Het lijkt me niet dat dat toegestaan iskwinvdv schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:42:
Ik heb al een vaag idee, maar weet niet of dat voldoet aan de eis: webcomic. Houd dat nou in dat je een soort kort stripje moet maken van 3D-animaties of voldoet een (al dan niet komisch) scenario ook?
En ik ga er van uit dat ik een hoofd mag renderen met een programmaatje, genaamd FaceGen Modeller: http://www.3dawards.org/2...echinnovation/facegen.jpg
Lijkt me idd niet echt eerlijk tegenover de rest die wel zelf polygoontjes trekt 
@Stalllone: je bent vergeten het accountnummer voor de DM's in de startpost te wijzigen, hij linkt nu nog naar KaBramm
@Stalllone: je bent vergeten het accountnummer voor de DM's in de startpost te wijzigen, hij linkt nu nog naar KaBramm
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Nice, net Maya geinstalleerd en....
Doet het niet. error 05c000000x0 oftewel: mijn Processor is te oud.
Heeft er iemand nog een AMD athlon 64 liggen met mobo?
Thnx.Stukfruit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:03:
Lijkt me idd niet echt eerlijk tegenover de rest die wel zelf polygoontjes trekt
[afbeelding]
lolVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:31:
Nice, net Maya geinstalleerd en....
Ik weet overgens al wat ik ga maken voor mijn Webcomic. Tekende vroeger op de basisschool regelmatig strips
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Concept / Inspiratie bron
(ja, me basisschool strip
).
Verwijderd
'Hooftkwartier' met een 't', geweldigStalllone schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:30:
Concept / Inspiratie bron(ja, me basisschool strip
).
[afbeelding]
Verwijderd
je moet naar de kunstacademie. zulke mooie strips kon ik vroeger niet maken.Stalllone schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:30:
Concept / Inspiratie bron(ja, me basisschool strip
).
[afbeelding]
als volgd met een d xD geniaal 
maar wel een geweldig stripje xD ontzettend droog
maar wel een geweldig stripje xD ontzettend droog
Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat ik dit handiger kan doen dan nabouwen met geometrie...
Orgineel:

Mijn poging tot nu toe:

Dit zou redelijk goed moeten gaan met z.brush toch? Dan moet ik dat wellicht ook maar eens gaan leren.
Orgineel:

Mijn poging tot nu toe:

Dit zou redelijk goed moeten gaan met z.brush toch? Dan moet ik dat wellicht ook maar eens gaan leren.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Concept rendertje, nog niks wat ik uiteindelijk wil gaan maken, maar ik vind de stijl wel wat hebben, met dat sterke contrast en zwart wit.

"There is no good, only less evil."
Ziet er leuk uit, misschien helemaal als je bepaalde kleuren, ala sin city, erg versterkt?DemoniCEVL schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 04:59:
Concept rendertje, nog niks wat ik uiteindelijk wil gaan maken, maar ik vind de stijl wel wat hebben, met dat sterke contrast en zwart wit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke stijl demoniCEVL!
Concept:

Ik heb alleen niet zoveel zin om te 3D'en dus voorlopig ga ik hem nog niet uitwerken.
Concept:

Ik heb alleen niet zoveel zin om te 3D'en dus voorlopig ga ik hem nog niet uitwerken.
offtopic:
Mijn 1337ste post!
Mijn 1337ste post!
[ Voor 9% gewijzigd door Bozozo op 18-07-2009 13:04 . Reden: leet! ]
Nice! Gebruik je bump of displacement voor die stoffen?
Bump met displace, 2 verschillende maps voor de stof van Voods.Bozozo schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:49:
Nice! Gebruik je bump of displacement voor die stoffen?
De wol is natuurlijk gewoon geometry (renderable splines die gerandomized zijn in hun grootte mbv maxscript
Bijna het idee dat je het kunt aanraken, echt kicken! Verder ook geinige character concepts 
ben benieuwd wat er van komt BcMe
ben benieuwd wat er van komt BcMe
Sjezus dat is nog best lastig. Organische vormen zijn een eitje. Als het maar niet netjes hoeft. Nu toch aan het twijfelen tussen geometrie bouwen en dit.
to repetitive music."
Met poging 3 ben ik al wel meer tevreden:

Nu zal ik ophouden met steeds hetzelfde nietszeggende ding posten

Nu zal ik ophouden met steeds hetzelfde nietszeggende ding posten
to repetitive music."
Een update:

En zeg, mensen, waar blijven jullie allemaal? Hier hebben we niet meer tijd voor gekregen. Of gaat iedereen meteen zijn final posten?

En zeg, mensen, waar blijven jullie allemaal? Hier hebben we niet meer tijd voor gekregen. Of gaat iedereen meteen zijn final posten?
to repetitive music."
Verwijderd
Heb nog steeds geen werkende PC dus kan niet veel beginnen.
Het een nieuwe mobo en processor gekocht maar dat werkt niet met mijn voeding
Het een nieuwe mobo en processor gekocht maar dat werkt niet met mijn voeding
Jammer, 3 september ga ik niet redden.
Ga zaterdag op vakantie tot eind augustus. En dan moet ik daarna nog een processor en behuizing bestellen... Volgende keer beter
Ga zaterdag op vakantie tot eind augustus. En dan moet ik daarna nog een processor en behuizing bestellen... Volgende keer beter
Ben al wel begonnen, alleen is het nog geen WIP waardig
Volgende week komt mijn eerste WIP waarschijnlijk. Hoe staat het inderdaad met de andere mensen? de mensen die dus nog geen WIP's hebben gepost
Toch al een WIP van mij

Romeinse tent (in aanmaak
). Schild & Speer.

Romeinse tent (in aanmaak
vet!!!!!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Bezig de vouwen van de cape te modelen:
to repetitive music."
Hey, hoe moddel je die cape als ik vragen mag? Begonnen met een plane en dan vertex's slepen? of met splines (draadmodel maken) ?MaDDoG schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:41:
Bezig de vouwen van de cape te modelen:
[afbeelding]
Begonnen met een plane, grove lijnen neergezet. En daarna vertexen slepen, ringen toevoegen, meer slepen etc. Zijn splines niet alllang dood?Stalllone schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:54:
[...]
Hey, hoe moddel je die cape als ik vragen mag? Begonnen met een plane en dan vertex's slepen? of met splines (draadmodel maken) ?
to repetitive music."
Cape klaar, capuchon klaar. Aan de hand begonnen en de rest een beetje geblockd. Ik ben er nog niet. En dit is pas het eerste panel van de pagina.
to repetitive music."
Schopje
Hoe staan de webcomic's ervoor? bij mij bar slecht momenteel
Hoe staan de webcomic's ervoor? bij mij bar slecht momenteel
Wie zei daar dat langere contests beter waren?
* Stukfruit duikt
Ik vrees dat de hete (en vooral benauwde) zomer hier voor problemen heeft gezorgd...
Ik heb dus ook niets, maar dat is tegenwoordig normaal
* Stukfruit duikt
Ik vrees dat de hete (en vooral benauwde) zomer hier voor problemen heeft gezorgd...
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb voor de lol en voor oefening spulletjes op me bureau nagemodeld deze vakantie. Misschien dat ik wat oogjes overal kan toevoegen en een soort familieportret kan maken van allerlei bureauspullen
. Is ook wel cartoony toch?
Beetje a la Cars, alleen dan met potloden, gummetjes en scharen etc.
Stukfruit schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:24:
Wie zei daar dat langere contests beter waren?
* Stukfruit duikt
Ja bij mij ook... te veel andere dingen die er tussen kwamen.. en toch echt even gedaan moesten worden
@de Hupie: Best wel nice! Doet me overgens gelijk aan Cars denken van Pixar. of aan... Bob de bouwer denk ik.
Hupie: grappig! Het alu van je nietmachine zou wat meer ruis mogen hebben, dwz. een meer noisy reflectie... en wat reliefrandjes hier en daar. Bovendien lijkt het plastic van je machientje haast translucent, zo perfect is het. Voor een cartoonkarakter op zich niet zo gek, maar voor een wat meer realistischere look zou ik er wat meer noise aan meegeven.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
onder het mom van lang niks laten horen en dan iedereen doen verbazen met je progress 
ziet er goed uit
ziet er goed uit
Nice! Ben heel benieuwd naar hoe je dat gaat texturen.
Ik denk gewoon in max
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
dat lijkt me op baksteen, en beton op de bodem na niet echt heel moeilijk, twas vroegah vooral hooglans lak,
Zojuist de nietjes verwijderaar gemoddeld en de modellen geposeerd dmv de ffd4x4 modifier. Zit te twijfelen of ik voor een abstracte studioomgeving ga zoals ik nu heb of dat het zich gewoon op een bureau plaats vind. Denk dat ik dat laatste doe, aangezien ik al redelijk wat bureauspulletjes heb gemoddeld deze vakantie.
er staat wel in de regels bij dont's
Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
maar misschien heb je ze gemaakt in de loop van de contest,dat kan natuurlijk ook.
voor de rest vind ik de nietjesverwijderaars erg mooi
de nietmachine vind ik alleen wel erg uitgerekt aan de onderkant.
Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
maar misschien heb je ze gemaakt in de loop van de contest,dat kan natuurlijk ook.
voor de rest vind ik de nietjesverwijderaars erg mooi
Verwijderd
Wel, dit is een cartoon contest dus ben de toonshaders aan het uitproberen in Maya.Bozozo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:01:
Nice! Ben heel benieuwd naar hoe je dat gaat texturen.
Heb geen goeie tutorials kunnen vinden dus probeer ik het zelf maar.
Helaas liep max net vast toen ik de highres render aan het maken was op hoge settings en was ik zo dom om niet te saven voor het renderen dus is deze final niet optimaal. Gelukkig waren de testrenders die ik gemaakt heb op redelijke resolutie en settings dus heb ik een van de testrenders gepakt. Misschien dat ik later het geheel nog wat mooier uitrender. Maar hierbij dus mijn final. Nog andere mensen die wat gaan inzenden of wachten jullie allemaal tot de laatste seconde?
edit: oude final:
edit: oude final:
Ik heb geen Final. Zijn er mensen voor om de contest iets te verlengen? (zeg een weekje?) Ik heb dan namelijk wat tijd om mijn plaat wat uit te werken.... en misschien nog meer mensen. (zoiezo om er meer een strip te krijgen, want nu heeft niemand een stripje
)
Dus roept u maar
De 2 finals boven mij zien er goed uit!
Dus roept u maar
En hier is mijn FINAL:

En dit is de orginele pagina:
ABC Warriors

En dit is de orginele pagina:
ABC Warriors
[ Voor 41% gewijzigd door MaDDoG op 04-09-2009 01:18 ]
to repetitive music."
Verwijderd
lijkt me een goed idee om de einddatum nog wat te verlengen. Dan krijgen we wat betere finals en misschien ook wat meer. 3 finals is wel erg weinig.
Is er nog iemand bezig?
Er is weken lang geen activiteit geweest in dit deze thread. Lijkt me niet zinnig om hem nog langer te maken dan hij al was als er toch niemand bezig is.
Er is weken lang geen activiteit geweest in dit deze thread. Lijkt me niet zinnig om hem nog langer te maken dan hij al was als er toch niemand bezig is.
to repetitive music."
Ik niet meer helaas. Totaal geen tijd gehad.
"There is no good, only less evil."
Omdat er toch nog paar mensen iets langer kwa tijd willen.. verleng ik de contest tot Zaterdag 12 September 23:59 Daarna word er een Final lijstje gemaakt en kan er gestemd worden.
De tweakers die hun final al hebben gepost mogen die dus nog aanpassen. Als je het doet pas dan even je huidige post aan, zodat we geen 2 final's krijgen van 1 tweaker.
De tweakers die niks lopen te doen (
) mogen alvast onderwerpen gaan bedenken voor de volgende contest
!
De tweakers die hun final al hebben gepost mogen die dus nog aanpassen. Als je het doet pas dan even je huidige post aan, zodat we geen 2 final's krijgen van 1 tweaker.
De tweakers die niks lopen te doen (
Zijn er dan nog andere mensen behalve stallone bezig? Denk dat het een strijd tussen ons vieren wordt dan
.
WIP (en eventueel Final)

Was aan mijn romeintjes begonnen maar ze mislukken steeds.
Overgens kon ik deze plaat niet eens "normaal" renderen. Max vliegt eruit met mental ray omdat mijn 4gig vol komt te zitten.
Als ik niks meer post van mijn romeintjes word dit dus mijn Final. Je kan het nauwelijks een final noemen maar goed.

Was aan mijn romeintjes begonnen maar ze mislukken steeds.
Overgens kon ik deze plaat niet eens "normaal" renderen. Max vliegt eruit met mental ray omdat mijn 4gig vol komt te zitten.
Als ik niks meer post van mijn romeintjes word dit dus mijn Final. Je kan het nauwelijks een final noemen maar goed.
Als je instanties gebruikt zou je dat met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder moeten kunnen renderen...
Dat zit wel Schnorr.
In dit geval heb ik het met copie's gewerktStukfruit schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:50:
Als je instanties gebruikt zou je dat met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder moeten kunnen renderen...
Of heb jij het over wat anders ?
Tijdens het renderen is een instantie beter omdat alle (basis)data iedere keer hetzelfde is. Er hoeft minder geheugen geswapped te worden naar tijdelijke bestanden (de harde schijf is nog steeds het langzaamste stuk hardware in de pc van tegenwoordig), caching heeft veel meer nut, enz.
Met andere woorden: Mental Ray zal er niet uitvliegen omdat je 4gig niet volzit met nutteloze data en naast dat het sneller is kunnen er ook nog wat romeintjes bij
Die onderling ook weer gedeelde data kunnen bevatten, zodat die ook sneller te renderen zijn. Het is eigenlijk gewoon een (door de gebruiker gecontroleerde) vorm van geheugenmanagement.
Met andere woorden: Mental Ray zal er niet uitvliegen omdat je 4gig niet volzit met nutteloze data en naast dat het sneller is kunnen er ook nog wat romeintjes bij
Die onderling ook weer gedeelde data kunnen bevatten, zodat die ook sneller te renderen zijn. Het is eigenlijk gewoon een (door de gebruiker gecontroleerde) vorm van geheugenmanagement.
Dat zit wel Schnorr.
Even wat nieuwe render tests gedaan, ook met z-depth pass. Wil me nog niet echt lukken mijn plaatje te verbeteren, vooral de belichting kan wel beter denk ik. Maar misschien dat ik beter met belichting, materialen en rendersettings kan oefenen in een wat simpelere scene zodat het wat sneller rendert en ik niet zo lang hoef te wachten elke keer. Momenteel gebruik ik een sky light en 1 omni en voor de rest doet de final gather het werk.
Huisgenoot van me zei dat het wel leuk kon zijn om de scene 's nachts af te laten spelen waarbij de bureau lamp als een soort lantaarnpaal fungeert en een duistere sfeer oproept. Wellicht dat ik dat later nog ga proberen.
C&C welkom.
wire
Huisgenoot van me zei dat het wel leuk kon zijn om de scene 's nachts af te laten spelen waarbij de bureau lamp als een soort lantaarnpaal fungeert en een duistere sfeer oproept. Wellicht dat ik dat later nog ga proberen.
C&C welkom.
wire
[ Voor 5% gewijzigd door De Hupie op 12-09-2009 00:14 ]
Of de lantaren is een politieagent, waarbij de boef (rood) wat gedaan heeft bij de onschuldige (blauw). Als je het animeerd kan je de lamp z'n lichtbundel dus van de ene naar de andere persoon laten kijken als ze ondervraagt worden ofzo...
Anyway er komt geen final meer van mij. Dus mijn vorige plaat is mijn final helaas.
Zijn er al mensen met nieuwe onderwerpen?
Anyway er komt geen final meer van mij. Dus mijn vorige plaat is mijn final helaas.
Zijn er al mensen met nieuwe onderwerpen?
Die bureaulamp heb ik ook \0/
Ben nog steeds niet helemaal tevreden over de belichting en materialen maar het is denk ik wel een verbetering ten opzichte van me vorige final. Denk dat ik beter in een simpele scene de kneepjes van het mooi renderen kan leren. Maar goed, hierbij mijn...
Nieuwe FINAL
Nieuwe FINAL
Verwijderd
FINAL

kon hem niet eerder posten omdat ik geen internet verbinding had. Hoop dat het mag.

kon hem niet eerder posten omdat ik geen internet verbinding had. Hoop dat het mag.
hupie, ik denk dat het een gamma probleem is.
Ik niet. Maar ik ben het er wel mee eens dat als je op een lineare workflow zou overstappen dat het er dan nog beter uit zou zien 
Leesvoer voor iedereen die met renderers werkt (ja, ook jij daar die dit leest):
http://maddieman.wordpres...-colour-space-simplified/
http://www.ypoart.com/tutorials/tone/index.php
Maar de belichting zelf is hier vooral het probleem, wat Hupie zelf ook al door leek te hebben, gezien de uitspraak: "een sky light en 1 omni en voor de rest doet de final gather het werk"
Leesvoer voor iedereen die met renderers werkt (ja, ook jij daar die dit leest):
http://maddieman.wordpres...-colour-space-simplified/
http://www.ypoart.com/tutorials/tone/index.php
Maar de belichting zelf is hier vooral het probleem, wat Hupie zelf ook al door leek te hebben, gezien de uitspraak: "een sky light en 1 omni en voor de rest doet de final gather het werk"
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
@ De Hupie: denk dat het door mental ray komt.
Dat geeft some renders met weinig contrast door indirect licht. Misschien iets teveel omgevings licht?
Dat geeft some renders met weinig contrast door indirect licht. Misschien iets teveel omgevings licht?
Hierbij de Finals:
MaDDoG:

Stalllone: wat een final zeg!

De Hupie:

SonnyBonds:

Iedereen kan zijn/haar scores naar mijn DM-en.
MaDDoG:

Stalllone: wat een final zeg!

De Hupie:

SonnyBonds:

Iedereen kan zijn/haar scores naar mijn DM-en.
Hey Stalllone, heb je toevallig nog uit staan dat je DM berichten kan ontvangen? Ik krijg het volgende als ik op het icoontje klik:
code:
1
2
3
4
| Niet toegestaan U mag geen prive bericht versturen. (interne identificatie: engine::pm_new_message::pm_private_not_allowed) |
to repetitive music."
MaDDoG, je kan ook eerst even de DM-functie in je eigen profiel aanzetten, dan werkt het misschien beter
Dat zit wel Schnorr.
Je kan mij gewoon DMen
moet nog van 2 mensen de scores krijgen en dan weten we wie er gewonnen heeft
!
Edit: Woei! leet time
@Maddog: scores zijn binnen en verwerkt.
Edit: Woei! leet time
@Maddog: scores zijn binnen en verwerkt.
[ Voor 25% gewijzigd door Dutchie! op 14-09-2009 14:50 ]
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb dit nog nooit aangezet en de vorige wedstrijd heb ik wel kunnen DM-en. Er zal wel iets veranderd zijnStukfruit schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:50:
MaDDoG, je kan ook eerst even de DM-functie in je eigen profiel aanzetten, dan werkt het misschien beter
Mijn scores zijn verzonden!
to repetitive music."
En de Winnurr is: De Hupie!

Gratz
!
Op naar de volgende contest! Gelijk even het lijstje erbij uit de vorige topic's:

Gratz
Op naar de volgende contest! Gelijk even het lijstje erbij uit de vorige topic's:
Deze lijst is aanvulbaar of we kunnen hier wat van uitkiezen.- Lost and Found (maar dat komt omdat ik pas de DVD heb gezien, masterlijk!).
- Character Design (mens, dier, verzonnen mens-dier-achtig-iets).
- Sprookjes en Fabels.
- Ik zat zelf meer aan iets meer open te denken. Tijd oid, dat is leuk vind ik. Of (pre)historie.
- Spoken op zolder.
- Urban
- (Extreme) Sports
- Streetlife
- Op de maan / Leven op de maan
- Leven in Hemel/Hel
- Romeinen
- Armoede en Rijkdom
- Muziek
- Transport
- Technologie
- Inside the human body
Woohoo, kan ik ook een keer deze smiley gebruiken
Snel op naar de volgende idd en hopen dat er meer mensen meedoen. Zijn er veel mensen die hier stiekem vaak kijken en wel eens mee zouden willen doen?
Ik zou zeggen, kom tevoorschijn!
Ik wacht wel even af wat men van de onderwerpen vindt. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik zelf niet zeker weet of ik mee ga doen komende wedstrijden aangezien ik geen vakantie meer heb en ik ook nog met me eigen UE3 level bezig ben.
Laat de discussie over het volgende onderwerp maar beginnen.
Snel op naar de volgende idd en hopen dat er meer mensen meedoen. Zijn er veel mensen die hier stiekem vaak kijken en wel eens mee zouden willen doen?
Ik wacht wel even af wat men van de onderwerpen vindt. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik zelf niet zeker weet of ik mee ga doen komende wedstrijden aangezien ik geen vakantie meer heb en ik ook nog met me eigen UE3 level bezig ben.
Laat de discussie over het volgende onderwerp maar beginnen.
Verwijderd
congrats huppie! was ook een mooie plaat.
over de onderwerpen, ik heb miss nog een leuk onderwerp: Flower Power
wie weet dat ik volgende contest ook mee doe, hangt een beetje af van de hoeveelhijd tijd die ik heb en of ik inspiratie vindt
.
over de onderwerpen, ik heb miss nog een leuk onderwerp: Flower Power
wie weet dat ik volgende contest ook mee doe, hangt een beetje af van de hoeveelhijd tijd die ik heb en of ik inspiratie vindt
haha ik doe de volgende mee
doordat het te kort was deed ik niet mee aan deze wedstrijd
(zag 'm te laat) en toen ik 'm volgde kwam ineens de melding.. "jaa extra weekje" xD
Als ik toen de eerste keer dat ik dit zag al begonnen was
had ik wel wat kunnen maken natuurlijk xD maar zo was het de moeite niet waard (vond ik)
Next time.. I'm in
doordat het te kort was deed ik niet mee aan deze wedstrijd
Als ik toen de eerste keer dat ik dit zag al begonnen was
Next time.. I'm in
- Doolhof / Labyrint
- Untouchable
- King of the ... ?
- Oversized
Flower Power is ook wel leuk
(niet allemaal dan een gun maken met een bloem in de loop
).
- Untouchable
- King of the ... ?
- Oversized
Flower Power is ook wel leuk
Fantasy art?
Humans VS technology of Humans & technology
Anti gravity
Musical/Podium
Micro Biologie
Hoop binnen kort ook eens tijd te hebben 3d eens goed te leren en daarna mee te doen aan een contest
Ooit komt het wel.
Humans VS technology of Humans & technology
Anti gravity
Musical/Podium
Micro Biologie
Hoop binnen kort ook eens tijd te hebben 3d eens goed te leren en daarna mee te doen aan een contest
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
misschien is aquarium ook leuk. hoe extreem maak jij je aquarium
of iets indoor, droomcomputerkamer ofzo
of iets indoor, droomcomputerkamer ofzo
Misschien wat simpelers zodat meer mensen kunnen medoen, ideale GSM bv.
Zelfs het modelleren van een hedendaagse gsm is nog lastigFlyEragon schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:35:
Misschien wat simpelers zodat meer mensen kunnen medoen, ideale GSM bv.
Maar ongeacht wat het onderwerp ook wordt
Dus ik stel voor dat we het hiero actief houden
Gsm is imho niet echt een goed onderwerp omdat je dan de (bouw)keuze te ver beperkt (minder deelnemers, want de een wil organisch en de ander juist niet).
En nl-nico heeft gelijk; als alle deelnemers "verplicht" commentaar zouden "moeten" geven op anderen, dan wordt het leuker (het is altijd leuk om commentaar op je werk te krijgen) en komt er ook meer interesse van buiten (topic blijft actief, meer mensen krijgen interesse, competitiedrang
). Maar goed, dat hebben contests in het verleden ook al laten zien
moet best nog eens lukken.
En die tijd he
het is zo makkelijk om te zeggen dat je nog even een weekje wacht, maar zoals het spreekwoord gaat: van uitstel, komt... juist, afstel.
Aquarium en Flower Power vind ik trouwens wel leuke ideeen
die voldoen beiden aan de bovenstaande wensen.
Oh, en nu vergeet ik toch bijna om Hupie te feliciteren: gefeliciteerd, Hup!
En nl-nico heeft gelijk; als alle deelnemers "verplicht" commentaar zouden "moeten" geven op anderen, dan wordt het leuker (het is altijd leuk om commentaar op je werk te krijgen) en komt er ook meer interesse van buiten (topic blijft actief, meer mensen krijgen interesse, competitiedrang
En die tijd he
Aquarium en Flower Power vind ik trouwens wel leuke ideeen
[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 15-09-2009 16:25 ]
Dat zit wel Schnorr.
owjaaaa HUPIEEEEEEEE!!!! GEFEEEELIIIICIIIFLAAAPSTAART!Stukfruit schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:24:
Gsm is imho niet echt een goed onderwerp omdat je dan de (bouw)keuze te ver beperkt (minder deelnemers, want de een wil organisch en de ander juist niet).
En nl-nico heeft gelijk; als alle deelnemers "verplicht" commentaar zouden "moeten" geven op anderen, dan wordt het leuker (het is altijd leuk om commentaar op je werk te krijgen) en komt er ook meer interesse van buiten (topic blijft actief, meer mensen krijgen interesse, competitiedrang). Maar goed, dat hebben contests in het verleden ook al laten zien
En die tijd hehet is zo makkelijk om te zeggen dat je nog even een weekje wacht, maar zoals het spreekwoord gaat: van uitstel, komt... juist, afstel.
Aquarium en Flower Power vind ik trouwens wel leuke ideeendie voldoen beiden aan de bovenstaande wensen.
Verplicht is onaantrekkelijk..maar ik kom hier bijvoorbeeld best regelmatig online op een dag
Denk dus aan dingen als mensen aanmoedigen om regelmatig WIP'jes te posten, ook daadwerkelijk wat te durven zeggen over de geposte dingen. En dan natuurlijk dingen die uitgebreider zijn dan "wow mooi!" of "noem je dat een [auto/boot/aquarium/bloem]?!?!"
Al met al als jij iets neer zet.. en je krijgt er 2 dagen later pas iets over terug..dan ben je er niet actief mee omdat anderen er toch niet naar kijken. Echter op het moment dat je een actieve community hebt (wat tweakers toch wel is..toch?
Verwacht resultaat van bovenstaande hypothese:
Meer activiteit doordat mensen eerder geneigd zijn ook zelf te reageren op het topic doordat ze zelf ook reacties krijgen
Cheers!
vanavond verder..nu repeteren xD
Je hebt de aanhalingstekens gemistnl-nico schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:33:
Verplicht is onaantrekkelijk..
als ik mijn huiswerk weer netjes heb gemaakt enzo.
offtopic:
Huiswerk.. god.. ik word oud
Huiswerk.. god.. ik word oud
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Verplichten is misschien nog niet eens zo verkeerd. Ikzelf ben ook iemand die liever de kat uit de boom kijkt voordat ik iets post. Als je het verplicht, krijg je wel dat er meer gepost wordt wat het weer actiever houd. En dan wordt je meer gemotiveerd zoals nl-nico zegtStukfruit schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:24:
als alle deelnemers "verplicht" commentaar zouden "moeten" geven op anderen, dan wordt het leuker (het is altijd leuk om commentaar op je werk te krijgen) en komt er ook meer interesse van buiten (topic blijft actief, meer mensen krijgen interesse, competitiedrang). Maar goed, dat hebben contests in het verleden ook al laten zien
Ik zal ook wel proberen om meer actief deel te nemen en nuttige feedback geven waar ik kan
Voor de onderwerpen voor de volgende contest (om daar ook een beetje leven in te houden
mij spreken aquarium en flower power wel aan!
De Hupie, al enig idee wat het gaat worden?
Oke jongens als er een leuk onderwerp komt doe ik ook mee!
Ik hoop dat we vanavond al iets hebben dan kan ik meteen aan de slag!
Verder vind ik dat commentaar in ieder geval verplicht moet zijn voor de deelnemers.
Bijvoorbeeld 1 keer per dag/2 dagen of week oid.
Op die manier hou je het actief en hebben mensen die alleen in dit topic kijken ook meer materiaal om op te reageren als ze dat willen.
Ik hoop dat we vanavond al iets hebben dan kan ik meteen aan de slag!
Verder vind ik dat commentaar in ieder geval verplicht moet zijn voor de deelnemers.
Bijvoorbeeld 1 keer per dag/2 dagen of week oid.
Op die manier hou je het actief en hebben mensen die alleen in dit topic kijken ook meer materiaal om op te reageren als ze dat willen.
Het maakt voor mijzelf niet zoveel uit waar het onderwerp over gaat aangezien er een redelijke kans bestaat dat ik komende contest niet mee doe omdat ik me tijd aan me game level wil besteden. Het belangrijkste is dus dat jullie het onderwerp allemaal leuk vinden en ik zie dat Flower Power een geliefd onderwerp is. Ik zal vanavond de nieuwe wedstrijd proberen te openen.
Verder word er nu gepraat over dat mensen kritiek moeten leveren. Ik vind dat je niet alleen kritiek moet geven, maar dat je het andere mensen ook makkelijk moet maken om kritiek te kunnen leveren op jouw werk. De wips die ik hier regelmatig zie, zijn vaak clay renders met behulp van een skylight oid zonder enig commentaar. Het zou een stuk beter zijn als je zelf aangeeft waar je mee bezig bent, wat je probeert te bereiken (referenties/concept art), waar je over twijfelt en waarover je kritiek wilt ontvangen (vorm model/topologie, compositie, texture, belichting enz...). Verder raad ik ook ten zeerste aan om wires te posten. Je moet als het ware het aantrekkelijk maken om over jouw WIP kritiek te leveren, dat zou de opwaartse spiraal goed bevorderen lijkt mij
.
Wellicht dat we dit in de startpost kunnen vermelden? Het zou imo ook goed passen in het post je 3d stuff maar weer topic.
Zelf ben ik niet zo voor het streng verplichten van het geven van kritiek, maar wel voor het bevorderen. We zouden wel iets kunnen doen in deze trant; een week voor de deadline laat je je laatste wip (soort van pre-final) zien, en daarbij moet iedere deelnemer kritiek op leveren. Dan heb je nog een week de tijd om die kritiek te gebruiken voor de final. Wat vinden jullie hier van?
Verder word er nu gepraat over dat mensen kritiek moeten leveren. Ik vind dat je niet alleen kritiek moet geven, maar dat je het andere mensen ook makkelijk moet maken om kritiek te kunnen leveren op jouw werk. De wips die ik hier regelmatig zie, zijn vaak clay renders met behulp van een skylight oid zonder enig commentaar. Het zou een stuk beter zijn als je zelf aangeeft waar je mee bezig bent, wat je probeert te bereiken (referenties/concept art), waar je over twijfelt en waarover je kritiek wilt ontvangen (vorm model/topologie, compositie, texture, belichting enz...). Verder raad ik ook ten zeerste aan om wires te posten. Je moet als het ware het aantrekkelijk maken om over jouw WIP kritiek te leveren, dat zou de opwaartse spiraal goed bevorderen lijkt mij
Wellicht dat we dit in de startpost kunnen vermelden? Het zou imo ook goed passen in het post je 3d stuff maar weer topic.
Zelf ben ik niet zo voor het streng verplichten van het geven van kritiek, maar wel voor het bevorderen. We zouden wel iets kunnen doen in deze trant; een week voor de deadline laat je je laatste wip (soort van pre-final) zien, en daarbij moet iedere deelnemer kritiek op leveren. Dan heb je nog een week de tijd om die kritiek te gebruiken voor de final. Wat vinden jullie hier van?
Het heeft idd wel met insteek te maken. Misschien meer het olypmisch gevoel in het topic gaan proberen te stoppen ipv het contest voorop gevoel. Ik heb totaal gezien ehm nu anderhalf keer iets in 3ds gemaakt en nog nooit iets afgemaakt, brushed, skinned of what ever. Ik heb het dus een paar keer op gestart en wat verschillende dingen gaan proberen gewoon dus 
Als ik post win ik niets, Tenzij ik de lijst "perongelijk" ondersteboven houd. Maar er hangt nogal een competatieve sfeer toch meestal. En het is natuurlijk een contest maar het sluit "mindere" mensen wel sneller buiten. Verder weet ik niet of tijds limieten enzo er nog veel van invloed zijn.
Kan niets beloven maar misschien probeer ik volgende contest mee te doen als ik een "makkelijke" oplossing kan vinden voor wat het onderwerp word. Soort "veel met weinig" idee.
Misschien moet er eens een limiet komen op hoe lang het volgende onderwerp kiezen mag komen
Als ik post win ik niets, Tenzij ik de lijst "perongelijk" ondersteboven houd. Maar er hangt nogal een competatieve sfeer toch meestal. En het is natuurlijk een contest maar het sluit "mindere" mensen wel sneller buiten. Verder weet ik niet of tijds limieten enzo er nog veel van invloed zijn.
Kan niets beloven maar misschien probeer ik volgende contest mee te doen als ik een "makkelijke" oplossing kan vinden voor wat het onderwerp word. Soort "veel met weinig" idee.
Misschien moet er eens een limiet komen op hoe lang het volgende onderwerp kiezen mag komen
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
De meeste suggesties die hier worden gezet zijn erg goed! Ze mogen best doorgevoerd worden voor in de startpost.
Het probleem met deze contest is dat er te weinig mensen zijn die er echt tijd instoppen. Back in days van Oosgt, 3Dgod, LiToKi... waren er mensen die regelmatig en goed werk posten. Iedereen half kwijlen en tegelijk hun 3D pakket opstarten om ook een poging te wagen. En dat missen we gewoon nu hier.
Op naar de volgende contest en gelijk meer animo aantrekken.
Het probleem met deze contest is dat er te weinig mensen zijn die er echt tijd instoppen. Back in days van Oosgt, 3Dgod, LiToKi... waren er mensen die regelmatig en goed werk posten. Iedereen half kwijlen en tegelijk hun 3D pakket opstarten om ook een poging te wagen. En dat missen we gewoon nu hier.
Op naar de volgende contest en gelijk meer animo aantrekken.
Dat bedoel ik dus ook.De Hupie schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:44:
Het maakt voor mijzelf niet zoveel uit waar het onderwerp over gaat aangezien er een redelijke kans bestaat dat ik komende contest niet mee doe omdat ik me tijd aan me game level wil besteden. Het belangrijkste is dus dat jullie het onderwerp allemaal leuk vinden en ik zie dat Flower Power een geliefd onderwerp is. Ik zal vanavond de nieuwe wedstrijd proberen te openen.
Verder word er nu gepraat over dat mensen kritiek moeten leveren. Ik vind dat je niet alleen kritiek moet geven, maar dat je het andere mensen ook makkelijk moet maken om kritiek te kunnen leveren op jouw werk. De wips die ik hier regelmatig zie, zijn vaak clay renders met behulp van een skylight oid zonder enig commentaar. Het zou een stuk beter zijn als je zelf aangeeft waar je mee bezig bent, wat je probeert te bereiken (referenties/concept art), waar je over twijfelt en waarover je kritiek wilt ontvangen (vorm model/topologie, compositie, texture, belichting enz...). Verder raad ik ook ten zeerste aan om wires te posten. Je moet als het ware het aantrekkelijk maken om over jouw WIP kritiek te leveren, dat zou de opwaartse spiraal goed bevorderen lijkt mij.
De deelnemers moeten meer tussenstappen posten en vertellen waar ze mee bezig zijn.
Zo blijft het onderwerp wat actiever en zullen anderen ook vaker reageren (denk ik).
Hmz.. ik dacht me te herinneren dat in een van deze topics (post je 3d stuff of de contest topics) al zo'n opmerking te vinden was in de startpost, maar blijkbaar heeft een te enthousiaste poster die er een keer uitgemikt.De Hupie schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:44:
Verder word er nu gepraat over dat mensen kritiek moeten leveren. Ik vind dat je niet alleen kritiek moet geven, maar dat je het andere mensen ook makkelijk moet maken om kritiek te kunnen leveren op jouw werk. De wips die ik hier regelmatig zie, zijn vaak clay renders met behulp van een skylight oid zonder enig commentaar. Het zou een stuk beter zijn als je zelf aangeeft waar je mee bezig bent, wat je probeert te bereiken (referenties/concept art), waar je over twijfelt en waarover je kritiek wilt ontvangen (vorm model/topologie, compositie, texture, belichting enz...). Verder raad ik ook ten zeerste aan om wires te posten. Je moet als het ware het aantrekkelijk maken om over jouw WIP kritiek te leveren, dat zou de opwaartse spiraal goed bevorderen lijkt mij.
Dat zou je nog verder kunnen nemen: na de eerste week een concept kunnen laten zien, tweede week een opzet, derde week de uitwerking en vierde week de finalZelf ben ik niet zo voor het streng verplichten van het geven van kritiek, maar wel voor het bevorderen. We zouden wel iets kunnen doen in deze trant; een week voor de deadline laat je je laatste wip (soort van pre-final) zien, en daarbij moet iedere deelnemer kritiek op leveren. Dan heb je nog een week de tijd om die kritiek te gebruiken voor de final. Wat vinden jullie hier van?
Heb je gelijk iedere week een doel om naartoe te werken!
Dat zit wel Schnorr.
3Dgod = Milky, die is er nogStalllone schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:57:
En LiToKi plempte gewoon vlak voor het einde nog even een compleet afgemaakte render neer, dat was meer motivatie om voor de volgende contest ook beter te gaan worden
(maar inderdaad, ik heb eigenlijk ook wel zin om weer eens lekker te kwijlen op zulk werk
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Hupie geficiteerd!!!! 
helaas is mijn inzending niet zo geweldig geworden. Had niet genoeg tijd omdat ik een nieuwe PC moest kopen.
helaas is mijn inzending niet zo geweldig geworden. Had niet genoeg tijd omdat ik een nieuwe PC moest kopen.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 20:26 ]
Is er al wat meer bekend over het nieuwe onderwerp?