Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 14:38

glashio

C64 > AMIGA > PC

monta schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:15:
naar de eerste regel met ipnummer en daar i getypt en 192 adres weggehaald en mijn ipnummer van de Asus gezet. Bij de ww heb ik mijn gateway ip geplaatst.
...
Doe ik nog iets verkeerd?
Post eens deze regels?

Als je in telnet zelf in de command prompt
mount -t cifs -o username=xxxxx,password=xxxxx //10.0.0.149/videos /tmp/ramfs/volumes/videos
dit uitvoert. Foutmeldingen? Kan je directorylisten? d.m.v.
ls -al /tmp/ramfs/volumes/videos

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
..

[ Voor 99% gewijzigd door ernie12121 op 20-03-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Exirion schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:02:
[...]

Ja, er zit een copy functie op om dat te doen.
bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
glashio schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:33:
[...]
Post eens deze regels?

Als je in telnet zelf in de command prompt
mount -t cifs -o username=xxxxx,password=xxxxx //10.0.0.149/videos /tmp/ramfs/volumes/videos
dit uitvoert. Foutmeldingen?

Hij geeft na dit commando in de root ingegeven: permission denied

Doe ik onderstaande:
Kan je directorylisten? d.m.v.
ls -al /tmp/ramfs/volumes/videos
dan verschijnt dit:
drwxr-xr-x 2 root root 0 datum
drwxr-xr-x 5 502 502 0 datum

Maar warschijnlijk geeft hij permission denied omdat ik het mounten in de root do dus direct na het inloggen.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb echt een heel vaag probleem. Sinds gisteren een nieuwe TV en ook Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Als ik nu een film/serie kijk dan stopt deze uit zichzelf op een X moment, waarbij X niet consequent op een tijd plaatsvindt, maar per film wel bij dezelfde scene. Dit moment lijkt bij 30 minuten plaats te vinden, al heb ik dat niet op de seconde getimed.

Dit is zowel voorgevallen bij een .mpg als een .mkv . Het doorspoelen kan ineens ook niet sneller dan 2x, daarnaast stopt de film er ook direct mee als ik timeskip gebruik. Het maakt overigens niet uit of timeskip met 5 minuten of een andere waarde.

Zelf dacht ik dat de Win 7 PC waarvan ik alles stream na 30 minuten op standby/hibernate zou gaan, maar na dit uitgezet te hebben blijkt dit niet de oplossing te zijn.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Voorheen (nieuwe win7 install) werkte de O!Play zonder problemen op de nieuwste firmware.

-Edit- : Vandaag speelde de betreffende MKV wel verder dan het scene waarop het feest normaal gesproken voorbij was. Misschien had de PC een slecht humeur gisteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 21-03-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
monta schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:30:
[...]

dan verschijnt dit:

Maar warschijnlijk geeft hij permission denied omdat ik het mounten in de root do dus direct na het inloggen.
Je moet de netwerkadapter even een vast ip adres geven hierna start de Oplay sneller en werken de
cifs shares meteen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
frissie schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:50:
[...]

Je moet de netwerkadapter even een vast ip adres geven hierna start de Oplay sneller en werken de
cifs shares meteen !
Alle apparaten hebben een vast ip adres...ook de asus o!play.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
monta schreef op zondag 21 maart 2010 @ 08:37:
[...]

Alle apparaten hebben een vast ip adres...ook de asus o!play.
Heb je dit via de setup of via telnet>cli (vi) ingesteld in /usr/local/etc/rcS ?

Ik heb hierna de volgende regels geplakt via putty hierna werkte het.
Op de andere wijze (jouw wijze) : eerst de directory's via mkdir en hierna de gehele mount reeks werkte bij mij niet :?
---------------------

ifconfig eth0 192.168.1.65 netmask 255.255.255.0
route add default gw 192.168.1.254

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/films
mount -t cifs -o username=**********,password=******** //192.168.1.45/films /tmp/ramfs/volumes/films
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/foto
mount -t cifs -o username=**********,password=******** //192.168.1.45/foto /tmp/ramfs/volumes/foto
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/muziek
mount -t cifs -o username=**********,password=******** //192.168.1.45/muziek /tmp/ramfs/volumes/muziek
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/download
mount -t cifs -o username=**********,password=******** //192.168.1.45/download /tmp/ramfs/volumes/download

---------------

[ Voor 11% gewijzigd door frissie op 21-03-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
frissie schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:06:
[...]

Heb je dit via de setup of via telnet>cli (vi) ingesteld in /usr/local/etc/rcS ?

Op de andere wijze (jouw wijze) : eerst de directory's via mkdir en hierna de gehele mount reeks werkte bij mij niet :?
---------------------

mount -t cifs -o username=**********,password=******** //192.168.1.45/films /tmp/ramfs/volumes/films
mount -t cifs -o username=**********,password=******** //192.168.1.45/foto /tmp/ramfs/volumes/foto
mount -t cifs -o username=**********,password=******** //192.168.1.45/muziek /tmp/ramfs/volumes/muziek
mount -t cifs -o username=**********,password=******** //192.168.1.45/download /tmp/ramfs/volumes/download

---------------
Het ipadres heb ik via setup ingesteld, zou anders niet weten hoe ik het moest doen.

Ik ga het eens proberen eerst de mkdir daarna mount en dit voor alle drie.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
frissie schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:06:
[...]

---------------------

---------------
Het werkt nog niet. De folders zie ik wel: videos, fotos en muziek maar er komt niets in tevoorschijn. Ik heb nu dus eerst een mkdir daarna een mount.
ipnummer van asus is 10.0.0.154 en dit staat ook achter #ifconfig eth0. Subnet is 3x 255 en 0. Route add default gw is ipadres van router.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
monta schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:19:
[...]

Het werkt nog niet. De folders zie ik wel: videos, fotos en muziek maar er komt niets in tevoorschijn. Ik heb nu dus eerst een mkdir daarna een mount.
ipnummer van asus is 10.0.0.154 en dit staat ook achter #ifconfig eth0. Subnet is 3x 255 en 0. Route add default gw is ipadres van router.
Waar haal je je data vandaan ?
Nas, server of pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
frissie schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:47:
[...]

Waar haal je je data vandaan ?
Nas, server of pc ?
Van een NASje een externe HD Western Digital Mybook. Het heeft in het begin wel gewerkt maar sinds een bepaalde firmware update niet meer. De HD heeft ipnummer: 10.0.0.149.
De HD zit ook op dezelfde router aangesloten met kabel.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Raar, mijn o!play verloor vandaag 4 keer zijn verbinding (film liep vast, kreeg melding dat de film ejected was), moet nu handmatig een ipadres instellen, via DHCP krijgt ie wel zijn gegevens, maar kan ie geen verbinding meer krijgen met het netwerk of internet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Fonk schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 02:02:

Ik zag wel dat recent played werkt vanaf usb, daar zet ie dan 2 .db bestanden neer, maar ik krijg dit niet aan de gang via het netwerk.

Of moet de gebruiker OPlay op de nas/servershare dan op full admin staan ipv alleen lezen?
Hij onthoud nooit de laatst geopende map of video van het netwerk, of is dat normaal?
Kan iemand daar even op reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:23:
[...]

Upscaling verschil? Ander beeldformaat ingesteld waardoor het op de Asus uitgerkt wordt of iets dergelijks? Beiden zijn HDMI aangesloten?

Willen jullie vandaag voor me duimen dat mijn Sony Bravia bezorgd wordt? Kan ik eindelijk eens blurays kijken die groter zijn dan 1 meter diagonaal :D
Beste,

Ik heb geen beeldformaat standaard ingesteld, (staat in menu dat hij dit automatisch moet oppikken) Mijn Xbox is via de VGA Kabel aangesloten, me O!Play via HDMI. Maar het stomme is, dat Lost dus wel haarscherp is maar Simpsons niet, terwijl ze beide dezelfde kwaliteit zijn en zelfde formaat. Daar komt nog bij dat de afleveringen van de Simpsons dus wel scherp zijn op de Xbox.

Mvg,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn o play gaat voortaan aan en meteen weer uit bij de eerste keer aanzetten.
Als ik hem dan nog eens aanzet blijft hij wel aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:46:
[...]

Beste,

Ik heb geen beeldformaat standaard ingesteld, (staat in menu dat hij dit automatisch moet oppikken) Mijn Xbox is via de VGA Kabel aangesloten, me O!Play via HDMI. Maar het stomme is, dat Lost dus wel haarscherp is maar Simpsons niet, terwijl ze beide dezelfde kwaliteit zijn en zelfde formaat. Daar komt nog bij dat de afleveringen van de Simpsons dus wel scherp zijn op de Xbox.

Mvg,
Rob
Probeer em eens op niet automatisch te zetten.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41
Is het inmiddels niet weer tijd voor een FW update? Het wordt tijd dat die internet zooi goed gaat werken, en er nuttige dingen in komen :P uitzendinggemist.nl ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillGhost schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:39:
[...]

Probeer em eens op niet automatisch te zetten.
Bedankt voor je hulp, maar ook als ik hem niet op automatisch zet, bijvoorbeeld op 720P of 1080i blijft het beeld hetzelfde. Ben er wel achter gekomen dat de Simpsons afleveringen AVI zijn en Lost afleveringen MKV. Op één of andere manier pakt hij dus die Avi's niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:59:
[...]

Bedankt voor je hulp, maar ook als ik hem niet op automatisch zet, bijvoorbeeld op 720P of 1080i blijft het beeld hetzelfde. Ben er wel achter gekomen dat de Simpsons afleveringen AVI zijn en Lost afleveringen MKV. Op één of andere manier pakt hij dus die Avi's niet goed.
Dat is dus ook een heel ander bestandsformaat met andere resoluties en een heel andere kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
monta schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:45:
[...]

Het ipadres heb ik via setup ingesteld, zou anders niet weten hoe ik het moest doen.

Ik ga het eens proberen eerst de mkdir daarna mount en dit voor alle drie.
Heeft iemand dit wel werkend met de shares op versie 1.21P?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 14:38

glashio

C64 > AMIGA > PC

monta schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:24:
Heeft iemand dit wel werkend met de shares op versie 1.21P?
Ja ik :) 1.21P gemount op een Win7 64Bit machine zonder registry aanpassingen.
Maar met de default rcS file, kan je nu wel/niet handmatig mounten vanaf telnet? (dat stukje is mij ontgaan)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op asus forum te lezen:

Good news NEW 1.24 Firmware Released.

Not sure what is in the firmware as no changelog as of yet.
Installed the PAL version without any issues couldnt see many changes.

ftp://ftp.asus.com.tw/pub...a_Player/HDP-R1/Firmware/

Vannavond maar even kijken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
Oké,

we kunnen weer....

Nieuwe firmware voor de Air...

UPDATE: Just 1 minute after submit this post i review the ASUS support ftp and now there is a new firmware for O!Play Air (v1.12):

ftp://ftp.asus.com.tw/pub...a_Player/HDP-R3/Firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
YES en nieuwe firmware voor de O!play gewoon (HDP-R1)

1.24P !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

jos020 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:03:
YES en nieuwe firmware voor de O!play gewoon (HDP-R1)

1.24P !!!!!
Iemand was je 1.5 uur voor.....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
Exirion schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:02:
[...]

Iemand was je 1.5 uur voor.....
Ja klopt, ik zie het nu ook. Sorry daarvoor... 8)7

Ik checkte vanochtend eerst dit topic, daarna naar het Asus forum en toen heb ik in al mijn blijheid niet meer gecontroleerd of er al iemand voor me was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
glashio schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:11:
[...]
Ja ik :) 1.21P gemount op een Win7 64Bit machine zonder registry aanpassingen.
Maar met de default rcS file, kan je nu wel/niet handmatig mounten vanaf telnet? (dat stukje is mij ontgaan)
Nee, permission denied maar kun je hierbij even helpen want waar precies moet ik het mount commando ingeven?
Hij geeft na dit commando in de root ingegeven: permission denied

Doe ik onderstaande:

ls -al /tmp/ramfs/volumes/videosdan verschijnt dit:

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Laatst online: 04-01 13:37
Iemand 1.24P al getest???? Ben erg benieuwd wat de nieuwe functies zijn!!!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocopasta schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:54:
Iemand 1.24P al getest???? Ben erg benieuwd wat de nieuwe functies zijn!!!!!! :)
Heb 1.24p er net opgezet.
Wat meteen opvalt is, dat voor het eerst alle settings en shares mee overgenomen worden.
Verder werkelijk (nog) niets nieuws kunnen ontdekken.
Heb voor de zekerheid maar even gekeken onder systeem of 1.24 toch wel was geinstalleerd :? .
Maar even wachten op change log 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Zelfde hier, net 1.24 erop gezet en merk geen enkel verschil! Alles doorgebladerd maar niks nieuws kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, versie nummer in elk geval wel anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2018
Inderdaad nog niets nieuws te ontdekken in de nieuwe firmware.

De volgende dingen mis ik nog steeds:
- Thumbnail/cover browsing
- Dikkere subtitle outline (nog steeds lastig lezen op lichte achtergrond)
- Mp3 shuffle voor netwerk shares
- HD audio passthrough
- Goto optie voor films
- Admin shares automatisch verbergen

Verder heb ik nog steeds het probleem dat zo nu en dan het geluid misvormd afspeelt. Als ik de mp3 of film dan opnieuw start gaat het weer goed. Dit probleem doet zich alleen voor bij de OPlay, bij andere bronnen heb ik er nooit last van. Inmiddels met een tweede OPlay getest waar het probleem zich ook voordoet, het lijkt dus een compatibiliteitsprobleem tussen de Oplay (realtek chipset?) en mijn receiver te zijn. Iemand toevallig ook in het bezit van een Yamaha RX-V465 receiver die dit kan bevestigen? :)

Aangezien dit toch wel een erg irritant probleem is en ik niet weet of bovenstaande punten ooit nog in een toekomstige firmware komen ben ik sterk aan het overwegen om de WD TV Live player te halen en uit te testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anacho
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 19:55
Ook geen toevoegingen gezien in deze update. Wel werkt internet TV vlotter en stabieler lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Juaah dat wel, alleen zijn er al manieren om die lijst te bewerken zodat je zelf streams toe kan voegen of weg kan halen?
En hebben jullie nog leuke tv streams ontdekt? Ik gebruik het nooit op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Enige wat ik wel eens gebruik is het internet radio. Maar meer ook niet. Beetje karig deze firmware. Schiet allemaal niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anacho
  • Laatst online: 11-06 19:55
Ik heb geen mogelijkheden van toevoegen van een tv of radiostation gevonden. Heb wel in een eerdere post uitgelegd hoe ik een radiostation via telnet heb kunnen toevoegen. Ook is het tv aanbod beperkt gebleven tot 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
Ik heb nu al een paar keer de nieuwe firmware (1.24P) gedownload van de ftp server, alleen krijg ik continu een crc error bij het unzippen van het image. Zijn er nog anderen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Toch wel ruk hoor van Asus, dat er geen fatsoenelijke changelog is.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
KillGhost schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:52:
Toch wel ruk hoor van Asus, dat er geen fatsoenelijke changelog is.
Tot die tijd upgrade ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Op de fora van Asus zijn er lijsten met functie requests van users en bugs die nog geplet moeten worden, maar er wordt zelden op gereageerd. Gelukkig doet de speler op zich wel wat ie moet doen voor mij, maar ik kan me voorstellen dat als je speler niet helemaal lekker werkt en je hulp nodig hebt je aardig met je handen in het haar kan zitten.
Dacht dat Asus altijd wel oké was qua service, maar dit stukje hebben ze nog niet helemaal begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
spokje schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:23:
Op de fora van Asus zijn er lijsten met functie requests van users en bugs die nog geplet moeten worden, maar er wordt zelden op gereageerd. Gelukkig doet de speler op zich wel wat ie moet doen voor mij, maar ik kan me voorstellen dat als je speler niet helemaal lekker werkt en je hulp nodig hebt je aardig met je handen in het haar kan zitten.
Dacht dat Asus altijd wel oké was qua service, maar dit stukje hebben ze nog niet helemaal begrepen.
misschien is de oplay daarom ook relatief goedkoop, weinig kosten maken aan Asus kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Laatst online: 21:36
Ik ben ook aan het kijken voor een Asus 0!play. Kunnen jullie me vertellen hoe het apparaat reageerd op menu's van DVD / HD en Blu-ray films?

Ik heb niet de mogelijkheid om het apparaat met een kabel te verbinden aan me router, is dan het slimste om een losse externe hd erbij te nemen om daar alle films op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
monta schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:19:
[...]
Ik heb net vanochtend de 1.21 firmware er op gezet. Letterlijk de instructies uitgevoerd en bij mij werkt het vlekkeloos. De volgorde van de mkdir en mount regels hebben geen invloed.

Ben je niet vergeten om het '# ' weg te halen bij de ifconfig- en route-regel? De hekjes geven namelijk aan dat het om een commentaar regels gaat en dat is nu niet meer het geval. Middels deze regels worden het ip-adres van de O!Play (ifconfig) en je gateway (route) vastgelegd. Deze gegevens moet je dus wel weten (in windows vanuit dos-venster een ipconfig draaien en je weet wat je gateway IP-adres is)

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
cverkooyen schreef op zondag 28 maart 2010 @ 09:10:
Ik ben ook aan het kijken voor een Asus 0!play. Kunnen jullie me vertellen hoe het apparaat reageerd op menu's van DVD / HD en Blu-ray films?

Ik heb niet de mogelijkheid om het apparaat met een kabel te verbinden aan me router, is dan het slimste om een losse externe hd erbij te nemen om daar alle films op te zetten?
Je eerste punt: normale dvd-menu's doet 'ie prima. Ik heb geen hd-materiaal dus dat weet ik niet.

Je tweede punt: dat denk ik wel ja. Moet je wel steeds slepen met je hd als je nieuwe films hebt. Ik ken je budget niet, maar je zou ook naar een nas kunnen kijken. Die zou je wireless kunnen verbinden met de rest van je netwerk. Dus TV<-- O!Play<-- nas<-- computer/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Artcore schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:05:
[...]

Je eerste punt: normale dvd-menu's doet 'ie prima. Ik heb geen hd-materiaal dus dat weet ik niet.

Je tweede punt: dat denk ik wel ja. Moet je wel steeds slepen met je hd als je nieuwe films hebt. Ik ken je budget niet, maar je zou ook naar een nas kunnen kijken. Die zou je wireless kunnen verbinden met de rest van je netwerk. Dus TV<-- O!Play<-- nas<-- computer/router.
Ik heb al veel HD gekeken op de OPlay (wat overigens prima kan) maar nog nooit een menu gehad bij zo'n film.
De enige manier om content te bekijken is met HDD als je geen lan/wireless hebt. Ik zou ook voor een LAN/NAS aansluiting gaan, veel handiger dan slepen met je harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vraag al meerdere keren gelezen nu maar nog geen antwoord gezien (of gevonden, het is een erg grote post)

Maar net als bij andere happert mijn Oplay soms tijdens het spelen van een MKV of TS, ook doet hij dit bij andere formaten. Heeft iemand dit probleem ook en heeft hij/zij hiet een oplossing voor?

alvast bedankt voor al de hulp
Lesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-04 17:52
[quote]Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:36:
Ik heb de vraag al meerdere keren gelezen nu maar nog geen antwoord gezien (of gevonden, het is een erg grote post)

Maar net als bij andere happert mijn Oplay soms tijdens het spelen van een MKV of TS, ook doet hij dit bij andere formaten. Heeft iemand dit probleem ook en heeft hij/zij hiet een oplossing voor?

alvast bedankt voor al de hulp
Lesley
[/

Sommige scenes van MKV natuurfilms (en dan bedoel ik bijv. Earth en Life :-) ) haperen bij heftige scenes als ik ze vanaf mijn NAS (Ch3snas van Conceptronic) speel. Normale MKV films en de rest doen het altijd vlekkeloos.

Oplossing is voor mij om deze specifieke films op USB disk te zetten en dan deze dan in te Asus te prikken en af te spelen, dan gaat het vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertram459
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 17:51

Bertram459

Happy camper

Lijkt me dan een netwerk probleem, welke NAS heb je? LAcie networkspace schijnt nogal slechte doorvoersnelheden te hebben, had ik ook last van, voral bij 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertram459
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 17:51

Bertram459

Happy camper

Wat ook zou kunnen is dat de framerate die de O!play gebruikt niet overeenkomt met die van het bestand, documentaires zijn vaak op 25 FPS opgenomen, films op 24, probeer eens in je instellingen menu van je O!play om bij 1080p 50 Hz te kiezen of juist 60Hz en kijk of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de officiële release notes van 1.24:
O!Play HDP-R1 firmware update (For PAL TV system user)
Improve HDMI compatibility with certain Toshiba TV set.

***Please ensure the television system or standard used in your country or location before updating the firmware.

1.24P(PAL):
S. Africa
Israel
HK/Singapore/Malaysia
Australia/New Zealand
UAE+GCC+/IRAN/Syria/KSA/Turkey/Egypt/Indonesia/Thailand/Cambodia/India/SriLanka/Pakistan/Bangladesh
Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:07:
Hier de officiële release notes van 1.24:

[...]
thats all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Was mijn eerste reactie ook :)

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Mja dat valt nog relatief tegen ja, Toshiba TV's? Naja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het zal wel een groot genoeg probleem zijn geweest om toch een versie er aan te besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zat er dan allemaal wel niet in 1.22 en 1.23? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Om dit soort redenen is het gewoon slim om even te wachten met firmware updaten totdat er bekend is wát er veranderd. Alhoewel de kans klein is dat het fout gaat, wil je niet onnodig firmware updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Misschien zijn we ook verwend als we kijken naar de voorgaande updates. Er is, ten opzichte van 1.07, al behoorlijk wat functionaliteit toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hmmz van het weekend nog eens een XBMC windows 7 machine geinstalleerd met de benodigde tweaks, instellingen en accecoires. Deze start binnen 30 seconden op, ziet er vet mooi uit en is veel beter (eigenlijk: perfect) in het spelen van muziek. Verder een prima uitzending gemist functie, youtube, webbrowser met favorieten die je via het menu als thumbnails aan kan klikken. Naast de afstandsbediening ook nog ondersteuning voor een (mini) toetsenbord. Dat alles is toch echt iets wat ik nog erg mis in de O!Play. Voor films isie prima, maar daar is eigenlijk alles mee gezegd. Ik overweeg toch zo'n media center a la 350 euro, of een aanstaande D-link boxee box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
justin_ti schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:07:
Hmmz van het weekend nog eens een XBMC windows 7 machine geinstalleerd met de benodigde tweaks, instellingen en accecoires. Deze start binnen 30 seconden op, ziet er vet mooi uit en is veel beter (eigenlijk: perfect) in het spelen van muziek. Verder een prima uitzending gemist functie, youtube, webbrowser met favorieten die je via het menu als thumbnails aan kan klikken. Naast de afstandsbediening ook nog ondersteuning voor een (mini) toetsenbord. Dat alles is toch echt iets wat ik nog erg mis in de O!Play. Voor films isie prima, maar daar is eigenlijk alles mee gezegd. Ik overweeg toch zo'n media center a la 350 euro, of een aanstaande D-link boxee box.
Mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan iemand eens testen of de NOS Radio 1 stream nog goed werkt? Sinds maandag knalt 'ie er bij mij steeds uit, terwijl andere streams nog goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
justin_ti schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:07:
Ik overweeg toch zo'n media center a la 350 euro, of een aanstaande D-link boxee box.
Dat is natuurlijk ook geen eerlijk vergelijk; 80 vs 350 euro! Ik snap de voordelen die je aandraagt wel hoor, maar aan de andere kant is het ook wel lekker dat met de O!Play iets werkt of juist niet, maar dat je er geen installaties etc. meer tegenaan hoeft te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Aghanim schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:11:
[...]

Dat is natuurlijk ook geen eerlijk vergelijk; 80 vs 350 euro! Ik snap de voordelen die je aandraagt wel hoor, maar aan de andere kant is het ook wel lekker dat met de O!Play iets werkt of juist niet, maar dat je er geen installaties etc. meer tegenaan hoeft te gooien.
Precies. Ik heb juist voor de O!Play gekozen voor de geweldige prijs/kwaliteits verhouding. Sure, je mist een aantal kleine dingetjes, maar ik hoef er alleen films op te kijken, en dan is deze prijs echt geweldig.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie onder 8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 11:54 . Reden: ging niet helemaal goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillGhost schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:30:
[...]

Precies. Ik heb juist voor de O!Play gekozen voor de geweldige prijs/kwaliteits verhouding. Sure, je mist een aantal kleine dingetjes, maar ik hoef er alleen films op te kijken, en dan is deze prijs echt geweldig.
Helemaal gelijk. Met de O!play krijg je voor een paar centen een geweldige uitbreiding op je home cinema systeem. Echter…. dit smaakt wel naar meer. Daarom kan ik justin_ti wel begrijpen. Ben zelf ook met XBMC aan het spelen (mooi man.. :9~ ) en ga zeker ook een HTPC in elkaar schroeven. (eerst met wat oude meuk). Kijken of de extra functionaliteit van een HTPC opweegt tegen de nadelen. Doe voorlopig m’n O!play nog maar niet weg. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:53:
[...]

Helemaal gelijk. Met de O!play krijg je voor een paar centen een geweldige uitbreiding op je home cinema systeem. Echter…. dit smaakt wel naar meer. Daarom kan ik justin_ti wel begrijpen. Ben zelf ook met XBMC aan het spelen (mooi man.. :9~ ) en ga zeker ook een HTPC in elkaar schroeven. (eerst met wat oude meuk). Kijken of de extra functionaliteit van een HTPC opweegt tegen de nadelen. Doe voorlopig m’n O!play nog maar niet weg. 8)
Tsja, misschien. Ik ben wat dat betreft minder gevoelig voor flashy menu's etc. Ding doet wat ie doen met, en hoe het geheel erom zit etc, boeit me dan vrij weinig. Ziet er leuk uit, maar that's it. Je hebt dat op de PCH ook bijvoorbeeld, zo'n movie jukebox. Daar ga ik dus echt geen 100+ euro aan uitgeven. Ieder zijn eigen smaak natuurlijk :)

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Haha ja, moet zeggen voor films is hij echt perfect hoor! Gewoon allemaal niet zo mooi dat klopt, en ik ben zelf dan altijd wel weer gevoelig voor een mooie layout. Maar aangezien je toch niet overal media centers zal gaan zetten is een O!Play + mediacenter ook nog een aardige oplossing (vooral gezien de asus zo goed streams afspeelt over het netwerk). Binnenkort verschijnt er ook een Boxee Box van D-link, ook wel grappig. Zit een beetje tussen de O!Play en een XBMC media center in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de layout wel wat hebben, het is simpel en werkt. Meer vraag ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Laatst online: 04-01 13:37
Hallo,
Het benaderen van shares op mijn Windows 7 machine werkt enorm traag. De O!play maakt dus wel verbinding en kan de shares netjes gebruike maar ik zit als ik een share benader eerst een halve minuut naar een draaient klokje te kijken voordat ik de inhoud van de share getoond krijg.
De rechten op de share en op ntfs niveau heb ik al voor everybody gezet.
Iemand een idee hoe ik het getoond krijgen van shares kan versnellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44:
Ik vind de layout wel wat hebben, het is simpel en werkt. Meer vraag ik niet :)
Amen. Ik heb al teveel apparaten gehad met geweldige themes en andere schmuk, maar het werkte allemaal net niet. De Asus speelt tot nu toe alles wat ik erin stop en voor 80 euro vind ik het een meer dan keurig ding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Einoël schreef op zondag 28 maart 2010 @ 09:41:
[...]

Ik heb net vanochtend de 1.21 firmware er op gezet. Letterlijk de instructies uitgevoerd en bij mij werkt het vlekkeloos. De volgorde van de mkdir en mount regels hebben geen invloed.

Ben je niet vergeten om het '# ' weg te halen bij de ifconfig- en route-regel? De hekjes geven namelijk aan dat het om een commentaar regels gaat en dat is nu niet meer het geval. Middels deze regels worden het ip-adres van de O!Play (ifconfig) en je gateway (route) vastgelegd. Deze gegevens moet je dus wel weten (in windows vanuit dos-venster een ipconfig draaien en je weet wat je gateway IP-adres is)
Inderdaad, dit had ik laten staan. Foutje!
Hij doet het nu.

Thx.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:19
Ik heb de o!play nu ook een week. (aanbieding bij computerland) heb ondertussen firmware 1.21 er op gezet en ben zeer tevreden met het apparaat!
Maar heb nu en vraag. Ik download blue-ray films (via ftd) en die zij er in 14 gig maar ook in 45 gig.
Ik merk nu dat wanneer ik blue-ray's van 45 gig afspeel ik toch af en toe haperingen krijg.

Waarin ligt het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Misschien kan je netwerk het niet bijhouden?

offtopic:
Blu-ray van 45 gig downloaden 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door spokje op 04-04-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
spokje schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:56:
Misschien kan je netwerk het niet bijhouden?

offtopic:
Blu-ray van 45 gig downloaden 8)7
Ik heb deze router: Sitecom WL 153 MIMO-XR Volgens mij snel genoeg?

En ik heb 50 Mb dowload-snelheid (Ziggo alles in één extra) dus die 45 gig heb ik in een uurtje of drie binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Artwido op 04-04-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:55
Ik ondervind dezelfde problemen met complete blu-ray rips. Wanneer ik ze via een usb hd bekijk geen haperingen. Via netwerk lijkt het erop dat de Oplay te weinig buffer ruimte heeft om bij stukken met een hoge bitrate vloeiend te kunnen afspelen. Hopelijk lost Asus dit nog op in een toekomstige firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Router zal ongetwijfeld snel genoeg zijn, maar je hebt ook nog dingen als kwaliteit van de bekabeling, netwerkinfrastructuur, etc. Hangt wel van een aantal dingen af.

offtopic:
Ik doel meer op dat ik persoonlijk het verschil niet zie tussen een rip van 15 gig of een full disc rip van 45 gig in beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
Op mijn blog heb ik een stukje geschreven over de Asus O!Play HDP-R1 media speler in combinatie met SAMBA shares van je netwerk server.

Er lijkt een bug in de firmware te zitten mocht je je ip-adres hebben gewijzigd, die ervoor zorgt dat je niet automatisch shares kan mounten.

Zie:
http://www.roalt.com/content/blogcategory/28/31/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb voor het geluid de O!play met een optische kabel verbonden aan mijn versterker.
Echter als ik films afspeel dan moet de audio van de O!play ingesteld staan op SPDIFRAW wil ik geluid horen.
Maar als ik een mp3 wil afspelen dan moet de audio van de O!play weer ingesteld worden op SPDIFLPCM anders hoor ik geen geluid.
Als het liedje een wav is dan kan dit weer wel met de SPDIFRAW instelling.

Kan dit niet anders? Mijn versterker ziet zelf wat voor signaal het is (analoog, 5.1 of DTS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Artwido schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:08:
Ik heb voor het geluid de O!play met een optische kabel verbonden aan mijn versterker.
Echter als ik films afspeel dan moet de audio van de O!play ingesteld staan op SPDIFRAW wil ik geluid horen.
Maar als ik een mp3 wil afspelen dan moet de audio van de O!play weer ingesteld worden op SPDIFLPCM anders hoor ik geen geluid.

Kan dit niet anders? Mijn versterker ziet zelf wat voor signaal het is (analoog, 5.1 of DTS)
Nee dit kan niet anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:44
Aghanim schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:56:
[...]

Nee dit kan nog niet anders :X
Laten we hopen dat ze dit snel aanpakken. Erg irritante "feature".... :/

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HDP R3, fw 1.12P, draadloos aangesloten op mijn netwerk. Op mijn router, D-Link Dir 655 is een WD My Book WE aangesloten. De mediaplayer ziet de WD niet, als er geen computer on-line is. Iemand bekend met het probleem en een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:08:

Ik heb een Denon 4310 , Deze heeft Mp3 decoders.
Ik hoef dus geen instelling te veranderen.
Jouw versterker heeft dus geen Mp3 decoders onboard.
Wat ik dus mis is dat de Asus geen HD audio afspeelt.
Hoor hier daar niemand over klagen.
Ik gebruik HDMI raw als instelling.
Mijn reciever (Denon 4310) heeft alle decoders.
Hoor dan wel de gewone bitstream maar niet het Hd gedeelte.
Hebben hier meer mensen last van ??? of doe ik iets fout ???

Groetjes Freebike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 01:20:
[...]
Ik heb een Denon 4310 , Deze heeft Mp3 decoders.
Ik hoef dus geen instelling te veranderen.
Jouw versterker heeft dus geen Mp3 decoders onboard.
Ik gebruik HDMI raw als instelling.
Mijn reciever (Denon 4310) heeft alle decoders.
Hoor dan wel de gewone bitstream maar niet het Hd gedeelte.
Hebben hier meer mensen last van ??? of doe ik iets fout ???

Groetjes Freebike
Je doet niks fout. De Oplay biedt geen ondersteuning voor HD audio, alleen de core wordt in dat geval doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ik al.
Zal wel iets met licenties te maken hebben waar ze voor moeten betalen. >:)

Groetjes Freebike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 01:20:
[...]

Groetjes Freebike
Dit wist ik toen ik de Asus kocht, geen (terechte) reden tot klagen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheJuul schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:27:
Ik ondervind dezelfde problemen met complete blu-ray rips. Wanneer ik ze via een usb hd bekijk geen haperingen. Via netwerk lijkt het erop dat de Oplay te weinig buffer ruimte heeft om bij stukken met een hoge bitrate vloeiend te kunnen afspelen. Hopelijk lost Asus dit nog op in een toekomstige firmware update.
Hier thuis heb ik precies hetzelfde probleem, bij hoge bitrate begint de film te haperen.
De O!play is gekoppeld aan een compleet Gigabyte Netwerk via een draadje CAT 6 FTP.

Na wat metingen gedaan te hebben, kan ik vertellen dat het probleem toch echt bij/in de O!play ligt.

Op het moment dat de haperingen in de film beginnen, geeft de meting schommelde waardes aan van tussen de 100 en 130Mbit/s, en aangezien de O!play maar 100 Mbit/s aansluiting heb, kan hij het kennelijk niet allemaal vlekkenloos verwerken.

Alles wat ik afspeel en onder de 100Mbit/s blijft speelt gewoon vloeiend af.
Gemiddeld schommelt het tussen de 45 en 15Mbit/s maar bij hoge bitrate's en hevige scene's zijn er dus uitschieters tussen de 100 en 130Mbit/s, wat de O!play dus niet kan verwerken.

Ook ik denk dat een buffer of grotere buffer hier een oplossing voor kan zijn, want ik lees toch vaak dat men de schuld aan een zelf neergelegd netwerkje geeft bij mensen waar haperingen optreden.

Kennelijk is een 100Mbit aansluiting voor de huidige films met een hoge bitrate in hevige drukke scene's niet meer voldoende om zonder haperingen af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:37:
[...]

Dit wist ik toen ik de Asus kocht, geen (terechte) reden tot klagen dus...
Wat hij kon toen ik hem kocht en wat hij nu kan is verschillend.
Update's kunnen dus wel degelijk verschil maken.
Helaas nu dus nog steeds geen HD audio.

Groejes Freebike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:39:
Sommige mensen kopen een apparaatje met in het achterhoofd de verwachting dat ie na een paar firmware updates vast ook wel kan boodschappen doen en koffie zetten :P Realistisch is dat natuurlijk niet, en voor het geld dat ie kost kan de O!Play al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:10
@Freebike:
Ik heb hier de O!play in een stuk net hangen waar mijn NAS en de speler beide aan dezelfde Gigabit switch hangen en heb nooit geen schokkende beelden (behalve de inhoud misschien ;-) )
dit bitrates die jij noemt komen me ook zeer onrealistich over.
over de "famous" birdscene uit Planeth Earth wordt gerept dat deze 42 Mbit/s is,
Volgens mij zijn de bitrates die jij noemt zelfs veel hoger dan eender welk (consumenten) HD formaat (correct me if I'm wrong. Ik weet niet wat er nog meer voor verkeer over je kabeltje loopt?

hier een site om wat HD trailers te testen:
http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:22
Volgens mij is de max. bitrate van een bluray op 40MBit gespecificeerd dus meer dan 100MBit aan video/audio data lijkt me inderdaad wel erg aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:39:
[...]

Helaas nu dus nog steeds geen HD audio.

Groejes Freebike
Dat is alleen maar mooi meegenomen maar nog steeds geen reden tot klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Aghanim schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:28:
[...]

Dat is alleen maar mooi meegenomen maar nog steeds geen reden tot klagen :)
Yep heb ik ook. Als het als extra ondersteuning komt ben ik blij, zo niet, is het nog geen ramp. Het verschil tussen DTS en/of DTS-HD is toch vrijwel niet te horen. Maar ja, er staat HD he :)

[ Voor 3% gewijzigd door KillGhost op 08-04-2010 09:46 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 10:00

Simkin

Bzzzzz

Ik heb nu sinds een paar weken de R1 en de R3 en ben heel tevreden over de beeldkwaliteit maar heb nog wel de volgende kritiek punten:
  • Beeld stottert af en toe. Dit zie ik meerdere malen bij het bekijken van ‘BBC Life’ afleveringen.
  • De ondertiteling valt soms buiten het beeld. De breedte staat volgens mij altijd op 100% van het scherm ipv vb 95%
  • Ondertiteling synchronisatie aanpassing werkt niet helemaal lekker waar dit met vb XBMC wel goed werkte.
  • Ik kan geen shares mounten, alleen maar hosts (dus wel \\nas\ maar geen \\nas\videos\)
  • Onzichtbare shares kan je ook niet benaderen
  • Er zit een vertraging van enkele seconden in het afspelen van een media bestand. Hij wil blijkbaar eerst bestandsinformatie tonen voordat de PLAY toets verwerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Simkin schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:54:
Ik heb nu sinds een paar weken de R1 en de R3 en ben heel tevreden over de beeldkwaliteit maar heb nog wel de volgende kritiek punten:

• De ondertiteling valt soms buiten het beeld.
Ik weet niet welke versie jij gebruikt maar als je update naar 1.21 dan kun je het één en ander instellen bij de ondertiteling en dat is onder andere de hoogte waar de ondertitels moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 10:00

Simkin

Bzzzzz

Artwido schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:22:
[...]

Ik weet niet welke versie jij gebruikt maar als je update naar 1.21 dan kun je het één en ander instellen bij de ondertiteling en dat is onder andere de hoogte waar de ondertitels moeten komen.
En de breedte? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Je kunt ook de grote van het lettertype aanpassen. Ik heb die bij mij op -20 staan dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillGhost schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:46:
[...]

Yep heb ik ook. Als het als extra ondersteuning komt ben ik blij, zo niet, is het nog geen ramp. Het verschil tussen DTS en/of DTS-HD is toch vrijwel niet te horen. Maar ja, er staat HD he :)
Het is voor mij ook geen ramp maar ik hoor dus wel verschil tussen DTS en DTS HD.
Misschien naar de KNO arts of een goeie reciever kopen.

Groetjes Freebike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:58:
[...]

Het is voor mij ook geen ramp maar ik hoor dus wel verschil tussen DTS en DTS HD.

Groetjes Freebike
overdrijven is ook een vak.
Dat verschil is echt nauwelijks hoorbaar en ik heb hier een hele goed audio apparatuur en opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:58:
Misschien als je even de specs van je audioset post dat ik je geloof. DTS HD is een mooi marketinginstrument. De gemiddelde consument, zelfs met een voor gemiddelde begrippen goeie audioset, heeft er helemaal niks aan. Het zal vooral tussen je oren zitten en je moet zoiets toetsen met een dubbelblinde test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
Simkin schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:54:
  • Ik kan geen shares mounten, alleen maar hosts (dus wel \\nas\ maar geen \\nas\videos\)
Lees het topic eens een keer door en je zult zien dat je WEL shares kunt mounten. Het wordt meerdere malen uitgelegd en er is ook al een oplossing voor de nieuwste firmware.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste