Toon posts:

moederbord kapot, vervangend moederbord zonder herinstall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een kennis van mij heeft nu een msi 845e max v1 moederbord (ms-6566e).

die is kapot, piepjes bij het opstarten en rode ledjes achterop van msi bracket geven aan dat memory of memory controller defect is. blijkt de controller te zijn.

nu wil ik dus moederbord vervangen.. al 80x vaker gedaan dus dat is niet het probleem maar aangezien dit mobo niet meer nieuw leverbaar is en ik op marktplaats niet dezelfde kan vinden, ben ik dus genoodzaakt een ander type te pakken.

maar nu wil ik dus liever niet windows herinstalleren dus gewoon mobo vervangen en weer windows kunnen gebruiken.

als ik nu een mobo neem met dezelfde chipset, dus 845e is het dan 100% zeker dat ie gewoon boot? en dat t gewoon werkt? (ja misschien sound/lan/vga driver opnieuw installeren maar ach)

voorbeeld dit meoderbord: P4B533-X die heeft een 845e zo te zien.

en wat als ik een moederbord pak met een 845g of een 845pe bijvoorbeeld, werkt het dan ook nog?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 18:48

Gé Brander

MS SQL Server

Ehhh. Nee, het beste kan je een image maken voor de zekerheid en dan middels sysprep of zo de machine voorbereiden voor andere hardware.

Een andere methode is in safe mode starten, alle 'hardware' in device manager verwijderen en opnieuw laten detecteren na opnieuw opstarten, maar dat werkt niet altijd helemaal goed.

[ Voor 40% gewijzigd door Gé Brander op 18-12-2008 10:11 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41
Zolang er ook een normale Intel ide-controller op zit (en compatible HAL) heb je erg grote kans dat Windows opstart, eenmaal opgestart kun je de rest van de drivers installeren. Andere chipset/ide-controller is ook geen probleem als je eerst start van een BartPe cd'tje en een algemene ide-controller aan het register toevoegt. Erg vaak gedaan en gaat bijna altijd goed, laat je niet bang maken door die onzinverhalen zoals hierboven.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Deze methode heb ik al twee keer gebruikt bij het gaan van een moederbord met 965P chipset naar één met een P35 chipset. Gisteren zelfs nog :) En dat werkt perfect.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
persoonlijk zou ik geen nieuw 845e mobo nemen aangezien een 965 of P35 chipset sneller is en toch hetzelfde kost
gewoon bovenstaande methode gebruiken dus :)
(een backup kan uiteraard nooit kwaad)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
catfish schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:26:
persoonlijk zou ik geen nieuw 845e mobo nemen aangezien een 965 of P35 chipset sneller is en toch hetzelfde kost
Sneller wel maar deze hebben een socket 775 voetje terwijl de TS een moederbord heeft met een socket 478 voetje ;) Dan moet hij gelijk ook een nieuwe processor, geheugen (DDR2 in plaats van DDR) en waarschijnlijk videokaart (PCI-E in plaats van AGP) kopen.
Pagina: 1