[Multi] Tales of Monkey Island

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Precies wat ze willen ;)
Nu wil je de rest kopen, toch? :)
Doen, doen, doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik vind het weer zo tof !!!!!

Nostalgie volop!
Ik kan niet wachten op deel 3!

Ik vind overigens wel jammer dat het meerendeel van de raadsels erg simpel zijn. Is duidelijk voor een breder publiek gemaakt dit spel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Amai, wat een zalig spel. Ik ben echt aangenaam verrast.

Ik had nog nooit een Monkey Island game gespeeld, maar had al veel positieve commentaren gelezen. Toen op Steam de special edition aan 4,50€ stond, heb ik die gekocht, maar was er nog niet aan begonnen.

Nu, met de speciale actie waar je vorige week zaterdag de eerste episode kon downloaden, ben ik aan deze Tales of Monkey Island begonnen. Ik heb het in één ruk uitgespeeld, een dikke drie uur. Ik heb me er echt mee geamuseerd. Wat een leuke, droge humor, zalige stemmen en hilarische personages en gebeurtenissen.

Ik heb me onmiddellijk het volledige seizoen aangeschaft. Er was een actie waar je 5$ korting kreeg, dus via de Telltale website kwam het ongeveer op 20€ voor de vijf episodes uit, veel goedkoper dan op de Steam site.

Ik heb wel een vraagje over het hint systeem. Hoe werkt dit? Tijdens de eerste episode stond die op twee balkjes, voor de tweede heb ik het volledig uitgezet. Zijn de hints die je krijgt subtiel, zodat ik in de eerste episode het niet eens doorhad dat ik een hint kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vandaag is het tijd voor hoofdstukje 3 :)

Net even op IGN een filmpje gekeken over dit hoofdstuk.

Leuk, dat belooft weer veel goeds! :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:04
daar gaan we vanavond even voor zitten :) heb er zin in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38
Heb hem uitgespeeld, prima episode, de beste tot nu toe. Ik kan er eigenlijk geen nadelen aan vinden :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Net begonnen.

spoiler:
MURRAY!!!!

grahamofthewheels.com

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 17:07

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

apNia schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:12:
eh DarkX, spoiler tags dude, Jezus Christus
thanks for the spoil :|
Weet je wat ik doe, ik begin dit topic pas te lezen nadat ik een episode heb uitgespeeld. Dit scheelt weer in heel wat spoiler geduld. Want ik kan de spoiler-tags zelf niet eens weerstaan :P

Anyway deeltje 3, heerlijk weer. Het is wel het deel wat ik het snelst heb uitgespeeld, zelfs met het hele hint systeem uit. Misschien lag het aan de tijd, de vorige 2 heb ik alleen snachts gespeeld, en deze overdag.

Ik vind het stuk met het praten met de manatee geweldig. En de AAARR! naar noogie op het dek ook hilarisch, vooral de aanwijzing ervoor _/-\o_

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• anandus
  • Niet online
Ik ben er nu mee bezig, einde hoofdstuk 2 van Leviathan (althans, ik denk het einde :P ).
Hij is heel erg leuk en grappig al zat ik best een tijdje vast om de bile te krijgen.

Maar tot nu toe great fun :)

Bij Telltale heb ik het gevoel dat ik waarde voor mijn geld krijg (iets wat ik niet altijd met spelletjes heb), maar misschien komt dat door het lage bedrag per episode.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
spoiler:
Murray is echt weer ouderwets cool. Check vooral op het einde bij de credits, altijd lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
spoiler:
Idd, die ending credits zijn gewoon te grappig deze keer ^^

Oops spoiler tag vergeten

[ Voor 35% gewijzigd door Auspex op 01-10-2009 22:30 ]

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Bleh, net epi 3 uitgespeeld en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben. Deze episode heeft volgens mij helemaal niet de kwaliteit van episode 1 en 2: geen verrasende wendingen in het verhaal (buiten
spoiler:
MURRAY!!! Driewerf hoera!!!
), heel wat minder locaties dan in epi 1 en 2 wat de episode heel wat compacter maakt en snel uitgespeeld en is een stuk minder grappig dan de vorige episodes (
spoiler:
buiten murray dan, maar dat maakt imo niet de gehele episode goed
).

Wel ben ik blij met de uitwerking van het personage Morgan LeFlay, welke ik een heel leuk personage vind en ik hoop dat ze meer dan een cameo zal zijn in epi 4 en 5.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Net ook weer uitgespeeld, het duurde een paar dagen omdat dit keer om de een of andere reden VMWare Fusion opeens rete traag was geworden met DirectX (waarschijnlijk omdat ik sindsdien ben geupgrade naar Snow Leopard op mijn Mac of omdat ik de DirectX had laten upgraden door de installer).

Vervolgens dus maar Wine geinstalleerd, met redelijk veel moeite, zodat ik van de week eindelijk kon beginnen met de Lair of the Leviathan! Het werkt trouwens zowiezo soepeler onder Wine dan onder Fusion dus voor wie ook een Mac heeft: Dat is de beste optie. Maar het heeft wel wat knutselende voeten in de aarde ;)

Ik vond deze ook weer erg leuk, en ook niet te moeilijk, ik had maar 1x een lichte hint nodig, iets minder dan de vorige keren. Gelukkig net een leuk moeilijkheids niveau (en niet tergend lastig zoals bijvoorbeeld Monkey Island 2). Ik vind het ook erg leuk dat ze qua gameplay zich zo goed houden aan de oudere Monkey Island games. Het voelt echt aan als een volwaardig onderdeel van de hele serie. En erg originele verhalen.

Kortom, zeker weer een aanrader! Ik hoop dat de volgende delen snel komen! (En dat er een tweede seizoen komt zoals van Sam&Max).

Edit: @DarthDavy: Ik vind het inderdaad ook wel jammer dat er dit keer een stuk minder lokaties waren (daardoor was hij denk ik ook wat makkelijker). Maar ik vond het ook wel prettig dat het dit keer niet zoveel heen en weer lopen was.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 04-10-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

DarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:20:
Bleh, net epi 3 uitgespeeld en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben. Deze episode heeft volgens mij helemaal niet de kwaliteit van episode 1 en 2: geen verrasende wendingen in het verhaal (buiten
spoiler:
MURRAY!!! Driewerf hoera!!!
), heel wat minder locaties dan in epi 1 en 2 wat de episode heel wat compacter maakt en snel uitgespeeld en is een stuk minder grappig dan de vorige episodes (
spoiler:
buiten murray dan, maar dat maakt imo niet de gehele episode goed
).

Wel ben ik blij met de uitwerking van het personage Morgan LeFlay, welke ik een heel leuk personage vind en ik hoop dat ze meer dan een cameo zal zijn in epi 4 en 5.
ik ben nu dus bezig aan episode 2 en ik ben ook slightly teleurgesteld... het voelt allemaal erg aan als deel 1, maar sommige puzzels zijn voor m'n gevoel zo uit de lucht gegrepen.. de ergste vond ik
spoiler:
die met die 2 piraten op dat eiland met die seahorse artifact.. ik had ze al proberen af te leiden en die parrot er in te doen, dus die optie sloot ik al uit... vervolgens moesten ze eerst een staring contest doen, en vervolgens moest je hun afleiden, dan kon je alles er in leggen...
dat vond ik echt zo ver gezocht, dat ik voor het eerst in een walkthough moest kijken... vette teleurstelling, en nu is de lol van het zoeken er een beetje af voor mij.. omdat ik steeds bang ben dat het weer een vergezochte puzzel gaat zijn als ik me weer eens wezenloos loop te zoeken..

met het vooruitzicht dat episode 3 dus nog minder leuk gaat worden is voor mij de charme van het spel er wel weer een beetje van af :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
apNia schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:19:
[...]
de ergste vond ik [...] dat vond ik echt zo ver gezocht, dat ik voor het eerst in een walkthough moest kijken... vette teleurstelling, en nu is de lol van het zoeken er een beetje af voor mij.. omdat ik steeds bang ben dat het weer een vergezochte puzzel gaat zijn als ik me weer eens wezenloos loop te zoeken..
Klopt, die vond ik ook een beetje vergezocht en daar heb ik ook een hint voor nodig gehad. Ik had ook het idee dat ik dat al had geprobeerd.

Maar gelukkig is er in deel 3 niet zoiets dat echt vergezocht is. Er was maar 1 dingetje waar ik niet zo 1-2-3 uit kwam zonder hint maar dat was meer mijn schuld, dat iets me niet opgevallen was. Goed kijken dus maar dat geldt altijd met dit soort spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik vond dat helemaal niet vergezocht. Je weet via de dialoogopties dat je ze kunt afleiden, dus is het wel duidelijk dat het afleiden tot iets dient, dus... hetgeen je zelf al uitgevogeld had.

Nu moet eerlijk zijn: ik had het bijna onmiddellijk goed. Misschien dat het systeem wat slecht omgaat met het feit van de optie van het goed oplossen van de puzzel zonder dat je de piraten afleidt.

Ik ben hier wat cryptisch bezig in mijn post, maar ik wil niet spoilen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:20:
Volledig mee eens, geweldig personage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

DarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:08:
Ik vond dat helemaal niet vergezocht. Je weet via de dialoogopties dat je ze kunt afleiden, dus is het wel duidelijk dat het afleiden tot iets dient, dus... hetgeen je zelf al uitgevogeld had.
Nou ja in MI zijn altijd dingen die ook geen nut dienen, en gezien er niet duidelijk was dat
spoiler:
afleiden tijdens het de staring contest ipv gelijk afleiden
een verschil uitmaakte vond ik het echt ver gezocht. Het duurde iig erg lang, en heb er maar een walkthrough bij gepakt, wat ik erg jammer vond, want de hints sloegen ook nergens op (steeds iets van "I need to plunder something, arrr").

Verder net deel 2 uitgespeeld, erg leuk :)
Snel verder met deel 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik vond net deel 3 de leukste tot nu toe. Puzzels waren imo nt te ver gezocht en die 'nieuwe contest' von ik wel nog een leuke toevoeging.

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Vond deel 3 wel erg voor de hand liggen allemaal wat resulteerde in een bijzonder korte aflevering :(
Hoop dat de volgende wat moeilijker gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zo deel 3 ook uitgespeeld. Ik snap niet dat ie kort aanvoelt voor iedereen, voor m'n gevoel zat er BY FAR de meeste dialogen en cutscenes in. En ook al zat ik nergens frustrerend vast, in tegenstelling tot deel 1 en 2, dus ondanks dat ik er lekker doorheen ging is het netto aantal uren volgens mij bij deze episode veel hoger. Ik vond de sfeer ook leuk, het niveau juist lekker dat het niet frustrerend werd (zoals ik hierboven beschreef uit episode 2) en alles lekker origineel :)

Zag ook op Wikipedia dat deze episode de hoogste cijfers heeft gekregen! Ik denk dat ik deel 1 leuker vond, maar vooral omdat ik eindelijk weer Monkey Island kon spelen, deze vond ik denk ik in retrospect wel het leukste. Ook al zijn er misschien minder locaties zoals DarthDavy hierboven zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik vond deel 3 ook de leukste van alle drie, de puzzels waren leuker en inderdaad nergens frustrerend vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
volgens de originele planning staat deel 4 voor morgen geplanned, klopt dat nog of wordt die ook doorgeschoven net als deel 3?

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
daanteb schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:37:
volgens de originele planning staat deel 4 voor morgen geplanned, klopt dat nog of wordt die ook doorgeschoven net als deel 3?
Ongetwijfeld komt die later, de afgelopen keren stond er al een week voor release een datum genoemd op de telltale site.

Bovendien heeft het altijd minstens een maand geduurd tussen Episodes.

Jammer hoor, ik zit er ook op te wachten maar ik vrees dat het nog wat langer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Ik heb de pack vorige week ofzo gekocht, en ben er sinds dit weekend mee begonnen.
Episode 1 bijna uitgespeeld (was bijna op het eind), maar savegames gecrashed. Nu geen zin meer om verder te spelen.
Episode II net uitgespeeld, lach daar soms helemaal dubbel. Die "liefde" met zijn vrouw. Geniaal!
("Smartest Thing That A Man Can Say: "YES DEAR!")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Volgende week komt het nieuwe deel. Aldus de blog van Telltale Games.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

YAY! Nice :)
Thanks pasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Leuk 'I wonder what happens'-filmpje op die blog 8)7

Hier zijn de anderen:
ep 1
ep 2
ep 3

[ Voor 72% gewijzigd door sewer op 25-10-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Geweldige episode de derde :D Net uitgespeeld maar wat heb ik me hiermee vermaakt. Tot nu toe de leukste !

Spoiler voor de mensen die deeltje 3 nog niet uit hebben :

Een lief liedje over de 3 episodes :D

[ Voor 44% gewijzigd door rudyman85 op 26-10-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

tof idee! maar volgens mij vals als wat? krijg 'm niet zo hard hier :)

offtopic:
Het is natuurlijk een parodie hierop, voor degenen die het niet wisten (schaam je! ;))

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 27-10-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt het volgende deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vrijdag inderdaad
Tales of Monkey Island Ch. 4 is coming out this Friday (Pacific Time)!
http://bit.ly/fg4PG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
En? Heeft iemand hem al binnen? Hij zou vandaag Pacific time uitkomen toch? Dan had ie vanochtend om acht uur Nederlandse tijd uit moeten zijn.

Helaas nog even op het werk, maar vanavond weer een nieuwe Tales of Monkey Island!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Niet echt een spoiler, maar voor de mensen die niets van previews zien of lezen heb ik het maar gespoilertagged. Er viel me nl een nogal rare grafische bug op.
spoiler:
Een kerel met een geruit jasje had het probleem dat zijn ruiten gewoon doorliepen alsof ze erop geprojecteerd waren, ipv dat ze netjes met z;n bewegingen meegaan als een fatsoenlijke texture. Heel raar. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door DarkX op 30-10-2009 15:07 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
dat is een grapje uit de vorige delen :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Zie ook hier, vanaf 5:30 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
daanteb schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:20:
dat is een grapje uit de vorige delen :)
spoiler:
Ja, klopt, dat is Stan, die zit al in bijna elk deel sinds Monkey Island 1 :) Leuk dat ze die grap met zijn overhemd er in houden.

@DarkX: Als je de eerdere delen nog niet gespeeld hebt zou ik dat zeker doen! Echt de moeite waard! En het maakt deze serie zo veel leuker omdat je de insider grapjes snapt. Ik vond ze allemaal geweldig, met name Monkey Island 3. Alleen Deel 2 vond ik niet zo, die was veel moeilijker dan de rest van de serie.

Over de tijd, er staat al een paar dagen (PST) tussen haakjes op de site, dus ik neem aan dat ze 's morgens in pacific standard time bedoelen, inderdaad vroeg in de avond onze tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 30-10-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

GekkePrutser schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:00:
[...]

spoiler:
Ja, klopt, dat is Stan, die zit al in bijna elk deel sinds Monkey Island 1 :) Leuk dat ze die grap met zijn overhemd er in houden.

@DarkX: Als je de eerdere delen nog niet gespeeld hebt zou ik dat zeker doen! Echt de moeite waard! En het maakt deze serie zo veel leuker omdat je de insider grapjes snapt. Ik vond ze allemaal geweldig, met name Monkey Island 3. Alleen Deel 2 vond ik niet zo, die was veel moeilijker dan de rest van de serie.

Over de tijd, er staat al een paar dagen (PST) tussen haakjes op de site, dus ik neem aan dat ze 's morgens in pacific standard time bedoelen, inderdaad vroeg in de avond onze tijd.
De knipoog stond er niet voor niets achter, als ik het niet door had gehad was de grafische error ook geen spoiler he ;)

Sarcasme werkt zo kut op internet :P

For the record, heb 1 t/m 3 uitgespeeld, 4 geprobeerd maar kwam ik niet door, 1 SE uitgespeeld en ToMI 1 t/m 3 uitgespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

spoiler:
Ja grappig dat ze zo'n technische "belemmering" later als gimmick gebruiken :D
Kan er niet op wachten :)
Stan is een van m'n favorietjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Yarrrrrr!!! Chapter 4 is te downloaden.

De bezitters zullen hem wel weten te vinden. Nog geen mailtjes uitgestuurd, waarschijnlijk om hun servers wat te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

komt nochtans vlotjes binnen... Popel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Rudyyy schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:57:
Geweldige episode de derde :D Net uitgespeeld maar wat heb ik me hiermee vermaakt. Tot nu toe de leukste !

Spoiler voor de mensen die deeltje 3 nog niet uit hebben :

Een lief liedje over de 3 episodes :D
OMG, dat is wel heul vals :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

DarkX schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:03:
[...]

OMG, dat is wel heul vals :X
Probeer jij maar eens met Microsoft Sam. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaaaa! uitgespeeld..... Vet einde, nu weer wachten op de volgende!

How appropriate, you fight like a cow! }:O

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 04:10 . Reden: interpunctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Haha nu al? Hoe is deeltje vier als je kijkt naar drie? Ben hem nu aan het downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 11:52
Ik zit nu al knetter vast. Nu niet meer :).

[ Voor 120% gewijzigd door IceM op 31-10-2009 15:26 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DarkX schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:26:
[...]
Of doe je ook LALALALALA met je oren dicht als je een trailer in de bios ziet?
...

Maar wat een geweldige episode weer. Het waren maar 2 puzzels, maar wat goed gemaakt. En die cliffhanger!

[ Voor 10% gewijzigd door Sendy op 31-10-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Moet wel zeggen dat ik deze 1 van de mindere komt, maar dat komt voornamelijk door de flinke recyclage

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

spoiler:
Het eerste deel - in court - vond ik geniaal. Maar vanaf het moment dat ik weer met een map die jungle moest ronddolen vond ik het een heel pak minder. Wat men moet doen op het einde vond ik helemaal bij de haren gesleurd. De cliffhanger was dan weer héél erg goed. Benieuwd hoe ze dat gaan rechtzetten.
En terzijde: de dood van Morgan vond ik niet passen in het MI-concept. Het feit dat haar lichaam verdwenen in schept uiteraard perspectieven, maar toch... Mindere episode all in all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ben het met coltrui eens:
spoiler:
Had helemaal niet door dat je op de map kon klikken voor die andere gangen, en zolang je er niet op klikt kun je er ook niet naar vragen aan dat voodoo-mens. Kwam er pas na de peper achter :P Maar de laatste stukjes waren wat vergezocht naar mijn idee.

Gok dat Morgan nog leeft dmv jus de vie (misschien toegediend door die aap Jacques)?

Wat het spel imo wat makkelijker maakte dan de vorige delen, was dat je bijna altijd vrij weinig items in je inventory had.

[ Voor 18% gewijzigd door sewer op 01-11-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudyyy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:02:
Haha nu al? Hoe is deeltje vier als je kijkt naar drie? Ben hem nu aan het downloaden..
De eerste helft vond ik geweldig! De tweede helft in de jungle wat minder, iets te vergezocht.

spoiler: Morgan
de dood van Morgan vind ik dan weer erg jammer, ik hoop dat ze toch nog in leven blijkt te zijn nadat haar lichaam is verdwenen omdat haar character nog veel leuks te bieden heeft in de toekomst en het leuk is om meer mooie vrouwelijke characters in het spel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat een cliffhanger, zeg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd wat het volgende deel gaat brengen! Overigens verwacht ik wel een seizoen 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lucasarts moet lekker de rechten overdragen aan Telltale, en hun een fullblown versie laten maken, lekker in 20 chapters. Ze hebben bewezen dat ze het meer dan aankunnen. Lucasarts doet er toch niks mee, en waarom niet? Dat is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:00:
Lucasarts moet lekker de rechten overdragen aan Telltale, en hun een fullblown versie laten maken, lekker in 20 chapters. Ze hebben bewezen dat ze het meer dan aankunnen. Lucasarts doet er toch niks mee, en waarom niet? Dat is mij een raadsel.
Gezien het vermoedelijke succes lijkt me dat er lekker een seizoen 2 aankomt.

En wat mij betreft meer seizoenen. Gewoon elke maand een Ep.
Net als dat je tv kijkt en elke week weer een aflevering van een serie kijkt, maar dan een game eenmaal per maand :)
Maar misschien is dit gewoon wishful thinking, maar met het model wat Telltale heeft zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Blijft een erg leuke spelletje. Alleen zo jammer dat het allemaal zo snel voorbij is steeds. Ik speel er zo'n 5 uurtjes op per deel. Echt een leuk spel om samen met de vriendin te spelen :P Ik heb wel 2 spoilers moeten lezen voor deel 4:
spoiler:
Dat met het heen en weer lopen over die mat was niet in me opgekomen. Ik wist wel dat ik statisch werd geladen door die mat, omdat die vonk bij de deur steeds kwam, maar ik dacht dat ik dat op de een of andere manier moest overbrengen aan de spons, met een metaal item bijv. Ik ging er even niet vanuit dat ik daarvoor meer over de mat moest lopen.
Toen heb ik nog een spoiler gebruikt bij het vinden van de plek van het vraagteken. Ik zag even niet in dat de paden ook daadwerkelijk veranderden wanneer ik de map anders vouwde.

Ik vind het een cool spel, alleen monkey island 3 blijft toch echt het beste :P Sommige puzzels zijn bij deze toch teveel van hetzelfde. Veel door een bos lopen en met een kaart zoeken. Dat staat mij toch altijd wel een beetje tegen. Van die puzzels die je wel op kunt lossen maar gewoon tijd kosten. Doe mij maar de puzzels zoals in MI3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vind het redelijk simpel. Wel een van de betere afleveringen qua puzzels trouwens maar MI en MI:2 blijven wat mij betreft nog steeds het beste (@benchMarc). Was echt heerlijk om het origineel in nieuw jasje weer eens te spelen x maanden geleden ;)

Nog een te gaan *snik*.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

anandus schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:02:
[...]
Gezien het vermoedelijke succes lijkt me dat er lekker een seizoen 2 aankomt.
Oh daar ben ik eigenlijk wel vrij zeker van. Maar ik wil dat ze ook de rechten krijgen voor de echte Monkey Island series. En dan gewoon Monkey Island 5 mogen gaan maken \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Alle leuke karakters zijn dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
apNia schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:53:
[...]

Oh daar ben ik eigenlijk wel vrij zeker van. Maar ik wil dat ze ook de rechten krijgen voor de echte Monkey Island series. En dan gewoon Monkey Island 5 mogen gaan maken \o/
Mag je mij vertellen wat hier niet echt aan is dan, het is toch gewoon Monkey Island, echter dan dat word het niet. Dat ze er niet een complete game van maken is gewoon het business model van telltale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waarom is het dan niet MI5? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het losse episodes model superleuk. Het is wel erg jammer dat het lang duurt voordat een nieuwe episode wordt uitgebracht. Al viel het wachten tussen de laatste twee episodes ook wel weer mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Heeft iemand al de volledige box besteld? Ik sta op het punt dit te doen namelijk. :P
Ik vroeg me alleen af wat de ervaringen met Telltale waren.

[ Voor 26% gewijzigd door _the_crow_ op 07-11-2009 12:05 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

_the_crow_ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:04:
Heeft iemand al de volledige box besteld? Ik sta op het punt dit te doen namelijk. :P
Ik heb de volledige box al in pre-order besteld. Het is echter mijn eerste seizoen van Telltale episodes (ik vond Sam and Max niet zo geweldig tbh) dus met verdere informatie kan ik je ook niet helpen. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:38:
spoiler:
Alle leuke karakters zijn dood :(
Spoiler over het volgende deel hieronder dus niet lezen als je niet gespoiled wil worden.
spoiler:
En de volgende aflevering schijnt zich in het land van de doden af te spelen dus waarschijnlijk zie je ze wel weer terug ;) (las ik op het telltale forum)

En nou ik toch bezig ben, nog veel meer over Ep 5 (Echt niet lezen als je het niet wilt weten!)
spoiler:
Lees dit artikel maar eens, heel veel spoilers over Episode 5: Pagina 1 en Pagina 2 <- Dit zijn dus links, snap niet dat de onderstreping niet werkt.

[ Voor 35% gewijzigd door GekkePrutser op 07-11-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Weet iemand inmiddels al een release date??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Yep, 8 december! Zie de Telltale site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 18:51
_the_crow_ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:04:
Naar wat voor ervaringen ben je op zoek? Mijn ervaring is dat het lang duurt voor je die dvd's krijgt, en dat de internationale verzendkosten relatief hoog zijn, maar dan heb je ook wat. :)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zijn dit nu allemaal 3d games waarbij je Guybrush met de pijltjestoetsen moet bewegen (i.p.v. point and click)? Dan sla ik ze namelijk ff over ;)

• anandus
  • Niet online
Slogra schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:35:
Zijn dit nu allemaal 3d games waarbij je Guybrush met de pijltjestoetsen moet bewegen (i.p.v. point and click)? Dan sla ik ze namelijk ff over ;)
Yups, dat is ook iets wat ik jammer vind.
Maar behalve dat stukje besturing zijn het vreselijk leuke Monkey Island-spelletjes en is het zonde om vanwege die reden de spelletjes niet te spelen :)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dat is inderdaad erg jammer. Aan de andere kant, ik heb me met MI4 ook redelijk vermaakt.

• anandus
  • Niet online
Slogra schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:09:
Dat is inderdaad erg jammer. Aan de andere kant, ik heb me met MI4 ook redelijk vermaakt.
Dit is stukken beter dan MI4, imho.

• GekkePrutser
  • Niet online
Toch vind ik het geen slecht concept. Gewoon de oude point & click adventure op het niveau getrokken van de hedendaagse techniek.

Misschien een beetje jammer dat Guybrush niet gewoon ergens naartoe loopt als je er klikt, en het bewegen met de muis (indrukken en slepen) vind ik ook niet geslaagd. Daarom gebruik ik altijd de pijltjestoetsen. Maar op zich kan je overal nog gewoon op klikken, en de omgevingen zien er prachtig uit.

Edit: En dit is inderdaad veel beter dan MI4. Zowel qua bediening, graphics, en verhaal. Vooral de hoofdpersonages zijn mooi uitgewerkt, mooie mimiek enzo. Ik speel dit met veel meer plezier dan MI4 destijds.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 19-11-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Tip: Vandaag 20% korting op alles in de Telltale online store. Ik heb Episode 1 gratis gedownload (op Talk like a pirate-day) en nu de upgrade gekocht voor $20.80 = EUR 13.81. Geen geld al zeg ik het zelf :)

[ Voor 8% gewijzigd door Koenradus op 30-11-2009 09:14 ]

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Koenradus schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:14:
Tip: Vandaag 20% korting op alles in de Telltale online store. Ik heb Episode 1 gratis gedownload (op Talk like a pirate-day) en nu de upgrade gekocht voor $20.80 = EUR 13.81. Geen geld al zeg ik het zelf :)
En met upgrade bedoel je dat de complete serie naar je opgestuurd wordt, zodra die er is? Dan kom er toch ook nog verzendkosten bij? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
_the_crow_ schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:28:
[...]
En met upgrade bedoel je dat de complete serie naar je opgestuurd wordt, zodra die er is? Dan kom er toch ook nog verzendkosten bij? :)
Kan alleen oordelen over de DVD die naar je gestuurd wordt zodra alles uit is qua episodes maar inderdaad je zult voor de verzendkosten moeten betalen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
Uuuh... met upgrade bedoel ik dat ik nu alle episodes (behalve 5 dan, omdat die nog niet uit is) kan downloaden i.p.v. alleen maar de eerste. Aan het eind wordt geloof ik inderdaad nog de DVD verstuurd, maar ik ga er van uit dat dat optioneel is. Als ik geen zin heb om verzendkosten te betalen kan niemand me dwingen, dunkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Morgen is het weer zover! Ik ben behoorlijk benieuwd naar het nieuwe verhaal.

spoiler:
Guybrush dood :(? Zo te zien op de telltale site komt er toch een handje boven het gras uit! Hij flikt het 'm weer hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Wat Tales of MI betreft, het is wel mooi, maar de besturing vind ik echt zwaar bagger. Je zit elke keer te kloten met welke richting je nu oploopt omdat de camera positie steeds veranderd. En vaak heb je niet eens overzicht. Dit was al zo met Grim Fandango en MI4 en ik vind het echt jammer dat het altijd weer 3D moet zijn. Zulke adventure games als Indiana Jones en Monkey Island horen gewoon 2D te zijn. de 3D hype van toen heeft het gewoon verpest, terwijl high resolution 2D zelfs mooier kan zijn dan de 3D zogenaamde tekenstijl.

Ik ga Tales wel spelen omdat ik gewoon fan ben van de MI reeks maar echt een vooruitgang vind ik dat 3D gebeuren niet. Ja het had ook netzogoed wel 3D met point & click kunnen zijn, maar dat navigeren zo is echt waardeloos.
Skating_vince schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:28:
Morgen is het weer zover! Ik ben behoorlijk benieuwd naar het nieuwe verhaal.

spoiler:
Guybrush dood :(? Zo te zien op de telltale site komt er toch een handje boven het gras uit! Hij flikt het 'm weer hoor!
spoiler:
Ik denk zelf dat hij eerder undead wordt, en dan natuurlijk weer "geneest" Lijkt me wel heel dom om gewoon een eind te maken aan de hele MI series :+

Hoe zit het trouwens met de episodes, zijn dat nu eigenlijk de chapters? Zoals in alle voorgaande delen.

[ Voor 29% gewijzigd door Bulls op 07-12-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Geloof 't wel. Je begint elke keer met een korte intro, en daarna Chapter X: Titel Van Episode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
Mmm... laatst pas gekocht. Ben nu halverwege chapter 2. Nu morgen de laatste uitkomt kan ik lekker op het gemakje tot het eind door spelen, heerlijk! Ik heb trouwens weinig last van de besturing in de 3D versie. Vindt het allemaal wel soepel lopen. Of het echt iets toevoegt weet ik eigenlijk ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Bulls schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:25:
Wat Tales of MI betreft, het is wel mooi, maar de besturing vind ik echt zwaar bagger. Je zit elke keer te kloten met welke richting je nu oploopt omdat de camera positie steeds veranderd. En vaak heb je niet eens overzicht. Dit was al zo met Grim Fandango en MI4 en ik vind het echt jammer dat het altijd weer 3D moet zijn. Zulke adventure games als Indiana Jones en Monkey Island horen gewoon 2D te zijn. de 3D hype van toen heeft het gewoon verpest, terwijl high resolution 2D zelfs mooier kan zijn dan de 3D zogenaamde tekenstijl.

Ik ga Tales wel spelen omdat ik gewoon fan ben van de MI reeks maar echt een vooruitgang vind ik dat 3D gebeuren niet. Ja het had ook netzogoed wel 3D met point & click kunnen zijn, maar dat navigeren zo is echt waardeloos.
Ja ik snap ook niet waarom het niet gewoon point & click is hoor... Tien keer makkelijker. Maar denk dat Telltale z'n adventures zo maakt dat het eventueel nog op consoles als de Xbox en PS3 te spelen is... Maar fijn werkt het niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
apNia schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:33:
[...]

Ja ik snap ook niet waarom het niet gewoon point & click is hoor... Tien keer makkelijker. Maar denk dat Telltale z'n adventures zo maakt dat het eventueel nog op consoles als de Xbox en PS3 te spelen is... Maar fijn werkt het niet nee.
Het komt niet door TellTale want de 1e 3D adventure van LucasArts was Grim Fandango en daar moest je ook al met het toestenbord lopen in de level. Op bepaalde punten ga je links een gang in en dan gaat de camera zo staan dat je ook links weer eruit komt op de volgende locatie. Als je dan naar links ingedrukt houd dan loop je steeds te switchen tussen de 2 locaties en moet je dus timen om de toest los te laten anders ben je alweer terug. Dat kan als erg verveled ervaren worden. Dit is dan maar 1 nadeel van deze soort besturing.

En Escape from Monkey Island (4) was ook 3D met deze besturing en ik denk dat TellTale Games dit gewoon heeft overgenomen van Lucas arts.

Ik vind het in elk geval leuk dat ze wel dezelfde voicecast gebruiken als in MI3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Nou, in de Bone en Sam & Max games was alles nog wel point & click om te lopen. Pas in Wallace & Gromit's Grand Adventures werd karakterrelatieve besturing mogelijk. Ze hebben het pas recent toegevoegd aan hun engine, dus het lijkt me wel een bewuste keuze in plaats van iets dat ze zonder na te denken hebben overgenomen uit oudere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Bulls schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:59:
[...]

Het komt niet door TellTale want de 1e 3D adventure van LucasArts was Grim Fandango en daar moest je ook al met het toestenbord lopen in de level. Op bepaalde punten ga je links een gang in en dan gaat de camera zo staan dat je ook links weer eruit komt op de volgende locatie. Als je dan naar links ingedrukt houd dan loop je steeds te switchen tussen de 2 locaties en moet je dus timen om de toest los te laten anders ben je alweer terug. Dat kan als erg verveled ervaren worden. Dit is dan maar 1 nadeel van deze soort besturing.

En Escape from Monkey Island (4) was ook 3D met deze besturing en ik denk dat TellTale Games dit gewoon heeft overgenomen van Lucas arts.

Ik vind het in elk geval leuk dat ze wel dezelfde voicecast gebruiken als in MI3.
Dat Grim destijds die controle had is denk ik (!) puur experimenteren geweest.. MI4 is ook op de PS2 uitgegeven, dus van meet af aan was point & click geen optie. Wellicht hebben ze dit met Grim ook in hun achterhoofd gehouden.

Telltale heeft een eigen engine, en om makkelijk naar consoles te kunnen porten hebben ze deze controls denk ik ook geïmplementeerd. Het is wat universeler over verschillende systemen. Kan ook even geen andere verklaring bedenken. Want point & click was no doubt veel fijner geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
apNia schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:21:
[...]

Dat Grim destijds die controle had is denk ik (!) puur experimenteren geweest.. MI4 is ook op de PS2 uitgegeven, dus van meet af aan was point & click geen optie. Wellicht hebben ze dit met Grim ook in hun achterhoofd gehouden.

Telltale heeft een eigen engine, en om makkelijk naar consoles te kunnen porten hebben ze deze controls denk ik ook geïmplementeerd. Het is wat universeler over verschillende systemen. Kan ook even geen andere verklaring bedenken. Want point & click was no doubt veel fijner geweest.
Misschien als we met z'n allen gaan lopen klagen bij TTG, dat ze dan de optie point en click toevoegen zonder de cursor besturing weg te laten. Want voor zover ik heb gezien kun je wel objecten aanklikken en dan loopt Guybrush "Sheepgood" wel automatisch er heen (en met dubbelklik rent hij zelfs) Dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn het te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Had de laatste ep gister niet al beschikbaar moeten wezen?

/edit
http://www.telltalegames.com/community/blogs/id-546

Vandaag op steam dus :)

[ Voor 53% gewijzigd door pica op 09-12-2009 10:19 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Kan niet wachten op deze ep, de laatste :D maar zit nog verdwaald in het bos bij ep 4. :( en wil absoluut zonder hints spelen.

Hoe is ep 5 tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30
Wel gedownload bij telltale, maar nog niet gespeeld. Eerst nog werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lizard schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:22:
Wel gedownload bij telltale, maar nog niet gespeeld. Eerst nog werken...
Well thanks for sharing that! En nu verwacht je dat ik vanavond rustig kan slapen? :X

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 09-12-2009 13:37 ]

Verwijderd

Nieuwe spel is weer leuk.

spoiler:
Sommige dingen waren echt niet vanzelfsprekend. Wat ook raar was dat in het begin ik niet meer op de grond kon drukken en 30 minuten bezig was geweest en toen het spel opnieuw had opgestart (new game) en toen bleek het ineens te kunnen.

In het begin was allemaal erg leuk, maar ik vond sommige dingen weer echt niet vanzelfsprekend. Heb ook gewoon gisteren en vandaag veel te veel tijd verspild met ToMI, maar was wel erg leuk.

Jammer dat je niet wat meer vrijheid hebt in het spel, ik vind Morgan ook wel een schatje namelijk. En ik had toch m'n trouwring bij de hand.

• Bulls
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:35:
Nieuwe spel is weer leuk.

spoiler:
Sommige dingen waren echt niet vanzelfsprekend. Wat ook raar was dat in het begin ik niet meer op de grond kon drukken en 30 minuten bezig was geweest en toen het spel opnieuw had opgestart (new game) en toen bleek het ineens te kunnen.

In het begin was allemaal erg leuk, maar ik vond sommige dingen weer echt niet vanzelfsprekend. Heb ook gewoon gisteren en vandaag veel te veel tijd verspild met ToMI, maar was wel erg leuk.

Jammer dat je niet wat meer vrijheid hebt in het spel, ik vind Morgan ook wel een schatje namelijk. En ik had toch m'n trouwring bij de hand.
idd fuck Elaine en <3 Morgan O-)
spoiler:
Nouja ze zijn beide double crossers zo te zien!

Net uitgespeeld
spoiler:
en zal waarschijnlijk nog steeds niet het volledige einde zijn van LeChuck, tijdens de aftiteling dacht ik nog: wat is er met Morgan gebeurd. Maar in het filmpje aan het eind is het wat duidelijker.

Kom maar op met het volgende deel!

Al met al heb ik me zeer vermaakt met de hele serie. Hij is inderdaad stukken beter dan MI4, maar toch vond ik MI2 of MI3 beter. Ik hoop echt dat ze plannen hebben voor een nieuwe season (moet haast wel met 101 etc) als je dat vergelijk met Sam and Max (204 enzo)

[ Voor 25% gewijzigd door Bulls op 10-12-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:00
Heb het nu ook uitgespeeld. Het was mijn eerste MI. Ik vond het een erg leuke game. Heb denk ik 4x moeten opzoeken hoe verder te komen (eerste adventure game). Maar voor episode 5 vond ik het allemaal net iets te makkelijk. Ook vond ik de cut scenes net iets te veel en te lang.

Wel waren de characters goed uitgewerkt en ga je toch met ze mee leven. Ik hoop dan ook zeker op een vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik vind het spel ook zeker te makkelijk, ook al is het zeker verder wel vermakelijk. Het ligt gewoon allemaal veels te veel voor de hand wat je moet doen. Een beetje rare gedachtenkronkels mag wel van mij in een adventure game. Is het ook meestal cooler als je eindelijk de oplossing bedenkt en het stiekem toch een beetje logisch is :)

Ik vind het dan ook niet erg om af en toe goed vast te zitten. Dan een nachtje erover slapen en de volgende dag nieuwe dingen uitproberen. Maar ik kan me voorstellen dat mensen ook gewoon in een ruk willen doorspelen zonder al te veel moeite.

Verder had ik steeds het gevoel dat de hoeveelheid locaties per episode erg beperkt is en dat de puzzels vaak binnen een kleine omgeving bleven.

Barbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Eindelijk ook het laatste hoofdstuk uitgespeeld. Al met al zeker een goede aankoop al zal het nooit in de buurt komen van MI en MI2. Vond vooral het stuk in het kanon leuk.....Guybrush die nog even een pan op zijn hoofd zet :D

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Laatst online: 19-09 13:32
vandaag het hele seizoen gekocht voor de MAC!!! :) ben blij dat telltale eindelijk ook native mac support heeft. :)

ik heb 1 episode voor de wii maar dat speelde zo bagger dat ik het niet langer dan 5 minuten heb uitgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik begreep btw op twitter dat als je Tales hebt gekocht voor de PC dat je 'm automatisch voor de mac kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klopt. In de Purchaseslijst staan gewoon dowloadlinks voor de Mac versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:39

Japie.G

Colour Classic

Hey super! Fijn dat er een native versie nu is voor mac! Loopt ook super lekker op mijn macbook pro!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Pagina: 1 2 3 Laatste