Gisteren de Asus binnengekregen, als vervanging voor XBMC@XBOX. Koppelen aan mijn Ch3snas ging niet direct goed, ik had een vast IP aan de Ch3snas gekoppeld en daardoor kon de Asus (via DHCP adres) hem denk ik niet vinden. Nadat ik de Ch3snas op DHCP had gezet was de Ch3snas bekend op de DNS server en stond de Ch3snas in mijn werkgroep en kon ik er op na het user-id en password van mijn Ch3snas te hebben ingetikt.
Leuk ding, tot nu toe speelt ie beeld perfect af, DVD, MKV, AVI, geen probleem. Bladeren door menu is snel genoeg. Grappig dat ie bovenin het scherm de netwerk throughput laat zien. Gekoppeld met een HDMI kabel aan een Samsung 37 inch full HD tv. HDMI kabel is 2 jaar oud, zal dus wel geen 1.3 zijn. Optical naar mijn versterker. Afstandsbediening vind ik best ok trouwens, best handige voorkeuzeknopjes.
Over het geluid, daar heb ik nog wel issues mee. Misschien kan iemand mij op weg helpen, want daar heb ik blijkbaar niet genoeg sjoegen van.
I
k de Asus heb ik de Audio output op SPDIF RAW gezet. Mijn Pioneer receiver is een oudje, 7 jaar oud. Als ik een MKV of DVD afspeel met DD5.1 of DTS werkt alles perfect. De receiver laat op de display DTS of DD5.1 zien en het geluid is perfect.
Speel ik echter een WVC1 HD film met WMA 10 Pro geluid af, dan detecteert mijn receiver "DIGITAL" als input en speelt het geluid dan heel zacht af waarbij de dan niet uit de center speaker maar uit de front speakers. Ik kan vervolgens alle voorkeuren (Movie, Virtual surround, Prologic, Prologic II enz enz_ proberen maar dat maakt niets uit.
Als ik hetzelfde bestand via de HDMI kabel laat downmixen naar stereo en het op mijn Samsung tv wil afspelen, hoor ik alleen maar muziek en niet de stemmen.
Mis ik hier iets heel simpels..

?
Edit ja dus, na flink wat googlen blijkt dat ik het er mee moet doen of een nieuwe receiver kopen. Voortaan maar MKV's downloaden dus
[
Voor 3% gewijzigd door
Krull op 07-08-2009 23:10
]