Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
De Asus is fanloos, terwijl er over de Xtreamer heel veel klachten zijn over de herrie de fan maakt. Voor mij een van de belangrijkste redenen om voor de Asus te kiezen.

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Als je in de streamer geen gebruik maakt van een interne hdd kan je de fan uitschakelen.

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
Is GUI van de Asus niet wat beter dan die van de Xtreamer??

Ondersteund de Asus ook dingen als Youtube Flickr ed? dit doet de Xtreamer wel.
Ik heb gewoon een beter gevoel bij de Asus maar kan niet echt mijn vinger leggen waarom dit zo is. De Asus lijkt me een wat meer volwassen product tov de xtreamer....Iemand dit met mij eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

tot nu toe helemaal niet, ben voorlopig nog niet echt tevreden met de Asus.
Er ontbreken teveel functies die ik standaard vind (van een knopje om terug naar je DVD menu te gaan tot ondertiteling synchroniseren).
Hij is sneller dan mijn oude MG35 en het menu vind ik mooi zat maar ik hoop toch wel dat ze zsm problemen op gaan lossen mbv firmware anders gaat ie op Marktplaats.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik ben ook erg tevreden met de Asus, gebruik de streamer nu 3 maanden.

Ik stream alles van mijn pc die in het netwerk staat, tot nu toe geen problemen, alleen sinds gisteren hapert het beeld als ik een dvd afspreel. Om het half uur ongeveer stopt ie er een halve minuut mee. Als ik dan ook naar mijn computer loopt zie ik dat die ook even hapert. Ik heb de afgelopen week niks aan mijn computer verandert.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan achterhalen en eventueeel kan oplossen?

Thanks in advance.

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
New firmware 1.10
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...al_Media_Player/Firmware/
ik heb deze gebruikt:

10/14/2009 10:09 35,288,892 HDP_R1_FW_110PAL.zip

-menu iets anders
-er wordt direct "ASUS" op de TV weergegeven bij het aan zetten van de O!play.
-UPNP word ondersteund. werkt, maar niet optimaal.
-recente files optie
-subtitle menu tijdens het afspelen waar je de positie, groote, kleur en delay kan instellen
-zoom fuctie heeft nu ook een 0.9 keer zoom.

o,ja

Op eigen risico upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Er staat ook een 1.11. Zal die eens downloaden en bekijken, tnx voor de link!

-edit-

Ondertussen 1.11 geinstalleerd. Menu is idd iets anders, UPnP wordt ondersteund en werkt tot nu toe hier erg goed. Ook het spoelen en daarna weer hervatten lijkt het beter te doen :)

[ Voor 31% gewijzigd door LWaS op 16-10-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 11:14
Dit is goed nieuws!

Ik wacht zelf nog even met updaten tot Asus zelf ook deze firmware update(s) bekend maakt.

Thanks for the update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Zag nog iets koels. Als je op display drukt dan zie je summiere info van de film, druk je nu nog een keer zie je uitgebreidere info :)

Heb overigens nog een aantal grote mkv's getest met UPnP en werkt vanaf mijn Synology 107+ heel erg goed :)

Subtitle menu, zoals hierboven gemeld, zit er ook in en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10-2009
Werkt het verschuiven en vergroten van de subtitles in de nieuwe firmware nu ook voor DVD bestanden (ISO en VOB) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Dus dit id DE player voor rond de 100 euries?

Morgen ga ik er nl. op uit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

hm, wilde graag de nieuwe firmware proberen (vooral wegens de subtitle delay) maar op het asus forum zijn er 2 die nu een dode asus hebben.
Nou heb ik nooit problemen met nieuwe firmwares (als je je maar netjes aan de regeltjes houdt) maar denk toch dat ik maar een paar daagjes wacht met deze nieuwe firmware.

Is er nu trouwens ook een optie om naar je DVD menu te gaan of om een bepaalde tijd vooruit te springen?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

tismij schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:22:
hm, wilde graag de nieuwe firmware proberen (vooral wegens de subtitle delay) maar op het asus forum zijn er 2 die nu een dode asus hebben.
Nou heb ik nooit problemen met nieuwe firmwares (als je je maar netjes aan de regeltjes houdt) maar denk toch dat ik maar een paar daagjes wacht met deze nieuwe firmware.
Apart dat daar sommige mensen hun speler hebben gebricked, misschien heb ik wel geluk gehad ;)
Is er nu trouwens ook een optie om naar je DVD menu te gaan of om een bepaalde tijd vooruit te springen?
Ik heb de dvd menu nog niet kunnen ontdekken dus denk dat deze er niet inzit ;) Bepaalde tijd vooruitspoelen ook nog niet tegengekomen.

Wel subtitle sync ;)

Maar zoals gewoonlijk wel jammer van Asus dat er geen changelog bijstaat...

[ Voor 4% gewijzigd door LWaS op 16-10-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.11 geïnstalleerd. Héél goede ondertiteling support nu: zowel interne als externe ondertiteling in een mkv mogelijk. Delay instellen .... héél tevreden van de O!Play tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik dacht ook even 1.11 te installeren maar nu start hij niet meer op. Oeps. Straks eens kijken of ik hem nog aan de praat krijg, hij laat het "Asus" logo zien en dan niks.

Nou ja, risico van het "vak", zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

wat ik heb gelezen kun je nu wel 5 minuten vooruit/achteruit springen met < en >.
Subtitle opties ben ik heel blij mee en die DVD menu optie kon wel eens alleen gaan lukken met een andere ab (heb ergens gelezen dat nieuwere modellen een andere ab gaan krijgen maar is allemaal hearsay).

Overigens schijnt bricken niet echt een risico te zijn, iemand op dat forum die hem met de firmware update had gebricked melde later dat hij met een 50 seconde reset alles weer werkend had, ik vermoed dus dat er een backup inzit van de originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

50 seconden reset? Ah, ga ik dat even proberen. Ik had het opgegeven na 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberia404
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had dezelfde 'brick' symptonen na de update.
Even alle kabels/usb eruit en enkel opstarten met power (dus ook geen hdmi).
Daarna deed ik de usb stick er in en zag dat hij deze begon te lezen. Toen ik daarna de HDMI er weer in deed had ik beeld en stond hij in setup scherm met 1.11P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ligt het aan het bestand, maar ik heb het volgende voor:
mkv-bestand met engelstalige ondertiteling ingebouwd. Wanneer ik echter een externe NL ondertiteling gebruik, dan komt het beeld met een vertraging na een tijd. Audio en subs blijven synchroon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

baviaan schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:27:
50 seconden reset? Ah, ga ik dat even proberen. Ik had het opgegeven na 10 seconden.
en? werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Nope. Hij is en hij blijft opstarten met het Asus logo om vervolgens het scherm op zwart te zetten en laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Cyberia404 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:19:
Ik had dezelfde 'brick' symptonen na de update.
Even alle kabels/usb eruit en enkel opstarten met power (dus ook geen hdmi).
Daarna deed ik de usb stick er in en zag dat hij deze begon te lezen. Toen ik daarna de HDMI er weer in deed had ik beeld en stond hij in setup scherm met 1.11P.
Dat hielp dus! Dank je! _/-\o_

Ik had eerst over je reactie heengelezen maar nu werkt het weer zoals het hoort. Met 1.11. Eens kijken wat er nieuw is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Laatst online: 12-09 10:46
Hoi,

Ik heb ook de versie 1.11 geinstalleerd. Geen problemen gehad met updaten.Hij ondersteund nu ISO files maar niet allemaal. Moet nog even kijken wat het verschil is. Hij ziet nu ook niet direct meer mijn werkgroep.

;) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door snooze7555 op 18-10-2009 11:57 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik heb nu een dvd(VIDEO_TS) met custom ondertitel ingebouwd. Met powerdvd op mijn laptop werkt het prima echte rkrijg ik hem niet tevoorschijn op de asus? Heeft iemand hier een oplossing voor?

edit:
opgelost door middel van een externe sub in de map te zetten en die dezelfde naam te geven als de hoofdmap.

edit2:

Na de1.11 update kan je de subs ook syncen, das handig want mijn externe sub liep achter. Goeie shit die update :)

[ Voor 40% gewijzigd door thejoker80 op 19-10-2009 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De netwerk communicatie lijkt veel rapper.
Browse nu zo door m'n shares :)
Verder met Tversity (upnp) werken nu web streams ook als een speer.

Leuke update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installatie van 1.11 ging hier ook zonder problemen. Netwerk toegang loopt nu veel soepeler. Ik had alleen gehoopt op ondersteuning van WMApro 5.1 geluid (96 kHz), maar hiervan komen alleen de twee front kanalen door. De concurrentie, met dezelfde Realtek chip, lijkt dit wel te ondersteunen. Of bestaat er een workaround, zonder kwaliteitsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Heeft iemadn deze asus misschien in gebruik met een andere mediaplayer met interne hdd? Ik wil er nog een aaschaffen voor in de huiskamer met interne hdd die ook voor me gaat downloaden en unrarren. Dan wil ik met de ASUS rechtstreeks van de interne hdd van het andere mediapparaat streamen maar ik weet niet of dat werkt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-04 17:52
tismij schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:35:
wat ik heb gelezen kun je nu wel 5 minuten vooruit/achteruit springen met < en >.
"timejump" zit er volgens mij nog niet in, kan het niet ontdekken. Jammer want ik zat er echt op te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat is nu de laatste status (evt. verbeterd aan de hand van de firmware update) mbt het over je netwerk afspelen van 'flinke blurays/MKV' en het haperen van het beeld/geluid? Ik lees verschillende ervaringen over deze feature, voor mij is het belangrijk dat 1080P films fatsoenlijk worden getoond en niet gaan haperen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Nu online
Aghanim schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:02:
Wat is nu de laatste status (evt. verbeterd aan de hand van de firmware update) mbt het over je netwerk afspelen van 'flinke blurays/MKV' en het haperen van het beeld/geluid? Ik lees verschillende ervaringen over deze feature, voor mij is het belangrijk dat 1080P films fatsoenlijk worden getoond en niet gaan haperen....
Bij mij werkt streamen van 1080P in allerlei formaten uitstekend sinds ik mijn NAS en de Oplay! op dezelfde gigabit switch heb aangelsoten. maar dat was bij de 1.07 firmware al en nu met de 1.11 firmware nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

changelog volgens Asus..

O!Play HDP-R1 firmware update (For PAL TV system user)
1.Improve the compatibility of HDMI cable
2.Add video/audio information when pressing “DISPLAY” button twice
3.Add thumbnail view for picture browsing
4.Add more setting choices of subtitle such as color, font size, and location etc.
5.Add sorting ways for easy file searching

Beetje karig, want zelfs de uPnP compatibility staat er niet bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
Met 1.07 viel bij het afspelen via de HDMI kabel steeds het geluid even weg elke 15 seconden. Da's volgens mij ook opgelost met 1.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MDB1106 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:05:
[...]

Bij mij werkt streamen van 1080P in allerlei formaten uitstekend sinds ik mijn NAS en de Oplay! op dezelfde gigabit switch heb aangelsoten. maar dat was bij de 1.07 firmware al en nu met de 1.11 firmware nog steeds.
Heeft het, volgens jou, performance technisch nog voordelen om een NAS+gigabit te hebben ipv een 100mbit netwerk waarbij je tussen PC - Oplay streamt? Oftewel, zou het met mijn setup dan ook uitstekend moeten werken om 1080P te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:35
Heb even door dit topic heen gebladerd, maar is het mogelijk om 1080p via usb af te spelen, of heb je dan toch de eSata nodig? Vindt dit apparaat best wel mooie prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Krull schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:24:
Met 1.07 viel bij het afspelen via de HDMI kabel steeds het geluid even weg elke 15 seconden. Da's volgens mij ook opgelost met 1.11
Ik heb dit probleem bij mij opgelost door de uitgang van de HDMI wat bij te schaven. Hij lijkt nu iets beter te passen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

P-Storm schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:19:
Heb even door dit topic heen gebladerd, maar is het mogelijk om 1080p via usb af te spelen, of heb je dan toch de eSata nodig? Vindt dit apparaat best wel mooie prijs/kwaliteit verhouding.
Heb ik zelf geen problemen mee.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

1080p werkt prima over USB. Ik speel veel 1080p met DTS af van een WD 2.5" Passport schijfje. Deze heeft geen stroom nodig, en werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

LWaS schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:24:
changelog volgens Asus..

O!Play HDP-R1 firmware update (For PAL TV system user)
1.Improve the compatibility of HDMI cable
2.Add video/audio information when pressing “DISPLAY” button twice
3.Add thumbnail view for picture browsing
4.Add more setting choices of subtitle such as color, font size, and location etc.
5.Add sorting ways for easy file searching

Beetje karig, want zelfs de uPnP compatibility staat er niet bij :?
Ze zijn inderdaad vrij summier met de changelog. Dat was met de laatste firmware update ook zo.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
Summier, zeg maar gerust nihil. Ik ben zeer tevreden met de O!Play as-is, maar de kleine ergernissen die er in zitten worden door Asus zeer slecht opgepakt moet ik zeggen. Amper communicatie met de tech-support en heel af en toe een firmware release zonder documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:54
P-Storm schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:19:
1080p werkt prima via usb, zelf via mijn netwerkschijf 10mb/sec werkt het perfect, zeker nu met de 1.11 firmware.

Goede firmware update trouwens, via upnp gebruikt maken van mijn netwerkschijf werkt veel sneller (trage Lacie ethernet disk), 1080 en ook 720 mkv's spelen nu echt soepel. Ook ondertitel verkleinen is een prima toevoeging. Geen 4 etages hoge ondertitels meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Vandaag mijn O!Play ontvangen, maar begint direct met problemen...

Ik heb de O!Play via HDMI rechtstreeks op mijn TV (Samsung LE26R32) aangesloten en opgestart.
Het eerste wat ik op het scherm zag was het Asus logo, en daarna helemaal niks meer...

Toen maar geprobeerd via de bijgeleverd AV kabel, en ja hoor.. dan werkt het ding wel...
Vervolgens via deze AV kabel een firmware upgrade gedaan naar 1.11P met de hoop dat HDMI
nu wel ging werken.... Maar niets ik minder waar, nog steeds alleen het Asus boot logo...

Iemand enig idee wat er nog meer fout kan zijn?? Andere HDMI apparatuur werkt vlekkeloos op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
damster_mark schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:51:

Ik heb de O!Play via HDMI rechtstreeks op mijn TV (Samsung LE26R32) aangesloten en opgestart.
Het eerste wat ik op het scherm zag was het Asus logo, en daarna helemaal niks meer...

Toen maar geprobeerd via de bijgeleverd AV kabel, en ja hoor.. dan werkt het ding wel...
Vervolgens via deze AV kabel een firmware upgrade gedaan naar 1.11P met de hoop dat HDMI
nu wel ging werken.... Maar niets ik minder waar, nog steeds alleen het Asus boot logo...

Iemand enig idee wat er nog meer fout kan zijn?? Andere HDMI apparatuur werkt vlekkeloos op mijn TV.
Probeer dit (staat ook ergens op deze pagina) Asus aanzetten zonder kabels, minuut wachten, dan HDMI kabel plaatsen. Dan heb je beeld, juiste settings instellen. Hierna blijft ie op HDMI staan (bij mij in ieder geval, ik heb een 37 inch Samsung) Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
Krull schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:04:
[...]

Probeer dit (staat ook ergens op deze pagina) Asus aanzetten zonder kabels, minuut wachten, dan HDMI kabel plaatsen. Dan heb je beeld, juiste settings instellen. Hierna blijft ie op HDMI staan (bij mij in ieder geval, ik heb een 37 inch Samsung) Succes
Ook dit werkt helaas niet... :-( Scherm blijft zwart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobijn
  • Laatst online: 19-10-2009
damster_mark schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:41:
[...]

Ook dit werkt helaas niet... :-( Scherm blijft zwart..
Ik had dit probleem ook toen ik de eerste keer de O!Play het met de HDMI kabel aansloot.
Dit word veroorzaakt door de aansluiting van de HDMI kabel, die er net niet diep genoeg in gaat..
Ergens wordt omschreven om een stukje van de O!Play kast weg te vijlen, echter is het veel makkelijker (en minder risico vol) om ca. 1mm van de bescherming van de HDMI kabel weg te snijden aan de plug kant.
Hierdoor kan de kabel er een fractie dieper in, en werkt alles wel naar behoren.

Succes, Kobijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
kobijn schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:47:
[...]

Ik had dit probleem ook toen ik de eerste keer de O!Play het met de HDMI kabel aansloot.
Dit word veroorzaakt door de aansluiting van de HDMI kabel, die er net niet diep genoeg in gaat..
Ergens wordt omschreven om een stukje van de O!Play kast weg te vijlen, echter is het veel makkelijker (en minder risico vol) om ca. 1mm van de bescherming van de HDMI kabel weg te snijden aan de plug kant.
Hierdoor kan de kabel er een fractie dieper in, en werkt alles wel naar behoren.

Succes, Kobijn.
Ik heb dat probleem ook gehad, hij pakte gewoonweg de HDMI kabel niet en inderdaad wel via av. Ik heb de O!Play wel gewoon open gemaakt en tegen de 110 met de vijl bezig geweest. Nu werkt het erg goed. Misschien was een stukje hdmi wegsnijden beter geweest maar goed :-)

Nu maar eens de 1.11 firmware downloaden, gaat ontzettend traag via de Asus ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Hier na de update 1.11 hetzelfde probleem, asus logo blijft in beeld, hij doet niks meer. Heb alle kabels eruit en erin gedaan, opgestart zonder kabels, kabels weer erin, ham and eggs :-(.

Wat kan ik nu doen? iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 13:33
[b][message=32769045,noline]damster_mark schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:51:

Misschien niet de oplossing waar je op zit te wachten, maar neem de asus eens mee naar een vriend/buren en kijk of daar het probleem ook optreedt.
Zelf heb ik een samsung le40a552 en geen noemenswaardige problemen, gebruik de goedkoopste hmdi kabel van salland en die past perfect zonder vijlen .

[ Voor 40% gewijzigd door -ChRiZz- op 23-10-2009 21:20 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:35
Nog een vraag, wil iemand testen hoe het zit met dvd backups. Ik hoorde van een vriend van me dat veel van dit soort apparaten maar 1 vob afspelen, en dan helemaal stoppen. Dus als ik een dvd zou kopiëren, is het dan voldoende dat ik de TS_VIDEOVIDEO_TS map kopieer.

Ofwel mijn vragen zijn, speelt het een dvd gewoon of met alles erop en eraan (menu, verschillende audio tracks, ondertiteling, etc) en is het voldoende om zo een dvd te kopiëren en af te spelen. Dit omdat ik nog een hoop orginele dvd's heb liggen en meestal niet kan vinden welke dat ik dan net nodig heb :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 13:33
P-Storm schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:14:
Nog een vraag, wil iemand testen hoe het zit met dvd backups.
Geen probleem. Menu werkt alsof het een "echte" dvd betreft.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
-ChRiZz- schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:30:
[...]

Misschien niet de oplossing waar je op zit te wachten, maar neem de asus eens mee naar een vriend/buren en kijk of daar het probleem ook optreedt.
Zelf heb ik een samsung le40a552 en geen noemenswaardige problemen, gebruik de goedkoopste hmdi kabel van salland en die past perfect zonder vijlen .
Ik heb geen probleem met de HDMI maar na de update van de firmware start mijn Asus gewoon niet meer op. Heb al 50 seconden reset gedaan met USB met firmware erin en 50 seconden reset met de usb eruit.

Ik ben bang dattie dood is al maakt ik nog een wel geluid als de power erop zit.

Zodra ik de power erin doe gaat het blauwe lampje aan en na een paar seconden weer uit en dan krijg ik alleen maar zwart beeld met het asus logo en verder niets.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

-ChRiZz- schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:30:
[...]

De Action heeft ook leuke kabels voor onder de 3 euro. Werkt perfect!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
addinjo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:04:
[...]

Ik heb dat probleem ook gehad, hij pakte gewoonweg de HDMI kabel niet en inderdaad wel via av. Ik heb de O!Play wel gewoon open gemaakt en tegen de 110 met de vijl bezig geweest. Nu werkt het erg goed. Misschien was een stukje hdmi wegsnijden beter geweest maar goed :-)
Maar.... waarom is het boot logo dan wel zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
damster_mark schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:41:
[...]

Maar.... waarom is het boot logo dan wel zichtbaar?
Hoi Mark,

Inderdaag hij is dus niet helemaal 'dood'. Heb jij dit probleem al kunnen verhelpen?

Op het ASUS forum zeggen ze dat het misschien kan komen doordat ik de firmware upgrade niet op de root heb gezet van de USB stick maar in een subfolder maar dit heb ik niet gedaan. Misschien komt het omdat ik de usb stick niet eerst geformatteerd heb.

Ik denk dat ik vanmiddag gewoon ASUS ga bellen om te vragen wat ik eraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
addinjo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:52:
[...]
Hoi Mark,
Inderdaag hij is dus niet helemaal 'dood'. Heb jij dit probleem al kunnen verhelpen?
Op het ASUS forum zeggen ze dat het misschien kan komen doordat ik de firmware upgrade niet op de root heb gezet van de USB stick maar in een subfolder maar dit heb ik niet gedaan. Misschien komt het omdat ik de usb stick niet eerst geformatteerd heb.
Ik denk dat ik vanmiddag gewoon ASUS ga bellen om te vragen wat ik eraan kan doen.
Ik denk dat je de thread niet geheel gevolgd hebt, maar mijn device werkt wel, alleen niet via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
damster_mark schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat je de thread niet geheel gevolgd hebt, maar mijn device werkt wel, alleen niet via HDMI.
Sorry :-) Ik ben nogal frusti en gestressed door mijn 'dead' device denk ik.

De oplossing voor de HDMI is de ASUS uitvijlen of je HDMI 'besnijden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
addinjo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:14:
[...]

Sorry :-) Ik ben nogal frusti en gestressed door mijn 'dead' device denk ik.

De oplossing voor de HDMI is de ASUS uitvijlen of je HDMI 'besnijden'.
Dat vertik ik, het ding hoort vanuit de doos gewoon te werken... dus ik denk dat ik hem retour stuur... de vraag is alleen of ik bij een vervangende niet hetzelfde gezeur krijg.

De Asus NO!Play ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik heb gisteren de firmware geupdate. Geen problemen mee gehad. Werkt prima :) Erg leuke toevoegingen moet ik zeggen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
Nog even een aanvulling op mijn probleem.. ik heb het kastje gisteren geprobeerd op de TV van de buren, en daar werkt hij wel :S

Dus... kastje is niet kapot.. wat kan het nog zijn? Ik heb via de AV kabel werkelijk alle HDMI modus ingesteld zonder enig succes.

Toch maar RMA zenden? Ik weet namelijk zeker dat mijn TV goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Nu online
Aghanim schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:28:
[...]

Heeft het, volgens jou, performance technisch nog voordelen om een NAS+gigabit te hebben ipv een 100mbit netwerk waarbij je tussen PC - Oplay streamt? Oftewel, zou het met mijn setup dan ook uitstekend moeten werken om 1080P te streamen?
Kan ik niet zeggen, mijn Dlink dir655 zou het ook prima moeten kunnen, maar toch haperde het af en toe.
In de standaard van BD staat een max van 35 a 40 Mbit/sec en dat goed over 100 Mbit, en ik haal via usenet met hetzelfde modem ook bijna de volle 100Mbit (iig over de 10 Mbyte/s)
met de switch gaat het goed, de dlink zorgt voor de ip-adressen verder niets. (voor het streamen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Misschien een domme vraag, maaruh wat kan ik met die uPnP support?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillGhost schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:06:
Misschien een domme vraag, maaruh wat kan ik met die uPnP support?
Wikipedia: Universal Plug and Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Die maar even opzoeken dan. Ik zocht op uPnP maar kreeg toen niet erg veel.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
KillGhost schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:18:
[...]

Die maar even opzoeken dan. Ik zocht op uPnP maar kreeg toen niet erg veel.
http://www.google.nl/search?q=uPnP
Eerste link bij mij is toch echt naar Wikipedia....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

damster_mark schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:19:
[...]

http://www.google.nl/search?q=uPnP
Eerste link bij mij is toch echt naar Wikipedia....
Ik zit hier op mijn werk en ze werken hier met een white list. Wikipedia doet het wel. Google doet het niet...

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

De bug dat de O!Play zijn televisieinstellingen verliest zit nog steeds in de 1.11P versie. Zou het nou echt zo moeilijk zijn om dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Weet iemand of het mogelijk is tegelijkertijd beeld&geluid via HDMI én Composite Audio/Video te krijgen met de O!Play?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De upgrade naar 1.07 ging goed, naar 1.11 dus niet. Ik zit nu met een O!Play die gewoon boot, asus logo komt, grafisch menu komt even en daarna volgt het taalselectiescherm. Dat blijft even in beeld en vervolgens start het ding weer opnieuw en herhaalt dit riedeltje oneindig... Hij reageert niet meer op de AB.

Net zoals bij anderen hier ook geen succes met de initiele upgrade. Na de start bleef de O!play "dood" met en rode led aan. Na ruim 5 minuten wachten uiteindelijk de stroom er af/er op. Alleen een asus-logo verscheen in beeld. Daarna de resetknop ruim 1 minuut ingedrukt gehouden en het ding start op en gaat de upgrade naar 1.11 uitvoeren. Joepie! Dit duurde ongeveer 10 minuten. Helaas was mijn blijdschap over dit succes dus van korte duur.

Iemand nog ideetje(s) of kan ik terug naar de winkel met dit ding? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Ik heb mijn speler vandaag terug gebracht naar de winkel. De update naar 1.11 heeft hem koud gemaakt. Heb alles wat op dit forum en het Asus forum stond geprobeerd, zonder succes.

Ze gaan contact maken met Asus en waarschijnlijk krijg ik een nieuwe. Denk niet dat Asus het ding helemaal laat opsturen ter reparatie.

Kortom, ben erg benieuwd.

Mocht ik een nieuwe krijgen dan update ik alleen naa 1.07 en 1.11 doe ik wel als Asus hem officieel released :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberia404
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De fw staat al op de Asus site, dus meer officieel kan je hem niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 11:14
Mocht ik een nieuwe krijgen dan update ik alleen naa 1.07 en 1.11 doe ik wel als Asus hem officieel released :-)
Deze firmware is al officieel released door Asus. Als je kijkt bij de beschikbare download voor de O!play zie je de versie 1.11 er al bij staan.

Ik heb hier ook op gewacht, inmiddels zonder problemen geupdate naar deze versie. Misschien interessant, ik heb de update via een exteren hdd met eigen power uitgevoerd . Op deze manier heb ik nu al 2 keer geupdate naar een nieuwe firmware versie zonder problemen.

Kunnen de foute update's te maken hebben met usb disks die geen eigen power voorziening hebben maar dit van de Asus zelf weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

TheJuul schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:47:
[...]

Kunnen de foute update's te maken hebben met usb disks die geen eigen power voorziening hebben maar dit van de Asus zelf weghalen?
Ik ben naar 1.07 en naar 1.11 gegaan vanaf een USB stick, dus zonder eigen stroom. Geen probleem gehad hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik heb de (mislukte) upgrade naar v1.11 uitgevoerd met dezefde USB-stick als met versie 1.07...

edit.. oh, sorry, ik zie dat LWas me voor was. Maar bij mij ging het dus wel fout.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
[...]

Deze firmware is al officieel released door Asus. Als je kijkt bij de beschikbare download voor de O!play zie je de versie 1.11 er al bij staan.

Ik heb hier ook op gewacht, inmiddels zonder problemen geupdate naar deze versie. Misschien interessant, ik heb de update via een exteren hdd met eigen power uitgevoerd . Op deze manier heb ik nu al 2 keer geupdate naar een nieuwe firmware versie zonder problemen.

Toen ik de update afgelopen maandag heb gedaan was er op de site van Asus nog niks te vinden, was via de Asus FTP maar goed. De mijne is kapot en niet meer te updaten dus nu maar wachten op bericht van de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

LWaS schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:28:
[...]

Ik ben naar 1.07 en naar 1.11 gegaan vanaf een USB stick, dus zonder eigen stroom. Geen probleem gehad hier...
Same here.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik ook van een usb stickie. No probs.

Volgens mij valt firmware updaten niet onder de garantie? Tenminste zo iets staat me bij van moederborden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lowfi,
Als ik mij goed herinner, had jij ook problemen met een roze scherm en het niet vast houden van de instellingen. Is dat nu bij jouw verholpen met de nieuwe firmware?
Ik lees op het ASUS forum alleen maar ellende over firmware 1.11P, vooral vwb HDMI gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:21:
Lowfi,
Als ik mij goed herinner, had jij ook problemen met een roze scherm en het niet vast houden van de instellingen. Is dat nu bij jouw verholpen met de nieuwe firmware?
Ik lees op het ASUS forum alleen maar ellende over firmware 1.11P, vooral vwb HDMI gebruik.
Ik heet dan wel geen Lowfi maar dat roze scherm had ik ook - niet meer gezien. Dat hij zijn instellingen verliest is nog steeds zo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:21:
Lowfi,
Ik heb absoluut geen problemen en ben vol lof over 1.11P.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
lowfi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:59:
Ik ook van een usb stickie. No probs.

Volgens mij valt firmware updaten niet onder de garantie? Tenminste zo iets staat me bij van moederborden in ieder geval.
Weet de winkel ook dat er geprobeerd is om de firmware te updaten, nein :). Gaat ASUS voor deze RMA het gehele apparaat dubbelchecken, denk ik niet :) , beland op de grote hoop en de klant krijg meteen een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypso
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 22:03
addinjo schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:31:
[...]

Weet de winkel ook dat er geprobeerd is om de firmware te updaten, nein :). Gaat ASUS voor deze RMA het gehele apparaat dubbelchecken, denk ik niet :) , beland op de grote hoop en de klant krijg meteen een nieuwe :)
En dan nog: Asus biedt de mogelijkheid tot het updaten van firmware zelf aan - als je dan niet zou mogen updaten dan is dat natuurlijk vreemd. Bovendien is het dus dat ze door het uitbrengen van een firmware aangeven een ondeugdelijk product te hebben gehad, zodat je in het ergste geval (zonder te updaten) kunt eisen dat zij hun product vervangen door een deugdelijk produkt. M.a.w.: dan moeten ze-m ophalen, flashen, en terug brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Uh... sorry hoor het was slechts een vermoeden van mij :P

Maar kan me alleen voorstellen dat asus (& andere) geen zin heeft om voor jouw stroomuitval/onkunde op te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
lowfi schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:08:
Uh... sorry hoor het was slechts een vermoeden van mij :P

Maar kan me alleen voorstellen dat asus (& andere) geen zin heeft om voor jouw stroomuitval/onkunde op te draaien ;)
Nee dat snap ik ook helemaal maar ik heb de O!Play ook geflashed naar 1.07 en dat ging helemaal goed. Upgrade naar 1.11 heb ik ook gedaan volgens de handleiding, met dezlefde USB stick als waarmee naar 1.07 geupgrade heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de composite ingang werkt bij mij alleen na 1.11 upgrade

upgrade via hd met power. HDMI krijg ik niet aan de praat. Composite signaal werkt wel!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand vertellen of de ervaringen positief zijn?
Ik lees verschillende ervaringen.
hoe is het gesteld met 24hz? bleek toch niet vloeiend te lopen?
worden de instellingen nog onthouden na de firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Laatst online: 14-05-2024
same here

met de eerste update geen probleem gehad(1.07) , zelfde handeling uitgevoerd.
nu alleen het logo van ASUS daarna niks meer :(
misschien een reset uitvoeren. zal ook eens via andere beeld uitgang proberen misschien dat wat beeld brengt...
AB reageert ook niet meer ...
wat te f.... is er mis.
UPDATE : via composiet heb ik wel beeld, met hdmi geen beeld . ben nu de update opnieuw aan het uitvoeren. eens kijken...
UPDATE 2 : met composiet heb ik wel beeld met HDMI niet, kan ook niet de keuze maken HDMI automat of NTSC, verder gaat alles zoals het hoort ..
UPDATE 3 : alles er uitgehaald opgestart zonder beeld, wat lopen drukken op de knopjes van de AB :? raar maar waar,
andere HDMI kabel gepakt alles aangesloten nnnnn ja HDMI werkt nu ook weer. :)

naar heel gedoe beetje strezz werkt de Firmware update hier ook goed (tot nu toe)

wie heeft de zelfde ervaring ???

[ Voor 52% gewijzigd door ronaldme op 23-10-2009 21:59 . Reden: alles proberen geef niet zomaar op!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
Inmiddels de update naar 1.11P gedaan, ondanks eerdere terughoudendheid vanwege de negatieve verhalen hier. Gelukkig ging hij bij mij als een zonnetje. Eens kijken wat de nieuwe opties precies zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:29
Werkt 24p nu voor 100% met de nieuwe update? Ben nog steeds op zoek naar een cheape mp die 24p goed ondersteunt. Naar mijn weten doen de huidige spelers (xtreamer, wd tv live, o!play) dat nog steeds niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
Gister mijn O!play binnen gekregen. Na alles ingesteld te hebben en aangesloten (HDMI) flipt / flikkert het beeld af ten toe....heb het idee dat het vaker voorkomt als de O!play bezig is met "iets". In het menu zelf gebeurd het niet maar als ik browse naar bijv mijn nas dan flikkert het beeld 1 a 2 x in de tien seconde.
Heb de HDMI kabel al wat aangepast zodat ie beter in de O!play past maar dat hielp niets. Iemand suggesties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Hoi,

Ik zie in dit forum heel veel problemen met de HDMI kabel. Nu ik heb deze van Action, en was maar 2,99 en ik heb niks als lof met deze kabel geen geknipper en een heel scherp beeld.

Ik hoop dat dit wat is voor andere gebruikers met de o!play.

;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
  • Laatst online: 28-06-2018
pelt schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:47:
Werkt 24p nu voor 100% met de nieuwe update? Ben nog steeds op zoek naar een cheape mp die 24p goed ondersteunt. Naar mijn weten doen de huidige spelers (xtreamer, wd tv live, o!play) dat nog steeds niet optimaal.
Ik heb met de laatste firmware (1.11) nog steeds problemen met 24p. Het beeld stottert een aantal frames om de zoveel tijd. Heeft denk ik te maken met 23,976 vs 24 Hz, alle files die ik afspeel hebben namelijk een 23,976 framerate. Een bron met 24fps zal waarschaanlijk geen problemen geven. Totdat het goed werkt laat ik het beeld lekker op 60Hz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
chocopasta schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:01:
Gister mijn O!play binnen gekregen. Na alles ingesteld te hebben en aangesloten (HDMI) flipt / flikkert het beeld af ten toe....heb het idee dat het vaker voorkomt als de O!play bezig is met "iets". In het menu zelf gebeurd het niet maar als ik browse naar bijv mijn nas dan flikkert het beeld 1 a 2 x in de tien seconde.
Heb de HDMI kabel al wat aangepast zodat ie beter in de O!play past maar dat hielp niets. Iemand suggesties...
Na de 1.11 firmware upgrade lijkt het verholpen te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themrme
  • Laatst online: 02-01-2022
Update naar 1.11 geen probleem met USB stick. Inmiddels ook optware geinstalleerd en vervolgens usenet downloader, torrent downloader, webserver en ftp server actief. Downloaden met sabnzb werkt goed op de o!play.

Zal een korte handleiding gaan schrijven hoe dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Laatst online: 14-05-2024
themrme schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:27:
Update naar 1.11 geen probleem met USB stick. Inmiddels ook optware geinstalleerd en vervolgens usenet downloader, torrent downloader, webserver en ftp server actief. Downloaden met sabnzb werkt goed op de o!play.

vol verwachting klopt mijn hart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555

Ik denk dat er veel mensen zijn die jouw handleiding afwachten.

Alvast bedankt.
:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84

Een usenet client is hier meer dan welkom. Ik wacht je handleiding vol spanning af.. alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
baviaan schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:40:
De bug dat de O!Play zijn televisieinstellingen verliest zit nog steeds in de 1.11P versie. Zou het nou echt zo moeilijk zijn om dat op te lossen?
Heb ik geen last van, zowel met fw 1.07 als fw 1.11 niet.. wellicht een hardware probleem?
Weet iemand of het mogelijk is tegelijkertijd beeld&geluid via HDMI én Composite Audio/Video te krijgen met de O!Play?
Ja werkt hier perfect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themrme
  • Laatst online: 02-01-2022
Korte handleiding voor installatie sabnzb:

Did some work on it today and setup optware and sabnzb on external hdd with following code;

INSTAL OPTWARE
telnet to device login with root
-------------------------
mount / -o remount,rw

mkdir /opt

#make sure there is an empty usb stick or drive attached !! LET OP STICK OF DISC WORDT GEFORTMATTEERD!!
mke2fs -j -M /opt -L opt /dev/discs/disc0/part1
#if not working first unmount volume "umount /tmp/usbmounts/sda1"
mount /dev/discs/disc0/part1 /opt

mkdir /opt/tmp
mkdir /opt/tmp/ipkg

cd /opt/tmp

wget http://www.kovari.priv.hu/download/ipkg-cl.tgz
tar -xvf ipkg-cl.tgz
mv /opt/tmp/ipkg-cl /usr/local/bin/
rm ipkg-cl.tgz

wget http://ipkg.nslu2-linux.o...-opt_0.9.28-13_mipsel.ipk
ipkg-cl install uclibc-opt_0.9.28-13_mipsel.ipk

wget http://ipkg.nslu2-linux.o...pt_0.99.163-10_mipsel.ipk
ipkg-cl install ipkg-opt_0.99.163-10_mipsel.ipk

rm *.ipk

/opt/bin/ipkg update
--------------------------
INSTAL SABNZBD

--------------------------
/opt/bin/ipkg install sabnzbdplus (wait for prompt to return)
/opt/bin/ipkg install unrar
cd /opt/etc

----starten na boot
mount /dev/discs/disc0/part1 /opt
PATH=$PATH:/opt/bin
export PATH
/opt/bin/python2.5 SABnzbd.py -f SABnzbd.ini -d

[ Voor 1% gewijzigd door themrme op 25-10-2009 20:30 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmersr schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:52:
De shortcuts worden mij nog niet duidelijk. :o
Ik heb bijv. een share \\192.168.1.1\films

Wordt het dan onderstaande?

mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.1.1/films /tmp/ramfs/volumes/Videos

Dat werkt namelijk niet bij mij.

Het script wordt wel uitgevoerd, want ik zie de aangemaakte directories onder Opslag.
Deze zijn echter leeg. Wat doe ik fout?

*edit* werkt nu; bedankt! ik moest klaarblijkelijk meer geduld hebben.
Ik heb hetzelfde probleem en zou graag willen weten hoe jij dit opgelost hebt. De directories staan er gewoon alleen zijn ze leeg. Wat bedoelde je met " ik moest klaarblijkelijk meer geduld hebben."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:01:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en zou graag willen weten hoe jij dit opgelost hebt. De directories staan er gewoon alleen zijn ze leeg. Wat bedoelde je met " ik moest klaarblijkelijk meer geduld hebben."?
Is opgelost! Stroom eraf en er weer op doet wonderen!!! Dank u!
Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste