Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 08:40
ik zit het hier uit mijn hoofd te doen, zeer vervelend!

Ik kijk vanavond thuis wel ff want word beetje gestoord van iedere keer maar wat oprakelen uit mn geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 13:00
Hehe oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:06:
[...]
Of je zet password protected sharing uit, in een private lan niet echt een probleem.
Die instelling is het eerste wat ik uitgezet heb. Heb mijn netwerk (wireless) goed genoeg beveiligd dus intern heb ik geen extra beveiliging nodig voor LAN sharing.

Zoals ik al zei, ik heb echt ALLES geprobeerd, iedere instelling staat goed (althans zo ingesteld dat het voor sharing het meest logisch is) maar op de 1 of andere manier heb ik een tweetal typen shares:

Shares waar geen user+pass prompt is: /Naam PC/Downloads
Shares met user+pass promt: /Naam PC/Media$

De shares met $ in de naam prompten dus voor user+pass, echter alle geprobeerde combinaties werken niet. Bovendien zijn de mappen die een $ hebben 100% zeker niet meer 'hidden'.

Het lijkt dus een probleem te zijn met het refreshen van mappen die vanaf de eerste keer opstarten al in de gesharede folders verschenen, maar toen nog wel hidden waren.

Ik wacht wel op de volgende firmware, op zich kan ik via de mappen waar geen prompt voor user+pass is gewoon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
japso84 schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:28:
Maar nu zit ik dus, net als meerdere mensen, met de invalid file meldingen na een softreset. Nu moet dus elke keer stroom eraf en weer op, wat erg irritant is. Hopelijk komt ASUS snel met een fix hiervoor.

Hoe is bij jullie overigens de 24p modus? Ik merk hier dat het beeld om de zoveel tijd voor een sec hapert. Naast de Oplay heb ik nog een standalone blu-ray player (LG BD350) welke dit probleem niet heeft. Zou dus aan de Oplay moeten liggen?
Wat ik erg vreemd vind, is dat mensen met dezelfde firmware en volgens mij ook wel dezelfde typen films (van dezelfde afkomst ;) ) toch wel vrij random de invalid file bug hebben. De eerste keer nadat ik door 1.13P mijn Win7 shares kon gebruiken, kreeg ik de invalid file bug. Vervolgens (nu zo'n 15x iets afgespeeld) geen last meer van gehad. Dit, terwijl het een DVD van de Sopranos betreft, die na de invalid file melding wel gewoon gespeeld heeft.

24P wil ik best voor je proberen, moet ik dit gewoon aan zetten en vervolgens een bepaald type film spelen of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:16:
super bedankt.

we houden contact fijne dag verder.

P.S. op een usb stick , doen wat het scherm verteld en laden? toch?
De firmware even uitpakken met Winrar. En het bestand install.img (zo heet het uit mijn hoofd) op een USB stick plaatsen. Ik zorg altijd dat deze stick verder helemaal leeg is.

De stick doe je in de Asus en je start het ding op. Vervolgens ga je naar de instellingen via het menu en in het laatste tabblad (system uit mijn hoofd) zie je ergens staan welke versie je nu hebt. Hier staat denk ik 1.07P. Bij deze optie klik je op Ok en je kunt dan de firmware updaten (reinstall software heet het bij mij). Vervolgens de Asus zijn werk laten doen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2018
smiegt schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:47:
[...]

USB van 5 meter is prima te doen, echter hoef je de schijf niet lost te halen van de ASUS want je kan gewoon vanaf je PC naar die schijf kopiëren via het netwerk :)!
Dat is nieuw voor mij, hoe werkt dit precies? Als ik in windows verkenner \\ip van oplay ingeef krijg ik een foutmelding. Hierachter komt dan zeker de naam van de gemounte hdd? Heb alleen geen idee welke naam dit is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Aghanim schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:08:
[...]

Wat ik erg vreemd vind, is dat mensen met dezelfde firmware en volgens mij ook wel dezelfde typen films (van dezelfde afkomst ;) ) toch wel vrij random de invalid file bug hebben. De eerste keer nadat ik door 1.13P mijn Win7 shares kon gebruiken, kreeg ik de invalid file bug. Vervolgens (nu zo'n 15x iets afgespeeld) geen last meer van gehad. Dit, terwijl het een DVD van de Sopranos betreft, die na de invalid file melding wel gewoon gespeeld heeft.

24P wil ik best voor je proberen, moet ik dit gewoon aan zetten en vervolgens een bepaald type film spelen of maakt dat niet uit?
Ja, 24p activeren in het instellingen menu, en dan een 23,976hz of 24hz source afspelen. Het gaat bij mij ongeveer 40 seconde goed, waarna het beeld voor ongeveer een seconde erg hapert, en dit herhaalt zich dan elke keer. Als 24p modus uitstaat (en mijn tv dus op 60hz weergeeft) heb ik lichte judder maar hapert het tenminste niet om de 40 sec. 24p modus staat bij mij om deze reden dus uit.
Alvast bedankt! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
japso84 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:35:
[...]

Ja, 24p activeren in het instellingen menu, en dan een 23,976hz of 24hz source afspelen. Het gaat bij mij ongeveer 40 seconde goed, waarna het beeld voor ongeveer een seconde erg hapert, en dit herhaalt zich dan elke keer. Als 24p modus uitstaat (en mijn tv dus op 60hz weergeeft) heb ik lichte judder maar hapert het tenminste niet om de 40 sec. 24p modus staat bij mij om deze reden dus uit.
Alvast bedankt! :D.
Ik zal even in mijn collectie moeten kijken of ik een film op deze hz heb, helaas door verhuizing nog geen internet dus kan niks downloaden om het te testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Don't sweat it :). Hoor het nog wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Om met de Asus O!Play mappen te openen die geshared staan op een Windows 7 computer moet je ervoor zorgen dat er geen rare tekens in de naamgeving van de gedeelde mappen staan. Zoals: ' ! @ # $ % ^ & * etc. Die tekens lijken niet gewaardeerd te worden over het thuisnetwerk van windows 7.

Zo had ik als voorbeeld een aantal mappen geshared: Foto's, Mp3 en DVD. De mappen MP3 en DVD kon ik prima openen met de O!Play, maar de map Foto's niet. Toen ik het mapje Foto's in de map Mp3 gekopieerd had kon ik wel bij mijn foto's via de O!Play. Daarna had ik de map Mp3 hernoemt naar Foto's & Muziek, en opnieuw geshared, maar toen kon ik deze weer niet openen met de O!Play, en tevens niet met een Windows XP computer. Zonder vreemde tekens kon ik de mappen wel weer openen.

Tevens lijkt het zo te zijn dat mappen die op de root van een partitie staan extra beveiligd zijn. Mappen die onder andere mappen staan zonder vreemde tekens zijn wel gewoon te sharen. Mijn 2e Windows XP pc wou de mappen op de root ook niet openen. Mappen die in mappen zitten kon ik wel sharen en openen via netwerk met de O!Play. Soms ging het sharen van een map heel snel (zonder langere laad procedure), en dan deed deze share het ook niet goed. Als ik dan eerst de hoofdmap ging sharen, en vervolgens een map die daar in zat leek het allemaal wat beter te gaan. Vervolgens haalde ik de share van de hoofdmap er weer af, en het werkte.

Hoe vreemd dit ook lijkt, ik kan nu alles afspelen met mijn Asus O!play vanaf mijn Windows 7 pc zonder al te veel geknoeit te hebben met de beveiliging van Windows 7 netwerk instellingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 1.11p update ingevoerd. Wat denk je?...........ondanks alle negatieve berichtgevingen van diverse andere O!play eigenaren.....................helemaal ok!!! :-)

Snellere switch tussen de Picto's en meer keuzes. Wat is de Upnp keuze?

In mijn vorige streamer ( WD-TV ) kon ik de foto's in drie formaten tonen. 1) orgineel formaat. 2) fit screen. 3 full screen. Dat mis ik nog wel in O!Play.
Nu heb ik of aan de zijkanten zwarte balken of boven en onder.

verder helemaal leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:02:
Heb de 1.11p update ingevoerd. Wat denk je?...........ondanks alle negatieve berichtgevingen van diverse andere O!play eigenaren.....................helemaal ok!!! :-)

In mijn vorige streamer ( WD-TV ) kon ik de foto's in drie formaten tonen. 1) orgineel formaat. 2) fit screen. 3 full screen. Dat mis ik nog wel in O!Play.

verder helemaal leuk.
Er is ook niet veel kritiek op 1.11 maar op 1.13 :)

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een usb/eSata combo poort in gebouwd. Past daar zowel eem esata stekker in en een gewone usb, of is het een usb poort voor e-Sata?

gr Dummie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 01:31:
Beste Mensen,

Om met de Asus O!Play mappen te openen die geshared staan op een Windows 7 computer moet je ervoor zorgen dat er geen rare tekens in de naamgeving van de gedeelde mappen staan. Zoals: ' ! @ # $ % ^ & * etc. Die tekens lijken niet gewaardeerd te worden over het thuisnetwerk van windows 7.

Zo had ik als voorbeeld een aantal mappen geshared: Foto's, Mp3 en DVD. De mappen MP3 en DVD kon ik prima openen met de O!Play, maar de map Foto's niet. Toen ik het mapje Foto's in de map Mp3 gekopieerd had kon ik wel bij mijn foto's via de O!Play. Daarna had ik de map Mp3 hernoemt naar Foto's & Muziek, en opnieuw geshared, maar toen kon ik deze weer niet openen met de O!Play, en tevens niet met een Windows XP computer. Zonder vreemde tekens kon ik de mappen wel weer openen.

Tevens lijkt het zo te zijn dat mappen die op de root van een partitie staan extra beveiligd zijn. Mappen die onder andere mappen staan zonder vreemde tekens zijn wel gewoon te sharen. Mijn 2e Windows XP pc wou de mappen op de root ook niet openen. Mappen die in mappen zitten kon ik wel sharen en openen via netwerk met de O!Play. Soms ging het sharen van een map heel snel (zonder langere laad procedure), en dan deed deze share het ook niet goed. Als ik dan eerst de hoofdmap ging sharen, en vervolgens een map die daar in zat leek het allemaal wat beter te gaan. Vervolgens haalde ik de share van de hoofdmap er weer af, en het werkte.

Hoe vreemd dit ook lijkt, ik kan nu alles afspelen met mijn Asus O!play vanaf mijn Windows 7 pc zonder al te veel geknoeit te hebben met de beveiliging van Windows 7 netwerk instellingen.
Dit ga ik eens uitproberen! Heb namelijk wat 'lastige' mappen, inderdaad ook Foto's :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:02:

verder helemaal leuk.
Dag Daan, mooi dat de update gelukt is! Een groot aantal van je vragen, zoals 'wat is UPNP' is al een aantal keren aan bod gekomen in dit topic. Mijn advies is om het topic eens door te lezen, dit bevat veel informatie voor je om de volledige functionaliteit uit je Asus te halen! Mocht het vervolgens niet lukken dan kun je het altijd vragen natuurlijk!

UPNP: Wikipedia: Universal Plug and Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval fijn dat je me tipt, en vragen naar de bekende weg is soms vervelend. Maar ik ben echt een dummie op dit gebied. Ik kan nergens vinden of een usb/eSata combo poort zowel een usb stekker in past of alleen een sata? Ik zit namelijk op mijn werk en ga zo een verleng kabel halen. En kan dus niet even proberen vandaar mijn ongepaste gemakzucht.

Ik mis nl mijn tweede usb poort een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
Dan kan ik je blij maken daan, die USB/e-sata poort is dat ook werkelijk. Je kan daar zowel USB als E-sata aan knopen!

(Hint * : koop USB hubje met voeding ;-), tadaa 4 poorten of 8 :-))

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:36
Wat ik iig waardeer in FW 1.11P is de toevoeging van volumeregeling.
Nu heb je daar met de orginele afstandsbediening (tenmisnste die van mij) geezn zak aan, maar met mijn Harmony werkt het perfect.
Ik heb af en toe nl. DIVX-jes die zo'n hard geluid hebben, dat de laagste stand op mijn versterker eigenlijk te zacht is en 1 stand hoger al te hard, nu kan ik het ook nog eens op de O!play regelen (de bron dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal blij, erg bedankt smiegt...... tadaa :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegt
@ spokje :

Kan je het volgende command wel geven?

code:
1
2
3
mkdir /tmp/root

ln -s /tmp/root /root

if so , let me know dan heb ik een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
@ smiegt: je had het gister over een aan de oplay gekoppelde usb hdd die je via het netwerk kan benaderen. Kun je svp uitleggen hoe dit precies werkt? Als ik in explorer \\ipvanoplay\ ingeef krijg ik een foutmelding. Hierachter komt waarschijnlijk de naam van de gemounte hdd, maar heb geen idee wat voor naam deze krijgt. Thx alvast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
smiegt schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:35:
@ spokje :

Kan je het volgende command wel geven?

code:
1
2
3
mkdir /tmp/root

ln -s /tmp/root /root

if so , let me know dan heb ik een idee :)
De dir wordt wel gemaakt, het commando daarna krijg ik cannot allocate memory

code:
1
2
3
/ # ln -s /tmp/root /root
ln: /root: Cannot allocate memory
/ #

[ Voor 8% gewijzigd door spokje op 18-11-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Op het Asus forum las ik dat iemand het voor elkaar heeft gekregen om programma's (zoals de Youtube viewer) van de Xtreamer op de Asus O!Play te starten... iemand hier ervaring mee?
To be precise, I'm not sure about the official firmware, but the DVD player application does work on the O!Play. As te matter of fact, I was able to run many applications - ACRyan, xtreamer, hisense, raidsonic - perfectly. And when I say perfectly, i do mean it, including all possible video and audio config, formats, etc., and also, all extra functions, like xtreamer online stuff, youtube, rss, everything. I did it by copying all related/necessary files (resources, fonts, etc) to a USB stick and then stopping the asus application and manually starting the "alien" application right from the stick.
Ik heb inmiddels de Xtreamer firmware gedownload, maar nergens in de firmware kan in de applicatie's (bin map)

[ Voor 5% gewijzigd door damster_mark op 18-11-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwijderd

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 21:06 . Reden: vroeg me af waar dat ledje bovenop de remote goed voor is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderGod_Q
  • Laatst online: 04-01-2024
geen ledje dat oplicht op de afstandsbediening!
edit:

was als reactie op mietde die zijn post verwijderde...

[ Voor 43% gewijzigd door UnderGod_Q op 18-11-2009 21:08 ]

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
japso84 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:03:
@ smiegt: je had het gister over een aan de oplay gekoppelde usb hdd die je via het netwerk kan benaderen. Kun je svp uitleggen hoe dit precies werkt? Als ik in explorer \\ipvanoplay\ ingeef krijg ik een foutmelding. Hierachter komt waarschijnlijk de naam van de gemounte hdd, maar heb geen idee wat voor naam deze krijgt. Thx alvast :).
Ik denk dat hij het andersom bedoelt, dus vanuit je O!Play met het File Copy menu bestanden vanaf je PC naar je O!Play kopieren. Ik zou trouwens niet weten waarom andersom niet mogelijk is. Tenminste volgens mij is dat niet zo. Als dat wel zo is zou ik nog weer een stuk blijer zijn. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het topic is nu ineens wel erg dood :) Niemand meer problemen, vragen of de geweldige melding dat er nieuwe firmware is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_buk
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 12:08
Ik heb sinds een week firmware 1.13 er op staan, en totaal geen problemen.
Zelfs de register aanpassing in windows 7 is niet meer nodig.
Dus ik ben een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
Aghanim schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:47:
Het topic is nu ineens wel erg dood :) Niemand meer problemen, vragen of de geweldige melding dat er nieuwe firmware is ;)
Ik draai lekker stabiel op 1.11P met de wat kleine wensen en wacht af, hopen dat ze die dingen in nieuwe FW aanpakken.
Mijn 2 dingen:
- geluid automatisch omschakelen van RAW naar PCM en omgekeerd mogelijk maken
- makkelijke manier om snel door films te "scrollen" (mooiste manier voor mij is de manier zoals XBMC met de Xbox controller doet, maar daarvoor heb ik helaas geen AB die dat zou ondersteunen (Logitech: pak deze handschoen op! ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Laatst online: 06:47
MDB1106 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:13:
Wat ik iig waardeer in FW 1.11P is de toevoeging van volumeregeling.
Nu heb je daar met de orginele afstandsbediening (tenmisnste die van mij) geen zak aan, maar met mijn Harmony werkt het perfect.
Ik heb af en toe nl. DIVX-jes die zo'n hard geluid hebben, dat de laagste stand op mijn versterker eigenlijk te zacht is en 1 stand hoger al te hard, nu kan ik het ook nog eens op de O!play regelen (de bron dus)
Ik heb ook 1.11P erop en ik heb geen Harmony maar een antieke Phillips Pronto.
Het enige dat ik kan doen is zo'n nieuwere afstandbediening van iemand lenen of is er nog een andere manier om die code in mijn Pronto te krijgen?

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik heb alle media op mijn nieuwe externe HD (samsung 1.5 TB ) gezet, de snelheid tegen over het netwerk streamen is duidelijk merkbaar. (met films)
We gaan alles eens netjes weg bouwen, daarna eens testen hoe het werkt om media vanaf PC naar de asus HD te kopiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ronaldme schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:37:
Ik heb alle media op mijn nieuwe externe HD (samsung 1.5 TB ) gezet, de snelheid tegen over het netwerk streamen is duidelijk merkbaar. (met films)
We gaan alles eens netjes weg bouwen, daarna eens testen hoe het werkt om media vanaf PC naar de asus HD te kopiëren
Je bedoelt in het voordeel van USB denk ik he? Voor welke content geldt dit specifiek? Tot op heden heb ik namelijk nog geen problemen ondervonden met HD/Blu Ray streamen via het netwerk. Nu heb ik ook nog geen films van meer dan 15 gb geprobeerd maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Laatst online: 14-05-2024
Aghanim schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:21:
[...]

Je bedoelt in het voordeel van USB denk ik he? Voor welke content geldt dit specifiek? Tot op heden heb ik namelijk nog geen problemen ondervonden met HD/Blu Ray streamen via het netwerk. Nu heb ik ook nog geen films van meer dan 15 gb geprobeerd maar toch.
klopt met de HD(usb) stream gaat alles als een speer... menu's worden snel geopend, film starten snel op. met de stream van af pc (netwerk) zit een vertraging van enkele seconde (1 of 2 seconde) niet echt storend, maar duidelijk trager dan HD.

Ook het kopieren van PC naar HD gaat prima, ook over dit onderdeel zijn we dik tevreden.
De O!play krijgt van mij een dikke 10.

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldme op 22-11-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
Sensai schreef op zondag 22 november 2009 @ 09:37:
[...]

Ik heb ook 1.11P erop en ik heb geen Harmony maar een antieke Phillips Pronto.
Het enige dat ik kan doen is zo'n nieuwere afstandbediening van iemand lenen of is er nog een andere manier om die code in mijn Pronto te krijgen?
Ik zou het echt niet weten, ik ben aan mijn 2e Harmony toe, de oude heeft een keer een vervelend bad gehad.
echt serieus fijne AB's, zeker het werken met activiteiten werkt echt super, zeker als je per activiteit 3 of meer apparaten bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe O!Play gekregen, mijn oude was kapot gegaan tijdens de update van 1.07 naar 1.11. Mijn nieuwe heeft een aantal verbetringen: AB, volumeknoppen en ook liggen de SPDIF en HDMI aansluitingen niet meer zo diep in het apparaat waardoot de kabels meteen goed passen.

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Ik zag net op de website van Asus dat firmware 1.13 er niet meer op staat. Waarschijnlijk is het eindelijk tot ze door gedrongen dat er veel problemen zijn met deze firmware.
De invalid file melding krijg ik inmiddels ook als ik na een film kijken wat muziek luister en daarna weer een film wil kijken. Moet zeggen dat ik inmiddels een beetje simpel wordt van het uit- en inschakelen van de stroom :/.
Hopelijk laat de nieuwe firmware niet lang meer op zich wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 10:41
Gisteren een O!Play gehaald maar tot nu toe nog niet helemaal enthusiast. Een gewoon DVD'tje gaat via het N netwerk (PC-> wireless -> router -> wired -> O!Play) prima. Natuurlijk gaat HD content over het N netwerk niet naar behoren. Had ik ook niet verwacht.
Wat ik wel had verwacht was dat de O!Play via USB alles zonder moeite zou moeten kunnen afspelen. Dit was helaas niet het geval. Een ISO van Startrek liet vanaf het moment dat de paramount sterren in beeld kwamen haperingen zien, zo erg zelfs dat het geluid wegviel en er simpelweg niet meer naar te kijken. Ook de birdscene van Planet Earth ging niet naar behoren (ook een ISO).

Gegevens Startrek ISO:
MPEG-4 AVC
Avg bitrate video: ~35 Mbps
Avg bitrate audio:~640 kbps
Tot size: 39,9 GB

Gegevens USB schijf:
Seagate FreeAgent GO
Avg read speed 300 Mbps

Met bovenstaande gegevens kan ik alleen maar concluderen dat de O!Play in deze de bottleneck is. Ik heb op dit moment firmware 1,13P in gebruik dus misschien weet iemand een betere/andere firmware die dit probleem verhelpt anders gaat de O!Play gewoon terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Christian_Ku op 24-11-2009 10:29 ]

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Christian_Ku schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:27:
Gisteren een O!Play gehaald maar tot nu toe nog niet helemaal enthusiast. Een gewoon DVD'tje gaat via het N netwerk (PC-> wireless -> router -> wired -> O!Play) prima. Natuurlijk gaat HD content over het N netwerk niet naar behoren. Had ik ook niet verwacht.
Wat ik wel had verwacht was dat de O!Play via USB alles zonder moeite zou moeten kunnen afspelen. Dit was helaas niet het geval. Een ISO van Startrek liet vanaf het moment dat de paramount sterren in beeld kwamen haperingen zien, zo erg zelfs dat het geluid wegviel en er simpelweg niet meer naar te kijken. Ook de birdscene van Planet Earth ging niet naar behoren (ook een ISO).

Gegevens Startrek ISO:
MPEG-4 AVC
Avg bitrate video: ~35 Mbps
Avg bitrate audio:~640 kbps
Tot size: 39,9 GB

Gegevens USB schijf:
Seagate FreeAgent GO
Avg read speed 300 Mbps

Met bovenstaande gegevens kan ik alleen maar concluderen dat de O!Play in deze de bottleneck is. Ik heb op dit moment firmware 1,13P in gebruik dus misschien weet iemand een betere/andere firmware die dit probleem verhelpt anders gaat de O!Play gewoon terug.
Denk eerder dat het probleem bij de USB aansluiting zit dan dat de hardware het niet aankan om eerlijk te zijn. Al moet ik zeggen dat ik nog geen Blurays gestreamed of afgespeeld heb, daar heb ik weer een ps3 voor.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Hmm, dat zou natuurlijk kunnen maar dat betekent wel dat de USB aansluiting in staat is maximaal 1/14 van zijn theoretisch maximum door te voeren (35 Mbps/480 Mbps) en dat klinkt mij niet logisch in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:59

pim_rs

Stars and Stripes

Misschien een domme vraag, maar is de kwaliteit hoger van zo'n ISO vergleken met een h.264 file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Hangt af van de bitrate denk ik. In theorie is deze bovengenoemde ISO de max omdat die van het origineel komt maar of je het ziet, dat is natuurlijk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
HD werkt bij mij zonder haperingen over het netwerk hoor :? volgens mij is je Player niet helemaal in orde?

Ben echt blij dat ze 1.13 van de server hebben afgehaald! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
spokje schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:01:
HD werkt bij mij zonder haperingen over het netwerk hoor :? volgens mij is je Player niet helemaal in orde?

Ben echt blij dat ze 1.13 van de server hebben afgehaald! :D
Neem aan dat je bedraad bedoelt? Dat heb ik idd nog niet geprobeerd, ga ik van de week nog proberen. Desalniettemin is het raar dat hij HD niet zonder haperen kan spelen via USB wat in theorie de snelste verbinding is (esata daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Klopt, ik heb idd een bedraad netwerk. Imo is het vrij logisch dat het over draadloos netwerk niet echt lekker werkt, daarvoor is de doorvoersnelheid van wifi en de continuiteit van zo'n verbinding gewoon niet stabiel genoeg. Geen enkele mediaplayer krijgt dit vooralsnog goed voor elkaar.

Via USB zou het wel goed moeten gaan idd lijkt mij. Anders even downgraden naar 1.11P, die werkt beter voor als je niet met W7 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
spokje schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:17:
Klopt, ik heb idd een bedraad netwerk. Imo is het vrij logisch dat het over draadloos netwerk niet echt lekker werkt, daarvoor is de doorvoersnelheid van wifi en de continuiteit van zo'n verbinding gewoon niet stabiel genoeg. Geen enkele mediaplayer krijgt dit vooralsnog goed voor elkaar.

Via USB zou het wel goed moeten gaan idd lijkt mij. Anders even downgraden naar 1.11P, die werkt beter voor als je niet met W7 werkt.
OK, maar zoals je in mijn post kunt lezen is mijn probleem dan ook niet dat ik NIET via wireless N kan streamen, dat snap ik. Mijn probleem is dat hij het OOK niet trekt via USB. Maar ik ga nu dus nog proberen:

- via Bedraad netwerk
- andere firmware (alhoewel ik vermoed dat er weinig opgelost zal worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Dat begrijp ik, nou er zijn zat mensen die zweren bij 1.11 na het downgraden van 1.13...dus probeer het zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Enige probleem is dat ik dan de ISO niet meer kan testen van startrek aangezien 1.11 geen Blu-ray ISO's ondersteunt, nu ja, dan de birdscene maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik hoor genoeg verhalen over mensen die met een USB aansluiting op juiste wijze HD content af kunnen spelen. Bij mij werkt dit ook prima via bedraad lan (Transformers 2 mkv; 14gb), wireless is inderdaad niet aan te raden maar daar was je zelf al achter :)

Overigens heb ik 1 maal de invalid file bug gehad (1.13) en vervolgens nooit meer :)
Zelf ben ik dan ook nog niet zo happig op een nieuwe firmware aangezien de 1.13 bij mij goed werkt, de Win7 shares draaien ook.

Uiteraard hoop ik voor degenen met problemen natuurlijk wel op een niewe firmware :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Je HOEFT niet te upgraden hea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Een echte tweaker kan het toch niet laten om zijn hardware niet up-to-date te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Ander probleem...nu wil ik dus testen of het aan mijn USB schijf ligt, dit wil ik testen door nu via mijn laptop een bestand te lezen (in dit geval de birdscene). Nu kan ik via Network gewoon in mijn laptop. Maar als k vervolgens de gedeelde drive aanklik moet ik weer inloggen. Het maakt niet uit wat ik dan doe, ik heb alles al geprobeerd, nieuw account, ander pw, etc maar ik krijg voortdurend login fail. Iemand bekend met dit probleem.

Een zoektocht op internet heeft zeer ambivalente resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Rechten ook op everyone gezet al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Christian_Ku schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:34:
Ander probleem...nu wil ik dus testen of het aan mijn USB schijf ligt, dit wil ik testen door nu via mijn laptop een bestand te lezen (in dit geval de birdscene). Nu kan ik via Network gewoon in mijn laptop. Maar als k vervolgens de gedeelde drive aanklik moet ik weer inloggen. Het maakt niet uit wat ik dan doe, ik heb alles al geprobeerd, nieuw account, ander pw, etc maar ik krijg voortdurend login fail. Iemand bekend met dit probleem.

Een zoektocht op internet heeft zeer ambivalente resultaten.
Precies hetgeen ik ook had en nog steeds heb op een aantal mappen. Lees mijn posts eens terug, misschien heb je daar wat aan. Uiteindelijk werkt het bij mij, ik heb 1 hoofdmap die ik goed kan sharen en daarin kopieer ik al mijn films etc. Wat ik gedaan heb:

- Mappen 'un-hiden': de gesharede mappen waren eerst hidden
- Sharen zonder password aanzetten in Win7 netwerk opties
- Registry tweak (hierdoor kwam ik voorbij de user+pass prompt) voor auto login
- Telnet tweak voor shortcuts (dit werkte bij mij niet, eigen onkunde)
- Map selecteren op PC en via rechtermuis Share --> Everyone
- Controle of mappen een slotjesicoon hebben, dan worden ze niet geshared
- Vreemde tekens uit mappen, dus geen foto's of films&muziek etc.

Ook ik heb zowat alle mogelijke combinaties van user+pass geprobeerd maar inloggen lukte niet.
Succes met bovenstaande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Zie nu dat ik er niet bij had gezet dat het om XP gaat in dit geval. Over Win 7 had ik inderdaad nogal veel gelezen, helaas helpt dat in mijn geval niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
Christian_Ku schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:56:
Enige probleem is dat ik dan de ISO niet meer kan testen van startrek aangezien 1.11 geen Blu-ray ISO's ondersteunt, nu ja, dan de birdscene maar.
Je kunt de ISO volggens mij ook uitgepakt ergens neerzetten en dan afspelen, moet je even zoeken welke file je precies moet afspelen maar volgens mij moet dat wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Pfft dan hadden ze het niet mogenlijk moeten maken :+
MDB1106 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:27:
[...]

Je kunt de ISO volggens mij ook uitgepakt ergens neerzetten en dan afspelen, moet je even zoeken welke file je precies moet afspelen maar volgens mij moet dat wel werken.
Of ff mounten met daemontools.

[ Voor 45% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-11-2009 12:53 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:52:
[...]

Pfft dan hadden ze het niet mogenlijk moeten maken :+

[...]

Of ff mounten met daemontools.
Dan moet je denk ik de gemounte diskdrive sharen? Ik weet niet of dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Maakt niet uit met die ISO, de birdscene als losse scene (de killasample zogezegd) x.264 van 96 mb werkt ook niet via de USB. Daarom wilde ik die testen via UTP maar op raadselachtige wijze kom ik mijn LAPTOP wel op zonder ww via de O!Play maar vervolgens moet ik voor een dir wel een ww geven waarbij geen enkele werkt en dat is vreemd. Het is een XP machine en ik heb intussen al van alles geprobeerd. Zie bovenstaande berichten.

Intussen denk ik er over de O!Play terug te brengen, dis schiet niet op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Aghanim schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:06:
[...]

Dan moet je denk ik de gemounte diskdrive sharen? Ik weet niet of dat werkt?
Ik heb dat gedaan met mijn bluray speler in mijn pc, werkt prima (alleen bandbreedte van 40 Mb was niet voldoende om een bluray te streamen).

Verwijderd

Hallo allemaal, ik overweeg deze speler, maar zou graag willen dat bij aanzetten van het apparaat, mijn NAS wordt geLANwakeuped. NAS gaat 's nachts uit en kan via WOL aan. Kan ik ergens een magic package versturen @ boot?

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Draait unix, mits het aanpasbaar is zal het wel lukken, maar waarom koop je een nas als je die uitzet, het nut ontgaat me dan een beetje eigenlijk. Zet dan de nas naast de o!play en zet ze beide op 1 stekkerblok met schakelaar?

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:04:
Hallo allemaal, ik overweeg deze speler, maar zou graag willen dat bij aanzetten van het apparaat, mijn NAS wordt geLANwakeuped. NAS gaat 's nachts uit en kan via WOL aan. Kan ik ergens een magic package versturen @ boot?
Kan, ik heb het zelf ook werkend. Je moet dan zelf wel een beetje spelen met de Linux versie die geïnstalleerd is en optware toevoegen, want het WOL commando zit er standaard niet ingebakken.
MeNTaL_TO schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:50:
..., maar waarom koop je een nas als je die uitzet, het nut ontgaat me dan een beetje eigenlijk. Zet dan de nas naast de o!play en zet ze beide op 1 stekkerblok met schakelaar?
Omdat een NAS niet 100% van de tijd gebruikt wordt. Mijn NAS staat altijd aan, maar als de torrents / newsgroup leeches / video streams naar O!Play / ... klaar zijn valt hij automatisch in S4 slaapstand. Een druk op de aan knop of simpele WOL maakt hem weer wakker. Ik heb mijn router gecustom firmwared, zodat ik op afstand daarop kan inloggen en een WOL commando naar de NAS kan sturen. De O!Play is ook 'gemod' zodat deze automatisch de NAS aanzet als hij opstart. Voor mij een ideale setup en experimenteel vastgestelde up:sleep ratio is tot nu toe 1:6, en das weer besparen op de stroom 8)

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 27-11-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Reageer gewoon niet en maak een topicreport.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 27-11-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 27-11-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 27-11-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Goed nieuws van het firmware front:

http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-us

Een sticky aangemaakt door iemand van het ASUS team waar je je problemen in kan gooien, de meeste staan er al in geloof ik.
Dearest customers,

We're expecting new firmware in 3 weeks, if not shorter.
The new release is looking to solve below issues:

1. Fix audio/video out of sync issue when playing certain file, including BD ISO
2. Fix network unstable issue, including, but not limited to
a. Files cannot be played over LAN, but OK over USB
b. Cannot see contents in certain folders when using LAN
3. Firmware upgrade unstable issue (ex 1.13)

Most of the issues above were related to particular version of SDK from Realtek, now that we've finally traced down the bug with Realtek and have the new fixed SDK in hand, we'll fix the issues above as soon as possible.

Meanwhile, new features are also coming along, we'll keep new features coming and fix all bugs that we see here on the forum once we can trace them.

We are really sorry for the inconvenience, and will keep improving for sure.

Thanks.

Best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Mooi, dan weten we nu in ieder geval dat ze er nog mee bezig zijn :).

De roadmap ziet er overigens ook veelbelovend uit:
http://www.f13pc.pt/fiche...US_OPLAY_FIRM_ROADMAP.jpg

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Is dat officieel van Asus? Wat betekent dat Kenburns ?

[ Voor 35% gewijzigd door spokje op 27-11-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs

pim_rs

Stars and Stripes

Vraag me dan wel af of die nieuwe features zoals deze op die roadmap staan ook voor de huidige versie van de O!Play beschikbaar komen. Vooral dat internet en een nieuwe UI ziet er leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
De nieuwe O!Play versie is precies hetzelfde als de huidige, met uitzondering dat er een kaartlezer en wifi op zit. De basis blijft hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Laatst online: 02-10 16:45
spokje schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:18:
Is dat officieel van Asus? Wat betekent dat Kenburns ?
Kenburns klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
Die roadmap ziet er goed uit. Maar zoals Spokje vraag ik me inderdaad af of die officieel van Asus komt? Hoe heb je hem gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs

pim_rs

Stars and Stripes

Toch maar even geupgrade naar 1.11p, aangezien die nieuwe firmware nog 3 weken op zich laat wachten, en ik moet zeggen dat het prima werkt. Mijn grootste ergernis in het dagelijks gebruik is in ieder geval weggenomen; het niet reageren van de AB tijdens het spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Koenradus schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:42:
Die roadmap ziet er goed uit. Maar zoals Spokje vraag ik me inderdaad af of die officieel van Asus komt? Hoe heb je hem gevonden?
Had een user op het Asus forum gepost, de bron werd helaas niet vermeld. Wellicht dat het uitgelekt is van de dev. afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs

pim_rs

Stars and Stripes

pim_rs schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:32:
Toch maar even geupgrade naar 1.11p, aangezien die nieuwe firmware nog 3 weken op zich laat wachten, en ik moet zeggen dat het prima werkt. Mijn grootste ergernis in het dagelijks gebruik is in ieder geval weggenomen; het niet reageren van de AB tijdens het spoelen.
Zucht, was ik er maar afgebleven :(

Nu verliest de TV om de zoveel minuten het beeld voor 1 a 2 sec. Je krijgt dan het zelfde effect als wanneer je de resolutie aanpast. Beeld gaat op zwart, komt terug, en tv geeft weer aan dat hij 720p signaal ontvangt. Iemand met hetzelfde probleem? Geluidssignaal blijft overigens wel doorgestuurd. Ik hoop echt dat dit opgelost wordt in de nieuwe firmware, anders gaat hij RMA. Wordt er nu toch wel een beetje ziek van, had toch eigenlijk wel van Asus gehoopt dat ze pas producten op de markt brengen nadat ze naar behoren functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ja heb dat probleem op mijn tv als ik 1080p kies, kies ik 720p of 1080i kies is het weg, is pas sinds 1.13, dus zal volgende fw wel gefixed zijn.

Bovendien heb ik het op andere echte fullhd tv's niet.

[ Voor 16% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-11-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
japso84 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:56:
Mooi, dan weten we nu in ieder geval dat ze er nog mee bezig zijn :).

De roadmap ziet er overigens ook veelbelovend uit:
http://www.f13pc.pt/fiche...US_OPLAY_FIRM_ROADMAP.jpg

Ben benieuwd!
Zo zo! Wel jammer dat Youtube geloof ik niet meer werkt op Mediaplayers...Wat zou Remote Desktop Connection inhouden? Kan me daar, icm een mediaspeler, niet direct iets bij voorstellen.

Een andere vraag, wellicht een domme, maar ik ben echt totaal niet thuis in home cinema etc. Ik wil deze 2.1 set van LG kopen (HDMI aansluiting, digital in, component uit, aux). http://nl.lge.com/product...ersystemen_ht462sz.jhtml#. Hoe sluit ik dit het beste aan? Dus: TV - 2.1 Set - OPlay. Dvd's kijken op de 2.1 zal ik waarschijnlijk nooit doen.

Klopt het nu dat ik de Asus via de SPDIF kabel op de digital in van de 2.1 set aan moet sluiten voor het geluid? En vervolgens de Asus via HDMI op de TV? En dan nog aparte kabels (rood/witte tulp) van de 2.1 naar mijn tv zodat ik voor TV kijken ook van de 2.1 gebruik kan maken?

Of moet ik de HDMI van de Asus gebruiken voor de HDMI-in 2.1 set? En dat ik vervolgens de component aansluitingen op mijn TV en 2.1 set gebruik voor HD beeld op de TV? Gaat dit dan van de OPlay naar de LG set en dan weer naar de TV?

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 28-11-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
@ XeNeRgY:
Ligt er een beetje aan of Asus een licensie heeft/krijgt, maar de kans is inderdaad klein denk ik.
Remote desktop zou kunnen zijn dan je vanaf je pc kunt inloggen op de Oplay en dingen kunt beheren.

Die LG set ondersteunt volgens mij geen HDMI-passtrough (staat in ieder geval niet in de specs). Je sluit dus het geluid van de oplay via optical aan op de hcs en de video via hdmi op je tv. De hcs sluit je dan ook via hdmi op je tv aan. Geluid van de tv zou je probleemloos via aux op de hcs aan moeten kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs

pim_rs

Stars and Stripes

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:11:
Ja heb dat probleem op mijn tv als ik 1080p kies, kies ik 720p of 1080i kies is het weg, is pas sinds 1.13, dus zal volgende fw wel gefixed zijn.

Bovendien heb ik het op andere echte fullhd tv's niet.
Ik heb het vandaag even zitten testen en voor mij maakt het niet uit welke resolutie ik kies. Kan het niet testen op 1080p want ik heb geen 1080p panel. Ik zit overigens op 1.11, dus blijkbaar zit het probleem er al in vanaf 1.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
japso84 schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:06:
@ XeNeRgY:
Ligt er een beetje aan of Asus een licensie heeft/krijgt, maar de kans is inderdaad klein denk ik.
Remote desktop zou kunnen zijn dan je vanaf je pc kunt inloggen op de Oplay en dingen kunt beheren.

Die LG set ondersteunt volgens mij geen HDMI-passtrough (staat in ieder geval niet in de specs). Je sluit dus het geluid van de oplay via optical aan op de hcs en de video via hdmi op je tv. De hcs sluit je dan ook via hdmi op je tv aan. Geluid van de tv zou je probleemloos via aux op de hcs aan moeten kunnen sluiten.
Bedankt voor je reactie. Het enige probleem is dan dat mijn TV maar 1 hdmi aansluiting heeft en 1 component aansluiting. De Oplay sluit ik dan HDMI op mijn TV en optical op de hcs. Zou ik dan de hcs via component (Beeld) en Aux (Geluid) aan kunnen sluiten op de TV? Op zich is het alleen maar voor het geluid, DVD's kijk ik toch niet nu ik de Oplay heb ;)

Met bovengenoemd scenario zou ik dan zowel via de Oplay 2.1 geluid hebben (Optical) als via de TV (Aux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Jep, lijkt mij geen probleem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
01. user defined shortcuts to video, photo an music paths
will be added
02. increase / decrease the black outline of sub fonts, to make it readable on light backgrounds
it was actually in 1.13 already, you'll find the new sub title control window with lots of new functions in new FW
03. an option to delete / rename files (automaticly delete / rename the sub)
will be added
04. dont show movie_1.avi and movie_2.avi. but stack it to movie.avi
urr... is this universal rule? what if some user named their file as movie_1.avi?
05. add option to move the screen up / down
Is this for composite output only?
06. make skips in moviefiles (for example 5 minute skips)
will be added
07. full DVD / BLUE RAY support
wow.. this has to do with the whole copy protection licesing, won't happen too soon...:P
08. support for .SUB & .IDX
let me check
09. Internal MKV subtitle default to OFF
let me check
10. thumbnail support for video instead of preview (just always see the intro of every movie)
we were thinking about this for long, but to make 10 file play/decoding at the same time requires a very powerful CPU, anyways, we'll try...:)
en
- can't reach all the menu items on menu screens of DVD ISO files e.g. special features
To access the full manu navigater needs full DVD licensing, we'll try but it's complicated. :P
- would like to have an option to return to the file menu when playback of a file is complete, rather than autoplaying the next file
Great idea, let us work on it.
- would like to have the option to show more files on the browser screen instead of the preview window, which I don't use. (thumbnail preview, I would use though)
hum... it's not as easy as it seems to be now, but let us check again.
- subtitle menu - I can't access any of the buttons to change the subtitle parameters - can only turn on and off (v. 111 firmware)
The new subtitle control manu provides a lot of ways to control the subtitle, it was in 1.13 but please wait for new FW.
- would like to have an option when I start the O!Play to jump immediately to the last network folder I was browsing when I turned it off, rather than having to navigate through all the screens.
Good idea, kindly let me check.
- volume of the O!Play seems quiet - I use it at max volume all the time.
Urr... it's line out only, so maybe need your help to turn up the TV volume as well
- O!Play often turns itself back on after I've powered it down.
@@, not sure why, was it taking other remote controller's signal?
- would like slow motion playback options
Seems to be HW limitation at this moment, but let me check
- like others would love jump to time, jump forward backward 1 minute / 5 minutes
Will be added
- the whole network sharing system is inadequate and needs to be addressed, but I think you are well aware of these issues
Yes, -_- please bear with us
- would like to be able to access shared HD storage on the O!Play through the network (use O!Play as a NAS).
But we do have SAMBA now, it should work
- finally, the name of the device... O!Play.... is stupid. But its too late to change that. ;) Next time drop the exclamation point.
Haha.. thanks for the feedback, O!Play meant to be "All Play, all format, all family, everywhere..."
Hij pakt er maar een paar posts uit, heb 'm gevraagd over de 'invalid file'-bug, maar nog geen reactie. Ben benieuwd, iig goed dat er nu geregeld iemand reageerd op users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Ik ga er vanuit dat de invalid-file bug gefixt is in de nieuwe firmware. Goed nieuws dat subtitle-outline en skips/jumps in films worden toegevoegd, dit waren dingen die ik nog miste :). Vol verwachting klopt mijn hart.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Geweldig apparaatje is dit voor het geld :9 Een waardige opvolger voor de Asus WL500g routers als het aankomt op een hobbyplatformpje om een servertje in te richten en andere linux software op te draaien. Goedkoper dan de routers van een jaar of 5 geleden, snelle interface, HDMI en meer dan genoeg CPU-kracht en geheugen :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

De O!play lijkt me een tof gelikt aparaatje... ik heb nu een WD TV HD waar ik zeer tevreden over ben. Ben nu opzoek naar een tweede en voor het zelfde geld kan ik een O!Play kopen... en dan krijg ik er nog bij:

- DTS decoding;
- DVD menu's;
- eSATA;
- netwerk opties;
- wmv support.

Waarom staat deze dan niet in de top 10 van de pricewatch en de WD TV HD Live (€ 20 duurder) wel? 8)7

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Of je iets mist weet ik niet. Ik denk dat het misschien komt omdat de WD al een tijdje op de markt is en de O!Play veel minder. De WD heeft daardoor meer naamsbekendheid. Denk ook maar aan de Popcorn Hour bijvoorbeeld. Ikzelf heb een tijdje geleden ook gezocht naar een mediaspeler en heb specifiek voor deze gekozen vanwege de DTS en netwerk mogelijkheden. Ik zelf vind de O!Play voor deze prijs absolute kwaliteit leveren.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Gisteren mijn O!play(FW 1.07) werkend gekregen met Windows 7 gedeelde mappen door de op deze thread gepostte regedit wijzigingen door te voeren. Werkt helemaal prima!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
addinjo schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:17:
Gisteren mijn O!play(FW 1.07) werkend gekregen met Windows 7 gedeelde mappen door de op deze thread gepostte regedit wijzigingen door te voeren. Werkt helemaal prima!!
Bij sommigen werkt het inderdaad gemakkelijker dan bij anderen :) Zo heb ik ook geen last van de invalid file bug op FW 1.13 en werken de Win7 shares. Waarom zit je trouwens (nog) op 1.07?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rage corp
  • Laatst online: 02-10 21:29

rage corp

omdat ik het zeg :)

voor de liefhebbers :

hier: http://www.aanbiedingskna...D=363929472&m4n_aid=10963

kost hij nu tijdelijk 69.95

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=86689&sid=76873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
met ene levertijd van 1-5 werkdagen -_-

Anyways.. even vraagje.. ik heb al even zitten zoeken online maar niet kunnen vinden.. zelfs niet op de Asus website. Wanneer komt dit mooie apparaat uit met Wifi?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Aghanim schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:21:
[...]

Bij sommigen werkt het inderdaad gemakkelijker dan bij anderen :) Zo heb ik ook geen last van de invalid file bug op FW 1.13 en werken de Win7 shares. Waarom zit je trouwens (nog) op 1.07?
Omdat ik bij het updaten van mijn oude O!Play het aparaat gesloopt heb toen ik van 1.07 naar 1.11 wilde. Nu durf ik niet zo goed meer, heb een nieuwe gekregen. Heb de update toentertijd ook uitgevoerd volgens de regels maar toch is er iets niet goed gegaan, dus vandaar hihihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
addinjo schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:42:
[...]

Omdat ik bij het updaten van mijn oude O!Play het aparaat gesloopt heb toen ik van 1.07 naar 1.11 wilde. Nu durf ik niet zo goed meer, heb een nieuwe gekregen. Heb de update toentertijd ook uitgevoerd volgens de regels maar toch is er iets niet goed gegaan, dus vandaar hihihi
Ik snap het. Kan alleen maar zeggen dat de upgrade bij mij perfect ging, al zou ik ook niet weten wat ik zou doen als het de eerste keer mis gegaan is. Denk wel dat er qua functionaliteit veel winst is met 1.11 ....

Andere vraag: als ik de O!Play met mijn Onkyo receiver aan wil sluiten voor het geluid dan doe ik dat via de optische kabel (helaas geen HDMI passthrough op de Onkyo). Nu heb ik dus een optische kabel nodig, is dit een TosLink kabel? Deze zijn er volgens mij maar in 1 soort, net als HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Aghanim schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:31:
[...]

Ik snap het. Kan alleen maar zeggen dat de upgrade bij mij perfect ging, al zou ik ook niet weten wat ik zou doen als het de eerste keer mis gegaan is. Denk wel dat er qua functionaliteit veel winst is met 1.11 ....

Andere vraag: als ik de O!Play met mijn Onkyo receiver aan wil sluiten voor het geluid dan doe ik dat via de optische kabel (helaas geen HDMI passthrough op de Onkyo). Nu heb ik dus een optische kabel nodig, is dit een TosLink kabel? Deze zijn er volgens mij maar in 1 soort, net als HDMI?
Geen idee, maar welke Onkyo heb je?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Yea gewoon optische toslink voor zover ik weet, heb toevallig net één besteld voor de O!Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Toslink heb je wel een paar aparte soorten in maar de meeste kabels zijn gewoon normaal.

Je hebt er speciaal voor een 3.5mm aansluiting in bijvoorbeeld een laptop, deze moet je dus niet hebben.

Als je bij een webwinkel een optical toslink ziet staan zonder iets erbij zit je zeker goed. Anders ff op internet naar de plaatjes kijken. Je hebt de normale in een "vierkante" en een ronde vorm. Deze ronde kunnen draaien in de aansluiting van het apparaat.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Plato112 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:29:
Toslink heb je wel een paar aparte soorten in maar de meeste kabels zijn gewoon normaal.

Je hebt er speciaal voor een 3.5mm aansluiting in bijvoorbeeld een laptop, deze moet je dus niet hebben.

Als je bij een webwinkel een optical toslink ziet staan zonder iets erbij zit je zeker goed. Anders ff op internet naar de plaatjes kijken. Je hebt de normale in een "vierkante" en een ronde vorm. Deze ronde kunnen draaien in de aansluiting van het apparaat.
Deze dus? Afbeeldingslocatie: http://kabeltje.com/images/CABLE-620.JPG .

De Onkyo receiver die ik overigens heb is de HT-R370:

Afbeeldingslocatie: http://news.cnet.com/i/bto/20090317/HT-R570%28B%29MDD_MDC_RE_610x202.jpg

Wat ik nu dus wil doen is het volgende; ik wil de Receiver gebruiken voor het geluid van mijn TV (digitale TV van UPC) en van de films die ik op de O!Play afspeel. Mijn TV heeft 1 HDMI aansluiting en 1 component. De setup die ik voor ogen heb:

* O!Play via HDMI op TV en Optical Toslink op Receiver
* Receiver via Aux (rood/wit) op de TV zodat ik de digitale TV ook via de receiver krijg. Of moet ik de Aux uitgangen op de Set-top-box rechtstreeks op de Receiver aansluiten en voor beeld de Scart op de TV? Of krijg ik dan problemen met de audio ivm Aux + Scart (2x audio)?

Omdat de receiver geen DVD/BluRay speler gekoppeld heeft kies ik voor Aux naar de TV ipv component. Er is immers toch geen beeld over te dragen. Mis ik nu nog iets?

Is er eventueel kans op het niet synchroon lopen van beeld - geluid via de O!Play ivm 2 aparte aansluitingen?Beeld via HDMI en audio via Toslink dus....

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 02-12-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs

pim_rs

Stars and Stripes

Kun je niet gewoon je O!Play met 1 HMDI kabel op je A/V R aansluiten en dan met een andere HDMI kabel van A/V R naar de TV. Als je dan in je O!Play de geluidsinstelling op HMDI RAW zet wordt het geluid door je A/V R gedecodeert. Correct me if I'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
pim_rs schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:24:
Kun je niet gewoon je O!Play met 1 HMDI kabel op je A/V R aansluiten en dan met een andere HDMI kabel van A/V R naar de TV. Als je dan in je O!Play de geluidsinstelling op HMDI RAW zet wordt het geluid door je A/V R gedecodeert. Correct me if I'm wrong ;)
De receiver heeft geen HDMI passthrough, dus audio komt niet door via HDMI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs

pim_rs

Stars and Stripes

Aghanim schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:44:
[...]

De receiver heeft geen HDMI passthrough, dus audio komt niet door via HDMI :(
Ah, dan ben ik bang dat je inderdaad een toslink kabeltje naar je receiver moet leggen. Voor het geluid van je tv zou je even moeten proberen. Persoonlijk denk ik dat het wel via je decoder moet kunnen.

Over het niet synchroon lopen hoef je je geen zorgen te maken. Mijn O!Play zit ook via HDMI aan de tv en via toslink aan m'n receiver, werkt prima! (tenminste op 1.07p, maar dat is weer een ander verhaal 8)7 )
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste