Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:12
Einoël schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:08:
[...]

Lees het topic eens een keer door en je zult zien dat je WEL shares kunt mounten. Het wordt meerdere malen uitgelegd en er is ook al een oplossing voor de nieuwste firmware.
je kunt netwerkshares mounten maar geen diepere directory's (zoals SimKin zegt). Als het wel kan ben ik erg benieuwd naar jou oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDB1106 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:01:
@Freebike:
Ik heb hier de O!play in een stuk net hangen waar mijn NAS en de speler beide aan dezelfde Gigabit switch hangen en heb nooit geen schokkende beelden (behalve de inhoud misschien ;-) )
dit bitrates die jij noemt komen me ook zeer onrealistich over.
over de "famous" birdscene uit Planeth Earth wordt gerept dat deze 42 Mbit/s is,
Volgens mij zijn de bitrates die jij noemt zelfs veel hoger dan eender welk (consumenten) HD formaat (correct me if I'm wrong. Ik weet niet wat er nog meer voor verkeer over je kabeltje loopt?

hier een site om wat HD trailers te testen:
http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php
Na jou bericht ben ik nogmaals uitvoerig wezen testen, en kwam helaas elke keer weer uit op de hoge bitrate's.
Totdat ik de O!play een reset heb gegeven en de firmware 1.24 er voor de 2de keer erin heb geflashed.

De Bitrate's zijn nu idd lager, max 67Mbit/s bij hevige scene's, MAAR helaas treden dan nog steeds de haperingen op. :'(

Ik moet nu wel een deel van mijn eigen verhaal ontkrachten _/-\o_ waarbij ik aangaf dat de 100Mbit een bottleneck zou zijn.

Dus maar weer verder met mijn speurtocht waarom dit probleem zich voordoet.

Tevens als ik een usbstick of externe hd rechtstreeks aansluit zijn de haperingen niet aanwezig, ook zijn er geen haperingen wanneer ik de film via Upnp afspeel.

Maar zodra ik via netwerk in de O!play de film afspeel dan onstaan er haperingen in sommige hevige scene's.
Ik heb overigens geen ander verkeer over me netwerk lopen wanneer ik deze testen uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:13:
[...]

je kunt netwerkshares mounten maar geen diepere directory's (zoals SimKin zegt). Als het wel kan ben ik erg benieuwd naar jou oplossing.
In map My Shotcuts, druk op pijtje links voor bewerken.
Kies optie toevoegen.
Laat id ,ww, en ip leeg (0.0.0.0) en kies Detail
Vult in bij Label computername/sharename
Laat de rest leeg en druk op OK
Weet niet of dit bij nas werkt want die heb ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:08:
[...]

Na jou bericht ben ik nogmaals uitvoerig wezen testen, en kwam helaas elke keer weer uit op de hoge bitrate's.
Totdat ik de O!play een reset heb gegeven en de firmware 1.24 er voor de 2de keer erin heb geflashed.

De Bitrate's zijn nu idd lager, max 67Mbit/s bij hevige scene's, MAAR helaas treden dan nog steeds de haperingen op. :'(

Ik moet nu wel een deel van mijn eigen verhaal ontkrachten _/-\o_ waarbij ik aangaf dat de 100Mbit een bottleneck zou zijn.

Tevens als ik een usbstick of externe hd rechtstreeks aansluit zijn de haperingen niet aanwezig, ook zijn er geen haperingen wanneer ik de film via Upnp afspeel.

Maar zodra ik via netwerk in de O!play de film afspeel dan onstaan er haperingen in sommige hevige scene's.
Ik heb overigens geen ander verkeer over me netwerk lopen wanneer ik deze testen uitvoer.
67 Mb/s ligt zelfs boven Bluray specs, die is max 40 Mb/s.
Nu is de SMB prestatie niet echt geweldig (van ieder Linux apparaat om eerlijk te zijn).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:25:
[...]

In map My Shotcuts, druk op pijtje links voor bewerken.
Kies optie toevoegen.
Laat id ,ww, en ip leeg (0.0.0.0) en kies Detail
Vult in bij Label computername/sharename
Laat de rest leeg en druk op OK
Weet niet of dit bij nas werkt want die heb ik niet :+
Hier is al één oplossing en hieronder nog één:
glashio schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:43:
[...]
Ik heb het werkend gekregen in v1.21P d.m.v. /usr/local/etc/rcS te edit'en en
#ifconfig eth0 192.168.0.2 netmask 255.255.0.0
#route add default gw 192.168.0.1
#mount -t nfs -o nolock 192.168.0.1:/nfs/rootfs /mnt
te veranderen in
ifconfig eth0 192.168.178.22 netmask 255.255.255.0
route add default gw 192.168.178.1

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/D
mount -t cifs -o username=Glashio,password=********* //192.168.178.21/d /tmp/ramfs/volumes/D
Dit is mijn IP (192.168.178.22) voor de O!Play, en werkt nu zonder dat het menu voor 1 a 2 minuten hangt tijdens booten :) (bron)
Zoals ik al zei, lees het topic door en je komt het vanzelf tegen. Zoek op 'mount' binnen het topic en je vind hoe je op je O!Play kunt inloggen met telnet en hoe je het rcS bestand kunt aanpassen en je shares kunt mounten.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:40:
[...]

Misschien als je even de specs van je audioset post dat ik je geloof. DTS HD is een mooi marketinginstrument. De gemiddelde consument, zelfs met een voor gemiddelde begrippen goeie audioset, heeft er helemaal niks aan. Het zal vooral tussen je oren zitten en je moet zoiets toetsen met een dubbelblinde test.
Heb een Denon 4310.
Boxen zijn van Infinty , Beta 50 zijn ge bi-ampt + center 360 en rear 20
Klink als een klok.

Groetjes Freebike ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 09:19
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:08:
[...]

Ik heb ook happeringen gemerks bij het afspelen van sommige HD content. om het toch soepel te laten lopen heb ik de digitale uitgang voor geluid omgezet van spdif RAW naar spdif PCM. hierdoor liep alles weer soepel. lijkt mij toch is in het afspelen/ bufferen van de O!play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:14
Master_duck schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 08:41:
[...]

Ik heb ook happeringen gemerks bij het afspelen van sommige HD content. om het toch soepel te laten lopen heb ik de digitale uitgang voor geluid omgezet van spdif RAW naar spdif PCM. hierdoor liep alles weer soepel. lijkt mij toch is in het afspelen/ bufferen van de O!play
Als ik dat doe dan heb ik geen geluid bij films.
Voor DTS, en 5.1 moet ik de uitgang op SPDIFRAW zetten.
Voor mp3 op SPDIFLPCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:58:
[...]

Het is voor mij ook geen ramp maar ik hoor dus wel verschil tussen DTS en DTS HD.
Misschien naar de KNO arts of een goeie reciever kopen.

Groetjes Freebike
Het is en blijft een marginaal verschil dat voor de meeste mensen niet te horen is.

[ Voor 11% gewijzigd door KillGhost op 11-04-2010 15:12 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 01:25:
Heb een Denon 4310.
Klink als een klok.

Groetjes Freebike ;)
Ik vrees dat het vermeende kwaliteitsverschil toch echt tussen je oren zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Weet iemand hoe je (foutieve) shortcuts weer verwijderen kunt. Want ook al doe je naar links klikken en dan kiest voor de optie verwijderen de shortcut blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 01:25:
[...]

Heb een Denon 4310.
Klink als een klok.

Groetjes Freebike ;)
Persoonlijk vind ik dat als je dure apparatuur hebt en er het maximale uit wilt halen (tenminste dat maak ik uit jouw commentaar op) je ook de originele Blurays moet kopen ipv films downloaden met geripte audio :)
Voor de mensen die dat doen volstaat normaal DTS geluid namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Wat raar, mijn oplay is er zojuist mee opgehouden. Mijn TV kan het apparaat niet meer vinden, zowel via AV kabels als via HDMI.. Morgenochtend nog eventjes op mijn oude tv testen.
Hij is 26 januari gekocht dus dit valt wel vies tegen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:27:
[...]

Ik vrees dat het vermeende kwaliteitsverschil toch echt tussen je oren zit.
Als je het verschil toch niet hoort zijn er al miljoenen mensen op de wereld die een probleem tussen de oren hebben.
Zij horen het namelijk wel anders zouden mensen er geen geld aan uit geven.
Als je een DVD met DTS of de zelfde film op BD met DTS HD heb zit hier wel degelijk verschil in.
Heb ooit iemand gesproken die beweerde dat er geen verschil is tussen een versterker van 200 en 2000 euro.
Ga deze discussie ook niet meer voeren
Als jij het niet hoort en ik wel dan is dat zo.

Groetjes Freebike ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:26:
[...]

Persoonlijk vind ik dat als je dure apparatuur hebt en er het maximale uit wilt halen (tenminste dat maak ik uit jouw commentaar op) je ook de originele Blurays moet kopen ipv films downloaden met geripte audio :)
Voor de mensen die dat doen volstaat normaal DTS geluid namelijk wel.
Als je een DVD van internet hengelt of hem ript blijft altijd de audio het zelfte als op het orgineel.
De ASUS geeft het audio signaal digitaal ( RAW ) door aan je reciever.
Deze heeft een interne DAC (digitaal analoog converter )
Dus de kwaliteit hangt dus van de kwaliteit van je reciever af.
En op internet staan ze vaak al op voor ze te koop zijn.
Als ze goed zijn koop ik het orgineel.
Alleen met MP3 ga je kwaliteit inleveren.
Gelukkig is er ook nog Flac en WAV voor audio CD's.
Er zijn ook mensen die gewone CD's omzetten naar DTS
Klink Vaak een stuk beter als de orginele CD.
Ik ga dus wel degelijk voor kwaliteit

Groetjes Freebike ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:33:
[...]

Ik ga dus wel degelijk voor kwaliteit

Groetjes Freebike ;)
Waarom dan een apparaat kopen dat DTS HD expliciet niet ondersteunt? Aangezien je er over klaagt dit te missen snap ik niet waarom je dan niet een mediaspeler hebt gekocht die dit format wel ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!
Ik heb sinds kort last van dat bestanden die ik share, in O!Play als Ongeldig Bestand aangegeven worden. Terwijl het gewoon .mkv'tjes of ISO's zijn. Tevens kan ik alleen via UPNP me mappen bekijken, want als ik het via netwerk doe, zie ik alleen me Muziek map, terwijl de rest precies hetzelfde geshared staat.

Weet iemand hoe dit kan?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:23:
Hey!
Ik heb sinds kort last van dat bestanden die ik share, in O!Play als Ongeldig Bestand aangegeven worden. Terwijl het gewoon .mkv'tjes of ISO's zijn. Tevens kan ik alleen via UPNP me mappen bekijken, want als ik het via netwerk doe, zie ik alleen me Muziek map, terwijl de rest precies hetzelfde geshared staat.

Weet iemand hoe dit kan?

Gr.
Welke firmware heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht 1.21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Vanaf versie 1.21 spelen ogm files ineens niet meer lekker met de Asus O!play.Het beeld blijft achter,terwijl het geluid wel goed door loopt.Zo af en toe zie je wat beeld door de blokjes heen (wat we op de pc zien als de codec's niet oke zijn)

Meer gebruikers last van ?

Pieter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:49:
[...]

Waarom dan een apparaat kopen dat DTS HD expliciet niet ondersteunt? Aangezien je er over klaagt dit te missen snap ik niet waarom je dan niet een mediaspeler hebt gekocht die dit format wel ondersteunt?
Had toen ik de Asus kocht nog geen reciever die dit af kon spelen.
Nu dus wel.
Ben op zoek naar een nieuwe player.
De Asus kan dan naar de slaapkamer.
Wacht nu op de Yuixx.

Groetjes Freebike ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Ik heb bij sommige 1080p films haperingen bij erg bewegende scenes. De films zijn een GB of 8 groot, dus ik mag aannemen dat een wifi N netwerk hiervoor snel genoeg is? De PC waarvan in vandaan stream is gekoppeld aan een gbit switch, welke weer via een 100mbit lijn aan de router/accesspoint is verbonden.

720p en dvd materiaal loopt als een zonnetje.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Volgens mij is Wifi niet voldoende om 1080P vlekkeloos af te spelen. Hiervoor zou ik altijd bedraad netwerk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:17:
Volgens mij is Wifi niet voldoende om 1080P vlekkeloos af te spelen. Hiervoor zou ik altijd bedraad netwerk gebruiken.
Helemaal mee eens. Wireless is leuk en prachtig maar bij 1080P heb je al gauw een hikje, ook bij N.
Als het kan, trek een draad en 1080P is :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Bedraad netwerk zelfs niet altijd, je zult dan bij voorkeur een goede switch moeten hebben. Hier regelmatig haperingen met mijn O!Play op full hd iso's over LAN met een tele2 modempje. Network speed varieert van 10mbit tot 55mbit. Meestal rond de 30 a 40 maar gek genoeg toch haperingetjes zo nu en dan. Met gewone dvd's overigens nooit Wil je echt zeker zijn van een goede data doorvoer, sluit er dan een e-Sata schijf op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03
Ik heb zo nu en dan dat ik niet kan inloggen op m'n pc via netwerk. Hoevaak ik de username/ww combinatie invoer maakt niet uit. Het enige wat helpt is even de stroom van het apparaat, en dan kan ie weer xx aantal keer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee dagen de Oplay en ben er erg blij mee. Eindelijk genieten van full hd content op m'n Philips flatscreen.

Zoals andere gebruikers al eerder hadden gemeld, is er soms sprake van haperend beeld. Dit heb ik met de volgende 3 testcases ondervonden:

- Bird_42_MBit_ABR_(+-1.5 MBit).mkv
- Imax Under the Sea
- The Informant BD25

Ik speel de content via de volgende route af:

USB HD -> PC met 100Mbit NIC -> Oplay (1.21)
(geen routers of switches tussen pc en Oplay)

In alle gevallen heb ik de USB HD ook rechtstreeks aangesloten op de Oplay. Bird en Sea bleven stotteren (al was het minder), maar The Informant speelde prima af.

Volgens mij zijn Bird en Sea simpelweg te zwaar voor de Oplay. In het geval van The Informant is het netwerk niet snel genoeg.

Zou het - wat The Informant betreft - schelen als ik een Gbit-kaartje voor de PC zou halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 14:38

glashio

C64 > AMIGA > PC

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:01:
Zou het - wat The Informant betreft - schelen als ik een Gbit-kaartje voor de PC zou halen?
Nee, want O!Play heeft een 100Mbit aansluiting

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
spokje schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:22:
Ik heb zo nu en dan dat ik niet kan inloggen op m'n pc via netwerk. Hoevaak ik de username/ww combinatie invoer maakt niet uit. Het enige wat helpt is even de stroom van het apparaat, en dan kan ie weer xx aantal keer inloggen.
Heb ik ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik heb nog steeds een probleem. Mijn vader heeft een PC met windows 7 en een O!Play. De 1e versie dus zonder wi-fi. Hij heeft de laatste firmware 1.24, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb diverse websites etc bekeken, en meeste wel geprobeerd, maar het lukt gewoon nog steeds niet. De meeste dingen die daar staan stamt ook voornamelijk van voor de nieuwere versies.

Kan iemand mij een link geven met de instellingen zoals die moeten gelden voor windows 7 en de O!Play? Ik heb geen ervaring met telnet en wil daar liever ook niet mee klooien. De O!Play maakt via de experiabox contact met de PC, of althans dat zou moeten. De nieuwe services zoals internet tv op de O!Play werkt wel gewoon.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

KillGhost schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:36:
Kan iemand mij een link geven met de instellingen zoals die moeten gelden voor windows 7 en de O!Play?
http://badincitecomputers.com/oplay/oplay.html

maar ik zou je toch telnet aanraden ;)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
zonder stap 1: regedit lukt het ook prima om win7 shares te benaderen. 5 min werk in het sharing center et voilà.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Via een omweg is het me gelukt om ook The Informant (BD25) vloeiend via het netwerk af te spelen.
Communicatie via NFS i.p.v. SMB / CIFS bleek de oplossing te zijn. Ingrediënten:

- Hanewin NFS: software om op de Windows-pc een NFS-server te draaien.
- Vervolgens de NFS-share via telnet mounten op de Asus:

code:
1
2
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Videos
mount -t nfs 192.168.0.1:/e/download /tmp/ramfs/volumes/Videos

Eerder in dit topic was al een soortgelijke oplossing voor normale SMB-shares beschreven. Helaas schiet SMB voor blu-ray's te kort.

De mountstappen kan je tenslotte ook automatiseren door de twee regels toe te voegen aan rcS in /usr/local/etc/.

De content benader je dan via Storage i.p.v. Network op de Asus. Overigens zie je dan niet langer de "network-speed"-statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Computerland heeft deze week een aanbieding van een Externe HD
De overdrachtsnelheid is 480 Mbps
Is dat snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de USB 2.0 standaard, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:24:
Dat is de USB 2.0 standaard, dus ja.
morgen halen dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Die "aanbieding" is niks bijzonders hoor. Genoeg de vinden voor die prijs en voor iets meer geld heb je al 1.5TB.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Exirion schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:36:
[...]

Die "aanbieding" is niks bijzonders hoor. Genoeg de vinden voor die prijs en voor iets meer geld heb je al 1.5TB.
Ik geloof je. Maar deze winkel is dichtbij en ik vond de aanbieding niet slecht. En de kleur was ook nog goed. (zelfde als de o!play). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden. Misschien kan iemand die de O!Play al thuis heeft staan mij helpen?

Ik wil de O!Play als volgt aansluiten:

PC --> hubje --> O!Play

Ik wil dan vervolgens een flinke externe USB2 HDD aan de O!Play hangen.

Kan ik die HDD vervolgens vanaf de PC bereiken? Kan ik een filmpje vanaf de PC via de O!Play op de HDD zetten, vervolgens mijn PC uitzetten en die film kijken?

En schakelt de O!Play de externe HDD ook uit als je de O!Play uitzet met de afstandsbediening?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groet, Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:39:
Hallo,

Ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden. Misschien kan iemand die de O!Play al thuis heeft staan mij helpen?

Ik wil de O!Play als volgt aansluiten:

PC --> hubje --> O!Play

Ik wil dan vervolgens een flinke externe USB2 HDD aan de O!Play hangen.

Kan ik die HDD vervolgens vanaf de PC bereiken? Nee
Kan ik een filmpje vanaf de PC via de O!Play op de HDD zetten Nee,
vervolgens mijn PC uitzetten en die film kijken? Nee, tenzij de film op je HDD staat

En schakelt de O!Play de externe HDD ook uit als je de O!Play uitzet met de afstandsbediening? Nee

Groet, Arne
Ik denk dat jij een NAS wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 00:30:
[...]

Had toen ik de Asus kocht nog geen reciever die dit af kon spelen.
Nu dus wel.
Ben op zoek naar een nieuwe player.
De Asus kan dan naar de slaapkamer.
Wacht nu op de Yuixx.

Groetjes Freebike ;)
Veel succes met wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:49:
[...]

Veel succes met wachten >:)
Heb geen haast.
Asus bevalt verder prima.

Groetjes Freebike ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:39:

En schakelt de O!Play de externe HDD ook uit als je de O!Play uitzet met de afstandsbediening?

Groet, Arne
Op deze vraag is het antwoord: Ja! :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:24:
[...]

Op deze vraag is het antwoord: Ja! :) :*)
Geldt dat ook voor HDD met een eigen stroomvoorziening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb al mijn films overgezet van m'n laptop naar mijn nieuwe HD via usb en dat ging best vlot maar ben nu een film aan het kopiëren via het netwerk naar de HD met O!play maar dat gaat een stuk minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Aghanim schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:29:
Geldt dat ook voor HDD met een eigen stroomvoorziening?
Nee. Bij uitschakelend O!play wordt stroom op USB ook uitgeschakeld zodat USB-gevoede externe drives (meestal 2,5 inch) uitgeschakeld worden. Maar externe drives met aparte stroomvoorziening, meestal bij 3,5 inch drives, gebeurt het niet. Je zal zelf schakelaar moeten omhalen na uitzetten speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

MrDummy schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:08:
[...]

Nee. Bij uitschakelend O!play wordt stroom op USB ook uitgeschakeld zodat USB-gevoede externe drives (meestal 2,5 inch) uitgeschakeld worden. Maar externe drives met aparte stroomvoorziening, meestal bij 3,5 inch drives, gebeurt het niet. Je zal zelf schakelaar moeten omhalen na uitzetten speler.
Hoeft niet. Sommige externe USB HDD's met aparte stroomvoorziening schakelen ook al automatisch uit. Ik heb 2 externe HDD's. De een gaat met een schakelaar uit, en de andere schakelt zichzelf automatisch uit wanneer de PC uit is.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Aghanim schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:48:
Kan ik een filmpje vanaf de PC via de O!Play op de HDD zetten Nee,
vervolgens mijn PC uitzetten en die film kijken? Nee, tenzij de film op je HDD staat
Volgens mij kan dit wel toch? Je hebt een interne kopieerfunctie en dan kan je afaik van netwerk naar externe HDD kopiëren. Daarna kan je de PC uitzetten omdat de film op dat moment op de externe HDD staat.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Precies. Je kunt met de kopieër functie bestanden kopieëren van je pc naar de externe hd via de o!play. Heb dat gisteren nog gedaan. Zie een paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:08:
[...]

Automatisch uitschakelen ook mogelijk bij 3,5" externe drives met eigen stroomvoorziening. Echter niet alle externe drives hebben deze functie. Zelf heb ik een Freecom welke dit perfect doet. Even oppassen wat je koopt dus..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
KillGhost schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:31:
[...]

Volgens mij kan dit wel toch? Je hebt een interne kopieerfunctie en dan kan je afaik van netwerk naar externe HDD kopiëren. Daarna kan je de PC uitzetten omdat de film op dat moment op de externe HDD staat.
Dan heb ik het verkeerd :) Heb dan ook geen HDD aan mijn OPlay maar was in de veronderstelling dat dit niet kan omdat ik de optie ook nooit gezien heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-01 08:19
Dat kopiëren van een HD-film duurt ongeveer 3 kwartier bij mij (bekabeld UTP 100mbit via Zyxel-router met daarachter nog een hub) - hij blijft bij het kijken dus vóór met de datastreaming. Soms een hik en ik heb het idee dat het met name aan de router ligt die het druk heeft met andere dingen.

Een vraag: heeft iemand wel eens geprobeerd de aan de Asus-USB gekoppelde HD te benaderen met een in het netwerk aanwezige PC? Het lukt mij niet maar ik kan me ook voostellen dat dit niet de bedoeling is. Zou toch wel leuk zijn want dan kan je met een PC die schijf onderhouden.

[ Voor 3% gewijzigd door mbroeren op 22-04-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
hebben jullie ook dat hij de laatst afgespeelde content via het netwerk niet onthoud?
Dus All Media -> Recent Played?
Met een USB stick lukt dat wel, dan zet ie er (op de stick) een naam.db bestand neer
is dat algemeen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

mbroeren schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:09:
[...]

Een vraag: heeft iemand wel eens geprobeerd de aan de Asus-USB gekoppelde HD te benaderen met een in het netwerk aanwezige PC? Het lukt mij niet maar ik kan me ook voostellen dat dit niet de bedoeling is. Zou toch wel leuk zijn want dan kan je met een PC die schijf onderhouden.
Standaard niet, maar je kan het er wel in hacken. Zelf niet gedaan, maar ik heb het weleens langs zien komen in deze topic.

Ik heb een WD Desktop HD en die schakelt wel uit als mijn OPlay uit wordt gezet. Sterker nog, als ik de O!Play een tijd niet aanraak (Asus logo screensaver) dan lijkt de schijf ook uitgezet te worden.
Fonk schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:18:
hebben jullie ook dat hij de laatst afgespeelde content via het netwerk niet onthoud?
Dus All Media -> Recent Played?
Met een USB stick lukt dat wel, dan zet ie er (op de stick) een naam.db bestand neer
is dat algemeen bekend?
Bij mij hetzelfde geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Vincent7 op 22-04-2010 18:21 ]

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die de ondertiteling moeilijk te lezen vinden?
Daarmee bedoel ik de spaties tussen de letters. Is er al zicht op een komende firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:21:
Zijn er nog mensen die de ondertiteling moeilijk te lezen vinden?
Daarmee bedoel ik de spaties tussen de letters. Is er al zicht op een komende firmware?
nou ik heb meer moeite met zeer fellen beelden de letter te kunnen lezen. contrast is dan bijna helemaal weg. vooral bij MKV bestanden. andere kleur help niet echt. het is meer de omlijnning van de letters. die wil ik gewoon zwart hebben ipv grijs.

ik gebruik Ver 1.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Er is wel omlijning, maar die is gewoon te dun. Ze moeten omlijning meer dikker maken.
De letter spatiering is bijna zelfde als spatie, waardoor lezen ook moeizaam gaat.

Iets erger dan paar versies terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MrDummy schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:23:
Er is wel omlijning, maar die is gewoon te dun. Ze moeten omlijning meer dikker maken.
De letter spatiering is bijna zelfde als spatie, waardoor lezen ook moeizaam gaat.

Iets erger dan paar versies terug.
Het zal aan mijn 'goede?' ogen liggen maar ik heb hier echt geen last van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
Aghanim schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:02:
[...]

Het zal aan mijn 'goede?' ogen liggen maar ik heb hier echt geen last van.....
En Heb jij toevalig ook de letter groote aangepast? bij mij staat deze op -16.
als ik de letter groote op 0 zet dan heb je bijna 1/3 van je beeld gevult met letters als er 2 regels nodig zijn.

ik denk (weet wel zeker) dat we hier over de srt subs praten en niet de ingebakken en dvd en iso subs.

[ Voor 11% gewijzigd door Master_duck op 29-04-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hier staat de lettergrootte ook op -20
Ondertitels zijn prima te lezen. Ik heb versie 1.21
Ik heb een 42 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
Artwido schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:25:
Hier staat de lettergrootte ook op -20
Ondertitels zijn prima te lezen. Ik heb versie 1.21
Ik heb een 42 inch scherm.
Ik heb geen problemen met hardcoded subs, dvd(iso) maar voor al met losse subs
Ik weet dat vorige versie firmware de subs beter te lezen waren.

dit probleem komt naar boven als je losse subs (deze hebben een grijze omlijning) met licht achter grond (scene van de film) ik zal wel een paar foto's maken. maar (mijn)je tv settings kan ook het probleem zijn mijn contrast staat op 65 procent.
brightness staat op 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij staat het ook ergens rond de -20 inderdaad. Moet wel zeggen dat het voornamelijk hardcoded subs betreft ja. De enkele keren dat ik SRT gebruikte liep het sowieso niet lekker synchroon ondanks dat deze file specifiek bij de release hoorde. Deze letters waren echter wel gewoon te lezen, niets opvallends.

Nu kijk ik toch alleen blurays met subs dus dat probleem heb ik ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb sinds kort dat na iedere windows (security) update, mijn O!plays (alle 3) de shares en zelfs de gehele werkgroep amper zien, na heel vaak refreshen krijg ik ze wel te zien en kan ik normaal afspelen. Iemand enig idee wat in Windows hier voor zorgt (vast of dynamisch IP maakt niet uit, de o!play's zijn pingbaar, dus sluit netwerk zelf uit.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Waneer ik een film afspeel laat hij altijd de volgende chapter zien en zit door de ondertiteling heen
hoe zet ik chapters uit

finish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:07:
Hallo

Waneer ik een film afspeel laat hij altijd de volgende chapter zien en zit door de ondertiteling heen
hoe zet ik chapters uit

finish
Kan dat niet met de knop DISPLAY op je AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit kan niet met de knop Display
ik draai software 1.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
dat komt misschien doordat je ingebakken subs combineert met een file (mp4 of mkv ofzo) die ook losse subs aan boord heeft. als je dan subs uitzet dan zou chapter weg moeten gaan maar de ondertiteling moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is opgelost met chapters, bedankt.

Nu het volgende probleem, ik heb versie 1.21 software er op staan.
Nu kom ik tot de ontdekking dat ik nu ook internet tv en radio heb.
Maar helaas werkt dit niet bij mij, hij geeft aan dat hij de server niet kan vinden bij internetradio.
Bij internet tv geeft hij wel de tv kanalen aan maar kan ze niet openen. hij kent het media bestand niet.

finish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 18:07

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Weet iemand waar ik de 1.21p update kan vinden, de Asus website maakt me niet veel wijzer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Nickalicious schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:37:
Weet iemand waar ik de 1.21p update kan vinden, de Asus website maakt me niet veel wijzer :/
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Product: Multimedia
Series: Digital Media Player
Model: O!Play HDP-R1

en dan bij OS aangeven: Linux

Daarna krijg je alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:43:

Maar helaas werkt dit niet bij mij, hij geeft aan dat hij de server niet kan vinden bij internetradio.
Bij internet tv geeft hij wel de tv kanalen aan maar kan ze niet openen. hij kent het media bestand niet.
En wat is nu de oplossing geweest? Ben namelijk wel benieuwd omdat ik je probleemomschrijving ook niet echt begreep.

TV en Radio zou gewoon moeten werken. Niet alle channels doen het echter, dit is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:43:

finish
Ik heb exact hetzelfde probleem.....

Wanneer internetradio geselecteert, geeft die de melding "FAILED TO CONNECT TO SERVER" (in caps), terwijl de TV zenders wel gewoon kunnen worden gevonden, maar daarvan doen slechts enkele het. Ook Picasa en het onzinnige Weather doen het gewoon prima, dus een slechte verbinding ligt niet voor de hand.

Ik heb Asus al een paar keer gemaild over dit euvel, maar kreeg steeds na een week een mailtje dat het hele online gebeuren niet werkt, maar da's gewoon onzin. Anders was dit euvel wel uitgebreider op dit topic besproken.

Ik heb verschillende netwerkinstellingen geprobeerd (maar goed, je kunt kiezen tussen handmatig en automatisch, dus daar ben je ook nog wel een keer klaar mee).

Dus als iemand nog een lead heeft om hier verder aan te prutsen, heel graag!!! Met name internetradio keek ik al een hele tijd uit .... thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"FAILED TO CONNECT TO SERVER"

is bij mij ook een probleem, het zelfde wat ik hiervoor ook al aan gaf.
Het probleem komt waarschijnlijk niet veel voor maar hier doet hij echt niks.
Ik krijg wel verbinding met het netwerk maar daar houdt het mee op.

wie kan ons helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 18:43
Vind niemand het bijzonder vervelend dat die rotte USB-poorten aan de zijkant zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Gebruik ze niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 10:13
Wat zijn jullie ervaringen met de oplay mbt het afspelen van mp4 met een aac geluidsspoor?
Ik heb de WD live maar daarmee stottert aac geluid voortdurend dus overweeg nu om ook de oplay maar aan schaffen.

edit: maar gekocht en getest dan. Werkt op de asus wél prima. Moet zeggen dat de firmware support van asus stukken beter is dan die van western digital. Gebruiksgemak ligt daarmee ook een heel stuk hoger.

[ Voor 33% gewijzigd door benedictuz op 10-05-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
mikevdzanden schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:33:
Vind niemand het bijzonder vervelend dat die rotte USB-poorten aan de zijkant zitten?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware roadmap

Hoogste tijd voor een nieuwe firmware met wat nieuwtjes.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
Wordt idd weer eens tijd ben zelf erg benieuwd wat Remote desktop gaat inhouden. Ik hoop dat de mogelijkheid komt om via UPnP en/of terminal session de Oplay te bedienen. Zou echt een super oplossing zijn om muziek te luisteren zonder elke keer de tv aan de doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Whether support! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Heb het apparaat nu een paar weken, maar wat een superding! Ben er zeer tevreden over.
Direct firmware upgrade naar 1.24P gedaan en het werkt zeer rap.
Had hiervoor een Screenplay Director TV Link, maar dat was echt niks (traag, slechte interface, geen ondersteuning SRT files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Sinds ik de externe HD heb aangesloten dan heeft de O!play toch wel even nodig om de HD in te lezen bij opstarten.
De O!play is dan zeker wel een minuut of 2 bevroren lijkt het maar daarna is de O!play weer even snel als dat ik gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag. Ik heb regelmatig dat ik rare tekens krijg bij de ondertiteling. bv. met één of ideeën, enz. Alles met deze aparte tekens geeft rare ondertiteling. Weet iemand misschien een oplossing en/of instelling op de mediaspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een omslachtige manier om bijv. RTL Gemist via je je Asus af te spelen.
  1. Zoek de stream-URL van het programma dat je wilt zien op via http://www.microchange.nl/uzg/. Voorbeeld: Voetbal International Voorjaar 2010 afl. 30.
  2. Open een telnet-sessie naar je Asus: command prompt openen, commando telnet <ip-adres van je Asus>.
  3. Navigeer naar de directory waar de URL's van de "Internet TV-streams" te vinden zijn via commando cd /usr/local/etc/dvdplayer.
  4. Bewerk het bestand TVStationUrls via het commando vi TVStationUrls.
  5. Toets "i" om in de text insert-modus te komen en vervolgens enter om een nieuwe regel bovenin het bestand in te kunnen voegen. Plak de eerder gevonden stream-URL (rechtermuisknop, plakken).
  6. Toets Esc om weer uit de text insert-modus te komen. Ga aan het begin van de tweede regel staan en toets 2x "d". Op deze manier verwijder je de eerste standaard Japan-crap stream-URL van Asus.
  7. Toets ":" gevolgd door wq om het bestand op te slaan en om vi af te sluiten.
  8. Pak je Asus-afstandsbediening en kies Online media, Internet TV en tenslotte de eerstgenoemde stream (NHK). Als het goed is krijg je nu De Snor, Genee, Gijp en die mafkees uit Utrecht waarvan ik de naam even kwijt ben (van die wereldhit Belgie weet je wel) te zien. Overigens VI: _/-\o_. Johan Derksen hu akbar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:04:
Nog even een omslachtige manier om bijv. RTL Gemist via je je Asus af te spelen.
  1. Zoek de stream-URL van het programma dat je wilt zien op via http://www.microchange.nl/uzg/. Voorbeeld: Voetbal International Voorjaar 2010 afl. 30.
  2. Open een telnet-sessie naar je Asus: command prompt openen, commando telnet <ip-adres van je Asus>.
  3. Navigeer naar de directory waar de URL's van de "Internet TV-streams" te vinden zijn via commando cd /usr/local/etc/dvdplayer.
  5. Toets "i" om in de text insert-modus te komen en vervolgens enter om een nieuwe regel bovenin het bestand in te kunnen voegen. Plak de eerder gevonden stream-URL (rechtermuisknop, plakken).
  6. Toets Esc om weer uit de text insert-modus te komen. Ga aan het begin van de tweede regel staan en toets 2x "d". Op deze manier verwijder je de eerste standaard Japan-crap stream-URL van Asus.
  8. Pak je Asus-afstandsbediening en kies Online media, Internet TV en tenslotte de eerstgenoemde stream (NHK). Als het goed is krijg je nu De Snor, Genee, Gijp en die mafkees uit Utrecht waarvan ik de naam even kwijt ben (van die wereldhit Belgie weet je wel) te zien. Overigens VI: _/-\o_. Johan Derksen hu akbar!
hee bedankt ga het gelijk uit proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:16

Ding

Boii

Ik ben zojuist gearriveerd in ons vakantie huisje.
O!play bij me met films voor de kinderen, en wat films voor mijn vrouw en mij.
Ik heb zojuist alles aangesloten, en kom er net tot mijn schrik achter dat ik de verkeerde afstandsbediening bij me heb.
Nou heb ik wel mijn laptopje bij me, dus zat ik stiekem te hopen dat er iemand is die wat slims weet om nu toch nog films af te kunnen spelen.
Iemand een slim idee waardoor we deze week toch kunnen kijken?

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik begin een beetje wanhopig te worden want deze digibeet komt niet uit volgende probleem.
Ik heb een
- Asus oplay air HDP-R3 (firmware 1.12P)
- Desktop met vista (draadloos internet)
- Laptop met XP (draadloos internet)
- Linksys router

Als ik media wil openen via de oplay dan kan ik via het netwerk mijn werkgroep Chris65 zien. Als ik daarop klik dan zie ik de desktop en de laptop. Via netwerkcentrum van vista heb ik mapen delen beveiligen uitgezet (of een optie die daarop lijkt). Met als resultaat dat ik via mijn oplay mijn gedeelde mappen op de desktop kan benaderen.
Ik zie ook de laptop in de werkgroep staan maar daar vraagt hij om een Netgebruikers-ID en een wachtwoord. Ik heb nergens een wachtwoord of gebruikers-id opgegeven. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Had is dat probleem ook op mijn vista computer maar dat was een simpel vinkje uitzetten in het netwerkcentrum. Is dit ook een optie in XP en zo ja waar kan ik die optie vinden.
Ik kan trouwens ook niet via mijn desktop mijn laptop benaderen dus ik denk dat het een netwerk probleem is.

Graag hulp voor deze digibeet en als het enigszins kan Jip en Janneke taal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ding schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:44:
Ik ben zojuist gearriveerd in ons vakantie huisje.
O!play bij me met films voor de kinderen, en wat films voor mijn vrouw en mij.
Ik heb zojuist alles aangesloten, en kom er net tot mijn schrik achter dat ik de verkeerde afstandsbediening bij me heb.
Nou heb ik wel mijn laptopje bij me, dus zat ik stiekem te hopen dat er iemand is die wat slims weet om nu toch nog films af te kunnen spelen.
Iemand een slim idee waardoor we deze week toch kunnen kijken?
Heb je wel een UTP-kabel bij je? In dat geval zou je nl. je Asus via telnet moeten kunnen bedienen, als ik de volgende (steenkolen-Chinees-)Engelse discussie moet geloven:

[Problem]Play a video through telnet

Op die pagina wordt naar de volgende handleiding gelinkt:

http://rtd1073.wikidot.com/dvdplayer

Ik denk wel dat je eerst "Internet delen" op je laptop aan moet zetten, zodat je Asus een IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:04:
Super bedankt!
Dit soort stappen en tips zijn heel handig. Nu uitzending gemist nog.
Lijkt er op dat de extensie dus .WVX moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij niet gelukt om voetbal international er in te krijgen.... maar dat zal jullie niet verbazen denk ik, gelet op mijn vorige post (overigens nog steeds een probleem). Ik ben naar de telnet gegaan en heb de bewuste directory gevonden. Overigens moest ik een wachtwoord invoeren toen ik in de oplay wilde inloggen ... heb root gebruikt.
Toen ik de tvurls wilde bewerken kwam er een lijst met allemaal "~" onder elkaar. Klopt dat? daarna ben ik bovenaan gaan staan in het scherm, want ik kon niet verder naar boven scrollen en heb daar geplakt. Verder de handelingen uitgevoerd zoals beschreven.
Hij kwam niet in mijn oplay tv lijst terug. NHK bleef gewoon de NHK ... heb ik iets fout gedaan? Ik wil het wel weten want het zou wel een coole optie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:42:
Hallo,

Ik begin een beetje wanhopig te worden want deze digibeet komt niet uit volgende probleem.
Ik heb een
- Linksys router

Als ik media wil openen via de oplay dan kan ik via het netwerk mijn werkgroep Chris65 zien. Als ik daarop klik dan zie ik de desktop en de laptop. Via netwerkcentrum van vista heb ik mapen delen beveiligen uitgezet (of een optie die daarop lijkt). Met als resultaat dat ik via mijn oplay mijn gedeelde mappen op de desktop kan benaderen.
Ik zie ook de laptop in de werkgroep staan maar daar vraagt hij om een Netgebruikers-ID en een wachtwoord. Ik heb nergens een wachtwoord of gebruikers-id opgegeven. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Had is dat probleem ook op mijn vista computer maar dat was een simpel vinkje uitzetten in het netwerkcentrum. Is dit ook een optie in XP en zo ja waar kan ik die optie vinden.
Ik kan trouwens ook niet via mijn desktop mijn laptop benaderen dus ik denk dat het een netwerk probleem is.

En als je gewoon voor je XP account eens een password instelt? Dat heb ik namelijk ook en dat werkt prima. Netwerk verbinding tussen Vista en XP werkte bij mij ook niet. Van alles geprobeerd maar dat lukte niet echt, maar dat is wel weer 2 jaar geleden. Misschien dat er nu wel goede tips op internet te vinden zijn.

EDIT: Je network id is dan je inlognaam op XP.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vincent7 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:12:
[...]

En als je gewoon voor je XP account eens een password instelt? Dat heb ik namelijk ook en dat werkt prima. Netwerk verbinding tussen Vista en XP werkte bij mij ook niet. Van alles geprobeerd maar dat lukte niet echt, maar dat is wel weer 2 jaar geleden. Misschien dat er nu wel goede tips op internet te vinden zijn.

EDIT: Je network id is dan je inlognaam op XP.
Er staan ook behoorlijk veel tips/how-to's in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag vandaag op het journaal dat steeds meer mensen hun vakantiegeld niet gebruiken om de vakantie te betalen. Ik denk dat ik maar een nieuwe laptop ga halen en hoop daarmee het probleem opgelost te hebben. Deze is inmiddels ook een jaar of 8 en de vrouw begint te klagen over de snelheid.

Overigens .... het streamen van HD films is niet één van de beste kwaliteiten van de oplay. Tenmiste niet in mijn geval. Het signaal moet van boven naar beneden komen. Ik heb geprobeerd om een HD film op een externe harde schijf te zetten. Ik denk dat mijn WD My Book een beetje te traag is, want hij happert in het begin nogal en na een paar minuten heeft hij de draad gevonden en opgepakt en loopt het allemaal soepel.
Weet iemand een goede externe schijf die gelijk goed HD films op de oplay afspeelt? (niet gelijk de aller duurste :) )

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonk schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:57:
[...]

Super bedankt!
Dit soort stappen en tips zijn heel handig. Nu uitzending gemist nog.
Lijkt er op dat de extensie dus .WVX moet zijn.
Uitzending gemist werkt er anders ook mee. Zojuist heb ik bijv. even een willekeurige aflevering van Dunya en Desi geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:44:
Het is mij niet gelukt om voetbal international er in te krijgen.... maar dat zal jullie niet verbazen denk ik, gelet op mijn vorige post (overigens nog steeds een probleem). Ik ben naar de telnet gegaan en heb de bewuste directory gevonden. Overigens moest ik een wachtwoord invoeren toen ik in de oplay wilde inloggen ... heb root gebruikt.
Toen ik de tvurls wilde bewerken kwam er een lijst met allemaal "~" onder elkaar. Klopt dat? daarna ben ik bovenaan gaan staan in het scherm, want ik kon niet verder naar boven scrollen en heb daar geplakt. Verder de handelingen uitgevoerd zoals beschreven.
Hij kwam niet in mijn oplay tv lijst terug. NHK bleef gewoon de NHK ... heb ik iets fout gedaan? Ik wil het wel weten want het zou wel een coole optie zijn
Doe je inderdaad iets verkeerd. Stappen 2 t/m 4:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Venus login: root
warning: cannot change to home directory

BusyBox v1.1.3 (2010.01.21-03:14+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

/ # cd /usr/local/etc/dvdplayer/
/usr/local/etc/dvdplayer # vi TVStationUrl
Resultaat:
Zoals je kunt zien: geen "~" te bekennen. De bedoeling is om de eerste URL in de lijst (http://www.nhk.or.jp/nhkworld/r0/low.asx) te vervangen door de URL van de stream die je wilt bekijken. Ik neem even de Dunya en Desi-URL uit m'n vorige post weer als voorbeeld. Na uitvoering stap 5:
Na stappen 6 en 7:
Tenslotte zou je nu succesvol stap 8 uit moeten kunnen voeren.

Heb je trouwens wel de laatste firmware geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:42:
Hallo,

Ik heb een
- Linksys router

Vista en 7 moet je werkgroep/WORKGROUP even vergeten.

Deze stappen heb ik doorlopen om alles werkend te krijgen:

1. In Vista maak je een nieuwe gebruiker aan bijv. Oplayer met een goed en veilig wachtwoord.
2. In Oplay ga je naar Alle Media en shortcuts en druk je op toevoegen (pijl naar links volgens mij)
3. ID vul je in de gebruikersnaam en bij wachtwoord DAT wachtwoord.
4. Workgroup is niet nodig alleen het juiste IP

Bij mij is mijn server 192.168.1.101

Dus heel simpel:

Gebruiker aanmaken in windows met wachtwoord
Die toevoegen met juiste IP bij shortcuts in Oplay Air

Tata:) Nu log je in.

Bestands en printer delen aanzetten in Vista, en natuurlijk de mappen delen MET de gebruikersnaam
die je speciaal voor Oplayer hebt gemaakt.

Ik heb nog geen HD getest via Wlan maar mijn server is zo strak mogelijk gedeframenteerd dat ik op alle DVD's tot nu toe nog geen 1 beeld stotter heb kunnen ontdekken.

Geen geluid? Check de audio bij Oplayer of deze op SPDIF RAW staat dit is namelijk alleen nodig om AC3 door te geven aan je digitale versterker, wil je MP3 luisteren moet die op LPCM staan.

Router hoef je niets aan te doen, die laat je gewoon staan zoals ie staat. Zolang je maar bestands en printer delen open zet in de firewall van XP/2003/Vista/7/Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonk, dank je wel voor de uitleg. Ik zie geen "~" meer. Het kwam doordat er in de eerste uitleg TVStationUrls en bij jouw uitleg TVStationUrl (zonder s) stond. Blijkbaar luistert telnet erg gevoelig ;)
Ik heb de link er in geplakt en gedaan wat er stond, maar op de één of andere manier speelt hij het niet af. Ik heb als het goed is de laatste firmware erop staan van de OplayAir namelijk 1.12P.

Even een edit....... weer een paar keer geprobeerd en om de één of andere reden doet hij het nu wel :P Dank u wel.

Je kan trouwens in de zelfde usr/local/etc/dvdplayer ook de naam van het tvstation veranderen door vi TVStationFavorite te bewerken. Je kan dan NHK veranderen in De Snor. Voorals je voetbal international hebt aanstaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
Ik vraag me het volgende af: Gaan aanpassingen aan bestanden als TVStationUrls en TVStationFavorite weer verloren zodra je de spanning van de O!play af haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 03:23:
Via een omweg is het me gelukt om ook The Informant (BD25) vloeiend via het netwerk af te spelen.
Communicatie via NFS i.p.v. SMB / CIFS bleek de oplossing te zijn. Ingrediënten:

- Hanewin NFS: software om op de Windows-pc een NFS-server te draaien.
- Vervolgens de NFS-share via telnet mounten op de Asus:

code:
1
2
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Videos
mount -t nfs 192.168.0.1:/e/download /tmp/ramfs/volumes/Videos

Eerder in dit topic was al een soortgelijke oplossing voor normale SMB-shares beschreven. Helaas schiet SMB voor blu-ray's te kort.

De mountstappen kan je tenslotte ook automatiseren door de twee regels toe te voegen aan rcS in /usr/local/etc/.
Hanewin NFS draaien, mounten werkt, 1080p BD iso's lopen nu vloeiend. Alleen 1 mount-aktie duurt 4 minuten (ook handmatig in shell). Weet iemand waarom? (Portmapper Deamon draait op Win machine & Firewall staat uit)

Edit: De Oplossing (google > forum > tutorial)
mount -t nfs 192.168.178.21:/d /tmp/ramfs/volumes/D -o nolock
-o nolock

[ Voor 16% gewijzigd door glashio op 13-05-2010 14:14 . Reden: Oplossing ]

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste