Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
RickV. schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:24:
[...]

Wdtv heeft geen netwerkaansluiting!
En wdtv heeft hdmi 1.2 ipv 1.3 (hdmi 1.3 heeft lipsync, maar heeft je multimediakastje dat nodig of alleen je TV + receiver?)
Ik heb het over de wd tv live. Die heeft wel netwerk aansluiting en hdmi 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen om de shares toch weg te schrijven?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
doppy schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:06:
ik kan hem dinsdag op halen (en haal hem dan dus ook op..) Heb alleen wel een vraag (waarschijnlijk beetje domme...)
ik heb een hd ready tv (sony bravia), kan ik hier dan even goed wel 1080p bestanden op afspelen? ookal is hd ready 720p ??

groeten Doppy
Je kunt gewoon 1080p bestanden afspelen, deze zullen alleen "gedownscaled" worden naar 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
monta schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 10:11:
[...]

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen om de shares toch weg te schrijven?
Heb je mijn idee van de vorige pagina al geprobeerd? (rcS bestand ipv run_tail en het toevoegen van een sleep)

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Einoël schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:50:
[...]

Heb je mijn idee van de vorige pagina al geprobeerd? (rcS bestand ipv run_tail en het toevoegen van een sleep)
Nee, daar begrijp ik eigenlijk niet zoveel van...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
monta schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:15:
[...]

Nee, daar begrijp ik eigenlijk niet zoveel van...
Het is niet zo veel anders dan in het run_tail bestand:

* telnet naar je O!Play
* inloggen met root
* cd /usr/local/etc
* vi rcS

Ook hier het einde van het bestand opzoeken en 2 regels per te koppelen share toevoegen:

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Folder (of hoe je map ook mag heten)
(sleep10;mount -t cifs -o username=gebruiker,password=wachtwoord //192.168.0.0/Folder /tmp/ramfs/volumes/Folder)&

Waarbij je 'gebruiker', 'wachtwoord', IP-adres en 'Folder wijzigt in je eigen gegevens. Net als voorheen.
Het enige verschil zit hem in de toevoegingen van het sleep commando, zodat het mounten 10 seconden later wordt uitgevoerd (zodat de O!Play de tijd heeft om bepaalde netwerkzaken in orde te maken). Dit is weer nodig, omdat het rcS script veel eerder draait dan het run_tail script.

Laat maar horen of het lukt en of het nu wel duidelijk is.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Tadango schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:18:
Heeft iemand ook een idee of het mogelijk is om een internet stream af te spelen met dit geweldige ding? Ik heb voor xmbc .strm bestanden gemaakt met daarin mss:// enz en dat gebruikt mijn vriendin veel. De oude xbox zou nu kunnen verhuizen als de streams ook gaan werken. Ik heb het vermoeden van niet maar wellicht heeft iemand een geniaal idee ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 01:23:
Nog niet mogelijk helaas maar het is wel een beloofde feature ergens het komende half jaar of zo.
Maar geen idee hoe ze dat gaan implementeren.
Ik zit op de eveneens beloofde NAS feature te wachten en eigenlijk zou ik een interface om de shortcuts en dergelijke te kunnen beheren ook wel waarderen.
Ik heb net als jij ook een gemodde xbox, vanwege het stroomverbruik, het fanloze design en de prijs toch de gok maar genomen, de eerste generatie nmt's waren me veels te traag om m'n xbox op te geven maar deze 2e is lekker snel.
Gewoon een upnp server (tversity) installeren.
Streams aanmaken binnen tversity
Hierna deze met de oplay via upnp menu benaderen :)

Doe ik met Nickjr voor de kleine :)

[ Voor 20% gewijzigd door frissie op 26-12-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
frissie schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:07:
Tadango schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:18:
Heeft iemand ook een idee of het mogelijk is om een internet stream af te spelen met dit geweldige ding? Ik heb voor xmbc .strm bestanden gemaakt met daarin mss:// enz en dat gebruikt mijn vriendin veel. De oude xbox zou nu kunnen verhuizen als de streams ook gaan werken. Ik heb het vermoeden van niet maar wellicht heeft iemand een geniaal idee ;)

[...]

Gewoon een upnp server (tversity) installeren.
Streams aanmaken binnen tversity
Hierna deze met de oplay via upnp menu benaderen :)

Doe ik met Nickjr voor de kleine :)
Is het via deze manier ook mogelijk om uitzending / rtl / sbs gemist te streamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

mistermaxmax schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:31:
[...]

Wat is os je OS op je laptop? (vanuit gaande dat je laptop een ander OS heeft)

Ik wil geen wijsneus zijn :S maar ik had hetzelfde. Topic goed doorgelezen?
Ik had met W7 veel gezeur, alleen om de manier hoe W7 denkt en doet over het delen van mappen. Soort van een special share. andere optie's en dergelijk dan XP
Ik zou zeker even kijken naar het delen van je mappen in W7. Maar maybe heb je dat al gedaan. Ik ga er even vanuit dat je W7 hebt op je laptop…… :?
Een goede vriend van mij _/-\o_ heeft me er door geen gepraat omdat ik geen tweaker ben op het gebied van W7 maar scheelde veel in verhouding tot XP.
Zie je gewoon je PC niet staan op je O!Play? of?
Oplossing waarschijnlijk: Guest lees rechten geven op de gesharede mappen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Einoël schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:30:
[...]

Het is niet zo veel anders dan in het run_tail bestand:

* telnet naar je O!Play
* inloggen met root
* cd /usr/local/etc
* vi rcS

Ook hier het einde van het bestand opzoeken en 2 regels per te koppelen share toevoegen:

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Folder (of hoe je map ook mag heten)
(sleep10;mount -t cifs -o username=gebruiker,password=wachtwoord //192.168.0.0/Folder /tmp/ramfs/volumes/Folder)&

Waarbij je 'gebruiker', 'wachtwoord', IP-adres en 'Folder wijzigt in je eigen gegevens. Net als voorheen.
Het enige verschil zit hem in de toevoegingen van het sleep commando, zodat het mounten 10 seconden later wordt uitgevoerd (zodat de O!Play de tijd heeft om bepaalde netwerkzaken in orde te maken). Dit is weer nodig, omdat het rcS script veel eerder draait dan het run_tail script.

Laat maar horen of het lukt en of het nu wel duidelijk is.
De & zorg
Einoël,

De shares zijn nu wel te zien!, echter er zit niets onder. De shares staan op een externe harddisk die via het netwerk gekoppeld is met de Asus. Voorheen zag ik de inhoud altijd wel. Er zit een usb stickie in de Asus omdat het anders helemaal niet werkt, maar zonder inhoud heb ik er ook niet veel aan.

Komt dit door de externe schijf of kan er nog een foutje zitten in de opdrachten?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
monta schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:44:
Einoël,

De shares zijn nu wel te zien!, echter er zit niets onder. De shares staan op een externe harddisk die via het netwerk gekoppeld is met de Asus. Voorheen zag ik de inhoud altijd wel. Er zit een usb stickie in de Asus omdat het anders helemaal niet werkt, maar zonder inhoud heb ik er ook niet veel aan.

Komt dit door de externe schijf of kan er nog een foutje zitten in de opdrachten?
Het kan niet aan de externe harde schijf liggen. De situatie is immers niet veranderd. Het enige dat verandert is het script van waaruit je de shares aanmaakt.
Het aanmaken van de folders is het probleem niet. Het koppelen is het lastigste. Is de inhoud ook niet zichtbaar als je nog iets langer wacht? Het mounten (koppelen van netwerklocatie aan aangemaakte folder) begint pas na 10 seconden. Mocht dat het niet zijn, probeer dan eens een sleep van 20 seconden te gebruiken.
In ieder geval goed om te horen dat het bestand te wijzigen is en dat de wijzigingen opgeslagen worden.

Maak anders even een kopie van de mount-regel die je gebruikt hebt. Misschien dat dat nog wat aan te zien valt. (Uiteraard mag je de gebruikte username/wachtwoord/ip-adres omzetten naar iets algemeens ;) )

Let er wel op dat het commando zelf eigenlijk niet anders is dan voorheen. Het enige dat is gewijzigd is de (sleep 10; aan het begin en de )& aan het einde van de regel.

Maar de volhouder wint!

[ Voor 5% gewijzigd door Einoël op 27-12-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:01:
[...]

Is het via deze manier ook mogelijk om uitzending / rtl / sbs gemist te streamen ?
Elke stream kan je met tversity omzetten, echter geen interactieve zooi.
Maar kale streams van bijv.een webradio e.o tv station kan je zo prima afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-04 17:52
Einoël schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:18:
[...]

Let er wel op dat het commando zelf eigenlijk niet anders is dan voorheen. Het enige dat is gewijzigd is de (sleep 10; aan het begin en de )& aan het einde van de regel.

Maar de volhouder wint!
Net als Monta heb ik ook de rcS file aangepast met het doel om sneller naar mij NAS te connecten (type Ch3snas), zoals met run_tail. Ik zie na de aanpassing echter ook geen folders onder de aangemaakt rcS link.

Ik hou het maar even bij gebruik van my_shortcuts, die werken prima zolang ik de NAS niet uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Einoël schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:18:
[...]

Het kan niet aan de externe harde schijf liggen. De situatie is immers niet veranderd. Het enige dat verandert is het script van waaruit je de shares aanmaakt.
Het aanmaken van de folders is het probleem niet. Het koppelen is het lastigste. Is de inhoud ook niet zichtbaar als je nog iets langer wacht? Het mounten (koppelen van netwerklocatie aan aangemaakte folder) begint pas na 10 seconden. Mocht dat het niet zijn, probeer dan eens een sleep van 20 seconden te gebruiken.
In ieder geval goed om te horen dat het bestand te wijzigen is en dat de wijzigingen opgeslagen worden.

Maak anders even een kopie van de mount-regel die je gebruikt hebt. Misschien dat dat nog wat aan te zien valt. (Uiteraard mag je de gebruikte username/wachtwoord/ip-adres omzetten naar iets algemeens ;) )

Maar de volhouder wint!
Onderstaand heb ik exact zo in de Asus geplaatst (met gebruikersnaam en wachtwoord uiteraard).
Hij maakt dus wel de folders aan, maar geen inhoud. Ook niet naar een paar uurtjes...

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/videos
(sleep10;mount -t cifs -o username=gebruiker,password=wachtwoord //10.0.0.165/videos /tmp/ramfs/volumes/videos)&
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/fotos
(sleep10;mount -t cifs -o username=gebruiker,password=wachtwoord //10.0.0.165/fotos /tmp/ramfs/volumes/fotos)&

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er op dit ding nu een USB aansluiting?
Als ik zo de achterkant bekijk van dit apparaat dan zie ik deze niet namelijk..

Ook bij de opvolger van dit ding(die met kaartlezer) zie ik deze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: zie hem aan de zijkant zitten..
wat een gemis!! dit wil je toch niet? dan zie je nog een kabel duidelijk lopen naar je externe schijf!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphixs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2024
Sinds de 1.17 werkt de Asus O!play al een stuk beter, maar het volgende probleem blijft aanwezig en is behoorlijk vervelend:

Als ik in het netwerk browse naar mijn laptop en daar een bestand probeer af te spelen, dan loopt de film na 2sec vast en blijft er linksbovenin "buffering" staan. Dit gebeurt bij zowel avi, mkv als wmv.
Het gekke is dat de film wel wordt afgespeeld in het preview gedeelte.

Heeft iemand een oplossing voor mij? Alvast bedankt!

[ Voor 35% gewijzigd door Sphixs op 28-12-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Dat zou misschien net zo goed aan je laptop kunnen liggen, firewall of misschien iets anders? Wat heb je voor os, zoek anders even op tweak tcp of tweak lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:21

luigi87

Domotica Fanaticus

ik heb het foum al even door gekeken.
maar kon er weinig over vinden.

ik wil zelf snelkoppelingen toevoegen in me network, hoe doe ik dit?
en er is geen mogelijkheid om spdif en HDMI outputs tegelijk aan te hebben toch?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier inmiddels al een oplossing voor ?
Ik heb hetzelfde, de asus wilde niet meer aan en ik dacht het probleem te hebben gevonden
namelijk in de screensaverfuntie.
Maar na een paar dagen wil ie weer niet aan.
Ik draai inmiddels wel op de laatste firmware.
Frak schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:50:
Ik heb de O!Play via HDMI aan een Samsung LCD TV gekoppeld. Verder hangt de O!Play ook aan met lokale netwerk.

Echter, het komt regelmatig voor dat ik de O!Play niet meer met de afstandsbediening kan aanzetten (front ledje blijft rood). Volgens mij gaat er iets mis bij het uitzetten waardoor aanzetten niet meer mogelijk is (het groene led lampje in het apparaat blijft dan branden).

Hebben meer mensen dit probleem? Ik wil namelijk kunnen inschatten of het een hardware probleem is (en ik een RMA procedure moet starten) of dat dit probleem zich vaker voordoet en hopelijk bij een volgende firmware update wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
luigi87 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:03:
ik heb het foum al even door gekeken.
maar kon er weinig over vinden.

ik wil zelf snelkoppelingen toevoegen in me network, hoe doe ik dit?
en er is geen mogelijkheid om spdif en HDMI outputs tegelijk aan te hebben toch?
1. Lees het topic eens door. Staat meerdere malen uitgelegd hoe je via de VI snelkoppelingen kunt maken van shares binnen je netwerk.
2. Nee, helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphixs
  • Laatst online: 26-11-2024
justin_ti schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:12:
Dat zou misschien net zo goed aan je laptop kunnen liggen, firewall of misschien iets anders? Wat heb je voor os, zoek anders even op tweak tcp of tweak lan.
Maar dan zou die preview het ook niet moeten doen en dat werkt dus wel vlekkeloos. Ook kopieren van bestanden vanaf mijn laptop naar mijn pc's werkt gewoon op normale snelheid (ook het bekijken van films die op mijn laptop staan).
Verder gebruik ik windows 7 en heb al die registertweaks al uitgevoerd om goed te kunnen werken met de hdp-r1. Mijn laptop werkt goed samen met andere windows 7 pc's en ook met windowsxp pc', dus volgens mij is er met het netwerk niet veel mis.

Zoals ik al zei werkt de preview dus goed, maar als de film fullscreen gaat, dan stopt hij dus in het geheel na 2sec, mocht het netwerk niet optimaal zijn, dan zou hij hoogstens gaan stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doppy
  • Laatst online: 21-04-2023
jongentje schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:31:
[...]

Je kunt gewoon 1080p bestanden afspelen, deze zullen alleen "gedownscaled" worden naar 720p.
thnx!

heb hem sinds een paar uurtjes staan, werkt mooi :*) externe schijf ook nieuw, nu bezig spul op gooien, maaar wat ik tot nu toe via usb stick gezien heb, doet hij het goed:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Aghanim schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:52:
[...]

1. Lees het topic eens door. Staat meerdere malen uitgelegd hoe je via de VI snelkoppelingen kunt maken van shares binnen je netwerk.
2. Nee, helaas niet
Tja, maar punt 1 werkt dus niet meer sinds update 1.17, of althans op een manier die bij mij niet meer bekend is.....

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Heb nu de O!Play een paar dagen in bezit en heb nu een vraag.

Ik heb een paar files proberen af te spelen en de meeste speelt ie vlekkeloos af. Ik heb wel een probleem met de volgende file: Appleseed_Ex_Machina_(2007)_[1080p,BluRay,x264]_-_THORA.mkv. Zoals vermeld gaat het hier om de x264 codec in een MKV container. Ik zie in het beeld heel veel groene artifacts. Dit komt niet doordat de bitrate heel hoog en is dat de O!Play het niet aan kan ofzo. Zelfs bij een egaal beeld met een logo zie je dat. Ook speelt de film in normaal tempo af en het geluid loopt ook normaal.

Waarom ik denk dat het niet bitrate probleem is, de birdscene (killa.sample) speelt schokkerig, geluid gaat ook met schokken. En de artifacten die je ziet zijn niet die groene die ik eerder zag.

Ik test dit nu met firmware 1.17. Iemand ervaring hiermee?

Soms met de nieuwe interval skip functie loopt een file niet lekker door. Spoelen lijkt wel altijd goed te gaan.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Kan best zijn dat je file niet goed gecodeerd is ofzo. Doet hij het op je pc wel goed? Voor ik de O!Play had gebruikte ik CoreAVC op m'n laptop en deze gaf bij laatste versie ook nogal wat artifacts met bepaalde films.

Maar ik denk dat als andere bestanden het wel goed doen het wel aan dat bestand zal liggen.

Speed limits are like herpes.

• spokje
  • Laatst online: 06-10 13:00
Wat vinden jullie trouwens van de muziekkwaliteit van het beestje?

Ik weet niet zeker of het aan mijn speakerset ligt of aan de O!Play, maar echt topkwaliteit komt er niet uit, vooral bij Rock of muziek waar veel in wordt gezongen blijft de kwaliteit wat achter. DTS en alles komt wel erg lekker uit, maar dat wordt rechtstreeks doorgestuurd naar de receiver.

Mijn 7 jaar oude Labtec APX-4620 klinkt gewoon beter qua muziek dan m'n Logitech Z-5500. Misschien is de Z-5500 wel gewoon niet gemaakt voor genres muziek waar veel hoog-pitch geluid in zit, maar ik kan me het bijna niet voorstellen, aangezien DD en DTS gewoon erg goed klinken en superzuiver.

[ Voor 29% gewijzigd door spokje op 31-12-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 22:41
Zowel de Asus (en eigenlijk alle andere mediaspelers) als de Z-5500 zijn primair op de markt gezet voor films. De rest is bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Muziekkwaliteit vind ik wel aardig hier over spdif, maar weet je wat leuk is, dat hij flac audio gewoon direct digitaal doorspeelt in raw mode. Volgens mij heb je daar in windows nog altijd een speciale mediaplayer voor nodig die echt onbewerkte audio doorstuurt. Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:00

Exirion

Gadgetfetisjist

spokje schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:33:
Misschien is de Z-5500 wel gewoon niet gemaakt voor genres muziek waar veel hoog-pitch geluid in zit, maar ik kan me het bijna niet voorstellen
Met alle respect, maar die Logitech sets zijn vooral gebouwd voor een hoop "indrukwekkend" gedreun. Voor muziekweergave is zo'n set eigenlijk gewoon niet geschikt. Dus je vermoeden klopt toch wel :) Ik weet niet hoe de O!Play analoog klinkt maar ik heb een redelijk serieuze high-end set en de O!Play klinkt digitaal gewoon zoals in principe elke digitale bron hoort te klinken. Als er geen rare dingen zoals sample rate conversie gebeuren, en er geen extreme jitter in het signaal zit, dan wordt de kwaliteit volledig bepaald door de rest van je set :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Analoog op de O!Play = waardeloos. Digitaal, tsjaa ik had het idee dat ik met mijn xonar geluidskaart toch echt meer details hoorde in mp3tjes. Beide met optische uitgang verbonden. Hij moet toch iets doen in dat kastje als je een mp3tje afspeelt? Of zijn alle mp3 codecs hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 06-10 13:00
Mja, ik denk dat het een beetje een combi van beide is dan.

Vind het ook niet erg want gebruik m'n pc toch voor muziek met bijhorende speakers, maar oké. Alleen bij dvd's met DD of DTS komt het echt lekker uit, naja gelukkig heb ik daar de set oorspronkelijk ook voor gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy_verberne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07-2024
Wie heeft er nog meer een probleem met het benaderen van een shared folder op een windows 7 machine vanuit firmware versie 1.17?

Ik heb een Windows 7 ultimate machine (64 bits) en wanneer ik vanaf de O'play probeer het "Public" folder te benaderen krijg ik steeds de melding "Login Fail". Mijn O!Play draait firmware versie 1.17.
Op mijn PC heb ik in "Advanced sharing settings" het volgende aan staan:
- "Turn on file and printer sharing"
- "Turn on sharing so anyone with network access can read and write files in the Public folder"
- "Use 128-bit encryption to help protect file sharing connections."
- "Turn off password protected sharing" (dus het guest account is enabled)
- "Use user accounts and passwords to connect to other computers" (ik gebruik dus geen home groups)

De sharing settings van de public folder zijn:
- "Everyone read/write access"

Ik probeer de Public folder te benaderen vanaf de O'Play als netwerk map. Op de O'Play zie ik mijn workgroup (MSHOME) en mijn computer. Op het moment dat ik mijn computer benadere vraagt de O'Play om een userid en password. Ik heb meerdere userids geprobeerd waaronder een account met administrator rechten en het "guest" account zonder password maar ik krijg telkens "Login Fail".

Het lukt wel om via een telnet sessie in te loggen op de O'Play en daarne de volgende 2 commando's te geven:

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Public
mount -t cifs -o username=asus,password=<password> //192.168.1.69/Public /tmp/ramfs/volumes/Public

Daarna kan ik public wel benaderen en het inloggen lukt ook. Ik heb ook geprobeerd deze regels aan de rcS file toe te voegen zoals beschreven in dit forum. Dat werkt echter niet. Na het aanzetten is de O'Play een tijdje niet responsief, daarna gaat hij even uit en weer aan en vervolgens zie ik wel de Public folder op mijn O;Play maar deze heeft geen inhoud.

Ik heb dit forum en meerdere andere forums door gebladerd en kreeg de indruk dat ook anderen dit probleem hadden. Is dat het geval? Nergens vond ik helaas een oplossing. Ik kwam nog wel de volgende mogelijke oplossingen tegen: Creeer op de PC een user account OPlayer / OPlayer (in plaats van "asus" zoals ik dat nu heb). Dat zou de O'play default user account moeten zijn. Heeft iemand daar goede ervaringen mee? Ik heb nu weer de 1.11 firmware er op staan en kan het dus niet even snel uitproberen.

Ik hoop dat iemand een hint kan geven richting een mogelijk oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
andy_verberne schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:42:
Ik hoop dat iemand een hint kan geven richting een mogelijk oplossing.
Bij mij werkte het sharen ook voor geen meter totdat ik 1.13 er op zette. Hier zit Win7 ondersteuning in en sindsdien wordt er bij mij niet meer geprompt voor user+pass. Overigens werkt de oplayer/oplayer login bij mij ook niet. Omdat ik geen prompt meer heb kan ik toch gewoon inloggen.

Wel zou ik in elk geval alle user+pass beveiliging uitzetten om te kijken of je non-protected wel kunt sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japso84
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2018
@andy_vanberne

Volgende workaround heeft mijn problemen met Win7 shares opgelost:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Win7 (and Vista) has some issues broadcasting its availability on a network.
You could try these changes to your Win7 box:-

Firstly, configure Sharing and Discovery:

1. Navigate to the Network and Sharing Center via the Control Panel
      2. Click on the down arrow icons and select ON/OFF as follows:
              Network Discovery - ON
              File Sharing - ON
              Public Folder Sharing - OFF
              Printer Sharing - ON
              Password Protected Sharing - OFF
              Media Sharing - OFF

Next, configure the folder you want to share:

1. Select the folder
      2. Right-click and choose 'Share' from the menu
      3. From the drop-down box select the Everyone (All users in this list) account, making sure permissions are set to 'Reader'
      4. Click the buttons Add, Share and Done.

Here are some further registry 'tweaks' if this doesn't work:

WARNING: This requires editing your PC's registry which, if edited incorrectly, can cause Windows systems to become unstable and unusable. So, follow the instructions below at your own risk. - we are not responsible for any damage caused by following these steps.

1. Navigate to the following location in the registry editor.
              MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\
      2. On the right side, double-click on 'everyoneincludesanonymous' and change the 'Value data' from '0' to '1'
      3. Double-click on 'NoLmHash' and change the 'Value data' from '1' to '0'
      4. Navigate to the following location in the registry editor:
              MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
      5. Double-click on 'restrictnullsessaccess' and change the 'Value data' from '1' to '0'
      6. Close the registry editor

Finally, restart your PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Na lang uitstel heb ik dit apparaat vandaag ook in gebruik :). Heb hem net aangesloten aan mijn CRT-tv, gekoppeld aan de router en shares op mijn WinXP SP3-pc benaderd ging direct goed. Al m'n files spelen goed af tot zover; dvd's, iso, subtitles etc.. De O!Play kwam met firmware 1.07, en heb deze zojuist geupdate naar 1.17. Beeldkwaliteit op mijn CRT (aangesloten via de meegeleverde S-video kabel) is dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Is het nou eigenlijk al mogelijk om (met alternatieve firmware) Youtube of Flickr te bekijken met dit ding? Ik heb even rondgezocht, maar kan heel weinig hacks o.i.d. vinden.

@draakhoofd: je bedoelt de composite videokabel (tulp). S-video heeft de O!Play niet..

[ Voor 0% gewijzigd door Purn0 op 05-01-2010 11:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:14

Ding

Boii

Purn0 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:11:
Is het nou eigenlijk al mogelijk om (met alternatieve firmware) Youtube of Flickr te bekijken met dit ding? Ik heb even rondgezocht, maar kan heel weinig hacks o.i.d. vinden.

@draakhoofd: je bedoelt de composite videokabel (tulp). S-video heeft de O!Play niet..
Ik heb voor mijn kinderen een aantal RSS feeds ingesteld in TVersity, waar ze gezellig hun Youtube favorieten mee bekijken via de O!Play.

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over een kort onderwerp wat al eerder kort is behandeld in dit topic.
Namelijk hoe gevoelig is het apparaat t.o.v. de afstandbediening.
ik wil het apparaat namenlijk achter de tv plaatsen maar als je er echt op moet richten en ze moeten
"oogcontact " hebben dan houdt dat verhaal natuurlijk op.
Ik heb het apparaat ongeveer twee weken al in mijn bezit gehad maar deze mocht weer terug omdat ik het apparaat nooit meer aankreeg met de remote als ik deze had uitgezet.
Dus als iemand me hier antwoord op kan geven graag.
Andere keus wordt dan mischien de WD-Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy_verberne
japso84 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:48:
@andy_vanberne

Volgende workaround heeft mijn problemen met Win7 shares opgelost:
....
Bedankt voor deze informatie. Hier ga ik in het weekend eens mee aan de slag. Ik ben er inmiddels ook achter dat de registry settings zoals beschreven in jouw bericht ook veranderd kunnen worden via:
<Administrative Tools> -> <Local Security Settings>
Zie ook: http://www.avsforum.com/a...?p=17329706&postcount=279

Wat ik alleen niet begrijp is dat het lijkt alsof anderen deze aanpassingen niet hoeven te maken. Vandaar nog de volgende vragen aan de community:
1) Is het iemand gelukt om zonder aanpassingen in de registry of security policy een windows 7 share te benaderen?
2) Was dat met of zonder password prompt?
3) Welke versie van Windows 7 werd daarbij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:15:
Ik heb een vraag over een kort onderwerp wat al eerder kort is behandeld in dit topic.
Namelijk hoe gevoelig is het apparaat t.o.v. de afstandbediening.
ik wil het apparaat namenlijk achter de tv plaatsen maar als je er echt op moet richten en ze moeten
"oogcontact " hebben dan houdt dat verhaal natuurlijk op.
Ik heb het apparaat ongeveer twee weken al in mijn bezit gehad maar deze mocht weer terug omdat ik het apparaat nooit meer aankreeg met de remote als ik deze had uitgezet.
Dus als iemand me hier antwoord op kan geven graag.
Andere keus wordt dan mischien de WD-Live
Zowel de O!Play als de WD TV Live werken met IR en niet met RF volgens mij. Ik kan je in elk geval bevestigen dat ze echt oogcontact nodig hebben. Hij reageert wel erg goed als je enigszins op de o!play richt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayman1977
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-03-2012
weet iemand hoe ik mijn netwerkschijf zichtbaar krijg bij de ASUS O play als ik mijn nw schijf via mijn router verbind met mijn mediaspeler? Ik zie mijn comp. maar ik krijg alleen mijn nw schijf te zien als ik hem direct verbind met mijn mediaspeler....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
andy_verberne schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:23:
[...]
Wat ik alleen niet begrijp is dat het lijkt alsof anderen deze aanpassingen niet hoeven te maken. Vandaar nog de volgende vragen aan de community:
1) Is het iemand gelukt om zonder aanpassingen in de registry of security policy een windows 7 share te benaderen?
1. Ja, dit kan vanaf 1.13 in elk geval zeker (gebruik het zelf ook op 1.13)
2. Zonder, bij mij werkt geen enkele prompt, ook niet die waar Asus in 1.13 zelf mee komt
3. Ultimate, maar dat moet volgens mij niet uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Mij lukt het ook niet maar ik heb mijn netwerk settings zo verklooid dat ik mijn computer opnieuw drijg te installeren. Gek probleempje, sharing op mijn hele windows 7 computer werkt nog half. Ik kan wel op andere vista / windows 7 pc's, maar xp pc's ziet hij helemaal niet meer. Echter wel via IP adres, dan kom ik er zo op. Het is gekomen sinds ik AVG free erop heb gezet. Deze is er natuurlijk al lang weer af, maar het helpt niets. Beetje off-topic, maar als er iemand is die dit probleem herkent en een mogelijke oplossing weet zonder windows te herinstalleren hoor ik het graag! Netbios en alle benodigde services zoals browser en server staan allemaal aan, firewall staat gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik weet wel dat het XP setting is, want van alle XP machines hier werkt 1 oudere xp install niet goed, maar andere nieuwere installs laten zich goed zien.

Bedenk dat O!Play een linux versie is. Ik krijg dezelfde problemen met Ubuntu als ik pcs ermee wil benaderen. De computer met oudere xp install laat zich ook niet zien. Op windows niveau werkt alles zonder problemen.

Je kan dus ook testen met linux om te kijken of er wat te zien is.

Ik moet ook even kijken waar het precies aan ligt.

Update: de sharing/toegangsinstellingen blijken identiek, maar firewall is verschillend en ook virusscanner:
op pc zonder toegang staat mcafee op, maar firewall is uit
op pc met toegang staat AVG, maar firewall is aan
op pc met toegang staat mcafee, en firewall is aan
Conclusie: niks met scanner en firewall.

Het zit zeker ergens diep in xp, daar moet ik nog even uitzoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door MrDummy op 07-01-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frak
  • Laatst online: 27-05-2024
andy_verberne schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:23:
[...]
Ik heb geen problemen gehad om mijn windows 7 shares te benaderen (64-bit professional en 64-bit ultimate). Ik heb
  • wachtwoord beveiligd delen uit staan
  • ik gebruik gebruiksaccounts/wachtwoorden, dus niet de optie om dit via thuisnetwerken te laten beheren
  • ik verzeker me dat de 'Iedereen' leestoegang heeft op de shares
  • de enige registry aanpassing die ik heb gedaan is om mijn 'hidden' shares niet aan te laten koppelen, maar dat heeft verder niets met dit probleem te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frak
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:15:
Is hier inmiddels al een oplossing voor ?
Ik heb hetzelfde, de asus wilde niet meer aan en ik dacht het probleem te hebben gevonden
namelijk in de screensaverfuntie.
Maar na een paar dagen wil ie weer niet aan.
Ik draai inmiddels wel op de laatste firmware.
[...]
Ik heb de mijne ingeruild maar ook het nieuwe apparaat had het probleem (wel minder). Ik heb inmiddels de nieuwe versie (met afstandsbediening met volumeknoppen), daar heb ik het probleem nog niet gehad, maar ik kan niet goed vergelijken omdat de stroom van de o!play er nu helemaal af gaat als de tv uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayman1977
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-03-2012
heeft iemand een idee hoe ik een netwerkschijf kan benaderen via de Oplay?
Ik zie veel over windows 7computers maar is er misschien iemand die weet of ik een instelling moet aanpassen binnen de Oplay of netwerkschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19
Zijn hier misschien specialisten die in "normale" taal kunnen uitleggen hoe je vanaf je PC hardeschijf kan streamen?
Hele topic doorgelezen, mappen geshared in windows, dingen in register aangepast zoals aantal posten terug beschreven is maar het lukt me maar niet.
Bij afspelen via Network (in de O-play) zie ik niet de hardeschijf die ik share....
Firmware 1.17 en Windows 7, 64bit ultimate.

Misschien ook makkelijk om op de startpagina van het topic een How To te zetten, zijn vast meer mensen zoals ik die er niet alles van weten?

Alvast bedankt voor alle hulp/informatie!

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
rayman1977 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:50:
heeft iemand een idee hoe ik een netwerkschijf kan benaderen via de Oplay?
Ik zie veel over windows 7computers maar is er misschien iemand die weet of ik een instelling moet aanpassen binnen de Oplay of netwerkschijf.
De oplay ondersteunt afaik alleen maar samba en upnp. Dus 1 van die 2 moet aanstaan op je nas/computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
kernie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:25:
Zijn hier misschien specialisten die in "normale" taal kunnen uitleggen hoe je vanaf je PC hardeschijf kan streamen?
Hele topic doorgelezen, mappen geshared in windows, dingen in register aangepast zoals aantal posten terug beschreven is maar het lukt me maar niet.
Bij afspelen via Network (in de O-play) zie ik niet de hardeschijf die ik share....
Firmware 1.17 en Windows 7, 64bit ultimate.

Misschien ook makkelijk om op de startpagina van het topic een How To te zetten, zijn vast meer mensen zoals ik die er niet alles van weten?

Alvast bedankt voor alle hulp/informatie!
Uiteraard no offence, maar volgens mij is dit meerdere malen goed beschreven in het topic. Wellicht kun je beschrijven wat je al geprobeerd hebt en welke 'resultaten' je daarmee geboekt hebt. Normaliter is het meestal toch een aanpassing in je Win7 die er voor zorgt dat het ineens wel werkt. Vragen die je zou kunnen beantwoorden zijn:

- Zie je wel je PC onder network shares? Geldt dit voor je ene PC of heb je bijvoorbeeld een andere PC/Laptop waarmee je kunt testen?
- Had je dit bij vorige firmwares ook?
- Wat zijn je Win7 sharing settings?

Eigenlijk is het (makkelijk gezegd) een kwestie van je beveiligingsinstellingen juist zetten voor Win7 (zie 2 of 3 pagina's terug in dit topic) en het sharen van je mappen (toegang voor 'Iedereen/Everyone'). Hiermee zou je je PC + Shares moeten kunnen zien in je O!Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
Aghanim schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:48:
[...]

Uiteraard no offence, maar volgens mij is dit meerdere malen goed beschreven in het topic. Wellicht kun je beschrijven wat je al geprobeerd hebt en welke 'resultaten' je daarmee geboekt hebt. Normaliter is het meestal toch een aanpassing in je Win7 die er voor zorgt dat het ineens wel werkt. Vragen die je zou kunnen beantwoorden zijn:

- Zie je wel je PC onder network shares? Geldt dit voor je ene PC of heb je bijvoorbeeld een andere PC/Laptop waarmee je kunt testen?
- Had je dit bij vorige firmwares ook?
- Wat zijn je Win7 sharing settings?

Eigenlijk is het (makkelijk gezegd) een kwestie van je beveiligingsinstellingen juist zetten voor Win7 (zie 2 of 3 pagina's terug in dit topic) en het sharen van je mappen (toegang voor 'Iedereen/Everyone'). Hiermee zou je je PC + Shares moeten kunnen zien in je O!Play.
Dank voor je reactie en ik begrijp wat je bedoeld hoor ;) (alleen is dit vaak in zulke taal beschreven dat het voor een "leek" niet te volgen is :X )

Nu speel ik nog alles af via een externe hd heb nog nooit gestreamd.

- Ik heb al mn bestanden op 1 pc en snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoeld met zie je PC bij network shares?? Onderin bij windows verkenner zie ik wel een netwerk naam zeg maar.
- Ik heb een complete hard disk sectie: zeg maar schijf D naar delen gezet en deze (volgens mij?) voor iedeeen toegankelijk gemaakt.

Ik heb het voorbeeld van een poster aantal posts eerder overgenomen dus ook de aanpassingen in het register gemaakt en de settings bij network in conf. scherm aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door kernie op 08-01-2010 10:17 ]

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
kernie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:14:
[...]
- Ik heb al mn bestanden op 1 pc en snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoeld met zie je PC bij network shares?? Onderin bij windows verkenner zie ik wel een netwerk naam zeg maar.
- Ik heb een complete hard disk sectie: zeg maar schijf D naar delen gezet en deze (volgens mij?) voor iedeeen toegankelijk gemaakt.

Ik heb het voorbeeld van een poster aantal posts eerder overgenomen dus ook de aanpassingen in het register gemaakt en de settings bij network in conf. scherm aangepast.
Ik bedoel of je in je Asus onder het kopje Movies -> Network -> PCNAAM ziet? Oftewel, zien de Asus en de PC elkaar in je thuisnetwerk? Als dit het geval is dan is het een kwestie van een probleem in het sharen van je mappen/autorisaties etc. Als dit echter niet het geval is, dan zien je PC en Asus elkaar niet en heb je een LAN probleem.

Dus als je in de Asus kijkt onder Movies / Pics / Music kies je normaal voor Storage (externe HDD). Kies nu voor Network en kijk of je daar je PC naam ziet.

Probeer naast het delen van een schijf ook eens een enkele map te sharen (Dus niet heel je D-schijf ineens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
Aghanim schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:46:
[...]

Ik bedoel of je in je Asus onder het kopje Movies -> Network -> PCNAAM ziet? Oftewel, zien de Asus en de PC elkaar in je thuisnetwerk? Als dit het geval is dan is het een kwestie van een probleem in het sharen van je mappen/autorisaties etc. Als dit echter niet het geval is, dan zien je PC en Asus elkaar niet en heb je een LAN probleem.

Dus als je in de Asus kijkt onder Movies / Pics / Music kies je normaal voor Storage (externe HDD). Kies nu voor Network en kijk of je daar je PC naam ziet.

Probeer naast het delen van een schijf ook eens een enkele map te sharen (Dus niet heel je D-schijf ineens).
Dank je voor de duidelijke reactie! :)

Nee als ik naar network ga ziet Asus de pc niet. Staan alleen die 2 standaard mapjes.
Ik zal als ik thuis ben even proberen één mapje te sharen.

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
kernie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:55:
[...]

Dank je voor de duidelijke reactie! :)

Nee als ik naar network ga ziet Asus de pc niet. Staan alleen die 2 standaard mapjes.
Ik zal als ik thuis ben even proberen één mapje te sharen.
Hmmm, dan heb je een ander probleem dan dat je shares niet goed staan. Moet eerlijk zeggen dat ik niet direct weet hoe je dit oplost maar wellicht is eea op google te vinden.

Heeft je PC wellicht een andere netwerk naam? Normaal is het volgens mij Workgroup / MShome. Als de Asus hier standaard ook op staat dan is het logisch dat de PC - Asus elkaar niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ja krijgt je asus wel een IP adres op auto DHCP? Je moet dan even kijken naar dingen als firewall (als je een 3rd party firewall hebt), windows services. Netbios moet bijvoorbeeld wel aanstaan, want over dat protocoll werkt de Asus. Zo kan het dus zijn dat je PC wel gewoon bestanden deelt met andere computers in het netwerk, maar niet met de Asus. Netbios gebruikt tevens 3 poorten, weet ze zo even niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
justin_ti schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:46:
Ja krijgt je asus wel een IP adres op auto DHCP? Je moet dan even kijken naar dingen als firewall (als je een 3rd party firewall hebt), windows services. Netbios moet bijvoorbeeld wel aanstaan, want over dat protocoll werkt de Asus. Zo kan het dus zijn dat je PC wel gewoon bestanden deelt met andere computers in het netwerk, maar niet met de Asus. Netbios gebruikt tevens 3 poorten, weet ze zo even niet uit mijn hoofd.
Staat dit niet gewoon standaard aan in een windows PC? Hier heb ik nl. nog nooit van gehoord en ook nooit nodig gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
Zo heb even één map op delen gezet deze zie ik nu in windows verkenner staan bij "netwerk" onder de map my_shortcuts.
Mijn netwerk heet alleen "haantje" kan dat een probleem zijn dat hij hem niet vindt omdat hij geen standaard naam heeft?
Als ik my_shortscuts openbij de o play staat er niets in.

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
Bij myshortcuts ed moet ook de windows workgroup komen te staan wil je kunnen browsen. Bij mij staat ie de 1e keer er ook nooit. Aantal keer heen en weer op de oplay en op een gegeven moment vindt ie hem dan wel. Vervolgens kan je dan een shortcut saven.

Ik heb trouwens geen windows maar linux. Gek genoeg zorgt dit voor minder problemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
kernie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:36:
Zo heb even één map op delen gezet deze zie ik nu in windows verkenner staan bij "netwerk" onder de map my_shortcuts.
Mijn netwerk heet alleen "haantje" kan dat een probleem zijn dat hij hem niet vindt omdat hij geen standaard naam heeft?
Als ik my_shortscuts openbij de o play staat er niets in.
Persoonlijk zou ik het aanmaken van die shortcuts nog even buiten beschouwing laten totdat je op de normale wijze je PCnaam en gesharede mappen kunt zien op de Asus, via Network. Als dat vervolgens goed werkt (LAN en Sharing), is het handig om shortcuts te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pathfinder77 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:48:
Hallo,

Het is erg bewerkelijk om te navigeren naar een netwerk drive ( een stuk of 5 menu door lopen).
Om dit gemakkelijker te maken kun je netwerk shortcuts toe te voegen aan de Asus.
Je moet echter nog steeds door een aantal menu's doorlopen.

Het is mogelijk om netwerk folders direct zichtbaar te maken onder je opslag menu (1 stap), door de volgende regels toevoegen aan /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail
Je moet wel een mass storage device aangesloten hebben om deze netwerk mount zichtbaar te krijgen onder het opslag submenu.

#vi /usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail
(naar ondere scrollen)
i (van insert)

vervolgens onderstaande tekst pasten met jou IP address, username en password voor deze shares...

mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Videos
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Photos
mkdir -p /tmp/ramfs/volumes/Music
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Videos /tmp/ramfs/volumes/Videos
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Photos /tmp/ramfs/volumes/Photos
mount -t cifs -o username=*******,password=******* //192.168.2.?/Music /tmp/ramfs/volumes/Music

succes
Als ik dit gepast heb en vervolgens druk ik op esc. en :wq , dan krijg ik de melding write error: no such file or directory. Wat doe ik fout of vergeet ik nog?
Als ik geen password op mijn shares heb, kan ik dan password=**** gewoon laten vervallen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Aghanim schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:47:
[...]

Staat dit niet gewoon standaard aan in een windows PC? Hier heb ik nl. nog nooit van gehoord en ook nooit nodig gehad :)
Jawel maar er zijn hier denk ik genoeg mensen die zelf services uitschakelen, gedownloade unattended windows versies installeren, of van die system tools zoals tweak xp pro gebruiken. Een clean instal zonder tweaks is inderdaad prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:41
Ik heb 2 vragen over de O!Play.

Zit er een repeat functie op?
Voorbeeld: het zelfde of meerdere video bestanden worden afgespeeld en herhaald.

Zit er een autostart functie op?
Voorbeeld: een of meerdere bestanden worden bij het aanzetten afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb hier de o!play staan, met 1 probleem :

Bij sommige films stopt hij ineens midden in het afspelen voor een dikke seconde, waarna alles weer probleemloos verder gaat. Iemand bekend met dit probleem ?

De o!play streamt de films vanaf een Samba share van een windows 7 pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

HaseMike schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:31:

Bij sommige films stopt hij ineens midden in het afspelen voor een dikke seconde, waarna alles weer probleemloos verder gaat. Iemand bekend met dit probleem ?

Heb ik ook af en toe, denk dat de pc dan even bezig is met slaapstand ofzo.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:18:
Heb ik ook af en toe, denk dat de pc dan even bezig is met slaapstand ofzo.
Nee dat is het niet, ik heb ook een ps3 aangesloten en die speelt alle video zonder enige onderbreking vanaf de w7 pc. Aangezien ik niet de enige ben, lijkt het mij eerder een firmware foutje. Een aldi media speler, ook realtek, had deze fout niet.

[ Voor 17% gewijzigd door HaseMike op 09-01-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy_verberne
Frak schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:26:
[...]

Ik heb geen problemen gehad om mijn windows 7 shares te benaderen (64-bit professional en 64-bit ultimate). Ik heb
  • wachtwoord beveiligd delen uit staan
  • ik gebruik gebruiksaccounts/wachtwoorden, dus niet de optie om dit via thuisnetwerken te laten beheren
  • ik verzeker me dat de 'Iedereen' leestoegang heeft op de shares
  • de enige registry aanpassing die ik heb gedaan is om mijn 'hidden' shares niet aan te laten koppelen, maar dat heeft verder niets met dit probleem te maken
Bedankt voor je reactie. Ik heb precies dezelfde instellingen als jij. Ik zie mijn computer staan onder de workgroup (in mijn geval MSHOME). Echter wanneer ik dan mijn computer selecteer geeft de o'play mij een prompt en wat ik ook in vul ik krijg altijd "Logon Fail". Ik heb bestaande acounts geprobeerd, ik heb 'guest' geprobeerd zonder wachtwoord, ik heb een leeg user id en password geprobeerd maar niets werkt. Ik zie dus wel de computer staan maar niet de shares van die computer omdat ik eerst moet aanloggen. Moet jij ook aanloggen of krijg je helemaal geen prompt?

Wanneer ik dit bij een windows xp machine doe lukt het wel om aan te loggen. Het lukt ook om XP zodaning te configureren dat je geen prompt krijgt maar anoniem aanlogt onder het ingebouwde 'guest account'. Ik zie ook dat het guest account van mijn Windows 7 machine aan staat maar toch kan ik niet aanloggen.

Het werkt wel met windows 7 als ik met telnet aanlog op de o!play en dan vie telnet de commado's geef om de share te mounten. Dit staat inmiddels in veel posts besschreven. Helaas lukt het bij firmware 1.17 echter niet meer om de run_tail file te editen. Ik heb het ook met de Rcs file geprobeerd, zoals ook in veel posts staat beschreven, maar dat werkt ook niet echt. De machine hangt na een tijdje, start vervolgens opnieuw op en ik heb geen share (ik zie de share wel maar die heeft geen inhoud). Kan iemand een voorbeeld van een wel werkende rcs file laten zien? Of in ieder geval de aanpassingen plus een indicatie op welke plaats in de RCS file deze aanpassing is gedaan?

Ik vind het erg jammer en :X frustrerend dat het niet lukt. Ik ben inmiddels zeker 5 keer van firmware versie 1.11 naar 1.17 gegaan en weer terug om wat uit te proberen. En zonder te beweren dat ik een expert ben, ik ben zeker ook geen leek op dit gebied. Het is me ook al wel gelukt om een windows XP share te mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

HaseMike schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:23:
[...]
Nee dat is het niet, ik heb ook een ps3 aangesloten en die speelt alle video zonder enige onderbreking vanaf de w7 pc. Aangezien ik niet de enige ben, lijkt het mij eerder een firmware foutje. Een aldi media speler, ook realtek, had deze fout niet.
Bijzonder, want ik heb het van mijn NAS nooit.
Ik heb het volgens mij ook alleen gezien bij dvd's, zou ie dan moeite hebben de volgende vob op te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:09:
Bijzonder, want ik heb het van mijn NAS nooit.
Ik heb het volgens mij ook alleen gezien bij dvd's, zou ie dan moeite hebben de volgende vob op te vragen?
Ik zal even een schone install doen van die server pc, voor de zekerheid maar eens met vista. Laat wel even weten wat de resultaten zijn. Met dvd had ik geen problemen, maar ik heb ze als ISO bestand staan niet als losse vob's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij hangt ie soms ook een seconde tijdens het afspelen. Meestal bij een .ISO (DVD Serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy_verberne
Het is gelukt !!! :) :) :)
Ik heb de volgende 2 aanpassingen gedaan naast de settings die ik in een eerdere post op dit forum al had vermeld:

1) In de registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters : "restrictnullsessaccess" veranderd van dword:00000001 in dword:00000000

3) via Control Panel -> Administrative Tool -> Local Security Policy:
Local Policies -> Security Options -> "Network Access: Let Everyone permissions apply to anonymous users" veranderd van Disabled naar Enabled

Ik kan nu op de O!Play via Network -> Workgroup mijn computer benaderen zonder dat de O!PLay om een userid of wachtwoord vraagt. Waarom deze aanpassingen bij mij nodig zijn en bij anderen niet is me een raadsel. Ik ga ook nog even kijken of die registry setting niet ook via een Local Security Policy aan te passen is. Dat is toch wat netter dan via de registry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik had deze aanpassingen ook nodig, maar daarna liep het als een zonnetje.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frak
andy_verberne schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:07:
Het is gelukt !!! :) :) :)
Ik heb de volgende 2 aanpassingen gedaan naast de settings die ik in een eerdere post op dit forum al had vermeld:

1) In de registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters : "restrictnullsessaccess" veranderd van dword:00000001 in dword:00000000

3) via Control Panel -> Administrative Tool -> Local Security Policy:
Local Policies -> Security Options -> "Network Access: Let Everyone permissions apply to anonymous users" veranderd van Disabled naar Enabled

Ik kan nu op de O!Play via Network -> Workgroup mijn computer benaderen zonder dat de O!PLay om een userid of wachtwoord vraagt. Waarom deze aanpassingen bij mij nodig zijn en bij anderen niet is me een raadsel. Ik ga ook nog even kijken of die registry setting niet ook via een Local Security Policy aan te passen is. Dat is toch wat netter dan via de registry.
Andy, fijn dat dat nu voor jou werkt. Maar ik heb deze instellingen nooit aangepast en bij mij werkte het wel. Ik heb nog even gecontroleerd maar de instellingen staan op mijn computer(s) nog op de default instellingen.

Wat betreft je eerdere vraag: op de O!Play heb ik nooit een username/wachtwoord hoeven geven.

Hoe staan de beveilingsinstellingen van de mappen op je harddisk? Heeft hier ook iedereen toegang tot?

[ Voor 3% gewijzigd door Frak op 09-01-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy_verberne
Ik heb nog ondekt dat het effect van de door miij eerder genoemde registry aanpassing ook kan worden verkregen door een aanpassing in de Local Security Policy. Dat lijkt me toch iets netter en het geeft wat meer context zodat je weet waar je mee bezig bent en wat de consequenties van je verandering zijn. Dus uiteindelijk heb ik de volgene 2 aanpassingen gemaakt:

Veranderingen in Local Securicy Policy: Local Policies -> Security Options

1) "Network access: Restrict anonymous access to Named Pipes and Shares" : enabled -> disabled
2) "Let Everyone permissions apply to anonymous users" : disabled -> enabled

Ik ben benieuwd naar wat de waardes zijn van deze 2 security options bij mensen waarbij meteen alles werkte. Als je kijkt naar wat deze opties doen (ga naar de "explain" tab in de Local Security Property editor) dan heb ik sterk het idee dat deze opties zo moeten staan als hierboven beschreven om de windows 7 PC te kunnen benaderen zonder userid en password. En met benaderen bedoel ik dan alleen het ophalen van de beschikbare shares op de pc en niet het selecteren en gebruiken van de share, dat gebeurt een stap daarna. Waar he bij mij mis ging is dat de O!Play niet de lijst van beschikbare shares kon ophalen zonder daarvoor een userid en password te moeten opgeven. En welk userid ik ook probeerde, het inloggen faalde altijd. Door bovengenoemde veranderingen is het nu mogelijk om als anonieme gebruiker (onder water wordt het guest account gebruikt) de windows 7 pc te benaderen zonder dat er dus om een userid en wachtwoord wordt gevraagd. Daarna kan ik een share selecteren en dan kan het wel zo zijn dat ik dan nog alsnog moet aanloggen. Ik heb een specifiek account gemaakt ('asus') voor mijn O!Play om mijn share te kunnen benaderen. Voor het benaderen van de share verschijnt er dan dus wel een prompt waar dan standaard OPlayer/OPlayer staat ingevuld (dat was niet het geval bij de prompt waar ik het eerder over had) en nu wordt wel een juist userid en password geaccepteerd.

Ik heb nu 3 shares aangemaakt: "1_Videos","2_Muziek" en "3_Fotos". De reden dat ik 1_, 2_ enz. als voorvoegsel gebruik is dat ze dan op de O!Play boven in de lijst van shares verschijnen en niet midden in de lijst van al die default administration shares (shares eindigend op een '$').

Ik heb de rechten van de share nu zo staan dat het 'asus' account alleen lees rechten heeft. Ik heb de rechten van het folder zelf zo staan dat 'Everyone' lees rechten heeft. Bij het sharen van een folder spelen namelijk 2 sets van rechten een rol: de rechten van de share en de rechten van het folder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
HaseMike schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:31:

Ondertussen het probleem gevonden : Toch een sleep setting op de pc, de harddisks stonden op 20 minuten. De ps3 + ps3 media server hadden hier kennelijk geen last van (groot buffer neem ik aan) maar de o!play had dan even een pauze van 1-2 seconden tijdens het weer opstarten van de HD. Timeout op "never" gezet en de problemen zijn weg.

Tip voor de beeldkwaliteit :

Zet de o!play op 720p50/60 als je 720p of minder materiaal draait. De upscaling van de o!play is beduidend slechter dan die van mijn TV. Niet vergeten om op 1080p te zetten als je 1080p materiaal hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Kan de o!play zonder problemen met een NAS overweg zoals b.v. de linkstation live ? Ik had ergens gelezen dat je de folders van een NAS handmatig met telnet moet toevoegen, of is dat sinds 1.17 verleden tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Me zelf maar even quoten ik ben bang dat mijn vraag is ondergesneeuwd.
Waarbij ik de repeat video functie belangrijk vind.
Handig voor presentatie in een winkel.
pinojo123 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 08:36:
Ik heb 2 vragen over de O!Play.

Zit er een repeat functie op?
Voorbeeld: het zelfde of meerdere video bestanden worden afgespeeld en herhaald.

Zit er een autostart functie op?
Voorbeeld: een of meerdere bestanden worden bij het aanzetten afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

HaseMike schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:11:
Kan de o!play zonder problemen met een NAS overweg zoals b.v. de linkstation live ? Ik had ergens gelezen dat je de folders van een NAS handmatig met telnet moet toevoegen, of is dat sinds 1.17 verleden tijd ?
Ik heb een Linkstation, en die stond meteen in het lijstje van netwerklocaties. Zowel bij 1.13 als bij 1.17. Hoefde verder geen speciale dingen uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 23:56

KroeT

[...]

Ik heb een Fonera 2.0n met een usb-HD eraan die dmv smb geshared is. De Fonera verplicht je echter een gebruikersnaam en wachtwoord op de share te zetten, waardoor de O!Play vastloopt zodra ik probeer in te loggen. Mijn wachtwoord bevat geen gekke leestekens of spaties. Is dit een bekend probleem en kan ik er iets aan doen?

Ik draai overigens 1.17p.

[ Voor 4% gewijzigd door KroeT op 11-01-2010 14:01 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFellow
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-08 06:54
Ben op zoek naar een mediastreamer om films en muziek af te spelen vanaf een harddisk (usb) of netwerk. Na wat zoek werk ben ik bij deze Asus terecht gekomen. Wat mij nog niet helemaal duidelijk welke formaten er precies kunnen worden afgespeeld. Kan een kopie van een dvd gemaakt op een harddisk ook worden afgespeeld en werkt een usb-dvd speler ook op dit apparaat. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
TheFellow schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:44:
Ben op zoek naar een mediastreamer om films en muziek af te spelen vanaf een harddisk (usb) of netwerk. Na wat zoek werk ben ik bij deze Asus terecht gekomen. Wat mij nog niet helemaal duidelijk welke formaten er precies kunnen worden afgespeeld. Kan een kopie van een dvd gemaakt op een harddisk ook worden afgespeeld en werkt een usb-dvd speler ook op dit apparaat. |:( |:(
De O!Play speeld nagenoeg ALLES af. Alle specs vind je hier

De O!play speeld ook een kopie van een dvd (vob files) af.
Een usb-dvd speler? Denk niet dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
KroeT schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:58:
Ik heb een Fonera 2.0n met een usb-HD eraan die dmv smb geshared is. De Fonera verplicht je echter een gebruikersnaam en wachtwoord op de share te zetten, waardoor de O!Play vastloopt zodra ik probeer in te loggen. Mijn wachtwoord bevat geen gekke leestekens of spaties. Is dit een bekend probleem en kan ik er iets aan doen?

Ik draai overigens 1.17p.
Dan zet je er toch user: O!Player pass: O!Player op? Zo werkt het via de computer in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ik kan de username niet wijzigen, die is vastgezet op 'fonero'. Redelijk onpraktisch overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik heb inderdaad een username aangemaakt op mijn windows machine. Gewoon asus // asus. Werkt prima!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
chocopasta schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:03:
[...]
Een usb-dvd speler? Denk niet dat dat werkt.
Je kunt geloof ik ook je DVD drive in je pc sharen en dan daar je DVD in afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Hier werkt het overigens nu ook goed (sharen met wachtwoord). Weet niet waarom, maar het werk dus ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartjedj
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 08:24
Heeft iemand enig idee waar ik nu de lettergrootte van de ondertiteling kan aanpassen :?
Sinds de upgrade naar 1.17P zijn de < en de > pijltjestoetsen op min afstandsbediening vervangen door de Skip-functie.
Ook in mijn Harmony One kan ik ze niet (terug)vinden.
Ik kijk nu naar een HD'tje van G.I.Joe/Rise of Cobra, met ondertitels die het halve beeld vullen. |:(
( Ik kan er in diverse fora niets over vinden/ of ik zoek niet goed natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

aartjedj schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:26:
Heeft iemand enig idee waar ik nu de lettergrootte van de ondertiteling kan aanpassen :?
Op je AB zie je knopje (Aa). Die moet je indrukken tijdens spelen van video. Maar de subtitle moet niet hardcoded zijn. (dus alleen met MKV bestanden)
Druk erop en ga naar Size. Maak de waarde meer negatief (zoals -8) zodat subtitle kleiner wordt.
Klaar.

Ik weet niet wat je hebt gedaan, kennelijk zoek je in algemene opties zonder video te hebben geladen. Dat kan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartjedj
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 08:24
MrDummy schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:33:
[...]

Op je AB zie je knopje (Aa). Die moet je indrukken tijdens spelen van video. Maar de subtitle moet niet hardcoded zijn. (dus alleen met MKV bestanden)
Druk erop en ga naar Size. Maak de waarde meer negatief (zoals -8) zodat subtitle kleiner wordt.
Klaar.

Ik weet niet wat je hebt gedaan, kennelijk zoek je in algemene opties zonder video te hebben geladen. Dat kan natuurlijk niet.
Hartelijk dank, _/-\o_
Het menu staat gewoon in het menu onder de knop voor de ondertitel-taalselectie, maar ik heb altijd alleen naar de bovenste regel gekeken. Dan kan ik mezelf 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Beste Asus O!Play gebruikers zou iemand voor mij even willen testen of de o!Play een .ts bestand van 1080p kan herhalen?
Ik bedoel dus met de repeat knop zodat b.v., een hele dag het zelfde bestand afgespeeld wordt.
Kijk ook even of dit mogelijk is als er meerdere .ts bestanden in een map staan.
Dus een heel mapje afspeelt en daarna van vooraf aan begint.
Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er ooit een update komen die dts en dolby downmixt?
zeer irritant om steeds te switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Wat is het verschil in LPCM en RAW bij deze O!Play eigenlijk? Ik heb een optisch kabeltje naar mijn Marantz SR7400 welke geen geluid geeft als ik hem op RAW instel...
Ik hoor van velen dat RAW beter zou zijn, maar waarom eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet hem op RAW bij een 5.1 film (dolby digital of DTS)
als ik hem op lpcm zet hoor ik niets... en bij muziek (stereo) moet ik hem weer op LPCM zetten

hopelijk lossen ze dit nog ooit op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Is bekend probleem, maar volgens mij krijg je nu de unieke kans om volledig 'raw' films te beluisteren. Overigens is het via hdmi volgens mij wel mogelijk, daar zie ik iets van multichannel pcm.

Raw betekent ongecodeerd, dus puur wat je binnen krijgt, stuur je er weer uit. MP3 kunnen de meeste versterkers niet, dus dan stuur je in plaats van links rechts digitaal stereo geluid, puur mp3 geluid. Een mp3 decoder (die in de asus zit), vertaalt dat naar een stereogeluid. Evengoed nullen en enen, maar toch net even anders. Probeer maar eens .flac muziek naar je marantz te sturen op Raw, dan heb je puur ongecomprimeerd geluid.

[ Voor 52% gewijzigd door justin_ti op 13-01-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:17:
Zou er ooit een update komen die dts en dolby downmixt?
zeer irritant om steeds te switchen
:? Dat doet de o!play al. Waar moet je dan tussen switchen?

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 14-01-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
Zijn er ook mensen die problemen hebben met het streamen van hoge bitrate bestanden.
Ik heb alles via bedraad netwerk aangesloten maar toch hou ik stutter bij complete blu ray bestanden of grote mkv bestanden. Ik dacht eerst dat dit misschien aan mijn NAS kon liggen, maar gisteren heb ik deze bestanden ook geprobeerd te streamen vanaf een erg snelle laptop, hierbij krijg ik dezelfde stutter problemen.
Vaak loop een film voor een tijdje goed maar wanneer er een scene is met hoge bitrate komen de stutter problemen en na een aantal seconden loop de film dan weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

TheJuul schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:33:
Zijn er ook mensen die problemen hebben met het streamen van hoge bitrate bestanden.
Ik heb alles via bedraad netwerk aangesloten maar toch hou ik stutter bij complete blu ray bestanden of grote mkv bestanden. Ik dacht eerst dat dit misschien aan mijn NAS kon liggen, maar gisteren heb ik deze bestanden ook geprobeerd te streamen vanaf een erg snelle laptop, hierbij krijg ik dezelfde stutter problemen.
Vaak loop een film voor een tijdje goed maar wanneer er een scene is met hoge bitrate komen de stutter problemen en na een aantal seconden loop de film dan weer goed.
Snelheid van de laptop doet er niet toe, wel hoe je je netwerk aangelegd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
Mijn hele netwerk is cat5e bekabeld. Dus een kabel van de Asus naar router en een kabel van de NAS en/of laptop naar de router. Ik heb de Linksys WAG120N als router. Ik zit er aan te denken om gigabit switch er tussen te zetten misschien zorg dit voor een betere constante data doorvoer aangezien die router ook nog het ADSL signaal regelt, maar eigenlijk zou dit toch geen probleem mogen vormen?
Alleen wel jammer dat de O play geen gigabit aansluiting heeft.

Edit: Ik zie op het forum van asus dat mensen ook dezelfde problemen ondervinden: http://vip.asus.com/forum...R1&page=1&SLanguage=en-us

User: DJW7 zeg dat hij via de upnp optie geen problemen ondervind, ga dit vanavond maar ook maar eens proberen.

Mochten er mensen zijn met meer of andere oplossingen dan hoor ik deze graag.

[ Voor 30% gewijzigd door TheJuul op 14-01-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Weet je wat ik nu vaag vind? Dat ik al 2 maanden perfect op 1.13 alles afspeel en nu ineens, uit het niets, continu de invalid file bug krijg :( . Hoe is het mogelijk dat iets 2 maanden perfect gaat en dan ineens out of the blue niet meer werkt?
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste