3D Contest 71: Webcomic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
En de Winnurr is: De Hupie!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/071/winaar3dcon71Webcomic.jpg

Gratz :) !

Op naar de volgende contest! Gelijk even het lijstje erbij uit de vorige topic's:
- Lost and Found (maar dat komt omdat ik pas de DVD heb gezien, masterlijk!).
- Character Design (mens, dier, verzonnen mens-dier-achtig-iets).
- Sprookjes en Fabels.
- Ik zat zelf meer aan iets meer open te denken. Tijd oid, dat is leuk vind ik. Of (pre)historie.
- Spoken op zolder.
- Urban
- (Extreme) Sports
- Streetlife
- Op de maan / Leven op de maan
- Leven in Hemel/Hel
- Romeinen
- Armoede en Rijkdom
- Muziek
- Transport
- Technologie
- Inside the human body
Deze lijst is aanvulbaar of we kunnen hier wat van uitkiezen.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Woohoo, kan ik ook een keer deze smiley gebruiken *O* :9

Snel op naar de volgende idd en hopen dat er meer mensen meedoen. Zijn er veel mensen die hier stiekem vaak kijken en wel eens mee zouden willen doen? :P Ik zou zeggen, kom tevoorschijn!

Ik wacht wel even af wat men van de onderwerpen vindt. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik zelf niet zeker weet of ik mee ga doen komende wedstrijden aangezien ik geen vakantie meer heb en ik ook nog met me eigen UE3 level bezig ben.

Laat de discussie over het volgende onderwerp maar beginnen.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

congrats huppie! was ook een mooie plaat.

over de onderwerpen, ik heb miss nog een leuk onderwerp: Flower Power

wie weet dat ik volgende contest ook mee doe, hangt een beetje af van de hoeveelhijd tijd die ik heb en of ik inspiratie vindt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
haha ik doe de volgende mee ;)
doordat het te kort was deed ik niet mee aan deze wedstrijd :O (zag 'm te laat) en toen ik 'm volgde kwam ineens de melding.. "jaa extra weekje" xD
Als ik toen de eerste keer dat ik dit zag al begonnen was :P had ik wel wat kunnen maken natuurlijk xD maar zo was het de moeite niet waard (vond ik)

Next time.. I'm in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
- Doolhof / Labyrint
- Untouchable
- King of the ... ?
- Oversized

Flower Power is ook wel leuk :D (niet allemaal dan een gun maken met een bloem in de loop :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Fantasy art?
Humans VS technology of Humans & technology
Anti gravity
Musical/Podium
Micro Biologie

Hoop binnen kort ook eens tijd te hebben 3d eens goed te leren en daarna mee te doen aan een contest :P Ooit komt het wel.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
misschien is aquarium ook leuk. hoe extreem maak jij je aquarium

of iets indoor, droomcomputerkamer ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Misschien wat simpelers zodat meer mensen kunnen medoen, ideale GSM bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
FlyEragon schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:35:
Misschien wat simpelers zodat meer mensen kunnen medoen, ideale GSM bv.
Zelfs het modelleren van een hedendaagse gsm is nog lastig :P alle knopjes, naadjes, schroefjes xD

Maar ongeacht wat het onderwerp ook wordt :) Iedereen gewoon proberen! Al ben je net begonnen... ik ben ook zelf nog niet zo lang bezig :O en een absolute kneus 8)7 (op 3d gebied he :') )

Dus ik stel voor dat we het hiero actief houden :) Op het moment dat er wat regelmatige feedback is en dat er wat mensen actief zijn, dan is dat al een stuk interessanter voor sommigen dan iets wat lijkt op een een 3 mans contestje..
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gsm is imho niet echt een goed onderwerp omdat je dan de (bouw)keuze te ver beperkt (minder deelnemers, want de een wil organisch en de ander juist niet).

En nl-nico heeft gelijk; als alle deelnemers "verplicht" commentaar zouden "moeten" geven op anderen, dan wordt het leuker (het is altijd leuk om commentaar op je werk te krijgen) en komt er ook meer interesse van buiten (topic blijft actief, meer mensen krijgen interesse, competitiedrang :P). Maar goed, dat hebben contests in het verleden ook al laten zien :) moet best nog eens lukken.

En die tijd he :P het is zo makkelijk om te zeggen dat je nog even een weekje wacht, maar zoals het spreekwoord gaat: van uitstel, komt... juist, afstel.

Aquarium en Flower Power vind ik trouwens wel leuke ideeen :) die voldoen beiden aan de bovenstaande wensen.

Oh, en nu vergeet ik toch bijna om Hupie te feliciteren: gefeliciteerd, Hup! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 15-09-2009 16:25 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Stukfruit schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:24:
Gsm is imho niet echt een goed onderwerp omdat je dan de (bouw)keuze te ver beperkt (minder deelnemers, want de een wil organisch en de ander juist niet).

En nl-nico heeft gelijk; als alle deelnemers "verplicht" commentaar zouden "moeten" geven op anderen, dan wordt het leuker (het is altijd leuk om commentaar op je werk te krijgen) en komt er ook meer interesse van buiten (topic blijft actief, meer mensen krijgen interesse, competitiedrang :P). Maar goed, dat hebben contests in het verleden ook al laten zien :) moet best nog eens lukken.

En die tijd he :P het is zo makkelijk om te zeggen dat je nog even een weekje wacht, maar zoals het spreekwoord gaat: van uitstel, komt... juist, afstel.

Aquarium en Flower Power vind ik trouwens wel leuke ideeen :) die voldoen beiden aan de bovenstaande wensen.

Oh, en nu vergeet ik toch bijna om Hupie te feliciteren: gefeliciteerd, Hup! :P
owjaaaa HUPIEEEEEEEE!!!! GEFEEEELIIIICIIIFLAAAPSTAART! 8)7

Verplicht is onaantrekkelijk..maar ik kom hier bijvoorbeeld best regelmatig online op een dag :) bijvoorbeeld in de avond ofzo als ik mijn huiswerk weer netjes heb gemaakt enzo. O-) En dan kan ik best eventjes de tijd nemen om gewoon actief deel te nemen in het topic. :) Dat houd het actief en leuk!

Denk dus aan dingen als mensen aanmoedigen om regelmatig WIP'jes te posten, ook daadwerkelijk wat te durven zeggen over de geposte dingen. En dan natuurlijk dingen die uitgebreider zijn dan "wow mooi!" of "noem je dat een [auto/boot/aquarium/bloem]?!?!"

Al met al als jij iets neer zet.. en je krijgt er 2 dagen later pas iets over terug..dan ben je er niet actief mee omdat anderen er toch niet naar kijken. Echter op het moment dat je een actieve community hebt (wat tweakers toch wel is..toch? 8)7 ) en je krijgt ook daadwerkelijk feedback op je werk dan houd je dat gemotiveerd en is het leuker om deel van de wedstrijd uit te maken :)
Verwacht resultaat van bovenstaande hypothese:
Meer activiteit doordat mensen eerder geneigd zijn ook zelf te reageren op het topic doordat ze zelf ook reacties krijgen :) (waar ze natuurlijk iets aan hebben he)

Cheers!
vanavond verder..nu repeteren xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je hebt de aanhalingstekens gemist ;)
als ik mijn huiswerk weer netjes heb gemaakt enzo. O-)
offtopic:
Huiswerk.. god.. ik word oud :'(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Stukfruit schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:24:
als alle deelnemers "verplicht" commentaar zouden "moeten" geven op anderen, dan wordt het leuker (het is altijd leuk om commentaar op je werk te krijgen) en komt er ook meer interesse van buiten (topic blijft actief, meer mensen krijgen interesse, competitiedrang :P). Maar goed, dat hebben contests in het verleden ook al laten zien :) moet best nog eens lukken.
Verplichten is misschien nog niet eens zo verkeerd. Ikzelf ben ook iemand die liever de kat uit de boom kijkt voordat ik iets post. Als je het verplicht, krijg je wel dat er meer gepost wordt wat het weer actiever houd. En dan wordt je meer gemotiveerd zoals nl-nico zegt ;).

Ik zal ook wel proberen om meer actief deel te nemen en nuttige feedback geven waar ik kan :).

Voor de onderwerpen voor de volgende contest (om daar ook een beetje leven in te houden ;)).
mij spreken aquarium en flower power wel aan!

De Hupie, al enig idee wat het gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja Hup! Hup hup hup!

Ja, heel flauw, ik weet het.. :+ ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
Oke jongens als er een leuk onderwerp komt doe ik ook mee!

Ik hoop dat we vanavond al iets hebben dan kan ik meteen aan de slag!

Verder vind ik dat commentaar in ieder geval verplicht moet zijn voor de deelnemers.
Bijvoorbeeld 1 keer per dag/2 dagen of week oid.
Op die manier hou je het actief en hebben mensen die alleen in dit topic kijken ook meer materiaal om op te reageren als ze dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Het maakt voor mijzelf niet zoveel uit waar het onderwerp over gaat aangezien er een redelijke kans bestaat dat ik komende contest niet mee doe omdat ik me tijd aan me game level wil besteden. Het belangrijkste is dus dat jullie het onderwerp allemaal leuk vinden en ik zie dat Flower Power een geliefd onderwerp is. Ik zal vanavond de nieuwe wedstrijd proberen te openen.

Verder word er nu gepraat over dat mensen kritiek moeten leveren. Ik vind dat je niet alleen kritiek moet geven, maar dat je het andere mensen ook makkelijk moet maken om kritiek te kunnen leveren op jouw werk. De wips die ik hier regelmatig zie, zijn vaak clay renders met behulp van een skylight oid zonder enig commentaar. Het zou een stuk beter zijn als je zelf aangeeft waar je mee bezig bent, wat je probeert te bereiken (referenties/concept art), waar je over twijfelt en waarover je kritiek wilt ontvangen (vorm model/topologie, compositie, texture, belichting enz...). Verder raad ik ook ten zeerste aan om wires te posten. Je moet als het ware het aantrekkelijk maken om over jouw WIP kritiek te leveren, dat zou de opwaartse spiraal goed bevorderen lijkt mij :).

Wellicht dat we dit in de startpost kunnen vermelden? Het zou imo ook goed passen in het post je 3d stuff maar weer topic.

Zelf ben ik niet zo voor het streng verplichten van het geven van kritiek, maar wel voor het bevorderen. We zouden wel iets kunnen doen in deze trant; een week voor de deadline laat je je laatste wip (soort van pre-final) zien, en daarbij moet iedere deelnemer kritiek op leveren. Dan heb je nog een week de tijd om die kritiek te gebruiken voor de final. Wat vinden jullie hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Het heeft idd wel met insteek te maken. Misschien meer het olypmisch gevoel in het topic gaan proberen te stoppen ipv het contest voorop gevoel. Ik heb totaal gezien ehm nu anderhalf keer iets in 3ds gemaakt en nog nooit iets afgemaakt, brushed, skinned of what ever. Ik heb het dus een paar keer op gestart en wat verschillende dingen gaan proberen gewoon dus :P

Als ik post win ik niets, Tenzij ik de lijst "perongelijk" ondersteboven houd. Maar er hangt nogal een competatieve sfeer toch meestal. En het is natuurlijk een contest maar het sluit "mindere" mensen wel sneller buiten. Verder weet ik niet of tijds limieten enzo er nog veel van invloed zijn.

Kan niets beloven maar misschien probeer ik volgende contest mee te doen als ik een "makkelijke" oplossing kan vinden voor wat het onderwerp word. Soort "veel met weinig" idee.

Misschien moet er eens een limiet komen op hoe lang het volgende onderwerp kiezen mag komen :+

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
De meeste suggesties die hier worden gezet zijn erg goed! Ze mogen best doorgevoerd worden voor in de startpost.

Het probleem met deze contest is dat er te weinig mensen zijn die er echt tijd instoppen. Back in days van Oosgt, 3Dgod, LiToKi... waren er mensen die regelmatig en goed werk posten. Iedereen half kwijlen en tegelijk hun 3D pakket opstarten om ook een poging te wagen. En dat missen we gewoon nu hier.

Op naar de volgende contest en gelijk meer animo aantrekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
De Hupie schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:44:
Het maakt voor mijzelf niet zoveel uit waar het onderwerp over gaat aangezien er een redelijke kans bestaat dat ik komende contest niet mee doe omdat ik me tijd aan me game level wil besteden. Het belangrijkste is dus dat jullie het onderwerp allemaal leuk vinden en ik zie dat Flower Power een geliefd onderwerp is. Ik zal vanavond de nieuwe wedstrijd proberen te openen.

Verder word er nu gepraat over dat mensen kritiek moeten leveren. Ik vind dat je niet alleen kritiek moet geven, maar dat je het andere mensen ook makkelijk moet maken om kritiek te kunnen leveren op jouw werk. De wips die ik hier regelmatig zie, zijn vaak clay renders met behulp van een skylight oid zonder enig commentaar. Het zou een stuk beter zijn als je zelf aangeeft waar je mee bezig bent, wat je probeert te bereiken (referenties/concept art), waar je over twijfelt en waarover je kritiek wilt ontvangen (vorm model/topologie, compositie, texture, belichting enz...). Verder raad ik ook ten zeerste aan om wires te posten. Je moet als het ware het aantrekkelijk maken om over jouw WIP kritiek te leveren, dat zou de opwaartse spiraal goed bevorderen lijkt mij :).

Wellicht dat we dit in de startpost kunnen vermelden? Het zou imo ook goed passen in het post je 3d stuff maar weer topic.

Zelf ben ik niet zo voor het streng verplichten van het geven van kritiek, maar wel voor het bevorderen. We zouden wel iets kunnen doen in deze trant; een week voor de deadline laat je je laatste wip (soort van pre-final) zien, en daarbij moet iedere deelnemer kritiek op leveren. Dan heb je nog een week de tijd om die kritiek te gebruiken voor de final. Wat vinden jullie hier van?
Dat bedoel ik dus ook.
De deelnemers moeten meer tussenstappen posten en vertellen waar ze mee bezig zijn.
Zo blijft het onderwerp wat actiever en zullen anderen ook vaker reageren (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De Hupie schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:44:

Hmz.. ik dacht me te herinneren dat in een van deze topics (post je 3d stuff of de contest topics) al zo'n opmerking te vinden was in de startpost, maar blijkbaar heeft een te enthousiaste poster die er een keer uitgemikt.
Dat zou je nog verder kunnen nemen: na de eerste week een concept kunnen laten zien, tweede week een opzet, derde week de uitwerking en vierde week de final :) (met mogelijk een paar dagen uitloop tussen de weken in, het is geen strak regime ofzo..).

Heb je gelijk iedere week een doel om naartoe te werken!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Stalllone schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:57:
Het probleem met deze contest is dat er te weinig mensen zijn die er echt tijd instoppen. Back in days van Oosgt, 3Dgod, LiToKi... waren er mensen die regelmatig en goed werk posten. Iedereen half kwijlen en tegelijk hun 3D pakket opstarten om ook een poging te wagen. En dat missen we gewoon nu hier.
3Dgod = Milky, die is er nog :)

En LiToKi plempte gewoon vlak voor het einde nog even een compleet afgemaakte render neer, dat was meer motivatie om voor de volgende contest ook beter te gaan worden :+

(maar inderdaad, ik heb eigenlijk ook wel zin om weer eens lekker te kwijlen op zulk werk :9~)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Hupie geficiteerd!!!! *O*

helaas is mijn inzending niet zo geweldig geworden. Had niet genoeg tijd omdat ik een nieuwe PC moest kopen.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 15-09-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Is er al wat meer bekend over het nieuwe onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Jep, hij is hier te vinden:

3D Contest: Flower Power

Pagina: 1 2 Laatste