten dat hij overweg kan met een 4:3 CRT-tv (bijv beeldkwaliteit, beeldverhouding). Hebben er mensen hier ervaring mee? Een rondje langs de fora heeft me nog niet veel opgeleverd...
No guts, no glory!
Misschien een domme vraag, maar heb je de rechten gegeven voor dat bepaald account op uw D schijf? Verder ga ik u niet onmiddelijk kunnen helpen, heb hier geen vista zitten. De shortcuts kun je wel manueel aanpassen door te telnetten naar het toestel, hoe exact kun je een paar pagina's terug in dit topic terugvinden!Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:56:
[...]
Edit: Momenteel ziet hij mijn nieuwe netwerknaam. Ik zie de public map en d map. Maar kom niet in de D map. Heb een account aangemaakt voor asus met ww maar deze wil hij niet gebruiken. Hoe kom ik in mijn D schijf?
Ik heb hem ook op een CRT aangesloten. Het is prima te doen (je kan het tenslotte instellen op 4:3), maar indien ik dat doe dat valt er wel een klein deel van het beeld weg. Indien ik een wachtwoord in moet voegen van netwerk zie ik de eerste twee letters niet (pas bij de derde letter zie ik sterretjes - leuke zin trouwensKillGhost schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:53:
[...]
Ik heb em gezien op een CRT en is prima te doen. Ik zou em gewoon bestellen. Voor dit geld is het echt een uitstekend ding!
Werkt niet meerglashio schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:02:
In navolging van het mount'en van Windows 7 shares, kwam ik deze verfijning tegen op het ASUS forum
code:
1 2 mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/File1 (sleep 10;mount -username=asus//192.168.0.3/WMV/tmp/ramfs/volumes/File1)&
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
[ Voor 12% gewijzigd door timmersr op 03-11-2009 09:02 ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Kan iemand hier posten wat hier staat? Of anders in een DM? Ik kan niet op die website hier vanaf mijn werk
No guts, no glory!
Asus komt met een opvolger voor zijn populaire O!Play mediaspeler, aldus Fudzilla. De O!Play Air HDP-R3 zou een ingebouwde draadloze module en een kaartlezer krijgen.KillGhost schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:51:
[...]
Kan iemand hier posten wat hier staat? Of anders in een DM? Ik kan niet op die website hier vanaf mijn werk
yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....
Voor mij niet een upgrade waardig. Ik doe niks met draadloos en een kaartlezer vind ik zelf ook niet handig. Als dit het enige is, blijf ik bij mij huidige. Als er een nieuwe chip in komt met meer mogelijkheden, kijken we wel verderTweaker.nu schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:58:
[...]
Asus komt met een opvolger voor zijn populaire O!Play mediaspeler, aldus Fudzilla. De O!Play Air HDP-R3 zou een ingebouwde draadloze module en een kaartlezer krijgen.
De HDP-R3 lijkt als twee druppels water op de huidige O!Play mediaspeler. De belangrijkste nieuwigheden moeten een draadloze 802.11n module en een kaartlezer zijn. Het is niet bekend of de speler ook een nieuwe chip meekrijgt. Of een draadloze verbinding snel en stabiel genoeg is voor het streamen van (HD) films zal een test moeten uitwijzen. De kaartlezer kan overweg met alle gangbare kaartformaten, te weten compact flash, SD/MMC en memory sticks (duo). De overige zaken zijn ongewijzigd gebleven. De mediaspeler kan nog steeds overweg met populaire containers zoals mkv, mp4 en avi en blijft codec ondersteuning voor o.a. H.264 en VC-1 ongewijzigd.
Een verwachtingsdatum voor de nieuwe O!Play is nog niet bekend. Ook naar de prijs is het voorlopig gissen, maar vermoedelijk zal deze een paar tientjes meer kosten dan de huidige O!Play. Deze is inmiddels ruim verkrijgbaar en kan vanaf 82 euro aangeschaft worden.
No guts, no glory!
Kun je dit overscan probleem niet verhelpen met de 0.9x zoom optie die ze in een firmware update hebben gestopt?Peter 1981 schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:22:
[...]
Ik heb hem ook op een CRT aangesloten. Het is prima te doen (je kan het tenslotte instellen op 4:3), maar indien ik dat doe dat valt er wel een klein deel van het beeld weg. Indien ik een wachtwoord in moet voegen van netwerk zie ik de eerste twee letters niet (pas bij de derde letter zie ik sterretjes - leuke zin trouwens).
Mijn O!Play is aangesloten via scart dus misschien dat het daar nog aan kan liggen (heb alleen scart op de CRT dus kan niets anders proberen.
[ Voor 40% gewijzigd door justin_ti op 03-11-2009 22:15 ]
Ja. Een Squeezebox kopen ofzo. De Asus lijkt me niet echt primair geschikt om grote collecties mp3's af te spelen...justin_ti schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:31:
Iemand nog tips?
Als je even de voorgaande pagina's doorgebladerd had had je kunnen lezen dat de O!Play al moeite heeft met Windows shares (fw1.13). Die homegroups zijn een beetje wishful thinking ben ik bang, de huidige fw ondersteunt het in ieder geval niet.spokje schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:37:
Ik heb de speler net besteldweet iemand of het ding ook compatible is met Windows 7 Homegroups?
![]()
Dit zou wel ideaal zijn aangezien ik hier in m'n studentenhuis daar best veel gebruik van maak
Als alleen het menu beetje uit beeld valt, vind ik het niet zo erg. Kan me voorstellen dat het tijdens films wel fijn is als er dmv de 0,9X zoom zo min mogelijk buiten beeld valt. Ik ga de player bestellen, alleen ik wacht wel heel even op de nieuwe versie met WiFijustin_ti schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:31:
Ik heb m ook, dat probleem is inderdaad niet te verhelpen op crt's volgens mij. Die 0,9 zoom werkt alleen bij films, maar dan zijn ze verder ook prima. Een deel van de menu's valt dus wel buiten het beeld. Ik vind het een perfect ding, nu al, door het gebruiksgemak. De interface is alleen zo lelijk, maar dat kan ook komen omdat ik op een crt scherm kijk. De beeldkwaliteit is trouwens veel beter dan als ik via mijn pc (met s-video) beeld kijk. Zal alleen voor de meesten toch niet van toepassing zijn ivm hdmi.
[ Voor 8% gewijzigd door draakhoofd op 04-11-2009 18:42 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
ik draai zelf hoofdzakelijk DVD5 iso's. Heb geen HD-tv en zal dat de komende tijd ook niet kopen.MeNTaL_TO schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:56:
Waarom wil iedereen wifi op een apparaat wat flink wat bandbreedte nodig heeft?
Nou ik zou zeggen bespaar jezelf wat geld en neem even de moeite om een kabel te trekken, want wifi.. mwa (ook voor DVD5). Bij mijn ouders thuis hebben we de best geteste Netgear wireless N router met een Netgear Wireless N dongle, alle kanalen geprobeerd, maar toch veel last van zo nu en dan een hapering. Heb ook op de helpdesk van xs4all gewerkt, en keer op keer krijg je weer mensen aan de telefoon die last hebben van hun wifi verbinding. Wat je ook probeert te veranderen aan kanalen e.d. Tis mijn mening, maar een feit is dat een kabel altijd een stuk stabieler werkt.draakhoofd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:02:
[...]
ik draai zelf hoofdzakelijk DVD5 iso's. Heb geen HD-tv en zal dat de komende tijd ook niet kopen.
[ Voor 13% gewijzigd door justin_ti op 05-11-2009 10:19 ]
Verwijderd
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dit werkt: http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-usVerwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:02:
Beste Tweakers,
Nu inmiddels geupgrade naar Windows 7, maar zoals al vaker terugkomt in dit topic worden de shares niet gevonden. Ik heb pagina 1 t/m 27 doorgekeken maar kom er niet wijs uit. Ik moet dus Telnet installeren en zodoende contact maken met de O!play? Zou iemand een korte beschrijving willen plaatsen?
Bij mij doet 1.13 het ook prima. Ik moest mijn wachtwoord ingeven en dan komt het allemaal goed. Ben daarna geupgrade naar W7, maar nu doet alles het nog steeds (moest weer opnieuw mijn wachtwoord opgeven, maar dat was alles).MeNTaL_TO schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:01:
Shares doen het bij mij prima op windows 7 na update naar 1.13p, 1.07p deed het gek genoeg totaal weer niet (password).
Verwijderd
Ja... Je kunt nog mounten. Dit doe je in de rcS file. Ga naar /usr/local/etc en type vi rcS.glashio schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:33:
[...]
Werkt niet meer
Heeft iemand een oplossing voor het cifs mounten nou dat /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail verdwenen is in 1.13P ?
2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507
Verwijderd
It does play and said in the spec, that it will play of the network. That does not mean it will work with win7 too. If you need win7 support than you may have to contact Microsoft not here.
ASUS.
[ Voor 51% gewijzigd door spokje op 07-11-2009 15:01 ]
Peace is not simply the absence of war.
Nope, geen probleem hier. Althans, niet dit probleemMeNTaL_TO schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:45:
Met 1.13p opeens het probleem dat mijn hdmi op auto of 1080p steeds even wegvalt en streept, dat had ik op 1.07p niet. HDMI maar even op 1080i gezet, maar fijn vind ik het niet, straks maar even testen of het ook op mijn monitor is of dat het gewoon aan mijn tv ligt.
Maar goed, als het komt door een upgrade, zal het hopenlijk in 1.14 opgelost zijn, maar heeft iemand anders dit ook?
[ Voor 3% gewijzigd door KillGhost op 08-11-2009 15:06 ]
No guts, no glory!
[ Voor 8% gewijzigd door spokje op 08-11-2009 19:03 ]
Het registeren werkt op de één of andere manier alleen niet. Krijg geen confirm e-mail.This is a membership community, the members determine its content and direction.
The goal is to provide feature additions and alternatives to the factory firmware.
The forums provide a place to run your suggestions and ideas up the flagpole and see if anyone salutes.
Reference to existing sites and sources of information is encouraged, with proper credit.
The Wheel is a small device, but that doesn't mean we have to re-invent it here.
In the spirit of not re-inventing the wheel,
we include here a directory of established device development communities.
[ Voor 51% gewijzigd door spokje op 08-11-2009 19:07 ]
Dit probleem had ik ook toen ik de oplay uit en aan had gezet na het updaten. De oplossing hiervoor (bij mij althans) was door het apparaat even een paar sec van de stoom te halen. Sindsdien gaat alles als een speer, incl. win7 sharesspokje schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:33:
Shit ik had het net aan de praat; Netwerk via W7. Met m'n username/pass waarop ik was ingelogd op de computer werkte het wel (logisch eigenlijk ook).
Maar nu zet ik de O!Play uit, en weer aan, en vervolgens kan ik nog steeds in m'n netwerk shares, maar krijg ik bij elk bestand 'invalid file' meldingkrijg het ook niet meer goed op de één of andere manier. Meer mensen hier last van?
Edit: Dit is dus bug van de 1.13 firmware schijnt. Ff w88 op 1.15 dus..
Echter om de zoveel tijd geeft ie dan opeens op alle files "invalid format", maar idd ff van het stroom af en de film opzetten, irritant is het wel.japso84 schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:12:
[...]
Dit probleem had ik ook toen ik de oplay uit en aan had gezet na het updaten. De oplossing hiervoor (bij mij althans) was door het apparaat even een paar sec van de stoom te halen. Sindsdien gaat alles als een speer, incl. win7 shares.
Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)
HIer heb ik ook last van na de laatste firmware update van 1.11 naar 1.13... Het is niet aan te zien.Met 1.13p opeens het probleem dat mijn hdmi op auto of 1080p steeds even wegvalt en streept, dat had ik op 1.07p niet. HDMI maar even op 1080i gezet, maar fijn vind ik het niet, straks maar even testen of het ook op mijn monitor is of dat het gewoon aan mijn tv ligt.
Maar goed, als het komt door een upgrade, zal het hopenlijk in 1.14 opgelost zijn, maar heeft iemand anders dit ook?
Inmiddels werkt het netwerk gedeelte bij mij helemaal niet meer, ook geen xp en vista shares. Na even de laatste paar pagina's in dit topic doorgelezen te hebben, zie ik dat ik niet de enige ben. Dit valt me toch wel erg tegen van Asus om zo`n bug erin te laten zitten en dan ook nog is zo lang te doen over een fix. Zo gecompliceerd moet dat toch niet zijn. We wachten geduldig af, tot die tijd maar geen netwerk dan..MeNTaL_TO schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:52:
[...]
Echter om de zoveel tijd geeft ie dan opeens op alle files "invalid format", maar idd ff van het stroom af en de film opzetten, irritant is het wel.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq