Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-01 08:19
Xplosivv schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:05:
Weet iemand op watvoor manier de files geordened zijn?

Edit; moet er misschien even bijzetten dat het gaat over files op mn Synology.
Ik heb precies hetzelfde met mijn Synology, heel vervelend omdat wij veel bestanden erop hebben staan dus dit is onwerkbaar. Het lijkt erop dat hij op volgorde van plaatsing op de NAS ze weergeeft. Ik ga versie 4 proberen en als die dat ook houdt, terug naar 1.35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

mbroeren schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:25:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met mijn Synology, heel vervelend omdat wij veel bestanden erop hebben staan dus dit is onwerkbaar. Het lijkt erop dat hij op volgorde van plaatsing op de NAS ze weergeeft. Ik ga versie 4 proberen en als die dat ook houdt, terug naar 1.35.
Mijn folders staan van mijn WD nas op omgekeerde alfabetische volgorde, misschien een idee om in je shares folders aan te maken?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
MeNTaL_TO schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:33:
[...]

Mijn folders staan van mijn WD nas op omgekeerde alfabetische volgorde, misschien een idee om in je shares folders aan te maken?
Goed idee, werkt helaas niet.

Omgekeerde volgorde zou ook al goed zijn, maar het enige dat op iets van volgorde staat, zijn idd de shares zelf. Daarbinnen weer niet, en daar gaat het mij om. Ben weer terug naar 1.35 want fw4 van de hd2 deed het ook niet juist (volgorde). Fijn (voor mijn vrouw) dat de video_ts mappen en de BR-mappen weer vanzelf worden afgespeeld bij het selecteren van de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mbroeren schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:31:
[...]

Omgekeerde volgorde zou ook al goed zijn, maar het enige dat op iets van volgorde staat, zijn idd de shares zelf. Daarbinnen weer niet, en daar gaat het mij om. Ben weer terug naar 1.35 want fw4 van de hd2 deed het ook niet juist (volgorde). Fijn (voor mijn vrouw) dat de video_ts mappen en de BR-mappen weer vanzelf worden afgespeeld bij het selecteren van de map.
Raar, mijn shares zijn juist omgekeerd, binnen de de shares weer juist alles op alfabetische volgorde.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
mbroeren schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:31:
[...]

Jammer, ga ik maar hetzelfde doen. Moet dit ook met die soft-reset methode, of kan dit via de traditionele manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had problemen met windows 7 en oplay bleef vragen om password en user id heb alles geprobeerd wat hier op het forum werd aangegeven niets werkte, toen las ik op een ander forum:

http://forums.ncix.com/fo...msgcount=13&overclockid=0

This is the same as anything attempting to connect to Windows 7. Most suggestions below will work, however, if you have Windows LIVE Sign-In Assistant, this will block access as well.

Simply remove this unrequired add-on for Windows LIVE Messenger and you should be golden :)

Heb dus windows live essentials verwijderd en het werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
als dit ook bij mij werkt , dan zou dat fantastisch zijn ;-)

snel maar ns proberen , thanks 4 sharing
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:35:
Had problemen met windows 7 en oplay bleef vragen om password en user id heb alles geprobeerd wat hier op het forum werd aangegeven niets werkte, toen las ik op een ander forum:

This is the same as anything attempting to connect to Windows 7. Most suggestions below will work, however, if you have Windows LIVE Sign-In Assistant, this will block access as well.

Simply remove this unrequired add-on for Windows LIVE Messenger and you should be golden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Xplosivv schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:45:
[...]
Jammer, ga ik maar hetzelfde doen. Moet dit ook met die soft-reset methode, of kan dit via de traditionele manier?
Doe een USB-ding erin met in de root (hoofddir) het frimware bestand (1.35 in mijn geval).
  • zoek even via Setup O!play naar toegewezen [ipadres]
  • open een telnet-sessie (met Windows via dos-command, dus menu Start en dan CMD intypen en dan "telnet" intikken)
  • tik in: o [ipadres]" (dus letter O (ow) en spatie ertussen en dan ip-adres van mediaspeler, gevolgd door enter), vb: o 192.122.1.32
  • tik in bij login: root (en negeer de (fout)melding)
  • tik in: echo " " | dd of=/dev/mtdblock/0 bs=2048 seek=8192 (tussen de aanhalingstekens staan 5 spaties!)
  • tik in: reboot
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
mbroeren schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:17:
[...]

Doe een USB-ding erin met in de root (hoofddir) het frimware bestand (1.35 in mijn geval).
  • zoek even via Setup O!play naar toegewezen [ipadres]
  • open een telnet-sessie (met Windows via dos-command, dus menu Start en dan CMD intypen en dan "telnet" intikken)
  • tik in: o [ipadres]" (dus letter O (ow) en spatie ertussen en dan ip-adres van mediaspeler, gevolgd door enter), vb: o 192.122.1.32
  • tik in bij login: root (en negeer de (fout)melding)
  • tik in: echo " " | dd of=/dev/mtdblock/0 bs=2048 seek=8192 (tussen de aanhalingstekens staan 5 spaties!)
  • tik in: reboot
succes
Yep, kende de methode al. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

MrDummy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:59:
Eerst zorg je ervoor de de bootcode versie goed staat.
Dat kan je zien via systeem informatie in je speler.

http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=98
Versie 17 is riskant, je kan niet meer terug. Met versie 23 kan je wel teruggaan naar oude R1 firmware.
Gebruik speciale firmware als tussenstap.

http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=88
Deze gebruik ik altijd om andere firmware ter installeren. Via telnet dus speciale code doorgeven voor reset en dan kan je "reboot" intikken.

Heb je gedaan, dan kan je nieuwe firmware 3.2 pakken. Blauwe of Bruine skin, wat je maar wilt.
http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=221
Helemaal onderaan eerste post. Daar staan ze.

Eergisteren nieuwste firmvare Rev 4 uit met 4 skins die je kunt kiezen tijdens setup.
http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=600
Werkt op R1/R3.
Maar omdat Rev4 net uit is, is beter even wachten en gewoon doen met Rev 3.2, die wat stabieler en meer uitgewerkt is.

Beide firmwares altijd uitvoeren via speciale reset procedure en niet via standaard setup firmware update methode! Dat is met http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=88
Heb een paar dagen geleden Rev 4 op m'n O!Play R1 gezet en ik moet zeggen dat alles prima werkt. Heb de verschillende skins nog niet uitgeprobeerd omdat ik altijd de blue skin gebruik en die stond standaard ingesteld.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:27
Vandaag in de aanbieding: http://www.superdagdeal.nl/ (99,95 + 5,95 verzendkosten)

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 07-04-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anacho
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 19:55
Ik zou graag m'n R1 met firmware v1.35 willen opwaarderen naar de firmware HD2 1.12.06 rev3.2. Nu kom ik ondanks dit forum (en Google) er niet uit wat hiervoor nodig is. Alle informatie is zo versprokkeld en loop continu vast mede ook dat mijn engels niet goed genoeg is voor het doorspitten van de engelstage forums waar regelmatig verwijzingen naar staan.
Zo moet het flashen van de nieuwe firmware mogelijk zijn met een harde reset Dit kan door de resetknop ingedrukt te houden en dan de stroom van de R1 te halen, 5 sec. wachten en dan weer aanzetten (uiteraard met usbstick met het firmware bestand aangesloten aan de R1).
Nu heb ik allerlei variaties hier op geprobeerd maar geflashd wordt er niet. Wel wordt de R1 terug gezet naar installatie mode en moet je de instellingen weer opgeven en je favorieten, Shortcuts opnieuw aanmaken e.d. maar er wordt geen nieuwe firmware geïnstalleerd.

Zou iemand die ervaring in het updaten heeft van bovengenoemde firmware in een paar stappen uit willen leggen hoe het updaten van een R1 met firmware v1.35 naar HD2 1.12.06 rev3.2 in zijn werk gaat? Ik zou er zeer mee geholpen zijn en vermoed dat ik niet de enigste hier in zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anacho
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 19:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:35:

Dit is een gouden tip, na weken zoeken ook windows live essentials verwijderd en kan nu zonder
problemen inloggen.
Thanks voor dit te sharen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:14:
[...]

Dit is een gouden tip, na weken zoeken ook windows live essentials verwijderd en kan nu zonder
problemen inloggen.
Thanks voor dit te sharen
Vreemd. Ik heb zojuist Win7 opnieuw geinstalleerd en ging via dezelfde manier instellen zoals voorheen.
Password uitgezet, mappen sharen op everyone (alleen lezen). Oplay pakt m gewoon hoor. En yup ik heb ook live essentials ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heb ik met dezelfde resolutie soms wel en soms niet een beeldvullend beeld?

1920*1088 = beeldvullend (Kings Speech)
1920*1088 = Lord of the Rings niet beeldvullend, onder en boven balken

TV = full HD

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:22:
waarom heb ik met dezelfde resolutie soms wel en soms niet een beeldvullend beeld?

1920*1088 = beeldvullend (Kings Speech)
1920*1088 = Lord of the Rings niet beeldvullend, onder en boven balken

TV = full HD
Aspect ratio van de originele film, kingspeech zal wel 1:1.85 zijn en LOTR 1:2.35, dan krijg je bij de laatste zwarte balken onder en boven, wel een beetje basiskennis omtrend filmformaten als je het mij vraagt.

Zie Wikipedia: Aspect ratio (image)

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-04-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik heb een nieuwe hoofdmap op everyone share ingesteld. De O'play ziet deze hoofdmap incl alle onderliggende files en submappen op 1 submap na. Ik ging toen op 2 andere computer met resp. win7 en xp erop kijken of ik die submap kan zien, en ja ze zijn gewoon benaderbaar.
Ik heb alles geprobeerd, maar de O'Play weigert gewoon die ene submap weer te geven. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Dit heb ik geprobeerd:
-files in de submap tijdelijk overgezet op andere hd, originele submap deleted, nieuwe aangemaakt en files weer terug.
-de submap apart op sharen met everyone ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 19:18
Zoals bekend gaat het afspelen van BR iso's enz niet goed via netwerk, ongecomprimeerd 1080p om het zomaar even te noemen. Haperingen, dit komt zover ik weet door SMB. Gaat wel goed via een USB harde schijf naar het schijnt (zelf niet kunnen testen) en dus ongetwijfeld ook via esata.

Mijn wens is een praktische standalone oplossing om toch rauw 1080p te kunnen afspelen via mijn O!Play R1. 2 oplossingen heb ik zelf in gedachten.

1-Nu heb ik een Synology DS110j, deze ondersteunt NFS. Daarmee zou het wel goed moeten gaan zoals uit meerdere posts hier blijkt. Ik heb al even lopen sleutelen via telnet, maar voor ik me er echt in verdiep (geen verstand van), wat is de praktijk??

Is de praktijk exact zo zoals de SMB shares? Je krijgt nu een snelkoppeling onder storage, en als je daarin gaat zie je binnen 3-10 seconden de up to date mappenlijst van de betreffende map op mij NAS? Ik kan verder via netwerk de betreffende gedeelde map vullen en schrappen naar believen zonder dat er opnieuw gemount hoeft te worden neem ik aan. Waarom vraag ik dit? Ik zie meldingen over 4 minuten updaten enz, opnieuw moeten mounten, maar niets over de praktijk. Ik stel in en "mijn oma" kijkt, met de AB als enige instrument, om het krom te zeggen. Ik heb al begrepen dat de mount verdwijnt indien de stroom eraf gaat, dat neem ik voor lief.

2-Externe harde schijf kopen. Echter, zover ik weet kan ik die externe schijf niet benaderen via het netwerk, zodra de O!Play uit staat, klopt? Daarop kreeg ik dit in gedachte, alhoewel niet netjes: dit ding :) Deze kan ik via eSata aansluiten op de O!Play en middels USB op mijn Synology NAS. Heb ik het goed? Schijf heb ik wel over, benaderbaar via mijn NAS en vloeiend raw 1080p op de Asus. Praktische oplossing dacht ik. Maar zie ik iets over hoofd?

3-Ik ben toch niet de enige die hiervoor een standalone oplossing zoekt met media player + NAS die in een TV meubel past? Zijn er nog alternatieve oplossingen?

Hardware: Synology DS110j DSM3.0, Asus O!Play HDP R1/2A. Wens: 1080p raw vloeiend kunnen afspelen ;)

[ Voor 2% gewijzigd door dinkelover op 01-05-2011 16:17 . Reden: Is opgelost via optie 3, zie de 2 posts hieronder ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
Ik speel al tijden gewoon complete br over mijn netwerk af, geen problemen via smb protocol. Waar ik wel achter kwam is dat via netwerk de asus problemen heeft met een br in .iso formaat. Als je echter de iso "uitpakt" en er een br mappen structuur van maakt speelt ie prima af. Een iso bestand via een externe usb schijf werkt wel weer. Aangezien ik alles via mijn server afspeel werk ik nu uitsluitend met uitgepakte mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 19:18
TheJuul schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:24:
Ik speel al tijden gewoon complete br over mijn netwerk af, geen problemen via smb protocol. Waar ik wel achter kwam is dat via netwerk de asus problemen heeft met een br in .iso formaat. Als je echter de iso "uitpakt" en er een br mappen structuur van maakt speelt ie prima af. Een iso bestand via een externe usb schijf werkt wel weer. Aangezien ik alles via mijn server afspeel werk ik nu uitsluitend met uitgepakte mappen.
Ook volledige onbewerkte BD25 en BD50? Ik heb ook vrijwel alleen maar uitgepakte iso's. Bij sommige is alleen het geluid wat hapert en bij andere beeld en geluid. Ik ga eens testen met mijn PC als bron in netwerk, theoretisch moet het geen donder uitmaken, mijn NAS trekt 300Mbit zonder problemen en is met geen enkele andere taak bezig ten tijde van uitlezen.

edit: je hebt helemaal gelijk _/-\o_ BD-iso over SMB doet ie niet, dezelfde disc uitgepakt (BDMW map enz) vloeiend! Vond het al vreemd dat ie 't de ene keer wel goed deed, andere keer niet. Verhuizing ertussendoor maakte de analyse er niet makkelijker op. Zelfs over wifi doet ie 't, mits die 40 Mbit/s non stop trekt, maar dat ligt natuurlijk volledig aan je AP en adapter.

[ Voor 18% gewijzigd door dinkelover op 01-05-2011 19:12 . Reden: Oplossing ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
[
edit: je hebt helemaal gelijk _/-\o_ BD-iso over SMB doet ie niet, dezelfde disc uitgepakt (BDMW map enz) vloeiend!
En dat terwijl de NAS en het netwerk dus meer data moeten genereren. Probleem ligt hem dan ook helemaal bij de Asus volgens mij. Iemand de lakmoesproef (de beruchte bird-scene uit BBC's Earth) wel eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
@dinkelover Mooi om te horen dat deze oplossing ook bij jouw werkt! En inderdaad BD25 en BD50 geen probleem.

@mbroeren Hoezo zou er meer data genereert worden over het netwerk? Het is uiteindelijk dezelfde data die over het netwerk gaat, een .iso is uiteindelijk niets meer dan een filecontainer. Wat erin zit is exact dezelfde data alleen heeft de asus kennelijk moeite met deze filecontainer.

Een tijd geleden heb ik in een aantal weken de gehele Earth serie bekeken en natuurlijk bij die bird-scene even extra aandachtig gekeken maar ik kon geen enkele hapering ontdekken. Heerlijke serie om na een filmpje nog 1 aflevering van mee te pakken voor het slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
@mbroeren Het is uiteindelijk dezelfde data die over het netwerk gaat, een .iso is uiteindelijk niets meer dan een filecontainer. Wat erin zit is exact dezelfde data alleen heeft de asus kennelijk moeite met deze filecontainer.
ok, wist ik niet. Ik dacht dat er compressie bijhoorde. Maar interessant dat jij de BBC-bird goed krijgt (over je netwerk toch??). Ik ga er eens mee experimenteren!

[ Voor 3% gewijzigd door mbroeren op 02-05-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, ik heb het even gelezen! Ik heb echter op een ander forum een andere en gemakkelijkere manier gevonden om een alternatieve firmware erop te zetten. Voor mij werkte hij perfect! Ik heb bootcode 14.

De laatste versie voor de HD2 firmware - link

Om hem te installeren kun je hetvolgende doen:(Bron)
Re: Soft "Reset" for players with bootcode 17 and earlier
by Silksmooth » 19 Nov 2010, 23:41

you will not need any telnet or terminal command by following this simple procedure:

1. Plug in USB drive which has install.img
2. Turn O!Play on
3. Wait until it is ready.
4. Choose: Setup > System > SystemUpdate > SystemReinstall
5. You will get message "This image is not for this board".
6. Choose: SystemUpdate again but this time you choose Cancel NOT SystemReinstall
7. You will get menu like previous version of firmware. Then Choose OK and Wait for flashing

worked for my bootcode 17 just perfect with each and every update!!

greetz,
silksmooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
@tomtom85

Dat werkt inderdaad ook: één keer.

[ Voor 18% gewijzigd door mbroeren op 04-05-2011 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zojuist ook de HD2 firmware Rev 4. geïnstalleerd. Werkt op zich prima maar wel een vraag:

In het Audio menu kun je nu kiezen wat je HDMI audio source is, alsmede je SPDIF audio source. Als ik mijn receiver (via SPDIF aangesloten op O!Play) aanzet hoor ik keurig Dolby geluid, maar mijn TV doet ook vrolijk mee en dat is nu net niet de bedoeling. Is er een optie om de HDMI source (O!play is via HDMI op TV aangesloten) uit te zetten? Nu moet ik namelijk mijn TV muten en dat is irritant omdat ik het mute icoon blijf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Aghanim schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:10:
Zojuist ook de HD2 firmware Rev 4. geïnstalleerd. Werkt op zich prima maar wel een vraag:

In het Audio menu kun je nu kiezen wat je HDMI audio source is, alsmede je SPDIF audio source. Als ik mijn receiver (via SPDIF aangesloten op O!Play) aanzet hoor ik keurig Dolby geluid, maar mijn TV doet ook vrolijk mee en dat is nu net niet de bedoeling. Is er een optie om de HDMI source (O!play is via HDMI op TV aangesloten) uit te zetten? Nu moet ik namelijk mijn TV muten en dat is irritant omdat ik het mute icoon blijf zien.
Je kan ook het volume op 0 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ben er een beetje mee aan het experimenteren, maar het werkt nog niet helemaal zoals ik zou willen. Volume op 0 levert het probleem op dat ik helemaal geen geluid krijg. Ten opzichte van de R1 versie is de werking anders. Bij series die ik op HDMI (TV) geluid keek, gebruikte ik altijd de remote control om het volume te regelen. Als ik nu series kijkt dan maakt het geen verschil of het volume op 1 of 30 staat qua geluidsniveau en moet ik de remote control van de TV ineens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Volume op 0 levert het probleem op dat ik helemaal geen geluid krijg. Ten opzichte van de R1 versie is de werking anders.
TV-volume op 0 dan maar? (dus niet muten)
Het lijkt me sowieso handig dit te doen als je via een setje Dolby Digital doet.

Het lijkt er op dat R2 nu eindelijk ook tegelijk analoog uitstuurt (voor velen een wens!) waar dat voorheen niet gebeurde, behalve als je dit nadrukkelijk instelde waarmee het digitale gedeelte wegviel.

Dus alles over DD setje of alles over TV.

[ Voor 10% gewijzigd door mbroeren op 24-05-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb een vraagje, ben erg tevreden met deze media streamer
Alleen vind ik 1 ding erg irritant. Dat zijn de mappen : My_Shortcuts en My_Neighbors
Zijn die niet te verwijderen? Ik gebruik ze toch niet. Bedankt voor je uitleg alvast!

Gr Peet!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twee vragen:
1.Kan de O!Play een 1:1 kopie van een blu-ray afspelen, dus waarbij de structuur er als volgt uit ziet: 2 mappen, BDMV en Certificate, in de Certificate map een lege map BACKUP, etc.
2. Indien de O!play dat niet kan, met welk programma kun je dan het beste een leesbaar bestand voor de Asus maken waarbij geen info (beeld / geluid) verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
330d schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:50:
Ik heb een nieuwe hoofdmap op everyone share ingesteld. De O'play ziet deze hoofdmap incl alle onderliggende files en submappen op 1 submap na. Ik ging toen op 2 andere computer met resp. win7 en xp erop kijken of ik die submap kan zien, en ja ze zijn gewoon benaderbaar.
Ik heb alles geprobeerd, maar de O'Play weigert gewoon die ene submap weer te geven. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Dit heb ik geprobeerd:
-files in de submap tijdelijk overgezet op andere hd, originele submap deleted, nieuwe aangemaakt en files weer terug.
-de submap apart op sharen met everyone ingesteld.
Ik vermoed dat het een bestandsrechten / owner verhaal is (mits de files ook op een nas staan). Ik heb ook nog geen zaligmakende oplossing gevonden, maar wel ontdekt dat 755 rechten voor mappen en 644 voor bestanden bij mij werkt. Eens in de zoveel tijd verander ik die rechten batchmatig via ssh met CHMOD:

Hierbij is Qmultimedia (en alle onderliggende) de map waarvan ik de rechten aanpas.

bestanden aanpassen naar 644:
find /share/Qmultimedia/ -type f > /share/Public/list ; while read -r LINE ; do chmod 644 "$LINE" ; done < /share/Public/list

directories aanpassen naar 755:
find /share/Qmultimedia/ -type d > /share/Public/list ; while read -r LINE ; do chmod 755 "$LINE" ; done < /share/Public/list

List verwijderen:
rm /share/Public/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:03:
twee vragen:
1.Kan de O!Play een 1:1 kopie van een blu-ray afspelen, dus waarbij de structuur er als volgt uit ziet: 2 mappen, BDMV en Certificate, in de Certificate map een lege map BACKUP, etc.
2. Indien de O!play dat niet kan, met welk programma kun je dan het beste een leesbaar bestand voor de Asus maken waarbij geen info (beeld / geluid) verloren gaat.
Ja, dat kan. Je moet wel even weten welk bestand je moet aanklikken om te starten, maar het kan. Overigens bij zeer grote BR in HD kan het zijn dat hij het niet bijhoudt als je dit vanaf een netwerk afspeelt (ook bedraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Hoe kun je het Blu-ray menu van een rip (dus folders zoals BDMV, CERTIFICATE) tonen?
De film is namelijk in het Duits nagesynchroniseerd, maar er zit als het goed is ook gewoon Engels bij...

edit: Of is er een andere manier om de taal te wijzigen?

[ Voor 13% gewijzigd door Purn0 op 28-05-2011 13:09 . Reden: vraagje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen!

Ik heb al een tijdje een Asus Oplayer en vond het een goed apparaat! Maar heb sindskort mijn pc opnieuw geinstalleerd en van af dat moment is het mis! Ik krijg het maar niet meer voor elkaar om in te loggen op mijn pc via de Asus Oplayer.

Ik heb me suf zitten zoeken op google! de volgende oplossing geprobeerd:
1-De registry fix op me px gezet! en de stappen gevolgd
2-Telnet geprobeerd (dit is me te moeilijk, krijg het niet voorelkaar)
3- alles geshared natuurlijk, wachtwoord uit gezet en de instellingen bij me netwerk naar behoren (volgens de foums) ingesteld
4-Firewall uitgezet (om te testen)
5-nieuwe firmware
6-uren en uren geprobeerd....kunnen jullie mij nog helpen....kom er echt neit meer uit en begin een beetje radeloos te raken hier!

dank voor al de hulp die jullie mij kunnen bieden!
Lesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Heb je Msn aka Live Essentials geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

330d schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:00:
Heb je Msn aka Live Essentials geinstalleerd?
Nee deze heb ik er ook uitgegooid! deze (zo las ik) kon fouten veroorzaken...zit er aan te denken om me pc opnieuw te installeren! miss helpt dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:13:
[...]

Nee deze heb ik er ook uitgegooid! deze (zo las ik) kon fouten veroorzaken...zit er aan te denken om me pc opnieuw te installeren! miss helpt dat!
Dan moet die werken. Heb je win7 geinstalleerd?
Ik had vorige week ook opnieuw geinstalleerd. Kreeg precies zelfde problemen en toen herinner ik me dat het door live essentials kwam. Nog wel de laatste versie, want ik had hiervoor een oudere versie en toen deed alles nog.
Ik ging essentials deinstalleren en kreeg gelijk toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb een vraagje, ben erg tevreden met deze media streamer
Alleen vind ik 1 ding erg irritant. Dat zijn de mappen : My_Shortcuts en My_Neighbors
Zijn die niet te verwijderen? Ik gebruik ze toch niet. Bedankt voor je uitleg alvast!

Gr Peet!
Niemand?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Nee, dit kan niet. (tenzij je een programmeur vindt die op besturingsniveau voor je wil gaan hacken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn O-play aangesloten op de router, ik vul de gegevens in ( mijn ID en WW) maar hij geeft telkens aan login Fail.

Kn mij mss iemand een tip geven wat ik evt fout doe?

Bij voorbaat mijn dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:16:
Ik heb gisteren mijn O-play aangesloten op de router, ik vul de gegevens in ( mijn ID en WW) maar hij geeft telkens aan login Fail.

Heb je dan je gedeelde map(pen) beveiligd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:16:

'waarop' log je in? (een PC die aanstaat, een NAS, iets anders)?

[ Voor 5% gewijzigd door mbroeren op 07-06-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ben nu 10 gig van mijn laptop via de mediaplayer naar de externe hardeschijf aan het overpompen maar dat gaat wel even duren zo te zien. :)
Ik had de snoeren allemaal mooi weggewerkt en het is nu lastig om de harde schijf steeds los- en weer aan te koppelen maar direct aan de laptop is toch sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt natuurlijk ook vanaf je laptop naar je mediaspeler streamen, dan heb je die hardeschijf niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
jongetje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:36:
Je kunt natuurlijk ook vanaf je laptop naar je mediaspeler streamen, dan heb je die hardeschijf niet meer nodig.
Nee want ik stream alleen maar HD kwaliteit films en heb al een paar gemerkt dat je dan soms haperingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. op de AB (afstandsbediening) ontbreekt een knop om zsm naar het hoofdmenu vd film te gaan en al die overbodige reclame te skippen. Weet iemand of het commando wel in de logitech Harmony AB zit?
2. soms zie ik linksboven in het scherm gedurende een paar seconde films volgens mij, een groene afbeelding van een videocamera, niet bij alle films volgens mij... wat betekent de camera en wat kun je op dat moment met welke toets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

330d schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:20:
[...]

Dan moet die werken. Heb je win7 geinstalleerd?
Ik had vorige week ook opnieuw geinstalleerd. Kreeg precies zelfde problemen en toen herinner ik me dat het door live essentials kwam. Nog wel de laatste versie, want ik had hiervoor een oudere versie en toen deed alles nog.
Ik ging essentials deinstalleren en kreeg gelijk toegang.
nou het was mooi wel de essentials, stond ergens verborgen nog geïnstalleerd....Dus zie me files weer!!

Maar nu dat hij eindelijk werkt heb ik een ander klein probleempje!
Stotterend beeld met groene pixels. wat je normaal gesproken krijg als je op je computer een verkeerde codec geïnstalleerd heb.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, heb 1.33P tot 1.28P gebruikt en geïnstalleerd maar geen verschil....iemand enig idee wat ik kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Purn0 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:55:
Hoe kun je het Blu-ray menu van een rip (dus folders zoals BDMV, CERTIFICATE) tonen?
De film is namelijk in het Duits nagesynchroniseerd, maar er zit als het goed is ook gewoon Engels bij...

edit: Of is er een andere manier om de taal te wijzigen?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Voor zover ik het heb meegemaakt kan dat niet met de Oplay. Dat is zelfde zoals je VLC of MPC bijv op de pc een bray rip gaat afspelen. Vaak krijg je het menu niet te zien, maar heel af en toe als je de stream opent en op stop en weer op play gaat drukken krijg je wel een menu te zien waar je de talen kan kiezen. Maar het lukt lang niet bij alle.
Dit kan wel bij TotalMediaTheatre en Powerdvd bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Als ik een een BR-map 'aanklik' gaat hij vanzelf deze folder afspelen. Met de taal-knop en de audio-knop is vervolgens (niet altijd) de rest in te stellen. En menu heb ik nog niet ontdekt ;-)

[ Voor 79% gewijzigd door mbroeren op 15-06-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
mbroeren schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:52:
Als ik een een BR-map 'aanklik' gaat hij vanzelf deze folder afspelen. Met de taal-knop en de audio-knop is vervolgens (niet altijd) de rest in te stellen. En menu heb ik nog niet ontdekt ;-)
Oh ja, bij sommigen kan je idd nog veranderen tijdens afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie draait met de O!play 3d content? is het uberhaupt wel mogenlijk met de o!play?

Ik heb een 46D6200 in combo met een HX561 bleuray set van LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
waarom niet? Maar jij hebt de configuratie dus ik zou zeggen test het en let us know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:47:
1. op de AB (afstandsbediening) ontbreekt een knop om zsm naar het hoofdmenu vd film te gaan en al die overbodige reclame te skippen. Weet iemand of het commando wel in de logitech Harmony AB zit?
2. soms zie ik linksboven in het scherm gedurende een paar seconde films volgens mij, een groene afbeelding van een videocamera, niet bij alle films volgens mij... wat betekent de camera en wat kun je op dat moment met welke toets doen?
Misschien iemand het antwoord op de vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
1. Zit er vlgs mij niet op (ik heb de one)
2. Meestal: meerdere camerastandpunten - ouwe dvd-optie (welke knop om ander standpunt te bekijken is mij onduidelijk)

[ Voor 5% gewijzigd door mbroeren op 28-06-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Ik begrijp er niks van. Ik heb nu voor het eerst de OPlay (eerste versie) op een HDTV aangesloten, maar wat ik ook doe, beeld en geluid lopen niet in sync. Geluid loopt gewoon via de tv, via HDMI. Elke setting geprobeerd, maar zodra het beeld op HD staat, loopt het geluid achter op het beeld. Ik heb de laatste firmware, 1.39. Ik bekijk de content via een externe HD op USB. Googlen levert me niets op, iemand hier een idee?

edit:
- gewone SD-content loopt ook niet synchroom als video mode op hdmi-auto of 720/1080 staat.
- andere hdmi-kabel geprobeerd, als ook andere hdmi input op tv.
- alleen video mode PAL loopt het geluid (bijna) gelijk met het beeld. aangezien ik een plasma heb wil ik natuurlijk de video setting op HDMI auto of 1080p hebben staan. Zodra ik dat doe, loopt de audio achter.

[ Voor 36% gewijzigd door draakhoofd op 09-07-2011 18:49 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKing
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 05:31
Als het goed is, kun je op je TV instellen dat het geluid met vertraging doorgegeven moet worden. HDMI beeld+geluid loopt volgens mij altijd a-synchroon. Moderne versterkers kunnen het geluid ook vertragen. Je kunt het in ieder geval niet op je O!Play instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
MisterKing schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:09:
Als het goed is, kun je op je TV instellen dat het geluid met vertraging doorgegeven moet worden. HDMI beeld+geluid loopt volgens mij altijd a-synchroon. Moderne versterkers kunnen het geluid ook vertragen. Je kunt het in ieder geval niet op je O!Play instellen.
Het geluid is al vertraagd, dan zou het nog verder vertraagd worden. Ik kan die instelling overigens nergens vinden op mijn Panasonic ST30. Als ik Google kom ik juist tegen dat beeld en geluid a-synchroon lopen als je ze juist NIET over 1 (HDMI) kabel laat lopen. Daarnaast loopt het geluid over mijn HDMI-kabel wel gelijk als ik de Asus instel op 576P.

Edit: ik merk nu op dat ook 1080i wel synchroon loopt, 720p en 1080p (en HDMI auto) niet.

[ Voor 11% gewijzigd door draakhoofd op 12-07-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
-edit na beter lezen-

Vreemd. Het is meestal andersom,

Hoe heb je het geluid (output) op de ASUS ingesteld? Staat hij bij Setup - Audio - HDMI uitgang - op RAW?

Oja, op de Asus is lipsync dus NIET instelbaar (maar daar heb je niets aan in dit geval).

[ Voor 101% gewijzigd door mbroeren op 16-07-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
mbroeren schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:15:
Hoe heb je het geluid (output) op de ASUS ingesteld? Staat hij bij Setup - Audio - HDMI uitgang - op RAW?
Yep, al de instelbare settings heb ik tot in den treure geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Als ik me niet vergis heeft de Panasonic een Automatic lip-sync function. Mogelijk dat je die aan of juist uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Vandaag de HD2 gehaald, ziet er op zich goed uit. Verbaas me wel dat er geen aparte topic is voor de HD2...Wat ik wel jammer vindt maar waarschijnlijk doe ik iets verkeerd is dat als ik films van mijn nas wil streamen ik elke keer het hele pad aan moet klikken. Ik kan geen shortcut maken naar de map waar de films staan op mijn nas. Ik heb er het e.e.a over gelezen in dit topic maar dat ging over de o!play HD. Met het pijltje naar links zou je een reeds aangemaakte shortcut aan kunnen passen maar dat gaat niet met de HD2.

Ook met de nieuwste firmware heb ik hetzelfde probleem.....

Zie ik iets over het hoofd? Moet ik de inhoud van een film map scannen of zo?

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
draakhoofd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:07:
Ik begrijp er niks van. Ik heb nu voor het eerst de OPlay (eerste versie) op een HDTV aangesloten, maar wat ik ook doe, beeld en geluid lopen niet in sync. Geluid loopt gewoon via de tv, via HDMI. Elke setting geprobeerd, maar zodra het beeld op HD staat, loopt het geluid achter op het beeld. Ik heb de laatste firmware, 1.39. Ik bekijk de content via een externe HD op USB. Googlen levert me niets op, iemand hier een idee?

edit:
- gewone SD-content loopt ook niet synchroom als video mode op hdmi-auto of 720/1080 staat.
- andere hdmi-kabel geprobeerd, als ook andere hdmi input op tv.
- alleen video mode PAL loopt het geluid (bijna) gelijk met het beeld. aangezien ik een plasma heb wil ik natuurlijk de video setting op HDMI auto of 1080p hebben staan. Zodra ik dat doe, loopt de audio achter.
Er hebben zich inmiddels meer mensen gemeld met een Asus O!Play en audio lag op de nieuwe Panasonic 3D plasma's én andere nieuwere 3D tv's. Aangezien andere players en blu-ray spelers wel zonder problemen werken, ben ik bang dat Asus nog een dikke (HDMI 1.4?) bug in zijn speler heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Laatst online: 25-09 09:25
OK, ik heb al even flink zitten nalezen maar dit is mijn vraag, misschien heeft iemand een idee.

Een vriend van me heeft een Windows Home Server R1 (met SP2) en een O!Play R3.

Hij had met grote bestanden performance problemen.
Ik heb (als Synology en Popcorn gebruiker) toen geopperd om via NFS ipv SMB te gaan werken.

Veel geklooi later (....) heeft ie zijn WHS server aan de NFS en zijn O!Play zo ver dat die met moServices een NFS mount kan maken en zelfs op de share op de WHS server komt.
Bladeren door folders lukt enz enz >:)

Alleen hij kan niets afspelen. 8)7
Raarder nog: hij kan nu ook via de Windows share gemount niet meer afspelen, melding: "Ongeldig bestand". ;w

Iemand tips / truucs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Hallo, misschien wil iemand mij op weg helpen. ben sinds kort overgestapt naar een Imac. Het lukt me niet om mijn Imac te benaderen vanaf de O!play (ofa andersom). Hij ziet de Imac wel maar dan krijg ik het welbekende Net user id en password window. Ik heb net als op windows een aparte account aangemaakt met full privileges maar dit helpt niet. Wie kan me helpen ? Hartelijk dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen audio vertraging als ik beeld via hdmi laat lopen en geluid via spdif naar mijn hk versterker.......

Kun je trouwens 3D afspelen? Ik kan dit nergens terug vinden in reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:27:
Ik heb geen audio vertraging als ik beeld via hdmi laat lopen en geluid via spdif naar mijn hk versterker.......

Kun je trouwens 3D afspelen? Ik kan dit nergens terug vinden in reactie's
Ik heb sinds mijn nieuwe (3D) tv wel vertraging :-(

3D kun je afspelen MITS dit een SBS MKV bestand is (Side by Side). Dit is namelijk gewoon een standaard formaat welke je TV 3D van kan maken. 3D met volledige frames gaat zo ie zo niet want daar heb je HDMI1.4 aansluiting voor nodig (en kan deze chip niet aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja SBS werkt dat weet ik... Alleen gekloot met die ondertitels dan.
Die moet je dan even door 3d subtitler halen, alleen ik draai windows 7 64bit en
daar werk dat programma niet op. PS3 media server werkt ook niet, die ziet mijn ps3 niet
Dat programma kan 3d streamen. Dus denk dat ik maar een popcorn ga kopen dan.

1.4 is niet altijd nodig..... De popcorns hebben 1.3a

lees dit:

MKV3D Support
Start to enjoy 3D movies on your Popcorn Hour C-200 today, with the industry first true MKV3D support in a media player! This support is built into the firmware so you do not need to reach for the TV remote and manual switch to 3D mode. In fact we busted the myth that to enjoy 3D movies you need HDMI 1.4 equipment, while our players are HDMI 1.3a, so no need to upgrade your Audio Video Receiver (AVR) afterall.
*firmware upgrade necessary and 3D enable TV needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Laatst online: 04-10 16:37
HDMI 1.3a, 1.3b, 1.3b1, 1.3c - 3D over HDMI - YES - Viewing 3D content over HDMI 1.3 is possible if the cable can support high bandwidth (the maximum limit of most HDMI 1.3 cables). But it will only produce 1080i images, due to 3D taking two simultaneous pictures instead of one.
Het gaat, maar natuurlijk niet optimaal. En je moet de goede kabel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:56

Garyu

WW

don_care1000 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:38:
Vandaag de HD2 gehaald, ziet er op zich goed uit. Verbaas me wel dat er geen aparte topic is voor de HD2...Wat ik wel jammer vindt maar waarschijnlijk doe ik iets verkeerd is dat als ik films van mijn nas wil streamen ik elke keer het hele pad aan moet klikken. Ik kan geen shortcut maken naar de map waar de films staan op mijn nas. Ik heb er het e.e.a over gelezen in dit topic maar dat ging over de o!play HD. Met het pijltje naar links zou je een reeds aangemaakte shortcut aan kunnen passen maar dat gaat niet met de HD2.

Ook met de nieuwste firmware heb ik hetzelfde probleem.....

Zie ik iets over het hoofd? Moet ik de inhoud van een film map scannen of zo?

Don
Helaas, dit is al een gevraagde maar niet geleverde feature sinds de eerste O!Play. Je kan geen shortcut naar een directory aanmaken, alleen naar je NAS (IP-adres). Dus inderdaad elke keer doorklikken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 05-10 16:13
fietsie schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:06:
OK, ik heb al even flink zitten nalezen maar dit is mijn vraag, misschien heeft iemand een idee.

Een vriend van me heeft een Windows Home Server R1 (met SP2) en een O!Play R3.

Hij had met grote bestanden performance problemen.
Ik heb (als Synology en Popcorn gebruiker) toen geopperd om via NFS ipv SMB te gaan werken.

Veel geklooi later (....) heeft ie zijn WHS server aan de NFS en zijn O!Play zo ver dat die met moServices een NFS mount kan maken en zelfs op de share op de WHS server komt.
Bladeren door folders lukt enz enz >:)

Alleen hij kan niets afspelen. 8)7
Raarder nog: hij kan nu ook via de Windows share gemount niet meer afspelen, melding: "Ongeldig bestand". ;w

Iemand tips / truucs ?
Wat zijn grote bestanden volgens jouw?
NFS zou inderdaad wat performance winst moeten opleveren maar vergeet niet dat de Realtek in de R3 moeite heeft met hoge bitrate bestanden. Ik denk dus niet dat NFS het probleem oplost. Ik ga er wel vanuit dat de player bedraad aangesloten zit en niet via Wifi werkt.

Probeer eens andere switch.
Ik vind het opvallend dat er enorm veel performance verschillen zitten tussen de verschillende spelers van 1 model. Het gaat niet alleen alleen om de Asus speler. Ik kom dit verschijnsel ook bij de duurdere Dune spelers tegen. Veel mensen gebruiken volgens mij hun "gratis" router ook als switch. Op zich heel begrijpelijk maar deze routers zijn vaak niet de duurste. Een losse switch gebruiken voor je interne netwerk en daar de router op aansluiten kan misschien problemen oplossen.

Dit is wel mijn opstelling en ik zie hele mooie waarden in mijn Dune spelers (Base 10-12 MB/s, Lite ongeveer 8 MB/s) voorbij komen. Ik gebruik gewoon UTP CAT5e kabels. Mijn switch is een Netgear GS116 (pro safe serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Dat is een goeie tip. Sinds ik een half jaartje geleden een aparte gigabit-switch heb waar de Asus en de Synology opzit, heb ik zo goed als geen haperingen meer, ook niet bij grotere bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:56

Garyu

WW

Hmm, ik heb mijn Asus via een onhandige wireless-bridge connectie aan een tweede AP gehangen waar mijn NAS aan vast zit, zeg maar zo:

Asus --draad-- Switch+AP <- - draadloos - -> Switch+AP --draad-- NAS

Dat werkt prima. Netwerksnelheid is niet heel hoog (hij roept meestal iets van 15 tot 20MBit), maar goed genoeg voor streaming HD. Toch eigenlijk nooit last van haperingen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Dan gebruik je ook geen hoge bitrate 1080P bestanden.

• JJ804
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09-2022
Voor de mensen die mappen willen sharen vanuit Windows 7 kwam ik op een forum van ASUSTeK het volgende tegen:

Open 'regedit' en verander de volgende classes:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"LimitBlankPasswordUse"=dword:00000001
"NoLmHash"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]
"restrictnullsessaccess"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa] everyoneincludesanonymous, change the value data from a 0 value to a 1

Ik ben zelf ook een tijdje mee aan het klungelen geweest (kreeg steeds de melding 'logon fail'), maar met bovenstaande registerwijzigingen kon ik ineens mijn gedeelde shares benaderen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Athome schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:19:
Dan gebruik je ook geen hoge bitrate 1080P bestanden.
Nee, precies. Zodra je rips ver boven de 10GB per film gaat spelen kom je zelfs wired nog wel eens in de problemen. Dat is dan op te lossen door de buffergroottes op je NFS mount handmatig te verhogen. Met wireless wil ik dat soort films niet eens proberen te spelen, want ik erger me aan elk hikje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JJ804 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:14:
Voor de mensen die mappen willen sharen vanuit Windows 7 kwam ik op een forum van ASUSTeK het volgende tegen:

Open 'regedit' en verander de volgende classes:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"LimitBlankPasswordUse"=dword:00000001
"NoLmHash"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]
"restrictnullsessaccess"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa] everyoneincludesanonymous, change the value data from a 0 value to a 1

Ik ben zelf ook een tijdje mee aan het klungelen geweest (kreeg steeds de melding 'logon fail'), maar met bovenstaande registerwijzigingen kon ik ineens mijn gedeelde shares benaderen.
Toch hoeft dat helemaal niet nodig te zijn. Bij mij (3 verschillende Win7 pc's) werkte het perfect door de standaard sharing options in Win7 aan te zetten.

• draakhoofd
  • Niet online
Inmiddels ruim een maand verder nadat veel mensen zich hebben gemeld met audio-vertraging bij het afspelen van media op de O!Play. icm de laatste generaties 3D-tv's. Asus heeft nog met geen woord feedback gegeven :(. Ik wacht met smart op de nieuw aangekondigde Dune mediaspeler met nieuwe Sigma-chip, waarna deze Asus mooi de deur uit vliegt. Support is me echt tegen gevallen van dit product.

[ Voor 19% gewijzigd door draakhoofd op 17-09-2011 13:48 ]

• ernie12121
  • Laatst online: 14-05 22:10
ik kan het antwoord op deze misschien simpele vraag niet vinden.
Kan ik de o!play benaderen vanaf mijn mac ? Ik wil dus vanaf mijn mac bestanden overzetten (en niet via de o!play interface op de tv) naar de harddisk die aan mijn o!play hangt. Als ik via finder de O!play probeer te vinden dan lukt dat niet. De o!play is wel correct verbonden want andersom vind de o!play mijn mac weer wel.
Wie kan me op weg helpen.

bedankt
Peter

• jongetje
draakhoofd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:43:
Inmiddels ruim een maand verder nadat veel mensen zich hebben gemeld met audio-vertraging bij het afspelen van media op de O!Play. icm de laatste generaties 3D-tv's. Asus heeft nog met geen woord feedback gegeven :(. Ik wacht met smart op de nieuw aangekondigde Dune mediaspeler met nieuwe Sigma-chip, waarna deze Asus mooi de deur uit vliegt. Support is me echt tegen gevallen van dit product.
Ik heb hetzelfde probleem... jammer dat Asus hier niets mee doet idd, ik heb mijn tv maar in de game mode gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
draakhoofd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:43:
Ik neem aan dat je de gelinkte Dune niet bedoelt gezien het feit dat er geen woord over 3D gerept wordt en HDMI tot 1.3 support wordt? Of sla ik nu de plank mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKing
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 05:31
Nadat ik de fabrieksinstellingen heb teruggezet op mijn O!Play HDP-R1, blijft het beeld zwart na het zien van het Asus bootlogo. Ik heb de mediaplayer gereset met het knopje op de zijkant en de voedingskabel eruit gehad, maar dit helpt niet. Ik gebruik de firmware van de nieuwste firmware van Moservices. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

*edit* Installeren van diverse firmware via de reset-knop lukt ook niet. Ik kan de O!Play zelfs niet pingen.

[ Voor 13% gewijzigd door MisterKing op 07-10-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-04 17:52
Ook een 3D TV LG type LGLW4500 en inderdaad ook die irritante out of sync bij HD films. Opgelost door op de Asus HD1 (fw1.31) een -500ms vertraging er in te knallen (via subtitle menu), dan is ie bij mij goed.

Had dit bij een aflevering van Sons of Anarchy gedaan met subtitles. Hierna een NL HD film zonder subtitles gekozen, toen bleef de -500ms delay staan ondanks dat deze optie niet in het subtitle menu aanwezig was (want er waren geen subtitles aanwezig natuurlijk). Eerder was de NL HD ook uit sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Helaas zet hij hem bij mij weer op 0 (Rev: 01.35P) en kan ik deze vertraging enkel bij Planet Earth instellen dus niet te testen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Krull schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:25:
Ook een 3D TV LG type LGLW4500 en inderdaad ook die irritante out of sync bij HD films. Opgelost door op de Asus HD1 (fw1.31) een -500ms vertraging er in te knallen (via subtitle menu), dan is ie bij mij goed.

Had dit bij een aflevering van Sons of Anarchy gedaan met subtitles. Hierna een NL HD film zonder subtitles gekozen, toen bleef de -500ms delay staan ondanks dat deze optie niet in het subtitle menu aanwezig was (want er waren geen subtitles aanwezig natuurlijk). Eerder was de NL HD ook uit sync.
Dit snap ik niet, want dit is een vertraging voor de ontdertitels die niet in sync lopen en heeft niets met de audio te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-04 17:52
jongetje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:17:
[...]

Dit snap ik niet, want dit is een vertraging voor de ontdertitels die niet in sync lopen en heeft niets met de audio te maken.
Jje hebt natuurlijk gelijk. De 2 bestanden die ik heb getest blijken gewoon goed te spelen op de Asus. De vorige afleveringen van deze serie waren wel out of sync.

[ Voor 14% gewijzigd door Krull op 12-10-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Zo ik heb eindelijk de xbox met xbmc vervangen voor een wat krachtigere multimediamedia streamer.

Eerst voor een eminent 7180 gegaan maar die beviel niet zo erg goed. Geluid bij ts-vob haperde zo nu en dan en full hd content werkte wel maar het liep niet lekker. terwijl er gewoon een vrij mainframe usb hdd van samsung aan hing. en menus in dvd's werkten niet.

Alhoewel ik niet denk dat de eminent minder in kwaliteit is of dat deze niet voldoet.
Er zal vast iets aan de hand zijn geweest met het apparaat. Was het laatste model en lag als refurbished in de schappen van de - Ik ben TOCH Niet GEK?!!- winkel. Nou ik ook niet. Vooral omdat er als reden werd aangevoerd 'software geupdate' terwijl er niets is geupdate. Was gewoon de firmware die er van de fabriek uit erop is gezet. daarnaast ontbraken er kabels, zoals de hdmi en usb-kabel.

maar goed, dat is helaas pindakaas.

ik heb sinds een week nu dat beestje van asus. de hdp-r1
leuke prijs. leuk apparaatje. werkt als gewoon, zoals alles dat goed draait. ik ben er heel tevreden over.
heb ook de alternatieve fw hd2 rev 4 erop gegooid. nu ook met wifi.
maar het enige waar ik een beetje mee zit is dat niet elke usb dongle erop werkt.
nou ja, zal vast wel met een goedkoop realtek chipset werken. nog even uitzoeken. de beestjes die ik heb liggen werken niet.
ook zag ik dat alleen wep mogelijk is qua beveiliging? althans, dat is wat ik kon selecteren. moet daar ook nog eens goed naar kijken. zal vast op een andere makkelijkere manier kunnen.

maar goed, lang verhaal, veel getik en getype maar die twee zijn aan mekaar verbonden.
wat ik dus wou zeggen is dat ik er heel tevreden over ben. beestje lust vrijwel alles. en alles gaat vrij moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 18:43
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Ik heb iMac als downloadstation, die verbonden is aan een Airport Extreme waar een 1TB hd aanhangt. Aangezien ik geen mogelijkheid heb om een netwerkkabel te leggen in huis, moet ik alles draadloos doen. Er hangt naast de tv een Airport Express als extender van mijn Extreme. Alles draait op 5Ghz N Wifi. Via deze manier kan ik nu draadloos 1080p streamen naar mijn iMac.

Wat echter de bedoeling is, is om mijn Asus O!play te verbinden met de 1TB hd. De O!Play is niet draadloos, dus daar hangt een netwerkkabel aan die loopt naar mijn Airport Express.
Hoe kan ik mijn O!play verbinding laten maken met mijn hardeschijf? Ik kom er niet uit! Ik lees veel dingen over smb, dhcp, etc etc.. Alleen ben ik hier totaal niet in thuis!

Tips en adviezen zijn welkom! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Nu ben ik geen Mac kenner, maar als ik het goed begrijp wil jij jouw HD die aan de Mac zit benaderen mét de O!play. Volgens mij is het enige dat je moet doen op de Mac ervoor zorgen dat de schijf gedeeld wordt en toegankelijk is voor verkeer van buitenaf (al of niet met naam en wachtwoord). Daarna kan je via de O!play door te kiezen voor Netwerk bij het inloggen (dus niet voor USB HD, DVD of Upnp) gewoon bij de schijf komen (al of niet met naam en wachtwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
Iemand een idee hoe en of Video_TS bestanden afgespeeld kunnen worden met de O!play air?
Heb op verschillende site's gelezen dat dit mogelijk is met deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Als je een video_ts map heb dan "ziet" de O!Play dit en vraag of je de map wilt browsen of afspelen. Als de map geen video_ts heet pak je eerste bestand (volgens mij ifo bestand) en speelt ie het ook gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Oke, dat begrijp ik.
Maar nu het volgende: ik benader mijn gedeelde mappen via UPNP (via netwerk lukt niet, wat ik ook probeer ook de diverse manieren hier in dit topic beschreven), maar de mappen met video_ts bestanden staan niet tussen al mijn andere films. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Kan je wel DVD-structuur via UPNP afspelen? UPNP heeft zo zijn beperkingen
Zet DVD eens om naar bijvoorbeeld MKV met MakeMKV. Wat gebeurt er dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Ik heb een film omgezet naar MKV, maar ook deze wordt via UPNP niet gezien.

Erg jammer, want voor de rest werkt de O!play Air wel redelijk. Buiten het feit met het netwerk probleem dan en het niet "zien" van sommige bestandsindeling via UPNP.

Misschien moet ik toch maar een externe hdd aanschaffen en hopen dat het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Heeft niets met de O!play van doen! Via Upnp/DLNA speelt geen enkele speler niet-lineaire bestanden af. Dit geldt dus ook voor de meeste hippe moderne TV's die via DLNA wat willen afspelen. Als het om bestanden gaat waar menu's of zo instaan, gaan het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
gaat het niet werken, bedoelde ik (kan bericht niet meer bewerken). Upnp/DLNA is leuk voor foto's, muzieknr's en homevideo's. Daar is het ook voor ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverbeuk
Dus toch maar een externe hdd aanschaffen of op de een of andere manier streamen via het netwerk werkend krijgen op de O!play Air.
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste