Moederborden omwisselen, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
Allereerst hoop ik dat ik dit topic in het goede forum heb geplaatst.

maar nu,

Ik ben in het bezit van 2 pc's,

1ste:
AMD Athlon XP 2000+
MSI KT3V
2 x 80 gig HD
512 mb PC2700 (OEM)

2de:
AMD Athlon XP 2000+
MSI KT3 ULTRA met onboard RAID controller
1 x 60 gig HD
512 mb PC2700 (OEM)

Aangezien ik in het eerste systeem 2 HD's heb wil ik graag gebruik gaan maken van de RAID controller op moederbord van de 2de pc.

Kan ik de moederborden gewoon omwisselen zonder opnieuw windows te hoeven installeren op beide pc's??

Ik draai trouwens op alle bei de pc's Windows XP Pro met service pack 1.

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Als je eerst de drivers installeert van de Raid controller heb je een aardige kans dat het gaat werken ;)

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
?? Waarom wissel je dan niet alleen de HD's om?

[ Voor 10% gewijzigd door Op.Lijntje op 18-01-2004 14:37 . Reden: slordigheidjes ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ja, kan, maar is het niet makkelijker om de HDD's over te zetten van de ene kast naar de andere, is minder werk.
Aangezien beide borden op dezelfde chipset werken, zou het moeten kunnen zonder herinstallatie. Maar als jij die RAID controller als STRIPE wil gebruiken, zul je toch moeten herinstalleren.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Mwah, het zou moeten kunnen.
Ik ben een keer van een K7T Turbo naar een K7D Master-L gegaan zonder Windows opnieuw te installen.

Echter, stabiliteit is niet echt denderend. Je kan dus beter ff je Windows opnieuw installen dan.
Maareuhm, je kan je HDD's toch net zo goed van kast1 naar kast2 verplaatsen?

[ Voor 15% gewijzigd door Liam op 18-01-2004 14:37 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• vierkant228
  • Laatst online: 13-04-2025
als je geluk hebt hoef je niet opnieuw te installeren, HD is al een wijzeging, chipset is volgens mij hetzelfde, raid = xtra (moet geen probs leveren) alleen VGA etc zijn ook van belang, max 3 wijzegingen anders no go

• NeonRacer
Allen de HD's omwisselen zou natuurlijk nog makkelijker zijn, maar ik zit dan wel met de randapparatuur, in het 1ste syteem zijnbijna al me PCI sloten bezet, en bij het 2de syteem niet.

Dan moet ik ook ff al die kaarten overzetten, in de hoop dat dat goed blijft werken?

• NeonRacer
BredeP schreef op 18 januari 2004 @ 14:36:
Maar als jij die RAID controller als STRIPE wil gebruiken, zul je toch moeten herinstalleren.
Is dat zo? Het gaat dus niet werken, er moet dus altijd een herinstall komen als ik in STRIPE ga draaien?

Verwijderd

max 3 wijzegingen anders no go
Waarom? Als je doelt op activatie: 3x per internet en oneindig per telefoon en je kan oneindig Ghosten ;)

Wat betreft het overzetten van een nonRaid naar Raid: kijk eens naar Norton Ghost of vergelijkbare disk imagers.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 14:51 ]

• NeonRacer
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 14:44:
[...]

Wat betreft het overzetten van een nonRaid naar Raid: kijk eens naar Norton Ghost of vergelijkbare disk imagers.
Jij bedoelt een Image maken van het systeem en deze later op het systeem met RAID zetten?

• vierkant228
  • Laatst online: 13-04-2025
ik bedoel 3 hardwarewijzegingen, niet 3x registreren

[ Voor 6% gewijzigd door vierkant228 op 18-01-2004 14:49 ]

Verwijderd

Zoiets:
  • Driver op de nonRaid zetten
  • Image maken van nonRaid
  • Raid Stripe aanmaken
  • Nonraid Image terugzetten op Raid
  • tijdens boot repair install en driver Raid invoeren
Van Raid naar nonRaid is makkelijker: je ghost terugzetten en dan kun je in veilige modus de driver van de Raid uit hardware config flikkeren.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 14:53 ]

• NeonRacer
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 14:51:
Zoiets:
  • Driver op de nonRaid zetten
  • Image maken van nonRaid
  • Raid Stripe aanmaken
  • Nonraid Image terugzetten op Raid
  • tijdens boot repair install en driver Raid invoeren
Dat is te proberen jah.

Ik heb namelijk geen zin om alles opnieuw te installeren, kost me minimaal 1 dag.

Eerst dit ff proberen. thx

Verwijderd

Nog even een praktische ervaring vermelden: Omdat mijn msi k7t pro 2 kapot was, heb ik hem vervangen door een asrock mobo. (van kt133 naar kt266a chipset).

Windows xp pro starte op, en bleef "hangen" onder de desktop. Toen heb ik windows xp pro er gewoon overheen geinstalleerd (sneller als alles opnieuw te installeren en alles werkt nog steeds naar behoren (voorzover dat kan op een pc die altijd door mijn broertje wordt gebruikt en toch eens echt opnieuw moet worden geinstalleerd).

Maar dit lukte verder aardig door dezelfde chipset en waarschijnlijk ook door xp: toen mijn vaders pc uitgebreid werd van een p1 mobo naar een km400 mobo, ging dat redelijk brak onder windows 98. Windows zag alles dubbel in het apparaatbeheer en bij het detecteren van de hardware kreeg ik een keiharde lockup van het systeem (oplossing:opstarten in veilige modus en de crap allemaal verwijderen uit apparaatbeheer). Bovenal: de via drivers gaven daarna een register fout! Hiervoor heb ik windows er schoon opgezet (format c: /q) en het werkt allemaal naar behoren.
Pagina: 1