Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is bekend ja, anders kan hij toch niet eens een ip krijgen?ik kan hem ook pingen, en dat gaat niet als hij niet aan mijn netwerk gekoppeld is, ik heb een diverse mappen zelfs geshared, geen passwd, maar dat kan niet eens uitmaken, hij ziet gewoonweg niet mijn mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Heb je nod32 of avg? Ik had deze ook en deze blokkeerden vanalles (zonder firewall). Anders probeer je op je pc dit in je cmd venster: (allebei te proberen)

netsh int ip reset log.txt
netsh winsock reset

Die eerste herstelt je tcp/ip settings en de tweede de winsock instellingen. Zie je op de Asus trouwens wel je workgroup, of zie je alleen my neighbours en shortcuts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen my neighbours en shortcuts
heb mcafee, maar daar staat de firewall ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:36
Ik heb sinds de nieuwe firmware bijna altijd dat de eerste keer dat ik naar het netwerk ga ook alleen my neighbours en shortcuts staan.
Een keer terug naar een vorig niveau helpt meestal.
In tijd maakt het niks uit, het browsen gaat na de laatste FW een stuk vlugger, misschien dat het daar zelfs wel aan ligt??
Ik heb overigens een NAS (Netgear) dus niks met firewall en virusscanners

[ Voor 10% gewijzigd door MDB1106 op 14-12-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
Heb je de laptop wireless verbonden met de router of per kabel?

Ik ondervond problemen toen ik wireless wilde sharen maar met de kabel geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_buk
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
MDB1106 schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:15:
Ik heb sinds de nieuwe firmware bijna altijd dat de eerste keer dat ik naar het netwerk ga ook alleen my neighbours en shortcuts staan.
Een keer terug naar een vorig niveau helpt meestal.
Ik gaf de O!Play een vast ip, daarna heb ik dit probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:16:
hij is bekend ja, anders kan hij toch niet eens een ip krijgen?ik kan hem ook pingen, en dat gaat niet als hij niet aan mijn netwerk gekoppeld is, ik heb een diverse mappen zelfs geshared, geen passwd, maar dat kan niet eens uitmaken, hij ziet gewoonweg niet mijn mappen
Klopt, het lullige is dat er in principe niks mis is met de O!Play en waarschijnlijk ook niet met je XP omdat deze combi vlekkeloos werkt, dus het meest simpele,lullige 'foutje' zou het verschil kunnen maken. Heb je nog een andere pc/laptop die je kunt sharen om te kijken of deze wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesko
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-04 11:09
Even een ervaring van mij toevoegen m.b.t. mappen niet zien:

Ik heb de O'play met firmware versie 1.17 en een vast IP. Win 7 met password protectie uit en alleen read rechten op de mappen.(everyone)

Eerst de O'play opstarten, dán de PC. Vraag me niet waarom, maar ik ben erachter gekomen dat indien de pc aanstaat en ik start de O'play op, dan vertikt hij het om de mappen te tonen. Andersom geen probleem. (of een reboot van de pc natuurlijk.)

Hoop dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gelukt uiteindelijk
via een telnet sessie een verbinding kunnen maken en via my shortcuts kom ik er nu bij, en wonder boven wonder kan deze nu ook opeens mijn "workgroup" vinden.

allen dank voor de tips, snap er nog steeds geen biet van dat het eerder neit lukte, heb namelijk verder niets andes gedaan als alleen via een telnet sessie een verbinding gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oh ik denk dat het de schuld was van Mcaffee, rotprogramma (mijn mening no offense). Dat veroorzaakt allerlei van dat soort problemen. Uitschakelen werkt niet, deinstalleren werkt zelfs niet! Alleen verwijderen met de Mcaffee removal tool is dan de oplossing. Op de helpdesk bij XS4all waar ik een tijd geleden werkte kreeg ik dagelijks een paar telefoontjes met dingen die niet werkten sinds ze Mcaffee erop hadden staan, wat ze gratis bij hun internet abo kregen.

Edit
Mooi dat het werkt trouwens!

[ Voor 3% gewijzigd door justin_ti op 15-12-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:13
MrDummy schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:13:
[...]

In verbeteringen lijst is ook BD ISO ondersteuning opgenomen.

Leuk he :)
Leuk inderdaad, maar dan moet het wel goed werken.
Heb al bij een aantal films gehad dat er om de haverklap artefacts in beeld te zien zijn. (nou zou dat ook nog aan de films kunnen liggen natuurlijk, maar het is wel raar dat het bij verchillende films gebeurd)

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik had dus net zoals Stefan1978 problemen met het benaderen van mijn netwerk na de upgrade naar 1.17. Ik heb gisteren even zitten kloten, maar niets werkte. Zelfs nadat ik een firmware downgrade had gedaan wilde het niet werken. Dit was heel vreemd aangezien ik verder niets had veranderd en het daarvoor wel goed liep.

Nu heb ik gisteren mijn server en mijn Asus een fixed IP adres gegeven en bij mijn server de Netbios op enabled gezet. Nu doet hij het weer. Wel een beetje vreemd dus. Het kan komen door het feit dat mijn asus en server na upgrade een ander IP adres hebben gekregen, maar dat zou wel vreemd zijn aangezien het dan in de Asus kennelijk niet automatisch geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Peter 1981 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:02:
Ik had dus net zoals Stefan1978 problemen met het benaderen van mijn netwerk na de upgrade naar 1.17. Ik heb gisteren even zitten kloten, maar niets werkte. Zelfs nadat ik een firmware downgrade had gedaan wilde het niet werken. Dit was heel vreemd aangezien ik verder niets had veranderd en het daarvoor wel goed liep.

Nu heb ik gisteren mijn server en mijn Asus een fixed IP adres gegeven en bij mijn server de Netbios op enabled gezet. Nu doet hij het weer. Wel een beetje vreemd dus. Het kan komen door het feit dat mijn asus en server na upgrade een ander IP adres hebben gekregen, maar dat zou wel vreemd zijn aangezien het dan in de Asus kennelijk niet automatisch geupdate wordt.
Dat is dus voor mij de reden om niet te updaten naar 1.17 :) Tot op heden werkt 1.13 prima bij mij icm Win7 en de aanpassingen in 1.17 zijn nu ook weer niet schokkend te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:09
Aghanim schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:02:
[...]

Dat is dus voor mij de reden om niet te updaten naar 1.17 :) Tot op heden werkt 1.13 prima bij mij icm Win7 en de aanpassingen in 1.17 zijn nu ook weer niet schokkend te noemen.
Hier doet het netwerk het pas als ik na het aanzetten van de oplay de netwerkkabel er uit en in doe.
Dat met dat fixed ip zal ik eens proberen. Bedankt voor de tip.

Dit is nl heel onhadig icm het script wat bij het booten de netwerk mounts doet |:(

[ Voor 8% gewijzigd door martijnve op 16-12-2009 12:08 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45

pim_rs

Stars and Stripes

Aghanim schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:02:
[...]

Bij mij draait de O!Play ook nog steeds als een zonnetje op 1.13, ga het nu ook niet meer riskeren om te upgraden (if it ain't broke don't fix it). Ga pas weer nadenken over upgraden op het moment dat ze functionaliteit gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
Inmiddels (na 2 avondjes :| ) draait het ook bij mij. Al is me nog niet helemaal duidelijk hoe de O!play alles benadert. Een vriend van me heeft me geadviseerd om de upgrade te doen i.v.m. W7. Na de upgrade naar 1.17 die overigens erg snel ging, liep het al meteen een stuk beter.

Daarnaast heeft hij me geholpen met (voor mij nog onbekende instellingen voor sharing in W7) instellen van de mappen. Als je het eenmaal weet is er niet veel aan de hand maar W7 heeft er gewoon meer optie's ingezet om je mappen en bestanden te delen.

Schokkend wil ik het ook niet noemen. Al kan ik me goed voorstellen dat een noob de Asus meteen retour brengt! (Dit mede door W7)

Ik zie dat er ook een hoop problemen hebben met het aanzetten van de O!play voor dat ze de pc aan zetten.(vinden van mappen) ik heb nog nergens last van gehad,

Ik ga eens verder kijken wat ik allemaal kan instellen want het netwerk wat ik zie vind ik er chaotisch uit zien.

Daarnaast draait wel alles opmerkelijk goed vind ik! :9

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

p_buk schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:42:
[...]

Ik gaf de O!Play een vast ip, daarna heb ik dit probleem niet meer.
Ik had ditzelfde probleem. Ik maak gebruik van een synology NAS oplossing en kwam er achter dat als ik daar de guest account aanzet dat hij dan wel het netwerk ziet.
Omdat ik er niet van houdt om mijn guest account aan te laten staan, heb ik dit opgelost door de guest account even aan te zetten en de shortcuts aan te maken. Daarna de guest account weer uit en dan werkt het prima.

Ik heb dus geen acties uitgehaald met kabels erin en uit of een fixed IP voor de O!Play

Heeft er trouwens iemand problemen met een hard klik geluid bij het starten van video's? Ik maak gebruik van de optische uitgang en heb dit al sinds de vorige firmware... Het lijkt nu met de laatste firmware niet meer bij alle films zo te zijn, maar toch nog regelematig en het is erg vervelend.

[ Voor 21% gewijzigd door Mystic Spirit op 16-12-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hier geen last van hard geklik met optische uitgang. Nu je het zegt had ik dat met de oude firmware volgens mij wel. Heb je het alleen op raw mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pim_rs schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:15:
[...]

Bij mij draait de O!Play ook nog steeds als een zonnetje op 1.13, ga het nu ook niet meer riskeren om te upgraden (if it ain't broke don't fix it). Ga pas weer nadenken over upgraden op het moment dat ze functionaliteit gaan toevoegen.
Kan zijn maar ik zoude timeskip toch niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
mistermaxmax schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:11:

Ik ga eens verder kijken wat ik allemaal kan instellen want het netwerk wat ik zie vind ik er chaotisch uit zien.

Daarnaast draait wel alles opmerkelijk goed vind ik! :9
Ook ik snapte de wondere wereld van Win7 en Asus niet helemaal maar uiteindelijk draaide alles toch. Mijn visie daarbij is: ik blijf overal van af want het werkt nu ;) . Maar toch succes met het verder instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:11:
[...]

Kan zijn maar ik zoude timeskip toch niet willen missen.
Die feature snap ik niet helemaal, dat wil zeggen: als ik een film kijk dan begin ik bij het begin en kijk ik tot het eind.....in welk geval is timeskip zo geweldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
Aghanim schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:24:
[...]

Die feature snap ik niet helemaal, dat wil zeggen: als ik een film kijk dan begin ik bij het begin en kijk ik tot het eind.....in welk geval is timeskip zo geweldig?
pr0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

justin_ti schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:23:
Hier geen last van hard geklik met optische uitgang. Nu je het zegt had ik dat met de oude firmware volgens mij wel. Heb je het alleen op raw mode?
Ik zal eens testen of het bij andere modi anders is. Ik gebruik eigenlijk alleen de RAW mode... Zal het hier even laten weten straks!

Edit:
Ik heb even gecontroleerd en het is zowel in LPCM en in RAW... Dat maakt dus geen verschil. Ik heb nu wel een verschil gemerkt tussen dvd iso's en mkv's. Bij DVD iso's is het klik geluid erger....

[ Voor 20% gewijzigd door Mystic Spirit op 17-12-2009 08:50 ]

• mistermaxmax
Aghanim schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:22:
[...]

Ook ik snapte de wondere wereld van Win7 en Asus niet helemaal maar uiteindelijk draaide alles toch. Mijn visie daarbij is: ik blijf overal van af want het werkt nu ;) . Maar toch succes met het verder instellen!
Ik had nagenoeg hetzelfde.. "uiteindelijk draaide alles toch" is het instellen en tweaken niet de helft van de fun? :P 8)7

Zal het vast nog een keer opnieuw moeten instellen. Zo leer je het apperaat wel kennen.

Ik ben benieuwd of dat een beetje in te stellen is. Ga het topic even strak door lezen. _/-\o_

Burn It - Burn All

• Aghanim
  • Niet online

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
De Asus geupdate naar 1.17. De shares die gemaakt waren in de Asus naar de WD externe harddisk en direkt bereibaar onder het opslagmenu zijn eruit.
NU wil ik ze opnieuw kopieeren en plakken maar dit lukt niet erg.

Wat doe ik fout?

Ga in de Asus met telnet geef wachtwoord in.
Vervolgens type ik: vi/usr/local/etc/dvdplayer/script/run_tail
Daarna ingetypt: i
vervolgens probeer ik de shares erin te plakken maar er gebeurd niets waarschijnlijk zit er een foutje in het commando..

monta

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
Ik kan nu even niet bij mijn O!Play, maar voor zover ik weet is het run_tail script vanaf firmware 1.13 verplaatst naar: /etc/dvdplayer/script/run_tail
Oftewel vi /etc/dvdplayer/script/run_tail en dan zou het moeten werken.

Het zou wel nog kunnen zijn dat deze map of dit bestand nu op alleen lezen staat, maar dat is eenvoudig zelf aan te passen. Volgens mij is dat al een paar keer in dit topic aangeven.

[ Voor 29% gewijzigd door Einoël op 17-12-2009 17:13 ]

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

• monta
Ik weet niet wat ik nu weer verkeerd doe maar nu kan de tekst erin geplakt worden, alleen kan ik er niet meer uit. Esc zou ervoor moeten zorgen dat er eruit ben en dan :wq (write en quit). Echter verschijnt dan de melding onderin het scherm:

/etc/dvdplayer/script/run_tail file is read only??

Hoe kan ik saven en quiten?

monta

• Proview
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 13:42
Ik probeer mijn video map te delen maar krijg dit tot mijn grote ergernis niet voor elkaar. Alle andere mappen zoals muziek en afbeeldingen deel ik op dezelfde wijze. De speler heeft wel toegang tot deze mappen.

Wanneer ik in mijn video map probeer te komen vraag de speler om mijn Netgebruikers ID en wachtwoord.
I
k heb van alles geprobeerd, van een nieuwe gebruikers account aan te maken en deze vervolgens de rechten te geven om in de gedeelde video map te lezen en schrijven. Mijn eigen account naam en wachtwoord ingevoerd op de speler. opnieuw opstarten van speler. Eerst de speler aan en dan de pc en visa versa. Het gekke is dat ik wel in alle andere gedeelde mappen kan komen.

• Proview
  • Laatst online: 10-09 13:42
Misschien wat te snel geweest met het posten van mijn probleem.

Ik denk de oplossing te hebben gevonden:
Het lijkt erop dat de speler geen mapnamen kan delen met het teken ' er in. Ik heb de naam van Video's gewijzigd naar Videos en nu heb ik wel toegang tot deze map 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Nu weer het volgende irritante probleem met de O!play:

De werkgroep van het netwerk is zeer regelmatig niet te zien. Zet de o!play aan, even wachten, daarna naar netwerk en dan zie ik de werkgroep die ik thuis heb draaien. Echter heel regelmatig zie ik de werkgroep niet, dit kan wel een uurtje later zijn dat hij dan weer niet meer te zien is of ik zet de o!play uit en een uurtje later weer aan en dan bijv. geen netwerk.
Heeft niets met Windows versie of iets te maken omdat het de werkgroep betreft. Alles heeft bij mij een vast ipnummer. Er hangt ook een externe HD aan het netwerk.
Omdat hij het soms wel en regelmatig niet doet zijn de ipsettings wel goed denk ik.

Firmware versie = 1.17

Dit is hoogst vervelend omdat de shares er ook niet meer instaan, waardoor ik niets meer kan kijken grootst gedeelte van de tijd.
Ik denk dat de eerste versie van de firmware bij mij het minste problemen gaf...

Hebben meer mensen hier last van?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
Waarom maak je niet een Shortcut aan naar je share? Bij mij komt hetzelfde voor wanneer de oplay net aan is zie ik de werkgroep niet maar als ik klik op de Shortcut ben ik gelijk op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 13:00
With stupid ^^ gewoon shortcut aanmaken. (als je inlogscherm krijgt en dan save & add to shortcuts kiezen ipv alleen ok)

Zie hier ook wel eens het netwerk niet, maar de shortcuts werken _altijd_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Dat wist ik dus niet. Maar wanneer /waar doe ik: " save & add to shortcuts"

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Als je naar workgroup gaat, en dan naar één van je pc's waarvan je wilt streamen, dan krijg je als het goed is een login scherm. Als je username/password ingevuld hebt krijg je 2 knoppen. Een "OK" en een "OK & Save to my Shortcuts". Die laatste moet je hebben. Dan zet ie de directe link naar die computer in je my shortcuts menu :) en dat werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
monta schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:38:
Nu weer het volgende irritante probleem met de O!play:

De werkgroep van het netwerk is zeer regelmatig niet te zien.

Hebben meer mensen hier last van?
Geen problemen mee. Bij mij maakt het ook niks uit of ik nu de pc eerder of de O!play eerder aan zet. Hij vind steeds de werkgroep en dan mijn pc. Ik draai 1.17.

Je zou zeggen dat hij het altijd zou moeten zien toch als je het eenmaal aangesloten hebt en geen wijzigingen aan het app of je Windows. Kan het niet zo zijn dat je virusprg soms moeilijk doet? Of een brakke netwerk kabel? (noem maar wat hoor... :N )

Als je IP vast staat en het is toegwezen moet hij dat ook steeds vinden.

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Ik krijg geen login scherm? Kan kiezen voor netwerk - vervolgens voor werkgroep - dan zie ik de pc's en de externe hd, als ik daar voor kies vershcijnt er geen login scherm...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
monta schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:32:
Ik weet niet wat ik nu weer verkeerd doe maar nu kan de tekst erin geplakt worden, alleen kan ik er niet meer uit. Esc zou ervoor moeten zorgen dat er eruit ben en dan :wq (write en quit). Echter verschijnt dan de melding onderin het scherm:

/etc/dvdplayer/script/run_tail file is read only??

Hoe kan ik saven en quiten?
Zoals ik al zei, bestand staat op alleen lezen, oftewel eerst even rechten wijzigen. Ik ben niet zo heel erg thuis in linux en zo, maar met een ls -als moet je kunnen zien wat de huidige rechten zijn en met een chmod a+rw run_tail zou je lees/wijzig rechten moeten kunnen uitdelen. (Mocht iemand hier meer ervaring mee hebben, dan graag even laten horen)

Eventueel kun je de commando's ook in de rcS plaatsen, maar ik heb bij de Xtreamer gemerkt, dat je dan een sleep van 10 moet meegeven:
(sleep10;mount -t cifs -o username=gebruiker,password=wachtwoord //192.168.0.0/Folder /tmp/ramfs/volumes/Folder)& (de & zorgt ervoor dat het hele commando in de achtergrond draait, zodat de rest van het script verder kan)

Laat even horen of het lukt. Dit topic is immers bedoeld om ervaringen met elkaar te delen. ;-) Deze methode werkt (zoals je immers al weet) een stuk sneller dan via de netwerk of shortcut optie.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
monta schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:00:
Ik krijg geen login scherm? Kan kiezen voor netwerk - vervolgens voor werkgroep - dan zie ik de pc's en de externe hd, als ik daar voor kies vershcijnt er geen login scherm...
Welk OS draait de computer waarvan je wilt streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Ik stream vanaf een WD Externe harddisk de mybook essentials 1 Tb. Wellicht Linux.
spokje schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:24:
[...]

Welk OS draait de computer waarvan je wilt streamen?
Wellicht linux. Ik stream vanaf een Western Digital Mybook Essentials 1 Tb.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Einoël schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:26:
[...]

Zoals ik al zei, bestand staat op alleen lezen, oftewel eerst even rechten wijzigen. Ik ben niet zo heel erg thuis in linux en zo, maar met een ls -als moet je kunnen zien wat de huidige rechten zijn en met een chmod a+rw run_tail zou je lees/wijzig rechten moeten kunnen uitdelen. (Mocht iemand hier meer ervaring mee hebben, dan graag even laten horen)

Eventueel kun je de commando's ook in de rcS plaatsen, maar ik heb bij de Xtreamer gemerkt, dat je dan een sleep van 10 moet meegeven:
(sleep10;mount -t cifs -o username=gebruiker,password=wachtwoord //192.168.0.0/Folder /tmp/ramfs/volumes/Folder)& (de & zorgt ervoor dat het hele commando in de achtergrond draait, zodat de rest van het script verder kan)

Laat even horen of het lukt. Dit topic is immers bedoeld om ervaringen met elkaar te delen. ;-) Deze methode werkt (zoals je immers al weet) een stuk sneller dan via de netwerk of shortcut optie.
Ik weet even niet hoe ik kan quoten maar even een reaktie op de linux commando's: Ik ben helemaal niet bekend met linux. Kan ik chmod a+rw run_tail gewoon ingeven na een telnet sessie en insert of iets dergelijks? Kun je aangeven hoe dit precies te doen?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
mistermaxmax schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:58:
[...]

Geen problemen mee. Bij mij maakt het ook niks uit of ik nu de pc eerder of de O!play eerder aan zet. Hij vind steeds de werkgroep en dan mijn pc. Ik draai 1.17.

Je zou zeggen dat hij het altijd zou moeten zien toch als je het eenmaal aangesloten hebt en geen wijzigingen aan het app of je Windows. Kan het niet zo zijn dat je virusprg soms moeilijk doet? Of een brakke netwerk kabel? (noem maar wat hoor... :N )

Als je IP vast staat en het is toegwezen moet hij dat ook steeds vinden.
Omdat ik geen inlogscherm kreeg heb ik op de shares op de WD externe hd een gebruikersnaam en wachtwoord gezet. Dit om de save en aan snelkoppelingen toevoegen te zien op de Asus. Inderdaad, nu moet er bij het benaderen van de Asus naar de externe hd shares een gebruikersnaam en wachwoord worden opgegeven om toegnag te krijgen en dan kun je dus een snelkoppeling maken, MAAR ik krijg het niet voor elkaar om de juiste gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren voor de shares op de externe hd. Heb het heel simpel gehouden: gebruikersnaam xx en wachtwoord yy. Echter de Asus geeft iedere keer "login failed". Nu moet het wachtwoord weer van de shares af en maak ik de shares weer public om toegnag te kunnen krijgen.
Vanuit een Windows machine (XP) lukt het wel om de shares te benaderen met de gebruikersnaam en wachtwoord die ik ingesteld heb op de shares...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Gebruik je wel backspace om het huidige gebruikersnaam en wachtwoord weg te halen? De 'Clear' knop doet namelijk niet wat ie moet doen. De letters/stippen verdwijnen wel, maar stiekem laat ie ze staan. Als je backspace gebruikt zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Pfiew, had m'n O!Play nog niet uitgeprobeerd of hij was al gebricked. Ik wilde optware te installeren en had de fonts RUS.ttf en WenQuanYiZH.ttf gedelete ipv. overschreven met arial.ttf. Niet doen dus. :/
Hij bleef rebooten, op de TV zag ik de hele tijd het Asus logo voorbijkomen.

Gelukkig kwam ik er na wat googlenen achter dat je tijdens booten via telnet op de O!Play kan komen op het IP adres 192.168.0.9. Vervolgens direct de scripts killen . Daarna kan je vervolgens alles doen. :9

Wat ik moest doen om mijn stommiteit ongedaan te maken:
telnet 192.168.0.9
inloggen met root, geen password
/usr/bin/stopall
mount / -o remount,rw
cd /usr/local/bin/Resource
cp arial.ttf RUS.ttf
cp arial.ttf WenQuanYiZH.ttf

Nu kan ik weer opniew beginnen, leuk kastje om te tweaken. Ik heb firmware 1.17 erop en de handigste links die ik gevonden heb zijn http://minimodding.com en http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=58718

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKing
  • Laatst online: 27-06 05:31
Voor de mensen bij wie de O!Play de netwerkinstellingen steeds "vergeet" of de werkgroep niet kan vinden na uitzetten: Stel je netwerkgegevens handmatig in (ik hoefde alleen mijn IP adres in te stellen). Dit onthoudt de O!Play bij mij in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
MisterKing schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:53:
Voor de mensen bij wie de O!Play de netwerkinstellingen steeds "vergeet" of de werkgroep niet kan vinden na uitzetten: Stel je netwerkgegevens handmatig in (ik hoefde alleen mijn IP adres in te stellen). Dit onthoudt de O!Play bij mij in ieder geval wel.
Dat doe ik altijd maar toch niet altijd is de werkgroep beschikbaar...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
spokje schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:57:
Gebruik je wel backspace om het huidige gebruikersnaam en wachtwoord weg te halen? De 'Clear' knop doet namelijk niet wat ie moet doen. De letters/stippen verdwijnen wel, maar stiekem laat ie ze staan. Als je backspace gebruikt zou het moeten werken.
Thx. nu is het inderdaad gelukt met de backspace toets, ik deed gewoon clear. Tja dat moet je maar weten. Want als je clear doet is hij ook leeg.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Shortcut nu gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Yep. Ik heb nu 3 shortcuts naar muziek, video en foto (3 shares op de externe hd). Wat op zich vreemd is (daarom wil ik eigenlijk toch via de usb stick werken) dat de Asus, nadat ik hem aanzet, al is het 10 minuten later, NIET te pingen is. Hij is pas te pingen als je met de Asus naar de werkgroep bent gegaan...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Einoël schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:26:
[...]

Dit krijg ik dus niet voor elkaar. Na een ls -als wel een lijst te zien, maar daarna een chmod a+rw run_tail of chmod a+rw etc\dvdplayer\script\run_tail verschijnt: no such file or directory

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
monta schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:22:
Yep. Ik heb nu 3 shortcuts naar muziek, video en foto (3 shares op de externe hd). Wat op zich vreemd is (daarom wil ik eigenlijk toch via de usb stick werken) dat de Asus, nadat ik hem aanzet, al is het 10 minuten later, NIET te pingen is. Hij is pas te pingen als je met de Asus naar de werkgroep bent gegaan...
Is dat ding van jou niet gewoon gaar? Zoveel problemen ermee, misschien RMA aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
spokje schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:44:
[...]

Is dat ding van jou niet gewoon gaar? Zoveel problemen ermee, misschien RMA aanvragen?
Zijn dit veel problemen dan?

Ik heb op dit moment het probleem dat ik via telnet niet in linux taal shares erin kan zetten maar dit is mijn probleem en niet die van het apparaat.
Daarnaast de ping en bereikbaarheid van het netwerk, dit is wel een probleem maar nu de snelkoppelingen er zijn is dit volgens mij ook geen probleem meer...Geen ping behalve als ik de werkgroep op de o!play zelf benader is natuurlijk wel raar...

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Wat ik ook raar vind is de netwerksnelheid met de Asus. Bij mijn gigabit netwerk laat hij de eerste keer dat er een videbestand aangeklikt wordt 127000 k/bits/s, maar de tweede en daaropvolgende keren tussen de 10000 en 40000 kbits/sec. Dit is een erg lage snelheid.

De video's worden wel goed weergegeven dus last heb ik er niet van.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
monta schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:29:
Dit krijg ik dus niet voor elkaar. Na een ls -als wel een lijst te zien, maar daarna een chmod a+rw run_tail of chmod a+rw etc\dvdplayer\script\run_tail verschijnt: no such file or directory
Even de exacte commando's en wel met de forward slash / en niet die andere \ ;)

* Eerst telnet sessie

* Dan naar de juiste map bladeren:
cd /etc/dvdplayer/script/ (na cd beginnen met / om vanuit de root te kunnen bladeren)

* Even checken of bestanden (run_tail) aanwezig zijn:
ls
ls -als (om huidige rechten te zien, kopieer even resultaten hiervan naar het forum als je wilt)

* Dan rechten wijzigen
chmod a+rw run_tail

* Editten:
vi run_tail

Het zal toch een keer moeten lukken!. 8)7
nilski schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 09:27:
Pfiew, had m'n O!Play nog niet uitgeprobeerd of hij was al gebricked. [...]

Wat ik moest doen om [...]
Thx voor deze handige tips. Hier kan ik wel wat mee!

[ Voor 14% gewijzigd door Einoël op 20-12-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
Ondanks dat ik het IP adres vast heb staan in de speler en mijn router ook een vast IP adres laat toekennen aan de Asus, krijg ik bij de eerste poging om mijn netwerk te benaderen niks te zien.

1 niveau terug en opnieuw benaderen is ook altijd meteen raak, dus het verder geen probleem (maar wel raar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

MDB1106 schreef op maandag 21 december 2009 @ 07:51:
Ondanks dat ik het IP adres vast heb staan in de speler en mijn router ook een vast IP adres laat toekennen aan de Asus, krijg ik bij de eerste poging om mijn netwerk te benaderen niks te zien.

1 niveau terug en opnieuw benaderen is ook altijd meteen raak, dus het verder geen probleem (maar wel raar)
Het toekennen gebeurt pas nadat de o!play het netwerk benaderd, als je dat ip niet laat toewijzen maar hard in de oplay zet zou je er geen last van moeten hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Laatst online: 28-06 13:43
Even een n00bvraag tussendoor:

Kan het kloppen dat de vogelscene uit Planet earth voor geen meter draait? Ik heb hier ook een WDTV live waarop hij vloeiend afspeeld.

Ik draai FW 1.17 en speel af op een HD ready TV welke is aangesloten via composite. De beeldinstellingen kan ik op 1080 of 720 zetten, maar hij blijft enorm haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
MeNTaL_TO schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:33[/message]:

Het toekennen gebeurt pas nadat de o!play het netwerk benaderd, als je dat ip niet laat toewijzen maar hard in de oplay zet zou je er geen last van moeten hebben.
Ik heb er nooit last van gehad tot aan FW 1.17
Daarvoor had ik alles dynamisch staan, nadat ik het "probleem" hier gemeld had, heb ik het aan 2 kantem statisch ingesteld en het gebeurt nog steeds
Ik heb er eigenlijk nog steeds geen last van, het is alleen 2 keer meer klikken op de AB.

[ Voor 35% gewijzigd door MDB1106 op 21-12-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Heb um ook besteld... Zou binnenkort binnen moeten komen. Nu de TV nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 09:06

glashio

C64 > AMIGA > PC

Einoël schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:11:
[...]
* Dan rechten wijzigen
chmod a+rw run_tail
Begrijp ik nu goed dat je hier weer je mount regels kan toevoegen en dat 'run_tail' weer opgestart wordt tijdens boot? ( in 1.17P )

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Purn0 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:33:

Kan het kloppen dat de vogelscene uit Planet earth voor geen meter draait? Ik heb hier ook een WDTV live waarop hij vloeiend afspeeld.

Ik draai FW 1.17 en speel af op een HD ready TV welke is aangesloten via composite. De beeldinstellingen kan ik op 1080 of 720 zetten, maar hij blijft enorm haperen.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb precies hetzelfde probleem. Geen idee waar het aan ligt. Ik heb hetzelfde probleem op m'v TViX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-04 17:52
monta schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:22:
Heb ik ook sinds 1.17: kan niet pingen/telnet naar het IP adres. Zal eens proberen of er wel te pingen na het benaderen van de werkgroep.

Update: klopt, als ik mijn NAS benader kan in de box pingen / telnet-en.

[ Voor 8% gewijzigd door Krull op 22-12-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen antwoord voor je maar ik vraag me wel af waarom je composite zou gebruiken als ingang voor je hd ready tv 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
Als ik op 1.17 de etc/dvdplayer/script/run_tail edit geeft VI aan dat het volume read only mounted is.

mount / -o remount,rw gedaan, nu is de run_tail wel te editen, maar als ik deze opsla en later check is hij helemaal leeg. Na herstart is de origineel run_tail weer terug

Iemand die hier een kerstlichtje op kan schijnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik vind het overigens jammer dat de USB aansluiting aan de zijkant zit...is niet echt mooi een vierkant apparaat te hebben waar aan de zijkant een stick uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:29:
[...]

Heb geen antwoord voor je maar ik vraag me wel af waarom je composite zou gebruiken als ingang voor je hd ready tv 8)7
Wat dacht je van 1 HDMI aansluiting en meerdere HDMI apparaten (Asus, XBOX 360 etc.) ? Blijdt natuurlijk zonde maar toch....

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 22-12-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 12:57
Aghanim schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:46:
[...]
Wat dacht je van 1 HDMI aansluiting en meerdere HDMI apparaten (Asus, XBOX 360 etc.) ? Blijdt natuurlijk zonde maar toch....
Daar zijn dan ook wel weer oplossingen voor in de vorm van HDMI-switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jongentje schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:18:
[...]

Daar zijn dan ook wel weer oplossingen voor in de vorm van HDMI-switches.
I know, maar dat neemt niet weg dat ik geen andere mogelijkheid kan bedenken waarom iemand een HDMI apparaat niet via HDMI aansluit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Aghanim schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:45:
Ik vind het overigens jammer dat de USB aansluiting aan de zijkant zit...is niet echt mooi een vierkant apparaat te hebben waar aan de zijkant een stick uitsteekt.
Vind je ook niet mooi dat vooraan de systeemkast usb poorten te zien zijn?
Dit vergemakkelijkt wél het insteken van usb sticks. Je hoeft niet heel ding eruit te halen om erachter bij te kunnen komen, en kunnen zien waar je in moet steken.

Ik vind zelf geen slecht idee. Waar regelmatig in/uit gestoken wordt, zou aan zijkant of aan voorkant moeten zijn. Niet achterin, dan moet je hele kast eruit halen (met kabels en al meetrekken) zodat je kan zien waar stick in moet.

Koop anders zwarte sticks en niet spierwitte... dat valt op.

Ieder zijn eigen mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Aghanim schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:45:
[...]

I know, maar dat neemt niet weg dat ik geen andere mogelijkheid kan bedenken waarom iemand een HDMI apparaat niet via HDMI aansluit....
Het is een oude flatscreen TV op het werk. Die heeft zelfs helemaal geen HDMI (geloofde ik eerst ook niet). Alleen VGA.
Thuis heb ik voorlopig nog een elektronenkanon staan, welke ik ook alleen maar via composiet kan aansluiten.
Ik vroeg me af of het voor de prestaties uitmaakt wat voor (en hoe) TV er aangeloten is.

Het is kennelijk niet zo dat de bird scene op mijn 576 P (?) tv makkelijker te processen is. Het bestand is immers HD, toch? Heeft die realtek chip het met een oude TV dan wel moeilijker omdat er downscaling moet plaatsvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ja of de DAC heeft moeite (bij hdmi wordt het signaal in je tv zelf naar analoog geconverteerd, als je de analoge uitgangen op de o!play gebruikt uiteraard niet). Kan je mij een linkje geven waar ik die scene kan downloaden? Dan wil ik m wel voor je testen hier. Gebruik zelf ook een beeldbuis tv met analoge connector.

[edit]
Ik heb m al gevonden, zal m zo binnenhalen. Moet hier eerst de server nog even aan de gang krijgen!

[ Voor 14% gewijzigd door justin_ti op 22-12-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 12:07
Zit er aan te denken om een mediaplayer aan te schaffen. Ben alleen aan het twijfelen tussen de Asus O!Play, of de wdtv live. (Voor zover ik weet momenteel de betere spelers zo rond de 100 euro)

Speelt de O!play zonder enig probleem dvd's af? (Incl. Menu)? Pakt hij ook alle ondertitels die daarbij horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PlayOnHd Mini doet beide iig.Die wordt eerste week januari verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Robbie T schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:52:
Zit er aan te denken om een mediaplayer aan te schaffen. Ben alleen aan het twijfelen tussen de Asus O!Play, of de wdtv live. (Voor zover ik weet momenteel de betere spelers zo rond de 100 euro)

Speelt de O!play zonder enig probleem dvd's af? (Incl. Menu)? Pakt hij ook alle ondertitels die daarbij horen?
Ja, sinds de nieuwe firmware wel. Je kan zelfs de ondertitels van grootte veranderen en kleur. Ik denk dat hij beter is dan de WD TV Live, maar op het gebied van firmware nog wat achterloopt. Ook is het menu wat minder mooi, maar wel functioneel (en snel!!!).

Als je m gekocht hebt, is mijn advies gelijk de software updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 12:07
De keus word er niet makkelijker op in elk geval.
Voor zover ik weet ondersteunt het apparaat geen wma-pro. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
monta schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:11:
[...]

Omdat ik geen inlogscherm kreeg heb ik op de shares op de WD externe hd een gebruikersnaam en wachtwoord gezet. Dit om de save en aan snelkoppelingen toevoegen te zien op de Asus. Inderdaad, nu moet er bij het benaderen van de Asus naar de externe hd shares een gebruikersnaam en wachwoord worden opgegeven om toegnag te krijgen en dan kun je dus een snelkoppeling maken, MAAR ik krijg het niet voor elkaar om de juiste gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren voor de shares op de externe hd. Heb het heel simpel gehouden: gebruikersnaam xx en wachtwoord yy. Echter de Asus geeft iedere keer "login failed". Nu moet het wachtwoord weer van de shares af en maak ik de shares weer public om toegnag te kunnen krijgen.
Vanuit een Windows machine (XP) lukt het wel om de shares te benaderen met de gebruikersnaam en wachtwoord die ik ingesteld heb op de shares...
Is het benaderen van een externe HD niet iets anders dan het benaderen van je netwerk (Interne HD)? Klinkt inderdaad erg vaag. Je zou denken dat het gewoon zou moeten kunnen. Ik weet niet of het sharen van je Externe HD anders is dan het sharen van je netwerk. Kwestie van je mappen aanpassen lijkt me. Heb je ook gedaan. Ik heb mijn HTC eraan gehangen en daar hoef ik niks voor in te voeren. 8)7 Die is dus wel direct toegangkelijk. Dat is niet anders dan een externe HD. Al een andere Extern app geprobeert? Anders lijkt het mij dat het probleem ligt bij je Externe HD. :? In dit geval dan je O!Play omdat die dan niet overweg zou kunnen met je E-HD...

Mijn excuus voor de late reactie. _/-\o_

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Robbie T schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:58:
De keus word er niet makkelijker op in elk geval.
Voor zover ik weet ondersteunt het apparaat geen wma-pro. Klopt dit?
De WD TV Live vind ik zelf wat mooier om te zien en voelt ook wat degelijker aan. Hij heeft component video uit(mocht je dat kunnen gebruiken), wat de O!Play niet heeft, evenals youtube en flickr plugins (toch?). De WD draaide overigens de bird scene wel vloeiend.
Voordeel van de O!Play is dat ie iets goedkoper is, esata heeft en volumeknoppen op zijn AB, wat de WDTV dan weer moet missen...
Ik zou op dit moment misschien toch liever de WD hebben gehad, hoewel alle redenen daartoe met een firmware upgrade teniet gedaan zouden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Dit bericht kan weg :D

[ Voor 82% gewijzigd door KillGhost op 23-12-2009 17:28 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Einoël schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:11:
[...]

Even de exacte commando's en wel met de forward slash / en niet die andere \ ;)

* Eerst telnet sessie

* Dan naar de juiste map bladeren:
cd /etc/dvdplayer/script/ (na cd beginnen met / om vanuit de root te kunnen bladeren)

* Even checken of bestanden (run_tail) aanwezig zijn:
ls
ls -als (om huidige rechten te zien, kopieer even resultaten hiervan naar het forum als je wilt)

* Dan rechten wijzigen
chmod a+rw run_tail

* Editten:
vi run_tail

Het zal toch een keer moeten lukken!. 8)7

[...]

Thx voor deze handige tips. Hier kan ik wel wat mee!
De commando's uitgevoerd. Daarna i van insert en de shares erin geplakt. Daarna :wq maar dan geeft hij toch aan: run_tail file is read only...

Venus login: root
warning: cannot change to home directory

BusyBox v1.1.3 (2009.11.23-11:29+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

/ # cd /etc/dvdplayer/script/
/etc/dvdplayer/script # ls
run_tail start_1394 stop_1394
/etc/dvdplayer/script # ls -als
2 drwxr-xr-x 1 502 502 2048 Oct 20 11:14 .
2 drwxr-xr-x 1 502 502 2048 Oct 20 11:14 ..
0 -rwxr-xr-x 1 502 502 171 Oct 20 08:20 run_tail
0 -rwxr-xr-x 1 502 502 37 Oct 20 08:20 start_1394
0 -rwxr-xr-x 1 502 502 34 Oct 20 08:20 stop_1394
/etc/dvdplayer/script #

Bovenstaand de resultaten van ls -als

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
Monta, ik denk dat je file system ook read-only is en niet bestand run_tail

2 drwxr-xr-x 1 502 502 2048 Oct 20 2009 .
2 drwxr-xr-x 1 502 502 2048 Oct 20 2009 ..
0 -rwxr-xr-x 1 502 502 171 Oct 20 2009 run_tail
0 -rwxr-xr-x 1 502 502 37 Oct 20 2009 start_1394
0 -rwxr-xr-x 1 502 502 34 Oct 20 2009 stop_1394

/etc/dvdplayer/script # cp run_tail run_tail2

cp: unable to open `run_tail2': Read-only file system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de player opgehaald en geupgrade naar 1.17P (er stond op 1.07P). Geheel volgens de instructies van Asus (inclusief een USB stick geformateerd, etc) geupgrade. Na de automatische reboot bleef het Asus logo staan, en daar bleef die op hangen. Reageert nergens meer op. Reset ingedrukt (>30 seconden), (voedings)stekker erin, eruit, niets. Hoe kan ik nu weer terug naar een werkende versie? Het is een kerstcadeau, en om nu een kapotte speler te geven.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:07:
Gister de player opgehaald en geupgrade naar 1.17P (er stond op 1.07P). Geheel volgens de instructies van Asus (inclusief een USB stick geformateerd, etc) geupgrade. Na de automatische reboot bleef het Asus logo staan, en daar bleef die op hangen. Reageert nergens meer op. Reset ingedrukt (>30 seconden), (voedings)stekker erin, eruit, niets. Hoe kan ik nu weer terug naar een werkende versie? Het is een kerstcadeau, en om nu een kapotte speler te geven.. ;-)
had ik ook, nogmaals booten met de usb met 1.17P, toen liep hij bij mij door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krull, Als ik de usb stick er (weer) insteek en ik steek de voedingsstekker in het apparaat, dan verschijnt nagenoeg meteen (< 2 seconden ofzo) het Asus logo en reageert het apparaat nog steeds nergens op. Of moet ik meer geduld hebben? zo ja, hoe lang dan? Is er een work around?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krull
Denk dat je dan helaas een ander probleem hebt, ik kwam ook van 1.07p, bij mij ging de upgrade fout, hierna kreeg ik een scherm met alleen Asus logo, nogmaals booten van de USB toen ging de upgrade wel goed.

Succes, hoop dat je hem weer aan de praat krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in ieder geval bedankt. Is het nog van belang hoe ik de USB stick formatteer? FAT of FAT32? Daar heb ik eigenlijk niet op gelet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 05-10 13:38
Heeft iemand ook een idee of het mogelijk is om een internet stream af te spelen met dit geweldige ding? Ik heb voor xmbc .strm bestanden gemaakt met daarin mss:// enz en dat gebruikt mijn vriendin veel. De oude xbox zou nu kunnen verhuizen als de streams ook gaan werken. Ik heb het vermoeden van niet maar wellicht heeft iemand een geniaal idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:57:
in ieder geval bedankt. Is het nog van belang hoe ik de USB stick formatteer? FAT of FAT32? Daar heb ik eigenlijk niet op gelet...
FAT = max 2GB
FAT32 = max 4GB
NTFS = geen max
Als je grote stick hebt van 16GB of zo, en je wilt iso erop doen.... NTFS zeker formatteren.

Tegenwoordig doen we dus in NTFS.

• spokje
Als je stick groter dan 4 gig is, is ie al NTFS. Daaronder gewoon FAT32 doen, dat werkt voor de meeste sticks wel.
Ik heb ooit eens gehoord dat de O!Play graag wil dat je onder FAT32 hebt geformatteerd :?

• monta
Krull schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:05:
Monta, ik denk dat je file system ook read-only is en niet bestand run_tail

Wat kan ik hieraan doen? Alles met chmod writable maken?

/etc/dvdplayer/script # cp run_tail run_tail2

cp: unable to open `run_tail2': Read-only file system

monta

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
Ik heb vandaag een O!Play HDp-R1 gekocht. echter ziet deze de pc in het netwerk niet. Ik heb de laatste frimware geinstalleerd en draai win 7. Met mijn laptop kan ik de pc wel benaderen en alle mappen zien. Dus aan de share kan het niet liggen!

Iemand een idee en beter nog een oplossing?

Thanx

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

• mistermaxmax
martijnd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:05:
Ik heb vandaag een O!Play HDp-R1 gekocht. echter ziet deze de pc in het netwerk niet. Ik heb de laatste frimware geinstalleerd en draai win 7. Met mijn laptop kan ik de pc wel benaderen en alle mappen zien. Dus aan de share kan het niet liggen!

Thanx
Wat is os je OS op je laptop? (vanuit gaande dat je laptop een ander OS heeft)

Ik wil geen wijsneus zijn :S maar ik had hetzelfde. Topic goed doorgelezen?
Ik had met W7 veel gezeur, alleen om de manier hoe W7 denkt en doet over het delen van mappen. Soort van een special share. andere optie's en dergelijk dan XP
Ik zou zeker even kijken naar het delen van je mappen in W7. Maar maybe heb je dat al gedaan. Ik ga er even vanuit dat je W7 hebt op je laptop…… :?
Een goede vriend van mij _/-\o_ heeft me er door geen gepraat omdat ik geen tweaker ben op het gebied van W7 maar scheelde veel in verhouding tot XP.
Zie je gewoon je PC niet staan op je O!Play? of?

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
mistermaxmax schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:31:
[...]

Wat is os je OS op je laptop? (vanuit gaande dat je laptop een ander OS heeft)

Ik wil geen wijsneus zijn :S maar ik had hetzelfde. Topic goed doorgelezen?
Ik had met W7 veel gezeur, alleen om de manier hoe W7 denkt en doet over het delen van mappen. Soort van een special share. andere optie's en dergelijk dan XP
Ik zou zeker even kijken naar het delen van je mappen in W7. Maar maybe heb je dat al gedaan. Ik ga er even vanuit dat je W7 hebt op je laptop…… :?
Een goede vriend van mij _/-\o_ heeft me er door geen gepraat omdat ik geen tweaker ben op het gebied van W7 maar scheelde veel in verhouding tot XP.
Zie je gewoon je PC niet staan op je O!Play? of?
Zowel op de laptop als op Pc draait W7. ik zie op de O!Play de hele pc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadango schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:18:
Heeft iemand ook een idee of het mogelijk is om een internet stream af te spelen met dit geweldige ding? Ik heb voor xmbc .strm bestanden gemaakt met daarin mss:// enz en dat gebruikt mijn vriendin veel. De oude xbox zou nu kunnen verhuizen als de streams ook gaan werken. Ik heb het vermoeden van niet maar wellicht heeft iemand een geniaal idee ;)
Nog niet mogelijk helaas maar het is wel een beloofde feature ergens het komende half jaar of zo.
Maar geen idee hoe ze dat gaan implementeren.
Ik zit op de eveneens beloofde NAS feature te wachten en eigenlijk zou ik een interface om de shortcuts en dergelijke te kunnen beheren ook wel waarderen.
Ik heb net als jij ook een gemodde xbox, vanwege het stroomverbruik, het fanloze design en de prijs toch de gok maar genomen, de eerste generatie nmt's waren me veels te traag om m'n xbox op te geven maar deze 2e is lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
@Monta: De post van Krull geeft het probleem aan. Schijnbaar is het binnen linux mogelijk om een volume alleen lezen te mounten.
Krull schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:46:
Als ik op 1.17 de etc/dvdplayer/script/run_tail edit geeft VI aan dat het volume read only mounted is.

mount / -o remount,rw gedaan, nu is de run_tail wel te editen, maar als ik deze opsla en later check is hij helemaal leeg. Na herstart is de origineel run_tail weer terug

Iemand die hier een kerstlichtje op kan schijnen??
Als ik naar deze post van hem kijk, heeft hij alles opnieuw gekoppeld met schrijfrechten, met 'succes' het run_tail bestand aangepast, maar zijn de wijzigingen na de reboot verdwenen. Dit is echt balen, want het begint er op te lijken dat Asus alles aan het afschermen is.

Een alternatief is om de koppelingen aan te maken in het rcS bestand. Dit werkte op mijn Xtreamer prima. Dit bestand bevindt zich op cd /usr/local/etc. Op een ander forum raadde men aan om voortaan dat bestand te gebruiken. Ik durf niet te zeggen of dat bestand wel te wijzigen is, maar het is natuurlijk het proberen waard. Aangezien je nog wel het oude run_tail bestand (/usr/local/etc/dvdplayer/script) kon aanpassen en dit bestand in dezelfde folder structuur zit, maken we een goede kans.

Bij de Xtreamer heb ik wel gemerkt, dat je dan een sleep van 10 moet meegeven. Anders werkt het niet:
(sleep10;mount -t cifs -o username=gebruiker,password=wachtwoord //192.168.0.0/Folder /tmp/ramfs/volumes/Folder)&

De & zorgt ervoor dat het hele commando in de achtergrond draait, zodat de rest van het script verder kan. Ook de haakjes om het hele commando zijn nodig.

Voor het aanmaken van de folders is dit niet nodig. Oftewel je pakt je oude regel, zet hier '(sleep 10;' voor en sluit af met ')&'

Ik ben erg benieuwd of dit de oplossing gaat bieden. We blijven volhouden. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Einoël op 25-12-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
martijnd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:05:

Thanx
Heb je al geprobeerd "password protected sharing" uit te zetten in de advanced settings bij network and sharing center (W7)? Anders moet de gebruiker namelijk altijd aanwezig zijn op de computer.

Of guest account eens aanzetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Purn0 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:40:
[...]

De WD TV Live vind ik zelf wat mooier om te zien en voelt ook wat degelijker aan. Hij heeft component video uit(mocht je dat kunnen gebruiken), wat de O!Play niet heeft, evenals youtube en flickr plugins (toch?). De WD draaide overigens de bird scene wel vloeiend.
Voordeel van de O!Play is dat ie iets goedkoper is, esata heeft en volumeknoppen op zijn AB, wat de WDTV dan weer moet missen...
Ik zou op dit moment misschien toch liever de WD hebben gehad, hoewel alle redenen daartoe met een firmware upgrade teniet gedaan zouden kunnen worden.
Wdtv heeft geen netwerkaansluiting!
En wdtv heeft hdmi 1.2 ipv 1.3 (hdmi 1.3 heeft lipsync, maar heeft je multimediakastje dat nodig of alleen je TV + receiver?)

[ Voor 5% gewijzigd door RickV. op 25-12-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04-2023
ik kan hem dinsdag op halen (en haal hem dan dus ook op..) Heb alleen wel een vraag (waarschijnlijk beetje domme...)
ik heb een hd ready tv (sony bravia), kan ik hier dan even goed wel 1080p bestanden op afspelen? ookal is hd ready 720p ??

groeten Doppy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Pino64 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 09:58:
[...]

Heb je al geprobeerd "password protected sharing" uit te zetten in de advanced settings bij network and sharing center (W7)? Anders moet de gebruiker namelijk altijd aanwezig zijn op de computer.

Of guest account eens aanzetten.....
Thanx het werkt nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Dat is mooi :)
Moest guest account nu ook aan staan eigenlijk?
Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste