Toon posts:

windows opnieuw instaleren bij processor upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pentium systeem met een intel 200 mmx.
moet ik windows opnieuw installeren bij vervanging van de processor door een k6-2?

thanks

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gewoon proberen :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
hoeft niet per-se, maar windows kennende kan hij er wel flink van op z'n bek gaan --> herinstall ;(

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 17:48

Snijkoek

Metal up your ass

Als je processor tot dezelfde familie behoort meestal niet. Dan ziet ie het als overclocken. Een ander merk zou ik niet weten. Probeer het idd.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:16

BrZ

Mobo, andere chipset: windows opnieuw installen.. ALS hij het toch wel gewoon doet issie meestal traag enzo...
CPU, zelfde soort, andere snelheid: geen probleem
CPU, ander soort: windows opnieuw installen, anders worden niet alle fuctie goed gebruikt zoals 3DNOW of SSE

• P.B.
  • Niet online
Ik denk eigenlijk dat het niet hoeft. Windows detecteert toch automatisch de processor ? Want mijn windows (xp) ziet dat ik een AMD Athlon heb.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Voordat je de upgrade doet alles backuppen.
Na de upgrade gewoon proberen of Windows het nog doet (en met een behoorlijke snelheid). Als het toch niet blijkt te werken flikker je alles eraf en installeer je windows opnieuw. Als het goed draait hoef je nix te doen... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

De laatste 2x dat ik mijn processor veranderde ging windows bij de 1ste keer dat ik terug opstarte telkens op zijn bek.

Herinstalleren was de enige remedie.

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik werk in compu shop, heb ooit eens een Pentium 200, upgegrade naar een Tbird 1200 (nieuwe mobo, ram etc).
De klant EISTE dat ik zijn windows intact zou laten.

Geloof me, ik heb windows nog NOOIT zo hard zien flashen, blauw foutscherm, reset etc...
Was wel grappig *D

Enfin, als je van Intel -> AMD gaat of vica verse, ALTIJD herinstalleren.
Als ge RAM bijsteekt, herinstalleren anders heb je niet zo'n goede performance.
Voor nieuwe mobo ook ALTIJD herinstalleren

Verwijderd

zucht,
dus ik voel het al aankomen, als ik van TB naar XP overstap op mijn kt266a kan ik weeeeeeer windows opnieuw er op zetten..
mijn 'windowsz-installeer-counter' staat bijna klokje-rond!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 26 oktober 2001 16:11 schreef XTerm89D het volgende:
Ik werk in compu shop, heb ooit eens een Pentium 200, upgegrade naar een Tbird 1200 (nieuwe mobo, ram etc).
De klant EISTE dat ik zijn windows intact zou laten.

Geloof me, ik heb windows nog NOOIT zo hard zien flashen, blauw foutscherm, reset etc...
Was wel grappig *D

Enfin, als je van Intel -> AMD gaat of vica verse, ALTIJD herinstalleren.
Als ge RAM bijsteekt, herinstalleren anders heb je niet zo'n goede performance.
Voor nieuwe mobo ook ALTIJD herinstalleren
Soms gaat het wel... was laatst wat sysjes aan het testen met een Win98 config op een 1.2GB HDD. Geinstalleerd op m'n oude DFI K6V3+ (ofzo) MVP3 mobo m. K6-2, overgezet in m'n ECS K7S5A m. D750, dan uiteindelijk naar een casemod met een Acer mobo (ALi Aladdin4 chipset) en K6, dus 3 verschillende merken chipsets en 3 verschillende CPU families (al waren het allemaal AMD gevallen) - en toch iedere keer - tot mijn ENORME verbazing - aan de praat zonder herinstallatie (zelfs enigszins stabiel na installatie mobo drv.).

Toch uiteindelijk opnieuw geinstalleerd vermits ik de casemod (ATX mobo in CD-speler kast) aan een vriend doorverkocht, dus de hele zut geformatteerd.

Oslik blyat! Oslik!

• 2bORnot2b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 13:54
ik ben ook van een p200MMX naar zo'n AMD ding @500 gegaan maar mijn pc is niet voor uit te fikken :'( voor mn gevoel nog trager dan ie was, maarja ikke lui dus laat maar zitten, heb net een AMD XP1800+ systeempie besteld :-) dus problemo opgelost voor moi.

maare ik denk dat herinstallatie wel uitmaakt idd, ff proberen, als je niet net zo lui als ik bent :z

greetz
Pagina: 1