[Fiberpoint] Nieuwe Glasvezel leverancier in Zoetermeer

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://fiberpoint.nl/templates/site/assets/logo_fiberpoint.png

Hallo Medetweakers,

Inleiding

Nouja vrij logisch ik start een topic over Fiberpoint, en het is dus logisch, dat ik in Zoetermeer woon.
Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus over glasvezel, dat het eindelijk gaat geleverd worden in Zoetermeer.
Ze zijn nu aan 't peilen hoeveel mensen interesse hebben bij 40% gaan ze het aanleggen.
Voor de rest kan ik er nu niet veel over zeggen.

Ze hebben ook hun eigen website ;)

Ik hoop dat nog meer mensen in Zoetermeer wonen en ik hoor graag of zij gaan overstappen, wij gaan zoals het er nu uit ziet nog niet, helaas. Maar ik moet mijn vader & moeder gewoon gek maken.
Maar de prijzen zijn ook niet erg laag, het kost €80 per maand!

Speedcheck

Inmiddels hebben ze ook hun speed check, is best wel grappig om het te zien, en dan vanuit gaande dat deze test opgezet is met een pc met een netwerk, en je bent net zo gek als is en je doet in je server 3 netwerkkaarten 8)7 Klik hier voor de test :9
Ik heb het uitgerekent je doet over 1GB in 11 seconden,

Ik heb deze som gebruikt:
25GB = 4,77 minuten = 286 seconden / 25 = 11 seconden / gigabyte
Met dank aan hostname.. ;)

Richtprijzen

• € 65,00 p.m.: 30Mbit internet, digitale televisie (50 zenders), onbeperkt bellen naar vaste nummers
  • € 80,00 p.m.: 50Mbit internet, digitale televisie (70 zenders), onbeperkt bellen naar vaste nummers
  • € 110,00 p.m.: 60Mbit internet, digitale televisie (100 zenders), onbeperkt bellen naar vaste nummers
Inclusief gratis harddiskrecorder.

/me in de toekomst komt er misschien 1Gbit/s

Afsluiting

Ik wil graag de post groter en mooier maken, wil je me helpen stuur me dan een DMtje ofzo :z

[ Voor 48% gewijzigd door DJ-Visto op 18-07-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-Visto schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:36:
Hallo Medetweakers,

Nouja vrij logisch ik start een topic over Fiberpoint, en het is dus logisch, dat ik in Zoetermeer woon.
Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus over glasvezel, dat het eindelijk gaat geleverd worden in Zoetermeer.
Ze zijn nu aan 't peilen hoeveel mensen interesse hebben bij 40% gaan ze het aanleggen.
Voor de rest kan ik er nu niet veel over zeggen.

Ze hebben ook hun eigen website ;)

Ik hoop dat nog meer mensen in Zoetermeer wonen en ik hoor graag of zij gaan overstappen, wij gaan zoals het er nu uit ziet nog niet, helaas. Maar ik moet mijn vader & moeder gewoon gek maken.
Maar de prijzen zijn ook niet erg laag, het kost €80 per maand!

- Vincent
offtopic:
Ik ben blij voor je :| . Hier (Groningen) moeten we nog doen zonder, bah :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

m0nk

16-09-2003 15.15

@ TS, jij bent niet toevallig familie van Cruijf? :P

Die prijzen zijn "richtprijzen". Ik heb ook al contact gehad met fiberpoint om te vragen waar die prijzen vandaan komen. Ik vond die prijzen nl. dermate hoog dat het een hoop mensen zal afschrikken en zich niet in zullen schrijven.
Wij hebben 40 procent inschrijvingen nodig om uiteindelijk met de service providers (diensten leveranciers) goed te kunnen onderhandelen en waardoor een optimaal pakket aan diensten voor de Zoetermeerse bevolking wordt samengesteld. Als dit pakket is samengesteld, krijgt u dit als definitieve aanbieding van de service provider toegezonden. Als u dan tegen dat aanbod ja zegt en het getekend retourneert, gaat u abonnement in op het moment waarvoor u gekozen heeft. Uiteraard pas na dat de glasvezelaansluiting geactiveerd in uw woning is opgeleverd. Als de service provider de getekende abonnementen retour heeft ontvangen, dan wordt er een investeerder cq kabelexploitant gezocht om het glasvezelnetwerk aan te leggen.

Nog even voor de goede orde, wij bieden geen abonnementen aan. Wat wij op de website hebben geprolongeerd zijn richttarieven met de daarbij behorende diensten.
Ik vind het een goed initiatief alleen ben ik er bang voor dat ze die 40% niet gaan halen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je gelijk bank of giro nummer op moet geven. Ik wil best vrijblijvend aangeven interesse te hebben, wat ik ook serieus heb, ook met de richtprijzen die genoemd worden. Maar om in dit stadium al rekening nummers te vragen gaat me te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xstarr_
  • Laatst online: 31-10-2024
Q
Ik heb bezwaar tegen het doorgeven van mijn bankrekeningnummer, maar ik wil me toch inschrijven, kan dat?
A
Als het u een oncomfortabel gevoel geeft om uw rekeningnummer in te vullen, kunt u volstaan door dit veld te voorzien van negen puntjes. Laat onverlet dat u deze vraag in een later stadium van de diensten leverancier als nog krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Heb me net ook ingeschreven, hoop dat we 40% halen!

Alhoewel ik mn bedenkingen heb, enkele mensen die ik sprak op werk hebben het foldertje gewoon bij het
oud papier gedaan, vonden de kosten (+/- 80,-) hoog of wisten niet wat het was (glasvezel is toch behang?)

anyhow we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
Glasvezel, dan kan je je eigen webserver enzo thuis draaien, en dat is gratis en snel!!!

En onbeperkte opslagruimte (tenminste, zover je harde schijf reikt!!!)

EDIT: Ik woon ook in Z'meer

[ Voor 8% gewijzigd door calvinturbo op 26-06-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
calvinturbo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:13:
Glasvezel, dan kan je je eigen webserver enzo thuis draaien, en dat is gratis en snel!!!

en ook cool bij je vrienden,je eigen webserver thuis |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb mij ook net aangemeld, maar met deze prijzen denk ik ook niet dat ze het gaan halen... :(
Wat ik denk dat de prijzen zouden moeten zijn:

€50 - 30Mb u/d + tel + radio + tv
€65 - 50Mb u/d + tel + radio + tv
€80 - 100Mb u/d + tel + radio + tv

Met deze prijzen kunnen ze concureren met b.v. Ziggo. Zelfde prijs en sneller internet (50Mb voor €65 t.o.v. 50/5 bij Ziggo), maar ook een langzamer en sneller abbo als optie. Nu zitten ze op de prijs van Ziggo met een langzamere download. De uploadsnelheid hebben de meeste mensen geen boodschap aan (ik wel natuurlijk...)

Keeps fingers crossed...

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

mbr

Foldertje ook ontvangen en ik heb geen interesse in afname. Tarieven ten opzichte van Ziggo en ADSLaanbieders zijn te hoog. Verder prima initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
Leuk en aardig, maar Seghwaert ontbreekt zelfs in het foldertje en op de website, daarnaast is de snelheid niet in verhouding tot de prijs... Daarnaaast vind ik het een raar verhaal blijven dat je je bankreningnummer in moet vullen om je interesse te kunnen tonen, ook al voldoen puntjes ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
m0nk schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:24:
@ TS, jij bent niet toevallig familie van Cruijf? :P

Die prijzen zijn "richtprijzen". Ik heb ook al contact gehad met fiberpoint om te vragen waar die prijzen vandaan komen. Ik vond die prijzen nl. dermate hoog dat het een hoop mensen zal afschrikken en zich niet in zullen schrijven.

[...]

Ik vind het een goed initiatief alleen ben ik er bang voor dat ze die 40% niet gaan halen.
Ik heb trouwens gemailt naar fiberpoint, over dat we er aan vast zaten een jaar (moest van me pa) maar ik heb nog geen antwoord, en een keer kreeg ik hem terug,,
En ach, prijzen zijn hoog, maar voor de mensen die het willen, gaan het toch wel doen hoe dan ook ;)

ben geen Fam Cruijf, ik woon ergens in Rokkeveen :p
N0stradamus schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:08:
Ik heb mij ook net aangemeld, maar met deze prijzen denk ik ook niet dat ze het gaan halen... :(

Met deze prijzen kunnen ze concureren met b.v. Ziggo. Zelfde prijs en sneller internet (50Mb voor €65 t.o.v. 50/5 bij Ziggo), maar ook een langzamer en sneller abbo als optie. Nu zitten ze op de prijs van Ziggo met een langzamere download. De uploadsnelheid hebben de meeste mensen geen boodschap aan (ik wel natuurlijk...)

Keeps fingers crossed...
Daalt als het is aangelegt.. ;)
Accident schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:02:
Heb me net ook ingeschreven, hoop dat we 40% halen!

Alhoewel ik mn bedenkingen heb, enkele mensen die ik sprak op werk hebben het foldertje gewoon bij het
oud papier gedaan, vonden de kosten (+/- 80,-) hoog of wisten niet wat het was (glasvezel is toch behang?)

anyhow we zien wel :)
Ik heb mijn vader jammer genoeg nog niet zover, hoog of niet, het moet hier komen, misschien zijn we wel met zijn 3'n maar er wordt hier wat afgedownload door mij :P
calvinturbo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:13:

Ach, ik heb hier hoe dan ook binnenkort hier thuis er een draaien, ook als ik sloom internet wat ik nu he zou hebben, moeten ze maar lekker wachten :9

Btw,
ik was dit topic uit het oog verloren :P

[ Voor 142% gewijzigd door DJ-Visto op 27-06-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Zou wel mooi zijn als we konden zien hoeveel mensen zich tot nu toe hebben ingeschreven.
Dat die prijzen omlaag gaan na de aanleg, dat zal best wel. Mij maakt het niet zo uit wat het kost. Het gaat mij om de 40% die zich moet inschrijven alvoor men gaat aanleggen. Vandaar mijn "prijsvoorstel", die is al wat interessanter voor de normalere gebruiker, waardoor ze zich misschien eerder inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
N0stradamus schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:32:
Zou wel mooi zijn als we konden zien hoeveel mensen zich tot nu toe hebben ingeschreven.
Dat die prijzen omlaag gaan na de aanleg, dat zal best wel. Mij maakt het niet zo uit wat het kost. Het gaat mij om de 40% die zich moet inschrijven alvoor men gaat aanleggen. Vandaar mijn "prijsvoorstel", die is al wat interessanter voor de normalere gebruiker, waardoor ze zich misschien eerder inschrijven.
Ik hoop 't ook, na eventjes wachten is inmiddels mijn Email beantwoord door fiberpoint:
Voor de goede orde, wij bieden geen abonnementen aan en dus werven wij ook geen klanten. Wij enthousiasmeren de bevolking van Zoetermeer voor glasvezel, omdat ons inziens voor een ICT-stad als Zoetermeer deze moderne infrastructuur onontbeerlijk is. Wat wij op de website hebben geprolongeerd zijn richttarieven met de daarbij behorende diensten. Jouw vrije keus wordt in de toekomst werkelijkheid, dat heeft ermee te maken dat uiteindelijk meerdere isp-ers (diensten leveranciers) op het nog aan te leggen glasvezelnetwerk hun diensten aan de aangesloten consumenten willen verkopen.

Dan nu in concreto op jullie vraag. Per 1 januari 2010 wordt in Nederland de wet gewijzigd voor het opzeggen van telecomdiensten. Hierin wordt wettelijk vastgesteld dat de opzegtermijn één maand bedraagt. Onze verwachting is dat het uiteindelijke aanbod dat jullie van de diensten leverancier na inschrijving zullen ontvangen een termijn zal worden vastgelegd van één jaar. Hoe zich dit echter verhoudt tot de wetswijziging weten wij nog niet. Wij zullen in ieder geval in de onderhandelingen meenemen dat het abonnement per maand opzegbaar blijft.
Dit is wel mooi, dus we zitten er nooit een jaar in vast, want dat wijzigt in 2010 ;)
N0stradamus schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:08:

Keeps fingers crossed...
Je bent 1.000MBp/s vergeten 8)7
edit:
Heb headpost aangepast, lees het even door bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door DJ-Visto op 29-06-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Even nieuwe post:
weer nieuwe mail binnen:
Mijn mail:
Ik heb nog een vraag, jullie gaan daadwerkelijk overal 1000mbp/s leveren? wat er staat tot wel 100x maar ik vertrouw er op dat jullie gewoon zo eerlijk mogelijk antwoorden er staat wel tot 100x alleen de tot, of gewoon dat het zo is of kan het bij mij ook voorkomen dat het 50x zo snel is (heb ik nog steeds niks tegen hoor) maar ik wil graag 100x zo snel, heb via jullie nieuwe test uitgerekent dat ik dan 1GB binnen 19seconden dat vindt ik HEEL leuk. Maar ik wil ook een beetje zekerheid er over dat het zo is, het is ook een beetje een strijd met anderen internet vriendjes die het niet geloven, en ik wil ook wel 's wat winnen ;)
Hun reactie:
Dank voor je reactie. Nogmaals wij leveren geen diensten. Wij proberen alleen maar een kritische massa te creëeren waardoor wij in staat zijn om enerzijds voordelig in te kopen en anderzijds het aanleggen van het glasvezelnetwerk mogelijk te maken. Als het voor jou wenselijk is om een bandbreedte van 1Gbit af te nemen, kan dit uiteraard tegen meerprijs bij de diensten leverancier. Naar verwachting zal in de 'best-buy' standaard een bandbreedte van 30Mbit worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me ook ingeschreven.. fingers crossed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de nodige verbazing zie ik dit topic en vooral de informatie die Fiberpoint vraagt en verstrekt.
Stel dat ik in Zoetermeer zou wonen (is dus niet het geval) dan zou ik op basis van de website van Fiberpoint heel wat te vragen hebben.
Aan de gemeente: bent u op de hoogte van dit initiatief en welke wethouder steunt dit plan
Aan Fiberpoint: wie financiert jullie, waarom durven jullie zoveel gegevens te vragen, voldoe je aan de WBP (wet bescherming persoonsgegevens), waarom vermelden jullie geen vestingsplaats, leveringsvoorwaarden en wat is je businesscase.

Het kan best zijn dat er sprake is van een eerlijke en enthousiast club.
Maar een website die zo vaag is, nergens namen noemt, geen leveringsvoorwaarden noemt en last but not least geen fysieke vestingsgplaats vermeldt ... die is mijn vertrouwen niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Het is ook vaag dat ze een tenaamstelling willen weten?Overal waar je een bank of girorekening moet invullen hoeft dat niet eens.Als ik dit forumulier had ingevuld,zou ik maar eens contact opnemen met me bank.Tevens zijn ze verplicht om kvk gegevens te overleggen en op de site te zetten.Sranan is in ieder geval erg wakker,want dit riekt naar het lospeuteren van bankrekeningnummers om ergens anders voor te gebruiken(online winkelen bv).

[ Voor 11% gewijzigd door vincedd op 04-07-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:19
Ik heb me ook maar ingeschreven, helaas is Meerzicht nog een beetje slecht vertegenwoordigd als ik het kaartje zo zie. Misschien maar wat vrienden lekker maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:15
Hier ook een Rokkeveen'er. Ben met een offensief bezig mijn ouders over te halen zich in te schrijven. Ik moet wel zeggen dat die folder een knap staaltje waardeloze marketing is. Ik heb 'm 3x opnieuw moeten lezen om te begrijpen dat het om glasvezel ging ("De initiatiefgroep “Fiberpoint Zoetermeer” zal de komende weken vraagbundeling opstarten gedurende de feestelijkheden in de 1001 nacht sprookjeswijken." like wtf?!)

Overigens de richtprijzen op hun website (misschien nuttig om te vermelden in de startpost?):
  • € 65,00 p.m.: 30Mbit internet, digitale televisie (50 zenders), onbeperkt bellen naar vaste nummers
  • € 80,00 p.m.: 50Mbit internet, digitale televisie (70 zenders), onbeperkt bellen naar vaste nummers
  • € 110,00 p.m.: 60Mbit internet, digitale televisie (100 zenders), onbeperkt bellen naar vaste nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Shinigami schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:17:
Hier ook een Rokkeveen'er. Ben met een offensief bezig mijn ouders over te halen zich in te schrijven. Ik moet wel zeggen dat die folder een knap staaltje waardeloze marketing is. Ik heb 'm 3x opnieuw moeten lezen om te begrijpen dat het om glasvezel ging ("De initiatiefgroep “Fiberpoint Zoetermeer” zal de komende weken vraagbundeling opstarten gedurende de feestelijkheden in de 1001 nacht sprookjeswijken." like wtf?!)

Overigens de richtprijzen op hun website (misschien nuttig om te vermelden in de startpost?):
Ik zal dit is toevoegen! ;) En eventueel ook x is kijken voor mooie headpost, ik zal ze ook even mailen over de KVK..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier iemand uit 079. Net zoals Shinigam vond ik die folder echt totaal niet duidelijk, laat staan voor de gemiddelde non-tweaker. Dit in combinatie met de hoge prijs, het opgeven van o.a. een rekeningnummer en een volgens mij volkomen onrealistische doelstelling (40% van Zoetermeer moet interesse tonen :-|) hebben mij doen besluiten voorlopig nog niets met de folder te doen. En dan ben ik nog iemand die wel weet dat glasvezel niet alleen behang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die snelheid/prijsverhouding zie, dan hoop ik dat dit initiatief flopt. Hopelijk zal dan een andere fiber leverancier opkomen in de toekomst.

Zit perfect momenteel. 50Mbit down en 5 up bij ziggo voor 65 euro. Met name de TV is uiteraard uitstekend via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Ziggo Alles-in-1 pakket ga ik never naartoe sinds mijn oude meester en nog wat er alleen geklooi mee hebben.. Ik denk dat ik binnenkort is een nieuwe headpost ga ontwerpen, met van alles en nog wat er in ik moet ze nog steeds mailen over die KVK, zal ik binnenkort doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik ga dus niet mijn gegevens invullen.
Heb totaal geen interesse bij deze prijzen...

Al woon ik wel in Zoetermeer :)

Vooral ook dit:

rekenmodel huidige situatie:
pakket Kosten
internet maandelijks € 19,95
telefonie maandelijks € 9,95
gesprekskosten gemiddeld p/mnd € 30,00
radio/televisie maandelijks € 16,75
totaal € 76,65
basispakket glas maandelijks € 65,00
besparing per maand € 11,65

Mijn situatie is:

rekenmodel huidige situatie:
pakket Kosten
internet/onbeperkt tel maandelijks € 29,95
radio/televisie maandelijks € 16,25
totaal € 45,75
basispakket glas maandelijks € 65,00
te veel per maand € 19,25

Ik heb geen 20 euro per maand over voor 10 mbit meer...

Hoe gegarandeerd is die 30 mbit?

[ Voor 80% gewijzigd door BlakHawk op 17-07-2009 11:52 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hallo heb je die site wil gelezen 1000mbit (is 1gigabit toch), voor €80,-

[ Voor 15% gewijzigd door DJ-Visto op 17-07-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
DJ-Visto schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:39:
Hallo heb je die site wil gelezen 1000mbit (is 1gigabit toch), voor €80,-
Beste Visto, je komt een beetje verontwaardigd over bij je veronderstelling dat wij de site niet gelezen zouden hebben. Dit terwijl je dit zelf waarschijnlijk misschien half slapend hebt gedaan.
Op de site hebben ze het over de mogelijkheid om in de toekomst tot 1000Mbit/s te gaan, wat inderdaad 1 Gbit/s is. Daarbij noemen ze helemaal geen prijs.
Op de tarieven pagina kun je lezen wat ze *denken* dat *misschien* *mogelijk* de prijzen gaan worden. Jammer genoeg niet de door jou gelezen €80 voor 1Gbit/s, dat zou wel heel erg mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
N0stradamus schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:38:
[...]

Beste Visto, je komt een beetje verontwaardigd over bij je veronderstelling dat wij de site niet gelezen zouden hebben. Dit terwijl je dit zelf waarschijnlijk misschien half slapend hebt gedaan.
Op de site hebben ze het over de mogelijkheid om in de toekomst tot 1000Mbit/s te gaan, wat inderdaad 1 Gbit/s is. Daarbij noemen ze helemaal geen prijs.
Op de tarieven pagina kun je lezen wat ze *denken* dat *misschien* *mogelijk* de prijzen gaan worden. Jammer genoeg niet de door jou gelezen €80 voor 1Gbit/s, dat zou wel heel erg mooi zijn.
Hi, ja dit was verontwaardigd maarja, De site is pas geupdate laatst stonden er niks over tarieven alleen €80,-
Nog niet ze hebben het wel gedaan, de site is bijgewerkt.. Jammer inderdaad dat de prijzen anders zijn geworden, want ze hebben echt in het foldertje & vroeger aangeven 1GBit/s te leveren voor €80,- sorry voor die man van die post maar ik heb dus niet de laatste update gelezen ;)
Staat zelfs in topic de headpost heeft duidelijk een update nodig!

Inmiddels aangepast, commentaar en of toevoegen mogelijk!

[ Voor 4% gewijzigd door DJ-Visto op 18-07-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Je kan per 1 juli 2009 al per maand opzeggen, das wettelijk zo geregeld en heeft een provider zich aan te houden. Heb sinds vandaag toevallig Ziggo, 5 mb / sec downloaden, lekker hoor. En voor het einde dit jaar naar de 80 mbit, volgend jaar 100 mbit. Voor 64,95 hoef ik dan geen glasvezel.
Woon trouwens in Rokkeveen Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

mbr

Bron : http://web079.web-log.nl/...9/08/nog-weinig-inte.html

Nog weinig interesse in glasvezel

Initiatiefgroep Fiberpoint Zoetermeer heeft nog niet genoeg geïnteresseerden gevonden voor de aanleg van een glasvezelnetwerk in Zoetermeer. Dit bericht Algemeen Dagblad maandag. Om een dergelijk netwerk rendabel te maken moet 40 procent van de huishoudens aangeven interesse te hebben in glasvezel. Fiberpoint zit op dit moment op 10 procent. "We hebben nog een slag te maken", erken initiatiefnemer Eric Vos. "Na de vakantie gaan we door met onze actie.". Er komen na de vakantie informatieavonden om alle vragen over de actie te beantwoorden. "Veel mensen zijn bang dat ze direct ergens aan vast zitten. Of ze denken dat het glasvezelnet er toch wel komt". Dat is volgens Vos allebei niet het geval.

Misschien is samenwerking met KPN nodig? (Ik denk dat Ziggo niet zit te wachten op glasvezel).
Denk dat glasvezel de toekomst heeft maar de tarieven zijn buitenaards hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de prijzen een gezonde ~25% dalen, dan zal het interessant worden. Eigenlijk denk ik dat ziggo veels te dominant is en erg sterk is qua prijs/kwaliteit. Zeker met de 100Mbit + snelheden volgend jaar zal dit lastig worden. Denk niet dat het wat kan worden. Zelfs KPN heeft moeite om fiberklanten aan te trekken omdat ze simpelweg te duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Tja hier ook nog steeds niet ingeschreven.. Moet het toch met mijn pa er is over hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik wil me best inschrijven (Leyens) maar ik vind het een beetje vaag dat ze m'n rekeningnummer vragen. Immers ga ik nog geen contract aan? Verder wel heel cool, ik ga er van uit dat die snelheid synchroon is. Voor die 65 euro per maand zie ik geen betere deal atm.

edit; ik zie het net over die 9 puntjes, dan maar zo ;)

edit2; ingeschreven!

[ Voor 13% gewijzigd door SgtStrider op 02-10-2009 09:23 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 09:22
Heb ook ingeschreven, zonder mijn gironummer op te geven. Ben alleen benieuwd wanneer ze dan eventueel zouden gaan beginnen met de realisatie van het project.

[ Voor 13% gewijzigd door mhoogendam op 10-11-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:17
Zoetermeer! Weer een stad met glasvezel en in Den Haag (3de stad van Nederland en dichtbevolkste stad van Nederland) is er nog steeds geen glasvezel voor particulieren of kleine bedrijven :(

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Lisadr schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:51:
Zoetermeer! Weer een stad met glasvezel en in Den Haag (3de stad van Nederland en dichtbevolkste stad van Nederland) is er nog steeds geen glasvezel voor particulieren of kleine bedrijven :(
Maak je geen illusies, er is nog geen glasvezel voor consumenten in Zoetermeer. Hopen dat Fiberpoint hard z'n best doet.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Ik vind de prijzen tegenover die van ziggo nogal duur.

Mss is de upload dan leuker maar...

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Ook in hun rekenvoorbeeld gaan ze er blijkbaar vanuit dat je uitsluitend naar vaste telefoons belt, in de praktijk hou je met hun abonnementsvoorstel nog steeds belkosten nl. naar mobiel.
En hoe krijg ik dat (digitale) radio en TV signaal door het huis, er ligt nu Coax naar boven en er zijn diverse radio toestellen in huis.

Dit initiatief lijkt mij inmiddels achterhaald door (de huidige snelheden van) Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf inmiddels nog eens geïnformeerd maar prijs zou voor 50 mbit komen op 45 euro per maand en zijn nog in bespreking met de gemeente. Ik vind het wel aantrekkelijk, de upload is eveneens 50 mbit.
Ga het zeker doen dan, Ziggo klapt er hier 2 tot 3x per dag uit.
Fiberpoint werkt nu aan een nieuwe website, komen de prijzen ook op. Maar ontving een behoorlijk uitgewerkt tariefplan al. Ben er benieuwd hoe dit gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 09:32
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:09:
Heb zelf inmiddels nog eens geïnformeerd maar prijs zou voor 50 mbit komen op 45 euro per maand en zijn nog in bespreking met de gemeente. Ik vind het wel aantrekkelijk, de upload is eveneens 50 mbit.
Ga het zeker doen dan, Ziggo klapt er hier 2 tot 3x per dag uit.
Fiberpoint werkt nu aan een nieuwe website, komen de prijzen ook op. Maar ontving een behoorlijk uitgewerkt tariefplan al. Ben er benieuwd hoe dit gaat lopen.
Kijk dit zijn goede berichten. Ik heb van het begin af aan al m'n twijfels gehad bij de aanvliegroute. Zonder een concreet product toch prijzen neer zetten wekt niet echt vertrouwen in de hand. Ik ben blij dat men een nieuwe aanpak gaat proberen en hoop van harte dat het project uiteindelijk zal slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de PDF even hier geplaatst:
http://www9.zippyshare.com/v/6358498/file.html

Mail van Fiberpoint:
Zoals reeds door ons begin september 2009 aan de inschrijvers is gemaild, hebben zich tien procent van de huishoudens aangemeld. Wij voeren op dit moment overleg met de gemeente over hoe nu verder, hetgeen helaas meer tijd in beslag neemt dan dat wij hadden gehoopt. Voorts hebben wij wel al een propositie voor Zoetermeer uitgewerkt. Omdat onze website thans wordt aangepast is deze op de site nog niet zichtbaar, maar op de nieuwe site straks wel, daarom bijgaand seperaat alvast het uitgewerkte voorstel.
Wij zijn daarnaast nog steeds op zoek naar ambassadeurs voor "fiberpoint zoetermeer". Van de ambassadeur verwachten wij dat hij of zij bereid is zich in te zetten in de wijk en als aanspreekpunt wil dienen. Indien je hierin geïnteresserd bent horen wij dat graag.

Inderdaad btje lompe start maar prijzen zijn al helemaal uitgewerkt. Ik hoop dat ze met dit plan daadwerkelijk gaan lanceren, heb hier wel oren naar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Bedankt voor het delen van de PDF :)

Zelf vind ik het nog steeds interessant, ben benieuwd wanneer er meer info bekend is mbt de realisatie van het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Wij hebben hier net Ziggo Alles in een Extra aangevraagt, met de gedachte het duurt zeker nog een jaar, helaas!

Hopelijk gaat het een beetje snel en hebben we per 2011/2012 glasvezel in Zoetermeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
25 euri is trouwens best aan de prijs voor 1 vast ip. Of bedoelen ze hier een extra (tweede) vast ip mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd, die prijzen zien er gewoon prima uit nu.
Dat vaste ip zal toch wel eenmalig zijn? Vond dat ook wel een absurd bedrag.

Ziggo alles in 1 extra is toch per maand opzegbaar? Mijne wel iig. Ligt er hier trouwens 2x daags uit, om moe van te worden.
Hopelijk schieten ze een beetje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:20:
Ik ben ook wel benieuwd, die prijzen zien er gewoon prima uit nu.
Dat vaste ip zal toch wel eenmalig zijn? Vond dat ook wel een absurd bedrag.

Ziggo alles in 1 extra is toch per maand opzegbaar? Mijne wel iig. Ligt er hier trouwens 2x daags uit, om moe van te worden.
Hopelijk schieten ze een beetje op :)
Je moet gewoon ook een goeie configuratie hebben >:)

Zou wel mooi zijn, ik ga alleen nog even wachten kwa prijzen. Want ziggo gaat dit ajar ook nog naar 80/10. Waar ik dus meer dan genoeg aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha zal wel goed zijn, het modem klapt er steeds uit. Heb het ook nog niet zo lang, sinds de zomer.
Ziggo had in oktober al op 80 mbit moeten zitten en begin dit jaar 100 mbit waren de plannen. Dus die gaan niet helemaal lekker. Maar ze maken nieuwe firmware voor het modem ofzo. Iedere keer weten ze wel weer een aardige smoes te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54
Lisadr schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:51:
Niet helemaal correct, is redelijk wat glasvezel te krijgen in Den Haag voor bedrijven, groot en klein.
Echter voor particulieren is het nooit echt van de grond gekomen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik heb ook interesse getoond in glasvezel in Zoetermeer en direct ingeschreven. Wel contact gehad. Ze hebben het helemaal verkeerd aangepakt. Foute brochure met veel te veel info. Waar je slecht aan kon zien dat het over glasvezel ging.

Ik hoop wel dat het er gaat komen. Ik ben in ieder geval ambassadeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
naish123 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 07:53:
Ik heb ook interesse getoond in glasvezel in Zoetermeer en direct ingeschreven. Wel contact gehad. Ze hebben het helemaal verkeerd aangepakt. Foute brochure met veel te veel info. Waar je slecht aan kon zien dat het over glasvezel ging.

Ik hoop wel dat het er gaat komen. Ik ben in ieder geval ambassadeur!
Ik vond de aanpak vanaf het begin af aan ook verkeerd. Ik heb dit toen direct aangegeven maar men bleef bij de koers die eerder uitgezet was. Jammer, want je krijgt maar 1x de kans om een goede 1e indruk te maken. Daarnaast was het gebrek aan communicatie en een site die niet/nauwelijks geupdate werd reden voor mij om in ieder geval geen ambassadeur te worden. Ik hoop wel dat het er nog gaat komen maar m'n verwachtingen zijn niet al te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Mee eens. Heb het ook al bij ze aangegeven. Prijzen op de website zetten die nog nergens op gebaseerd zijn en te hoog zijn vergeleken bij andere internet aanbieders. Rekeningnummers invullen..
Ik kreeg daarop een technisch verhaal terug. (glasvezel is niet hetzelfde als ADSL etc etc). Tja, dat weet ik wel, maar de gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker in Zoetermeer begrijpt daar niets van en kijkt eerst naar de prijs! Er zal vast wel glasvezel komen, alleen niet op korte termijn.. althans, dat denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand inmiddels nog zicht op de ontwikkelingen?
Of moet ik voorlopig toch maar op Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:13:
heeft iemand inmiddels nog zicht op de ontwikkelingen?
Of moet ik voorlopig toch maar op Ziggo?
Ze gaan begin maart weer beginnen met onderhandelen, dus nu zo ongeveer, maar het duurt nog wel even ;) Beetje geluk ergens in dit jaar nog. Maar ik denk dat het pas 2011 word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 16:05
Ze hebben ondertussen wel de prijzen op hun site aangepast en die zien er nu een stuk beter uit (45 euro voor 50mbit of 75 euro voor 100mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Da_Teach schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:41:
Ze hebben ondertussen wel de prijzen op hun site aangepast en die zien er nu een stuk beter uit (45 euro voor 50mbit of 75 euro voor 100mbit).
PDF: http://www.fiberpoint.nl/...ieven/fb-zoetermeer11.pdf

Informatie is wel vrij concreet nu :) Hopen dat het er echt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Dat pdfje ziet eruit als XMS diensten die iets duurder zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Jammer dat er nog steeds niet veel gebeurt.. Ik zit er echt dik op te wachten, maar ze schieten niet op.. Misschien is mailen naar glashart of ze in wijk 19 waar ik woon ook kunnen leveren, ik woon erg dicht op berkel en rodenrijs ;) 3minuten fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
DJ-Visto schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:33:
Jammer dat er nog steeds niet veel gebeurt.. Ik zit er echt dik op te wachten, maar ze schieten niet op.. Misschien is mailen naar glashart of ze in wijk 19 waar ik woon ook kunnen leveren, ik woon erg dicht op berkel en rodenrijs ;) 3minuten fietsen!
Hier nog een wijk 19 bewoner... ik zou direct lid worden als het beschikbaar is, echter heb ik vanaf 't begin van fiberpoint geen vertrouwen gehad in de manier waarop men dit aanvliegt. De site wekt meer vragen dan antwoorden op, vooral in het begin. Een goede 1e indruk kan je maar 1x maken. Ook de berichtgeving is ronduit sumier te noemen. Zet een teller op de site op hoeveel procent je zit (per wijk), geef zo nu en dan een update over de voortgang, publiceer welke partners er aan mee doen, enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-Visto schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:33:
Tja, wij Berkelaren hebben geboft dat we een van de proefgemeentes waren waar Glashart, zonder afnameverplichtingen, huis aan huis glas heeft aangelegd (kosten volgens de Glashart man bij een introductiebijeenkomst ca 5,5 miljoen euro (iets van 5290 aansluitingen = 97% van B&R), zonder de nieuwbouw en buitenwijken die ze nu nog aan het aanleggen zijn).
Maar voor de twee andere dorpskernen Bleiswijk en Bergschenhoek stelt Glashart inmiddels ook een afnamepercentage van diensten bij de drie providers van tezamen 40% als eis om uberhaupt te beginnen daar.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Inmiddels mail ontvangen, zie hieronder
Deze mail betreft uw inschrijving voor een glasvezelaansluiting in uw woning in Zoetermeer. Belangstelling voor breedband (supersnel internet) kent twee generaties. Zij die de nadelen van een koperverbinding niet kennen en roepen “waarom”. Zij die de voordelen van een glasverbinding wel kennen en roepen “wanneer”. U kent de voordelen ervan en hebt zich daarom al bij ons “ingeschreven”. Dit voor-inschrijven heeft slechts één doel, niet de glasvezel, niet u, noch de gemeente of wij, maar het vinden van een investeerder die de aanleg wil betalen. Geen geld, geen glas. Het enthousiasme wat u zelf hebt, ontbreekt (nog) bij uw mede buurtinwoners. Deels onwetend dan wel afwachtend, deels berustend in het huidige, wellicht nieuwsgierig, zeker gereserveerd t.a.v. “dat gedoe” en die enge inschrijving. Echter mede door uw inschrijving en het enthousiasme van de gemeente, wil fiberpoint.nl eind december en in de maand januari samen met u, proberen het aantal inschrijvingen, Zoetermeerbreed, te verhogen. Vanaf vandaag is er een speciale fiberpoint.nl Zoetermeer-website te bezoeken en adverteren wij vandaag 23 december in het Streekblad, waarin wij ook een persbericht plaatsen.

Zoetermeer heeft ruim 50.000 woningen. Heel Zoetermeer als één project bleek vorig jaar te ambitieus. In gesprekken met wethouder Emmens heeft fiberpoint.nl een voorstel gedaan om, als doorstart, bijvoorbeeld Oosterheem of Rokkeveen als eerste wijk van Zoetermeer van een glasnetwerk voor alle 8000 woningen te voorzien. Met een half oog alvast kijkend naar heel Zoetermeer willen wij u, (inmiddels 500 voorinschrijvers) vragen uw enthousiasme te delen met uw Zoetermeerse familie, vrienden, buren en collega’s (ongeacht de wijk) middels het doorsturen van deze mail. Uiteraard met uw verzoek om zich ook in te schrijven. Twittert u? Als u 5 extra inschrijvingen weet te bereiken en die elk ook 5, zitten wij snel boven de 10.000 voor heel Zoetermeer. Het kost u bijna geen moeite en het aantal is een sterk signaal naar de geldschieter en tevens geeft het aan, dat de inwoners van Zoetermeer en haar wijken, zelf wel bepalen of en wanneer glasverbindingen worden aangelegd. De gemeente heeft en krijgt er voorlopig de centen niet voor, maar juicht het initiatief enorm toe en werkt aan alle fronten mee. De investeerder komt bij voldoende inschrijvingen “over de brug”.

Zoetermeerders, schrijf u in aub!
Een inschrijving betekent dat u zonder aanbetaling, een abonnement bestelt op basis een levertijd. U maakt uw eigen pakketkeuze, u weet wat u krijgt en u weet wat het kost. U weet alleen niet wanneer er wordt geleverd. In feite “belooft” u met uw inschrijving een abonnement over een glasverbinding te zullen afnemen. De levertijd bestaat uit 2 delen, de tijd tot de 40% is gehaald en de tijd om het netwerk daarna in te graven. Eerst 40%, dan graven. (De zg. investeringsgarantie) Als iedereen wacht op de inschrijving van de buurman, schrijft niemand zich overigens in.

Wanneer 40% van een stad, dorp of wijk zich ingeschreven heeft, wordt voor 100% van de woningen het ondergrondse glasnetwerk aangelegd en de voorinschrijvers gratis aangesloten. Voor bewoners/eigenaren zonder voorinschrijving wordt “hun kabeltje” opgerold en onder het openbaar trottoir “bewaard”. De oude koperaansluitingen blijven uiteraard functioneren. Als maanden later een bewoner alsnog overstapt op glas, de “inhaalaansluiting”, moeten monteurs en machines terug de straat in. Hier worden wel aansluitkosten voor in rekening gebracht. In 2011 en 2012 bedragen deze rond de € 300,= per woning.

Naast alvast een vette knipoog naar heel Zoetermeer, richten wij ons samen met u, de gemeente en het wijkcentrum, voorlopig op Oosterheem/Rokkeveen. 40% Betekent hier 3200 voorinschrijvingen per wijk. Is er eind januari enthousiast op uw inzet, op deze mail, onze advertentie en het persbericht gereageerd starten wij een wervingscampagne voor de meest geïnteresseerde wijk om de 40% “te halen”. Radio- en TV spotjes, huis aan huis flyers, advertenties, informatieavonden, etc. Als indicatie; de wervingscampagne zou in maart 2011 van start kunnen gaan en 2 tot 3 maanden lopen. Als hieruit een wijk 40% inschrijvingen oplevert, kan er in augustus gegraven worden. Begin 2012 is iedere vooringeschreven woning in de betreffende wijk actief verbonden met het glasvezelnetwerk en zijn wij waarschijnlijk al voor de andere wijken begonnen met inventariseren. Zoals gezegd de gemeente werkt erg positief en aan alle kanten mee, de investeerder wacht op “het 40 procent moment”, als mede u zich inzet voor meer inschrijvingen, gaan wij door met voorbereiden en sturen aan op het verglazen van “wijk voor wijk” in Zoetermeer.

Het team fiberpoint.nl .
www.fiberpoint-zoetermeer.nl

Eric Vos
Peter van Urk
Kortom, meer mensen laten inschrijven!

• PisPix
Ja de aanpak per wijk lijkt me veel haalbaarder! Ik hoop dat er genoeg inschrijvingen komen het zou wel super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit project inmiddels helemaal doodgebloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 17:38
Ik heb onlangs een folder in de bus gekregen, dat fiberpoint in de wijk oosterheem willen gaan beginnen, en dat dit initiatief door gemeente zoetermeer gesteund wordt.

Bij voorinschrijving, worden de aansluit kosten niet berekend a 375 euro.

de (helaas weinige) informatie kan gevonden worden op fiberpoint-zoetermeer.nl

Ik was benieuwd hoeveel belangstelligen er nog is in de wijk oostermeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvank schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:04:
Ik heb onlangs een folder in de bus gekregen, dat fiberpoint in de wijk oosterheem willen gaan beginnen, en dat dit initiatief door gemeente zoetermeer gesteund wordt.

Bij voorinschrijving, worden de aansluit kosten niet berekend a 375 euro.

de (helaas weinige) informatie kan gevonden worden op fiberpoint-zoetermeer.nl

Ik was benieuwd hoeveel belangstelligen er nog is in de wijk oostermeem?
Mmm, met het vooruitzicht dat indien je te laat bent je even 375 euri mag aftikken lijkt me dit een heilloos project...
Dat glasvezelboeren aan vraagbundeling doen om een bepaalde dekking en return of investment zeker te stellen is tot daaraan toe, maar normaliter zie je dat indien men de dekkingsgraad haalt ook de resterende woningen direct kostenloos worden meegenomen of in ieder geval tot aan de verdeelmof in de grond worden voorbereid.
Als je ziet dat bij Reggefiber projecten de gemiddeld aansluitkosten per woning tussen de 750 en 1000 euro liggen (afhankelijk van afstand en spreiding van de woningen) dan zou die 375 euro zo'n beetje 50% van de kosten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:19

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Fiberpoint in het Streekblad:

http://www.deweekkrant.nl...m_als_eerste_op_glasvezel

Geen nieuws, alleen een poging om meer zieltjes te winnen in Oosterheem om daar als eerste wijk online proberen te komen.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:58:
Fiberpoint in het Streekblad:

http://www.deweekkrant.nl...m_als_eerste_op_glasvezel

Geen nieuws, alleen een poging om meer zieltjes te winnen in Oosterheem om daar als eerste wijk online proberen te komen.
Haarscherpe beeldkwaliteit bij glasvezel?

Reggefiber geeft mindere kwaliteit IPTV van KPN toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 14:11

MM99

That is the way I am!

Als ik zo naar de prijzen kijk, waarom zou ik van Ziggo A1E overstappen naar dit? De enige voordeel is sneller upload, maar de vraag is, heb ik dat wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre ben je verplicht een abonnement via glasvezel te nemen nadat glasvezel in je woning is aangelegd? Als dit niet verplicht is, lijkt het mij dat er genoeg aanmeldingen kunnen komen.

Dit zegt de website fiberpoint-zoetermeer.nl:
Uw aanmelding bij fiberpoint-zoetermeer.nl betekent dat u van plan bent een abonnement via een glasvezelverbinding te nemen – maar natuurlijk pas op het moment dat de aansluiting in uw woning werkt.
Dit zegt dus eigenlijk nog niet zoveel. Je kan nu zeggen dat je het van plan bent en na aansluiting van glasvezel zeggen dat je het niet (meer) van plan bent.

In het artikel in het Streekblad wordt het volgende over de prijs genoemd:
De stichting vindt dat een standaard abonnement per maand maximaal 57,95 euro mag kosten. Alleen wanneer providers binnen de stichtingskaders leveren, mogen zij van het netwerk gebruik maken.
De stichting mag natuurlijk vinden wat ze willen, maar als providers niet voor dit bedrag per maand de gewenste diensten willen leveren, dan heb je na aanleg van glasvezel helemaal geen provider. En wat dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 10:05
Ik heb me net aangemeld, ik zie wel of er genoeg aanmeldingen zijn, anders blijf ik bij m'n 120Mb Ziggo.
Prijs van Fiber is iets voordeliger, misschien dat ik dan ook maar overga naar helemaal HD voor eenmalig 110,-.
Het is jammer dat we nog geen ervaringen hebben want daar gaat het mij eigenlijk om.
Ik werk voornamelijk vanuit huis en daarom is een stabiele lijn belangrijk. Heb met Ziggo weinig tot geen problemen. Wat krijg ik hiervoor terug? Als er een storing is, staat daar dan een heel technisch team achter die meteen in de Fiberpoint kar springt en het binnen een paar uur oplost?
Of gaat dit dan via derden en zien we wel wanneer het opgelost wordt?
Maar ik wil het zeker ondersteunen vandaar m'n aanmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben ze geen HD zenders bij Fiberpoint of zie ik het fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Het stukje : * zenders uit het analoge pakket welke ook digitaal (HD) beschikbaar zijn
geeft volgens mij aan dat het merendeel van het digitale pakket ook in HD is.
Maar ik geef toe, het is soms wat zoeken naar info. (en welke settopbox b.v.)
De snelheid v.d. newsserver is ook niet echt geweldig, dan zou je voor die 50Mbit versie kunnen gaan (retensie???) en anders gewoon een aparte newsserver (mocht je deze veel gebruiken, en dat doe ik :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, ik ben letterlijk een buurman van Zoetermeer, en heb eens op de fiberpoint site rondgeneuzd als inmiddels bovengemiddeld ervaren glasvezelgebruiker.

Zaken die mij opvallen zijn:
- 100Mbit standaard triple play voor 59,75 lijkt me in de huidige markt niet realistisch
- Er wordt geen enkele keuze geboden tussen providers
- Er wordt op geen enkele manier duidelijk wie het glas uiteindelijk gaat aanleggen en beheren.

Deze drie zaken maken het verhaal voor mij erg theoretisch, want als ik het TV/radio aanbod bekijk dan lijkt het vrij sterk op of het KPN ITV pakket, of het GHM pakket, en ik gok de laatste omdat men ook analoog aanbiedt, iets wat KPN niet heeft tot nu toe.
Het lijkt me niet dat men voor dergelijke tarieven zelf alles vanaf nul gaat opbouwen qua hardware voor diensten en gaan concurreren met KPN wholesales en Glashart Media.

Daarbij zou 60 euro voor een 100Mbit symmetrisch pakket internet belachelijk goedkoop zijn, want op alle andere glasvezelnetwerken zit je voor die prijs op 50/50 en ga je voor 100/100 op je gemak richting 85-100 euro in de maand.

Waarom geen duidelijkheid welke providers er op dit toekomstige netwerk gaan aanbieden? Gaat de stichting zelf providertje en operatortje spelen? Men roept wel dat ze de juiste partijen bij elkaar gaan brengen, maar wie zijn dat dan in vredesnaam? Op basis van gebakken lucht kan iemand toch geen weloverwogen keuze maken?

Waarom geen duidelijkheid wie het aan gaat leggen en beheren? In de praktijk zijn op FttH gebied maar twee partijen die operator spelen op glas, en één grote aanlegger... Waarom zoveel geheimzinnigheid?

Ik als early adopter in B&R van glasvezel zou op basis van de info van de stichting niet eens nadenken over een overstap... want gewoon roepen dat je 100Mbit krijgt, TV, telefonie, zonder daar een providernaam aan te hangen zou mij direct de haren in de nek doen opstaan, zeker omdat dit in essentie al te mooi klinkt om ooit waarheid te worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even gekeken op de Fiberpoint site. Het TV aanbod is duidelijk van GHM. Dit is goed aan het zender aanbod en aan de pakketten te zien. De interactieve dingen van GHM zie je ook terug bij Fiberpoint.

Qua prijs/prestatie is het heel netjes. € 59,75 voor triple play is ietsjes duurder dan de € 56,50 die je bij OnsNet Eindhoven betaald voor een vergelijkbaar pakket. Je kunt zeggen dat het goedkoop is, maar je kunt ook zeggen dat die andere glasvezelproviders gewoon aan de dure kant zijn.

Een 100/100 consumentenlijntje kost in Zweden bijvoorbeeld echt een 80 euro per maand. Dat heb je daar al voor een paar tientjes.
http://www.bredbandsbolag...nd/bredband100/index.html
100mbit voor omgerekend 35 euro p/m.

http://www.bredbandsbolag...alpaket/viasatsilver.html
Waar ken ik dat van... :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 00:08:
Qua prijs/prestatie is het heel netjes. € 59,75 voor triple play is ietsjes duurder dan de € 56,50 die je bij OnsNet Eindhoven betaald voor een vergelijkbaar pakket. Je kunt zeggen dat het goedkoop is, maar je kunt ook zeggen dat die andere glasvezelproviders gewoon aan de dure kant zijn.
Inderdaad netjes, maar niet echt triple play vergelijkbaar met bijv UPC en dergelijke, want ik zie analoge TV nu niet direct als de derde poot van triple play zonder dat er IPTV of DVB-C in HD bijzit.

Daarover doet men bij Fiberpoint ook een beetje wazig, want men noemt wel een digitaal pakket met HD zenders (die met de sterretjes) maar verteld niet wat dit extra gaat kosten.

En wellicht zijn de andere providers aan de dure kant, maar feit is wel dat zij allemaal al leveren over glas, daar waar Fiberpoint een wijk in Zoetermeer een bak warme lucht voorhoudt tot nu toe, zeker qua duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Momenteel legt Reggefiber al in een deel van Oosterheem glasvezel neer, zie hier.

Zou het niet logischer zijn dat men dat gaat uitbreiden naar een groter gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ben het absoluut met iedereen eens dat het allemaal nog wat vaag is.
Ik dacht dat het HDTV een eenmalig bedrag is voor het kastje en dat de HD kanalen al meegezonden werden, maar als het betekent dat hiervoor ook elke maand nog wat extra voor betaald moet worden dan denk ik dat ik niet geinteresseerd ben.
Hoeveel het internet kost maakt me eigenlijk niet zoveel uit dat wordt vergoedt door m'n werk (moet niet te gek worden natuurlijk) maar eigenlijk is alles kwa specs net iets minder. Minder kanalen, mogelijk mindere tv kwaliteit (dat weet ik niet), lagere downloadsnelheid bij newsgroepen (wel weer op te lossen door apart abb, maar liever niet).
Mogelijk wordt er wat meer duidelijk na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:18:
Momenteel legt Reggefiber al in een deel van Oosterheem glasvezel neer, zie hier.

Zou het niet logischer zijn dat men dat gaat uitbreiden naar een groter gebied?
Ik denk dat voor Zoetermeer dezelfde vraagbundelingseisen worden gesteld aan de aanleg ervan als bij onze laatste twee B's in Lansingerland, dus een procent of 40 bezettingsgraad voor minimaal één jaar.
Sowieso knap dat je al hebt uitgevonden dat het toch Reggefiber is die het glas in Zoetermeer gaat doen, want de stichting is hier absoluut vaag over.
Net zo vaag als over de operator (ik gok wba zoals alle nieuwe Reggefiber projecten) en uit welke providers die bofferts uit Oosterheem straks kunnen kiezen.

Nogmaals, ik gun mijn buren in Sweeterlake absoluut ook het genot van razendsnel glasvezel internet en crispy TV, maar op basis van de informatie vanaf de stichtingssite zou ik nog geen doosje lucifers bestellen bij ze.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadream schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:22:
Ben het absoluut met iedereen eens dat het allemaal nog wat vaag is.
Ik dacht dat het HDTV een eenmalig bedrag is voor het kastje en dat de HD kanalen al meegezonden werden, maar als het betekent dat hiervoor ook elke maand nog wat extra voor betaald moet worden dan denk ik dat ik niet geinteresseerd ben.
Hoeveel het internet kost maakt me eigenlijk niet zoveel uit dat wordt vergoedt door m'n werk (moet niet te gek worden natuurlijk) maar eigenlijk is alles kwa specs net iets minder. Minder kanalen, mogelijk mindere tv kwaliteit (dat weet ik niet), lagere downloadsnelheid bij newsgroepen (wel weer op te lossen door apart abb, maar liever niet).
Mogelijk wordt er wat meer duidelijk na verloop van tijd.
Zoals anderen al gegokt hadden hier lijkt het TV pakket wel heel erg op IPTV van GHM en ITV van KPN.
Uit ervaring uit onze gemeente is er meestal keuze uit een drietal providers waarvan er zeker één maar soms twee het KPN IPTV pakket gaan aanbieden zonder analoge TV/DVB-C en één of soms twee die het GHM pakket aanbieden, met analoge/DVB-C erbij. Helaas kan ik op de stichtingswebsite niet uitvinden welke providers straks in Zoetermeer gaan aanbieden, want als dat in eerste instantie alleen KPN is (vaak op wba netwerken een tijd alleen) dan is dat eigenlijk niet interessant vergeleken met providers als Tweak, Lijbrandt en Edutel.

Voor beide versies heb je een settopbox nodig van de desbetreffende provider (Amino voor GHM leverende ISP's en momenteel Motorola voor KPN leverende providers).
Inderdaad betaal je straks (bij ons 2011 nog gratis) extra per maand voor die 20+ HD zenders, maar wellicht dat dit onder de druk van kabelconcurrentie straks niet meer zo is. Die 5 euro/maand die ik vanaf 2012 ga betalen is het zeker waard als je een grote TV hebt, en je bovendien de echte Technicolor TV streams aangelevert krijgt. Momenteel is dat op wba helaas nog niet het geval, echter KPN/GHM op wba hebben beterschap beloofd qua kwaliteit op IPTV over glasvezel.

Qua nieuwsserver ben je overigens niet gebonden aan je provider, dus kan je gewoon je eigen newsserver pakken en is eigenlijk alleen je internetbandbreedte bepalend voor wat je max kan binnensleuren.

Ik heb hier een xsnews account voor 15 euro/kwartaal en mag hiermee 60Mbit 20 lijntjes tegelijk binnen halen, en op een 100Mbit lijntje haal je dat ook altijd, ondanks de resterende load van internetten en IPTV.
Bij KPN glasvezel is dat helaas niet het geval omdat alle diensten daar nog fysiek via de experiabox over één 100Mbit poort je huis in komen, wat betekent dat alles opgeteld dus nooit de 100Mbit kan overschrijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 19:09

TDB

Zit nu nog bij tweak, maar wil binnenkort overstappen naar een all-in-one. Twijfel tussen Ziggo en het "aanbod" van Fiberpoint, waarbij ik denk dat ik toch voor Ziggo ga kiezen. Fiberpoint is wat mij betreft nog te onzeker: wordt de 3200 aanmeldingen wel gehaald, welke pakketten worden er straks echt aangeboden, zal het bij 57,95 blijven etc. Definitieve keuze echter nog niet gemaakt, blijft nog even Fiberpoint in de gaten houden....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDB schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:31:
Zit nu nog bij tweak, maar wil binnenkort overstappen naar een all-in-one. Twijfel tussen Ziggo en het "aanbod" van Fiberpoint, waarbij ik denk dat ik toch voor Ziggo ga kiezen. Fiberpoint is wat mij betreft nog te onzeker: wordt de 3200 aanmeldingen wel gehaald, welke pakketten worden er straks echt aangeboden, zal het bij 57,95 blijven etc. Definitieve keuze echter nog niet gemaakt, blijft nog even Fiberpoint in de gaten houden....
Ik vrees dat het aanbod op glas niet op korte termijn duidelijk wordt in Sweeterlake ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Nieuwe nieuwsbrief ontvangen
Beste aanmelder,

Zaterdag 25 juni en zaterdag 2 juli staat de fiberpoint-zoetermeer promotiebus op het parkeerterrein bij Hoogvliet. Voor vragen en informatie kunt u dan bij ons terecht. Het aantal aanmeldingen vordert gestaag. In beeldspraak zijn aanmeldingen de zijwieltjes van onze jonge stichting. Wanneer wij voldoende aanmeldingen hebben, passeert de stichting notarieel en gaan wij officieel onderhandelen met investeerders, (huidige) providers, aannemers en gemeente. Hieruit volgt een concreet plan van aanpak, duidelijke voorstellen aan alle Oosterhemers, geselecteerde providers en financiering. Het graven kan beginnen.

Providers spelen inmiddels handig in op het feit dat de huidige consument vooralsnog de kwaliteit van zijn verbinding afmeet aan de geboden downloadsnelheid, onwetend van de baanbrekende uploadsnelheid die het gebruik van glasvezel kan opleveren. Providers die veelal alleen over hun eigen netwerk leveren, komen inmiddels met prachtaanbiedingen. Snel…… nog sneller, scherp…… nog scherper. Ze hebben het lijfsbehoud ingezet. Die van die schutting is wel aardig. “Oosterheem zou voor 98 glasvezel-bekabeld zijn”. Er ligt hier en daar wel glas naar centrales, maar er liggen geen glasvezels tot in uw woning. De stichting wil af van deze trechterwerking. Vrije en onbelemmerde doorstroom. Voor alle Oosterhemers. Overigens, naast de voordelen van glasvezel als medium zelf; de stichting beheert, ook op termijn, het netwerk voor alle abonnees, ongeacht provider. Zij waakt over het nakomen van gemaakte afspraken en vertegenwoordigt in gevallen van (on)enigheid of klachten de klant/abonnee richting de betreffende provider of derde partij.

Hoe meer abonnees door de stichting worden vertegenwoordigd, hoe groter de vuist van de stichting. Meer diensten en providers voor minder geld. Er zullen diensten (op uw verzoek) worden aangevuld, bijkomen, wijzigen en afvallen. Home security (als voorbeeld) is een dienst waar u, voor een klein bedrag per maand, middels een camera bent aangesloten op een meldkamer. Techniek en nieuwe digitale producten kennen, alleen dankzij glasvezel, geen restricties meer. Alleen mogelijkheden. Al het oude koper is eindelijk vervangen. De trechter is eruit. Waar in de meeste (stedelijke) gebieden in Nederland de eigenaar van kabelinfrastruc­tuur ook belangen heeft in, of als provider, is dat in de stichtingsconstructie gescheiden. Een provider huurt het stichtingnetwerk en levert uw diensten. De consument staat voorop, niet de providers. De stichting is in uw belang het netwerk. Volgende glasvezel nieuwsflits is in de week van 4 juli. Bijlage is erg positief.

Vriendelijke groet,

Eric Vos, Peter van Urk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhoogendam schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:45:
Nieuwe nieuwsbrief ontvangen

[...]
Bump... even mijn buurtjes weer naar boven halen in de draadjes over glasvezel. :)

Even snel de boodschap van de stichting gelezen, maar volgens mij zitten deze mannen wel heel erg op een roze wolk.
Als stichting bepalen en beheren van een glasvezelnetwerk zonder de expertise van operators als KPN of Reggefiber Operations als enige serieuze spelers in die markt? Als dat aangelegd wordt door Reggefiber dan zal naar alle waarschijnlijkheid KPN de actieve operator worden, en die laat zich echt niet door een stichtinkje vertellen hoe je een netwerk beheert.
Tenzij de stichting alle hardware, PoPs, headend en dergelijke zelf aanlegt, financiert en beheert komt je mijns inziens niet om de boven genoemde partijen als operator (technisch beheerder) heen.

Zie hier in B&R maar als voorbeeld het IPTV debacle net als op alle andere WBA netwerken waar providers Glashart Media streams verkopen... Door KPN beheer kunnen die vanwege inferieure routers gewoon niet worden doorgegeven, dus zo "open" zijn door KPN beheerde netwerken nu ook weer niet.

Maar goed, ik denk dat deze stichting zeker nuttig werk kan verrichten, zeker op het gebied van vraagbundeling, waardoor er bij clubs als Reggefiber uberhaupt iets gaat gebeuren in de zin van aanleg.
Ik heb uit dit verhaal echter het idee dat zij zich willen opstellen als beheerder en eigenaar van het netwerk en hiermee partijen als KPN of Reggefiber Operations uit de constructie willen houden, iets wat in mijn ogen een onmogelijke opgave is tenzij je alle expertise zelf in huis hebt en een tiet geld om alle hardware nodig om donker glas licht te laten geven te betalen.

Nu al roepen dat je als stichting beheerder bent en heer en meester denkt te worden op het nog aan te leggen glasvezelnetwerk is mijns inziens zowel naief als opportuun.
Zorg eerst maar eens dat er voldoende dekkingsgraad is qua afnemers van diensten voor Reggefiber om hun businessmodel te kunnen volgen voor aanleg, want zonder fysiek glas blijft het een beetje in de ruimte zwammen. En om de inmiddels bijna bekende 35-40% afname te realiseren zal je toch drie of meer providers zo gek moeten vinden om in Zoetermeer op dit netwerk te gaan willen leveren.

Ik zou zeggen, ga met drie providers om de tafel zitten, zorg voor voldoende inschrijvingen voor diensten en stap hiermee naar Reggefiber... zo werkt het namelijk in alle gemeentes waar nu Reggefiber glasvezel is aangelegd of wordt aangelegd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 16:00 ]

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Eerder dacht ik dat het een kansloze bedoening zou worden met fiberpoint, maar dit bericht stemt me erg positief:

Hebben meer mensen vandaag in Oosterheem (deelplan 3) post gekregen van Reggefiber? Ik ben daar wel vrolijk van geworden en heb mezelf opgegeven! :P

http://www.eindelijkglasvezel.nl/zoetermeer

[ Voor 8% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 14-09-2011 18:18 . Reden: Link toegevoegd ]

• Tadream
Ik kreeg hem ook vandaag binnen.
Fantastische keuze van providers...alleen KPN. :-(
Lees alleen maar verhalen dat tv van KPN een heel stuk minder is dan overige.
Heb nu Ziggo, Alles-in-1 extra 120Mb en prima HD beeld (ook al vind ik niet elke zender even strak, maar dat kan ook aan de uitzending liggen).
Was serieus geinteresseerd in glas, maar met glas zou ik een iets mindere download, minder zenders en ook nog van mindere kwaliteit hebben en ik ben duurder uit. Vertel me dan maar waarom ik over zou gaan op glas.
Als het tv signaal dan nog beter was zou ik het serieus overwegen.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Over providers: ik zie ook een 'Helden van.NU' erbij staan op mijn postcode. Bij jou niet?

Daarnaast ga ik ervan uit dat op termijn wel meerdere aanbieders gaan leveren, zodra de vezel er daadwerkelijk ligt. En daarom ben ik zo blij met de mailing: die vezel komt er eindelijk, los van wat providers in Zoetermeer gaan doen. Je hoeft nog niet meteen een provider te selecteren.

Aanleggen kost je nu niets, mocht je later besluiten alsnog vezel te willen staan mogelijk aansluitkosten voor je te wachten.

Is omdat KPN als enige in jouw overzicht staat, het voor jou nu reden om niet in te gaan op de post die je hebt gekregen van Reggefiber?

[ Voor 7% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 15-09-2011 11:08 ]

• Tadream
Ik sta er ook nog steeds wel voor open maar het moet op z'n minst vergelijkbaar zijn met wat ik nu heb.
Dat de download dan 100Mb is dat boeit me niet zo, of het nou 120 of 100 is, maar tv beeld moet goed zijn, plus...en dat is misschien nog wel het belangrijkste...het moet stabiel zijn.
Ik werk 90% van m'n tijd vanuit huis (heerlijk geen files) en ben dan nonstop ingelogd via Citrix. Die lijn moet geen hiccups hebben en moet zeggen dat Ziggo niet teleurstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron67Wen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01 17:32
Bij XS4ALL kan je een postcode-check uitvoeren... daarna krijg je mogelijk het volgende bericht: De beschikbaarheid ZOETERMEER (2729), Vraagbundeling is succesvol gebleken. U kunt zich hier inschrijven voor glasvezel :)
Denk dus dat KPN dochter XS4ALL zometeen een provider wordt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ron67Wen schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:39:
Bij XS4ALL kan je een postcode-check uitvoeren... daarna krijg je mogelijk het volgende bericht: De beschikbaarheid ZOETERMEER (2729), Vraagbundeling is succesvol gebleken. U kunt zich hier inschrijven voor glasvezel :)
Denk dus dat KPN dochter XS4ALL zometeen een provider wordt :Y
Dat zou mooi zijn, alhoewel ik niet verwacht dat je bij XS4ALL voor de door de stichting genoemde maandbedragen ook maar iets lekkers krijgt. XS4ALL is altijd goed geweest maar nooit echt goedkoop.

Dat KPN voorlopig nog de enige is komt wellicht omdat KPN (in tegenstelling tot wat de stichting roept) het netwerk (WBA) zal gaan beheren als operator. Ook in B&R was het bijna een jaar lang de enige dure keuze, en XS4ALL erbij schuiven lijkt leuk maar is in essentie exact hetzelfde qua IPTV vrees ik.

@iNSaNe-oNe: Heldenvannu richt zich alleen op de zakelijke markt en levert geen particuliere FttH aansluitingen. Deze club is overigens van de ex directeur van Lijbrandt/XMS die hiermee in de leemte is gedoken voor bedrijven die in een glasvezelgebied liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadream schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:52:
Ik sta er ook nog steeds wel voor open maar het moet op z'n minst vergelijkbaar zijn met wat ik nu heb.
Dat de download dan 100Mb is dat boeit me niet zo, of het nou 120 of 100 is, maar tv beeld moet goed zijn, plus...en dat is misschien nog wel het belangrijkste...het moet stabiel zijn.
Ik werk 90% van m'n tijd vanuit huis (heerlijk geen files) en ben dan nonstop ingelogd via Citrix. Die lijn moet geen hiccups hebben en moet zeggen dat Ziggo niet teleurstelt.
Ik moet je zeggen dat FttH aansluitingen (in ieder geval bij Lijbrandt) snaarstrak en 100% up zijn, ook qua up en download, sinds 26-8-2010 100% up en 100% volle bandbreedte gehad, dus..... Je leest hier iets van een heel happy glasvezelgebruiker, die zelfs HD video vanaf zijn linux server kan streamen elders. :)
Dat komt ook omdat vanaf het glasvezelmodem alle hardware van jezelf is, dus als jij een wankele router koopt dan is dat jouw probleem.
Bij KPN moet je helaas nog steeds die grafkist van een experiabox gebruiken, en zoals bijna iedereen weet is de custom firmware van KPN zodanig dichtgespijkert en nukkig dat even snel iets routeren of andere leuke dingen mee doen met zo'n ding nagenoeg onmogelijk is.
Alweer een reden voor de iets meer eisende gebruiker om NIET voor KPN te kiezen :'(

TV beeld op WBA is tot nu toe nog steeds ADSL kwaliteit ITV van KPN, dus zwaar gecomprimeerd en encrypted met verimatrix, maar met de belofte van KPN her en der dat het ergens in november echt glasvezelwaardig gaat worden en zelfs wellicht één op één vanuit technicolor wordt doorgezet.... ik hoop dat laatste van harte als wba gebruiker, want nu is het HD beeld nog redelijk voorzien van artifacten en onscherpte in de details (vergeleken met glashart media streams).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

net een mailtje van fiberpoint:

Glasnost,

Begin 2009 leek het onwaarschijnlijk dat grotere kabelbedrijven Zoetermeer voor 2020 van een glasnetwerk wilden voorzien. In overleg met de gemeente bleven 2 opties; wachten of zelf “de boer op”. Dit laatste werd als burgerinitiatief met steun, promotie en aanmoediging van de gemeente, in een stichtings-constructie ondergebracht. Fiberpoint-Zoetermeer. De stichting (door, voor en van Zoetermeerders) wilde in Oosterheem beginnen en met voldoende belangstelling begin 2012, een open netwerk aan laten leggen om dit vervolgens verder uit te breiden en te beheren voor 60.000 Zoetermeerse huishoudens en bedrijven. Een consequentie in deze constructie zou zijn, dat providers over andermans netwerk slechts diensten mogen leveren vooropgesteld zij zich houden aan voorwaarden en maximale consumentenprijzen, bepaald door de burgerstichting. Wie bedenkt zoiets?

De stichting. En schijnbaar met succes. Er is door een grote kabelexploitant inmiddels erg snel geschakeld om “met voorzieningen die er in Oosterheem deels al waren”,

hun eigen glasnetwerk toch maar aan te leggen. Daarmee vervalt de levensvatbaarheid van de stichtingsconstructie. Anderzijds heeft de stichting en jullie als aanmelders, wel bereikt dat in ieder geval Oosterheem een glasnetwerk krijgt met diensten, snelheden en prijzen. Dat die van de stichting gunstiger zouden zijn geweest inclusief het handhaven van analoge signalen, is niet meer relevant. Uitbreiding naar Rokkeveen, het Centrum en de andere wijken zoals de stichting van plan was, is niet meer aan ons. Fiberpoint-Zoetermeer doet langzaam haar glaslicht uit. Het enthousiasme van de gemeente, haar openlijke steun en aanmoediging komen voor het burger-stichtingsinitiatief te vervallen. Echter, ze blijft het medium glasvezel, als een positieve ontwikkeling zien, zo wij dat ook doen.

David heeft Goliath gewekt.

Het gaat u goed. Ook de aanmelders buiten Oosterheem.

Eric Vos, Peter van Urk.

Fiberpoint-Zoetermeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Jep, jammer maar helaas. Verder maakt het nu ook niet zo heel veel meer uit, Ziggo heeft het (bij mij in iedergeval) goed voor elkaar (2713PX), en er is nog ruimte voor snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Yup inderdaad. Vond dat het sowieso toch al niet zo handig deden bij Fiberpoint, marketing wise..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag hebben we post gekregen van Reggefiber. We mogen aangeven of we een aansluiting willen laten realiseren... Ja dus! Zoetermeer Oosterheem wordt eindelijk aangesloten!

Nog even contact opgenomen met Reggefiber en de verwachting is dat ze nog dit jaar willen aansluiten en eerste kwartaal 2012 de providers zullen gaan leveren.

Voorlopige aanbieders zijn 'KPN' en 'Helden van.NU'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb ook de brief van reggefiber gehad (zoetermeer). Is dat verder wel een goed bedrijf? Dus geen addertjes onder het gras? Het kost namelijk verder niets en je schijnt ook niet verplicht te zijn iets af te nemen.

Edit:
Of komt er straks een ander bedrijf die ook glasvezel kan komen leggen?

Verder zie ik al wel hier en daar de straten open liggen, dus ze zijn al wel bezig.

[ Voor 28% gewijzigd door BounceMeister op 26-09-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Hier in Oosterheem (2729) nog niets ontvangen, ben erg benieuwd of de aanbieding mij alsnog bij Ziggo kan gaan weghouden.
De beschikbaarheidscheck op hun website geeft in ieder geval nog geen goed begin:
Helaas, uw wijk staat nog niet op de planning voor glasvezel.

Het aansluiten van alle huishoudens in Nederland is een enorme operatie. Wilt u dat uw gemeente zo snel mogelijk glasvezel krijgt, dan kunt u er zelf iets voor doen. Want waar de meeste interesse ontstaat, komt glasvezel het eerst.

[ Voor 62% gewijzigd door mhoogendam op 27-09-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:17:
Afgelopen vrijdag hebben we post gekregen van Reggefiber. We mogen aangeven of we een aansluiting willen laten realiseren... Ja dus! Zoetermeer Oosterheem wordt eindelijk aangesloten!

Nog even contact opgenomen met Reggefiber en de verwachting is dat ze nog dit jaar willen aansluiten en eerste kwartaal 2012 de providers zullen gaan leveren.

Voorlopige aanbieders zijn 'KPN' en 'Helden van.NU'.
Heldenvan.nu doet alleen zakelijke FttH, dus zal voor de gewone Zoetermeerder geen provider kunnen zijn (daar hebben ze geen vergunning voor schijnt).
Dus hou je voorlopig alleen KPN over als operator en provider, en dat is eigenlijk doodnormaal op een wba netwerk, want ook in B&R konden wij het eerste jaar alleen maar kiezen voor KPN.
Pas na ruim een jaar kwamen Lijbrandt en Tweak erbij in B&R, en Lijbrandt en Edutel in de twee andere B's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron67Wen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01 17:32
Gek, want ik woon ook in de wijk 2729 (Waarderstraat/Schuddebeurs/Streefkerker) is GLAS wel mogelijk. Zelfs XS4ALL geeft een positieve feedback.
Kan het zijn dat het bedrijf LACE (ze zijn bezig met kabels) hiermee bezig is?
mhoogendam schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:15:
Hier in Oosterheem (2729) nog niets ontvangen, ben erg benieuwd of de aanbieding mij alsnog bij Ziggo kan gaan weghouden.
De beschikbaarheidscheck op hun website geeft in ieder geval nog geen goed begin:

[...]

[ Voor 49% gewijzigd door Ron67Wen op 27-09-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mhoogendam schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:15:

[...]
Ik kreeg 12 sept de brief van Reggefiber dat onze woning al was voorbereid voor glasvezel (met een lege leiding om kabel doorheen te trekken) en woon ook in Oosterheem (nieuwbouw 2005).
Ik zou ze even bellen op 0548 799005 (nummer uit de brief).

[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 27-09-2011 14:48 . Reden: datum toegevoegd ]

Verwijderd

Ron67Wen schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:23:
Gek, want ik woon ook in de wijk 2729 (Waarderstraat/Schuddebeurs/Streefkerker) is GLAS wel mogelijk. Zelfs XS4ALL geeft een positieve feedback.
Kan het zijn dat het bedrijf LACE (ze zijn bezig met kabels) hiermee bezig is?

[...]
Of het LACE is kan ik niet zeggen, maar de kleur van de kabels die de grond in gaan zouden een redelijke indicatie zijn of het glasvezel is of iets anders, want voor zover ik bij ons heb gezien gaat Reggefiber glasvezel altijd in oranje slangen de grond in.
Volgens mij besteedt Reggefiber het fysieke ingraven ook weer uit aan een aannemer en doen ze zelf alleen het laswerk (bij ons ook weer in nauwe samenwerking met een hierin gespecialiseerde glasvezel installateur, namelijk van Gelder).

Nu ik erover nadenk doet Reggefiber zelf dus maar heel weinig, anders dan het financieren en coordineren van de aanleg :P

Verwijderd

Volgens een mail die ik van reggefiber terugkreeg zou Oosterheem medio december aangesloten worden op het glasvezelnetwerk.
Mijn woning is voorbereid op glasvezel. In de meterkast zit iets wat heel veel op een glasvezelmodem lijkt alleen zonder aansluitpunten, zit hier dan nog geen glasvezelkabel in?
Ik had wel interesse in een abo bij XS4All maar ik zie dat voorlopig alleen KPN abo's aanbied. Echter bij de postcodecheck geeft XS4All wel aan beschikbaar te zijn op mijn adres?
Pagina: 1 2 3 Laatste