Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Misschien ff die bestandjes weggooien van je harddisk? Die database bestandjes die asus in elke map zet. Enige wat ik mij kan bedenken wat er veranderd zou kunnen zijn. Ik had laatst eens mijn mp3 collectie gecontroleerd met mp3 checker, bleken er aardig wat nummers 'beschadigd' te zijn. Wieweet heb jij ook wel zoiets er tussen waarop hij telkens vast loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
justin_ti schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:21:
Misschien ff die bestandjes weggooien van je harddisk? Die database bestandjes die asus in elke map zet. Enige wat ik mij kan bedenken wat er veranderd zou kunnen zijn. Ik had laatst eens mijn mp3 collectie gecontroleerd met mp3 checker, bleken er aardig wat nummers 'beschadigd' te zijn. Wieweet heb jij ook wel zoiets er tussen waarop hij telkens vast loopt?
Nee, het gaat echt om dezelfde files die eerst goed afgespeeld werden, bijvoorbeeld een muziek album. Invalid file, prima, maar niet eerst 2 maanden wel werken en dan ineens invalid zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2018
Aghanim schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:25:
Weet je wat ik nu vaag vind? Dat ik al 2 maanden perfect op 1.13 alles afspeel en nu ineens, uit het niets, continu de invalid file bug krijg :( . Hoe is het mogelijk dat iets 2 maanden perfect gaat en dan ineens out of the blue niet meer werkt?
Toevallig Oplay compleet van de stroom gehaald? Dit veroorzaakte bij mij de invalid-file bug namelijk. Gewoon ff 1.17 installeren dan ben je van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
ZIjn hier mensen die ook het probleem hebben dat het geluid (zowel bij muziek als film bestanden) soms ineens met veel ruis/gekraak afgespeeld wordt. Als ik dan op de STOP knop op de a.b. druk en het bestand opnieuw open is het weer verdwenen. Dit is bij het achter elkaar afspelen van een aantal mp3's of trailers erg irritant. Ik gebruik een externe versteker, maar heb het bij andere apparaten (sat, wii, blu-ray player) nog niet gehad. Ik vermoed dus dat het probleem door de Oplay veroorzaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
japso84 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:27:
ZIjn hier mensen die ook het probleem hebben dat het geluid (zowel bij muziek als film bestanden) soms ineens met veel ruis/gekraak afgespeeld wordt. Als ik dan op de STOP knop op de a.b. druk en het bestand opnieuw open is het weer verdwenen. Dit is bij het achter elkaar afspelen van een aantal mp3's of trailers erg irritant. Ik gebruik een externe versteker, maar heb het bij andere apparaten (sat, wii, blu-ray player) nog niet gehad. Ik vermoed dus dat het probleem door de Oplay veroorzaakt wordt.
Nope, ook met externe versterker geen ruis of iets dergelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 11:03
Dit lijkt me wel een mooi apparaat, weet iemand of een USB-cardreader met een SDHC kaartje erin goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb wel eens aan het begin van een film dat er een harde klik vooraan zit. Dat is heel irritant en op mijn PC is de klik niet aanwezig. Ik heb hiervoor nog geen oplossing gevonden. Ook het verzetten van de audio-output biedt geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik heb na lang rondkijken toch maar besloten om voor deze speler te gaan..
Ik neem aan dat je de subs gewoon nog kunt aanpassen mocht het niet sync lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_buk
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:24
Nieuwe Firmware:

ftp://ftp.asus.com.tw/pub...a_Player/HDP-R1/Firmware/

Install bestand is kleiner dan 117
Ik ga het nog niet proberen, 117 werkt prima.

[ Voor 64% gewijzigd door p_buk op 15-01-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Topgunn schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:48:
Dit lijkt me wel een mooi apparaat, weet iemand of een USB-cardreader met een SDHC kaartje erin goed werkt?
Jups werkt prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een "stomme" vraag.

Ik heb zojuist alle shares gemount en kan vanaf de ASUS naar de shares toe. Zie alle mappen en bestanden.

Als ik echter binnen het menu van de ASUS Oplay kijk zie ik niets terug. Weet iemand wat ik nu nog moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat voor files heb je geshared en is dat ook de soort die je kiest (dus wil je film kijken, selecteer dan movie, sound voor mp3 enz).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:49:
Wat voor files heb je geshared en is dat ook de soort die je kiest (dus wil je film kijken, selecteer dan movie, sound voor mp3 enz).
Na heel veel #@$#@$#@ ben ik er achter waarom hij het niet wilde doen. Mijne doet het dus nu ook goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Topgunn schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:48:
Iemand de nieuwe FW al geprobeerd? Nu ik vanuit het niks de invalid file bug op de 1.13 krijg wil ik toch upgraden. Ben alleen benieuwd of de nieuwe een 'echte nieuwe' is of dat er weer een soort quickfix a la 1.13 is.....

[ Voor 31% gewijzigd door Aghanim op 16-01-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Aghanim schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 09:25:
Iemand de nieuwe FW al geprobeerd? Nu ik vanuit het niks de invalid file bug op de 1.13 krijg wil ik toch upgraden. Ben alleen benieuwd of de nieuwe een 'echte nieuwe' is of dat er weer een soort quickfix a la 1.13 is.....
Zowiezo de 1.17 erop zetten, waarom draaien met een oude firmware ? De 1.17 is stabiel en zonder problemen. De 1.18 heb ik net geprobeerd :

- Nieuw zoom setting 0,9, geen idee wie daar wat aan heeft, geef mij maar 1,2-1,3 zoom zoals bij de wdtv om op kleinere tv's de balken wat te beperken (ja ik weet het dan verlies je wat beeld links en rechts).

- Sleep mode
- Start wat sneller op
- Subtitles duidelijker op witte achtergrond
- Nieuw functie menu bij files (return, rename, delete) handig

Even telnet gebruikt en het valt me op dat dit een beetje lijkt op een beta firmware : Er is een "lost-found" dir, ik zie een korte readme staan e.d.

Hopelijk brengt de volgende firmware eens een samba server / nzbget / torrents.

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 16-01-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Ik krijg de nieuwe firmware niet als rar geopend. Krijg telkens de melding "unexpected end op archive"....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ik heb sinds gisteren een O!Play (van een vriend overgenomen) en had deze problemen vanochtend ook.

Als je niets doet speelt ie prima het geluid af, maar zodra je gaat vooruit spoelen, pauzeren of met de ondertiteling klooien begon het zeer luide geruis en gekraak. Soms hielp het opnieuw selecteren van de bron op de tv, maar soms ook niet.

Ik heb de laatste officiële update erop gezet, en weg probleem. _/-\o_

Ook de ballon scene in UP liep eerst niet vloeiend (echt heel erg haperend!), en die doet het na de update ineens ook perfect.

Via de support.asus.com website kun je bij downloads het product selecteren (categorie: multimedia en dan mediaplayers) en dan de bovenste PAL update nemen. UItpakken en op een USB stickje zetten, en op de O!Play via setup, opnieuw laden of zoiets wordt de update erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Kan er reeds iemand bij firmware 1.17 de shares aanmaken van een NAS als snelkoppeling met een usb sticky in de Asus?

Mij lukt het nog steeds niet...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
HaseMike schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:00:
[...]
Zowiezo de 1.17 erop zetten, waarom draaien met een oude firmware ? De 1.17 is stabiel en zonder problemen. De 1.18 heb ik net geprobeerd :
Omdat de 1.13 tot op heden ook stabiel en zonder problemen is. Icm Windows 7 en het bereiken van de shares ga ik geen onnodige updates draaien zodat ik straks misschien weer 3 dagen tijd nodig heb om de shares weer bereikbaar te maken :)

[ Voor 51% gewijzigd door Aghanim op 17-01-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O!Play HDP-R1 v1.18 firmware nu op asus support :9
Goed bezig bij asus! _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:40:
En nu nog wat belangrijker zaken, dan b.v. 0,9x zoom (wie heeft daar in hemelsnaam wat aan) zoals :

- geen $c enz aangeven bij de samba shares
- Een betere UI ipv die verschrikkelijke standaard realtek
- Samba server, nzbget, torrent, wol
- Betere netwerk throughput
- Ergens de tijd laten zien, want nu vul je die in en zie je hem verder nergens..

Dat was um wel ;)

En @xenergy geen angst ook 1.17 en 1.18 werken gewoon met w7, we zijn hier bij tweakers nietwaar dus gewoon wat proberen. Tip : maak een aparte user aan naam OPlayer pass OPlayer hoef je ook niets meer te veranderen bij het aanloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:52:
[...]

Na heel veel #@$#@$#@ ben ik er achter waarom hij het niet wilde doen. Mijne doet het dus nu ook goed.
Wat was het dan uit eindelijk?
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:40:
Waar precies?
Op ftp://ftp.asus.com/pub/AS...a_Player/HDP-R1/Firmware/ zie ik alleen 118NTSC
en op ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/Digital_Media_Player/Firmware/ als nieuwst versie 117 PAL.

[ Voor 44% gewijzigd door MeNTaL_TO op 17-01-2010 23:47 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

HaseMike schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:36:
En nu nog wat belangrijker zaken, dan b.v. 0,9x zoom (wie heeft daar in hemelsnaam wat aan) zoals :
Voor op de televisies, vooral over compositie video. Daar is video vaak iets ingezoomd zodat sommige hardcoded subtitles toch nog deels buiten het beeld komen te staan. Dat heb ik paar keer gezien. Met 0,9x zoom is dat opgelost en kan ik alles beter zien. Ook nuttig voor oude beeldbuis televisies.

Digitaal heb je niet zoveel aan, die vult scherm perfect op als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
MrDummy schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:34:
Ook nuttig voor oude beeldbuis televisies.
Niet verkeerd bedoeld ; zijn er nog mensen met zo'n oude buis >en< een mediaspeler voor 1080p content ? Zeer malle combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
HaseMike schreef op maandag 18 januari 2010 @ 06:50:
[...]
Niet verkeerd bedoeld ; zijn er nog mensen met zo'n oude buis >en< een mediaspeler voor 1080p content ? Zeer malle combinatie.
Yeps hier, ik heb een dikke full HD beeldbuis:) Nee grapje, maar wel serieus een breedbeeld beeldbuis tv. Ik draai er geen HD content af, nouja ik heb het een keer geprobeerd omdat ik het leuk vond. Maar ook voor SD content vind ik dit ding leuk omdat hij in tegenstelling tot veel SD players een netwerkaansluiting heeft, een (hopelijk in de toekomst) custom / betere firmware met youtube etc. Maar als ik geld genoeg heb wil ik natuurlijk graag een mooie 37" plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 07:14
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen... Kan iemand beschrijven hoe hij de speler heeft aangesloten op zijn netwerk en zo het streamen aan de gang heeft gekregen? Ik heb namelijk van alles geprobeert maar niks lukt.. Ik kan maar niet inloggen... Onderstaande heb ik o.a. geprobeert:

-account aangemaakt op windows xp pc (en natuurlijk de media delen)
-met en zonder wachtwachtwoord (de account)
-en op alle manieren hoe in dit forum beschreven staan....

Tot op heden blijf ik maar een login fail houden (ps. heb de nieuwste firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
chrissis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:49:
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen... Kan iemand beschrijven hoe hij de speler heeft aangesloten op zijn netwerk en zo het streamen aan de gang heeft gekregen? Ik heb namelijk van alles geprobeert maar niks lukt.. Ik kan maar niet inloggen... Onderstaande heb ik o.a. geprobeert:

Tot op heden blijf ik maar een login fail houden (ps. heb de nieuwste firmware).
Heb je account OPlayer als gebruikersnaam EN wachtwoord gedaan? Dat vind ik zelf het makkelijkst, en dan een map delen > geavanceerde machtigingen dan zoeken OPlayer ten minste leesrechten geven op die map. Als het goed is vraagt hij dan helemaal niet meer om een login, maar kom je er direct op.

-------
Heb ook de nieuwe firmware er net op gezet 1.18P. Niks te klagen, een ander lettertype (waarvan ik niet vind dat het mooier is maar ook niet lelijker). Zoom van 0.9 was er toch al? Die gebruikte ik in 1.17 in ieder geval ook al. Hij is er wel sneller op geworden!

[ Voor 12% gewijzigd door justin_ti op 18-01-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:36:
[...]

- geen $c enz aangeven bij de samba shares
- Een betere UI ipv die verschrikkelijke standaard realtek
- Samba server, nzbget, torrent, wol
- Betere netwerk throughput
- Ergens de tijd laten zien, want nu vul je die in en zie je hem verder nergens..

Dat was um wel ;)
Het belangrijkste is toch wel het feit dat asus blijkbaar constant nieuwe firmware met nieuwe functionaliteit blijft ontwikkelen. Heb hiervoor een Kiss 1600 en een Freecom mediaplayer II gehad waar ik nog nooit nieuwe firmware voor heb kunnen vinden. Bij asus pakken ze dat gelukkig anders aan.
Buiten de voor jou niet belangrijke 0.9 x zoom zit er in v1.18 nog wel wat meer...
1.Improve subtitle font support for the missing characters
2.Add in txt subtitle format support
3.Add in file and folder management function. Press left key to delete or rename it.
4.Add in 0.9x zoom out option
5.Add in sleep timer function
Omdat deze functionaliteit toevallig niet op jouw lijstje staat, maakt niet dat deze nieuwe firmware gelijk onbelangrijk is. Anderen hebben hier waarschijnlijk wel wat aan.
Hoop dat in de toekomst ook jouw wensen aan bod komen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedude_alive
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-12-2020
Jammer dat MP3 tags (inclusief album art) nog steeds niet meegenomen wordt met de nieuwe firmware.
Verder wel zeer OK dat er regelmatig firmware updates komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
justin_ti schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:20:
[...]

Heb je account OPlayer als gebruikersnaam EN wachtwoord gedaan? Dat vind ik zelf het makkelijkst, en dan een map delen > geavanceerde machtigingen dan zoeken OPlayer ten minste leesrechten geven op die map. Als het goed is vraagt hij dan helemaal niet meer om een login, maar kom je er direct op.

-------
Heb ook de nieuwe firmware er net op gezet 1.18P. Niks te klagen, een ander lettertype (waarvan ik niet vind dat het mooier is maar ook niet lelijker). Zoom van 0.9 was er toch al? Die gebruikte ik in 1.17 in ieder geval ook al. Hij is er wel sneller op geworden!
Mag niet baten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Heeft iemand een idee hoe het mogelijk is om zelf een GUI te ontwerpen? Ik zie bij de WD-TV dat ze allemaal custom skins hebben, veel mooier dan de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:56
Klein vraagje over dit apparaat. Is het op de een of andere manier mogelijk muziek sf te spelen (inet radio of van mijn nas) zonder de TV aan te moetzen zetten? Ik denk het niet, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:50:
Heeft iemand een idee hoe het mogelijk is om zelf een GUI te ontwerpen? Ik zie bij de WD-TV dat ze allemaal custom skins hebben, veel mooier dan de standaard.
Het is opensource, dus maak je eigen FW ;)
maartend schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:00:
Klein vraagje over dit apparaat. Is het op de een of andere manier mogelijk muziek sf te spelen (inet radio of van mijn nas) zonder de TV aan te moetzen zetten? Ik denk het niet, maar je weet maar nooit.
Tenzij je blind door de menu's wil gaan, nee. Er zit geen LCD schermpje op het apparaat zelf, dus zal dat gewoonweg niet gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:25:
Muziek spelen zonder tv aan te zetten :

Tenzij je blind door de menu's wil gaan, nee. Er zit geen LCD schermpje op het apparaat zelf, dus zal dat gewoonweg niet gaan.
Dat gaat wel : Er zit zelfs een apart knopje op de AB met een muzieknoot erop.
- doe een usb stick met muziek in de oplay
- druk op de Muzieknoot

Het volgende gebeurt : Oplay maakt playlist van -alle- mp3 files in alle mappen, en nog random ook dus "shuffle". Daarna begint hij af te spelen. Dit alles zonder ook maar 1x het scherm nodig te hebben.

Top want daardoor kon ik mijn ipod ook verkopen (Altijd al een hekel gehad aan itunes dus vandaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 17:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:25:
Het is opensource, dus maak je eigen FW ;)
Dream on. Het spul is gebaseerd op de SDK van Realtek en die is voor een essentieel deel gesloten, wat betekent dat je niet de spullen hebt om graphics op het scherm te tonen of geluid te spelen. Realtek heeft hier z'n proprietary API's voor. Er zijn mensen die voor de 1283 alles hebben kunnen bouwen met een source tree die door 1 fabrikant online was gezet, maar voor de 1073 die in de O!Play zit is er geen volledig complete source tree waar je alles mee kunt bouwen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:32:
[...]

:? Dat doet de o!play al. Waar moet je dan tussen switchen?
Tussen RAW en LPCM

dus bij een film 5.1 moet hij op spdif RAW staan anders hoor ik niets.,,
en bij muziek (stereo) moet hij op spdif LPCM staan anders hoor ik niets...
Dus moet steeds in het menu audio settings veranderen

Is dit bij HDMI niet het geval dan?? of heeft iedereen hem gewoon op LPCM staan
en heeft niemand dolby digitaal of dts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:11:
[...]

Tussen RAW en LPCM

Zit met hetzelfde (irritante) probleem. O!Play optisch aangesloten op de versterker en via HDMI op de tv.
Ik zeg: f/w 1.19 met automische switch tussen RAW en LPCM bij afspelen mp3 }:|

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-King
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-06-2020
chrissis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:49:

Ben je zeker dat je netwerk verbinding inorde is? Heb je een geldig IP-adres ingesteld of heb je er eentje via DHCP gekregen?
Ik had namelijk thuis ook de "login fail" foutmelding en dit kwam doordat ik geen netwerk verbinding had (foutje bij het patch-paneel in de kelder ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Plexxodus schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:57:
[...]

Zit met hetzelfde (irritante) probleem. O!Play optisch aangesloten op de versterker en via HDMI op de tv.
Ik zeg: f/w 1.19 met automische switch tussen RAW en LPCM bij afspelen mp3 }:|
sluit ik me bij aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:11:
[...]

Tussen RAW en LPCM

Bij HDMI volgens mij ook, daar heb je echter wel de optie Multichannel LPCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Exirion schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:20:
[...]

Dream on. Het spul is gebaseerd op de SDK van Realtek en die is voor een essentieel deel gesloten, wat betekent dat je niet de spullen hebt om graphics op het scherm te tonen of geluid te spelen. Realtek heeft hier z'n proprietary API's voor. Er zijn mensen die voor de 1283 alles hebben kunnen bouwen met een source tree die door 1 fabrikant online was gezet, maar voor de 1073 die in de O!Play zit is er geen volledig complete source tree waar je alles mee kunt bouwen.
Hm jammer, maar misschien nog wel interessant in de toekomst. Bij Asus kunnen ze namelijk geen mooie menu's / skin maken heb ik het idee |:( Hoewel ik geen moeite heb met deze interface hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
Wat printplaatjes en een doosje eromheen bouwen kan "iedereen" wel… Goed doordachte software maken kost veel meer moeite en dus tijd. Iets wat niet past bij al die Koreaanse/Tawaineese bedrijven blijkbaar.

Ik vind toch wel een boel nadelen aan dit menu zitten. Je moet naar mijn idee veel te vaak klikken wil je een film in beeld krijgen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
lowfi schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:04:
Wat printplaatjes en een doosje eromheen bouwen kan "iedereen" wel… Goed doordachte software maken kost veel meer moeite en dus tijd. Iets wat niet past bij al die Koreaanse/Tawaineese bedrijven blijkbaar.

Ik vind toch wel een boel nadelen aan dit menu zitten. Je moet naar mijn idee veel te vaak klikken wil je een film in beeld krijgen bv.
Je kunt de films ook kopen en in je DVD speler laden natuurlijk :P Ik ben in elk geval blij dat de Asus goed doet waarvoor hij gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

lowfi schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:04:

Ik vind het niet veel minder klikken dan ik met mijn Popcorn moest doen (en deze doet het tenminste gewoon, om een een of andere reden pakte hij alle SMB share's, behalve die van mij, dan stopte de stream gewoon na X minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Ik heb mijn OPlay in het netwerk gehangen, DHCP IP Auto, maar hij blijft "DHCP not ready!!" aangeven. Ik zie in de status van de router dat hij wel een IP heeft gekregen. Ik heb ook geprobeerd om er een statisch adres van de maken, geen idee of ie dan wel op het netwerk komt. Hij ziet in ieder geval geen schijven. Mijn XP machine heeft wel gewoon verbinding, zonder paswoord, gedeelde schijven. Moet ik nog iets doen met de workgroup?

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi o!play fans,

Wie kan mij de stappen uitleggen om met mijn O!play via mijn netwerkje in te loggen op mijn PC?

gegevens:

Windows7
Firmware1.18P
router

:-)

Alvast bedankt voor de moeite.

( ben gewoon een dummy , vandaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:28:
Hoi o!play fans,

Wie kan mij de stappen uitleggen om met mijn O!play via mijn netwerkje in te loggen op mijn PC?

gegevens:

Windows7
Firmware1.18P
router

:-)

Alvast bedankt voor de moeite.

( ben gewoon een dummy , vandaar )
Dag Daan, no offence maar als je enigszins dit topic zou hebben doorgelezen had je denk ik voldoende informatie gehad. Deze vraag is namelijk veelvuldig (waarschijnlijk op iedere pagina wel minimaal 1x) aan bod gekomen en beantwoord.

Probeer deze stappen eerst eens, mocht het dan nog niet lukken kun je altijd vragen stellen. Geef hierbij duidelijk aan wat je geprobeerd hebt. Een beetje tweaker wil toch eerst zelf aan de slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Schone installatie van de pc heeft het probleem opgelost... Het enige wat ik hoefde te doen was een map delen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Vincent7 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:01:
Ik heb mijn OPlay in het netwerk gehangen, DHCP IP Auto, maar hij blijft "DHCP not ready!!" aangeven. Ik zie in de status van de router dat hij wel een IP heeft gekregen. Ik heb ook geprobeerd om er een statisch adres van de maken, geen idee of ie dan wel op het netwerk komt. Hij ziet in ieder geval geen schijven. Mijn XP machine heeft wel gewoon verbinding, zonder paswoord, gedeelde schijven. Moet ik nog iets doen met de workgroup?
Na een paar keer resetten heeft mijn O!Play ook in de gaten gekregen dat ie wel degelijk een IP adres heeft ontvangen. Ik kan het nu ook pingen. Alleen kan ie nog steeds geen andere PC/laptop zien. Misschien nog een keer PC resetten/opnieuw schijf delen. Blijft een beetje vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je als je een nas drive hebt ook afspelen zonder dat de pc hoeft aan te staan?
de asus ziet hem namelijk niet. Als ik de pc aan zet ziet hij hem wel direct. Ze zitten in dezelfde netwerkgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19
Het streamen heb ik maar opgegeven haha geen beginnen aan als leek. Gelukkig gaat met externe hd ook prima.

Weet iemand hoe je Video_TS gewoon als DVD afspeelt? Ik vond in dit topic dat je op play moest drukken bij het video_ts menu maar dat lukt niet.
Ik moet nu alle .vob los afspelen.

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
kernie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:53:
Het streamen heb ik maar opgegeven haha geen beginnen aan als leek. Gelukkig gaat met externe hd ook prima.

Weet iemand hoe je Video_TS gewoon als DVD afspeelt? Ik vond in dit topic dat je op play moest drukken bij het video_ts menu maar dat lukt niet.
Ik moet nu alle .vob los afspelen.
dvd : selecteer de .ifo om de dvd af te spelen. Streamen stelt niets voor, even wat verdiepen we zitten hier op tweakers nietwaar en een mapje delen is echt bijzonder basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19
HaseMike schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:33:
[...]
dvd : selecteer de .ifo om de dvd af te spelen. Streamen stelt niets voor, even wat verdiepen we zitten hier op tweakers nietwaar en een mapje delen is echt bijzonder basic.
Dank! Ga het direct proberen.

Heb echt veel geprobeerd voor t streamen maar lukt me niet echt. Gelukkig vind ik t met hd ook prima hoor :)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
kernie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:53:
Hohoho, dit is tweakers, we geven niet zomaar op...!

Met deze is het bij mij gelukt (met Windows 7):

http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
update naar firmware 1.18 geen problemen
netwerk aanmelding geef problemen. met windows 7 gaat het prima. onder Mac (snow leopard) krijg ik geen mappen te zien voorheen ging dit wel iemand een mogelijke oplossing.. hebben alles al eens van voor naar achter doorlopen maar wil niet werken/

nog maar eens lopen kl.. het werkt weer als voorheen. :)
vind het wel vreemd dat naar elke Firmware update alles even niet meteen wil werken.
Verder nog steeds dik tevreden met mijn asus

[ Voor 24% gewijzigd door ronaldme op 23-01-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Zit nu ook sinds een aantal dagen op fw1.18. De ondertitels hebben nu een dikkere outline (mag van mij nog wel iets dikker) waardoor ze beter te lezen zijn op een witte achtergrond. Echter is nu de ruimte tussen de letters (spacing) erg slecht waardoor het af en toe lijkt dat woorden aan elkaar geplakt zitten of woorden gesplitst worden. Tot nu toe heb ik hier nog niemand over gehoord, ben ik de enige die dit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

japso84 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:21:
Zit nu ook sinds een aantal dagen op fw1.18. De ondertitels hebben nu een dikkere outline (mag van mij nog wel iets dikker) waardoor ze beter te lezen zijn op een witte achtergrond. Echter is nu de ruimte tussen de letters (spacing) erg slecht waardoor het af en toe lijkt dat woorden aan elkaar geplakt zitten of woorden gesplitst worden. Tot nu toe heb ik hier nog niemand over gehoord, ben ik de enige die dit ziet?
Ik heb er geen een, maar als je de youtube filmpje ziet met srt ondertiteling vanaf 4.35 ziet het er niet aan elkaar geplakt uit.

http://www.youtube.com/watch?v=o0efCcQyWdc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik naar 1.18 over ga stappen de volgende vraag:
Is het nu ook mogelijk om shortcuts naar netwerk samba shares te maken? Het is me niet duidelijk. Het schijnt te kunnen in de map my shortcuts en dan op pijltje naar links te drukken.
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:01:
Voordat ik naar 1.18 over ga stappen de volgende vraag:
Is het nu ook mogelijk om shortcuts naar netwerk samba shares te maken? Het is me niet duidelijk. Het schijnt te kunnen in de map my shortcuts en dan op pijltje naar links te drukken.
Kan iemand dit bevestigen?
Heeuj nu je het zegt! Nou voor ik je blij maakt, het werkt niet naar behoren. Wat je zegt klopt wel, je krijgt nu ineens een popup menu met: toevoegen. Vervolgens kies je voor user / pass / naam van de shortcut... en ip van de server. Dat ip kan ik met geen mogelijkheid veranderen, blijft op 0.0.0.0 staan. Je kan er wel leuk op gaan staan, dan lijkt het alsof je m kunt aanpassen, maar op de afstandsbediening zit gewoon geen knop waarmee je dit kan editten (je zou zeggen pijl omhoog, maar dan gaat hij naar een ander menu optie, of: eerst ok en dan pijltje omhoog maar op ok reageert hij niet). Wat ik toen deed is op detail klikken. Dan kan je ineens ook de hostnaam en het domein invullen. Zo werkt het wel:

Ip op 0.0.0.0 laten, domein leeg laten en host wel invullen (in mijn geval 'zurver' met user OPlayer en pass OPlayer). Wat het tegenvallende is, is dat ik geen pad kan ingeven waar hij naartoe moet. Ik kan dus geen shortcut genaamd: muziek maken linkend naar \\zurver\muziek. Je hebt er dus geen reet aan, want in plaats van workgroup te klikken kan ik nu op my_shortcuts klikken en vervolgens daar op de computer naar keus drukken. Ik snap er niks van.

Heb btw in alle andere menu's op pijltje naar links gedrukt, maar nog niet echt veel nieuws tegen gekomen :P Je kunt nu wel mappen en bestanden hernoemen / verwijderen als je pijltje naar links drukt als je ergens in een map of op een computer zit. Best handig als je bijvoorbeeld lelijke muziek uit je collectie wilt gooien, of bekeken films die je toch niet meer hoeft.

[edit]

Misschien is het nu wel mogelijk het shortcuts bestand via telnet te openen. Je hoeft ze nu niet zelf meer aan te maken, want ze staan er al. Je zou ze kunnen bewerken en er alsnog een pad achter kunnen plakken. Toch vind ik dit waardeloos van Asus, want het hele gedoe slaat volgens mij nergens op.

[edit 2]

Ben erachter gekomen dat:
-shortcuts zijn niet te bewerken, hoewel het zo lijkt, helpt het niet als je m naderhand wijzigt. Je moet deze dus eerst weggooien en een nieuwe aanmaken met een ander label(mocht je de host willen veranderen ofzo). Doe je het met hetzelfde label en stond er bij host eerst bijvoorbeeld zurver, en de tweede keer justin, dan lijkt er justin te staan maar staat er toch 'zurver' achter de schermen.

- het heeft ook geen zin om bij host in te vullen bijvoorbeeld: /zurver/Muziek/, of zelfs geen /zurver het moet enkel en alleen de hostnaam van de computer zijn, zonder slashes.

- Het heeft ook geen zin om wat bij domein in te vullen: wat ik er ook neerzet, hij komt altijd gewoon op de root van de host. Ik dacht dus bij domein /muziek/ of muziek neer te zetten, maar dat werkt helaas niet.

[ Voor 22% gewijzigd door justin_ti op 23-01-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:43:
[...]

Ik heb er geen een, maar als je de youtube filmpje ziet met srt ondertiteling vanaf 4.35 ziet het er niet aan elkaar geplakt uit.

Bij mij op 1.18 is de spacing juist zo groot dat ik haast geen verschil meer zie tussen de letters en spaties! Vreemd. Ik gebruik wel de analoge uitgang en geen hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:02:
[...]

Bij mij op 1.18 is de spacing juist zo groot dat ik haast geen verschil meer zie tussen de letters en spaties! Vreemd. Ik gebruik wel de analoge uitgang en geen hdmi.
lijkt erop dat de fw1.18 de ondertiteling niet verbeterd
Misschien handig om dit te melden aan asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:43:
[...]

Dat filmpje is van begin december, toen was fw1.18 nog niet uit. Tevens gaat het daar om de nieuwe Oplay Air, deze heeft voor zover ik weet een andere firmware.

Justin_ti bevestigt mijn probleem in ieder geval, het probleem zit em dus echt in de firmware. Morgen registreer ik me wel ff op het forum van Asus, dan zal ik er daar ook melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
justin_ti schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:09:
Ben erachter gekomen dat:
-shortcuts zijn niet te bewerken, hoewel het zo lijkt, helpt het niet als je m naderhand wijzigt. Je moet deze dus eerst weggooien en een nieuwe aanmaken
Dat is niet correct, als je de asus van de stroom afhaalt en weer aanzet dan zijn de wijzigingen wel verwerkt. Ik neem aan dat de Oplay de file inleest in zijn geheugen. In standby staat hij niet werkelijk uit, de update vind dus pas plaats bij het uit/aan zetten van de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

japso84 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 02:58:
[...]

Dat filmpje is van begin december, toen was fw1.18 nog niet uit. Tevens gaat het daar om de nieuwe Oplay Air, deze heeft voor zover ik weet een andere firmware.

Justin_ti bevestigt mijn probleem in ieder geval, het probleem zit em dus echt in de firmware. Morgen registreer ik me wel ff op het forum van Asus, dan zal ik er daar ook melding van maken.
hier wordt al erover geklaagd
http://vip.asus.com/forum...%20HDP-R1&page=4&count=46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1.18 er toch maar op gezet. Vooralsnog niet veel verbetering tov 1.17. De ruimte tussen woorden in ondertiteling is erg weinig, ze lijken soms inderdaad aan elkaar geplakt. Ook is de leesbaarheid er niet beter op geworden. Het aanmaken van shortcuts naar een map op een NAS werkt niet. Je moet nog steeds doorklikken naar een map dieper in de mappenstructuur.
Veer de rest wel een erg leuk apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
HaseMike schreef op zondag 24 januari 2010 @ 08:44:
[...]
Dat is niet correct, als je de asus van de stroom afhaalt en weer aanzet dan zijn de wijzigingen wel verwerkt. Ik neem aan dat de Oplay de file inleest in zijn geheugen. In standby staat hij niet werkelijk uit, de update vind dus pas plaats bij het uit/aan zetten van de stroom.
Helemaal gelijk! Was al bijna de fw er opnieuw op gaan flashen om de oude records weg te gooien :P Maar ik weet dat het eerder (volgens mij) niet mogelijk was om een shortcut te maken naar een map op een NAS, nu evenmin, maar ik bedoel via Telnet. Tenzij je een usb device in je o!play stopt om naartoe te mounten. Verbeter me maar als ik het verkeerd zeg hoor!

Dan zou het nu misschien via Telnet mogelijk zijn om het shortcut bestand te bewerken en een pad toe te voegen achter enkel de (nas) device / netwerkcomputer.

Ik ben niet zo bekend met Telnet.

[edit]

Ik zie op de site van Device Hacks hoe het bestand in Telnet eruit ziet, en je kunt er geen pad aan toevoegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.grabout.com/ImageHandler.ashx?s=186d03d7-f575-4a02-a3ab-62b4ff997e7a

Althans misschien kan het wel, maar met welk commando / variabele weet ik niet. Ook blijkt het als je zoekt op 'NetworkBrowser.ini' (het bestand op de O!Play waar de shortcuts in staan), dat er zoveel mediaplayers dit gebruiken, waarschijnlijk standaard in de Venus Linux software die er op draait.

[ Voor 20% gewijzigd door justin_ti op 24-01-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
En voor degenen die graag een samba server willen draaien op de O!Play zodat de hardeschijf die er op is aangesloten gewoon benaderd kan worden vanuit je windows (7 / xp / vista) computer, het kan!

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=17788466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:51:
En voor degenen die graag een samba server willen draaien op de O!Play zodat de hardeschijf die er op is aangesloten gewoon benaderd kan worden vanuit je windows (7 / xp / vista) computer, het kan!

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=17788466
Het zou mooi zijn wanneer Asus dit in de firmware opneemt. Het is mij te tricky om dit te proberen. Wel apart dat dit al kan en een "simpele" shortcut nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Dat script werkt niet goed, ik heb het geprobeerd. Na enige aanpassing aan de praat gekregen en de samba server houdt het precies een paar MB uit voordat de O!play crashed. Let op met 1.18 is de structuur van de dirs op de o!Play anders en zijn de Font files, die overschreven worden om wat ruimte te creeëren, niet meer te zien.

Kijk liever hier : Klik , maar ook dat werkt helaas niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hmm ik zie liever functionaliteit als youtube. Klinkt misschien doelloos, omdat je zou denken dat je dat toch niet gebruikt, maar ik vind het echt vet! Op onze samsung tv in de woonkamer (studentenhuis), kun je ook op youtube. Als je een zoekterm invult blijft hij filmpjes met dat thema achter elkaar afspelen. Zoiets zou leuk zijn.

Ik ga dat script er niet op wagen, omdat ik een maand geleden speciaal een servertje op de gang heb neergezet voor de O!Play, en omdat ik dan wel mijn schijf als Nas heb. Nouja ik zou zeggen op naar de volgende fw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
justin_ti schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:56:
Hmm ik zie liever functionaliteit als youtube. Klinkt misschien doelloos, omdat je zou denken dat je dat toch niet gebruikt, maar ik vind het echt vet! Op onze samsung tv in de woonkamer (studentenhuis), kun je ook op youtube. Als je een zoekterm invult blijft hij filmpjes met dat thema achter elkaar afspelen. Zoiets zou leuk zijn.

Ik ga dat script er niet op wagen, omdat ik een maand geleden speciaal een servertje op de gang heb neergezet voor de O!Play, en omdat ik dan wel mijn schijf als Nas heb. Nouja ik zou zeggen op naar de volgende fw!
Is Youtube via streamers niet aan banden gelegd door Google een aantal weken geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Geen idee, het werkt in elk geval nog steeds perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
justin_ti schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:39:
Geen idee, het werkt in elk geval nog steeds perfect!
op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
xbmc / samsung tv. Niet op de O!play hoor dan had ik dat al lang keihard geroepen haha:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Kun je hier gewoon elke externe harde schijf aan aansluiten? En subtitles zijn gewoon met het apparaat zelf te synchen? Ik denk dat ik maar voor deze ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 00:14:
Kun je hier gewoon elke externe harde schijf aan aansluiten? En subtitles zijn gewoon met het apparaat zelf te synchen? Ik denk dat ik maar voor deze ga.
Het kan allemaal! Ondanks de niet zulke hele mooie software vind ik dit 10x beter dan mijn XBMC pc als mediacenter met super mooie graphics en enorm mooie menu's. Dat is altijd geklooi, dit werkt gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ok, hij is besteld. Eerst even kijken of het streamen via netwerk allemaal goed gaat (zit een beetje te lezen hier op het forum en is soms buggy lijkt het). 50 Mbps is niet echt je van het als ik dikke mkv's wil kijken.

Misschien is een NAS een beter idee? Ik kan die dingen alleen niet in de pricewatch vinden, iemand aanraders (icm Asus Oplay?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 17:51

Exirion

Gadgetfetisjist

SemperFidelis schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:02:
Misschien is een NAS een beter idee? Ik kan die dingen alleen niet in de pricewatch vinden, iemand aanraders (icm Asus Oplay?)
Al die Linux NASjes gebruiken Samba voor filesharing, dus dat werkt allemaal hetzelfde icm de O!Play.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:02:
Ok, hij is besteld. Eerst even kijken of het streamen via netwerk allemaal goed gaat (zit een beetje te lezen hier op het forum en is soms buggy lijkt het). 50 Mbps is niet echt je van het als ik dikke mkv's wil kijken.
Werkt hier anders perfect en heb al er veel mkv's gekeken op 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Lezen vanaf USB DVD drive wordt misschien mogelijk. Mijn suggestie is gelezen en positief bevonden. Het kan dus komen in de komende firmwares.
Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MrDummy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:37:
Lezen vanaf USB DVD drive wordt misschien mogelijk. Mijn suggestie is gelezen en positief bevonden. Het kan dus komen in de komende firmwares.
Geweldig.
ik ben benieuwd wat je hier echt aan hebt? Je kunt toch ook een drive in je pc sharen?
Nu zul je denk ik met 2 afstandbedieningen moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Aghanim schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:44:
[...]

ik ben benieuwd wat je hier echt aan hebt? Je kunt toch ook een drive in je pc sharen?
Waarschijnlijk niet. Hij zal nu via de USB drive de dvd kunnen aansturen met asus AB. De oude dvd speler kan hij dan wegdoen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Heb nu echt wat hulp nodig om mijn O!Play op het netwerk te krijgen.

Situatie:
Ik heb een Linksys WRT54GL

Daaraan vast zit:
O!Play (draad)
PC met Windows XP (draad)
Laptop met Windows XP (WiFi)

Ik wil de shared files van mijn PC benaderen met O!Play. Laptop kan gewoon bij de shared files.

Probleem:
O!Play ziet geen workgroup en dus ook niet mijn PC, dus ook niet de shared files.

Al getest:
O!Play en PC hebben beide IP gekregen van mijn router.
PC -> ping -> O!Play werkt
O!Play -> ping -> PC werkt
Firewall uitgezet op de PC.
NetBios aangezet op de PC.
Workgroup verandert naar verschillende namen, o.a. WORKGROUP en MSHOME. Mocht niet baten.
PC heeft MaintainServer list, networkbrowser etc, allemaal aan.

Ik zie op mijn eigen PC wel de workgroup onder "network places", maar kan er zelf niet in. Ik kan zeg maar de contents niet listen. Geen rechten daarvoor. Vanaf mijn PC in explorer \\IP ADDRESS typen van de PC zelf, dan zie ik de shared files van de PC. Iets geeft me het gevoel dat mijn workgroup is afgeschermd, waardoor de O!Play de contents van de workgroup niet ziet. In het register is anonymous connection wel toegestaan.

Mogelijk oplossing:
Wat moet ik doen om direct een link te maken naar mijn PC, zonder eerst langs de workgroup te gaan? Ik heb al gekeken, ik heb geen network.ini file die ik hier weleens zie langskomen. Moet het daarin? Moet ik die zelf aanmaken?

Als iemand weet hoe dat met de workgroup zit, dan ben ik waarschijnlijk ook geholpen. Maar zoals gezegd, server list en network browser opties heb ik al geprobeerd, anonymous connections zijn toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Je moet er eerst achter komen welke computer de naamserver is, en daar de oorzaak aanpakken. Volgens mij was het commando in de commandpromp netstat -b en anders netstat -bt of netstat -t. Dan zie je alle computers in het netwerk, degene waar iets van *MSBROWSE* bij staat is de browser, en regelt al het verkeer. Wat belangrijk is, is dat netbios aanstaat op die computer. Dat doe je door naar de plek te gaan waar je ook handmatig een ip kan invullen, en dan naar advanced opties. Netbios moet aan en niet op automatisch. Misschien kom je er een stapje verder mee.

Op een schone installatie moet alles werken, zonder dingen aan te zetten of te prutsen: gewoon plug en play. Als je er niet uit komt zul je dus misschien je computer opnieuw moeten installeren of je firmware er opnieuw op flashen als jij het idee hebt dat het aan de Asus ligt.

[ Voor 19% gewijzigd door justin_ti op 27-01-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

justin_ti schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:52:
Je moet er eerst achter komen welke computer de naamserver is, en daar de oorzaak aanpakken. Volgens mij was het commando in de commandpromp netstat -b en anders netstat -bt of netstat -t. Dan zie je alle computers in het netwerk, degene waar iets van *MSBROWSE* bij staat is de browser, en regelt al het verkeer. Wat belangrijk is, is dat netbios aanstaat op die computer. Dat doe je door naar de plek te gaan waar je ook handmatig een ip kan invullen, en dan naar advanced opties. Netbios moet aan en niet op automatisch. Misschien kom je er een stapje verder mee.
Ik zal dat netstat nog wel even proberen, maar ik denk dat dit hetzelfde verhaal is met maintain serverlist. NetBios staat ook aan op mijn PC bij de TCP/IP instellingen.
Op een schone installatie moet alles werken, zonder dingen aan te zetten of te prutsen: gewoon plug en play. Als je er niet uit komt zul je dus misschien je computer opnieuw moeten installeren of je firmware er opnieuw op flashen als jij het idee hebt dat het aan de Asus ligt.
Ik denk dus niet dat het aan Asus ligt (eerst wel, toen ie geen IP accepteerde van mijn router. Paar keer resetten verhielp dat), maar aan mijn workgroup die zijn inhoud laat zien. PC herinstalleren zal waarschijnlijk wel helpen, maar ik denk dat het ook mogelijk moet zijn, om direct tegen O!Play te zeggen waar de files staan met directe IP. PC reinstall zal mijn allerlaatste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Aghanim schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:44:
[...]

Klopt werkt prima, Anydvd gebruiken om de beveiliging eruit te halen. Ik heb op die manier de Blurayspeler in mijn pc geshared, alleen haperde een bluray te erg, geen idee waar dat precies door kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
MrDummy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:37:
Geweldig.
Ow prima, dan kan die ellendige blokker dvd spelert ook de deur uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Met USB DVD drive bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2008/2/brando-dvd.jpg

Dat koop je meestal bij netbook omdat die niet over DVD beschikt. Velen hebben wel eentje in huis.
Deze werkt wel in O!Play, maar het wordt nog niet gelezen omdat driver ondersteuning ontbreekt.
Maar dat zal niet lang meer duren in de komende firmwares, hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Penny van het Asus forum komt er volgende week een nieuwe firmware uit... ben benieuwd!
http://vip.asus.com/forum...%20HDP-R1&page=2&count=16

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 19:29 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
MrDummy schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:16:
Met USB DVD drive bedoel ik dus:
[afbeelding]

Dat koop je meestal bij netbook omdat die niet over DVD beschikt. Velen hebben wel eentje in huis.
Deze werkt wel in O!Play, maar het wordt nog niet gelezen omdat driver ondersteuning ontbreekt.
Maar dat zal niet lang meer duren in de komende firmwares, hoop ik :)
Ik vind dat echt een waardeloze oplossing. Allemaal losse kastjes touwtjes adapters en andere ongein. Met een gemiddelde internet verbinding van tegenwoordig download je sneller een dvdtje dan dat je hem uit de kast haalt (:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Toch blijft het grappig dat zo'n kastje eigenlijk een hele media center pc (redelijk) kan vervangen. Ik heb overal media centers, bij mn ouders, thuis, in onze woonkamer. In totaal wel 4, maar eigenlijk gebruikt niemand ze voor meer dan dat je met een O!play zou kunnen. Behalve youtube en een betere muziek bibliotheek. Zat nog bijna te denken aan een Asrock barebone met XBMC live linux er op. Hoop dat de nieuwe firmware eens nuttige updates bevat. En dat de source ooit wordt vrijgegeven van Realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

justin_ti schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:52:
Met nbtstat -a IP kreeg ik te zien dat de PC MSBROWSE is en daar heb ik NetBios al aan staan. Dat is het dus niet.

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik met telnet direct de shares van mijn pc via IP adres in mijn O!Play kan zetten. Welke file moet ik dan aanmaken en wat moet er precies ingevuld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Nou dat is eenvoudig: zet de nieuwste 1.18 firmware er op, ga naar network > my shortcuts, druk op pijltje naar links, ga naar gedetailleerd, en voilla!
Bedenk ik mij nou ter plekke dat dat een hele makkelijke manier is om zonder naam en browse gedoe op een andere computer te komen. Let er op, bewerk de shortcuts liever niet. Voor en na je dat doet moet jij je O!Play rebooten, omdat het anders gekgenoeg niet werkt. Beter is als een shortcut niet werkt, deze te verwijderen een nieuwe te maken met een andere!!!! naam! Dan weet je zeker dat het goed gaat. De weg volgt zich vanzelf hoor;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Weet iemand toevallig of dit ding HDCP forceert net zoals de PS3? :) Kan dat nergens op internet vinden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

justin_ti schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:06:
Nou dat is eenvoudig: zet de nieuwste 1.18 firmware er op, ga naar network > my shortcuts, druk op pijltje naar links, ga naar gedetailleerd, en voilla!
Bedenk ik mij nou ter plekke dat dat een hele makkelijke manier is om zonder naam en browse gedoe op een andere computer te komen. Let er op, bewerk de shortcuts liever niet. Voor en na je dat doet moet jij je O!Play rebooten, omdat het anders gekgenoeg niet werkt. Beter is als een shortcut niet werkt, deze te verwijderen een nieuwe te maken met een andere!!!! naam! Dan weet je zeker dat het goed gaat. De weg volgt zich vanzelf hoor;)
Dat is goed om te weten, heb dat menuutje nooit gezien. Zal het vanavond proberen. Alvast bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent7 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:59:
[...]

Dat is goed om te weten, heb dat menuutje nooit gezien. Zal het vanavond proberen. Alvast bedankt voor de tip! :)
Deze manier om shortcuts aan te maken werkt bagger. Je komt niet verder dan de root map.
Althans bij het aanmaken van netwerkshortcuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:54:
[...]
Deze manier om shortcuts aan te maken werkt bagger. Je komt niet verder dan de root map.
Althans bij het aanmaken van netwerkshortcuts.
Betekent het dan dat ik niet door kan navigeren naar andere mappen? Ik wil ook uitkomen in de root, maar daar vandaan wil ik nog wel naar andere mappen in die root kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

lowfi schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:46:
[...]

Ik vind dat echt een waardeloze oplossing. Allemaal losse kastjes touwtjes adapters en andere ongein. Met een gemiddelde internet verbinding van tegenwoordig download je sneller een dvdtje dan dat je hem uit de kast haalt (:P)
Behalve natuurlijk dingen die slecht te krijgen zijn. Oudere dvd's of special editions of whatever.

No guts, no glory!

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste