lowfi, bedankt. Probleem ab opgelost.
Dat zijn allemaal interne HDD's? Het gaat namelijk om een externe.
No guts, no glory!
KillGhost schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:06:
[...]
Dat zijn allemaal interne HDD's? Het gaat namelijk om een externe.
offtopic:
Daar zal je nog een externe HDD behuizing bij moeten kopen ja... daar gaat je prijsvoordeel ten opzichte van de AC Ryan...
Daar zal je nog een externe HDD behuizing bij moeten kopen ja... daar gaat je prijsvoordeel ten opzichte van de AC Ryan...
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Interne HDDs kunnen dus juist op de eSATA aansluiting van de O!Play aangesloten worden. Het is wel de vraag of er via die aansluiting vanuit de O!Play genoeg stroom wordt geleverd om de HDD up te spinnen en te laten werken.
Lijkt me dat dat bedoeld is voor een externe HDD behuizing die esata heeft (hmmm, ik heb er eentje, je brengt me op ideeen....Bomin schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:42:
Interne HDDs kunnen dus juist op de eSATA aansluiting van de O!Play aangesloten worden. Het is wel de vraag of er via die aansluiting vanuit de O!Play genoeg stroom wordt geleverd om de HDD up te spinnen en te laten werken.
Een losse interne schijf krijgt voor zover ik weet geen stroom door de esata-sata kabel.
[ Voor 8% gewijzigd door Exar op 28-07-2009 15:47 ]
Er was wel sprake van dat er dit jaar eSATA poorten zouden komen die ook de stroom konden leveren vandaar, maar daar heb ik inderdaad niks meer van vernomen
Ik heb een samsung LE32M51 en die ziet mijn O!play niet. Dus kan ik niet schakelen naar HDMI. Via een omweg met PiP en dan het HDMI beeld swappen lukt het wel, maar dan is het geluid bagger met MKV's.
Een vriend heeft zijn O!play aan de Philips pfl8404 hangen en hier geen probleem.
Dus let op Samsung mensen met een oude Samsung bouwjaar 2005/2006 test even of het werkt.
weet iemand of er een firmware upgrade voor de LE32M51 is?
Een vriend heeft zijn O!play aan de Philips pfl8404 hangen en hier geen probleem.
Dus let op Samsung mensen met een oude Samsung bouwjaar 2005/2006 test even of het werkt.
Samsung F1 is 66 euro. Cradle voor esata was laatst 20 euro dacht ik.
Maar AVCHD met selecteerbare ondertitels, werkt dat of niet?
Maar AVCHD met selecteerbare ondertitels, werkt dat of niet?
Ik heb een oude JVC LT 26S60BU met één HDMI aansluiting. Ik heb er alleen nog nooit een HDMI apparaat aan gehangen dus ik ben bang dat het hier ook niet werkt. Mede omdat het scherm via d-sub maximaal 1024x768 aankan. Iemand die kan bevestigen of de O!Play wel werkt voordat ik hem koop?lordnuts schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:48:
Ik heb een samsung LE32M51 en die ziet mijn O!play niet. Dus kan ik niet schakelen naar HDMI. Via een omweg met PiP en dan het HDMI beeld swappen lukt het wel, maar dan is het geluid bagger met MKV's.
bedoel je een iso of een dir structuur?Maar AVCHD met selecteerbare ondertitels, werkt dat of niet?
iso speelt hij niet af.
Bij mij geen probleem met iso. Een paar geprobeerd zonder problemen.Master_duck schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:56:
[...]
bedoel je een iso of een dir structuur?
iso speelt hij niet af.
Dir structuur. Van een iso is op zich nog relatief eenvoudig een dir structuur te maken, als ie dan de selecteerbare subtitles maar pakt.
Master_duck schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:56:
[...]
bedoel je een iso of een dir structuur?
iso speelt hij niet af.
dan bedoel ik AVCHD iso voor een PS3jaspov schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:39:
Dir structuur. Van een iso is op zich nog relatief eenvoudig een dir structuur te maken, als ie dan de selecteerbare subtitles maar pakt.
[...]
Dus iso werkt niet. Kan je een dir structuur testen svp met selecteerbare subtitles?
Ik heb hier wel een klein issue. Denk overigens dat het misschien gewoon aan mijn netwerk ligt...
Ik speel over een 100mbit (synology 107+ --> Router --> O!play) een 1080P mkv af met DTS geluid. Deze begint goed, en na verloop van tijd gaat het geluid niet meer synchroon en hapert het beeld.
Zou dit aan mijn netwerk kunnen liggen? De Synology draait op nog geen 25% proc kracht dus die trekt het wel.
Ik speel over een 100mbit (synology 107+ --> Router --> O!play) een 1080P mkv af met DTS geluid. Deze begint goed, en na verloop van tijd gaat het geluid niet meer synchroon en hapert het beeld.
Zou dit aan mijn netwerk kunnen liggen? De Synology draait op nog geen 25% proc kracht dus die trekt het wel.
Ik heb hem nu ook binnen, en DVD's werken perfect. Maar bij werkt een 1080P mkv bestand ook niet goed. Ik wil hem afspelen via mijn PC. Hij geeft de networkspeed in de menu soms ook aan. Bij mij staat er maar 25mbit of zo. Binnenkort eens naar kijken. Of kun je alleen maar HD via de e-sata of USB afspelen? Iemand anders al HD gestreamt naar de O!play?LWaS schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:28:
Ik heb hier wel een klein issue. Denk overigens dat het misschien gewoon aan mijn netwerk ligt...
@ Lwas en @Thunderrobert: 100mbit moet genoeg zijn, je streamt alleen de file, en dat ding decodeert naar een videostream voor je tv. Om netwerk uit te sluiten kan je testen of hij wel goed speelt als je de film direct aan de box hangt (liefst esata, anders usb 2.0)
Anoniem: 48898
Ik ben aan het twijfelen tussen de O!Play en de wd hd.
Wat ik me af vraag: heb je bij een M2TS bestand ook automatisch de ondertiteling?
Want een iso AVCHD pakt ie toch niet? Als ik die uitpak heb je een M2TS bestand.
Wat ik me af vraag: heb je bij een M2TS bestand ook automatisch de ondertiteling?
Want een iso AVCHD pakt ie toch niet? Als ik die uitpak heb je een M2TS bestand.
Dat werkt prima, diverse dvd's bekeken en al het geluid was duidelijk aanwezig.demotjo schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:41:
[...]
Hallo
Een dvd met DTS audio ( vob files ) afspelen via HDMI naar TV gaat dat goed met het beeld en geluid ??
Slache!
WD HD heeft afaik geen dts downmix though. 1 van de grootste reden waarom ik niet voor de WD TV ga.
No guts, no glory!
Hmm, ik heb op mijn w2k3 server en op een xp werkstation en op een vista pc wat folders geshared, maar de 0!play kan geen van deze vinden.
Iemand nog suggesties? Het ding heeft zichzelf keurig een correct ip adres gegeven, dus dat is ok. Een filmpje vanaf een externe harddisk werkt ook goed. Mijn workgroup name is zeist, en niet meer standaard. maar dat zal toch geen probleem (mogen) zijn.
Iemand nog suggesties? Het ding heeft zichzelf keurig een correct ip adres gegeven, dus dat is ok. Een filmpje vanaf een externe harddisk werkt ook goed. Mijn workgroup name is zeist, en niet meer standaard. maar dat zal toch geen probleem (mogen) zijn.
Ik lijk hetzelfde te hebben, mijn NAS en O!Play zijn beide aangesloten op een ASUS Gigabit switch. Zojuist vanaf mijn CH3SNAS een tweetal erg grote MKV's 1080p gestart met spelen, deze haperen en/of speelt het geluid niet goed.LWaS schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:28:
Daarna heb ik dezelfde MKV's op een externe 2,5" usb harddisk gezet en dan werken ze prima.
Op zich geen ramp, maar zou wel fijn zijn dat het (straks) ook gewoon vanaf mijn NAS werkt.
Slache!
Nou heb ik 'm ook in combinatie met een Synology DS207+ en een Thompson TG787v modem/router.
Op de DS207+ de upnp aangezet, ook aangevinkt in de modem, maar de Asus ziet 'm niet.
Ik vind met de Asus wel mijn laptop ergens anders in het netwerk (en kan ook streamen), en met de laptop kan ik de ds207 bereiken. Zou dus ook direct moeten kunnen denk je.
Wat zou ik kunnen missen?
Edit: opgelost! Nas zat in een andere werkgroep als de rest. Werkt als een tierelier!
Op de DS207+ de upnp aangezet, ook aangevinkt in de modem, maar de Asus ziet 'm niet.
Ik vind met de Asus wel mijn laptop ergens anders in het netwerk (en kan ook streamen), en met de laptop kan ik de ds207 bereiken. Zou dus ook direct moeten kunnen denk je.
Wat zou ik kunnen missen?
Edit: opgelost! Nas zat in een andere werkgroep als de rest. Werkt als een tierelier!
[ Voor 10% gewijzigd door MoneyPriest op 29-07-2009 00:14 ]
Anoniem: 178962
De O!Play is toch wel een ideaal apparaat, behalve dat het navigeren brak is en lelijk werkt het ding wel als een trein. Dat ie fanloos is vind ik een grote plus want ik speel alles af van mijn fileserver die ik toch al had draaien.
Het bereik van de afstandsbediening is op zich prima, maar ik heb regelmatig dat ie zich vergist in het commando wat ik stuur. Bij wat slechter bereik haalt ie omhoog en omlaag vaak door elkaar (die schelen schijnbaar niet zoveel van elkaar).
Hopelijk komt Asus nog met firmware updates of hopelijk zelfs de source van het ding, op die manier kan ik eenvoudig zelf een mooi menu in elkaar gooien en deze eventueel delen met de wereld.
Ik ben trouwens nog niets tegengekomen wat ie niet direct perfect speelt en ik heb toch echt flink wat exotische formaten geprobeerd.
Het bereik van de afstandsbediening is op zich prima, maar ik heb regelmatig dat ie zich vergist in het commando wat ik stuur. Bij wat slechter bereik haalt ie omhoog en omlaag vaak door elkaar (die schelen schijnbaar niet zoveel van elkaar).
Hopelijk komt Asus nog met firmware updates of hopelijk zelfs de source van het ding, op die manier kan ik eenvoudig zelf een mooi menu in elkaar gooien en deze eventueel delen met de wereld.
Ik ben trouwens nog niets tegengekomen wat ie niet direct perfect speelt en ik heb toch echt flink wat exotische formaten geprobeerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 29-07-2009 00:26 ]
Ik heb dit ook gemerkt. Gaat om een MKV van "Knowing" 16GB groot.-ChRiZz- schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:31:
[...]
Ik lijk hetzelfde te hebben, mijn NAS en O!Play zijn beide aangesloten op een ASUS Gigabit switch. Zojuist vanaf mijn CH3SNAS een tweetal erg grote MKV's 1080p gestart met spelen, deze haperen en/of speelt het geluid niet goed.
Daarna heb ik dezelfde MKV's op een externe 2,5" usb harddisk gezet en dan werken ze prima.
Op zich geen ramp, maar zou wel fijn zijn dat het (straks) ook gewoon vanaf mijn NAS werkt.
@TRRoads: De GLP Source Code staat online bij Asus (kijk onder downloads). Kun je daar wat mee, want anders heb ik ook wel interesse in een mooi menu.
Anoniem: 311976
Ik heb mijn O!Play gisteren gekregen maar ik ben er niet helemaal gelukkig mee. Hij produceert namelijk een hoge pieptoon. Als ik een film zit te kijken is dat niet zo erg, maar hij doet het ook als hij standby staat. De O!Play staat in mijn slaapkamer en die piep was het eerste dat ik vanochtend hoorde. Hebben jullie daar ook last van of heb ik toevallig een defect exemplaar?
Inderdaad de M2TS bestanden hou je dan over (incl een mappenstructuur).Anoniem: 48898 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:55:
Ik ben aan het twijfelen tussen de O!Play en de wd hd.
Wat ik me aanvraag is, als je de ISO uitpakt, hij het wel doet als je de hoofdmap selecteert. Dat zou wel een grote plus zijn aangezien dit het gebruik voor niet ervaren mensen wel een stuk makkelijker maakt. Uit de revieuws (2) kan ik dat niet halen of ik kijk er overheen.
Maar deze vragen heb ik ook nog bij de Xtreamer en AC Ryan
Update
De AC Ryan moet het wel doen volgens deze link op pagina 8 (is van MPCclub).
[ Voor 8% gewijzigd door jbcyber op 29-07-2009 11:17 ]
nee, O!play doet geen AVCHD afspelen als je in de hoofdmap staat. ook speelt hij de iso ook niet af van een AVCHD. wel speel t het M2TS bestand af. ik kon niet testen dat die ook de sub pakten omdat ik een AVCHD zonder subs had.jbcyber schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:57:
[...]
Inderdaad de M2TS bestanden hou je dan over (incl een mappenstructuur).
Wat ik me aanvraag is, als je de ISO uitpakt, hij het wel doet als je de hoofdmap selecteert. Dat zou wel een grote plus zijn aangezien dit het gebruik voor niet ervaren mensen wel een stuk makkelijker maakt. Uit de revieuws (2) kan ik dat niet halen of ik kijk er overheen.
Maar deze vragen heb ik ook nog bij de Xtreamer en AC Ryan
Gisteren heb ik een 23GB grote mkv (Hancock) zitten kijken.-ChRiZz- schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:31:
[...]
Ik lijk hetzelfde te hebben, mijn NAS en O!Play zijn beide aangesloten op een ASUS Gigabit switch. Zojuist vanaf mijn CH3SNAS een tweetal erg grote MKV's 1080p gestart met spelen, deze haperen en/of speelt het geluid niet goed.
Bij hogere bitrates haperde de film een beetje bij de eerste poging. Toen ik hem opnieuw gestart heb ging het wel goed.
De O!Play hang rechtstreeks aan mijn router (Dlink Dir655), mijn NAS (Netgear Readynas duo) hangt via een Gigabit switch aan de router.
Ik heb nog niet ontdekt hoe je met het afspelen van muziek verschillende directory's in de playlist kunt zetten.
Iemand?
Ik heb gister de O!Play mogen ontvangen.
Zoals andere ook al gemeld hebben (en die denken dat ze een DOA oid hebben) is de HDMI aansluiting erg 'gammel'.
Dit blijkt aan de achterplaat van de Asus te liggen. Deze is namelijk iets te dik voor een mooie aansluiting.
Ik kreeg helemaal geen signaal op de HDMI poort tot ik de kabel goed aandrukte en zo hield.
Heb uiteindelijk de speler maar uit elkaar gehaald en het plastic wat weggeveild zodat de HDMI kabel nu aansluit aan het binnenwerk.
Nu doet hij het dus uitstekend.
Over de werking niets anders dan lof. Speelt zo goed als alles af (geen wmv maar dat was te verwachten
) en de mogelijkheid om een ISO af te spelen is simpelweg super.
Heb 1x een hapering in het begin gehad, maar daarna niet meer voorgekomen (ook niet met dezelfde scene).
Zoals andere ook al gemeld hebben (en die denken dat ze een DOA oid hebben) is de HDMI aansluiting erg 'gammel'.
Dit blijkt aan de achterplaat van de Asus te liggen. Deze is namelijk iets te dik voor een mooie aansluiting.
Ik kreeg helemaal geen signaal op de HDMI poort tot ik de kabel goed aandrukte en zo hield.
Heb uiteindelijk de speler maar uit elkaar gehaald en het plastic wat weggeveild zodat de HDMI kabel nu aansluit aan het binnenwerk.
Over de werking niets anders dan lof. Speelt zo goed als alles af (geen wmv maar dat was te verwachten
Heb 1x een hapering in het begin gehad, maar daarna niet meer voorgekomen (ook niet met dezelfde scene).
Geen pieptoon hier.Anoniem: 311976 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:49:
Ik heb mijn O!Play gisteren gekregen maar ik ben er niet helemaal gelukkig mee. Hij produceert namelijk een hoge pieptoon. Als ik een film zit te kijken is dat niet zo erg, maar hij doet het ook als hij standby staat. De O!Play staat in mijn slaapkamer en die piep was het eerste dat ik vanochtend hoorde. Hebben jullie daar ook last van of heb ik toevallig een defect exemplaar?
Anoniem: 151863
Hallo,
Ik sta op het punt deze speler te kopen.
Maar als ik er een externe 2.5inch harddisk aanhang heeft hij dan genoeg aan de stroom door de usb geleverd.
En is usb2 snel genoeg om hd materiaal af te spelen?
Maar als ik er een externe 2.5inch harddisk aanhang heeft hij dan genoeg aan de stroom door de usb geleverd.
Ik heb hier geen pieptoonAnoniem: 311976 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:49:
Mijn WD passport doet het prima op de usb poort, en dit is idd zonder aparte voedingAnoniem: 151863 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:36:
Hallo,
[ Voor 28% gewijzigd door LWaS op 29-07-2009 13:48 ]
[
Verder kan ik melden dat hij op een CRT tv mijn bestanden prima afspeelt: dvd's (zowel een iso als losse bestanden), dvix/xvid, avi en zelfs een blu-ray (mkv x264) wordt prima omgezet en afgespeeld. Alles via een 100mbit netwerk.
Setup: Ik heb een win2k3 server met verschillende shares, daarop heb ik een lokale gebruiker aangemaakt voor de o!play. Bij het benaderen van een van deze shares kan ik het wachtwoord en username opgeven, deze slaat hij vervolgens op een maakt een snelkoppeling voor snel benaderen. Dit alles werkt boven verwachting snel en goed.
]
Dit had ik ook heel even toen ik hem voor de eerste keer aansloot. Toen ik alle kabels weggewerkt had heb ik het niet meer gehoord maar ik zal het vanavond als ik klaar ben met werken nog eens proberen. Overigens was deze pieptoon wel erg zacht en dus alleen to horen van heel dicht bij.Anoniem: 311976 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:49:
Verder kan ik melden dat hij op een CRT tv mijn bestanden prima afspeelt: dvd's (zowel een iso als losse bestanden), dvix/xvid, avi en zelfs een blu-ray (mkv x264) wordt prima omgezet en afgespeeld. Alles via een 100mbit netwerk.
Setup: Ik heb een win2k3 server met verschillende shares, daarop heb ik een lokale gebruiker aangemaakt voor de o!play. Bij het benaderen van een van deze shares kan ik het wachtwoord en username opgeven, deze slaat hij vervolgens op een maakt een snelkoppeling voor snel benaderen. Dit alles werkt boven verwachting snel en goed.
]
Werkt hier prima 2,5" USB.Anoniem: 151863 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:36:
Ps. mijn O!Play maakt geen enkel geluid. Ook het aansluiten van de allergoedkoopste hdmi kabel gaf geen problemen. Sowieso nutteloos om veel te betalen voor een HDMI kabel, tenzij je een heel lange kabel nodig bent.
Slache!
Das mooi, die stond er van de week nog niet op.Peter 1981 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:16:
@TRRoads: De GLP Source Code staat online bij Asus (kijk onder downloads). Kun je daar wat mee, want anders heb ik ook wel interesse in een mooi menu.
Edit:
Ik heb het bekeken, maar dit is niet echt volledig. Ze hebben gewoon de source van alle losse software systemen die ze gebruiken online gezet.
Ik vraag me af of dat eigenlijk wel genoeg is om aan de GPL voorwaarden te voldoen. De source van de menu applicatie staat er niet bij. Zo lang er nog geen firmware updates online staan heb ik ook zo snel geen goed idee hoe ik op een veilige manier kan gaan klooien in de software. De firmware staat op een stukje flash geheugen wat op het moederbord zit gesoldeerd, stel ik pas iets aan waardoor ie niet meer goed opstart dan is dat zeer lastig te fixen.
Zal straks nog eens ff kijken of ik er iets mee kan doen.
Pieptoon heb ik ook, maar alleen hoorbaar van zeer dichtbij. Waarschijnlijk is het wel te fixen met een dotje lijm op een spoeltje, maar ik vond em zelf niet storend zo zacht is het.
Zelf trouwens geen probleem met de HDMI, werkte in 1x perfect.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 29-07-2009 14:49 ]
Ik had 2 optische kabels, waavan 1 van Monster Cable.Cyberia404 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:01:
Ik heb gister de O!Play mogen ontvangen.
).
Daarvan is de plug vrij groot en had ik eenzelde probleem (optische kabel hoort vast te klikken en dat gebeurde niet)
Daarom de kabels omgewisseld (andere zat aan mijn Blu Ray) en die was klein genoeg, HDMI gaf bij mijn kabel geen problemen.
Overigens: hier ook GEEN piep (gelukkig, buiten het afspelen van HD content, was herrie 1 van de grote redenen om van mijn Xbox 1 (met XBMC) af te stappen, en juist voor deze fanloze speler te gaan)
Anoniem: 256386
Wie kan vertellen of dit apparaat filenamen in chinese karakters kan weergeven?
Voornamelijk bij rmvb bestanden.
Voornamelijk bij rmvb bestanden.
Ik heb de o!Play net een dag, en moet zeggen dat het een prima player is. Ik heb er nog geen mp3's of pictures mee geluisterd/bekeken maar hij speelt alles prima. Ik heb alleen een probleem met het audio. Ik heb hem via de optical uitgang aangesloten op mijn dolby digital versterker. Als de Asus op SPDIF LPCM staat wordt alles naar stereo gemixed. Staat hij op SPDIF RAW dan gaan 5.1 files prima, maar wat oudere series met stereo geluid geven geen geluid meer. Nu moet ik dus bij verschillende files de output mode wisselen om het goed te krijgen. Het lijkt me dat dit wel automatisch zou moeten kunnen.
Heeft iemand anders dit probleem ook, of zou het aan mijn versterker kunnen liggen?
Heeft iemand anders dit probleem ook, of zou het aan mijn versterker kunnen liggen?
Watch a lot of Twitch, Hitbox or YouTube Gaming on a Windows 10 device? Try SupaStreams. https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh557v2
Anoniem: 237466
als je een disk aansluit via usb2 of esata op de O!Play...kan je deze dan via het netwerk benaderen en er bestanden opzetten ? ( niet alleen video/muziek/pictures )
Hoe selecteer ik de los bijgevoegde ondertitels SRT bij een blu-ray (x264HD)?
Ik heb de binnenkant van het ding eens even bekeken en dat stelt weinig voor.
Printplaatje met amper componenten erop, een grote dikke vette chip met heatsync erop, de RealTek 128x chip (kon niet lezen welke precies, de nummers waren te vaag). (datasheet) Voor de rest wat kleine zut voor de stroomvoorziening en conversie naar de analoge signalen.
Flashgeheugen is een Hynix HY27UF082G2B, oftewel 256MB NAND flash. (datasheet)
Deze is opgedeeld in delen, mtdblock 1 is 200MB met de root, mtdblock 2 is 16MB met de user settings. mtdblock 0 is 24MB en bevat 12.5MB aan onzichtbare data (ik kan em mounten maar er staan geen files op). mtdblock 3 is 13MB en bevat 1.1MB aan onzichtbare data.
RAM geheugen is een Nanya NT5TU64M1606-AC oftewel 1GB aan DDR2 SDRAM
(datasheet)
Een leuk detail is dat hetzelfde moederbord gebruikt kan worden om ook wifi te ondersteunen, alleen mist de mini-pci-e bracket om de kaart erin te stoppen. Ik weet uit ervaring dat die er heel simpel op te solderen is en dat het dan waarschijnlijk ook gewoon werkt. Al zal ondersteuning in de software er waarschijnlijk niet volledig zijn en missen ook de led voor wifi voorop (ook simpel erop te zetten) en moeten de gaatjes uitgeboord worden voor de schroefjes van de kaart.
Misschien komt Asus nog met een wifi versie.
Daarnaast zit er een mooie header op, 3.3volt, ground, tx, rx dus ik gok een seriele poort. Zal er eens iets aanhangen kijken wat ie doet, maar er staat telnet op dus echt nodig is het niet.
Op het moederbord staat trouwens HDP-RM1, wellicht staat de M voor moederbord
De Linux die erop staat noemen ze Realtek Linux, dus goede kans dat ze die kant en klaar hebben aangeleverd gekregen van Realtek en alleen een beetje getweaked.
Printplaatje met amper componenten erop, een grote dikke vette chip met heatsync erop, de RealTek 128x chip (kon niet lezen welke precies, de nummers waren te vaag). (datasheet) Voor de rest wat kleine zut voor de stroomvoorziening en conversie naar de analoge signalen.
Flashgeheugen is een Hynix HY27UF082G2B, oftewel 256MB NAND flash. (datasheet)
Deze is opgedeeld in delen, mtdblock 1 is 200MB met de root, mtdblock 2 is 16MB met de user settings. mtdblock 0 is 24MB en bevat 12.5MB aan onzichtbare data (ik kan em mounten maar er staan geen files op). mtdblock 3 is 13MB en bevat 1.1MB aan onzichtbare data.
RAM geheugen is een Nanya NT5TU64M1606-AC oftewel 1GB aan DDR2 SDRAM
(datasheet)
Een leuk detail is dat hetzelfde moederbord gebruikt kan worden om ook wifi te ondersteunen, alleen mist de mini-pci-e bracket om de kaart erin te stoppen. Ik weet uit ervaring dat die er heel simpel op te solderen is en dat het dan waarschijnlijk ook gewoon werkt. Al zal ondersteuning in de software er waarschijnlijk niet volledig zijn en missen ook de led voor wifi voorop (ook simpel erop te zetten) en moeten de gaatjes uitgeboord worden voor de schroefjes van de kaart.
Misschien komt Asus nog met een wifi versie.
Daarnaast zit er een mooie header op, 3.3volt, ground, tx, rx dus ik gok een seriele poort. Zal er eens iets aanhangen kijken wat ie doet, maar er staat telnet op dus echt nodig is het niet.
Op het moederbord staat trouwens HDP-RM1, wellicht staat de M voor moederbord
De Linux die erop staat noemen ze Realtek Linux, dus goede kans dat ze die kant en klaar hebben aangeleverd gekregen van Realtek en alleen een beetje getweaked.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 29-07-2009 23:37 ]
Waarschijnlijk door de SRT dezelfde naam te geven als het filmbestand ?Tracker06 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:07:
Hoe selecteer ik de los bijgevoegde ondertitels SRT bij een blu-ray (x264HD)?
film.mkv
film.srt
Slache!
Hm...als ik MP3 wil afspelen krijg ik geen geluid via de optische aansluiting. Films en ook FLAC bestanden doen het zonder probleem
Ja heb ik ook. Ik hoop toch dat er over niet al te lange tijd een firmware update komt om dit soort dingetjes eruit te halen.Xaraz schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:59:
Ik heb de o!Play net een dag, en moet zeggen dat het een prima player is. Ik heb er nog geen mp3's of pictures mee geluisterd/bekeken maar hij speelt alles prima. Ik heb alleen een probleem met het audio. Ik heb hem via de optical uitgang aangesloten op mijn dolby digital versterker. Als de Asus op SPDIF LPCM staat wordt alles naar stereo gemixed. Staat hij op SPDIF RAW dan gaan 5.1 files prima, maar wat oudere series met stereo geluid geven geen geluid meer. Nu moet ik dus bij verschillende files de output mode wisselen om het goed te krijgen. Het lijkt me dat dit wel automatisch zou moeten kunnen.
Is bij mij idd ook.
irritant is dat zeker!
nog iemand tips hoe een playlist oid te maken?
irritant is dat zeker!
nog iemand tips hoe een playlist oid te maken?
Ah, dat je de audio in moet stellen op RAW voor 5.1 en weer moet schakelen tussen LPCM heb ik ook hier. Een playlist functie is gewenst. Voor nu kun je eventueel een mapje met je MP3's inzetten en de bovenste afspelen, dan speelt hij de volgende MP3's wel af.
Goedemorgen,
Ik ben sinds eergisteren in bezit van de O!play, maar loop tegen het volgende aan. Als ik probeer de hdmi output te veranderen kan ik deze alleen op Auto of op 480p zetten(rest is uitgegrijst). Wanneer ik hem op auto heb staan en ik bijv een mkv op 720p of 1080 blijft mijn tv aangeven dat de sourch 480p is. Wellicht heeft dit te maken met de reeds eerder gemelde problemen van de aansluiting voor de hdmi kabel?
Ik ben sinds eergisteren in bezit van de O!play, maar loop tegen het volgende aan. Als ik probeer de hdmi output te veranderen kan ik deze alleen op Auto of op 480p zetten(rest is uitgegrijst). Wanneer ik hem op auto heb staan en ik bijv een mkv op 720p of 1080 blijft mijn tv aangeven dat de sourch 480p is. Wellicht heeft dit te maken met de reeds eerder gemelde problemen van de aansluiting voor de hdmi kabel?
Iemand al geprobeerd meerdere USB HDD's aantesluiten, -sturen via een USB-Hub?
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
@TRRoads: Thanks voor de info. Je hebt er kennelijk nogal wat tijd aan besteed. Heb je ook pics van de binnenkant gemaakt?
Je geeft trouwens aan dat er Realtek Linux op staat. De source code daarvan moet dan toch vrijgegeven zijn? Ik zag op internet wel dat er een realtek linux wireless driver project bestaat (zie http://rtl-wifi.sourceforge.net/wiki/Main_Page) dus wellicht dat er inderdaad later een nieuwe versie zal komen met een wireless chip.
Ik heb hem al besteld maar absoluut geen spijt want heb toch kabel liggen in mijn huis (onder de grond) dus sluit hem lekker bedraad aan.
Je geeft trouwens aan dat er Realtek Linux op staat. De source code daarvan moet dan toch vrijgegeven zijn? Ik zag op internet wel dat er een realtek linux wireless driver project bestaat (zie http://rtl-wifi.sourceforge.net/wiki/Main_Page) dus wellicht dat er inderdaad later een nieuwe versie zal komen met een wireless chip.
Ik heb hem al besteld maar absoluut geen spijt want heb toch kabel liggen in mijn huis (onder de grond) dus sluit hem lekker bedraad aan.
Geen pics, maar het is ook compleet niet boeiend. Het is een printplaatje met een 3 tal chips en wat kleine zut erop, verder is de print helemaal leeg. Alles zit in die grote Realtek chip dus de rest van de print is eigenlijk alleen vulling.Peter 1981 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:52:
@TRRoads: Thanks voor de info. Je hebt er kennelijk nogal wat tijd aan besteed. Heb je ook pics van de binnenkant gemaakt?
Ja maar dat is niet het geval, ik heb hulp gevraagd aan GNU en FSF om Realtek zo ver te krijgen hun sources online te zetten. Omdat Realtek het alleen doorgeeft aan partners denken ze waarschijnlijk dat ze geen source hoeven te posten.Je geeft trouwens aan dat er Realtek Linux op staat. De source code daarvan moet dan toch vrijgegeven zijn?
Dat heeft er niets mee te maken, dat is een project vanuit de community om zelf drivers te schrijven voor wifi kaarten gebaseerd op Realtek chips. Realtek heeft zelf gewoon alle drivers liggen van hun eigen chips en hoeven dus nooit iets te doen met een dergelijk project.Ik zag op internet wel dat er een realtek linux wireless driver project bestaat (zie http://rtl-wifi.sourceforge.net/wiki/Main_Page) dus wellicht dat er inderdaad later een nieuwe versie zal komen met een wireless chip.
De esata poort is ook een usb poort dus je kan sws al 2 hdds aansluiten. Of is dat nog niet genoeg?glashio schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:15:
Iemand al geprobeerd meerdere USB HDD's aantesluiten, -sturen via een USB-Hub?
Heb ik ook. Even uit het resolutie selectie menu gaan. HDMI kabel eruit trekken even wachten en vervolgens er weer in pluggen. Nu kan je een andere reso kiezen.cymox schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:13:
Goedemorgen,
Kleine vervelende bugs die vrij eenvoudig opgelost kunnen worden. Toch asus?
[ Voor 57% gewijzigd door lowfi op 30-07-2009 11:59 ]
Huh? eSata en USB poorten zijn toch verschillend?
Volgens mij had ik dit al geprobeert. Zal het vanavond/morgen als ik thuis ben ff nogmaals proberen.lowfi schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:52:
Heb ik ook. Even uit het resolutie selectie menu gaan. HDMI kabel eruit trekken even wachten en vervolgens er weer in pluggen. Nu kan je een andere reso kiezen.
Kleine vervelende bugs die vrij eenvoudig opgelost kunnen worden. Toch asus?
Exar schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:06:
[...]
Huh? eSata en USB poorten zijn toch verschillend?
Op een dell laptop die hier ligt is dat ook zo. Komt wel vaker voor dus
Iemand het hier voor elkaar om een share op windows 7 te benaderen? wat ik ook instel de player blijft komen met een popup voor username pass terwijl ik de share met andere machines gewoon kan benaderen zonder user/pass.
Heb geen probleem met het connecten naar een xp of 98 share met de O!play maar wat ik ook instel op windows 7 hij blijft komen met een popup.
Heb geen probleem met het connecten naar een xp of 98 share met de O!play maar wat ik ook instel op windows 7 hij blijft komen met een popup.
Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.
Ik draai ook windows 7, maar ik heb ook de grootste problemen om de shares te vinden... Tevens geen pop up voor login oid. Alleen een mapje "my_shortcuts"...
Welke handelingen moeten uitgevoerd worden überhaupt om de shares te zien?
Wat heb ik reeds gedaan:
> Mappen delen in de workgroup (read / write access, zoals in de handleiding is aangegeven)
> Media library aangemaakt a la xbox360
> Firewall aangepast / uitgezet
Heeft tot nu toe geen effect gehad...
O!play krijgt een ip, ik heb tevens geprobeerd een statisch ip toe te wijzen om conflicten te voorkomen.
Ik weet het echt even niet meer...
Help... iemand?
Welke handelingen moeten uitgevoerd worden überhaupt om de shares te zien?
Wat heb ik reeds gedaan:
> Mappen delen in de workgroup (read / write access, zoals in de handleiding is aangegeven)
> Media library aangemaakt a la xbox360
> Firewall aangepast / uitgezet
Heeft tot nu toe geen effect gehad...

O!play krijgt een ip, ik heb tevens geprobeerd een statisch ip toe te wijzen om conflicten te voorkomen.
Ik weet het echt even niet meer...
Ik heb een vmware image van W7. De o!play ziet die doos wel. Kan alleen niet inloggen met de username. "login failed"
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Freecom NAS. Hij ziet hem wel (MSHOME) andere pc's in MSHOME werken wel gewoon. Hij blijft maar om een username pass vragen... via alle andere pc's kan ik de NAS moeiteloos zonder user/pass bereiken..stamp schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:50:
Iemand het hier voor elkaar om een share op windows 7 te benaderen? wat ik ook instel de player blijft komen met een popup voor username pass terwijl ik de share met andere machines gewoon kan benaderen zonder user/pass.
Heb alles al via bijv. WERKGROEP geprobeerd, zelfde probleem. O!Play krijgt een IP, ook statisch al geprobeerd.
Iemand een idee?
[ Voor 7% gewijzigd door blizzaa op 31-07-2009 02:01 ]
Netwerk centrum ?
Delen met wachtwoord uitzetten?
dit was bij vista het probleem.
anders een user aanmaken met wachtwoord en deze login gebruiken op je O!play
Bij mij was het een 'master browser' probleem. google daar maar eens op, was ook de reden dat ik soms mijn server niet terug zag in networkneigbourhood.
Dat had ik ook de eerste keer dat ik hem aanzette. Heb hem toen opnieuw opgestart en toen was het wel ok.cymox schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:13:
Ik gebruik zelf een Windows Home Server en een Freecom player en ik moest het Guest account enablen op de server en vervolgens kon de player de shares benaderen. Als je een user aanmaakt dan moet je inderdaad ook het ww en username ingeven op de player.Master_duck schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 07:55:
Netwerk centrum ?
Maak gewoon een user op je pc/server/nas aan (met of zonder ww) en gebruik deze om met de o!play in te loggen. Hierna kun je de credentials laten onthouden door de o!play, ben je ook nog eens verzekerd dat er geen ongewenste personen in je shares komen.
Dikke kans dat je share problemen hiermee verleden tijd zijn.
Helaas niet, ik kan geen users aanmaken op die Freecom NAS. Alleen voor FTP toegang, maar dat staat hier buiten.. Heb user/pass om in de webinterface van de NAS te komen al geprobeerd, al slaat dat eigenlijk ook nergens op. Bij het SMB gedeelte kan ik alleen instellen welke mapjes er gezien mogen worden. Heb al meerdere mapjes aangemaakt, op de O!Play zie ik die mapjes dan ook verschijnen, maar vraagt meteen weer om een user/pass. Heb ook Guest/Guest geprobeerd, dit zag ik staan toen ik een andere pc in mijn netwerk wilde benaderen via de O!Play. Ik ben bang dat mijn NAS dit niet ondersteund, al heb ik nog kleine hoop 
Hier 2 screenies van mijn interface van de NAS:
http://i25.tinypic.com/w7yotu.jpg
http://i31.tinypic.com/14w37d5.jpg
Tabblad IPConfig staat gewoon op Automatic IP, heb ook al statisch geprobeerd, bij zowel de NAS als de O!Play. Heb de NAS en O!Play beide al gereboot / factory defaults ect. ook geen resultaat..
Hier 2 screenies van mijn interface van de NAS:
http://i25.tinypic.com/w7yotu.jpg
http://i31.tinypic.com/14w37d5.jpg
Tabblad IPConfig staat gewoon op Automatic IP, heb ook al statisch geprobeerd, bij zowel de NAS als de O!Play. Heb de NAS en O!Play beide al gereboot / factory defaults ect. ook geen resultaat..
[ Voor 4% gewijzigd door blizzaa op 31-07-2009 13:45 ]
Helaas was het maar zo simpel, heb zelfs de share ingericht met rechten voor het gues account maar de O!play komt er niet doorheenGoodfellas schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:55:
Maak gewoon een user op je pc/server/nas aan (met of zonder ww) en gebruik deze om met de o!play in te loggen. Hierna kun je de credentials laten onthouden door de o!play, ben je ook nog eens verzekerd dat er geen ongewenste personen in je shares komen.
ook een user o!play aangemaakt zonder resultaat het lijkt er op dat de O!play de autenticatie methode niet ondersteund van Win 7.
De share`s van win7 zijn wel te benaderen met win98 winXP en ubuntu machine zonder pass/account
Grappig is als ik een vm maak op windows 7 met bv Xp dat deze share`s gewoon te benaderen zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door stamp op 02-08-2009 09:44 ]
Dat lijkt dan inderdaad met die netwerk instellingen te maken te hebben. Dit al geprobeert?stamp schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:32:
[...]
Helaas heb zelfs de share ingericht met rechten voor het gues account maar de O!play komt er niet doorheen
ook een user o!play aangemaakt zonder resultaat het lijkt er op dat de O!play de autenticatie methode niet ondersteund van Win 7.
De share`s van win7 zijn wel te benaderen met win98 winXP en ubuntu machine zonder pass/account
Grappig is als ik een vm maak op windows 7 met bv Xp dat deze share`s gewoon te benaderen zijn.
http://www.howtogeek.com/...between-windows-7-and-xp/
Weet iemand of het eigenlijk mogelijk is om een notebook of pc direct aan het apparaat te hangen dmv een utp kabel of cross kabel?
Yep ben ook al bezig geweest met secpol.msc en diverse andere autenticatie vormen geprobeerd maar vermoed dat het of een bug is in sharing van windows 7 build 7100 of een nieuwe security feature.Goodfellas schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:17:
[...]
Dat lijkt dan inderdaad met die netwerk instellingen te maken te hebben. Dit al geprobeert?
http://www.howtogeek.com/...between-windows-7-and-xp/
maar hoe je het omzeilt geen idee.
Dat werkt prima moet je hem wel even een vast IP geven, aangezien ik aanneem dat je laptop of pc geen dhcp draait. (cross kabel nodig)pim_rs schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:02:
Weet iemand of het eigenlijk mogelijk is om een notebook of pc direct aan het apparaat te hangen dmv een utp kabel of cross kabel?
ps en zolang je geen windows 7 draait
[ Voor 7% gewijzigd door stamp op 31-07-2009 16:16 ]
Zijn er al mensen wat wijzer geworden van de bestanden die je tegenkomt als je telnet naar het apparaat? Ik heb geprobeerd om de netwerk shortcuts te vinden, maar zonder succes.
Hier wel wat screenshots van de bestanden:
Root login: http://www.grabout.com/De...29-498e-bb9c-db55ad93a4b7
Lijst executables (dubbel tab): http://www.grabout.com/De...03-4699-b8c1-53d249992fe4
Draaiende processen (ps -ef): http://www.grabout.com/De...46-4fa6-b305-1c721c910e7f
DvdPlayer lijkt het proces van de interface te zijn, maar ik zie niets gebeuren op het scherm als ik het kill.
Verder is de var dir is gelinkt met de tmp dir, dus de webinterface bestanden staan bijvoorbeeld onder /tmp/www. Hierin staat ook een cgi-bin dir met het scriptje om twee getallen op te tellen. Hier staat ook een binary 'webtorrent.cgi' genaamd. Geen idee hoe je die aanspreekt, ook een quick google levert vrijwel niets op.
Ik blijf zoeken...
Hier wel wat screenshots van de bestanden:
Root login: http://www.grabout.com/De...29-498e-bb9c-db55ad93a4b7
Lijst executables (dubbel tab): http://www.grabout.com/De...03-4699-b8c1-53d249992fe4
Draaiende processen (ps -ef): http://www.grabout.com/De...46-4fa6-b305-1c721c910e7f
DvdPlayer lijkt het proces van de interface te zijn, maar ik zie niets gebeuren op het scherm als ik het kill.
Verder is de var dir is gelinkt met de tmp dir, dus de webinterface bestanden staan bijvoorbeeld onder /tmp/www. Hierin staat ook een cgi-bin dir met het scriptje om twee getallen op te tellen. Hier staat ook een binary 'webtorrent.cgi' genaamd. Geen idee hoe je die aanspreekt, ook een quick google levert vrijwel niets op.
Ik blijf zoeken...
Watch a lot of Twitch, Hitbox or YouTube Gaming on a Windows 10 device? Try SupaStreams. https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh557v2
Ha, gevonden.
De shortcuts staan in een bestand genaamd 'NetworkBrowser.ini' in de dir /usr/local/etc/dvdplayer.
Hier een screenshot van de inhoud (password staat er in plaintext, dus die heb ik even vervangen):
http://www.grabout.com/De...75-4a02-a3ab-62b4ff997e7a
Na dit bestand te hebben uitgebreid met een tweede entry, en te hebben gereboot kwam de tweede entry keurig in beeld onder 'my_shortcuts'. Het lijkt er dus op dat dit bestand prima kan worden aangepast om elke willekeurige share te benaderen.
Hier het aangepaste bestand, let op dat de tweede regel 'num=2' aangeeft hoeveel entries er zijn. http://www.grabout.com/De...99-400c-91a8-42341654cafc
De shortcuts staan in een bestand genaamd 'NetworkBrowser.ini' in de dir /usr/local/etc/dvdplayer.
Hier een screenshot van de inhoud (password staat er in plaintext, dus die heb ik even vervangen):
Na dit bestand te hebben uitgebreid met een tweede entry, en te hebben gereboot kwam de tweede entry keurig in beeld onder 'my_shortcuts'. Het lijkt er dus op dat dit bestand prima kan worden aangepast om elke willekeurige share te benaderen.
Hier het aangepaste bestand, let op dat de tweede regel 'num=2' aangeeft hoeveel entries er zijn. http://www.grabout.com/De...99-400c-91a8-42341654cafc
een houtje touwtje linux 
.ini?
Het moederbord:
.ini?
Het moederbord:

[ Voor 54% gewijzigd door lowfi op 02-08-2009 13:30 ]
Ik gebruik mijn Asus ook via een Synology NAS. Ik heb het idee dat ik een laptop (die eenzelfde workgroup heeft als de NAS) aan moet zetten voordat de Asus de NAS ziet.
Anders zie ik alleen maar My shortcuts staan.
Ik zag dat er meerdere mensen met een synology dit ook gelukt was, iemand nog tips?
Ik ga denk ik wel een paar shortcuts aanmaken. Kan dat ook op andere manier dan via die ini file? Want anders zou die hele my shortcuts er voor niets in zitten (voor de meesten dan!)
Anders zie ik alleen maar My shortcuts staan.
Ik zag dat er meerdere mensen met een synology dit ook gelukt was, iemand nog tips?
Ik ga denk ik wel een paar shortcuts aanmaken. Kan dat ook op andere manier dan via die ini file? Want anders zou die hele my shortcuts er voor niets in zitten (voor de meesten dan!)
"Luie mensen worden ook moe!"
Heeft de Asus O!Play eigenlijk ook last van het 24P probleem zoals bij de AC Ryan Playon? Deze geeft afspeelproblemen met MKV films die een framerate van 23.976fps hebben, de Xtreamer schijnt deze bug ook te hebben...
Anoniem: 252314
Klinkt goed! Heb je al kunnen uitvinden hoe je een directe verwijzing kunt maken naar een folder in de NetwerkBrowser.ini?Xaraz schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:58:
Ha, gevonden.
Hij liep net vast bij The Dark Knight. Als ik hem op DTS 6ch zet hangt ie, bij stereo geen geluid.
Hij werkt trouwens ook prima met de Logitech Harmony afstandsbedingingen. Het koste even wat zoekwerk want je moet sommige knoppen "RAW" overnemen van de orginele afstandsbediening zodat de harmony helemaal niets veranderd aan het signaal. Maar als het eenmaal ingesteld staat werkt het als een zonnetje. Ik gebruik overigens een Harmony 525.
Terugkomend op de pieptoon van een paar posts terug: na nog eens geluisterd te hebben hoor ik de toon alleen heel zacht als de o!play uit staat. Als hij in bedrijf is valt de toon weg en heb je dus nergens last van (als je de toon uberhaupt al kon horen).
Terugkomend op de pieptoon van een paar posts terug: na nog eens geluisterd te hebben hoor ik de toon alleen heel zacht als de o!play uit staat. Als hij in bedrijf is valt de toon weg en heb je dus nergens last van (als je de toon uberhaupt al kon horen).
Ik heb hetzelfde bij diverse films met DTS maar het vage is als ik dan van kanaal wisselt en weer terug of mijn tv uit zet en weer aan, komt het stereo geluid wel ineens door.Pindkaas schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:02:
Hij liep net vast bij The Dark Knight. Als ik hem op DTS 6ch zet hangt ie, bij stereo geen geluid.
Ik heb de speler ook zojuist binnen gehad. Nog niet uitgebreid kunnen testen maar wat me wel opviel was dat alle x264 samples met DTS geluid kraken. Zowel 720p files als 1080p files. De samples met AC3 geluid doen het wel perfect.
Ik heb een HDMI kabel van €3 van de Action, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb overigens ook een DTS receiver maar nog geen toslink kabeltje dus dit kan ik nog niet testen
Ik heb een HDMI kabel van €3 van de Action, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb overigens ook een DTS receiver maar nog geen toslink kabeltje dus dit kan ik nog niet testen
hoe is deze mediaspeler voor hoofdzakelijk MP3/muziek gebruik? Kun je er fatsoenlijk playlists van maken en hoe is de MP3 interface? Laat ie album art zien?
Werkt voor geen meter imo. Beetje erin gerommeld omdat het moet zeg maar.
Als het je echt alleen om muziek gaat ben je beter af met een squeezebox of airport express.
Als het je echt alleen om muziek gaat ben je beter af met een squeezebox of airport express.
Het werkt wel goed, maar de functionaliteit is bagger. Je kunt wel een map met bestanden afspelen als een soort playlist, maar echte playlists maken is er niet bij. Misschien in de toekomst met een software update of met een add-in.draakhoofd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:41:
hoe is deze mediaspeler voor hoofdzakelijk MP3/muziek gebruik? Kun je er fatsoenlijk playlists van maken en hoe is de MP3 interface? Laat ie album art zien?
Oke probleem opgelost. Met een toslink kabeltje speelt alles vlekkeloos af. Wel echt gaar dat je zelf moet wisselen tussen RAW en LPCM voor stereo bronnen.pim_rs schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:18:
Ik heb de speler ook zojuist binnen gehad. Nog niet uitgebreid kunnen testen maar wat me wel opviel was dat alle x264 samples met DTS geluid kraken. Zowel 720p files als 1080p files. De samples met AC3 geluid doen het wel perfect.
In inderdaad, als je deze speler voornamelijk wilt gebruiken voor muziek kan je beter ergens anders kijken. De muziek speelt maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Anoniem: 256386
Maar ligt het aan de asus (software) of aan hdmi kabelpim_rs schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:00:
[...]
Oke probleem opgelost. Met een toslink kabeltje speelt alles vlekkeloos af. Wel echt gaar dat je zelf moet wisselen tussen RAW en LPCM voor stereo bronnen.
In inderdaad, als je deze speler voornamelijk wilt gebruiken voor muziek kan je beter ergens anders kijken. De muziek speelt maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Dat is moeilijk te zeggen aangezien het geluid nu over de toslink optische kabel naar de receiver gaat. Ik heb ook geen andere HMDI kabel, dus dit kan ik helaas niet testen.Anoniem: 256386 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:09:
[...]
Maar ligt het aan de asus (software) of aan hdmi kabel
Bugs:
- Speler verliest resolutie instellingen na van de stroom te zijn geweest (errrrg onhandig als je hem op een stekkerblok hebt zitten)
- Wisselen van spdif instellingen bij stereo - multichannel audio
- Tijdens spelen van film zorgt wisselen van soundtrack soms voor stilstaand/hangend beeld. Audio loopt door
- Niet kunnen skippen in een mkv/avi/etc (32x spoelen is te langzaam)
- Bij 32x spoelen reageert AB erg slecht op play/pause commando
Dit zijn mijn bugs. Kleintjes maar toch gruwelijk irritant. Iemand nog meer?
Feature request:
- Onthouden welke film/serie al is gespeeld
- Negeren van verborgen bestanden (.blabla in unix)
- Shortcuts naar een folder op een share
- Bitrate etc informatie als je op Display knop drukt
Komop asus
- Speler verliest resolutie instellingen na van de stroom te zijn geweest (errrrg onhandig als je hem op een stekkerblok hebt zitten)
- Tijdens spelen van film zorgt wisselen van soundtrack soms voor stilstaand/hangend beeld. Audio loopt door
Feature request:
Komop asus
Nog een bugje:lowfi schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:46:
Bugs:
Feature request:
Komop asus
- Wanneer je in een netwerk folder komt en vervolgens te snel een film aanklikt om af te spelen, gebeurt er niets.
En inderdaad, de volgende feature requests zijn ontzettend welkom:
Voor de rest een heerlijk basic mediaspelertje!
Ik heb de asus gekocht om de xbox met xbmc te vervangen, met het oog op hd materiaal.
De voordelen zijn, dat hd materiaal goed weergegeven wordt en de interface simpel is.
De shortcuts kun je goed aanpassen via telnet, en het menu reageert wel prima.
Ik denk dat er nog wel wat extra features op geinstalleerd kunnen worden, tenminste er zijn
wat zaken zichtbaar op het apparaat, zoals smb.conf voor samba filesharing.
De nadelen voor mij zijn, connectors achterop de ver verzonken, spdif valt er zo uit.
Ook het wisselen van spdif instellingen voor mp3/film is erg irritant.
En het meest vervelend is het slecht weergeven van dvd content, hier zou ik eigenlijk de xbox
al weer voor laten staan, zo`n groot verschil in kwaliteit.
Nou kijkt mijn vrouw nog wel veel series, en bijvoorbeeld gilmore girls speelt af met
de verkeerde verhouding 4:3, terwijl dat op de xbox beeldvullend was, en zonder compressie.
De gilmore girls zijn vob`s, en op de asus lijkt het wel alsof er veel slechter gedecodeerd wordt.
Dit valt me echt tegen.
Met wat hulp van asus moeten er toch wat zaken opgelost kunnen worden lijkt me.
De voordelen zijn, dat hd materiaal goed weergegeven wordt en de interface simpel is.
Ik denk dat er nog wel wat extra features op geinstalleerd kunnen worden, tenminste er zijn
De nadelen voor mij zijn, connectors achterop de ver verzonken, spdif valt er zo uit.
En het meest vervelend is het slecht weergeven van dvd content, hier zou ik eigenlijk de xbox
Nou kijkt mijn vrouw nog wel veel series, en bijvoorbeeld gilmore girls speelt af met
de verkeerde verhouding 4:3, terwijl dat op de xbox beeldvullend was, en zonder compressie.
De gilmore girls zijn vob`s, en op de asus lijkt het wel alsof er veel slechter gedecodeerd wordt.
Dit valt me echt tegen.
Hey TheInsider, zou je wat uitleg kunnen posten over het aanpassen van de shortcuts? Ik weet niet goed waar ik moet beginnen, dus je hulp is erg welkom!TheInsider schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:31:
Ik heb de asus gekocht om de xbox met xbmc te vervangen, met het oog op hd materiaal.
Dit valt me echt tegen.
Op pagina 7 van dit topic staat de oplossing al van Xaraz, met 2 plaatjes, mocht er dan nog niet uit komenAnoniem: 252314 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:01:
[...]
Hey TheInsider, zou je wat uitleg kunnen posten over het aanpassen van de shortcuts? Ik weet niet goed waar ik moet beginnen, dus je hulp is erg welkom!
kan ik vanavond mijn ini bestand wel even posten.
Ik heb het process nog eens beschreven (in het engels welliswaar) op een wiki site. Ook met een linkje naar de uitleg hoe 'vi' werkt, want dat zal ook niet iedereen weten. En aangezien het de enige aanwezige editor is op deze uitgeklede linux versie, leek hetmij wel handig.TheInsider schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:22:
[...]
Op pagina 7 van dit topic staat de oplossing al van Xaraz, met 2 plaatjes, mocht er dan nog niet uit komen
Ik heb nog geprobeerd om direct naar een bepaalde folder te linken, maar je kan helaas voorlopig aleen een host opgeven, geen folders.
Grts,
Xaraz
Bedankt Xaraz voor het posten van je wiki... maar ik zoek inderdaad een manier om te linken naar folders op een host. Bijv. \\netwerkhd\Xvid voor films en \\netwerkhd\mp3 voor muziek.TheInsider schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:22:
[...]
Op pagina 7 van dit topic staat de oplossing al van Xaraz, met 2 plaatjes, mocht er dan nog niet uit komen
Ik heb hier ook een Synology staan: de DS408. Ik krijg wel gedeelde mappen aan de praat en hij leest ook de USB sticks die ik hem voer, maar ik heb geen idee hoe ik de DS408 nou te zien krijg op m'n O!Play. Ik heb de posts doorgelezen en ik zie dat de werkgroep het probleem kan zijn.LWaS schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:25:
Mijn O!play doet het ondertussen ook braaf... nu nog uitvinden hoe ik mijn synology Ds107+ samen met de speler aan de gang krijg. Hij ondersteunt helaas geen UPnP...
-edit-
Ondertussen gelukt. Tot nu toe erg tevredenHeb wat mkv'tjes er doorheen gejaagd en tot nu toe speelt de Asus het af zonder morren
Ik heb dus de werkgroepnaam van de DS408 en mijn router (D-Link DIR655, local sub domain) verandert in MSHOME omdat ik die gedeelde map in windows xp wel te zien krijg.
Heb ik misschien de verkeerde werkgroepnaam gekozen, of ligt het aan iets anders? Weet jij misschien welke functies ik in DSManager moet aanzetten of veranderen LWaS?
Ik denk dat er ook mogelijkheden zijn om linux van een usb stick te mounten/booten, en daardoor
meer mount mogelijkheden te krijgen. Dus je netwerk shares direct mounten net als een usb stick.
Ik heb mijn shares al kunnen mounten, alleen nog niet direct in het menu gekregen.
"mount -t cifs -o username=guest //192.168.1.100/Volume_1 //mnt/hda" bijvoorbeeld
Er is nog genoeg te knooien met dit apparaat, maar asus moet wel wat firmware zaken aanpassen.
meer mount mogelijkheden te krijgen. Dus je netwerk shares direct mounten net als een usb stick.
Ik heb mijn shares al kunnen mounten, alleen nog niet direct in het menu gekregen.
"mount -t cifs -o username=guest //192.168.1.100/Volume_1 //mnt/hda" bijvoorbeeld
Er is nog genoeg te knooien met dit apparaat, maar asus moet wel wat firmware zaken aanpassen.
Mij lukte het ook niet, maar zodra ik mijn laptop (windows xp) aanzet die ook een share heeft, zie ik ze opeens allebei (synology én laptop)Membad schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:16:
[...]
Ik heb hier ook een Synology staan: de DS408. Ik krijg wel gedeelde mappen aan de praat en hij leest ook de USB sticks die ik hem voer, maar ik heb geen idee hoe ik de DS408 nou te zien krijg op m'n O!Play. Ik heb de posts doorgelezen en ik zie dat de werkgroep het probleem kan zijn.
Ik heb dus de werkgroepnaam van de DS408 en mijn router (D-Link DIR655, local sub domain) verandert in MSHOME omdat ik die gedeelde map in windows xp wel te zien krijg.
Heb ik misschien de verkeerde werkgroepnaam gekozen, of ligt het aan iets anders? Weet jij misschien welke functies ik in DSManager moet aanzetten of veranderen LWaS?
Kan het niet iets zijn met de master browser instellingen van cifssmb op de synology?
Mijn DYI NAS zit trouwens in WORKGROUP. Master browser optie staat daarop uit.
Mijn DYI NAS zit trouwens in WORKGROUP. Master browser optie staat daarop uit.
[ Voor 33% gewijzigd door lowfi op 05-08-2009 08:50 ]
zo juist besteld verwacht hem Vrijdag binnen te krijgen. vol verwachting klopt mijn hart. we gaan nu even een kabeltje trekken zodat we direct vanaf de server de films in kunnen lezen.