Ik heb geen leuke ondertitel.
Als laatste het geval is: die dingen worden alleen gebruikt om software aan te sturen, dus dan ben je eigenlijk op zoek naar een stukje mix software.
[ Voor 38% gewijzigd door BCC op 28-06-2009 12:49 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
een mixer die aan platenspelers, cd spelers en als het kan aan een computer gekoppeld kan worden, maar de computer is niet persé nodig.BCC schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:47:
Ben je nou op zoek naar een mixer voor aan je platenspelers of een bakje wat je via MIDI of USB aan je computer kan hangen?
Wat heb je precies voor ogen?
http://www.the-dj-equipme...tal-dj-mixer-ddm4000.html
MrAcid schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:51:
Wat heb je precies voor ogen?
[ Voor 27% gewijzigd door BCC op 28-06-2009 12:54 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dat is nu precies de vraag die we hier niet graag zien. Zeker niet als de topic start zo matig is, en het erop lijk dat je zelf nog niet veel uitgezocht hebt.
Laat dus aub even zien wat je zelf al gevonden hebt, en waarom dat dan wel of niet geschikt zou zijn voor jou.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
How to become a DJ: Deel XVI
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
SkyTec Pro-3 DJ mengtafelvoodooless schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:55:
[...]
Dat is nu precies de vraag die we hier niet graag zien. Zeker niet als de topic start zo matig is, en het erop lijk dat je zelf nog niet veel uitgezocht hebt.
Laat dus aub even zien wat je zelf al gevonden hebt, en waarom dat dan wel of niet geschikt zou zijn voor jou.
GEMINI iPMX Blowout item
GEMINI MM-01 Blowout item
GEMINI Itrax Blowout item
dat soort dingen zit ik naar te kijken, alleen ik weet het nog niet precies, wat is een goeie beginnersset om live te mixen, liefst iets van 3 kanaals
dat zeg ik dus, ik weet niet precies wat ik nodig heb en wil gewoon beginnend mixen met een laag budget, speakers heb ik al. ik vraag toch wat handig is om te beginnen qua mixers?voodooless schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:24:
Wat is er dan mis met deze sets? Of wat nietEen lijstje opdreunen is leuk, maar geeft nog steeds niet aan wat nou precies je voorkeuren en eisen zijn.
want online winkels heb je meestal wel recensies, maar ik wil er meer dan 1 om me op de orienteren
ja ik heb echt al iets van 5 uur zitten zoeken en denk, tweakers is best wel elite, misschien weten ze daar wat echt goed is
Wat voor muziek wil je draaien?
Waar wil je het voor gebruiken? (slaapkamer, plaatselijke kroeg, Mysteryland, etc.)
Welke apparaten wil je erop aansluiten? (werk je met platen, cd's, mp3's)
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
waarvoor: kleinschalige feesten, (drive-in shows), ook wat zelf experimenteren
welke apparaten: ik heb een telefoon met mini-usb, met een kabel naar gewone usb, een cd speler, computer misschien
Als je zoals je zegt er al wat uren in gestoken hebt, dan is het wel de bedoeling dat je hier ook in wat meer dan een paar woorden en een lijstje verteld wat je al gevonden hebt, en wat dan ook je bedenkingen en concrete vragen zijn m.b.t de diverse producten. Ze krijgen we een duidelijk beeld van wat je al gevonden hebt, en wat nu precies je overdenkingen zijn geweest. Dat je nog niet precies weet waar je naar op zoek bent is niet erg natuurlijk.thijsje66 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:28:
dat zeg ik dus, ik weet niet precies wat ik nodig heb en wil gewoon beginnend mixen met een laag budget, speakers heb ik al. ik vraag toch wat handig is om te beginnen qua mixers?![]()
Je gaat op feestjes staan (ik zou thuis even oefenen als ik het zo lees..) dus het moet allemaal een beetje hufter proof zijn.
Je apparaten daar kan ik nog niet zoveel wijs uit worden.. Je wilt je telefoon gaan gebruiken om nummers af te spelen voor zalen (zaaltjes)? Dat kan, maar dan kun je bijvoorbeeld niet beatmatchen.
Ik denk dat je eerste even na moet gaan denken over wat je precies wilt. Het meest gangbare is tegenwoordig om óf vanaf een laptop/computer te draaien of om met CD's te draaien.
Volgens mij is het in jouw geval het handigst om gewoon vanaf je laptop/computer te beginnen. In dat geval heb je een softwareprogramma nodig dat muziek kan afspelen voor jou (Winamp, Mediaplayer, Quicktime, iTunes. etc.) het liefst met wat uitgebreide DJ functies (Traktor, Ableton, etc.). Die eerstgenoemde programma's moet je eigenlijk meteen maar weer vergeten, die zijn hier niet voor geschikt. Die laatstgenoemde programma's laten zich aansturen met een MIDI controller (een "digitaal mengpaneel/mixer"). Dat is wat jij wilt hebben.
Tenminste, zo schat ik het even in op basis van je posts.
Je kunt er ook voor kiezen om met CD's te gaan draaien, maar dan moet je twee relatief dure CD-spelers aanschaffen en gezien je budget lijkt me dat niet echt haalbaar.
Die software heb ik wel wat van geprobeerd, maar dat is niet echt mijn ding, of je zou het inderdaad moeten combineren met een digitaal mengpaneel dat je dan op de pc aansluit.
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Nee, want deze kunnen niet langzamer of sneller spelen, wat je toch echt nodig hebt als je wil beatmatchen.thijsje66 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:06:
waarom moet ik dan 2 relatief dure cd spelers aanschaffen, zijn twee gewone niet genoeg?
Ik denk dat je dan de verkeerde software hebt geprobeerd. De hierboven genoemde Traktor is inderdaad een aanrader voor een beginner.thijsje66 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:06:
Die software heb ik wel wat van geprobeerd, maar dat is niet echt mijn ding, of je zou het inderdaad moeten combineren met een digitaal mengpaneel dat je dan op de pc aansluit.
Als je dat combineert met zoiets als een Hercules DJ Control
kun je met heel weinig geld een heel leuk feestje bouwen
http://www.youtube.com/watch?v=Dg7wEyHlAyI
of
http://www.youtube.com/watch?v=vM4Sjy02v6U
[ Voor 17% gewijzigd door BCC op 28-06-2009 14:37 ]
Als de TS dan toch op laptop of computer begint kan hij net zo goed gaan voor een Hercules MK2!BCC schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:23:
[...]
Nee, want deze kunnen niet langzamer of sneller spelen, wat je toch echt nodig hebt als je wil beatmatchen.
[...]
Ik denk dat je dan de verkeerde software hebt geprobeerd. De hierboven genoemde Traktor is inderdaad een aanrader voor een beginner.
Als je dat combineert met zoiets als een Hercules DJ Control [afbeelding]
of
Ben hiermee ook begonnen en was zeer onder de indruk van het apparaatje!
Je kan evt. je telefoon via de line-in aansluiten op de Hercules MK2, en je telefoon als source gebruiken.
Zou zeggen lees How to become a DJ: Deel XVI eens door. Voor je dit soort vragen gaat stellen. Hier vind je alle antwoorden op je vragen en nog heel veel meer.thijsje66 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:06:
waarom moet ik dan 2 relatief dure cd spelers aanschaffen, zijn twee gewone niet genoeg? (ik weet het, ik ben een noob hierin)
[ Voor 15% gewijzigd door Daan_ op 28-06-2009 15:53 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Inderdaad, maar die zijn wel weer 100 euro duurder het is nog steeds onduidelijk wat de TS nou eigenlijk wil.b00ster schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:42:
[...]
Als de TS dan toch op laptop of computer begint kan hij net zo goed gaan voor een Hercules MK2!![]()
Ben hiermee ook begonnen en was zeer onder de indruk van het apparaatje!![]()
[afbeelding]
Hij is ongeveer 60 euro duurder dan de Hercules MP3, maar dan heb je wel meteen een keigoede geluidskaart bij! Daarnaast heb je bij de Hercules MK2 meer opties om uit te bereiden. (Wellicht handig gezien de TS nog niet weet wat hij wil). En gezien het budget, valt hij hier toch binnenBCC schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:55:
[...]
Inderdaad, maar die zijn wel weer 100 euro duurder het is nog steeds onduidelijk wat de TS nou eigenlijk wil.
Hercules MK2 met Virtual DJ en koptelefoon: €182,31
Hercules MK2 met Traktor: € 182,31
Met Virtual DJ is hij dus iets goedkoper
Bron: http://www.perfect-systems.nl
Verwijderd
Digitale DJ: Midi Controllers
Kijk anders in dit topic.
Dank jeBCC schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:23:
Als je dat combineert met zoiets als een Hercules DJ Control [afbeelding]
of
Hij staat 2e hands op marktplaats voor een goed prijsje, dus die koop ik wel
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 23:17 ]
Ja dat magVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:09:
Hallo! Mag ik als DJ spelen op een verjaardags feestje zonder enig officieel papiertje of iets dergelijks? Ik krijg er geen geld voor en doe het alleen om te oefenen ( en om mensen te vermaken uiteraard!) ! En ook als er een zaal afgehuurd wordt?
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.
![]()