Tales of Monkey Island Ch. 4 is coming out this Friday (Pacific Time)!
http://bit.ly/fg4PG
Helaas nog even op het werk, maar vanavond weer een nieuwe Tales of Monkey Island!
[ Voor 35% gewijzigd door DarkX op 30-10-2009 15:07 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
@DarkX: Als je de eerdere delen nog niet gespeeld hebt zou ik dat zeker doen! Echt de moeite waard! En het maakt deze serie zo veel leuker omdat je de insider grapjes snapt. Ik vond ze allemaal geweldig, met name Monkey Island 3. Alleen Deel 2 vond ik niet zo, die was veel moeilijker dan de rest van de serie.
Over de tijd, er staat al een paar dagen (PST) tussen haakjes op de site, dus ik neem aan dat ze 's morgens in pacific standard time bedoelen, inderdaad vroeg in de avond onze tijd.
[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 30-10-2009 16:01 ]
De knipoog stond er niet voor niets achter, als ik het niet door had gehad was de grafische error ook geen spoiler heGekkePrutser schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:00:
[...]
spoiler:Ja, klopt, dat is Stan, die zit al in bijna elk deel sinds Monkey Island 1Leuk dat ze die grap met zijn overhemd er in houden.
@DarkX: Als je de eerdere delen nog niet gespeeld hebt zou ik dat zeker doen! Echt de moeite waard! En het maakt deze serie zo veel leuker omdat je de insider grapjes snapt. Ik vond ze allemaal geweldig, met name Monkey Island 3. Alleen Deel 2 vond ik niet zo, die was veel moeilijker dan de rest van de serie.
Over de tijd, er staat al een paar dagen (PST) tussen haakjes op de site, dus ik neem aan dat ze 's morgens in pacific standard time bedoelen, inderdaad vroeg in de avond onze tijd.
Sarcasme werkt zo kut op internet
For the record, heb 1 t/m 3 uitgespeeld, 4 geprobeerd maar kwam ik niet door, 1 SE uitgespeeld en ToMI 1 t/m 3 uitgespeeld
Kan er niet op wachten
Stan is een van m'n favorietjes
De bezitters zullen hem wel weten te vinden. Nog geen mailtjes uitgestuurd, waarschijnlijk om hun servers wat te besparen.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
OMG, dat is wel heul valsRudyyy schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:57:
Geweldige episode de derdeNet uitgespeeld maar wat heb ik me hiermee vermaakt. Tot nu toe de leukste !
Spoiler voor de mensen die deeltje 3 nog niet uit hebben :
Een lief liedje over de 3 episodes

Verwijderd
How appropriate, you fight like a cow!
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 04:10 . Reden: interpunctie ]
...DarkX schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:26:
[...]
Of doe je ook LALALALALA met je oren dicht als je een trailer in de bios ziet?
Maar wat een geweldige episode weer. Het waren maar 2 puzzels, maar wat goed gemaakt. En die cliffhanger!
[ Voor 10% gewijzigd door Sendy op 31-10-2009 23:44 ]
En terzijde: de dood van Morgan vond ik niet passen in het MI-concept. Het feit dat haar lichaam verdwenen in schept uiteraard perspectieven, maar toch... Mindere episode all in all.
Gok dat Morgan nog leeft dmv jus de vie (misschien toegediend door die aap Jacques)?
Wat het spel imo wat makkelijker maakte dan de vorige delen, was dat je bijna altijd vrij weinig items in je inventory had.
[ Voor 18% gewijzigd door sewer op 01-11-2009 16:00 ]
Verwijderd
De eerste helft vond ik geweldig! De tweede helft in de jungle wat minder, iets te vergezocht.Rudyyy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:02:
Haha nu al? Hoe is deeltje vier als je kijkt naar drie? Ben hem nu aan het downloaden..
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Gezien het vermoedelijke succes lijkt me dat er lekker een seizoen 2 aankomt.apNia schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:00:
Lucasarts moet lekker de rechten overdragen aan Telltale, en hun een fullblown versie laten maken, lekker in 20 chapters. Ze hebben bewezen dat ze het meer dan aankunnen. Lucasarts doet er toch niks mee, en waarom niet? Dat is mij een raadsel.
En wat mij betreft meer seizoenen. Gewoon elke maand een Ep.
Net als dat je tv kijkt en elke week weer een aflevering van een serie kijkt, maar dan een game eenmaal per maand
Maar misschien is dit gewoon wishful thinking, maar met het model wat Telltale heeft zeker mogelijk.
Toen heb ik nog een spoiler gebruikt bij het vinden van de plek van het vraagteken. Ik zag even niet in dat de paden ook daadwerkelijk veranderden wanneer ik de map anders vouwde.
Ik vind het een cool spel, alleen monkey island 3 blijft toch echt het beste
Nog een te gaan *snik*.
Oh daar ben ik eigenlijk wel vrij zeker van. Maar ik wil dat ze ook de rechten krijgen voor de echte Monkey Island series. En dan gewoon Monkey Island 5 mogen gaan maken \o/anandus schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:02:
[...]
Gezien het vermoedelijke succes lijkt me dat er lekker een seizoen 2 aankomt.
Mag je mij vertellen wat hier niet echt aan is dan, het is toch gewoon Monkey Island, echter dan dat word het niet. Dat ze er niet een complete game van maken is gewoon het business model van telltale.apNia schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:53:
[...]
Oh daar ben ik eigenlijk wel vrij zeker van. Maar ik wil dat ze ook de rechten krijgen voor de echte Monkey Island series. En dan gewoon Monkey Island 5 mogen gaan maken \o/
Verwijderd
Ik vroeg me alleen af wat de ervaringen met Telltale waren.
[ Voor 26% gewijzigd door _the_crow_ op 07-11-2009 12:05 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Ik heb de volledige box al in pre-order besteld. Het is echter mijn eerste seizoen van Telltale episodes (ik vond Sam and Max niet zo geweldig tbh) dus met verdere informatie kan ik je ook niet helpen._the_crow_ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:04:
Heeft iemand al de volledige box besteld? Ik sta op het punt dit te doen namelijk.
Signature
Spoiler over het volgende deel hieronder dus niet lezen als je niet gespoiled wil worden.
En nou ik toch bezig ben, nog veel meer over Ep 5 (Echt niet lezen als je het niet wilt weten!)
[ Voor 35% gewijzigd door GekkePrutser op 07-11-2009 18:02 ]
Naar wat voor ervaringen ben je op zoek? Mijn ervaring is dat het lang duurt voor je die dvd's krijgt, en dat de internationale verzendkosten relatief hoog zijn, maar dan heb je ook wat._the_crow_ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:04:
Heeft iemand al de volledige box besteld? Ik sta op het punt dit te doen namelijk.
Yups, dat is ook iets wat ik jammer vind.Slogra schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:35:
Zijn dit nu allemaal 3d games waarbij je Guybrush met de pijltjestoetsen moet bewegen (i.p.v. point and click)? Dan sla ik ze namelijk ff over
Maar behalve dat stukje besturing zijn het vreselijk leuke Monkey Island-spelletjes en is het zonde om vanwege die reden de spelletjes niet te spelen
Dit is stukken beter dan MI4, imho.Slogra schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:09:
Dat is inderdaad erg jammer. Aan de andere kant, ik heb me met MI4 ook redelijk vermaakt.
Misschien een beetje jammer dat Guybrush niet gewoon ergens naartoe loopt als je er klikt, en het bewegen met de muis (indrukken en slepen) vind ik ook niet geslaagd. Daarom gebruik ik altijd de pijltjestoetsen. Maar op zich kan je overal nog gewoon op klikken, en de omgevingen zien er prachtig uit.
Edit: En dit is inderdaad veel beter dan MI4. Zowel qua bediening, graphics, en verhaal. Vooral de hoofdpersonages zijn mooi uitgewerkt, mooie mimiek enzo. Ik speel dit met veel meer plezier dan MI4 destijds.
[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 19-11-2009 21:22 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Koenradus op 30-11-2009 09:14 ]
2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507
En met upgrade bedoel je dat de complete serie naar je opgestuurd wordt, zodra die er is? Dan kom er toch ook nog verzendkosten bij?Koenradus schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:14:
Tip: Vandaag 20% korting op alles in de Telltale online store. Ik heb Episode 1 gratis gedownload (op Talk like a pirate-day) en nu de upgrade gekocht voor $20.80 = EUR 13.81. Geen geld al zeg ik het zelf
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Kan alleen oordelen over de DVD die naar je gestuurd wordt zodra alles uit is qua episodes maar inderdaad je zult voor de verzendkosten moeten betalen._the_crow_ schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:28:
[...]
En met upgrade bedoel je dat de complete serie naar je opgestuurd wordt, zodra die er is? Dan kom er toch ook nog verzendkosten bij?
Ik ga Tales wel spelen omdat ik gewoon fan ben van de MI reeks maar echt een vooruitgang vind ik dat 3D gebeuren niet. Ja het had ook netzogoed wel 3D met point & click kunnen zijn, maar dat navigeren zo is echt waardeloos.
Skating_vince schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:28:
Morgen is het weer zover! Ik ben behoorlijk benieuwd naar het nieuwe verhaal.
spoiler:Guybrush dood? Zo te zien op de telltale site komt er toch een handje boven het gras uit! Hij flikt het 'm weer hoor!
Hoe zit het trouwens met de episodes, zijn dat nu eigenlijk de chapters? Zoals in alle voorgaande delen.
[ Voor 29% gewijzigd door Bulls op 07-12-2009 15:28 ]
Ja ik snap ook niet waarom het niet gewoon point & click is hoor... Tien keer makkelijker. Maar denk dat Telltale z'n adventures zo maakt dat het eventueel nog op consoles als de Xbox en PS3 te spelen is... Maar fijn werkt het niet nee.Bulls schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:25:
Wat Tales of MI betreft, het is wel mooi, maar de besturing vind ik echt zwaar bagger. Je zit elke keer te kloten met welke richting je nu oploopt omdat de camera positie steeds veranderd. En vaak heb je niet eens overzicht. Dit was al zo met Grim Fandango en MI4 en ik vind het echt jammer dat het altijd weer 3D moet zijn. Zulke adventure games als Indiana Jones en Monkey Island horen gewoon 2D te zijn. de 3D hype van toen heeft het gewoon verpest, terwijl high resolution 2D zelfs mooier kan zijn dan de 3D zogenaamde tekenstijl.
Ik ga Tales wel spelen omdat ik gewoon fan ben van de MI reeks maar echt een vooruitgang vind ik dat 3D gebeuren niet. Ja het had ook netzogoed wel 3D met point & click kunnen zijn, maar dat navigeren zo is echt waardeloos.
Het komt niet door TellTale want de 1e 3D adventure van LucasArts was Grim Fandango en daar moest je ook al met het toestenbord lopen in de level. Op bepaalde punten ga je links een gang in en dan gaat de camera zo staan dat je ook links weer eruit komt op de volgende locatie. Als je dan naar links ingedrukt houd dan loop je steeds te switchen tussen de 2 locaties en moet je dus timen om de toest los te laten anders ben je alweer terug. Dat kan als erg verveled ervaren worden. Dit is dan maar 1 nadeel van deze soort besturing.apNia schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:33:
[...]
Ja ik snap ook niet waarom het niet gewoon point & click is hoor... Tien keer makkelijker. Maar denk dat Telltale z'n adventures zo maakt dat het eventueel nog op consoles als de Xbox en PS3 te spelen is... Maar fijn werkt het niet nee.
En Escape from Monkey Island (4) was ook 3D met deze besturing en ik denk dat TellTale Games dit gewoon heeft overgenomen van Lucas arts.
Ik vind het in elk geval leuk dat ze wel dezelfde voicecast gebruiken als in MI3.
Dat Grim destijds die controle had is denk ik (!) puur experimenteren geweest.. MI4 is ook op de PS2 uitgegeven, dus van meet af aan was point & click geen optie. Wellicht hebben ze dit met Grim ook in hun achterhoofd gehouden.Bulls schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:59:
[...]
Het komt niet door TellTale want de 1e 3D adventure van LucasArts was Grim Fandango en daar moest je ook al met het toestenbord lopen in de level. Op bepaalde punten ga je links een gang in en dan gaat de camera zo staan dat je ook links weer eruit komt op de volgende locatie. Als je dan naar links ingedrukt houd dan loop je steeds te switchen tussen de 2 locaties en moet je dus timen om de toest los te laten anders ben je alweer terug. Dat kan als erg verveled ervaren worden. Dit is dan maar 1 nadeel van deze soort besturing.
En Escape from Monkey Island (4) was ook 3D met deze besturing en ik denk dat TellTale Games dit gewoon heeft overgenomen van Lucas arts.
Ik vind het in elk geval leuk dat ze wel dezelfde voicecast gebruiken als in MI3.
Telltale heeft een eigen engine, en om makkelijk naar consoles te kunnen porten hebben ze deze controls denk ik ook geïmplementeerd. Het is wat universeler over verschillende systemen. Kan ook even geen andere verklaring bedenken. Want point & click was no doubt veel fijner geweest.
Misschien als we met z'n allen gaan lopen klagen bij TTG, dat ze dan de optie point en click toevoegen zonder de cursor besturing weg te laten. Want voor zover ik heb gezien kun je wel objecten aanklikken en dan loopt Guybrush "Sheepgood" wel automatisch er heen (en met dubbelklik rent hij zelfs) Dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn het te implementeren.apNia schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:21:
[...]
Dat Grim destijds die controle had is denk ik (!) puur experimenteren geweest.. MI4 is ook op de PS2 uitgegeven, dus van meet af aan was point & click geen optie. Wellicht hebben ze dit met Grim ook in hun achterhoofd gehouden.
Telltale heeft een eigen engine, en om makkelijk naar consoles te kunnen porten hebben ze deze controls denk ik ook geïmplementeerd. Het is wat universeler over verschillende systemen. Kan ook even geen andere verklaring bedenken. Want point & click was no doubt veel fijner geweest.
/edit
http://www.telltalegames.com/community/blogs/id-546
Vandaag op steam dus
[ Voor 53% gewijzigd door pica op 09-12-2009 10:19 ]
Hoe is ep 5 tot nu toe?
Well thanks for sharing that! En nu verwacht je dat ik vanavond rustig kan slapen?Lizard schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:22:
Wel gedownload bij telltale, maar nog niet gespeeld. Eerst nog werken...

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 09-12-2009 13:37 ]
Verwijderd
In het begin was allemaal erg leuk, maar ik vond sommige dingen weer echt niet vanzelfsprekend. Heb ook gewoon gisteren en vandaag veel te veel tijd verspild met ToMI, maar was wel erg leuk.
Jammer dat je niet wat meer vrijheid hebt in het spel, ik vind Morgan ook wel een schatje namelijk. En ik had toch m'n trouwring bij de hand.
idd fuck Elaine enVerwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:35:
Nieuwe spel is weer leuk.
spoiler:Sommige dingen waren echt niet vanzelfsprekend. Wat ook raar was dat in het begin ik niet meer op de grond kon drukken en 30 minuten bezig was geweest en toen het spel opnieuw had opgestart (new game) en toen bleek het ineens te kunnen.
In het begin was allemaal erg leuk, maar ik vond sommige dingen weer echt niet vanzelfsprekend. Heb ook gewoon gisteren en vandaag veel te veel tijd verspild met ToMI, maar was wel erg leuk.
Jammer dat je niet wat meer vrijheid hebt in het spel, ik vind Morgan ook wel een schatje namelijk. En ik had toch m'n trouwring bij de hand.

Net uitgespeeld
Kom maar op met het volgende deel!
Al met al heb ik me zeer vermaakt met de hele serie. Hij is inderdaad stukken beter dan MI4, maar toch vond ik MI2 of MI3 beter. Ik hoop echt dat ze plannen hebben voor een nieuwe season (moet haast wel met 101 etc) als je dat vergelijk met Sam and Max (204 enzo)
[ Voor 25% gewijzigd door Bulls op 10-12-2009 22:29 ]
Wel waren de characters goed uitgewerkt en ga je toch met ze mee leven. Ik hoop dan ook zeker op een vervolg.
Ik vind het dan ook niet erg om af en toe goed vast te zitten. Dan een nachtje erover slapen en de volgende dag nieuwe dingen uitproberen. Maar ik kan me voorstellen dat mensen ook gewoon in een ruk willen doorspelen zonder al te veel moeite.
Verder had ik steeds het gevoel dat de hoeveelheid locaties per episode erg beperkt is en dat de puzzels vaak binnen een kleine omgeving bleven.
Barbaar
ik heb 1 episode voor de wii maar dat speelde zo bagger dat ik het niet langer dan 5 minuten heb uitgehouden.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output