Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proview
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 10:29
Hallo!

Weet iemand tot wat voor resoluties de O!play maximaal kan streamen via de S/PDIF uitgang. Ik heb het dan over audio-files. '
Ik vraag dit omdat het mogelijk interessant is om de speler te gebruiken als streamer voor digitale hi-resolution audio naar een goeie DAC.

Ik heb de DAC van Rega op het oog. Deze ondersteund 24/88.2, 24/96, 24/176.4 en 24/192 kHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:46
Ik heb ook nog een vreemd iets. Als ik wat wil kijken zie ik het wel in het kleine scherm maar als ik het full screen wil kijken dan kan dat niet ik dacht misschien heeft het met de grote te maken maar dat was ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-06 14:39
Proview schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:23:
Hallo!

Weet iemand tot wat voor resoluties de O!play maximaal kan streamen via de S/PDIF uitgang. Ik heb het dan over audio-files. '
Ik vraag dit omdat het mogelijk interessant is om de speler te gebruiken als streamer voor digitale hi-resolution audio naar een goeie DAC.

Ik heb de DAC van Rega op het oog. Deze ondersteund 24/88.2, 24/96, 24/176.4 en 24/192 kHz
Ik heb (in FLAC) "Dark Side of the moon" in 24/96
Die speelde bij mij haperig, maar ik denk dat dat aan de (oude) DAC in mijn versterker zit.
Ik kwam nl. dit artikel tegen:

http://forums.slimdevices.com/archive/index.php/t-72766.html

zou moeten kunnen voor deze instelling lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 09:38
Heeft iemand al de nieuwe beta firmware 1.14 voor de HD2 al gezien?
Ik heb mijn hd2 net ermee geflashed

http://vip.asus.com/forum...D2&page=1&SLanguage=en-us

Je kan nu via settings, je firmware updaten ipv USB only

[ Voor 12% gewijzigd door mohawk0618 op 06-01-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupke66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-01-2011
Heb geen ervaring met mediaplayers en eigenlijk wilde ik de Asus O!play HD2 aanschaffen, maar na de recentie's hier te hebben gelezen begin ik toch wel erg te twijfelen of dit een juiste keus is. Ik ben een leek op dit gebied en installatie en gebruik moet dan ook niet te moeilijk zijn.

Als alternatief had ik in gedachten een
Eminent EM7080
Xtreamer pro
of een
Dune HD smart D1

De Eminent had mijn voorkeur omdat je dan rechtstreeks bij nieuwsgroepen terecht kunt, maar deze kan geen .VOB afspelen. Ik wil graag films bekijken en muziek luisteren zonder dan mijn pc aanstaat. Een interne of externe hd zal dan een must zijn.

Wie kan me advies geven wat mij helpt mijn keus te maken.
Bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Rupke66 op 06-01-2011 20:05 . Reden: Door de bomen het bos niet meer zien. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 18:32
De link van de rus naar de aangepaste firmware voor bootcode 17 werkt niet meer. Heeft iemand die nog ergens beschikbaar? Ik heb een asus oplay r1 en wil graag de firmware van de r2 erop zetten zodat ik de dlna renderer functionaliteit kan gaan gebruiken.

edit:
Correctie. Ik heb mijn bootcode geupdate en de firmware van jarre erop gezet. Het lijkt er alleen op dat ik de dlna renderer functie niet aan kan zetten..?

edit2:
Correctie, ik heb het aan de praat gekregen. Kan er alleen nog niks naar streamen met mijn dnla controller. Ik zal plugplayer of ps audio eens proberen vanavond. Iig bedankt voor de info uit dit topic! _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door andrut op 07-01-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29

MeNTaL_TO

The future is not set

2 Vraagjes, iemand nog enig idee of ze bij Asus nog bezig zijn met nieuwe firmwares voor de R1?
En ten tweede, wat is het grote voordeel om de R2 firmware in de R1 te zetten?
De nas functie en Youtube vind ik niet echt erg boeiend, enige wat voor mij zou uitmaken is meer formaten ondersteuning.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-01 08:19
Weet iemand of je op een of andere manier (staat niet in menu) het geluid kunt vertragen (RAW 5.1)? Mijn beeld op mijn LED loopt achter en mijn receiver kent de lip delay functie (a/v-delay) niet...

[ Voor 5% gewijzigd door mbroeren op 10-01-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
mbroeren schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:44:
Weet iemand of je op een of andere manier (staat niet in menu) het geluid kunt vertragen (RAW 5.1)? Mijn beeld op mijn LED loopt achter en mijn receiver kent de lip delay functie (a/v-delay) niet...
Dit kan niet, maar volgens mij doet HDMI dit toch al voor je rekening houden met delay van je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
jongetje schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:52:
[...]

Dit kan niet, maar volgens mij doet HDMI dit toch al voor je rekening houden met delay van je tv?
Dank je voor je reactie.

TV hangt 15 meter van alle apparatuur af. Mijn Sony 940qs kent geen lip-delay functie (van voor 't hdmi-tijdperk maar als audio-receiver geweldig!). Hdmi gaat dus direct van Asus naar TV en geluid gaat dus direct (optical) van Asus naar receiver.

Ik heb dit gelijke probleem aangetroffen op het Ac/ryan forum. Er is overigens wel een oplossing maar die kost weer pieken en snoeren: http://alatest.nl/reviews...on-dd740/po3-47578786,95/

[ Voor 17% gewijzigd door mbroeren op 12-01-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
mbroeren schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:50:
[...]

Dank je voor je reactie.

TV hangt 15 meter van alle apparatuur af. Mijn Sony 940qs kent geen lip-delay functie (van voor 't hdmi-tijdperk maar als audio-receiver geweldig!). Hdmi gaat dus direct van Asus naar TV en geluid gaat dus direct (optical) van Asus naar receiver.

Ik heb dit gelijke probleem aangetroffen op het Ac/ryan forum. Er is overigens wel een oplossing maar die kost weer pieken en snoeren: http://alatest.nl/reviews...on-dd740/po3-47578786,95/
Bij mij hangt het ook vaanf HDMI direct naar tv en via toslink naar audio set. Maar dat gaat (gelukkig) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
jongetje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:36:
[...]

Bij mij hangt het ook vaanf HDMI direct naar tv en via toslink naar audio set. Maar dat gaat (gelukkig) goed.
welke TV en audio-set?

Mijn TV is een Samsung UE8700 en de audio is een Sony 940qs

[ Voor 16% gewijzigd door mbroeren op 12-01-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
mbroeren schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:51:
[...]

welke TV en audio-set?

Mijn TV is een Samsung UE8700 en de audio is een Sony 940qs
Ik heb een Samsung LE40A550 tv en een NAD 743 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 11:24

Garyu

WW

mbroeren schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:50:
[...]

Dank je voor je reactie.

Kan je het geluid niet van je TV doorlussen naar je receiver? Dus dat het eerst via HDMI naar je TV wordt meegestuurd en van daaruit naar je versterker? Dan heb je bij audio en video dezelfde delay, en dus geen probleem meer.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Garyu schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:24:
[...]

Kan je het geluid niet van je TV doorlussen naar je receiver? Dus dat het eerst via HDMI naar je TV wordt meegestuurd en van daaruit naar je versterker? Dan heb je bij audio en video dezelfde delay, en dus geen probleem meer.
Ja hoor dat kan en dat gebeurt ook nu al via tulp. Alleen verlies ik dan de Dolby Digital en de DTS mogelijkheid. Voor zover ik weet bestaat er geen optische kabel van 15mtr. Verdraaid! Ik zie dat er wel (ook nog betaalbare) toslinks bestaan van 10-15mtr! Dat zou dan de oplossing kunnen zijn want de TV heeft een optische uitgang met instelmogelijkheden voor delay (die standaard al op 60ms staat dus kennelijk weet men het)! Dank voor de tip.

[ Voor 6% gewijzigd door mbroeren op 13-01-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 18:32
Is DTS wel mogelijk wanneer je een mediaspeler doorlust via de TV?

Als ik mijn O!play HD2 direct aansluit (optisch of coax) op mijn receiver, dan werkt de DTS functie, maar dan loopt het beeld regelmatig achter bij het geluid. Wanneer ik de TV digitaal doorlus naar mijn receiver (dus HDMI naar de TV, coax naar de receiver), dan lopen beeld en geluid gelijk, maar dan schakelt de receiver niet over naar DTS. Een vriend van mij heeft een andere mediaspeler, een andere TV en een andere receiver, maar hetzelfde probleem. Ik ging er dus vanuit dat DTS via deze setup niet mogelijk is.

(Bij DTS audio via de TV naar de receiver hoor dus wel geluid, maar de receiver geeft niet aan dat het een DTS signaal betreft)

[ Voor 14% gewijzigd door Ehv_BramBo op 13-01-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 00:03
ik heb dit ding vandaag gekocht en heb niks dan ellende. Firmware van de Asus site gehaald en alles gedaan wat er als oplossing op inet staat. Het ding wil niet goed in een netwerk komen, hij wordt maar half herkend, namelijk als onbekend apparaat. Aanmelden bij netwerk moet met een netwerk-id en password, wat je daar ook invult en hoe in mijn netwerk ook instel, ook zonder iets in te vullen, het blijft login fail. Via de upup optie krijg ik ongeveer 1.000 van de 15.000 files te zien op 1 computer. Het is allemaal goed gedeeld want op een andere pc is wel alles te benaderen.

Dan maar naar muziek in flaC luisteren via de externe HD. Eerste nummer gaat goed, maar als ik zap naar 4e nummer, bevriest dat hele ding, niks werkt meer. Reset gedaan een paar keer, maar steeds als ik ga zappen in mijn flaC of WAV bestanden loopt hij vast.

En dan het menu, doet mij erg denken aan dos, is toch niet meer van deze tijd ?

Zonde van mijn geld dus, ik had voor dat geld beter een oud pc-tje kunnen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
ElineK schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 03:13:
ik heb dit ding vandaag gekocht en heb niks dan ellende. Firmware van de Asus site gehaald en alles gedaan wat er als oplossing op inet staat. Het ding wil niet goed in een netwerk komen, hij wordt maar half herkend, namelijk als onbekend apparaat. Aanmelden bij netwerk moet met een netwerk-id en password, wat je daar ook invult en hoe in mijn netwerk ook instel, ook zonder iets in te vullen, het blijft login fail. Via de upup optie krijg ik ongeveer 1.000 van de 15.000 files te zien op 1 computer. Het is allemaal goed gedeeld want op een andere pc is wel alles te benaderen.

Dan maar naar muziek in flaC luisteren via de externe HD. Eerste nummer gaat goed, maar als ik zap naar 4e nummer, bevriest dat hele ding, niks werkt meer. Reset gedaan een paar keer, maar steeds als ik ga zappen in mijn flaC of WAV bestanden loopt hij vast.

En dan het menu, doet mij erg denken aan dos, is toch niet meer van deze tijd ?

Zonde van mijn geld dus, ik had voor dat geld beter een oud pc-tje kunnen kopen
Login problemen: waarschijnlijk win7 shares? oplossing staat in dit topic, ligt niet aan de speler, maar omdat microsoft weer eens iets anders meende te moeten doen.
unpn, minder files? Als je via een andere computer benaderd doe je dat dan ook via unpn? ik denk het niet en dan ligt het toch echt aan de database die je computer voor unpn maakt en niet aan de asus.
Als je in de router setup gaat, zie je dit apparaat dan ook als onbekend apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Upnp werkt niet via shares, daar heb je een upnp programma voor nodig, dus ergens klopt je verhaal niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:28:
Upnp werkt niet via shares, daar heb je een upnp programma voor nodig, dus ergens klopt je verhaal niet.
Ik zie via upnp toch echt de workgroup, de windows 7 pc en een deel van de muziek, alleen erg incompleet, heleboel mappen niet te zien en van de mappen die wel te zien zijn ontbreken er tracks, sommige mappen hebben maar 1 track terwijl er dan meer dan 10 in hetzelfde formaat in moeten staan. Alles staat op dezelfde manier gedeeld op de pc.

Omdat het afspelen vanaf een aangesloten HD ook al steeds problemen geeft, steeds vastlopen bij flaC en WAV, en hij ook een deel van de flaC bestanden niet wil afspelen, ga ik mij niet meer verdiepen in dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ElineK schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:04:
[...]

Ik zie via upnp toch echt de workgroup, de windows 7 pc en een deel van de muziek, alleen erg incompleet, heleboel mappen niet te zien en van de mappen die wel te zien zijn ontbreken er tracks, sommige mappen hebben maar 1 track terwijl er dan meer dan 10 in hetzelfde formaat in moeten staan. Alles staat op dezelfde manier gedeeld op de pc.

Omdat het afspelen vanaf een aangesloten HD ook al steeds problemen geeft, steeds vastlopen bij flaC en WAV, en hij ook een deel van de flaC bestanden niet wil afspelen, ga ik mij niet meer verdiepen in dit ding.
Die heb je dan zelf geshard met bijv windows media player en als je daar niet alles in heb staan, dan zie je die idd niet, heeeft totaal niets te maken met windows shares.

Als je niet wil verdiepen ok, maar ga dan geen onzin roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
ElineK schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:04:
[...]
.
Als je de workgroup via upnp ziet, staat de unpn info dus op je router oid, dus die heeft een uitgebreid xml bestand erop staan? (en een programma om die database op te bouwen?)

Het kan allemaal, ik heb hetzelfde ooit gehad, maar wel met een Freecom FreeNAS, dat was een router en NAS ineen.
Als dan je data op je PC staat ipv op het database bouwend apparaat, is die vervolgens afhankelijk van de uptime van die machine om de database te bouwen. het lijkt me erg sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:21:
[...]

Als je niet wil verdiepen ok, maar ga dan geen onzin roepen.
sorry, ik was gisteren beetje geprikkeld doordat het helemaal niet wilde lukken en hij steeds vastliep. Inmiddels geruild want apparaat bleek echt niet goed te zijn, in de winkel liep hij met een videobestand meteen vast. Nu een andere en die lijkt stabieler te zijn, ik kan in ieder geval door de flac files zappen. De nieuwste firmware staat er nu weer op.

Dat hij via upnp maar een deel ziet komt volgens mij omdat hij dan de files uit de Windows media player laat zien, dat werd dus al gezegd hier. Maar dat hij maar een deel laat zien komt omdat WMP geen flaC ondersteunt en die neemt het ook niet op in de bibliotheek. Ik heb tot nu toe geen andere mediaplayer upnp gekregen, itunes en mediamonkey ( die ik normaal gebruik) geprobeerd maar die lijken het niet te ondersteunen.

Dat ik niet in de Windows 7 computer kan komen heeft inderdaad met het besturingssysteem te maken, van de machine met XP en de NAS vraagt hij helemaal geen wachtwoord en gebruikers-id. Maar de vraag blijft welke gebruikers-id en wachtwoord ik moet invoeren. Op de XP machine kan ik wel de gedeelde Win 7 bestanden openen na wat gegoochel met delen, beveiliging en op beide machines hetzelfde gebruikersaccount met wachtwoord te gebruiken, ook de printer is aan te sturen. Nu dacht ik uit fora te hebben opgemaakt dat je op de O!play de gebruikersnaam en het wachtwoord van een administrator op de Win 7 machine moest in geven en in ieder geval de IP adressen van de Win 7 en Mediastreamer statisch moest maken, firewalls in Win 7 en in de router en de virusscanner uit moest zetten. Met wachtwoord beveiligd delen zou ook uit moeten. Allemaal gedaan, maar blijkbaar zie ik nog iets over het hoofd, want het blijft "fail logon". Ik heb een Zyxel modem/router en alles in huis is bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Zoek even naar een eerdere post van mij, daar staat een aanpassing van de registry die je nodig hebt voor windows 7, hij blijft een accont vragen anders, al staat alles goed geshared. MS houdt je wel bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
MeNTaL_TO schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:20:
Zoek even naar een eerdere post van mij, daar staat een aanpassing van de registry die je nodig hebt voor windows 7, hij blijft een accont vragen anders, al staat alles goed geshared. MS houdt je wel bezig :P
Dit lijkt in de home versie van Win 7 32 bit inderdaad de enige oplossing te zijn, maar om als eindgebruiker in het register te gaan sleutelen vind ik wel erg ver gaan. Morgen ga ik het eerst maar proberen op een knutsel pc en nog maar even niet op het werkpaard O-)

Ik weet nu in ieder geval dat Win7 minder simpel is in gebruikt dan het op het eerste gezicht lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Het is maar 1 kleine aanpassing die ook weer makkelijk ongedaan valt te maken.
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"LimitBlankPasswordUse"=dword:00000001
"NoLmHash"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]

"restrictnullsessaccess"=dword:00000000

"everyoneincludesanonymous"=dword:00000001
Ongedaan maken doe je weer met
Windows Registry Editor Version 5.00

"LimitBlankPasswordUse"=dword:00000000
"NoLmHash"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]
"restrictnullsessaccess"=dword:00000001

"everyoneincludesanonymous"=dword:00000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:04
ik herhaal m'n post nog even een keer. heb dit probleem nog steeds en is knap irritant :(
ik kan nu m'n series niet afkijken.
-----
ik heb een vaag probleem. mij Asus o play speelt sommige mkv bestanden niet meer goed af.
ik heb al geupgrade naar 1.33 maar dat hielp ook niet.

het gaat om 4 mkv bestanden die hij wel goed afspeelt op mijn pc.(x264)

het probleem is dat ik wel geluid heb maar geen beeld. Het blijft gewoon zwart.
ondertiteling komt er wel bij als die is toegevoegd aan de .mkv

iemand een idee wat het probleem kan zijn?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Een link naar de bron kan ik je niet geven, maar dat is een instelling in de h264 encoder die sinds een aantal maanden standaard ingeschakeld staat. Het is maar een klein detail, maar sommige NMT's kunnen er niet mee overweg. Aangezien veel releasegroepen gewoon releasen met de standaard instellingen van de encoder, kan het soms voorkomen dat je een release niet goed af kunt spelen. Op je PC heb je er geen last van omdat de afspeel programma's geen last hebben van deze instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Speedfightserv schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:44:
ik herhaal m'n post nog even een keer. heb dit probleem nog steeds en is knap irritant :(
ik kan nu m'n series niet afkijken.
-----
ik heb een vaag probleem. mij Asus o play speelt sommige mkv bestanden niet meer goed af.
ik heb al geupgrade naar 1.33 maar dat hielp ook niet.

het gaat om 4 mkv bestanden die hij wel goed afspeelt op mijn pc.(x264)

het probleem is dat ik wel geluid heb maar geen beeld. Het blijft gewoon zwart.
ondertiteling komt er wel bij als die is toegevoegd aan de .mkv

iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Klinkt als compressed MKV headers, even remuxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Tadaa! Die term zocht ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
aha, oke, klinkt goed :*)

had al verwacht dat het een instelling ergens zou zijn.
met wat voor programma kan ik hem simpel remuxen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:19

ralfbosz

xm create bosz -c

Speedfightserv schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:47:
aha, oke, klinkt goed :*)

had al verwacht dat het een instelling ergens zou zijn.
met wat voor programma kan ik hem simpel remuxen?

Alvast bedankt!
mkvmerge

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
helemaal top!!

t is gelukt met mkvmerge, moest even een vinkje zetten bij dat compressed header en nu kan ik weer kijken!

bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392749

Hoi!

Ik zit te overwegen om deze speler aan te schaffen.
Alleen een punt, wat ik echt heel belangrijk vind, is dat 1 filmpje kan blijven loopen, ofwel herhalen.

Wil hem namelijk voor reclamedoeleinden gebruiken in een winkel, belangrijk is dan dat de commercial blijft herhalen.

Kan dit? En kan het ook worden uitgeschakeld?
Dus:
- Kan je een filmpje laten herhalen.
- Kan je het uitzetten, dus aan het einde van het filmpje kom je weer terecht in het mapje waar het filmpje in staat.

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Loopen is mogelijk ja. Ik snap je tweede punt niet helemaal, maar als je op stop drukt kom je inderdaad weer in het mapje terecht waar het bestand stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 09:38
Nieuwste firmware is online: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us.

Sorry even voor de duidelijkheid, nieuwe firmware voor de O!play hd2.

[ Voor 28% gewijzigd door mohawk0618 op 26-01-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
1.33P ? die was er toch al even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392749

@ lieve Niels,

Je doet je naam eer aan, thnx! Ik ga 'em bestellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Ik heb mijn HDP-R1 geflashed met de HD2 firmware! Mooier menu; sommige MKV's spelen nu vlekkeloos af!
Alleen dat X-live gedoe werkt hier niet. Die url's werken niet.
Voor de rest blijf ik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 06:31
Weet iemand wat de audio devices zijn op de O!Play HDP-R1 (of wellicht ander model)?

Ik probeer een mpd server te draaien, maar ik moet mijn /dev/dsp etc. devices configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:35
Anoniem: 31421 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:19:
Ik heb mijn HDP-R1 geflashed met de HD2 firmware! Mooier menu; sommige MKV's spelen nu vlekkeloos af!
Alleen dat X-live gedoe werkt hier niet. Die url's werken niet.
Voor de rest blijf ik tevreden!
Kon je dit doen door gewoon te upgraden zoals gebruikelijk of moest je nog wat meer handelingen verrichten.
Want ik ben wel geïnteresseerd in de HD2 firmware omdat je dan niet meer in de setup hoeft te switchen van audio-instelling wanneer je een mp3 wilt beluisteren ipv van wav of flac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

Exirion

Gadgetfetisjist

roalt schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:35:
Weet iemand wat de audio devices zijn op de O!Play HDP-R1 (of wellicht ander model)?

Ik probeer een mpd server te draaien, maar ik moet mijn /dev/dsp etc. devices configureren.
Dat kan dus niet. Realtek heeft een gesloten systeem dat geen OSS/ALSA ondersteunt.

Ik gebruik MPD met een USB geluidskaartje, en dat werkt perfect met ALSA drivers in OSS legacy mode.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 19:32
Ik heb sinds gisteren de O!Play Mini is huis staan. Deze heeft dus geen LAN (staat in de specs) maar verder speelt deze verwijl alles af.

Ik heb paar korte testen gedaan op mijn Full-HD TV. De instelling voor audio staat op Dual LPCM (stereo over HDMI dus)
MKV gaat gewoon goed ook met DTS-MA als audio track maar geen pass-through
Blu-Ray ISO gaat goed
Blu-Ray structuur gaat goed. Geen ondersteuning voor menu. Hoofdfilm begint direct. Ook hier geen probbleem met DTS-MA. DTS-MA passthrough werkt niet. DTS-Core wordt weergegeven
AVCHD gaat ook goed
DVD. Geen ondersteuning voor menu. Ik heb 1 DVD geprobeerd en alle trailers, etc wat normaal gesproken eerst wordt getoond, voordat je het menu ziet, worden nu ook getoond maar je kunt deze niet skippen of spoelen, tevens kun je de DVD ook niet stoppen. Wanneer vervolgens het menu getoond wordt, kun je wel navigeren, opties selecteren en vervolgens de film starten. Tijdens het afspelen van de film kun je ook niet terug naar het menu. Je moet de DVD gewoon opnieuw starten

Door het ontbreken van LAN, wordt de speler een stuk eenvoudiger om te begrijpen.

Gezien het menu en de optie verwacht ik dat de speler gebaseerd is op een Realtek chip
De speler reageert hier en daar wat trager op commando's. Wanneer je audio of sub wilt wijzigen wordt de films zelfs gepauzeerd
De preview functie vertraagt de boel duidelijk maar deze is uit te schakelen

Ik heb de speler gekocht voor 64 euro. Dit is meer dan de aangekondigde adviesprijs maar er werd wel een HDMI kabel meegeleverd en deze zou er volgens het persbericht niet bij zitten (meen ik me te herinneren).

Al met al toch wel een positieve indruk.

[ Voor 21% gewijzigd door Athome op 06-02-2011 10:08 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 06:31
Exirion schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:20:
[...]

Dat kan dus niet. Realtek heeft een gesloten systeem dat geen OSS/ALSA ondersteunt.

Ik gebruik MPD met een USB geluidskaartje, en dat werkt perfect met ALSA drivers in OSS legacy mode.
Ok, dank je. Kom je niet zo vaak meer voor "gesloten systemen". Zal zo'n USB geluidskaartje overwegen. Welke gebruik je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Artwido schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 09:36:
[...]

Kon je dit doen door gewoon te upgraden zoals gebruikelijk of moest je nog wat meer handelingen verrichten.
Want ik ben wel geïnteresseerd in de HD2 firmware omdat je dan niet meer in de setup hoeft te switchen van audio-instelling wanneer je een mp3 wilt beluisteren ipv van wav of flac.
Ik heb de instructies gevolgd op het Asus VIP forum. Is redelijk simpel te doen
Ondertussen werken de X-live diensten ook!
MKV header compression error is gefixed in de HD2 firmware; dat was de enigste reden waarom ik per se wou upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

Exirion

Gadgetfetisjist

roalt schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:04:
Ok, dank je. Kom je niet zo vaak meer voor "gesloten systemen". Zal zo'n USB geluidskaartje overwegen. Welke gebruik je zelf?
http://cgi.ebay.com/NEW-F...er-PCM2902E-/250734022377

Heel klein en coax SPDIF-only, precies wat ik zocht :) Ik heb 'm ergens anders besteld via ebay en was zo'n 20 euro met verzending kwijt. SPDIF signaalkwaliteit is erg goed en hij wordt perfect ondersteund in Linux.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 31421 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:14:
[...]

MKV header compression error is gefixed in de HD2 firmware; dat was de enigste reden waarom ik per se wou upgraden.
Is ook de reden waarom ik over wil eigenlijk, jammer dat de hd1 geen updates meer (gaat) krijgen. Alleen zoek ik een pakket waar alle software die nodig inzit.

[edit] Wat is op dit moment de beste firmware om in de R1 te zetten? (ik heb nu deze gedownload HD2_1.12.06_rev2_bin.zip. Maar geen idee of dat een pal/ntsc is).
Zijn er nog problemen waar je rekening mee moet houden (afstandsbediening die het nog maar half doet enz?)

[edit2] Draait prima, jammer dat Live X het maar voor de helft doet, maar dat ga ik denk ik toch niet gebruiken, inet radio werkt wel, alleen even wennen dat films niet meer onder movie staan ivm het ontbreken van een hdd. Dus alles moet via de explorer en dan heb je geen preview (niet dat ik die echt mis). Verder werkt alles prima.

[ Voor 37% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-02-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 14:29
Anoniem: 392749 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:57:
Wil hem namelijk voor reclamedoeleinden gebruiken in een winkel, belangrijk is dan dat de commercial blijft herhalen.
Kan zonder problemen! Ik heb er voor een beurs eentje opgehangen en samen met een DVI-Splitter aan twee TFT monitoren gekoppeld. Werkte perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Anoniem: 31421 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:14:
[...]

Ik heb de FW nu geupdate van versie 17 naar 23
Ik heb nu de nieuwe HD2 fw geïnstalleerd en die lijkt te werken maar ik krijg mijn externe harde schijf niet te zien. alleen netwerk. Word weer uitzoeken.
Iemand een idee wat ik moet instellen? Bij de HD1 firmware dan kon ik gewoon naar mijn HDD maar nu heb ik alleen de keuze uit verschillende netwerk opties.
Bij Moservice zie ik de HD wel overigens

[ Voor 36% gewijzigd door Artwido op 12-02-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Ik heb ook de HD2 firmware op de HDP-R1 gezet. Het menu ziet er niet veel anders uit dan bij de versie voor de R1.

Kan ik ook bij deze versie een vaste koppeling maken naar mijn Externe schijf via telnetten op de R1 zoals ook bij de firmware van de R1 kon? Nu moet je iedere keer connecteren met je netwerk wat wel eens niet lukt omdat de werkgroep niet verschijnt. ALs je met usb stick in de o!play zo'n vaste koppeling maakt kun je voor opslag kiezen en dan zie je de shares van de externe harde schijf.
Gaat dit nog op dezelfde manier?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Voor de mensen die het gemist hebben op de FP
meuk: Asus HDP-R1 1.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wat goed, een update! Ik was al bijna bang dat er omdat de HD2 is uitgekomen er geen support meer kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Compressed headers zijn in deze update gefixt. Ideaal. Hulde voor de jongens bij Asus. Support tot aan het gaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ja, vind het prima dat er nog een update gekomen is, ik heb echter al de r3 software draaien en die gaat er niet meer vanaf, maar petje af voor Asus inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik ben ook blij met deze nieuwe fw update.
Had ook pas HD2 FW er op gezet. Zag er in eerste instantie leuk uit. Mooier menu etc. Maar helaas herkende deze fw mijn externe Verbatin HD niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221619

Hi,

Ik heb 1.35 erop gezet. De boel staat vast, blijft hangen op het ASUS logo... Heeft iemand wel succes gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:36:
Ja, vind het prima dat er nog een update gekomen is, ik heb echter al de r3 software draaien en die gaat er niet meer vanaf, maar petje af voor Asus inderdaad.
Mis ik iets? Kan de R3 firmware op de R1 gezet worden? Wat zijn daarvan de voordelen? Had al wel de R2 op mijn R1 aan de praat gekregen, maar de R3 wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:47
Anoniem: 221619 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:21:
Hi,

Ik heb 1.35 erop gezet. De boel staat vast, blijft hangen op het ASUS logo... Heeft iemand wel succes gehad?
Ik ben van 1.33 naar 1.35 gegaan.
Ging perfect zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
mbroeren schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:40:
[...]

Mis ik iets? Kan de R3 firmware op de R1 gezet worden? Wat zijn daarvan de voordelen? Had al wel de R2 op mijn R1 aan de praat gekregen, maar de R3 wist ik niet.
Howto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mbroeren schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:40:
[...]

Sorry typo, is idd R2 firmware (met de bootcode van de R3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Even voor de zekerheid: DTS-HD MA wordt nog steeds niet "gepassthrough" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Saturnus schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:02:
Even voor de zekerheid: DTS-HD MA wordt nog steeds niet "gepassthrough" toch?
Ondersteund die realtek chip dat wel die erin zit? Als dat niet zo is kun je lang wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 06-03-2011 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Het is een lang verhaal en heeft te maken met logitec harmony dingen en een poging de rest van het gezin uit te leggen hoe alles werkt....... maar..........

Waar ik maar tegenaan blijf lopen (of ik nu R1 of R2 erop heb staan op mijn 1) is dat hij vanzelf na een minuut of 5 uitgaat (terwijl prik erop ervoor zorgt dat hij aangaat) als ik hem niet gebruik (geen film kijk oid). Ik wil dat hij altijd aan blijft staan. Onder menu->systeem->powersaving heb ik uiteraard OFF geselecteerd.

Kan iemand mij aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Is je voeding soms stuk? Lijkt erop dat hij te heet word en de thermische beveiliging werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Dank je voor je reactie. Dat is het niet. Hij gaat namelijk gewoon weer aan via de AB en blijft dat. De asus heeft geen IR code voor aan of uit maar wel voor toggle (als aan dan uit, anders andersom). Zodra je de stekker erinsteekt, gaat hij aan en na 5 min weer uit. Ik zou willen dat hij aanbleef, anders snap de Logitec One het niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door mbroeren op 08-03-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik heb ook de R2 FW op mijn R1 gezet, moet zeggen, werkt erg goed allemaal, en het ziet er fancy uit.

Ik las iets over het overpompen van data vanuit mijn pc richting de USB External HD die aan mijn O!play met behulp van FTP, kan iemand me vertellen hoe dit werkt?

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Ik heb volgens de beschrijving de Asus R1 geupdate met de firmware van de HD2. Echter twijfels want de bootcode is nu wel 23 en versie firmware is 1.21. Ik wil echter de vaste snelkoppelingen naar mijn NAS weer terugzetten maar dit lukt me niet. Daarom geprobeerd om versie 1.35 terug te plaatsen maar dit kan niet meer via het menu. Moet ik natuurlijk dezelfde procedure volgen maar nu om terug te brengen naar de originele firmware...

Wat ik vreemd vind en daarom twijfel is dat het menu niet verschilt van mijn oude 1.24 firmware van de HD1? Terwijl men het hier heeft over andere menu's..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
[b]

Wat ik vreemd vind en daarom twijfel is dat het menu niet verschilt van mijn oude 1.24 firmware van de HD1? Terwijl men het hier heeft over andere menu's..
Dan is er iets niet goed gegaan. De R2 firmware heeft een totaal andere indeling. Overigens: als je via het menu van de R1 een update wil doen, moet je na de foutmelding op cancel drukken. Dan wil hij nog wel eens updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399891

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn ASUS o'play
Een tijdje geleden kon ik probleemloos via het netwerk films kijken etc etc op mijn tv
Opeens (mss na windows update) vraagt mijn o'play om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Na het openen van "netwerk" en dan "workgroup" krijg ik het mapje "thuis" te zien, de map waarin mijn gedeelde bestanden staan.
Als ik die nu dus wil openen wil hij een gebruikersnaam en wachtwoord hebben.
Nou heb ik dat dus helemaal niet ingesteld (met wachtwoord beveiligd delen staat uit)
Firewall enz heb ik ook niks aan veranderd sinds dat het wel werkte. Heb ook al geprobeerd heel die bende uit te zetten maar dan werkt het nog niet.
Ik lees van alles over bepaalde instellingen in het register.
En in Local Security Policy (wat volgens mij niet op windows 7 home edition zit)
Wie heeft dit probleem ook gehad of wie heeft er een idee waar dit in hemelsnaam aan kan liggen want ik kom er egt niet meer uit.

Ik hoor het graag.

Groetjes,

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:28
Bij mij hapert het geluid van AVI's (700Mb), zowel via de HDMI uitgang (TV) als de optische (versterker). DVD's doet ie ie prima, terwijl dat meer bandbreedte vergt...

Heb ik een instelling over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
  • Laatst online: 18-05 05:25
Ik heb precies hetzelfde probleem met mn nwe O' play Air ;-(

die register aanpassing heb ik ook gevonden , maar boodt geen oplossing
Anoniem: 399891 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:59:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn ASUS o'play
Een tijdje geleden kon ik probleemloos via het netwerk films kijken etc etc op mijn tv
Opeens (mss na windows update) vraagt mijn o'play om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Na het openen van "netwerk" en dan "workgroup" krijg ik het mapje "thuis" te zien, de map waarin mijn gedeelde bestanden staan.
Als ik die nu dus wil openen wil hij een gebruikersnaam en wachtwoord hebben.
Nou heb ik dat dus helemaal niet ingesteld (met wachtwoord beveiligd delen staat uit)
Firewall enz heb ik ook niks aan veranderd sinds dat het wel werkte. Heb ook al geprobeerd heel die bende uit te zetten maar dan werkt het nog niet.
Ik lees van alles over bepaalde instellingen in het register.
En in Local Security Policy (wat volgens mij niet op windows 7 home edition zit)
Wie heeft dit probleem ook gehad of wie heeft er een idee waar dit in hemelsnaam aan kan liggen want ik kom er egt niet meer uit.

Ik hoor het graag.

Groetjes,

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik heb de R2 firmware van mijn HDP-R1 afgehaald en de nieuwe 1.35 R1 FW er weer opgezet. Ik vond de R2 FW zeer traag, ook als je een film van een external USB Disk keek en pauzeerde moest je bij play even wachten tot de film weer startte, erg irritant.

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

SvenG schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:21:
Ik heb precies hetzelfde probleem met mn nwe O' play Air ;-(

die register aanpassing heb ik ook gevonden , maar boodt geen oplossing

[...]
Probeer eens bij advanced sharing settings bij zowel private als public, public folder sharing aan en password uit te zetten?
Bij mij werkt het pas als ik bij public het ook zo zet, geen idee waarom, o!play's zitten bij ons in de werkgroep, op de ene kan ik er gewoon bij, met de andere alleen op die manier en alleen op mijn pc, de andere pc's doen het wel normaal en zonder public aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396967

Ik maak ook gebruik van de Asus O!Play en ben over het algemeen zeer tevreden over het apparaat. Lekker klein en alle functionaliteit die ik nodig heb. Ook hier draait sinds kort de 1.35. Ik gebruik het apparaat om via UPNP media te streamen van een Synology NAS.

Er is alleen één ding dat niet werkt en wat ik toch wel jammer vind. Het is namelijk niet mogelijk muziek te 'shufflen'. Er zit wel zo'n shuffle knop op de afstandsbediening maar werken doet het niet.

Zijn er meer mensen die bekend zijn met dit probleem en wat hiervoor een oplossing is? Ik heb ergens wel gelezen dat dit probleem zich niet voordoet als je de muziek afspeelt van een aangesloten USB HDD. Maar goed, ik heb het apparaat gekocht om media en dus ook muziek te streamen en zou het dan ook leuk vinden als het op die manier ook allemaal 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
Thanks 4 the reply

Ik zal dit zeker even gaan proberen , pasw sharing staat uit overigens

BTW Vreemd van je verschil van jouw pc tov die andere in je werkgroep

Gr Sven
MeNTaL_TO schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:57:
[...]

Probeer eens bij advanced sharing settings bij zowel private als public, public folder sharing aan en password uit te zetten?
Bij mij werkt het pas als ik bij public het ook zo zet, geen idee waarom, o!play's zitten bij ons in de werkgroep, op de ene kan ik er gewoon bij, met de andere alleen op die manier en alleen op mijn pc, de andere pc's doen het wel normaal en zonder public aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
@ mboeren:

Probleem met power & Harmony One AB heb ik ook. Ik kan me herinneren dat dat vroeger (FW 1.21 of misschien zelfs nog lager) wel goed ging.
Ik heb nu power saving op 1 minuut gezet en een "power toggle" command toegevoegd aan de activiteit van de AB. Dan werkt het altijd, tenzij je binnen 1 minuut nadat je de stroom erop hebt gezet de activiteit wilt starten.
Ik heb ook een knop "O!Play power" gemaakt in het 1e scherm van de activiteit. Mocht je O!Play uitstaan, dan kun je hem snel alsnog aanzetten.
Ideaal is het nog niet, maar het is goed werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 396967 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:09:
Zijn er meer mensen die bekend zijn met dit probleem en wat hiervoor een oplossing is? Ik heb ergens wel gelezen dat dit probleem zich niet voordoet als je de muziek afspeelt van een aangesloten USB HDD. Maar goed, ik heb het apparaat gekocht om media en dus ook muziek te streamen en zou het dan ook leuk vinden als het op die manier ook allemaal 100% werkt.
Vanaf een NAS werkt het idd niet. Leuk he, aan de meest prominente knop op de afstandsbediening heb je geen reet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Ik heb een tweedehands O-play binnengekregen (m'n tweede) en die heeft volgens mij de r2 firmware met de oranje achtergrond. Alles werkt naar behoren, maar weet iemand ook hoe ik de 'skip tien minuten vooruit' functie kan veranderen in de 'skip een minuutje vooruit' functie?

Bij de normale firmware was dit eenvoudig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Artcore schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:14:
Vanaf een NAS werkt het idd niet. Leuk he, aan de meest prominente knop op de afstandsbediening heb je geen reet :P
Hah bedankt, duidelijk. Hopelijk dat het in versie 1.xx ooit nog eens opgelost wordt hoewel ik denk dat de firmware support op de O!Play wel eens zal kunnen stoppen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Artcore schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:14:
[...]
Voor de R1 firmware werkt dit alleen voor USB apparaten rechtstreeks aangesloten op de O!Play. De HD2 firmware kan dit ook voor netwerkschijven, waarschijnlijk dus ook voor NAS.
LieveNiels schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:09:
Ik heb een tweedehands O-play binnengekregen (m'n tweede) en die heeft volgens mij de r2 firmware met de oranje achtergrond. Alles werkt naar behoren, maar weet iemand ook hoe ik de 'skip tien minuten vooruit' functie kan veranderen in de 'skip een minuutje vooruit' functie?

Bij de normale firmware was dit eenvoudig te vinden.
De HD2 heeft een extra knop genaamd "options", daar kun je het instellen. Ook kun je dan "jumpen" naar een specifieke tijd. De aangepaste firmware heeft deze knop volgens mij gemapped naar de muzieknoot knop van de R1. Als je een Harmony hebt, gewoon HD2 als apparaat kiezen.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Purn0 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:43:
@ mboeren:

Ik heb nu power saving op 1 minuut gezet ...
slim, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
[b][message=35721095,noline]

Er is alleen één ding dat niet werkt en wat ik toch wel jammer vind. Het is namelijk niet mogelijk muziek te 'shufflen'. Er zit wel zo'n shuffle knop op de afstandsbediening maar werken doet het niet.
precies om díé reden gebruik ik de DS-audio van Synology zelf. Daarmee is het ook nog eens relaxter zoeken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=221
Nieuwe v3.2 gemodificeerde firmware is uit. (dus niet originele)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Vincent7 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:50:
De HD2 heeft een extra knop genaamd "options", daar kun je het instellen. Ook kun je dan "jumpen" naar een specifieke tijd. De aangepaste firmware heeft deze knop volgens mij gemapped naar de muzieknoot knop van de R1. Als je een Harmony hebt, gewoon HD2 als apparaat kiezen.
Hartelijk bedankt, hier kom je zelf nooit achter. Je antwoord hield me wel lang in spanning :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mbroeren schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:24:
[...]

precies om díé reden gebruik ik de DS-audio van Synology zelf. Daarmee is het ook nog eens relaxter zoeken etc.
Ok. Maar wat voor apparatuur gebruik je daarbij dan? Volgens mij heb je daar Apple apparatuur voor nodig? Ik heb zelf afgelopen week een (2e hands) ps3 slim gekocht en die kan de muziek wel prima shufflen dus gebruik ik die voortaan om de muziek mee af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Anoniem: 396967 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:34:
[...]

Ok. Maar wat voor apparatuur gebruik je daarbij dan? Volgens mij heb je daar Apple apparatuur voor nodig? Ik heb zelf afgelopen week een (2e hands) ps3 slim gekocht en die kan de muziek wel prima shufflen dus gebruik ik die voortaan om de muziek mee af te spelen.
Een webbrowser is voldoende (of een android of iphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
jongetje schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Een webbrowser is voldoende (of een android of iphone)
Precies, ook Windows dus. En als je een usb-audio-card koopt voor een paar dollar, kan de Synology zelfs direct op een receiver aangesloten worden zodat de PC, laptop, Macbook, iPhone, adroid en weetikveelalshetmaareenipadresheeft als afstandsbediening te gebruiken is ipv streamen (scheelt weer een wireless streaming device en de PC oid kan uit als het eenmaal speelt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
ik krijg WIFI maar niet goed aan de praat ;-(

Draai op 2 pc's Win 7, zitten beide op de Homegroup (settings: file sharing, discoverable, no password needed)

Ik kan wel connecten met mn router , maar zie geen gedeelde mappen

Ook zie ik de O'Play niet in mn netw opduiken bij mn pc's

Register fix gedaan, no results

Home & Public alles beiden open gezet, no results

Wie O wie heeft er een suggestie ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik had ook met grote moeite kunnen connecten met mijn Oplay, weliswaar bedraad (R1) maar kreeg al problemen met het feit dat die steeds on logon en pw vroeg terwijl ik geen pw heb ingesteld in win7. Uiteindelijk gelukt door de mappen te sharen met everyone. Maar een maat van mij heeft precies hetzelfde gedaan maar kreeg m niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
330d schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:35:
Ik had ook met grote moeite kunnen connecten met mijn Oplay, weliswaar bedraad (R1) maar kreeg al problemen met het feit dat die steeds on logon en pw vroeg terwijl ik geen pw heb ingesteld in win7. Uiteindelijk gelukt door de mappen te sharen met everyone. Maar een maat van mij heeft precies hetzelfde gedaan maar kreeg m niet aan de praat.
Ik kreeg ook alleen maar connectie als ik kies voor Peer-to-Peer (adhoc)

AP Infra lukt niet

Vanavond maar ns bedraad proberen, echt balen , want mn slaapkamer is 10+ meter verderop ;-(

Plus ik heb 30 pond extra betaald voor WIFI

Tevens vanavond ns proberen met een clean install...

update: Sharing with everyone (read + write) staat ook aan bij mij, gechecked op folder-niveau

[ Voor 6% gewijzigd door SvenG op 30-03-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Op de gemodificeerde HD2 firmware 3.2 voor R1 werkt youtube weer. Alsof de Google ban op mediaplayers al minder indruk maakt. Heb al eerder link gepost wat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
MrDummy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:20:
Op de gemodificeerde HD2 firmware 3.2 voor R1 werkt youtube weer. Alsof de Google ban op mediaplayers al minder indruk maakt. Heb al eerder link gepost wat terug.
Ik kan hem niet meer vinden, heb de link alsjeblieft? Dank!

Werkt uitzending gemist al op deze versie?

-edit- Gevonden (geloof ik). http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=221

Kan ik deze 3.2 (blue) nou gewoon op de R1 installeren (ben er een beetje uit - ooit wel eens gedaan maar daarna weer teruggezet. Inmiddels heb ik een Harmony dus options-toets).

[ Voor 25% gewijzigd door mbroeren op 01-04-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Eerst zorg je ervoor de de bootcode versie goed staat.
Dat kan je zien via systeem informatie in je speler.

http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=98
Versie 17 is riskant, je kan niet meer terug. Met versie 23 kan je wel teruggaan naar oude R1 firmware.
Gebruik speciale firmware als tussenstap.

http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=88
Deze gebruik ik altijd om andere firmware ter installeren. Via telnet dus speciale code doorgeven voor reset en dan kan je "reboot" intikken.

Heb je gedaan, dan kan je nieuwe firmware 3.2 pakken. Blauwe of Bruine skin, wat je maar wilt.
http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=221
Helemaal onderaan eerste post. Daar staan ze.

Eergisteren nieuwste firmvare Rev 4 uit met 4 skins die je kunt kiezen tijdens setup.
http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=600
Werkt op R1/R3.
Maar omdat Rev4 net uit is, is beter even wachten en gewoon doen met Rev 3.2, die wat stabieler en meer uitgewerkt is.

Beide firmwares altijd uitvoeren via speciale reset procedure en niet via standaard setup firmware update methode! Dat is met http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SvenG schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:31:
ik krijg WIFI maar niet goed aan de praat ;-(

Draai op 2 pc's Win 7, zitten beide op de Homegroup (settings: file sharing, discoverable, no password needed)

Ik kan wel connecten met mn router , maar zie geen gedeelde mappen

Ook zie ik de O'Play niet in mn netw opduiken bij mn pc's

Register fix gedaan, no results

Home & Public alles beiden open gezet, no results

Wie O wie heeft er een suggestie ? 8)7
Al je shares weggooien op je pc wil nog wel eens helpen. Ik bedoel dus 'unsharen' en niet je files deleten :P. Daarna je shares opnieuw instellen en 'Everyone' toevoegen. Volgens mij (Weet niet zeker) gebruik ik geen homegroups om te sharen. Wel vreemd dat zoveel mensen problemen hebben met Win7 shares, heb mijn pc onlangs 3x opnieuw moeten installeren ivm defecte HDD en 3x binnen 5 min shares ingesteld, zonder de registry setting (die je imo niet nodig hebt) op Win7 Home 64.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 03-04-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
@mrDummy

Bedankt voor deze (MrDummy in "Asus O!Play FULL-HD Media Streamer") uitleg. Zeer tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Ok, 3.2 staat erop. Nu loop ik tegen twee onvolkomenheden aan die ik me van de vorige keer ook kan herinneren.

-het sorteren van mappen en files als ik via mijn Synology de boel benader werkt niet, klopt dit?
-BR-films starten niet vanzelf maar ik moet via het streaming-menu (map) het juiste (eerste) bestand selecteren, komt dit ook bekend voor?

Verder stopt de film als ik subtitels wil instellen en als ik audio wil instellen (kortom, als ik op 'options' druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Purn0 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:43:
@ mboeren:

Probleem met power & Harmony One AB heb ik ook. Ik kan me herinneren dat dat vroeger (FW 1.21 of misschien zelfs nog lager) wel goed ging.
Ik heb nu power saving op 1 minuut gezet en een "power toggle" command toegevoegd aan de activiteit van de AB. Dan werkt het altijd, tenzij je binnen 1 minuut nadat je de stroom erop hebt gezet de activiteit wilt starten.
Ik heb ook een knop "O!Play power" gemaakt in het 1e scherm van de activiteit. Mocht je O!Play uitstaan, dan kun je hem snel alsnog aanzetten.
Ideaal is het nog niet, maar het is goed werkbaar.
Na installeren van HD2 firmware is dit probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mbroeren schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:44:
Ok, 3.2 staat erop. Nu loop ik tegen twee onvolkomenheden aan die ik me van de vorige keer ook kan herinneren.

-het sorteren van mappen en files als ik via mijn Synology de boel benader werkt niet, klopt dit?
-BR-films starten niet vanzelf maar ik moet via het streaming-menu (map) het juiste (eerste) bestand selecteren, komt dit ook bekend voor?

Verder stopt de film als ik subtitels wil instellen en als ik audio wil instellen (kortom, als ik op 'options' druk.
BR films heeft ie volgens mij sowieso (heb het ook bij de R1 versie). Dat stoppen bij selecteren is bij design vermoed ik, ik vind het iig zeer handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Bij mijn R1 hapert het geluid van avi filmpjes, welke over het algemeen zo'n 700Mb per film zijn. BR en DVD gaat prima, dus aan de bandbreedte kan het niet liggen. Het geluid stopt eens in de 10 seconden heel eventjes.

Zou het te maken kunnen hebben met de LPCM setting? Die is immers voor avi's vaak nodig. Geluid is optisch op mijn versterker aan gesloten en via HDMI naar de TV. Via beide treed het op, dus het probleem lijkt aan de O!play kant te zitten (niet aan de versterker of TV).

Wellicht moet ik voor dit soort films ook analoge kabeltjes aansluiten? Iemand anders ook deze symptonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 10:14
Weet iemand op watvoor manier de files geordened zijn?

Vroeger was het op alfabetische volgorde, nu lijkt het geheel random.

Edit; moet er misschien even bijzetten dat het gaat over files op mn Synology.

[ Voor 24% gewijzigd door Xplosivv op 06-04-2011 00:18 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste