Precies wat ze willen 
Nu wil je de rest kopen, toch?
Doen, doen, doen!
Nu wil je de rest kopen, toch?
Doen, doen, doen!
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Weet je wat ik doe, ik begin dit topic pas te lezen nadat ik een episode heb uitgespeeld. Dit scheelt weer in heel wat spoiler geduld. Want ik kan de spoiler-tags zelf niet eens weerstaanapNia schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:12:
eh DarkX, spoiler tags dude, Jezus Christus
thanks for the spoil
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
[ Voor 35% gewijzigd door Auspex op 01-10-2009 22:30 ]
The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 04-10-2009 17:34 ]
ik ben nu dus bezig aan episode 2 en ik ben ook slightly teleurgesteld... het voelt allemaal erg aan als deel 1, maar sommige puzzels zijn voor m'n gevoel zo uit de lucht gegrepen.. de ergste vond ikDarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:20:
Bleh, net epi 3 uitgespeeld en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben. Deze episode heeft volgens mij helemaal niet de kwaliteit van episode 1 en 2: geen verrasende wendingen in het verhaal (buitenspoiler:), heel wat minder locaties dan in epi 1 en 2 wat de episode heel wat compacter maakt en snel uitgespeeld en is een stuk minder grappig dan de vorige episodes (MURRAY!!! Driewerf hoera!!!spoiler:).buiten murray dan, maar dat maakt imo niet de gehele episode goed
Wel ben ik blij met de uitwerking van het personage Morgan LeFlay, welke ik een heel leuk personage vind en ik hoop dat ze meer dan een cameo zal zijn in epi 4 en 5.
Klopt, die vond ik ook een beetje vergezocht en daar heb ik ook een hint voor nodig gehad. Ik had ook het idee dat ik dat al had geprobeerd.apNia schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:19:
[...]
de ergste vond ik [...] dat vond ik echt zo ver gezocht, dat ik voor het eerst in een walkthough moest kijken... vette teleurstelling, en nu is de lol van het zoeken er een beetje af voor mij.. omdat ik steeds bang ben dat het weer een vergezochte puzzel gaat zijn als ik me weer eens wezenloos loop te zoeken..
Verwijderd
Volledig mee eens, geweldig personage!DarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:20:
Wel ben ik blij met de uitwerking van het personage Morgan LeFlay, welke ik een heel leuk personage vind en ik hoop dat ze meer dan een cameo zal zijn in epi 4 en 5.
Nou ja in MI zijn altijd dingen die ook geen nut dienen, en gezien er niet duidelijk was datDarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:08:
Ik vond dat helemaal niet vergezocht. Je weet via de dialoogopties dat je ze kunt afleiden, dus is het wel duidelijk dat het afleiden tot iets dient, dus... hetgeen je zelf al uitgevogeld had.
The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Ongetwijfeld komt die later, de afgelopen keren stond er al een week voor release een datum genoemd op de telltale site.daanteb schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:37:
volgens de originele planning staat deel 4 voor morgen geplanned, klopt dat nog of wordt die ook doorgeschoven net als deel 3?
Signature
[ Voor 44% gewijzigd door rudyman85 op 26-10-2009 21:09 ]
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 27-10-2009 01:13 ]
Tales of Monkey Island Ch. 4 is coming out this Friday (Pacific Time)!
http://bit.ly/fg4PG
[ Voor 35% gewijzigd door DarkX op 30-10-2009 15:07 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 30-10-2009 16:01 ]
De knipoog stond er niet voor niets achter, als ik het niet door had gehad was de grafische error ook geen spoiler heGekkePrutser schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:00:
[...]
spoiler:Ja, klopt, dat is Stan, die zit al in bijna elk deel sinds Monkey Island 1Leuk dat ze die grap met zijn overhemd er in houden.
@DarkX: Als je de eerdere delen nog niet gespeeld hebt zou ik dat zeker doen! Echt de moeite waard! En het maakt deze serie zo veel leuker omdat je de insider grapjes snapt. Ik vond ze allemaal geweldig, met name Monkey Island 3. Alleen Deel 2 vond ik niet zo, die was veel moeilijker dan de rest van de serie.
Over de tijd, er staat al een paar dagen (PST) tussen haakjes op de site, dus ik neem aan dat ze 's morgens in pacific standard time bedoelen, inderdaad vroeg in de avond onze tijd.
OMG, dat is wel heul valsRudyyy schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:57:
Geweldige episode de derdeNet uitgespeeld maar wat heb ik me hiermee vermaakt. Tot nu toe de leukste !
Spoiler voor de mensen die deeltje 3 nog niet uit hebben :
Een lief liedje over de 3 episodes
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 04:10 . Reden: interpunctie ]
...DarkX schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:26:
[...]
Of doe je ook LALALALALA met je oren dicht als je een trailer in de bios ziet?
[ Voor 10% gewijzigd door Sendy op 31-10-2009 23:44 ]
[ Voor 18% gewijzigd door sewer op 01-11-2009 16:00 ]
Verwijderd
De eerste helft vond ik geweldig! De tweede helft in de jungle wat minder, iets te vergezocht.Rudyyy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:02:
Haha nu al? Hoe is deeltje vier als je kijkt naar drie? Ben hem nu aan het downloaden..
Gezien het vermoedelijke succes lijkt me dat er lekker een seizoen 2 aankomt.apNia schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:00:
Lucasarts moet lekker de rechten overdragen aan Telltale, en hun een fullblown versie laten maken, lekker in 20 chapters. Ze hebben bewezen dat ze het meer dan aankunnen. Lucasarts doet er toch niks mee, en waarom niet? Dat is mij een raadsel.
Oh daar ben ik eigenlijk wel vrij zeker van. Maar ik wil dat ze ook de rechten krijgen voor de echte Monkey Island series. En dan gewoon Monkey Island 5 mogen gaan maken \o/anandus schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:02:
[...]
Gezien het vermoedelijke succes lijkt me dat er lekker een seizoen 2 aankomt.
Mag je mij vertellen wat hier niet echt aan is dan, het is toch gewoon Monkey Island, echter dan dat word het niet. Dat ze er niet een complete game van maken is gewoon het business model van telltale.apNia schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:53:
[...]
Oh daar ben ik eigenlijk wel vrij zeker van. Maar ik wil dat ze ook de rechten krijgen voor de echte Monkey Island series. En dan gewoon Monkey Island 5 mogen gaan maken \o/
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door _the_crow_ op 07-11-2009 12:05 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Ik heb de volledige box al in pre-order besteld. Het is echter mijn eerste seizoen van Telltale episodes (ik vond Sam and Max niet zo geweldig tbh) dus met verdere informatie kan ik je ook niet helpen._the_crow_ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:04:
Heeft iemand al de volledige box besteld? Ik sta op het punt dit te doen namelijk.
Ik vroeg me alleen af wat de ervaringen met Telltale waren.
Signature
Spoiler over het volgende deel hieronder dus niet lezen als je niet gespoiled wil worden.
[ Voor 35% gewijzigd door GekkePrutser op 07-11-2009 18:02 ]
Naar wat voor ervaringen ben je op zoek? Mijn ervaring is dat het lang duurt voor je die dvd's krijgt, en dat de internationale verzendkosten relatief hoog zijn, maar dan heb je ook wat._the_crow_ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:04:
Heeft iemand al de volledige box besteld? Ik sta op het punt dit te doen namelijk.
Ik vroeg me alleen af wat de ervaringen met Telltale waren.
Yups, dat is ook iets wat ik jammer vind.Slogra schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:35:
Zijn dit nu allemaal 3d games waarbij je Guybrush met de pijltjestoetsen moet bewegen (i.p.v. point and click)? Dan sla ik ze namelijk ff over
Dit is stukken beter dan MI4, imho.Slogra schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:09:
Dat is inderdaad erg jammer. Aan de andere kant, ik heb me met MI4 ook redelijk vermaakt.
[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 19-11-2009 21:22 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Koenradus op 30-11-2009 09:14 ]
2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507
En met upgrade bedoel je dat de complete serie naar je opgestuurd wordt, zodra die er is? Dan kom er toch ook nog verzendkosten bij?Koenradus schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:14:
Tip: Vandaag 20% korting op alles in de Telltale online store. Ik heb Episode 1 gratis gedownload (op Talk like a pirate-day) en nu de upgrade gekocht voor $20.80 = EUR 13.81. Geen geld al zeg ik het zelf
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Kan alleen oordelen over de DVD die naar je gestuurd wordt zodra alles uit is qua episodes maar inderdaad je zult voor de verzendkosten moeten betalen._the_crow_ schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:28:
[...]
En met upgrade bedoel je dat de complete serie naar je opgestuurd wordt, zodra die er is? Dan kom er toch ook nog verzendkosten bij?
Skating_vince schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:28:
Morgen is het weer zover! Ik ben behoorlijk benieuwd naar het nieuwe verhaal.
spoiler:Guybrush dood? Zo te zien op de telltale site komt er toch een handje boven het gras uit! Hij flikt het 'm weer hoor!
[ Voor 29% gewijzigd door Bulls op 07-12-2009 15:28 ]
Ja ik snap ook niet waarom het niet gewoon point & click is hoor... Tien keer makkelijker. Maar denk dat Telltale z'n adventures zo maakt dat het eventueel nog op consoles als de Xbox en PS3 te spelen is... Maar fijn werkt het niet nee.Bulls schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:25:
Wat Tales of MI betreft, het is wel mooi, maar de besturing vind ik echt zwaar bagger. Je zit elke keer te kloten met welke richting je nu oploopt omdat de camera positie steeds veranderd. En vaak heb je niet eens overzicht. Dit was al zo met Grim Fandango en MI4 en ik vind het echt jammer dat het altijd weer 3D moet zijn. Zulke adventure games als Indiana Jones en Monkey Island horen gewoon 2D te zijn. de 3D hype van toen heeft het gewoon verpest, terwijl high resolution 2D zelfs mooier kan zijn dan de 3D zogenaamde tekenstijl.
Ik ga Tales wel spelen omdat ik gewoon fan ben van de MI reeks maar echt een vooruitgang vind ik dat 3D gebeuren niet. Ja het had ook netzogoed wel 3D met point & click kunnen zijn, maar dat navigeren zo is echt waardeloos.
Het komt niet door TellTale want de 1e 3D adventure van LucasArts was Grim Fandango en daar moest je ook al met het toestenbord lopen in de level. Op bepaalde punten ga je links een gang in en dan gaat de camera zo staan dat je ook links weer eruit komt op de volgende locatie. Als je dan naar links ingedrukt houd dan loop je steeds te switchen tussen de 2 locaties en moet je dus timen om de toest los te laten anders ben je alweer terug. Dat kan als erg verveled ervaren worden. Dit is dan maar 1 nadeel van deze soort besturing.apNia schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:33:
[...]
Ja ik snap ook niet waarom het niet gewoon point & click is hoor... Tien keer makkelijker. Maar denk dat Telltale z'n adventures zo maakt dat het eventueel nog op consoles als de Xbox en PS3 te spelen is... Maar fijn werkt het niet nee.
Dat Grim destijds die controle had is denk ik (!) puur experimenteren geweest.. MI4 is ook op de PS2 uitgegeven, dus van meet af aan was point & click geen optie. Wellicht hebben ze dit met Grim ook in hun achterhoofd gehouden.Bulls schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:59:
[...]
Het komt niet door TellTale want de 1e 3D adventure van LucasArts was Grim Fandango en daar moest je ook al met het toestenbord lopen in de level. Op bepaalde punten ga je links een gang in en dan gaat de camera zo staan dat je ook links weer eruit komt op de volgende locatie. Als je dan naar links ingedrukt houd dan loop je steeds te switchen tussen de 2 locaties en moet je dus timen om de toest los te laten anders ben je alweer terug. Dat kan als erg verveled ervaren worden. Dit is dan maar 1 nadeel van deze soort besturing.
En Escape from Monkey Island (4) was ook 3D met deze besturing en ik denk dat TellTale Games dit gewoon heeft overgenomen van Lucas arts.
Ik vind het in elk geval leuk dat ze wel dezelfde voicecast gebruiken als in MI3.
Misschien als we met z'n allen gaan lopen klagen bij TTG, dat ze dan de optie point en click toevoegen zonder de cursor besturing weg te laten. Want voor zover ik heb gezien kun je wel objecten aanklikken en dan loopt Guybrush "Sheepgood" wel automatisch er heen (en met dubbelklik rent hij zelfs) Dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn het te implementeren.apNia schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:21:
[...]
Dat Grim destijds die controle had is denk ik (!) puur experimenteren geweest.. MI4 is ook op de PS2 uitgegeven, dus van meet af aan was point & click geen optie. Wellicht hebben ze dit met Grim ook in hun achterhoofd gehouden.
Telltale heeft een eigen engine, en om makkelijk naar consoles te kunnen porten hebben ze deze controls denk ik ook geïmplementeerd. Het is wat universeler over verschillende systemen. Kan ook even geen andere verklaring bedenken. Want point & click was no doubt veel fijner geweest.
[ Voor 53% gewijzigd door pica op 09-12-2009 10:19 ]
Well thanks for sharing that! En nu verwacht je dat ik vanavond rustig kan slapen?Lizard schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:22:
Wel gedownload bij telltale, maar nog niet gespeeld. Eerst nog werken...
[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 09-12-2009 13:37 ]
Verwijderd
idd fuck Elaine enVerwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:35:
Nieuwe spel is weer leuk.
spoiler:Sommige dingen waren echt niet vanzelfsprekend. Wat ook raar was dat in het begin ik niet meer op de grond kon drukken en 30 minuten bezig was geweest en toen het spel opnieuw had opgestart (new game) en toen bleek het ineens te kunnen.
In het begin was allemaal erg leuk, maar ik vond sommige dingen weer echt niet vanzelfsprekend. Heb ook gewoon gisteren en vandaag veel te veel tijd verspild met ToMI, maar was wel erg leuk.
Jammer dat je niet wat meer vrijheid hebt in het spel, ik vind Morgan ook wel een schatje namelijk. En ik had toch m'n trouwring bij de hand.
[ Voor 25% gewijzigd door Bulls op 10-12-2009 22:29 ]
Barbaar
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq