Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik wilde afgelopen weekend eens gaan kijken voor een stofzuiger maar ik zag door de bomen het bos niet meer zeg maar. Er zijn zoveel soorten en maten en het is iets waar ik mij nog nooit in heb verdiept. Ik hoop dat jullie mij een stapje verder kunnen helpen.
  • Mijn budget ligt tot max 100 euro maar liever zo rond de 60-75 euro (veel goedkoper krijg je ze volgens mij niet).
  • Qua merk heb ik geen idee wat goede zijn. Namen komen redelijk overeen met wasmachines, maarja dat is net ff een ander mark segment.
  • Verder wil ik wieltjes eronder, die ook goed rijden op vloerbedekking (vrij hoog).
  • Qua vermogen heb ik geen idee wat normaal is dezer dagen of of dat veel invloed is op de stofzuigervaring
  • Wat is een fatsoenlijke inhoud voor je stofzuiger (zak) min 1x per week stofzuigen en veel vloerbedekking
  • Is het filter nog van belang. We hebben verder geen allergieen of astma ofzo. Keuze uit Hepo, micro, S-klasse en clean stream (weet niet of er meer zijn)
  • Ervaringen met de steel (klikbaar, schuifbaar, telescoop etc)
  • Assesoires meegeleverd
  • Gebruiksduur (zal ook aan het merk liggen)
  • Wat is het grote verschil tussen een stofreservoir en stofzak. Verschil met legen etc
Op websites van kieskeurig.nl kan ik de nodige stofzuigers vinden. Het is alleen niet zo als met TV's dat er overal veel ervaringen van zijn (als ze er uberhaupt al zijn)
Zo komt bijv de http://www.kieskeurig.nl/...sung/vcc_8480/227265/goed uit de bus met veel reviews, alleen zit deze toch al echt tegen het plafond aan qua prijs.
Wellicht is mijn beeld van stofzuigers helemaal verkeerd en is 100 euro toch wel het minimum dat je echt moet uitgeven voor een fatsoenlijke stofzuiger. Ook dan verneem ik dat graag :)
bvd

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 17:46
Heb zelf deze stofzuiger:

Afbeeldingslocatie: http://static.vergelijk.nl/fotos/183x160/1/2/8/2/philips-fc-8390-impact-excel-71282.jpg

Simpel philips ding, zuigt lekker! Was 65 euro bij de blokker half jaar terug ofzo.

Het is de Philips FC 8390 Impact Excel. Grote wielen ook.

[ Voor 55% gewijzigd door spokje op 08-06-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kan je in ieder geval vertellen dat een stofzuiger met reservoir een drama is, zeker met huisdieren of een vrouw in huis :+ Als zo'n ding eenmaal verstopt zit met haren is er van de geweldige zuigkracht helemaal niets meer over. En het uit het filter plukken van al die haren is een klusje dat je je ergste vijand nog niet wil laten doen.

Wellicht dat dit beter is bij de apparaten van Dyson, maar die beginnen op driemaal jouw budget.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 08-06-2009 09:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb mijn stofzuiger gewoon bij de Albert Heijn gehaald. Daar hadden ze maar een model wat de aanschaf en het vergelijken wat vergemakkelijkt ;)

Volgens mij heeft elke stofzuiger genoeg vermogen (de zuigkracht ligt vaak meer aan het design dan aan het vermogen van de motor) en die wieltjes rijden altijd goed op vloerbedekking. Ik zou gewoon kijken van welke stofzuigermerken ze zakken verkopen in jouw supermarkt en voor zo'n ding gaan. Dan weet je in ieder geval dat je niet moeilijk hoeft te doen om aan zakken te komen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Bij de Blokker is nu deze Siemens in de aanbieding. Lijkt me wel een aardig ding:

http://www.blokker.nl/web...ngId=-104&productId=15640

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

CodeCaster schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:47:
Ik kan je in ieder geval vertellen dat een stofzuiger met reservoir een drama is, zeker met huisdieren of een vrouw in huis :+ Als zo'n ding eenmaal verstopt zit met haren is er van de geweldige zuigkracht helemaal niets meer over. En het uit het filter plukken van al die haren is een klusje dat je je ergste vijand nog niet wil laten doen.

Wellicht dat dit beter is bij de apparaten van Dyson, maar die beginnen op driemaal jouw budget.
Ik heb zelf juist goede ervaringen met een reservoir, als je het regelmatig leegt is het geen probleem en zal het ook niet verstopt raken.

Filters kun je eenvoudig een nieuwe kopen, of als dat kan met het specifieke filter in de vaatwasser of wasmachine (maar dat hangt dus heel erg van het filter af, altijd de instructies van de fabrikant opvolgen).

Als je kijkt naar een stofzuiger als deze: http://www.4launch.nl/sho...uiger-sc4580-2000w--rood-

Dan kun je voor die prijs niet echt een bult vallen. Een vriend van mij heeft deze gehaald daar en is er erg tevreden mee, het is geen top of the line Dyson natuurlijk, maar de prijs kwaliteit verhouding is gewoon top. Je krijgt een fatsoenlijke stofzuiger voor zo goed als geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:37
Stacheldraht schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:51:
Bij de Blokker is nu deze Siemens in de aanbieding. Lijkt me wel een aardig ding:

http://www.blokker.nl/web...ngId=-104&productId=15640
Zoiets heb ik dus ook in september 2008 gekocht bij de Blokker. Prima ding en de zuigkracht is uitstekend. Ik heb hem niet op vol vermogen staan omdat hij dan gewoonweg veel te hard zuigt.

Overigens heb ik ook nog nooit de stofzuigerzak hoeven vervangen. Maar hij hoeft dan ook maar twee kamers (badkamer en woon-/slaapkamer) te reinigen. Ik ben dan ook student. En ja, er zijn ook nette studenten. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:38

krietjur

Where am I?

Ik heb een Philips met reservoir, en ben daar echt enorm tevreden over. Zou echt niet meer terug willen naar een stofzuiger met zak. Leegmaken is een peuleschil, en het filter doe ik om de maand ongeveer even uitborstelen met het meegeleverde borsteltje. 5 minuutjes werk en alles weer voor elkaar. Van haren in het filter heb ik sowieso nooit last gehad, zit alleen fijn stof in, verder niets, dat blijft allemaal keurig in de opvangbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:23

Matis

Rubber Rocket

Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar een Philips of Siemens. Een vermogen van 1800 watt (die aanbieding van Blokker) is toch wel minimaal nodig wil je de bank lekker kunnen stofzuigen O-)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ik ken iemand met tamelijk veel huisdieren (meerdere katten en honden) die een zakloze stofzuiger er binnen een maand of 2 uit heeft - alleen al vanwege de besparing op zakken. En die heeft (uiteraard) parket of zeil door het hele huis.

Met hoogpolig tapijt zou dit ook een argument kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb deze gekocht: http://www.bcc.nl/product/proline-ss-18

Werkt prima tot nu toe. Heb 1 kat en overal laminaat. Trap is vloerbedekking maar die zuigt ie ook prima.
En ach, mocht deze stuk gaan, tegen die tijd hoop ik ff wat meer budget te hebben. :9

Dit was puur even een budget aankoop.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk goed of de stang blijft zitten, niets is zo ergerlijk als een stang die uit de zuigmond schiet of een stang die los schiet van de houder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Uit tests van de consumentenbond bleek dat zo'n Dyson helemaal niet zo goed is, in ieder geval niet de beste uit de test. Iedereen denkt dat vanwege de technologie en de prijs, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is (erg) laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ok, er zijn dus ook wel degelijk stofzuigers van onder de 60 euro :)
Aangezien het ons eerste huis en we nog geen idee hebben hoe alles in elkaar zit willen we gewoon met een budget stofzuiger beginnen.
Wat ik hier lees is zo'n zakloze stofzuiger wel ideaal mbt verbruik omdat je geen zakken meer hoeft te kopen. Dat zijn leuke dingetjes om op te besparen. Al kost zo'n zak ook maar iets van 5 euro. Maarja, alle beetjes helpen.

Ik ga nog wat verder vergelijken en zoeken. Keep the posts comming :) Tot nu toe erg goede informatie al.
En zo'n Dyson zit er echt niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij heb ik de "Hoover TFS 7207 011 Freespace". Redelijk wat vermogen, stofzuigzak-loos. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:25
waar ik voor zou gaan is de Ultra silencer van electrolux, dit is de stiliste stofzuiger die ik ooit gehoord heb !,
ik heb deze al een paar jaar en zeeeer tevreden compact draagbaar, en zuigt als een T..t :)

ik heb altijd een gruwelijk hekel gehad aan het lawaai, en bij de ultra silencer is dat niet het geval, ga voor de lol maar eens in de winkel aanhoren je weet niet wat je hoort, en je bent meteen verkocht _/-\o_

en tegenwoordig is het zuig vermogen toch niet echt van belang, tenzij je de tegels uit de vloer wilt zuigen,
het scheelt allemaal niet zo veel.

stofzak loos is ook niet slim, want bij het legen van de zuiger gaat het overal heen stuiven, en maak je weer een zooitje.

Afbeeldingslocatie: http://www.tasvac.com.au/pics/13/13304b.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door absrnd op 08-06-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 22:06
spokje schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:43:

[afbeelding]

Simpel philips ding, zuigt lekker! Was 65 euro bij de blokker half jaar terug ofzo.

hmmm zuigt lekker, misschien is een andere woord keuze hier beter haha :9

Wij hebben zelf een Miele S380, topdingetje zuigt zo hard dat je het tapijt gewoon omhoog zuigt.
En erg degelijk gaat al jaren zonder problemen mee ;) Wel prijzig, maarja oer en oer degelijk en je krijgt ook erg goede kwaliteit voor je geld.

http://www.wehkamp.nl/Win...=U41&ArtikelNummer=787019

Hij is rond de 120 euro geloof ik en was in 2006 beste koop, beter iets meer uitgeven en topspul kopen imho.

[ Voor 19% gewijzigd door pennenlikker op 08-06-2009 12:34 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt alsof je "voor een duppie op de eerste rij wilt zitten". Voor 50 euro kun je geen Miele-kwaliteit verwachten. Dus je zult inderdaad concessies moeten doen.
Wat ik bij die goedkope zuigers altijd merk is dat de opzetstukken snel slijten of snel niet meer goed passen. De zakken zijn meestal kut en scheur je vaker doorheen en de zuiger is vaak te klein.

Ook ik wilde niet veel geld uitgeven voor een stofzuiger. Ik heb 2 katten, een mainecoon (langharig) en een traditionele siamees (kortharig) en die verliezen nogal wat haar. Stof gaat lekker in die haren zitten waardoor dus echt grote vlokken ontstaan. De Dysons waren me echt te duur en ik heb veel reviews gelezen over zakloze stofzuigers en die schijnen over het algemeen toch kut te zijn. Ook op tros radar gezien. Dus ik heb gekozen uiteindelijk voor de Miele BlackPearl voor 179 euro. De stofzuiger is echt sterk (2200W), de zakken zijn goed en zuigkracht ook zeer goed. De zakken zijn wel duur (13 euro voor 4 zakken), maar ze zijn wel echt goed en stofdicht. Geen fratsen met kartonnen zakken die kapot kunnen scheuren bij de ingang o.i.d. Maar zo'n miele-zak doe je echt lang mee. Ik kan zelfs de zak een keer leegmaken en opnieuw gebruiken, zo stevig zijn ze.
ik Ik ben heel tevreden over mijn aankoop. Mijn vorige was een AEG van 70 euro en daarvoor een siemens van ongeveer hetzelfde bedrag. Dus ik heb totaal geen spijt van die 179 euro.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52
Deathchant schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:17:
Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt alsof je "voor een duppie op de eerste rij wilt zitten". Voor 50 euro kun je geen Miele-kwaliteit verwachten. Dus je zult inderdaad concessies moeten doen.
Wat ik bij die goedkope zuigers altijd merk is dat de opzetstukken snel slijten of snel niet meer goed passen. De zakken zijn meestal kut en scheur je vaker doorheen en de zuiger is vaak te klein.

Ook ik wilde niet veel geld uitgeven voor een stofzuiger. Ik heb 2 katten, een mainecoon (langharig) en een traditionele siamees (kortharig) en die verliezen nogal wat haar. Stof gaat lekker in die haren zitten waardoor dus echt grote vlokken ontstaan. De Dysons waren me echt te duur en ik heb veel reviews gelezen over zakloze stofzuigers en die schijnen over het algemeen toch kut te zijn. Ook op tros radar gezien. Dus ik heb gekozen uiteindelijk voor de Miele BlackPearl voor 179 euro. De stofzuiger is echt sterk (2200W), de zakken zijn goed en zuigkracht ook zeer goed. De zakken zijn wel duur (13 euro voor 4 zakken), maar ze zijn wel echt goed en stofdicht. Geen fratsen met kartonnen zakken die kapot kunnen scheuren bij de ingang o.i.d. Maar zo'n miele-zak doe je echt lang mee. Ik kan zelfs de zak een keer leegmaken en opnieuw gebruiken, zo stevig zijn ze.
ik Ik ben heel tevreden over mijn aankoop. Mijn vorige was een AEG van 70 euro en daarvoor een siemens van ongeveer hetzelfde bedrag. Dus ik heb totaal geen spijt van die 179 euro.
Ik heb ook al 2 jaar een black pearl en die zuigt op de hoogste stand inderdaad het tapijt van de vloer. >:) Goed dat ik tegels heb.

De reden dat de miele zakken van de black pearl zo lang mee gaan is omdat ze van stof gemaakt zijn. Bij veel goedkope stofzuigers zie je dat ze van karton zijn en die verliezen na een paar keer zuigen hun zuigkracht.

Verder zijn de ervaringen met miele stofzuigers dat ze haast niet kapot te krijgen zijn. Dan beter 1 keer wat meer uitgeven en iets goeds nemen denk ik maar.

Ze zijn trouwens niet eens zo heel gek veel boven je gestelde budget. Inmiddels slechts 160 euro:
http://www.stofzuigerdisc...ductnaam=Miele&ref=kelkoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb +- een maand geleden deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://media.bosch-home.com/Files/Bosch/Nl/nl/ProductFiles/ProductImages/EpsImages/MCSA027214_BSN1700_def.eps?Width=500

Het is een http://www.bosch-home.nl/...SN1700.html]Bosch BSN1700. Op de site staat 1700Watt maar ik meen mij te herinneren dat er op die van mij 1800Watt staat, misschien net een ander type oid. Gebruik hem eigenlijk te weinig dus weet het niet zeker hoor :+ Maar het apparaat voldoet in ieder geval prima, koste iets van € 70,- dus ruim binnen je budget. Nadeel van goedkope stofzuigers is dat de zuigmond/steel vaak kwalitatief niet zo best zijn. Goedkoop plastic ed. Dat merk je bij deze ook al wel een beetje trouwens. Één van de voornaamste redenen dat ik deze heb genomen is dat er op stond dat deze een Bigbag had van 3liter, geen idee of het echt groot is maar t klonk wel aantrekkelijk. Nu blijkt echter dat de stofzuiger zelf eigenlijk te klein is om de zak helemaal gevuld in zich te hebben dus je hebt dr niks aan 8)7

Waar je ook even op kan letten is wat voor accesoires je er bij krijgt en of je deze ook in de stofzuiger zelf op kan bergen. Ik heb dr wel 1 of ander 2 in 1 opzetstuk bijgekregen maar in de stofzuiger is dus geen plek om deze op te bergen. Slingert dus overal rond en ben je altijd kwijt als je m nodig hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door Dick op 08-06-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik zweer bij Sebo, maar die zit behoorlijk ver boven je budget... Die is ook goed als je een stof-allergie hebt bijv. en da's behoorlijk uitzonderlijk.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Noordvogel schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:59:
Uit tests van de consumentenbond bleek dat zo'n Dyson helemaal niet zo goed is, in ieder geval niet de beste uit de test. Iedereen denkt dat vanwege de technologie en de prijs, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is (erg) laag.
Ik vind Dysons maar eng :+ Dingen zuigen echt alles op, beetje een Tell-Sell idee. De zuigkop bevalt mij imho niet. Vrij dikke kop. Past niet overal netjes onder. Dat is wel vervelend. Voor de rest prachtapparaat.

Hiervoor een AEG gehad. Ook een stofzakloze. Deze werkte imho net zo goed. Alleen ging de verf er nogal hard af. Maar hij heeft hier lang genoeg goed zijn werk gedaan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 09-05 12:03
Mijn moeder heeft een Miele Cat & Dog, dat is echt een topstofzuiger. Zelf hebben wij een of ander stofzakloos apparaat, maar die zuigt. Met zuigen bedoel ik dan dat ie slecht is. Ik koop in elk geval nooit meer een zakloos apparaat, maar misschien is een dure beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 09-05 13:51

Len

Leeg

Een goede stofzuigmond is ook nodig hoor, als een stofzuiger continu vacuüm trekt zuigt het niets meer op. Je hebt tapijt, dus koop er 1 waar een echte tapijtmondstuk bijzit.
En ik zie een aantal stofzuigers hier voorbij kopen met miniwieltjes.. Daar blijf je aan trekken bij hoogpolig tapijt (kingrichard47 in "Aanschaf stofzuiger")

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Sta zelf als verkoper bij een MM, en de AEG AAM 6103N staat daar voor ong 70/80EU,
met stofzak. volgens mij een keer onder de loep genomen in een editie van de consument.

http://www.kieskeurig.nl/..._-_airmax/reviews/251870/

Verder, voor zakloos zit je al snel naar een samsung 8480 te kijken, maar die staan bij ons al richting de 150,- EU. wel meteen een degelijk apparaat. én zakloos.

Die Silencer is inderdaad een stil beesje, wij hebben hem dan niet in de winkel staan, maar kan me heugen dat hij rond de 1200Watt heeft. er zal vast wel wat aangedaan zijn dat hij stiller is, maar een minder krachtige motor helpt daar natuurlijk ook aan mee.

Wil je iets meer dan 100EU uitgeven, dan kan je al naar een Miele 380 of 381 ( met of zonder telescoopbuis )

Verder, er is een enorm verschil tussen merken en hun gebruikte snoerlengtes ( actieradius is +- 3 meter erbij ) heb je behoefte aan een grote snoerlengte? gemiddeld zit je naar een snoerlengte van 6,5meter te kijken.... en dus een actieradius van 9 / 10 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je 2e hands overwogen? Die heel erg goedkope stofzuigers houden het vaak niet lang vol.

Ik heb zelf nu een 20 jaar oude Philips. Alle opzetborstels zijn nog helemaal goed en hij zuigt prima. Ik heb een nieuwe goedkope Bosch na twee jaar moeten weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Noordvogel schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:59:
Ik vind alles van Dyson zo plasticerig (is dat een woord?) ogen. Zo fragiel. De meeste stofzuigers zijn van plastic, maar die Dysons zijn zo duur, terwijl ik het idee hebt dat je juist hun borstels heel snel kapot stoot. En voor dat soort bedragen verwacht je toch bijna industriële kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180839

Beuzelarij schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:41:
[...]

Ik vind alles van Dyson zo plasticerig (is dat een woord?) ogen. Zo fragiel. De meeste stofzuigers zijn van plastic, maar die Dysons zijn zo duur, terwijl ik het idee hebt dat je juist hun borstels heel snel kapot stoot. En voor dat soort bedragen verwacht je toch bijna industriële kwaliteit.
Klopt, hier ook een paar dysons gehad. Deze gingen meestal 3 jaar mee.
Het voornamelijkste probleem was dat de filters makkelijk verstopt raakten en de meesten verloren HEEL erg veel zuigkracht als ze ouder werden. Ook brak af en toe het handvat van de stang af.

Nu is het hier weer "back to basic" met een gewone zak stofzuiger. Deze doet het prima. veel beter dan die dysons (ook qua kwaliteit). het is een Nilfisk a100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
poeh, jullie maken het mij er niet makkelijker op hahaha

Een stofzuiger van 170 euro is echt not done op dit moment. Ik wil eerst proberen wat ik nodig heb. Mocht ik niet tevreden zijn dan kan ik mij veel beter focussen op een stofzuiger die goede punten heeft die ik wil. Bijv stofzak of niet (de ene vind het wel handig de ander niet). Zuigkracht-heb ik echt echt 2200 watt nodig of vind ik geluid belangrijker en is 1200watt voldoende. Vind ik het heel vervelend om even een keer de stekker van stopcontact te wisselen omdat ik maar 7 meter heb ipv 10 meter snoer. Heb ik problemen met de vloerbedekking etc.
Ik ga iig even al jullie opties netjes in een excel lijstje zetten en dan vergelijken. Als er nog meer suggesties zijn hoor ik het uiteraard graag. Super bedankt alvast voor al die posts en adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

2200W wil niet perse zeggen dat die meer kabaal maakt dan een 1200W stofzuiger....
die miele van mij, de black pearl, heeft 2200W (dat is als je em op de hoogste stand zet), maakt minder kabaal dan mijn vorige AEG stofzuiger op 1700W....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
thewizard2006 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:28:
Bijv stofzak of niet (de ene vind het wel handig de ander niet).
Tests van de Consumentenbond laten al jarenlang zonder uitzondering zien dat stofzuigers zonder stofzak consequent slechter scoren dan stofzuigers met stofzak, vooral wat betreft het zuigen van tapijt. Zou ik dus echt afraden.

In de test van afgelopen maand raden ze binnen jouw budget de AEG-Electrolux Airmax AAM6103N aan. Is wel relatief minder goed op tapijt dan duurdere geteste modellen, maar dat geldt voor alle stofzuigers in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
ik zit nu ook op de consumentenbond te kijken. Die AEG komt inderdaad goed uit de bus. Dat hij het minder op stof doet....mja dat doen ze eigenlijk allemaal wel :) Ook de dure. Max is 50 (uit 100) en die AEG doet 36. Dat overleef ik wel gok ik zo.
Jammer dat er nog een hoop tussen staan die niet getest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Houd AUB rekening met de aanschaf van stofzuigzakken. Voor enkele types zijn stofzuigzakken niet te koop bij de AH/Hema/Blokker etc.. Zo ben ik voor de AEG AE 3455 genoodzaakt stofzuigzakken online te bestellen... (incl verzendkosten)

Verkijk je daarnaast niet op het hoeveelheden watt. Eentje met 1800 watt en het geluid van een straaljager wil niet zeggen dat hij alles met gemak schoon zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
Deathchant schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:18:
2200W wil niet perse zeggen dat die meer kabaal maakt dan een 1200W stofzuiger....
die miele van mij, de black pearl, heeft 2200W (dat is als je em op de hoogste stand zet), maakt minder kabaal dan mijn vorige AEG stofzuiger op 1700W....
Bij mijn black pearl op volle back maakt hij toch verschrikkelijk lawaai. Dat gaat dan ook gepaard met grote zuigkracht.

Zet je hem een of 2 standjes terug, dan zuigt hij nog prima en maakt hij 3x minder lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

thewizard2006 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:42:
ik zit nu ook op de consumentenbond te kijken. Die AEG komt inderdaad goed uit de bus. Dat hij het minder op stof doet....mja dat doen ze eigenlijk allemaal wel :) Ook de dure. Max is 50 (uit 100) en die AEG doet 36. Dat overleef ik wel gok ik zo.
Jammer dat er nog een hoop tussen staan die niet getest zijn.
Die AEG kan ik je uit ervaring vertellen, vind ik een erg fijne. Wij hebben hem nu een jaar of 2 denk ik. In onze vorige appartement lag laagpolig tapijt en dat gaat ook prima.

In onze huidige woning hebben we eigenlijk alleen hout en laminaat liggen, dat gaat helemaal als een speer. Verder zijn wij, net als Deathchant :P , in het bezit van een aantal pluizenbollen, waaronder ook de voorgenoemde Siamees en nog 3 Oosters kortharen (2x zwart en 1x rood) die alle vier vrij forst verharen.

Onze witte (zwarte katten, witte meubels, hoe stom kun je zijn :D ) stoel en bankje worden altijd weer perfect schoon. Wat ik zelf erg prettig vind is dat de zuigkracht traploos in stelbaar is (maar dat zal geen uitzondering zijn tegenwoordig denk ik). Het is echter wel een goedkoop model en dat merk ik vooral aan "de rand". Dwz. ons oprolsysteem is al naar de kl*te en de stang wil nog wel eens van het slangstuk afschieten. Als je dat er met een beetje geweld op draait als het ware, dan valt het mee, maar je moet niet al te ruig "zuigen" :p

Ergo, voor dat geld, doen!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Let in ieder geval op de verkrijgbaarheid van stofzuigerzakken.
Ik heb een Philips carpet plus ofzoiets, en daar gaat gewoon een of andere universele zak in. 3 jaar geleden eens 5 dozen van gekocht en die zijn nu nog steeds niet op.

Dingen als in hoogte verstelbare steel, oprolbaar snoer, en accessoires hebben al die dingen tegenwoordig wel. Ik ben toendertijd gewoon naar een electrawinkel gegaan en heb er 1 genomen die bovenin mijn budget lag, en ik op de scooter mee naar huis kon krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb onlangs deze aangeschaft, erg tevreden en een goedkope zak die ruim verkrijgbaar is ook onder b-merk zakken. :)

Overigens wel 1 minpuntje, de kabel is wat kort (5,5). Althans in vergelijking met mijn oude merk (HE) ik dat mijn reach wat minder is dus moet je wat vaker prikpunten opzoeken :P

[ Voor 24% gewijzigd door Henri op 09-06-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nomis schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:06:
[...]

Bij mijn black pearl op volle back maakt hij toch verschrikkelijk lawaai. Dat gaat dan ook gepaard met grote zuigkracht.

Zet je hem een of 2 standjes terug, dan zuigt hij nog prima en maakt hij 3x minder lawaai.
Klopt! als ik em op de hoogste stand zet dan maakt hij wat lawaai. En 2 standjes terug (de normale zuigstand) en het lawaai is echt aanzienlijk minder. Ik wilde alleen zeggen dat hij minder lawaai maakt op de hoogste stand dan de AEG die ik van te voren had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Dyson (achtige) hebben als grote nadeel dat ze erg statisch geladen kunnen zijn, ook het legen is erg slecht voor je gezondheid.

Ik heb ook een miele en die zuig ik vol gewoon tot de zak vol is, niet omdat de zuigkracht te laag is.

Ik zou met jouw budget voor een 2e hands miele uit minimaal uit de 3 of 4 serie gaan (betere wieltjes) Kies dan ook voor zuigkrachtregeling en als het ff kan telescoopbuizen.

Let er wel op dat er geen sporen van bouwstof in zitten, want daar houden stofzuigers niet van.

zoiets dus. http://link.marktplaats.nl/256702778

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 10-06-2009 00:06 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 22:27

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Pinin schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:03:
Dyson (achtige) hebben als grote nadeel dat ze erg statisch geladen kunnen zijn, ook het legen is erg slecht voor je gezondheid.

Ik heb ook een miele en die zuig ik vol gewoon tot de zak vol is, niet omdat de zuigkracht te laag is.

Ik zou met jouw budget voor een 2e hands miele uit minimaal uit de 3 of 4 serie gaan (betere wieltjes) Kies dan ook voor zuigkrachtregeling en als het ff kan telescoopbuizen.

Let er wel op dat er geen sporen van bouwstof in zitten, want daar houden stofzuigers niet van.

Dat is dus de reden dat ik geen 2e hands zou willen hebben. De meeste mensen zullen hun stofzuiger op gebruiken. Want echt fancy is het kopen van een nieuwe niet. Op gaat dat ding van verbouwen of ander grof gebruik van het apparaat. Maar met een beetje poetsen zie je dat echt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

prima, maar liever een 2e hands miele voor 60,- dan een nieuwe siemens/bosch/aeg enz/ voor 60,- Dan weet je tenminste zeker dat je een prutding hebt, maar wel met een mooie verpakking en grijnzende verkoper.

TS heeft gewoon geen 150 over voor een stofzuiger.

[ Voor 30% gewijzigd door Pinin op 10-06-2009 00:38 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

swtimmer schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:09:
[...]

Dat is dus de reden dat ik geen 2e hands zou willen hebben. De meeste mensen zullen hun stofzuiger op gebruiken. Want echt fancy is het kopen van een nieuwe niet. Op gaat dat ding van verbouwen of ander grof gebruik van het apparaat. Maar met een beetje poetsen zie je dat echt niet....
Je gaat toch geen opgebruikte stofzuiger verkopen? (alhoewel, op marktplaats weet je het nooit). Ik zou persoonlijk ook liever een nieuwe kopen, maar ik moet wel zeggen dat mijn Bosch een slecht sluitende stofzuigerzak heeft (er komt veel te veel naast de zak terecht).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41
Tja, ik ken genoeg mensen die gaan samenwonen, en dus van alle apparatuur 1 device over hebben. En regelmatig dus nagenoeg nieuwe spullen op marktplaats hebben staan.

Wat betreft bouwafval, wij hebben al jaaren een oude bouw-stofzuiger, die al met diverse hak en breekwerkzaamheden is ingezet. Het ding heeft al diverse verbouwingen zijn diensten bewezen, na 15 jaar trouwe dienst in huis. (een miele)
Stomme is dus dat het ding al jaren langer meegaat dan onze nieuwerwetse zuiger, die een jaar of 6 toch wel genoeg vond...

Vroeger maakten ze echt betere spullen...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Pinin schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:03:

Dat slecht legen hebben ze opgelost met de DC23 Allergy Parket bijvoorbeeld, zit nu een rode knop op, als je hem gewoon boven de bak houdt, en de rode knop indrukt, gaat de onderkant open.

Verder, als ik jou was, zou ik gewoon die AEG AAM 6103N kopen, wil je echt zakloos, pak dan de samsung 8480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
is er verder nog een groot verschil tussen
AEG-Electrolux AAM6102 - Airmax
en
AEG-Electrolux AAM6103 - Airmax

Behalve dat voor de 6102 het snoer 3 meter langer is en de zuigkracht regeling mechanisch is ipv electronisch?
Ik zie btw op kieskeurig een grote variatie aan positieve als negatieve reacties.

Een tweede hands wil ik liever niet aan beginnen. Ben ik denk ik net wat te verwend voor :)

Kan iemand mij vertellen waarom ik de Samsung VCC 8480
wel of niet moet nemen?
gemiddeld een 9 over 36 reviews is op zijn minst goed te noemen. Daarnaast heeft hij van die grote wielen. Dat schijnt dat dit wel prettig is voor tapijt.

[ Voor 38% gewijzigd door thewizard2006 op 10-06-2009 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

waarom neem je die dan niet? let's face it, praten over miele's en dysons is out of the question. dat geld heb je niet.
Je wilt onder de 100 blijven en daar de beste stofzuiger van hebben.....die samsung krijgt goeie reviews, heeft de grote wielen wat je prettig vindt, goede zuigkracht....
Er zijn nu zoveel oplossingen aangedragen, ik denk dat het tijd wordt om een knoop door te hakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 17:28

TheDane

1.618

Toch nog 1 alternatief noemen :P

Wij hebben deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/get?alt=1&doctype=PWB&id=FC9218/01
Philips FC9281/01
Inmiddels vervangen door nieuwere modellen, maar online waarschijnlijk nog wel voor onder de €100,- te krijgen.
Stofzakloos, diverse opzetstukken, ook specifiek voor parket. Echt een super ding. Ik wilde eerst ook zo'n goedkoop ikea/blokker gevalletje, maar m'n vriendin heeft me gelukkig overgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Prima hoor dat je bijv. een samsung neemt. Maar wat denk je wat die 9 op kieskeurig waard is..... 9/10 beoordelingen op kieskeurig wordt binnen 2 weken gegeven. Tuurlijk is ie dan nog goed voor het geld.

Merken als Miele hebben zich in de jaren bewezen, iedereen verwacht heel veel. Is er een keer een defect dan krijgt dat merk in 1x een negatieve beoordeling. Toen ik in de witgoedwinkel werkte kwamen er zoveel stofzuigers terug van bepaalde merken, en niet omdat ie zoveel meer verkocht werden.

Veel philips stofzuigers zijn goed gebouwd, ook al is het niet de kwal. van miele. (miele is bijv. beter met wieltjes, stangen, toerentalregeling)

Maar wat wil de TS eigenlijk horen...... waarom open je een topic terwijl je je keuze dmv kieskeurig laat.bepalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 10-06-2009 11:33 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Samsung VCC8480 is gewoon een goede keuze, de broer ervan heeft wel een beter filter systeem,
en die kost bij ons dan 30EU,- meer. Dat is de SC9180.

en @ Pinin, ervaringen zijn zoiezo lastig. als verkoper ook, al die zakloze stofzuigers ( behalve dyson ) zijn er ook allemaal nog niet enorm lang, om te zeggen hoe lang het allemaal meegaat is enorm lastig.
En wat je zegt, op kieskeurig weet je nooit hoe mensen hem gebruikt hebben en wat voor verwachtingen ze hadden. iemand die overal een 1 bij de dc 23 allergy parket oid zet, terwijl deze hem 2 of 3 weken tijdens het verbouwen gebruikt heeft, met bouwstof en vocht, tja....

Ik zeg altijd maar, veel slechte reviews zeggen enkel dat het product vaak gekocht is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Een beetje kort door de bocht?
Ik weet niet wat ik wil en wat ik prettig vind. Tenminste, ik heb natuurlijk wel een beeld maar nog geen/weinig ervaring. Dat hoop ik hier te krijgen.
Dus of mensen mij kunnen overtuigen dat ik echt grote wielen moet nemen of dat een stofzak not done is etc.
Ik heb mij keuze nog niet gemaakt. I

k zie alleen een stofzuiger op kieskeurig staan met een hoop reviews en een goed cijfer (de samsung). Dan draag ik dat vanzelfsprekend aan. Of deze mensen hem al 3 jaar gebruiken en nog tevreden zijn.... waarschijnlijk niet. Vandaar dat ik dat hier hoop te horen. Dat er nog 80 andere stofzuigers zijn waar geen of 1 slechte beoordeling van is, die staan er ook. En juist van die hoop ik ook wat meer inzicht te krijgen hier.
Kieskeurig is een middel en geen doel.

Miele en Dyson zijn inderdaad op dit moment nog te duur. Wellicht dat mijn volgende aankoop een Miele is als ik meer ervaring heb opgedaan met stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik doe het liefst zo min mogelijk ervaring op met stofzuigen :)
Even zonder grappen. Sommige dingen moet je gewoon aanschaffen, klaar. Niet al te lang over nadenken. Een ijskast ga je ook even opzoeken, even kijken en vergelijken en dan weet je ongeveer wat te doen. Je koopt de ijskast en na 1 jaar denk je echt niet eraan of die ijskast enorm veel beter is dan een andere HAD KUNNEN zijn. Je producten zijn nog steeds koel en je kunt er genoeg in kwijt en je hebt nog steeds een A-label ijskast ;)

The point is: het is gewoon standaard-huis-tuin-en-keuken stofzuigen. het is geen stofzuigen waarbij je rekening moet houden met allergien of bouwrommel. het is gewoon voor alledaags gebruik en het enige waarbij je dan normaliter op let is zuigkracht en of hij niet teveel herrie maakt.

Ik heb 2 katten in huis die behoorlijk haren en een vriendin die een beetje allergisch is, dus voor mij spelen
andere dingen mee en dan "investeer" je gewoon direct in een goeie stofzuiger.
Heb je maar 60 euro, hak de knoop dan door en koop gewoon een goeie stofzuiger in dat segment, maar accepteer dat het geen Miele is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Zo, heeft de TS al een dyson van 500,- EU aangeschaft?
Ben wel benieuwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Nee, want dat ligt boven z'n budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
ik wilde eerst voor deze deze of deze gaan...

maar uiteindelijk ga ik voor de Samsung VCC 8480
Als ik hem bij Aximax bestel dan doe ik daar gelijk mijn Wasmachine halen en dan hoef ik geen bezorgkosten te betalen :) scheelt toch weer )
Bedankt voor alle goede input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 15:15

Xanax959

relax...

Ik had destijds snel een stofzuiger nodig, en heb toen voor 25 gulden een Nilfisk GAD kunnen kopen. Het is een 500 watt stofzuiger, maar het ding zuigt als ééntje van 2200 watt :) Jaren '60/'70 en nog steeds onderdelen voor verkrijgbaar.

Nadelen zijn het ontbreken van een adequaat stoffilter, en de misvatting volgens sommige mensen dat er geen stofzak inhoeft, waardoor de motorhoes vol met stof komt te zitten, en dan doet het niet goed meer...

Afbeeldingslocatie: http://www.yrjarheimbygdslag.no/bilder_gjenstander/elektr/6515_stovsuger.jpg

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Ik heb zelf de S291 van Miele, volgens mij is de S380 een beetje nu zijn opvolger. Ik heb zelf een hekel aan stofzuigen, ik doe het snel en grof, vandaar dat het ding nogal te lijden heeft onder mijn regie. Smijten, stoten, vallen, butsen en tot nu toe (bijna 3 jaar alweer) doet het ding het nog prima.

Er gaan gewoon ordinaire zakken in (vind ik persoonlijk toch hygiënischer dan zakloos. Die dingen kan je bijna in elke supermarkt wel krijgen, laatst kocht ik nog een setje nieuwe; 4 stuks voor 6 euro. Er zitten een tweetal 'filters' in, welke meestal ook meegeleverd zijn bij vervangingszakken, maar dan moet je ze meestal wel ff op maat knippen. Het fijne van die Miele is dat ie mooi compleet is; regelbaar vermogen, 2 extra 'hulpstukken' welke netjes opgebergd kunnen worden in de stofzuiger, een telescopische schuifbuis (voor de kleinere mensch), de normale 'zuigmond' heeft 2 standen één voor gladde vloeren één voor tapijt. Het snoer is lekker lang (meer dan 6 meter iig) en er zit zelfs een soort houdertje bij zodat je de buis aan de stofzuiger kunt vastmaken, zodat het hele geheel rechtop blijft staan (dus zonder die irritante buis die telkens omlazert).

Al met al prima apparaat, de prijs zal wel iets over de 100 zijn geweest, maar dan krijg je ook wel kwaliteit er voor terug. Niks is zo #$% als je zo'n hukifuki zuiger hebt die gaat stinken of die gewoonweg geen zuigkracht meer heeft na een paar jaartjes gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
inmiddels de samsung besteld. Now we wait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

kingrichard47 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:18:

[afbeelding]

Het is een http://www.bosch-home.nl/...SN1700.html]Bosch BSN1700. Op de site staat 1700Watt maar ik meen mij te herinneren dat er op die van mij 1800Watt staat, misschien net een ander type oid. Gebruik hem eigenlijk te weinig dus weet het niet zeker hoor :+ Maar het apparaat voldoet in ieder geval prima, koste iets van € 70,- dus ruim binnen je budget. Nadeel van goedkope stofzuigers is dat de zuigmond/steel vaak kwalitatief niet zo best zijn. Goedkoop plastic ed. Dat merk je bij deze ook al wel een beetje trouwens. Één van de voornaamste redenen dat ik deze heb genomen is dat er op stond dat deze een Bigbag had van 3liter, geen idee of het echt groot is maar t klonk wel aantrekkelijk. Nu blijkt echter dat de stofzuiger zelf eigenlijk te klein is om de zak helemaal gevuld in zich te hebben dus je hebt dr niks aan 8)7

Waar je ook even op kan letten is wat voor accesoires je er bij krijgt en of je deze ook in de stofzuiger zelf op kan bergen. Ik heb dr wel 1 of ander 2 in 1 opzetstuk bijgekregen maar in de stofzuiger is dus geen plek om deze op te bergen. Slingert dus overal rond en ben je altijd kwijt als je m nodig hebt.
Wij hadden zo eentje: die heb ik letterlijk het huis uit gegooid. Even een opsomming:

Kantelt makkelijk, om vervolgens omver te vallen.
Zak past niks in
Slap materiaal in zijn geheel.
Slecht gebouwd, dat merk je bij stofzuigerzak verwisselen.
Zuigmondgedeelte te lang (hefboom-effect zorgt ervoor dat je pijn in je poten krijgt bij los gebruik)
Slang te slap; deze knikt en knelt vervolgens af.
Hulpstukken niet op te bergen en niet de juiste hulpstukken.
Zuigkrachtregeling is voor midgets ontworpen.
Buislengte ook voor midgets.
Maakt veel teveel lawaai in verhouding tot de zuigkracht.

En de reden dat ik 'm de toko heb uitgesmeten is omdat ie weer eens kantelde en vervolgens open sprong. Hele wand inclusief aantal meubels onder de fijnstof. Dat was de druppel en ik gooi niet vaak met apparatuur. *denkt terug aan Einhell decoupeerzaag.

We hebben nu zo eentje:

Afbeeldingslocatie: http://image01.otto.de/pool/formata/1375514.jpg
Ligt als een blok op de weg, zuigt prima, kort zuigmondgedeelte dus geen lamme poten, maakt in verhouding stukken minder herrie en de katten kunnen er op zitten. Telescoopbuis is lang en instelbaar en van metaal.

accessoires keurig op te bergen zuigkracht lekker te regelen.

[ Voor 8% gewijzigd door DaRuLe op 15-06-2009 15:40 ]

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ja, Miele is imo wat dat betreft toch wel dé perfecte stofzuiger. :)

Merk het zelf nu ook. Voor mijn (nette) studentenkamer heb ik een goedkope Siemens aangeschaft bij Blokker. Voor de 80,- euro die hij kostte is het een prima ding hoor, maar de kwaliteit van met name de telescoopbuis en de borstels is niet super. Ik denk dat ik deze stofzuiger dan ook over twee jaar moet vervangen. De knoppen op de stofzuiger (voor het aanzetten en het snoer inrollen) voelen ook vrij zwak aan.

Dat zal je met een Miele niet snel gebeuren. Die dingen zijn echt (bijna) onverwoestbaar. Laatst nog een oude Miele gezien in een huis waar ze aan het verbouwen waren. Deed al jaren dienst als stofzuiger onder de ergste omstandigheden. En nog steeds bleef hij het prima doen. En dat was dus zo'n gewone Miele huis-tuin-en-keukenstofzuiger. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 15-06-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
LuPo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:49:
Dat zal je met een Miele niet snel gebeuren. Die dingen zijn echt (bijna) onverwoestbaar. Laatst nog een oude Miele gezien in een huis waar ze aan het verbouwen waren. Deed al jaren dienst als stofzuiger onder de ergste omstandigheden. En nog steeds bleef hij het prima doen. En dat was dus zo'n gewone Miele huis-tuin-en-keukenstofzuiger. _/-\o_
Daar heb ik mijn eerste miele toch mee om zeep geholpen. Fijnstof van de verbouwing en groffe zooi van de grond. Eind van de verbouwing kon ik ook om een nieuwe stofzuiger. Aan de andere kant heeft het ding ook meer moeten doorstaan dan een andere stofzuiger in 20 jaar. Ik heb dus ook een nieuwe miele gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Dat laatste was dan ook meer een voorbeeld van wat normaal gesproken niet veel voorkomt. Stofzuigers vinden verbouwingen (met grof puin en fijnstof) normaal gesproken niet zo fijn inderdaad.

Maargoed, het feit dat jij weer een Miele koopt zegt imo al genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Miele staat bij mij ook op #1 om aan te schaffen wanneer ik niet tevreden ben met de samsung. Maar goed, het is nu even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

die miele is ALTIJD beter dan de samsung. Ik snap de redenatie is dat je eerst voor de goedkope wilt gaan en dan pas voor de miele. spaar dan wat langer door voor die miele, dan zitje altijd goed. 60 euro "weggegooid geld" is toch wel veel. Dan koop je dalijk een miele van 130 euro omdat de samsung je niet bevalt en dan heb je in principe 190 euro voor je miele betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
dat is een andere manier van kijken ja.
of je koopt nu een goedkope amd processor die prima dienst doet maar waarschijnlijk niet zo lang mee gaat als de i7 920 en daarbij ook nog eens duurder is. In die trend. Ik ga eerst kijken wat ik nu nodig heb. Dalijk koop ik voor 200 euro een miele met allemaal mooie features die ik helemaal niet nodig heb of bij lange na niet zo extreem (bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

je hoeft geen 200 euro miele te kopen. Er werd eerder gezegd dat er goeie mieles voor 110-120 euro te koop zijn. Daar zitten geen toeters en bellen aan. Gewoon stevig materiaal met een goeie slang en 3 opzetstukken. ik zou neit zo 1,2,3 zien wat je bedoelt met toeters en bellen. HEPA filter zuiger koop je vanwege allergieen e.d. 300 opzetstukken is leuk, maar je kunt er niks mee. Verder stofzuigerzak of zakloos....en dan heb je het verder gehad.

maar ja, in ieder geval het punt is duidelijk: bevalt je samsung straks niet, moet je alsnog die 120 euro uitgeven voor die Miele, want je gaat niet nog 3 jaar tegen die "slechte" samsung aankijken. Dat was het punt.

Kijk, dat je eerst een HDMI kabel koopt van 6.99 euro om te proberen en dan alsnog de dure 50 euro kabel kopen is iets anders dan 60 euro "weggooien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:45
Wij hebben zo'n AEG AAM6.... Airmax. Zuigt wel goed op laminaat, maar verder een waardeloos ding: de stang lazert regelmatig uit de slang :( zo op je mooie laminaat. De vorige stofzuiger was een Bosch en die was 10x beter want de stang zat op de slang klem door een palletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:54

Tacoos

i am i

Onze trouwe Nilfisk GM 300 begint na tien jaar redelijk te verslijten en nou wil mijn vrouw een Dyson als vervanger. Grote voordeel moet dan zijn dat die geen stofzakken nodig heeft en goed zuigt.
Haar zus heeft zo'n Dyson en ik vind dat ding een enorm pokke herrie maken en de borstel is enorm lomp!
Onze Nilfisk is juist (relatief) heerlijk stil is en zuigt ook goed. Bovendien gaat ie al ruim tien jaar mee en was het dus blijkbaar kwalitatief ook een goed ding.
Als ik speur naar ervaringen met Dysons, dan vind ik veel klachten over de degelijkheid en het lawaai en ook hoor ik dat het schoonmaken helemaal niet altijd zo'n pretje is.
Vlgs kieskeurig doen Nilfisken rond de 70-71 dB en de Philips cyclonen zo'n 79 dB (van Dysons vind ik hierover geen info, toevallig of niet toevallig?). Er vanuit gaande dat dezelfde soort stofzuigers ongeveer evenveel herrie zullen maken, verwacht ik van een Dyson ook zo'n 79 dB. 8 a 9 dB verschil is wel enorm!
Bij navraag blijkt dat de zakken van onze Nilfisk niet overal even makkelijk te krijgen zijn en dat hij wel eens stinkt.
Levert zo'n HEPA filter wat op kwa verminderde stank bij conventionele stofzuigers met zak?
Wat zouden jullie adviseren?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier een Philips met laminaat features (rubber banden e.d.). Ding is ideaal en degelijk, hou ik van. Een stofzuiger moet je gewoon kunnen optillen aan de slang vind ik. Ding heeft een super zuigkracht: heb hem eigenlijk nooit op vol vermogen, dan zuigt ie zich namelijk vast aan de vloer. Showroommodel gekocht met flinke korting!

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 12-08-2009 11:11 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 22:07
Een enorme kick van dit topic, maar een nieuw topic maken vind ik ook niet echt iets toevoegen.

Onze stofzuiger is aan vervanging toe en uiteraard heb ik me al helemaal suf gelezen aan reviews en ervaringen. Er zijn nog twee kandidaten over:
  • Miele S5 Ecoline Green
  • Bosch BSG8Pro1
Miele S5 Ecoline Green:
voor:
  • prijs: €170
  • reputatie + lange termijn verkrijgbaarheid onderdelen?
  • stroomverbruik 1300watt
  • 5 jaar garantie
tegen:
  • kleinere stofzakken (4,5l)
  • duur HEPA filter (29)
  • zwaarder (7,7kg)
  • iets kleiner bereik (10m)
Bosch BSG8Pro1:
voor:
  • grote stofzakken (6l)
  • groot bereik (13m)
  • 10 jaar garantie op de motor
  • lichter (6,6kg)
tegen:
  • 2 jaar garantie
  • duurzaamheid?
  • duurder: €200
  • duur HEPA filter (20)
  • minder fijne zuigmond
  • minder zuinig 1800watt
Wat vind ik belangrijk:
  • kwaliteit/ duurzaamheid
  • hanteerbaarheid (dus niet te lomp, zwaar en groot, goede reikwijdte)
  • energieverbruik
Ik denk dat ik aan beide apparaten geen buil zou vallen, maar dat maakt kiezen ook weer zo moeilijk.
Er zijn bij beide apparaten nog een paar zaken waar ik aan twijfel.

Miele:
De zakken zijn fors kleiner dan van de Bosch: 4,5 ipv 6 liter. Maar iemand enig idee hoe lang die zakken meegaan voordat ze vol zijn? Met al die Miele adepten hier op GOT zijn er vast wel meer met een stofzuiger uit de S5 serie.

Bosch:
Dat Home Professional klinkt mooi, maar hoe duurzaam zijn deze apparaten nu echt? Op gebruikersreviews (Kieskeurig, Amazon.co en Amazon.de, Testberichte.de) krijg ik hier geen duidelijk beeld van. Is hij gelijkwaardig aan de Miele? Over de BSGL5Pro1 heb ik al wel wat gelezen over afgebroken delen.

Welke raden jullie me aan?

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
spokje schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:43:

[afbeelding]

Hier ook heel tevreden over dit model, ook uit de Blokker.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 08:49

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb al 2 jaar lang de goedkoopste Dyson stofzuiger en zou geen ander willen. Dat ding werkt prima en doet exact wat het moet doen.

Rendabel, praktisch, krachtig. Bovendien is het compartiment makkelijk te legen.
Een nadeel kan zijn dat je het ding even om de zoveel tijd moet reinigen, het stelt echter niet zo veel voor.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:33

The Executer

Lekker belangrijk!

Heb precies hetzelfde Philips model (qua vorm), weet alleen het typenummer niet, maar hij bevalt mij totaal niet: Na een jaar heeft dat ding zoveel zuigkracht verloren, dat het meer vooruitschuiven is en daarna de kop kantelen om het weg te laten zuigen. Ook zuigt hij zich niet meer vast aan het parket zoals hij in het begin wel deed. Dan moest je echt kracht zetten om de kop van de vloer te krijgen. Daarnaast valt redelijk makkelijk de buis eruit, hierop zit geen beveiliging/klem om dit te voorkomen. Wielen vliegen er regelmatig af. Zak zuigt zichzelf vast richting het filter, waardoor hij zuigkracht verliest. Filterklepje achterop sluit moeilijk.

Was iets met goedkoop en eerste rang :$. Volgende ga ik iig goed naar kijken, die we nu hebben heeft geen HEPA filter geloof ik, en rubberen wielen ontbreken ook helaas.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Snap het argument geluidsniveau nooit zo bij stofzuigers. Ja, die dingen maken een pokkeherrie, maar stofzuigen doe ik sowieso niet de hele dag voor mijn lol. En je bent nu ook weer niet uren met dat ding aan de gang en het is ook niet zo dat ze zoveel herrie maken dat je er doof van wordt.

Mijn prioriteiten bij een stofzuiger:

- Zuigkracht
- Kwaliteit borstels/haaropname (3 poezen en 2 honden hier, met de nodige kleden)
- Kwaliteit van de stofzuiger
- Bij voorkeur zakloos dat je niet de hele tijd met zo'n zak zit te kloten of filters die je iedere keer moet vervangen.

Bij ons is het dus een Dyson geworden, de DC32 AnimalPro. Goede roterende turboborstels erbij, ideaal voor kleden/bank. Maakt niet echt meer herrie als onze (zakloze) Philips die nu boven dienst doet. Zakloos en houd zijn zuigkracht, ook al zit de bak helemaal vol. Tot nu toe geen issues gehad met de degelijkheid, accesoires zitten er ook allemaal goed in, alleen het snoer had wat langer mogen zijn. (is maar 7,5m wat in combinatie met de slang een effectieve werkruimte geeft van een meter of 9.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:47
Ik heb nu een jaar geleden de Roomba gekocht en zou niet meer anders willen! Elke dag als we aan het werk zijn gaat hij de kamer door om de katteharen nog enigszins te beheersen.
En dat voor (uit mijn hoofd) een kleine 400euro, terwijl je voor een Dyson volgens mij ook al meer dan 200euro betaald.

Enige is dat je nog af en toe door de kamer moet met een gewone stofzuiger voor de kleine hoekjes, maar daarvoor voldoet de oude (cheapass) stofzuiger prima!

Even concreet:
Voordelen:
- Dagelijks automatisch stofzuigen, dus houd het goed bij
- Komt ook onder de bank en stoel
- Geen lawaai (want je bent niet thuis
- Heeft rollen + zuig dus veegt bijna alles op
- Hoog gatged gehalte (we zitten toch niet voor niets op tweakers :-) )

Nadelen:
- 2 keer per week leeghalen en schoonmaken
- Loopt soms vast, dan vindt je hem bij thuiskomst op een kattespeeltje oid
- Komt niet goed in kleine hoekjes

[ Voor 33% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 18-01-2011 11:38 ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

ReallyStupidGuy schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:35:
Ik heb nu een jaar geleden de Roomba gekocht en zou niet meer anders willen! Elke dag als we aan het werk zijn gaat hij de kamer door om de katteharen nog enigszins te beheersen.
En dat voor (uit mijn hoofd) een kleine 400euro, terwijl je voor een Dyson volgens mij ook al meer dan 200euro betaald.

Enige is dat je nog af en toe door de kamer moet met een gewone stofzuiger voor de kleine hoekjes, maar daarvoor voldoet de oude (cheapass) stofzuiger prima!

Even concreet:
Voordelen:
- Dagelijks automatisch stofzuigen, dus houd het goed bij
- Komt ook onder de bank en stoel
- Geen lawaai (want je bent niet thuis
- Heeft rollen + zuig dus veegt bijna alles op
- Hoog gatged gehalte (we zitten toch niet voor niets op tweakers :-) )

Nadelen:
- 2 keer per week leeghalen en schoonmaken
- Loopt soms vast, dan vindt je hem bij thuiskomst op een kattespeeltje oid
- Komt niet goed in kleine hoekjes
Een Roomba schiet hier niet op:

- Wij werken vanuit huis, dus de halve dag die teringherrie aan je kop.
- Ons huis is voorzien van diverse drempels en gekke hoeken, dus schiet een roomba niet op.
- Onze begane grond is al 140m2 dus dat ding is vol voordat hij klaar is. De bovenverdieping is 120m2 dus daar moet dan ook een roomba. (daar hebben we ons kantoor.)

Kortom, wij zouden hier de hele dag in de herrie van een vastlopende roomba zitten. :+ Een Roomba is leuk bij een mooi rechthoekig huis zonder drempels en niet veel moeilijke hoeken en niet al te veel vierkante meters. Grote huizen die wel drempels en hoeken hebben schiet echt niet op.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:27
Nilfisk Extreme X200 Top ding! Heb ik ook, 3 standen. Echt super aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

GaMeOvEr schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:20:
[...]

- Ons huis is voorzien van diverse drempels en gekke hoeken, dus schiet een roomba niet op.
- Onze begane grond is al 140m2 dus dat ding is vol voordat hij klaar is. De bovenverdieping is 120m2 dus daar moet dan ook een roomba. (daar hebben we ons kantoor.)

Kortom, wij zouden hier de hele dag in de herrie van een vastlopende roomba zitten. :+ Een Roomba is leuk bij een mooi rechthoekig huis zonder drempels en niet veel moeilijke hoeken en niet al te veel vierkante meters. Grote huizen die wel drempels en hoeken hebben schiet echt niet op.
QFT. Bij ons zijn er ook veel hoekjes etc, stoelpoten bij de eettafel, allerlei hoekjes bij de kasten. Daarnaast past hij niet onder de bank en stoelen door, die zijn te laag bij ons daarvoor. Daarnaast slingert er regelmatig een speeltje (meer dan 1 :X , blijkbaar is 1 niet genoeg voor die beesten :P) over de vloer.

Ik begrijp uit ReallyStupidGuy zijn dat bij hun het apparaat alleen in de woonkamer gebruikt wordt, en uit jou reactie dat je hem het hele huis door wilt laten racen. Zit wel een groot verschil in natuurlijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dick schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:18:

[afbeelding]

Ik heb ook zo'n model Bosch, maar dan een 1600W en in het rood. Echt een waardeloos ding, gekocht in de AH omdat die daar toen stond en ik toevallig een nieuwe stofzuiger nodig had.

Maar de zakken sluiten slecht, met het vervangen van de zak moet je meteen alle filters schoonmaken omdat er gewoon heel veel naast de zak komt. Ook valt het filter aan de zijkant er uit als het ding op zijn zij rolt (wat hij geregeld doet) waarna er meteen een ontzettende stofwolk meekomt. Ik vind het ook zonde om hem meteen weer weg te flikkeren, maar ik vind het echt een slechte stofzuiger. En dan heb je inderdaad ook nog dat de zak niet helemaal kan vullen omdat het zo'n compact ding is, maar dat vind ik op zich nog niet zo erg.

[edit]
Ah, dat had ik al een keer gezegd :)
Marzman schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:41:
[...]

Je gaat toch geen opgebruikte stofzuiger verkopen? (alhoewel, op marktplaats weet je het nooit). Ik zou persoonlijk ook liever een nieuwe kopen, maar ik moet wel zeggen dat mijn Bosch een slecht sluitende stofzuigerzak heeft (er komt veel te veel naast de zak terecht).

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 18-01-2011 12:33 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Dat zijn waarschijnlijk type GXXL zakken, en niet de standaard G zakken. Die standaard G zaken zijn vergelijkbaar qua grootte met de Miele's. Om echte GXXL zakken te vinden zal je echt naar de speciaalzaak moeten gaan, die hebben ze meestal niet zomaar bij de AH of Blokker liggen afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
Nee dat klopt, maar aangezien garantie toch gekoppeld is aan gebruik van de originele zakken is dat niet zo'n issue.
De Miele zakken en de Bosch zakken kosten ongeveer het zelfde, zo'n €10,- per 4. Ik woon nog geen kilometer van een Saturn, misschien 2 van een stofzuigerspeciaalzaak, onderdelenhuis, Mediamarkt en diverse andere electronicaketens dus verkrijgbaarheid is sowieso geen punt voor mij. En kan ze natuurlijk ook nog online kopen.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
http://www.p4c.philips.co...n=FC9086/01&scy=gb&slg=en

Deze laatst gehaald, kon hem erg goedkoop krijgen. Is speciaal voor mensen met huisdieren (heb 2 katten) Werkt erg goed door de speciale borstel en er zit een Turboborstel bij die vooral op stof erg goed werkt, ben nu klaar met een kwartier, 2-3x zo snel als eerst.

Ik betaal overigens 5 euro voor 4 zakken, toch 2x zo goedkoop als bovenstaande.

[ Voor 10% gewijzigd door Rev! op 18-01-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Laatst online: 07-05 13:47
GaMeOvEr schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:20:
[...]

Mijn vriendin zet hem ook wel eens boven neer, maar dat is incidenteel omdat haarbal en haarbal (de katten dus) daar minder komen.

Als je thuis bent moet je idd geen roomba aan hebben omdat dat ding meer dan een uur bezig is, wordt je gestoort van. En te grote kamers is ook lastig, onze gecombineerde keuken / kamer is ca.50m2 vlakke ruimte, dat gaat goed maar is volgens mij wel tegen het maximum oppervak.

Niet helemaal zaligmakend dus, maar als je situatie het toe laat zeker praktisch!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:32:
[...]

Ik heb ook zo'n model Bosch, maar dan een 1600W en in het rood. Echt een waardeloos ding, gekocht in de AH omdat die daar toen stond en ik toevallig een nieuwe stofzuiger nodig had.

Maar de zakken sluiten slecht, met het vervangen van de zak moet je meteen alle filters schoonmaken omdat er gewoon heel veel naast de zak komt. Ook valt het filter aan de zijkant er uit als het ding op zijn zij rolt (wat hij geregeld doet) waarna er meteen een ontzettende stofwolk meekomt. Ik vind het ook zonde om hem meteen weer weg te flikkeren, maar ik vind het echt een slechte stofzuiger. En dan heb je inderdaad ook nog dat de zak niet helemaal kan vullen omdat het zo'n compact ding is, maar dat vind ik op zich nog niet zo erg.

[edit]
Ah, dat had ik al een keer gezegd :)

[...]
Hmm ik herken mij hier niet echt in. Ik heb het ding nog steeds, gebruik hem weliswaar niet zo vaak (student :+) maar van stof naast de zak, loszittende filters of filters die je direct moet vervangen heb ik totaal geen last. Op z'n zij heb ik hem ook nog nooit gehad volgens mij, misschien dat het toch een wat ander type is?

Maar over het algemeen zou ik 'm niet echt aanraden nee, de zak past gewoon niet goed en de opzetstukjes slingeren overal rond. Maar ach, het zuigen doet die opzich wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
We hebben uiteindelijk toch gekozen voor de Miele S5 Ecoline. Doorslaggevend was dat het toch allemaal net wat degelijker aanvoelt als de Bosch. Wel jammer dat we in NL alleen die rare groene kleur hebben. In Duitsland is hij ook verkrijgbaar in zacht geel, zwart, wit en rood. Maar meestal staat hij toch in de kast. ;)
Ik zal nog eens posten als we hem een tijdje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Na de discussie over de Roomba is 'ie tot morgen 12:00 in de aanbieding bij 1dayfly: €337,90 inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dick schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:51:
[...]

Hmm ik herken mij hier niet echt in. Ik heb het ding nog steeds, gebruik hem weliswaar niet zo vaak (student :+) maar van stof naast de zak, loszittende filters of filters die je direct moet vervangen heb ik totaal geen last. Op z'n zij heb ik hem ook nog nooit gehad volgens mij, misschien dat het toch een wat ander type is?

Maar over het algemeen zou ik 'm niet echt aanraden nee, de zak past gewoon niet goed en de opzetstukjes slingeren overal rond. Maar ach, het zuigen doet die opzich wel prima :)
Nou ja, de zak past bij jouw dus ook niet goed? Als ik hem meetrek in een bochtje om een stoelpoot ofzo valt hij vaak om wat ik op zich niet zo erg vind, maar als hij op de verkeerde zijkant ligt dan schiet dat plasticje en het filter dat daar achter zit los en ligt het op de grond in een grote stofwolk :P

Filters vervangen doe ik ook niet, ik maak ze (buiten) schoon, maar ik vind het nogal veel werk iedere keer als de stofzak vol zit en dat komt gewoon doordat de zak slecht sluit. Als ik dat niet doe dan zuigt hij weer voor geen meter. Ik moet wel toegeven dat de zakken van de AH komen, misschien zijn echte Bosch zakken beter, maar dat is weer zo'n gedoe met kopen.
Maar misschien is het inderdaad een ander type, de mijne is ook 1600W en jij had het over 1800W en de kleur is anders (misschien gebruiken ze een kleur per model, het ding was een impulsaankoop dus ik heb geen idee verder). Het model ziet er wel hetzelfde uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 20-01-2011 12:33 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Op de site staat vermeldt: '... hij spreekt meldingen in uw favoriete taal...'.

Nu is het te hopen dat het fatsoenlijk ingesproken is, en je geen opmerkingen krijgt zoals 'last van mijn zak', plakzak, natte zak, stof in mijn zak e.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Executer schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:32:
Op de site staat vermeldt: '... hij spreekt meldingen in uw favoriete taal...'.

Nu is het te hopen dat het fatsoenlijk ingesproken is, en je geen opmerkingen krijgt zoals 'last van mijn zak', plakzak, natte zak, stof in mijn zak e.d. :+
Lol, "Mijn zak moet geleegd worden meester". Hebben die dingen eigenlijk wel een zak?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Marzman schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:33:
[...]

Lol, "Mijn zak moet geleegd worden meester". Hebben die dingen eigenlijk wel een zak?
Geen idee, kwam plots in me op :P.

Is er eigenlijk ook een vermelding van zuigkracht ofzo voor stofzuigers? Het vermogen wordt wel mooi afgebeeld en genoemd (wat stofzuigers met hoge wattage's bijna heilig maakt volgens verkopers) maar volgens mij moet je je daar niet teveel van aantrekken. Waar moet je dan juist wel op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 00:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De accu van mijn Roomba was na een jaar 'op'. Hij deed het nog maar 10 min op de accu terwijl de lader vond dat ie helemaal vol zat. Ik gebruikte de Roomba om de dag, dus de accu heeft dan iets van 150-200 laadcycles doorlopen, beetje weinig eigenlijk.

De orginele accu vond ik te duur (79 euro), dus heb ik voor $45 een look-a-like accu gevonden (met meer capaciteit zeggen ze) op ebay en nu doet de Roomba het weer als vanouds. Wel iets om in te calculeren dus. Ik hoop wel dat deze accu iets langer meegaat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

uhm, ik heb de laatste stofzuiger gekozen om het feit dat ie lichtmetalen velgen had. :D

Maakt allemaal niet uit welke je kiest, ze zuigen allemaal.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Flagg schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:46:
uhm, ik heb de laatste stofzuiger gekozen om het feit dat ie lichtmetalen velgen had. :D
Cool, lmv op je stofzuiger!
Net als bij vrouwen? :+

Zolang hij het nu voldhoudt zal hij nog niet vervangen worden, maar ik merk wel dat ik bijna niet meer stofzuig, maar mijn vriendin. Komt puur omdat dat ding gewoon slechter is gaan zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Flagg schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:46:

Dat is nogal kort door de bocht, ik heb hier momenteel 3 fatsoenlijke stofzuigers, een Miele "cat and dog" een Philips zakloos ding met roterende borstel (dat was de vervanging voor de miele toen we eenmaal met veel harige huisdieren en kleden zaten) en nu dan een Dyson, omdat de Philips stuk ging, maar op de dag dat de Dyson arriveerde spontaan besloot weer te werken.... Naja, nu hebben we er eentje in de kelder, eentje op de begane grond en eentje boven. :+

Hoe dan ook, de zuigkracht is per stofzuiger beter. De Miele doet het al aanzienlijk beter dan al die bouwmarkt no-name aanbiedingsdingen, de Philips doet het beter dan de Miele en de Dyson doet het beter dan de Philips. Dat merk je in hoeverre ze de kleden goed schoon krijgen en hoeveel zooi bijvoorbeeld de Dyson nog pakt als je er al met de Philips overheen bent geweest. (En de Philips was daar al beter in dan de Miele.)

Dan heb je ook nog dingen zoals gebruiksgemak, hoe goed rijd het ding achter je aan, hoe degelijk zijn de stangen/accesoires, flikkert hij vaak om, kun je de accesoires in het apparaat kwijt etc. Het grote voordeel van de zakloze varianten die ik heb is dat je gewoon geen zuigkracht kwijtraakt naarmate de zak voller raakt en je bent van dat gekloot met die stofzakken af. (Die natuurlijk net op zijn als de oude vol is en dergelijke.)

"Iedere stofzuiger zuigt dus is goed genoeg" is net zoiets als zeggen dat een Fiat Panda net zo goed als een Mercedes C klasse "ze hebben allemaal wielen en een stuur dus maakt niets uit".

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

GaMeOvEr schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:58:
[...]

Dat is nogal kort door de bocht, ik heb hier momenteel 3 fatsoenlijke stofzuigers, een Miele "cat and dog" een Philips zakloos ding met roterende borstel (dat was de vervanging voor de miele toen we eenmaal met veel harige huisdieren en kleden zaten) en nu dan een Dyson, omdat de Philips stuk ging, maar op de dag dat de Dyson arriveerde spontaan besloot weer te werken.... Naja, nu hebben we er eentje in de kelder, eentje op de begane grond en eentje boven. :+

Hoe dan ook, de zuigkracht is per stofzuiger beter. De Miele doet het al aanzienlijk beter dan al die bouwmarkt no-name aanbiedingsdingen, de Philips doet het beter dan de Miele en de Dyson doet het beter dan de Philips. Dat merk je in hoeverre ze de kleden goed schoon krijgen en hoeveel zooi bijvoorbeeld de Dyson nog pakt als je er al met de Philips overheen bent geweest. (En de Philips was daar al beter in dan de Miele.)

Dan heb je ook nog dingen zoals gebruiksgemak, hoe goed rijd het ding achter je aan, hoe degelijk zijn de stangen/accesoires, flikkert hij vaak om, kun je de accesoires in het apparaat kwijt etc. Het grote voordeel van de zakloze varianten die ik heb is dat je gewoon geen zuigkracht kwijtraakt naarmate de zak voller raakt en je bent van dat gekloot met die stofzakken af. (Die natuurlijk net op zijn als de oude vol is en dergelijke.)

"Iedere stofzuiger zuigt dus is goed genoeg" is net zoiets als zeggen dat een Fiat Panda net zo goed als een Mercedes C klasse "ze hebben allemaal wielen en een stuur dus maakt niets uit".
Gezien mijn ervaringen en die van jou mbt Philips welke tegenstrijdig zijn :P, vraag ik mij af wat ik dan wel niet als opvolger mag hebben.

Het is geen favoriet klusje, maar met goed gereedschap valt het wel te doen. Heb nu gewoon een hekel aan stofzuigen door dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb sinds kort een Dyson stofzuiger, omdat de Dyson kruimeldief goed beviel, vooral vanwege het gebruiksgemak in de auto en in huis.
Hiervoor had ik een AEG stofzuiger. Dat Dyson ver boven alle andere stofzuigers gepositioneerd moet worden, kan ik niet onderschrijven. Natuurlijk is het een goede stofzuiger, maar de AEG was minstens net zo goed. De enige stofzuiger waarvan ik echt onder de indruk ben geweest, was de Kirby.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 18:11

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een paarse Dyson DC08 parketversie die al een jaar of vier prima werk levert. Hij heeft altijd voldoende zuigkracht en ik vind het vooral prettig dat je nooit stofzakken hoeft te kopen en te vervangen. Hiervoor heb ik kort een Philips gebruikt waar ik niet erg blij mee was. Altijd gedoe met de stofzak die niet goed bleef zitten, hij zoog matig en de vloerzuigmond maakte een irritant zeurend geluid bij het rijden over de vloer. De Philips mag nu sterven als bouwstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

The Executer schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:09:
[...]

Gezien mijn ervaringen en die van jou mbt Philips welke tegenstrijdig zijn :P, vraag ik mij af wat ik dan wel niet als opvolger mag hebben.

Het is geen favoriet klusje, maar met goed gereedschap valt het wel te doen. Heb nu gewoon een hekel aan stofzuigen door dat ding.
Het is (was) wel een van de duurste Philipsen, toen ik hem kocht en de Miele is ook al zeker weer 10 jaar oud. (Maar doet het overigens nog wel prima.) Ik denk dat het verschil in zuigkracht gewoon komt omdat de Philips een zwaardere motor heeft dan de Miele en ook geen stofzak nodig heeft.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

GaMeOvEr schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:18:
[...]

Het is (was) wel een van de duurste Philipsen, toen ik hem kocht en de Miele is ook al zeker weer 10 jaar oud. (Maar doet het overigens nog wel prima.) Ik denk dat het verschil in zuigkracht gewoon komt omdat de Philips een zwaardere motor heeft dan de Miele en ook geen stofzak nodig heeft.
Ik lees dat jouw Philips een roterende borstel had, en jouw Miele niet. Op vloerkleden maakt dat heel veel uit (die borstel trekt de haren van het kleed wat uit elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Er is er maar eentje de beste:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.googleusercontent.com/public/Djwvc-yW3neCQFnp5QgheFyeGgu2-JfsBQVwuqrC2qwBqAfcEoe5sXJcW3pWD1NvXffJIpPpUxJ7gz59fEYDXQ82oWn_CkoohV8AnYv7DlSHFB173rAWeLOiSsyMEFO9CDBdXXq3k1QRjIMkUJotjk8TKIS9Av0CAUI

Briljante stofzuiger!

Grote zuigkracht, toch erg stil en nagenoeg onverwoestbaar. Zit geen overbodige spullen op wat allemaal stukgaat. De zakken zijn erg groot en het filter is makkelijk schoon te maken. Daarom worden deze stofzuigers ook vaak gebruikt door schoonmaakbedrijven.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 159816 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:31:
[...]

Ik lees dat jouw Philips een roterende borstel had, en jouw Miele niet. Op vloerkleden maakt dat heel veel uit (die borstel trekt de haren van het kleed wat uit elkaar).
Klopt, maar ook met de niet-roterende borstel zag je dat de zuigkracht hoger was, gewoon aan de afstand waarover de pluizen van het laminaat naar de stofzuigerborstel werden getrokken. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1 2 Laatste