Ga er maar vanuit dat in de versie die op de TP2 komt Landscape volledig ondersteunt wordt! Kunnen ze niet namelijk niet maken met een telefoon die grotendeels leunt (dmv QWERTY toetsenbord) op landscape.5V1NA70G schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:17:
enige nadeel van de tf2.5/2.6 van de huidige beschikbare roms is, dat hij geen landscape ondersteunt.
Ik zit al weken uittekijken naar deze dag!
Enig idee rond welke tijd we iets kunnen verwachten? HTC is een Koreaans bedrijf toch? Dus dat zou UTC +9 zijn, dan is de werkdag daar al voorbij
En geen update op de website.. Of zou het gewoon een Europese divisie zijn die dit regelt.
[ Voor 14% gewijzigd door Razr op 06-10-2009 10:21 ]
Op XDA meldt iemand contact te hebben gehad met HTC NL waar ze melden helemaal geen exacte datum te hebben wanneer de 6.5 ROM op de website gepubliceerd wordt.
Het zal me niks verbazen als de update vandaag niet uitkomt, tenminste via HTC dan. Windows Mobile 6.5 zal vandaag wel publiekelijk gemaakt worden, maar de HTC update/variant zal nog wel even op zich laten wachten.JBS schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:36:
Op XDA meldt iemand contact te hebben gehad met HTC NL waar ze melden helemaal geen exacte datum te hebben wanneer de 6.5 ROM op de website gepubliceerd wordt.
Verwijderd
Hmm. Ik begin nu wel een beetje twijfels te krijgen over de nieuwe standaard rom. Net een filmpje gezien op Engadget waarin winmo6.5 wordt gereviewd op een Diamond2. Verloopt allemaal nogal stroefjes vind ik. Hopelijk is dat met de HTC Rom niet zo, want anders dan ga ik ook aan de custom roms, als die beter lopen.
Als jullie gewoon rekening houden met een leuk Sinterklaas cadeau van HTC, dan komt het allemaal wel goed. Ik verwacht zelf dat het wel een paar weekjes zal duren namelijk.
Verwijderd
Neem aan dat het niet zo lang gaat duren, aangezien ze dus nu al in Amerika standaard de diamond2 leveren (onder de naam Pure) met winmo 6.5 en tf3d 2.1Floris-K schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:33:
Als jullie gewoon rekening houden met een leuk Sinterklaas cadeau van HTC, dan komt het allemaal wel goed. Ik verwacht zelf dat het wel een paar weekjes zal duren namelijk.
Orange UK heeft aangegeven om op 12 oktober met een update te komen (WinMo 6.5). Ik neem aan dat de update van HTC dus ook nog wel even op zich laat wachten.
Bron
Bron
orange moet er dus zijn eigen crap opzetten net als tmobile en vodafone, misschien dat de officiele htc rom dan al eerder als 12 oktober verkrijgbaar is.. met andere telefoons was het ook altijd zo dat de provider branded roms paar weken later kwamen.Razr schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:24:
Orange UK heeft aangegeven om op 12 oktober met een update te komen (WinMo 6.5). Ik neem aan dat de update van HTC dus ook nog wel even op zich laat wachten.
Bron
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Verwijderd
We zullen het zienRazr schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:24:
Bron

Heb je als Touch Pro 2 gebruiker recht op de originele 6.5 rom? Zo ja, hoe kom ik hier dan aan? Ik wil hem best nog even uitproberen terwijl ik wacht tot HTC Touch Flow erin gebakken heeft.
[ Voor 33% gewijzigd door SaphuA op 06-10-2009 17:29 ]
Ik heb er recht op ja, want het is mij toegezegd voordat ik hem kocht. Maarja beloven en de werkelijkheid ligt soms wat uit elkaar.SaphuA schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:29:
Heb je als Touch Pro 2 gebruiker recht op de originele 6.5 rom? Zo ja, hoe kom ik hier dan aan? Ik wil hem best nog even uitproberen terwijl ik wacht tot HTC Touch Flow erin gebakken heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 06-10-2009 18:52 ]
Is gewoon een kwestie van even wachten...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Door wie werd dat beloofd?Fairy schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:52:
[...]
Ik heb er recht op ja, want het is mij toegezegd voordat ik hem kocht. Maarja beloven en de werkelijkheid ligt soms wat uit elkaar.
wat denk je de verkoper waarschijnlijk
het is al een tijdje bekend dat htc de tp2 gaat updaten
je kan dit ook terug vinden bij microsoft wm website
http://www.microsoft.com/...us/meet/wm65-upgrade.mspx
je kan dit ook terug vinden bij microsoft wm website
http://www.microsoft.com/...us/meet/wm65-upgrade.mspx
[ Voor 19% gewijzigd door the boiler op 06-10-2009 19:51 ]
Maar daar staat niet dat HTC 6 oktober een update gaat aanbieden? Alle bronnen (ook die ik gebruikte eerder) zijn indirect.the boiler schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:48:
wat denk je de verkoper waarschijnlijk
Een verkoper, of het nu Belcompany, PDAshop of wie dan ook zijn, zijn de meest onbetrouwbare bronnen ter wereld. Zij staan verder verwijderd van HTC dan wie dan ook.
Alleen als je van HTC zelf hebt gehoord dat het 6 oktober word voor de upgrade heb je reden tot klagen
Hij beweert toch ook niet dat hem is toegezegd dat de update op 6 Oktober zou komen? Voor wat het waard is; Bij T-Mobile is mij ook al 3 keer toegezegd dat 6.5 ook voor de TP2 komt. Sterker nog, HTC adverteert ermeePWM schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:39:
[...]
Maar daar staat niet dat HTC 6 oktober een update gaat aanbieden? Alle bronnen (ook die ik gebruikte eerder) zijn indirect.
Een verkoper, of het nu Belcompany, PDAshop of wie dan ook zijn, zijn de meest onbetrouwbare bronnen ter wereld. Zij staan verder verwijderd van HTC dan wie dan ook.
Alleen als je van HTC zelf hebt gehoord dat het 6 oktober word voor de upgrade heb je reden tot klagen

Verwijderd
Niet heel accuraat, maar toch nieuws van een betrouwbare bron, nl. HTC.com:
Customers with an original HTC Touch Diamond2 or Touch Pro2 will be able to update their phone via a new ROM which will be available from HTC’s website in the coming weeks at www.htc.com.
Verwijderd
Hallo,Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:21:
Niet heel accuraat, maar toch nieuws van een betrouwbare bron, nl. HTC.com:
[...]
Mail altijd via hotmail Heb windows live ingesteld dat hij om de 15 min. gaat kijken als ik mail heb.
Dit werkt perfect. Alleen verbreekt hij me internet verbinding daarna niet. Internet blijft gewoon aanstaan?
Wil internet uit hebben ivm besparen van de batterij. Of heeft een constante internet verbinding geen invloed op de batterij.
Nu moet ik dus steeds handmatig de internet verbinding verbreken.
Wie heeft de oplossing ? Dat hij na controleren mail gewoon de internet verbinding verbreekt.
Bedankt voor de reactie oplossing
Voor de rest top toestel erg blij mee.
Hoe zie je dat je internetverbinding open blijft staan? Verschijnt er een H in plaats van 3G?
Noopz, de H is van HSDPA internet, de 3G van 3G =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ik weet niet of je mijn link bekeken hebt maar op de website staat duidelijk htc gaat de tp2 updaten alleen nog niet wanneerPWM schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:39:
[...]
Maar daar staat niet dat HTC 6 oktober een update gaat aanbieden? Alle bronnen (ook die ik gebruikte eerder) zijn indirect.
kleine hint druk op de microsoft website op de knop list of divices that are going to get an update either by provider or manufactor
Verwijderd
zouden we mischien hier op moeten wachten voor de update?HTC TouchFLO 3D 2.6 zal officiëel zijn debuut maken in de HTC Touch HD2 in het laatste kwartaal van dit jaar.
De HTC Touch Diamond2 en Touch Pro2 zullen TF3D 2.6 samen met de Windows Mobile 6.5 upgrade ontvangen.
de touch hd2 komt eind deze maand/begin volgende maand uit
http://www.winmo.nl/htc-touch-hd2-officieel/
Als ik wat langer (lees: aantal weken) moet wachten op de update, maar vervolgens wel 2.6 ingebakken wordt in plaats van 2.1 zoals ik onlangs hoorde, dan vind ik dat een goede dealVerwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:05:
[...]
zouden we mischien hier op moeten wachten voor de update?
de touch hd2 komt eind deze maand/begin volgende maand uit
http://www.winmo.nl/htc-touch-hd2-officieel/
Had gisteren een mailtje gestuurd naar HTC om wat duidelijkheid over de Upgrade naar 6.5 van mijn Touch Pro 2 en dit is wat ik kreeg als response:
Gewaardeerde HTC klant,
Hartelijk dank voor het contact opnemen met ons Klanten Support Centrum.
Uw vragen en opmerkingen zijn belangrijk voor ons en we doen er alles aan om u uitstekende service te verlenen.
U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw HTC Touch Pro 2
Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het
volgende: dat U wilt weten wanneer WM 6.5 beschikbaar komt.
Wij verwachten Windows Mobile 6.5 in de laatste week van oktober. Dit zal op bepaalde modellen te verwachten zijn zoals de Touch 2. Op dit moment verwachten wij dit ook voor de Diamond 2 en de Pro 2..
Kijkt U dus in de laatste week van oktober op onze website www.htc.com onder ondersteuning.
Hopend U voldoende te hebben geïnformeerd.
Hopen dat ze het waar kunnen maken want klinkt allemaal flink onzeker
Gewaardeerde HTC klant,
Hartelijk dank voor het contact opnemen met ons Klanten Support Centrum.
Uw vragen en opmerkingen zijn belangrijk voor ons en we doen er alles aan om u uitstekende service te verlenen.
U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw HTC Touch Pro 2
Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het
volgende: dat U wilt weten wanneer WM 6.5 beschikbaar komt.
Wij verwachten Windows Mobile 6.5 in de laatste week van oktober. Dit zal op bepaalde modellen te verwachten zijn zoals de Touch 2. Op dit moment verwachten wij dit ook voor de Diamond 2 en de Pro 2..
Kijkt U dus in de laatste week van oktober op onze website www.htc.com onder ondersteuning.
Hopend U voldoende te hebben geïnformeerd.
Hopen dat ze het waar kunnen maken want klinkt allemaal flink onzeker
Jammer dat ze er niet bij hebben gezegd of het dan versie 2.1 of 2.5 of 2.6 wordt... Zou je dat ook niet even kunnen vragen?
Ja jammer he...dat ik dat vergeten benPhantom schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:20:
Jammer dat ze er niet bij hebben gezegd of het dan versie 2.1 of 2.5 of 2.6 wordt... Zou je dat ook niet even kunnen vragen?
Is er eigenlijk geen fix tegen volgend probleem? :
Ik heb het nu al een tijdje en het is echt onzettend geweldig irritant of zeg maar kut.
Soms heb ik het dat de telefoon gewoon onmiddellijk uitschakelt als ik het toetsenbord weer naar binnen schuif.
Als ik een bericht typ, dan moet ik erna echt op de rechtse hardware knop duwen opdat ie in het standaard menu komt en dan zachtjes inschuiven om zeker te zijn dat hij niet meteen uitvalt.
Als ik hem gewoon aan heb liggen, ik schuif het toetsenbord uit - alles ok - en ik schuif het toetsenbord weer meteen in, dan valt hij gelijk altijd uit. Zeer irritant want ik heb het al een paar keer voorgehad dat de telefoon gewoon uit was terwijl ik het niet doorhad.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier in het begin last van had. Ik ben verder super tevreden van het toestel, maar dit is gewoon een kut-bug lijkt me..?
Ik heb het nu al een tijdje en het is echt onzettend geweldig irritant of zeg maar kut.
Soms heb ik het dat de telefoon gewoon onmiddellijk uitschakelt als ik het toetsenbord weer naar binnen schuif.
Als ik een bericht typ, dan moet ik erna echt op de rechtse hardware knop duwen opdat ie in het standaard menu komt en dan zachtjes inschuiven om zeker te zijn dat hij niet meteen uitvalt.
Als ik hem gewoon aan heb liggen, ik schuif het toetsenbord uit - alles ok - en ik schuif het toetsenbord weer meteen in, dan valt hij gelijk altijd uit. Zeer irritant want ik heb het al een paar keer voorgehad dat de telefoon gewoon uit was terwijl ik het niet doorhad.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier in het begin last van had. Ik ben verder super tevreden van het toestel, maar dit is gewoon een kut-bug lijkt me..?
Ik denk eerder aan een defect want ik ken dit probleem helemaal niet en mijn collega ook niet.Tommaay schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:17:
Ik heb enkel en alleen bij het typen dat je wel eens de power knop aanraakt bij het vasthouden maar dan gaat ie alleen op standby. Volledig uitvallen heb ik nog nooit meegemaakt.
Verwijderd
Dit is best een bekend probleem. Maar al wat ouder. Kijk maar eens in het eerste deel van dit forum.Tommaay schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:17:
De nieuwere toestellen lijken er minder vaak last van te hebben.
Verwijderd
Als het goed is wordt het de "HTC Sense cq Manila 2.5" versie.DirtyDutch schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:29:
[...]
Ja jammer he...dat ik dat vergeten benAnders doe jij even wat moeite...
Dezelfde versie als voor de "HTC HD2" aka Leo.
En aangezien deze nog niet af is...........
En nu maar hopen dat dit klopt.
Verwijderd
En waar haal je die info vandaan? Heb je ook bronnen? Zijn veel mensen hier die erg benieuwd zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 02:01:
[...]
Als het goed is wordt het de "HTC Sense cq Manila 2.5" versie.
Dezelfde versie als voor de "HTC HD2" aka Leo.
En aangezien deze nog niet af is...........
En nu maar hopen dat dit klopt.
Manila 2.5 ziet er wel strak uit...Hoop dan dat de geruchten waar zijn
iemand al de Radio geupdate? ik lees op xda dat 4.49.25.17 een goeie moet zijn. beter ontvangst en snellere gsp fix.
Als aanvulling op mijn vorige vraag: kunnen we tijdens het wachten niet al ergens WinMo 6.5 (legaal?) vandaan halen? Wil hem erg graag eens uitproberen (en Marketplace!)
Legaal denk ik dat je pech heb maar je kan hem wel al hier en daar binnenhalen...helaas nog geen NL-Versie:S
Is er al een officiële dan? Mijn GPS deed het in het begin heel goed, maar nu duurt het echt verschrikkelijk lang voordat de GPS uberhaupt iets doet in mijn tomtom. Gewoon geen balkjes, dus ook niet eens slechte ontvangst, soms moet je 20 minuten wachten en dan ineens doet ie het.ind0mi schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:00:
iemand al de Radio geupdate? ik lees op xda dat 4.49.25.17 een goeie moet zijn. beter ontvangst en snellere gsp fix.
Voorheen kwam deze wel langzaam op en had ik normaal gesproken met 15 seconden een fix.
Mijn radio versie is 3.44.25.27
mijn versie is 4.46.25.24, met de 3.xx.xx.xx.xx versies was mijn gps echt belabberd, na deze update werkt het naar behoren, ik zal eens updaten naar de nieuwste om te zien of het nog sneller gaat.
Verwijderd
Ik neem aan dat je aan de hand van QuickGPS wel elke keer de posities update? Dat scheelt namelijk een hoop tijd.Fairy schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:22:
[...]
Is er al een officiële dan? Mijn GPS deed het in het begin heel goed, maar nu duurt het echt verschrikkelijk lang voordat de GPS uberhaupt iets doet in mijn tomtom. Gewoon geen balkjes, dus ook niet eens slechte ontvangst, soms moet je 20 minuten wachten en dan ineens doet ie het.
Voorheen kwam deze wel langzaam op en had ik normaal gesproken met 15 seconden een fix.
Mijn radio versie is 3.44.25.27
Verwijderd
Hallo,
Ik heb 2 vragen.
Ik moest de afgelopen week een harde reset doen van mijn TP2.
Ik had een geschedulede backup van mijn gegevens beschikbaar van PIMBackup (mooie applicatie, dames en heren!), en ik ben dus ook geen afspraken, contacten enz. kwijtgeraakt.
Wat ik WEL kwijt was, waren al mijn extra geinstalleerde applicaties inclusief registratie-keys.
De eerste vraag is: bestaat er voor Windows Mobile een backup tool, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Norton Ghost, die een volledig image van mijn telefoongeheugen naar de geheugenkaart kan schrijven? (zodat ik na het initieel installeren van mijn extra applicaties een 'schoon' image kan veiligstellen, dat snel regestored kan worden)
En dan vraag 2: als ik met PIMBackup mijn afspraken, contacts etc. heb gerestored, en ik wil daarna synchroniseren met Outlook op mijn PC, dan worden alle afspraken, contacts etc zoals ze in mijn TP2 aanwezig zijn, extra in Outlook ingebracht, zodat bijna alles er dubbel inkomt.
Ik heb in ActiveSync geen optie ontdekt om in te stellen dat de telefoon alles op de PC gaat overschrijven.
Wie o wie heeft een eenvoudige oplossing?
Ik heb 2 vragen.
Ik had een geschedulede backup van mijn gegevens beschikbaar van PIMBackup (mooie applicatie, dames en heren!), en ik ben dus ook geen afspraken, contacten enz. kwijtgeraakt.
Wat ik WEL kwijt was, waren al mijn extra geinstalleerde applicaties inclusief registratie-keys.
De eerste vraag is: bestaat er voor Windows Mobile een backup tool, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Norton Ghost, die een volledig image van mijn telefoongeheugen naar de geheugenkaart kan schrijven? (zodat ik na het initieel installeren van mijn extra applicaties een 'schoon' image kan veiligstellen, dat snel regestored kan worden)
En dan vraag 2: als ik met PIMBackup mijn afspraken, contacts etc. heb gerestored, en ik wil daarna synchroniseren met Outlook op mijn PC, dan worden alle afspraken, contacts etc zoals ze in mijn TP2 aanwezig zijn, extra in Outlook ingebracht, zodat bijna alles er dubbel inkomt.
Ik heb in ActiveSync geen optie ontdekt om in te stellen dat de telefoon alles op de PC gaat overschrijven.
Ja dat doe ik ook, zit een data abbo op en hij update dat ook. Echter helpt dat niks. Als ik een Bluetooth ontvanger aansluit dan werkt die wel direct.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:01:
[...]
Ik neem aan dat je aan de hand van QuickGPS wel elke keer de posities update? Dat scheelt namelijk een hoop tijd.
Echter het schakelen tussen intern en de bluetooth variant onder tomtom is verschrikkelijk omslachtig. De bluetooth moet je steeds handmatig koppelen, dat deed de TyTn automatisch.
De interne zou gewoon normaal moeten werken. Daarnaast word mijn telefoon verschrikkelijk heet als ik tomtom draai op de interne antenne, en niet op de bluetooth antenne.
[ Voor 39% gewijzigd door Fairy op 09-10-2009 18:19 ]
Verwijderd
Sorry, ik struin zoveel rond op fora en nieuwssite's dat ik niet meer weet waar ik het heb gelezen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:21:
[...]
En waar haal je die info vandaan? Heb je ook bronnen? Zijn veel mensen hier die erg benieuwd zijn.
Wel herinner ik me dat werd gesproken over de update naart 6.5 en dat dan de laatste versie van manila sense ui zou worden meegeleverd.
Ik weet dat niet altijd alles klopt wat je leest, maar dit leekt mij ieder geval vrij betrouwbaar.
Als ik de bron nog tegenkom zal ik hem hier alsnog posten.
Toch nog gevonden.
http://www.winmo.nl/touchflo-3d-krijgt-twitter-tab/
De laatste 2 regels van het artikel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 01:12 ]
Verwijderd
Ik kan je "Sprite backup" van harte aanbevelen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:04:
Hallo,
Ik heb 2 vragen.
Als je een volledige backup maakt kan je llater indien precies aanvinken wat je terug wilt zetten.
Als je geen nieuwe rom hebt geflashed kan je voor volledig en overschrijven kiezen.
Heb je wel een nieuwe rom dan kies je voor "merge level 1 of 2.
Meestal is level 1 prima.
Ik gebruik het al heel lang en zonder problemen
Tijdje niet meer hier gecheckt, maar als we TouchFlo 3D versie 2.6 standaard bij de winmo 6.5 update krijgen dan blijf ik dus fijn bij mijn oude rom. Damn wat ziet die nieuwe touchflo er lelijk en cheap uit.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
TouchFlo gewoon uitzetten dan? Dat ben ik van plan althans, hebben ze niet voor niets al die moeite bij MS gedaan en het scheelt nog eens in geheugen ook.Phusebox schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:43:
Tijdje niet meer hier gecheckt, maar als we TouchFlo 3D versie 2.6 standaard bij de winmo 6.5 update krijgen dan blijf ik dus fijn bij mijn oude rom. Damn wat ziet die nieuwe touchflo er lelijk en cheap uit.
Dat gevoel heb ik nu bij touchflo 2.1 nu ik er 2.6 op heb staan.. Geweldig mooi! En vooral de shortcuts op je home pagina zijn handigPhusebox schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:43:
Verwijderd
Daar ben ik het helemaal mee eens.thecompany schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:04:
[...]
Dat gevoel heb ik nu bij touchflo 2.1 nu ik er 2.6 op heb staan.. Geweldig mooi! En vooral de shortcuts op je home pagina zijn handig
Echt héél erg mooi met geannimeerde (weer) achtergronden en i.d.d. snellinks op je thuis tabblad e.d.
Ondanks dat er nog geen volledige ondersteuning is voor landscape wil ik nu al niet meer terug naar tf3d 2.1.
Hij wordt elke update mooier en beter.
Elke update van de EnergyRom wordt onmiddellijk geflashed.
Energy Rom is engelstalig...echt jammer want hoor echt supergoeie berichten over deze ROM...Ik weet niet of ik nu wel kan wachten op de NL-Versie;)
Verwijderd
Hoi, bedankt voor je tip.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:06:
[...]
Ik kan je "Sprite backup" van harte aanbevelen.
Als je een volledige backup maakt kan je llater indien precies aanvinken wat je terug wilt zetten.
Als je geen nieuwe rom hebt geflashed kan je voor volledig en overschrijven kiezen.
Heb je wel een nieuwe rom dan kies je voor "merge level 1 of 2.
Meestal is level 1 prima.
Ik gebruik het al heel lang en zonder problemen
Ik had er inmiddels ook al iets over gelezen op internet; je mag het een aantal dagen op proef hebben.
Ik ga het eens proberen, mijn TP2 weer hard resetten, en dan eens kijken of de Sprite backup ALLES weer terugzet zoals het stond.
Je extra informatie klinkt bemoedigend.
Blijft helaas nog over het Outlook probleem; ik vermoed dat ook na een restore van een Sprite backup, Outlook alle afspraken en contacts uit mijn TP2 in Outlook als nieuw ziet, ze toe gaat voegen, en bijna alles dus dubbel in mijn Outlook (en mijn TP2) terecht gaat komen.
Weet iemand dus hoe ik of Outlook eenvoudig kan opschonen, of kan instellen dat Outlook volledig wordt overschreven door mijn TP2 bij een synchronize?
Engels is veel beter dan die omslachtige nederlandse uitdrukkingen/woorden, heb er helemaal geen probleem mee. Die energyrom van 7 oct, is dat nu al de officiele windows mobile 6.5?DirtyDutch schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:34:
Energy Rom is engelstalig...echt jammer want hoor echt supergoeie berichten over deze ROM...Ik weet niet of ik nu wel kan wachten op de NL-Versie;)
Verwijderd
Ik begrijp je probleem, de ellende is alleen dat als je je outlook leegmaakt en dan ga syncen dan worden je contacten op je telefoon ook verwijdert. De nieuwste wijzigingsdatum wordt n.l. als juiste aangehouden.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:37:
[...]
Hoi, bedankt voor je tip.
Ik had er inmiddels ook al iets over gelezen op internet; je mag het een aantal dagen op proef hebben.
Ik ga het eens proberen, mijn TP2 weer hard resetten, en dan eens kijken of de Sprite backup ALLES weer terugzet zoals het stond.
Je extra informatie klinkt bemoedigend.
Blijft helaas nog over het Outlook probleem; ik vermoed dat ook na een restore van een Sprite backup, Outlook alle afspraken en contacts uit mijn TP2 in Outlook als nieuw ziet, ze toe gaat voegen, en bijna alles dus dubbel in mijn Outlook (en mijn TP2) terecht gaat komen.
Weet iemand dus hoe ik of Outlook eenvoudig kan opschonen, of kan instellen dat Outlook volledig wordt overschreven door mijn TP2 bij een synchronize?
Als je actiefsync gebruikt kan je beter met het terugzetten van je backup je adressen beter niet aanvinken. dan krijg je ze n.l. ook niet dubbel.
Mocht je ze toch terughebben doe ik het zo.
Nog even niet aan de pc hangen.
Op je tel. actiefsync openen en dan onder menu, options de volledige sync deleten (Niet de vinkjes weghalen maar op syncnaam selecteren en dan deleten).
Je krijgt hierna het scherm te zien alsof je nog nooit gesynchroniseert hebt. Indien de contactpersonen niet verdwenen zijn deze alsnog handmatig wissen.
Hang hem nu aan de pc en maak een nieuwe sync aan en alles wordt weer vanaf d pc naar je tel. gegooid.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 19:37 ]
Ik draai de vga versie van tomtom7, maar ik vind alles veel te klein afgebeeld vergeleken met de QVGA versie die ik op mijn Touch cruise heb draaien. Iemand een idee hoe we dit een beetje beter zichbaar kunnen krijgen?
De QVGA versie installeren?pdc_2 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:41:
Ik draai de vga versie van tomtom7, maar ik vind alles veel te klein afgebeeld vergeleken met de QVGA versie die ik op mijn Touch cruise heb draaien. Iemand een idee hoe we dit een beetje beter zichbaar kunnen krijgen?
Kun je niet gewoon je default zoom view aanpassen? Dan ziet het er ook wat groter uit
tis mar een idee.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Is er hier iemand die weet welke SPL er standaard op de NL versie stond. Ik moet namelijk mijn TP2 terugsturen voor garantie maar ik had reeds de hard-SPL en EnergyROM erop gezet. Alles moet nu dus in oorspronkelijke staat hersteld worden voor mijn garantie. Of zouden ze niet kijken naar de Stock SPL versie, zolang deze standaard is?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
@jebuske
Ik had hiervoor de Diamond. Ook een moeten opsturen voor reparatie maar gewoon HardSPL erop laten staan wel even een originele HTC ROM erop gezet. 2 weken later kreeg ik hem gerepareerd terug (nieuw mobo)Volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk over.
Ik had hiervoor de Diamond. Ook een moeten opsturen voor reparatie maar gewoon HardSPL erop laten staan wel even een originele HTC ROM erop gezet. 2 weken later kreeg ik hem gerepareerd terug (nieuw mobo)Volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk over.
Ok dat stelt me al wat gerust. Ik heb de HTC ROM er ook opgezet maar deze kan ik wel niet installeren aangezien mijn device vasthangt in bootloaderscreen. Is dit erg of is dit ook het geval na bijvoorbeeld een hard reset?
Vasthangen in Bootloader is volgens mij geen garantie issue. Jij hebt iets verkeerd geïnstalleerd (ga ik even van uit) en claimt nu garantie. Best dat je het probeert, maar imho zinloos. Als een bad flash de reden is van jouw hangen in bootloader, ga je gewoon reparatiekosten moeten betalen. Ik zou eerst maar eens proberen uit bootloader te geraken. Met wat hulp op XDA zou je er in elk geval achter moeten komen of de TP2 dood is of te redden valt.
Is er al wat meer info over de nieuwe officiele updates? ik zit nu op de energy roms, maar in het kader van stabiliteit wil ik toch weer een htc rom gaan gebruiken.
Het rare is dat ik onlangs hetzelfde probleem had en er toen ben uitgeraakt. Heb niets geinstalleerd en gewoon mijn device herstart en toen zat hij ineens opnieuw vast in het bootloader scherm. Heb toen op xda gevraagd en daar zei cimonex dat het dan waarschijnlijk om een hardware issue gaat en dat ik hem dus gewoon kan insturen voor reparatie. Anyway, ik vrees dat insturen zoiezo de enige optie gaat zijn aangezien ik er nu niet meer uitraak en ik nochtans net hetzelfde te werk ga als de vorige keer..Die Bruine schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:01:
Vasthangen in Bootloader is volgens mij geen garantie issue. Jij hebt iets verkeerd geïnstalleerd (ga ik even van uit) en claimt nu garantie. Best dat je het probeert, maar imho zinloos. Als een bad flash de reden is van jouw hangen in bootloader, ga je gewoon reparatiekosten moeten betalen. Ik zou eerst maar eens proberen uit bootloader te geraken. Met wat hulp op XDA zou je er in elk geval achter moeten komen of de TP2 dood is of te redden valt.
enkele van de officiele updates staan op htcpedia.com dus ik verwacht dat htc ze snel ook zal uitgevenDapperKonijntje schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:14:
Is er al wat meer info over de nieuwe officiele updates? ik zit nu op de energy roms, maar in het kader van stabiliteit wil ik toch weer een htc rom gaan gebruiken.
Ik heb het ook een paar keer op mijn TP gehad. Die wou ook niets meer. Na een paar keer een hard-reset uitgeprobeerd te hebben kon ik weer flashen, ondanks bootloader. Dus proberen kan in elk geval geen kwaad.
En die nieuwe Hero build ondersteund wel landscape?jebuske schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:29:
[...]
enkele van de officiele updates staan op htcpedia.com dus ik verwacht dat htc ze snel ook zal uitgeven
ik hoop het, maar zit nog steeds vast in bootloader met ondertussen ook de stock SPL er terug op dus moet wachten tot de NL update online staat voor ik kan flashen en dan hopen dat hij ineens ook uit bootloader gaatPWM schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:57:
[...]
En die nieuwe Hero build ondersteund wel landscape?
Bedanktjebuske schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:29:
[...]
enkele van de officiele updates staan op htcpedia.com dus ik verwacht dat htc ze snel ook zal uitgeven
http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=905
hier staan nog meer talen
helaas nog geen nl 
denk niet dat het lang meer gaat duren
hier staan nog meer talen
denk niet dat het lang meer gaat duren
[ Voor 17% gewijzigd door Rohit op 12-10-2009 15:21 ]
Verwijderd
WTF, geen manilla 2.5 of 2.6 ... dat is belachelijk. Alle leuke nieuwe dingen ontbreken! Ik wacht nog ff op de officiele berichten van HTC zelf ... maar dit zou echt een enorme tegenvaller zijn zeg!
Mja inderdaad, ben hem nu aan het proberen, maar op het weer op de homepage na is alles nog steeds hetzelfde, een entry in de agenda brengt je nog steeds naar de windows versie terwijl dit soort dingen allang opgepimpt zijn in de nieuwere versies
Verwijderd
Als dit echt zo blijkt te zijn, dan wacht ik wel even op een custom rom van iemand die de officiele rom van HTC gebruikt heeft om hem te updaten met de nieuwste manillaDapperKonijntje schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:21:
Mja inderdaad, ben hem nu aan het proberen, maar op het weer op de homepage na is alles nog steeds hetzelfde, een entry in de agenda brengt je nog steeds naar de windows versie terwijl dit soort dingen allang opgepimpt zijn in de nieuwere versies
Mja blijkbaar heb je dan geen landscape in tf3d en dat is toch wel erg handig =\Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:25:
[...]
Als dit echt zo blijkt te zijn, dan wacht ik wel even op een custom rom van iemand die de officiele rom van HTC gebruikt heeft om hem te updaten met de nieuwste manilla
Verwijderd
Ja dat is ook weer zo ... dit is echt weer zo'n none update ... paar kleurige knoppen, Wm6.5 (oke I'll give u that, maar ook dat is niet heel bijzonder op wat touch verbeteringen en marketplace na) en thats it!5V1NA70G schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:02:
[...]
Mja blijkbaar heb je dan geen landscape in tf3d en dat is toch wel erg handig =\
Twitter waar ben je
Over marketplace, is het mogelijk de US store te bezoeken? 5 NL apps vind ik een beetje magertjes.
Ik zou deze update niet zomaar installeren. Ik heb namelijk gelezen dat deze nog helemaal niet uit is en dat HTC ook heeft bevestigd dat deze Fake is.
Zie: http://htcpedia.com/ruu_r...c-rhodium-rom.html?page=1
Zie: http://htcpedia.com/ruu_r...c-rhodium-rom.html?page=1
By huismeester October 12, 2009 09:15 AM
I have called HTC and they told me that is not the original rom the are total different
(Reply)
By GabrielGSXR October 12, 2009 09:38 AM
Really? I was ready to install it. So I will wait then for the ROM that will be published on HTC's site.
(Reply)
By KvdLinde October 12, 2009 09:58 AM
He huismeester. Wy do you not try this one for a few days. It's a very stable one. Maybe this is not an original rom, but is fine for now. And this is not a SHIT ROM. Echt weer z'n hollander. KvdLinde.
(Reply)
By huismeester October 12, 2009 10:17 AM
He KVDLINDE leuk in het nederlands typt toch lekkerder hij zal wel stabiel zijn maar het is niks nieuws vandaag htc gebeld zij vertelde dat in de orginele rom het today screen is te veranderen dat is toch heel wat anders dan deze roms. De opties voor de agenda zijn niet in deze rom gewijzigd zodat je gelijk weer in die vreselijke rot agenda van win mob komt wat werkelijk niets met touche vriendelijkheid te maken heeft
(Reply)
[ Voor 91% gewijzigd door Fairy op 12-10-2009 16:58 ]
Ah! tof om te weten, niet dat er iets mis is met deze rom, zit nu al een uurtje of 2 uitbundig te testen en is stabiel als een brok beton.
Maargoed nu ben ik wel erg benieuwd naar de officiele update
Maargoed nu ben ik wel erg benieuwd naar de officiele update
Verwijderd
Dat is erg mooi te horen. Ik was al erg teleurgesteld! Maar van wie zijn ze dan?? Ben erg benieuwd
Tja, ik moet gewoon geloven wat de gebruiker "huismeester" zegt. Deze zou met HTC hebben gebeld en die geven aan dat de rom dus niet officieel is en geven ook echt verschillen aan.
Als je het zeker wilt weten moet je bij HTC verhaal halen, maar ik geloof bovenstaande wel en wacht dus nog gewoon even af. Ik wil gewoon de WWE versie hebben.
Als je het zeker wilt weten moet je bij HTC verhaal halen, maar ik geloof bovenstaande wel en wacht dus nog gewoon even af. Ik wil gewoon de WWE versie hebben.
Dan is de kaart wat groter, als hij daarna niet automatisch weer terug zoomt. Maar de icoontjes en letters etc zijn nog gewoon klein.Die Bruine schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 07:50:
Kun je niet gewoon je default zoom view aanpassen? Dan ziet het er ook wat groter uittis mar een idee.
Want met "default zoom view" bedoel je denk ik het zoomniveau van de kaart op het scherm?
Heb ik geprobeert, deze geeft dezelfde kleine icoontjes en kleine letters..
Ben ik de enige met dit probleem?
Ik heb hem laatst ook op een diamond I geinstalleerd en die gaf hetzelfde probleem.
dan ben jij de enigste.. ik heb er in ieder geval geen last van.. groot genoeg voor mij. probeer een andere tomtom versie? er is er 1 speciaal voor de touchpro 2 gemaakt. versie 7.916.9189 draait goed bij mijpdc_2 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:04:
[...]
Dan is de kaart wat groter, als hij daarna niet automatisch weer terug zoomt. Maar de icoontjes en letters etc zijn nog gewoon klein.
Want met "default zoom view" bedoel je denk ik het zoomniveau van de kaart op het scherm?
[...]
Heb ik geprobeert, deze geeft dezelfde kleine icoontjes en kleine letters..
Ben ik de enige met dit probleem?
Ik heb hem laatst ook op een diamond I geinstalleerd en die gaf hetzelfde probleem.
Klopt, versie 7.916.9189 heeft wat verbeteringen zoals grotere POI iconen.rohit schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:52:
[...]
dan ben jij de enigste.. ik heb er in ieder geval geen last van.. groot genoeg voor mij. probeer een andere tomtom versie? er is er 1 speciaal voor de touchpro 2 gemaakt. versie 7.916.9189 draait goed bij mijalleen die K*T Lag nog steeds..
De 'gewone' versie is momenteel bij 7.915.9196. Als je die draait, of een oudere, kun je beter upgraden naar bovenstaande.
[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 13-10-2009 13:27 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
De officiele Nederlandse WM6.5 rom voor de HTC Snap is zonet verschenen op de HTC website. Neem aan dat de rest nu wel snel zal volgen!
EDIT: op de europese site staan al wel links naar de Finse en WWE versie van WM6.5 rom voor de HTC TP2 ...
Dus de NLs gaat HEEL snel volgen...
EDIT: op de europese site staan al wel links naar de Finse en WWE versie van WM6.5 rom voor de HTC TP2 ...
Dus de NLs gaat HEEL snel volgen...
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 19:14 ]
Hm het is dezelfde rom versie als die van htcpedia, dan toch geen nieuwe manilla?
Verwijderd
Ja laten hopen op goeie gokkers wat betreft die eerder uitgegeven versies ....DapperKonijntje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:29:
Hm het is dezelfde rom versie als die van htcpedia, dan toch geen nieuwe manilla?
ik weet het niet ik denk toch wel een nieuwe manilla aangezien de snap niet touch screen is
Verwijderd
vandaag een mail gehad van htc en daarin vertelde ze toch echt de laatste week van oktober vwb de update naar 6.5
Verwijderd
De officiele website van HTC heeft nu al een aantal updates (in andere talen dan de Nederlandse) geupload.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:23:
vandaag een mail gehad van htc en daarin vertelde ze toch echt de laatste week van oktober vwb de update naar 6.5
Dus denk dat het niet heel lang meer gaat duren.
Vandaag de nieuwe ROM van HTC geinstalleerd op mijn TP2 WWE.
Alles is uiteindelijk goed gegaan (duurde best lang allemaal...), maar toch zijn er een paar eigenaardigheden.
De weer animatie op het home screen doet het schijnbaar alleen bij de default background.
(zonnenstralen etc. > zie animatie van de HD2)
De instellingen bij sounds and notification zijn niet op "zijn windows professional"... het gedrag van de LED ( de notification LED) is bijna nergens aan te passen. Staan of standaard op 5 minuten of is greyed out...
Het bijwerken van het weer schijnt niet echt automatisch te gaan...tenminste daar lijkt het vooralsnog op.
Later vandaag hopenlijk meer...
Alles is uiteindelijk goed gegaan (duurde best lang allemaal...), maar toch zijn er een paar eigenaardigheden.
De weer animatie op het home screen doet het schijnbaar alleen bij de default background.
(zonnenstralen etc. > zie animatie van de HD2)
De instellingen bij sounds and notification zijn niet op "zijn windows professional"... het gedrag van de LED ( de notification LED) is bijna nergens aan te passen. Staan of standaard op 5 minuten of is greyed out...
Het bijwerken van het weer schijnt niet echt automatisch te gaan...tenminste daar lijkt het vooralsnog op.
Later vandaag hopenlijk meer...
Verwijderd
Vandaag ook deze telefoon gekocht:)
Zeer nice ding,alleen weten jullie hoe ik die klok weg kan halen op het startscreen?
Alvast bedankt
Zeer nice ding,alleen weten jullie hoe ik die klok weg kan halen op het startscreen?
Alvast bedankt
Verwijderd
Even snel een vraagje:
Ik heb super schik met mijn HTC, echt geniaal. Zelfs mn wekker (origineel) doet het al meer dan een maand..!
)
Ik wil alleen deze hotfix even installeren want dit is erg vervelend:
http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=250&cat=0&dl_id=625
Eén ding die ik even zeker wil weten: Deze kan ik gewoon op het toestel installeren, zonder dat er automatisch een hard-reset ofzo wordt gedaan toch? Dat ik eerst alles moet back-uppen?
Groeten
Ik heb super schik met mijn HTC, echt geniaal. Zelfs mn wekker (origineel) doet het al meer dan een maand..!
Eén ding die ik even zeker wil weten: Deze kan ik gewoon op het toestel installeren, zonder dat er automatisch een hard-reset ofzo wordt gedaan toch? Dat ik eerst alles moet back-uppen?
Groeten
Dat is een goede vraag, dat zou ik ook wel willen weten
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenTheStig op 13-10-2009 22:02 ]
Heeft iemand de officiele rom al geflashed, volgens mij is die gewoon hetzelfde als de rom van htcpedia van gister namelijk, of kom je in de officiele rom wel in de touchflo calender entry?
Nee er wordt geen hard reset gedaanVerwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:55:
Even snel een vraagje:
Ik heb super schik met mijn HTC, echt geniaal. Zelfs mn wekker (origineel) doet het al meer dan een maand..!)
Groeten
Verwijderd
Bedankt.
Nu wil ik hem installeren, zegt 'ie dat het niet voor mijn toestel geschikt is...
Dat klopt, want de hotfix is voor Nederlands- rom-versie 1.19.404.1
En ik heb de: 1.19.404.0
Is er een verschil tussen de 0 en 1 - versie?
Ik heb weinig trek in een hardreset, maar ik moet wel geloof ik..
Is er een backupprogramma die ook de internetfavorieten etc opslaan wil?
Nu wil ik hem installeren, zegt 'ie dat het niet voor mijn toestel geschikt is...
Dat klopt, want de hotfix is voor Nederlands- rom-versie 1.19.404.1
En ik heb de: 1.19.404.0
Is er een verschil tussen de 0 en 1 - versie?
Ik heb weinig trek in een hardreset, maar ik moet wel geloof ik..
Is er een backupprogramma die ook de internetfavorieten etc opslaan wil?
In de settings bij Today de htc plugin uitzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:34:
Vandaag ook deze telefoon gekocht:)
Alvast bedankt
Ken het even niet exact zeggen mijn tel ligt beneden, en kom net van de sportschool dus ben effe lui
Op de websiteVerwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:55:
Even snel een vraagje:
Ik heb super schik met mijn HTC, echt geniaal. Zelfs mn wekker (origineel) doet het al meer dan een maand..!)
Groeten
Als hij zou hard-resetten zou je in een loop komenAls u een harde reset op het toestel uitvoert, moet u deze hotfix na de harde reset opnieuw installeren.
Erik ik zou wachten met de hard reset. De rom is bijna uit en dan heb je meteen Windows Mobile 6.5
Duurt niet zo gek lang meer
[ Voor 7% gewijzigd door AndereKoekoek op 13-10-2009 22:59 ]
Jaaah! 6.5 
http://twitter.com/htc/statuses/4837403520
Edit: Ohnee, geen NL... sorry! In elk geval goed om te weten dat ze er zijn, en dat ze het op Twitter plaatsen.
http://twitter.com/htc/statuses/4837403520
Edit: Ohnee, geen NL... sorry! In elk geval goed om te weten dat ze er zijn, en dat ze het op Twitter plaatsen.
[ Voor 59% gewijzigd door SaphuA op 14-10-2009 00:24 ]
sorry maar als je lui bent en geen zin hebt kun je beter ook geen half advies gevenFairy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:26:
[...]
In de settings bij Today de htc plugin uitzetten.
Ken het even niet exact zeggen mijn tel ligt beneden, en kom net van de sportschool dus ben effe lui
het is een beetje een oplossing van als er in world of warcraft gevraagd wordt hoe ze een probleem in het spel oplossen >> o dat is gewoon alt+f4 (3 min zijn ze weer terug in het spel) boos en het probleem is weer terug
je bent wel van je klok probleem af maar je hebt er voor 99% kans dat je vindt dat je met een groter probleem zit als je dat advies opvolgt.
je schakeld op die manier de interface meegeleverd van htc uit en dan kom je terug in de interface van w.m. 6.1 als je gewend bent om daar mee te werken is het aan jou.
maar de tf3d interface van htc is wel een fijne voor de vinger bediening en naar mijn mening beter als het standaard wm interface.
je kan de klok wel kleiner maken door er van beneden naar boven met je vinger wegschuiven zeg maar als het ware naar voren wegschuiven.
hij is nu veel kleiner.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Accessoires mogen hier besproken worden. Hier worden reacties over accessoires verwijderd!
Levertijden en abonnementen mogen hier besproken worden.
Accessoires mogen hier besproken worden. Hier worden reacties over accessoires verwijderd!
Levertijden en abonnementen mogen hier besproken worden.