Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:51:
Kan alleen niet via spdif testen omdat mijn receiver nog steeds bij mijn ouders thuis staat, maar een dvd iso via hdmi geeft het probleem niet, niet via een externe hdd en ook niet via het netwerk. Ik vermoed dat het ergens in spdif zit (samen met je receiver, hij moet er even over nadenken wat voor data hij binnen krijgt, maar als je een film of concert normaal afspeelt zou hij niet moeten uitvallen.
Ik vroeg me af welke vragen je stelde? Maar ik zal me best hier even doen.
Surround Sound is iets anders als Doldy Digitaal. Bij Dolby Digitaal moet de versterker altijd 'even nadenken'
Dat is zelfs te merken met een normale dvd speler die ik er aansluit, al valt daar de skip niet op.
Wat ik ook niet kan instellen is vertraging niveau op SPDIF, geloof dat er in 1999 of zo dat nog niet bestond.

Met stereo, dus de gewonen stereo tulp pluggen (rood en wit) krijg ik wel surround alleen geen dolby digitaal.
Geen idee of dit echt surround is, zo veel weet ik ook niet over dat geluidsformaat, maar mijn versterker doet zijn best het uit alle speakers te laten komen.
Plato112 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:02:
Wat ik, na je verhaal snel doorgelezen te hebben, opmaak is dat je je receiver buiten beschouwing laat. Terwijl zoals het er nu voor staat er 50% kans is dat het aan je receiver ligt.
Voordat ik de OPlay had gebruikt ik m'n laptop die ik via SPDIF op een surroundset had aangesloten. Hierbij duurde het ook even voordat de surroundset het signaal oppakte. Met de OPlay overigens geen last meer van maar dat neemt niet weg dat een wat oudere receiver hier problemen mee heeft.

Mijn vraag dus: je zegt dat het op je pc allemaal prima werkt, maar heb je ook je pc met je receiver verbonden via SPDIF? Hiermee kun je pas echt dingen gaan uitsluiten.
Ik denk namelijk dat je receiver even geen signaal krijgt bij het skippen en daarom weer moet detecteren wat voor signaal hij binnen krijgt. Het skippen bij een dvd is trouwens van het ene bestand naar het andere dus misschien dat hierdoor de OPlay even geen signaal uitstuurt.
Ik heb helaas geen SPDIF uitgang op melaptop nee, maar ik koop later wel zo'n externe audio kaart waar het wel op zit.

Maar hier ook, Dolby digitaal dat je dus op het display Front 3/2 ziet staan 3 voor 2 achter, dan klopt het dat ie even moet overzetten.

- Als je het hoofdmenu hebt en je gaat skippen van aflevering 1 -> 2 -> 3 dan hoor ik de eerst 2 seconden geen geluid via SPDIF kabel als de versterker op (normaal) Surround Sound staat. (een 'na denk tijd' is hier niet nodig)

-Als ik het bovenstaande doe en zet hem op Dolby Digitaal (versterker) en zet in de audio instellingen de Oplay op SPDIF RAW, dan krijg ik wel 5.1 digitaal geluid maar duurt het even voor hij het digitale signaal op pikt zoals hierboven beschreven.

-Doe ik nu het zelfde, maar ik gebruik in plaats van deze digitale SPDIF kabel gewoon de stereo analoge aansluiting en die naar de AUX ingang op de versterker gaat het perfect. Ook als ik de versterker op Surround modus zet. Digitaal is natuurlijk dan niet mogelijk maar neem ik dan maar voor lief.

Tja het enige wat ik mis zou de digitale weergave van een concert dvd zijn, maar met films kan ik er wel mee leven. Moet wel heel eerlijk zijn dat Asus wel een van de beste is op beeld en geluids kwaliteit, ik merk via digitaal en analoof niet echt zo veel verschil (mits je natuurlijk 'goede' kabels gebruikt, en zelfde normale doen het prima)

Conclusie:

Voor dit probleempje ga ik geen 3.000 euro uitgeven voor een nieuwe NAD verterker. Hoe gek ik ook op me hifi spul ben en er graag wat aan uit geef, nee dit niet. Pas als ie dood gaat dan mischien.

http://www.soundstage.com/video/revequip/nad_t770.htm
dat is hem.

Het enige wat zou kunnen maar ik dus niet testen kan is ipv optisch een coax digitale aansluiting te gebruiken. Die heb ik wel op me versterker maar zit niet op de Oplay en ook niet op de Oplay Air (Wel op de nieuwe die er aan komt trouwens)

Men zegt dat coax soms een betere keuze is dan licht (optical) maar goed daar weet ik ook niet echt het verschil in te vertellen omdat iedereen op forums wat anders beweerd. Die zegt weet optisch is sneller die zegt weer coax is beter. haha het zal wel!

Ik test wel een keer een DVD met downsample bitrate onder de 48K, wie weet gaat het dan wel.

Fijn weekend! (Y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Heeft er iemand problemen met de ondertiteling na firmware update. Het maakt niet uit of vob of mkv of divx probeer met ingebakken sub ik krijg geen sub. In het setup menu kan je ook niks instellen. Met de afstandbediening kan ik de ondertiteling ook niet aan zetten hij staat op uit en blijft uit.Wie weet de oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Fonk schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:25:
[...]

Het enige wat zou kunnen maar ik dus niet testen kan is ipv optisch een coax digitale aansluiting te gebruiken. Die heb ik wel op me versterker maar zit niet op de Oplay en ook niet op de Oplay Air (Wel op de nieuwe die er aan komt trouwens)

Men zegt dat coax soms een betere keuze is dan licht (optical) maar goed daar weet ik ook niet echt het verschil in te vertellen omdat iedereen op forums wat anders beweerd. Die zegt weet optisch is sneller die zegt weer coax is beter. haha het zal wel!
Ik kan je in elk geval vertellen dat ik met een spdif kabeltje van 4 euro geen enkel probleem ondervind bij audio en video via mijn receiver. Volgens mij zit het probleem in je receiver want de O!Play handelt media goed af en aan een spdif kabel kan ook niet veel mis zijn (zeker als je daar 70 euro voor betaald hebt _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Ik denk dat je wat door elkaar haalt. Er zijn twee manieren om geluid door te sturen: analoog of digitaal. De rode/witte stekkers geven analoog door. HDMI/SPDIF/COAX is digitaal.

Het mooie van digitaal is dat er veel meer bandbreedte beschikbaar is en het ontvangende apparatuur krijgt ook door wat voor signaal het is: stereo/DTS/AC3 enz.

De zogenaamde "surround" waar je het over hebt, is volgens mij gewoon een algoritme wat je receiver gebruikt om het analoge stereo (Dolby Prologic even buiten beschouwing) wat ruimtelijker te maken. Terwijl bij DTS en Dolby Digital signalen precies wordt aangegeven welke boxen welke geluidspoor krijgt.

Mijn receiver (Onkyo SR-607) krijgt van mijn O!Play via HDMI het geluid. Als mijn Onkyo al ingesteld stond op Dolby en de bron zendt vervolgens stereo geluid, dan schakelt de Onkyo naar stereo weergave mode en dat kost een seconde of 2 (je hoort dan relais klik) en andersom.

Wat me nou niet helemaal duidelijk uit je eerdere verhaal: mis je de eerste 2e seconden en dan gaat alles weer goed? Of is het geluid met 2 seconden vertraagd? Als het 2e het geval is, dan heeft je NAD gewoon iets langer de tijd nodig om het geluid te weergeven. Wat wel raar is.

Kun je niet je beeld ook via de NAD doen (gele tulp), maar wel geluid via SPDIF. Misschien dat ie dat beter aligned? Beeld is natuurlijk wel ruk, maar even om uit te sluiten dat de O!Play je geluid vertraagd over SPDIF stuurt, wat ik betwijfel.
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:36:
Hallo,
Heeft er iemand problemen met de ondertiteling na firmware update. Het maakt niet uit of vob of mkv of divx probeer met ingebakken sub ik krijg geen sub. In het setup menu kan je ook niks instellen. Met de afstandbediening kan ik de ondertiteling ook niet aan zetten hij staat op uit en blijft uit.Wie weet de oplossing? :)
In het subtitle menu van O!Play, op "OK" drukken. Het woordje "OFF" wordt gehighlight, druk nu op omhoog/omlaag om de gewenste sub te kiezen. Let wel op: dit moet je iedere keer doen met built in subs. Ook als je tijdens het kijken op links/rechts drukt moet je dit opnieuw doen.

Ik ben daarom terug gegaan naar firmware 1.21/1.24.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent7 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat je wat door elkaar haalt. Er zijn twee manieren om geluid door te sturen: analoog of digitaal. De rode/witte stekkers geven analoog door. HDMI/SPDIF/COAX is digitaal.

Het mooie van digitaal is dat er veel meer bandbreedte beschikbaar is en het ontvangende apparatuur krijgt ook door wat voor signaal het is: stereo/DTS/AC3 enz.

De zogenaamde "surround" waar je het over hebt, is volgens mij gewoon een algoritme wat je receiver gebruikt om het analoge stereo (Dolby Prologic even buiten beschouwing) wat ruimtelijker te maken. Terwijl bij DTS en Dolby Digital signalen precies wordt aangegeven welke boxen welke geluidspoor krijgt.

Mijn receiver (Onkyo SR-607) krijgt van mijn O!Play via HDMI het geluid. Als mijn Onkyo al ingesteld stond op Dolby en de bron zendt vervolgens stereo geluid, dan schakelt de Onkyo naar stereo weergave mode en dat kost een seconde of 2 (je hoort dan relais klik) en andersom.

Wat me nou niet helemaal duidelijk uit je eerdere verhaal: mis je de eerste 2e seconden en dan gaat alles weer goed? Of is het geluid met 2 seconden vertraagd? Als het 2e het geval is, dan heeft je NAD gewoon iets langer de tijd nodig om het geluid te weergeven. Wat wel raar is.

Kun je niet je beeld ook via de NAD doen (gele tulp), maar wel geluid via SPDIF. Misschien dat ie dat beter aligned? Beeld is natuurlijk wel ruk, maar even om uit te sluiten dat de O!Play je geluid vertraagd over SPDIF stuurt, wat ik betwijfel.

[...]

In het subtitle menu van O!Play, op "OK" drukken. Het woordje "OFF" wordt gehighlight, druk nu op omhoog/omlaag om de gewenste sub te kiezen. Let wel op: dit moet je iedere keer doen met built in subs. Ook als je tijdens het kijken op links/rechts drukt moet je dit opnieuw doen.

Ik ben daarom terug gegaan naar firmware 1.21/1.24.
Na firmware terug te zetten doet hij het helemaal niet meer zwart beeld met in het midden Asus iemand een idee wat nu te doen. Ik heb dus de subtitle niet kunnen proberen. Ik heb ook een onkyo en als je het geluid op hdmi raw zet schakelt hij perfect van stereo naar dts of dolby werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:25:
[...]

Na firmware terug te zetten doet hij het helemaal niet meer zwart beeld met in het midden Asus iemand een idee wat nu te doen. Ik heb dus de subtitle niet kunnen proberen. Ik heb ook een onkyo en als je het geluid op hdmi raw zet schakelt hij perfect van stereo naar dts of dolby werkt super.
Probeer dit eens:

1. Unplug everything
2. Plug HDMI and USB
3. Hold the reset button (I used a toothpick, but YMMV :)) and plug in the power supply
4. The screen will flash "preparing for update it may take a few seconds", in reality it took more like 15, so wait
5. In a short while you will see the update going.

Bron

Werkte ook voor iemand die niet normaal meer kon updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent7 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:54:
[...]

Probeer dit eens:

1. Unplug everything
2. Plug HDMI and USB
3. Hold the reset button (I used a toothpick, but YMMV :)) and plug in the power supply
4. The screen will flash "preparing for update it may take a few seconds", in reality it took more like 15, so wait
5. In a short while you will see the update going.

Bron

Werkte ook voor iemand die niet normaal meer kon updaten.
Vincent you are the best >:) >:) >:) >:) >:) >:) Hij werkt weer met 1.24 thnks _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:25:
[...]

Wat dacht je van het topic eens doorlezen? Al je vragen worden meerdere malen beantwoord in dit topic en het levert erg veel extra info op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:34:
[...]

Twee maanden later... eens geprobeerd wat jij hierboven zegt en ja hoor het werkt. Heb die dikke plastic achterwand van de Asus verwijderd (beetje sloopwerk, maar ach) en nu wordt HDMI herkend. Nu maar eens wat MKV's gaan afspelen 8)
hahaha, mooi dat het nu inderdaad werkt :) Had ik toch gelijk met mijn theorie!

No guts, no glory!

• maartn
Vincent7 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:21:
[...]

[...]
Ik bedoelde idd coax digitaal ipv Optisch digitaal (geen idee of er verschil zit in kwaliteit trouwens.
Air heeft alleen Optisch Digitaal uit.
Het eerste wat je schreef.
Dus ik heb bijv een DVD Menu voor me met Aflevering 1 2 3 4 5 etc.
Als ik dan bijv aflevering 3 afspeel mis ik 2 seconden audio (beeld is wel zichtbaar)
Als ik van 3 via de AB naar 4 ga (skip track) dan heb ik het zelfde drop-out effect.
En ja, het beeld is synchroom, dus loopt niet voor of achter het geluid aan.

Dit probleem heb ik met alle mogelijke digitale aansluitingen die mogelijk zijn, enige wanneer ik dit probleem niet heb is analoge audio (dus idd de witte en rode tulpjes)

Trouwens als ik aflevering 1 laat afspelen en gaat automatisch naar aflevering 2 dan gaat het soms wel goed (maar ook niet altijd als hij interactief naar een onderdeel op de dvd moet bijv stukje uitleg van de komende aflevering)

Dus ja enige optie voor mij is afspelen via analoog tenzij iemand een gouden tip heeft natuurlijk.
Als je zegt dat het niet aan de ISO's ligt ben ik blij want dat scheelt een hoop werk om weer uit te pakken en in een ander formaat te zetten.

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Fonk schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:36:
[...]

Ik bedoelde idd coax digitaal ipv Optisch digitaal (geen idee of er verschil zit in kwaliteit trouwens.
Air heeft alleen Optisch Digitaal uit.

[...]

Het eerste wat je schreef.
Dus ik heb bijv een DVD Menu voor me met Aflevering 1 2 3 4 5 etc.
Als ik dan bijv aflevering 3 afspeel mis ik 2 seconden audio (beeld is wel zichtbaar)
Als ik van 3 via de AB naar 4 ga (skip track) dan heb ik het zelfde drop-out effect.
En ja, het beeld is synchroom, dus loopt niet voor of achter het geluid aan.

Dit probleem heb ik met alle mogelijke digitale aansluitingen die mogelijk zijn, enige wanneer ik dit probleem niet heb is analoge audio (dus idd de witte en rode tulpjes)

Trouwens als ik aflevering 1 laat afspelen en gaat automatisch naar aflevering 2 dan gaat het soms wel goed (maar ook niet altijd als hij interactief naar een onderdeel op de dvd moet bijv stukje uitleg van de komende aflevering)

Dus ja enige optie voor mij is afspelen via analoog tenzij iemand een gouden tip heeft natuurlijk.
Als je zegt dat het niet aan de ISO's ligt ben ik blij want dat scheelt een hoop werk om weer uit te pakken en in een ander formaat te zetten.
Als je het aan mij vraagt, ligt dit aan je receiver, die gewoon even tijd nodig heeft om het digitale signaal te "begrijpen en erop te reageren". Misschien kun je in je receiver instellen dat ie, ongeacht de bron, alles over alle speakers moet sturen. Dan hoeft de receiver ook niet na te denken en te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Vincent7 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:15:
[...]

Als je het aan mij vraagt, ligt dit aan je receiver, die gewoon even tijd nodig heeft om het digitale signaal te "begrijpen en erop te reageren". Misschien kun je in je receiver instellen dat ie, ongeacht de bron, alles over alle speakers moet sturen. Dan hoeft de receiver ook niet na te denken en te schakelen.
Bedankt voor je reactie!
Maar nee mijn NAD is erg oud en geloof dat het in die tijd nog niet mogelijk was om in te stellen.
Ik heb er ook UPC Box aan hangen, ook digitaal wat natuurlijk geen AC3 is. Maar als ik dan van zender 1 naar 2 ga gaat het altijd prima.
Dus of het is de Optische ingang die niet snel genoeg is of gewoon pech en niet anders:)

Bedankt iedereen voor de hulp! Het zal idd liggen aan me versterker.

Trouwens nog wat anders:

Hebben jullie allemaal een HDD aan de Oplay hangen?
En zo ja, heb je wel eens mee gemaakt dat de drive bleef hangen? Dus dat Oplay freezed.
Zou je dan de stroom er af halen omdat je verder niets met de AB kan doen hang dan wel je HDD even aan je PC en draai een schrijf controle.
Heb dit al vaker mee gemaakt en hij gooit het bestandsysteem door de war.
Eigenlijk is dit logisch maar dacht ik zeg het even.

Ik vind ook dat Asus in de manual zou mogen zeggen dat als je een externe Driver die groter is dan zeg 100 GB, je zeker hem moet laten scannen voordat je de media wil gebruiken.
Mijn drive is 1 TB en staat ongeveer 690 GB aan Video op, als ik Oplay nu aanzet en wacht een minuut of 3 dan zie je hem dus knipperen ookal zegt Oplayer dat detectie klaar is trap daar niet in!

Of het is allen met mijn USB Drive maar ik moet echt zeker 10 minuten wachten tot hij zichzelf op Standby zet.
Weet niet wat jullie voor merk Externe USB drive gebruiken (misschien zijn er betere met losse voeding)
Ik gebruik Western Digital Passport 1 TB.
Hij word wel een beetje warm maar geloof dat dit normaal is.

Ook moet ik hem echt goed defragmenteren in windows of zelfs in Windows XP live met JKdefrag.
De HDD scan maakt een bestand Data.db ofzo en daarin zit je hele mappen structuur.

Hij zet in de root ook een db bestand neer voor Recent Files.

Ik weet dus niet of ik alleen deze situatie heb maar ik moet echt wachten. En heel soms loopt ie nog wel eens vast en kan je niets anders doen dan de stroom van Oplayer er af halen met als gevolg dat ik de HDD weer moet scannen op fouten.

(Een van de reden dat ik nog een andere backup heb)

Eigenlijk zou het helemaal te gek zijn als je in Oplay gewoon een 1 TB dsrive kan inbouwen maar denk dat we moeten wachten op het nieuwe model daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:52
Ik heb ook een HDD en nog nooit gehad dat hij bleef hangen. Alleen bij opstarten duur het even voordat de o!play hem heeft ingelezen. Ik denk wel minimaal een minuut of twee.
En waarom inbouwen? Ik vind het wel makkelijk zo. Af en toe dan plug ik de HDD aan de laptop om de gedownloade films over te zetten. Soms stuur ik de bestanden over via het netwerk naar de HDD.

[ Voor 35% gewijzigd door Artwido op 21-08-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Nou ik ga denk ik toch even bellen met Asus of WD.
Ik heb nu hem helemaal in fabrieks instellingen staan en de WD aangesloten.
Maar hij blijft hangen.

Ik vond het al zo vreemd dat de screen safer niet aan gaat.

Dus ik zit gewoon in het Menu maar kan de AB niet gebruiken.
Ik durf niet het stroom er af te halen om HDD fouten te krijgen.

De HDD is aan het knipperen (slaap stand) betekend dit heren dat je het stroom er gewoon veilig af kan halen?
Hoor hem niet draaien ofzo, maar wil even zeker weten of ik hem er als hij slaapt (langzaam knipperend lampje) uit de USB poort mag trekken zonder schrijf fouten te krijgen weer.

Toch maar even WD mailen, hun support is wel erg goed dus : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Fonk schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:39:
Nou ik ga denk ik toch even bellen met Asus of WD.
Ik heb nu hem helemaal in fabrieks instellingen staan en de WD aangesloten.
Maar hij blijft hangen.

Ik vond het al zo vreemd dat de screen safer niet aan gaat.

Dus ik zit gewoon in het Menu maar kan de AB niet gebruiken.
Ik durf niet het stroom er af te halen om HDD fouten te krijgen.

De HDD is aan het knipperen (slaap stand) betekend dit heren dat je het stroom er gewoon veilig af kan halen?
Hoor hem niet draaien ofzo, maar wil even zeker weten of ik hem er als hij slaapt (langzaam knipperend lampje) uit de USB poort mag trekken zonder schrijf fouten te krijgen weer.

Toch maar even WD mailen, hun support is wel erg goed dus : )
In principe schrijft de O!Play niet op de HD (tenzij je files aan het overschrijven bent), lijkt me redelijk onschuldig. Maar goed, ik durf dat ook niet met 100% zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Vincent7 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:04:
[...]

In principe schrijft de O!Play niet op de HD (tenzij je files aan het overschrijven bent), lijkt me redelijk onschuldig. Maar goed, ik durf dat ook niet met 100% zekerheid te zeggen.
Thanks!
Ja precies ik heb hem maar gewoon van het stroom af gehaald, bedoel volgens mij is sleep / standby van de drive gewoon het zelfde als uit.
En aangezien het lang duurt voor WD een reactie geeft dan maar gewoon zelf de stap zetten en hem uit zetten en opnieuw opstarten..

Kreeg van asus het verhaal dat ik hem RMA moet doen.

Vreemd vind ik dat omdat hij het soms wel doet en zeker met de vorige firmware.

Wat mij vooral opviel is dat de screensaver niet aangaat als de drive er aan zit.
Dus hij springt niet op schermbeveiliging.
Ik start hem nu nog een keer op en zal die extra features als screensafer etc uit zetten, wie weet gata het dan wel goed.

Maar wil verder niet zeuren ofzo, het is en blijft en mega goede MP! Hehe als ie het doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Kleine test gedaan met de volgende instellingen:

Fabrieks Instellingen, Menu gewoon op Engels.
Enige USB die aangesloten is, is een USB Stick met
'oude' firmware.

Ik ben er namelijk achter waarom de externe drive problemen geeft
als hij in slaap valt, en het viel me ook op dat sinds ik de firmware updates
er op heb gezet hij niet eens (zonder externe drive) op screensaver over gaat.
Dus gewoon opstarten in het menu en zeg 10 min wachten.

Resultaten:

Firmware versie 1.18P
Description O!Play Air firmware update (For PAL TV system user)
1.Improve TrueHD compatibility with Sony receiver STRDH800
2.Resolve Samba Network Neighborhood detection problem.

Bootup:
Na 10 minuten valt Oplayer Air uit, bij volgende reboot blijft hij in het main menu staan
en gaat de screensaver niet aan. Mogelijk na 30 minuten deze toestand en Oplay loopt vast.
Getest zonder HDD.

Firmware versie 1.17P
1.Add support for Dolby TrueHD/DDP downmix
2.Fix it can’t play some files from AV out when set Audio digital out as SPDIF LPCM

Bootup:
Na 10 minuten valt Oplayer Air uit, bij volgende reboot blijft hij in het main menu staan
en gaat de screensaver niet aan. Mogelijk na 30 minuten deze toestand en Oplay loopt vast.
Getest zonder HDD.

Firmware versie 1.16P
1.Add 5000 Internet TV Channels
2.Add RSS News
3.Add stock inquiry
4.Add support for wireless headset (only ASUS HS-1000W is capable for current)
5.Add support for external optical disk drive with homemade VCD/DVD (only ASUS SDRW-0D1S-U is capable for current)

Bootup:
Getest zonder HDD.

Firmware versie 1.12P
Improve HDMI compatibility with certain Toshiba TV set.

Bootup:
Na 10 minuten valt Oplayer Air Niet meer uit, Na 20 minuten in het main menu
gaat de screensaver niet aan maar loopt hij niet vast.
Getest zonder HDD.

Conclusie:

Als jullie dit probleem niet hebben moet ik dus voor RMA gaan of
ik update hem weer tot de laatste firmware en zet de screensaver uit
(niet getest maar misschien dat hij dan niet meer vast loopt)
Op dit moment lijkt de oude versie 1.12P mij het meeste succes te geven.
Hij valt in ieder geval niet uit na een opstart, maar de screensaver slaat ook niet aan.

Dit alles wilde ik eerst testen zonder externe hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel dit forum door zitten lezen het is me gelukt met windows 7 bij me bestanden te komen.

Is er met snelkoppelingen niet iets mogelijk sneller bij me films te komen?
Nu is het netwerk->Workgroup-> pc->videos->videos?

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 21:15 . Reden: Toch verkeerde zoekterm gebruikt staat er wel ]

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Even een noob-vraag: Als ik een O!play AIR (met externe hdd aangesloten) opneem in mn wireless netwerk, kan ik vanaf mn main-pc een film kopieren naar de schijf aangesloten op de O!play?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
Cheshire schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:38:
Even een noob-vraag: Als ik een O!play AIR (met externe hdd aangesloten) opneem in mn wireless netwerk, kan ik vanaf mn main-pc een film kopieren naar de schijf aangesloten op de O!play?
Ja, dat kan. Je kunt er tevens voor kiezen om de film vanaf je pc af te spelen, zonder dat je eerst de film naar je HDD kopieert. Of dat handig is hangt af van je netwerksnelheid in combinatie met de grootte van de film die gestreamd moet worden. (een 35 GB uncompressed bijv. kan ik niet zonder horten en stoten bekijken, die moet ik echt naar de externe HDD kopieren die op de o play is aangesloten)

Check de vele, vele ervaringen hiermee die door tweakers op dit topic hierover worden gedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Kleine update van mij. Ik dacht, je weet nooit of iemand die ook ooit een HDD probleem heeft er wat aan heeft.
Geachte Support,

Dank voor uw reactie en advies.
Gezien mijn volle agenda heb ik nog geen tijd kunnen vrijmaken om terug te gaan naar deze winkel.
Graag vertel ik u wel hoe de stand van zaken op dit moment is.

Ik heb hem toen hij was vastgelopen met de HDD aan de USB gewoon maar uitgezet en weer aangezet.

Daarna ook alle power features gewoon op OFF gezet.

En toen een test gedaan:

Muziek -> Op Datum -> (hele lijst met al mijn mp3 bestanden)

Ik houd de knop met de pijl naar beneden in om snel te scrollen
Melding van Oplay bovenin het scherm in het groen:

[To Many Files...]

Zichtbaar, ongeveer 4000 muziek bestanden.

Hij loopt niet vast, had het gevoel door gewoon deze actie te doen dat het bestand
Data.db zou updaten en lijkt er op.

Terug naar hoofdmenu en dit ook voor Films gedaan.

De eerste paar keer sloot het systeem ineens af,
misschien een bufferoverflow tijdens het bouwen van de database file via MySQL.

Toen weer aangezet en in menu laten staan en wat denkt u?
Juist, systeem blijft gewoon draaien!

Na 15 minuten valt de HDD in slaap,
ondanks dat (wat normaal is) blijft de afstandsbedieningen werken

dus ik kan gewoon scrollen.

Het blijft zelfs zo na 5 uur.
Heb de screensaver nog uit staan, misschien kan ik hem nu weer aan zetten en is het probleem verholpen
en lag het dus aan het opbouwen van de datafile (misschien gewoon te veel werk voor hem de eerste keer en

dat hij daarom vast liep, dan stoort dit proces natuurlijk de screensaver.
(misschien een tip voor de volgende firmware)

Toen als laatste test:

Systeem uitzetten met AB
Harddisk er af halen en in windows controleren op fouten.
0 Fouten gevonden.

HDD bevat:

Muziek (map)
Video (map)
data.db 10 mb
data-journal 0 mb

Ziet er goed uit toch?

Journal, wat dat is geen idee maar lijkt een buffer voor als er iets in data.db fout gaat.

Ik weet dat dit een lange mail is maar hoop dat u hieruit kan opmaken wat er in mijn geval aan de hand is/was.

Ik kan natuurlijk nu de screensaver weer aanzetten, al denk ik dat het nu goed gaat.

Dus ja conclusie zoals ik het zie:

Bij heel veel bestanden (DVD-ISO en mp3) kan de eerste ScanList het niet bijhouden
met updaten als Oplay na 5 min op de screensaver overgaat, en als de aangesloten drive
een slaapmodus heeft maar nog bezig is met scannen.
(hier zit een deel van het probleem lijkt, al denk ik dat
de scanbuffer wat meer tijd moet hebben voor Oplay 'denkt' dat hij klaar is.)

Systeem loopt vast, klant moet wachten tot HDD in slaap valt
om geen NTFS bestandssysteem fouten te krijgen.

Na een 2e herstart van Oplay en een tijdje te wachten (lijkt het) goed te gaan.
Soms bij veel bestanden moet hij nog een keer worden herstart.
check de HDD weer in windows en zie geen fouten meer.

Nogmaals dank voor uw goede en snelle service
(typisch wat ik van Asus was gewend natuurlijk)

Hoop dat u wat aan mijn informatie heeft en als u iets opvalt of nu anders denkt over uw advies aan mij
hopelijk wilt u mij dat dan laten weten.

Mocht u vinden dat er geen RMA nodig is of juist nog steeds wel,
lees ik dat graag van u terug.

Met vriendelijke groet.
Zo dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je een eigen radiostation kunt toevoegen aan de O!Play?

Van wat ik gelezen heb is het vrij simpel te doen door eea in /usr/local/etc/dvdplayer aan te passen, maar de files waarover gesproken wordt heb ik niet op mijn O!Play staan (nieuwste FW). Mijn favo internet radiostation zit er natuurlijk weer eens niet tussen, verder werkt het wel goed.

- Edit:

Nog wat onderzoek gedaan. Blijkbaar zijn de files in /usr/local/etc alleen tijdelijke cachefiles gedownload vanuit de Muzee dienst. Blijkbaar een Chinese index voor internet radio: muzee.net

Hoe je precies een nieuwe zender bij Muzee kunt aanmelden is me niet geheel duidelijk, het zou moeten kunnen als ik Google Translate moet geloven, maar dan via de app van hun zelf en niet via de website 8)7.

Maar Asus heeft toch vast wel een manier om gewoon een URL in te vullen die hij dan gaat streamen?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb recent gemerkt dat de Asus geen MPG meer afspeelt.
Mijn camcorder neemt op in mpg formaat en met één van de eerdere firmwares speelde de asus deze wel af (meen ik).

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan fixen?

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 21:25
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:46:
Nog wat onderzoek gedaan. Blijkbaar zijn de files in /usr/local/etc alleen tijdelijke cachefiles gedownload vanuit de Muzee dienst. Blijkbaar een Chinese index voor internet radio: muzee.net
Ik wil hier ook mee gaan spelen. Ik wil live tv van m'n dreambox af gaan spelen maar dan moet ik wel een kanalenlijst maken. Als ik tijd heb eens kijken wat voor een verkeer er over gaat en een lokale "muzee" servertje bouwen. Dan verkeer even omrouten naar de lokale versie..

Iemand zoiets al eens gezien ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:26:
ik heb recent gemerkt dat de Asus geen MPG meer afspeelt.
Mijn camcorder neemt op in mpg formaat en met één van de eerdere firmwares speelde de asus deze wel af (meen ik).

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan fixen?
MPG wat? Ik weet zeker dat ie mpeg1,2 en 4 afspeelt. Het gaat er dus om wat voor formaat die camcorder in die container gooit of je het af kan spelen.
Met de laatste firmware nog even voor je getest, mpeg2 in HD doet ie iig nog.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Ik heb GSpot gedraaid op het MPG bestand van de camcorder:

Container
DVD "VOB" format
MPEG-2 Program Stream << { 1 vid, 1 aud }
Sys Bitrate: 10080 kb/s VBR

Video
Codec MPEG2

Audio
Codec AC3

Eén van de eerste firmwares heeft dit gewoon afgespeeld, maar op een gegeven moment werkte 't niet meer.
Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:36
Weet iemand soms of er een (homemade) script oid is geschreven voor de O!play waardoor hij te bedienen valt met een iPhone?
Ik heb een app van PSaudio die verschillende spelers kan bedienen waarbij je dan de library (UNPN) van bv een NAS kunt gebruiken.
Werkt erg mooi met extra songinfo en graphics, zelfs als de metadata niet volledig is ingevuld.
Bediening is super, ik hoorde dat de O!play HD2 standaard al iphone bediening krijgt, volgens mij moet dat met deze ook te maken zijn.

/offtopic
ik kan nu bv via die app de flac's die op mijn NAS staan ooko op de iphone beluisteren, iets wat standaard niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 20:16
Ik heb een paar vraagjes over de asus O!Play want ik zit er aan te denk om deze aan te schaffen voor mijn ouders.
  1. Worden Iso bestanden gewoon goed afgespeeld en werkt het menu dan ook goed?
  2. Kunnen video_ts mappen gewoon goed afgespeeld worden en werkt het menu dan ook goed?
  3. Als je een video_ts wil openen wordt er dan automatisch gevraagd of je de map wil afspelen?
  4. Als je de mediaspeler uitzet, brand er dan nog een lampje?(standbylampje)
Zelf heb ik ook natuurlijk gezocht maar van de bovenstaande vragen kon ik niet zo heel veel vinden, of de informatie die ik gevonden heb was een aantal maanden oud en misschien klopt dat niet meer door bijv. nieuwe firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
D.I.N.G schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:59:
Ik heb een paar vraagjes over de asus O!Play want ik zit er aan te denk om deze aan te schaffen voor mijn ouders.
  1. Worden Iso bestanden gewoon goed afgespeeld en werkt het menu dan ook goed?
  2. Kunnen video_ts mappen gewoon goed afgespeeld worden en werkt het menu dan ook goed?
  3. Als je een video_ts wil openen wordt er dan automatisch gevraagd of je de map wil afspelen?
  4. Als je de mediaspeler uitzet, brand er dan nog een lampje?(standbylampje)
Zelf heb ik ook natuurlijk gezocht maar van de bovenstaande vragen kon ik niet zo heel veel vinden, of de informatie die ik gevonden heb was een aantal maanden oud en misschien klopt dat niet meer door bijv. nieuwe firmware updates.
Op al je vragen is het antwoord ja en je hebt dan echt heel erg slecht gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 20:16
Aghanim schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:28:
[...]

Op al je vragen is het antwoord ja en je hebt dan echt heel erg slecht gezocht :)
Sommige antwoorden had ik al maar het is ook fijn om daarover bevestiging te krijgen. ;)

Nu moet ik kiezen voor de Asus O!Play of de AC Ryan Playon HD mini. Maar waarschijnlijk wordt het toch de AC Ryan vanwege de betere beoordeling, kleinere afmeting en betere afstandbediening

Verwijderd

VRAAG !... Gister Asus Oplay geupdate naar 1.30 ...
Altijd gebruikt gemaakt van USB externe harde schijf MY Passport Essential SE van Western Digital
Dit in combinatie met mijn IMAC. Ging altijd goed totdat de update erop kwam.

De mediaplayer herkent hem nu als USB DVD .. en herkent hem niet meer ! ? Iemand idee ??

bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:19:
VRAAG !... Gister Asus Oplay geupdate naar 1.30 ...
Altijd gebruikt gemaakt van USB externe harde schijf MY Passport Essential SE van Western Digital
Dit in combinatie met mijn IMAC. Ging altijd goed totdat de update erop kwam.

De mediaplayer herkent hem nu als USB DVD .. en herkent hem niet meer ! ? Iemand idee ??

bedankt voor de reacties
In windows uitvoeren.

http://community.wdc.com/...D-from-my-drive/td-p/7066

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Van de week toch maar een tweedehands squeezebox voor de muziek gekocht, wat een genot! Ik kijk nu ineens heel anders tegen de asus aan omdat hij puur en alleen nog maar gebruikt wordt voor films. Als ze youtube nou nog toevoegen ben ik helemaal tevreden (of die Xtreamer firmware erop kunnen zetten ofzo). Gebruik nogsteeds met aardige tevredenheid de spaanse firmware. De youtube kwaliteit is alleen om te huilen. Ondertitels zijn perfect overigens in deze FW!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:34
Net een ASUS O!Play HDP-R1 overgenomen van een mede-tweaker voor € 62,50 incl. porto ;)

Ben benieuwd.... *O*

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

Exirion

Gadgetfetisjist

justin_ti schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:51:
Van de week toch maar een tweedehands squeezebox voor de muziek gekocht
Zonde van je geld. Ik heb MPD op m'n O!Play geintalleerd die afspeelt via een USB geluidskaartje met spdif output :) iPhones/iPads voor de bediening.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Handig, heb je ergens een tutorial of heb je dat zelf bedacht / geregeld. Ach zonde van het geld is het niet, ik was sowieso niet tevreden over de geluidskwaliteit die er uit de O!play kwam. En in mijn Onkyo 505E receiver zitten ook niet zo goede DACs.

• WiLLoW_TieN
Eerst lezen en Google gebruiken dan pas vraag stellen ( me stupid ) 8)7

[ Voor 174% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-09-2010 15:50 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

justin_ti schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:52:
Handig, heb je ergens een tutorial of heb je dat zelf bedacht / geregeld.
Zelf verzonnen is een groot woord want ik gebruik gewoon de MPD build uit optware. Hoe je optware op je HDP-R1 kunt installeren is online te vinden. Wel heb ik lang zitten klooien met een Deal Extreme geluidskaart die maar niet wilde werken, en ik kwam online de reden tegen: de CM106 chipset werkt niet 100% volgens de USB audio standaard. Er moeten extra registers geschreven worden om de outputs te activeren. Daarvoor heb ik een patch gemaakt voor de ALSA driver in de kernel van de HDP-R1, en nu werkt het als een zonnetje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Exirion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:08:
[...]

Zelf verzonnen is een groot woord want ik gebruik gewoon de MPD build uit optware. Hoe je optware op je HDP-R1 kunt installeren is online te vinden. Wel heb ik lang zitten klooien met een Deal Extreme geluidskaart die maar niet wilde werken, en ik kwam online de reden tegen: de CM106 chipset werkt niet 100% volgens de USB audio standaard. Er moeten extra registers geschreven worden om de outputs te activeren. Daarvoor heb ik een patch gemaakt voor de ALSA driver in de kernel van de HDP-R1, en nu werkt het als een zonnetje.
Hmmm MPD had ik een tijd geleden ook in gedachten, maar dan op mijn NAS met een USB geluidskaart. Bleek uiteindelijk te moeilijk voor mij. registers en kernels zijn ook nu nog niet mijn speelgebied, dus hou ik het ook nog maar even bij de squeezebox. Waarom heb je eigenlijk een USB geluidskaart aan je O!Play gehangen? Die heeft toch al een optische uitgang?

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik heb net in een opwelling een HDP-R1 gekocht (59 euro bij de MM). Eens kijken of die m'n htpc kan vervangen :)

• WiLLoW_TieN
Reinier schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:14:
Ik heb net in een opwelling een HDP-R1 gekocht (59 euro bij de MM). Eens kijken of die m'n htpc kan vervangen :)
Dat is een hele nette prijs _/-\o_

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Inclusief HDMI-kabel ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Purn0 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:48:
Waarom heb je eigenlijk een USB geluidskaart aan je O!Play gehangen? Die heeft toch al een optische uitgang?
Realtek houdt z'n platformen altijd erg gesloten, wat erop neerkomt dat je geen toegang hebt tot de videodecoder en audiodecoders en dat soort dingen. Je kunt er dus geen eigen software op laten draaien, tenzij je een USB geluidskaart gebruikt want die wordt gewoon door de Linux kernel ondersteund.
Reinier schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:14:
Joh, welke MM? Ik wil er graag nog eentje bij hebben voor de slaapkamer :)

[ Voor 46% gewijzigd door Exirion op 30-09-2010 22:38 ]

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Exirion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:36:

Joh, welke MM? Ik wil er graag nog eentje bij hebben voor de slaapkamer :)
Utrecht. Het was een 7e-verjaardag actie en ik geloof dat alle aanbiedingen maar 7 dagen geldig waren. Maar geen idee tot wanneer ;)
Ik check na het weekend of de aanbieding nog geldt want de mijne bevalt prima en m'n vrouw wil er ook een op de slaapkamer :P

[ Voor 26% gewijzigd door Reinier op 30-09-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik zag ze ook liggen in de MediaMarkt Utrecht gisteren en heb er een meegenomen. Ik gok dat er nog wel een stuk of 50 lagen. Niemand keek er naar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Heb van Paradigit een nieuwe gekregen (Air versie)
Netjes de mails van Asus mee genomen en de bon natuurlijk, ze deden niet moeilijk.

Nu heb ik de nieuwe thuis met de oude firmware (geen idee wat jullie doen) maar ik heb
besloten hem NIET te updaten.

Ik sluit de Passport SE aan en wat denk je? Perfect!

Ik ga geen firmware updaten om alleen maar internet streams als extra te krijgen en een DVD speler optie, als ik zie en lees hoe veel mensen er NA het updaten problemen mee kregen.
Kijk wel uit.

Pas als 1.19 of 1.20 uitkomt en ik lees minimaal 80% positieve firmware reacties dan doe ik weer mee.
Mijn SPDIF probleem is ook weg... het lijkt wel of de nieuwe firmware versies niet altijd de boel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

WTF heeft MS nu weer aan windows7 geupdate. Op 2 pc's na de updates van vorige week geen toegang meer met mijn o!Play. De mijne (hoofdshare) doet ie het weer na password protected sharing aan en weer uit te zetten en te herstarten. Op de 2e pc helpt dat helaas niet, ik kan wel vanaf iedere pc bij die shares en moet even proberen of het van de andere o!play wel werkt. Maar begint nu wel erg irritant te worden dat ik na iedere patchavond weer aan het kutten ben om op mijn shares te komen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:44:
WTF heeft MS nu weer aan windows7 geupdate. Op 2 pc's na de updates van vorige week geen toegang meer met mijn o!Play. De mijne (hoofdshare) doet ie het weer na password protected sharing aan en weer uit te zetten en te herstarten. Op de 2e pc helpt dat helaas niet, ik kan wel vanaf iedere pc bij die shares en moet even proberen of het van de andere o!play wel werkt. Maar begint nu wel erg irritant te worden dat ik na iedere patchavond weer aan het kutten ben om op mijn shares te komen.
Idem, vanaf vandaag kan ik ik mijn Windows 7 PC ook niet meer benaderen via de O!Play. Iemand suggesties?

Edit: ik heb het even gevraagd op het ASUS forum, het zou mogelijk door de Windows LIVE Sign-In Assistant addon veroorzaakt worden. Dat kan kloppen, want ik heb ook net de nieuwe Live Messenger geïnstalleerd. Ik probeer het straks even als ik thuis ben.

Edit2: met Live Essentials kan je die addon blijkbaar NIET apart uninstallen. Dus het probleem blijft helaas aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Laatst online: 28-06 13:43
Exirion schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:36:
Realtek houdt z'n platformen altijd erg gesloten, wat erop neerkomt dat je geen toegang hebt tot de videodecoder en audiodecoders en dat soort dingen. Je kunt er dus geen eigen software op laten draaien, tenzij je een USB geluidskaart gebruikt want die wordt gewoon door de Linux kernel ondersteund.
Duidelijk :)
Stuur je MPD aan via een PC, of mPod op je iPhone of iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Purn0 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:03:
Stuur je MPD aan via een PC, of mPod op je iPhone of iPod?
Allemaal, maar vooral de iPad is natuurlijk handig op de bank. Ik ben ook bezig met een eigen app omdat ik mpod niet geweldig vind en hij is nogsteeds niet aangepast voor de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Perceptive schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:26:
Ik zag ze ook liggen in de MediaMarkt Utrecht gisteren en heb er een meegenomen. Ik gok dat er nog wel een stuk of 50 lagen. Niemand keek er naar om.
Inderdaad, hier ook gekocht. Daarna aan het netwerk gehangen en een uur lopen stuntelen met mijn router en zo om de boel werkend proberen te krijgen. Lukt niet, de O!Play blijft staan op "DHCP not ready!!" (geweldige foutmelding). Het aantal troubleshooting opties is wel heel erg beperkt, en ook het ingeven van een fix IP adres scheen niet te werken. Uiteindelijk allemaal niet gelukt.

Dus ik het apparaat aan een andere switch thuis gehangen (even mijn NAS losgekoppeld en daar de O!Play aangehangen), en toen werkte ie wel. Dus ik mijn router de schuld gegeven.. bleek ik per ongeluk de O!Play met een patch-kabeltje te hebben verbonden 8)7. Ja, dan doet ie het dus niet |:( .

Even een ander kabeltje gepakt, en hoppakee, loopt als een tierelier! :)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Kan ik nu in de laatste versie van de O!Play eigenlijk wel shortcuts naar diepere folders maken zonder USB-Stick-hacks etc?

Mijn video's liggen namelijk hier:
smb://192.168.0.101/Public/Movies/

Aangezien er nog al wat andere folders op mijn NAS staan, is dit aardig wat klikken vanaf root. Ik heb het forum wel doorgenomen maar ben alleen die hack via de Mass-Storage-Device tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 22:41
De Ac-Ryan kan dit ook niet. Ik verwacht dat dit niet mogelijk is in de SDK van Realtek. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het onmogelijk is maar hoeveel waarde hecht een gemiddelde gebruiker hier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Misschien ben ik geen gemiddelde gebruiker, maar ik heb zeker >30sec nodig om het ding aan te zetten en naar mijn Movies-folder te gaan, terwijl dit op dmv een shortcit ongeveer 5sec zou duren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

By the way, is er al firmware uit die Youtube video heeft en werkt?
Het is al poosje stil. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Draai(de) sinds ongeveer een week de 1.30 versie van de Oplay. Ik kwam van 1.24 af en zag redelijk wat wijzigingen.
Echter viel me iets vreemds op met tv series zoals o.a. The Big Bang Theory. Elke keer als de keuken in de beeld kwam, of iets anders met bruin/rode tinten, kreeg ik een soort van artifacts in beeld. Niemand dat gehad?
Ben net nog terug gegaan naar versie 1.24 en het probleem is weg.
In films is het me nog niet opgevallen, maar in een aantal series dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
MrDummy schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:42:
By the way, is er al firmware uit die Youtube video heeft en werkt?
Het is al poosje stil. :o
Die is al een tijdje uit al is het niet de officiële van Asus maar door een groepje enthousiasten.
Je zult het topic terug moeten spitten voor de url. Het staat op het forum van O!play van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk op de hdmi uitgang een hdmi-cec uitgang te maken dmv software, of kan dat alleem maar hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
deze was ook gepost in een apart topic:
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:04:
Is het mogelijk op de hdmi uitgang een hdmi-cec uitgang te maken dmv software, of kan dat alleem maar hardware?
De HDMI-CEC pin is bij veel apparaten niet aangesloten. Daarnaast is CEC vaak niet (volledig) geimplementeerd. Er lopen projecten die hier een oplossing voor zoeken, zoals op basis van een Arduino bordje. Of dit bruikbaar is voor bestaande apparaten, hangt natuurlijk af van interfacing en mogelijke software patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, dank je, dan zullen we het afwachten wat het gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren de nieuwe asus o!play hd2 binnengekregen, woon in duitsland waar hij op dit moment al te koop is. Gekocht voor 122 Euro. Even snel de 1e indrukken :

+ goed gebouwd
+ Bergen aansluitingen (usb, esata, usb3, usb slave, cf, sd/mmc, ms/ms duo en wat al niet
+ Goede afstandsbediening
+ reageert snel
+ 3,5 inch drive inbouw plek
+ thumbnails
+ Dnla server en client
+ Herkent widows 7 shares zonder problemen
+ draait met mijn 2gb harddisk met NTFS zonder problemen
+ 24hz mode doet het uitstekend

- Geen moviesheets of andere jukebox mogelijkheid
- Internet aanbod (nog) zeer beperkt
- Nas functionaliteit alleen "apart" je moet ervoor naar een apart scherm en daar moet de speler op blijven staan voor de nas functionaliteit, en maar 1 server per sessie. Dus óf Samba óf FTP niet tegelijk

Al met al een heel aardig ding en gezien de track record van asus kunnen we de nodige updates verwachten. DIt staat zelfs op de doos. Fotos + review volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
volgens http://tweakers.net/nieuw...usb-30-ondersteuning.html kan je hem met een iphone bedienen.
Ben jij in staat om dit te testen? Of staat er iets in het boekje oid waar dit uit blijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ja dat klopt, staat in de handleiding. Omdat op de asus site de handleiding nog niet staat heb ik hem hier maar even neergezet : LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
HaseMike schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:52:
Ja dat klopt, staat in de handleiding. Omdat op de asus site de handleiding nog niet staat heb ik hem hier maar even neergezet : LINK
Ik heb het stukje gelezen, out of the box kun je door in Safari op de iphone het IP adres van de asus in te typen wat basic controls gebruiken. Die zijn niet nuttiger als de eigen afstandsbediening.
Wat ik me vervolgens afvraag:
De meeste spelers die dit soort grappen ondersteunen, zijn ook te bedienen via DLNA met bv Plugplayer of de player van PSaudio.
Je kunt dan mooi playlist e.d. aanmaken op je iphone en de speler doet dit dan vervolgens allemaal netjes.

ben benieuwd of dat met deze ook werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-10 10:31
Is er ook een manier om je eigen tv kanalen toe te voegen? Iets als rtsp / mms / http ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:22:
[...]

Idem, vanaf vandaag kan ik ik mijn Windows 7 PC ook niet meer benaderen via de O!Play. Iemand suggesties?

Edit: ik heb het even gevraagd op het ASUS forum, het zou mogelijk door de Windows LIVE Sign-In Assistant addon veroorzaakt worden. Dat kan kloppen, want ik heb ook net de nieuwe Live Messenger geïnstalleerd. Ik probeer het straks even als ik thuis ben.

Edit2: met Live Essentials kan je die addon blijkbaar NIET apart uninstallen. Dus het probleem blijft helaas aan.
Mensen zeg.... Ook ik heb lopen zoeken en emmeren om hem weer aan de praat te krijgen. Ik wist maar niet wat het was. En nu lees ik dit... met mijn stomme kop ook MSN |:( geinstalleerd. Nu weet ik het ook waarom ik niet meer kan inloggen. ziek word je van W7 betreffende dit soort dingen. :|

Is er een makkelijke workaround of een simpele oplossing? Niet te filmen dit zeg. :(

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:24

Remi

Moo!

HaseMike schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:20:
Ik heb gisteren de nieuwe asus o!play hd2 binnengekregen, woon in duitsland waar hij op dit moment al te koop is. Gekocht voor 122 Euro. Even snel de 1e indrukken :

+ goed gebouwd
+ Bergen aansluitingen (usb, esata, usb3, usb slave, cf, sd/mmc, ms/ms duo en wat al niet
+ Goede afstandsbediening
+ reageert snel
+ 3,5 inch drive inbouw plek
+ thumbnails
+ Dnla server en client
+ Herkent widows 7 shares zonder problemen
+ draait met mijn 2gb harddisk met NTFS zonder problemen
+ 24hz mode doet het uitstekend

- Geen moviesheets of andere jukebox mogelijkheid
- Internet aanbod (nog) zeer beperkt
- Nas functionaliteit alleen "apart" je moet ervoor naar een apart scherm en daar moet de speler op blijven staan voor de nas functionaliteit, en maar 1 server per sessie. Dus óf Samba óf FTP niet tegelijk

Al met al een heel aardig ding en gezien de track record van asus kunnen we de nodige updates verwachten. DIt staat zelfs op de doos. Fotos + review volgen.
Weet je toevallig al wat de snelheid is van de NIC? Ik weet dat de NIC 10/100mbit is maar de meeste NMT's zijn beperkt door hun chip zoals de PlayON van AC Ryan welke maar 5-6mbit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HaseMike schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:20:
Ik heb gisteren de nieuwe asus o!play hd2 binnengekregen, woon in duitsland waar hij op dit moment al te koop is.
Ik zag vanmiddag dat Zercom in Eindhoven 'm inmiddels kan leveren. Kom je nog met een review? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Remi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:07:
Weet je toevallig al wat de snelheid is van de NIC?
De file transfers van pc naar de hd2 gaan met ongeveer 5mbyte per seconde, wat het maximum is van mijn powerline lan. Ik verwacht dat hij inderdaad beperkt is tot 6-7mbyte zoals alle mediaplayers met een realtek chipset. Als je, zoals net na de aanschaf, een hele berg files wil overpompen dan kan je hem als usb slave aan de pc hangen en dat gaat dan met de gebruikelijk 30mbyte p/s.

Omdat de hd2 ook een usb3 slave heeft, kan het natuurlijk nog sneller maar dat kan ik niet testen omdat mijn pc geen usb3 aansluiting heeft.

Review helaas nog niet uit tijdgebrek en komende vakantie, bij vragen e.d. zal ik zeker hier antwoorden.

Paar leuke dingen :

+ je kan snel op naam zoeken binnen alle bestanden
+ Thumnail view mogelijk, Met thumbgen laat ik een thumbnail aanmaken + een info jpg. De hd2 laat dan een thumbnail zien en als je de map ingaat kan je de info jpg bekijken en / of de film starten
+ Samba werkt stabiel
+ Uitgebreide ondertitel opties
+ Zit een hdmi kabel bij
+ fijne remote

- Soms hangt de hd2 na gebruik via samba, zit geen reset knop op
- Veel te weinig internet content, ik verwacht toch minimaal zoiets als op de seagate theater+

Al met al tevreden en de toekomst zal zeker nog wat leuke updates brengen, staat zelfs op de doos ! :)

[ Voor 35% gewijzigd door HaseMike op 21-10-2010 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Laatst online: 08:32
@Hasemike

Hoe zit het met passthrough van DTS-HD en Dolby True HD? Werkt dit al bij de nieuwe speler?

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Volgens de doos ondersteund de HD2 dolby trueHD passthrough en 7.1 decoding, over DTS-HD wordt niet gesproken. Ik heb dit niet kunnen controleren omdat ik alleen nog mkv's erop heb staan met "normale" DTS en / of Dolby. Ik heb een hd receiver dus ik heb de hd2 op passthrough staan.

Wie weet vertrek ik over enige tijd weer naar internetlekkerland NL waar 120mbit lijntjes voor zo'n beetje elk huis liggen. Hier mag ik van geluk spreken dat ik 16k heb, velen hier moeten het met 1mbit doen... En dat in donker Zimbabwe, sorry Duitsland.

[ Voor 31% gewijzigd door HaseMike op 21-10-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

De firmware van de nieuwe speler schijnt ook op de oude player te werken en daar dezelfde functies mogelijk te maken, zie hier: http://farvoice.net78.net...eb02119669099933f7af9badf

Wel oppassen dat je je hardware niet brickt ;).

Bijvoorbeeld NAS functionaliteit:
Afbeeldingslocatie: http://farvoice.net78.net/phpBB3/download/file.php?id=59

Meer screenshots hier: http://farvoice.net78.net/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=64

[ Voor 26% gewijzigd door Garyu op 21-10-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Laatst online: 08:32
HaseMike schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:43:
Volgens de doos ondersteund de HD2 dolby trueHD passthrough en 7.1 decoding, over DTS-HD wordt niet gesproken. Ik heb dit niet kunnen controleren omdat ik alleen nog mkv's erop heb staan met "normale" DTS en / of Dolby. Ik heb een hd receiver dus ik heb de hd2 op passthrough staan.
Dat klinkt al als een goede stap vooruit t.o.v. de oude O!play, maar ik vrees toch dat ik binnenkort overstap naar een mediaspeler waarvan de ondersteunig m.b.t. firmware beter is (mede8ter, xtreamer, hdx).

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin de O!play nu toch een beetje zat te raken..althans..Asus.
Zometeen naar 1.28 upgraden aangezien 1.30 crap schijnt te zijn |(iemand problemen met 1.28?).
En ze zijn nu met 1.33 bezig maar nog steeds weinig tot geen verbeteringen.

Nu kost dat ding natuurlijk niet veel maar om dan zomaar updates uit te brengen die de core-functionaliteit onderuit halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Je kan ook wachten op volgende customized firmware. De vorige is erg mooi, maar nu werkt het niet meer alles goed, dus het is hopen dat er volgende komt na v1.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net 1.33 ook officieel te downloaden staan.
Customized firmware...tja geef er niet zoveel om, ding moet gewoon mkv's goed afspelen.
1.28 doet dat nog gewoon volgens mij, daarna was er een probleem met header compression (?).
En de custom firmwares die ik ben tegengekomen voegen voornamelijk dingen als youtube support toe....

EDIT:
Eeeeeeen 1.33 is weer weg. Prutsers daar ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Asus hd2 (moeten we een nieuw topic voor deze player maken ?) : In de komende firmware update komt er o.a. Opera browser (!), diverse tv zaken zoals youtube, cnn e.d. Er is een beta software die je kan vinden, maar de speler is nog zo nieuw dat ik even wacht tot asus met de definitieve firmware komt.

Na de eerste grote berg files via usb erop te hebben gezet doe ik nu de toevoegingen via Samba, gaat prima zonder hangers en snel. Ben benieuwd wat de updates gaan brengen.

Erg tevreden met de hd2, want geen gezeul meer met externe drives, en voor mijn 2e locatie functioneerd de HD2 via samba of dnla als server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:54:
Zie net 1.33 ook officieel te downloaden staan.
Customized firmware...tja geef er niet zoveel om, ding moet gewoon mkv's goed afspelen.
1.28 doet dat nog gewoon volgens mij, daarna was er een probleem met header compression (?).
En de custom firmwares die ik ben tegengekomen voegen voornamelijk dingen als youtube support toe....

EDIT:
Eeeeeeen 1.33 is weer weg. Prutsers daar ook.
http://dlcdnet.asus.com/p...are/HDP_R1_FW_133_PAL.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zojuist 1.28p erop geknald was i.t.t de eerste keer nu in 2 minuutjes klaar.
Nu even BBC Life Fish 1080P afspelen om te kijken hoe de stabiliteit is.

Subtitles zijn met wat tweaking redelijk te doen, nog wel veel te veel ruimte en dus te korte zinnen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@ sanderev66 tnx voor de link maar ik wacht nog even met installeren totdat ik wat meer info heb over deze update. Op de asus site staat tot versie 1.30P beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Exirion schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:32:
[...]
Ik zag vanmiddag dat Zercom in Eindhoven 'm inmiddels kan leveren. Kom je nog met een review? :)
Ik heb 'm afgelopen week zonder problemen bij Informatique opgehaald.
Remi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:07:
[...]
Weet je toevallig al wat de snelheid is van de NIC? Ik weet dat de NIC 10/100mbit is maar de meeste NMT's zijn beperkt door hun chip zoals de PlayON van AC Ryan welke maar 5-6mbit kan halen.
Yep, is beperkt. SAMBA gaat maximaal met 6,5MB/s. FTP krijg ik niet aan de gang; admin/admin werkt alleen voor telnet.

Op zich een leuke player. Bij ons komt ie in de slaapkamer te staan, waar ooit een Xbox met XBMC stond. Eigenlijk voor het vrouwtje om Greys e.d. op 720p te kijken.
De interface is heel erg karig vergeleken met XBMC, maar die illusie had ik sowieso niet.
In onze woonkamer staat een OrigenAE X15e HTPC, maar ik heb de Asus wel even getest. Avatar MKV van 34GB op 1080p 24Hz DTS doet ie prima. Mijn oude Yamaha A2 versterker doet geen DTS-HD, dus daar kan ik niets over melden.

Voorlopig doet het wat het moet doen. Maar laat de firmware updates maar komen voor de HD2, want er zijn nog genoeg verbeteringen mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Gisteren pc herstart en dus weer geen toegang tot mijn shares. Ik wilde dus een account aanmaken voor mijn o!play op mijn pc, ben ik opzoek naar wat het standaard wachtwoord/account is, kom ik deze pagina tegen.
http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-us

En verdomd, het regbestandje werkt nog ook. Dus voor iedereen met windows 7 met share problemen...even de registry aanpassing toepassen, herstarten en streamen.
Here are the registry edit files just double click to install it once its downloaded and restart your computer

1st
To install use this one
oplayfix.reg

If you want to Remove it use this one
oplayremove.reg

2nd
Restart your computer

3rd
Goto the file folder from my computer you have shared and add "everyone" to the permissions all you need is read rights

4th
Then navigate to your network share folder by typing the ip address of your computer in the address bar of my computer by entering it like so ex. ( \\192.168.0.** )

then you will see all your shares right click on one at a time and goto the security tab and and edit and add type everyone click check name enter your password and it may show up like
"192.168.0.***\everyone" at first

5th
I also turned of password protected sharing in the networking and sharing center

then you should be able to access your files from the oplay without a password!!! if it ask for one just leave it blank

Let me know how this works for everyone!! hopefully i have found the fix for all of you with windows 7 headaches

I could have missed something Ive been playing with it all day and have changed a million, let me know if you have any trouble
Mocht de link niet meer werken of de files weg zijn
http://www.megafileupload...0/Asus-oplay-reg-rar.html

[ Voor 59% gewijzigd door MeNTaL_TO op 26-10-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:22
Goede morgen,

ik ben aan het rondkijken naar een mediaplayer en dit leek me wel een erg mooie / goedkope. Nu heb ik een vraag. Stel ik sluit een externe hardeschijf aan op de mediaplayer. Kan ik deze dan bereiken met mijn computer via de wifi verbinding van de asus? Zodat ik films kan overzetten naar de externe hd zonder deze aan de pc hoef te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
cverkooyen schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:06:
Goede morgen,

ik ben aan het rondkijken naar een mediaplayer en dit leek me wel een erg mooie / goedkope. Nu heb ik een vraag. Stel ik sluit een externe hardeschijf aan op de mediaplayer. Kan ik deze dan bereiken met mijn computer via de wifi verbinding van de asus? Zodat ik films kan overzetten naar de externe hd zonder deze aan de pc hoef te koppelen?
Ik heb het zelf niet draadloos geprobeerd maar via mijn router kan ik bestanden van mijn pc overzetten naar de aan de O!play gekoppelde harde schijf.
Dus ik mag aannemen dat het met de wifi verbinding ook moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Je hoeft niet meuk via O!play naar externe schijf laten kopieren.
Meestal kun je ook direct over netwerk laten afspelen, zoals ik altijd toe. Zo blijft er minder aansluitzooi over rond de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MrDummy schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:02:
Meestal kun je ook direct over netwerk laten afspelen, zoals ik altijd toe. Zo blijft er minder aansluitzooi over rond de speler.
Eens. Een harddisk aansluiten is totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb 1.33 erop gegooid. Ik denk dat ik weet waarom ze 1.33 niet meer aanbieden op Asus site op normale manier.

Na bekijken van film wil ik O!play uitzetten. Maar O!play wil niet uit, wel met scherm op blank. Toch blijven blauwe leds branden. Dus er zit wel dergelijk een bug in ondanks aantal verbeteringen. Niet kunnen uitzetten is echt een fout. Maar ik kan ook niet aanzetten: het is dus ergens vastgelopen.
Als ik stekker uithaal en nog es herhaalt, maar niet film ga afspelen - dus gelijk weer uit. Ja, dan doet ie het wel.

Blijf toch bij 1.30 of 1.28, die gaan wel uit na bekijken film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Exirion schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:10:
[...]

Eens. Een harddisk aansluiten is totaal overbodig.
oneens. :)
Het is al eerder in het topic langsgekomen maar bij hoge bitrate krijg dan soms een schokkerig beeld.
En als je veel wil bewaren zoals ik doe met documentaires dan is extra schijfruimte geen overbodige luxe.
Komt ook nog eens bij dat je niet je pc of laptop aan hoeft hebben te staan of belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Daarom zou ik er dus ook een externe hardeschijf op aan willen gaan sluiten. Asus mediaplayer is besteld. Met de hardeschijf wacht ik nog even totdat er een mooie aanbieding komt. Raden jullie dan eigenlijk aan om de hd met esata aan te sluiten of maakt dat geen verschil voor het afspelen van de films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Artwido schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 08:56:
En als je veel wil bewaren zoals ik doe met documentaires dan is extra schijfruimte geen overbodige luxe.
Komt ook nog eens bij dat je niet je pc of laptop aan hoeft hebben te staan of belast.
Dat is zooo vorige eeuw :P Een beetje tweaker heeft een NAS met minstens 1TB opslag staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, mijn Asus HDP-R1 is na het updaten van firmware 1.29 naar 1.33 vast gelopen!! Ik zie alleen het asus logo op mijn tv staan en doet verder niets meer.

Al diverse poginen gedaan o.a. stekker er uit, reset knop indrukken tijdens opstarten en ook 1 min ingedrukt houden. Ook aanzetten met alleen de power stekker er in maar...helaas hij doet het niet meer. Ik zie alleen het blauwe lampje branden maar verder niet. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb de nieuwe firmware op een usb stick gezet die heb ik vooraf geformateerd. Al eerder (half jaar geleden) heb ik al eerder een firmware update gedaan en die werkt goed.

Wat moet ik nu? Terug sturen naar Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Kunnen alle firmware updates eigenlijk voor de r1 ook op de r3 gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:16:
Help, mijn Asus HDP-R1 is na het updaten van firmware 1.29 naar 1.33 vast gelopen!! Ik zie alleen het asus logo op mijn tv staan en doet verder niets meer.

Al diverse poginen gedaan o.a. stekker er uit, reset knop indrukken tijdens opstarten en ook 1 min ingedrukt houden. Ook aanzetten met alleen de power stekker er in maar...helaas hij doet het niet meer. Ik zie alleen het blauwe lampje branden maar verder niet. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb de nieuwe firmware op een usb stick gezet die heb ik vooraf geformateerd. Al eerder (half jaar geleden) heb ik al eerder een firmware update gedaan en die werkt goed.

Wat moet ik nu? Terug sturen naar Asus?
Officieel is 1.33 ook nog niet gereleasd. Ook MrDummy had problemen nadat hij deze versie had gebruikt (zie enkele postings boven je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Artwido schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:10:
[...]
Officieel is 1.33 ook nog niet gereleasd. Ook MrDummy had problemen nadat hij deze versie had gebruikt (zie enkele postings boven je)
Vreemd genoeg: ik ga via http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us en kom bij de firmwares: 1.33p staat er nog gewoon.... ze hebben niet weggehaald. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
MrDummy schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:56:
[...]

Vreemd genoeg: ik ga via http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us en kom bij de firmwares: 1.33p staat er nog gewoon.... ze hebben niet weggehaald. :o
Je hebt gelijk hij staat er nu wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:03
cverkooyen schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:23:
Daarom zou ik er dus ook een externe hardeschijf op aan willen gaan sluiten. Asus mediaplayer is besteld. Met de hardeschijf wacht ik nog even totdat er een mooie aanbieding komt. Raden jullie dan eigenlijk aan om de hd met esata aan te sluiten of maakt dat geen verschil voor het afspelen van de films?
Waarom bestel je dan niet de HD2, dan kun je de HDD er gewoon inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, mijn Asus HDP-R1 is na het updaten van firmware 1.29 naar 1.33 vast gelopen!! Ik zie alleen het asus logo op mijn tv staan en doet verder niets meer. :?

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?? Of is hij echt dood??

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:10:
[...]

Raar want de nieuwste firmware wordt ook hier bij tweakers aangegeven dat hij klaar staat alleen hij werkt niet.

meuk: Asus O!Play HDP-R1 1.33

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?? Of is hij echt dood??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus past wel is de firmware aan zonder versienummer te veranderen.
Vooral als hij nog op de Asus FTP intern staat gebeurt dit gewoon (versie beheer....)
Grote kans dus dat met de huidige 1.33 er een verandering inzit waardoor het wel gewoon werkt.

Op het asus forum staat ergens een recovery procedure die vrijwel altijd werkt (ook om te downgraden).
Simpele search moet genoeg zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:05:
Asus past wel is de firmware aan zonder versienummer te veranderen.
Vooral als hij nog op de Asus FTP intern staat gebeurt dit gewoon (versie beheer....)
Grote kans dus dat met de huidige 1.33 er een verandering inzit waardoor het wel gewoon werkt.

Op het asus forum staat ergens een recovery procedure die vrijwel altijd werkt (ook om te downgraden).
Simpele search moet genoeg zijn.
Ik heb op het forum gezocht en deze link gevonden alleen bij punt 3 (mijn probleem) wordt het erg technisch dit kan ik niet oplossen. Wat nu?

http://oplayware.some.randomhash.net/firmware:rescue

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 12:16 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste