Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optie 1:

Let me explain the steps that I have followed:
- I have unplugged the o!play
- In the meantime I have download it again the firmware 1.28p
- I have formatted a pendrive
- I have moved the firmware (just the img file) to the pendrive
- I have removed the network connection from the o!play
- I have connected the pendrive to the o!play
- I have plugged in again the o!play (it was plugged just the power, the hdmi and the usb pendrive with the img file)
(in total the o!play was disconnected around 10 min)

- I have smoked a cigarrette in the backyard ( it took around 7 minutes)
- When I was back the o!play was in the initial setup menu for the firmware 1.28!

Als dit niet werkt zijn er nog meer opties die ik vanavond even voor je kan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:22
jongetje schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:34:
[...]

Waarom bestel je dan niet de HD2, dan kun je de HDD er gewoon inbouwen.
Omdat ik dan de hardeschijf niet los kan gebruiken bij me computer mocht ik dat willen. Maar weet jij dan of esata handig/aante raden is om te gebruiken als aansluiting van de hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:21:
Optie 1:

Let me explain the steps that I have followed:
- I have unplugged the o!play
- In the meantime I have download it again the firmware 1.28p
- I have formatted a pendrive
- I have moved the firmware (just the img file) to the pendrive
- I have removed the network connection from the o!play
- I have connected the pendrive to the o!play
- I have plugged in again the o!play (it was plugged just the power, the hdmi and the usb pendrive with the img file)
(in total the o!play was disconnected around 10 min)

- I have smoked a cigarrette in the backyard ( it took around 7 minutes)
- When I was back the o!play was in the initial setup menu for the firmware 1.28!

Als dit niet werkt zijn er nog meer opties die ik vanavond even voor je kan opzoeken.
Ik ga dit z.s.m. proberen en laat het je weten of het werkt. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry alles geprobeerd maar niets werkt :-(
Het blauwe lampje blijft branden en het Asus logo blijft in beeld staan en verder niets. Ik denk dat hij echt dood is. Dan maar Asus bellen denk ik. Eens kijken of het gemaakt kan worden, heb hem een jaar geleden gekocht misschien garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 09:28
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:22:
Sorry alles geprobeerd maar niets werkt :-(
Het blauwe lampje blijft branden en het Asus logo blijft in beeld staan en verder niets. Ik denk dat hij echt dood is. Dan maar Asus bellen denk ik. Eens kijken of het gemaakt kan worden, heb hem een jaar geleden gekocht misschien garantie?
Je moet verhaal halen bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
Garantie geven ze meestal voor een jaar maar van een apparaat als de O!play mag je verwachten dat hij niet zomaar stuk gaat ook al is die garantieperiode net verlopen. Dus mag je verwachten dat ze hem weer kosteloos voor je herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:24:
[...]

Je moet verhaal halen bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
Garantie geven ze meestal voor een jaar maar van een apparaat als de O!play mag je verwachten dat hij niet zomaar stuk gaat ook al is die garantieperiode net verlopen. Dus mag je verwachten dat ze hem weer kosteloos voor je herstellen.
Je hebt gelijk, ga morgen meteen terug naar de winkel in amsterdam. Ik heb hem 4 november 2009 gekocht dus nog net binnen het jaar!! Eens kijken wat ze kunnen betekenen. Misschien dat ze hem willen omruilen tegen een AC Ryan PlayOn! HD Mini deze kost nu 98 euro en dit lijkt me een betere mediaspeler. Vorig jaar had ik er ook al een terug gebracht na 2 weken! Die was ook vast gelopen en deed niets meer, kon toen zo omruilen voor een andere.
Ik hou jullie op de hoogte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
cverkooyen schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:13:
[...]

Omdat ik dan de hardeschijf niet los kan gebruiken bij me computer mocht ik dat willen. Maar weet jij dan of esata handig/aante raden is om te gebruiken als aansluiting van de hd?
Het afspelen van een 25GB MKV gaat vloeiend met externe schijf die op USB is aangesloten. Voor de O-play is deze vraag niet relevant. Esata is natuurlijk sneller, maarre, jij geeft aan dat je de schijf ook wil gebruiken, los bij je computer/notebook en dan is het wel handig dat je dan een esata connector op een makkelijk toegankelijke plaats hebt zitten (in het front van je kast of uberhaupt op je laptop) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Ik heb geen esata aansluiting op mijn pc zitten. Als het voor de asus geen verschil maakt, maakt het dus ook niet uit of de aansluiting op de externe hd zit. Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 00:21
Ik sta op het punt om een O!Play HD2 + harddisk te bestellen. Is onderstaande harddisk een goede keus?

Western Digital 2TB SATA300 64MB, WD20EARS
http://www.4launch.nl/shop/product/087194

Niet de snelste schijf en 5400 tpm, maar snel genoeg om alle functionaliteit van de mediaspeler goed te kunnen benutten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Na een hele tijd niet meer gekloot te hebben met mijn O!Play, ben ik weer wat gaan lezen op verschillende fora om te zien wat er nu allemaal gedaan wordt.

Zoals sommige van jullie al hebben gelezen is er een nieuw O!Play uit; de HD2. Deze krijgt ook een nieuwe firmware. Nu hebben een paar mensen hun handen weten te leggen op een beta versie van deze firmware en er achter gekomen dat deze ook werkt op de oudere O!Play's. Na wat topics te hebben gelezen, heb ik besloten om het ook eens te proberen.

Het hele verhaal kun je hier vinden. Als je bootcode van je O!Play lager is dan 18, dan moet je wel oppassen. Want als je dan de beta versie erop zet, kun je niet zomaar een oudere firmware terug flashen. Dan moet je dit nog doen, om ervoor te zorgen dat je nog terug kan. Ik heb nog geen oudere firmware terug gezet, dus ik kan je niet vertellen of het ook echt werkt. Ik kon in ieder geval wel in het overzicht zien dat de bootcode inderdaad is verhoogd naar 23 (was eerst 17). Check je bootcode door in het home menu op STOP en dan PLAY te drukken.

Nadat ik mijn bootcode had verhoogd, heb ik de firmware van Jarre erop gezet. Verliep zonder al te veel problemen. Wat meteen opvalt is de vernieuwde interface (wat screenshots hier). Het ziet er wat gelikter uit, maar verwacht niet teveel.

Wat is nieuw:
NAS functionaliteit. Heb ik niet kunnen testen want bij mij liep ie de hele tijd vast toen ik het aanzette. Er wordt ergens wel gemeld dat je het beste de hele memory van de O!Play kunt clearen voordat je de update doet. Dat zou de NAS functionaliteit verbeteren. Ik vond dit niet al te belangrijk en heb dat ook nog niet geprobeerd.
Youtube in HD. Het werkte met de test filmpjes die ik bekeek.
Opera. Niet echt getest nog. De sites die je kunt bezoeken zijn statisch, je kunt ze wel via telnet aanpassen.
Remote via webservice. Met je browser naar het IP adres van je O!Play dan krijg je een management pagina. Met je iPhone/iPod naar dat adres en het verandert in een remote. Bij mij kreeg ik geen management pagina te zien, weet niet waar dat aan ligt.

Dingen die anders zijn, maar niet direct een verbetering imo:
Ik kom van 1.21 omdat de subtitles in de nieuwere versies onhandig werkt. Er wordt bijvoorbeeld niet standaard subs aangezet, voor iemand zoals ik die veel anime kijkt is dat onhandig. Dit is in deze firmware nog steeds het geval. Wat wel beter is dat de subs niet uit gaan wanneer je skipt in de film, wat bij andere firmwares wel het geval was. Subtitle menu is wel verbeterd, maar het zorgt er nu wel voor dat de film op pauze werd gezet. Ik vond het vroeger beter, dan zag je meteen de veranderingen die je toepaste op de subs. Dan weet je zeker dat alles goed leesbaar is, nu wordt het iets omslachtiger. Hetzelfde geldt voor andere audio streams kiezen.
Het skippen in de film zelf kon je eerst instellen hoeveel min er geskipt moest worden (1,5,10,15,30). Nu staat het fixed op 10min. Niet echt handig als je alleen de intro wilt skippen van kleine minuut.

Dingen die verbeterd zijn:
Het lijkt erop dat deze firmware iets meer verschillende video codecs pakt of dat ie iets minder kieskeurig is. Ik heb een paar anime files die eerdere firmwares niet pakte. Nu pakt ie ze wel, maar dan kan ik niet in de film zelf skippen. Er is dus wel wat mis met die files, maar ze worden nu tenminste afgespeeld :)

Moet je overstappen? Dat ligt eraan of je Youtube echt belangrijk vindt. NAS schijnt ok te werken. Het ziet er wel iets mooier uit, navigeren gaat vlot. Als je veel series hebt met subs en dual audio (anime...) dan kan dat best vervelend werken. En je moet natuurlijk wel een riscootje nemen, want firmware updaten gaat nooit altijd goed. Ik vond het in ieder geval wel weer gokje waard. Blijf het een leuk apparaatje vinden! Je kunt natuurlijk ook wachten op de officiele versie btw.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ja, ik merk ook dat ondertiteling niet stabiel is of steeds met de hand aangezet moet worden, zelfs met v1.28.
Ik ga maar even kijken hoe het ook alweer gaat met versie v1.21 en beoordeel nog een keer de ondertiteling stabiliteit.

Er zou eigenlijk menu optie moeten komen met de ondertiteling 'standaard' aan of uit.

Wel moet ik zeggen dat Japanse tekens goed verschijnen in v1.28 en v1.33. Dat zal ik eens vergelijken met oudere v1.21 die mogelijk andere fonts heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15

Garyu

WW

Ik heb ook een aantal nieuwe firmwares geprobeerd, maar heb veel problemen gehad met haperend geluid, bij bijvoorbeeld DVD-ISOs (heb veel van mijn DVDs naar mijn NAS gekopieerd, zodat ik niet elke keer de DVD hoef te zoeken).

Het enige wat in deze firmware (1.24) ontbreekt is ondersteuning voor FLV. Een paar Youtube video's die ik op mijn NAS opgeslagen heb kan ie niet afspelen, die heb ik eerst naar een ander formaat moeten converteren. Youtube biedt soms ook .mp4 bestanden aan (vanaf 720p geloof ik), maar niet altijd. Wordt FLV in nieuwere firmware versies ondersteund?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Wow, en nog es wow.
Niet eerder heb ik meegemaakt, maar er is aparte actieve community bezig, kennelijk in Rusland, die werk doet voor O!play R1/R3. Ze hebben al HD2 firmwares aangepast voor R1/R3 zodat veel zaken werken naar behoren.
Ik weet niet of het mag, maar op forum moservices.org kun je op engelse deel komen en HD2 firmwares downloaden.

Het is erg belangrijk dat je eerst vooraf controleer of je juiste bootcode hebt door in hoofdscherm op STOP en dan PLAY te drukken. Vanaf 18 kun je andere non-R1 firmware eropzetten met een mogelijkheid om weer terug te komen naar oude originele firmware. Het moet via telnet gebeuren, via speciale reset. Dan kan je andere firmwares op zetten. Er is al tussen-firmware die bootcode goed zet zodat alles echt makkie wordt.

Het is niet moeilijk om HD2 firmware erop te zetten via de forum. Youtube werkt goed in HD, Opera browser loopt, nieuwe subtitle venster bij video afspelen. Heel mooi allemaal, dit geeft dikke boost voor O!play gebruikers.
Nieuwe menu oogt al wat mooier.
Nadeel is wel dat alles iets langzamer loopt, maar gelukkig is 1080p playback nog in orde.

Maar ik heb binnenkort 2e speler, een Conceptronic FullHDMA, en ik zal beiden vergelijken en kijken naar de sterke en zwakke punten.
HD2 firmware is alweer op v1.11.03b, en v1.11.04 wordt nu nog bijgesteld. :)

• cverkooyen
Klinkt interessant, de opera browser ondersteund dus ook flash en dergelijke? Waar staat er nog meer uitgelegd hoe je met telnet bij je asus kan komen?

[ Voor 25% gewijzigd door cverkooyen op 11-11-2010 17:35 ]

• MrDummy

MrDummy

cverkooyen schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:34:
Klinkt interessant, de opera browser ondersteund dus ook flash en dergelijke? Waar staat er nog meer uitgelegd hoe je met telnet bij je asus kan komen?
Flash weet ik niet in Opera, maar dat is niet nodig, Youtube zit al in HD2 firmware en ik heb nog wat mee gekeken, in goede kwaliteit.
Voor uitleg enzo moet je goed in mijn post kijken, daar is domein genoemd en paar posts terug is ook iemand HD2 ontdekt en heeft uitgebreide tekst neergezet. Kijk dus even in de vorige posts.
Ga naar Engelse deel forum en je komt er wel uit.
Telnet is makkelijk:
- zoek even via Setup O!play naar toegewezen ipadres
- open telnet (via CMD - "telnet"
- tik in "o [ipadres]" (dus letter O en spatie ertussen)
- bij login gewoon "root" intikken, krijg je wel foutmelding van, maar je kan wel geheugen reset commando invoeren en vervolgens rebooten voor nieuwe firmware. Wel eerst bootcode checken.
Het is niet echt moeilijk te doen :)

Jammer dat Opera geen adresbalk heeft en nu nog voorgedefinieerde sites heeft.

• cverkooyen
Bedankt. Heb jij de r1 of de r3 en werkt wifi nog gewoon? Ga vanavond eens rond speuren op internet, lijkt me dat uiteindelijke elke site wel te openen is! =)

• MrDummy

MrDummy

Ik heb R1, maar ik ga vanuit dat wifi realtek usb wel erin kan. Ik doe nu bedraad netwerk via homeplug systeem voor de gemak, welke goed gaat tot 720p bestanden en soms 1080p bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb recent een Asus O!Play HD2 aangeschaft en wil hem nu updaten, maar dat lukt op geen enkele mogelijkheid, de volgende firmware heb ik "HD2_011103_r1" van Farvoice van de site van moService gehaald.
Iemand een idee hoe het wel lukt.

Als melding krijg ik "beeld niet goed". :'(

Ben blij met elke goede tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 07:16
Ondanks dat het goed klinkt dat er mogelijkheden komen voor de HD1 door het gebruik van de fw van de HD2 ga ik toch afscheid nemen van de O!Play. De speler kan toch niet aan mijn verwachtingen voldoen.
Daarom heb ik maar alvast een HDI Dune Smart D1 in bestelling gezet.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnA
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06-2024

MnA

geweldig, ik had een haperende HD1 en heb : http://www.moservices.org...FW_121PAL_BOOTCODE_23.zip geïnstalleerd. Bootcode van 17 naar 23 en alles loop vlekkeloos nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
MDB1106 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:38:
[...]

Ik heb het stukje gelezen, out of the box kun je door in Safari op de iphone het IP adres van de asus in te typen wat basic controls gebruiken. Die zijn niet nuttiger als de eigen afstandsbediening.
Wat ik me vervolgens afvraag:
De meeste spelers die dit soort grappen ondersteunen, zijn ook te bedienen via DLNA met bv Plugplayer of de player van PSaudio.
Je kunt dan mooi playlist e.d. aanmaken op je iphone en de speler doet dit dan vervolgens allemaal netjes.

ben benieuwd of dat met deze ook werkt
update:

Ik heb de FW van de HD2 op mijn HD1 gezet en ik kan jullie vertellen dat de Iphone bediening werkt en niet alleen dat:
Ik kan met plugplayer en met PSaudio het hele ding via mijn foon bedienen.

Ik ben helemaal gelukkig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ik heb de Air (R3) er staat Bootcode: 0000.0202.0018

Wil dit zeggen dat ik een firmware van de HD2 kan testen, die er voor is aangepast?
ftp://farvoice.pp.ru/

Zo ja, gaat dit dan op de zelfde manier als met de originele firmware van Asus, dus install.img
op een USB stick en dan resetten vanuit het Oplay Menu?

Indien dit allemaal kan en je zou terug willen naar de originele firmware van Asus (PAL)
is dit dan nog mogelijk, of heb je dan echt pecht en moet je veel zaken via DOS doen.

Ik wil best wel een keer die HD2 firmware testen, zoalng wifi maar blijft werken.
De verbetering die ik ergens las was dat DVD ISO nu via mode knop ofzo netjes terug gaat naar root menu.

• MrDummy

MrDummy

Fonk schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:33:
Ik heb de Air (R3) er staat Bootcode: 0000.0202.0018

Wil dit zeggen dat ik een firmware van de HD2 kan testen, die er voor is aangepast?
ftp://farvoice.pp.ru/

Zo ja, gaat dit dan op de zelfde manier als met de originele firmware van Asus, dus install.img
op een USB stick en dan resetten vanuit het Oplay Menu?
Gebruik informatie op www.moservices.org/forum/viewforum.php?f=10
Bootcode 18 is minimum zodat je nog terug kan, maar even verhogen mag ook.
Mensen met 17 erin moeten eerst verhogen, anders kunnen ze niet terug.

Resetten gaat niet via menu. Dat moet via telnet sessie: resetten en op afstand laten rebooten.
Lees de informatie door via bovenstaande link.

[ Voor 0% gewijzigd door MrDummy op 18-11-2010 23:55 . Reden: typo in link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Werken mkv met compressed headers ook met deze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Op het gevaar af dat het al eens is gedaan, maar ik heb het niet gevonden.
Ik heb een tweetal vragen over deze streamer:
1. DVD menu's worden niet weergegeven. Dus het wijzigen van instellingen tussendoor is niet mogelijk..
2. Bij het vooruit of achter "spoelen" raken de ondertitels weg. Ik krijg ze ook niet meer terug.
Dit laatste is alleen bij ISO bestanden zo.

Mijn firmware 1.33P
Heeft iemand dat ook en wellicht een oplossing ?

Bedankt voor je tijd !

gr

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Beide werken bij mij wel gewoon, zowel de dvd menu´s als subs bij het doorspoelen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mental_TO
Welke firmware heb je?
Dus als ik het goed begrijp: tijdens het spelen van Video_TS bestanden kun je tussendoor terug naar het menu van de film om bijvoorbeeld ondertitels in te stellen of een andere scene te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:38:
@Mental_TO
Welke firmware heb je?
Dus als ik het goed begrijp: tijdens het spelen van Video_TS bestanden kun je tussendoor terug naar het menu van de film om bijvoorbeeld ondertitels in te stellen of een andere scene te kiezen?
Dat was jou vraag niet, als je het IFO bestand opent dan krijg je gewoon netjes het menu te zien bij een DVD en je kunt tussen scene's skippen. Terug naar menu kan idd niet. Je kunt natuurlijk wel ondertitels en audio veranderen met de desbetreffende toetsen op je afstandbediening tijdens het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:50
ik heb een vaag probleem. hij speelt sommige mkv bestanden niet meer goed af.
Wel geluid. geen beeld. ondertiteling komt ook erbij als die is toegevoegd aan de .mkv
ik heb al geupgrade naar 1.33 maar dat hielp ook niet.

het gaat om 4 mkv bestanden die hij wel goed afspeelt op mijn pc.

iemand een idee wat het probleem kan zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Speedfightserv op 23-11-2010 21:14 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Compressed headers.....

Je kan het remuxen. Maar dat haalt het hele plug n play principe onderuit. oplay staat inmiddels bij mij stof te happen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:54:
Compressed headers.....

Je kan het remuxen. Maar dat haalt het hele plug n play principe onderuit. oplay staat inmiddels bij mij stof te happen :P
Beetje lam van Asus dan. Bij AC Ryan (waar ik in andere opzichten dan weer niet zo tevreden over ben) hebben ze dit wel al met Realtek aangepakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Speedfightserv schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:13:
ik heb een vaag probleem. hij speelt sommige mkv bestanden niet meer goed af.
ik heb al geupgrade naar 1.33 maar dat hielp ook niet.

het gaat om 4 mkv bestanden die hij wel goed afspeelt op mijn pc.

iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Wat houdt dat in 'niet meer goed af' ? Doen ze het helemaal niet, soms niet, deels niet, haperen ze, zie je vreemde kleuren, loopt het geluid niet synchroon, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:50
Aghanim schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:57:
[...]

Wat houdt dat in 'niet meer goed af' ? Doen ze het helemaal niet, soms niet, deels niet, haperen ze, zie je vreemde kleuren, loopt het geluid niet synchroon, etc.
sorry, had het beter in m'n post moeten vermelden. heb het aangepast.
het probleem is dat ik wel geluid heb maar geen beeld. Het blijft gewoon zwart.
ondertiteling komt er wel bij als die is toegevoegd aan de .mkv

[ Voor 28% gewijzigd door Speedfightserv op 23-11-2010 21:18 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:25
Ik heb net even m'n TV bouquet stream URL lijst van de dreambox gesaved in url/favorites file formaat en op de o!play gezet. Ik kan nu wel zenders kijken maar het geluid doet het in het begin niet goed .Even pauze en start en het geluid werkt wel maar het staat zo slordig.
Iemand toevallig daar een oplossing voor ?
Of toevallig iemand de HD2 firmware getest ism een dreambox ? Bied dat nieuwe mogelijkheden?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• backupdevice
  • Laatst online: 22:38

backupdevice

No Risk , Full Push

lowfi schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:54:
Compressed headers.....

Je kan het remuxen. Maar dat haalt het hele plugn play principe onderuit. oplay staat inmiddels bij mij stof te happen :P
Ik kom dit ook wel eens tegen, maar alleen bij TV series. Gelukkig op dit moment nog geen last met 1080 MKV....

Wat zou een alternatief zijn voor deze asus?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus Air, maar ben niet echt tevreden van het draadloze streamen. Nu wou ik vragen of ik mijn O!Play rechtreeks met mijn pc kan verbinden.
Ik zie nergens instellingen voor deze staan. Misschien kan iemand me helpen hiermee? THX!

Ik weet dat het normaal via de router moet, maar deze staat 20 meter van de player. De pc staat veel dichter. Dus liever geen vervelende lange kabel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Gedeelde mappen maken op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, natuurlijk. Maar die o!play ziet de pc niet als hij rechtreeks is aangesloten. Dus het zijn die instellingen voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
Vincent7 schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:31:
Na een hele tijd niet meer gekloot te hebben met mijn O!Play, ben ik weer wat gaan lezen op verschillende fora om te zien wat er nu allemaal gedaan wordt.

Zoals sommige van jullie al hebben gelezen is er een nieuw O!Play uit; de HD2. Deze krijgt ook een nieuwe firmware. Nu hebben een paar mensen hun handen weten te leggen op een beta versie van deze firmware en er achter gekomen dat deze ook werkt op de oudere O!Play's. Na wat topics te hebben gelezen, heb ik besloten om het ook eens te proberen.

Het hele verhaal kun je hier vinden. Als je bootcode van je O!Play lager is dan 18, dan moet je wel oppassen. Want als je dan de beta versie erop zet, kun je niet zomaar een oudere firmware terug flashen. Dan moet je dit nog doen, om ervoor te zorgen dat je nog terug kan. Ik heb nog geen oudere firmware terug gezet, dus ik kan je niet vertellen of het ook echt werkt. Ik kon in ieder geval wel in het overzicht zien dat de bootcode inderdaad is verhoogd naar 23 (was eerst 17). Check je bootcode door in het home menu op STOP en dan PLAY te drukken.

Nadat ik mijn bootcode had verhoogd, heb ik de firmware van Jarre erop gezet. Verliep zonder al te veel problemen. Wat meteen opvalt is de vernieuwde interface (wat screenshots hier). Het ziet er wat gelikter uit, maar verwacht niet teveel.

Wat is nieuw:
NAS functionaliteit. Heb ik niet kunnen testen want bij mij liep ie de hele tijd vast toen ik het aanzette. Er wordt ergens wel gemeld dat je het beste de hele memory van de O!Play kunt clearen voordat je de update doet. Dat zou de NAS functionaliteit verbeteren. Ik vond dit niet al te belangrijk en heb dat ook nog niet geprobeerd.
Youtube in HD. Het werkte met de test filmpjes die ik bekeek.
Opera. Niet echt getest nog. De sites die je kunt bezoeken zijn statisch, je kunt ze wel via telnet aanpassen.
Remote via webservice. Met je browser naar het IP adres van je O!Play dan krijg je een management pagina. Met je iPhone/iPod naar dat adres en het verandert in een remote. Bij mij kreeg ik geen management pagina te zien, weet niet waar dat aan ligt.

Dingen die anders zijn, maar niet direct een verbetering imo:
Ik kom van 1.21 omdat de subtitles in de nieuwere versies onhandig werkt. Er wordt bijvoorbeeld niet standaard subs aangezet, voor iemand zoals ik die veel anime kijkt is dat onhandig. Dit is in deze firmware nog steeds het geval. Wat wel beter is dat de subs niet uit gaan wanneer je skipt in de film, wat bij andere firmwares wel het geval was. Subtitle menu is wel verbeterd, maar het zorgt er nu wel voor dat de film op pauze werd gezet. Ik vond het vroeger beter, dan zag je meteen de veranderingen die je toepaste op de subs. Dan weet je zeker dat alles goed leesbaar is, nu wordt het iets omslachtiger. Hetzelfde geldt voor andere audio streams kiezen.
Het skippen in de film zelf kon je eerst instellen hoeveel min er geskipt moest worden (1,5,10,15,30). Nu staat het fixed op 10min. Niet echt handig als je alleen de intro wilt skippen van kleine minuut.

Dingen die verbeterd zijn:
Het lijkt erop dat deze firmware iets meer verschillende video codecs pakt of dat ie iets minder kieskeurig is. Ik heb een paar anime files die eerdere firmwares niet pakte. Nu pakt ie ze wel, maar dan kan ik niet in de film zelf skippen. Er is dus wel wat mis met die files, maar ze worden nu tenminste afgespeeld :)

Moet je overstappen? Dat ligt eraan of je Youtube echt belangrijk vindt. NAS schijnt ok te werken. Het ziet er wel iets mooier uit, navigeren gaat vlot. Als je veel series hebt met subs en dual audio (anime...) dan kan dat best vervelend werken. En je moet natuurlijk wel een riscootje nemen, want firmware updaten gaat nooit altijd goed. Ik vond het in ieder geval wel weer gokje waard. Blijf het een leuk apparaatje vinden! Je kunt natuurlijk ook wachten op de officiele versie btw.
Ik heb het net uitgevoerd en het werkt allemaal perfect!!!! Ik liep al zo lang te klooien, maar deze firmware upgrade werkt echt als een zonnetje. Lees de pagina even door, check je bootcode versie, upgrade je firmware met Telnet en klaar is het eigenlijk. Kost een half uurtje, maar dat is het echt meer dan waard! Vergeet niet dat behalve Youtube, Opera browser, et cetera ook nu volledige NAS functionaliteit in zit.

En vergeet die Rus niet te bedanken! :) :) :)

http://www.moservices.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds het begin dat ik E-sata niet aan de gang krijg? Firmware 133P geeft bij mij problemen met het geluid wat dan niet meer sync loopt. firmware 130p maar weer terug gezet en probleem met geluid is weg.
Het wordt tijd voor een andere Mediaplayer, eentje met HDMI 1.4 zodat ik 3D Blu-ray films naar mijn Samsung 3D tv kan streamen. Iemand van jullie een Tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er is een nieuwe beta voor de HD 2 gelekt : Link

Getest op de HD2 en functioneerd zonder problemen. Er zit ook een programma bij om direct vanuit de pc iets te streamen. Nog niet getest.

LET OP : Deze firmware is alleen voor de HD2 dus niet installen op je r1/r3 !

[ Voor 14% gewijzigd door HaseMike op 01-12-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Hoe bedoel je; direct uit de pc wat te streamen? Dat is toch het hele idee achter NMT's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42
edit nvm verkeerde topic

[ Voor 105% gewijzigd door Deef_K op 01-12-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
LieveNiels schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:23:
Hoe bedoel je; direct uit de pc wat te streamen? Dat is toch het hele idee achter NMT's?
Ik heb de beschrijving direct overgenomen van de vindplaats van deze drivers, ik denk echter dat het programmaatje wat anders doet, zal straks testen. Het heet O!Direct, het installed een kleine server en een front end. De server komt als icoontje in de notification area en de front end doet het niet (denk dat hij geen hd2 kan vinden, wat klopt).

Tis beta dus we zien wel, leuk dat er i.i.g. vaak updates op komst zijn.

*edit* Getest : Doet niets met hd2 aangesloten aan netwerk en op windows 7. Er komt een icoon in de notification area en daar staat netjes disconnected. Met als opties : Disconnect. Wel lekker simpel, dat wel. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door HaseMike op 01-12-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Laatst online: 28-06 13:43
Heb zojuist (ja, nachtwerk) ook bootcode verhoogd en de HD2_011204_r1_O!Direct firmware erop gezet. 8)

++
Ziet er inderdaad allemaal wat beter uit. Nas functie gebruik ik zelf niet. Youtube doet het ook aardig. iPhone bediening is ook wel leuk (middels het IP adres van O!Play). Er verschijnen knoppen op je iPhone, afhankelijk van waar je aan het navigeren/afspelen bent.

--
Echter: Ik kan wel foto's bekijken, maar de slideshow instellingen vindt ik nergens terug. Ik kan de slideshow ook niet laten lopen...? Iemand een oplossing?
Bij muziek afspelen hapert het geluid. Bij (FullHD) films hapert het geluid niet, dus aan de bandbreedte kan het niet liggen.. Nu luister ik muziek gelukkig altijd via de Squeezebox, dus is het geen vereiste, maar hebben anderen dit ook ondervonden? Wellicht handig te weten voor anderen die wel muziek via de O!Play afspelen.

Ik kan nu toch wel gewoon weer terug naar een officiele HD1 firmware, mocht ik daar een keer zin in hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door Purn0 op 03-12-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-01 08:19
ook ik ben overstapt op de Rus zijn FW. Overigens zonder enige telnet sessie. Gewoon via het update menu van de O!play (eerst annuleren en dan rechts op [ok]) Dank voor alle info hier!

Twijfel nog of ik 'm hou:

++
  • allemaal genoemd (opera, youtube, NAS, etc)
-
  • geen instellingen kunnen vinden voor afspelen foto's, dito tijd tussen foto's
-/-
  • Lijst met data is ongesorteerd (zowel op datum als op A-Z), hetgeen erg onhandig is voor onze grote hoeveelheid home-video's - geldt ook voor mappen. Enkel getest op mijn netwerk icm Synology. Kwam van 1.30P en die deed dit wel goed. Er staat wel ergens een instelling maar die doet niets lijkt het.
  • Hij speelt niet meer direct een video (Video_TS) map af
vragen
  • kan het gesorteerd weergeven van mappen en files toch wel op een of andere manier?
  • zitten ergens verborgen instellingen voor slideshow foto's
  • dito direct afspelen video_ts mappen
zal morgen eens de nieuwste (1.12.06) proberen. Wie weet dat het verholpen is.

edit: 1.12.06 staat erop. Ditmaal moest het wel via telnet. Merk nog geen verschil. Wel heerlijk dat je nu gewoon via een bestandsbeheer kunt afspelen (en dus niet vantevoren hoeft te kiezen uit film, foto of muziek).

[ Voor 34% gewijzigd door mbroeren op 06-12-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Laatst online: 28-06 13:43
Bij mij brand het data lampje (2e blauwe) van de O!Play continue, sinds ik die Beta FW (HD2_011204_r1_O!Direct) erop gezet heb.
  • Heeft iemand anders dat ook?
  • Hoe kan dat?
  • Kan het kwaad?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Nieuwe Beta Firmware voor de HD2 : Link

LET OP : Alleen voor de HD2 dus niet flashen op de r1/r3 !

Geinstalled en getest, 1 bug tegen gekomen ; Bij het afspelen van een film vanaf een share van pc, staat er "login succesfull" boven in het scherm. Krijg je weg door even de opties in en uit te gaan bij het afspelen.

[ Voor 42% gewijzigd door HaseMike op 07-12-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Nu online
Ben weer terug naar HD1 FW

iphonebediening zou heel aardig geweest zijn als alles wekte (playlists die doorspelen na 1 nummer)

de andere nadelen (ongesorteerde lijsten enzo) waren dan ook geen probleem (want op de iphone waren ze wel netjes gesorteerd.

heeft even geduurd voordat ik hem terug geflashed kreeg maar draait nu 1.33 zonder probs

[ Voor 80% gewijzigd door MDB1106 op 07-12-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
USB 3.0 getest op de Asus hd2 : Werkt uitstekend kom op zo'n 80mb per seconde. ICM ga-p55-usb3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
MDB1106 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:10:
Ben weer terug naar HD1 FW

iphonebediening zou heel aardig geweest zijn als alles wekte (playlists die doorspelen na 1 nummer)

de andere nadelen (ongesorteerde lijsten enzo) waren dan ook geen probleem (want op de iphone waren ze wel netjes gesorteerd.

heeft even geduurd voordat ik hem terug geflashed kreeg maar draait nu 1.33 zonder probs
Heb je 1.33 via telnet teruggezet of was er ander gedoe (waarom heeft het even geduurd)?

[ Voor 4% gewijzigd door mbroeren op 08-12-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Het moet via telnet, denk ik. Dat wordt controle op firmware overgeslagen en installeert het direct.
Zou je via firmware doen, dan krijg je een melding dat firmware verkeerde is en niet bijgewerkt zal worden.

Dus telnet gebruiken om terug te kunnen gaan. Dan kun je normaal upgraden of downgraden met originele firmware bestand via firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds een paar weken de asus o!play hd2. Na veel heen en weer rijden en bellen hebben we alles wat nodig is om te doen wat je ermee zou kunnen doen. Alleen, mij lukt t niet. Ik snap er helemaal niets van. Volgens de verkoper zou je op een knopje moeten drukken en dan heb je delen van het internet op de tv. Echt niet. Ik heb m aangesloten met een LAN kabel op de router, ip adressen en zo nakeken en noem maar op. Maar ik heb geen i-phone of i-pod. Wie kan mij helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:29:
Alleen, mij lukt t niet. Ik snap er helemaal niets van. Volgens de verkoper zou je op een knopje moeten drukken en dan heb je delen van het internet op de tv. Echt niet. Ik heb m aangesloten met een LAN kabel op de router, ip adressen en zo nakeken en noem maar op. Maar ik heb geen i-phone of i-pod. Wie kan mij helpen....
1) Installeer de nieuwste firmware
2) lees de handleiding
3) Iphone of ipod zijn niet nodig er zit een afstandsbediening bij
4) Mediaspelers zijn bijzonder simpel, als het je lukt om hier te posten gaat het met de hd2 ook lukken

Post in vervolg wat meer specifiek je probleem, dus niet van "hij doet het niet" maar "Als ik zo en zo doe, werkt dit en dat niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hasemike,

Sorry man. Ik zit zo te denken hoe ik het op moet schrijven en dan is het voor mij duidelijk maar voor jullie niet. Nee, natuurlijk niet. Maar ok.
Ben nu bezig met iTunes. Op de pc wordt aangegeven dat er contact is en op de hd2 ook. Maar toch krijg ik de iTunes niet via de mediaspeler op de tv te zien.

En je hebt gelijk over dat mediaspelers simpel zijn. Want een hdd erin plaatsen en formatteren gaat eigenlijk vanzelf. Een film afspelen net zo. Maar dan de rest nog. Toch vind ik het leuk om uit te zoeken hoe hetwerkt.

In ieder geval bedankt. _/-\o_ Je hebt mij een stuk op weg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Nu online
Nee, niet via telnet.
power cable eruit, reset button indrukken en power cable er weer in.

Dit zou moeten werken (kennelijk) maar hij startte gewoon op met de HD2 FW.
Ik had daarvoor ook al via telnet geprobeerd maar had kennelijk niet alles goed gedaan.

maar toen ik het apparaat een keer gewoon uit had gezet en een uur daarna (toevallig) weer aan, wilde hij gaan updaten (zat alleen geen USB stick meer in)
die erin gedaan en hij flashte netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Goed, voor wie, zoals ik, weer terug wil naar de FW die gemaakt en bedoeld is voor de O!play 1, volg deze stappen:

- download versie 1.33p en zet deze in de root van een usb-stick oid - steek deze in de speler
- zoek even via Setup O!play naar toegewezen [ipadres]
- open een telnet-sessie (via Windows, Start, typ CMD & enter, typ telnet)
- tik in: o [ipadres] (dus letter o en spatie ertussen en dan ip-adres van mediaspeler)
- tik bij login: root (zonder aanhalingstekens) negeer de foutmelding
- tik in: echo " " | dd of=/dev/mtdblock/0 bs=2048 seek=8192 (tussen de aanhalingstekens staan 5 spaties!)
- tik in: reboot (en enter)

suc6

[ Voor 3% gewijzigd door mbroeren op 11-12-2010 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de Marmitek Control8 (http://www.marmitek.com/nl/pdf/9891.pdf) met de Asus O!Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Eerder had ik een post geschreven over de HD2 Beta [link]

Een belangrijk minpunt is dat het niet meer mogelijk was om de skip duration aan te passen. Althans, dat dacht ik. In de R1 firmware is dit ondergebracht in het setup menu, maar daar staat het nu niet meer tussen. Ik kon het ook nergens meer vinden. Wat blijkt: de HD2 remote control heeft extra knoppen. Daar zit bijvoorbeeld een "Option" knop op. Als je deze gebruikt tijdens een film kijken krijg je een lijstje met dingen die je kunt aanpassen. Daar staat dus ook skip interval tussen. Ik ben weer een blij mens. Je kunt nu ook naar een specifieke tijd in een film springen :)

Er zijn wat mensen die aangaven dat de foto interval niet meer aangepast kan worden. Hetzelfde geldt hier, tijdens foto's bekijken, op "option" drukken en daar kun je de nodige wijzigingen maken.

Hoe kun je die option knop krijgen?
  1. Een HD2 remote kopen/stelen/lenen/maken
  2. Logitech Harmony gebruiken (in mijn geval)
  3. R1 remote gebruiken met aanpaste scripts [link]. De "music note" knop wordt niet meer gebruikt in HD2, die krijgt dan de option functie toegewezen. Zo zijn er nog wat veranderingen. Niet door mij getest.
Ik ontdekte nog een verbetering: je kunt de shuffle functie voor muziek nu ook gebruiken vanaf je share. Dit kon met R1 firmware alleen als je van een attached HD afspeelde.

Wat ik eerder nog niet had verteld was dat ik problemen had met 1.24 was dat wanneer ik mijn Harmony gebruikte om de Asus aan te zetten, dat deze weer uitging wanneer mijn Onkyo op de juiste input werd geschakeld. Op een of andere manier zorgde de timing daarvan ervoor dat mijn O!play uitging. Als ik gewoon de input van de Onkyo instelde was er niets aan de hand. Met latere firmware had ik dit probleem niet, zo ook met de HD2 is het weer kan en kruiken.

Al met al ben ik tevreden met deze firmware. Wat nog beter kan:
  1. Coverart implementatie kan beter (ipv 1 plaatje per folder)
  2. Subtitle implementatie; beter leesbaar maken en standaard tonen als het aanwezig is
  3. Uitzending gemist e.d. zou een hele mooie toevoeging zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Voor wat het waard is: ik gebruik al een jaar vol tevredenheid de PowermidXL van dit merk. Het lijkt me dat als je het stickertje goed plaatst, het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
Vincent7 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:43:
Eerder had ik een post geschreven over de HD2 Beta
Heb jij ook kunnen ontdekken hoe hij video-mappen meteen afspeelt en hoe het sorteren van bestanden weer als vanouds is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Nu online
Vincent7 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:43:
Eerder had ik een post geschreven over de HD2 Beta [link]
Wat blijkt: de HD2 remote control heeft extra knoppen. Daar zit bijvoorbeeld een "Option" knop op. Als je deze gebruikt tijdens een film kijken krijg je een lijstje met dingen die je kunt aanpassen.
Kun je hiermee ook het sorteerprobleem verhelpen?
verder:
navigeren naar een level terug heb ik niet gevonden (zal ook wel een aparte knop voor zijn)
heb je daar ook een oplossing voor?
bij het ingeven van paswords komen de characters er gewoon te staan en blijven bovendien in de lijst van laatste inputs staan. lullig als je wat voor de te jonge kroost wil hiden

overigens heb ik ook een harmony dus dat levert me geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Ik heb niet het sorteerprobleem zoals door jullie aangegeven. Alleen wanneer die mijn shares laat zien van mijn PC staat het door elkaar. Maar de data in de share zelf is alles alfabetisch gesorteerd, ook data op USB attached drive gaat goed.

Om een level omhoog te gaan in de folder structuur gebruik ik altijd de "return" knop. Werkte bij R1 en ook bij HD2.

Ik heb zelf geen video_ts files. Wel ISO's en die doen het. Had nog wel even een DVD in een shared DVD drive van de PC gezet, hij speelde niet direct de film af, maar hij deed het wel.

EDIT: Je input list kun je clearen door op "Input |>" te gaan staan en dan op rechts te drukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Vincent7 op 12-12-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eftalou
  • Niet online
Ik ben ook aan het oriënteren op een Mediaplayer en de O Play HD2 lijkt mij wel een interessante optie. Nu vroeg ik me af of deze ook aan te sluiten is op een draadloos netwerk? Ik zie op sommige sites wel staan connectivity: wired&wireless echter staat er geen duidelijk omschrijving of dit bijvoorbeeld met een optionele Wireless stick gaat.

Daarnaast is het voor mij van belang dat hij DTS downmixing ondersteunt, een 3,5" HD erin gezet kan worden en BD-ISO's met menu kan afspelen. Ik heb begrepen dat hij deze functies allemaal ondersteunt?

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

JosephdeJong schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:39:
Ik ben ook aan het oriënteren op een Mediaplayer en de O Play HD2 lijkt mij wel een interessante optie. Nu vroeg ik me af of deze ook aan te sluiten is op een draadloos netwerk? Ik zie op sommige sites wel staan connectivity: wired&wireless echter staat er geen duidelijk omschrijving of dit bijvoorbeeld met een optionele Wireless stick gaat.

Daarnaast is het voor mij van belang dat hij DTS downmixing ondersteunt, een 3,5" HD erin gezet kan worden en BD-ISO's met menu kan afspelen. Ik heb begrepen dat hij deze functies allemaal ondersteunt?
Wifi USB dongle wordt op dit moment nog niet ondersteund in de firmware. Is mogelijk als firmware aangepast wordt. Er is een aangepaste firmware waarin dat wel kon als ik me niet vergis. Kijk maar ergens in mijn eerder posts.
DTS downmixing is aanwezig.
3.5" HD kan ingebouwd worden (wel permanent fan aan)
BD-ISO's afspelen, welk formaat bedoel je dan? BD mappen weet ik niet zeker. Ik kon wel .ts file afspelen. Geen menu support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eftalou
  • Niet online
Oke bedankt voor je reactie. Met BD-iso's bedoel ik bv. een avchd/x264hd gecomprimeerde ISO.

[ Voor 10% gewijzigd door Eftalou op 14-12-2010 23:13 ]

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Er is een nieuwe officiële firmware uit voor de HD2 : Asus FTP

Een stuk kleiner dan de vorige. Geïnstalleerd zonder problemen, nieuwe icons, Thumbnails view verbeterd, reageert sneller. Nu hopen dat samba stabiel is, ben benieuwd.

Kijk ondertussen ook naar de wdtv hub, maar ach aan alle mediaspelers die ik tot nu toe gehad heb, mankeert wel het een en ander. Het lijkt er sterk op dat bijna elke fabrikant een team firmware programmeurs heeft wat bestaat uit percies 1 persoon die ooit ergens een boekje c++ voor dummies heeft gelezen.

Als ze nu eens net zoveel aandacht aan de software besteden dan aan de hardware dan wordt het mischien ooit nog eens wat met de mediaspelers.

Jammer dat er geen alternatief is, een mediapc is helemaal een crime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Nu online
Vincent7 schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:07:
Ik heb niet het sorteerprobleem zoals door jullie aangegeven. Alleen wanneer die mijn shares laat zien van mijn PC staat het door elkaar. Maar de data in de share zelf is alles alfabetisch gesorteerd, ook data op USB attached drive gaat goed.

Om een level omhoog te gaan in de folder structuur gebruik ik altijd de "return" knop. Werkte bij R1 en ook bij HD2.

EDIT: Je input list kun je clearen door op "Input |>" te gaan staan en dan op rechts te drukken.
Sorteerprobleem heb ik nog steeds (allerlaatste firmware geladen)
Overigens wel een mooie FW met X-treamer dingetjes:

Added: X-Live (from X-treamer), irFake (initially FW works with Asus R1/R3/HD2 and Iconbit 6L/7L RC’s, to add other RC’s edit /usr/local/etc/mos/irfake/irfake.conf), Video settings (brightness, contrast…), RootApp, updated video-audio drivers from Iconbit FW’s, opt directory, top (to see system utilisation in dynamic, to use tape top in the telnet command line, press q to exit);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb ook de laatste HD2 aangepaste "plus" firmware ingestalleerd en let even op subtitle stabiliteit (dat wil zeggen, alles wordt getoond en niets weggelaten) Ik heb ook FullHDMAi speler als vergelijking. Voorlopig is bijna alles goed.

Voordeel van de O!Play is dat het subtitles beter weergeeft die uit meerdere regels bestaat maar toont ook woorden die wat hoger zijn gezet. FullHDMAi loopt hierdoor wat achter en kan speciale subtitles niet goed verwerken, dan vallen wat regels weg.

Het loopt nog goed op HD R1 model. Ik ben blij dat er mensen zijn die O!Play al meer toekomst geven en nuttiger maken.

• HaseMike
  • Niet online
Ik probeer zo'n aangepaste firmware te installen op een hd2, dit wil echter niet lukken. De firmware wordt niet herkend en met een reset loaden werkt ook niet, hij blijft staan op "wait a few seconds". Dit is de firmware van moservices.

Iemand een idee hoe ik de custom firmware op een hd2 geinstalled krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb ook een HD2, maar Beta software is aangepast voor de 1 en 3.
De checksum klopt niet, vandaar dat hij niet op de HD2 wil.

Jammer, want ik had graag YouTube er op gehad, verder werkt alles perfect :) .

Ik heb hem alleen al defect gehad, geen geluid meer als het apparaat warm geweest is, maar heb van "Informatique" zonder probleem een nieuwe gehad.
En hier gisteren de laatste firmware op gezet.

Nu hoop ik alleen dat er iemand de firmware kan aanpassen, net zoals Farvoice dat doet mmar dan voor de HD2.

Oke, dat was het dan en allemaal vanaf deze zijde prettige feestdagen gewenst,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeus
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:02
Weet iemand of je met de asus o!play hd1 bv video on demand kan streamen vanaf de pc?
Ik heb er een maar kan uberhaubt geen online media werkend krijgen hier. Wel content
vanaf de pc. Pppoe setup wil ie niet pakken, krijg wel een ip van dhcp en staat ook netjes in de router.
Ik denk een win7 probleempje, firewall staat uit, in netwerk alles opengezet.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@snuif : thx

Ben redelijk tevreden met de hd2, maar bij mij heeft hij wel af en toe een hanger. Lijkt voor te komen als ik 50hz materiaal per ongeluk op 60hz afspeel en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het komt dat ik nooit ondertiteling te zien krijgt hoewel ik wel films download die dit bevatten. Als ik het brand op dvd gaat het wel altijd goed, maar niet afspelend van men ASUS HD1
De meeste films die ik heb zijn VTS.Vob bestanden...

Ben zeer te vreden over het apparaat, nu nog ondertiteling.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:48:
Weet iemand hoe het komt dat ik nooit ondertiteling te zien krijgt hoewel ik wel films download die dit bevatten. Als ik het brand op dvd gaat het wel altijd goed, maar niet afspelend van men ASUS HD1
De meeste films die ik heb zijn VTS.Vob bestanden...

Ben zeer te vreden over het apparaat, nu nog ondertiteling.....
Heb je weleens op de `ondertitel` knop gedrukt tijdens afspelen van de film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-12-2010

Fro

Hallo,

'k weet niet zo goed waar deze vraag te plaatsen maar dit lijkt me een goede plek. Ik wilde de O!play HD2 aanschaffen. Nu heb ik echter nog een 500gb 2.5 inch schijf liggen. Is het mogelijk deze met bijv een bracket in te bouwen in de O!play HD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op maandag 20 december 2010 @ 08:46:
[...]

Heb je weleens op de `ondertitel` knop gedrukt tijdens afspelen van de film?
Uiteraard als dat de knop is met de hoofdletter A en kleine a? Als ik daar op druk krijg ik een scherm waar staat "ondertiteling uit" deze kan je met de knop ok laten opgrijzen of uitgrijzen, daaronder staan ook nog instellingen zoals unicode, text etc, alleen die staat die niet actief en is uitgegrijst.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:13:
[...]
Uiteraard als dat de knop is met de hoofdletter A en kleine a? Als ik daar op druk krijg ik een scherm waar staat "ondertiteling uit" deze kan je met de knop ok laten opgrijzen of uitgrijzen, daaronder staan ook nog instellingen zoals unicode, text etc, alleen die staat die niet actief en is uitgegrijst.

Iemand een idee?
Als de ondertiteling letter niet uit ge grijst zijn (dus wit) kun je met pijltje naar boven en beneden (indien aanwezig) tussen de ondertitels switchen. Dit werkt ook als er een ondertitel bestand dezelfde bestandsnaam heeft als de film. Dan staat die er (ook) tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:28:
[...]

Als de ondertiteling letter niet uit ge grijst zijn (dus wit) kun je met pijltje naar boven en beneden (indien aanwezig) tussen de ondertitels switchen. Dit werkt ook als er een ondertitel bestand dezelfde bestandsnaam heeft als de film. Dan staat die er (ook) tussen.
Helemaal super, Thanks Jongetje, you made my day. Zolang zitten klooien ook met die ondertiteling toets. Het werkt nu, precies zoals jij aangeeft, zorgen dat ondertiteling uit geactiveerd is en dan kan je taal kiezen. Blijft wel een raar label "ondertiteling uit" noem het dan gewoon ondertiteling. Ik dacht altijd als hij wit is staat hij aan en is de ondertiteling uit. Maar goed, hij doet het nu,... nogmaals dank en een fijne avond.,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Over het sorteerprobleem met HD2 firmware:
The file and folder listings are not sorted on ext3 HDDs or on Net shares to this drives in all HD2 FWs. We are thinking about solving this problem. In NTFS or FAT there is no problems with sorting files and folders.
Van de mensen at moServices. Mijn schijven zijn NTFS, vandaar dat ik er geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ik krijg langzamerhand goed genoeg van mijn hd2 : Bijna elke avond hangt hij wel een keertje, de film blijft dan staan, daarna komt het menu terug en is de harddisk niet meer toegankelijk. Na de stroom eraf halen en er weer in doen, werkt alles weer.

Dit probleem had de uitlever firmware niet, maar die kan ik helaas nergens vinden.

Helaas is dit de zoveelste mediaspeler die thuis bij de consument nog moet narijpen. Nu kan ik dat ding weer met verlies verkopen op ebay. Eigenlijk moet asus die rommel terugnemen, want een defect apperaat leveren, of dit nu door de hardware of software komt, is nu niet bepaald netjes.

Na de r1, seagate theater+, wdtv live en een no name speler, ben ik geneigd om de mediaspelers vaarwel te zeggen. Helaas is er geen alternatief want een media pc teveel gedoe en te groot voor in de media opstelling.

Misschien maar eens een wdtv hub proberen...

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:48
ik snap er helemaal niks meer van ik heb sinds kort de hdp-r1 Maar als ik in windows (win7)mijn mappen deel (zonder wachtwoord) dan blijft hij maar zeuren om dat wachtwoord :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Nu online
Vincent7 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:56:
Over het sorteerprobleem met HD2 firmware:

[...]

Van de mensen at moServices. Mijn schijven zijn NTFS, vandaar dat ik er geen last van heb.
heb het nagezocht en idd: NTFS shares op mijn PC doen het goed, NAS is unsorted.
Betekend dat als je een cedeetje luisterd, je moet zoeken naar het eerste nummer en dat vervolgens niet gewoon het 2e komt oid.

lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Nu online
chimera2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:30:
ik snap er helemaal niks meer van ik heb sinds kort de hdp-r1 Maar als ik in windows (win7)mijn mappen deel (zonder wachtwoord) dan blijft hij maar zeuren om dat wachtwoord :s
Lees het topic maar eens goed door, oplossing staat er ergens tussen (want die heb ik ook eens gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:48
MDB1106 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:46:
[...]

Lees het topic maar eens goed door, oplossing staat er ergens tussen (want die heb ik ook eens gevonden)
Tnx ik ga het thuis is uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

chimera2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:30:
Zoek even een eerdere post van mij op, staat een regedit in die dit fixed. Misschien wat voor de TS?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

HaseMike schreef op woensdag 22 december 2010 @ 07:29:
Ik krijg langzamerhand goed genoeg van mijn hd2 : Bijna elke avond hangt hij wel een keertje, de film blijft dan staan, daarna komt het menu terug en is de harddisk niet meer toegankelijk. Na de stroom eraf halen en er weer in doen, werkt alles weer.

Dit probleem had de uitlever firmware niet, maar die kan ik helaas nergens vinden.

Helaas is dit de zoveelste mediaspeler die thuis bij de consument nog moet narijpen. Nu kan ik dat ding weer met verlies verkopen op ebay. Eigenlijk moet asus die rommel terugnemen, want een defect apperaat leveren, of dit nu door de hardware of software komt, is nu niet bepaald netjes.

Na de r1, seagate theater+, wdtv live en een no name speler, ben ik geneigd om de mediaspelers vaarwel te zeggen. Helaas is er geen alternatief want een media pc teveel gedoe en te groot voor in de media opstelling.

Misschien maar eens een wdtv hub proberen...

:(
Ligt het niet aan de HD? Omdat je zegt dat ie hangt maar daarna ook de HD niet meer kan bereiken. En je zegt zelf dat je een custom firmware gebruikt, dat die niet stabiel is, dat kan best. Dat moet niet als een verrassing komen lijkt me.

• HaseMike
  • Niet online
@vincent7 : Er zijn (nog) geen custom firmwares voor de hd2, helaas. Draai de laatste van asus. Heb ondertussen een andere disk erin gezet om te kijken of het misschien aan de 2tb grens ligt. Met de harddisk zelf is niet mis. Er zitten teveel bugs in de huidige firmware, net zoals in bijna alle andere mediaspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo HaseMike,

Om even terug te komen op de vraag naar firmware kijk eens hier http://www.moservices.org/forum/viewforum.php?f=12 alle firmwares zijn hier aanwezig.

Zelf gebruik ik versie "HD2-V01.12.04" werkt tot volle tevredenheid, het is een Beta versie van 58 MB het streamen naar een andere player is ook oke, geen hangen zoals jij hebt.

Ik heb een "Samsung spinrite 1TB 7200 tpm" harddisk geplaatst, ben op YouTube na zeer tevreden.
Kijk even op dat forum en je zult zien alles werkt weer.

GOOD LUCK. :) :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@snuf : Thx ik ken de site. Die firmware is een beta, helaas geen custom. En op de asus site is ondertussen een officiële 1.12 te downloaden die nieuwer is dan die beta. Zoals geschreven heb ik er ondertussen een andere, kleinere, harddiks in en sindsdien geen problemen meer.

Met die 2tb disk is overigens niets mis, draait vrolijk zijn rondjes in een server nu. Kortom : De hd2 firmware kan kennelijk niet goed overweg met mijn 2tb disk. Slechte beurt van Asus, ik koop een mediaspeler met harddisk mogelijkheid om niet de hele tijd mijn server pc aan te moeten zetten als ik een film wil zien, had ik net zo goed en goedkoper de Rc1 kunnen kopen.

Overigens stond de hd2 erop om mijn kleinere disk te formatteren terwijl die gewoon ntsf was net als de 2tb disk. Zodoende heb ik weer lekker een middagje files kunnen schuiven.

Met dank aan asus voor hun half afgemaakte elektro schroot.

Sorry voor de negatieve houding, maar na diverse van die rammelende mediadoosjes heb ik er schoon genoeg van om slaafje te zijn van slechte inelkaar gezette software. Je koopt zo'n ding om er gemak van te hebben niet om er uren werk aan te hebben. Wie weet brengt 2011 eindelijk een media speler waar je niet om de 2 dagen een nieuwe firmware in moet stoppen of langs domme fouten moet werken.

Er zijn belangrijker dingen in het leven dus Happy christmas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Er komt in januari een klein broertje uit: nieuws: Asus komt met O!Play Mini-mediaspeler

Misschien leuk voor de slaapkamer :)
Mmmm ik zie nu dat ie geen netwerkaansluiting heeft. :z

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 27-12-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
ik ben zeer benieuwd naar de interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd naar de interface. Heeft iemand al geprobeerd de HD2 via de Iphone te bedienen? Kan je hiermee zonder de tv aan te zetten gemakkelijk muziek afspelen? Hoe gaat ie met playlists om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De asus O!play mini is al bij alternate te koop.
Ik ben zeer benieuwd naar de interface tov de ac ryan mini (die in januari een nieuwe UI krijgt) en naar de
ondertiteling (of het professioneel uitziet). Bij de meeste media spelers ziet de ondertiteling
amateuristisch uit.

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:28:
Ik ben ook erg benieuwd naar de interface. Heeft iemand al geprobeerd de HD2 via de Iphone te bedienen? Kan je hiermee zonder de tv aan te zetten gemakkelijk muziek afspelen? Hoe gaat ie met playlists om?
Ik heb het geprobeerd, asus heeft de feature alleen toegevoegd om het te kunnen vermelden vrees ik want het stelt helemaal niets voor. Je moet met je browser naar het ip adres van de o!play (kan dus ook op je pc) en dan krijg je een afstandsbediening interface te zien met een paar knoppen. Thats it.

Geen interactie, geen terugkoppeling, geen mooi interface, geen app. Het is niets nada nop.

Asus heeft er zich met 1 uurtje programmeren vanaf gemaakt, bij mij komt er niets meer in huis van dat merk, maar dat zal je aan mijn andere opmerkingen over mijn hd2 al bemerkt hebben.

Verwijderd

Ik weet niet of het al gepost is, maar ik heb al even liggen google'en en heb niks gevonden.
firmware: 1.33
Als ik mijn hdpr1 aansluit via hdmi op tv en AAC laat spelen bij een film, hoor ik wat ik zou moeten horen.
Sluit ik echter mijn actieve luidsprekers aan op de cinch output van de hdpr1 en laat de hdmi aangesloten dan hoor ik over de luidsprekers geen stemmen, dus volgens mij doen de luidsprekers dan dienst als fronts. Trek ik de hdmi kabel uit, dan hoor ik wel stemmen over de luidsprekers.

Bij AC3 heb ik dit probleem niet.
Is er een mogelijkheid om dit op te lossen??
alvast bedankt

• MDB1106
  • Nu online
HaseMike schreef op donderdag 30 december 2010 @ 07:32:
[...]

Ik heb het geprobeerd, asus heeft de feature alleen toegevoegd om het te kunnen vermelden vrees ik want het stelt helemaal niets voor. Je moet met je browser naar het ip adres van de o!play (kan dus ook op je pc) en dan krijg je een afstandsbediening interface te zien met een paar knoppen. Thats it.

Geen interactie, geen terugkoppeling, geen mooi interface, geen app. Het is niets nada nop.

Asus heeft er zich met 1 uurtje programmeren vanaf gemaakt, bij mij komt er niets meer in huis van dat merk, maar dat zal je aan mijn andere opmerkingen over mijn hd2 al bemerkt hebben.
Maar je kunt prima plugplayer gebruiken, dan werkt het wel!

Op de HDPR-1 lopen playlists alleen niet door, zou me verbazen als dat met de HD-2 wel werkt want het schijnt een probleem van de DLNA renderer te zijn (bij sommige Realtek based NMT's).

Waar jij het over hebt is een summiere AB a-like die je via je webbrowser op je iphone oproept.

• HaseMike
  • Niet online
MDB1106 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:46:Maar je kunt prima plugplayer gebruiken, dan werkt het wel!
Plugplayer ken ik niet, kan je daarme dan volledig de hd2 besturen zonder je tv aan te doen ? Wil het best zelf proberen, maar geen zin om 5 euro weg te gooien, gezien de slechte reviews die plugplayer krijgt.

Overigens : Asus leverd alleen maar de webremote als "iPhone bediening !" en die is werkelijk bijzonder slecht. Waar jij het over hebt is een 3rd party betaalde extra.

• MDB1106
  • Nu online
Nee, je kunt de Oplay niet lettelijk besturen, het gaat nl. via de DLNA renderer, die moet je ook aanzetten.
Ook moet je een server aan hebben staan, Twonky, of enige andere op je PC of je NAS waar je de spullen vandaan haalt (volgens mij).
Als de playlists die ik maakte gewoon door zouden hebben gespeeld, had ik het nu ook nog zo gedaan.

Ik zit er nu aan te denken om zuiver voor geluid een Logitech Squeezebox Receiver te kopen, die kun je prima met een Iphone bedienen met iPeng.
Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste