Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monta schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:08:
[...]

Controleer je HDMI kabel. Er zijn een aantal mensen die problemen hebben met de HDMI verbinding.
ik gebruik geen HDMI kabel alleen utp-netwerk kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw7
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 06:01

zw7

zw7 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:27:
Heb sinds vandaag ook de O!play en ben er erg blij mee. Ik krijg alleen geen geluid als ik hem via HDMI heb aangesloten op de tv (JVC HDReady TV).

Wat heb ik al gedaan:
  • de tulp stekkers (geel, rood, wit) aangesloten: dan werkt het wel allemaal maar is het beeld wel een stukje minder scherp.
  • De geluidsinstellingen van de O!Play heb ik op HDMI-LPCM staan
  • Kabel is een goedkope HDMI kabel, zou het daaraan kunnen liggen?
  • Firmware geupgrade naar 1.07p
  • Beeld staat op HDMI 1080i
  • Geluid werkt ook niet bij het afspelen van MP3 of iets anders over HDMI
Een paar HDMI kabels verder en het probleem is opgelost. Het lag helemaal niet aan de Asus of aan de kabels. De JVC LCD TV LT-32a70b heeft geen ondersteuning voor audio over HDMI. Wat je moet doen is via tulpstekkers op EXT3 je geluid doorsturen dan werkt het wel. Beetje vreemd maar het werkt.

Daarna heb ik nog even via een memorystick de bird-scene geprobeerd af te spelen: (killa sampla) maar inderdaad geeft deze heel veel blokjes. Iemand nog ideeen hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
SaN schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:09:
Waarschijnlijk een makkelijke vraag voor de meesten hier, maar ik vind het ook weer zoiets om er een heel topic voor aan te maken.

Deze mediaspeler lijkt me zeer geschikt voor de slaapkamer, ik zou hem dan aansluiten via lan. Het enige minpunt is dan dat mijn pc altijd aan zou moeten staan. Aangezien het nogal een flinke (en overgeclockte) PC is, is dat niet ideaal. Is er een manier om de PC als server te laten draaien zodat hij minder stroom verbruikt? Of moet ik dan echt een NAS hebben?

Hoe lossen jullie dit op?
Ik ben bang dat je er niet veel aan kan doen zonder een NAS te kopen. Je kan natuurlijk de monitor uitzetten en de HD's na verloop van tijd op standby laten gaan. Je kan echter niet het hele systeem op standby laten gaan, daar de shares dan niet beschikbaar zijn. Een NAS is wat energieverbruik betreft echt een veel betere oplossing. Of je gebruikt gewoon een externe USB HD.

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
SaN schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:09:
Het enige minpunt is dan dat mijn pc altijd aan zou moeten staan. Hoe lossen jullie dit op?
Met WakeOnLAN zet ik de PC op afstand aan.
Handmatig, remote of met energieopties kan je deze automatisch weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-04 17:52
KillGhost schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 02:05:
[...]
Toevallig wel een samsung ja :D Ik heb van HDMI poort gewisseld op TV en doet hij het wel normaal, voor een paar minuten. Toen ben ik gestopt met testen. Dit heb ik 1 keer eerder gehad. Volgende dag dat ik de asus weer aanzette via dezelfde HDMI ingang weer problemen.
Getest en elke 15 seconden valt het geluid op mijn Samsung tv voor een halve seconde weg. Weet niet of dit sinds 1.07 is. Geluid speelt via mijn 5.1 versterker zonder verstoring af. Heb nog wat met SRS settings op de Samsung geprobeerd (leek mij dat dat er wellicht mee te maken had), maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10-2009
Koenradus schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:14:
[...]

Er zijn (even uit mijn hoofd) 4 zoomstanden: 2x, 3x, 4x en 8x. De O!Play zoomt daarbij op het midden van het beeld in. Als ik dat op mijn 3:4 TV doe, dan krijg ik bij 2x zoom en een breedbeeld film nog hele kleine zwarte balken boven en onder. Bij 3x zoom is het helemaal beeldvullend, maar dan vallen er wel flinke stukken weg links en rechts natuurlijk. Ondertitels blijven gewoon staan waar ze stonden, dus blijven volledig leesbaar. Anders kan je ze ook nog verzetten / vergroten met de pijltjestoetsen.
Na de positieve reactie van Koenradus, heb ondertussen de O!play gekocht.
Een mooi apparaatje, echter mijn wens om de ondertitles leesbaar te houden bij het zoomen van een DVD film werkt niet (In DVD Iso of Video_TS bestanden).

De optie van het veplaatsen\groote aanpassen van de ondertitels is niet beschikbaar bij deze DVD bestanden (Het werkt wel voor MKV bestanden).
Ook bijven de ondertitels niet op de zelfde plaats van het TV scherm staan zoals Koenradus vermelde.

Bij het zoomen vallen nu de ondertitels half buiten beeld.
Iemand hievoor een goede oplossing ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Krull schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:19:
[...]

Getest en elke 15 seconden valt het geluid op mijn Samsung tv voor een halve seconde weg. Weet niet of dit sinds 1.07 is. Geluid speelt via mijn 5.1 versterker zonder verstoring af. Heb nog wat met SRS settings op de Samsung geprobeerd (leek mij dat dat er wellicht mee te maken had), maar dat maakt niet uit.
Nog iemand. IK zou haast denken dat het een probleem is tussen de asus en samsung. Best irritant, omdat ik geen receiver heb :(

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
kobijn schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:47:
[...]
Dat had ik inderdaad later ook ontdekt, mijn excuses. Kan je de ondertitels niet eerst wat omhoog schuiven en dan inzoomen? Zelf nog niet getest, zal ik vanavond eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• point7
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik kan geen M2TS bestanden afspelen. Deze bestanden werken wel op de TVIX-6500. Ik dacht toch dat de O Play ook M2TS aankon. Ik krijg dan de foutmelding "ongeldig bestand". Werkt dit bij anderen wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

m2ts werkt wel bij mij.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• point7
Werk je via een netwerk of USB ? Ik gebruik een netwerk. Ik heb firmware 1.07. Geen enkel m2ts bestand werkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

point7 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:06:
[...]

Werk je via een netwerk of USB ? Ik gebruik een netwerk. Ik heb firmware 1.07. Geen enkel m2ts bestand werkt hier.
Ik gebruik een netwerk. Wel apart dat ie het niet doet bij jou.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
kobijn schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:47:
[...]
Ook bijven de ondertitels niet op de zelfde plaats van het TV scherm staan zoals Koenradus vermelde.

Niet getest met .ISO en .VOB, maar bij .AVI en .MKV blijven ze wel degelijk staan waar ze stonden als je in zoomed. Je moet er alleen voor zorgen dat je ze goed zet voor je inzoomed, want daarna kan je ze niet meer verplaatsen, omdat de functionaliteit van die knoppen dan wordt gebruikt om het beeld te verplaatsen ipv de subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hij werkt eindelijk vloeiend bij mij, heb een of ander netwerkhulp programma geinstalleerd en weer weggehaald en daar werkte het, maar waarom?

Maar goed, andere vraag:

nu wil ik van de UTP draad door m'n huiskamer af zijn,
kan ik dan een USB-2 wifi stick kopen en die op m'n draadloze router aansluiten? is dat snel genoeg?
De RangeMax Next Wireless-N USB 2.0-adapter maakt gebruik van Wireless-N-technologie en zorgt voor tot 15 keer meer snelheid en een 10 maal groter bereik dan 802.11g adapters, wanneer deze gekoppeld is aan een Wireless-N router

• MP Freak
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 19:47
Hoi even een kort vraagje aan de O!Play gebruikers alhier.
Ik twijfel zelf tussen deze ASUS en de Xtreamer. Chipset is hetzelfde dus zou eigenlijk geen verschil mogen uitmaken. Wat van belang voor mij is, is hoe snel en hoe vloeibaar er jpg en bmp geladen en afgespeeld wordt. De Xtreamer wordt bij iedere review er om geroemd. Hoe zit dat bij de Asus O!Play ?

En zijn er nog meer verschillen qua gebruik die ik zou moeten weten ? (standaard specs verschillen zoals esata, WLAN enz. zijn natuurlijk wel bekent gaat puur om gebruik verschil aangezien ik toch alleen maar stream over wired LAN )

Thnx

• Koenradus
Ik heb op de O!play .jpg bestanden geschoten met mijn 6MP camera bekeken. Dit zijn bestanden met een grootte van +/- 1.5 MB. Via wired LAN is een diashow met een frequentie van 2 seconden (instelling) zonder problemen te bekijken. Ik was daar erg tevreden over.

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Ik had hetzelfde probleem zoals velen hier hebben met hun NAS , dit probleem heb ik via telnetten en het aan passen van het scriptje kunnen 'fixxen'. ( ik had nog een 16 mb usb stick liggen die er nu standaard in zit :D ) Ook heb ik mijn linux bak kunnen laten sharen met de media speler.

Nu alleen meer HD content verzamelen :D

Keep it simple stupid

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het enige wat mij tegenhoudt bij al deze mediaspelers is het feit dat ze óf via het netwerk kunnen streamen, óf van een op USB aangesloten mass storage device kunnen lezen.

Ik wil dat ze het op USB aangesloten apparaat op het netwerk delen, zodat ik de schijf niet hoef los te halen om nieuwe bestanden te plaatsen...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 19:49
CodeCaster schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:10:

Ik wil dat ze het op USB aangesloten apparaat op het netwerk delen, zodat ik de schijf niet hoef los te halen om nieuwe bestanden te plaatsen...
Je kan gewoon via de O!play in het menu "Bestanden Kopiëren" via het netwerk bestanden naar de aangesloten externe harddisk kopiëren en andersom. Hoef je dus niets los te koppelen. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

peponline schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:19:
[...]

Je kan gewoon via de O!play via het menu "Bestanden Kopiëren" via het netwerk bestanden naar de aangesloten externe harddisk kopiëren en andersom. Hoef je dus niets los te koppelen. :)
Ja, maar dat is een beetje de omgekeerde wereld :P

Ik wil eigenlijk een NAS die video af kan spelen, en eigenlijk moet 'ie ook nog van torrents en nieuwsgroepen kunnen downloaden :P Ik wil niet moeten pielen met een afstandsbediening om de film van 's avonds alvast op een schijf te zetten.

En wat is het verschil tussen een bestand delen op je PC en het streamen, of het delen op je PC, dan kopiëren naar de USB-schijf en dan vanaf daar afspelen...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:23
Weet iemand of het mogelijk om in de NetworkBrowser.ini file een shortcut aan te maken naar een folder? Ik kan wel een shortcut maken naar mijn NAS, maar ik wil een shortcut naar NAS/foldernaam. Enig idee? Scheelt weer een paar keer klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 07:48
Gebruik het apparaat nu ruim 2 maanden i.c.m. met mijn ds-209 NAS. Eigenlijk werkt het prima, behalve achteruit spoelen en subtitles activeren bij Grote MKV bestanden van 1080p.

Waar ik op zit te wachten is een soort van MOD om de interface er wat gelikter uit te laten zien, dan zou het helemaal een geweldig apparaat zijn. Iemand al ontwikkelingen gespot hieromtrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

mbb26 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:05:
Gebruik het apparaat nu ruim 2 maanden i.c.m. met mijn ds-209 NAS. Eigenlijk werkt het prima, behalve achteruit spoelen en subtitles activeren bij Grote MKV bestanden van 1080p.

Waar ik op zit te wachten is een soort van MOD om de interface er wat gelikter uit te laten zien, dan zou het helemaal een geweldig apparaat zijn. Iemand al ontwikkelingen gespot hieromtrent?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, maar denk dat dat nog wel even zal duren.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:06
Mensen ik heb nog een vraag heb al gezocht maar vond het niet?

Wanneer ik een MKV bestand afspeel gaat dit in eerte instantie prima maar na verloop van tijd gaat het geluid steeds meer achterlopen met de beelden. Wanneer ik dan heel even terugspoel en weer op play druk loopt het weer gelijk.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Bedankt!

PS5

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Wat ik een beetje apart vind zijn de mogelijkheden van deze speler. Op basis van de Tweakers.net review heb ik 2 van deze spelers aangeschaft.

In de review (http://tweakers.net/revie...nder-de-loep-genomen.html) stond namelijk vermeld dat de netwerkprotocollen UPNP en Samba waren.

Bij het aansluiten op het netwerk ziet hij alleen maar Samba schijven...

Na veel googlen kom ik erachter dat hij kennelijk GEEN upnp ondersteund, en Samba is leuk, maar Windows 7 en Vista shares heb ik nog niet aan het werk gekregen.

Heeft iemand al uitgevogeld hoe het nou zit?

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09
Ik heb de asus o play nu enkele dagen

Hij bevalt in eerste instantie goed.
Hij speelt 90% van alle films.
sommige WMV speelt ie niet af
sommige WMV wel, echter stereo geluid.
sommige AVI films ook stereo! ipv 5.1
mijn "backup" van transformers 1 zeer veel beeldfouten.
en een DVD wilt ie niet afspelen, maar op 1 of andere manier kan geen enkele speler dat buiten VLC

+speelt veel films
+DTS ondersteuning
+USB poort levert genoeg stroom voor een 2,5" HDD
+goedkoop

BUGS:
-felle ledjes
-afstandbediening moet je redelijk goed richten (is mss beetje mierenneuken)
-enkel vooruitspoelen in film. is irritant als je vanaf 1:40 uur wilt kijken
-doet moeilijk bij een groot aantal WMV films
-stottert/niet vloeiend lopen van 1080 connect via usb ingang (netwerk nog niet aangesloten)
- Wisselen van spdif instellingen bij stereo - multichannel audio RAW / LPCM

iets voor de openingspost? (was al eerder genoemd in dit topic)

Kan iemand bevestigen dat bij een receiver met HDMI aangesloten met de 1.07 firmware ook moet schakelen
tussen HDMI RAW en HDMI LPCM?

[ Voor 21% gewijzigd door Peertje NL op 12-09-2009 21:40 ]

Reality beats fiction by far!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

jhu schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:46:
Na veel googlen kom ik erachter dat hij kennelijk GEEN upnp ondersteund, en Samba is leuk, maar Windows 7 en Vista shares heb ik nog niet aan het werk gekregen.

Heeft iemand al uitgevogeld hoe het nou zit?
mm, ik heb vanmiddag een film afgespeeld over mijn netwerk vanaf mijn laptop met windows vista.

1. map delen waarin de films staan
2. "Met wachtwoord beveiligd delen" uitzetten (configuratiescherm -> netwerkcentrum)

volia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik keek vandaag nog eens naar de harmony software en de O!play wordt nu wel ondersteund, Werd de O!play eerst nog gezien als een DVD speler van Asus, ondertussen kent de software hem wel.

Wel geeft de software van logitech een of andere melding dat het niet goed zou werken, maar bij mij werkt hij nu vlekkeloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Laatst online: 11-09 13:36
LWaS schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:12:
Ik keek vandaag nog eens naar de harmony software en de O!play wordt nu wel ondersteund, Werd de O!play eerst nog gezien als een DVD speler van Asus, ondertussen kent de software hem wel.

Wel geeft de software van logitech een of andere melding dat het niet goed zou werken, maar bij mij werkt hij nu vlekkeloos ;)
Da's mooi, vnv mijn Harmony eens updaten dan!

Overigens: het commentaar dat je de AB goed moet richten deel ik dus ook, maar dat geld niet voor de Harmony, die geeft kennelijk een beter signaal af.
(het verschil is met de camera van mijn telefoon niet te zien (ja: een camera van een telefoon "ziet" IR signalen prima en vertaald ze naar voor ons zichtbare signalen) , maar goed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peertje NL schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:14:
...
mijn "backup" van transformers 1 zeer veel beeldfouten.
...
Heb je ook van die groene blokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:06
Nogmaals mijn vraag mensen die dit herkennen en er een oplossing voor hebben????

Mensen ik heb nog een vraag heb al gezocht maar vond het niet?

Wanneer ik een MKV bestand afspeel gaat dit in eerte instantie prima maar na verloop van tijd gaat het geluid steeds meer achterlopen met de beelden. Wanneer ik dan heel even terugspoel en weer op play druk loopt het weer gelijk.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Bedankt!

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Wat is het verschil tussen HDMI RAW en HDMI LPCM?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Laatst online: 11-09 13:36
KillGhost schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:25:
Wat is het verschil tussen HDMI RAW en HDMI LPCM?
het doorgeven van 5.1 of stereo geluid.
Als het stereo is, moet ie op LPCM staan en meerkanaals op RAW.
(op LPCM speelt ie alles, maar slechts over 2 kanalen, staat ie op RAW geeft ie geen geluid bij stereo bronnen)

overigens is dit niet alleen het geval voor HDMI, als je het geluid optisch aansluit moet je deze instelling ook steeds veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:31:
[...]

Heb je ook van die groene blokjes?
yup over het algemeen schieten de groene blokjes door het beeld. film is totaal niet meer kijkbaar.

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaraz schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:58:
Ha, gevonden.
De shortcuts staan in een bestand genaamd 'NetworkBrowser.ini' in de dir /usr/local/etc/dvdplayer.
Hier een screenshot van de inhoud (password staat er in plaintext, dus die heb ik even vervangen):
http://www.grabout.com/De...75-4a02-a3ab-62b4ff997e7a

Na dit bestand te hebben uitgebreid met een tweede entry, en te hebben gereboot kwam de tweede entry keurig in beeld onder 'my_shortcuts'. Het lijkt er dus op dat dit bestand prima kan worden aangepast om elke willekeurige share te benaderen.

Hier het aangepaste bestand, let op dat de tweede regel 'num=2' aangeeft hoeveel entries er zijn. http://www.grabout.com/De...99-400c-91a8-42341654cafc
Volgens mij moet het hiermee lukken.
Maar toch een paar domme vragen. :o
1. wat moet er staan achter domain? jij hebt ´´
2. wat moet er staan achter host? jij hebt ´NAS´
3. Neem aan dat een van de ip (1..4) waar jij nu 0 hebt staan het daadwerkelijke IP adress van de NAS moet staan?
Ik heb een share op my MAS movies. NAS heeft ip adress 123.123.123.50.
Dus hoe link ik nu naar de share?
Lowhead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
Peertje NL schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:14:
+speelt veel films
+DTS ondersteuning
+USB poort levert genoeg stroom voor een 2,5" HDD
+goedkoop

BUGS:
-felle ledjes
-afstandbediening moet je redelijk goed richten (is mss beetje mierenneuken)
-enkel vooruitspoelen in film. is irritant als je vanaf 1:40 uur wilt kijken
-doet moeilijk bij een groot aantal WMV films
-stottert/niet vloeiend lopen van 1080 connect via usb ingang (netwerk nog niet aangesloten)
- Wisselen van spdif instellingen bij stereo - multichannel audio RAW / LPCM
Misschien kan je gelijk iets noemen over ergenis nummero uno: de slome reactietijd van sommige spelers ! Dit geldt zowel voor het openen via de remote als het bladeren door collecties. Kan je hier ook wat over zeggen?
Edit: en iets over het opstarten, hoeveel seconden?

Helemaal vergeten: goeie actie Peertje *O*

[ Voor 5% gewijzigd door zwoelie op 14-09-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

zwoelie schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:16:
[...]

Misschien kan je gelijk iets noemen over ergenis nummero uno: de slome reactietijd van sommige spelers ! Dit geldt zowel voor het openen via de remote als het bladeren door collecties. Kan je hier ook wat over zeggen?
Edit: en iets over het opstarten, hoeveel seconden?

Helemaal vergeten: goeie actie Peertje *O*
Ik heb het nooit gemeten maar ik ben zeker niet langer bezig dan 1,5 minuut voordat een film aan het spelen is. Dat is van een externe harde schijf. Waarschijnlijk is nog onder de minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik heb het ook nooit echt gemeten, maar de snelheid van het menu valt mij reuze mee. Dit is vrij rap. Vooral het normale opstarten gaat erg snel. Je moet inderdaad ook wel vrij goed richten met de AB. Dit is wel een klein nadeeltje.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ook hier geen problemen met de snelheid. Ik had hiervoor een Conceptronic cFullHDMA, die was traag. Deze Asus is snel, in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

baviaan schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:21:
Ook hier geen problemen met de snelheid. Ik had hiervoor een Conceptronic cFullHDMA, die was traag. Deze Asus is snel, in mijn beleving.
Klopt bladeren over windows-shares loopt erg rap. Alhoewel een page-up, down button op de afstandsbediening het net wat fijner zou maken. Evenals alphabet sortering zonder onderscheid in hoofd-, kleine letters :)
Spoelen door een film wordt in de volgende update aangepakt (bron)

In navolging van het mount'en van Windows 7 shares, kwam ik deze verfijning tegen op het ASUS forum
code:
1
2
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/File1
(sleep 10;mount -username=asus//192.168.0.3/WMV/tmp/ramfs/volumes/File1)&

Omdat het mounten 'te snel' gaat met opstarten van de ASUS O!Play zal deze commando pas na 10 seconden gaan lopen zonder dat de speler vastloopt (te lange sleep). Dit omdat het commando in een background process wordt gezet. (bron)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Calypso
  • Laatst online: 06-09 22:03
Sinds een paar dagen deze speler, en er erg tevreden over.

Wel een vraag of iemand anders er ook last van heeft: Ik gebruik-m op een breedbeeld CRT TV. Over enkele maanden willen we een FullHD TV kopen, maar tot die tijd gebruiken we deze. Wat me opvalt is dat in elk geval het menu gedeeltelijk uit beeld valt, in elk geval aan de linkerkant (De balk in bijv. het setupmenu is bij mij niet gesloten, maar de linkerkant valt buiten beeld). Instelling van TV format is overigens 16:9 en PAL, dus het zou goed moeten zijn in mijn ogen.

Meer mensen die hier last van hebben? Ik wil namelijk voorkomen dat ik als ik straks een FullHD TV heb ik nog steeds dat probleem heb omdat ik dacht dat het aan m'n TV ligt.

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:06
Calypso schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:50:

....... Wat me opvalt is dat in elk geval het menu gedeeltelijk uit beeld valt, in elk geval aan de linkerkant (De balk in bijv. het setupmenu is bij mij niet gesloten, maar de linkerkant valt buiten beeld). Instelling van TV format is overigens 16:9 en PAL, dus het zou goed moeten zijn in mijn ogen.

Meer mensen die hier last van hebben? .....
Als ik hem via CVBS aan mij tv hang of op de slaapkamer tv heb ik dat ook (16:9/PAL). Via HMDI 720P 60hz is alles dik in orde, 1080p vast ook.

• Calypso
  • Laatst online: 06-09 22:03
Gilly schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:57:
[...]

Als ik hem via CVBS aan mij tv hang of op de slaapkamer tv heb ik dat ook (16:9/PAL). Via HMDI 720P 60hz is alles dik in orde, 1080p vast ook.
Ah thanks. Hoef ik me daar voor 99% zeker geen zorgen om te maken 8)7

Weet zelf ook wel dat Composite Video behelpen is, maar soms is het het enige wat je kan gebruiken...

Verwijderd

Sinds gisteren ook een o play.

Een probleem:

Afspelen zogenaamde bluray remux files. .m2ts files lopen geen van alle vloeiend...er is om de zoveel seconden een hikje/hakkeling in beeld. Harde schijf aangesloten rechtstreeks op o play met ESata kabel dus dat zou toch snel genoeg moeten zijn.

Heb alle HDMI instellingen al geprobeerd 1080p 60 hertz, 1080p/24 aan en uit maar hikjes blijven komen ook wordt het beeld even wazig bij snelle bewging.

Stream ik die zelfde file via mijn pc naar mijn tv loopt ie wel vloeiend (radeon hd 4350 videokaart) en blijft retestrak (dus ik bedoel dan rechtstreeks van pc naar tv zonder o play).

Nog enige suggesties of kan die o play dat gewoon niet soepel afspelen????

Probleem 2:

Volg de handleiding om mijn pc te kunnen benaderen, maar ik krijg alleen die Shortcuts te zien en kan niet mijn hd op de pc benaderen.

Waarschijnlijk iets simpels wat ik verkeerd doe???

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 09:51 ]

• MisterKing
  • Laatst online: 27-06 05:31
Tot nu toe ben ik erg tevreden over dit apparaat. Er zijn echter wel een aantal dingen die ik onhandig vind. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

1. Vanwege energiezuinidgheid is de O!Play aangesloten op een stekkerdoos met stroomonderbreking. Als ik de stroom weer inschakel, blijf de O!Play aanstaan. Dit is erg irritant i.c.m. mijn Logitech Harmony die er van uitgaat dat het apparaat uit staat. Kan de O!Play zo ingesteld worden dat hij automatisch op standby gaat nadat de stroom eraf is geweest?

2. Als ik een volledige schijf deel via het netwerk, ziet de O!Play ook de verborgen systeemmappen (Recycler, enz.). Hoe zorg ik ervoor dat de O!Play deze mappen verbergt?

3. Is er een eenvoudige manier om gebruik te maken van de shortcuts? Tot nu toe lees ik over oplossingen met Telnet, maar aangezien ik op dat gebied een n00b ben, zoek ik naar een eenvoudigere oplossing.

4. Hoe kan ik de O!Play mp3 afspeellijsten laten afspelen? Tot nu toe moet ik naar de map navigeren waarin de mp3's fysiek staan. Hoe speel ik een lijst af met mp3's uit verschillende mappen?

Alvast bedankt!

• Koenradus
Nog een probleempje gevonden. Als je een symlink ("ln - s") maakt op je linux NAS dan ziet de O!Play de directory niet. Erg raar, dit probleem heb ik nog nooit met andere Windows / Linux bakken gehad. Meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addinjo schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 07:47:
[...]

Ik heb de work-around gevonden :):

Eerst Asus aanzetten en daarna pas tv, op deze manier verlies je de resolutie instellingen niet!
Klopt, deze workaround werkt bij mij ook.

De composite aansluiting werkt wel oke

Heb ook het in en uittrek probleem met HDMI. Eerst roze beeld, geen geluid en geen instellingen kunnen maken.
Is dit misschien een software bug in samenwerking met mijn Sony 40V5500 LCD ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Roze beeld afentoe heb ik ook. Resolutie instellingen verliezen ook.

Gewoon bugs. Ellendige bugs. Elke keer weer hannesen met die kabels. Ben weer klaar met asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenradus schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:44:
Nog een probleempje gevonden. Als je een symlink ("ln - s") maakt op je linux NAS dan ziet de O!Play de directory niet. Erg raar, dit probleem heb ik nog nooit met andere Windows / Linux bakken gehad. Meer mensen hier ervaring mee?
Ja, ik kwam hetzelfde probleem tegen. Ik heb me nog niet in een oplossing verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:57:
Roze beeld afentoe heb ik ook. Resolutie instellingen verliezen ook.

Gewoon bugs. Ellendige bugs. Elke keer weer hannesen met die kabels. Ben weer klaar met asus :)
LOWFI, mag ik vragen aan welke LCD jij hem hebt hangen, toch ook niet een SONY toevallig ??????
Ben van plan het ding te ruilen voor een nieuwe, misschien is het exemplarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:04:
[...]

LOWFI, mag ik vragen aan welke LCD jij hem hebt hangen, toch ook niet een SONY toevallig ??????
Ik heb een Panasonic en die heeft het ook. Gewoon de Asus opnieuw opstarten helpt. Heeft iets te maken met de opstartvolgorde al ben ik te lui om het uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

baviaan schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:04:
[...]

Ik heb een Panasonic en die heeft het ook. Gewoon de Asus opnieuw opstarten helpt. Heeft iets te maken met de opstartvolgorde al ben ik te lui om het uit te zoeken.
Ik wissel regelmatig tussen een nieuwe panasonic plasma en een (hele) oude samsung crt maar ik heb (nog?) nergens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

thejoker80 schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:19:
[...]

Ik wissel regelmatig tussen een nieuwe panasonic plasma en een (hele) oude samsung crt maar ik heb (nog?) nergens last van?
Tel je zegeningen ;)

Ik heb een Panasonic TH-37PX70, heel nieuw is hij niet meer geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

baviaan schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:57:
[...]

Tel je zegeningen ;)

Ik heb een Panasonic TH-37PX70, heel nieuw is hij niet meer geloof ik.
Volgens mij heb ik precies dezelfde pana. hopelijk krijg ik er geen last van. Wil sowieso nog in de toekomst een speler erbij, wel een met interne harde schijf en nzb-download mogelijkheid dus dan moet die er maar komen als ik ook last krijg van dit probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Laatst online: 02-02 08:00
De mediaplayer geeft de snelheid aan als je op het netwerk aanlogt en ook als je weer naar het hoofmenu gaat als je stopt.

De snelheid die bij mij aangegeven wordt vind ik nogal laag. Aan het begin is het meestal: 38000 kbits/s en na de film 21000 kbits/s.

De mediaplayer zit bedraad aan een Sitecom N router. De snelheid van een 100 mb verbinding zou toch ergens rond de 10 Mb/s moeten liggen?

Is mijn snelheid dan niet dramatisch laag voor een 100 mb netwerk?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
monta schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:18:
De mediaplayer geeft de snelheid aan als je op het netwerk aanlogt en ook als je weer naar het hoofmenu gaat als je stopt.

De snelheid die bij mij aangegeven wordt vind ik nogal laag. Aan het begin is het meestal: 38000 kbits/s en na de film 21000 kbits/s.

De mediaplayer zit bedraad aan een Sitecom N router. De snelheid van een 100 mb verbinding zou toch ergens rond de 100 Mb/s moeten liggen, eerder in de praktijk rond de 80 Mb/s?

Is mijn snelheid dan niet dramatisch laag voor een 100 mb netwerk? of zou de mediaspeler niet de juiste snelheid weergeven. Kopieeren van mijn pc (bedraad) naar de externe HD (bedraad) is ook niet zo hoog: rond de 3000 KB/s

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Er zit inderdaad heel veel verschil tussen qua snelheid. Ik heb dat ook vaak. Ikzelf heb het idee dat hij gewoon aan het opbouwen is qua snelheid en aan het afbouwen en dat er tussendoor een hogere snelheid is. Jammer dat je de snelheid niet constant kan zien.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

thejoker80 schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:45:
[...]

Volgens mij heb ik precies dezelfde pana. hopelijk krijg ik er geen last van. Wil sowieso nog in de toekomst een speler erbij, wel een met interne harde schijf en nzb-download mogelijkheid dus dan moet die er maar komen als ik ook last krijg van dit probleem :P
Ach. Probleem... hij doet het eens in de tien keer dat ik hem aanzet. Opnieuw opstarten helpt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:04:
[...]

Ik heb een pioneer plasma en een samsung lcd. Bij beide gebeurt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
KillGhost schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:08:
Er zit inderdaad heel veel verschil tussen qua snelheid. Ik heb dat ook vaak. Ikzelf heb het idee dat hij gewoon aan het opbouwen is qua snelheid en aan het afbouwen en dat er tussendoor een hogere snelheid is. Jammer dat je de snelheid niet constant kan zien.
Wat is jouw snelheid wat de Asus aangeeft?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baviaan schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:04:
[...]

Ben op het ASUS forum geweest, ook daar lieden met deze problemen.
Ook op een Samsung.
Dus neem ik maar aan dat het echt een ASUS probleem is.
Misschien het ding ruilen voor een andere, met de hoop dat die het niet doet.
Bij mij werkt echt maar een ding, eerst de HDP aan, dan pas de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
LWaS schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:12:

Heb jij de asus toegevoegd onder " mediacentre speler" of onder welke andere categorie?

Bij mij geeft de software ook de melding dat hij de Asus niet kan bedienen...

Ik heb het nog niet geupload naar mijn afstandsbediening.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
monta schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:35:
[...]

Heb jij de asus toegevoegd onder " mediacentre speler" of onder welke andere categorie?

heb hem toegevoegd onder de naam asushdp-1 als ik het even goed zeg onder computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

monta schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:35:
[...]

Hij geeft wel die melding, maar hij werkt, behalve terugspoelen (die heb ik later laten leren) vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een dergelijke mediaplayer en heb daarom een paar vragen:

Als ik deze Asus in een netwerk wil hangen om mijn content te streamen heb ik dan buiten de aansluiting van de router naar deze player nog meer nodig qua hardware?

En is het mogelijk via deze player om bijv. uitzending gemist te kijken?

TIA

• point7
KillGhost schreef op woensdag 09 september 2009 @ 07:58:
[...]

Ik gebruik een netwerk. Wel apart dat ie het niet doet bij jou.
Via USB spelen de M2TS bestanden wel. Via netwerk dus niet hier. 8)7

• monta
Weet er iemand een manier om wat sneller naar plaats van bestemming te gaan?

Ik heb snelkoppelingen gemaakt naar de shares op mijn externe harddisk maar moet nog wel een aantal stappen doen voor ik bij de film ben die afgespeeld wordt.
Wellicht kan ik mijn logitech harmony programmeren zodat het een aantal stappen doet voor mij maar is het via de Asus ook mogelijk.

Daarnaast krijg ik het nog niet voor elkaar om een slideshow te geven van foto's die op de externe disk staan. Hoe selekteer je de foto's die je wilt sliden?

monta

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:40:
[...]

Hmm nu je het zegt. Ik heb vannacht de boel aan gelaten en toen ik vanavond keek was ik inderdaad weer de instellingen kwijt. Heb je toevallig ook een harmony AB?
Lowfi,

Goed nieuws.
Tech support ASUS onderkent het probleem.
Proberen het bij de volgende firmware release te verhelpen.
We gaan het zien.
(zie ASUS forum op: http://vip.asus.com/forum...O!Play+HDP-R1&board_id=19)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:14
Ik heb sinds kort de Asus in gebruik en ben erg tevreden over.

Ik gebruikte hiervoor mijn ps3 om hd video en music af te spelen maar vond toch het fan geluid storend worden en het stroomverbruik zonde voor deze toepassingen.

Het afspelen van remuxed .m2ts bestanden gaat prima zowel via usb als wired netwerk. Ik onder vind echter wel bij het afspelen via het netwerk af en toe problemen. Bij het afspelen lijkt het erop of de buffer soms niet goed word aangevuld. Het beeld en geluid stop dan even en na een paar seconden loopt de film weer prima verder. Dit komt ongeveer 2 a 3 keer voor per film.

Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innidael
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb de O!play kort geleden ook aan geschaft. Tot mijn verbazing draait er op de o!play ook een webserver. Het einige wat er daar op uit geserveerd wordt zijn twee cgi programma's. sum.cgi en webtorrent.cgi. Iemand enig idee wat asus daarmee van plan is? Of is dit misschien een overblijfsel van de standaard busybox implementatie?

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ik heb nu een aantal WMVHD's waarvan ik over scart/composiet wel geluid krijg(moet ik wel de file opstarten, terug naar setup en weer terug naar de film voordat het werkt, en dan staat het geluid heel zacht) maar over HDMI niet. Over optical doet ie gewoon prima. (naja, min of meer, bij de instelling dolby prologic II stuurt ie de stemmen over linksachter :? )

[edit]
mmm, de HDMI-kabel in- en uit halen doet wonderen. hij doet het dan gewoon.. :? Volgens mij liep het geluid wel iet sachterop de film, hebben meer mensen dit?

[ Voor 19% gewijzigd door thejoker80 op 01-10-2009 07:48 ]

• TheJuul
innidael schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:36:
Ik heb de O!play kort geleden ook aan geschaft. Tot mijn verbazing draait er op de o!play ook een webserver. Het einige wat er daar op uit geserveerd wordt zijn twee cgi programma's. sum.cgi en webtorrent.cgi. Iemand enig idee wat asus daarmee van plan is? Of is dit misschien een overblijfsel van de standaard busybox implementatie?
Ik vroeg me dit ook al af. Ik hoop dat Asus met een update gaat komen dat je via een web interface je muziek kan beheren. Op deze manier zou je via bijv. je telefoon muzieklijsten kunnen beheren en afspelen, hoef ik niet me tv elke keer aan te doen om door me lijst mp3 te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je de torrent client met de webserver kunt beheren, heb het niet getest omdat ik er geen hd/usb-stick aan heb.
--> http://ipadresO!play/cgi-bin/webtorrent.cgi
TheJuul schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:31:
[...]

Ik vroeg me dit ook al af. Ik hoop dat Asus met een update gaat komen dat je via een web interface je muziek kan beheren. Op deze manier zou je via bijv. je telefoon muzieklijsten kunnen beheren en afspelen, hoef ik niet me tv elke keer aan te doen om door me lijst mp3 te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:37:
Ik denk dat je de torrent client met de webserver kunt beheren, heb het niet getest omdat ik er geen hd/usb-stick aan heb.
--> http://ipadresO!play/cgi-bin/webtorrent.cgi

[...]
hmmm, dit wil ik wel eens proberen. Welke torrent clietn zou ik op mijn externe hd kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De torrent client zal op de Oplay komen te staan denk ik (of staat er al maar moet nog ge-enabled worden??).

Als ik een usb-stick in de oplay doe, vervolgens naar http://<ipadresO!play>/cgi-bin/webtorrent.cgi ga, zie ik daar een button "Install new torrent". Wanneer ik daarop klik, krijg ik de melding "Device has not initialized for BT . You will automatically redirect to webtorrent home page".
Dus ik denk dat er in toekomst torrents met de Oplay gedownload kunnen worden.
thejoker80 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:37:
[...]

hmmm, dit wil ik wel eens proberen. Welke torrent clietn zou ik op mijn externe hd kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10-2024
mbb26 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:11:
--------------
[ziet er goed uit, deze speler. Heb op dit moment een freecom mp-350, maar die speelt geen h264/mkv's af, dus ik ben aan het rondkijken naar opvolger.

heb het hele topic doorgelezen maar heb het niet kunnen vinden: Ondersteund deze speler DTS-MA en dolby True HD?

als ik deze speler op mijn receiver (met hdmi1.3a en ondersteuning voor alle gangbare audioformaten) aansluit, moet ik dan ook wisselen tussen verschillende geluidsmodi (raw/ lpcm)? werkt dit wel goed via de optical?

alvast bedankt :)]
---------------

Via optical had ik in eerste instantie geen geluid, bleek dat de o!play standaard op HDMI stond. Daarna op optical lpcm gezet en dat gaat tot nu toe prima met alle bestanden.
DTS-HD en Dolby TrueHD gaan niet over optical, maar over HDMI, omdat de bitrate vele malen hoger is. DTS-HD of Dolby TrueHD kan simpelweg dus niet over optical.

Is het nu zo dat de ASUS O!play geen DTS HD en dolby True HD kan doorgeven?

Ik ben namelijk op zoek naar een mediaplayer die dat wel kan en het liefste eentje in de vorm van een WDTV of een Asus Oplay (zonder interne HDD dus).
Is er iemand die een reveiver heeft die deze formaten ondersteund over HDMI en dit succesvol heeft getest met de ASUS O!play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik moet zeggen: die fouten in de firmware zoals een roze scherm en het verliezen van de instellingen begint me te irriteren. Ik had hiervoor een cFullHDMA van Conceptronic en was regelmatige firmwareupdates gewend. Asus lijkt zo ongeveer het tegenovergestelde te zijn :'(

Echt, als de O!Play het doet doet hij het ook goed, maar elke keer al dat geëmmer stoort me echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ken het gevoel. Aan de andere kant ben ik niet anders gewend van asus. Bij mij is de boel gedegradeerd naar de slaapkamer. Iets wat ik eigelijk al van te voren van plan was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zandor schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:32:
kan ik hier ook gewoon een password beschermde samba netwerkdrive mee benaderen van mijn ubuntu servertje?
Dit vraag ik mij nu af.
Samba shares leuk en aardig, maar als het beveiligt is...
Oftewel, het ding moet kunnen inloggen op een samba server als bestaande user. Als ik zo de reacties hier wat lees moet dit kunnen toch?
Stylax schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:50:
[...]

DTS-HD en Dolby TrueHD gaan niet over optical, maar over HDMI, omdat de bitrate vele malen hoger is. DTS-HD of Dolby TrueHD kan simpelweg dus niet over optical.

Is het nu zo dat de ASUS O!play geen DTS HD en dolby True HD kan doorgeven?

Ik ben namelijk op zoek naar een mediaplayer die dat wel kan en het liefste eentje in de vorm van een WDTV of een Asus Oplay (zonder interne HDD dus).
Is er iemand die een reveiver heeft die deze formaten ondersteund over HDMI en dit succesvol heeft getest met de ASUS O!play?
Tenzij iemand anders beter weet http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-us even in de gaten houden. Ik ben er ook wel benieuwd naar anders zoek ik liever een andere oplossing. (Low quality content kunnen moderne TV's tenslotte als via andere wegen afspelen, anders gezegd: daar koop je geen mediaspeler voor.)

http://www.avsforum.com/a...read.php?t=1151409&page=7 nog gevonden.
Lijkt er niet op dus. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 06-10-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Klopt het dat je VideoTS mappen e.d. geen ondertiteling vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Nickalicious schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:08:
Klopt het dat je VideoTS mappen e.d. geen ondertiteling vindt?
Geen problemen mee. Mijn dvd's speel ie gewoon keurig netjes met ondertiteling af. Je moet natuurlijk wel kijken of de film die je download ondertiteling heeft. Verder heb ik gehoord dat je de ondertiteling dezelfde naam moet noemen als de film, als dit een aparte srt oid file is.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Ja maar in een videoTS map zitten geen srt bestanden maar bup en ifo enzo. OF leest die dit ook gewoon?

[ Voor 17% gewijzigd door N1ckk op 06-10-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Als ik in de video ts map op play druk krijg ik gewoon de hele dvd incl. menu te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Ah dat is dus very nice ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Yep, hij leest als het ware de DVD zoals je die ook op de DVD-speler zou zien.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

maar je kunt niet tijdens het afspelen van de DVD even terug naar het DVD-menu, dan moet je de DVD stoppen en helemaal opnieuw starten helaas.
Hopenlijk gaan ze dat nog wel aanpassen (dat en sub syncen en andere basis opties die ontbreken)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Misschien een rare plek, maar wat is AVCHD en ondersteund deze player dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
Google, 1e hit: http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD.
Verder zijn de AVCHD mogelijkheden van de O!Play al besproken in dit topic: http://gathering.tweakers...ta[filter_keywords]=AVCHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmersr schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:23:
[...]

Met WakeOnLAN zet ik de PC op afstand aan.
Handmatig, remote of met energieopties kan je deze automatisch weer uitzetten.
Hoi.
Kun jij mijn vertellen hoew je dan op de asus heb ingesteld?? mvg Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb de O!Play via HDMI aan een Samsung LCD TV gekoppeld. Verder hangt de O!Play ook aan met lokale netwerk.

Echter, het komt regelmatig voor dat ik de O!Play niet meer met de afstandsbediening kan aanzetten (front ledje blijft rood). Volgens mij gaat er iets mis bij het uitzetten waardoor aanzetten niet meer mogelijk is (het groene led lampje in het apparaat blijft dan branden).

Hebben meer mensen dit probleem? Ik wil namelijk kunnen inschatten of het een hardware probleem is (en ik een RMA procedure moet starten) of dat dit probleem zich vaker voordoet en hopelijk bij een volgende firmware update wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_buk
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:22
Frak schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:50:
Ik heb de O!Play via HDMI aan een Samsung LCD TV gekoppeld. Verder hangt de O!Play ook aan met lokale netwerk.

Echter, het komt regelmatig voor dat ik de O!Play niet meer met de afstandsbediening kan aanzetten (front ledje blijft rood). Volgens mij gaat er iets mis bij het uitzetten waardoor aanzetten niet meer mogelijk is (het groene led lampje in het apparaat blijft dan branden).

Hebben meer mensen dit probleem? Ik wil namelijk kunnen inschatten of het een hardware probleem is (en ik een RMA procedure moet starten) of dat dit probleem zich vaker voordoet en hopelijk bij een volgende firmware update wordt opgelost.
Kijk hier eens: http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ja deze heb ik gezien, maar het wordt me hieruit niet duidelijk of het nu een incidenteel geval is of dat er meer mensen last van hebben. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het aan de afstandsbediening ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Momenteel heb ik nog een oude 32" CRT (Philips PW8807) en die bezit buiten 3 scarts enkel s-video en composiet. De TV is verder verbonden met een digitale satellietontvanger (Philips DSR2211) via scart.

Nu zijn de composietconnectoren omwille van veelvuldig gebruik (uittrekken kabels) wat losgekomen en geeft een slecht contact, nu dacht ik om scart te gebruiken...

Gaat een convertor (scart - composiet) even goede kwaliteit opleveren of iemand anders een idee? Valt composiet trouwens mee van beeldkwaliteit?

[ Voor 29% gewijzigd door The.Force op 10-10-2009 23:56 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Lees nu hier en daar dat alle Realtek spelers goed compatible met elkaar zijn.
Enkele mensen hebben al xtreamer en acryan applicatie op de oplay draaien.
Tevens ipkg :)
Ook zouden popcorn applicaties met een kleine aanpassing op de oplay draaien.

Intressante thread : http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=58718

[ Voor 16% gewijzigd door frissie op 11-10-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Laatst online: 16-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:03:
Hoi.
Kun jij mijn vertellen hoew je dan op de asus heb ingesteld?? mvg Johan
Niet; dat gaat buiten de O!Play om, met een computer of een mobieltje met een internetverbinding.
Ikzelf gebruik bijv. een iPhone met iWOL en een computer met WakeOnLanGUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
timmersr schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:08:
[...]

Niet; dat gaat buiten de O!Play om, met een computer of een mobieltje met een internetverbinding.
Ikzelf gebruik bijv. een iPhone met iWOL en een computer met WakeOnLanGUI.
Ik heb het zelf wel via de O!Play lopen, maar dan moet je eerst ikpg installeren en vervolgs de optware perl-wakeonlan module. Ik heb de wakeonlan nu in de startup van de O!Play geplaatst zodat mijn (normaal slapende) NAS netjes wakker wordt als de O!Play opstart. Als ik klaar ben met kijken gaat de NAS na vijf minuutjes weer in S3 slaapstand. Voor instructies verwijs ik je door naar mijn post op het XBMC forum:
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=58718&page=3

[ Voor 0% gewijzigd door Koenradus op 12-10-2009 11:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Dat is goed nieuws. Ik was bang dat er vrij weinig te doen was qua community en dit soort dingen. Vanavond maar eens goed bekijken!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
Ik vind dat Asus wel erg lang doet om een nieuwe firmware update te geven.
Op het forum van Asus wordt hiervoor nu ook excuses gemaakt:

http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-us

Ik hoop toch wel dat deze snel komt wordt een beetje moe van sommige probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheJuul schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:50:
Ik vind dat Asus wel erg lang doet om een nieuwe firmware update te geven.
Op het forum van Asus wordt hiervoor nu ook excuses gemaakt:

http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-us

Ik hoop toch wel dat deze snel komt wordt een beetje moe van sommige probleempjes.
Bij WD TV HD deden ze ook 3 maanden over en hebben ze daarna 1 maand eraan gesleuteld.
Ze laten iig wel wat van zich horen maar mogen toch wel zsm met een firmware komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Laatst online: 04-01 13:37
Ik ben van plan om een mediaplayer te komen en al een hele tijd twijfel ik tussen de Xtreamer en de Asus O!play. Beiden zijn even duur en kunnen nagenoeg het zelfde. De Xtreamer heeft natuurlijk de mogelijkheid om een schijf in te bouwen wat de Asus niet heeft, maar deze optie ben ik niet van plan te gebruiken aangezien ik mijn externe 1TB schijf wil gebruiken. Daar in tegen schijnt de Asus DTS te ondersteunen en de Xtreamer weer niet (www.hardware.info)
Heeft iemand goede argumenten voor me waarin de Asus beter uit de bus komt dan de Xtreamer?
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste