• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
W00fer schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:45:
Als jullie even goed spitten op All About Phones zie je dat ik in het verleden zelf de toestelverwachtingen (mede)gemaakt heb.

Vandaar dat die dus zeer vaak wisselen. De bron waarvan die gegevens mede komen heb ik ook toegang toe. Kan je vertellen dat het ook niet week 43 gaat worden.

Men gaat eerst de N900 in de markt zetten, wellicht zal de E72 nog als kerstcadeau neer worden gezet om het nieuwe jaar fris te beginnen voor de business professional.
Als je toch toegang hebt tot de bron. Wanneer komt hij dan precies uit? Heb je dan iig meer info?

Half december mag ik mijn abonnement gaan verlengen. Ik hoop maar dat hij dan uit is...

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:12
Laten we duidelijk stellen dat het echt niet in oktober zal zijn, maar een stuk later. Er zijn nog nergens prijzen bekend, geen enkel webshop heeft al indicatie dat hij er aan zit te komen.
De e52 is al 2 maand "uit" en nog steeds erg slecht verkrijgbaar, bij zeer weinig webshops in de lijst, en als hij in de lijst staat heeft hij een rode voorraadstatus. Dus E72 zal zeker december/januari worden.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb inderdaad dezelfde bron als AAP. Wellicht dat zij nog wat meer hebben, maargoed. En verdere data heb ik niet, anders had ik die allang gemeld hier ;)

Verder is het een standaard gegeven om toestelverwachtingen +3 te doen als er nog geen data bekend zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door W00fer op 30-09-2009 19:35 ]

Verwijderd

als het goed is, is het al vanaf 12 oktober te koop op dit website:

http://www.expansys.nl/d.aspx?i=184004

Maar de vraag is, of dit website vertrouwbaar is.

Kan iemand hierop reageren?

Gr.

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:38:
als het goed is, is het al vanaf 12 oktober te koop op dit website:

Maar de vraag is, of dit website vertrouwbaar is.

Kan iemand hierop reageren?

Gr.
Als je naar het gewicht van het toestel kijkt, lijkt de website niet echt betrouwbaar :+

• sirolfsirolf
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Het gewicht klopt gewoon, 128 gram, maar je bent waarschijnlijk in de war met "0,60kg"... wat slaat op "Package Contents" oftwel de doos met inhoud.
Maar goed. 't Zou leuk zijn als ie er is 12 oktober :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
sirolfsirolf schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:08:
Het gewicht klopt gewoon, 128 gram, maar je bent waarschijnlijk in de war met "0,60kg"... wat slaat op "Package Contents" oftwel de doos met inhoud.
Maar goed. 't Zou leuk zijn als ie er is 12 oktober :)
AH, dat verklaard een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, Volgens mij klopt 0,60kg gewicht wel. want dat is in Gram: 600 Gram.
Met oplader, headsetkabel ens. ens. van 472 gram moet het wel lukken?

ik wil hem z.s.m. .. vandaar vroeg ik me af of dat website betrouwbaar zult zijn..

ik kan alleen maar hopen.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:07:
Inderdaad, Volgens mij klopt 0,60kg gewicht wel. want dat is in Gram: 600 Gram.
Met oplader, headsetkabel ens. ens. van 472 gram moet het wel lukken?

ik wil hem z.s.m. .. vandaar vroeg ik me af of dat website betrouwbaar zult zijn..

ik kan alleen maar hopen.

Gr.
daar waren we al achter gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:16
Komt hier ook een witte versie van? Die vind ik persoonlijk wat vriendelijker en strakker ogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Sef24 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:54:
Komt hier ook een witte versie van? Die vind ik persoonlijk wat vriendelijker en strakker ogen ;)
Volgens mij alleen zwart, grijs, en bruin. Ik ga waarschijnlijk voor de bruine, ik vond de grijze E71 mooi, maar bij de E72 op een of andere manier minder dan de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wit lijkt wel te komen, maar dan als provider versie. De laatste keren is er nog altijd een witte gekomen, met de 6300 en de E71 als grootste voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
W00fer schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:37:
Wit lijkt wel te komen, maar dan als provider versie. De laatste keren is er nog altijd een witte gekomen, met de 6300 en de E71 als grootste voorbeeld.
zeer zeer slecht nieuws
expansys heeft helaas de datum aangepast naar 23 nov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefighter2 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:27:
[...]

zeer zeer slecht nieuws

Nee dat meen je niet!
Mijn abo is net afgelopen!
ik heb geen zin om daar op te wachten.. en de e71 wil ik ook niet echt ;(
iemand een goed idee?
Ik dacht aan de Htc HERO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirolfsirolf
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
firefighter2 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:27:
[...]

zeer zeer slecht nieuws

Ja jammer! Voor wat 't waard is: Vodafone UK geeft nog wel aan dat ie in oktober komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sirolfsirolf schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:23:
[...]

Ja jammer! Voor wat 't waard is: Vodafone UK geeft nog wel aan dat ie in oktober komt.
Ja maar besef wel dat wij de UK niet zijn he..
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Zou inderdaad wel jammer zijn als het toch later wordt. Zelf wacht ik gewoon af. Ga hem los halen en het maakt niet zo heel veel uit voor mij, maar wil hem toch wel zo snel mogelijk :9~

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:20:
[...]

Nee dat meen je niet!
iemand een goed idee?
Wat is er mis met de E71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:20:
[...]

Nee dat meen je niet!
iemand een goed idee?
Het lijkt erop dat je de E72 vooral als multimedia telefoon wilt gaan gebruiken. Het kan wel, maar dan ben je zeker beter af met de Hero. Daar zullen de muziekspeler, browser, etc beter op zijn, dan die in de E72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoBaDijk schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:53:
[...]

Het lijkt erop dat je de E72 vooral als multimedia telefoon wilt gaan gebruiken. Het kan wel, maar dan ben je zeker beter af met de Hero. Daar zullen de muziekspeler, browser, etc beter op zijn, dan die in de E72.
Sinds de komst van de E75 is entertainment on board veel beter geworden. De E75, E52 en straks de E72 hebben allemaal een hele goede audio chip, alsmede een 3,5mm jack.

Je zult versteld staan van de muziekspeler vanaf de recente E series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoBaDijk schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:53:
[...]

Ja okay, maar somehow ligt mijn voorkeur nogsteeds bij de e72.
Maar ik heb gewoon geen zin om nog lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Goed nieuws, E72 duikt op in webwinkel Amazon. Prijs 469 USD, geen release datum. Via Engadget Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Folks, het lijkt me niet nodig mij te gaan PM'en met de vraag of ik weet wanneer de E72 komt, of wanneer de E71 in prijs verlaagd gaat worden.

Als ik dat wist, dan stond het allang hier op GoT.

Bovendien, wat men nu verteld over Expansys is natuurlijk gesneden koek. Bij zowat alle telefoons past Expansys de levertijden ontelbaar keer aan. Zowel naar voren (valse hoop) als naar achteren (teleurstelling).

Zoals ik al zei, verwacht de E72 niet voor het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
http://www.pakblogger.com/nokia-e72-review-price-and-release-date
Hier wordt gesproken over 12 oktober( deze lijkt uit Engeland te komen, de prijs staat namelijk in pond.)

http://forums.cnet.com.au/mobile-phones/when-is-the-nokia-e72-out-10027345t.htm
Hier spreken ze over release in Australië op 15 oktober, en de informatie zou bij nokia vandaan komen

http://www.philmug.ph/forum/showthread.php?p=669006
Hier wordt beweerd dat hij volgende week(deze week dus) uit komt, aldus de Nokia store( in de Filipijnen dan)

Vodavone UK weet nog geen release, zeggen ze op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ik was afgelopen zaterdag bij BelCompany in Apeldoorn en daar toch maar een E52 aangeschaft.
E72 lijkt me toch te breed en biedt (voor mij althans) geen meerwaarde boven de E52.

Verkoper gaf wel aan dat de E72 in het systeem stond en verwachtte binnen 2 a 3 weken te kunnen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NRG-81 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:43:
Ik was afgelopen zaterdag bij BelCompany in Apeldoorn en daar toch maar een E52 aangeschaft.
E72 lijkt me toch te breed en biedt (voor mij althans) geen meerwaarde boven de E52.

Verkoper gaf wel aan dat de E72 in het systeem stond en verwachtte binnen 2 a 3 weken te kunnen leveren!
Het wordt steeds maar vager :P . Ik zie wel hoe het gaat lopen. Ik denk dat ik toch maar voor de E72 ga ipv de E52, aangezien ik toch iemand ben die meer SMS'jes stuurt dan belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Volg dit topic al een tijdje, want ik wil de E72 ook erg graag kopen wanneer hij leverbaar is.
Vanmiddag was ik 'toevallig' in de buurt van wat telefoonwinkels en heb even de levertijd gevraagd:
T for telecom - wilde het niet zeggen :| 8)7
Belcompany - Week 44
Nokia shop (service center) - Week 44

Ik hoop er dus op dat hij dan ook leverbaar is. Gezien de berichten eerder in het topic blijft het alsnog afwachten, maar ik heb weer een beetje hoop op een snelle overgang naar nieuwe telefoon :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
KabalA! schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:33:
Volg dit topic al een tijdje, want ik wil de E72 ook erg graag kopen wanneer hij leverbaar is.
Vanmiddag was ik 'toevallig' in de buurt van wat telefoonwinkels en heb even de levertijd gevraagd:
T for telecom - wilde het niet zeggen :| 8)7
Belcompany - Week 44
Nokia shop (service center) - Week 44

Ik hoop er dus op dat hij dan ook leverbaar is. Gezien de berichten eerder in het topic blijft het alsnog afwachten, maar ik heb weer een beetje hoop op een snelle overgang naar nieuwe telefoon :)
vandaag bij the phonehouse geweest, daar hebben ze voor mij gebeld met nokia.
deze wisten mij te melden dat het nog niet eens meer zeker was of hij uberhaubt nog geleverd zal worden in de benelux.

al met al een vage situatie dus.
ik volg dit topic al vanaf het begin en vindt het steeds raarder worden.
week 44 is over 3 weken, toch maar weer beetje hoop kweken en daar op wachten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

BelCompany is meestal redelijk voorzichtig met de voorspellingen en als ze het doen komen de telefoons meestal maximaal 2 weken te laat. Ik ga dus uit van ongeveer week 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoBaDijk schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:59:
BelCompany is meestal redelijk voorzichtig met de voorspellingen en als ze het doen komen de telefoons meestal maximaal 2 weken te laat. Ik ga dus uit van ongeveer week 45.
Ik hoop het echt, ik volg het ook al een tijdje, en er is naar mijn gevoel niet echt een andere telefoon is voor mij, ja of de e71.. maar dan wacht ik liever even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Niet uitkomen in Benelux lijkt me zeer zeer sterk, maar het kan dat deze opgeschort is tot het nieuwe jaar. Tegen mij is ook ergens tussen week 43 en 45 verteld, maar dat wordt makkelijk met 10 weken opgeshoven.

Daarom houdt ik het op het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kiezen jullie niet voor de e71 als ik vragen mag?

De enige verschillen die bij mij bekend zijn:
- Bewegingsherkenning
- kompass
- Camera (3,2 vs 5 mp)
- uiterlijk

En verschilt het formaat en de accuduur natuurlijk iets.

Het enige verschil dat voor mij dus telt is dus de camera, maar wil je een goeie foto dan pakt iedereen natuurlijk gewoon een digitale camera.

Zelf zit ik ook te twijvelen, maar om voor deze kleine verschillen nog te wachten weet ik het niet meer. Bovendien is de e71 nu al gratis bij een 1 jarig abonnement te krijgen, dit zal voor de e72 nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:32
Ik weet niet of ik voor andere kan spreken maar ik heb de E71 ongeveer sinds hij uit is en ik wil wel weer wat nieuws. Aangezien de E71 een super telefoon is wil ik daar niet vanaf en is dus de enige optie de E72 ;) voor mij dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:19:

- Bewegingsherkenning
- kompass
- Camera (3,2 vs 5 mp)
- uiterlijk

Het enige verschil dat voor mij dus telt is dus de camera, maar wil je een goeie foto dan pakt iedereen natuurlijk gewoon een digitale camera.

Zelf zit ik ook te twijvelen, maar om voor deze kleine verschillen nog te wachten weet ik het niet meer. Bovendien is de e71 nu al gratis bij een 1 jarig abonnement te krijgen, dit zal voor de e72 nog wel even duren.
Crucial changes:
- 5 megapixel camera (improved flash + panorama mode + focal length)
- 3.5 mm audio jack and located on top
- 600 MHz processor
- Feature Pack 2 (with all the goodies it brings)
- USB and normal charging
- Improved screen (colors and illumination)
- Improved keyboard and d-pad illumination
- VGA video recording
- Faster data transfer in mass storage mode
- HSUPA and HSDPA up to 10.2 Mbits
- Better browser
- Accelerometer (turning and maybe* tapping controls)
- Magnetometer (built-in compass)

Cool Upgrades:
- 250 MB of internal memory
- Optical Navi Key
- Two additional keys for the keyboard and remapped shortcuts
- Improved battery life
- Less crammed one-touch/soft keys
- Usable front camera
- Native Nokia Messaging app
- 4GB microSD card included
- Usable flashlight
- Better located volume keys
- Cooler-looking USB and microSD ports
- Nice choice of colors
- Active noise cancelation
- FM RDS Radio
http://www.allaboutnokia....-full-review-verdict.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
W00fer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:19:
Niet uitkomen in Benelux lijkt me zeer zeer sterk, maar het kan dat deze opgeschort is tot het nieuwe jaar. Tegen mij is ook ergens tussen week 43 en 45 verteld, maar dat wordt makkelijk met 10 weken opgeshoven.

Daarom houdt ik het op het nieuwe jaar.
Mij is daarstraks door 'n Nokia-dame bij mijn telecomwinkel verteld dat'ie d'r dit jaar nog komt, begin december...
Ik hoop het, want m'n ouwe trouwe E61i begint nu wel kuurtjes te krijgen.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
dodge_911 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:51:
[...]

Mij is daarstraks door 'n Nokia-dame bij mijn telecomwinkel verteld dat'ie d'r dit jaar nog komt, begin december...
Ik denk ook dat hij voor de Kerst komt, misschien met sinter klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:19:

- Bewegingsherkenning
- kompass
- Camera (3,2 vs 5 mp)
- uiterlijk

Voor mij is toch dat de E72 FP2 heeft en het allemaal keurig draait op een snelheid van 600 hmz, en in de review wordt er ook duidelijk verteld dat de performance niet onder lijd bij het draaien van meer dan 20 apps tegelijktijd! (mij E65 heeft al zwaar bij meer dan 6 apps) Maar ook dat de accu tijd flink wordt verlengt door FP2 zie ik het al helemaal zitten, bovendien zit er een soort ''blackberry'' achtig d-pad ingebouwd. En tot slot voeg de 3.5mm aansluiting voor oordopje natuurlijk een warme welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal er geen mogelijkheid komen binnekort om gewoon de firmware op de Nokia E71 te upgraden naar FP2? Dan zijn 90% van de voordelen van de E72 al meteen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
dodge_911 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:51:
[...]

Vergis je niet in het Apple effect van Nokia. Oftewel men verspreid intern diverse data om te zien waar het lek zit.

Dat de telefoon dit jaar nog komt, lijkt me aannemelijk. Maar de bronzen E52 is bijvoorbeeld ook al verschoven naar eerste kwartaal 2010 (zie shop.nokia.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:27:
Zal er geen mogelijkheid komen binnekort om gewoon de firmware op de Nokia E71 te upgraden naar FP2? Dan zijn 90% van de voordelen van de E72 al meteen verdwenen.
Hoe bedoel je dat? De E72 heeft voornamelijk hardwarematige verbeteringen. Softwarematig is het nihil. Iig niet iets wat een E71 bezitter besluit te doen overstappen. Ik sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

@ bigpimpin

Erkomt geen mogelijkheid om de E71 te upgraden naar FP2. FP2 is al een tijdje uit en vogens mij heeft Nokia destijds besloten om niet te updaten.

@ Glitterb0y

De software is wel degelijk anders. FP2 is vooral onderliggend een stuk geoptimaliseerd en daardoor sneller en verbruikt deze minder energie.

S60 Feature Pack 2 software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:27:
Dat zou uniek zijn, want dat heeft Nokia nog nooit eerder gedaan. Ze verkopen je liever een nieuw toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieuze geldklopperij dan wel. Ach ik ga toch bij men E71 blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De E71 is een EOL product, die gaat men echt niet meer een major update geven. Bovendien is de architectuur daar niet op gemaakt. Er zullen wellicht nog incremental updates komen, maar geen platform wijzigingen. Of het moet een Nokia first zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoBaDijk schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:53:
@ bigpimpin

Erkomt geen mogelijkheid om de E71 te upgraden naar FP2. FP2 is al een tijdje uit en vogens mij heeft Nokia destijds besloten om niet te updaten.

@ Glitterb0y

De software is wel degelijk anders. FP2 is vooral onderliggend een stuk geoptimaliseerd en daardoor sneller en verbruikt deze minder energie.

S60 Feature Pack 2 software
Je zegt het zelf al; het onderliggende gedeelte. Verre van boeiend wanneer je een E71 bezit.

En ach, minder energie. De E71 is zo'n beetje het beste toestel out there wanneer het aankomt op uithoudingsvermogen. Ik gebruik het toestel intensief en haal met gemak de 4, 5 dagen. En dan nog is ie niet eens zo leeg dat ie echt opgeladen moet worden.

Wat betreft features is het een minimale update. Ook qua hardware trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ontopic please :z /me wannabe mod :w

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 05:18:
[...]

Je zegt het zelf al; het onderliggende gedeelte. Verre van boeiend wanneer je een E71 bezit.

En ach, minder energie. De E71 is zo'n beetje het beste toestel out there wanneer het aankomt op uithoudingsvermogen. Ik gebruik het toestel intensief en haal met gemak de 4, 5 dagen. En dan nog is ie niet eens zo leeg dat ie echt opgeladen moet worden.

Iedereen zou voor zichzelf moeten beslissen of de E72 het waard is om over te stappen.

Ik heb met mijn vorige telefoon 6 jaar gedaan en wil met mijn volgende ook een tijdje doen. Dan ga ik liever voor het nieuwste product. Daarnaast moet ik zeggen dat de 600 Mhz, FP2 en compas toch best redelijke verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 05:18:
[...]

Oei, dan moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet. Ik zit op T-Mobile en bel niet zo veel, hooguit een kwartier per dag. Het toestel houdt mijn e-mail bij dmv imap, dat is alles. Na 2 dagen heb ik nog maar 1 of 2 blokjes en moet ie worden opgeladen, anders haalt ie de 3e dag niet.

Ontopic: ik ga wel upgraden naar de E72, vanwege de FP2 en betere camera, en verder gewoon omdat het kan en mijn abonnement in feb aan verlenging toe is. Maar hij moet wel eerst te hacken zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door PhilipsFan op 08-10-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PhilipsFan schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:02:
[...]

Ontopic: ik ga wel upgraden naar de E72, vanwege de FP2 en betere camera, en verder gewoon omdat het kan en mijn abonnement in feb aan verlenging toe is. Maar hij moet wel eerst te hacken zijn...
Mijn abonnement is al 4 maanden aan verlenging toe maar ik wacht op de E72 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon niet wachten dus heb in een zwak moment een iphone gekocht. Maar volgens mij kan het voor de 'sterke' onder ons niet lang meer duren:

http://shop.nokia.co.uk/nokia-uk/product.aspx?sku=10205881#__anchor_ProductSelector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-02-2023
Helsie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:43:
Die vlotte swipe ziet er wel gelikt uit, ben benieuwd of het ook echt prettig werkt... In het menu waarin ik het gedemo'd zag, lijkt het me niet prettig, maar in de browser bijv wel.
Werkt als bij samsung i780, da's best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

W00fer schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:38:
De E71 is een EOL product, die gaat men echt niet meer een major update geven. Bovendien is de architectuur daar niet op gemaakt. Er zullen wellicht nog incremental updates komen, maar geen platform wijzigingen. Of het moet een Nokia first zijn.
Ik dacht eigenlijk ergens te gelezen te hebben dat Nokia de E72 juist naast de E71 wilde plaatsen met een prijs verschil van ongeveer €50,-. Dit is niet zo dus?

Edit: Stukje gevonden, komt uit die review van Mobile-review.com
However sending the E71's price through they floor would be foolish to say the least, so that's why we'll see two phones separated by a 50-70 Euro gap on most markets.

[ Voor 19% gewijzigd door WoBaDijk op 08-10-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Lijkt me mogelijk, er is echter ook al een E63 welke een price gap heeft met de E71. Die zal dan misschien uitgefaseerd worden, en zo wordt de E71 dan de "nieuwe" E63.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:02:
[...]

Oei, dan moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet. Ik zit op T-Mobile en bel niet zo veel, hooguit een kwartier per dag. Het toestel houdt mijn e-mail bij dmv imap, dat is alles. Na 2 dagen heb ik nog maar 1 of 2 blokjes en moet ie worden opgeladen, anders haalt ie de 3e dag niet.

Handmatig mail ophalen, vol bereik (ook UMTS) en een goed gekalibreerde accu. Appeltje, eitje.

Ook zorgen dat er niet 85 programma's op de achtergrond draaien.

Jij haalt je mail automagisch op? Dan heb je daar een antwoord op je vraag. Toedeloe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Hij staat nu ook op www.studentmobiel.nl met prijzen, verwachte leverperiode: week 46

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Solomon schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:27:
Hij staat nu ook op www.studentmobiel.nl met prijzen, verwachte leverperiode: week 46
Is wel alleen de Black.
Ik wil Silver. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:28
W00fer schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 01:57:
Lijkt me mogelijk, er is echter ook al een E63 welke een price gap heeft met de E71. Die zal dan misschien uitgefaseerd worden, en zo wordt de E71 dan de "nieuwe" E63.
De E71 zal niet verplaatst worden naar E63-regionen..... De E71 komt gewoon te vervallen, bron: welingelicht, in combinatie met cijfers en boerenverstand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Vraaag schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:46:
[...]

Is wel alleen de Black.
Ik wil Silver. :p
Ik brown ;) Maar als er straks alleen een black leverbaar is bestel ik die wel :p

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:48
De launch van de E72 lijkt steeds dichter bij te komen, met alle verschijningen op webshops, en hands ons.
Hier nog maar een hands on: http://www.youtube.com/watch?v=J5cFZGbvSdg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ruud schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:56:
[...]

De E71 zal niet verplaatst worden naar E63-regionen..... De E71 komt gewoon te vervallen, bron: welingelicht, in combinatie met cijfers en boerenverstand!
Hmm, nouja ik hoop dat hij er voor december is. Kan niet wachten om mijn abo te veranderen...

Ruud als in Ruud Pouwels?

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 12-10-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nokia E72, Nokia N97 mini en N900 staan allemaal gepland voor week 49. Eerste week december.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
En jouw bron is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leverancier die elke week een update stuurt met actuele voorraad en planning van uitkomende toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:12:
[...]

Een leverancier die elke week een update stuurt met actuele voorraad en planning van uitkomende toestellen.
Moet niet gekker worden, kom je overal tegen ;)
Weet jij of deze telefoon de "oude" MFE software krijgt of die crappie shit die ook in de E75 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
phonehouse zegt hem vanaf week 46 te kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:47:

Weet jij of deze telefoon de "oude" MFE software krijgt of die crappie shit die ook in de E75 zit?
Zonder twijfel de nieuwe versie, die jij "crappie" noemt. Als deze goed ingesteld wordt met een volwaardig Exchange account vind ik deze ver te prefereren boven die oude versie van MfE.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gebruiken hier op de zaak Kerio mail server.
Deze heeft een perfecte exchange modus zodat de iPhones, nokia e71 etc alles tot in de puntjes perfect worden gesynchroniseerd. Echter de E75 / nieuwe MFE weigert te functioneren en volgens kerio (forums etc). ligt het probleem bij Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:53:
De Nokia E72, Nokia N97 mini en N900 staan allemaal gepland voor week 49. Eerste week december.
Dat lijkt me logistiek technisch niet te verantwoorden. Ik denk dat hier dan ook nog wel wat in geschoven gaat worden naar het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Zal de E72 bij launch alleen beschikbaar zijn in zwart of zullen de andere kleuren ook meteen beschikbaar zijn?

Ik wil namelijk de zilvere of bruine gaan kopen. Misschien moet ik dan nog langer gaan wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:53:
De N97 is al uit hoor... In het wilde weg weken schreeuwen heeft ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
WoBaDijk schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:14:
[...]

De N97 is al uit hoor... In het wilde weg weken schreeuwen heeft ook geen zin.
Hij heeft het dan ook over de N97 mini, niet over de normale N97.

[ Voor 5% gewijzigd door Dick op 13-10-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, momenteel heb ik een nokia n82. Ik vind zelf dat dit toestel zeer compleet is en van alle gemakken voorzien is (goede camera/ navigatiemogelijkheden/ internet/ snelheid / geheugen). Nu vraag ik mij af of een nokia e72 veel nieuwe mogelijkheden biedt? Ik denk echter dat het toestel alleen qua vorm en uiterlijk verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
google?

QWERTY Toetsenbord? Groter scherm? Dunner toestel? Langere Accu tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okasha schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:39:
google?

QWERTY Toetsenbord? Groter scherm? Dunner toestel? Langere Accu tijden?
Qwerty toetsenbord inderdaad, als dit fijn werkt is dit inderdaad een pluspunt net als de langere accutijd. Het scherm is even groot, hoe dik het toestel is maakt mij niet zoveel uit, het is ook een stuk breder. Gaat mij meer om de mogelijkheden die het toestel biedt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:44:
[...]

Qwerty toetsenbord inderdaad, als dit fijn werkt is dit inderdaad een pluspunt net als de langere accutijd. Het scherm is even groot, hoe dik het toestel is maakt mij niet zoveel uit, het is ook een stuk breder. Gaat mij meer om de mogelijkheden die het toestel biedt..
Op nokia.com kun je beide toestellen vergelijken in mogelijkheden etc. de N82 is wat mij betreft 'gewoon' een telefoon met email functionaliteit. Met de E71/72 werkt email veel beter en is het ook veel beter te gebruiken. Doordat het scherm in de breedte is werkt internetten ook prettiger. Ook de agenda functie is veel toegankelijker. Al met al: telefoon vs. meer handheld-achtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:43:
Wij gebruiken hier op de zaak Kerio mail server.
Deze heeft een perfecte exchange modus zodat de iPhones, nokia e71 etc alles tot in de puntjes perfect worden gesynchroniseerd. Echter de E75 / nieuwe MFE weigert te functioneren en volgens kerio (forums etc). ligt het probleem bij Nokia.
Whahaha...Ja .net is niet het enige forum waar ik actief ben 8) Om mijn productkennis bij te spijkeren lees ik ook veel op dit forum...Een must _/-\o_

Welke MFE er geleverd gaat worden ben ik ook heel benieuwd naar. Er zijn inderdaad wat problemen geweest met o.a. de Nokia E75 software...Zo hadden wij in de eerste levering 4 toestellen die ik met geen enkele mogelijkheid kon synchroniseren met Exchange 2003. Dit lijkt echter nu opgelost.

Ik twijfel nog of ik naast de iPhone de E72 zakelijk zal nemen of toch ga voor de Xperia X2, BB Bold 2 of de HTC HD2.
De voorkeur gaat uit naar de E72 omdat de E71 gewoon ontzettend goed bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
De E72 staat nu ook op de prijslijsten van de officiële invoerders. De aanbevolen verkoopprijs in de winkels in België is 429 Euro. Nog geen leveringsdatum, maar in ieder geval dus inderdaad nog voor dit jaar.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:21
Nog voor dit jaar zelfs! Toe maar, knap hoor van Nokia.

Nee even serieus, wordt er niet iets teveel gezeurd over welke week de E72 wel niet uit zal komen. Volgens mij heb ik wel 10 verschillende data voorbij zien komen. Wat dacht je van rustig afwachten tot deze mooie telefoon in de winkel ligt. Zogenaamd met enkele 'bronnen' 'raden' welke week het wordt, daar gaat het echt niet sneller door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
Een beetje telefoonproducent laat 5 verschillende data lekken, zodat je alsnog geen idee hebt wanneer het ding komt.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan12 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:28:
Nog voor dit jaar zelfs! Toe maar, knap hoor van Nokia.

Nee even serieus, wordt er niet iets teveel gezeurd over welke week de E72 wel niet uit zal komen. Volgens mij heb ik wel 10 verschillende data voorbij zien komen. Wat dacht je van rustig afwachten tot deze mooie telefoon in de winkel ligt. Zogenaamd met enkele 'bronnen' 'raden' welke week het wordt, daar gaat het echt niet sneller door.
Tja, je hebt natuurlijk gelijk, maar wachten duurt altijd te lang. Ik heb een tijdje op de E52 zitten wachten, maar door de wisselende gebruikers ervaringen ben ik nu toch aan het wachten op de E72. Dus dan wacht ik al zo 5-6 maanden op een telefoon, dat is best lang. Zeker als je eigen telefoon stuk is en je van iemand anders maar een telefoon hebt geleend :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste nieuws wat ik heb gekregen van mijn leverancier :

" De Nokia E72 ligt niet op voorraad bij onze distri, de levertijd is nog steeds onzeker. Ik heb net met ze gebeld en zij geven aan dat Nokia wacht totdat er veel vraag naar is."

...........................................................dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Grootste kolder die er is, hoe kan een leverancier nou aan Nokia aangeven dat er "veel vraag naar is".
Net alsof er een reserveringssysteem is. Sommige retailers weten nog niet eens dat het apparaat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:12:
Laatste nieuws wat ik heb gekregen van mijn leverancier :

" De Nokia E72 ligt niet op voorraad bij onze distri, de levertijd is nog steeds onzeker. Ik heb net met ze gebeld en zij geven aan dat Nokia wacht totdat er veel vraag naar is."

...........................................................dus.
We moeten Nokia dus kapot spammen dat we de E72 willen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E72 is bij enkele van onze leverancier sinds deze week in het zwart en grijs bestelbaar. Bruine versie wordt niet genoemd. Leverdatum nog niet bekend.
Inkoop prijs EUR 305,75 (excl. BTW)

Hopelijk wordt ie snel ook inderdaad leverbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Da's geen geld 305 euro. Maar da's de prijs per doos van 10/100/1000 stuks ?
Helaas zal hij in de winkels een heel stuk duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

W00fer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:45:
Da's geen geld 305 euro. Maar da's de prijs per doos van 10/100/1000 stuks ?
Helaas zal hij in de winkels een heel stuk duurder worden.
Zoieso komt daar dus nog 20% bij; 360 euro, en dan nog wat marge; 399 euro.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je de prijzen gaat bekijken bij studentmobiel.nl i.c.m. een 1 jarige abbo vind ik het nog erg meevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door dreester op 16-10-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:48:
[...]

Zoieso komt daar dus nog 20% bij; 360 euro, en dan nog wat marge; 399 euro.
Bij ons zal ie zo'n EUR 380,- verkoop worden, los toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de draft-versie van de handleiding. Deze staat al sinds juli online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja weet ik, maar een repostje kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan toch maar een iPhone of een Blackberry.
Die zijn al wel te krijgen en het is tijd voor een nieuwe telefoon.
Jammer dat het zooo ontzettend lang moet duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik zie de zwarte E72 bij een distributeur op de site staan.
€ 324,57 ex BTW (zou eventueel nog goedkoper kunnen, echter doen wij niks met telecom dus krijgen we op deze categorie ook bud korting)

ETA staat op 12/11/2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen bericht vanuit leverancier:

Verwachte leverdatum week 46
Toestel wordt beperkt leverbaar.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij central point staat ook dat hij op 12 november wordt verwacht.

http://mobiele-telefoons....eKlyZ0CFVtB3god2GaqrQ#Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Beperkt leverbaar, wat is dat voor onzin. Nouja ik koop toch de eerste batch niet, of die moet heel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen in de eerste week beperkt leverbaar zeker? Lijkt me niet echt iets voor nokia om iets beperkt leverbaar te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm just the messenger ;)
Dit is wat een aantal leveranciers aangeeft bij het bestellen van de Nokia E72, dus...........
De eerste batch zal wel vrij schaars zijn, daarna gewoon leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hmm, ik ben momenteel even aan het twijfelen. Ik ga sowieso voor de E72, maar ik heb nu een keuze:
1) Ik zeg me huidige abonnement nu op (per 31-12 niet meer bruikbaar dan). En dan neem ik een heel nieuw abonnement. En dan wacht ik dus t/m 31-12-09 om een nieuw abbo af te sluiten en een E72 daarbij te nemen.
2) Ik wacht op de release van de E72 in week 46 ( :? ) en verleng vervolgens mijn abonnement.

Ik weet eigenlijk niet wat interessanter is, aangezien ik altijd meteen verlengd heb wanneer dit mogelijk was. Maar volgens mij heb je bij een nieuw abbo altijd meer kortingen omdat je een nieuwe klant bent? Wat op zich raar is, want ik ben een blijvende Hi! klant, en dan gaan ze me minder korting geven, als ik nu in de verlengshop kijk naar bijv. een E75 dan is de korting lager dan als ik een in de nieuweabboshop kijk. (exact dezelfde abbo + eindeloos online).

[ Voor 7% gewijzigd door Vraaag op 20-10-2009 14:23 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.