Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 14:25
Erg gaaf, ik heb m meteen gekocht toen ik de 'aanbieding' zag. :)
32 euro. Vond t op zich wel nice.

Vond de spellen vroeger te grappig.

Zit nu een beetje vast al!! aaaargh.
spoiler:
Heb de kaart gekregen van de pop sparende piraat. En ik heb t lege gat gevonden. En nu? Ik kon de bloemen er niet in doen... verder kon ik niets doen. Ik heb geprobeerd een bom op de boot te gooien en niet hielp... enige hints?

Algemeen vraagje, Hoe gebruik je hints? Hoe krijg je die? Want ik zit nu al vast?

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
Bor de Wollef schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:12:
Is er geen manier om de voice acting over te slaan en de dialogs na het lezen weg te klikken in de opgepoetste modus?
Psst, je zit in het verkeerde topic ;)

SeenD schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:04:
spoiler:
Heb de kaart gekregen van de pop sparende piraat. En ik heb t lege gat gevonden. En nu? Ik kon de bloemen er niet in doen... verder kon ik niets doen. Ik heb geprobeerd een bom op de boot te gooien en niet hielp... enige hints?
spoiler:
Het doel was om Doro te helpen met het vinden van de schat, dus als je er iets in doet moet het natuurlijk de Dark Ninja Dave action figure zijn, maar aangezien die al weg is, zul je 'm moeten faken... Kijk nog eens goed rond in de buurt van de drukker om te beginnen.
Algemeen vraagje, Hoe gebruik je hints? Hoe krijg je die? Want ik zit nu al vast?
Zet ze aan bij de opties en ga gewoon rondlopen; zo af en toe gaat Guybrush dan vanzelf dingen zeggen die bedoeld zijn als subtiele hint. Ze zijn wel leuk geïntegreerd in het spel (dus je krijgt geen pop-up met "DE HINT IS: ..." in beeld) maar meestal wel herkenbaar als suggestie. In dit soort spellen worden suggesties ook zelden voor niets gedaan. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Soultaker op 20-07-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 14:25
yeah :) uitgespeeld, eerste hoofdstuk, echt cool! :-)

Thx voor de hint hoewel ik er initieel weinig aan had. :P
spoiler:
Ik wist niet dat ik een pop kon jatten van D'Oro :D

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Typisch Monkey Island.

* apNia denkt terug aan Monkey Island 1 achterin in de keuken van de SCUMM bar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n PC trekt em waarschijnlijk niet, het menu is focking donker en ik kan de quality niet boven 1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Heb hem ook uitgespeeld _/-\o_ fantastisch leuk, moet zeggen dat de hele sfeer perfect wordt neergezet, goede stemmen, leuke muziek (heb nieuwe intro als mijn nieuwe ringtone :P ), best leuke 3d graphics en natuurlijk fantastische humor.

Ben blij dat ik hem heb aangeschaft :) .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

Ook uitgespeeld echt leuk spel, kan niet wachten op volgende deel :)

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:04
ik heb de eerste chapter ook uitgespeeld. Wat gaaf is tales of Monkey Island :o ! Je moet er echt even inzitten, maar daarna heb je het gevoel al snel terug van Monkey Island. Ben benieuwd naar Chapter 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD ik heb alle MI spellen gespeeld en baal echt flink dat m'n pc deze niet trekt, eens kijken of ik iets kan fixen op de Wii van m'n broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vond 'm ook stevig op kwaliteit 9 Hoijong, maar je zei dus dat naar kwaliteit 1 terug zetten geen zin heeft?
Probeer de drivers van je videokaart eens te updaten of de nieuwste DirectX te installen. Niet boven 1 kunnen klinkt bijna alsof er iets fout is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah heb een oude office pc, is echt minimaal. Heb ik een hele oude g-force 3 inzitten, 512MB en 2.4 G kloksnelheid. Gaat het dus niet redden. Het spel zelf is best ok, maar alles menu's moeten volgens mij perkament zijn en zijn bij mij dus zwart. Kwaliteit staat op 1 en is niet aan te passen. En MI zonder menu is niet te spelen, want daar moet je alles in combineren. Helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK, nofi, maar je zal met zo'n PC wel vaker last hebben toch? Klinkt als tijd voor een upgrade. En hij is de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

Exirion

Gadgetfetisjist

apNia schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:24:
Sam & Max heeft me in de DOS tijd al nooit echt kunnen bekoren en daarom heb ik Sam & Max van telltale ook nooit gedaan. Kwam tegelijktijdig met Day of the Tentacle uit, en die heb ik toen gekocht van m'n zakgeld :)
Ik heb DOTT met veel plezier gespeeld en een paar jaar terug nog een keer. Sam & Max vond ik inderdaad ook minder :) Monkey Island ga ik zeker ook weer spelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hehehehehe als er toch ooit een nieuwe Maniac Mansion/DoTT uitkomt........

zou me tbh niet heel raar lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:26:
OK, nofi, maar je zal met zo'n PC wel vaker last hebben toch? Klinkt als tijd voor een upgrade. En hij is de moeite waard :)
Klinkt als een student die blij is met de gratis pc die hij van het werk van z'n moeder heeft gekregen ;) Ik game alleen op m'n ps3, maar voor dit spel wilde ik wel een uitzondering maken. Ik wacht wel tot ik een laptop bij elkaar gespaard heb, of ik speel em bij m'n broer of ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
apNia schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:19:
Hehehehehe als er toch ooit een nieuwe Maniac Mansion/DoTT uitkomt........

zou me tbh niet heel raar lijken...
Inderdaad.. maniac mansion was mijn eerste adventure game. Daar heb ik echt veel tijd in gestoken toen :D Op alle mogelijke manieren proberen uit te spelen (combinatie van karakters gaf je andere puzzels). Destijds had ik 2 illegale rips van het spel voor de C64. Elke rip had 1 kamer die stuk was, dus dan moest je saven, andere rip starten, laden, kamer in, je ding doen, saven, andere rip erin.. damn.

Alle vervolgspellen van lucasfilm daarna maar braaf gekocht O-)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Chapter Two of Tales of Monkey Island, "The Siege of Spinner Cay" will be available for PC on August 20 (Pacific Time)!

Afbeeldingslocatie: http://files.telltalegames.com/blogs/102dateannouncement.jpg
en een grappig filmpje over episode 2 :
http://www.telltalegames....nnercay/wonderwhathappens

Ik kan niet wachten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hihi, een soort bunnies in 30 seconds, zonder bunnies :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 11-08-2009 11:42 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik vond de sfeer van deel I weer geweldig. De treasurehunt-kaart-puzzels en het gedoe met de idols vond ik dan weer onlogisch (nergens een hint, of ik moet erover gekeken hebben) en dus jammer. Ook het einde van dit deel - het bedwingen van de hand - is nogal gekunsteld. Ik hoop dat dat soort geforceerde puzzels uitblijft in de volgende delen.

Hoe dan ook, ik heb me prima vermaakt en kan ook niet wachten op deel II. :)

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Coltrui schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:02:
Ik vond de sfeer van deel I weer geweldig. De treasurehunt-kaart-puzzels en het gedoe met de idols vond ik dan weer onlogisch (nergens een hint, of ik moet erover gekeken hebben) en dus jammer. Ook het einde van dit deel - het bedwingen van de hand - is nogal gekunsteld. Ik hoop dat dat soort geforceerde puzzels uitblijft in de volgende delen.

Hoe dan ook, ik heb me prima vermaakt en kan ook niet wachten op deel II. :)
Monkey island was altijd al een beetje onlogisch

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

jaaoie17 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:59:
[...]

Monkey island was altijd al een beetje onlogisch
Moa, afgezien van een keer dat je een aap als moersleutel moest gebruiken, of een rubberen kip als katrol, viel dat best mee - vond ik zelfs grappig. Dat is een eenmalige handeling. Dat kaartengedoe duurde te lang, had totaal geen functioneel nut en verhoogde niet echt het spelplezier. Ik vond het zelfs vervelend. Mijn mening maar hoor :)

@Hieronder: mijn Engels zal destijds niet goed genoeg geweest zijn, of ik moet erover gelezen hebben. Maar ik vond MI toch nooit echt onlogisch... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Coltrui op 13-08-2009 16:15 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Coltrui schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:40:
[...]Moa, afgezien van een keer dat je een aap als moersleutel moest gebruiken, of een rubberen kip als katrol, viel dat best mee - vond ik zelfs grappig. Dat is een eenmalige handeling. Dat kaartengedoe duurde te lang, had totaal geen functioneel nut en verhoogde niet echt het spelplezier. Ik vond het zelfs vervelend. Mijn mening maar hoor :)
Ik vond die kip juist wel logisch. Het was een 'Rubber chicken with a pulley in the middle'. Pulley = katrol dus die had ik wel gelijk door destijds (toen ik hem voor het eerst speelde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coltrui schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:40:
[...]

Moa, afgezien van een keer dat je een aap als moersleutel moest gebruiken, of een rubberen kip als katrol, viel dat best mee - vond ik zelfs grappig. Dat is een eenmalige handeling. Dat kaartengedoe duurde te lang, had totaal geen functioneel nut en verhoogde niet echt het spelplezier. Ik vond het zelfs vervelend. Mijn mening maar hoor :)

@Hieronder: mijn Engels zal destijds niet goed genoeg geweest zijn, of ik moet erover gelezen hebben. Maar ik vond MI toch nooit echt onlogisch... :)
En ook de aap is eigenlijk heel logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Oh die van die Monkey Wrench wist ik nog niet :)

Trouwens, Deel 2 komt a.s. Donderdag uit! Ik kan niet wachten.

Ik ben trouwens heel erg blij dat ze de stijl en humor van de vorige serie overgenomen hebben. Het voelt nog net als vroeger en zelfs leuker dan MI4 (MI3 is nog steeds mijn favoriet). Het past echt bij de serie ondanks dat het door een ander softwarehuis is gemaakt. Het voelt ook niet aan als iets dat even in een maandje in elkaar is geklikt.

Ik vond alleen wel van Deel 1 dat ze het grapje 'Wat anders laten zeggen dan je aanklikt' tijdens de dialogen wel erg ver doorvoeren. Dat wordt een beetje vervelend. Maar dat is echt het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik heb dit WE MI2 nog eens aangeslingerd en toen schoot het me inderdaad plots te binnen :D
Is het al donderdag trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

GekkePrutser schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:49:
Ik vond alleen wel van Deel 1 dat ze het grapje 'Wat anders laten zeggen dan je aanklikt' tijdens de dialogen wel erg ver doorvoeren. Dat wordt een beetje vervelend. Maar dat is echt het enige.
Hoe bedoel je precies wat anders laten zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
apNia schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:24:
[...]Hoe bedoel je precies wat anders laten zeggen?
Nou, dat was een grapje uit de eerdere Monkey Island games. Als je een dialoog hebt, en je hebt verschillende opties, waaronder 1 hele onbeleefde bijvoorbeeld. Als je die dan koos, dan zei Guybrush iets veel vriendelijkers, maar wel heel cynisch. Ik kan zo gauw geen specifiek voorbeeld bedenken.

Maar in de Tales gebruiken ze dat grapje zo vaak dat het niet leuk meer is. Hij zegt nu eigenlijk nooit wat je aan klikt.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 17-08-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
GekkePrutser schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:09:
[...]

Nou, dat was een grapje uit de eerdere Monkey Island games. Als je een dialoog hebt, en je hebt verschillende opties, waaronder 1 hele onbeleefde bijvoorbeeld. Als je die dan koos, dan zei Guybrush iets veel vriendelijkers, maar wel heel cynisch. Ik kan zo gauw geen specifiek voorbeeld bedenken.

Maar in de Tales gebruiken ze dat grapje zo vaak dat het niet leuk meer is. Hij zegt nu eigenlijk nooit wat je aan klikt.
Voorbeeld uit 3

Kid Pirate: " One more word out of you and i'll "

Guybrush " Word.... "

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
GekkePrutser schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:09:
Ik heb die kritiek wel meer gehoord, maar zelf vond ik het wel meevallen. Ik vind 't juist wel grappig, en die conversaties zijn toch niet heel plot-relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 11:11
SpoTs schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:23:
[...]

Voorbeeld uit 3

Kid Pirate: " One more word out of you and i'll "

Guybrush " Word.... "
Haha dat stukje was te geniaal ^^ morgen krijgen we trouwens chapter van 2 van tales of monkey island? of ben ik nu in de was met een andere game? (kan nu niet controlleren ivm op het werk zijn :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Nope je hebt het goed, morgen weer lekker verder met het verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85

:D

Volgens IGN zijn de release data's bekend van chapter 3 en 4:

- Chapter 3: Lair of the Leviathan - September 9th,
- Chapter 4: The Trial and Execution of Guybrush October 14th.

[ Voor 55% gewijzigd door rudyman85 op 19-08-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 11:11
L4m0r schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:27:
Nope je hebt het goed, morgen weer lekker verder met het verhaal :)
ahh nice ^^ en tof filmpje hierboven mij

• GekkePrutser
  • Niet online
De telltale games site is zojuist down gegaan voor onderhoud.

Hopelijk wordt episode 2 nu online gezet!

(Ik loop al de hele middag te refreshen maar hij stond er tot net voor het onderhoud nog niet op in elk geval)

[ Voor 62% gewijzigd door GekkePrutser op 20-08-2009 16:45 ]

• Mental
Sorry, the Telltale site isn't available right now.

We're doing a little work under the hood. Unfortunately, you can't get to some parts of our site right now. But they'll be back soon, bigger and badder than ever! In the meantime, why not enjoy our forums or blogs? They're pretty awesome.
:P

• apNia

apNia

Wat mis ik?

• Mental

• rudyman85
gaat niet lang meer duren iig :).

• GekkePrutser
  • Niet online
Hij staat er op! Ben hem nu aan het downloaden. 229MB, dus valt mee. Downloadsnelheid is ook prima snel, ik haal het maximum van mijn verbinding (4 mbit).

Hij draait trouwens ook lekker in een VM, gelukkig. Ik heb een Mac dus ik was al bang dat ik moest rebooten naar Windows, maar hij draait prima onder VMWare, zelfs met 3D. Redelijk soepel ook. Alleen onder Wine wou het niet, helaas.

[ Voor 96% gewijzigd door GekkePrutser op 20-08-2009 17:21 ]

• Mental
Gametijd! :)

• Mental
Beh, op vista home premium 32bit en windows 7 32bit RTM doet ie het niet :(
Geen foutmelding maar het bekende '.. has stopped working' verhaal.
Compatibilty mode haalt niets uit en het stomme is dat het vorige deel op beide pc's gewoon werkt :S

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Bij mij kapt ie met downloaden na 224MB. Al drie keer geprobeerd op twee verschillende machines. :'(

Morgen gaat de internetlijn op 't werk op mysterieuze wijze een beetje plat vrees ik.

• rudyman85
Kippevel tijdens het spelen van Monkey Island :o Dat heb ik verder bij geen enkele game. Super dit vervolg !!

• Mental
Hij was inderdaad leuk, jAmmer dat ie zo kort was maar ik kon er gewoon niet mee stoppen :P
Humor is weer volop aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Deel twee is best leuk :)
So far (net chapter 3) vind ik het trouwens leuker en grappiger dan deel 1, weet nog niet waarom.
Maar great fun!
Edit:
Al gaat het best snel. Chapter 3 in anderhalf uur?

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 22-08-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 18:37
vraag me af of ze ook een conversie gaan maken van indiana jones and the fate of atlantis :) dat zou super zijn echt mijn favo(samen met Day of the Tentacle _/-\o_ )

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
tntkiller schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:52:
vraag me af of ze ook een conversie gaan maken van indiana jones and the fate of atlantis :) dat zou super zijn echt mijn favo(samen met Day of the Tentacle _/-\o_ )
Volgens mij zit je in het verkeerde topic.
Dit gaat over Tales of Monkey Island.

Voor de remake van de oude Monkey Island kan je hier terecht:
[Multi] The Secret Of Monkey Island - Special Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
ik kwam een beste bug tegen :

spoiler: title
nadat le chuck je heeft geholpen met het afvuren van het kanon, ga je later weer terug, in eens weg! terwijl de tekst wel zegt dat iets niet gestoord wil worden :)

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/70f7ky.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Net, eindelijk, deel 2 uitgespeeld.
Spannende cliffhanger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
geweldig, dat einde ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Die bug met die zwevede cannonball ben ik ook tegengekomen.
spoiler:
Ook op dat schip zag ik die bug weer terug. Ook was ineens het schip weg en zag ik nog alleen de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Negen september, de vooropgestelde datum voor part III is nu wel al voorbij... Iemand een idee wanneer hij eindelijk beschikbaar is? :)

Ik heb hun blog doorgenomen, maar er wordt niks gelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Kettrick

Rantmeister!

Coltrui schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:11:
Negen september, de vooropgestelde datum voor part III is nu wel al voorbij... Iemand een idee wanneer hij eindelijk beschikbaar is? :)

Ik heb hun blog doorgenomen, maar er wordt niks gelost...
http://store.steampowered.com/app/31190/
Ergens in oktober dus :)

spoiler:
Deel twee was trouwens best leuk, heb het alleen een week niet gedaan omdat ik vast zet.. had dat eilandje rechts bovenin nooit gezien, en daar was dus die kist begraven :S.. beetje suf, heb volgens mij wel 10 rondjes gelopen over die andere twee kleine eilandjes :(.

[ Voor 27% gewijzigd door Kettrick op 14-09-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Da's dan een serieuze tegenvaller. Hij is in september beloofd. :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Coltrui op 14-09-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Coltrui schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:27:
[...]

Da's dan een serieuze tegenvaller. Hij is in september beloofd. :'(
Dat was wel te verwachten omdat deel 2 vertraagd was.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Des te beter, nog niet aan 2 begonnen :P

Verwijderd

29 september komt ie uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste episode is morgen overigens vanwege "Talk Like A Pirate"- Day tijdelijk gratis te downloaden
http://www.telltalegames.com/playlikeapirate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Morgen kun je ep1 gratis downloaden van de Telltale site, ivm met talk-like-a-pirate day :)

edit: nou, scheelde niks ;)

[ Voor 14% gewijzigd door daanteb op 18-09-2009 10:31 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Afbeeldingslocatie: http://files.telltalegames.com/monkeyisland/mi103_manatee.jpg
en inmiddels staat de releasedatum van ep. 3 op de telltalegames website:

Coming September 29, 2009!

http://www.telltalegames.com/monkeyisland/episodes

[ Voor 20% gewijzigd door rudyman85 op 18-09-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Joh. Kijk 3 reacties boven je :P

/edit

Hmm... aladdinig.

[ Voor 33% gewijzigd door DarkX op 18-09-2009 11:42 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
oh ja :o probeer ik enthousiast te zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Doe dan enthousiaster...

spoiler:
*O* *O* *O* _/-\o_ _/-\o_ Murray komt terug!! _o_ _o_ *O* *O* *O*

[ Voor 13% gewijzigd door DarkX op 18-09-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

eh DarkX, spoiler tags dude, Jezus Christus
thanks for the spoil :|

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 18-09-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

apNia schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:12:
Jeetje, informatie die ze zelf al naar buiten brengen is toch geen spoiler? Of doe je ook LALALALALA met je oren dicht als je een trailer in de bios ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Jij vond dat een spoiler? Ik zat te wachten tot ie ergens terug zou komen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee ik lees eigenlijk verder niks behalve Tweakers. Ik wil me overal laten verrassen, misschien idd niet slim dit te volgen dan, maar ik had het liever niet geweten. Dus ben niet boos op je DarkX *aai* ;)
Vind het gewoon jammer dat dat uberhaupt naar buiten komt eigenlijk......

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:30:
De eerste episode is morgen overigens vanwege "Talk Like A Pirate"- Day tijdelijk gratis te downloaden
http://www.telltalegames.com/playlikeapirate
Ik probeer hem inmiddels binnen te hengelen, maar hetlukt niet. In firefox gebeurd er niks als je op de knop om te downloaden drukt. In IE krijg ik te zien dat er een javascript error in global.js zit en gebeurd er ook niks. Is het iemand al wel gelukt om te downloaden?

Edit: Nevermind, het is me inmiddels gelukt. Ik ga natuurlijk geen account aanmaken dus logde in met een bugmenot account. Als je dan naar het profiel gaat (uitlogbutton rechts bovenaan) zie je een lijstje met aangeschafte games + de serial + een download knop!

[ Voor 19% gewijzigd door prutsger op 19-09-2009 13:08 . Reden: Gelukt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Vandaag deel 1 binnen gehaald en gespeeld, ik kende deze game eigenlijk nog niet maar ik moet zeggen dat hij erg vermakelijk is... alleen jammer dat ik deel 1 ook zo uit gespeeld had. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Precies wat ze willen ;)
Nu wil je de rest kopen, toch? :)
Doen, doen, doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik vind het weer zo tof !!!!!

Nostalgie volop!
Ik kan niet wachten op deel 3!

Ik vind overigens wel jammer dat het meerendeel van de raadsels erg simpel zijn. Is duidelijk voor een breder publiek gemaakt dit spel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Amai, wat een zalig spel. Ik ben echt aangenaam verrast.

Ik had nog nooit een Monkey Island game gespeeld, maar had al veel positieve commentaren gelezen. Toen op Steam de special edition aan 4,50€ stond, heb ik die gekocht, maar was er nog niet aan begonnen.

Nu, met de speciale actie waar je vorige week zaterdag de eerste episode kon downloaden, ben ik aan deze Tales of Monkey Island begonnen. Ik heb het in één ruk uitgespeeld, een dikke drie uur. Ik heb me er echt mee geamuseerd. Wat een leuke, droge humor, zalige stemmen en hilarische personages en gebeurtenissen.

Ik heb me onmiddellijk het volledige seizoen aangeschaft. Er was een actie waar je 5$ korting kreeg, dus via de Telltale website kwam het ongeveer op 20€ voor de vijf episodes uit, veel goedkoper dan op de Steam site.

Ik heb wel een vraagje over het hint systeem. Hoe werkt dit? Tijdens de eerste episode stond die op twee balkjes, voor de tweede heb ik het volledig uitgezet. Zijn de hints die je krijgt subtiel, zodat ik in de eerste episode het niet eens doorhad dat ik een hint kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vandaag is het tijd voor hoofdstukje 3 :)

Net even op IGN een filmpje gekeken over dit hoofdstuk.

Leuk, dat belooft weer veel goeds! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
daar gaan we vanavond even voor zitten :) heb er zin in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38
Heb hem uitgespeeld, prima episode, de beste tot nu toe. Ik kan er eigenlijk geen nadelen aan vinden :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59
Net begonnen.

spoiler:
MURRAY!!!!

grahamofthewheels.com

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 17:07

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Weet je wat ik doe, ik begin dit topic pas te lezen nadat ik een episode heb uitgespeeld. Dit scheelt weer in heel wat spoiler geduld. Want ik kan de spoiler-tags zelf niet eens weerstaan :P

Anyway deeltje 3, heerlijk weer. Het is wel het deel wat ik het snelst heb uitgespeeld, zelfs met het hele hint systeem uit. Misschien lag het aan de tijd, de vorige 2 heb ik alleen snachts gespeeld, en deze overdag.

Ik vind het stuk met het praten met de manatee geweldig. En de AAARR! naar noogie op het dek ook hilarisch, vooral de aanwijzing ervoor _/-\o_

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• anandus
  • Niet online
Ik ben er nu mee bezig, einde hoofdstuk 2 van Leviathan (althans, ik denk het einde :P ).
Hij is heel erg leuk en grappig al zat ik best een tijdje vast om de bile te krijgen.

Maar tot nu toe great fun :)

Bij Telltale heb ik het gevoel dat ik waarde voor mijn geld krijg (iets wat ik niet altijd met spelletjes heb), maar misschien komt dat door het lage bedrag per episode.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
spoiler:
Murray is echt weer ouderwets cool. Check vooral op het einde bij de credits, altijd lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
spoiler:
Idd, die ending credits zijn gewoon te grappig deze keer ^^

Oops spoiler tag vergeten

[ Voor 35% gewijzigd door Auspex op 01-10-2009 22:30 ]

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Bleh, net epi 3 uitgespeeld en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben. Deze episode heeft volgens mij helemaal niet de kwaliteit van episode 1 en 2: geen verrasende wendingen in het verhaal (buiten
spoiler:
MURRAY!!! Driewerf hoera!!!
), heel wat minder locaties dan in epi 1 en 2 wat de episode heel wat compacter maakt en snel uitgespeeld en is een stuk minder grappig dan de vorige episodes (
spoiler:
buiten murray dan, maar dat maakt imo niet de gehele episode goed
).

Wel ben ik blij met de uitwerking van het personage Morgan LeFlay, welke ik een heel leuk personage vind en ik hoop dat ze meer dan een cameo zal zijn in epi 4 en 5.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Net ook weer uitgespeeld, het duurde een paar dagen omdat dit keer om de een of andere reden VMWare Fusion opeens rete traag was geworden met DirectX (waarschijnlijk omdat ik sindsdien ben geupgrade naar Snow Leopard op mijn Mac of omdat ik de DirectX had laten upgraden door de installer).

Vervolgens dus maar Wine geinstalleerd, met redelijk veel moeite, zodat ik van de week eindelijk kon beginnen met de Lair of the Leviathan! Het werkt trouwens zowiezo soepeler onder Wine dan onder Fusion dus voor wie ook een Mac heeft: Dat is de beste optie. Maar het heeft wel wat knutselende voeten in de aarde ;)

Ik vond deze ook weer erg leuk, en ook niet te moeilijk, ik had maar 1x een lichte hint nodig, iets minder dan de vorige keren. Gelukkig net een leuk moeilijkheids niveau (en niet tergend lastig zoals bijvoorbeeld Monkey Island 2). Ik vind het ook erg leuk dat ze qua gameplay zich zo goed houden aan de oudere Monkey Island games. Het voelt echt aan als een volwaardig onderdeel van de hele serie. En erg originele verhalen.

Kortom, zeker weer een aanrader! Ik hoop dat de volgende delen snel komen! (En dat er een tweede seizoen komt zoals van Sam&Max).

Edit: @DarthDavy: Ik vind het inderdaad ook wel jammer dat er dit keer een stuk minder lokaties waren (daardoor was hij denk ik ook wat makkelijker). Maar ik vond het ook wel prettig dat het dit keer niet zoveel heen en weer lopen was.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 04-10-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

DarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:20:
Bleh, net epi 3 uitgespeeld en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben. Deze episode heeft volgens mij helemaal niet de kwaliteit van episode 1 en 2: geen verrasende wendingen in het verhaal (buiten
spoiler:
MURRAY!!! Driewerf hoera!!!
), heel wat minder locaties dan in epi 1 en 2 wat de episode heel wat compacter maakt en snel uitgespeeld en is een stuk minder grappig dan de vorige episodes (
spoiler:
buiten murray dan, maar dat maakt imo niet de gehele episode goed
).

Wel ben ik blij met de uitwerking van het personage Morgan LeFlay, welke ik een heel leuk personage vind en ik hoop dat ze meer dan een cameo zal zijn in epi 4 en 5.
ik ben nu dus bezig aan episode 2 en ik ben ook slightly teleurgesteld... het voelt allemaal erg aan als deel 1, maar sommige puzzels zijn voor m'n gevoel zo uit de lucht gegrepen.. de ergste vond ik
spoiler:
die met die 2 piraten op dat eiland met die seahorse artifact.. ik had ze al proberen af te leiden en die parrot er in te doen, dus die optie sloot ik al uit... vervolgens moesten ze eerst een staring contest doen, en vervolgens moest je hun afleiden, dan kon je alles er in leggen...
dat vond ik echt zo ver gezocht, dat ik voor het eerst in een walkthough moest kijken... vette teleurstelling, en nu is de lol van het zoeken er een beetje af voor mij.. omdat ik steeds bang ben dat het weer een vergezochte puzzel gaat zijn als ik me weer eens wezenloos loop te zoeken..

met het vooruitzicht dat episode 3 dus nog minder leuk gaat worden is voor mij de charme van het spel er wel weer een beetje van af :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
apNia schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:19:
[...]
de ergste vond ik [...] dat vond ik echt zo ver gezocht, dat ik voor het eerst in een walkthough moest kijken... vette teleurstelling, en nu is de lol van het zoeken er een beetje af voor mij.. omdat ik steeds bang ben dat het weer een vergezochte puzzel gaat zijn als ik me weer eens wezenloos loop te zoeken..
Klopt, die vond ik ook een beetje vergezocht en daar heb ik ook een hint voor nodig gehad. Ik had ook het idee dat ik dat al had geprobeerd.

Maar gelukkig is er in deel 3 niet zoiets dat echt vergezocht is. Er was maar 1 dingetje waar ik niet zo 1-2-3 uit kwam zonder hint maar dat was meer mijn schuld, dat iets me niet opgevallen was. Goed kijken dus maar dat geldt altijd met dit soort spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik vond dat helemaal niet vergezocht. Je weet via de dialoogopties dat je ze kunt afleiden, dus is het wel duidelijk dat het afleiden tot iets dient, dus... hetgeen je zelf al uitgevogeld had.

Nu moet eerlijk zijn: ik had het bijna onmiddellijk goed. Misschien dat het systeem wat slecht omgaat met het feit van de optie van het goed oplossen van de puzzel zonder dat je de piraten afleidt.

Ik ben hier wat cryptisch bezig in mijn post, maar ik wil niet spoilen :-)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:20:
Volledig mee eens, geweldig personage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

DarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:08:
Ik vond dat helemaal niet vergezocht. Je weet via de dialoogopties dat je ze kunt afleiden, dus is het wel duidelijk dat het afleiden tot iets dient, dus... hetgeen je zelf al uitgevogeld had.
Nou ja in MI zijn altijd dingen die ook geen nut dienen, en gezien er niet duidelijk was dat
spoiler:
afleiden tijdens het de staring contest ipv gelijk afleiden
een verschil uitmaakte vond ik het echt ver gezocht. Het duurde iig erg lang, en heb er maar een walkthrough bij gepakt, wat ik erg jammer vond, want de hints sloegen ook nergens op (steeds iets van "I need to plunder something, arrr").

Verder net deel 2 uitgespeeld, erg leuk :)
Snel verder met deel 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik vond net deel 3 de leukste tot nu toe. Puzzels waren imo nt te ver gezocht en die 'nieuwe contest' von ik wel nog een leuke toevoeging.

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Vond deel 3 wel erg voor de hand liggen allemaal wat resulteerde in een bijzonder korte aflevering :(
Hoop dat de volgende wat moeilijker gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zo deel 3 ook uitgespeeld. Ik snap niet dat ie kort aanvoelt voor iedereen, voor m'n gevoel zat er BY FAR de meeste dialogen en cutscenes in. En ook al zat ik nergens frustrerend vast, in tegenstelling tot deel 1 en 2, dus ondanks dat ik er lekker doorheen ging is het netto aantal uren volgens mij bij deze episode veel hoger. Ik vond de sfeer ook leuk, het niveau juist lekker dat het niet frustrerend werd (zoals ik hierboven beschreef uit episode 2) en alles lekker origineel :)

Zag ook op Wikipedia dat deze episode de hoogste cijfers heeft gekregen! Ik denk dat ik deel 1 leuker vond, maar vooral omdat ik eindelijk weer Monkey Island kon spelen, deze vond ik denk ik in retrospect wel het leukste. Ook al zijn er misschien minder locaties zoals DarthDavy hierboven zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik vond deel 3 ook de leukste van alle drie, de puzzels waren leuker en inderdaad nergens frustrerend vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
volgens de originele planning staat deel 4 voor morgen geplanned, klopt dat nog of wordt die ook doorgeschoven net als deel 3?

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
daanteb schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:37:
volgens de originele planning staat deel 4 voor morgen geplanned, klopt dat nog of wordt die ook doorgeschoven net als deel 3?
Ongetwijfeld komt die later, de afgelopen keren stond er al een week voor release een datum genoemd op de telltale site.

Bovendien heeft het altijd minstens een maand geduurd tussen Episodes.

Jammer hoor, ik zit er ook op te wachten maar ik vrees dat het nog wat langer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Ik heb de pack vorige week ofzo gekocht, en ben er sinds dit weekend mee begonnen.
Episode 1 bijna uitgespeeld (was bijna op het eind), maar savegames gecrashed. Nu geen zin meer om verder te spelen.
Episode II net uitgespeeld, lach daar soms helemaal dubbel. Die "liefde" met zijn vrouw. Geniaal!
("Smartest Thing That A Man Can Say: "YES DEAR!")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Volgende week komt het nieuwe deel. Aldus de blog van Telltale Games.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

YAY! Nice :)
Thanks pasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Leuk 'I wonder what happens'-filmpje op die blog 8)7

Hier zijn de anderen:
ep 1
ep 2
ep 3

[ Voor 72% gewijzigd door sewer op 25-10-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Geweldige episode de derde :D Net uitgespeeld maar wat heb ik me hiermee vermaakt. Tot nu toe de leukste !

Spoiler voor de mensen die deeltje 3 nog niet uit hebben :

Een lief liedje over de 3 episodes :D

[ Voor 44% gewijzigd door rudyman85 op 26-10-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

tof idee! maar volgens mij vals als wat? krijg 'm niet zo hard hier :)

offtopic:
Het is natuurlijk een parodie hierop, voor degenen die het niet wisten (schaam je! ;))

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 27-10-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt het volgende deel?
Pagina: 1 2 3 Laatste