Zou het kunnen dat UPC Internet Basis, dus goedkoopste niet snel genoeg is?
Ik vroeg mij af of het kan liggen aan de wifi verbinding.
Wat wel goed werkt is bijv een XViD streamen van een map in windows naar Oplayer, dat gaat prima. En Opzich gaat een DVD streamen ook wel redelijk, alleen heel moeilijk als de content op een externe USB drive als de WD Passport staat.
Geen idee of deze logica klopt hoor:
Wat gebeurt er als ik een nieuwere 'snellere' Linksys router zou kopen, dus geen Wireless-G zoals ik nu heb maar me internet abbo nog niet verhoog, zou ik dan een grotere snelheid krijgen als nu?
Ik heb nu de WRT54G Router en mijn netbook staat gewoon op B/G ontvangst (N doet het niet want de router is geen N)
Nu zag ik een mooie router van Linksys (effe het model kwijt) heet iets van dualband wifi.
Stel ik koop die gaat het dan sneller 'door de lucht?'
Er van uitgaan dat ik het zelfde internet abbo heb?
Sorry beetje technisch denk ik, maar vroeg me dus af of een nieuwe snellere router beter werkt dan een die aan G vast zit, dacht namelijk dat het niet veel uitmaakte.
Tijdelijk is mijn oplossing het volgende:
Ik hang gewoon een 2e WD Passport aan de Oplayer, met 1 map Muziek en 1 Map Video das alles.
Mijn tip is dan wel; laat hem 15 minuten scannen als je hem aan zet, hij gaat dan de File.db bestanden maken. Ik ben wel eens te snel gaan browsen en dan bleek ineens dat de oplayer freezed. Na dat hij 1 keer een scan heeft gedaan (ongeveer 10-16 min) is de lijst up2date.
Ik moest 15 minuten wachten omdat de Mappen Muziek en Video totaal een content bevatten van 920 GB.
(alle DVDs die ik ooit gekocht heb, plus AL me muziek CD's)
Als dit in de toekomst gewoon van het netwerk kan, dus ik de USB drive aan de laptop kan laten hangen en dan streamen zou ook wel ideaal zijn.
Voor alsnog is het niet mogelijk bij mij, of ik moet dus een nieuwe router of een sneller abbo.
Nogmaals: ik heb geen HD content (dat het dan niet zou werken is vrij logisch)
Heb gewoon alle VOB files naar DVD ISO gezet