Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:27:
Wanneer ik mp3's afspeel haperen ze soms.
Helaas kan de o!play in de verste verte nog niet tippen aan xbmc op mijn oude xbox. Xbmc kan echt alles en het werkt 100% maar kan alleen geen HD spul aan (op de xbox dan) en de fan in de xbox maakt lawaai.
Asus zou hier eens naar moeten kijken. Ook voor wat betreft de grafische interface.
XMBC kan een hoop, maar je overdrijft het wel heel erg. Het feit dat ie geen HD aan kan maakt het tegenwordig al een prut apparaat en helaas gaan ze nu ook nog een stuk bij bosjes (heb er inmiddels 2 defect staan).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Idd, als het geen HD aankan is het sowieso een leeg omhulsel. Van die grafische interface ben ik het wel met je eens, schitterend bij XMBC, waardeloos bij Asus. Gelukkig zit ik er niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
XBMC kan je ook op windows/linux draaien en dan kan je natuurlijk wel HD content aan. Daarbij is een htpc puur voor xbmc niet eens zo veel duurder dan een O!play + externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 14 februari 2010 @ 07:07:
XBMC kan je ook op windows/linux draaien en dan kan je natuurlijk wel HD content aan. Daarbij is een htpc puur voor xbmc niet eens zo veel duurder dan een O!play + externe schijf.
Precies. Dus imo moet asus toch echt wel eerst het e.e.a. verbeteren ipv toevoegen. Maar asus kennende zal dit wel goed komen en anders pikken de tweakers het wel op en komt er een alternatieve firmware (hoop ik) :)
Het is me gisteravond opgevallen dat ook HD content soms stottert bij het afspelen, minimaal maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Ik heb nu ook een aantal Xvid bestanden waarbij de player de melding "GMC not supported" geeft. De bestanden spelen vervolgens wel af, maar met allemaal blokvorming.

Zijn er meer mensen met dit probleem en is dit een tekortkoming van de Asus of zijn het gewoon oude bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb DHCP IP op automatisch moeten zetten om internet radio en tv te kunnen kijken.
Dus een vast ip adres werkt dan opeens niet meer.
Zal wel een router instelling zijn, eens naar kijken als ik zin heb.

Verder ben ik van mijn vastlopers af tot nog toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:27:
Wanneer ik mp3's afspeel haperen ze soms.
Helaas kan de o!play in de verste verte nog niet tippen aan xbmc op mijn oude xbox. Xbmc kan echt alles en het werkt 100% maar kan alleen geen HD spul aan (op de xbox dan) en de fan in de xbox maakt lawaai.
Asus zou hier eens naar moeten kijken. Ook voor wat betreft de grafische interface.
Dat zal dan toch echt aan jezelf en/of je setup liggen. Mijn mp3's haperen nooit namelijk en voor zover ik hier op het forum lees geldt dit ook voor anderen. Het enige wat af en toe hapert zijn grote blue-ray's, so be it. XBMC kan 'alles' volgens jou; alleen geen HD. Ik kijk niet eens meer wat anders dan HD en waarschijnlijk velen met mij.

Als de grafische interface je stoort had je ook voor een andere mediaspeler kunnen gaan die duurder is en hetzelfde/minder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:51:
Ik heb DHCP IP op automatisch moeten zetten om internet radio en tv te kunnen kijken.
Dus een vast ip adres werkt dan opeens niet meer.
Zal wel een router instelling zijn, eens naar kijken als ik zin heb.

Verder ben ik van mijn vastlopers af tot nog toe :)
Ik had ook een statisch ip en toen ik na de 1.21 update internet radio/tv wilde kijken kreeg ik een error. Wat bleek toen ik naar de setup ging: Er is bij FIX IP de insteloptie "ip-adres DNS server" bijgekomen (weet zeker dat die daar in 1.18 nog niet stond). Die stond bij mij ingesteld op 127.0.0.1, dus ik denk dat dat de standaardwaarde is. Toen ik daar mijn router ip-adres invulde deden de internetfuncties het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een handige jongen heeft Youtube aan de praat gekregen, zie:
http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-us

Als ik het goed begrijp zit het al in de 1.21, maar is het nog niet publiekelijk beschikbaar. Er staan ook twee screenshots bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:07:
[...]

Dat zal dan toch echt aan jezelf en/of je setup liggen. Mijn mp3's haperen nooit namelijk en voor zover ik hier op het forum lees geldt dit ook voor anderen. Het enige wat af en toe hapert zijn grote blue-ray's, so be it. XBMC kan 'alles' volgens jou; alleen geen HD. Ik kijk niet eens meer wat anders dan HD en waarschijnlijk velen met mij.

Als de grafische interface je stoort had je ook voor een andere mediaspeler kunnen gaan die duurder is en hetzelfde/minder kan.
Ik stoor me niet aan de interface. Xbmc had ook z'n kuren toen het net uit was. Wat ik jammer vind is dat het wiel blijkbaar opnieuw uitgevonden moet worden. Xbmc is er al wat langer in een linux uitvoering (opensource) Hier had asus vast wel wat van kunnen gebruiken of als voorbeeld kunnen nemen.
Naast het stotteren van mp3's blijkt nu ook dat wanneer ik het eerste nummer in een map afspeel er na afloop automatisch het volgende nummer afgespeeld wordt (dat is goed). Echter, op een schijnbaar willekeurig moment in de map stopt de asus met afspelen na een nummer. Maw hij speelt niet altijd alle nummers af in een map. Het maakt niet uit welke map dit is en het gebeurd ook niet altijd. Vaag.
De ondertitels zijn beter leesbaar maar de ruimte tussen de woorden is nog te klein.
Verder zie ik zeker groei in de firmwares die verschijnen. Ik gebruik m'n xbox dan ook zelf ook niet meer. Zoals je al zei HD is toch echt een vooruitgang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Pino64 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:39:
Ik heb nu ook een aantal Xvid bestanden waarbij de player de melding "GMC not supported" geeft. De bestanden spelen vervolgens wel af, maar met allemaal blokvorming.

Zijn er meer mensen met dit probleem en is dit een tekortkoming van de Asus of zijn het gewoon oude bestanden?
Heb dat al tijden eigenlijk, misschien is dat een xvid iets en kan de oplay alleen divx aan (officieel?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
De releasenotes van de 1.21P:

O!Play HDP-R1 firmware update (For PAL TV system user)
Internet service:
1. Over 20,000 internet radio stations
2. Over 100 internet TV channels
3. Flickr
4. Picasa
5. Weather
New functions:
1. Add BD iso navigation and subtitle identification
2. Add BD/DVD direct play by folder
3. Add hue and saturation tuning in video setup menu
4. Add Brazil language support
5. Add power saving function in system setup menu
6. Add WiFi manual configuration
7. Add My shortcut edit function
Fixed bugs:
1. Fix UPnP bug: wrong data information
2. Fix Timezone setting bug: can't stop issue
3. Fix Clear key does not work when key in encrypted string
4. Improve JiPin 8042 HDMI compatibility

Ik heb een WLAN usb-stick erin zitten, maar heb het nog niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik heb mijn dongeltje ook nog niet werkend gekregen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze nog niet zo veel drivers ingebouwd hebben. Misschien is het een idee om even op het forum van Asus te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:19:
Precies. Dus imo moet asus toch echt wel eerst het e.e.a. verbeteren ipv toevoegen. Maar asus kennende zal dit wel goed komen en anders pikken de tweakers het wel op en komt er een alternatieve firmware (hoop ik) :)
Het is me gisteravond opgevallen dat ook HD content soms stottert bij het afspelen, minimaal maar toch...
Jups ik heb ook hier en daar problemen met 1080p content, zelfs als ik de file op een disk zet ipv via lan, dan stottert het nog. Het is zeker geen slechte speler, gezien de prijs, maar ik heb besloten mijn 2 stuks te verkopen en over te gaan op XBMC's op htpc's.

Vroeger al eens htpc's gehad maar toen was alles nogal onstabiel. ondertussen met windows 7 en de stabiele release van xbmc (en een week proefdraaien) durf ik het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
HaseMike schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:11:
[...]
Jups ik heb ook hier en daar problemen met 1080p content, zelfs als ik de file op een disk zet ipv via lan, dan stottert het nog. Het is zeker geen slechte speler, gezien de prijs, maar ik heb besloten mijn 2 stuks te verkopen en over te gaan op XBMC's op htpc's.

Vroeger al eens htpc's gehad maar toen was alles nogal onstabiel. ondertussen met windows 7 en de stabiele release van xbmc (en een week proefdraaien) durf ik het wel aan.
met welke content dan? Ik heb al meer dan 40 films op 1080p gekeken via LAN en geen enkele heeft gehaperd bij mij. De grootste was Heat van 40gb en Changing places van 26gb. enkel met terugspoelen heb ik problemen. Overigens als ik tijdens het film kijken ook download (newsgroep) dan haperen films sneller, logisch ook......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
2 die mij direct te binnen schieten : Startship troopers (11gb), The Brothers Bloom. Beide geprobeerd via netwerk en daarna op usb harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
HaseMike schreef op maandag 15 februari 2010 @ 07:20:
[...]
2 die mij direct te binnen schieten : Startship troopers (11gb), The Brothers Bloom. Beide geprobeerd via netwerk en daarna op usb harddisk.
Hmmm, dan ligt het denk ik niet direct aan de grootte van de films.Blijft toch vaag dat sommige bestanden bij de een haperen en bij de ander goed lopen. Wellicht met de nieuwe firmware een verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Dus ik begrijp dat de source vrijgegeven is en dat er alternatieve firmwares ontwikkeld kunnen worden? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net vanaf 1.18P naar 1.21P geupgrade. Foutmelding "Install error! Please reboot! Extract config file failed". Ik vind de player goed, maar het firmware upgrade proces bijzonder slecht. Dit is nu al de 2-de keer dat ik met een kapotte player blijf zitten. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anacho
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 19:55
Op de volgende manier heb ik mijn eigen radiostation toegevoegd:

Ga naar de map: /usr/local/etc/dvdplayer/

Edit onderstaande files en voeg de benodigde info toe. Elke regel nummer in deze bestanden moet van het zelfde radiostation zijn.

IRxStationUrl
IRxStationFavorite
IRxStationWebsite
IRxStationBitRate
IRxStationRegion
IRxStationCodecIRxStationCodec (voor shoutcast station een lege regel)
IRxStationStream (voor shoutcast een lege regel)
IRxStationGenre

Bij mij werkte in eerste instantie niet de URL van het door het radiostation beschikbare .m3u bestand en heb de in dit bestand aanwezige url naar de shoutcastserver gebruikt, dus http://domain:port.

Zo, hoop dat ik als redelijke trouwe lezer toch een kleine (zinnige) bijdrage heb kunnen doen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paar keer geprobeerd, ook de USB stick ipv FAT32 naar FAT geformatteerd. Daarna viel het me namelijk op dat als je de USB stick erin laat zitten, er na ongeveer 15 seconden, waarbij je naar het Asus logo zit te kijken, er leesactiviteit op de USB stick plaatsvindt. Ik heb daarna de volgende foutmeldingen voorbij zien komen "Install error! Please reboot Extract config file failed" toen ik de exercitie herhaalde kwam de foutmelding "Install error! Please reboot Get audio image size failed" voorbij. Ook nog even de Asus helpdesk gebeld, maar er wordt geen (telefonisch) support geleverd, en toen verbrak die beste meneer gewoon de verbinding. Uiteindelijk de installatie met een andere USB stick herhaald, en toen ging het wel goed. Dit terwijl de USB stick, waarbij het nu schijnbaar niet goed ging, de vorige keer wel een succesvolle upgrade heeft opgeleverd. Nee, het is een wankel upgrade process, en Asus levert slechte support. Anyway, de player werkt weer, maar ik durf de volgende keer bijna geen upgrade meer te doen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LieveNiels schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:19:
Dus ik begrijp dat de source vrijgegeven is en dat er alternatieve firmwares ontwikkeld kunnen worden? Bron?
Asus website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er nu ook achter dat het geluid soms gewoon helemaal wegvalt bij mp3's wanneer je naar een volgend nummer gaat.
Ik hou het voor gezien met deze mediaspeler.
(iemand die 'm voor een zacht prijsje wil overnemen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Heb je hem gekocht voor muziek te luisteren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De firmware 1.21 is al behoorlijk tegenover 1.17 firmware.
100 Internet TV stations, ik val achterover. Het werkt ook nog goed.
Maar Internet Radio doet het niet goed met server-fout melding.
Picasa en Flick werken goed.
Weather werkt goed.
Hiermee is de mogelijkheid van Youtube al snel dichterbij gekomen.

Ondertiteling is niet helemaal goed, er zit nog steeds te weinig spacing tussen de woorden, waardoor lezen wel wat lastig blijft. Ik heb foto's gemaakt van 1.17 en 1.21 verschillen, zal dus later op terugkomen.
De lettertype is wel iets stijlvoller dan 1.17 en ook iets kleiner in lijst.

De USB-DVD lezer ondersteuning is nog niet in de 1.21 firmware. Hopelijk snel binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MrDummy schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:04:
De firmware 1.21 is al behoorlijk tegenover 1.17 firmware.
100 Internet TV stations, ik val achterover. Het werkt ook nog goed.
Maar Internet Radio doet het niet goed met server-fout melding.
Picasa en Flick werken goed.
Weather werkt goed.
Hiermee is de mogelijkheid van Youtube al snel dichterbij gekomen.

Ondertiteling is niet helemaal goed, er zit nog steeds te weinig spacing tussen de woorden, waardoor lezen wel wat lastig blijft. Ik heb foto's gemaakt van 1.17 en 1.21 verschillen, zal dus later op terugkomen.
De lettertype is wel iets stijlvoller dan 1.17 en ook iets kleiner in lijst.

De USB-DVD lezer ondersteuning is nog niet in de 1.21 firmware. Hopelijk snel binnenkort.
Of je shared gewoon je dvd speler van je pc (met desnoods Anydvd om de beveiliging eruit te slopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

MeNTaL_TO schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:51:
[...]

Of je shared gewoon je dvd speler van je pc (met desnoods Anydvd om de beveiliging eruit te slopen).
Kan, maar is soms niet handig. Mijn dvd speler van mijn pc staat op zolder. Mijn O!Play staat beneden naast de tv. Als ik een dvd wil kijken moet ik 2 trappen op en af. Heb ik dan echt geen zin in, en doet het voordeel teniet wat ik zou hebben met mijn huidige setup.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

KillGhost schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:42:
[...]

Kan, maar is soms niet handig. Mijn dvd speler van mijn pc staat op zolder. Mijn O!Play staat beneden naast de tv. Als ik een dvd wil kijken moet ik 2 trappen op en af. Heb ik dan echt geen zin in, en doet het voordeel teniet wat ik zou hebben met mijn huidige setup.
Koop dan voor 30 euro een cheapass dvd speler (of voor rond de 100 een blurayspeler). Of rip je films naar HDD. Een USB dvd driver vind ik eigenlijk weer zonde van de ruimte in de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:02
kan het zijn dat mijn o!play op NTSC firmware draait? ik krijg die 1.21p niet geupdate, hij zegt dat het niet voor dat apparaat is..

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Koop je dit apparaatje juist niet om al dat gedoe met DVD's te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Weather functie is op zijn minst lachwekkend :)
TV stations. Chinese troep.
Internetradio doet mijn squeezebox ontelbaar keer beter.

Nutteloze update wat mij betreft. Wel goed om te zien dat asus een beetje is wakkergeschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Volgens mij ook wat Japanse streams :) Toch maar even kijken wat er te zien is. 100 is veel, kan nooit allemaal troep zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Henkie schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:43:
kan het zijn dat mijn o!play op NTSC firmware draait? ik krijg die 1.21p niet geupdate, hij zegt dat het niet voor dat apparaat is..
Probeer je niet de N versie te flashen op een P apparaat? Met andere woorden, heb je de juiste firmware gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:48:
[...]

Volgens mij ook wat Japanse streams :) Toch maar even kijken wat er te zien is. 100 is veel, kan nooit allemaal troep zijn :)
Er zitten ook een paar Nederlandse streams tussen. Zoals Journaal24. Maar de echte zenders staan er niet tussen. (Die zenden dan ook niet via internet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:47:
[...]

Koop dan voor 30 euro een cheapass dvd speler (of voor rond de 100 een blurayspeler). Of rip je films naar HDD. Een USB dvd driver vind ik eigenlijk weer zonde van de ruimte in de rom.
Dat kan inderdaad, maar dan je het niet niet aansturen via je O!Play. Dit is weer een extra afstandbediening, stroomkabeltje en ruimte. USB dvd is qua ruimte weer een stuk kleiner dan een normale full size dvd speler.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

KillGhost schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:25:
[...]

Dat kan inderdaad, maar dan je het niet niet aansturen via je O!Play. Dit is weer een extra afstandbediening, stroomkabeltje en ruimte. USB dvd is qua ruimte weer een stuk kleiner dan een normale full size dvd speler.
Waarom zou je een geripte dvd niet kunnen streamen naar je oplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

SemperFidelis schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:46:
Koop je dit apparaatje juist niet om al dat gedoe met DVD's te omzeilen?
Natuurlijk. Ik brand ook geen dvd's meer. Maar als je nog een hele collectie op DVD hebt is het wel handig als je die ook nog af kunt spelen.
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:27:
[...]

Waarom zou je een geripte dvd niet kunnen streamen naar je oplay?
Zie bovenstaande

[ Voor 23% gewijzigd door KillGhost op 16-02-2010 13:38 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Artcore schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:07:
[...]

Probeer je niet de N versie te flashen op een P apparaat? Met andere woorden, heb je de juiste firmware gedownload?
de firmware is toch alleen beschikbaar in P? @ system staat nu dat er 1.18N op staat.. die heb ik erop gezet nadat ik hem heb gekocht, standaard was 1.11 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Henkie schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:43:
[...]

de firmware is toch alleen beschikbaar in P? @ system staat nu dat er 1.18N op staat.. die heb ik erop gezet nadat ik hem heb gekocht, standaard was 1.11 oid.
Dan heb je de NTSC firmware erop zitten. P = Pal, N = NTSC.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
mhh, en hoe kan ik dat veranderen zodat ik ook de 1.21 erop kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Henkie schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:00:
mhh, en hoe kan ik dat veranderen zodat ik ook de 1.21 erop kan zetten?
Geen idee eigenlijk. Als het goed is moet je de N firmware ook gewoon kunnen vinden op hun site/ftp server. Of je kan switchen tussen N firmware en P firmware is mij niet duidelijk.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

KillGhost schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:33:
[...]

Natuurlijk. Ik brand ook geen dvd's meer. Maar als je nog een hele collectie op DVD hebt is het wel handig als je die ook nog af kunt spelen.

[...]

Zie bovenstaande
Dat kan je ook, alleen jij vind het lopen zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:06:
[...]

Dat kan je ook, alleen jij vind het lopen zo lastig.
Natuurlijk, maar daarom zou zo'n USB drive toch nog uitkomst bieden. Ik kan er de handigheid nog wel van inzien. Dat wil nog niet zeggen dat ik het ga kopen, maar dat is een andere discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door KillGhost op 16-02-2010 15:20 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:59

Exirion

Gadgetfetisjist

HaseMike schreef op zondag 14 februari 2010 @ 07:07:
KillGhost schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:33:
Volgens mij snappen jullie allebei niet echt wat de doelgroep van dit slechts 80 euro kostende apparaatje is. Nee, het is geen HTPC. En nee, er zit geen optisch loopwerk in. Hoe duur willen jullie zo'n ding maken? 8)7 De kastjes zoals de O!Play zijn nou precies bedoeld voor mensen die thuis al een servertje hebben en geen gedoe met optische schijfjes meer willen. Voor het geld krijg je een simpel apparaat met een ingang (UTP) en een uitgang (HDMI) dat alles speelt wat je erin stopt. Die UI kan mooier, maar toch gebruik ik liever m'n O!Play dan m'n Apple TV met ganz geile XBMC user interface. Het doet gewoon wat het moet doen, inclusief HD materiaal. En dat voor heel weinig geld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
KillGhost schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:56:
[...]

Geen idee eigenlijk. Als het goed is moet je de N firmware ook gewoon kunnen vinden op hun site/ftp server. Of je kan switchen tussen N firmware en P firmware is mij niet duidelijk.
apart ook dat ik een NTSC versie heb ontvangen dan..! hoop dat de N versie snel gereleased word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Exirion schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:25:
[...]

[...]

Volgens mij snappen jullie allebei niet echt wat de doelgroep van dit slechts 80 euro kostende apparaatje is. Nee, het is geen HTPC. En nee, er zit geen optisch loopwerk in. Hoe duur willen jullie zo'n ding maken? 8)7 De kastjes zoals de O!Play zijn nou precies bedoeld voor mensen die thuis al een servertje hebben en geen gedoe met optische schijfjes meer willen. Voor het geld krijg je een simpel apparaat met een ingang (UTP) en een uitgang (HDMI) dat alles speelt wat je erin stopt. Die UI kan mooier, maar toch gebruik ik liever m'n O!Play dan m'n Apple TV met ganz geile XBMC user interface. Het doet gewoon wat het moet doen, inclusief HD materiaal. En dat voor heel weinig geld.
Idd wil je er een optische drive in, neem dan de Popcorn C-200, kost wat meer, kan ook wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Zoals al eerder aangehaald is, koop gewoon op marktplaats een tweede hands dvd-speler voor die sporadische keer dat je niet naar zolder wilt lopen (hoeft niet meer te kosten dan een tientje).

Wachten op externe dvd support is wishfull thinking, zoals dat ook het geval is wanneer je na de aanschaf van blender gaat zitten wachten op tosti-ijzer functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:37:
[...]

Idd wil je er een optische drive in, neem dan de Popcorn C-200, kost wat meer, kan ook wat meer.
Ik snap heel goed wat de doelgroep is van dit apparaatje, maar volgens mij snap jij niet zo goed wat ik bedoel met deze posts. Ik gebruik het zelf voor het streamen van mijn dvd's via het netwerk. Ik zou zelf ook geen USB drive kopen, want ik heb gewoon mijn DVD speler nog voor. Maar, ik kan best begrijpen dat hij alsnog een extra USB dvd drive wil hebben. Als je zelf geen DVD speler hebt, dan is dit een mooie en goedekopen oplossing. De vergelijking die iemand hier maakt met een popcorn C-200 is al helemaal van de zotten. Je gaat een apparaat appaat van 80 euro niet vergelijken met een apparaat van wat? 300 euro. 80 euro+30 euro voor usb drive is nog steeds een veel goedkopere oplossing dan een C-200. Het gaat er ook niet om dat wij dat ding zo duur mogelijk willen maken. Het zou handig zijn als je op een goedkope manier de functionaliteit NOG beter kan maken. Het zou mooi zijn als het een extratje wordt.
LieveNiels schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:57:
Zoals al eerder aangehaald is, koop gewoon op marktplaats een tweede hands dvd-speler voor die sporadische keer dat je niet naar zolder wilt lopen (hoeft niet meer te kosten dan een tientje).

Wachten op externe dvd support is wishfull thinking, zoals dat ook het geval is wanneer je na de aanschaf van blender gaat zitten wachten op tosti-ijzer functionaliteit.
Sorry, maar deze vergelijking slaat echt nergens op. Jammer, je maakt je post daar in 1 klap weer een stuk ongeloofwaardiger mee.

Voor je eerste gedeelte hier nog een quote van mijzelf.
KillGhost schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:25:
[...]

Dat je zelf die meerwaarde niet ziet, hoeft nog niet te betekenen dat dat voor iedereen zo is.

[ Voor 29% gewijzigd door KillGhost op 16-02-2010 18:28 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

KillGhost schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:35:
. 80 euro+30 euro voor usb drive is nog steeds een veel goedkopere oplossing dan een C-200. Het gaat er ook niet om dat wij dat ding zo duur mogelijk willen maken. Het zou handig zijn als je op een goedkope manier de functionaliteit NOG beter kan maken. Het zou mooi zijn als het een extratje wordt.
Wat is er goedkoop aan, als je voor 30 euro ook een complete dvdspeler kan kopen?
Ik heb geen idee hoe Linux precies een dvdspeler aanspreekt, de USB driver zit al in de kernel, je kan het altijd proberen op het Asus forum deze feature aan te vragen, misschien is het kwestie van 1 generieke driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:33:
[...]

Wat is er goedkoop aan, als je voor 30 euro ook een complete dvdspeler kan kopen?
Ik heb geen idee hoe Linux precies een dvdspeler aanspreekt, de USB driver zit al in de kernel, je kan het altijd proberen op het Asus forum deze feature aan te vragen, misschien is het kwestie van 1 generieke driver.
30 euro extra ipv 300+ voor popcorn C-200 vind ik goedkoop. Verder heb je de voordelen zoals ik die eerder in een post aangaf. Nogmaals, zou mij m'n reet roesten of het komt of niet, omdat ik het toch niet gebruik, maar ik kan er wel de meerwaarde van in zien. Misschien wil zo'n iemand wel helemaal geen complete DVD-speler vanwege de omvang, AB en/of stroomvoorziening.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
  • Laatst online: 15-01 16:42
Ik vind in alle topics over deze speler niets over welke uitgang(en) gebruikt kunnen worden voor het downmixen.
Gaat downmix over hdmi & rca (tulp) ?
Of alleen via 1 van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

spokey schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:07:
Ik vind in alle topics over deze speler niets over welke uitgang(en) gebruikt kunnen worden voor het downmixen.
Gaat downmix over hdmi & rca (tulp) ?
Of alleen via 1 van beide?
Beide volgens mij.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet deze speler ook CUE voor FLAC files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Volgens mij snappen jullie allebei niet echt wat de doelgroep van dit slechts 80 euro kostende apparaatje is. Nee, het is geen HTPC.
Ik begrijp uitstekend wat de doelgroep is van de Oplay, diezelfde doelgroep moet ook begrijpen dat een oplay + externe disk slechts zo'n 75-100 Euro minder prijzig is dan een htpc die xbmc kan draaien en een dvd drive bezit. Ik heb ze nu beide een weekje naast elkaar staan, en de conclusie is simpel Oplay -> Ebay. Wat niet betekend dat de Oplay een slechte mediaspeler is, alleen dat hij nogal beperkt is en een duidelijk mindere beeldkwaliteit geeft dan een htpc.

Tis gewoon een keuze, hang geen emoties op aan een stukkie plastic met een chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
De Oplay doelgroep kijkt allang geen DVD's meer, ik kijk nu alleen maar digitale BluRay bestanden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 15:51
SemperFidelis schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 08:25:
De Oplay doelgroep kijkt allang geen DVD's meer, ik kijk nu alleen maar digitale BluRay bestanden ;).
Ok, ik heb een Oplay, misschien binnenkort 2, maar ik hoor niet tot de doelgroep!

Ik kijk er nog steeds veel DVD's op, ook DivX-en trouwens.
Gewoon alles wat mijn Xbox met XBMC deed maar dan nu OOK HD content.

In het vergelijk met deze combi vind ik het grootste gemis helemaal niet de gelikte interface.
Da's leuk maar je hebt er geen kont aan.
Wat ik WEL mis is de bediening met analoge sticks, spoelen e.d. is wel heel erg makkelijk met een (draadloze) controller van Xbox.

Zo ook de AB van Linux Mediacenter die je kunt kopen (met accelerometer) dat is pas fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik heb gewoon nog mijn Xbox 360 staan, daar kijk ik mijn DVD's op. ik ben nu gewoon mijn digitale filmbibliotheek aan het opbouwen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
HaseMike schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 07:01:
[...]
Ik begrijp uitstekend wat de doelgroep is van de Oplay, diezelfde doelgroep moet ook begrijpen dat een oplay + externe disk slechts zo'n 75-100 Euro minder prijzig is dan een htpc die xbmc kan draaien en een dvd drive bezit. Ik heb ze nu beide een weekje naast elkaar staan, en de conclusie is simpel Oplay -> Ebay. Wat niet betekend dat de Oplay een slechte mediaspeler is, alleen dat hij nogal beperkt is en een duidelijk mindere beeldkwaliteit geeft dan een htpc.

Tis gewoon een keuze, hang geen emoties op aan een stukkie plastic met een chip.
Zou de O!Play doelgroep niet bewust voor deze speler kiezen omdat ze geen HTPC/Mediaspeler met Harddisk willen? Denk dat als je voor je aankoop goed uitzoekt wat je wilt en welke spelers dit kunnen dat je dan al bijna geen miskoop meer kunt doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:31:
Zou de O!Play doelgroep niet bewust voor deze speler kiezen omdat ze geen HTPC/Mediaspeler met Harddisk willen? Denk dat als je voor je aankoop goed uitzoekt wat je wilt en welke spelers dit kunnen dat je dan al bijna geen miskoop meer kunt doen....
Tja ik heb ook de Oplay gekocht als alternatief voor een htpc. Als je inderdaad alleen maar wat download, bekijkt, en het weer verwijderd is de oplay heel aardig. Als je echter een forse verzamling hebt werkt de interface toch wel erg knullig en onhandig. Daarbij is de beeldkwaliteit beduidend minder, en daar gaat het toch om bij het filmkijken nietwaar.

Nogmaals voor 85 Euro beslist een aardig ding, maar persoonlijk ben ik er niet zo weg van.

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 17-02-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HaseMike schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:59:
Daarbij is de beeldkwaliteit beduidend minder, en daar gaat het toch om bij het filmkijken nietwaar.
Waar slaat dit op? Ik heb een paar Bluray rips op de O!Play gekeken en de beeldkwaliteit is niet minder dan met de PS3, die toch als een goeie volwaardige Blurayspeler wordt beschouwd. Ik zie ook niet in waarom de decoders in de Realtek minder zouden moeten zijn dan de decoders op een x86 PC. Verder is het met HDMI allemaal digitaal, dus ook daar geen verschil.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
@HaseMike

Ik had in het begin ook het idee dat de beeldkwaliteit minder was dan bij bijv. het afspelen van een bluray via mijn ps3. Alleen toen bedacht ik mij dat ik de tv gekalibreerd had met zo'n kalibratie dvd via de ps3. Deze en andere afspeelapparatuur geven verschillende waardes aan je tv door.
Mijn tv op een ander kanaal opnieuw gekalibreerd via O!play met deze dvd en op de O!play zelf ook contrast een kleine aanpassing gegeven, het beeld is nu gelijk en dus even goed als vanaf de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Had ik moeten vermelden : Het slaat op SD materiaal, de upscaler / deinterlacer van de asus (en alle andere realteks) is niet bepaald geweldig.

[ Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 17-02-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HaseMike schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:39:
de upscaler / deinterlacer van de asus (en alle andere realteks) is niet bepaald geweldig.
Dat is een kwestie van de HDMI setttings goed zetten. Bij bijvoorbeeld DVD ISO schakelt ie (met HDMI Auto) toch naar PAL resolutie? Hij schaalt dan zelf niet, want dat doet de TV dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:46:
Dat is een kwestie van de HDMI setttings goed zetten. Bij bijvoorbeeld DVD ISO schakelt ie (met HDMI Auto) toch naar PAL resolutie? Hij schaalt dan zelf niet, want dat doet de TV dan.
Nee, hdmi auto schakelt alleen tussen de prefered resolutie van je tv en 24hz als je dat ingesteld hebt. In mijn geval dus 1080p60 of 1080p24. Je kan de asus natuurlijk wel zelf instellen maar dan nog is de kwaliteit niet wat het zijn moet, de blokken vliegen om je oren en de deinterlacer blijft natuurlijk slecht.

Maar nogmaals : ieder z'n ding, als je tevreden bent met de asus hoef je natuurlijk niet verder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

HaseMike schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:59:
Daarbij is de beeldkwaliteit beduidend minder, en daar gaat het toch om bij het filmkijken nietwaar.

Nogmaals voor 85 Euro beslist een aardig ding, maar persoonlijk ben ik er niet zo weg van.
Hier moest ik toch wel om lachen. Ik vind de beeldkwaliteit zelfs erg goed. Zelfs bij DVD's die ik download sta ik versteld van de kwaliteit.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
Voor mij waren er een paar zaken waarom ik deze speler wilde:
HD content (anders was mijn Xbox prima)
geen ventilator (anders was mijn Xbox prima)

de rest van de eisen worden prima ingelost door dit ding.
Het is misschien wat onhandig om door je mappen heen te navigeren maar al met al ben ik sneller aan het kijken naar een BD rip dan een orginele BD op mijn Panasonic BD speler.
prima ding voor het geld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Hier de verschillen tussen 1.17 en 1.21 firmware:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/oplay/oplay-01.jpg
1.17 gebruikt Franklin Gothic lettertype. Dat is vrij zakelijk lettertype en de spacing is goed.
1.21 heeft moderne lettertype, die een krullende L heeft. Deze teken is iets gunstiger voor leesbaarheid, maar de verkeerde spacing verpest alles.
Het is te zien dat de wordspacing nogal te klein is.
De zwarte outline is gelijk gebleven. De dikte van moderne lettertype is wel iets groter.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/oplay/oplay-02.jpg
Ook is offset 20 correctie nodig omdat het soms te laag staat of deels afkapt.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/oplay/oplay-03.jpg
De moderne lettertype is niet geschikt voor grotere subtitle formaat. Als het kleiner is, lijkt de spacing iets beter te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/oplay/oplay-04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/oplay/oplay-05.jpg
Ook in de menu vallen de verschillen goed op tussen firmwares met de gekozen lettertype. Vooral spacing is anders, en dat kan tegenvallen in de teksten. En iets kleinere font grootte.

De nieuwe aanvulling sinds 1.21:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/oplay/oplay-06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/oplay/oplay-07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/oplay/oplay-08.jpg
Weather. Niet bijzonders, maar lettertype is ook niet ideaal hier ivm spacing.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/oplay/oplay-09.jpg
Flickr deel. Merk op dat spacing in menu opties ook minder is.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/oplay/oplay-10.jpg
De virtuele keyboard.

Conclusie is wel duidelijk dat vooral lettertype niet geoptimaliseerd is voor o!play. De spacing is verkeerd, ondanks dat het moderner en leuker is. Is het dezelfde font zoals in vorige 1.18/1.19?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
KillGhost schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:36:
Hier moest ik toch wel om lachen. Ik vind de beeldkwaliteit zelfs erg goed. Zelfs bij DVD's die ik download sta ik versteld van de kwaliteit.
Om jou moet ik net zo goed lachen, als je de dvd beeldkwaliteit van de oplay goed vind, heb je nog nooit een goede dvd/bluray speler gezien :) Speciaal de deinterlacer is om te janken.

Alweer : voor dik 80pop een kopie, maar niet het toppunt van gemak/kwaliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door HaseMike op 17-02-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Inderdaad, DVDs zijn interlaced mpeg2. Vergeet niet dat xvid, divx, h264 en sommige codecs al reeds vrij zijn van interlacing en gaan dus plaat voor plaat, ze zijn daarop geoptimaliseerd. Daardoor lijkt het goed beeld te geven bij mpeg4, maar bij ruwe mpeg2 (dvdrips) zal het meestal anders gaan als deinteracer niet goed doet. Je ziet dan nog wave effect in zitten bij de snelle motions.

Ik zal voor je kijken hoe oplay presenteert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
HaseMike schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:39:
[...]
Had ik moeten vermelden : Het slaat op SD materiaal, de upscaler / deinterlacer van de asus (en alle andere realteks) is niet bepaald geweldig.
Dit is voor mij hetzelfde als je zegt dat je telefoon kut is omdat hij slechte kwaliteit foto's maakt. Het is een FULL-HD media streamer en dat doet ie fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een aanvulling van mij die niet bedoeld is als flame naar asus.
Ik heb inmiddels een xtreamer. Oké, deze is 30 euro duurder. Maar jongens wat een verschil. Met firmware 2.2 erop werkt echt alles inclusief internet (youtube, radio etc.) NAS etc.
Asus is nog een eind af van dit resultaat maar met wat geduld (had ik niet) zal dit resultaat er vast komen op de o!play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:56:
Ik heb inmiddels een xtreamer. Oké, deze is 30 euro duurder. Maar jongens wat een verschil. Met firmware 2.2 erop werkt echt alles inclusief internet (youtube, radio etc.) NAS etc.
Asus is nog een eind af van dit resultaat maar met wat geduld (had ik niet) zal dit resultaat er vast komen op de o!play.
uhm internet doet het inmiddels ook op de Oplay, youtube zal op den duur denk ik wel overal verdwijnen en een nas functie zit ik niet op te wachten, gebruikte ik al niet op de popcorn, zal ik ook niet gebruiken op iedere ander apparaat wat geen echte nas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik wil wel Youtube / Google video erop zien, en andere lettertype graag met beter spacing.
Dan is ie al stukken beter en kan je wel boel TV programma's missen omdat je al veel tijd kwijt bent aan youtuben :D

• HaseMike
  • Niet online
SemperFidelis schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:02:Dit is voor mij hetzelfe als je zegt dat je telefoon kut is omdat hij slechte kwaliteit foto's maakt. Het is een FULL-HD media streamer en dat doet ie fantastisch.
Aha dat is een beetje "apple" denken : Wat de oplay slecht doet dat hoort zo ! Ach i.i.g. ben je het met me eens dat de oplay slechte kwaliteit leverd bij sd materiaal. Een andere bekende mediaspeler doet sd een stuk beter : wdtv live.

[ Voor 9% gewijzigd door HaseMike op 18-02-2010 08:32 ]

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:56:
Dat zijn allen functies die 95% van de O!Play users niet gebruikt, anders hadden ze wel een andere player aangeschaft en bovendien heb ik liever een speler die stil is en niet boven mijn koelkast uit komt als ik een film kijk.....

Daarnaast is Asus wat firmware betreft erg goed bezig vind ik. Als je kijkt hoe de O!Play op 1.07 begon en waar deze nu staat vind ik het een behoorlijk positief verschil. Zeker gezien het feit dat er iedere 3 weken een nieuwe firmware uit komt.
HaseMike schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:29:
[...]
Aha dat is een beetje "apple" denken : Wat de oplay slecht doet dat hoort zo ! Ach i.i.g. ben je het met me eens dat de oplay slechte kwaliteit leverd bij sd materiaal. Een andere bekende mediaspeler doet sd een stuk beter : wdtv live.
SD materiaal in 2010 :+

[ Voor 31% gewijzigd door Aghanim op 18-02-2010 08:39 ]

• HaseMike
  • Niet online
Jups, het is nu eenmaal een feit dat veel tv materiaal (series) nog altijd in SD is. Daarbij heb ik veel dvd's die met een goede speler er prima uitzien op een lcd. Als ik even naar mijn sat ontvanger kijk : Van de dik 3000 zenders zijn er maar zo'n 80 hdtv. Overigens, ik kan er natuurlijk maar een zeer beperkt aantal zien ivm codering.

Je kan wel doen of alles HD is, maar dat is helaas niet zo.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]
Het is mij in ieder geval nooit opgevallen dat de O!play in SD slechte kwaliteit levert, op alle 3 bij ons thuis niet en op alle 3 de tv's niet.
HaseMike schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:45:
[...]
Jups, het is nu eenmaal een feit dat veel tv materiaal (series) nog altijd in SD is. Daarbij heb ik veel dvd's die met een goede speler er prima uitzien op een lcd. Als ik even naar mijn sat ontvanger kijk : Van de dik 3000 zenders zijn er maar zo'n 80 hdtv. Overigens, ik kan er natuurlijk maar een zeer beperkt aantal zien ivm codering.

Van de 3000 zenders misschien maar 80 HD (Denk dat het er wel meer zijn, bijna alle grote US zenders zijn inmiddels HD), maar op 1 serie na (legend of the seeker) is alles wat ik kijk tegenwordig in HD.

[ Voor 41% gewijzigd door MeNTaL_TO op 18-02-2010 09:13 ]

• KillGhost

KillGhost

\o/

MeNTaL_TO schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:12:
[...]

Het is mij in ieder geval nooit opgevallen dat de O!play in SD slechte kwaliteit levert, op alle 3 bij ons thuis niet en op alle 3 de tv's niet.
Heb ik dus ook absoluut geen last van.

No guts, no glory!

• pdebruin1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2022
Na update naar 1.21P stopt de muziek (MP3) soms. Bij het volgende nummer komt er weer geluid. Zijn er nog meer die deze ervaring hebben?

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Over SD kwaliteitsverschil discussiëren in het HD tijdperk :N . Dat is wel zo minimaal, in dit topic hoeft het ook niet daarover door te gaan. Deze budgetspeler speelt alle SD content die je hem voert af. Dat hij dat misschien 'maar' op 95% van de hoogst mogelijk kwaliteit weergeeft zal 95% van de gebruikers een worst wezen.

Ik heb het zelf nooit naast elkaar gezien, maar begrijp me goed, ik geloof heus wel dat er kwaliteitswinst te behalen valt. Ik geloof daarnaast ook dat bijna niemand daarom maalt, omdat SD afspelen in 2010 niet de regel is. Het is bijzaak.

Zodra je het gaat hebben over de bovenste 5% kwaliteitswinst van een bijzaak van een product in het budgetsegment, dan kun je volgens mij beter doorgaan met de orde van de dag.

edit:
En om deze post maar een beetje nuttig te maken; het internet gedeelte van de nieuwe firmware is bij mij opeens heel brak geworden. De eerste keer dat ik ermee heb zitten spelen ging alles prima, maar na een reboot loopt hij de hele tijd vast zodra ik iets wil gaan doen binnen het internet menu.

Het internetgedeelte is dus niet stabiel, maar gelukkig is het maar een bijzaak ;) . Ik lig er dus niet wakker van.

[ Voor 22% gewijzigd door LieveNiels op 18-02-2010 13:09 ]

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Zit met een vervelend probleempje waar ik opzich wel een workaround voor heb gevonden. Het doet zich voor als ik het geluid optisch naar de versterker laat sturen:
Wanneer ik stereo of andere niet Dolby Digital/DTS content kijk of luister gaat dit alleen op SPDIF-PCM, op SPDIF-RAW heb ik geen geluid. Ga ik DD/DTS content kijken op PCM signaal, dan heb ik slechts stereo geluid. Dan moet ik dus weer met de hand omschakelen naar RAW voor "digitaal" geluid. Het is een vervelende handeling om regelmatig die setup in te moeten duiken. Ik denk eigenlijk dat het een probleem is van de versterker. Ben benieuwd of er nog meer tweakers zijn die hier last van hebben.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:12
Dat komt omdat je versterker geen mp3's kan encoden die raw naar je versterker worden gestreamed. Ik heb hetzelfde en dan ook bij de internet streams.

Het zou mooi zijn als je per "kanaal" (dus muziek, film, internet etc.) kan bepalen welke soort output je wilt. Bij films wil ik namelijk SPDIF-RAW en de rest SPDIF-LPCM

• MDB1106
jongetje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:48:
Dat komt omdat je versterker geen mp3's kan encoden die raw naar je versterker worden gestreamed. Ik heb hetzelfde en dan ook bij de internet streams.

Het zou mooi zijn als je per "kanaal" (dus muziek, film, internet etc.) kan bepalen welke soort output je wilt. Bij films wil ik namelijk SPDIF-RAW en de rest SPDIF-LPCM
Er zijn ook nog zat filmformaten die LPCM nodig hebben.
Dit zou inderdaad automatisch moeten kunnen omschakelen, of simpel via 1 knopje op de AB (of vervangings-AB) zonder in het menu te hoeven komen

• Aghanim
  • Niet online
HaseMike schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:45:
[...]

Ik snap je punt. Wat ik echter wil zeggen is dat ik deze speler heb gekocht voor gedownloade content. Hier heb ik zelf in 99 van de 100 gevallen de keuze tussen SD (Divx, DVD5/9 etc.) en HD. Zelf ga ik altijd voor HD, soms wacht ik zelf totdat de HD versie van een film/serie beschikbaar is. Tot op heden heb ik niets kunnen vinden dat ik in HD niet heb kunnen downloaden.

Als ik zo af en toe een SD film kijk, bijvoorbeeld voetbal international, dan neem ik genoegen met SD kwaliteit. Dat deze wellicht wat minder is dan op een andere speler/pc etc. maakt mij niks uit, aangezien ik altijd HD kijk is SD sowieso al van mindere kwaliteit.

Samengevat: Alles wat ik kijk op de O!Play is HD en dat doet doet ie meer dan prima!

• SemperFidelis
[...]
Ik denk dat je jezelf dan even achter je oren kan krabbelen dat je geen WDTV Live hebt gekocht. Zelfde geldt voor mensen die Youtube hadden verwachten: een beetje research en je had je 'miskoop' kunnen voorkomen. Eigen schuld.

Verwijderd

pdebruin1 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:25:
Na update naar 1.21P stopt de muziek (MP3) soms. Bij het volgende nummer komt er weer geluid. Zijn er nog meer die deze ervaring hebben?
Dit had ik dus ook. En er zijn er blijkbaar meer die dit hebben.
Overigens is de beeldkwaliteit van zowel de oplay als de xtreamer praktisch gelijk.
De xtreamer maakt sinds firmware 2.2 en vanaf de 2e produktiebatch absoluut geen geluid dat een koelkast overstijgt. Je hoort 'm nauwelijks. Je kunt zelfs de fan uitschakelen via het menu wanneer er geen HD in zit.
Overigens zie ik youtube en andere internetcontent als een extra'tje. NAS en FTP server is zeker een plus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
SemperFidelis schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:59:Ik denk dat je jezelf dan even achter je oren kan krabbelen dat je geen WDTV Live hebt gekocht. Zelfde geldt voor mensen die Youtube hadden verwachten: een beetje research en je had je 'miskoop' kunnen voorkomen. Eigen schuld.
O mijn wat een nivo hier "eigen schuld" :) Ik heb een wdtv live gehad, die heeft weer andere leuke problemen. Ik wou alleen maar aangeven dat een htpc maar zeer weinig meer kost dan een Oplay (of welke andere mediaspeler dan ook) en daarbij dan alles o.k. draait en met een interface naar keuze zoals b.v. xbmc of boxee.

Ik heb zowel een ps3, oplay, wdtv live, en een htpc staan/gehad dus ik kan wel enigzins objectief beoordelen wat beter presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 07-10 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Misschien moeten jullie deze discussie ergens anders voortzetten.

Ik heb deze player sinds 2 maanden en ben er zeer tevreden over. Ik zocht een HD player van rond de 100 Euro en heb deze gekozen.

Beeldkwali op mijn 40" led is voor mij perfect, zowel HD als SD.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HaseMike schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:19:
Ik heb zowel een ps3, oplay, wdtv live, en een htpc staan/gehad dus ik kan wel enigzins objectief beoordelen wat beter presteerd.
Ik heb jaren lang een HTPC gehad, en heb nu een PS3, een Apple TV, een Wii, een PS2 en een O!Play. Content staat op een NAS en m'n vriendin speelt series vanaf een 2.5" schijfje. De O!Play stijgt qua gebruiksgemak overal boven uit, is retestabiel, stil, goedkoop, en over beeldkwaliteit heb ik niet te klagen. En ik mag gerust stellen dat ik een high end 47" TV heb.

Jouw mening over de SD weergave heeft misschien vooral te maken met de combinatie van afspeelapparatuur en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zie ik youtube en andere internetcontent als een extra'tje. NAS en FTP server is zeker een plus
Doe mij dan maar uitzending gemist maar eigenlijk de mogelijkheid internetcontent zelf toe te voegen en aan te passen met een handige edit gui.

Nu al een fantastisch kastje voor het geld.
Ben benieuwd hoe die over een half jaartje is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
- nevermind -

[ Voor 95% gewijzigd door Artcore op 19-02-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,net in de winkel gehaald laatste firmware eropgezet.
Nu heb ik het probleem als ik een film afspeel en de film stop wordt de verbinding met de Tv ( HDMI ) verbroken moet ik eerst het kastje uit en dan weer aan doen of via de Tv veranderen van hdmi port en weer terug naar de goede poort.Heb overigeng een Samsung LE40B620P3
Misschien staat dit al ergens vermeld maar heb het niet kunnen vinden.
Is dit een bekend probleem weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
Weet iemand of het mogelijk is om de configfile waar de tv zenders instaan te editen om zo zelf kanalen toe te kunnen voegen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:25:
Nu heb ik het probleem als ik een film afspeel en de film stop wordt de verbinding met de Tv ( HDMI ) verbroken moet ik eerst het kastje uit en dan weer aan doen of via de Tv veranderen van hdmi port en weer terug naar de goede poort.Heb overigeng een Samsung LE40B620P3
Alvast bedankt
Het lijkt me stug dat dit aan de O!Play ligt. Heb je dit met andere apparaten ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:39:
[...]

Het lijkt me stug dat dit aan de O!Play ligt. Heb je dit met andere apparaten ook?
Nee geen problemen mee met andere apparaten heb de pc eraan gehad ook via Hdmi en de Bleuray speler is ook via Hdmi aangesloten,heb ook al andere Hdmi poorten geprobeerd, maar we zijn nu alweer enige uurtjes verder en als ik Mkv of Mts afspeel geeft ie dit probleem als ik een Dvd iso of Folder afspeel werkt de Asus gewoon naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:25:
Alvast bedankt
Probeer eens de 24 fps/hz setting op off te zetten, ik heb dit ook met de oplay van mijn schoonouders, op geen enkele samsung heb ik er verder last van (gek genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:12:
[...]

Probeer eens de 24 fps/hz setting op off te zetten, ik heb dit ook met de oplay van mijn schoonouders, op geen enkele samsung heb ik er verder last van (gek genoeg).
Raar maar waar bedankt voor je tip.
al een paar keer geprobeerd en hij blijft er nu in.
Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren hdp-r1 gekocht direct de nieuwste firmware op gezet 1.21 pal
maar kan geen srt ondertiteling selecteren wie weet raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:04:
ik heb gisteren hdp-r1 gekocht direct de nieuwste firmware op gezet 1.21 pal
maar kan geen srt ondertiteling selecteren wie weet raad
Heb je iets meer info srt bij moviefile moet de zelfde naam hebben.
Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste