Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Waarom dan niet via UPnP? Of is dat ook niet geschikt? Lijkt mij wel veel sneller voor media dan Samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:25
chocopasta schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:39:
Ik vraag me het volgende af: Gaan aanpassingen aan bestanden als TVStationUrls en TVStationFavorite weer verloren zodra je de spanning van de O!play af haalt?
Ik zou zeggen probeer het eens en meld hier je conclusie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 13:02
Ik zit met de o!play met een vervelend probleem.

Ik heb een serie in mkv met embedded engelse ondertitles.
Hiervoor heb ik de bijhorende NL ondertitles gedownload en met de exacte naam een .srt bestand onder gezet.

Als ik deze afspeel kan ik enkel kiezen tussen engels en geen ondertitles. De nederlandse ondertitles vind hij precies niet...
Als ik dezelfde files afspeel op mijn mac via VLC speelt hij wel perfect de nederlandse ondertitles af.

Mijn o!play heeft de recentste firmware. ik denk dat deze 1.24 is...
Heeft er iemand hier een oplossing voor? Want ik denk niet dat ik de enige ben met dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:54
aem kei schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:04:
Ik zit met de o!play met een vervelend probleem.

Ik heb een serie in mkv met embedded engelse ondertitles.
Hiervoor heb ik de bijhorende NL ondertitles gedownload en met de exacte naam een .srt bestand onder gezet.

Als ik deze afspeel kan ik enkel kiezen tussen engels en geen ondertitles. De nederlandse ondertitles vind hij precies niet...
Als ik dezelfde files afspeel op mijn mac via VLC speelt hij wel perfect de nederlandse ondertitles af.

Mijn o!play heeft de recentste firmware. ik denk dat deze 1.24 is...
Heeft er iemand hier een oplossing voor? Want ik denk niet dat ik de enige ben met dit probleem...
heb je de mkv en srt exact hetzelfde dus ook hoofdletters ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glashio schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:29:
[...]
Hanewin NFS draaien, mounten werkt, 1080p BD iso's lopen nu vloeiend. Alleen 1 mount-aktie duurt 4 minuten (ook handmatig in shell). Weet iemand waarom? (Portmapper Deamon draait op Win machine & Firewall staat uit)

Edit: De Oplossing (google > forum > tutorial)
mount -t nfs 192.168.178.21:/d /tmp/ramfs/volumes/D -o nolock
-o nolock
Ik heb gemerkt dat de Asus de NFS-koppeling "onthoudt": zo lang de stroom erop blijft maakt de Asus bij mij steeds automatisch verbinding met mijn machine waar Hanewin NFS op draait. Ligt volgens mij aan het feit dat mounts worden vastgelegd en bewaard in /etc/fstab. Als je de stroom eraf haalt, is de Asus dit echter al snel weer vergeten...

Extra tip: voeg het volgende nog toe aan de opties voor het mounten:

rsize=32768,wsize=32768

Vergeet niet om deze read / write buffers ook in Hanewin in te stellen. Dit versnelt je verbinding tussen de Asus en je Windows-bak dramatisch. Zo kreeg ik eerst, ondanks NFS, nog steeds hickups bij het afspelen van Paris (BD50). Na rsize en wsize te hebben toegevoegd niet meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:39:
Fonk, dank je wel voor de uitleg. Ik zie geen "~" meer. Het kwam doordat er in de eerste uitleg TVStationUrls en bij jouw uitleg TVStationUrl (zonder s) stond. Blijkbaar luistert telnet erg gevoelig ;)
Ik heb de link er in geplakt en gedaan wat er stond, maar op de één of andere manier speelt hij het niet af. Ik heb als het goed is de laatste firmware erop staan van de OplayAir namelijk 1.12P.

Even een edit....... weer een paar keer geprobeerd en om de één of andere reden doet hij het nu wel :P Dank u wel.

Je kan trouwens in de zelfde usr/local/etc/dvdplayer ook de naam van het tvstation veranderen door vi TVStationFavorite te bewerken. Je kan dan NHK veranderen in De Snor. Voorals je voetbal international hebt aanstaan.
Helaas wordt de standaard-versie van beide bestanden weer teruggeplaatst na de Asus uit en weer aan te hebben gezet. Daarom doe ik ook geen moeite om TVStationFavorite bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocopasta schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:39:
Ik vraag me het volgende af: Gaan aanpassingen aan bestanden als TVStationUrls en TVStationFavorite weer verloren zodra je de spanning van de O!play af haalt?
Sterker nog: zodra je het apparaat op standby zet ben je al de klos. Bij het aanzetten worden nl. de originele versies weer terug gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ideeën om het haperen van HD films te verminderen? Ik speel nu de films af via een externe harde schijf een My Book van Western Digital. Ligt het aan mijn harde schijf (misschien te langzaam?) of zou het aan de oplay kunnen liggen? Als het aan mijn schijf ligt, ben ik benieuwd welke schijf jullie aan je oplay hebben hangen om HD films zonder haperen af te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:29:
Heeft iemand ideeën om het haperen van HD films te verminderen? Ik speel nu de films af via een externe harde schijf een My Book van Western Digital. Ligt het aan mijn harde schijf (misschien te langzaam?) of zou het aan de oplay kunnen liggen? Als het aan mijn schijf ligt, ben ik benieuwd welke schijf jullie aan je oplay hebben hangen om HD films zonder haperen af te laten spelen.
Ik denk dat het de interface in je harddisk is die voor problemen zorgt. Ik heb er een jaren oude 2.5" casing aan hangen met een Seagate 4200rpm schijfje erin. Draait HD prima, dus de snelheid van de hardware zal het probleem niet zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb twee weken geleden de Verbatin externe HD gekocht. Deze draait op 5400 tpm met een data-overdrachtssnelheid van 480 Mbps.
Dit werkt prima zonder haperingen. Ook de bekende benchmark ''Birds HD testvideo uit Planet Earth Series'' doorstaat hij zonder haperen.
Dus met een externe HD moet het allemaal goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 13:02
FulmeN schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:26:
[...]

heb je de mkv en srt exact hetzelfde dus ook hoofdletters ?
Exact exact hetzelfde :)

ctrl c - crtl v

Zo exact is het ;)
Snap er niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:51:
[...]
Sterker nog: zodra je het apparaat op standby zet ben je al de klos. Bij het aanzetten worden nl. de originele versies weer terug gekopieerd.
Daar was ik al bang voor :-(
Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb alleen een probleem met 1080I films en DTS.

Op een of andere manier loopt het geluid dan niet sync. Heel vervelend, wat mijn HK receiver heeft geen delay..... Iemand een oplossing? Ik doe SPIF raw, omdat ik de player via optisch naar mijn receiver stuur.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:51
backupdevice schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:09:

Op een of andere manier loopt het geluid dan niet sync. Heel vervelend, wat mijn HK receiver heeft geen delay..... Iemand een oplossing? Ik doe SPIF raw, omdat ik de player via optisch naar mijn receiver stuur.
Hoi,

wast voor receiver heb je?
Ik heb ook een HK (AVR 300 RDS) en die doet het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

backupdevice schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:09:

Ik denk niet dat het aan de OPlay ligt, althans het moet het wel kunnen. Gaat het om een specifieke file, of gaat het om alle files met deze specificaties? Komt het geluid eerder dan het beeld? Dan komt het waarschijnlijk omdat je TV het beeld probeert te pimpen, waardoor het een fractie later is dan het geluid. Zoals je aangeeft kun je dat oplossen door een delay in te stellen in je receiver. Als je een HK hebt, dan moet er eigenlijk wel een delay functie in zitten. Misschien even je type opgeven.

Wat je ook nog kan proberen is alle beeld enhancements van je tv uitzetten. Heeft je TV een game setting? Die zet alle enhancements uit voor de snelste response. Misschien kun je dat eens proberen.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aem kei schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:49:
[...]

Exact exact hetzelfde :)

ctrl c - crtl v

Zo exact is het ;)
Snap er niets van
Probeer de naam van beide files eens te verkorten of alleen een letter mee te geven (bijv "a").
Ik heb dat ook weleens maar dan op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de O! Play nu al een tijdje, maar keek vooralsnog via mijn oude CRT tv. Ik heb inmiddels een nieuwe Samsung Full HD LCD tv aangeschaft en de O! Play aangesloten via HDMI. De tv herkent echter de O! Play niet.

Ik heb al de nieuwste firmware geinstalleerd in de hoop dat dat iets veranderde, maar helaas geen resultaat. Weet iemand of ik nog iets anders kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:47:
Ik heb al de nieuwste firmware geinstalleerd in de hoop dat dat iets veranderde, maar helaas geen resultaat. Weet iemand of ik nog iets anders kan proberen?
Waarschijnlijk staat ie nu op de analoge output een signaal te sturen? Dat is dan waarschijnlijk een interlaced signaal via composite. Zorg ervoor dat ie op HDMI komt te staan met een bijbehorende progressive instelling (576p/720p/1080p).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Sopcast al aan de praat gekregen op de Asus? Ik heb het volgende tevergeefs geprobeerd:Ben zo een beetje out of options... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:00:
[...]

Waarschijnlijk staat ie nu op de analoge output een signaal te sturen? Dat is dan waarschijnlijk een interlaced signaal via composite. Zorg ervoor dat ie op HDMI komt te staan met een bijbehorende progressive instelling (576p/720p/1080p).
Die instelling kon je inderdaad aanpassen in de oude firmware. Dat werkte iig niet. Na installatie van de nieuwe firmware zie ik nergens meer een instelling voor de aansluiting. Wel heb ik het TV systeem ingesteld op 1080p 50Hz. Maar nog altijd geeft mijn tv aan dat er geen apparaat op de HDMI is aangesloten. Heb al meerdere poorten geprobeerd. Mijn HD ontvanger herkent de tv wel gewoon.

Zou de HDMI aansluiting van mijn O! Play gewoon stuk zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:26:
[...]

Die instelling kon je inderdaad aanpassen in de oude firmware. Dat werkte iig niet. Na installatie van de nieuwe firmware zie ik nergens meer een instelling voor de aansluiting. Wel heb ik het TV systeem ingesteld op 1080p 50Hz. Maar nog altijd geeft mijn tv aan dat er geen apparaat op de HDMI is aangesloten. Heb al meerdere poorten geprobeerd. Mijn HD ontvanger herkent de tv wel gewoon.

Zou de HDMI aansluiting van mijn O! Play gewoon stuk zijn ofzo?
probeer eens dit:

-haal de hdmi kabel uit je O!play.
-zet de O!play uit (haal de stekker er uit)
zet je TV op AV X (X het AV kanaal waar je O!play aansluit)
steek de power stekker in de O!play (weet niet uit mijn hoofd dat de O!play dan vanzelf opstart)
zet de oplay aan met remote als deze niet vanzelf aangaat nadat je de power stekker terug heb aangesloten.
wacht 2 min nadat je het blauw led aan gaat.
steek dan pas je HDMI kabel in je O!play.

als het dan goed is moet je nu beeld krijgen.
deze handeling zou je weer moeten herhalen als je voledig de spanning van de O!play er af is geweest.
somige modellen Samsung en Sony en ook andere merken hier last van

[ Voor 3% gewijzigd door Master_duck op 19-05-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Vincent7 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:22:
[...]

Ik denk niet dat het aan de OPlay ligt, althans het moet het wel kunnen. Gaat het om een specifieke file, of gaat het om alle files met deze specificaties? Komt het geluid eerder dan het beeld? Dan komt het waarschijnlijk omdat je TV het beeld probeert te pimpen, waardoor het een fractie later is dan het geluid. Zoals je aangeeft kun je dat oplossen door een delay in te stellen in je receiver. Als je een HK hebt, dan moet er eigenlijk wel een delay functie in zitten. Misschien even je type opgeven.

Wat je ook nog kan proberen is alle beeld enhancements van je tv uitzetten. Heeft je TV een game setting? Die zet alle enhancements uit voor de snelste response. Misschien kun je dat eens proberen.
Alle 1080 films met DTS. Dolby Digital is geen probleem. En het beeld komt eerder dan het geluid. Ik ben zowiezo van plan om de HK te vervangen, dus ik denk dat er dan vanaf ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master_duck schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:26:
[...]

probeer eens dit:

-haal de hdmi kabel uit je O!play.
-zet de O!play uit (haal de stekker er uit)
zet je TV op AV X (X het AV kanaal waar je O!play aansluit)
steek de power stekker in de O!play (weet niet uit mijn hoofd dat de O!play dan vanzelf opstart)
zet de oplay aan met remote als deze niet vanzelf aangaat nadat je de power stekker terug heb aangesloten.
wacht 2 min nadat je het blauw led aan gaat.
steek dan pas je HDMI kabel in je O!play.

als het dan goed is moet je nu beeld krijgen.
deze handeling zou je weer moeten herhalen als je voledig de spanning van de O!play er af is geweest.
somige modellen Samsung en Sony en ook andere merken hier last van
Bedankt voor je tip. Het heeft alleen helaas geen resultaat. De tv accepteert sowieso deze HDMI poort niet, omdat er niks op is aangesloten, althans dat beweert de tv, Als ik HDMI 2 kies (waarop de O!Play is aangesloten) dan zegt hij dat er niets aangesloten is. Je kunt dan kiezen voor 'vernieuwen', maar dat heeft geen effect. Ook niet als ik dat tegelijk doe met wat jij net schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Laatst online: 14:51

pim_rs

Stars and Stripes

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:06:
[...]

Bedankt voor je tip. Het heeft alleen helaas geen resultaat. De tv accepteert sowieso deze HDMI poort niet, omdat er niks op is aangesloten, althans dat beweert de tv, Als ik HDMI 2 kies (waarop de O!Play is aangesloten) dan zegt hij dat er niets aangesloten is. Je kunt dan kiezen voor 'vernieuwen', maar dat heeft geen effect. Ook niet als ik dat tegelijk doe met wat jij net schreef.
Heb je de stekker er wel diep genoeg ingestoken? De HMDI out zit redelijk diep verzonken, het kan zijn dat er dus geen/niet genoeg contact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:27:
[...]

Ik heb gemerkt dat de Asus de NFS-koppeling "onthoudt": zo lang de stroom erop blijft maakt de Asus bij mij steeds automatisch verbinding met mijn machine waar Hanewin NFS op draait. Ligt volgens mij aan het feit dat mounts worden vastgelegd en bewaard in /etc/fstab. Als je de stroom eraf haalt, is de Asus dit echter al snel weer vergeten...
Ik denk dat de Asus in slaap of sluimerstand gaat als je 'm op stand-by zet. Bij de stekker er uit start ie echt opnieuw op (reboot).

Zie mijn laatste blog (www.roalt.com) hoe je 'm na een power-up weer automatisch kan mounten (ik doe het met SaMBa shares, maar werkt ook met nfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pim_rs schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:28:
[...]

Heb je de stekker er wel diep genoeg ingestoken? De HMDI out zit redelijk diep verzonken, het kan zijn dat er dus geen/niet genoeg contact is.
Ik had even hoop dat het zoiets simpels was, maar helaas. Heb de kabel nog eens aan beide zijden flink aangedrukt. Geen resultaat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Laatst online: 14:51

pim_rs

Stars and Stripes

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:13:
[...]

Ik had even hoop dat het zoiets simpels was, maar helaas. Heb de kabel nog eens aan beide zijden flink aangedrukt. Geen resultaat. |:(
Moet je de O!Play niet instellen dat hij het signaal via HDMI uit stuurt. Volgens mij zit er ook iets van een "auto" functie in. Misschien verstuurt hij alleen via het analoge signaal omdat je dat voorheen hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:13:
[...]

Toch denk ik dat het wel het probleem van de verzonken HDMI kabel is. Ik had precies hetzelfde. 1 kabel deed het niet, en de andere kabel deed het wel. Dit kwam doordat hij net niet genoeg contact maakte terwijl het leek dat dit wel zo was. Aandrukken had toen ook geen zin. Ik heb dit opgelost door de opening in de case van de asus bij de HDMI iets groter te maken. Toen daarna deed elke kabel het. Dit is een bekend probleem bij de oudere versie van de asus. De nieuwe versies hebben dit probleem niet.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Ik heb er ook een WD Mybook aanhangen maar speelt prima, zonder problemen...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 03:26:
Heeft iemand Sopcast al aan de praat gekregen op de Asus? Ik heb het volgende tevergeefs geprobeerd:Ben zo een beetje out of options... :/
UPDATE

Sopcast toch werkend gekregen via VLC:

code:
1
"h:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" -vvv http://127.0.0.1:8902/tv.asf --sout "#transcode{vcodec=DIV3,vb=2000,scale=1}:duplicate{dst=std{access=http,mux=asf,dst=:8080}} :sout-all

Vervolgens http://192.168.0.1:8080 toegevoegd aan TVStationUrl en de stream werkte.

De oplossing bleek het vervangen van MMS-output naar HTTP-output te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
KillGhost schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:02:
[...]

Toch denk ik dat het wel het probleem van de verzonken HDMI kabel is. Ik had precies hetzelfde. 1 kabel deed het niet, en de andere kabel deed het wel. Dit kwam doordat hij net niet genoeg contact maakte terwijl het leek dat dit wel zo was. Aandrukken had toen ook geen zin. Ik heb dit opgelost door de opening in de case van de asus bij de HDMI iets groter te maken. Toen daarna deed elke kabel het. Dit is een bekend probleem bij de oudere versie van de asus. De nieuwe versies hebben dit probleem niet.
Had ik met mijn oude versie ook gedaan. Uit elkaar geschroefd en het plastic wat breder gemaakt, werkte perfect. Heb nu een nieuwe versie en was erg blij toen ik zag dat de aansluitingen niet meer zo diep verzonken zitten. Mijn oude versie had ik namelijk gebrickt, terug gebracht naar de winkel en kreeg van Asus meteen een nieuwe!

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je zien of je DTS HD speelt? Ik heb een HK avr 255 receiver, via hdmi aangesloten...
Ook via spdif RAW maar dan kun je alleen DTS geloof ik. Nu heb ik hem ingesteld op HDMI RAW ook op mijn AVR255 als ingangspoort maar in het display blijft bij een bluray met dts hd gewoon DTS in het scherm staan. Of krijg je dat gewoon niet te zien in je display?

ps. ik heb een 5.1 speaker setup..... MOET je 7.1 hebben voor dts hd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
word het niet eens tijd voor een nieuwe firmware update of heb ik iets gemist na versie 0.24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Tis idd een beetje stil op de site, sinds 1.24 (ergens in maart) geen updates meer geweest.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:07:
Hoe kun je zien of je DTS HD speelt? Ik heb een HK avr 255 receiver, via hdmi aangesloten...
Ook via spdif RAW maar dan kun je alleen DTS geloof ik. Nu heb ik hem ingesteld op HDMI RAW ook op mijn AVR255 als ingangspoort maar in het display blijft bij een bluray met dts hd gewoon DTS in het scherm staan. Of krijg je dat gewoon niet te zien in je display?

ps. ik heb een 5.1 speaker setup..... MOET je 7.1 hebben voor dts hd ?
De O!Play kan geen HD audio bitstreamen. Dat wordt gedownsampled, in dit geval naar DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Er is een nieuwe firmware, 1.27:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...a_Player/HDP-R1/Firmware/

Ik heb zelf nog geen idee wat er nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

justin_ti schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:44:
Waarom dan niet via UPnP? Of is dat ook niet geschikt? Lijkt mij wel veel sneller voor media dan Samba.
UPnP en snel? Is allemaal HTTP-based :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Artcore schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:59:
Er is een nieuwe firmware, 1.27:

Ik heb zelf nog geen idee wat er nieuw is.
Een stukje van het Asus Forum: link
The box updated fine. I haven't played with it much yet. At first glance, some of the additions are:

Added stock and rss news to onlne media, added Canada and other countries to weather (only a few Canadian cities). Looks like more options/stations added to tv and radio.

Dvd option added to Movies/Music/Photos (maybe supports external dvd player now)?

Setup/Network has PPPoE option now (I think that's new).

Still no screensaver when in internet radio though.

This is what I've noticed after fooling with the new firmware for about 10 minutes.
DVD feature ben ik wel benieuwd naar. Had mijn DVD drive van de PC geshared, maar film DVDs daarmee afspelen ging niet helemaal soepel. Maar ik geloof dat het hier meer over external USB DVD drive gaat. We zullen zien.

Dit is wel interessant :)
As Penny promised us, the firmware has indeed been updated this month, & the NAS function, also promised earlier by Asus tech' support, is working fine here from my macintosh :-)

Look for "venus" on your shared discs, & that's the O!Play ;-)

I've just copied a 52 meg' movie to a hd attached to O!play & that went fine.
Als dat goed werkt, dan ga ik mijn O!Play maar eens updaten!

[ Voor 15% gewijzigd door Vincent7 op 31-05-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Die eventuele NAS-functie, als het goed werkt, is inderdaad interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik zie geen 1.27 meer op de ftp, 1.24 is de hoogtste?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
1.27 staat niet (meer?) online. Misschien heeft Asus hem weer offline gehaald. Laten we hopen dat hij snel officieel wordt aangeboden. NAS functie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Asus zal het niet voor niets weer offline gehaald hebben. Waarschijnlijk zitten er bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Artwido schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:37:
Asus zal het niet voor niets weer offline gehaald hebben. Waarschijnlijk zitten er bugs in.
In software zitten altijd bugs :) De vraag is alleen welke in de praktijk een probleem vormen, en voor wie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Nou , test het even en laat het ons even weten dan ;)

Ik heb trouwens een raar probleempje.

Ik heb mijn Asus via HDMI aagesloten op mijn nieuwe Marantz versterker. Als ik de asus uitstandby haal, krijg ik geen geluid via HDMI, en wel via optisch. Als ik de stroom van de asus afhaal, en weer erop zet, krijg ik wel geluid via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskam
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 15:55
Ik had hem maandag ochtend van de server gehaald en 's avonds getest, maar alle online functies (radio, tv etc...) werkten niet.
Wel waren er meer keuzes in de online lijst (ben vergeten wat ze waren), maar ook die werkten niet.
Bij de netwerk setup was een PPPoE keuze bijgekomen die om login/pasword vroeg.
Ik heb snel de 1.24 weer teruggezet en wacht rustig wat er komen gaat.
De 1.24 werkt bij mij in ieder geval naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03
Vind wel dat de frequentie waarop nieuwe updates uitkomen erg laag ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Om de 2 maanden een update vind je weinig :?
1.18 was op 15/1
1.21 op 12/2
1.24 op 25/3

Nu heeft het een paar maandjes geduurd, maar komt blijkbaar 1.28 eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Updates die daadwerkelijk wat toevoegen heb ik het over he. Wat bugfixes is leuk, maar ze beloven nieuwe interface/youtube/etc. en dat loopt allemaal achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
spokje schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:09:
Updates die daadwerkelijk wat toevoegen heb ik het over he. Wat bugfixes is leuk, maar ze beloven nieuwe interface/youtube/etc. en dat loopt allemaal achter.
Waarom wachten als het perfect maar dan ook echt perfect! met TVirsity kan?

Ik geloofde er eerst niet in, maar ik vind het een bijzonder programma.

Stream online - alles wat je deelt
Stream naar Nokia of ander mobiel
Stream met de instelling XBOX! naar Oplay en Oplay air via Unpnp
Stream buiten je lokale netwerk.

zo simpel, heb er meteen een portable applicatie van gemaakt met Flash aanboort.
Ik voer 1 exe uit zonder install en klaar is klara :)

TVirsity is de enige app die ik tot nu toe ben tegen gekomen die zelfs een donatie waard is en geloof me daar denk ik nooit aan bij freeware, overweeg het zeker wel.

Hij kan dus alles, zelfs on the fly je Youtube streamen zet vanzelf youtube om naar mp4/h264.
Mijn hele lijst voor met Vodcasts (wereld draait door / pauw en witteman etc ) super handig.

Hij kan alles, maar 1 ding niet DVD's met menu = via Unpnp blijkbaar onogelijk.

Moet dus helaas alsnog een play account in 7 maken, is niet anders:)
Tenzij er een tool is om simpel een SMB share te maken en zenden zonder geklooi in windows 7 te moeten doen met accounts en print en file share, maar nog niet tegen gekomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat weer een HDP_R1_FW_127PAL.zip op de ftp, de online tv+radio werken weer.
er is nu stock + rss bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook kan je als je samba opstart
(zoals beschreven op http://durao.net/2010/06/...1-nas-with-firmware-1-27/ )
je de aangesloten usb drive zien op \\venus
of je daar nog wat mee kan heb ik nog niet ontdekt. (explorer reageert niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het volledige script via telnet

cd /tmp/package/script
./configsamba
./samba start
./unicgi start
./bt.script start

geeft ook een bittorrent, en de reden dat de explorer niet reageerde was omdat hij druk bezig was met een copy opdracht af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

spokje schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:09:
Ze? Wie zijn ze?

En waarom zou je youtube op mediaplayer willen hebben? Vind het op mijn telefoon eigenlijk al overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Ik draai een windows 2008 server met daarop een aantal shares. De O!play toont als ik deze benader alle shares, ook de verborgen admin shares zoals C$ en D$. Is het mogelijk om bepaalde gedeelde mappen van mijn server in de shortcuts te zetten? Momenteel kan ik alleen de server zelf erin zetten, wat dus een gescroll en geklik door de sharelijst oplevert.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
Waarom zou Asus er voor gekozen hebben om Samba niet standaard mee te laten opstarten tijdens het booten van de O!play? Op deze manier maakt het de NAS functionaliteit net even wat minder makkelijk te bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-10 21:54
Misschien omdat er standaard aan je player geen schijf hangt? Samba heeft alleen maar nut als je je media player als NAS gaat gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Ok, wat nu heel vervelend is met de nieuwe firmware is dat subtitles niet meer automatisch aan staan. En als je ze aan hebt staan, en je skipt een stukje, dan moet je het weer aanzetten... Aangezien ik veel anime kijk met softsubs is dit niet te doen. Dat is reden voor mij genoeg om weer terug te gaan naar 1.24. Verder werkt het scriptje van hierboven prima en lukt het om de USB schijf op de O!play te benaderen via het netwerk.

Ik hoop dat ze dit snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 1.27 staat nu officieel op de download site met uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:51
Fonk schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Waarom wachten als het perfect maar dan ook echt perfect! met TVirsity kan?

Ik geloofde er eerst niet in, maar ik vind het een bijzonder programma.

Stream online - alles wat je deelt
Stream naar Nokia of ander mobiel
Stream met de instelling XBOX! naar Oplay en Oplay air via Unpnp
Stream buiten je lokale netwerk.

zo simpel, heb er meteen een portable applicatie van gemaakt met Flash aanboort.
Ik voer 1 exe uit zonder install en klaar is klara :)
Hoe heb je dat gedaan, een exe van gemaakt met flash?

gr
G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:13:
de 1.27 staat nu officieel op de download site met uitleg
ik heb gekeken op http://support.asus.com/ maar daar kan ik de nieuwe firmware niet op vinden. alleen 1.24

[ Voor 0% gewijzigd door Speedfightserv op 08-06-2010 15:59 . Reden: typo ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
foutje laat maar

Het lijkt inderdaad of de nieuwe firmwares weer verdwenen zijn?

[ Voor 154% gewijzigd door Artcore op 08-06-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

gisteren stond 1.27 er nog wel op, vandaag niet meer.
Zal hem nog maar niet installeren dan, wacht wel tot ze wat zekerder zijn, zucht.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

1.27 is nog wel te pakken via alternatieve links, maar omdat er nog problemen zijn, is beter eerst even op nieuwe versie te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Ik zou het niet aanraden. Bij mij ging netwerk connecties opeens raar doen; kon niet meer op mijn shared discs komen. 1.21 terug gezet (1.24 had ik overslagen omdat die alleen Toshiba toestellen beter zou ondersteunen) en nu doet alles het weer. Eerst ging het wel goed, instabiele firmware als je het aan mij vraagt. Terug flashen ging trouwens ook niet helemaal vlekkeloos. Ik kreeg de melding: This image is not for this board. Truc om dit op te lossen: druk op ok. Dan nog een keer op update drukken, maar nu op "cancel" en dan kun je wel terug flashen.

Wacht maar tot het weer terug is op het Asus server. Dan een paar dagen wachten, blijft het erop staan, dan is het misschien wel veilig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
Zelf draai ik 1.27 zonder enige problemen. Vooral de NAS optie vind ik erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
1.28 Staat nu op de ftp site

Ben benieuwd wat ze veranderd hebben tov 1.27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
we hebben de firmware update 1.28 bijna binnen eens kijken wat er veranderd is heb nu 1.21, hij is binnen zien we. we gaan het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
Volgens mij is het gewoon 1.27 minus een bug. Denk dat je dan ook gewoon naar de changelog van 1.27 kan kijken welke het verder bij mij ok bij mij doet.

[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 11-06-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Op welke site kijken jullie dan voor de firmware omschrijving want de site die ik heb staat beschreven tot versie 1.24

Deze site: http://www.asus.com/produ...kRGUeRrpiVYl5K&templete=2 en dan even in het pulldown-menu Linux als OS kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Versie 1.28 erop gezet. Echter die is algemeen niet goed geslaagd t.o.v. 1.24

- Films deel
Ondertiteling is al beter leesbaar met duidelijke spaties ertussen. Maar als ik versneld achteruit wil spoelen reageert oplay slecht op andere knoppen alsof cpu 100% loopt.
Mist nog steeds 0,9x zoom functie dat vroeger in firmware zit.

- Online Media
Bijna letterlijk kapot. Ondanks meer toegevoegde delen komt er nu niks meer op. Geen lijst van streams zichtbaar. Geen iconen en informatie meer bij Weather ondanks werkende Google map ernaast.
Flickr en Picasa werken nog wel. Maar het is niet goed.
Extra 2 dingen "Stock" en "RSS" werken wel. Maar Stock heeft wel erg kleine lettertjes zodat via compositie video heel lastig te lezen is.
RSS lezen werkt wel, maar het lijkt wel alsof je naar Teletekst zit te kijken, bijna alleen maar tekst. De fontgrootte is nog goed.

Ze hebben andere lettertype genomen in 1.28 maar ze vergeten dat Online Media op de klippen loopt en nu maar half werkt. Niet goed gedaan.

Oh ja, even kijken of USB DVD werkt... inderdaad, er is aparte DVD icoon bijgekomen!
Afspelen van Regiovrije DVD (met ALL mark) werkt niet met "kan niet afspelen error".
Regio 2 (PAL) DVD werkt prima. Dus het is afhankelijk van regio code instelling in je USB DVD speler.
Regio 1 DVDs worden nog geweigerd.
Waarom ALL Regio DVDs geweigerd worden is de vraag. Het zal wel vergeten functie zijn.
Ze hebben alleen eject vergeten bij normale gebrande DVD's met avi's erop. Hierdoor moet ik USB stekker even uithalen en weer insteken, en dan snel op eject knop drukken zodra die gaat lopen.
DVD eject is wel aanwezig bij de originele DVD's.

Dat is al mooie van 1.28 voor USB-DVD drive bezitters. Het is al gemeld bij 1.27, en dat zit nog in 1.28.

[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 12-06-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
MrDummy bedankt voor je info ik dank dat ik deze versie niet gebruik.
1.24 voldoet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de functie om een externe dvd drive aan te sluiten erg goed geslaagd. Maar wel met 1 kanttekening: je kan er geen gewone DVD films mee afspelen (die zijn allemaal beveiligd), dus moet je die eerst kopiëren. Ook handig is dat je er ook muziekcds mee af kan spelen.

En een handige shortcut voor Eject: ga naar DVD bij bronselectie en druk op het < pijltje op je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb Regio 2 PAL DVD direct mee kunnen afspelen. Met 1.24 zal je DVD functie wel missen, maar de tv streams werken daar nog wel. Het is maar wat je belangrijk vindt.

Streams zeggen me niet veel, maar dvd functie vind ik al beter, kan ik gewoon gebrande dvd's erin doen en kijken maar. Het is veel gevraagde feature. Ook ondertiteling is wat beter en dus beter te volgen.

Volgens Asus forum zouden streams weer werken na apparaat systeem reset. Ik ga kijken en zal morgen even bevestigen of het klopt.

[ Voor 15% gewijzigd door MrDummy op 13-06-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anacho
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 19:55
Niet meer kunnen flashen naar update 1.27P.

Toen de update 1.27P op de website van Asus beschikbaar was heb ik deze geflashd in de Asus Oplay. Op zich heb ik er geen problemen mee gehad behalve dat nu versie 1.28P uit is deze niet mee geflashd kan worden. Ik krijg de melding "this image is not for this board". Ook de oudere versie (1.24P) flashen geeft deze melding ondanks dat dit de versie was voor 1.27P.

Heb de Emergency Recovery Instructions opgevolgt maar de Oplay komt niet in het update scherm maar start gewoon op. Ook heb de 50 seconden reset geprobeerd en de methode met alle kabels eruit zoals eerder gemeld is in dit forum. Dit heeft niet mogen baten. De Asus start gewoon op met firmare 1.27P weliswaar zijn dan wel alle instellingen weg maar flashen doet hij niet.

Heeft er iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
Anacho schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:21:
Niet meer kunnen flashen naar update 1.27P.

Toen de update 1.27P op de website van Asus beschikbaar was heb ik deze geflashd in de Asus Oplay. Op zich heb ik er geen problemen mee gehad behalve dat nu versie 1.28P uit is deze niet mee geflashd kan worden. Ik krijg de melding "this image is not for this board". Ook de oudere versie (1.24P) flashen geeft deze melding ondanks dat dit de versie was voor 1.27P.

Heb de Emergency Recovery Instructions opgevolgt maar de Oplay komt niet in het update scherm maar start gewoon op. Ook heb de 50 seconden reset geprobeerd en de methode met alle kabels eruit zoals eerder gemeld is in dit forum. Dit heeft niet mogen baten. De Asus start gewoon op met firmare 1.27P weliswaar zijn dan wel alle instellingen weg maar flashen doet hij niet.

Heeft er iemand nog suggesties?
Ik had precies zelfde probleem en de zelfde melding. Uiteindelijk heb ik toch kunnen flashen door zeer snel achter elkaar op "system updaten" (of heet het nu "systeem bijwerken"...) te klikken. Na een 10 x de "this image is not for this board" melding gehad te hebben accepteerde hij spontaan de 1.28P image wel. Vervolgens heb ik met update geen problemen meer ondervonden en draai ik nu netjes op 1.28P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anacho
chocopasta schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:34:
[...]

Ik had precies zelfde probleem en de zelfde melding. Uiteindelijk heb ik toch kunnen flashen door zeer snel achter elkaar op "system updaten" (of heet het nu "systeem bijwerken"...) te klikken. Na een 10 x de "this image is not for this board" melding gehad te hebben accepteerde hij spontaan de 1.28P image wel. Vervolgens heb ik met update geen problemen meer ondervonden en draai ik nu netjes op 1.28P.
Inmiddels is het gelukt via een tip van Master Duck (elders in dit forum) op de volgende wijze:
Druk op Systeem bijwerken en je krijgt de melding "this image is not for this board". Dan nog een keer op update drukken, maar nu op "cancel" Je krijgt een ander scherm waar je dan op OK drukt en dan begint alsnog het flashen. Dit werkte gelukkig bij mij.
Heb er nu weer een oudere Frimware inzitten en wacht even op de reacties van versie 1.28P voordat ik hiervoor ga kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Anacho schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:14:
[...]

Inmiddels is het gelukt via een tip van Master Duck (elders in dit forum) op de volgende wijze:
Druk op Systeem bijwerken en je krijgt de melding "this image is not for this board". Dan nog een keer op update drukken, maar nu op "cancel" Je krijgt een ander scherm waar je dan op OK drukt en dan begint alsnog het flashen. Dit werkte gelukkig bij mij.
Heb er nu weer een oudere Frimware inzitten en wacht even op de reacties van versie 1.28P voordat ik hiervoor ga kiezen..
Dat had ik beschreven op dezelfde pagina waar je de vraag stelde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anacho
Vincent7 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:26:
[...]

Dat had ik beschreven op dezelfde pagina waar je de vraag stelde :9
Oeps.. Nu lees ik bijna dagelijks dit draadje maar domweg er overheen gelezen 8)7 Heb deze draad nog vanaf het begin tot ca. pagina 50 opnieuw gelezen omdat ik eens gelezen had hoe je bricked boxen toch nog kon flashen en dit uitgeprobeerd..

Overigens, heb de stoute schoenen aangetrokken en toch 1.28P er in geflashd. Tot nu toe is het enigste wat hier niet lekker loopt de tvstreams. Deze liepen eerder redelijk soepel maar nu komen bij veel zenders het geluid met horten en stoten door. Als hij even een paar minuten aan staat wordt het iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 18:44
Op het asus forum is nu een modified firmware van de asus HDP-R1 1.28P beschikbaar, waarin youtube is geactiveerd en metafeeds is toegevoegd waarmee je tvkanalen kunt bekijke.

Heb hem zelf nog niet getest maar op t forum zeggen ze dat hij goed werkt.

hier de link van deze firmware:

http://rapidshare.com/fil..._para_elotrolado.zip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
sjenk schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:57:
Op het asus forum is nu een modified firmware van de asus HDP-R1 1.28P beschikbaar, waarin youtube is geactiveerd en metafeeds is toegevoegd waarmee je tvkanalen kunt bekijke.

Heb hem zelf nog niet getest maar op t forum zeggen ze dat hij goed werkt.

hier de link van deze firmware:

http://rapidshare.com/fil..._para_elotrolado.zip.html
helaas mocht maar 10 keer worden gedownload. (rapidshare free}
Ik weet niet hoe groot het bestand is maar zou je misschien ergens een mirror kunnen uploaden?
Ik wil eventueel wel serverruimte beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 18:44
weet niet of ik het goed gedaan heb, nog nooit geprobeerd maar hier staat hij nu:

http://uploadmirrors.com/...icado_para_elotrolado.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
echt… waarom gebruikt men die troep. Registreren om een bestand te downloaden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
sjenk schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:08:
weet niet of ik het goed gedaan heb, nog nooit geprobeerd maar hier staat hij nu:

http://uploadmirrors.com/...icado_para_elotrolado.zip
Je moet idd registreren om te mogen downloaden.
Op dat forum zal morgen iemand opnieuw het bestand uploaden.

[ Voor 22% gewijzigd door Artwido op 18-06-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hij is weer beschikbaar via het forum!

Ik heb hem geïnstalleerd en het werkt! Je kunt nu ook youtube filmpjes zoeken en bekijken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:37
Ik ga die ook maar eens binnen halen en installeren.
Ben tevreden met 1.24 maar youtube erbij dat lijkt mij de moeite van het proberen waard.

UPDATE:
Werkt als een speer en ik kan hem iedereen aanbevelen :)
Dus de 1.28 Pal versie die "bewerkt" is :P

[ Voor 29% gewijzigd door royaljoop op 19-06-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
VET! Die Firmware begint de O!Play de goeie richting in te schoppen. Nou uitzendinggemist er nog in, maar dat komt wel dicht bij zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt het zoeken op Youtube zonder toetsenbord, alles via de remote, gaat dat snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 08:09:
Hoe werkt het zoeken op Youtube zonder toetsenbord, alles via de remote, gaat dat snel?
Ja het gaat via de remote. Maar ach je word er vanzelf handig en snel in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Inderdaad Youtube steams.
Maar hoe kun je kiezen tussen SD / HD / FHD streams? Terwijl we Full HD scherm hebben, moet je ook niet stream nemen met SD kwaliteit zodat alles vrij onscherp uitziet. :)
Is daar wel in te stellen of toch maar vragen aan die persoon?

De beelden zijn nog steeds erg wazig in vergelijking met PC beelden hier. De codec of verwerking is erg ruw.
Kom ook achter dat TV streams nog niet opgelost zijn, de bekende kwaal in firmware v1.28.

De gekozen font is prima, leest goed, wordspacing is in orde.
Wil wel beetje meer zwartruimte zien rond de letters. :) Nu is dat nog steeds erg dunnetjes.

[ Voor 41% gewijzigd door MrDummy op 20-06-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Dat vroeg ik mij ook af. Het eerste wat ik deed was zoeken op HD maar de HD filmpjes die ik vond en afspeelde waren idd niet bepaald HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Vergeet niet dat het "vroege" mod is van firmware.
Over ondertiteling gesproken: de zwarte kleur variant is iets beter te lezen omdat die wat dikkere witte rand heeft. De witte versie zelf heeft te dunne zwarte rand.

De TV streams ervoor in 1.24 zijn beter te bekijken, minder idioot blurry dan Youtube streams. Wachten dan maar op verbetering van Youtube beeldkwaliteit, want het kan best beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:37
Wellicht niet vergeten dat de kwaliteit MEDE afhankelijk is van de snelheid van je internet verbinding.

Natuurlijk zijn de meeste bestanden op Youtube van matige kwaliteit. HD is maar heel beperkt aanwezig.
Ik vind zelf wanneer ik de "matige" beelden opblaas naar meer dan een meter het wel normaal dat het allemaal wat minder scherp wordt. Als je dan nog bedenkt dat veel beelden geschoten zijn met telefoons ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ja, daar heb je gelijk in. Maar als ik via PC de 360p stream, de laagste kwaliteit, bekijk, is die iets beter processed and minder waterig. Kijk ik op TV met O!play, dan zijn de beelden wel ERG waterig, dat is niet leuk meer.

De telefoon praatje heeft hier niks mee te maken. Mijn internet is vlot genoeg en waarom zijn TV stream beelden veel beter en niet eens waterig? Dat geeft aan dat er wat werk voor nodig is om goede processing te maken met goed afgestemde codec.

Ik weet niet hoe Youtube eruit ziet met andere Realtek varianten, maar ik vind nu nog vreselijk om naar te kijken, terwijl PC beelden stuk beter uitzien en niet storend. Zeker op full screen is verschil goed te zien.

Ik heb ook officiele trailers gekeken, die NIET met telefoon zijn gemaakt. En toch komen ze zwaar waterig op de tv. Spijtig.

[ Voor 8% gewijzigd door MrDummy op 20-06-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Mijn air geupdate naar 1.16P

Mijn bevindingen tot nu toe:

DVD afspelen werkt perfect met bijv een Samsung slim DVD USB powered drive.
Menu en al, prima.

Blijf het nog steeds jammer vinden dat Windows 7 shares niet worden gezien zoals met XP.
Je moet dus nog steeds wat meer dingen doen op je W7 machine dan bij xp.
Bij IP ingeven. Maar goed, wie weet komt dat deel later wel weer.

Waar die Ppone of hoe het ook heet connect optie voor is, geen idee.. geen idee of dat beter is dan WLAN (wat ik nu gebruik en prima werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb dit topic al doorgespit maar kom er toch niet uit. Ik lees dat er in 1.27 een NAS functies gezeten heeft. Deze vind ik echter niet terug nu ik 1.28 gebruik. Doe ik iets verkeerd of hebben ze dit weer terug gedraait?

Wat zijn hierin de mogelijkheden?

Alvast bedankt!

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Bij veel video's op Youtube is er naast 480p en 320p ook 240p bijgekomen. Het lijkt er op dat de O-play de 240p gebruikt. Oftewel, een kwart-resolutieversie van 480p. Dit lijkt sinds een paar dagen uitgerold te worden aangezien nog niet alle video's een 240p versie hebben en er pas een paar dagen over getwitterd word.

Ik gok dat Youtube deze crap-resolutie voor mediaspelers en tv's gratis gaat aanbieden, en dat er voor hoge kwaliteit licentiekosten moeten worden betaald.

[ Voor 66% gewijzigd door LieveNiels op 22-06-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Weet iemand het wachtwoord van de adult channel? :P

Ik moet zeggen dat ik het best goed trek die extra functies. Vooral muziekvideo's vind ik wel lachen. Best goeie kwaliteit ook (praat ik niet over Youtube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Op het Asus forum staat dat het wachtwoord van het adult channel 1325 is. Als jij nou even verteld waar je die zender kunt vinden, dan staan we quitte. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
LieveNiels schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:37:
Op het Asus forum staat dat het wachtwoord van het adult channel 1325 is. Als jij nou even verteld waar je die zender kunt vinden, dan staan we quitte. :>
Ben benieuwd hoe lang dat ww nog geldig blijft. ;)
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste