Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik wil graag een mediaplayer voor 2 zaken. namelijk voor het kijken van films (divx)en voor het gebruik als een netwerkschijf. tot nu toe viel mijn oog op de popcorn A110.
maar nu zag ik ook de Asus staan. Ik heb nog een externe harde schijf liggen, WD passport op usb.
Kan ik die schijf aan de asus hangen en gebruiken als netwerkschijf ?

ik hoor graag van jullie. iemand goed advies

arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaraz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-07 15:53
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:30:
hallo,

ik wil graag een mediaplayer voor 2 zaken. namelijk voor het kijken van films (divx)en voor het gebruik als een netwerkschijf. tot nu toe viel mijn oog op de popcorn A110.
maar nu zag ik ook de Asus staan. Ik heb nog een externe harde schijf liggen, WD passport op usb.
Kan ik die schijf aan de asus hangen en gebruiken als netwerkschijf ?

ik hoor graag van jullie. iemand goed advies

arjen
Hi Diepzee,

Ik denk dat de O!Play voorlopig geen externe schijf beschikbaar kan stellen voor de rest van het netwerk. Er draait voor zover ik weet geen samba server op, die dit mogelijk kan maken.

Watch a lot of Twitch, Hitbox or YouTube Gaming on a Windows 10 device? Try SupaStreams. https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh557v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

glashio schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:15:
Iemand al geprobeerd meerdere USB HDD's aantesluiten, -sturen via een USB-Hub?
Ik heb hem gekocht, en meerdere USB-drives aanspreken via een USB-Hub werkt perfekt :)
Ik kreeg hem afgelopen vrijdag binnen, alleen liep dit exemplaar om de 4 minuten vast :'(
Na een keurige RMA afhandeling van 4launch heb ik dit zojuist gestest met het nieuwe apparaat.
stamp schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:50:
Iemand het hier voor elkaar om een share op windows 7 te benaderen?
Ook hier liep ik tegenaan. Via geen enkele manier (guest of als geregistreerde gebruiker op win7) kon ik shares benaderen i.v.m. falende authoristatie. Echt een Top! apparaat, ik gebruik hem o.a. voor .MTS (1080i) bestanden af te spelen gemaakt via een Sony HDR-SR11 Camcorder.

* glashio bedankt lowfi voor het proef testen _/-\o_

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vanavond de O!Play in huis maar krijg m'n gedeelde mappen niet te zien in het menu.
- Ik heb gewoon via windows mappen delen een map gedeeld
- Ik heb die master browser op true gezet.

wat kan ik nog meer doen,

ik las iets over samba share, maar is dat ook voor windows?

en als ik blader op de O!Play dan zie ik /tmp/netb/mnt/my_shortcuts
maar waar staat die map op mijn computer

[EDIT]

Het is gelukt!! paar keer rebooten, netwerk name mag toch zijn wat ik zelf wil, wel regkey Autoshare wks toegevoegd

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10

ralfbosz

xm create bosz -c

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:09:
[...]

Maar ligt het aan de asus (software) of aan hdmi kabel
Ik had/heb hetzelfde, twee HDMI-kabels geprobeerd, allebei hetzelfde probleem. Een TOS-link ertussen en wel DTS geluid. Nu blijft de TOS-link alleen niet goed in mijn O!Play zitten, in de versterker en mijn PS3 blijft die wel goed zitten, dus ligt aan de O!Play. Hopelijk is het een Firmware issue en is het binnenkort opgelost. Anders moet ik toch via TOS-link gaan werken :(.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 13:36
Er zijn ook Toslinks waar de plug wat minder massaal is, die "klikken" wel in de Oplay.

En laat je niet foppen door wat sommige anderen beweren, daar zit niet veel kwaliteitsverschil in.
Zolang ze met prutsvezels werken en dat werkt, zul je geen nadeel van een wat minder dikke plug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

MDB1106 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:00:
Er zijn ook Toslinks waar de plug wat minder massaal is, die "klikken" wel in de Oplay.

En laat je niet foppen door wat sommige anderen beweren, daar zit niet veel kwaliteitsverschil in.
Zolang ze met prutsvezels werken en dat werkt, zul je geen nadeel van een wat minder dikke plug hebben.
Weblinkje met een goeie? Helemaal offtopic maar merk dat mijn UPC box via HDMI ook geen DD doorstuurt, maar wel via de TOS-link. DD gaat via de O-Play wel goed, inmiddels een vraag bij Asus neergelegd. Anders even via een webwinkeltje een 2m TOS-link kopen.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Laatst online: 11-09 13:36
Sorry, ik heb beide kabels die ik in gebruik heb al jaren, ik zou echt niet weten waar ik hem gehaald heb.
Je kan eens bij Kabeltje.com kijken, daar hebben ze veel soorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Lees ergens dat HDMI1.3 pas DTS-HD ondersteunt over HDMI (en nog andere formaten), dus hopelijk is het een firmware issue dat DTS nog niet over HDMI werkt. Intussen snoertje van 3 euro bij DealExtreme besteld for the time being.

Specs op internet melden ook verschillen, de review van Tweakers heeft het over 1.2, terwijl er ook site's 1.3 melden !?!?!?

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Heb de asus o!play binnen gekregen,
via usb harddisk pwerkt prima alle bestanden worden afgespeeld mkv avi etc
we gaan nu eens kijken of we het via het netwerk aan de praat krijgen.

UPDATE ;

!!! :( we krijgen het net werk niet aan de praat is hier ergens een goede handleiding voor te krijgen.??
want met die paar plaatjes lukt het mij niet.

[ Voor 40% gewijzigd door ronaldme op 06-08-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik heb de Asus O!Play nu ook sinds vanmiddag. Ik heb em nog niet aangesloten oid ivm terugkeer van vakantie en een raid in WoW :D Vanavond even prutsen. Ik heb em gekocht op Azerty.nl btw. 90 euro! Hele mooie prijs dus.

[ Voor 1% gewijzigd door KillGhost op 06-08-2009 21:23 . Reden: verkeerde URL /facepalm ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-04 17:52
Gisteren de Asus binnengekregen, als vervanging voor XBMC@XBOX. Koppelen aan mijn Ch3snas ging niet direct goed, ik had een vast IP aan de Ch3snas gekoppeld en daardoor kon de Asus (via DHCP adres) hem denk ik niet vinden. Nadat ik de Ch3snas op DHCP had gezet was de Ch3snas bekend op de DNS server en stond de Ch3snas in mijn werkgroep en kon ik er op na het user-id en password van mijn Ch3snas te hebben ingetikt.

Leuk ding, tot nu toe speelt ie beeld perfect af, DVD, MKV, AVI, geen probleem. Bladeren door menu is snel genoeg. Grappig dat ie bovenin het scherm de netwerk throughput laat zien. Gekoppeld met een HDMI kabel aan een Samsung 37 inch full HD tv. HDMI kabel is 2 jaar oud, zal dus wel geen 1.3 zijn. Optical naar mijn versterker. Afstandsbediening vind ik best ok trouwens, best handige voorkeuzeknopjes.

Over het geluid, daar heb ik nog wel issues mee. Misschien kan iemand mij op weg helpen, want daar heb ik blijkbaar niet genoeg sjoegen van.

Ik de Asus heb ik de Audio output op SPDIF RAW gezet. Mijn Pioneer receiver is een oudje, 7 jaar oud. Als ik een MKV of DVD afspeel met DD5.1 of DTS werkt alles perfect. De receiver laat op de display DTS of DD5.1 zien en het geluid is perfect.

Speel ik echter een WVC1 HD film met WMA 10 Pro geluid af, dan detecteert mijn receiver "DIGITAL" als input en speelt het geluid dan heel zacht af waarbij de dan niet uit de center speaker maar uit de front speakers. Ik kan vervolgens alle voorkeuren (Movie, Virtual surround, Prologic, Prologic II enz enz_ proberen maar dat maakt niets uit.

Als ik hetzelfde bestand via de HDMI kabel laat downmixen naar stereo en het op mijn Samsung tv wil afspelen, hoor ik alleen maar muziek en niet de stemmen.

Mis ik hier iets heel simpels.. 8)7 ?

Edit ja dus, na flink wat googlen blijkt dat ik het er mee moet doen of een nieuwe receiver kopen. Voortaan maar MKV's downloaden dus

[ Voor 3% gewijzigd door Krull op 07-08-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
Krull schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:58:
Als ik hetzelfde bestand via de HDMI kabel laat downmixen naar stereo en het op mijn Samsung tv wil afspelen, hoor ik alleen maar muziek en niet de stemmen.
dat laatste heb ik hier ook, het lijkt wel alsof het geluid van de center speaker (met de stemmen) wegvalt.

overigens 'laten downmixen': is dat een instelling ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
mzeist schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:11:
[...]

dat laatste heb ik hier ook, het lijkt wel alsof het geluid van de center speaker (met de stemmen) wegvalt.

Volgens mij is dat de optie HDMI LPCM in Output Setup. Overigens beide HDMI opties in Output setup geprobeerd zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
mzeist schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:11:
[...]

Of je kiest er voor om het signaal raw door te sturen (zodat je receiver er surround geluid van kan maken), óf je kiest ervoor om de o!play alles in stereo door te laten sturen (zodat je stereo receiver ook geluid kan geven). Zoals al eerder aangegeven in dit topic moet je daartussen dus blijven switchen (in het audio menu van settings) als je verschillende soorten geluid wilt. Het is niet zo dat de o!play automatisch voor je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
ronaldme schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:21:
Heb de asus o!play binnen gekregen,
via usb harddisk pwerkt prima alle bestanden worden afgespeeld mkv avi etc
we gaan nu eens kijken of we het via het netwerk aan de praat krijgen.

UPDATE ;

!!! :( we krijgen het net werk niet aan de praat is hier ergens een goede handleiding voor te krijgen.??
want met die paar plaatjes lukt het mij niet.
1. Deel een map op je computer (geen windows 7 dat schijnt nog niet te werken).
2. Kies op de o!play voor:
- netwerk
- je werkgroep
- je computer
3. De o!play zal vragen om gebruikersnaam en wachtwoord
4. Selecteer de optie "add to shortcuts"

5. Films kijken kan nu via "my shortcuts" daar staat nu je gedeelde computer (met gedeelde mappen) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ding speelt alle dingen tot nu toe prima af. Ik heb wel een probleem met de HDMI kabel. Deze pakt hij niet goed. Iemand daar een oplossing voor? Ik heb wel hier ergens gelezen dat ik dan maar wat weg moet frazen, maar is er geen andere oplossing?

Verder heb ik vandaag voor de gein ook in het netwerk gehangen. Ik krijg het beeld wel goed door, maar heb bij niks geluid.

[ Voor 20% gewijzigd door KillGhost op 08-08-2009 20:52 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
Goodfellas schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:24:
[...]

1. Deel een map op je computer (geen windows 7 dat schijnt nog niet te werken).
2. Kies op de o!play voor:
- netwerk
- je werkgroep
- je computer
3. De o!play zal vragen om gebruikersnaam en wachtwoord
4. Selecteer de optie "add to shortcuts"

5. Films kijken kan nu via "my shortcuts" daar staat nu je gedeelde computer (met gedeelde mappen) in.
bedank voor de reactie
werkt nu nadat is de firewal helemaal uitgezet heb, we gaan eens kijken of er een regel te maken is zodat ik gewoon de firewal aan kan laten staan. :)
we zijn nu met de toslink aan de gang, lukt ook nog niet maar het kan ook aan mijn sony hx1300 liggen ?? of aan het kabeltje maar dat zoeken we nog uit (misschien iemand een tipje )

Verder speelt hij alles zonder grote problemen af, soms een kleine storingpje maar dat mag geen naam hebben...
we zijn er dik tevreden mee !!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillGhost schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:44:
Ding speelt alle dingen tot nu toe prima af. Ik heb wel een probleem met de HDMI kabel. Deze pakt hij niet goed. Iemand daar een oplossing voor? Ik heb wel hier ergens gelezen dat ik dan maar wat weg moet frazen, maar is er geen andere oplossing?

Verder heb ik vandaag voor de gein ook in het netwerk gehangen. Ik krijg het beeld wel goed door, maar heb bij niks geluid.
Ik heb het weggefreest, en niet gefrazed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine 2 weken in het bezit en werkt bijna probleemloos. Op dit moment enkel problemen met onderstaande, mochten er oplossingen voor zijn vernemen wij deze graag!

- HDMI kabel sluit niet goed aan
- Beeldinstellingen verlies na stroomonderbreking
- Geen interactie m.b.v. afstandsbediening in menu Blu-ray film (m2ts bestand). Hierdoor moet men steeds werkelijke film bestanden (m2ts) opzoeken. Na automatisch afspelen van opvolgende bestanden gaat geluid/ondertiteling settings verloren.......zeer irritant!
- Planet earth (HD versie woutje) loopt iets schokkend bij zijwaartse camerabeweging. 60 Hz i.p.v. 50 Hz instelling voorkomt dit enigszins maar blijft storend. Kan aan combinatie TV en framerate Blu-ray rip liggen? Ik speel het af op een Philips 32pf9731. Overig HD materiaal gaat prima.
- O!play en aangesloten schijven zijn niet zichtbaar in het netwerk, enkel andersom.

[edit]

nog een bug: bij DTS over HDMI in eerste instantie geen geluid. Na HDMI kabel eruit en dan er weer in....geluid! |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Ik word echt gek van resolutie instellingen verlies bug :@ :@ :@ Elke keer weer die hdmi kabel erin eruit aaaaaaaaaargh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een normale firmware revisie periode? Ik zie dat ASUS wel een update manual heeft uitgebracht....die ASUS pagina loopt trouwens op het moment niet vlekkeloos....

Zijn er misschien ook third partys met de firmware aan de slag dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:15

pim_rs

Stars and Stripes

lowfi schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:50:
Ik word echt gek van resolutie instellingen verlies bug :@ :@ :@ Elke keer weer die hdmi kabel erin eruit aaaaaaaaaargh
Kan dit niet aan je HDMI kabel liggen? Ik heb hier namelijk geen last van. Waar ik wel last van heb is het handmatig moeten switchen als je een stereo bron wilt afspelen. En het achteruit en voorruit spoelen gaat erg traag en daar komt bij dat de remote dan nog amper reageert. Ik hoop echt dat ze snel met een firmware upgrade komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
pim_rs schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:14:
[...]

Kan dit niet aan je HDMI kabel liggen? Ik heb hier namelijk geen last van. Waar ik wel last van heb is het handmatig moeten switchen als je een stereo bron wilt afspelen. En het achteruit en voorruit spoelen gaat erg traag en daar komt bij dat de remote dan nog amper reageert. Ik hoop echt dat ze snel met een firmware upgrade komen.
Ik heb dit probleem ook. Getest met meerdere hdmi kabels. Mijn broer heeft ook een o!play maar heeft het weer niet. Misschien combinatie van de o!play en mijn tv?(sony 37w5500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Die instellingen gaan verloren bij een stroomonderbreking. Al mijn audio/tv spul zit op een stekkerblok omdat in standby alles nog zon 60 watt verbruikt :P Liever zet ik dat hele gebeuren dus ook uit als ik er klaar mee ben.

Geluidsinstellingen ed gaan niet verloren. Alleen resolutie.

[ Voor 18% gewijzigd door lowfi op 11-08-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik sinds vorige week een O'play mediaplayer, mooi beeld, goed geluid.

Echter heb problemen met ondertitels bij VOB/TS bestanden, met de afstandsbediening ziet hij geen ondertiels, ik kan wel verschillende talen kiezen qua audio, hoe doe ik dit bij ondertitles ???

Daarnaast speelt hij geen flash bestanden af (.flv).http://gathering.tweakers.net/global/smileys/cry.gif

Please help

Grt,
Rojo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Bij mij gaat de stroom(zover ik weet natuurlijk) er niet af en toch moet ik de hdmi kabel erop nieuw in doen om weer 1080 te kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de ene kant is er een probleem met een slechte HDMI aansluiting op de O!play en aan de andere kant het in default zetten van de resolutie na een stroomonderbreking. De slechte aansluiting zal inderdaad per HDMI kabel kunnen verschillen maar feit is dat de connector van de O!play eigenlijk te diep is verzonken. Een firmware update zal dit natuurlijk nooit verhelpen (kwam de suggestie werkelijk waar ergens in dit topic tegen!).
Zolang je het kastje enigszins met rust laat en laat staan is er niets aan de hand.

Het in default zetten, na een stroomonderbreking, van de resolutie settings is waarschijnlijk een "beveiliging" als het kastje vervolgens met HDMI aan een niet HD compatibel scherm wordt gehangen? Er is dan nl. geen beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
cymox schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:22:
Bij mij gaat de stroom(zover ik weet natuurlijk) er niet af en toch moet ik de hdmi kabel erop nieuw in doen om weer 1080 te kunnen selecteren.
Hmm nu je het zegt. Ik heb vannacht de boel aan gelaten en toen ik vanavond keek was ik inderdaad weer de instellingen kwijt. Heb je toevallig ook een harmony AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:40:
[...]

Hmm nu je het zegt. Ik heb vannacht de boel aan gelaten en toen ik vanavond keek was ik inderdaad weer de instellingen kwijt. Heb je toevallig ook een harmony AB?
Getest: stroomonderbreking zorgt bij mij niet voor resolutie instelling verlies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:10
Ik heb het ook getest, bij mij blijft de resolutie ook goed, op een panasonic txp80 plasma, na een
stroomonderbreking.
Het is trouwens wel weer zeer slecht van asus(was ik al wel gewend) dat ze gewoon niet reageren
op je support mail, ook niet binnen de door hun gestelde termijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hmmz. Ik heb een pioneer plasma. Kan het dan daaraan liggen? :S

Vervelend dit. Maar goed had sws al het idee dat dit niet mijn hoofd media player zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightyAll
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
Ik heb sinds gisteren ook de o!play. goed even kunnen testen

interface is spuuglelijk. hd tv onwaardig, voordeel is wel dat tie snel is.
hij speelt alle bestanden goed af, snel vooruitspoelen gaat weleens mis

het meeste waar ik me irriteer zijn de felblauwe ledjes, zijn dit op enige manier uit te schakelen
heb er niks over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mightyAll schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:57:
Ik heb sinds gisteren ook de o!play. goed even kunnen testen

interface is spuuglelijk. hd tv onwaardig, voordeel is wel dat tie snel is.
hij speelt alle bestanden goed af, snel vooruitspoelen gaat weleens mis

het meeste waar ik me irriteer zijn de felblauwe ledjes, zijn dit op enige manier uit te schakelen
heb er niks over kunnen vinden.
Ik zou zeggen verf het zwart of koop zwarte tape. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightyAll
Daar was ik eerder op gekomen.

maar dat is niet echt een mooie oplossing

daarmee heb je het lampje niet uitgeschakeld, maar alleen een beetje gedimd

maar toch bedankt voor de overbodige suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

mightyAll schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:14:
Daar was ik eerder op gekomen.

maar dat is niet echt een mooie oplossing

daarmee heb je het lampje niet uitgeschakeld, maar alleen een beetje gedimd

maar toch bedankt voor de overbodige suggestie
Zo, lekkere bui jij |:(

Schroef hem open en knip de draadjes door. En anders verkoop je hem en koop je een ander apparaat.

Persoonlijk vind ik die interface prima, lekker snel en functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightyAll
Als je er pal voor zit en alle verlichting is gedimd dan zijn die lampjes erg fel
vandaar mijn vraag. aan de reacties te zien ben ik de misschien de enige
die zich daar ergert.

voor de suggesties bedankt

zoals verkopen, daar schiet ik erg veel mee op.

Ik kan er ook met mijn auto over heen rijden, dan heb ook ik weinig last meer
van de lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja of naar de maan schieten of of

Je kan dat ding ook openschroeven en dan stukje tape voor de ledjes plakken. Ik heb de leds wat donkerder gemaakt met een zwarte stift. Ook ik vond ze namelijk te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightyAll
Daar zat ik gisteren ook naar te kijken.

Ik kon de schroefjes niet zien.

misschien moet ik beter kijken, of ze zijn afgeschermd met
een stukje plastiek.

Naar de maan schieten, dat wordt een dure bezigheid
Kijken wat Nasa daar voor rekent.

Het zou het mooiste zijn als je er softwarematig optie bestaat
om de lampjes tijdens filmvertoning uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
schroefjes zitten onder de rubber pootjes.
stukje post-it voor de ledjes en klaar.

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:32
Vraagje, is het dvd menu probleem inmiddels opgelost?
Na wat googlen me niet helemaal duidelijk.

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 20:27
Sinds gisteren heb ik hem ook, ben er niet al te enthousiast over:
- HDMI aansluiting is idd veel te diep, bij mij zelfs zodiep dat volledig aanduwen van de kabel vaak voor geen connectie zorgt.
- Zowel linux samba share als windows 7 share worden niet gezien.
- Wanneer ik er stroom aan hang dan begint de speler naar iets van 2 seconden een hoog piepend geluid te maken. Erg irritant imo, vooral aangezien ik hem gekocht heb omdat die volledig passief is.

Die eerste 2 punten zijn nog wel te fixen. Het is echter het laatste punt wat mij echt irriteerd en niet te fixen is. Heeft iemand anders hier ook last van? Zal dit gewoon een kwestie van brakke hardware zijn?

• TheInsider
Dit is wat ik dan krijg van Asus support, en daar zakt mijn broek toch echt van af. :?

Dear Mister Otten,

Thank you for your email. My name is ****** and I would be very glad to be of service to you.

My advice to you is to update your O!Play unit's driver by downloading and installing it from our download site http://support.asus.com/download/

Iets met bloed en nagels, gruwelijk slecht dit.

• Tweaker.nu
  • Laatst online: 20:56

Tweaker.nu

we all float down here

Ik heb het apparaat nu ook zo'n twee weken, en ben er redelijk tevreden over. Al m'n media staat op een nas en heb de o!play aangeschaft om alles daar vandaan te kunnen bekijken.
Het enige minpunt wat ik heb dat 1080p mkv's niet vloeiend over het 100 Mb netwerk spelen. Film hapert steeds en regelmatig verdwijnt het geluid. Voor de rest kan ik alles vloeiend afspelen.
Als ik de "probleem" films op een usb-hdd zet speelt de o!play het vlekkeloos af. Het probleem zit volgens mij niet in het netwerk, want dezelfde films spelen via het netwerk op een andere pc wel goed af.

Ik heb al op de ASUS-site gezocht naar nieuwe firmware, maar nieuwer als rev: 01.01 is er nog niet,

Totdat dit opgelost wordt, de 1080p films maar op een usbdiskje gekwakt

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• Xaraz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-07 15:53
Er is op dit moment nog geen nieuwere firmware, maar je kunt op de hoogte hehouden worden door deze rss feed te volgen: http://support.asus.com/r...%20HDP-R1&SLanguage=en-us

Ik wacht in ieder geval met smart op wat verbeteringen :)

Watch a lot of Twitch, Hitbox or YouTube Gaming on a Windows 10 device? Try SupaStreams. https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh557v2

• Krull
Tweaker.nu, ik herken je 1080p probleem met over het netwerk spelen. Ik heb namelijk exact hetzelfde. Ik heb een tussenoplossing. Mijn situatie is als volgt:

Asus > gbit Cisco router/switch > ch3snas
hiermee heb ik hetzelfde probleem als wat jij hebt, stotterend MKV 1080p beeld. Via USB disk werkt het prima.

Asus > gbit Netgear switch > gbit Cisco router/switch > ch3snas, nu speelt dezelfde MKV 1080p perfect af.

Volgens mij is het probleem dat de Asus en de Cisco switch niet op de juiste snelheid/duplex handshaken. Ik kan mijn Cisco Linksys WRT320N poorten echter niet instellen op 100mbit full duplex. Staan standaard op auto/auto.

Probeer eens je switchpoort op 100mbit/full duplex te zetten, of juist op auto/auto. Of zet er een switch tussen om te kijken of je hetzelfde probleem hebt. Wellicht kan je wat uitsluiten.

Ik heb een call uitstaan bij Linksys, tot dan is het voor mij wachten en een extra switch gebruiken. Maar misschien moet ik ook nog maar even een call bij Asus indienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightyAll
Hoe zit het eigenlijk met ondertiteling bij avchd films, gewoon srt bestand toevoegen
met dezelfde naam als het m2ts bestand en dan pakt die ondertitels mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberia404
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mightyAll schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:50:
Hoe zit het eigenlijk met ondertiteling bij avchd films, gewoon srt bestand toevoegen
met dezelfde naam als het m2ts bestand en dan pakt die ondertitels mee?
Ja, srt's met dezelfde naam als de film worden automatisch geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Membad schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:16:
[...]

Heb ik misschien de verkeerde werkgroepnaam gekozen, of ligt het aan iets anders? Weet jij misschien welke functies ik in DSManager moet aanzetten of veranderen LWaS?
Is het ondertussen al gelukt? Was ff op vakantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
wat zijn de ervaringen met NAS schijven wil er ook een aankopen, maar dan wel 1 die goed werkt.
(dan kunnen we de pc gewoon uitzetten. tijdens het kijken)

update:
netwerk werkt nu uit de kunst
ook heb ik een nieuwe optischekabel gekocht met als gevolg "het werkt", :) oude kabel was dus kapot.
nu nog eens het blauwe lampje wat minder fel maken, is i helemaal top

heb dit bericht helemaal aangepast

[ Voor 70% gewijzigd door ronaldme op 16-08-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ben op dit forum terecht gekomen omdat ik problemen heb/had met mijn net aangeschafte asus hdp-r1. Ik kreeg het niet voor elkaar om contact te maken met bestanden op het netwerk, ik heb wel een netwerk verbinding, en kan wel met een pc verbinding maken met de webserver van het apparaat.
Ik zal even kort omschrijven hoe mijn netwerk er uitziet, Zyxel modem(DHCP server) met 2 bedrade pc's een synology diskstation (met mijn media) en wat draadloze verbindingen.
De hdp-r1zag in deze situatie mijn werkgroep niet, wat ik heb gedaan waardoor het nu wel werkt zal ik kort proberen uit teleggen.
Ik heb mijn diskstation en dehdp-r1 een fixed ip adres gegeven binnen dezelfde range en als dns en gateway heb ik het ip adres van de diskstation gegeven. Daarna heb ik een directe (X-kabel) verbinding gemaakt tussen de twee, vervolgens heb ik netvoeding uit hdp-r1 getrokken en na een paar seconden weer terug gestoken. Na het opstarten nog even wachten, dan binnen een van de groepen (video, muziek, foto's) netwerk kiezen, na een paar keer proberen kreeg ik dan eindelijk mijn werkgroep te zien. Zodra je (in mijn geval) de diskstation aanklikt krijg je de mogelijkheid om hier een shortcut voor te maken (hij vroeg wel om een network ID, bij de synology moest ik hier wel de naam van de disk invullen). Na deze verbinding uitgebreid getest te hebben, heb ik het netwerk weer normaal aangesloten en de gateway en DNS weer goed gezet. Ik was nu natuurlijk wel weer mijn werkgroep in hdp-r1 kwijt, maar mijn short cuts werken nog wel. Ik geef toe dit is niet echt de oplossing, maar voor mij is dit goed genoeg.
Ik hoop dat ik iemand hier misschien mee kan helpen.

groet Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder77
  • Laatst online: 21-11-2023
Hallo,

Het is erg bewerkelijk om te navigeren naar een netwerk drive ( een stuk of 5 menu door lopen).
Om dit gemakkelijker te maken kun je netwerk shortcuts toe te voegen aan de Asus.
Je moet echter nog steeds door een aantal menu's doorlopen.

Het is mogelijk om netwerk folders direct zichtbaar te maken onder je opslag menu (1 stap), door de volgende regels toevoegen aan /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail
Je moet wel een mass storage device aangesloten hebben om deze netwerk mount zichtbaar te krijgen onder het opslag submenu.

#vi /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail
(naar ondere scrollen)
i (van insert)

vervolgens onderstaande tekst pasten met jou IP address, username en password voor deze shares...

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Videos
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Photos
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Music
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Videos /tmp/ramfs/volumes/Videos
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Photos /tmp/ramfs/volumes/Photos
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Music /tmp/ramfs/volumes/Music

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

pathfinder77 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:48:
Het is mogelijk om netwerk folders direct zichtbaar te maken onder je opslag menu
:> Thanx man, Windows 7 shares werken nu!!! You're great!

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
Pathfinder, top, probleem om direct naar mijn NAS te gaan is zonder dat de pc aan hoeft is opgelost, die USB stick laat ik er gewoon inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Laatst online: 02-02 08:00
Goodfellas schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:13:
Hij werkt trouwens ook prima met de Logitech Harmony afstandsbedingingen. Het koste even wat zoekwerk want je moet sommige knoppen "RAW" overnemen van de orginele afstandsbediening zodat de harmony helemaal niets veranderd aan het signaal. Maar als het eenmaal ingesteld staat werkt het als een zonnetje. Ik gebruik overigens een Harmony 525.

Hoe doe je dit dan? Ik heb een Harmony one maar via de ir leert hij niets ook niet via RAW. Het model staat nog niet in de database maar hij vergelijkt het met een Asus dat speler. Helaas kan hij bij mij niet leren maar als het bij jouw wel gaat moet het wel kunnen..

Terugkomend op de pieptoon van een paar posts terug: na nog eens geluisterd te hebben hoor ik de toon alleen heel zacht als de o!play uit staat. Als hij in bedrijf is valt de toon weg en heb je dus nergens last van (als je de toon uberhaupt al kon horen).

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Hallo,

Het is erg bewerkelijk om te navigeren naar een netwerk drive ( een stuk of 5 menu door lopen).
Om dit gemakkelijker te maken kun je netwerk shortcuts toe te voegen aan de Asus.

Het is mogelijk om netwerk folders direct zichtbaar te maken onder je opslag menu (1 stap), door de volgende regels toevoegen aan /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail
Je moet wel een mass storage device aangesloten hebben om deze netwerk mount zichtbaar te krijgen onder het opslag submenu.

(naar ondere scrollen)
i (van insert)

vervolgens onderstaande tekst pasten met jou IP address, username en password voor deze shares...

mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Videos /tmp/ramfs/volumes/Videos
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Photos /tmp/ramfs/volumes/Photos
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Music /tmp/ramfs/volumes/Music

succes
Hoe voeg ik dit toe via internet explorer browsen naar het ipadres dat ik hem gegeven heb?
Als ik browse naar het ip verschijnt er een cgi example...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder77
  • Laatst online: 21-11-2023
monta schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:20:
[...]

Hoe voeg ik dit toe via internet explorer browsen naar het ipadres dat ik hem gegeven heb?
Als ik browse naar het ip verschijnt er een cgi example...
via windows:
start
run
cmd

c:\>telnet 192.168.2.? (IP adres van asus)

wachtwoord is "root"
en vervolgens alles wat in voorgaande post staat geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
De shortcuts worden mij nog niet duidelijk. :o
Ik heb bijv. een share \\192.168.1.1\films

Wordt het dan onderstaande?

mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.1.1/films /tmp/ramfs/volumes/Videos

Dat werkt namelijk niet bij mij.

Het script wordt wel uitgevoerd, want ik zie de aangemaakte directories onder Opslag.
Deze zijn echter leeg. Wat doe ik fout?

*edit* werkt nu; bedankt! ik moest klaarblijkelijk meer geduld hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door timmersr op 18-08-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

net overgestapt van een freecom mediaplayer 35 (de oudste geloof ik :) ), op de MG-35 kon ik heel makkelijk subs die uit sync liepen een paar seconden naar voor of achter laten lopen, kan dat ook op de O!Play?

Wel jammer trouwens dat er geen echte aan/uit knop opzit nu moet ik hem op een blok met schakelaar zetten want ik wil geen spul op standby laten staan.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:46
Ik denk er ook over deze speler aan te schaffen! Lekker goedkoop en toch goede specs als ik het zo zie.
Kan iemand mij, ben niet zo heel handig hiermee, het één en ander misschien bevestigen?

Ik wil namelijk een externe Harddisk aan dit apparaat klikken met usb, op de hardisk zet ik vervolgens full hd x264HD (dat is geloof ik MKV?) bestanden en dmv. de HDMI aansluiting kan ik ze full hd op mijn (full hd)tv kijken (zelfde kwaliteit als een blue ray waarvan de film geript is?) met 1 druk op de knop.

Klopt dit idee wat ik erbij heb?:)
Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door kernie op 19-08-2009 20:11 ]

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Goede samenvatting van een mediaspeler! ;)

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
kernie schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:10:
Klopt dit idee wat ik erbij heb?:)
Alvast bedankt voor de hulp!
Dat klopt :). Ik heb 'm sinds gisteren ook in huis. Vanochtend voor mijn werk even getest en hij werkt als een zonnetje. Alleen het navigeren naar de map van de films is een beetje veel stappen. Zal eens kijken of ik die shortcuts ook aan de gang krijg.

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

iemand die weet of je ook on-the-fly je subs kunt syncen?
(dus iets eerder of later kunt zetten)

(kon met de MG-35 heel makkelijk dus verbaasd me dat ik het op de o!play niet kan vinden)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Verwijderd

Diverse HD films (MKV, WMV formaat) met DTS geluid hebben bij mij in eerste instantie geen geluid. Na uit en insteken van de HDMI kabel is er wel geluid. Hebben er meer dit probleem en is hier een oplossing voor? Ik heb helaas geen optische digitale ingang op mijn AV receiver en/of TV dus moet via HDMI werken.

Verder had ik gisteren ook last van de subtitle bug: bij afspelen van een mkv met meerdere ondertitelingen verspringt het beeld even (inclusief psychedelische kleuren) na het kiezen van een andere taal ondertiteling. Het beeld verloopt vervolgens stotterend en is niet meer te kijken.

• mightyAll
tismij schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:13:
iemand die weet of je ook on-the-fly je subs kunt syncen?
(dus iets eerder of later kunt zetten)

(kon met de MG-35 heel makkelijk dus verbaasd me dat ik het op de o!play niet kan vinden)
Ik heb het ook niet kunnen vinden. Die functie zit zelfs standaard op mijn LG televisie(42LH5000).

Weet iemand hoe je het dvd menu kan oproepen tijdens het afspelen van een film bijvoorbeeld.
Je kan natuurlijk het weergeven stoppen en dan weer opnieuw beginnen maar dat bedoel ik niet.

Volgens mij kan je niet ook skippen in een dvd. Hij pakt het volgende vobje of ifo ipv volgende
hoofdstuk.

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:48
Heb het apparaat sinds zaterdag ook. Ik wou eigenlijk wachten op de Yuixx, maar de prijs was dusdanig dat ik het niet kon laten :P Gebruik het i.c.m. een Synology DS-209.

Ben erg verrast over hoe makkelijk alles gevonden en afgespeeld wordt. HD materiaal is geen probleem via het netwerk. Aangelosten via HDMI naar TV en een Toslink naar receiver.

Enkele puntjes
- vooruit spoelen is lastig, (vooral met 32x) als je daarna op play drukt reageert het kastje nauwelijks.
- menu is erg lelijk. Zou mooi zijn als daar nog skins o.i.d. voor gaan komen, of dat je net als bij XBMC filminformatie / thumbnails van de films op het scherm kan toveren.(in plaats van de preview die je krijgt als je een bestand wil afspelen)

• Goodfellas
1. Ik heb hem geconfigureerd als een media center pc van asus.
2. Je kunt alle commands toch gewoon leren als je de oude remote er achter legt, dat heeft verder niets te maken met boven gekozen instelling! Als dat niet werkt ligt het denk ik eerder aan je harmony.

• Krull
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:26:
/snip/

Verder had ik gisteren ook last van de subtitle bug: bij afspelen van een mkv met meerdere ondertitelingen verspringt het beeld even (inclusief psychedelische kleuren) na het kiezen van een andere taal ondertiteling. Het beeld verloopt vervolgens stotterend en is niet meer te kijken.
Ja irritant is dat. Even terug of vooruit spoelen lost dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Op support.asus.com staat een FW update voor de o!play. Versie die er staat is 1.07p.

Jammer dat er alleen geen changelog staat :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
- Spoelen gaat iets beter
- Shortcuts zijn weg na de update

Dit is wat ik tot nu toe gemerkt heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
Onder network, komt bij mij de workgroup er niet meer bij te staan, daar had ik geen problemen mee.
Shortcuts zijn inderdaad weg.
De firmware incl software is gewoon een nieuwe installatie, zonder zaken overnemen, denk ook
niet dat ze dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

LWaS schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:09:
Op support.asus.com staat een FW update voor de o!play. Versie die er staat is 1.07p.

Jammer dat er alleen geen changelog staat :{
Oohh, even kijken dan. Wel jammer dat er geen changelog is :(

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Geen changelog, maar wel een chinglish beschrijving:
1. The music won't be stopped when press ”SETUP” and then HOME” button of the remote controller.
2. There will be no audio signal come out from AV output after power off and then power on the system.
3. IP address can be changed from the default one (198.168.0.2).
4. Enhance the interface of OSD.
Niet echt schokkende veranderingen als je het mij vraagt.

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
mbb26 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:00:
- menu is erg lelijk. Zou mooi zijn als daar nog skins o.i.d. voor gaan komen, of dat je net als bij XBMC filminformatie / thumbnails van de films op het scherm kan toveren.(in plaats van de preview die je krijgt als je een bestand wil afspelen)
Is geen geen optie om een Jukebox te gebruiken zoals bij de pocorn-hour? Bijvoorbeeld YAMJ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Laatst online: 02-09 22:37
ziet er goed uit, deze speler. Heb op dit moment een freecom mp-350, maar die speelt geen h264/mkv's af, dus ik ben aan het rondkijken naar opvolger.

heb het hele topic doorgelezen maar heb het niet kunnen vinden: Ondersteund deze speler DTS-MA en dolby True HD?

als ik deze speler op mijn receiver (met hdmi1.3a en ondersteuning voor alle gangbare audioformaten) aansluit, moet ik dan ook wisselen tussen verschillende geluidsmodi (raw/ lpcm)? werkt dit wel goed via de optical?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
accountabc schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:53:
ziet er goed uit, deze speler. Heb op dit moment een freecom mp-350, maar die speelt geen h264/mkv's af, dus ik ben aan het rondkijken naar opvolger.

heb het hele topic doorgelezen maar heb het niet kunnen vinden: Ondersteund deze speler DTS-MA en dolby True HD?

als ik deze speler op mijn receiver (met hdmi1.3a en ondersteuning voor alle gangbare audioformaten) aansluit, moet ik dan ook wisselen tussen verschillende geluidsmodi (raw/ lpcm)? werkt dit wel goed via de optical?

alvast bedankt :)
Via optical had ik in eerste instantie geen geluid, bleek dat de o!play standaard op HDMI stond. Daarna op optical lpcm gezet en dat gaat tot nu toe prima met alle bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberia404
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zojuist de update uitgevoerd en tot mn verbazing totaal geen schokken/onderbrekingen meer met hoge bitrate over het netwerk.
Heb een aantal scenes die echt enorm haperde maar nu dus gewoon zonder problemen afspelen.
Ook word de ondertiteling globaal opgeslagen.
Ik zet deze altijd kleiner en dit wordt nu onthouden en direct voor alle films!

Moest wel de snelkoppelingen even terugzetten want die waren verdwenen.
Het is eigenlijk een complete reset want ik kreeg ook de setup wizard weer na de flash.

Zeker het updaten waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

supersatan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:37:
[...]

Is geen geen optie om een Jukebox te gebruiken zoals bij de pocorn-hour? Bijvoorbeeld YAMJ ?
Nog niet afaik. Het zou wel mooi zijn als dat op den duur ook zou kunnen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Cyberia404 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:16:
Zojuist de update uitgevoerd en tot mn verbazing totaal geen schokken/onderbrekingen meer met hoge bitrate over het netwerk.
Heb een aantal scenes die echt enorm haperde maar nu dus gewoon zonder problemen afspelen.
Ook word de ondertiteling globaal opgeslagen.
Ik zet deze altijd kleiner en dit wordt nu onthouden en direct voor alle films!

Moest wel de snelkoppelingen even terugzetten want die waren verdwenen.
Het is eigenlijk een complete reset want ik kreeg ook de setup wizard weer na de flash.

Zeker het updaten waard!
Dat klinkt goed! Ik ben benieuwd.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Films over het netwerk heb ik nog niet naar gekeken of dat verbeterd is. Zou in ieder geval niet verkeerd zijn ;)

Wel is mij, zoals iemand hier al zei, opgevallen dat het spoelen in MKV's een stuk beter gaat. Wel heb ik nog steeds last van de bug dat het beeld hapert wanneer je de subs aanpast naar een andere taal. Het is nog steeds een stukje vooruit en terug spoelen om het weer goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de DTS audio van mkv's etc. over HDMI of analoog? Nog steeds uit en inpluggen om geluid te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:59:
En de DTS audio van mkv's etc. over HDMI of analoog? Nog steeds uit en inpluggen om geluid te krijgen?
Kan ik hier niet aangeven. Ik kan mijn HDMI uitgang nog steeds niet gebruiken :( Ik moet dit nog wegvijzelen. Mijn kabel blijft niet zitten.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
KillGhost schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:32:
[...]

Kan ik hier niet aangeven. Ik kan mijn HDMI uitgang nog steeds niet gebruiken :( Ik moet dit nog wegvijzelen. Mijn kabel blijft niet zitten.
Ik heb een HDMI kabel van 4 euro (action) en die blijft prima zitten in de o!play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:59:
Ik heb hem ook op een oude crt getest en ik heb nooit kabels in en uit hoeven trekken bij mkvs met dts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-08 20:05
Ik wil hier ook graag nog even mijn ervaringen kwijt betreffende de O play.

De O' play lijkt een prima multimedia apparaat te gaan worden, mits de firware ondersteuning nog wat kleine bugs oplost.

de problemen die tot nu toe gemeld zijn op een rijtje lijken de volgenden:

-1080p gaat niet vloeiend over het LAN, het apparaatje lijkt het wel prima af te spelen via USB HD
-middels SPDIF uitgang zal je soms de audio instellingen moeten veranderen tussen spdif LPC en RAW
-Het toegankelijk maken van Windows 7 shares lukt op dit moment alleen via een workaround als ik pathfinder zijn post goed snap. helaas heb ik nog geen storage device dus zal deze voor mij niet werken.
-HDMI aansluiting connect niet goed genoeg met enkele HDMI kabels.

Misschien is het handig deze zaken in de openingspost te verwerken bij "bekende bugs" of iets dergelijks.

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:29:
[...]

Ik heb hem ook op een oude crt getest en ik heb nooit kabels in en uit hoeven trekken bij mkvs met dts.
Dan ga ik toch steeds meer denken dat het aan mijn LCD ligt: Philips 32PF9731d/10 (met meest recente firmware).... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:55:
[...]

Dan ga ik toch steeds meer denken dat het aan mijn LCD ligt: Philips 32PF9731d/10 (met meest recente firmware).... ;(
Ik heb em op dit moment met composite aangesloten en ook ik hoef niet telkens de kabels eruit te doen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:33
Cyberia404 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:16:
Hier dezelfde ervaring na de firmware update ! Scheelt weer mkv's slepen van ch3snas --> usb .

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
yep geen schokkend beeld meer met grote MKV over het netwerk, en vooruit spoelen gaat veel beter
helemaal goed dus!

Voor mijn gevoel heb ik wel hele grote sub titles bij MKVs, (of is dat mijn verbeelding..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_buk
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:36
Firmware proberen te updaten. Was halverwege en toen een fout, moest rebooten.
Daarna niets meer, alleen het blauwe lampje.
Wat nu te doen? :(

Vandaag(26-08) O!Play omgeruild in Bergschenhoek. Ben wel blij met die winkel.
Helaas nog met oude firmware. Nog maar even wachten met updaten.

[ Voor 34% gewijzigd door p_buk op 26-08-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
ook de firmware ge update, geen probleem ondervonden,
Heb nu mijn oude HP slimline(7220) er aanhangen. verse instal (vista) gedaan. werkt prima (nu de update's nog) eens kijken of dat goed gaat.

De optische kabel die ik nu gebruikt geeft veel meer volume af aan de versterker, dan HDMI.
krijg alleen met geen mogelijkheid mijn logitech 555 afstandbediening ingesteld (mopper mopper :( )
heeft iemand een idee ??

update:
De Asus DRW-1612-CAB deze heb ik ook geprobeerd (staat ergens in dit topic) maar niks werkt mopper mopper

[ Voor 12% gewijzigd door ronaldme op 21-08-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ha!

Weet niet of er hier mensen zijn die hun o!play laten connecten met een linux samba servertje... maar ik had last van hidden files die gezien werden door de o!play. Voornamelijk bestanden die begonnen met een punt ".hidden".

Als je dit in de smb.conf zet ben je daar vanaf :)

code:
1
2
3
4
5
6
# Never allow clients to view the following files (even when they chose to show hidden files). 
veto files = /.hidden files folders etc hier neer zetten/
# Do not allow clients to delete folders which have hidden files within them.
delete veto files = No
# Files that have their Linux permissions set to prevent access shouldn't even appear
hide unreadable = yes

Laatste regel is just in case.

We komen er wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p_buk schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:53:
Firmware proberen te updaten. Was halverwege en toen een fout, moest rebooten.
Daarna niets meer, alleen het blauwe lampje.
Wat nu te doen? :(
Ook hier een dode Asus na firmware update, geen LED's enkel ASUS logo in beeld. Reset werkt ook niet meer. Sucks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
Docu van de update klopt trouwens bij mij niet, ik zie geen System Upgrade in setup, maar System Reinstall in het menu. Blijft toch altijd een vervelende aangelegenheid z'on firmware update. Hoop dat diegene waar de update fout is gegaan snel een nieuwe krijgen onder garantie.

Iemand ook last van GROTE ondertiteling bij MKVs na de update? Kan ook niet zo vinden waar dit te scalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Krull schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:38:

Iemand ook last van GROTE ondertiteling bij MKVs na de update? Kan ook niet zo vinden waar dit te scalen is.
Met de pijltjes links / rechts op de afstandsbediening kun je de grootte van de subs aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Heb de update ook maar uitgevoerd daar deze speler regelmatig de werkgroep niet zag waardoor de videobestanden ook niet af te spelen zijn. Updaten is goed gegaan nu nog verder video bestanden testen.
Wat ik me afvraag is of ik de vob bestanden van een dvd apart moet afspelen of dat dat in 1 keer kan. Er staan ongeveer 7 vob bestanden en een aantal ifo bestanden in een dvd folder....

Het menu vind ik niet lelijk maar dat is persoonlijk. Het eerste bestand dat ik probeerde af te spelen was gedownload een iso van een avchd bestand en dit lukte dan ook niet.
Een avi bestand afspelen ging goed ook met geluid.
De speler is aangesloten op een philips HD lcd televisie.

Ik ga nog even stoeien met de shares via de shotcuts want als de werkgroep regelmatig niet zichtbaar is moet het via de shortcuts...
Er hangt een Western Digital Mybook home edition 1 tb aan via netwerk. Deze kan helaas niet via usb aangesloten worden (op de WD zit een usb host en ook op de mediaplayer).

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Hallo,

(naar ondere scrollen)
i (van insert)

succes
Bij mij lukt dit niet. Moet je enter geven na het pasten? ALs ik verolgens opnieuw inlog en vi...geef dan zie ik de gepaste tekst ook niet meer.
Kan het komen omdat er via het netwerk een WD mybook 1 tb aanhangt en niet via usb?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
monta schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:43:
[...]

Bij mij lukt dit niet. Moet je enter geven na het pasten? ALs ik verolgens opnieuw inlog en vi...geef dan zie ik de gepaste tekst ook niet meer.
Kan het komen omdat er via het netwerk een WD mybook 1 tb aanhangt en niet via usb?
Dit komt denk ik omdat je na het pasten, het bestand nog moet wegschrijven/opslaan.
Aan het eind druk je op de esc toets(einde bewerkingsmodus), dan komt er onderin een ":" te staan, daarna toets je "wq" in en dan enter. Dit is write quite, of ook wel opslaan en afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-08 20:05
Ik heb de nieuwste firmware update voor de O play erop gezet.

de grootste verbeterpunten m.i. zijn de volgende:

-Practisch vloeibaar 1080p streaming... een enkele scene lijkt een klein beetje te schokken maar niets belangrijks
-24p modus zorgt voor vloeiender beeld.
-spoelen door bestanden heen gaat beter. De afstandsbediening blijft bruikbaar op 32X spoelen.

Bij mij scheelde 1.0.1 naar 1.0.7 dus aanzienlijk.

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste