Voorbereid voor glas kent nogal wat varianten lijkt het, die lopen vanaf glas al getrokken tot in een FTU met een dummy NTU deel, tot alleen maar een extra buisje in de meterkast waardoor men glas naar binnen kan blazen.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:15:
Volgens een mail die ik van reggefiber terugkreeg zou Oosterheem medio december aangesloten worden op het glasvezelnetwerk.
Mijn woning is voorbereid op glasvezel. In de meterkast zit iets wat heel veel op een glasvezelmodem lijkt alleen zonder aansluitpunten, zit hier dan nog geen glasvezelkabel in?
Ik had wel interesse in een abo bij XS4All maar ik zie dat voorlopig alleen KPN abo's aanbied. Echter bij de postcodecheck geeft XS4All wel aan beschikbaar te zijn op mijn adres?
Meestal is glasvezel herkenbaar omdat het in een helder oranje slangetje de meterkast binnenkomt (ongeveer een mm of 6 a 7 dik, beetje coax dikte).
Omdat er geen standaard FTU/NTU is zal vaak het glas nog niet geblazen zijn en liggen er alleen maar extra buizen.
Volgens mij stond er op de xs4all site dat ze vanaf derde kwartaal glasvezel kunnen leveren, maar aangezien we voor Zoetermeer nog steeds spreken over een nog aan te leggen netwerk met hoogstwaarschijnlijk KPN WBA als operator, zal het voorlopig het eerste jaar wel KPN only zijn, als het een beetje lijkt op zoals het op het WBA netwerk in B&R is gegaan.
De twee andere B's hadden overigens wel direct drie aanbieders, maar dat kwam omdat dit eigenlijk alleen maar uitbreidingen waren op een al geconfigureerd WBA netwerk bij ons.