Toon posts:

OS opnieuw installeren na vervanging moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

waarschijnlijk een newbie vraag, maar moet ik mijn OS opnieuw installeren na vervanging van het moederbord? Ik heb onlangs een Asus 5PQL + een dual core 8400 ingebouwd. Nu start windows wel gewoon op. Hij herkend de processor wel. Kan ik ipv mijn OS opnieuw installeren niet gewoon de drivers van de bijbehorende CD installeren en mijn BIOS updaten???

thx voor de eventuele hulp. _/-\o_

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 12:00
Heel kort: Ja gewoon opnieuw installeren. Altijd het beste. Maar dit had je toch wel erg makkelijk kunnen zoeken en vinden of niet dan?

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
als het om een moederbord gaat met eenzelfde chipset is het soms niet nodig...

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:44
normaal is het makkelijk om het geheel opnieuw te installeren zodat je geen conflicten en andere meldingen ontvangt.

Uiteraard kan je de drivers voor de nieuwe onderdelen installeren en gewoon verder met je huidige OS ...

Verwijderd

Topicstarter
Heb er wel naar gezocht en de meningen schijnen verdeelt te zijn. Met XP SP2 is het niet per se nodig. Maar goed, was even benieuwd hoe jullie erover dachten...

Verwijderd

Als je eerst sysprep doet en dan de nieuwe hardware erin zet dan hoeft het in principe niet.
Anders ie een verse install gewoon aan te raden, omdat je bluescreens kan krijgen.

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 12:00
Microsoft geeft overigens zelfs aan dat het zou moeten werken zonder het OS opnieuw te installeren. Maar dat de meningen verdeeld zijn zegt inderdaad wel genoeg. De een heeft geen problemen er mee, de ander heeft constant crashes.

Neem het zekere voor het onzekere en installeer opnieuw.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 13:23
Mits goeie voorbreiding niet nodig, maar wel aan te raden. Zonder voorbereiding gaat het meestal niet lukken. MoBo veranderen is redelijk ingrijpend.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een beetje zoeken had je dit al makkelijk terug kunnen vinden, deze vraag is namelijk zeer vaak langsgekomen, zie bijv:
windows opnieuw instaleren bij processor upgrade?
moederbord kapot, vervangend moederbord zonder herinstall
Moederborden omwisselen, kan dat?

en vast nog wel heel veel meer.
Dit topic gaat dus op slot wegens gebrek aan eigen inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.