Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Is het trouwens nog de bedoeling dat dit in de vakantie wordt gespeeld?
Groep A speelde Flatout 2, groep B speeld CoD en weer een volgende groep speelde CS: Source.
Nee, doe mij maar de 'legendes' zoals bovengenoemde games. TF2 en Hawx vallen voor mij af, maar dat zal wel komen omdat ik geen ervaring met de games heb.
Cod uo. De goeie ouwe tijdIcyzer schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:33:
Team fortress 2 en Hawxen CS:source natuurlijk
misschien nog CoD:UO?(ja oudje)

Call of Duty waarschijnlijk wel.DaMarcus schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:13:En een RTS lijkt me ook niet verkeerd?
- Call of Duty: MW
- CS: Source
- Flatout 2
Flatout 2 voor de lol? Of is er animo voor wedstrijden?
CS: Source. Geen idee
Ken veel mensen die dit interessant vinden ja.Thapous schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:20:
Trackmania Nations Forever is imo ook een goede kandidaat.
[ Voor 23% gewijzigd door jasperaap op 21-06-2009 20:45 ]
Ja zeker, op de school LAN die ik organiseer spelen we dit ook erg vaak.Thapous schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:20:
Trackmania Nations Forever is imo ook een goede kandidaat.
En voor de rest is Counter Strike ook erg geliefd...
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
* Call of Duty: MW
* CS: Source
* Flatout 2
* Trackmania Nations Forever
Command & Conquer: Generals? Alhoewel die game wel gaat haperen als het druk wordt, en is ook maar 8 personen max. lol.
UT2004TERW_DAN schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:37:
Maakt het zoveel uit welke games? Je gaat gewoon spelen wat je leuk vindt. Flatout doet het altijd goed, Warcraft wordt altijd veel gespeeld net als UT en CoD. Maar als je zelf een leuke game hebt dan is er meestal wel iemand die mee wil spelen.
Ja, voor compo's wel. Maar lang niet op iedere lan worden compo's gehouden en er wordt veel meer gespeeld buiten de paar compo games.Kn4kw0r5t schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:08:
[...]
UT2004Nee, ik snap je punt en daar heb je ook gelijk in. Maar voor georganiseerde competities moet je wel wat toppers hebben.
En uiteraard een potje ZDaemon als iemand het aandurft.
Flatout vind ik echt vreselijk qua gameplay, imo is Trackmania dan wel echt een stuk beter.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Hierbij alvast mijn lijstje
Age of Empires 2/3
CS:S
Team Fortress 2
American's Army 3
Trackmania Nations
Blubby Volleybal
Mmm beter word die lan niet al te duur, anders mag ik wel wat meer gaan werken wil ik al die spelen kunnen betalen!
Zijn altijd wel opties voor. Ik heb UT2004 op dvd, mag je zo lenen. En zo heeft iedereen wel ietsIcyzer schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:34:
God, ik ken (en heb) echt 90% van die games niet zeg![]()
Mmm beter word die lan niet al te duur, anders mag ik wel wat meer gaan werken wil ik al die spelen kunnen betalen!
CSS is trouwens wel een must!
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
CSS moet er wel zijn jaSnippertje schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:39:
[...]
Zijn altijd wel opties voor. Ik heb UT2004 op dvd, mag je zo lenen. En zo heeft iedereen wel iets
CSS is trouwens wel een must!
En veel mensen zullen waarschijnlijk wel spellen ( iso's ) op hun pc hebben staan, dus die kun je zo even doorsturen, of met een usbstickje overzetten.
Zucht...
USBstickSgtElPotato schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:58:
[...]
CSS moet er wel zijn ja
En veel mensen zullen waarschijnlijk wel spellen ( iso's ) op hun pc hebben staan, dus die kun je zo even doorsturen, of met een usbstickje overzetten.
Meestal heb je op lanparties netwerkkabels
Wel moet er rekening gehouden dat in het verleden onze beste vriend Brein een LAN heeft opgedoekt i.v.m. verspreiden van illegale kopien. De organisatie van de GoT LAN is niet verantwoordelijk voor de bestanden die verspreid worden. Op de LAN is het dan ook niet toegestaan illegale downloads te bezitten of te verspreiden.SgtElPotato schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:58:
[...]
CSS moet er wel zijn ja

Niemand is heilig, maar als organisatie moet je deze lijn wel trekken. Hoe of wat iedereen privé doet kunnen we niet controleren.
Maar qua games komt het allemaal wel goed dan denk ik
Dat was zeker bij zo'n lan waarbij de organisatie daadwerkelijk adverteerde met het verspreiden van illegale games.jasperaap schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:06:
[...]
Wel moet er rekening gehouden dat in het verleden onze beste vriend Brein een LAN heeft opgedoekt i.v.m. verspreiden van illegale kopien. De organisatie van de GoT LAN is niet verantwoordelijk voor de bestanden die verspreid worden. Op de LAN is het dan ook niet toegestaan illegale downloads te bezitten of te verspreiden.![]()
Niemand is heilig, maar als organisatie moet je deze lijn wel trekken. Hoe of wat iedereen privé doet kunnen we niet controleren.
Als organisatie moet je gewoon aangeven dat je geen verantwoordelijkheid neemt over het gedeelde materiaal. Kijk even in de reglementen van andere lanparties, dan zit je wat dat betreft safe.
Wat je gebruikers doen kun je toch niet tegengaan.
In de eerste instantie wil ik graag Kn4kw0r5t introduceren als de persoon die zich gaat bezighouden met welke games, competities en alles eromheen. Hij heeft goed onderbouwd wat voor ervaring hij heeft en heb er vertrouwen in. Ben pas zeer kort bezig, maar om toch iets structuur te krijgen deze (tijdelijke) aanstelling.Icyzer schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:08:
oke,duidelijke lijn.
Maar qua games komt het allemaal wel goed dan denk ik
[ Voor 0% gewijzigd door jasperaap op 21-06-2009 23:21 . Reden: Pff lastige naam Kn4kw0r5t ]
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Heb van de vorige school LAN nog zo'n 40 ISO's op mijn server staan, waaronder TrackMania Nations Forever (gratis) Tm Sunrise, Tm Original en Tm United. Verder ook CS:S, Warcraft III RoC en TFT, etc.SgtElPotato schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:58:
[...]
CSS moet er wel zijn ja
Noem maar op
Algoed dat dat ding 2x een Gbit kaartje heeft...
Daarnaast is het in strijd met de policy op t.net.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
En daarbij gaat het op een lanparty ook helemaal niet om hoeveel je kunt leechen of wat dan ook. Het gaat gewoon om de gezelligheid en het gamen met elkaar.Mojo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:32:
Ga nou niet zitten adverteren met wat je wel en niet op je PC hebt staan. Dat is een imago dat een LAN-party niet wilt hebben.
"Iedere deelnemer wordt bij de ingang vriendelijk verzocht zijn harddisks, samen met de aankoopbewijzen van de in zijn bezit zijnde games, films en muziek, aan de organisatie te overhandigen. Na een deep-scan op auteursrechtelijk beschermd materiaal wordt de harddisk weer aan de deelnemer geretourneerd..."jasperaap schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:06:
[...]Op de LAN is het dan ook niet toegestaan illegale downloads te bezitten...

Ik denk dat je die regel een beetje moeilijk erdoorheen gaat krijgen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verder zoiets als:
De organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, verlies en diefstal in wat voor vorm dan ook, die ontstaat aan eigendommen van een bezoeker tijdens de lanparty. De deelnemer is ten allen tijde verantwoordelijk voor de door hem of haar meegebrachte software, hardware, materialen, alsook alle vertoond beeldmateriaal. Het is niet toegestaan software of hardware te gebruiken, waarvan je niet de eigenaar bent, zonder de uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar, auteur of uitgever. Indien er inbreuken op auteursrecht worden vastgesteld is de deelnemer zelf verantwoordelijk voor betaling van de berokken schade en / of gerechtskosten aan de betrokken partijen.
Verder, een crew bestaande uit mensen die eerder LANs hebben georganiseerd is wel prettig. That is, niet een simpel thuisLANnetje met iedereen op een 10mbit hub en internet vanaf een routertje, maar het echte spul. Kennis van layer 3 geneuzel (bij wijze van spreken) en de 'administratieve' kant moet ook gewoon voor een 20-man-LAN goed in orde zijn...
- keuren van brandweer op locatie
- cafetaria
- slaapvoorzieningen
- (nood)scroomvoorzienen
- registratie deelnemers (polsbandje voor in-uit-verkeer)
- netwerk belasting
- nauwkeurig de belasting van stroomnet
- (dikke) outbound verbinding
- indien nodig; huren tafels/stoelen
- evt. kleine 'shop' waar essentiele dingen verkocht kunnen worden (kabeltjes/voeding etc. - promotie van leverancier X)
- vergunning gemeente (indien groots)
- verzekering (v importante)
//edit
afhankelijk van de lokatie kunnen dingen als brandveiligheid en verzekering al reeds besproken zijn.
informeer daar altijd na
meestal is toch een herkeuring vereist (ivm drukte en amateur tweakers
//edit
'vroeger' konden de mannen van gameparty.net meehelpen met HW en infrastructuur van netwerk, weet niet of zij dat nog steeds doen
[ Voor 34% gewijzigd door himlims_ op 22-06-2009 14:38 ]
Moet zeker een duidelijk regelement komen, heb al een heel mooi basisregelement gevonden van een andere LAN stichting. Zal sowieso moeten vragen of ik die als basis mag gebruiken en daarnaast aanpassen aan de GoT LAN.DaMarcus schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:21:
Simpel. Op de server stel je op de FTP de evt. patches beschikbaar en schakel je read-only in op de server.
Verder zoiets als:
[...]
Heb al ruime ervaring met het organiseren van beurzen en evenementen. LAN party alleen paar kleine maar de basisorganisatie is overal hetzelfde. En de rest wordt zeker aangevuld vanuit tweakers. Ik heb al een hoop input qua materialen en crew, maar ben druk met tentamens recht. Zal wel vrijdag of na het weekend worden dat ik alles duidelijk en concreet post op forum.himlims_ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:10:
aantal zaken wat gewoon goed geregeld moet zijn;
- keuren van brandweer op locatie...
... vergunning gemeente (indien groots)
- verzekering (v importante)
//edit
afhankelijk van de lokatie kunnen dingen als brandveiligheid en verzekering al reeds besproken zijn.
informeer daar altijd na![]()
meestal is toch een herkeuring vereist (ivm drukte en amateur tweakers)
//edit
'vroeger' konden de mannen van gameparty.net meehelpen met HW en infrastructuur van netwerk, weet niet of zij dat nog steeds doen
Verzekering etc. moet nog uitgezocht worden. Zoals eerder genoemd heeft een stichting al aangegeven eventueel met ons deze LAN te realiseren. We krijgen grote vrijheid en het zal ook ons concept kunnen zijn, maar eerst alles aan het uitzoeken en naast elkaar aan het elggen.
Het netwerk is al geregeld vanuit tweakers, niet een paar switches zoals een hoop dit noemen maar een degelijk netwerk met mogelijkheden tot ongeveer 300 man. Ruim voldoende dus.
In de mensen die aangaven te willen helpen, benaderd zijn en waarschijnlijk in de crew komen zitten een paar zeer ervaren personen met LAN's.Jarpse schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:04:
Tsja. Gooi idd erin dat de organisatie niet verantwoordelijk is en klaar.
Verder, een crew bestaande uit mensen die eerder LANs hebben georganiseerd is wel prettig. That is, niet een simpel thuisLANnetje met iedereen op een 10mbit hub en internet vanaf een routertje, maar het echte spul. Kennis van layer 3 geneuzel (bij wijze van spreken) en de 'administratieve' kant moet ook gewoon voor een 20-man-LAN goed in orde zijn...
Administratieve kant moet nog overlegd worden hoe of wat. Ben zelf behoorlijk financieel geschoold, maar heb nog geen idee hoe we dit in gaan vullen. Kan sowieso ook niet alles doen
[ Voor 20% gewijzigd door jasperaap op 22-06-2009 14:53 ]
- Zouden jullie het fijn vinden zelf groepjes te maken van bijvoorbeeld 6 mensen en daarmee je in te schrijven, als team.
- Zouden jullie het fijner fijn vinden als iedereen zich gewoon individueel inschrijft en ik groepen maak d.m.v. de hoeveelheid inschrijvingen?
Ikzelf denk dat jullie liever met een team inschrijven maargoed, you say it.
---------
edit// tuurlijk is niks zeker qua competities nog en prijzen, maar ik ben even bezig met een manier van opstellen etc. etc.
[ Voor 11% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 22-06-2009 14:55 ]
Een hardwareshop is leuk, maar totaal overbodig op een kleine LAN. Vind daarnaast maar eens iemand die dat wilt doen..
Netwerkbelasting is niet echt belangrijk. Zolang je uplinks maar Gbit zijn. Ook een gewone internetverbinding is prima. Gewoon alle poorten blocken behalve email/http/msn.
Verzekering kan ook wel zonder. Zie ook vergunningen. WA is opzich wel handig.
Tafels en stoelen zijn idd wel belangrijk
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
je zou vooraf bijvoorbeeld kunnen aangeven welke compo's je wilt houden (dmv poll?)
Prijzen zijn makkelijk te vergaren bij suppliers (ubisoft/alternate etc.)
zo'n shop vond gretig afgrek bij onze lan (hoevaak komt wel niet voor dat cola over je keyboard gaat, fijn als je ff een nieuwe kunt kopen)
De shop die er staat, staat er ook gedeeltelijk voor reclame.
1vs2
3vs4
4vs5
5vs6
6vs7
7vs8
Alle winnaars daarvan weer tegen elkaar, en zo verder.
Manier 1 is het eerlijkst natuurlijk.
// nvm
Maar het hangt natuurlijk ook af van hoeveel volk er komt.himlims_ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:08:
voor opzetten van compos zijn diverse (registratie) tools beschikbaar.
je zou vooraf bijvoorbeeld kunnen aangeven welke compo's je wilt houden (dmv poll?)
Prijzen zijn makkelijk te vergaren bij suppliers (ubisoft/alternate etc.)
zo'n shop vond gretig afgrek bij onze lan (hoevaak komt wel niet voor dat cola over je keyboard gaat, fijn als je ff een nieuwe kunt kopen)
De shop die er staat, staat er ook gedeeltelijk voor reclame.
Als iemand 3 koptelefoons, een muis, een muismat en een keyboard verkoopt op een heel weekend doet hij niet echt goede zaken natuurlijk
maar zo iets is vaak wel te regelen met een lokale pc boer, desnoods levert deze aantal artikelen, wordt 't niet verkocht brengt organistatie deze retour (of niet ;-) )
kan natuurlijk ook zelf een persooneelslid daar neer zetten, maar qua promotie is vrij veel te regelen.
maar natuurlijk allemaal afhankelijk van de opkomst
Als je inderdaad contacten hebt met de PCboer dan is zoiets wel te doen.himlims_ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:24:
dat is dan het risico van de shopeigenaar; moet ie maar scherpere prijzen zetten
maar zo iets is vaak wel te regelen met een lokale pc boer, desnoods levert deze aantal artikelen, wordt 't niet verkocht brengt organistatie deze retour (of niet ;-) )
kan natuurlijk ook zelf een persooneelslid daar neer zetten, maar qua promotie is vrij veel te regelen.
maar natuurlijk allemaal afhankelijk van de opkomst
Zet gewoon zijn producten neer (en bied een kleine marge, voor de tijd dat hij de spullen toch mist in de echte winkel/magazijn). Veel heb je niet echt nodig.
- keyboards
- muizen
- headsets
- stroomkabel
- muismatje
- netwerkkabels.
Je zou het zelfs zo kunnen doen, schiet zelf wat centen voor, koop je boel van dat spul online en wat je na de lan overhebt en niet gebruikt stuur je terug onder de wet 'koop op afstand'.
Ik denk alleen dat het voor de winkel leuker is om reclame te maken op een voor hen goedkope manier
Ik heb wel contacten bij verschillende hardwarefabrikanten, maar die vinden alleen grote lanparties interessant. Dus op het moment dat je met 500 man in een hal gaat zitten wordt het interessant, anders haken ze af.himlims_ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:14:
Hoi buurman (Cuijk / Oss soort van buren)
TERW_DAN: neuzel jij niet bij een hardware fabrikant (?) vast wel mooie prijzen voor een compo te bemachtigen
Ha ha, te bruut. Dacht ik ook al aan maar dacht zeg ´t maar nietTERW_DAN schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:03:
[...]
Je zou het zelfs zo kunnen doen, schiet zelf wat centen voor, koop je boel van dat spul online en wat je na de lan overhebt en niet gebruikt stuur je terug onder de wet 'koop op afstand'.
Ik denk alleen dat het voor de winkel leuker is om reclame te maken op een voor hen goedkope manier.

Maar alle gekheid op een stokje... Ga gerust door met posten. Vooral games en welke voorzieningen jullie graag zien. guys

/spionagemodus: Vandaag foto's gekeken van andere LAN organisaties om te kijken hoe hun het hebben gedaan en is nog steeds enthousiast.
Om te beginnen vind ik persoonlijk het ook wel mooi een ruimte aan te kleden met vlaggen, spandoeken en alles eromheen van diverse merken en fabrikanten.TERW_DAN schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:18:
[...]
Ik heb wel contacten bij verschillende hardwarefabrikanten, maar die vinden alleen grote lanparties interessant. Dus op het moment dat je met 500 man in een hal gaat zitten wordt het interessant, anders haken ze af.
Iemand contacten met een firma van ruimteaankleding? Ben op zoek naar een firma die zoiets ter beschikking kan stellen. En dan ook met zwart doek.

Geleend van de X-life site. Als je het niet goed vindt Mojo verwijder ik 'm.
[ Voor 34% gewijzigd door jasperaap op 22-06-2009 16:44 ]
Op zich is het legaal en maak je gebruik van de rechten die je als consument hebt. Maar ik denk dat er een nettere manier is en dat er vast wel een shop is die je ermee wilt helpen als je ze wat te bieden hebt (als in gratis reclame bijvoorbeeld).jasperaap schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:39:
[...]
Ha ha, te bruut. Dacht ik ook al aan maar dacht zeg ´t maar niet.
Verwijderd
Een klassieker voor tussendoor is wat mij betreft Worms (een 2D variant, bijv. World Party). Erg leuk om elkaar tussendoor ff te bestoken, je moet alleen wel opletten want voor je het weet ben je de halve LAN alleen maar worms aan het spelen.
Maar het wordt er wel leuker op als een groepje mensen uit de zelfde rij elkaar het leven zuur maken in de zelfde game.TERW_DAN schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:27:
Maar je hoeft toch ook echt niet met z'n allen dezelfde games te spelen. Sterker nog, dat gebeurt vrijwel nooit.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Had op vorige LAN ook twee 40 inch tv schermen naast elkaar gezet en twee stuurtjes en pc's en lekker racen. Ook erg leuk. En snelste tijd van de dag of weekend krijgt prijsje ofzo...TERW_DAN schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:27:
Maar je hoeft toch ook echt niet met z'n allen dezelfde games te spelen. Sterker nog, dat gebeurt vrijwel nooit.
Was dat toevallig Drome@(G)Ameland?jasperaap schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:30:
[...]
Had op vorige LAN ook twee 40 inch tv schermen naast elkaar gezet en twee stuurtjes en pc's en lekker racen. Ook erg leuk. En snelste tijd van de dag of weekend krijgt prijsje ofzo...
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Nope, gewoon op onze (kleine) LAN in Hoevelaken..
Klopt, maar dat gebeurt met de populaire spellen vanzelf wel.The_Greater schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:29:
[...]
Maar het wordt er wel leuker op als een groepje mensen uit de zelfde rij elkaar het leven zuur maken in de zelfde game.
Bij de lans waar ik kom is het meestal zo dat iemand gewoon een game host en voor je het weet joint iedereen wel die er zin in heeft.
Als reply hierop wilde ik even het volgende kwijt, op dit moment zijn er twee behoorlijk geschikte locaties. Gratis of zeer weinig. Beiden een capaciteit van ongeveer 100 man in een grote zaal en subzaaltjes.TERW_DAN schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:33:
Is het niet veel handiger om eerst eens te kijken waar je een ruimte zou kunnen regelen?
Provincies zeggen vrij weinig. Omdat je het toch als een thuislan wilt houden begrijp ik, is het dan niet makkelijker eerst te kijken waar je gratis danwel goedkoop terecht kan? Als je namelijk een ruimte heb die 1000 euro kost om te huren is dat met 20 man al 50 euro per persoon, dat is een beetje teveel van het goede eerlijk gezegd.
En of ik nu een uur of anderhalf uur moet rijden, dat maakt me niet zo gek veel uit (nu heb ik een eigen auto, dat zal niet voor iedereen gelden natuurlijk). Afstanden zijn imho niet zo heel bijzonder.
Eén locatie is vlakbij Enschede en een andere locatie is vlakbij Weert. Graag wat reacties hierop. Beide erg mooie locaties, de locatie bij Weert is iets beter te bereiken met het openbaar vervoer, dit is een oude/omgebouwde gymzaal. De andere locatie is lekker buitenaf in een behoorlijk groot scoutingbouw / blokhut.
Er is al het een en ander aan hardware beschikbaar gesteld door verschillende mensen. Ik neem zelf iig 2 servers mee, maar meer is altijd beterKn4kw0r5t schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:29:
Al iets bekend over eventuele sponsoring van servers? Gewoon servertjes waar standaard wat topgames op draaien?
Dat is idd cool, maar zo kan je echt onwijs veel competities bedenken.jasperaap schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:30:
[...]
Had op vorige LAN ook twee 40 inch tv schermen naast elkaar gezet en twee stuurtjes en pc's en lekker racen. Ook erg leuk. En snelste tijd van de dag of weekend krijgt prijsje ofzo...
Zodra het definitief word moet je toch echt de knoop doorhakken en besluiten wat je wel en niet doet.
(Je kan geen 100 vette compo's hebben in 1 weekend).
Een groot scherm in het midden van de zaal welke 24/7 wat coole game related filmpjes af speelt is trouwens altijd een sfeervolle toevoeging vind ik.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Bedoel je gratis, of tegen een vergoeding?jasperaap schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:39:
Iemand contacten met een firma van ruimteaankleding? Ben op zoek naar een firma die zoiets ter beschikking kan stellen. En dan ook met zwart doek.
[afbeelding]
Geleend van de X-life site. Als je het niet goed vindt Mojo verwijder ik 'm.
@DaMarcus [onder mij]
Zou je niet beter gewoon een of meerdere aggregaten naar kunnen zetten? =]
[ Voor 41% gewijzigd door Ch3cker op 22-06-2009 18:55 ]
Met beide heb ik geen problemen, echter ben ik wel benieuwd naar de groepen in de meterkastjasperaap schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:42:
[...]
Als reply hierop wilde ik even het volgende kwijt, op dit moment zijn er twee behoorlijk geschikte locaties. Gratis of zeer weinig. Beiden een capaciteit van ongeveer 100 man in een grote zaal en subzaaltjes.
Eén locatie is vlakbij Enschede en een andere locatie is vlakbij Weert. Graag wat reacties hierop. Beide erg mooie locaties, de locatie bij Weert is iets beter te bereiken met het openbaar vervoer, dit is een oude/omgebouwde gymzaal. De andere locatie is lekker buitenaf in een behoorlijk groot scoutingbouw / blokhut.
@buurman boven mij:
Dacht ik ook aan, maar als het niet nodig is bij een van de locaties neig ik ook naar een van de locaties toe.
[ Voor 8% gewijzigd door DaMarcus op 22-06-2009 18:57 ]
Voor mij past Weert het beste, Enschede is echt wel ver.jasperaap schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:42:
[...]
Als reply hierop wilde ik even het volgende kwijt, op dit moment zijn er twee behoorlijk geschikte locaties. Gratis of zeer weinig. Beiden een capaciteit van ongeveer 100 man in een grote zaal en subzaaltjes.
Wat is er met de boerderij van Pepperana gebeurd, zit die er niet meer tussen ?
Ik kan trouwens, moest dat nodig zijn, nog een stuk om 10 Xbox 360's van MS lenen, van die promo-modellen, je weet wel. Weet alleen niet of dat interessant is, en of het niet voor extra moeilijkheden gaat zorgen...
//Thapous
enne: doe mij maar weert, enschede kost me 60 euro aan treinkosten, is op zich aardig bereikbaar.
enne jasperaap: leuk dat je zoveel inzet toont, en je kunt veel plannen laten zien zonder dat je echt deadlines hebt, knap!
Bedankt, dat komt omdat ik nu nog geen deadline heb maar dit behoorlijk serieus opneem. Ik kan je garanderen, mocht er niets raars gebeuren, dat er een LAN komt. De inzet vanaf tweakers zal bij een gemiddelde vrijwilligersorganisatie het bloed met ongeveer 90 Megabyte/seconde sneller laten stromen.natasdiamon schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:04:
die xboxen zouden gaaf zijn, maar kun je die ook online laten spelen? (wel aardig hufter-proof trouwens)
enne: doe mij maar weert, enschede kost me 60 euro aan treinkosten, is op zich aardig bereikbaar.
enne jasperaap: leuk dat je zoveel inzet toont, en je kunt veel plannen laten zien zonder dat je echt deadlines hebt, knap!
Eerst inventariseren, locatie, datum, crew. Dan deadlines enz. gaan stellen. (datum is deadline).
O nu sta je vast, stroom komt wel goed. Maar als je dat kunt regelen: "tha bomb"Petervanakelyen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:56:
[...]
Voor mij past Weert het beste, Enschede is echt wel ver.
Wat is er met de boerderij van Pepperana gebeurd, zit die er niet meer tussen ?
Ik kan trouwens, moest dat nodig zijn, nog een stuk om 10 Xbox 360's van MS lenen, van die promo-modellen, je weet wel. Weet alleen niet of dat interessant is, en of het niet voor extra moeilijkheden gaat zorgen...
Boerderij Pepperana helemaal vergeten. Kan iemand misschien wat informatie over de boerderij op dit topic zoeken, ben heel erg druk aan het leren voor mijn tentamen Sociologie morgen. (boring). Ik weet dat hij foto's enz. heeft gepost.
Persoonlijk stel ik liever als eis aan een lokatie dat er een krachtaansluiting is dan dat je met aggregaten gaat lopen klooien.Ch3cker schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:48:
[...]
Bedoel je gratis, of tegen een vergoeding?
@DaMarcus [onder mij]
Zou je niet beter gewoon een of meerdere aggregaten naar kunnen zetten? =]
Dingen maken herrie, kosten een bak geld om te huren en verbruiken ook nog eens brandstof.
Zaal bij Weert heeft als ik het goed begreep krachtstroom. Andere zalen weet ik niet, maar eigenlijk ook wel een pré ja. Wie zocht wat informatie over boederij van Pepperana??Da_maniaC schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:28:
[...]
Persoonlijk stel ik liever als eis aan een lokatie dat er een krachtaansluiting is dan dat je met aggregaten gaat lopen klooien.
Dingen maken herrie, kosten een bak geld om te huren en verbruiken ook nog eens brandstof.
Eerste instantie gratis uiteraard. Van mij apart hangen ze 3 spandoeken van 3 * 2 neer. Dat is absoluut geen probleem, al zal het ook op goodwill aankomen. Je snapt denk ik wel dat aankleding niet een megapost kan en mag zijn.
En foto's van de ruimtes zijn hier te bekijken.Pepperana schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:07:
Ik zal van onze locatie een paar foto's maken en morgen/overmorgen hier neer proberen te zetten.
De schuur waar ik het over heb is 9x40meter maar voor onze eigen clan ruim ik de schuur op en heb ik een ruimte van 9x15 meter ong.
Bij een locatie uitzoeken let ook op:
Voldoende parkeergelegenheid.
Sanitair.
Slaapplek.
Kijk er kunnen wel 50 mensen zin hebben maar zodra er een paar datums zijn genoemd valt er al 20 procent af die niet kunnen. Er komt altijd veel bij kijken in ieder geval.
//Thapous
@peter: die xboxen zouden wel ontzettend gaaf zijn!
* Icyzer voelt zich nu nutteloos omdat hij niks mee te brengen of te helpen heeft
Ik kan trouwens 'misschien' wat beamers regelen. Maar dat kan ik nog niet beloven
Altijd handig om in je achterhoofd te houden, alleen vind ik hier persoonlijk het gevaar in schuilen dat je alles vantevoren op de locatie moet hebben. Ik kan het mezelf in ieder geval niet indenken dat ik op de dag zelf moet gaan wachten op beamers enzovoortIcyzer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:45:
Nou doe mij weert maar, en jasper, inderdaad respect voor je inzet!
@peter: die xboxen zouden wel ontzettend gaaf zijn!
* Icyzer voelt zich nu nutteloos omdat hij niks mee te brengen of te helpen heeft
Ik kan trouwens 'misschien' wat beamers regelen. Maar dat kan ik nog niet beloven
Volgens mij heb ik veel gemist, ben blij dat er al veel is besproken.
Laat maar wat weten als er nog iets moet gebeuren, ben aan het leren voor mijn her.
En verder elke dag hard aant werk...
Zucht...
We zijn nog steeds in planfase en wat je misschien gemist hebt. BGB4rn heeft mij gevraagd om het een en ander op poten te zetten en heb het een klein beetje omgegooid. In plaats van iedereen aan de crew toe te voegen ben ik mensen aan het vragen/selecteren op basis van skills/ervaring/motivatie en eventueel inbreng van apparatuur en bijhorende kennis.SgtElPotato schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:04:
Zwaar weekend achter de rug, en ik zie dat er al veel is geregeld.
Volgens mij heb ik veel gemist, ben blij dat er al veel is besproken.
Laat maar wat weten als er nog iets moet gebeuren, ben aan het leren voor mijn her.
En verder elke dag hard aant werk...
Zou je mij ook willen PM-en. Excuus dat dit me is ontschoten.
BGB4rn <- Gedaan
Kn4kw0r5t <- Gedaan, tot nu toe persoon die Competities etc. gaat regelen.
Antonyjeweet <- Zou je me een PM willen sturen met motivatie waarom je graag wilt helpen bij het organiseren van de GoT LAN. Heeft hij gedaan!!
DaMarcus <- Done
Stoney3K <- Done
Thapous <- Done
Xanland <- Zou je me ook een PM willen sturen.
Excuus als ik sommige mensen dubbel laat Pm-en. Laat het me weten. ivm met toetsen nog niet alles goed op een rij. Rond 2/3 juli zal dit goed op orde zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door jasperaap op 22-06-2009 22:28 . Reden: Updated: Got mail of Antoneyjeweet ]
Zijn er UPS voor de servers/switches?
Is dat echt nodig dan? Als de stroom eruit gaat maakt het niet uit of je server blijft draaien of niet, je kunt er toch niets meer mee omdat alle clients (op een enkele notebook) op hun gat gaan.LuckyY schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:28:
Omtrent servers en andere "core" apparatuur? is daar ook een koeling voor?
Zijn er UPS voor de servers/switches?
De voorgeconfigureerde ML570 G2 die ik tot m'n beschikking heb - en financieel gezien nog steeds van mij is - redt het in ieder geval prima met de nodige hardware aan boord.
Stel dat het warm is gooi ik zo m'n mobiele airco in de auto en zet die op maximaal. Maar voor de rest adacabrada voor mijDaMarcus schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:41:
Een fatsoenlijke server heeft degelijke koeling aan boord.
De voorgeconfigureerde ML570 G2 die ik tot m'n beschikking heb - en financieel gezien nog steeds van mij is - redt het in ieder geval prima met de nodige hardware aan boord.

[ Voor 15% gewijzigd door jasperaap op 22-06-2009 22:43 ]
Geloof me, aan de airflow van de server ligt het niet incluis bijbehorende herrie. Die wil je niet 24/7 in je huis hebben draaien
Ik zou het in ieder geval voor geen goud willen missen
Goede tip, had wel zoiets in gedachten. Maar ben pas sinds zaterdagmiddag begonnen om alles op de rit te krijgen. In een later stadium gaat dit zeker gebeuren, waarschijnlijk zal dit in de vorm van inschrijving via een eigen website gaan. Maar... het zit nog in de bedenk / to-do pot.Rian schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:16:
Is het trouwens mogelijk als er een soort mailinglist komt, dat mensen op de hoogte gehouden kunnen worden over de status van de lanparty? Wanneer dingen als datum, locatie e.d. vaststaan, kunnen die rondgemaild worden zodat mensen het niet mislopen.
Ik zou het in ieder geval voor geen goud willen missen
UPS'en zijn er toch meer voor om alles netjes te kunnen shutdownen, ik verwacht niet dat we buiten even een noodstroomaggregaat gaan parkerenTERW_DAN schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:32:
[...]
Is dat echt nodig dan? Als de stroom eruit gaat maakt het niet uit of je server blijft draaien of niet, je kunt er toch niets meer mee omdat alle clients (op een enkele notebook) op hun gat gaan.
Qua koeling denk ik dat we eerst eens moeten kijken welke locatie het gaat worden, of er uberhaupt een dedicated serverruimte gemaakt kan worden, voordat we een fanclub in gaan schakelen.
Klopt, maar ik neem niet aan dat we profi servers gaan neerplanten.Stoney3K schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:47:
[...]
UPS'en zijn er toch meer voor om alles netjes te kunnen shutdownen, ik verwacht niet dat we buiten even een noodstroomaggregaat gaan parkeren... dus als iemand zijn UPS neer wil zetten, denk ik dat dat geen probleem zal worden.
Om je even een voorbeeld te geven, dit was de CoD2 server op X-Life

Gaaf!TERW_DAN schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:49:
[...]
Klopt, maar ik neem niet aan dat we profi servers gaan neerplanten.
* Icyzer komt op de GoT lan aan met een schoenendozen casemod pc
Haha wel origineel, zat toch iets ruimer te denken maar als het werkt werkt hetTERW_DAN schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:49:
[...]
Klopt, maar ik neem niet aan dat we profi servers gaan neerplanten.
[afbeelding]
1x HP Blade Switch 192x 10/100MBit poorten 6x 1000Mbit
2x 3Com 2226 24x 10/100Mbit / 2x 1000mbit uplink
1x 3Com 8x 1000 Mbit
1x Cisco 3750 24x 1000mbit (Core / Server Switch)
Voorgeprogrameerde ML570 G2
Daarnaast nog meer serverhadware ter beschikking gesteld door diverse GoT leden. Maar als het goed is moet het hier in de eerste instantie aardig mee lukken.
Na-apertIcyzer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:55:
[...]
Gaaf!
* Icyzer komt op de GoT lan aan met een schoenendozen casemod pc
Signature
Je kunt daar wel leuke Proliants naar binnen rijden, maar imho is dat echt dikke overkill.
Maar als gameserver lijkt het me een prima bak. Voor 112,50 mag je niet klagen
[ Voor 9% gewijzigd door DaMarcus op 23-06-2009 00:16 ]
Virtualiseren die hap op die ML570TERW_DAN schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:07:
Maar je hebt voor een lan toch echt geen flinke servers nodig. Een normale pc kan prima games hosten, en een DChub kun je op een P3 600je draaien (althans, de knuffelkubus voldeed prima voor een hub met 200+ users en dat is een P3 600).
Je kunt daar wel leuke Proliants naar binnen rijden, maar imho is dat echt dikke overkill.
@ offtopic hier onder, succes met leren
een DC hub?, uh uh, dat mag niet
[ Voor 4% gewijzigd door BGB4rn op 23-06-2009 00:16 ]
Signature
Duidelijk, geen verstand vanTERW_DAN schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:07:
Maar je hebt voor een lan toch echt geen flinke servers nodig. Een normale pc kan prima games hosten, en een DChub kun je op een P3 600je draaien (althans, de knuffelkubus voldeed prima voor een hub met 200+ users en dat is een P3 600).
/of topic: Jasper ga nou verder met leren, maar het is so saai...
[ Voor 11% gewijzigd door jasperaap op 23-06-2009 00:15 ]
Waarom niet. Er is geen snellere manier om patches te distribueren op een lan. Je kunt daar wel een FTP op laten draaien, maar dat is een stuk lastiger dan gewoon een DChub waarop mensen zich kunnen aanmelden en gewoon zoeken.
Op WoL en X-Life deden we dit ook, ging ideaal altijd. Een 400MB patch binnen een minuutje binnen en klaar
Tuurlijk, maar de pats-factor is er voor bepaalde GoTers niet minder omTERW_DAN schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:07:
Maar TERW_DAN, jij zou de Proliant achterwege laten en een PC als gameserver neerzetten? Of het gewoon zo houden?
Ik bedoel, deze is al voorgeconfigureerd. Leek mij in ieder geval wel net zo makkelijk.
TERW_DAN schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:38:
Dat klopt, met hardware patsen is altijd wel leuk natuurlijk

Moest me van het hart jongens. Dit is mijn eerste schets wat ik in mijn hoofd heb.
Lichtgrijs zijn truss
lichtgroen netwerkkabel
donkerblauw beamers
groene rondjes die 360 consoles
paars speakers
geel tafels
[ Voor 35% gewijzigd door jasperaap op 23-06-2009 00:53 ]
Tja, als je al zo'n ding hebt dan kan het prima. Maar ik zou er zelf geen UPSen voor aan gaan slepen eerlijk gezegd.DaMarcus schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:36:
Daar deed ik het niet eens om
Maar TERW_DAN, jij zou de Proliant achterwege laten en een PC als gameserver neerzetten? Of het gewoon zo houden?
Ik bedoel, deze is al voorgeconfigureerd. Leek mij in ieder geval wel net zo makkelijk.
Verder is het ook niet zo dat je voor iedere game per se een server nodig hebt. Hosten kan prima op een van de clients, zo gek veel stelt het niet voor immers.
Daar heb je gelijk in. Maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat het heel erg relax is als er een aantal spellen die goed lopen gewoon nonstop draaien en steeds mensen joinen en gaan. Anders is het soms van, ja ik moet even wat doen. Pats server down en iedereen wachten of gaat wat anders doen midden in een leuk potje.TERW_DAN schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:52:
[...]
Tja, als je al zo'n ding hebt dan kan het prima. Maar ik zou er zelf geen UPSen voor aan gaan slepen eerlijk gezegd.
Verder is het ook niet zo dat je voor iedere game per se een server nodig hebt. Hosten kan prima op een van de clients, zo gek veel stelt het niet voor immers.
Update: Heb er nu 19 uur opzitten. Deze jongen gaat naar bed, morgen 6.00. Ben hier morgenmiddag te vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door jasperaap op 23-06-2009 01:02 ]
Ik zou het wel even af laten hangen van de hoeveelheid apparatuur die we uiteindelijk tot onze beschikking gaan hebben, en de afmetingen van de locatie die het uiteindelijk wordt. Ook als het om voorzieningen gaatjasperaap schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:49:
[...]
[afbeelding]
Moest me van het hart jongens. Dit is mijn eerste schets wat ik in mijn hoofd heb.
Lichtgrijs zijn truss
lichtgroen netwerkkabel
donkerblauw beamers
groene rondjes die 360 consoles
paars speakers
geel tafels
Wat ik trouwens tegenwoordig op veel LAN's zie is dat ze midden boven de tafels een truss hangen waar alle stroom- en netwerkkabels doorheen lopen. Bij een aantal centrale aftap-punten komt de hele boel dan naar beneden en kan iedereen inprikken. Het grote voordeel is dat je dan ook nog eens je verlichting gelijk boven de deelnemers kan hangen!
En we snappen elkaarStoney3K schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:02:
[...]
Ik zou het wel even af laten hangen van de hoeveelheid apparatuur die we uiteindelijk tot onze beschikking gaan hebben, en de afmetingen van de locatie die het uiteindelijk wordt. Ook als het om voorzieningen gaat
Wat ik trouwens tegenwoordig op veel LAN's zie is dat ze midden boven de tafels een truss hangen waar alle stroom- en netwerkkabels doorheen lopen. Bij een aantal centrale aftap-punten komt de hele boel dan naar beneden en kan iedereen inprikken. Het grote voordeel is dat je dan ook nog eens je verlichting gelijk boven de deelnemers kan hangen!

[ Voor 5% gewijzigd door jasperaap op 23-06-2009 01:04 ]
Bij X-Life zijn dat overigens gewoon touwen waar het zaakje aanhangt, goedkoop maar effectief. Bij WoL is het gewoon een legernet waar de kabels tussendoor getrokken worden.Stoney3K schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:02:
Maar je wilt het inderdaad wel bovenlangs doen en niet over de vloer. De kans dat er iemand overheen dondert is dan veel groter. Daarnaast komen er altijd wel mensen met een bureaustoel met wieltjes. En als je nog wat erger gaat kijken dan kan het zo zijn dat er ook auto's door de zaal rijden (of een hoogwerker). Dan wil je echt geen kabels over de vloer hebben.
Maar goed, met een paar bolletjes touw van de gamma is dat prima op te lossen. Maar zeker een goed punt dat je aanhaalt, je moet er wel aan deknen om het zo in te gaan richten
UPS'en aanslepen was ook niet mijn plan, aan de Proliant til je je al een herniaTERW_DAN schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:52:
[...]
Tja, als je al zo'n ding hebt dan kan het prima. Maar ik zou er zelf geen UPSen voor aan gaan slepen eerlijk gezegd.
Geloof dat ik vorig jaar de CPU's van de server niet een boven de 20% uit heb zien komen. Lekker overkill, maar we hebben hem toch tot onze beschikking.
Maar de CoD2-server is natuurlijk welkom
Dit topic is gesloten.