Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
TheInsider schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:02:
[...]

Dit komt denk ik omdat je na het pasten, het bestand nog moet wegschrijven/opslaan.
Aan het eind druk je op de esc toets(einde bewerkingsmodus), dan komt er onderin een ":" te staan, daarna toets je "wq" in en dan enter. Dit is write quite, of ook wel opslaan en afsluiten.
Na het ingeven van vi.... scrol ik een paar regels naar onder tot het eerste ~tekentje. Daar de tekst met shares en ipnummers+wachtwoorden pasten. De tekst komt erin.
Daarna 1x ESC maar dan zie ik onderin geen "." maar onderin het scherm komt:
- /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail [modified] 16/16 100%

Ik kan verder geen wq ingeven want bij de q zegt hij: Q is not implemted.
Hij is wel uit de edit modus want het i'tje is weg.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-04 17:52
Met de pijltjes links / rechts op de afstandsbediening kun je de grootte van de subs aanpassen :)
[/quote]

:) af en toe is het te simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
monta schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:22:
[...]

Na het ingeven van vi.... scrol ik een paar regels naar onder tot het eerste ~tekentje. Daar de tekst met shares en ipnummers+wachtwoorden pasten. De tekst komt erin.
Daarna 1x ESC maar dan zie ik onderin geen "." maar onderin het scherm komt:
- /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail [modified] 16/16 100%

Ik kan verder geen wq ingeven want bij de q zegt hij: Q is not implemted.
Hij is wel uit de edit modus want het i'tje is weg.
Je moet :wq doen ipv wq
dan werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02

Tweaker.nu

we all float down here

Ik heb zojuist ook de nieuwe firm-ware er op gezet, en gelukkig ging alles goed. En jawel, mijn problemen met 1080p mkv's vanaf het netwerk zijn opgelost :)
Nu alleen nog de shortcuts regelen naar m'n files. Fijn dat het zo snel werd opgelost door Asus

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Krull schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:32:
[...]

Je moet :wq doen ipv wq
dan werkt het!
Ok thx. Nu blijft de tekst erin staan. Ook mkdir blijft erin staan, dit betekend dus dat hij iedere keer de dir maakt...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
Misschien een handig link: http://luon.net/~adriaan/vi.html
Hier kun je allerlei handige VI-commando's terugvinden. Dan kun je voor een volgende snelkoppeling middels kopiëren (2y voor 2 regels) en plakken (p) snel een nieuwe koppeling maken.

Het vooruitspoelen in mkv's is bij mij wel verbeterd, maar de O!Play reageert nog steeds wel traag op de afstandbediening. Bij het achteruitspoelen reageert het apparaat bijna net zo slecht als voor de update. Wil echter niet zeggen, dat ik niet erg blij ben met dit apparaatje. ;)

Bij het afspelen van iso dvd's viel bij mij regelmatig het geluid weg. Dit gebeurde voornamelijk na spoelen met snelheid 4 of hoger. Nog een stukje spoelen met snelheid 4 of hoger zorgde er echter altijd voor dat het geluid weer terugkwam. Na de update is dit aanzienlijk verbeterd, maar komt het nog wel af en toe voor dat het geluid wegvalt na spoelen.

Al met al, tot nu toe zeer tevreden met dit apparaat. Hopelijk komt de Xtreamer snel binnen, zodat ik een vergelijk kan maken tussen de beide apparaten. Daarna gaat één van de twee naar de slaapkamer en krijgt de ander een permanente plek in de woonkamer. :)

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Tweaker.nu schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:22:
Ik heb zojuist ook de nieuwe firm-ware er op gezet, en gelukkig ging alles goed. En jawel, mijn problemen met 1080p mkv's vanaf het netwerk zijn opgelost :)
Nu alleen nog de shortcuts regelen naar m'n files. Fijn dat het zo snel werd opgelost door Asus
De tekst blijft wel in de player staan maar de snelkoppelingen verschijnen echter niet.
De volgende tekst staat nu in de player:

#!/bin/sh

/sbin/modprobe ehci-hcd
/sbin/modprobe ohci-hcd
#modprobe ide-generic
#modprobe ide-disk
#sleep 2
#echo 1 > /sys/bus/usb/devices/usb1/bEnableHubOnBoard_woone

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Videos
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Photos
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Muziek
mount -t cifs -o username=admin,password=xxxxx //10.0.0.150/Videos /tmp/ramfs/v

Onderaan staat nog:
- /usr/local.......

De shares bestaan wel op de western digital mybook home edition.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
monta schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:04:
[...]

De tekst blijft wel in de player staan maar de snelkoppelingen verschijnen echter niet.
De volgende tekst staat nu in de player:

#!/bin/sh

/sbin/modprobe ehci-hcd
/sbin/modprobe ohci-hcd
#modprobe ide-generic
#modprobe ide-disk
#sleep 2
#echo 1 > /sys/bus/usb/devices/usb1/bEnableHubOnBoard_woone

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Videos
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Photos
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Muziek

Onderaan staat nog:
- /usr/local.......

De shares bestaan wel op de western digital mybook home edition.
Voor alle zekerheid - je hebt je een USB stick in je Asus zitten en jij kijkt bij Storage Device en niet onder niet bij Netwerk / Shortcuts??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik heb nu ook de HDMI kabel van 3 euro gekocht bij de Action. Deze past inderdaad wel. Vandaag dus een DVD ISO getest via HDMI. Het probleem wat ik nu, met nieuwe firmware, heb is dat elke zoveel seconden valt het geluid heel even weg. Denk hierbij aan elke 15-30 seconden voor nog geen halve seconde zonder geluid. Ik heb het geluid via HDMI lopen dan rechtstreeks naar de TV. Ik heb ook composite daarna aangesloten en heb hier geen problemen. Iemand een idee? Best irritant :)

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20
KillGhost schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 01:32:
Ik heb nu ook de HDMI kabel van 3 euro gekocht bij de Action. Deze past inderdaad wel. Vandaag dus een DVD ISO getest via HDMI. Het probleem wat ik nu, met nieuwe firmware, heb is dat elke zoveel seconden valt het geluid heel even weg. Denk hierbij aan elke 15-30 seconden voor nog geen halve seconde zonder geluid. Ik heb het geluid via HDMI lopen dan rechtstreeks naar de TV. Ik heb ook composite daarna aangesloten en heb hier geen problemen. Iemand een idee? Best irritant :)
Kan het aan de goedkope HDMI kabel liggen. Ik kreeg zelf op een gegeven moment strepen in het beeld met mijn kijkshop hdmi kabeltje van 5 euro. Die heb ik vervolgens vervangen door een iets duurdere en sinds dien is het beeld vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
uiterlix schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 08:10:
[...]

Kan het aan de goedkope HDMI kabel liggen. Ik kreeg zelf op een gegeven moment strepen in het beeld met mijn kijkshop hdmi kabeltje van 5 euro. Die heb ik vervolgens vervangen door een iets duurdere en sinds dien is het beeld vlekkeloos.
Zolang het maar iets duurder is, prima, maar aub geen 40-50 euro uitgeven aan een hdmi kabel (tenzij het een hele lange moet zijn).

Ik heb er al zovelen gezien die erin zijn getrapt. Speuren ze maandenlang na een lcd tv koopje en bij de aankoop laten ze zich bezeiken door een hdmi kabel van 90 euro erbij te kopen. In de kooprush, geloven ze de verkoper, die vindt dat "zo'n prachtige tv" ook een "prachtige" hdmi kabel verdient....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Krull schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:49:
[...]

Voor alle zekerheid - je hebt je een USB stick in je Asus zitten en jij kijkt bij Storage Device en niet onder niet bij Netwerk / Shortcuts??
Nee geen usb stick, ik dacht dat je de shortcuts ook voor een netwerkschijf kon maken. Het is, vind ik, veel te omslachtig om een film te starten van mijn netwerkschijf dus met snelkoppelingen gaat het iets sneller.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
Die USB-stick moet er in omdat anders de shortcuts niet werken. De stick zelf gebeurd niets mee, da's slechts een dummy. 't zou mooi zijn als dat anders kan, maar tot die tijd zit er bij mij een oud 128mb stickie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Het probleem is dat ik het nu met de andere kabel kan proberen. Dan moet ik eerst de O!Play open maken en gaan vijlen totdat mijn andere, iets duurdere, kabel erin kan. Hij blijft namelijk niet zitten :(

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel_C
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06-2018
Hi All,

Na de (over het algemeen) positieve reacties op dit forum heb ik ook maar besloten om zo'n Asus O!play aan te schaffen voor de slaapkamer. Problemen zoals sommige hebben met de hdmi aansluiting heb ik zelf niet kunnen ontdekken. Heb zelf een 2.0mtr kabeltje van belkin (11euro). Full HD mkv bestanden werken prima, maar ik heb wel problemen met het afspelen van andere bestanden, 90% van mijn andere films: avi, wmv, mpeg etc etc doen het niet goed. D'r zit een soort rode waas van pixels overheen. 't lijkt net alsof hij de juiste codecs mist. Heeft er iemand anders ook deze problemen? p.s. de laatste firmware 1.07 staat erop.

Gr,

Bikkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaraz schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:44:
[...]
Ik heb het process nog eens beschreven (in het engels welliswaar) op een wiki site. Ook met een linkje naar de uitleg hoe 'vi' werkt, want dat zal ook niet iedereen weten. En aangezien het de enige aanwezige editor is op deze uitgeklede linux versie, leek hetmij wel handig.

Grts,
Xaraz
Thanks! Ik was al uren bezig om het met mijn synology aan de praat te krijgen, dit werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ook hier werken de grote MKV vanaf de Synology nu goed, na de fw update.

Zoals eerder gemeld werkt ook het vooruit spoelen nu een stuk beter. Terugspoelen is echter nog steeds een drama. De o!play reageert dan nog nauwelijks op de afstandsbediening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaraz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-07 15:53
monta schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 08:51:
[...]

Nee geen usb stick, ik dacht dat je de shortcuts ook voor een netwerkschijf kon maken. Het is, vind ik, veel te omslachtig om een film te starten van mijn netwerkschijf dus met snelkoppelingen gaat het iets sneller.
Hi, zoek even terug in de pagina's van deze thread. Ik heb hier al eerder gemeld hoe je netwerk shortcuts aan kunt maken. Zoeken even op 'NetworkBrowser.ini'.

Watch a lot of Twitch, Hitbox or YouTube Gaming on a Windows 10 device? Try SupaStreams. https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh557v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
Weet iemand of het mogelijk is om tijdens het opstarten vanaf de O!Play een WOL pakketje te versturen? Een soortgelijke oplossing als voor de shortcuts zou geweldig zijn. In mijn ogen een mooie oplossing voor een file/DL-server die je niet dag en nacht aan wilt laten staan, maar alleen wilt gebruiken wanneer deze nodig is.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Nu een week lang bezitter van de O!Play dus tijd voor wat eerste bevindingen:
  • Nog geen bestand tegen gekomen dat niet wordt afgespeeld. Getest: avi., mkv, m2ts, en .iso.
  • Tevreden over de interface, hoewel de shortcuts eigenlijk naar een dir zouden moeten kunnen.
  • Bij doorspoelen > 16x reageert de afstandsbediening niet meer goed.
  • Externe subs (.srt met zelfde naam als film) worden goed herkend zelfs als er interne subs zijn.
  • Ondanks andere berichten vind ik het blauwe lampje niet storend
  • Alles getest van netwerk (streaming) met originele firmware.
Conclusie: Het geld meer dan waard. De O!Play doet precies wat ik wil: media streamen vanaf mijn NAS. Niks meer, niks minder. Excellent value for money als je het mij vraagt :)...

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:15

pim_rs

Stars and Stripes

Heb zojuist ook even de nieuwste firmware erop gezet en ik moet zeggen dat het doorspoelen een stuk beter gaat. Nog niet supersnel maar de remote werkt tenminste direct als je de player weer op play wilt zetten. Nu nog het automatisch detecteren van stereo bronnen en ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan aangeven of de O!play chinese karakters van externe files kan weergeven

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:43
Ik moet zeggen dat de nieuwe firmware een enorme verbetering is, op mijn philips lcd tv had ik heel veel last van storing in het geluid (ik begon me al bijna af te vragen of ik een andere tv moest gaan kopen of kijken of philips er een nieuwere firmware op kon zetten). Mijn el cheapo lcd tv van 22 inch gaf dit probleem niet maar leek af en toe wat kanalen in het geluid te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralfbosz schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:37:
[...]

Ik had/heb hetzelfde, twee HDMI-kabels geprobeerd, allebei hetzelfde probleem. Een TOS-link ertussen en wel DTS geluid. Nu blijft de TOS-link alleen niet goed in mijn O!Play zitten, in de versterker en mijn PS3 blijft die wel goed zitten, dus ligt aan de O!Play. Hopelijk is het een Firmware issue en is het binnenkort opgelost. Anders moet ik toch via TOS-link gaan werken :(.
Nou ik wordt hier toch wel beetje moe van, is er niemand anders die problemen heeft met het herkennen van de gedeelde mappen van windows.
Ik heb 2 pc's met een router ertussen waar het internet op binnenkomt, op dezelfde router zit de asus geprikt. Op 1 pc draait ik XP waar ik gewoon een map met films heb gedeeld, maar die wordt lastig herkend. Ik dacht dat ik eerst de Asus moest aanzetten en daarna de PC, maar dat werkt nu ook niet meer.

Moet ik het netwerk een bepaalde naam geven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:59:
[...]

Nou ik wordt hier toch wel beetje moe van, is er niemand anders die problemen heeft met het herkennen van de gedeelde mappen van windows.
Ik heb 2 pc's met een router ertussen waar het internet op binnenkomt, op dezelfde router zit de asus geprikt. Op 1 pc draait ik XP waar ik gewoon een map met films heb gedeeld, maar die wordt lastig herkend. Ik dacht dat ik eerst de Asus moest aanzetten en daarna de PC, maar dat werkt nu ook niet meer.

Moet ik het netwerk een bepaalde naam geven ofzo?
In de oude versie moest het domain dacht ik workgroup zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-08 20:05
Windows 7 gaat niet werken (behalve met workaround)
Windows Xp en Vies-ta, zou geen probleem moeten zijn probeer de standaard werkgroup en workgroup. soms heeft detectie wel even nodig (minuutje...)
zelf een laptop gebruik welke in een domein zat...dan zie je als je browsed eerst de "domein naam" daarna pas de laptop. ook grappig.

geen andere problemen met sharing tegen gekomen dan win7 welke niet werkt. zowel met eerste als laatste firmware!

let op de standaard dingen
-firewall uit
-file and print sharing aan in tcp opties
-banale Antivirus met teveel opties.... (zoals network defense) uit.
-3rd party Fw's uit
succes

[ Voor 18% gewijzigd door smimic op 24-08-2009 20:07 . Reden: toevoegen standaard zaken :) ]

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:00:
[...]

In de oude versie moest het domain dacht ik workgroup zijn
weet iemand toevallig wat de huidige versie is,
ik heb nu: 01.01.p

edit: op de site vind ik alleen linux firmware (http://support.asus.com/d...%20HDP-R1&SLanguage=en-us)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:14:
[...]

edit: op de site vind ik alleen linux firmware (http://support.asus.com/d...%20HDP-R1&SLanguage=en-us)
Klopt het is ook Linux, dus je zit goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:14:
[...]

Die kan je gewoon gebruiken en downloaden. Alles zit daarin. Die heb ik ook gebruikt en ik heb Windows Vista.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
Einoël schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:05:
Weet iemand of het mogelijk is om tijdens het opstarten vanaf de O!Play een WOL pakketje te versturen? Een soortgelijke oplossing als voor de shortcuts zou geweldig zijn. In mijn ogen een mooie oplossing voor een file/DL-server die je niet dag en nacht aan wilt laten staan, maar alleen wilt gebruiken wanneer deze nodig is.
Lijkt mij ook wel een aardig. Denk dat hier het /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail script voor te gebruiken is, zou echter niet weten of er een commando is in Linux op de Asus zit om een WOL pakketje te versturen. Vind iets over ether-wake http://linux.die.net/man/8/ether-wake maar dat zit niet op de Asus (zover ik kan zien), maar misschien iemand die meer van Linux weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillGhost schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:25:
[...]

Die kan je gewoon gebruiken en downloaden. Alles zit daarin. Die heb ik ook gebruikt en ik heb Windows Vista.
dammed, heb nu 1.07 maar nog steeds ziet ie m'n shared folders niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik had in het begin ook problemen om de asus in het newerk te hangen. Ik heb toen op mijn pc een gebruikersaccount aangemaakt voor de asus. Deze logingegevens in de asus gedaan en toen verliep alles vlekkeloos.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
Krull schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:33:
[...]

Lijkt mij ook wel een aardig. Denk dat hier het /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail script voor te gebruiken is, zou echter niet weten of er een commando is in Linux op de Asus zit om een WOL pakketje te versturen. Vind iets over ether-wake http://linux.die.net/man/8/ether-wake maar dat zit niet op de Asus (zover ik kan zien), maar misschien iemand die meer van Linux weet?
Ik heb zelf ook nog wat gezocht en kwam op een gegeven moment op deze pagina uit: Generating The Wake On Lan Magic Packet. Hier staat een script dat een WOL Magic Packet kan versturen. Hopelijk kan iemand die meer van Linux en het run_tail script weet, hier iets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaraz
Einoël schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:37:
[...]

Ik heb zelf ook nog wat gezocht en kwam op een gegeven moment op deze pagina uit: Generating The Wake On Lan Magic Packet. Hier staat een script dat een WOL Magic Packet kan versturen. Hopelijk kan iemand die meer van Linux en het run_tail script weet, hier iets over zeggen.
Het stukje script op die pagina is TCL. De O!Play kan dat helaas niet runnen omdat TCL er niet op geinstalleerd is. Het aantal beschikbare commando's is beperkt omdat de O!play gebruik maakt van 'busybox'. Dat is zegmaar één commando waar een aantal standaard unix utilities inzitten. Kijk hier voor een overzicht.

Watch a lot of Twitch, Hitbox or YouTube Gaming on a Windows 10 device? Try SupaStreams. https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh557v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 07:48
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:39:
[...]

dammed, heb nu 1.07 maar nog steeds ziet ie m'n shared folders niet...
Nadat ik de firmware update geinstalleerd had, zag de o!play bij mij de folders op mijn NAS ook niet meer. Ik heb toen de ethernet stekker uit de o!play gehaald en opnieuw erin gedrukt, en vreemd genoeg werkte dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Vandaag ook de O!Play binnegekregen. Werkt meteen! kind kan de was doen.

Enige waar ik niet uitkom: Ik lees in dit topic dat ondertitels gewoon moeten werken bij een dvd-rip. Heb een aantal dvd-rips (VIDEO-TS) maar ik krijg geen ondertitels. Ik moet afzonderlijk een vob-bestand aanklikken om een aflevering af te spelen (menu kan ik niet in navigeren) en in de aflevering kan ik met de Aa-knop geen ondertitels kiezen. Iemand enig idee waarom?

mmm, ik zie nu dat als ik de eeste ifo-file kies ik ewoon het menu kan doorlopen en als ik nederlands kies dat automatisch de nederlandse ondertiteling komt. Echter als ik een losse vob-file kies kan ik geen ondertiteling tevoorschijn toveren...

[ Voor 21% gewijzigd door thejoker80 op 26-08-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Heb hem gisteren ook aangeschaft, vandaag nog even een HDMI kabeltje gescoord!

Wat ik me eigenlijk afvraag:

Heb ook een externe harddisk gekocht die ik USB op mijn pc aansluit, hierop staat de content die ik wil streamen, de O!play zit in mijn netwerk.
Heeft de USB schijf genoeg doorvoorsnelheid om 1080p materiaal te streamen?

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaraz
addinjo schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:22:
Heb hem gisteren ook aangeschaft, vandaag nog even een HDMI kabeltje gescoord!

Wat ik me eigenlijk afvraag:

Heb ook een externe harddisk gekocht die ik USB op mijn pc aansluit, hierop staat de content die ik wil streamen, de O!play zit in mijn netwerk.
Heeft de USB schijf genoeg doorvoorsnelheid om 1080p materiaal te streamen?
Als de disk een usb 2.0 aansluiting heeft, dan heeft hij ruim voldoende snelheid om 1080p af te spelen. De bitrate van 1080p komt meestal niet boven de 25 - 30 Mbit/s uit. USB 2.0 heeft een (theoretische) bandbreedte van 480Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Thanks! Straks eens ff pielen dan. Heb de firmware update alvast gedownload, dus die eerst er maar eens overheen. Zodra ik de speler helemaal heb uitgeprobeerd zal ik mijn bevindingen hier ook posten. Maar aan alle reacties te lezen doet het ding precies wat ie moet doen en wat ik ook verwacht dat ie moet doen.
Xaraz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:52:
[...]

Als de disk een usb 2.0 aansluiting heeft, dan heeft hij ruim voldoende snelheid om 1080p af te spelen. De bitrate van 1080p komt meestal niet boven de 25 - 30 Mbit/s uit. USB 2.0 heeft een (theoretische) bandbreedte van 480Mbit/s.

• addinjo
Nou hij is aangesloten. Alleen past mijn HDMI niet helemaal en mijn optische kabel ook niet, iemand suggesties?

Was al wat dingen aan het uitproberen en werkt goed alleen vliegt soms het hele beeld eruit, komt dit doordat de HDMI niet helemaal past?

Heb ook al wat content 1080P over het netwerk geprobeerd en dat werkt nog niet helemaal optimaal, haperde een beetje:-(

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

addinjo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:00:
Nou hij is aangesloten. Alleen past mijn HDMI niet helemaal en mijn optische kabel ook niet, iemand suggesties?

Was al wat dingen aan het uitproberen en werkt goed alleen vliegt soms het hele beeld eruit, komt dit doordat de HDMI niet helemaal past?

Heb ook al wat content 1080P over het netwerk geprobeerd en dat werkt nog niet helemaal optimaal, haperde een beetje:-(
Dat die HDMI kabel niet past is wel een bekend probleem, zoek maar in het topic. Er zijn HDMI-kabels die wel gewoon goed passen, een aantal mensen hebben een stukje behuizing weggehaald.

• Krull
[/quote]

Dit is opgelost in de laatste firmware 1.07

[ Voor 5% gewijzigd door Krull op 27-08-2009 12:49 ]

• addinjo
Krull schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:48:
[/quote]

Dit is opgelost in de laatste firmware 1.07
Die Firmware versie staat op mijn aparaat :-) gisteren ge-update. Heb zojuist HDTune gedraaid en de benchmark voor WD Essential komt uit op een gemiddelde van 25Mb/s, dit lijkt me snel genoeg om 1080P content te draaien? Is deze snelheid misschien nog sneller te krijgen door een UBS2.0 PCI kaartje te kopen ipv de 2.0 USB van mijn moederbord?

Thanks in advance!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

25 Mb/s of 25 MB/s? Verschilt een factortje 8 :)

Je PC hangt toch niet wireless aan het netwerk he?

\o/

• lowfi
  • Laatst online: 13-09 07:37
Zal wel MB zijn. WD essentials 2.5'? Ik denk niet dat je die sneller kan krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door lowfi op 27-08-2009 14:19 ]

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

weet iemand hoe je een externe dvd-brander aan de gang krijgt? (dan kan ik ook gewone dvd's afspelen af en toe)
Bij mij vind ie namelijks niks als ik die aansluit,

Enne vind het een enorme tegenvaller dat ik niet de subs kan syncen tijdens het afspelen. als dit niet in een firmware gaat komen dan denk ik dat ik hem toch weer inruil.
Ik gebruik hem veel om series in divx te kijken en dan losse subs erbij die je nogal eens moet bijstellen :) als dat hiermee niet kan dan baal ik echt enorm.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• addinjo
lowfi schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:18:
Zal wel MB zijn. WD essentials 2.5'? Ik denk niet dat je die sneller kan krijgen.
25MB(megabyte)/s, het is een 3,5' met voeding.

Mijn PC hangt bedraad in 100mbit netwerk

[ Voor 8% gewijzigd door addinjo op 27-08-2009 14:40 ]

Verwijderd

hmmm ik heb problemen met het mounten van mijn nas folders.

Dit gebeurt er:
code:
1
2
3
/ # mount -t cifs -o username=****,password=**** //192.168.0.189/FILES/Films /tmp/ramfs/volumes/Films
mount: Mounting //192.168.0.189/FILES/Films on /tmp/ramfs/volumes/Films failed: No such device or address
/ #

Uiteindelijke ben ik er achter gekomen dat het onderstaande wel werkt. Maargoed ik wil juist een submap van /FILES mounten. Iemand een idee?
code:
1
/ # mount -t cifs -o username=****,password=**** //192.168.0.189/FILES /tmp/ramfs/volumes/Films

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 15:14 ]

• Koenradus
Zou gewoon moeten werken. Het lijkt erop dat hij de map Films op je NAS niet kan vinden. Klopt het adres wel? Let er op dat het adres hoofdletter gevoelig is. Overigens heb ik zelf gewoon de samba instellingen op mijn NAS aangepast zodat de directory "Movies" als aparte Samba-share wordt weergegeven.

Uit smb.conf:
[Movies]
    comment = Movies @ NAS
    path = /home/NAS/Movies
    browseable = yes
    writeable = yes
    valid users = ****

Als ik nu met de O!Play inlog zie ik meteen de map Movies staan, dat scheelt weer klikken. Met 3 keer op OK drukken (Shortcuts -> NAS -> Movies) ben ik nu in de lijst met films.

Overigens, zijn er hier al veen mensen die een firmware update hebben gedaan?
Ik lees namelijk op de Asus forums dat hij bij veel mensen valt loopt tijdens de update en dan niet meer opstart. Daar zit ik eigenlijk niet echt op te wachten. De verbeteringen vind ik ook dermate minimaal dat ik nog niet ga updaten.

[ Voor 79% gewijzigd door Koenradus op 27-08-2009 15:54 ]

• kobijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10-2009
Ik heb een vraag over de zoom mogelijkheden bij het afspelen van een DVD film. Indien ik de zoom mode gebruik, kan ik dan een "super" breedbeeld film full screen afspelen op een 16:9 tv zonder vervorming (en daarbij natuurlijk een stukje links en rechts weglaten). Welke zoom stappen zijn er ?
Indien dit kan, wat gebeurt er dan met de ondertitels? Schuiven deze netje mee en blijven ze volledig leesbaar, of vallen door het zoomen gedeeltelijk buiten het scherm.

Bedankt, Kobijn.

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
vandaag mail gekregen van logitech afstandbediening helpdesk.. had problemen mijn asus o!play om deze aan de praat te krijgen. naar een paar mailtjes over n weer (gegevens). kreeg ik vandaag een mail met daar in de vermelding dat de asus was toegevoegd aan mijn acound .. nnn ja hoor alles werkt nu, geweldig die ondersteuning dikke TIEN, verder

verder werkt mijn asus na de update prima. nu nog eens kijken of we de shortcuts makkelijker kunnen maken met de hier in het forum gegeven tips
KOMT MIJN VRAAG gebruik een pc om mijn bestanden te streamen werken daar de tips ook mee ??

• Krull
addinjo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:39:
[...]

25MB(megabyte)/s, het is een 3,5' met voeding.

Mijn PC hangt bedraad in 100mbit netwerk
En als je streamt vanaf de harde schijf van je pc in plaats van de WD, gaat het afspelen van een 1080p (MKV neem ik aan) wel goed? En als je de WD direct in de Asus prikt?

Dit eens proberen om het probleem te lokaliseren?

• addinjo
Krull schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:24:
[...]

En als je streamt vanaf de harde schijf van je pc in plaats van de WD, gaat het afspelen van een 1080p (MKV neem ik aan) wel goed? En als je de WD direct in de Asus prikt?

Dat ga ik allemaal proberen. Laat het weten zodra ik dat gedaan heb.

Heb nu gemerkt dat ik ook het 'in en uittrek hdmi' probleem heb. Wel grappig is dat ik ook een SOny w5500, Cymox heeft ook een w5500 en hetzelfde probleem, is daat nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Dat ga ik allemaal proberen. Laat het weten zodra ik dat gedaan heb.

Heb nu gemerkt dat ik ook het 'in en uittrek hdmi' probleem heb. Wel grappig is dat ik ook een SOny w5500, Cymox heeft ook een w5500 en hetzelfde probleem, is daat nog iets aan te doen?
heb je je beeld verhouding wil goed staan op de O!play. als je breedbeeld heb moet je wel 16:9 verhouding kiezen bij de video opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Master_duck schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 07:51:
[...]

heb je je beeld verhouding wil goed staan op de O!play. als je breedbeeld heb moet je wel 16:9 verhouding kiezen bij de video opties.
Hij staat op 16;9 maar ik krijg nog steeds een roze gloef als ik de hdmi niet erin en eruit doe, heel stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
kobijn schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:19:
Ik heb een vraag over de zoom mogelijkheden bij het afspelen van een DVD film. Indien ik de zoom mode gebruik, kan ik dan een "super" breedbeeld film full screen afspelen op een 16:9 tv zonder vervorming (en daarbij natuurlijk een stukje links en rechts weglaten). Welke zoom stappen zijn er ?
Indien dit kan, wat gebeurt er dan met de ondertitels? Schuiven deze netje mee en blijven ze volledig leesbaar, of vallen door het zoomen gedeeltelijk buiten het scherm.
Er zijn (even uit mijn hoofd) 4 zoomstanden: 2x, 3x, 4x en 8x. De O!Play zoomt daarbij op het midden van het beeld in. Als ik dat op mijn 3:4 TV doe, dan krijg ik bij 2x zoom en een breedbeeld film nog hele kleine zwarte balken boven en onder. Bij 3x zoom is het helemaal beeldvullend, maar dan vallen er wel flinke stukken weg links en rechts natuurlijk. Ondertitels blijven gewoon staan waar ze stonden, dus blijven volledig leesbaar. Anders kan je ze ook nog verzetten / vergroten met de pijltjestoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

addinjo schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:12:
[...]

Hij staat op 16;9 maar ik krijg nog steeds een roze gloef als ik de hdmi niet erin en eruit doe, heel stom.
Ik heb die roze gloed ook af en toe, als ik hem uit en weer aan zet is die weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
baviaan schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:50:
[...]

Ik heb die roze gloed ook af en toe, als ik hem uit en weer aan zet is die weg.
Das wel fijn, bij mij gaat die roze gloed dan niet weg, de resolutie staat dan ook ineens op 480p en ik kan dan geen enkele andere resolutie meer kiezen in settings--> video. Als ik dan de HDMO erin en eruit doe kan ik weer alle resoluties kiezen.

Ik haal ook de stroom nooit van mijn tv en van de O!play ook niet, vind het best irritant dat ik de heelm tijd die kabel los moet maken en weer vast.

Is het een idee om naar Asus te bellen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Krull schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:24:
[...]

Heb eens een 1080p op mijn interne HD van pc gezet, streamen gaat goed. 1080p via mijn externe hd gaat nu ook goed maar soms een hapering, DVD content via intern of extern hd gaat gewoon super. Via USB regelrecht aan de o!play gaat met alles goed. Denk dat het probleem ligt in de richting van externe hd, die trekt de snelheid gewoon niet.

Intern hd krijg ik de melding 60.000 kbit/sec
Extern hd krijg ik de melding 30.000 - 38.000kbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan deze aan te schaffen maar ondersteund deze ook DTS downmixing? Dus rechtstreeks op tv aangesloten zal ik gewoon geluid krijgen, ook al is het DTS? Dus niet zoals de Western Digital HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
Xaraz schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:41:
[...]

Het stukje script op die pagina is TCL. De O!Play kan dat helaas niet runnen omdat TCL er niet op geinstalleerd is. Het aantal beschikbare commando's is beperkt omdat de O!play gebruik maakt van 'busybox'. Dat is zegmaar één commando waar een aantal standaard unix utilities inzitten. Kijk hier voor een overzicht.
Thx voor deze toelichting. Ik heb inmiddels wel ergens gevonden dat het mogelijk is om "busybox"opnieuw te compileren/uit te breiden met extra commando's, maar dan zullen we dus eerst moeten wachten en hopen dat iemand de O!Play 'kraakt'.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:26:
Ben van plan deze aan te schaffen maar ondersteund deze ook DTS downmixing? Dus rechtstreeks op tv aangesloten zal ik gewoon geluid krijgen, ook al is het DTS? Dus niet zoals de Western Digital HD?
Lees de eerste pagina van dit topic door of kijk op de site van Asus en je weet het. ;) (Antwoord is trouwens ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
addinjo schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:35:
[...]

Das wel fijn, bij mij gaat die roze gloed dan niet weg, de resolutie staat dan ook ineens op 480p en ik kan dan geen enkele andere resolutie meer kiezen in settings--> video. Als ik dan de HDMO erin en eruit doe kan ik weer alle resoluties kiezen.

Ik haal ook de stroom nooit van mijn tv en van de O!play ook niet, vind het best irritant dat ik de heelm tijd die kabel los moet maken en weer vast.

Is het een idee om naar Asus te bellen hiervoor?
Ik heb de work-around gevonden :):

Eerst Asus aanzetten en daarna pas tv, op deze manier verlies je de resolutie instellingen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:26:
ja

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Bij mij ook enige haperingen bij een mkv film. Het was geen snelle beelden film namelijk: State of Play. Er hangt aan de Asus een Externe HD namelijk de Western Digital Mybook World Edition 1 TB (2 weken oud).
De Asus hangt net als de WD bedraad aan het netwerk.

Firmware is geupdate naar 1.07. ZOu dit aan de snelheid van de HD kunnen liggen? IK kan de HD niet direct aan de Asus hangen.

Wat ik me ook afvraag is hoe ik de vobjes van een dvd kan selekteren om de film in zijn geheel af te spelen?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Iemand die weet als ik vanuit mij pc, op de externe hdd (usb/sata) van O!play bestanden kan overzetten (via netwerk)? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

monta schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 08:52:

Wat ik me ook afvraag is hoe ik de vobjes van een dvd kan selekteren om de film in zijn geheel af te spelen?
Als je op play drukt in de video_ts map, dan speelt ie de hele dvd af, incl. menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Bij mij ook enige haperingen bij een mkv film. Het was geen snelle beelden film namelijk: State of Play. Er hangt aan de Asus een Externe HD namelijk de Western Digital Mybook World Edition 1 TB (2 weken oud).

Firmware is geupdate naar 1.07. ZOu dit aan de snelheid van de HD kunnen liggen? IK kan de HD niet direct aan de Asus hangen.

Ik heb een soortgelijke opstelling alleen dan een WD MyBook Essential Edition. Streamen van 1080P terwijl de mybook aan mijn pc hangt gaat minder goed, streamen van een interne pc hd gaat veel beter.

Weet iemand toevallig waarom ik geen .avchd bestanden kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Film op pauze zetten wil soms helpen. De film opnieuw opstarten helpt ook wel vaak. Ik had eerste keer ook problemen met mkv van state of play, maar 2e keer niet.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demotjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2024
Koenradus schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:45:
Nu een week lang bezitter van de O!Play dus tijd voor wat eerste bevindingen:
  • Nog geen bestand tegen gekomen dat niet wordt afgespeeld. Getest: avi., mkv, m2ts, en .iso.
  • Tevreden over de interface, hoewel de shortcuts eigenlijk naar een dir zouden moeten kunnen.
  • Bij doorspoelen > 16x reageert de afstandsbediening niet meer goed.
    • Externe subs (.srt met zelfde naam als film) worden goed herkend zelfs als er interne subs zijn.
  • Ondanks andere berichten vind ik het blauwe lampje niet storend
  • Alles getest van netwerk (streaming) met originele firmware.
Conclusie: Het geld meer dan waard. De O!Play doet precies wat ik wil: media streamen vanaf mijn NAS. Niks meer, niks minder. Excellent value for money als je het mij vraagt :)...
Bij worden externe subs (srt) met de zelfde naam niet herkend als er interne zijn dit zowel met de oude als de nieuwe firmware! iemand enig idee wat ik kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightyAll
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
Volgens mij is daar niks aan te doen. Totdat firmware aangepast wordt.

Ik sloop nu de interne ondertitels uit de mkv met mkvmerge gui en dan pakt de media player wel
de externe subs.

Dit is een voorlopige lapmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg geen verbinding met mijn pc.
Ik heb de O!play toegevoegd aan het netwerk met een statisch ip-adres. Mijn mappen op mijn computer gedeeld, de windows firewall uitgeschakeld.

En ik kan het mapje wat ik deel niet zien op de O!play, maar ik kan vanaf mijn pc wel pingen naar de O!play, moet ik nog een bepaalde poort oid openzetten in mijn router? (daar wordt volgens mij ook niets geblokt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:21:
Ik krijg geen verbinding met mijn pc.
Ik heb de O!play toegevoegd aan het netwerk met een statisch ip-adres. Mijn mappen op mijn computer gedeeld, de windows firewall uitgeschakeld.

En ik kan het mapje wat ik deel niet zien op de O!play, maar ik kan vanaf mijn pc wel pingen naar de O!play, moet ik nog een bepaalde poort oid openzetten in mijn router? (daar wordt volgens mij ook niets geblokt).
Gebruik je windows vista of xp? Ik geloof dat wanneer je Vista gebruikt het kan helpen als je een user in Windows aanmaakt en daar naar toe connect via de O!Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP. en Moet ik nog bepaalde werkgroepen toevoegen oid? of kan ik op de 1 of andere manier de O!play terug vinden in mijn computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

addinjo schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:55:
[...]

Gebruik je windows vista of xp? Ik geloof dat wanneer je Vista gebruikt het kan helpen als je een user in Windows aanmaakt en daar naar toe connect via de O!Play
Dat heb ik ook gedaan. Ik heb een user "Asus" aangemaakt met een password en hij deed het perfect hierna.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demotjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2024
Bedankt voor jouw lapmiddel het werkt wel !

mightyAll schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:25:
Volgens mij is daar niks aan te doen. Totdat firmware aangepast wordt.

Ik sloop nu de interne ondertitels uit de mkv met mkvmerge gui en dan pakt de media player wel
de externe subs.

Dit is een voorlopige lapmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook de Asus O!play en bevalt prima. Doet wat hij moet doen. Alleen heb ik een vraag over het netwerk. Ik kan wel door mijn openbare mappen bladeren en vanaf daar afspelen maar mijn D schijf vraagt hij om inlog gegevens en die weet ik niet. Heb ook al een User aangemaakt in windows met wachtwoord en deze geprobeerd maar geeft hij aan Login Fail. Ik heb gewoon een administrator aangemaakt Asus bij gebruikersaccount. Hoe kan ik mijn D schijf benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was bij mij een fout in de winsock van de PC, door deze te herstellen ziet de Asus nu wel het netwerk van mijn pc. Alleen heb ik hetzelfde probleem als bovenstaande gebruiker, wat is je inlog id en wachtwoord om het te kunnen benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je moet toch ook per share opgeven welke user er wat mee mag doen?

Ik gebruik een linux server met daarop samba. Ik heb een readonly user (oplay) aangemaakt voor elke share. Dat werkt toch ook zo in windows?

Bij mij lukt het nog steeds niet om sommige 1080p zonder happeringen af te spelen over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik deel dan staat er dat iedereen toegang heeft tot deze schijf. Het vreemde is dat ik wel in openbare map kom zonder id gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de snelle repost, maar hoe kan ik dan een netwerk-ID aanmaken,. Via de commandline met: Net user asus /add /passwordrequest:no wordt er wel een gebruiker aangemaakt, maar kom er dan nog steeds niet in.
.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hetzelfde...vreemd genoeg gaat het met een mkv tot ongeveer 10GB prima...daarboven niet...dus die kijk ik dan maar via mijn eSata diskje
lowfi schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:56:
Je moet toch ook per share opgeven welke user er wat mee mag doen?

Ik gebruik een linux server met daarop samba. Ik heb een readonly user (oplay) aangemaakt voor elke share. Dat werkt toch ook zo in windows?

Bij mij lukt het nog steeds niet om sommige 1080p zonder happeringen af te spelen over het netwerk.

Verwijderd

Het inloggen werkt: ik moest het ovlgende doen (bij XP)
Bij extra>mapopties>weergave het eenvoudig delen van bestanden en gebruiken uitschakelen.
Vervolgens een account met beheerrechten aangemaakt genaamd asus > wachtwoord ook asus

Nu rechtsklikken op de gedeelde map > eigenschappen. Ga naar het tabblad beveiliging en klik op toevoegen. Hier voer je nu de gebruikersnaam in die je zojuist hebt aangemaakt.

Mischien omslachtig maar het werkt wel.

Verwijderd

Nou, hij leek het een paar keer te doen, maar nu krijg ik niks meer te zien op m'n tv:

ik heb wel verbinding, want hij zegt als ik kies voor ip adres automatically: 10.0.0.3.
Maar ik zie bij netwerk (op de oplay) alleen maar die 'my shortcuts' staan

Het gekke vind ik, en ik denk dat dat er mee te maken heeft, dat als ik op mijn pc naar de verkenner ga en Mijn netwerklocaties openklap, dan zie ik dit :

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/9/24519102252-orig.jpg

Maar als ik dan op het plusje klik van workgroep, dan moet ik heel lang nadenken en dan zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/6790/24519062751orig.jpg

Kan dit de oorzaak zijn? ik moet toch gewoon kunnen bladeren door workgroup?

want als ik in de explorer \\hans intik, dat is de naam van mijn pc dan zit ik ineens wel in workgroup en zie ik de shared folders.

• zw7
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 06:01

zw7

Heb sinds vandaag ook de O!play en ben er erg blij mee. Ik krijg alleen geen geluid als ik hem via HDMI heb aangesloten op de tv (JVC HDReady TV).

Wat heb ik al gedaan:
  • de tulp stekkers (geel, rood, wit) aangesloten: dan werkt het wel allemaal maar is het beeld wel een stukje minder scherp.
  • De geluidsinstellingen van de O!Play heb ik op HDMI-LPCM staan
  • Kabel is een goedkope HDMI kabel, zou het daaraan kunnen liggen?
  • Firmware geupgrade naar 1.07p
  • Beeld staat op HDMI 1080i
  • Geluid werkt ook niet bij het afspelen van MP3 of iets anders over HDMI

[ Voor 7% gewijzigd door zw7 op 04-09-2009 07:30 ]

• lowfi
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:29:
Bij mij hetzelfde...vreemd genoeg gaat het met een mkv tot ongeveer 10GB prima...daarboven niet...dus die kijk ik dan maar via mijn eSata diskje

[...]
Ah :)

Ik heb volgens alleen maar 1080P van boven de 10GB. Met een usb diskje gaan die inderdaad wel goed. Maar dat vind ik niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:13:
Nou, hij leek het een paar keer te doen, maar nu krijg ik niks meer te zien op m'n tv:

ik heb wel verbinding, want hij zegt als ik kies voor ip adres automatically: 10.0.0.3.
Maar ik zie bij netwerk (op de oplay) alleen maar die 'my shortcuts' staan

Het gekke vind ik, en ik denk dat dat er mee te maken heeft, dat als ik op mijn pc naar de verkenner ga en Mijn netwerklocaties openklap, dan zie ik dit :

[afbeelding]

Maar als ik dan op het plusje klik van workgroep, dan moet ik heel lang nadenken en dan zie ik dit:

[afbeelding]

Kan dit de oorzaak zijn? ik moet toch gewoon kunnen bladeren door workgroup?

want als ik in de explorer \\hans intik, dat is de naam van mijn pc dan zit ik ineens wel in workgroup en zie ik de shared folders.
Controleer je HDMI kabel. Er zijn een aantal mensen die problemen hebben met de HDMI verbinding.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik heb ook last van mijn HDMI. Ik had eerst een kabel die niet paste. Toen een kabel gekocht bij de action, en die past wel. Elke 15 seconden oid valt het geluid heel eventjes weg. Bij een vriend van mij heeft die dat niet met mijn O!Play en mijn kabel. Heel raar, want dan zou het probleem eigenlijk bij de tv moeten liggen?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
KillGhost schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:25:
Ik heb ook last van mijn HDMI. Ik had eerst een kabel die niet paste. Toen een kabel gekocht bij de action, en die past wel. Elke 15 seconden oid valt het geluid heel eventjes weg. Bij een vriend van mij heeft die dat niet met mijn O!Play en mijn kabel. Heel raar, want dan zou het probleem eigenlijk bij de tv moeten liggen?
Of aan de netwerkverbinding? Of maak je gebruik van een externe harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Koenradus schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:46:
[...]

Of aan de netwerkverbinding? Of maak je gebruik van een externe harde schijf?
Ik heb een externe HD aangesloten via mijn PC. Deze staat weer in verbinding met mijn PC naar de O!Play via het netwerk. Als ik de tv aansluit via composite, en dat heb ik nu maar uit armoede, doet het geluid het wel.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
En als je de HD rechtstreeks aansluit op de O!Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Wat ik niet voor elkaar krijg is om mijn zelf gemaakte mpg volledig op het scherm af te spelen. Er worden zowel links als rechts zwart borders weergegeven.

Bron zijn diverse avi's (xvid, divx codec) waarvan ik met Ulead videostudio 1 bestand van maak. Het gemaakte bestand is ook een avi of een pal dvd mpeg. Reeds 3 resoluties geprobeerd. Ook de pal dvd mpeg is 16:9 gemaakt.

De Asus speelt de gemaakte film alleen fulls creen af als ik 2x zoom maar dit wil ik niet. De dvd's (of ISO dvd) die ik afspeel worden wel volledig afgespeeld.

Ik zal toch wel iets niet goed doen maar wat? Waarom worden de zelfgemaakte 16:9 files niet volledig scherm afgespeeld? Welke resolutie moet ik dan nemen? Met videostudio kies ik voor een output file mpg bijv van 16:9 met een resolutie die daarbij past 720 * ... of 512 * ...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Koenradus schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:13:
En als je de HD rechtstreeks aansluit op de O!Play?
Dat heb ik nog niet geprobeerd met de HDMI kabel. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat wel goed gaat, omdat het met de composite kabel wel goed gaat. Toch voor de zekerheid maar eens proberen :)

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
KillGhost schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:25:
Toevallig ook een Samsung tv?

Ik heb hier ook last van, ik heb een gold plated HDMI kabel van een bekend merk (waar ik nu even niet op kom ;) edit: ProfiGold) die prima past. Probleem doet zich voor bij afspelen als het geluid via de TV (Samsung dus) en met HDMI-LPCM gekozen.

Zal eens kijken of het geluid-wegval-probleem er ook is als het geluid via mijn 5.1 versterker loopt, dus via optical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb een samsung tv met een dealextreme kabel van 6 dollar waar de o!play goed mee werkt. En een pioneer tv met een veel duurdere kabel waarbij hij ook goed werkt.

Is het bij alle films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
Lees net op de Asus forums dat de volgende firmware versie een 'jump to time' functionaliteit zal hebben. Dit wordt daar bevestigd door een tech van Asus. Dat is in ieder geval een functie die ik graag zou zien!

[ Voor 22% gewijzigd door Koenradus op 04-09-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een O!play en een Mybook world 1Tb 2e editie.
De o!play en de Mybook drive hangen beide aan een gigabit switch.

Maar de NAS word niet gezien door de O!play speler :S

Doe ik iets fout? Moet ik nog iets instellen in de NAS?
Lijkt mij dat de media speler de NAS gewoon zou moeten zien.

Ik had al even gezocht op tweakers, maar kon niks vinden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
De volgende film speelt bij mij niet zonder haperen af via het netwerk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
*** MediaInfo Mac // Plain text file report
2009-09-04 22:55:58 +0200
Information for File: Knowing.mkv

General / Container Stream # 1
    Total Video Streams for this File -> 1
    Total Audio Streams for this File -> 1
    Video Codecs Used -> AVC
    Audio Codecs Used -> DTS
    File Format -> Matroska
    Play Time -> 2h 1mn
    Total File Size -> 10.9 GiB
    Total Stream BitRate -> 12.9 Mbps
    Encoded with -> mkvmerge v2.8.0 ('The Tree') built on May  9 2009 18:02:06
    Encoding Library -> libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video Stream # 1
    Codec (Human Name) -> AVC
    Codec (FourCC) -> V_MPEG4/ISO/AVC
    Codec Profile -> High@L4.1
    Frame Width -> 1 920 pixels
    Frame Height -> 816 pixels
    Frame Rate -> 23.976 fps
    Total Frames -> 174768
    Display Aspect Ratio -> 2.35
    Scan Type -> Progressive
    Colorimetry -> 4:2:0
    Codec Settings (Summary) -> CABAC / 5 Ref Frames
    QF (like Gordian Knot) -> 0.296
    Codec Settings (CABAC) -> Yes
    Video Stream Length -> 2h 1mn 22s 0ms
    Video Stream BitRate -> 11.1 Mbps
    Video Stream BitRate (Nominal) -> 11.4 Mbps
    Bit Depth -> 24 bits
    Video Stream Size -> 9.43 GiB (86%)
    Video Encoder -> x264 - core 67 r1165 6841c5e
    Video Encoder (Settings) -> cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=12 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=11375 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
    Video Stream Language -> English
Audio Stream # 1
    Codec -> DTS
    Codec (FourCC) -> A_DTS
    Audio Stream Length -> 2h 1mn 29s 280ms
    Audio Stream BitRate -> 1 510 Kbps
    Audio Stream BitRate Mode -> CBR
    Number of Audio Channels -> 6
    Audio Channel's Positions -> Front: L C R, Surround: L R, LFE
    Sampling Rate -> 48.0 KHz
    Bit Depth -> 24 bits
    Audio Stream Size -> 1.28 GiB (12%)

Vooral in de scene waar het vliegtuig crashed is het niet te volgen. Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Krull schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:57:
[...]

Toevallig ook een Samsung tv?

Ik heb hier ook last van, ik heb een gold plated HDMI kabel van een bekend merk (waar ik nu even niet op kom ;) edit: ProfiGold) die prima past. Probleem doet zich voor bij afspelen als het geluid via de TV (Samsung dus) en met HDMI-LPCM gekozen.

Zal eens kijken of het geluid-wegval-probleem er ook is als het geluid via mijn 5.1 versterker loopt, dus via optical
Toevallig wel een samsung ja :D Ik heb van HDMI poort gewisseld op TV en doet hij het wel normaal, voor een paar minuten. Toen ben ik gestopt met testen. Dit heb ik 1 keer eerder gehad. Volgende dag dat ik de asus weer aanzette via dezelfde HDMI ingang weer problemen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

lowfi schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:08:
Ik heb een samsung tv met een dealextreme kabel van 6 dollar waar de o!play goed mee werkt. En een pioneer tv met een veel duurdere kabel waarbij hij ook goed werkt.

Is het bij alle films?
Het is bij alle films en zelfs mp3's etc. Alles dus :(

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 00:40

SaN

Waarschijnlijk een makkelijke vraag voor de meesten hier, maar ik vind het ook weer zoiets om er een heel topic voor aan te maken.

Deze mediaspeler lijkt me zeer geschikt voor de slaapkamer, ik zou hem dan aansluiten via lan. Het enige minpunt is dan dat mijn pc altijd aan zou moeten staan. Aangezien het nogal een flinke (en overgeclockte) PC is, is dat niet ideaal. Is er een manier om de PC als server te laten draaien zodat hij minder stroom verbruikt? Of moet ik dan echt een NAS hebben?

Hoe lossen jullie dit op?
Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste