Ok de tweede speler die ik kreeg via MyCom ongeveer een jaar terug doet het nu weer raar.
Ik zou als ik nu weer een Oplay zou kopen (heb het over de air) de volgende zaken doen met de kennis die ik nu heb:
1. NIET de firmware updaten want Asus is niet instaat de basis functies op orde te houden. Ik snap uit een marketing oogpunt wel dat ze er meer features aan moeten toevoegen omdat op hun forums de kids zaken vragen die in mijn ogen niet op deze speler thuishoren.
2. Het terug gaan naar de vorige firmware lijkt te werken maar na een gronding test kan de ROM niet 100% worden gewist. Ja, het menu ziet er weer uit als toen ik hem kocht maar bij blijft WLAN settings onthouden en dat was met firmware 0.15 niet het geval. Met andere woorden terug gaan is geen optie.
Waarom ik wilde terug gaan naar de oude firmware?
Simpel, omdat mijn Oplay nu niet eens meer in staat is om een MP3 normaal af te spelen via WIFI.
Speel ik een MP3 album af die gaat van nummer 1 naar nummer twee mis ik sinds kort elke keer 2 seconden van het begin van het volgende nummer.
Daar heb ik mijn geld niet voor uitgegeven, sorry Asus.
Toen ik hem kocht deed alles het perfect. Mijn tip is NIET UPDATEN!!!! Of je moet alle extra functies echt nodig hebben. Lees goed wat mijn ervaring is nu na het updaten en denk aan de reden waarom je deze speler hebt gekocht. Is het nu zo moeilijk om met je browser naar youtube te gaan?
Maar goed, ik kon leven met het haperen van ISO's zo nu en dan. Ik vond de beeld kwaliteit prima en het geluid goed maar Asus zorgt nu er voor dat mensen negatief beïnvloed worden. Lees alleen al het forum.
Ik dacht weet je wat? Ik probeer netjes de helpdesk. Maar ook daar kreeg ik een mail met U moet hem laten repareren en wij kunnen u niet helpen.
FYI ik werk zelf in Marketing! En mijn gratis tip aan hun helpdesk is: Wil je klanten verliezen moet je vooral zo weinig support bieden op dit product. Moet je vooral niet reageren op forums. Heel slim!
1 ding ik heb ALLES van Asus en ik ben GEK op Asus en zal dat altijd blijven, want hun spul is ideaal en super goed. Zo ben ik meer dan tevreden over mijn Netbooks 1201N en 1000H.
De Oplay afdeling lijkt soms geen zin meer te hebben in support. Kan aan mij liggen maar voor ik om support vraag zorg ik dat ik alles al gedaan heb wat ik zelf kon doen om het probleem op te lossen: Google, nieuwe firmware en oude,
Als ik nu niet eens meer een CD die van nummer 1 naar 2 gaat zonder pauzes kan afspelen is het voor mij klaar. Denk aan een mis cd of voor mij part meditatie cd? Dan wil je geen pauzes tussen je tracks.
Ik heb voor iedereen hier een tip betreffende de remote.
Hoe je het probleem met je afstandsbediening van Asus Oplay oplost met het gebruik van WIFI is het volgende:
Koop een Logitech All in One remote zoals de Harmony en copy alle functies van de Asus remote daar in en weg is het haper probleem.
Na een gesprek met MyCom kreeg ik te horen dat ik terug moest gaan naar de winkel voor een reparatie terwijl in de mail van Asus stond dit buiten de garantie zou vallen.
Volgens MyCom (wat ik trouwens de beste pc winkel vind waar ik alles heb gekocht) werd me verteld dat het wel binnen de garantie zou vallen omdat hij nog geen 2 jaar oud is.
Mijn eerste Asus oplay air speelde geen ISO af via WIFI (was een fout van device) kreeg een nieuwe. Kuddos voor MyCom!
Mijn tweede heeft nu na de firmware update het zelfde probleem en ook met een externe HDD ben ik al me belangrijke data kwijt door een verkeerde uitschakeling.
Wel nu:
Aangezien ik toch een backup drive wilde kopen om al me video’s op te zetten dacht ik: Weet je wat? Laat het maar gewoon, ik pak die Air in en misschien breng ik hem terug naar MyCom hoewel ik denk dat ik geen deel van me geld terug zal krijgen.
Kost nu iets van 90 euro dus het valt mee het verlies.
En dan Google ik en kom ik op WD TV LIve HUB MET een HDD van 1 TB met precies de Scorpio van 1 TB die ik al jaren wil om te gebruiken als backup.
dan betaal ik nog geen 200 euro en heb 2 vliegen in 1 klap.
1. blijkbaar een betere netwerk speler
2. een harddisk met 1 tb ruimte
Geen gezeur meer met WIFI.
Enige nadeel is je kan die drive er niet makkelijk uithalen om alle videos effe snel over te zetten du dat moet via LAN of USB. Gaat lekker lang duren 990 GB lol maar ja is niet anders.
Mocht iemand van Asus dit lezen:
Ik blijf klant, altijd. Ik zeg alleen 'jammer' dat de support voor deze oplay air versie zo matig is en mensen betalen er wel geld voor he? Daar word soms hard voor gewerkt in deze tijd.
Dan is een mailtje van 2 regels niet afdoende.
Maar nogmaals ik blijf klant, mijn volgende netbook koop ik weer van hun.
Mensen NIET de firmware updaten als het WERK!
If It Aint Broken Don't Fix It