Mag er ook warez geshared worden? Omdat dat tegen de policy van GOT in gaat
neu net zo als op andere lan's denk ik heVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:28:
Mag er ook warez geshared worden? Omdat dat tegen de policy van GOT in gaat
Signature
Very well, nu nog niet zo very snel maar dat komt nog wel.bobsqaud schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:42:
Leuke site maar dit kan echt niet:
"Internet connection: very snel"
Website is sowieso nog in aanbouw. Heel veel dingen gaan nog veranderd worden, dus daar moet je maar geen aandacht aan schenken.
De organisatie is in volle gang, dus wel registreren op tweaklan.nl mensen! Zodra er iets belangrijks te melden valt, krijg je er een mailtje over. Verder is er uiteraard het (nog niet perfecte) forum.
Lijkt me leuk om te komen of mee te helpen maar ik had het liever iets meer in het noorden gehad..
En wie is de admin van de site? Want ik moet hem even spreken.
Rian moet je hebben als je wat wilt weten over de website.
*edit* Nederlandsch blijft moeilijk....
*edit* Nederlandsch blijft moeilijk....
[ Voor 50% gewijzigd door ReyhZhao op 01-07-2009 16:29 ]
Snap ik, we kunnen (helaas) niet iedereen tevreden maken. Uit de Poll kwam dat we moesten zoeken in ongeveer het midden of Noord-Brabant.Rubenskoo schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:18:
Lijkt me leuk om te komen of mee te helpen maar ik had het liever iets meer in het noorden gehad..![]()
Op dit moment zitten we de mogelijkheden te bekijken van locaties in Apeldoorn en Goirle (vlak onder tilburg)
Word in dit topic nog de organisatoren aangepast?
Want volgens mij klopt het rijtje op de eerste pagina niet meer.
Groeten Rchood.
Groeten Rchood.
Dat klopt ja, zodra de LAN party iets definitiever is maak ik een nieuw topic aan en zet ik hier een slotje op, vind het persoonlijk even niet van belang om dat aan te passen. Maar bedankt voor de tip, zal het BGB4rn vragen. Kan zelf zijn eerste post niet aanpassen.Rchood schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:57:
Word in dit topic nog de organisatoren aangepast?
Groeten Rchood.
In principe is het ook idd niet echt van belang maar was benieuwd hoeveel mensen nu al mee helpen.
Wordt het nieuwe topic op dit forum aangemaakt of op het forum op www.tweaklan.nl?
Wordt het nieuwe topic op dit forum aangemaakt of op het forum op www.tweaklan.nl?
Zo erg is het toch neit om een stukje verder te rijden? Of je nu een half uur in de auto zit of anderhalf uur. Dat maakt mij weinig uit eerlijk gezegdRubenskoo schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:18:
Lijkt me leuk om te komen of mee te helpen maar ik had het liever iets meer in het noorden gehad..
We (hadden in de planning) om op ons forum alle relevante informatie sowieso te posten, daarnaast houden we iedereen (als het goed is) ook via dit forum op de hoogte.Rchood schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:19:
In principe is het ook idd niet echt van belang maar was benieuwd hoeveel mensen nu al mee helpen.
We zijn op dit moment zo druk met alles regelen, bellen etc. dat we wat minder posten. Maar ik kan zeggen dat het heel goed gaat.
We zijn wel nog op zoek naar iemand die tafels en/of stoelen eventueel beschikbaar kan stellen!
[ Voor 20% gewijzigd door jasperaap op 03-07-2009 11:22 ]
Is het al bekend wanneer de eerste vergadering is?
Het is wel makkelijk voor alle organisatoren als er een plek is waar alle informatie staat wat al geregeld is en wat nog geregeld moet worden.
Het is wel makkelijk voor alle organisatoren als er een plek is waar alle informatie staat wat al geregeld is en wat nog geregeld moet worden.
Zoals eerder genoemd, check onze website www.tweaklan.nl.Rchood schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:21:
Is het al bekend wanneer de eerste vergadering is?
En voor de organisatoren, wat ook eerder is genoemd, is er een apart gedeelte op ons forum (www.tweaklan.nl) die voor de niet-leden niet zichtbaar is. Rian of ik geven je handmatig toegang tot dat gedeelte. Je hebt ook toegang tot dat gedeelte aangezien je gekoppeld staat aan RehyZaho. Graag overige vragen en/of informatie via het forum. Je nick van Rchood staat daar gekoppeld.
De rest van het forum is toegankelijk voor iedereen, en daarnaast zullen we relevante informatie gewoon hier blijven posten

Weet iemand of mijn account toevallig al gekoppeld zit? (Zelfde als hier).
Ik zie namelijk nog geen crew forum.
[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 03-07-2009 16:57 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Wordt zo gecheckt, even eten..Da_maniaC schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:22:
Weet iemand of mijn account toevallig al gekoppeld zit? (Zelfde als hier).
edit: Rian heeft het al geregeld, post er maar op los
[ Voor 10% gewijzigd door jasperaap op 03-07-2009 18:35 ]
Lekker druk, en ik krijg geen mailtjes meer voor de lan? Dus ik maar denken er is nog niet veel gebeurd.
Zucht...
Ben je door de drukte vergeten terug te mailen, sorry. Heb je gelijk verduidelijkend mailtje gestuurd. Na mijn vakantie hoor je meer.SgtElPotato schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:10:
Lekker druk, en ik krijg geen mailtjes meer voor de lan? Dus ik maar denken er is nog niet veel gebeurd.
Word er van mij nog iets verwacht trouwens, hen het een beetje kwijt zegmaar
Signature
Haha, snap het hoor. Het is een beetje stil buiten de organisatie om. We zijn op dit moment vooral bezig met het regelen van een locatie, sponsoren enzovoort. De rest is al behoorlijk ver op orde. Maar zonder locatie en datum kun je geen concrete afspraken maken met sponsoren.BGB4rn schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:55:
Word er van mij nog iets verwacht trouwens, hen het een beetje kwijt zegmaar
Je hoort (na mijn vakantie, ga vanavond weg) nog van me. Stuur als ik er tijd voor heb vanavond een informatieve mail rond wat de status is.
De TweakLAN forums zijn down? Is er wat aan de hand?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
idd, iemand op vakantie
jasperaap: fijne vakantie! ook dat er al aardig wat geregeld is.
jasperaap: fijne vakantie! ook dat er al aardig wat geregeld is.

uhu heb een server plat liggen... ben dr nu mee bezig dus met een beetje geluk werkt alles zo weer.Da_maniaC schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:08:
De TweakLAN forums zijn down? Is er wat aan de hand?
Fijne vakantie danjasperaap schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:31:
[...]
Je hoort (na mijn vakantie, ga vanavond weg) nog van me.
Signature
O en ben vandaag 20 geworden
Bedankt allemaal, eerste keer vliegen hier. Ben benieuwd. Latersssss
gefeliciteerd! en fijne facansie!
wanneer zien we je weer terug.
Ligt eraan of het vliegtuig niet midden in de lucht in tweeën breektnatasdiamon schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:02:
/bangmaakmodus
http://www.dehaasverhuur.nl/ verhuurt voor weinig geld goede tafels. Ik geloof dat de CampZone tafels ook hier vandaan komen.jasperaap schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:21:
[...]
We zijn wel nog op zoek naar iemand die tafels en/of stoelen eventueel beschikbaar kan stellen!
De X-Life tafels lijken er ook al verdacht veel opEdwinB schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:15:
[...]
http://www.dehaasverhuur.nl/ verhuurt voor weinig geld goede tafels. Ik geloof dat de CampZone tafels ook hier vandaan komen.
Signature
Hmm het topic begint nogal rustig te worden de laatste tijd.... naja de LAN begint in iedergeval al wat vorm te krijgen, men is atm druk bezig met het regelen van een geschikte locatie.
Op de TweakLAN website is inmiddels alwel een voorlopig netwerk ontwerp geplaatst voor de liefhebbers.
Op de TweakLAN website is inmiddels alwel een voorlopig netwerk ontwerp geplaatst voor de liefhebbers.
Kun je nog steeds aan dat ding komen? zoja heb je er dan ook de stack kabel bij?BGB4rn schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:14:
[...]
(Ik kan waarschijnlijk een Cisco 3750 lenen ^^)
Haha, die site van TweakLAN:
ehm ja no commentRemy669 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:58:
Haha, die site van TweakLAN:

Campzone niet, X-Life (en veel andere LAN-party's overigens) wel.EdwinB schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:15:
[...]
http://www.dehaasverhuur.nl/ verhuurt voor weinig geld goede tafels. Ik geloof dat de CampZone tafels ook hier vandaan komen.
Als ik nog iets voor jullie kan doen, laat het even weten. (Stroom e.d.)
[ Voor 10% gewijzigd door Mojo op 15-07-2009 00:47 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Zo, heb me als half-bejaarde LAN-junkie ook maar eens aangemeld op de site 
Als de LAN in UPC gebied gehouden wordt en er coax aanwezig is, is de kans groot dat ik een UPC 120Mb internetverbinding kan regelen.
Overigens, mbt dat verbinden van de naam van T.net aan het event: er speelt een stukje oud zeer over T.net en LAN parties.
Lang geleden (iirc 2001 of 2002 ofzo, maar ik weet het niet meer zeker) zou er op grote schaal een T.net LAN georganiseerd worden. T.net deed er toen wel volop aan mee, alles leek goed te gaan, maar op gegeven moment is gebleken dat de hoofdorganisator allerlei beloftes (en "afspraken") had gemaakt waar niets van waar was, en is hij zelf met de noorderzon vertrokken. Deelnemers hadden nog niet betaald, dus in die zin was het geen ramp, maar T.net heeft er wel flinke problemen en een forse kater tov alles wat met LANs te maken had aan overgehouden. Sindsdien heeft T.net haar naam nooit meer aan LANs willen verbinden. Dat ze het hier niet doen (zeker niet de eerste LAN die vanuit actieve GoTters is georganiseerd sinddien) zegt dus niets over de organisatie of deelnemers van deze LAN, maar is puur een kwestie van een ezel die zich geen twee keer aan hetzelfde steen stoot
Als de LAN in UPC gebied gehouden wordt en er coax aanwezig is, is de kans groot dat ik een UPC 120Mb internetverbinding kan regelen.
Overigens, mbt dat verbinden van de naam van T.net aan het event: er speelt een stukje oud zeer over T.net en LAN parties.
Lang geleden (iirc 2001 of 2002 ofzo, maar ik weet het niet meer zeker) zou er op grote schaal een T.net LAN georganiseerd worden. T.net deed er toen wel volop aan mee, alles leek goed te gaan, maar op gegeven moment is gebleken dat de hoofdorganisator allerlei beloftes (en "afspraken") had gemaakt waar niets van waar was, en is hij zelf met de noorderzon vertrokken. Deelnemers hadden nog niet betaald, dus in die zin was het geen ramp, maar T.net heeft er wel flinke problemen en een forse kater tov alles wat met LANs te maken had aan overgehouden. Sindsdien heeft T.net haar naam nooit meer aan LANs willen verbinden. Dat ze het hier niet doen (zeker niet de eerste LAN die vanuit actieve GoTters is georganiseerd sinddien) zegt dus niets over de organisatie of deelnemers van deze LAN, maar is puur een kwestie van een ezel die zich geen twee keer aan hetzelfde steen stoot
Oslik blyat! Oslik!
Bedenk je wel.. die HP switch is leuk (die 6gbit trunk is clueless groot trouwens, dan kan je beter daarop gigabit vrijhouden voor grote sharers en de traffic blijft dan toch grotendeels binnen de switch zelf), maar je kan het best meerdere eindswitches hebben. Op die manier kan je iig de kabellengtes korthouden en hoef je ook geen kabels over looppaden te leggen/hangen voor de andere rijen tafels.
Ik ben zojuist weer terug. Lekker verbrand en 500 foto's rijker. Was zeker de moeite waard, nog een kater van een vissekommetje teveelBitage schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:43:
[...]
Ligt eraan of het vliegtuig niet midden in de lucht in tweeën breekt
/bangmaakmodus
Ik ben nu nog niet in de gelegenheid om alles uitgebreid te lezen maar donderdagavond zal ik rustig gaan zitten en alles lezen en op een rijtje zetten.
En zoals RehyZaho ook (zonder mijn aanwezigheid) is het wat rustiger op het tweakforum, we zijn erg druk met het regelen van alles.
Snap het, de mensen die al iets met mij hebben gewerkt weten dat ik en met mij de hele crew geen valse beloftes maken. Maar ik neem aan dat we bezoek van Tweakers kunnen verwachten? En daarna gaan we even lekker onder het genot van een glaasje koude turkse appelthee (nog helemaal in the mood) even babbelen.dion_b schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:47:
Zo, heb me als half-bejaarde LAN-junkie ook maar eens aangemeld op de site
[ Voor 56% gewijzigd door jasperaap op 15-07-2009 21:11 ]
Of het Tweakers MT langskomt kunnen alleen zij zeggen, ik heb ze niet eerder op LANs gezien. Wel gaan er geheid meerdere modjes langskomen, Terw_Dan en ik sowieso, en allicht nog een paar. Maar wij doen dat gewoon op individuele titel en zeker niet als afvaardiging van T.net ofzo.jasperaap schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:09:
[...]
Snap het, de mensen die al iets met mij hebben gewerkt weten dat ik en met mij de hele crew geen valse beloftes maken. Maar ik neem aan dat we bezoek van Tweakers kunnen verwachten? En daarna gaan we even lekker onder het genot van een glaasje koude turkse appelthee (nog helemaal in the mood) even babbelen.
Oslik blyat! Oslik!
Logisch, duidelijk en snap ik. Als ik specifiek mensen via Tweakers graag wil uitnodigen vraag ik het wel face-to-face of via DM/PM of ons forum. Ga nu ons eigen forum even doorspittendion_b schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:12:
[...]
Of het Tweakers MT langskomt kunnen alleen zij zeggen, ik heb ze niet eerder op LANs gezien. Wel gaan er geheid meerdere modjes langskomen, Terw_Dan en ik sowieso, en allicht nog een paar. Maar wij doen dat gewoon op individuele titel en zeker niet als afvaardiging van T.net ofzo.
Net even op jullie lan-site gekeken. Ziet er grappig uit.
Heb ook even naar het netwerkplan gekeken. Als jullie meer dan ~30 deelnemers krijgen hoop ik dat jullie niet vasthouden aan 'de centrale deelnemers-switch'. Afgezien van het single-point-of-failure wat je zo inbouwt is het ook bijzonder onpraktisch qua bekabeling. Misschien is een proxy-server ook wel praktisch, dan *blijft* je inet ook snel
Ik blijf het nog even volgen, ben benieuwd wat jullie ervan gaan bakken
Heb ook even naar het netwerkplan gekeken. Als jullie meer dan ~30 deelnemers krijgen hoop ik dat jullie niet vasthouden aan 'de centrale deelnemers-switch'. Afgezien van het single-point-of-failure wat je zo inbouwt is het ook bijzonder onpraktisch qua bekabeling. Misschien is een proxy-server ook wel praktisch, dan *blijft* je inet ook snel
Ik blijf het nog even volgen, ben benieuwd wat jullie ervan gaan bakken
Zowiso lijkt het voor lans het beste om alle internetverkeer af te sluiten en de toegang enkel via proxy mogelijk te maken. Zo sluit je direct de clowns uit die torrents beginnen draaien op lans
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat valt sowieso wel af te vangen op andere manieren. Niet-transparante proxies zijn een crime imhoBoeboe schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:21:
Zowiso lijkt het voor lans het beste om alle internetverkeer af te sluiten en de toegang enkel via proxy mogelijk te maken. Zo sluit je direct de clowns uit die torrents beginnen draaien op lans

Besides, als er zoveel bandwidth is, waarom moeilijk doen? Als iemand een SSH'tje wil leggen moet dat gewoon kunnen imho. Zolang de gehele bandbreedte niet weggetrokken wordt, care..
[ Voor 18% gewijzigd door BHQ op 27-07-2009 12:29 ]
Mja een single-point-of-failure ben ik nie zo bang van tis niet bepaald huis tuin en keuken apparatuur, maar we hebben nog meer switches beschikbaar moet alleen de lijst nog ff een keer bij werken.EnigmA-X schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:03:
Net even op jullie lan-site gekeken. Ziet er grappig uit.
Ik blijf het nog even volgen, ben benieuwd wat jullie ervan gaan bakken![]()
Proxy server komt er misschien nog wel tussen al is het niet direct noodzakelijk.
Filteren doe ik idd wel op een andere manier, Cisco router met wat ACL's en QoS doet wonderen, al is een proxy server voor caching van web verkeer wel handig, scheeld weer wat bandbreedte maar goe daar moeten we nog maar ff over na denken :-)Jarpse schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:05:
[...]
Dat valt sowieso wel af te vangen op andere manieren. Niet-transparante proxies zijn een crime imho
Besides, als er zoveel bandwidth is, waarom moeilijk doen? Als iemand een SSH'tje wil leggen moet dat gewoon kunnen imho. Zolang de gehele bandbreedte niet weggetrokken wordt, care..
[ Voor 27% gewijzigd door ReyhZhao op 27-07-2009 14:02 ]
De proxy server moet je dan gewoon een zekere tweakers.net laten cachen en dan is de helft van het dataverkeer al afgevangenReyhZhao schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:00:
[...]
[...]
Filteren doe ik idd wel op een andere manier, Cisco router met wat ACL's en QoS doet wonderen, al is een proxy server voor caching van web verkeer wel handig, scheeld weer wat bandbreedte maar goe daar moeten we nog maar ff over na denken :-)
flickr - WOT Profile - Game PC
Leuk idee, zon GoT lan 
Wellicht dat ik ook kom, is het uitsluitend voor tweakers of mogen er ook ' outsiders ' komen?
Wellicht dat ik ook kom, is het uitsluitend voor tweakers of mogen er ook ' outsiders ' komen?
Beroeps brabander
Het is een open LAN, al zouden we het wel waarderen als er heel veel Tweakers komen. Misschien dat we iets doen dat mensen via Tweakers een (korte) periode eerder kunnen inschrijven. Maar dat moet ik dan overleggen met de jongens.Gremios schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:36:
Leuk idee, zon GoT lan
Er is plaats voor in ieder geval 100 man, dus als je snel inschrijft lijkt me dat er een plekje voor je is.
Ik zou zeggen, schrijf je in op ons forum en ook via deze weg houden we iedereen op de hoogte. Ga na het eten de notulen etc. van zaterdag gereed maken voor de crew en daaropvolgend zal ik in zeer korte tijd een stand van zaken doorgeven en zeer waarschijnlijk horen we graag jullie mening over een aantal zaken.Gizzy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:20:
[...]
De proxy server moet je dan gewoon een zekere tweakers.net laten cachen en dan is de helft van het dataverkeer al afgevangen. Ik ben ook benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking van de lan, ik houd het zeker in de gaten.
Zijn de gegevens zoals locatie, kosten en data al ergens bekend?jasperaap schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:43:
[...]
Het is een open LAN, al zouden we het wel waarderen als er heel veel Tweakers komen. Misschien dat we iets doen dat mensen via Tweakers een (korte) periode eerder kunnen inschrijven. Maar dat moet ik dan overleggen met de jongens.
Er is plaats voor in ieder geval 100 man, dus als je snel inschrijft lijkt me dat er een plekje voor je is.
PS. misschien makkelijk om deze informatie te vermelden in de startpost? Incl. de tweaklan website.
Beroeps brabander
We zijn zaterdag ook op de locatie geweest, deze was zeker geschikt, er moet een datum vastgesteld worden in overleg met de organisatie daar, hier en andere LAN's. Als die vaststaat open ik een nieuw topic met alle gegevens die er nodig zijn. Desalniettemin zal ik zo kijken wat ik met de startpost kan doen zodat het wat duidelijk wordt allemaal.Gremios schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:46:
[...]
Zijn de gegevens zoals locatie, kosten en data al ergens bekend?
PS. misschien makkelijk om deze informatie te vermelden in de startpost? Incl. de tweaklan website.
Klinkt allemaal veelbelovend Jasper. 
Ben benieuwd hoe ver we vooruit kunnen als we alle notulen hebben.
(Tot nu toe gaat alles erg hard totdat we gewoon nieuwe informatie nodig hebben etc. en deze is er nu).
Heb ook al wat nieuws geplaatst op het crew forum overigens.
Meer info volgt daar nog, zoals een zeer kort verslagje over de LAN afgelopen zaterdag.
Ben benieuwd hoe ver we vooruit kunnen als we alle notulen hebben.
(Tot nu toe gaat alles erg hard totdat we gewoon nieuwe informatie nodig hebben etc. en deze is er nu).
Heb ook al wat nieuws geplaatst op het crew forum overigens.
Meer info volgt daar nog, zoals een zeer kort verslagje over de LAN afgelopen zaterdag.
Lezen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:21:
Waar ergens gaat de LAN nu door?
@Rubinski_be:jasperaap schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:35:
[...]
er moet een datum vastgesteld worden in overleg met de organisatie daar, hier en andere LAN's. Als die vaststaat open ik een nieuw topic met alle gegevens die er nodig zijn.
We zijn nu op het moment bezig met het ordenen van alle informatie (notulen) en verdelen van alle taken.
Zodra dat gebeurd is, worden er besluiten genomen en kunnen we dingen bekend maken.
--
Merk trouwens wel dat het TweakLAN forum de gehele ochtend al time-outs geeft, helaas.
[ Voor 46% gewijzigd door Da_maniaC op 28-07-2009 13:15 ]
Bij sommige mensen deed de website het idd niet, denk dat er ergens op internet een route het zwarte gat in ging... het lijkt er op dat het nu wel weer werkt.Da_maniaC schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:13:
[...]
Lezen.:
[...]
@Rubinski_be:
We zijn nu op het moment bezig met het ordenen van alle informatie (notulen) en verdelen van alle taken.
Zodra dat gebeurd is, worden er besluiten genomen en kunnen we dingen bekend maken.
--
Merk trouwens wel dat het TweakLAN forum de gehele ochtend al time-outs geeft, helaas.
Verwijderd
Ik wel eventueel wel helpen met de website indien het nodig is.. een TweakLAN lijkt me een erg leuk idee.
Ik kan er nog steeds niet op helaas.ReyhZhao schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:46:
[...]
Bij sommige mensen deed de website het idd niet, denk dat er ergens op internet een route het zwarte gat in ging... het lijkt er op dat het nu wel weer werkt.

[Edit]
Nu wel zo te zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 28-07-2009 14:54 ]
Uhu heb iets te vroeg geroepen... hmmz ...
Idd, ik kan 1 reply plaatsen en hij houd er weer mee op.ReyhZhao schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:55:
Uhu heb iets te vroeg geroepen... hmmz ...
Ik hoop wel dat dit opgelost kan worden, want dat komt de communicatie niet ten goede zo.
(Laat staan als we straks meer hits krijgen
[Edit]
Nu kan ik wel weer zonder problemen verbinden.
Lijkt wel of we nu al overspoeld worden door hits en de 'home-server' er een beetje moeite mee heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 28-07-2009 15:04 ]
Ware het niet dat de verbinding weg klapt en de server keurig blijft draaien... naja met een beetje geluk blijft hij nu in de lucht ^-^Da_maniaC schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:00:
[...]
Nu kan ik wel weer zonder problemen verbinden.
Lijkt wel of we nu al overspoeld worden door hits en de 'home-server' er een beetje moeite mee heeft.
Je doelt op 100 deelnemers. Voor iedere deelnemer kan je qua oppervlakte ongeveer 3 vierkante meter opschrijven (ex slaapplaats). Je zaal zal dan toch wel een minimale oppervlakte van ~320 vierkante meter nodig hebben.ReyhZhao schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:00:
[...]
Mja een single-point-of-failure ben ik nie zo bang van tis niet bepaald huis tuin en keuken apparatuur, maar we hebben nog meer switches beschikbaar moet alleen de lijst nog ff een keer bij werken.
In het meest gunstige geval betekent dat de zaal ongeveer 18 bij 18 meter is. Dit houdt in dat je je bezoekers moet adviseren om 25m UTP mee te nemen. Dat heeft tot gevolg dat je tijdens je lan, alleen voor de deelnemers ergens 2,5km UTP kabel weg moet duwen. Over de grond lijkt me niet zo praktisch, dus zal je aan de slag moeten met staalkabels o.i.d. ?
Als je normale tafelrijen maakt van 20 deelnemers, krijg je mooi 5 rijtjes. Iedere deelnemer heeft dan genoeg aan 10m kabel, die tussen de dubbele tafelrij van 10 door kan lopen. Met een aggregated link maak je een mooie 2Gbit uplink per switch en zo bouw je een mooi ster-netwerk zonder overboeking op de 100mbit deelnemerspoorten. Het is maar een idee, maar het scheelt je heel veel werk en 'ophang frustratie'. Je hebt dan 10 kabels naar je core lopen, in plaats van 100.
Bij rijen van 20 deelnemers is het ook een heel stuk gemakkelijker met het aanleggen van stroom. Bij 100 deelnemers heb je toch wel 100A stroom nodig, voor alleen de deelnemers. Een 32A krachtstroom is krap, maar moet wel lukken (als je zorgt dat je al het andere apart van stroom voorziet). Als je het even doorrekent zal je zien dat het bij 20 deelnemers per tafelrij lekker makkelijk fases verdelen is en dat je ook makkelijk wat reserves in kan bouwen. Daarnaast werkt het makkelijk als er een keer een groepje, of een hele fase uitknalt.
Dat vind ik een stevige vaststelling en ben ook erg benieuwd naar de ervaring waar jij op bouwt. Verder vraag ik me af of jouw Cisco 3660 een BNC-connectie heeft en docsis 3 ondersteund. Iets met connectionrate op het kabelmodempje (als je geen proxy gebruikt).ReyhZhao schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:00:
[...]
Proxy server komt er misschien nog wel tussen al is het niet direct noodzakelijk.
[...]
No offence verder, alle tips zijn gratis (doe er je voordeel mee)!
[ Voor 12% gewijzigd door EnigmA-X op 28-07-2009 17:45 ]
Een enkele giglink volgooien is al lastig zat met 100mbit clients, zelfs met dikke leechersEnigmA-X schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:36:
Met een aggregated link maak je een mooie 2Gbit uplink per switch en zo bouw je een mooi ster-netwerk zonder overboeking op de 100mbit deelnemerspoorten.
Mwa, als dat modempje niet hoeft te routen dan valt dat echt wel mee hoorIets met connectionrate op het kabelmodempje (als je geen proxy gebruikt).
EenschJarpse schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:49:
[...]
Een enkele giglink volgooien is al lastig zat met 100mbit clients, zelfs met dikke leechers
[...]
IP spoofing op een kabelmodem van UPC? Ik heb het nog niet gezienJarpse schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:49:
Mwa, als dat modempje niet hoeft te routen dan valt dat echt wel mee hoorDan is dat ding gewoon passief. Besides, non-statische pagina's worden sowieso niet gecached dus daarvoor moeten alsnog connecties naar buiten.
Je werkt sowieso met een centrale switch (de backbone). Anders zou het een ringnetwerk zijn.. Overboeking maakt verder niet zo enorm veel uit. Het gegeven dat je iedereen wirespeed kan geven is leuk, maar meer heb je er niet aan (behalve redundancy mocht er een UTP'tje stuk gaan, maar die kans is ook klein).EnigmA-X schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:54:
[...]
Eenschidee van 1 centrale switch lijkt/leek mij om eventuele (theoretische) overboeking tegen te gaan.
Dat ding geeft gewoon een extern IP aan de interface waar-ie aanhangt en bemoeit zich verder niet met wat er over de lijn gaat..IP spoofing op een kabelmodem van UPC? Ik heb het nog niet gezien
Net even aangemeld... Wil zeker wel komen
Ben zelf ook vaak crewmedewerker op lanparty die een maat van mij altijd organiseert. Wij hebben altijd de kabels over het plafond lopen vanwege struikelgevaar enzo...
Wij leveren zelf de kabels voor de deelnemers, omdat 20 deelnemers die om een switch staan te douwen om hun kabeltje erin te frotten ook niet echt leuk is...
Wij organiseren meestal een lan voor 60 man, en dat is goed te doen met de bekabeling.
Mocht je nog tips willen, vraag maar raak
Overigens is een proxy niet praktisch... Het meeste internetverkeer komt toch van Streaming video, en dat krijg je niet op je proxy... (spreek uit ervaring) Wil je echt je internetverkeer een beetje binnen de perken houden, dan zou ik een goede Firewall neerzetten met QoS en youtube gewoon blokkeren
Overigens vind ik het jammer dat ik geen gigabit krijg
Ik heb zelf nog wel 3 gigabit switches liggen..
(2x8 en 1x12 poorts)
BTW: Je wilt ook je management interface blokkeren op je UPC modem
Wij leveren zelf de kabels voor de deelnemers, omdat 20 deelnemers die om een switch staan te douwen om hun kabeltje erin te frotten ook niet echt leuk is...
Wij organiseren meestal een lan voor 60 man, en dat is goed te doen met de bekabeling.
Mocht je nog tips willen, vraag maar raak
Overigens is een proxy niet praktisch... Het meeste internetverkeer komt toch van Streaming video, en dat krijg je niet op je proxy... (spreek uit ervaring) Wil je echt je internetverkeer een beetje binnen de perken houden, dan zou ik een goede Firewall neerzetten met QoS en youtube gewoon blokkeren
Ik heb zelf nog wel 3 gigabit switches liggen..
[ Voor 3% gewijzigd door FireDrunk op 28-07-2009 18:23 ]
Even niets...
Youtube e.d. is gewoon te cachen dmv. Squid zolang je weet hoe.thijs_cramer schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:19:
Het meeste internetverkeer komt toch van Streaming video, en dat krijg je niet op je proxy... (spreek uit ervaring) Wil je echt je internetverkeer een beetje binnen de perken houden, dan zou ik een goede Firewall neerzetten met QoS en youtube gewoon
Maar wederom, waarom zou dat verkeer in de perken gehouden moeten worden? Bandwidth zat

Zoals al eerder gepost hier en in het netwerk plan ook te lezen valt hebben we natuurlijk niet alleen die HP switch tot onze beschikking. We hebben meerdere 24 poorts switches die over de tafels verdeeld kunnen worden al heeft de voorkeur om zoveel mogelijk aansluitingen op de HP switch te houden op die manier blijven er meer Gigabit poorten over voor de gasten.EnigmA-X schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:36:
[...]
In het meest gunstige geval betekent dat de zaal ongeveer 18 bij 18 meter is. Dit houdt in dat je je bezoekers moet adviseren om 25m UTP mee te nemen. Dat heeft tot gevolg dat je tijdens je lan, alleen voor de deelnemers ergens 2,5km UTP kabel weg moet duwen. Over de grond lijkt me niet zo praktisch, dus zal je aan de slag moeten met staalkabels o.i.d. ?
Als je normale tafelrijen maakt van 20 deelnemers, krijg je mooi 5 rijtjes. Iedere deelnemer heeft dan genoeg aan 10m kabel, die tussen de dubbele tafelrij van 10 door kan lopen. Met een aggregated link maak je een mooie 2Gbit uplink per switch en zo bouw je een mooi ster-netwerk zonder overboeking op de 100mbit deelnemerspoorten. Het is maar een idee, maar het scheelt je heel veel werk en 'ophang frustratie'. Je hebt dan 10 kabels naar je core lopen, in plaats van 100.
[...]
Dat vind ik een stevige vaststelling en ben ook erg benieuwd naar de ervaring waar jij op bouwt. Verder vraag ik me af of jouw Cisco 3660 een BNC-connectie heeft en docsis 3 ondersteund. Iets met connectionrate op het kabelmodempje (als je geen proxy gebruikt).
No offence verder, alle tips zijn gratis (doe er je voordeel mee)!
Wat betreft de lange lengtes kabel daar had ik al een andere oplossing voor, ik zeg 24 voudige patch panelen die verdeeld worden over de tafels. Op die manier is de lengte kabel die mensen nodig hebben beperkt en is er geen noodzaak aan extra apparatuur op de tafels.
Wat betreft de docsis 3 aansluiting op de router, die zit er niet op helaasch was het maar zo'n feest, maar die gaan we ook niet nodig hebben aangezien we het daar zullen moeten doen met een 8 Mbit internet verbinding, connectionrate problemen zullen dus ook niet een issue worden. De ervaring waar ik op bouw is al een aantal jaartjes netwerken ontwerpen en configgen dus heb wel een redelijk idee wat ik doe.
Het is niet gezegt dat je geen gigabit aansluiting krijgt, er zijn een x aantal poorten beschikbaar dus wie weet. Wat betreft die switches daar zullen we helaas niet echt veel aan hebben ben ik bang.thijs_cramer schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:19:
Ik heb zelf nog wel 3 gigabit switches liggen..(2x8 en 1x12 poorts)
Denk niet dat ze de mogelijk hebben om poorten te bundelen wat dus inhoud dat je wel leuk op de gig switch een gig aansluiting hebt maar vervolgens met 12 man over 1 Gig aansluiting naar de rest van het netwerk moet... niet echt nuttig dus.
Bandbreedte zat zou ik niet direct zeggen, zoals het er nu uit ziet zullen we het moeten doen met een 8Mbit internet verbinding. De locatie die we op het oog hebben is Ziggo gebied dus de eerdere aanbieding hier boven voor een 120mbit upc lijn zal helaasch niet door gaan ....Jarpse schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:56:
[...]
Youtube e.d. is gewoon te cachen dmv. Squid zolang je weet hoe.
Maar wederom, waarom zou dat verkeer in de perken gehouden moeten worden? Bandwidth zat
Verder zou ik mensen die graag willen discussiëren over het netwerk gebeuren willen uitnodigen om verder te praten op het TweakLAN forum zodat het topic hier overzichtelijk blijft voor overige vragen.
[ Voor 13% gewijzigd door ReyhZhao op 28-07-2009 19:44 ]
Gaan er trouwens mensen naar Relaxion? Was ik nieuwsgierig naar.
Met hoeveel moeite heb je die open deur ingetrapt? Heb je er misschien nog een wiki link bijJarpse schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:59:
[...]
Je werkt sowieso met een centrale switch (de backbone). Anders zou het een ringnetwerk zijn
Wat ik bedoelde, is 1 centrale switch voor alle deelnemers. Het enige voordeel wat dat heeft is dat je absoluut 0,0 overboeking hebt, maar dat is (zoals je zelf al aangeeft) een theoretisch iets. Die uplinks trek je gewoon praktisch niet vol.
Ik vind het gewoon gek dat je geen switches, maar patchpanelen neer gaat planten op de tafelrijen, zodat je alsnog 2,5km UTP aan het ophangen bent, terwijl je met 125m af had gekund. Maar misschien heeft TweakLAN übercrew die het na een weekend lannen, weinig slapen, slecht eten het helemaal niet erg vindt om een paar kilometer extra kabel op te ruimen
Verder hoop ik ook dat er geen stroomstoringen zijn, of een actie nodig is waarbij de config opnieuw ingeladen moet worden. Dan ligt meteen je hele netwerk eruit....en nee, dat is net iets anders dan in het bedrijfsleven waar op zo'n moment de koffie-automaat het moet ontgelden.
Jullie gaan het ontdekken....veel succes met de LAN
[ Voor 192% gewijzigd door EnigmA-X op 28-07-2009 23:24 ]
Ik vind het wel knap dat je nu al weet wat het definitieve netwerkplan is, uitgaande van een opgezet concept.
Alsmede dat je weet hoeveel meter kabel we gaan gebruiken.
Kan je ook gelijk even vertellen wat de uiteindelijke entree prijs is? Dan hoef ik daar niet meer over na te denken.
Er zijn nog talloze dingen waar nu pas over besloten en nagedacht gaat worden (nu iedereen de mogelijke lokatie kent). Vandaar dat je ook gevraagd werd de discussie omtrend het netwerk op ons eigen forum voort te zetten in het daarvoor bedoelde topic, om vervuiling en afdwaling hier te voorkomen.
Wil je dat alsjeblieft ook doen?
Kan je ook gelijk even vertellen wat de uiteindelijke entree prijs is? Dan hoef ik daar niet meer over na te denken.
Er zijn nog talloze dingen waar nu pas over besloten en nagedacht gaat worden (nu iedereen de mogelijke lokatie kent). Vandaar dat je ook gevraagd werd de discussie omtrend het netwerk op ons eigen forum voort te zetten in het daarvoor bedoelde topic, om vervuiling en afdwaling hier te voorkomen.
Wil je dat alsjeblieft ook doen?
Dit topic is er niet om uitgebreide technische discussies te voeren over het aanleggen van het netwerk. Daarvoor hebben we op GoT Netwerken en is er zoals gezegd het topic op tweaklan.nl.
And I'm the only one and I walk alone.
Ghehehe. Dat gaat nog leuk worden jaEnigmA-X schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:53:
het na een weekend lannen, weinig slapen, slecht eten
Qua open deur intrappen: Hou het op een lees/interpreteerfoutje
Verwijderd
Het verbaast mij heel erg om te zien dat de crew op deze manier met feedback omgaat. Als je een concept publiceert weet je van te voren dat daar commentaar op gaat komen, als je dat niet wilt moet je het niet publiceren.Da_maniaC schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:35:
Ik vind het wel knap dat je nu al weet wat het definitieve netwerkplan is, uitgaande van een opgezet concept.
Wat hier gebeurt is dat je feedback krijgt van iemand die ogenschijnlijk redelijk weet waar hij het over heeft. Van de organisatie van een lan voor 100 man mag ik hopen dat ze weet hoe ze met feedback om moet gaan. Het moge duidelijk zijn dat deze manier alleen maar resulteert in fouten en problemen. Van een organisatie die alle moeite doet om professioneel over te komen had ik toch meer verwacht eigenlijk.
NB: omgaan met feedback is onafhankelijk van het feit of die inhoudelijk gezien juist is, of niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 00:17 ]
Allereerst vind ik dat Promox gelijk heeft, we dwalen teveel af
Verder lees ik nu het woord 'concept'. De bron om mijn standpunt in te nemen is de forumpost op de tweaklan site. Ik kom het woord 'concept' daar niet tegen. Maar misschien interpreteer ik het gewoon verkeerd.
Over het omgaan met feedback....ach. Ik heb geen hard feelings, tweaklan mag zelf uitmaken wat ze willen en wat ze doen. Wel denk ik dat het gevaarlijk is dat er geprobeerd wordt om heel professioneel te zijn. Dat is, vooral bij tweakers, vragen om reacties. Kern van dat probleem is het hoge kennisniveau. We weten het namelijk allemaal beter hier op GoT
Verder denk *ik* dat een netwerkplan niet interessant is voor de deelnemers. Die boeit het niet echt, de sfeer/uitstraling van de LAN is veel belangrijker. Daarna komt meestal stroom en dan pas netwerk. Owja, de lokatie is ook niet onbelangrijk
Jullie komen er wel. Ik zal soms jullie forum op tweaklan lezen en proberen niet teveel te reageren
Verder lees ik nu het woord 'concept'. De bron om mijn standpunt in te nemen is de forumpost op de tweaklan site. Ik kom het woord 'concept' daar niet tegen. Maar misschien interpreteer ik het gewoon verkeerd.
Over het omgaan met feedback....ach. Ik heb geen hard feelings, tweaklan mag zelf uitmaken wat ze willen en wat ze doen. Wel denk ik dat het gevaarlijk is dat er geprobeerd wordt om heel professioneel te zijn. Dat is, vooral bij tweakers, vragen om reacties. Kern van dat probleem is het hoge kennisniveau. We weten het namelijk allemaal beter hier op GoT
Verder denk *ik* dat een netwerkplan niet interessant is voor de deelnemers. Die boeit het niet echt, de sfeer/uitstraling van de LAN is veel belangrijker. Daarna komt meestal stroom en dan pas netwerk. Owja, de lokatie is ook niet onbelangrijk
Jullie komen er wel. Ik zal soms jullie forum op tweaklan lezen en proberen niet teveel te reageren
Mocht er interesse zijn. Ik kan een 10 tal Dell 24 poorts gigabit switches regelen. Iedere switch heeft ook nog 4 SFP poorten zodat je via glas naar de core kan. Om precies te zijn de dell 5324.
[ Voor 9% gewijzigd door Mishmash op 29-07-2009 11:05 ]
De rede dat ik er in dit geval op deze manier mee omga is omdat er al gevraagd was om deze discussie svp naar het TweakLAN forum te verplaatsen, wat nog steeds niet gebeurde.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:16:
[...]
Het verbaast mij heel erg om te zien dat de crew op deze manier met feedback omgaat. Als je een concept publiceert weet je van te voren dat daar commentaar op gaat komen, als je dat niet wilt moet je het niet publiceren.
Wat hier gebeurt is dat je feedback krijgt van iemand die ogenschijnlijk redelijk weet waar hij het over heeft. Van de organisatie van een lan voor 100 man mag ik hopen dat ze weet hoe ze met feedback om moet gaan. Het moge duidelijk zijn dat deze manier alleen maar resulteert in fouten en problemen. Van een organisatie die alle moeite doet om professioneel over te komen had ik toch meer verwacht eigenlijk.
NB: omgaan met feedback is onafhankelijk van het feit of die inhoudelijk gezien juist is, of niet.
Ik kan daarnaast ook zeggen dat ik niemand aanval met mijn replies en vervolgens toch nog erger happen dan een kudde hongerige karpers. (Dan ben je zelf tegenstrijdig en dat gaat nu al ff door zo).
Waar ik vervolgens wel mijn vraagtekens bij zet is dat dit topic al een eind voort gaat en er nu pas ineens gehapt word op het feit dat kritiek niet goed zou worden opgenomen terwijl iemand zijn goedbedoelde inzet bijna de grond in word gestampt. (Dat kan ook op andere manieren jongens).
Daar heb je gelijk in, want volgens mij zie je niet alle files. (Daar ging ik wel vanuit aangezien je ook het netwerkplan had bekeken daar).EnigmA-X schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:08:
Als je de file listing zou zien, zou je zien dat er al 3 verschillende versie's op staan van het ontwerp dat nog in ontwikkeling is.
[ Voor 51% gewijzigd door Da_maniaC op 29-07-2009 12:54 ]
Je gedeelte van "geprobeerd wordt om heel professioneel te zijn" zie ik als eerste als een complimentEnigmA-X schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:08:
Allereerst vind ik dat Promox gelijk heeft, we dwalen teveel af![]()
Verder denk *ik* dat een netwerkplan niet interessant is voor de deelnemers. Die boeit het niet echt, de sfeer/uitstraling van de LAN is veel belangrijker. Daarna komt meestal stroom en dan pas netwerk. Owja, de lokatie is ook niet onbelangrijk![]()
En het tweede gedeelte laat me lachen na een vermoeide dag werken. Iedereen op Tweakers weet het beter, dat wisten we al. Zelfs in de organisatie, die samengesteld is met mensen vanuit het forum hier, kennen we dat. Al gaat het erg goed en is het gezellig...
Maar op die manier zijn we wel gekomen waar we nu zijn. Dus blijf gerust reageren, graag zelfs. Maar opbouwende kritiek is uiteraard wel de meest fijne (correcte) manier om bepaalde punten ter discussie te stellen.
En de discussie over het netwerk laat ik me buiten (snap dat toch niet), maar zoals eerder aangegeven is eigenlijk alles in conceptfase. En we posten het netwerkplan (het is de beknopte versie btw) om zo te leren van onze fouten en andere punten die verbeterd moeten worden door de, zoals je al noemde, o zo geleerde Tweakcommunity
En als laatste voeg ik het er nog maar weer eens aan toe. Om Tweakers bandbreedte te besparen graag verder posten op ons forum

Nog niet definitief, nog aan ´t praten met locatie welke datum het beste uitkomt. Uiterlijk 10 september zouden we de datum moeten weten..Sjoerd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:29:
Leuk, ik ben ook van de partij. (mits de datum me uitkomt natuurlijk)
Edit:
Ah, 27 November. Zal 't vrij houden
Top.bjorn1980 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:40:
Indien goede datum kom ik zeker ook.
Ik ben er zeker bij dan
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik heb me al ingeschreven, en ik kom zeker ook
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
gaan we eens over nadenken, zit dan zelf ook met nog een andere lan maar we kunnen ook met het clubje naar got komen natuurlijk
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:40:
gaan we eens over nadenken, zit dan zelf ook met nog een andere lan maar we kunnen ook met het clubje naar got komen natuurlijk
Zoals ik het nu hoor is het weekend van 27 nov. een erg goede datum?
[ Voor 10% gewijzigd door jasperaap op 05-08-2009 18:16 ]
Petervanakelyen schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 08:43:
Ik heb me al ingeschreven, en ik kom zeker ook
Medeling
Door een mix van factoren heeft één lid van de organisatie, helaas, de organisatie moeten verlaten. Onze manier van werken en zijn manier van werken botste teveel. De taken van dit lid zijn verdeeld onder de overige organisatieleden.
Ik post dit officieel zodat er geen rare verhalen rondgaan.
De naam voor de LAN is nu ook officieel "Tweaklan", er was een tijdje een discussie over GoT of tweaklan. En mede door de uitslag van de poll, overleg met andere mensen en een goed gesprek in de organisatie hebben we uiteindelijk de knoop doorgehakt.
De organisatie:
RehyZhao, Rchood, Rian, Da_maniaC, ChaosZ0ne, Kn4kw0r5st en Jasperaap.
Toch zijn we al in een goed tempo op weg naar een mooi concept. Zoals eerder genoemd is er plek voor ongeveer 100 personen en eventueel nog een andere optie. We zijn aan het kijken naar een eventuele optie voor (tent)uitbreiding achter het gebouw indien nodig. Dit om zo geen mensen teleur te hoeven stellen als de plekken binnen vol zijn. Maar meer later.
Join ons op het forum, we proberen deze week de website in een ander jasje te krijgen.
Door een mix van factoren heeft één lid van de organisatie, helaas, de organisatie moeten verlaten. Onze manier van werken en zijn manier van werken botste teveel. De taken van dit lid zijn verdeeld onder de overige organisatieleden.
Ik post dit officieel zodat er geen rare verhalen rondgaan.
De naam voor de LAN is nu ook officieel "Tweaklan", er was een tijdje een discussie over GoT of tweaklan. En mede door de uitslag van de poll, overleg met andere mensen en een goed gesprek in de organisatie hebben we uiteindelijk de knoop doorgehakt.
De organisatie:
RehyZhao, Rchood, Rian, Da_maniaC, ChaosZ0ne, Kn4kw0r5st en Jasperaap.
Toch zijn we al in een goed tempo op weg naar een mooi concept. Zoals eerder genoemd is er plek voor ongeveer 100 personen en eventueel nog een andere optie. We zijn aan het kijken naar een eventuele optie voor (tent)uitbreiding achter het gebouw indien nodig. Dit om zo geen mensen teleur te hoeven stellen als de plekken binnen vol zijn. Maar meer later.
Join ons op het forum, we proberen deze week de website in een ander jasje te krijgen.
[ Voor 60% gewijzigd door jasperaap op 05-08-2009 20:11 ]
Als het goed is, word deze binnekort nog veel mooier.
Verwijderd
Wil je ook een link naar de homepage steken wanneer je op de banner klikt?Da_maniaC schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:40:
[...]
Als het goed is, word deze binnekort nog veel mooier.
Ik vind het nou een beetje verwarrend. Waar moet je nou verder gaan, op dit forum op het officiele forum? Of wat moet je waar posten?
Ik zit even te lezen, en ik vroeg me af : Welke kosten zijn hier aan gebonden (voor deelname).
Wijzelf (www.mnmclan.nl) doen ongeveer 3 lan-party's organiseren per jaar, het afgelopen decennia.
En proberen uit alle macht het geheel zo goedkoop mogelijk te houden.
Ik mis een beetje de omschrijving van lokatie en de voorzieningen, etc. (of loop ik nu te ver op de feiten vooruit?)
Wijzelf (www.mnmclan.nl) doen ongeveer 3 lan-party's organiseren per jaar, het afgelopen decennia.
Ik mis een beetje de omschrijving van lokatie en de voorzieningen, etc. (of loop ik nu te ver op de feiten vooruit?)
www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl
Ik gok niemand hier aangezien tweaklan in het weekend valt van Relaxion. Jammer, had op zich wel op tweaklan willen komen.jasperaap schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:38:
Gaan er trouwens mensen naar Relaxion? Was ik nieuwsgierig naar.
Je loopt, zoals je zelf al zegt, te ver vooruit op de feiten. De prijs maken we zo laag mogelijk, maar het gaat absoluut niet ten koste van de lanparty zelf.incinerator82 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:00:
Ik zit even te lezen, en ik vroeg me af : Welke kosten zijn hier aan gebonden (voor deelname).
Features komen de aankomende maanden denk ik wel naar voren. Zoals Jasperaap heeft gezegd ergens, is begin september het overleg met de beheerders van de locatie. Op het moment dat dat rond is, gaat het erg snel duidelijk worden wat de exacte prijs wordt, en wat je nu echt kunt verwachten.
De crew van TweakLAN gebruikt het Tweaklan.nl forum nu al erg veel om te overleggen. (In een apart gedeelte).chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:44:
Ik vind het nou een beetje verwarrend. Waar moet je nou verder gaan, op dit forum op het officiele forum? Of wat moet je waar posten?
Zodra er dingen besloten worden en er is duidelijkheid over daadwerkelijke gegevens (lokatie, datum, prijs etc) dan word er waarschijnlijk door Jasper zowel hier op GoT als op Tweaklan een nieuw topic aangemaakt.
(De definitieve informatie is dan tegen die tijd natuurlijk ook gewoon te vinden op de frontpage van Tweaklan.nl zelf).
Maar daar zijn we momenteel dus allemaal hard mee bezig.
Ben het trouwens geheel eens met het bovenstaande verhaal van Kn4kw0rst.
Onze insteek is zoveel mogelijk sponsoren vinden etc. etc.
Dit gebeurd allemaal om de kosten zo laag mogelijk te houden zonder dat het evenement er minder van word.
Mja het maakt mij echt niet uit hoor hoeveel het kost, als we daardoor een betere LAN hebben is het prima, dit doe je ook maar 1 keer in de zoveel tijd. Hoop dat het gezellig wordt, dat is het belangrijkste!
Klopt als een bus. Het plan was inderdaad om zeer binnenkort hier een slotje op te gooien en een nieuw topic te openen met in de startpost alle nodige informatie. Uiteraard zal dit dezelfde informatie zijn als op de website.Da_maniaC schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:24:
[...]
De crew van TweakLAN gebruikt het Tweaklan.nl forum nu al erg veel om te overleggen. (In een apart gedeelte).
Zodra er dingen besloten worden en er is duidelijkheid over daadwerkelijke gegevens (lokatie, datum, prijs etc) dan word er waarschijnlijk door Jasper zowel hier op GoT als op Tweaklan een nieuw topic aangemaakt.
(De definitieve informatie is dan tegen die tijd natuurlijk ook gewoon te vinden op de frontpage van Tweaklan.nl zelf).
Maar daar zijn we momenteel dus allemaal hard mee bezig.
Ben het trouwens geheel eens met het bovenstaande verhaal van Kn4kw0rst.
Onze insteek is zoveel mogelijk sponsoren vinden etc. etc.
Dit gebeurd allemaal om de kosten zo laag mogelijk te houden zonder dat het evenement er minder van word.
Wilde nog eens benadrukken dat iedereen welkom is, hoor soms de vraag of het alleen voor tweakers is. Niet dus.
Wel wil ik iedereen erop wijzen dat het animo echt boven verwachtingen is en we (maar) ongeveer 100 plaatsen te vergeven hebben. Misschien iets meer, maar dat is nog in een zeer pril stadium en ga er maar niet vanuit dan kan het altijd meevallen.
Nou, voor jou dan 100 euries, gezellig wordt het wel hoorchimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:30:
Mja het maakt mij echt niet uit hoor hoeveel het kost, als we daardoor een betere LAN hebben is het prima, dit doe je ook maar 1 keer in de zoveel tijd. Hoop dat het gezellig wordt, dat is het belangrijkste!
Was erg benieuwd, er staat nog geen datum vast. We nemen het feit dat Relaxion in dat weekend valt zeker mee. Uiteraard zul je snappen dat er rond die datum niet extreem veel mogelijkheden zijn. Maar zoals ik zei, we nemen het zeker mee.EdwinB schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:16:
[...]
Ik gok niemand hier aangezien tweaklan in het weekend valt van Relaxion. Jammer, had op zich wel op tweaklan willen komen.
[ Voor 42% gewijzigd door jasperaap op 06-08-2009 19:01 ]
over hoeveel praat je dan? 20-30 euro? als ik bijvoorbeeld naar relaxion kijk, is dit voor een weekend 70 euro, dat mag je best een drempel noemen.tot nu toe gaat de sponsoring heel goed en ik kan met niet voorstellen dat de (toegangs)prijs een drempel zal zijn om niet te komen.
Daar zijn we nu dus over aan het discussiëren. 
Maar aan dat soort bedragen zitten we in ieder geval niet te denken.
We zijn nu nog een overzicht aan het maken wat alle kosten zijn en welke eetgelegendheden
we wel en niet willen omsluiten in de prijs. (BBQ, ontbijt, of juist niet etc).
Maar aan dat soort bedragen zitten we in ieder geval niet te denken.
We zijn nu nog een overzicht aan het maken wat alle kosten zijn en welke eetgelegendheden
we wel en niet willen omsluiten in de prijs. (BBQ, ontbijt, of juist niet etc).
Hoe langer we bezig zijn hoe leuker we het vinden. Je kunt je ook al (voor)inschrijven op de website en je wordt door ons op de hoogte gehouden m.b.t. inschrijven, datum en kosten.
We houden jullie via ons forum op www.tweaklan.nl op de hoogte. Ook zullen we af en toe hier informatie "lekken"
Meld je eerst aan op www.tweaklan.nl, ga daarna naar het kopje "Informatie". Je kunt je daar aanmelden (al ruim 20 voorinschrijvingen)
En een poll:
Poll: Hoeveel zou je willen betalen voor een TweakLAN shirt
Ook een poll maken? Klik hier
Kleine sneakpreview:
We zijn echt heel veel opstellingen in de zaal aan het proberen, maar het lijkt erop dat we ons doel gaan halen.
Voor doel, lees het topic
We houden jullie via ons forum op www.tweaklan.nl op de hoogte. Ook zullen we af en toe hier informatie "lekken"
Meld je eerst aan op www.tweaklan.nl, ga daarna naar het kopje "Informatie". Je kunt je daar aanmelden (al ruim 20 voorinschrijvingen)
En een poll:
Poll: Hoeveel zou je willen betalen voor een TweakLAN shirt
- 10 euro, vet!
- Ik wil zeker een shirt, maar 7 euro is zat!
- Als ik 't misschien doe 7 euro.
- Ik wil geen shirt.
Ook een poll maken? Klik hier
Kleine sneakpreview:
We zijn echt heel veel opstellingen in de zaal aan het proberen, maar het lijkt erop dat we ons doel gaan halen.
Voor doel, lees het topic
[ Voor 95% gewijzigd door jasperaap op 10-08-2009 21:25 ]
Ik zag trouwens nog wel dat er als sponsor Cisco aangetrokken is.
Is dit waar en zo ja wat doen ze dan aan sponsoring?
O haha, dat is (op dit moment) om de banners te testen. Puur even een logo. Desalnietemin hebben we wel contact met Cisco ja.bobsqaud schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:54:
Ik zag trouwens nog wel dat er als sponsor Cisco aangetrokken is.
Zulke vragen lijken me logischer via PM, maar maakt niet uit.
We zijn op het punt aangekomen dat we in de tweede week van September in overleg met de locatie een datum vast kunnen stellen.
De eerste suggestie was het laatste weekend van November, maar als we het zo horen zijn er een aantal mensen die we dan teleur moeten stellen (denk aan Relaxion en Lan 5 @ Punt 1).
Hoe komt dit jullie uit? Graag reacties..
De eerste suggestie was het laatste weekend van November, maar als we het zo horen zijn er een aantal mensen die we dan teleur moeten stellen (denk aan Relaxion en Lan 5 @ Punt 1).
Kreeg gelijk al reacties, na wat discussies hebben we als extra datum 8,9 en 10 januari. Lekker rustig en voor hoop ook qua school rustige periode.Compleet vrije weekenden op dit moment zijn de tweede week van December en November. Ik zag dat er een aantal universiteiten een ander toetsrooster hebben dan mijn school (heb ze al begin November).
Mocht dat ook geen goede optie zijn kunnen we nog altijd 27 November aanhouden, maar het zou jammer zijn als we mensen teleur moeten stellen.
[b]Wie komt er in de knoei met toetsen of andere evenementen die we over het hoofd zien in de tweede week van December? (dit is dus de week voor de kerstvakantie)
Hoe komt dit jullie uit? Graag reacties..
[ Voor 23% gewijzigd door jasperaap op 15-08-2009 14:40 ]
Dit topic is gesloten.