Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Zilverbeuk schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:09:
Dus toch maar een externe hdd aanschaffen of op de een of andere manier streamen via het netwerk werkend krijgen op de O!play Air.
Wat werkt er niet met je netwerk? Ik had problemen met mijn netwerk (geen Air overigens) omdat de O!Play niet mijn workgroup zag. Toen maar direct in het netwerk lijstje gezet.

Check dit eens.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
Net als velen heb ik last van het bekende "Login fail" als ik mijn laptop (Windows 7) wil benaderen via netwerk. Krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik ben ook niet zo goed met computers dat ik maar overal in wil gaan rommelen.

Nu heb ik al gelezen dat het verwijderen van Windows Live Essentials ook nog al eens het probleem verhelpt. Maar ik maak veel gebruik van MSN Messenger en Live Mail, dus wil ik Live Essentials liever niet verwijderen.

Heb net ook even geprobeerd of ik de PC (Windows XP standaard) van mijn dochter wel kan benaderen via het netwerk en dat lukt dus zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb laatst mijn win7 opnieuw geinstalleerd en heb ik anders dan voorheen (mappen sharen op everyone) mijn hd stations geshared. Andere pc's in het huis komt gewoon in alle geshare stations. Maar toen ik de Oplay ging proberen, kwam ik er niet in. Wel als ik op de 'oude' manier bep mappen gaat sharen.
Weet iemand hier een oplossing voor? Want het is wel knap irritant om 10-15 mappen speciaal voor de oplay te gaan sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Heeft iemand al een oplossing voor het mp3 afspeel probleem?

Er is een nieuwe versie firmware 1.28P

Maar helaas probleem is nog niet opgelost.

Speel maar eens MP3's af via WIFI vanaf een aagesloten USB drive op je router en je zult merken dat er elke keer als hij van nummer 1 maar bijv nummer 2 gaat 2 seconden mist aan het begin.

Men beschrijft het als MP3 Delay problem.

Dit is ook met ISO DVD als je van track 1 naar 2 gaat.

Het kan zijn dat dit alleen via SPDIF is en niet via de STEREO uitgang (nog niet getest)

Wel erg jammer want de oude firmware had dit probleem zeker niet.

Mocht iemand een oplossing hebben lees ik dat graag.

Edit:* Post gaat over Asus O!Play Air (R3)

[ Voor 4% gewijzigd door maartn op 07-06-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:16

MeNTaL_TO

The future is not set

Is er een hd2 firmware (voor de hd1) waarmee je Netflix af kan spelen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ok de tweede speler die ik kreeg via MyCom ongeveer een jaar terug doet het nu weer raar.

Ik zou als ik nu weer een Oplay zou kopen (heb het over de air) de volgende zaken doen met de kennis die ik nu heb:

1. NIET de firmware updaten want Asus is niet instaat de basis functies op orde te houden. Ik snap uit een marketing oogpunt wel dat ze er meer features aan moeten toevoegen omdat op hun forums de kids zaken vragen die in mijn ogen niet op deze speler thuishoren.

2. Het terug gaan naar de vorige firmware lijkt te werken maar na een gronding test kan de ROM niet 100% worden gewist. Ja, het menu ziet er weer uit als toen ik hem kocht maar bij blijft WLAN settings onthouden en dat was met firmware 0.15 niet het geval. Met andere woorden terug gaan is geen optie.

Waarom ik wilde terug gaan naar de oude firmware?

Simpel, omdat mijn Oplay nu niet eens meer in staat is om een MP3 normaal af te spelen via WIFI.
Speel ik een MP3 album af die gaat van nummer 1 naar nummer twee mis ik sinds kort elke keer 2 seconden van het begin van het volgende nummer.

Daar heb ik mijn geld niet voor uitgegeven, sorry Asus.

Toen ik hem kocht deed alles het perfect. Mijn tip is NIET UPDATEN!!!! Of je moet alle extra functies echt nodig hebben. Lees goed wat mijn ervaring is nu na het updaten en denk aan de reden waarom je deze speler hebt gekocht. Is het nu zo moeilijk om met je browser naar youtube te gaan?

Maar goed, ik kon leven met het haperen van ISO's zo nu en dan. Ik vond de beeld kwaliteit prima en het geluid goed maar Asus zorgt nu er voor dat mensen negatief beïnvloed worden. Lees alleen al het forum.

Ik dacht weet je wat? Ik probeer netjes de helpdesk. Maar ook daar kreeg ik een mail met U moet hem laten repareren en wij kunnen u niet helpen.

FYI ik werk zelf in Marketing! En mijn gratis tip aan hun helpdesk is: Wil je klanten verliezen moet je vooral zo weinig support bieden op dit product. Moet je vooral niet reageren op forums. Heel slim!

1 ding ik heb ALLES van Asus en ik ben GEK op Asus en zal dat altijd blijven, want hun spul is ideaal en super goed. Zo ben ik meer dan tevreden over mijn Netbooks 1201N en 1000H.

De Oplay afdeling lijkt soms geen zin meer te hebben in support. Kan aan mij liggen maar voor ik om support vraag zorg ik dat ik alles al gedaan heb wat ik zelf kon doen om het probleem op te lossen: Google, nieuwe firmware en oude,

Als ik nu niet eens meer een CD die van nummer 1 naar 2 gaat zonder pauzes kan afspelen is het voor mij klaar. Denk aan een mis cd of voor mij part meditatie cd? Dan wil je geen pauzes tussen je tracks.

Ik heb voor iedereen hier een tip betreffende de remote.

Hoe je het probleem met je afstandsbediening van Asus Oplay oplost met het gebruik van WIFI is het volgende:

Koop een Logitech All in One remote zoals de Harmony en copy alle functies van de Asus remote daar in en weg is het haper probleem.

Na een gesprek met MyCom kreeg ik te horen dat ik terug moest gaan naar de winkel voor een reparatie terwijl in de mail van Asus stond dit buiten de garantie zou vallen.

Volgens MyCom (wat ik trouwens de beste pc winkel vind waar ik alles heb gekocht) werd me verteld dat het wel binnen de garantie zou vallen omdat hij nog geen 2 jaar oud is.

Mijn eerste Asus oplay air speelde geen ISO af via WIFI (was een fout van device) kreeg een nieuwe. Kuddos voor MyCom!

Mijn tweede heeft nu na de firmware update het zelfde probleem en ook met een externe HDD ben ik al me belangrijke data kwijt door een verkeerde uitschakeling.

Wel nu:

Aangezien ik toch een backup drive wilde kopen om al me video’s op te zetten dacht ik: Weet je wat? Laat het maar gewoon, ik pak die Air in en misschien breng ik hem terug naar MyCom hoewel ik denk dat ik geen deel van me geld terug zal krijgen.

Kost nu iets van 90 euro dus het valt mee het verlies.

En dan Google ik en kom ik op WD TV LIve HUB MET een HDD van 1 TB met precies de Scorpio van 1 TB die ik al jaren wil om te gebruiken als backup.

dan betaal ik nog geen 200 euro en heb 2 vliegen in 1 klap.

1. blijkbaar een betere netwerk speler

2. een harddisk met 1 tb ruimte

Geen gezeur meer met WIFI.

Enige nadeel is je kan die drive er niet makkelijk uithalen om alle videos effe snel over te zetten du dat moet via LAN of USB. Gaat lekker lang duren 990 GB lol maar ja is niet anders.

Mocht iemand van Asus dit lezen:

Ik blijf klant, altijd. Ik zeg alleen 'jammer' dat de support voor deze oplay air versie zo matig is en mensen betalen er wel geld voor he? Daar word soms hard voor gewerkt in deze tijd.
Dan is een mailtje van 2 regels niet afdoende.

Maar nogmaals ik blijf klant, mijn volgende netbook koop ik weer van hun.

Mensen NIET de firmware updaten als het WERK!

If It Aint Broken Don't Fix It ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-01 08:19
Lang verhaal, goed dat je de moeite neemt.

Ik snap even niet wat haperingen met de AB te doen heeft - zelf merk ik geen verschil in de bijgeleverde en de Harmony, behalve dat ik met de laatste de rest ook kan bedienen en maco's kan aanmaken.
Wat ik wel snap is dat Wifi sowieso niet geschikt is voor streamen, ook niet de simpelste mp3-vorm. Er zijn (vast en) zeker uitzonderingen maar de regel is eenvoudig: trek een draad als je voor langere tijd en zwaardere bestanden wil kunnen streamen.
Zelf stream ik bedraad zonder problemen 1080p films en mp3's vanaf mijn Synology, echter wel nadat ik een fatsoenlijke router geplaatst heb. Laatste firmware heb ik geïnstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door mbroeren op 23-01-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdRr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 16:15
Voor de mensen die meer features willen (zoals webinterface, Youtube integratie etc) en een mooiere / betere interface, kan je erg makkelijk een andere firmware erop zetten:

http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-us

Screens van webinterface:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f8eb07e97e4e/4f8eb07e90d0c-asus-webinterface.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f8eb084794f2/4f8eb08471801-asus-webinterface2.thumb.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door RdRr op 18-04-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Hmm mooi dat er weer nieuwe firmware uit is.
Ik zat nog op de versie dat je wel via een webinterface een soort afstandsbediening had maar dat was het dan ook.

Ga deze eens uitproberen.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

RdRr schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:19:
Voor de mensen die meer features willen (zoals webinterface, Youtube integratie etc) en een mooiere / betere interface, kan je erg makkelijk een andere firmware erop zetten:

[afbeelding]

[afbeelding]
Netflix zit er zeker niet in? Is er ergens een lijst wat er veranderd is tov de hd3 fw (die heb ik nu namelijk)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. De vorige keer was mijn grootste tegen-punt dat ik de sortering van mijn bestanden kwijt was. Maw, de mappen werden in willekeurige volgorde aangeboden ipv op alfabetische volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Dacht dat ik hier een koopje had gedaan, maar blijkbaar niet.
Voorheen streamen via tversity naar ps3, geen probleem speelde bijna alles af,probleem, de zoon wou liever de ps3 in zijn kamer hebben...OK
Dan maar alternatief gezocht en dat is de HDP-R1.
Fraaie box, maar krijg het niet klaar om dat hetzelfde te laten doen als de ps3.
Eerst geprobeerd via tversity, krijg alle mappen netjes te zien, en kan ook films spelen, maar mpg files zien er heel belabberd uit, en mkv is prachtig, maar dan kan ik er maar 1 afspelen, en de volgende wordt niet meer herkend, tot ik de pc terug opstart, dan kan ik er weer 1 zien...dus zo een beetje zappen is uit den boze
Alsook heb ik geprobeerd een share op te zetten met win 7, dat is ook gelukt na veel vallen en opstaan,en een paar flessen cola. maar de map indeling trekt op geen bal, en ik krijg alleen mpeg files te zien ?? die dan wel van goede kwaliteit zijn.(waar zijn de mkv's en de avi's ???
Moet ik dat bakske in de vuilbak gooien, of is hier een oplossing voor ?
Bedankt om dit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-08 09:53

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:03:
Hoi,
Dacht dat ik hier een koopje had gedaan, maar blijkbaar niet.
Voorheen streamen via tversity naar ps3, geen probleem speelde bijna alles af,probleem, de zoon wou liever de ps3 in zijn kamer hebben...OK
Dan maar alternatief gezocht en dat is de HDP-R1.
Fraaie box, maar krijg het niet klaar om dat hetzelfde te laten doen als de ps3.
Eerst geprobeerd via tversity, krijg alle mappen netjes te zien, en kan ook films spelen, maar mpg files zien er heel belabberd uit, en mkv is prachtig, maar dan kan ik er maar 1 afspelen, en de volgende wordt niet meer herkend, tot ik de pc terug opstart, dan kan ik er weer 1 zien...dus zo een beetje zappen is uit den boze
Alsook heb ik geprobeerd een share op te zetten met win 7, dat is ook gelukt na veel vallen en opstaan,en een paar flessen cola. maar de map indeling trekt op geen bal, en ik krijg alleen mpeg files te zien ?? die dan wel van goede kwaliteit zijn.(waar zijn de mkv's en de avi's ???
Moet ik dat bakske in de vuilbak gooien, of is hier een oplossing voor ?
Bedankt om dit te lezen.
Het spijt me het te moeten zeggen, maar de HDP-R1 is inmiddels echt een oud apparaat. Die van mij staat al zeker een jaar stof te happen en toen vond ik het al laat om hem te vervangen. Bij mij kon hij overigens prima mkv's, avi's en andere formaten vinden dus dat zou geen probleem mogen zijn. Ik heb hem vooral vervangen omdat hij niet het vermogen had om de zwaardere mkv's zonder stotteren af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:25
Die van mij doet het echt prima. Je moet alleen niet via DLNA afspelen maar gewoon browsen via je netwerkshare's. Dat werkt 100 keer beter. Bestanden van rond de 10GB per film gaan bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:00:
Die van mij doet het echt prima. Je moet alleen niet via DLNA afspelen maar gewoon browsen via je netwerkshare's. Dat werkt 100 keer beter. Bestanden van rond de 10GB per film gaan bij mij prima.
Hoe moet ik dan een share opzetten ? dat lukt mij ook langs geen kanten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Denk dat hier wel veel informatie in staat: Mediaplayer ziet gedeelde netwerk map niet

Anders kun je je vraag stellen in dat topic.

[ Voor 41% gewijzigd door jongetje op 29-04-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb nu ook die AMP_R8 firmware, maar kan mijn netwerkshare niet vinden (WinXP). Wel een shortcut toegevoegd, maar hij opent de netwerkmap niet. Ik moet login aangeven. Onder de Asus fw hoefde dat nooit. Iemand een tip? Fixed. De toevallig vorige week geinstalleerde ESET Smart Security bevatte een firewall die de boel blokkeerde :o

[ Voor 9% gewijzigd door draakhoofd op 03-05-2012 12:26 ]

Verwijderd

Ik heb al mijn films inmiddels op de Mac gezet via Handbrake omgezet naar de Apple TV2 preset. Omdat ik nu voor de kinderen ook een Tvtje heb heb ik daar een oude O!Play HDP-R1 aangesloten zodat ze ook kunnen streamen. Via Serviio een DLNA media server op de MAC gezet en klaar is kees. Dacht ik...

Ik kan de films wel benaderen maar de O!Play zegt dat het geen correcte bestanden zijn. Op zich moet het apparaat het aankunnen volgens de specs. Ik weet niet wat er dus mis is, kan iemand me helpen?

Op een kastje van Eminent heb ik overigens geen enkel probleem en loopt het als een trein via de Serviio media server.

EDIT: Na testen van de bibliotheek zijn er een paar die afgespeeld kunnen worden. Heb gekeken naar de verschillen met mediainfo maar kan er niet echt verder mee komen. Allemaal Mpeg4, AVC.

EDIT: Ga hem verkopen, TV met DLNA gekocht en die speelt alles af dus kan van deze af en verder met de Eminent die ook alles afspeelt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
als je via DLNA bestanden benadert met de O!Play, speelt hij idd bijna niets af. Als je gewoon 'bestandsbeheer' gebruikt wel. DLNA is redelijk beperkt in z'n algemeen dus ook bij TV's zul je gaan aanlopen tegen beperkingen (geen menu's bij DVD's etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik gebruik geen DLNA met mijn O!Play. Netwerkshare werkt vele malen beter en dan werken ook netjes de DVD-menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 19:36
Misschien een rare gedachtegang maar als een je losse mediaspeler hebt, ga je toch niet met DLNA werken.

Je stream rechtstreeks via SMB of NFS of je gaat werken met een HDD aan je mediaspeler maar niet met DLNA.

DLNA is leuk bedacht maar is beperkt in zijn mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Na overgegaan te zijn op Windows 8 kan ik niet meer bij mijn shares, bekende truukjes werken niet meer.
Iemand het wel aan de praat gekregen?

PS Zie dat ik niet de enige ben: http://vip.asus.com/forum...54&page=1&SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:57
Regedit HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters\ there should be a field called 'NullSessionPipes'

Vul hier een willekeurig karakter in en je hebt kans dat het werkt. Het rare is dat de mappen die ik gister heb gedeeld wel bereikt kunnen worden. Die ik vandaag heb geshared die kom ik weer niet in. Daarnaast kan de O!play in de woonkamer wel bij de gedeelde mappen, maar de O!play die in de slaapkamer staat die kan de gedeelte mappen niet zien of niet bereiken (Logon Failed). Iemand nog tips of ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Sorry dat ik hier mijn post plaats maar weet echt niet wat ik nog verder moet doen.
Ik heb een O!Play mini plus en stream mijn muziek vanaf mijn nas naar de mini plus.

Als ik via het Netwerk de folder met de muziek gegevens op de NAS selecteer krijg ik inderdaad al mijn albums te zien. Het probleem is alleen dat deze in willekeurige en niet alfabetische volgorde te zien krijg. Zoeken wordt hiermee echt een drama.

Herkent iemand dit en/of heeft iemand tips om dit op te lossen?

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Steefmeister schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:59:
Regedit HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters\ there should be a field called 'NullSessionPipes'

Vul hier een willekeurig karakter in en je hebt kans dat het werkt. Het rare is dat de mappen die ik gister heb gedeeld wel bereikt kunnen worden. Die ik vandaag heb geshared die kom ik weer niet in. Daarnaast kan de O!play in de woonkamer wel bij de gedeelde mappen, maar de O!play die in de slaapkamer staat die kan de gedeelte mappen niet zien of niet bereiken (Logon Failed). Iemand nog tips of ideetjes?
Deze mag van mij in de TS, het werkt inderdaad weer.

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-08 13:01
Hoi,

soms wil mijn asus oplay niet meer inloggen op mijn nas. Hij komt dan met een inlogscherm waar hij zelf het account "oplay" met een wchtwoord heeft staan.

Weet iemand het standaard wachtwoord die deze asus oplay gebruikt?

Ik kan deze nergens vinden.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Je logt niet in op je OPlay maar op de NAS. Je OPlay heeft dus geen standaardwachtwoord want het is geen intern OPlay wachtwoord.
Soms wil mijn OPlay ook niet inloggen op mijn PC, dan vraagt ie precies hetzelfde. Maar als je op je NAS (of PC) geen user en wachtwoord hebt ingesteld is er geen wachtwoord. De OPlay geeft dit als een soort foutmelding heb ik het idee.

Wat doet je OPlay als je annuleert als je dit scherm krijgt en opnieuw probeert in te loggen? Dat wilde bij mij wel eens helpen, het leek of de PC wakker moest worden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze heb ik vandaag ook geïnstalleerd nadat ik wat problemen had met audio/video out of sync op mijn Panasonic plasma. Voor zover ik heb kunnen testen zijn die problemen met deze firmware verleden tijd (hoop ik). Hij is echter wel wat trager. Youtube start hier wel op, maar bij iedere video krijg ik de melding dat hij het videobestand niet kan afspelen. Nu heb ik Youtube niet direct nodig op de mediaspeler, maar misschien een waarschuwing vooraf aan anderen die alsnog deze software willen installeren.

-EDIT- te vroeg gejuicht. Ondanks dat ik gisteren veel video bestanden heb getest, kom ik vandaag toch weer een tegen waar audio/video out of sync is. De O!play die op een andere kamer staat op een oudere samsung tv heeft dit probleem bij dit bestand niet. Ben toch bang dat deze O!play gewoon niet optimaal werkt met veel nieuwere tv's.

[ Voor 12% gewijzigd door Steefmeister op 17-12-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Er vanuitgaande dat je de Asus via HDMI aan de TV hangt:

Er zijn twee mogelijke oplossingen voor out of sync (die beiden buiten de Asus liggen). Of je laat de boel via een dts/dolby receiver lopen waar meestal een lipsync functie op zit of je stelt dit in bij je TV (ik ken de Panasonic niet maar ik ben al wel een paar modernere TV's tegengekomen waar de lipsync / delay functie in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
mbroeren schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:58:
Er vanuitgaande dat je de Asus via HDMI aan de TV hangt:

Er zijn twee mogelijke oplossingen voor out of sync (die beiden buiten de Asus liggen). Of je laat de boel via een dts/dolby receiver lopen waar meestal een lipsync functie op zit of je stelt dit in bij je TV (ik ken de Panasonic niet maar ik ben al wel een paar modernere TV's tegengekomen waar de lipsync / delay functie in zit)
Bedankt voor je reactie. Lip sync zit helaas niet op mijn receiver en voorlopig is er geen budget voor een nieuwe receiver. Ook op de TV zit ook niet een dergelijke functie zover ik weet. Gelukkig komt het niet al te vaak voor met de nieuwe software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Laatst online: 08-08 17:01
Hey Mede Tweakers,

Weet iemand toevallig of er een custom firmware is voor de O!Play HDP-R1 waarin spotify verwerkt zit ?

Ik heb ook op asus forums gekeken maar nog niet echt iets gevonden.

Verder top apparaat !

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
die is er helaas niet (voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sowieso moet je dan een spotify premium account hebben, maar de WD heeft dit wel.
[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)

[ Voor 15% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-01-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Gisteren kon mijn O!play in de woonkamer met de custom firmware plotseling mijn werkgroep niet meer zien. De o!play op de slaapkamer met de standaard firmware kon dit wel. Netwerkkabel was ook niet defect. Na ongeveer 30 minuten kon hij het netwerk wel weer zien.

Het is dat ik op het moment even het geld niet hebben om een deftige vervanger te zoeken, want ik word een beetje moe van de kuren van de O!play af en toe. Die in de slaapkamer heeft op mijn Panasonic tv in de woonkamer bijna altijd last van video out of sync, dus omwisselen heeft ook niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darwin4Ever
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-08-2023
Hallo,

Ik zit met een eigenaardig problem op de HDP-R3.
Van MP3's die op een NAS benadert worden via het LAN/WiFi wordt aangegeven dat er geen ID3-tag's aanwezig zijn, en bij het afspelen : Invalid File. De toegangsrechten werden nochtans juist ingevuld.

De MP3's zijn opwel zelf gemaakt (en met MP3TAG getagged), ofwel komen ze van buitenaf.
Met beide hetzelfde probleem.

Zet ik die MP3's op een stick, worden de ID3-tag's gelezen, en worden ze afgespeeld.

[ Voor 37% gewijzigd door Darwin4Ever op 23-01-2013 17:48 . Reden: Voorbarige enter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
dan benader je de mp3's via upnp/dlna ipv via de NFS/SAMBA netwerkshares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 02:22
Stil hier! Ik ben nog steeds een tevreden gebruiken, op één punt na, wellicht wil iemand helpen:

Al mijn content staat op mijn Synology NAS en dit moet via SMB (of NFC, maar linux noob hier) benaderd worden. DLNA/Upnp heeft veel en veel teveel nadelen heb ik gemerkt. Om eindelijk tot de map te komen waar de content staat op mijn NAS, moet ik 9 menu's door, zo'n 20-30 toetsaanslagen op de AB incl moeten scrollen enz en het duurt zeker een minuut na opstarten voor ik mij de eerst bereikbare samba share ben op mijn Syno, alwaar ik de content al op een zo hoog mogelijke plek in de mappenstructuur heb staan. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dat niet sneller kan, dat kan ook, maar niet met de HDP-R1 zover ik weet. Een simpel commando als //192.168.x.x/public als favoriet ofzo zou al geweldig zijn, scheelt 7 menu's door en dat eeeeeuwige draaien op wachten op netwerk per laag. Ik heb er bijna een nieuwe mediaspeler voor over.

Heeft niemand hier bijvoorbeeld ervaring met de custom AMP firmware? Ik heb de HDP-R1 bootcode 17 (draai nu 1.40 firmware) en durf simpelweg niet te flashen aangezien ik de manier van beschrijven hoe dit te doen te losjes/ongeducumenteerd en op basis van teveel aannames beschreven wordt. Kans op bricken is vrij hoog als ik het zo bekijk.

Toch zou ik een manier willen vinden om veel sneller bij mijn samba shares op mijn NAS te kunnen komen. Iemand suggesties?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Die heb ik erop gehad, omdat het voor mij destijds de problemen met audio/video out of sync deed oplossen. Wel wel niet echt onder de indruk van de snelheid, dat leek een stuk beter te zitten bij de originele firmware.

Geen idee verder hoe je dingen als favoriet kon markeren, dus daar kan ik je niet bij helpen. Dat flashen stelt overigens niet zoveel voor. Goed lezen en een kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik gebruik die custom firmware (AMP dus) waarmee ik shortcuts kan maken naar mijn film- en seriemappen.
Werkt perfect en scheelt een hoop toetsaanslagen op de AB.

Ik gebruik vanaf het begin af aan al een custom firmware en heb zeker 5x een (nieuwe) custom firmware op m'n O!Play geflasht en altijd zonder problemen.

Moet zeggen dat de manuals op de site van moservices niet zo erg duidelijk zijn. Daar heb je gelijk in. Er zijn zeker duidelijkere manuals, weet alleen zo niet waar.

Onderstaande link geeft redelijk duidelijke instructies:

[ Voor 16% gewijzigd door Plato112 op 27-05-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
dinkelover schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:28:
Stil hier! Ik ben nog steeds een tevreden gebruiken, op één punt na, wellicht wil iemand helpen:

Al mijn content staat op mijn Synology NAS en dit moet via SMB (of NFC, maar linux noob hier) benaderd worden. DLNA/Upnp heeft veel en veel teveel nadelen heb ik gemerkt. Om eindelijk tot de map te komen waar de content staat op mijn NAS, moet ik 9 menu's door, zo'n 20-30 toetsaanslagen op de AB incl moeten scrollen enz
Je kan toch gewoon (via Netwerk) My_shortcuts gebruiken (inloggen op je NAS met een geldig account+passord), of mis ik iets? (doe ik nl ook al jaren met een Synology)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Die worden na een reboot vergeten als je de stock firmware gebruikt. Dat werkt dus voor geen meter en dat was voor mij ook de belangrijkste reden om een custom firmware te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Misschien gaat het over andere versies/modellen? Ik heb op de O!Play HDP-R1 gewoon de laatste originele Asus firmware - het werkt prima en alles wordt onthouden. Een softreboot laat ze gewoon staan. Rebooten is voor mij sowieso nooit nodig geweest afgelopen jaar.

[ Voor 28% gewijzigd door mbroeren op 11-06-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

mbroeren schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:24:
Misschien gaat het over andere versies/modellen? Ik heb op de O!Play HDP-R1 gewoon de laatste originele Asus firmware - het werkt prima en alles wordt onthouden. Een softreboot laat ze gewoon staan. Rebooten is voor mij sowieso nooit nodig geweest afgelopen jaar.
Raar ik heb ook de R1 en bij mij werden ze toch echt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Plato112 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:31:
[...]

Raar ik heb ook de R1 en bij mij werden ze toch echt vergeten.
[quote]Plato112 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:31:
[...]

heb je wel een usb stick in de O!play?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
mbroeren schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:24:
Ik heb ook de R1 (al 4 jaar volgens mij) en de shortcuts worden gewoon onthouden. Wat versta je onder reboot? Ik zet hem gewoon aan en uit via de afstandbediening en bij stroom eraf en erop blijft de shortcut ook behouden. Ben niet anders gewend al die jaren met stock firmware en zonder USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Steefmeister schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:11:
Die heb ik erop gehad, omdat het voor mij destijds de problemen met audio/video out of sync deed oplossen. Wel wel niet echt onder de indruk van de snelheid, dat leek een stuk beter te zitten bij de originele firmware.

Geen idee verder hoe je dingen als favoriet kon markeren, dus daar kan ik je niet bij helpen. Dat flashen stelt overigens niet zoveel voor. Goed lezen en een kind kan de was doen.
Snelheid is te fixen door andere skin erop te zetten, bijvoorbeeld de iconbit skin. Favorieten toevoegen: File manager op de map gaan staan, druk op je AB op de muziek knop (onderin in het midden van de OPlay R3 AB) en je krijgt een menuutje waarin je hem toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Ìk gebruik deze nog steeds, heb nu netflix abo, kan de O!play versie 1 ook netflix streamen op de tv?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik heb er ook nog 1 liggen maar doe er niks mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nee dat kan niet. Of iemand moet er iets voor ontwikkelen maar dat lijkt me niet voor een 6 jaar oud apparaat (wel jammer dat alles zo snel wordt afgeschreven tegenwoordig, zelfs voor mijn smart tv werd na 2 jaar al niet meer voor verder ontwikkeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVunz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 13:05
Nu met Windows 10 werkt de r3 helemaal niet meer. Ziet nog wel de pc in het netwerk, maar kom er niet meer in. Tijd voor iets nieuws vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demotjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2024
Inderdaad werkt niet met windows 10, jammer
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste